Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks
quote:
Met welke treinen mag ik reizen met mijn Studenten OV-Chipkaart?
Met de Studenten OV-Chipkaart mogen studenten binnen Nederland reizen met alle treinen van NS Hispeed, behalve met Thalys en CityNightLine. Reist u met Intercity direct, dan heeft u naast de Studenten OV-Chipkaart ook een papieren toeslagkaartje nodig. (Bron: http://ow.ly/w6CqC)
Dit betekent dus dat je als student met je studenten OV gratis mag reizen met de ICE, let op: alleen BINNEN Nederland.
Must have apps De apps die vrijwel onmisbaar zijn als studentenchauffeur. Zoals zo vaak gezegd wordt, zorg ervoor dat je concentratie op de weg blijft en niet naar je telefoon gaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd. Tevens staan hier de eigen motorvoertuigen van onze chauffeurs bij.
Hikers Amoeba, hiker regio Eindhoven (Autoreset). Jaguargeile kastknuffelaar met een voorliefde voor duiken en zijn Ducati 600SS (1995). CruisinDen, hiker regio Amsterdam DireStraits7, hiker regio Hilversum Drilboor, hiker regio Breda. Past nauwelijks in zijn Duitse slagschip. Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen GrumpyCat, hiker regio Leiden (Easyway) johnson555, hiker regio Den Haag / Leiden Jurgenov, hiker regio Amersfoort/Utrecht KabouterKwebbel, hiker regio Apeldoorn Kevindinhinho, hiker regio Zwolle Kiprollade, hiker regio Rotterdam Krotenkoker, hiker regio Rotterdam Loxodonta, hiker regio Ede/Arnhem ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset) Meneer_valk, hiker regio Maastricht MG_13, hiker regio Amsterdam Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam OMGitsSander, hiker regio Ede/Arnhem (Autoreset) Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) qua111, hiker regio Leiden Rubenr3, hiker regio Groningen Sarasi, motorchick uit Groningen (Autoreset), vervoert haar kont op een Suzuki GS500H (2002) Schaafkaas, hiker regio Groningen Solidberg, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen stripe, hiker regio Groningen (Autoreset). Een echt feestbeest dat zelfs de beruchte feesten van zijn moeder kan waarderen. trolley, hiker regio Leeuwarden underground1009, hiker regio Groningen (Autoreset) - Peugeot 107 (2011) Viezze, hiker regio Eindhoven VogeltjeTwiet, hiker regio Den Bosch - Audi RS6 C7 (2014) Wave103, hiker regio Utrecht yosander, hiker regio Groningen (Autoreset) McAwesome, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Nucleass, hiker regio Groningen (Autoreset)
irritatie100, ex-hiker regio Rotterdam. Tegenwoordig kantoorsletje en in het bezit van een RODE Octavia RS Komt nog net niet klaar op Vlaardingen en Feyenoord. joppie_saus, ex-hiker en snoepautomatencoureur regio Groningen LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden MuurStraat, ex-hiker regio Nijmegen QuiCk01, ex-hiker regio Leiden
Privéchauffeurs Dimitri_, privéchauffeur regio Breda. Veelal te spotten in een A7 van de zaak. DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Sjouveur, privéchauffeur regio Amersfoort/Utrecht
Wtf? Iemand die collage gezien op de Facebook van EW? Staat er een gast met handschoenen, een sjaal en een muts op de foto terwijl die ijs actie vorige week was toen het 30+ graden was
Op vrijdag 10 juli 2015 13:46 schreef A_Valbuena het volgende: Wtf? Iemand die collage gezien op de Facebook van EW? Staat er een gast met handschoenen, een sjaal en een muts op de foto terwijl die ijs actie vorige week was toen het 30+ graden was
Op vrijdag 10 juli 2015 13:46 schreef A_Valbuena het volgende: Wtf? Iemand die collage gezien op de Facebook van EW? Staat er een gast met handschoenen, een sjaal en een muts op de foto terwijl die ijs actie vorige week was toen het 30+ graden was
onterechte winnaar, die kerel had moeten winnen... 😒
Voor een onderzoekje bezig met in kaart brengen van gebruik smartphone/tablets in transport/vervoer vroeg ik me af of hier werknemers van Autoreset zitten die daar mee over kunnen vertellen. Wordt er gebruik gemaakt van een app en zo ja werkt dat goed of zijn er nog (veel) verbeterpunten. Dank alvast!
Face the facts of being what you are, for that is what changes what you are.
Op vrijdag 10 juli 2015 14:33 schreef 85 het volgende: Voor een onderzoekje bezig met in kaart brengen van gebruik smartphone/tablets in transport/vervoer vroeg ik me af of hier werknemers van Autoreset zitten die daar mee over kunnen vertellen. Wordt er gebruik gemaakt van een app en zo ja werkt dat goed of zijn er nog (veel) verbeterpunten. Dank alvast!
EW heeft ook een app in ontwikkeling. De app van AR is echt een en al horror en bezorgt je eerder nachtmerries dan dat het je werk uit handen neemt. Ik ben stiekem heel erg blij dat ik de laatste paar maanden nooit meer met de app hoef te rijden.
Nee gewoon, het levert niks op. Naast de app moet je thuis alsnog je urenadministratie doen en je kunt de ingevoerde data in de app ook niet weer terug zien. Maar verder moet je er maar voor bij Autoreset zelf zijn, want ik weet niet in hoeverre ze daar informatie over kwijt willen. En nee, die app kun je nergens downloaden, die krijgen de testers rechtstreeks van AR.
Op vrijdag 10 juli 2015 14:51 schreef 85 het volgende: hehe dat klinkt niet goed! Een en al horror door crashen, bugs of gewoon complete app? Kan ik die app ergens downloaden toevallig?
Ik kan je die APK wel sturen, maar je hebt er bar weinig aan zonder rit. Die wordt alleen serverside verstuurd.
Net nog een ritje toegewezen gekregen voor de middag, VW Busje van Rosmalen naar Amersfoort. Helaas kwam ik erachter dat Rosmalen toch een heel stuk verder van mijn ouderlijk huis ligt dan aanvankelijk gedacht, dus de deadline voor het ophalen kon ik helaas niet redden AR nog gebeld of het een probleem was dat ik 20 minuten later zou zijn, maar ze bedankten me voor het doorgeven en ze zouden iemand anders regelen.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Vrijdag niks, vandaag niks en voor morgen ook nog niks. What the hell is going on?
Vrijdag had ik Autoreset gebeld en ze gewezen op jouw bijdrages in deze reeks van de afgelopen weken. Ze waren niet zo blij toen ze lazen over je in de prak gereden Jaguar en je motorongeluk. Aan de mevrouw te horen die ik aan de lijn had, was ze ook niet echt te spreken over jouw iet wat autistische manier van reageren op collega's in het topic, die enkel en alleen jou proberen te beschermen tegen jezelf. Ik had gedacht dat je er inmiddels wel al wat van zou hebben gehoord, maar dat kan dus nog komen... Misschien heb je daardoor wat minder werk gehad afgelopen dagen.
Met mij zijn ze juist ontzettend tevreden lijkt het, vandaag en morgen allebei volgepland
[ Bericht 100% gewijzigd door Nizno op 14-07-2015 00:26:05 ]
Morgen lekker 88 km rijden in een Mercedes C200 CDI. Dan heb ik heel 'premium' middenklasse gehad: De 3 serie, A4 en dan nu de C-klasse! Ben benieuwd welke ik na morgen tot de beste mag rekenen. Tot nu toe de 3 serie, maar ik heb een voorliefde voor Mercedes dus ben benieuwd!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Ik wil me ook graag even voorstellen! Mijn naam is Bart, ik woon in Rotterdam en studeer in Eindhoven op de uni. Ik studeer Werktuigbouwkunde en ga nu naar het tweede jaar.
Ik werk al een half jaar voor Autoreset, natuurlijk met ontzettend veel plezier haha. Heb al veel mooie wagens mogen rijden, onder andere verschillende 5-series maar ook een degelijke mercedes op zijn tijd.
Ik lees al een tijd mee op dit forum maar heb nooit de moeite genomen om zelf te reageren. Maar nu ik me tijdens de vakantie kapotverveel heb ik toch maar een account aangemaakt.
Leuke kar! Grappig dat ze daarvoor een Hiker vragen, lijkt me niet dat je dat ding terug kunt vinden in de leasevloot van een gemiddeld bedrijf!
Ik heb voor VdU ook wel eens van die oudere wagens gereden. Meestal dan regulier onderhoud en dan terug brengen naar de eigenaar.
Over die gozer hierboven, welkom op FOK!. Goede troll wel. Je moet even goed terug lezen, want er is volgens mij minder schade aan de voertuigen die je noemt dan aan jouw vermogen begrijpend lezen.
Ik zal morgen nog een keer bellen. Mensen zoals jij horen niet op de openbare weg.
Dan moet je niet met Autoreset bellen maar met het CBR.
Wel jammer dat je je post weghaalt. In het kort stond er dat je vrijdag in de telefoon geklommen was, iets over een totaal in de prak gereden Jaguar en een motorongeluk. Oja, en de mevrouw aan de telefoon was 'not amused' over mijn autistische manier van reageren op mensen die mij willen beschermen tegen mezelf.
Voor de mensen die later aanhaken.
[ Bericht 29% gewijzigd door Amoeba op 13-07-2015 23:59:38 ]
Mevrouw achter de balie in Aalten was er van overtuigd dat ik familie van haar was, terwijl ik haar niet herkende. Bleek ze het toch te zijn Dochter van de zus van mijn oma, of iets dergelijks.
Fijne 'collega' ben jij dan. Hoe is het ooit in je opgekomen om AR in te lichten over wat een werknemer van hun doet in zijn vrije tijd? Vind je dat zelf ook niet een klein beetje heel zielig?
