abonnement Unibet Coolblue
pi_154872723
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 16:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Leg die verklaring van het juridisch loket eens voor bij een vakbond. Want dit zal nooit de intentie van die regeling geweest zijn. Als de vakbond hier hoogte van krijgt kan het goed zijn dat er bij een volgende cao een regeltje wordt toegevoegd om deze misstanden hierna te voorkomen.
Ik zal morgen nog eens bellen en het hen voorleggen, en eventueel een en ander via de mail bevestigd krijgen. Overigens had ik hierover als eens eerder met FNV contact opgenomen maar toen zei zo'n callcentermiep dat ik eigenlijk gewoon recht heb op die toeslagen.

quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:46 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Omdat het zo'n vreemde kwestie is ben ik nog even aan het kijken geweest. Wat je zou kunnen proberen is een beroep op de wet

[..]

http://wetten.overheid.nl/BWBR0008161/geldigheidsdatum_03-08-2015

[..]

Dan kun je hier een klacht indienen over de CAO en arbeidsovereenkomst. Je kunt proberen aan te dragen dat scholier in dit geval wordt gebruikt om verschil te maken tussen deeltijd werkende mensen en mensen in volledige dienst en ook tussen vaste en tijdelijke krachten.

http://form.mensenrechten.nl/klachtindienen

Als je daar gelijk krijgt heb je mogelijk een beter kans bij werkgever.

[..]

[..]

Dankjewel voor het meedenken (dat geldt voor iedereen trouwens) *;

Hoewel ik tot hiertoe nog maar 1 reactie heb gekregen via mail (HRM vrouwtje is op vakantie) ben ik nog wachtende op mijn voorgaande mail. Maar mocht men zich daar op gaan beroepen kan ik dit inderdaad als tegengewicht gebruiken. Aangezien de werkgever heel duidelijke in de mail het verschil uitlegt tussen vaste krachten en scholieren.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_154872753
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat dit nimmer de intentie was bij het opstellen van de CAO staat het er desondanks dermate krakkemikkig dat je er uiteindelijk creatief mee kunt spelen.

Maar hoe schatten jullie mijn kansen in, in deze kwestie? Zeker als de FNV zich er uiteindelijk mee gaat bemoeien..
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_154872863
quote:
7s.gif Op maandag 3 augustus 2015 18:15 schreef phpmystyle het volgende:
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat dit nimmer de intentie was bij het opstellen van de CAO staat het er desondanks dermate krakkemikkig dat je er uiteindelijk creatief mee kunt spelen.

Maar hoe schatten jullie mijn kansen in, in deze kwestie? Zeker als de FNV zich er uiteindelijk mee gaat bemoeien..
Ik vind het onbegrijpelijk dat je een andere beloning krijgt voor hetzelfde werk als een leeftijd genoot omdat je nog scholier bent en er is volgens mij geen objectieve rechtvaardiging. Probleem is alleen dat je wettelijk wel verschil mag maken tussen scholieren en anderen anders zou een stage ook niet mogen. Dat speelt hier echter niet omdat de opleiding totaal niet relevant is bij het werk.

Ik heb geen idee hoe groot de kansen zijn.
pi_154874414
quote:
7s.gif Op maandag 3 augustus 2015 18:15 schreef phpmystyle het volgende:
Zeker als de FNV zich er uiteindelijk mee gaat bemoeien..
Eerlijk gezegd heb ik trouwens niet zoveel vertrouwen in de FNV, die zijn zelf betrokken bij die CAO en hebben dus ook ingestemd met het uitsluiten van scholieren als werknemer.
pi_154878338
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 19:13 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd heb ik trouwens niet zoveel vertrouwen in de FNV, die zijn zelf betrokken bij die CAO en hebben dus ook ingestemd met het uitsluiten van scholieren als werknemer.
Wellicht dat dit nooit hun intentie/bedoeling is geweest?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_154878533
quote:
7s.gif Op maandag 3 augustus 2015 21:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wellicht dat dit nooit hun intentie/bedoeling is geweest?
Ik ga er altijd vanuit dat de afspraken conform de wensen van de partijen zijn en ze de gevolgen begrijpen, zeker als die deskundig zouden moeten zijn.
pi_154898410
Zojuist even contact opgenomen met de FNV. Hoewel ik geen lid ben werd ik toch te woord gestaan (dus niet door een jurist) door een medewerker, die vertelde mij dat dit nooit zo bedoeld is en dat ik nog eerder student dan scholier ben als je de letterlijke definitie bekijkt.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_154898675
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 21:23 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik ga er altijd vanuit dat de afspraken conform de wensen van de partijen zijn en ze de gevolgen begrijpen, zeker als die deskundig zouden moeten zijn.
Net zoals de overheid altijd alles zoveel mogelijk sluitend probeert te maken met wetgeving zullen er altijd lacunes zijn waar dan de partij die er het meeste voordeel van heeft misbruik van maakt. Terwijl de intentie van de afspraken voor ieder verstaander eigenlijk heel duidelijk is.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 17:28:50 #109
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154899905
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 16:35 schreef phpmystyle het volgende:
Zojuist even contact opgenomen met de FNV. Hoewel ik geen lid ben werd ik toch te woord gestaan (dus niet door een jurist) door een medewerker, die vertelde mij dat dit nooit zo bedoeld is en dat ik nog eerder student dan scholier ben als je de letterlijke definitie bekijkt.
En nu?

Ik ben benieuwd, ook naar wat het FNV voor je zou willen/kunnen doen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_154900069
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 17:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En nu?