Ik wel. En jouw entree hier in dit topic zorgt ervoor dat ik je nu al niet kan uitstaan, net als ongetwijfeld enkele anderen met mij.
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Op maandag 13 juli 2015 23:39 schreef McAwesome het volgende: Morgen lekker 88 km rijden in een Mercedes C200 CDI. Dan heb ik heel 'premium' middenklasse gehad: De 3 serie, A4 en dan nu de C-klasse! Ben benieuwd welke ik na morgen tot de beste mag rekenen. Tot nu toe de 3 serie, maar ik heb een voorliefde voor Mercedes dus ben benieuwd!
Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe C-klasse. Ik vind hem qua looks al met afstand de beste van de drie! Zelf heb ik hem ook nog niet gereden.
Fijne 'collega' ben jij dan. Hoe is het ooit in je opgekomen om AR in te lichten over wat een werknemer van hun doet in zijn vrije tijd? Vind je dat zelf ook niet een klein beetje heel zielig?
Ik wel. En jouw entree hier in dit topic zorgt ervoor dat ik je nu al niet kan uitstaan, net als ongetwijfeld enkele anderen met mij.
Niet reageren op trollen trolley
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Zo met 7 andere chauffeurs een aantal bussen gaan halen. Verder geen details behalve dat het laat kon worden. App ik de persoon die het taxibusje bestuurt, blijkt het drilboor te zijn
Vrijdag had ik Autoreset gebeld en ze gewezen op jouw bijdrages in deze reeks van de afgelopen weken. Ze waren niet zo blij toen ze lazen over je in de prak gereden Jaguar en je motorongeluk. Aan de mevrouw te horen die ik aan de lijn had, was ze ook niet echt te spreken over jouw iet wat autistische manier van reageren op collega's in het topic, die enkel en alleen jou proberen te beschermen tegen jezelf. Ik had gedacht dat je er inmiddels wel al wat van zou hebben gehoord, maar dat kan dus nog komen... Misschien heb je daardoor wat minder werk gehad afgelopen dagen.
Met mij zijn ze juist ontzettend tevreden lijkt het, vandaag en morgen allebei volgepland
Mocht je niet aan het trollen zijn, dan vind ik je nu al by far de meest kansloze in dit topic. Mocht je wel aan het trollen zijn, dan vind ik dat nog steeds.
Hoewel ik de afgelopen maanden alleen ritten kreeg toegewezen richting de randstad (Utrecht, Schiphol, Amsterdam), houd ik het morgen lekker beperkt binnen brabant. Twee ritjes toegewezen in een polo en een sprinter. Breda-Oss en Veghel-Oosterhout. Volgens de planning die er bijzit zeven uur onderweg waarvan slechts anderhalf uur in een auto .
Op dinsdag 14 juli 2015 16:19 schreef maxjuhhhh het volgende: Hoewel ik de afgelopen maanden alleen ritten kreeg toegewezen richting de randstad (Utrecht, Schiphol, Amsterdam), houd ik het morgen lekker beperkt binnen brabant. Twee ritjes toegewezen in een polo en een sprinter. Breda-Oss en Veghel-Oosterhout. Volgens de planning die er bijzit zeven uur onderweg waarvan slechts anderhalf uur in een auto .
Logistiekweg? Sterkte. Alhoewel het altijd wel relaxt is om op die buurtbus te wachten bij de McDonalds daar.
Logistiekweg? Sterkte. Alhoewel het altijd wel relaxt is om op die buurtbus te wachten bij de McDonalds daar.
Ik had heel veel geluk, vriend van me woont daar in de buurt en kon me even komen oppikken met zijn auto. Ik zag de bui al hangen op 9292, nu scheelde me het zo'n drie kwartier
De McDonald's zag ik idd al, was ik zeker even langs gegaan als het anders was gelopen allemaal.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Mooi! Toch zou ik zelf wat voorzichtig zijn met andere mensen in m'n oude auto laten rijden. De techniek is toch wat kwetsbaarder, en hersenloos gaan trappen als de motor koud is hebben sommige Hikers volgens mij ook een handje van. Zo'n auto kan dat echt niet hebben. Toch vet dat je ermee mocht rijden!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe C-klasse. Ik vind hem qua looks al met afstand de beste van de drie! Zelf heb ik hem ook nog niet gereden.
Helaas was het niet de nieuwste versie, maar eentje van de vorige generatie. De voormalig eigenaar had z'n nieuwe auto al binnen, een CLA. Desalniettemin reed hij zeer fijn, misschien mede omdat ik Mercedes gewend ben (E-klasse) en de bediening in alle modellen praktisch hetzelfde is. Moet zeggen dat ik het qua rij-eigenschappen moeilijk vind kiezen tussen de Mercedes en de BMW. De BMW is lekker sportief, maar de Mercedes is veel comfortabeler op de snelweg en de cruisecontrol bij BMW vond ik echt een ramp. De C had wel een handbak overigens. Niks mis mee, maar in een Mercedes hoort toch een automaat. Handbak past wat mij betreft niet echt bij het comfortabele karakter van de auto.
Nieuwe C-Klasse vind ik ook een erg chique bak, ik als Mercedes liefhebber moet soms zelfs 2x kijken voordat ik het verschil met een S-klasse zie. Ben ook erg benieuwd hoe de nieuwe dan rijdt, in de autobladen zijn ze er volgens mij zeer positief over!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Op dinsdag 14 juli 2015 16:19 schreef maxjuhhhh het volgende: Hoewel ik de afgelopen maanden alleen ritten kreeg toegewezen richting de randstad (Utrecht, Schiphol, Amsterdam), houd ik het morgen lekker beperkt binnen brabant. Twee ritjes toegewezen in een polo en een sprinter. Breda-Oss en Veghel-Oosterhout. Volgens de planning die er bijzit zeven uur onderweg waarvan slechts anderhalf uur in een auto .
Mag je ook logistiekweg?
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Mooi! Toch zou ik zelf wat voorzichtig zijn met andere mensen in m'n oude auto laten rijden. De techniek is toch wat kwetsbaarder, en hersenloos gaan trappen als de motor koud is hebben sommige Hikers volgens mij ook een handje van. Zo'n auto kan dat echt niet hebben. Toch vet dat je ermee mocht rijden!
Dat is zo, maar waar ik hem op moest halen regelt de terug transport, mja had de klant m natuurlijk ook zelf kunnen halen heb niet hard gevlogen met dat ding tho
Vandaag na 3x gebeld te zijn door Autoreset Autoreset met veel te lange ritten (heb afspraak om 18u) toch maar Ritje Den Helder - Den Bosch aangenomen, om vervolgens precies tegelijk bij de ophaalvestiging te komen als de hiker die de door mij afgeslagen rit had aangenomen. Audi a4 reed hij, ik een opel Insignia. Samen tot afslag Den Bosch gereden, was de eerste keer dat ik een medehiker op een ophaallocatie tegenkom! Was wel ff leuk
Heerlijk spoedje net, een Mercedes Sprinter voor een rit van 23 minuten maar we klagen niet.
Ik heb wel nog een vraag over het opgeven van OV kosten vanaf morgen, hoef je alleen het volledige bedrag in te vullen, of moet je nog per rit uitsplitsen? En ik ga er vanuit dat het gewoon allemaal met OV kaart kan
ik ben inderdaad langs de logistiekweg gekomen. Zoals ik al had verwacht was de aansluiting verschrikkelijk. Ongeveer 6 km gelopen vandaag maar op zich vind ik het niet zo erg. Lekker van het Brabantse landschap genieten is ook fijn. Gelukkig heeft het niet geregend terwijl ik aan het lopen was .
Al 2x gebeld vanochtend. Zo een Focus ophalen in Grou en naar Grunn brengen, daarna de sleutel van een Octavia ophalen bij NL (berijder had de sleutel al opgestuurd ), die morgen ophalen in Eindhoven en terug zijn voor 13 uur
Morgen voor het eerst sinds ik terug ben in Nederland pas weer eens werken. Zondag teruggekeerd, dinsdag definitieve nieuws dat ik m'n propedeuse niet heb gehaald Afgelopen dagen erg druk geweest met dingen regelen en morgen weer eens tijd om te werken
Ander punt: iemand hier enig idee hoe ik het beste een adreswijziging door kan geven aan Autoreset? Nu met het nieuwe systeem worden geschatte ov-kosten automatisch in de ritdeclaratie gezet, en dan is het wel zo handig als die, inclusief ov-adviezen, vanaf het juiste adres komen
Op donderdag 16 juli 2015 11:07 schreef underground1009 het volgende: Morgen voor het eerst sinds ik terug ben in Nederland pas weer eens werken. Zondag teruggekeerd, dinsdag definitieve nieuws dat ik m'n propedeuse niet heb gehaald Afgelopen dagen erg druk geweest met dingen regelen en morgen weer eens tijd om te werken
Ander punt: iemand hier enig idee hoe ik het beste een adreswijziging door kan geven aan Autoreset? Nu met het nieuwe systeem worden geschatte ov-kosten automatisch in de ritdeclaratie gezet, en dan is het wel zo handig als die, inclusief ov-adviezen, vanaf het juiste adres komen
Mailtje naar de administratie doen. Sowieso denk ik dat er weinig klopt van die 'schatting' van ze, dus controleer het wel zelf altijd even op de site van je ovchipkaart.
Op donderdag 16 juli 2015 11:07 schreef underground1009 het volgende: Morgen voor het eerst sinds ik terug ben in Nederland pas weer eens werken. Zondag teruggekeerd, dinsdag definitieve nieuws dat ik m'n propedeuse niet heb gehaald Afgelopen dagen erg druk geweest met dingen regelen en morgen weer eens tijd om te werken
Ander punt: iemand hier enig idee hoe ik het beste een adreswijziging door kan geven aan Autoreset? Nu met het nieuwe systeem worden geschatte ov-kosten automatisch in de ritdeclaratie gezet, en dan is het wel zo handig als die, inclusief ov-adviezen, vanaf het juiste adres komen
Adreswijzigingen per mail naar de administratie.
Ik las je topic over je nieuwe studiekeuzes. WO rechten is met alle respect nu niet de lastigste studie, is een dubbelstudie dan wel zo'n goed idee?
Precies. Business IT and management of b. V. Tbk is dan wel heel anders dan een bèta studie, maar nog wel pittig zat. Ik moest bijvoorbeeld teksten decrypten. Als je dat nog nooit eerder hebt gedaan valt dat echt niet mee. Helemaal omdat het niet iets eenvoudigs als caesar cypher was..
Joh algemeen bekend op de uni dat jullie nogal wat simpele vakken hebben.
Maargoed, laten we vooral niet beginnen over Industrial Design. Doe lekker waar je zin in hebt, als je er een baan mee kan krijgen, mij best
Ik zou jou weleens een al ga filosofisch ethiekvak willen zien halen. Daar heb je namelijk inlevingsvermogen en social skills voor nodig, twee dingen die jij absoluut niet hebt. Flikkert toch een eind op met je makkelijk/moeilijk. Ik heb zat wiskundige kennis voor een betastudie, maar ik ga nooit voor een topografie toets slagen.
Ik zou jou weleens een al ga filosofisch ethiekvak willen zien halen. Daar heb je namelijk inlevingsvermogen en social skills voor nodig, twee dingen die jij absoluut niet hebt. Flikkert toch een eind op met je makkelijk/moeilijk. Ik heb zat wiskundige kennis voor een betastudie, maar ik ga nooit voor een topografie toets slagen.
Ethiek is wel leuk, ik heb dat vorig jaar gehaald. Ik heb zelfs een hele USE lijn in Decision Theory (20 ECTS) gedaan. Alle vakken gehaald. En nu?
Oké, maar geschiedenis met jaartallen is voor mij ook een hel. Tekenen al helemaal. Een alfaprofiel op de middelbare school had ik nooit gehaald. Iedereen is (gelukkig) goed in iets anders en dat hele onderscheid makkelijk/moeilijk is zo zinloos als de pest.
Klopt, rechten is in principe niet een erg moeilijke studie, heb voor de rest van m'n vakken ook vaak zevens en achten, niet alleen maar zesjes. Had je ook het deel van dat topic gelezen waarin ik heb uitgelegd dat alleen hbo rechten me waarschijnlijk te weinig uit zal dagen? Hbo rechten is, wat ik er van heb gehoord, namelijk al helemaal geen moeilijke studie. Het klinkt misschien raar uit de mond van iemand die z'n propedeuse niet heeft gehaald, maar ik denk echt dat ik me daar zou gaan vervelen. Hier komt dan ook mijn keuze om ernaast bedrijfskunde te doen vandaan: bedrijfskunde heeft niet veel contacturen maar wel een wat hoger niveau, waar ik me wel denk mee te kunnen "vermaken" Dat ik nu m'n propedeuse heb gehaald komt puur en alleen door 1 vak, logischerwijs, wat me niet goed ligt. Alle andere vakken gaan me prima af.
Op donderdag 16 juli 2015 13:29 schreef underground1009 het volgende: Klopt, rechten is in principe niet een erg moeilijke studie, heb voor de rest van m'n vakken ook vaak zevens en achten, niet alleen maar zesjes. Had je ook het deel van dat topic gelezen waarin ik heb uitgelegd dat alleen hbo rechten me waarschijnlijk te weinig uit zal dagen? Hbo rechten is, wat ik er van heb gehoord, namelijk al helemaal geen moeilijke studie. Het klinkt misschien raar uit de mond van iemand die z'n propedeuse niet heeft gehaald, maar ik denk echt dat ik me daar zou gaan vervelen. Hier komt dan ook mijn keuze om ernaast bedrijfskunde te doen vandaan: bedrijfskunde heeft niet veel contacturen maar wel een wat hoger niveau, waar ik me wel denk mee te kunnen "vermaken" Dat ik nu m'n propedeuse heb gehaald komt puur en alleen door 1 vak, logischerwijs, wat me niet goed ligt. Alle andere vakken gaan me prima af.
Toch zou ik zeggen, dat ene vak moet je toch kunnen halen? Ik had ook wel vakken die me niet lagen (statistiek ) maar heb nu wel m'n HBO afgerond. En niet bitchen op HBO, ik had de dag naar mijn afstuderen een fulltime baan bij een grootbank waar ik mij nu prima vermaak als arbeider.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Toch zou ik zeggen, dat ene vak moet je toch kunnen halen? Ik had ook wel vakken die me niet lagen (statistiek ) maar heb nu wel m'n HBO afgerond. En niet bitchen op HBO, ik had de dag naar mijn afstuderen een fulltime baan bij een grootbank waar ik mij nu prima vermaak als arbeider.
Je mag altijd bitchen op HBO, daar is het HBO voor
Op donderdag 16 juli 2015 14:33 schreef Irritatie100 het volgende: Ondertussen word ik straks CFO met een miljoenensalaris en een Lamborghini, terwijl degenen die wiskunde gedaan hebben alleen leraar kunnen worden
Volgens mij heeft de gemiddelde econometrist het toch niet zo slecht voor elkaar
Econometrie is dan ook een andere studie dan wiskunde.
De overstap is klein. Er is gewoon vraag naar mensen die goed systemen kunnen modelleren en analyseren. Bijscholen richting econometrist is echt niet zoveel werk, de meeste wiskunde ken ik immers al.
Morgen Mercedesdag. Eerst met een dikke E-klasse naar Ritthem (bij Vlissingen) en daarna Goes - Oosterhout per Sprinter.
Op donderdag 16 juli 2015 12:23 schreef Marco001 het volgende: Precies. Business IT and management of b. V. Tbk is dan wel heel anders dan een bèta studie, maar nog wel pittig zat. Ik moest bijvoorbeeld teksten decrypten. Als je dat nog nooit eerder hebt gedaan valt dat echt niet mee. Helemaal omdat het niet iets eenvoudigs als caesar cypher was..
Ik doe business it & management HBO hehe niet lastig
Ik doe business it & management HBO hehe niet lastig
toch niet ook hanze hoge school? Ik doe het deeltijd en sommige docenten
Overigens, wees blij dat jullie niet in Tsjechie hiken. Sommige mensen hier hebben echt een deathwish. om over de auto's nog maar te zwijgen. Dikste wat ik heb gezien was een r8, verder is het allemaal skoda octavia of minder. Zelfs amper nieuwere octavia's
toch niet ook hanze hoge school? Ik doe het deeltijd en sommige docenten
Overigens, wees blij dat jullie niet in Tsjechie hiken. Sommige mensen hier hebben echt een deathwish. om over de auto's nog maar te zwijgen. Dikste wat ik heb gezien was een r8, verder is het allemaal skoda octavia of minder. Zelfs amper nieuwere octavia's
toch niet ook hanze hoge school? Ik doe het deeltijd en sommige docenten
Overigens, wees blij dat jullie niet in Tsjechie hiken. Sommige mensen hier hebben echt een deathwish. om over de auto's nog maar te zwijgen. Dikste wat ik heb gezien was een r8, verder is het allemaal skoda octavia of minder. Zelfs amper nieuwere octavia's
Haten op oude Octavia's
Verder heb ik Bedrijfseconomie gedaan en geen econometrie
Joh algemeen bekend op de uni dat jullie nogal wat simpele vakken hebben.
Maargoed, laten we vooral niet beginnen over Industrial Design. Doe lekker waar je zin in hebt, als je er een baan mee kan krijgen, mij best
Jij bent echt een kneus man
Leer eens om andere mensen in hun waarde te laten. Ben benieuwd of jij in het echt ook zo bent. Maar dat zal wel niet, vaak zijn deze digitale ridders in de grote mensen wereld nergens te bekennen. Laat staan om telkens hun denigrerende grote bek open te trekken.
Ach ik wens hem veel plezier met zijn superieure wiskundestudie. Lekker 40 uur per week achter de pc zitten modelleren voor de rest van je leven, want peopleskills heeft hij niet en dat is toch waar het om draait.
Iedere TBK'er op zijn tenen getrapt. Het maakt me echt geen zak uit wat je doet, als je er later een baan mee krijgt, dikke prima.
En wiskunde is echt niet zo superieur. Veel standaardvakken en een aantal majorvakken kan iedereen met een weekje oefenen wel halen. Dan heb je een stuk of 6 echt moeilijke vakken waar een eigen denkproces wordt gevraagd en daar haken de meesten dan op af.
Een master in de wiskunde is pas de real deal.
Met een bachelor in de wiskunde kun je dan ook eigenlijk niks.
[ Bericht 5% gewijzigd door Amoeba op 17-07-2015 12:01:00 ]
Het boeit sowieso niet wat men doet. Ik ken genoeg mensen met een HBO of zelfs MBO opleiding die leiding geven aan mensen met een universitaire graad. Iedereen heeft in de maatschappij een bepaalde taak. Dat is maar goed ook, want de maatschappij zal behoorlijk triest worden als zij alleen maar bestaat uit ingenieurs, doctoren of juristen. Lang leve de diversiteit! Het is juist mooi om van elkaar te leren, omdat iedereen de maatschappij vanuit een ander perspectief bekijkt. Een studie bepaalt daarnaast niet per definitie waar je terecht komt. Zo heeft mijn vader Lucht en Ruimtevaart techniek gestudeerd in Delft, maar daarna heeft hij een postgraduate MBA gedaan en is zo bij de bank terecht gekomen. Je studie is vooral belangrijk voor het ontwikkelen van een fatsoenlijk denkniveau. Dat gezegd hebbende heb ik mijn propedeuse Rechten op 1 vak na niet gehaald. Dat wordt volgend jaar dus herkansen...
Zo, genoeg geluld. Volledige afwezigheid opgegeven totdat het OV weer geldig is, geen zin in gedoe met declaraties. Ondertussen even wat taken vervullen voor de webwinkel van een kennis.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Op vrijdag 17 juli 2015 16:25 schreef Sarasi het volgende: Toch nog een spoedje vandaag. 4x4 DSG Skoda Superb diesel naar Schiphol en een witte BMW 3 serie handbak naar Breukelen. Prima dagje zo.
En ik om 6 uur al in de trein naar Eindhoven zitten om een Octavia op te halen . Die van binnen stonk naar een asbak (en ik rook zelf nota bene, kun je nagaan).
Ik werd net gebeld voor maandag met een wisseltje Geldrop - Rotterdam. Nu blijkt dat de klant wil dat die uitgevoerd wordt als Geldrop - Rotterdam - Breukelen, maar volgens mij heeft de planning dat niet begrepen. Ff bellen om dat mede te delen en gelijk een rit vanaf Breukelen te fixen
Ik weet niet of ik nu blij moet zijn of moet huilen dat ik een Caddy en een Doblo heb. Maar alles beter dan verlengde Sprinters, je zou echt een C rijbewijs moeten hebben voor die dingen.
[ Bericht 87% gewijzigd door Amoeba op 17-07-2015 18:33:29 ]
Ik weet niet of ik nu blij moet zijn of moet huilen dat ik een Caddy en een Doblo heb. Maar alles beter dan verlengde Sprinters, je zou echt een C rijbewijs moeten hebben voor die dingen.
Of gewoon fatsoenlijk moeten kunnen inschatten hoe groot een auto/bus is.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Trouwens, even qua formulieren voor maandag. In de mail staat niks. Het is een wissel; tweemaal AR-overdrachtsformulieren? Of inname? Iemand hiervoor een idee?
Op vrijdag 17 juli 2015 21:49 schreef underground1009 het volgende: Trouwens, even qua formulieren voor maandag. In de mail staat niks. Het is een wissel; tweemaal AR-overdrachtsformulieren? Of inname? Iemand hiervoor een idee?
Voor welk bedrijf rij je? Ik gebruik normaal gesproken geen formulier als ze er niet om vragen. Schades noteren zou ik trouwens nooit doen zonder toestemming
Voor welk bedrijf rij je? Ik gebruik normaal gesproken geen formulier als ze er niet om vragen. Schades noteren zou ik trouwens nooit doen zonder toestemming
Nee, dat weet ik niet want ik rijd geen taxi. Ik heb incidenteel zo'n lang ding en dat vind ik niet leuk.
De discussie weer zeg.
Wat nou discussie weer zeg
Heb al een tijd niet gepost hier omdat er iedere keer wel weer een naar sfeertje hangt door die posts van jou. Heb meerdere mensen er iets over zien zeggen maar het lijkt je geen reet te kunnen schelen. Had best zin om een meet te gaan organiseren of iets dergelijks maar als er types zoals jij komen dan heb ik niet eens zin om daar aan te beginnen. Zou me niets verbazen dat hier straks geen hond meer post omdat ze weten dat ze toch wel door jou worden afgeblaft.
Heb al een tijd niet gepost hier omdat er iedere keer wel weer een naar sfeertje hangt door die posts van jou. Heb meerdere mensen er iets over zien zeggen maar het lijkt je geen reet te kunnen schelen. Had best zin om een meet te gaan organiseren of iets dergelijks maar als er types zoals jij komen dan heb ik niet eens zin om daar aan te beginnen. Zou me niets verbazen dat hier straks geen hond meer post omdat ze weten dat ze toch wel door jou worden afgeblaft.
Pas je gedrag aan man.
Is het niet juist zo dat wij hem altijd afblaffen?
Ik vind iets kut, namelijk verlengde Sprinters, en dat wordt betwist. Al rijdt heel de reeks privé in verlengde Sprinters, dan nog vind ik ze kut. Dus ik snap niet waarom iedereen er zo op reageert.
Op vrijdag 17 juli 2015 23:55 schreef yosander het volgende: Hmm. Treinreis van donderdag met Arriva staat nog niet eens in het systeem .
Vooral die ritjes met buurtbussen kan echt asociaal lang duren voordat dat op Trans Link (is die website overal zo tergend langzaam? ) staat. Maar je kunt gewoon in 9292 kijken welke bedragen ontbreken, en als het dan 10ct scheelt maak ik me daar echt niet zo druk om.
Relatief makkelijke studie, mooi vakgebied en meer dan halve ton startsalaris in advocatuur.
Béta Lekker moeilijk doen met rekenmachines, discussiëren met ander béta's of hun studie wel wiskundig of (nog beter) 'moeilijk' genoeg is en uiteindelijk voor een matig loon ergens gaan zitten beunen in excel.
Relatief makkelijke studie, mooi vakgebied en meer dan halve ton startsalaris in advocatuur.
Béta Lekker moeilijk doen met rekenmachines, discussiëren met ander béta's of hun studie wel wiskundig of (nog beter) 'moeilijk' genoeg is en uiteindelijk voor een matig loon ergens gaan zitten beunen in excel.
Volgens mij is beginnen als advocaat relatief lastig toch?
Volgens mij is beginnen als advocaat relatief lastig toch?
Ik meen dat je eerst hele lange stages moet volgen, en vrij lang onder supervisie staat binnen het bedrijf voordat je echt zelfstandig aan de slag mag. Hangt natuurlijk ook af van of je strafrechtadvocaat wordt of bij een groot commercieel kantoor gaat werken. Wat vaststaat is dat je in het begin gigantisch veel uren maakt, en eindeloze dossiers moet doorspitten voor de grote baas. Het betaalt dan misschien wel goed, maar het werk schijnt zeker in het begin slopend te zijn. Ik weet niet of het iets voor mij is.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Je hebt een advocaat-stage van 3 jaar als je bent afgestudeerd. Je werkt echter wel in principe zelfstandig; enkel onder toezicht van je patroon; de "stagebegeleider". Het is inderdaad veel uren en hard werken, maar ook een goed salaris. Dit komt voornamelijk omdat de Orde van advocaten minimum salarissen heeft vastgesteld, voor ieder jaar van de stage: in 2015 1e jaar 2267 bruto, 2e jaar 2584 bruto en 3e jaar 2871 bruto. Let wel, dit zijn minima; er zijn veel, voornamelijk de grotere, kantoren die meer betalen dan dit.
Maar dat even tussendoor Weer on topic: nog nooit eerder twee hoogwerkers gehad op een dag, althans, die verwacht ik. Ik heb in de ritopdracht een kenteken gekregen, welke duidt op een Mercedes Sprinter, oftewel zo'n volgens Amoeba verschrikkelijke verlengde versie, alleen dan omgekat als hoogwerker? Ik ben benieuwd haha
Hoi, ik ben deze dagen werken bij een paardenevenement, daar moet ik klanten van de VIP parking naar het evenement rijden, dat is heel leuk. Maar toen had ik een andere man en die had geen controle meer op zijn blaas dus die lekte op de stoel en dat was heel vies en niet heel leuk. Morgen weer een mooien dag, ok doei.
Weet iemand hoe de declaraties werken bij autoreset? Als ik de ov kosten invoer bij urenlijsten krijg ik dit dan gewoon terug? Er staat in het handboek niks over een ov koppeling of dergelijk
Op zondag 19 juli 2015 21:07 schreef Grunn57 het volgende: Weet iemand hoe de declaraties werken bij autoreset? Als ik de ov kosten invoer bij urenlijsten krijg ik dit dan gewoon terug? Er staat in het handboek niks over een ov koppeling of dergelijk
Nee, AR gaat je kosten laten maken voor het OV en ze niet terug betalen Je moet inderdaad bij het invullen van de rittijden als declaratie je ov-kosten invoeren. Deze kun je het makkelijkste bijhouden door je te registreren op OV-kaart.nl oid, staat hier ook wel ergens. Was laatst ook sprake van dat het eventueel voor ingevuld was op basis van schatting van AR maar ik weet niet hoe dat zit, voor mij morgen pas de eerste ritten weer zonder OV
Nee, AR gaat je kosten laten maken voor het OV en ze niet terug betalen Je moet inderdaad bij het invullen van de rittijden als declaratie je ov-kosten invoeren. Deze kun je het makkelijkste bijhouden door je te registreren op OV-kaart.nl oid, staat hier ook wel ergens. Was laatst ook sprake van dat het eventueel voor ingevuld was op basis van schatting van AR maar ik weet niet hoe dat zit, voor mij morgen pas de eerste ritten weer zonder OV
Sowieso niet dat dat klopt dus lekker zelf invullen.
M'n dag is even anders verlopen dan gepland M'n wisselrit Grunn - Zwolle met een hoogwerker werd diezelfde hoogwerker naar Amsterdam brengen. Op het ophaaladres zitten kloten want er was niemand aanwezig van het bedrijf van die wagen, dus niemand kon me in eerste instantie ook vertellen dat de sleutels ergens bij de wagen lagen. Eenmaal vertrokken moest ik ook nog even tanken, en uiteindelijk met brandend lampje het afleveradres gehaald Nu weer in de trein naar Grunn
Ik ben morgen ook in Amersfoort te vinden Eerst 's ochtends voor NL met een Megane naar De Meern, daarna in Bunnik een Caddy ophalen die naar Amersfoort mag en dan in Amersfoort voor de oranje verhuurder een hoogwerker die naar Groningen mag
In Amersfoort ergens tussen 12 en 1. Paarse broek met autistisch hoofd erboven toch?
Op maandag 20 juli 2015 18:30 schreef underground1009 het volgende: Ik ben morgen ook in Amersfoort te vinden Eerst 's ochtends voor NL met een Megane naar De Meern, daarna in Bunnik een Caddy ophalen die naar Amersfoort mag en dan in Amersfoort voor de oranje verhuurder een hoogwerker die naar Groningen mag
In Amersfoort ergens tussen 12 en 1. Paarse broek met autistisch hoofd erboven toch?
Die paarse broek ligt in de was. Ik denk een grijze chino met een blauw/wit overhemd. Even kijken hoe het mijn knie is bij het wakker worden, want ik heb geen zin in bloedvlekken in m'n nette broeken. Anders trek ik wel weer zo'n oude beige broek aan.
In principe heb ik aflevertijd 9-17, maar ik wilde ook nog een extra spoedje hosselen.
Waarom moet je ineens een toelichting geven als je je OV kosten wilt declareren? Vorig jaar hoefde dat niet, en ik heb in dat vakje echt geen ruimte om een specificatie van die kosten uiteen te zetten.
Waarom moet je ineens een toelichting geven als je je OV kosten wilt declareren? Vorig jaar hoefde dat niet, en ik heb in dat vakje echt geen ruimte om een specificatie van die kosten uiteen te zetten.
Ja apart hè Heb er maar neergezet bus naar x, trein naar y, enzovoort. Weet niet precies wat het doel er van is
Bij EW moeten wij gewoon een pdf bestand aanleveren van het account van je OV chipkaart. Dus sjoemelen met tijden zit er deze maand niet bij voor ons, aangezien de in- en uitchecktijden ook in die gegevens zijn verwerkt.
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Op maandag 20 juli 2015 21:32 schreef trolley het volgende: Bij EW moeten wij gewoon een pdf bestand aanleveren van het account van je OV chipkaart. Dus sjoemelen met tijden zit er deze maand niet bij voor ons, aangezien de in- en uitchecktijden ook in die gegevens zijn verwerkt.
Wegpainten onder het mom van privacy. Het is namelijk jouw OV chipkaart.
Op maandag 20 juli 2015 21:32 schreef trolley het volgende: Bij EW moeten wij gewoon een pdf bestand aanleveren van het account van je OV chipkaart. Dus sjoemelen met tijden zit er deze maand niet bij voor ons, aangezien de in- en uitchecktijden ook in die gegevens zijn verwerkt.
Zouden ze dat allemaal gaan doorlezen? Mwaaah
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Het zou me niet verbazen. Maar goed, ik ga vrijdag op vakantie voor ruim twee weken, dus ik hoef - als ik werk heb - alleen voor aanstaande donderdag nog maar declaraties door te sturen aan EW.
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Zo, de Megane van NL is afgeleverd. Lekkere auto, potente diesel en GT-line dus goeie sportstoelen. Nu op naar Bunnik voor de Caddy die naar Amersfoort mag
Op dinsdag 21 juli 2015 11:19 schreef underground1009 het volgende: Zo, de Megane van NL is afgeleverd. Lekkere auto, potente diesel en GT-line dus goeie sportstoelen. Nu op naar Bunnik voor de Caddy die naar Amersfoort mag
Die paarse broek ligt in de was. Ik denk een grijze chino met een blauw/wit overhemd. Even kijken hoe het mijn knie is bij het wakker worden, want ik heb geen zin in bloedvlekken in m'n nette broeken. Anders trek ik wel weer zo'n oude beige broek aan.
In principe heb ik aflevertijd 9-17, maar ik wilde ook nog een extra spoedje hosselen.
Ik zag een autist rond 9.20 lopen met een grijze chino in Amersfoort, was jij dat?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Huize Hoevelaken haal je simpel, ik pak zo de 102 richting Hoevelaken station, geen zin om helemaal naar die andere bushalte op de Buitenveldseweg te gaan lopen
Nieuwe C-Klasse vind ik ook een erg chique bak, ik als Mercedes liefhebber moet soms zelfs 2x kijken voordat ik het verschil met een S-klasse zie. Ben ook erg benieuwd hoe de nieuwe dan rijdt, in de autobladen zijn ze er volgens mij zeer positief over!
Even op dit bericht teug komen. Van donderdag t/m zondag heb ik voor een evenement in een nieuwe C180 gereden. Dat ging om een shuttle service waar ik 1,5km heen en weer moest rijden. Maar ik ben toch een beetje heel erg verliefd geworden op de auto. Voor mij staat deze met stipt op nummer 1 van de bmw3/audi a4/mercedes c. De kwaliteit is zeer hoog en het rijdt heerlijk. Ik was met 4 andere chauffeurs die ook een Mercedes hadden (ze waren sponsor), en stuk voor stuk zijn het prachtbakken. De auto's die wij hadden waren: C180, C220 estate, GLA 220, A180(?) en een E220. Alleen de E vind ik wat minder, komt waarschijnlijk omdat het voor mij een taxi blijft.
Mijn versie was van binnen afgewerkt met hout, had een achteruitrij camera, automaat met flippers, en was voorbereid voor internet (was niet ingesteld). Enige wat ik best nutteloos vind is dat je met de touchscreen muis letters kan schrijven. Werkt niet goed en niet snel.
De klant had op zijn stand nog een GLE AMG, een A AMG en een S350 staan. Die hadden terug gereden moeten worden door ons maar dat heeft ie uiteindelijk toch zelf op de maandag gedaan.
Ik moet zeggen dat ik een C toch wel erg duur vind voor wat je krijgt. De laatste C die ik reed had een cataloguswaarde van rond de ¤80.000. Het is inderdaad een erg fijne auto, maar dat vind ik toch wel een smak geld en daar kan ik leukere auto's voor verzinnen.
Ik probeerde zojuist trouwens de cataloguswaarde weer even op te zoeken, maar volgens mij is de auto geëxporteerd want het kenteken bestaat niet meer
Zo, Amoeba gemeet, nu wachten op mijn bus in het zonnetje
CP van m'n ophaaladres in Bunnik was wel een baas overigens, reed privé in een RS5 hij had geen kentekenpapieren voor de Caddy, was aan het zoeken tussen z'n papieren en dan was het van "Nee deze is het niet, die zijn van de motoren. Oh deze is het ook niet, die is van de jetski's", enzovoort Liep vrolijk rond in een hemdje en een korte broek met dit weer, kom ik aan in een veel te warme broek en een overhemd
Even op dit bericht teug komen. Van donderdag t/m zondag heb ik voor een evenement in een nieuwe C180 gereden. Dat ging om een shuttle service waar ik 1,5km heen en weer moest rijden. Maar ik ben toch een beetje heel erg verliefd geworden op de auto. Voor mij staat deze met stipt op nummer 1 van de bmw3/audi a4/mercedes c. De kwaliteit is zeer hoog en het rijdt heerlijk. Ik was met 4 andere chauffeurs die ook een Mercedes hadden (ze waren sponsor), en stuk voor stuk zijn het prachtbakken. De auto's die wij hadden waren: C180, C220 estate, GLA 220, A180(?) en een E220. Alleen de E vind ik wat minder, komt waarschijnlijk omdat het voor mij een taxi blijft.
Mijn versie was van binnen afgewerkt met hout, had een achteruitrij camera, automaat met flippers, en was voorbereid voor internet (was niet ingesteld). Enige wat ik best nutteloos vind is dat je met de touchscreen muis letters kan schrijven. Werkt niet goed en niet snel.
De klant had op zijn stand nog een GLE AMG, een A AMG en een S350 staan. Die hadden terug gereden moeten worden door ons maar dat heeft ie uiteindelijk toch zelf op de maandag gedaan.
Dat klinkt allemaal zeer goed! Ik vind de C ook erg mooi afgewerkt van binnen, heb er op de Autorai wel even in gezeten. Mag binnenkort waarschijnlijk nog een stukje rijden in een C350e, dus ben zeer benieuwd! Zelf vind ik de E wel een ontzettend fijne auto. Heb veel kilometers gemaakt in een 350 CDI met luchtvering en dat rijdt echt subliem. Wel ontzettend balen dat jullie die drie auto's van de klant niet terug mochten brengen. Ik zou hebben gevochten voor de A(45?) AMG!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Dat klinkt allemaal zeer goed! Ik vind de C ook erg mooi afgewerkt van binnen, heb er op de Autorai wel even in gezeten. Mag binnenkort waarschijnlijk nog een stukje rijden in een C350e, dus ben zeer benieuwd! Zelf vind ik de E wel een ontzettend fijne auto. Heb veel kilometers gemaakt in een 350 CDI met luchtvering en dat rijdt echt subliem. Wel ontzettend balen dat jullie die drie auto's van de klant niet terug mochten brengen. Ik zou hebben gevochten voor de A(45?) AMG!
Pff, ik had al dibs op de GLE. Dat apparaat één keer horen starten, echt een machtige auto. De verkoper die op de stand stond was op de vrijdag wat later omdat ze op de vestiging een S63 AMG hadden verkocht.
Pff, ik had al dibs op de GLE. Dat apparaat één keer horen starten, echt een machtige auto. De verkoper die op de stand stond was op de vrijdag wat later omdat ze op de vestiging een S63 AMG hadden verkocht.
Dat is niet mis! Die AMG 5,5 liter V8 klinkt inderdaad magistraal.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Heerenveen - Meerkerk net erop zitten, nu door naar Zeist om een Prius op te halen en af te gooien in Almere. Prima dagje zo nog net voor ik morgen op vakantie ga
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Op donderdag 23 juli 2015 11:36 schreef trolley het volgende: Vandaag voor het eerst in m'n leven 112 gebeld. Toen ik naar de bushalte P+R Meerkerk liep zag ik drie lifters de snelweg oprit ri Utrecht oplopen
Helaas de afloop niet mee kunnen maken, terwijl het toch minimaal nog 10 minuten duurde nadat ik gebeld had voordat de bus eraan kwam
Maar dit soort mensen
Kan me ook niet voorstellen dat er iemand op de vluchtstrook gaat stoppen.
Ik vind deze middagritjes best kut imho. Weinig uren en je kunt ook niet echt iets gaan doen omdat je rond 3 weg moet.
Anyway, mijn oordopjes zijn gisteren aan de befaamde kabelbreuk gesneuveld, mijn reserve oortjes had iemand gejat dus mijn gifgroene Razer maar weer mee op pad.
+ in kwaliteit The Doors luisteren - geen chicks voor mij vandaag
Kan me ook niet voorstellen dat er iemand op de vluchtstrook gaat stoppen.
Ik vind deze middagritjes best kut imho. Weinig uren en je kunt ook niet echt iets gaan doen omdat je rond 3 weg moet.
Anyway, mijn oordopjes zijn gisteren aan de befaamde kabelbreuk gesneuveld, mijn reserve oortjes had iemand gejat dus mijn gifgroene Razer maar weer mee op pad.
+ in kwaliteit The Doors luisteren - geen chicks voor mij vandaag
Kan me ook niet voorstellen dat er iemand op de vluchtstrook gaat stoppen.
Ik vind deze middagritjes best kut imho. Weinig uren en je kunt ook niet echt iets gaan doen omdat je rond 3 weg moet.
Anyway, mijn oordopjes zijn gisteren aan de befaamde kabelbreuk gesneuveld, mijn reserve oortjes had iemand gejat dus mijn gifgroene Razer maar weer mee op pad.
+ in kwaliteit The Doors luisteren - geen chicks voor mij vandaag
Fixed.
Beschikbaarheid voor morgen uitgezet. Morgen ga ik motorrijden.
Ik dacht al is iedereen op vakantie, maar blijkbaar was dit topic uit mijn AT Morgen naar Nootdorp per 107 en van Nieuwekerk a/d IJssel terug naar Groningen per Mitsubishi ASX, ben benieuwd
Op vrijdag 24 juli 2015 01:19 schreef yosander het volgende: Ik dacht al is iedereen op vakantie, maar blijkbaar was dit topic uit mijn AT Morgen naar Nootdorp per 107 en van Nieuwekerk a/d IJssel terug naar Groningen per Mitsubishi ASX, ben benieuwd
Imo zien die mitsubishis er van buiten wel bruut uit, maar van binnen toch nog wat te ouderwets, Achtergebleven ofzo. (Outlander phev daarbuiten gelaten)
Ik mag niet klagen vandaag. Alles loopt van een leien dakje.
Wel druk op de A2 trouwens. Nog bijna een schade genoteerd door die gozer die ineens naar links ging. Holy fuck. Pofte lekker met 135 links achter een andere wagen aan, denkt die gozer 'm ertussen te drukken. Hij zat achter zo'n enorme laadwagen, dus dat zal wel niet harder dan 80 gegaan zijn.
Remtestje.
[ Bericht 11% gewijzigd door Amoeba op 24-07-2015 15:59:28 ]
Zo, na twee weken Engeland kan ik maandag weer beginnen. Nu nog in Engeland, maar toch maar de beschikbaarheid aangezet en zowaar gebeld. Was wel frustrerend om zoveel werkoproepen te krijgen, want ik had de afgelopen twee weken mooi kunnen verdienen!
Ach, Engeland was heerlijk en vandaag de enige keer slecht weer gehad.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Je kunt sowieso weinig met een wo-bachelordiploma. Je hebt te weinig praktijkkennis (wordt voorbijgestreefd door de hbo'er) en te weinig diepgang (wordt voorbijgestreefd door zij met een masterdiploma).
Je ziet de namen van opleidingen meestal als hoofdletters geschreven (MBO, MAVO, HAVO, WO, VMBO, LTS, ...) Dat is niet juist. Opleidingen schrijf je met kleine letters. Het is dus mbo, mavo, havo, vwo, wo, vmbo, hbo en lts.
én
quote:
Het streepje (koppelteken) is verplicht in twee gevallen
Als havo, mavo en dergelijke gevolgd worden door een klinker die voor uitspraakverwarring kan zorgen, moet het streepje wel! Het is dus havo-opleiding en mavo-eindexamen. Vmbo, mbo, hbo, lts, wo: je spreekt ze letter voor letter uit. Je maakt er geen woord van. Je hoort dus dat je het over een afkorting hebt. In die gevallen moet je een streepje gebruiken. Het is dus vmbo-leerling, hbo-diploma, lts-opleiding.
Leer eerst grammaticaal correct Nederlands, voordat je anderen gaat afvallen op hun niveau.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Je kunt sowieso weinig met een wo-bachelordiploma. Je hebt te weinig praktijkkennis (wordt voorbijgestreefd door de hbo'er) en te weinig diepgang (wordt voorbijgestreefd door zij met een masterdiploma).
Er zijn zat wo-bachelors waar je wel gewoon mee aan de bak kunt. Procestechnologie, om er maar eentje te noemen.
Ik ben het met je eens dat grammatica belangrijk is, maar nu niet zo belangrijk dat ik geen kritiek mag hebben op andere studies omdat ik daarin één foutje maak. Jammer dus.
Vandaag een mooie Crafter naar Amersfoort gebracht. 2 ton op de teller en 2,2 ton gewicht, 109pk en begrensd op 100. dat maakt invoegen toch wel een stukje spannender als de rest 130 rijdt
Je kunt sowieso weinig met een wo-bachelordiploma. Je hebt te weinig praktijkkennis (wordt voorbijgestreefd door de hbo'er) en te weinig diepgang (wordt voorbijgestreefd door zij met een masterdiploma).
Er zijn zat wo-bachelors waar je wel gewoon mee aan de bak kunt. Procestechnologie, om er maar eentje te noemen.
Ik ben het met je eens dat grammatica belangrijk is, maar nu niet zo belangrijk dat ik geen kritiek mag hebben op andere studies omdat ik daarin één foutje maak. Jammer dus.
Ik kon m'n hele scriptie aanpassen toen ik hier 2 dagen voor het inleveren achter kwam...
Ik had het al eerder gelezen, zodoende wist ik er eigenlijk vanaf, maar dit is echt zo'n dingetje waar ik mij nu echt niet druk om kan maken. Dikke amateur als je geen werkwoorden kunt vervoegen natuurlijk, maar om dit domme regeltje voor die afkortingen kan ik niet wakker liggen.
Ik ook niet. Volkswagen heeft toch ook al Volkswagen Leasing / Directlease? Of valt dat onder LeasePlan.
Ze zijn wel later ingestapt (geef ze eens ongelijk), dus ik denk dat het een tactische zet was om die leasemaatschappij in te lijven. Ofja, voor 50% dan. Dikke winst natuurlijk. VW Leasing is inderdaad van Volkswagen (VERRASSING) en is geen onderdeel van Leaseplan.
Compleet offtopic:
De verf zat niet meer strak om m'n kentekenkap, en er zat een scheur in, dus vandaag die kap aan elkaar gesmolten (geen succes, wel gelukt) en dicht geplamuurd (daarom dus). Schuurmachine lag ergens anders, dus heel m'n handen schraal van het handmatig opschuren van die kap. Niet toegekomen aan spuitwerk dus dat gaat morgen ook niet afkomen. Zodoende heel het weekend naar de klote om een simpele kentekenkap
[ Bericht 2% gewijzigd door Amoeba op 24-07-2015 23:51:03 ]
Eigenlijk had ik gewoon met de motor naar huis kunnen rijden. Kenteken zit er niet op, dus je kunt gewoon door rood en zolang je harder rijdt dan de rest heb je ook geen achterlicht nodig.
Ik heb vandaag 160km gemaakt op mijn tuftuf. Daardoor wel het belletje van AR gemist, maar dan hopen we maandag wel lekker ouderwets op een spoedje...
Nee, die kap is het bakje onder het zit + kentekenplaathouder en knipperlichten + achterlicht zit erop bevestigd. Nou zonder dat bakje kan ik wel rijden, knipperlicht is ook nog niet zo'n ramp maar achterlicht en kenteken en 's avonds naar huis rijden is vragen om POLIZEI en boetes en daar heb ik geen zin in
Alhoewel ik zonder kenteken nog wel naar huis durf te knallen, maar zonder achterlicht is wel echt net even te ver.
De verf zat niet meer strak om m'n kentekenkap, en er zat een scheur in, dus vandaag die kap aan elkaar gesmolten (geen succes, wel gelukt) en dicht geplamuurd (daarom dus). Schuurmachine lag ergens anders, dus heel m'n handen schraal van het handmatig opschuren van die kap. Niet toegekomen aan spuitwerk dus dat gaat morgen ook niet afkomen. Zodoende heel het weekend naar de klote om een simpele kentekenkap
Imo zien die mitsubishis er van buiten wel bruut uit, maar van binnen toch nog wat te ouderwets, Achtergebleven ofzo. (Outlander phev daarbuiten gelaten)
Klopt, hebben die Japanners wel vaker een handje van (Toyota, Lexus). Auto reed overigens prima, geinig ding zo'n ASX
Woensdag m'n sollicitatiegesprek in Breda . Erg veel zin in en lijkt me een erg leuke job, hoe zit het met de werkgelegenheid nu? En kan je snel na je sollicitatiegesprek beginnen? Omgeving: Delft. Iemand nog tips voor het sollicitatiegesprek?
Ik kan niet spreken voor de EW'ers hier omdat ik bij AR zit maar ik heb niks te klagen over werkgelegenheid nu Voor wat betreft het sollicitatiegesprek: rij niet als een mogool en het moet wel goed komen
Op maandag 27 juli 2015 14:41 schreef Thommez het volgende: Woensdag m'n sollicitatiegesprek in Breda . Erg veel zin in en lijkt me een erg leuke job, hoe zit het met de werkgelegenheid nu? En kan je snel na je sollicitatiegesprek beginnen? Omgeving: Delft. Iemand nog tips voor het sollicitatiegesprek?
Ik ben blij dat ik nog niet op vakantie ben, want de laatste weken is het echt heel erg druk. Iedere dag werk en altijd de dag van te voren gebeld. Mag morgen zelfs een auto naar het buitenland brengen.
Ik had vandaag een Citroën C1 van de kraamzorg, geheel roze en een stickertje met een baby. De top was 170. Dat wil zeggen, tot zo ver ging de teller.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op maandag 27 juli 2015 14:41 schreef Thommez het volgende: Woensdag m'n sollicitatiegesprek in Breda . Erg veel zin in en lijkt me een erg leuke job, hoe zit het met de werkgelegenheid nu? En kan je snel na je sollicitatiegesprek beginnen? Omgeving: Delft. Iemand nog tips voor het sollicitatiegesprek?
Omgeving Delft kan ik niets over zeggen, maar omgeving Amsterdam/Utrecht is het volgens mij superdruk. Vandaag werk en voor morgen ook al (Harderwijk-Groningen in VW Golf en Assen-Amsterdam in VW Jetta; huurauto's dus die zullen er prima uitzien ).
Niet te veel verwachten van het sollicitatiegesprek. Het is absoluut geen rijtest, zolang je geen rare capriolen uithaalt, is er niets aan de hand. Ze houden overigens van chauffeurs die "met een beetje flair" rijden, dus daar waar je bij je rijtest dertig keer in je spiegel zou kijken, voordat je die ene vrachtwagen op de snelweg voorbij toeft, moet je nu een gewoon normaal inhalen.
Overigens wil ik het ook niet bagetelliseren. Je moet gewoon normaal doen en dan komt het wel goed.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Vandaag helaas doelloos thuisgezeten, morgenmiddag wel een ritje Eindhoven - Meerkerk in een Tiguan. Hopelijk komt het, net als vorig jaar, wat langzaam opgang in de zomer om daarna weer lekker druk te worden, heb tenslotte nog 2 weken beschikbaar
Op maandag 27 juli 2015 19:32 schreef Ordinateur het volgende: Vandaag helaas doelloos thuisgezeten, morgenmiddag wel een ritje Eindhoven - Meerkerk in een Tiguan. Hopelijk komt het, net als vorig jaar, wat langzaam opgang in de zomer om daarna weer lekker druk te worden, heb tenslotte nog 2 weken beschikbaar
Ik ook, voor morgen ook nog niks.
Maargoed, vorige week 4 dagen wat te doen gehad dus ik klaag niet.
Ik heb vandaag een ritje als PC met eigen vervoer, heeft welke tijden mag ik opgeven als starttijd? Ik heb namelijk dik uur heen en uur terug moeten rijden.
En weet iemand wat de km vergoeding bedraagt? Ik heb het eigenlijk niet terug kunnen vinden
Easyway overigens. Ik wou ze eigenlijk even bellen maar dit lukt niet door strak schema en ik moet de ritbon meteen na rit mailen.
Op dinsdag 28 juli 2015 09:40 schreef Viezze het volgende: Was er nou ooit een keer iemand die zijn "schadevrije jaren" van EW mee had kunnen nemen voor een autoverzekering?
Ik zit nou namelijk voor een autoverzekering te kijken, tering wat een prijzen als je geen schadevrije jaren hebt en 24 bent
Ik heb het geprobeerd, maar is me niet gelukt alleen als je jarenlang een leasebak ipv eigen auto hebt gereden wil het nog wel eens lukken wisten ze me te vertellen.
Ik heb uiteindelijk een verzekering met collectiviteitskorting via m'n werk afgesloten en betaal nu iets minder dan 40 euro per maand. Wel alleen WA overigens, WA+ zou 25 euro per maand duurder zijn geweest en dat vond ik iets te gortig worden.
Ik heb nog geen auto. Maar heb een baanaanbod gekregen, maar als ik daar op in ga wil ik zsm een auto want met het OV deur tot deur is 1,5 uur enkele reis En ben daar even de kosten voor op een rijtje aan het zetten.
Ik heb het geprobeerd, maar is me niet gelukt alleen als je jarenlang een leasebak ipv eigen auto hebt gereden wil het nog wel eens lukken wisten ze me te vertellen.
Ik heb uiteindelijk een verzekering met collectiviteitskorting via m'n werk afgesloten en betaal nu iets minder dan 40 euro per maand. Wel alleen WA overigens, WA+ zou 25 euro per maand duurder zijn geweest en dat vond ik iets te gortig worden.
Wat heb je trouwens voor waggie?
Leaseauto lukt inderdaad als je van de leasemaatschappij een brief krijgt waarin ze aangeven dat je geen schade hebt gereden of weinig. 1e verzekeraar doet moeilijk, andere minder.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Wat zou een beetje fatsoenlijke auto zijn voor rond de 4000-5000 euro? Moet wel diesel zijn (i.v.m. >30.000 km op jaarbasis). Zat zelf te kijken naar een Polo (ik weet het, heel degelijk )
Op dinsdag 28 juli 2015 00:09 schreef DeMuur het volgende: Je kan een post toch wel editten zodat er alleen nog bijv. *knip* staat?
Ja, maar als je dan een berichtje naar een mod stuurt of ze die post willen terugplaatsen gebeurt dat meestal wel. Het is ook gewoon irritant als mensen hun posts verwijderen zdd discussies onsamenhangend worden.
Op dinsdag 28 juli 2015 11:06 schreef Viezze het volgende: Wat zou een beetje fatsoenlijke auto zijn voor rond de 4000-5000 euro? Moet wel diesel zijn (i.v.m. >30.000 km op jaarbasis). Zat zelf te kijken naar een Polo (ik weet het, heel degelijk )
Ibiza? Misschien upje? Zou eens kijken bij leaseplan.nl en dan hun tweede hands aanbod
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Gebeld voor een spoedje naar Emmen. Open de mail en zie 6t staan, scroll verder, gaat het om een Up! Maar goed, werk is werk en kan lopend naar her afhaaladres
Op dinsdag 28 juli 2015 11:36 schreef yosander het volgende: Gebeld voor een spoedje naar Emmen. Open de mail en zie 6t staan, scroll verder, gaat het om een Up! Maar goed, werk is werk en kan lopend naar her afhaaladres
Een Up! is eigenlijk helemaal geen slechte auto. Ik heb voor de vakantie een Seat Mii te leen van vrienden van ons, en ik moet zeggen dat het eigenlijk echt prima rijdt. In de stad super handzaam, toch lekker vlot en op de snelweg niet overdreven lawaaiig. Bovendien superzuinig (4,4l per 100 km op en neer naar Den Haag vanuit Zwolle) en met stormachtige windsnelheden nog verassend stabiel (ja, ik heb met dat ding de storm doorkruist). Het enige wat ik eigenlijk echt mis is cruisecontrol of een speed limiter voor lange stukken snelweg. Verder is het een tof karretje!
Tuurlijk zijn er betere spoedjes denkbaar, maar IMO is een Up! vele malen beter dan een afgeragde bestelbus.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Een Up! is niet stabiel bij storm. Ik mocht anderhalf jaar geleden tijdens de storm zo'n ding naar Eindhoven brengen. Halverwege durfde ik al geen vrachtwagens meer in te halen en het had oprecht niet veel gescheeld of ik had het ding aan de kant gezet. Ik voelde me net een pingpong balletje.
Op dinsdag 28 juli 2015 12:23 schreef Sarasi het volgende: Een Up! is niet stabiel bij storm. Ik mocht anderhalf jaar geleden tijdens de storm zo'n ding naar Eindhoven brengen. Halverwege durfde ik al geen vrachtwagens meer in te halen en het had oprecht niet veel gescheeld of ik had het ding aan de kant gezet. Ik voelde me net een pingpong balletje.
Gewoon 150 doorgassen. Des te eerder je in Eindje bent des te beter.
Up is gewoon leverbaar met cruisecontrol hoor, dat de meeste versies het niet hebben wil niet zeggen dat het niet kan Zo'n Up! is altijd nog stabieler dan een 107, waarin ik eens 's avonds over de A28 weer naar het hoge noorden ben gereden met stortregen en rukwinden vanuit de zijkant. Dan word je zo drie meter opzij geschoven
Een Up! is eigenlijk helemaal geen slechte auto. Ik heb voor de vakantie een Seat Mii te leen van vrienden van ons, en ik moet zeggen dat het eigenlijk echt prima rijdt. In de stad super handzaam, toch lekker vlot en op de snelweg niet overdreven lawaaiig. Bovendien superzuinig (4,4l per 100 km op en neer naar Den Haag vanuit Zwolle) en met stormachtige windsnelheden nog verassend stabiel (ja, ik heb met dat ding de storm doorkruist). Het enige wat ik eigenlijk echt mis is cruisecontrol of een speed limiter voor lange stukken snelweg. Verder is het een tof karretje!
Tuurlijk zijn er betere spoedjes denkbaar, maar IMO is een Up! vele malen beter dan een afgeragde bestelbus.
Ben ik met je eens vind de Up! de beste in zijn klasse. Had er zonet een met een Garmin info-entertainmentsysteem inzitten. Werkte super! Alleen die 2 standen van de ruitenwissers waren niet genoeg voor de hoeveelheid regen die net uit de lucht kwam vallen .
Op dinsdag 28 juli 2015 12:20 schreef Amoeba het volgende: Een Up! zit alleen zo ongelooflijk kut na 100km rijden. Als VW er nou eens fatsoenlijke stoelen in zou zetten.
Ik vind het bij mijn Seat, wat in principe gewoon dezelfde auto is, wel meevallen met de stoelen. Meer dan 100 km is voor mij geen enkel probleem in dat ding. Misschien zit er verschil in de vorm/vulling van de stoel? Heb ook wel in een Up gereden, maar altijd alleen maar korte stukjes. VW staat altijd wel bekend om de harde, oncomfortabele stoelen.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Op dinsdag 28 juli 2015 12:23 schreef Sarasi het volgende: Een Up! is niet stabiel bij storm. Ik mocht anderhalf jaar geleden tijdens de storm zo'n ding naar Eindhoven brengen. Halverwege durfde ik al geen vrachtwagens meer in te halen en het had oprecht niet veel gescheeld of ik had het ding aan de kant gezet. Ik voelde me net een pingpong balletje.
Zeg ook niet dat ie als een rotsblok op de weg ligt, het viel me alleen heel erg mee hoe hij zich gedroeg in de storm. Had echt verwacht dat ik bij wijze van spreken zo de weg af geblazen zou worden. Tuurlijk voel je de wind tegen het karretje aan duwen en bij het inhalen van vrachtwagens is het zeker zaak om je handen stevig om het stuur heen te klemmen en te anticiperen op een stevige ruk van de wind. Er zijn echter maar weinig auto's waarmee je in een storm met 1 hand aan het stuur rustig op de cruisecontrol voort kunt tuffen. Het autootje gaf me dus nog best veel vertrouwen in de storm op de snelweg, alhoewel ik op een gegeven moment toch de afslag gepakt heb om binnendoor mijn weg te vervolgen. Wat yosander al zei: de ruitenwissers konden de hoeveelheid regen icm de snelheid niet aan waardoor ik geen steek meer zag
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Zeg ook niet dat ie als een rotsblok op de weg ligt, het viel me alleen heel erg mee hoe hij zich gedroeg in de storm. Had echt verwacht dat ik bij wijze van spreken zo de weg af geblazen zou worden. Tuurlijk voel je de wind tegen het karretje aan duwen en bij het inhalen van vrachtwagens is het zeker zaak om je handen stevig om het stuur heen te klemmen en te anticiperen op een stevige ruk van de wind. Er zijn echter maar weinig auto's waarmee je in een storm met 1 hand aan het stuur rustig op de cruisecontrol voort kunt tuffen. Het autootje gaf me dus nog best veel vertrouwen in de storm op de snelweg, alhoewel ik op een gegeven moment toch de afslag gepakt heb om binnendoor mijn weg te vervolgen. Wat yosander al zei: de ruitenwissers konden de hoeveelheid regen icm de snelheid niet aan waardoor ik geen steek meer zag
Dat is ook een probleem ja, die ruitenwissers. Hopelijk kan ik morgen nog een ritje doen voor AR, anders rijd ik de motor even naar mijn ouders om het lampje van de toerenteller en de olie te vervangen.
Ben ik met je eens vind de Up! de beste in zijn klasse. Had er zonet een met een Garmin info-entertainmentsysteem inzitten. Werkte super! Alleen die 2 standen van de ruitenwissers waren niet genoeg voor de hoeveelheid regen die net uit de lucht kwam vallen .
Ik moest ook een keer van Groningen naar Eindhoven ofzo. Rond knooppunt Lankhorst toen op de vluchtstrook gaan staan vanwege de stortregen die ik niet kon verwerken. De Audi voor mij ook niet, zo absurd hard regende het.
Ik vind het bij mijn Seat, wat in principe gewoon dezelfde auto is, wel meevallen met de stoelen. Meer dan 100 km is voor mij geen enkel probleem in dat ding. Misschien zit er verschil in de vorm/vulling van de stoel? Heb ook wel in een Up gereden, maar altijd alleen maar korte stukjes. VW staat altijd wel bekend om de harde, oncomfortabele stoelen.
Eigenlijk wel zonde dat ik die Opel Tigra voor zo weinig verkocht had. Ik had best die stoelen eruit willen slopen en op zo'n rekje hier in huis willen plaatsen.
Stoelen in de Up zijn wel vele malen beter dan de stoelen in de aloude drieling wat mij betreft. In die laatste is het gewoon een plastic tuinstoel met een lapje stof erover.
De i8, ben zeer benieuwd hoe dat rijdt! Echt een gaaf ding! Klinkt dat nog een beetje dan in het echt, die driepitter? Op YouTube vond ik hem best lekker klinken namelijk.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Was net m'n uurgegevens in het aan voeren, zie ik net dat die wissel Geldrop - Rotterdam niet aangepast was naar Geldrop - Rotterdam - Breukelen. Ik had de planning daar nog voor gebeld.
En ik kreeg van een planner te horen dat het 'eindelijk lekker rustig was' toen ik een vervolgritje probeerde te scoren. Blijkbaar geen tijd gehad om dat aan te passen, helaas.
Tegenwoordig hebben ze nieuwe auto's bij EW. De 5-serie, Passat en S500 zijn eruit en vervangen door (allen nieuw): Passat, Golf Station en E200(?). Van die E-klasse weet ik niet zeker of het de 200 is maar het rijdt iig prima. En ze zijn dacht ik allemaal automaat.
Tegenwoordig hebben ze nieuwe auto's bij EW. De 5-serie, Passat en S500 zijn eruit en vervangen door (allen nieuw): Passat, Golf Station en E200(?). Van die E-klasse weet ik niet zeker of het de 200 is maar het rijdt iig prima. En ze zijn dacht ik allemaal automaat.
Ja de redenering was: je hebt al les gehad in schakelbak, dus moeten we hier even zien hoe het gaat in een automaat
Net even gebeld met de planning en vandaag alsnog een ritje gekregen, vanmiddag een C4 Grand Picasso ophalen in Appingedam en die naar Zoetermeer brengen
De i8 reed erg fijn! In de sportstand hoor je eigenlijk voornamelijk nep motorgeluid door de speakers komen, maar als je dat niet weet, dan zou je zweren dat het normaal motorgeluid is. Verder is de auto behoorlijk snel en heb je echt het idee in iets heel bijzonders te rijden, zo wordt je ook aangekeken onderweg haha. Ik heb er een goede 2 uur mee mogen rijden, erg leuke ervaring!
Op woensdag 29 juli 2015 09:09 schreef Sjouveur het volgende: De i8 reed erg fijn! In de sportstand hoor je eigenlijk voornamelijk nep motorgeluid door de speakers komen, maar als je dat niet weet, dan zou je zweren dat het normaal motorgeluid is. Verder is de auto behoorlijk snel en heb je echt het idee in iets heel bijzonders te rijden, zo wordt je ook aangekeken onderweg haha. Ik heb er een goede 2 uur mee mogen rijden, erg leuke ervaring!
Wat is je geheim? Jij rijdt vaak de dikste bakken! Voor welke chauffeursdienst rij jij? En was dit ook een PC rit?
Vandaag een vrije dag na 2 dagen werk en een half uur geleden al voor morgen gebeld. Maar ja, wat wil je dan ook als het ophaaladres op letterlijk vijf minuten lopen zit.
"Vier ritten", zei ze, toe maar... vier keer Meerkerk, maar Hilversum-Meerkerk; retourtje Meerkerk-Mijdrecht en daarna Meerkerk-Amsterdam. Allemaal bij dezelfde.
Of ik even een foto wilde maken van de eerste rit vroeg ze ook nog. Blijkt een BMW 420i te zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Wat is je geheim? Jij rijdt vaak de dikste bakken! Voor welke chauffeursdienst rij jij? En was dit ook een PC rit?
Vragen, vragen, vragen 😄
Ik rij voor Zapp Studentenchauffeurs. Dit was geen PC rit, ik moest alleen de auto verplaatsen. Dit soort mooie wagens komen niet vaak voor hoor, vaak alleen bij valet parking opdrachten. Tijdens het chauffeuren zelf kom ik van alles tegen, van Hyundai i10 (bijvoorbeeld bij blessurevervoer) tot Porsche Panamera. Kortom, erg gevarieerd dus
Drie ritten voor morgen waaronder een Land Rover Evoque . Heb de laatste tijd trouwens vaak dezelfde combinatie van ritten, zo ook morgen: voor NL naar Amsterdam, dan voor VW van Amsterdam naar Amersfoort en dan weer voor NL terug naar Groningen. Vind 't wel dikke prima, hele dag bezig en slechts een uur aan het reizen
Hier nog geen rit voor morgen helaas Inmiddels in Den Haag in de trein, zo weer richting Groningen. C4 was best een aardige auto, alleen jammer dat de navigatie me de verkeerde kant op stuurde, Den Haag in ipv richting Zoetermeer
Op donderdag 30 juli 2015 08:58 schreef underground1009 het volgende: Ghehe, mooi spoedje gekregen, voor 6t een Mini cabrio ophalen op Schiphol en naar Groningen brengen Jaloers, Sarasi?
Iemand die me kan helpen met waar ik moet zijn op Schiphol? Neem aan dat ik niet gewoon naar de balie in de aankomsthal moet gaan of wel?
Maybe. Alleen als het een One of een Cooper is en driedeurs.
Op donderdag 30 juli 2015 08:58 schreef underground1009 het volgende: Ghehe, mooi spoedje gekregen, voor 6t een Mini cabrio ophalen op Schiphol en naar Groningen brengen Jaloers, Sarasi?
Iemand die me kan helpen met waar ik moet zijn op Schiphol? Neem aan dat ik niet gewoon naar de balie in de aankomsthal moet gaan of wel?
Ik weet dat 6t een parkeerterrein heeft verstopt achter het terrein van de Vis op Schiphol
Ik weet dat 6t een parkeerterrein heeft verstopt achter het terrein van de Vis op Schiphol
Die moet je even uitleggen? Ik heb wel een adres opgekregen maar die verwijst naar een kantoorgebouw ergens in -Rijk. Heb ook geen telefoonnummer omdat daar alleen die van vestiging Groningen staat