Ik ben benieuwd, ook naar wat het FNV voor je zou willen/kunnen doen.
Nu wacht ik eerst het antwoord af van mijn werkgever, HR-meisje komt van de week of anders volgend week terug. Anders zou ik altijd nog wel lid kunnen worden van de FNV. Wil er overigens zonder actieve bijdrage van de FNV uitkomen als het ook maar even kan.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_155736815
Kleine update;

Binnenkort krijg ik gesprek met die juffrouw van HRM, via de telefoon wilde zij niets meer loslaten ... :')

Zijn HR-vrouwtjes altijd van die over-assertieve bitchen? :')
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_155739323
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 september 2015 17:28 schreef phpmystyle het volgende:
Kleine update;

Binnenkort krijg ik gesprek met die juffrouw van HRM, via de telefoon wilde zij niets meer loslaten ... :')

Zijn HR-vrouwtjes altijd van die over-assertieve bitchen? :')
Laat i.i.g. niet meteen het achterste van je tong zien en neem het gesprek op. Dan kun je later terugluisteren hoe zij hun stelling precies onderbouwd/geformuleerd hebben. Dat kan later ook nog eens van pas komen als je daadwerkelijk wilt gaan procederen. (Als je weg gaat bij het bedrijf) Als ik jouw verhaal zo hoor zal het nog erg lastig worden om de CAO op jouw contract van toepassing te laten zijn, als dat niet lukt dan houdt het natuurlijk meteen op.
pi_182057579
Voor de geïnteresseerden:

Oud topic waar ik toch nog even leven in ga blazen.

Het lijkt erop dat er eerdaags een dagvaarding uitgebracht gaat worden. Ben er inmiddels al vertrokken. Kijken of ik er nog wat geld uit krijg mijn recht haal.

[ Bericht 7% gewijzigd door phpmystyle op 21-09-2018 23:51:42 ]
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_182058339
TVP
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182061687
Lol, je wil het stil houden, omdat je bang bent dat het je anders niet in dank wordt afgenomen. Hierdoor benadeel je jouw collega's die in hetzelfde schuitje zitten.

Ik kan me haast niet voorstellen dat dit per ongeluk gebeurd is. Klinkt meer als een werkgever die moedwillig zijn werknemers uitbuit, en dat al jaren doet.

Oud topic lol....

[ Bericht 2% gewijzigd door Delenlill op 22-09-2018 20:18:55 ]
pi_182063526
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:42 schreef phpmystyle het volgende:
Voor de geïnteresseerden:

Oud topic waar ik toch nog even leven in ga blazen.

Het lijkt erop dat er eerdaags een dagvaarding uitgebracht gaat worden. Ben er inmiddels al vertrokken. Kijken of ik er nog wat geld uit krijg mijn recht haal.
Zin om eea wat meer toe te lichten? Dank voor de update iig. Zag dat ik hier in 2015 zelf ook nog gepost heb.
"Pools are perfect for holding water"
pi_182065396
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 00:18 schreef oranjevogel1 het volgende:
TVP
Voor over 3 jaar? :')
pi_182070643
Voor de toepassing van de studenten- en scholierenregeling geldt een aantal voorwaarden en verplichtingen:

Voor Nederlandse studenten en scholieren geldt dat zij een schriftelijk verzoek, voorzien van datum en handtekening, bij de werkgever moeten doen voor het toepassen van de studenten- en scholierenregeling. In het verzoek moeten de volgende gegevens worden vermeld:

het burgerservicenummer of het onderwijsnummer;
de ingangsdatum van de regeling;
dat hij student of scholier is in de zin van de regeling;
dat hij de regeling wil laten toepassen.

https://www.belastingdien(...)arbeidsrelaties.html
16.16 Studenten en scholieren

Enige wat ik kan vinden, nergens in de wet wordt vermeld dat een cao niet van toepassing is op scholieren. Behalve bij een stageovereenkomst/praktijkovereenkomst , en dat de ketenregeling (3 contracten of 2 jaar = vast contract) niet geldt voor jongeren die nog geen 18+ zijn en minder dan 12 uur werken (meestal scholieren).

Een loonvordering verjaart vijf jaar na de dag waarop deze opeisbaar is geworden, dus kan een mooi bedrag zijn die de werkgever nog moet uitbetalen.
pi_182071493
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 09:26 schreef Delenlill het volgende:
Lol, je wil het stil houden, omdat je bang bent dat het je anders niet in dank wordt afgenomen. Hierdoor benadeel je jouw collega's die in hetzelfde schuitje zitten.

Ik kan me haast niet voorstellen dat dit per ongeluk gebeurd is. Klinkt meer als een werkgever die moedwillig zijn werknemers uitbuit, en dat al jaren doet.

Oud topic lol....
Hoe bedoel je dat?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_182071519
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 21:05 schreef Delenlill het volgende:
Voor de toepassing van de studenten- en scholierenregeling geldt een aantal voorwaarden en verplichtingen:

Voor Nederlandse studenten en scholieren geldt dat zij een schriftelijk verzoek, voorzien van datum en handtekening, bij de werkgever moeten doen voor het toepassen van de studenten- en scholierenregeling. In het verzoek moeten de volgende gegevens worden vermeld:

het burgerservicenummer of het onderwijsnummer;
de ingangsdatum van de regeling;
dat hij student of scholier is in de zin van de regeling;
dat hij de regeling wil laten toepassen.

https://www.belastingdien(...)arbeidsrelaties.html
16.16 Studenten en scholieren

Enige wat ik kan vinden, nergens in de wet wordt vermeld dat een cao niet van toepassing is op scholieren. Behalve bij een stageovereenkomst/praktijkovereenkomst , en dat de ketenregeling (3 contracten of 2 jaar = vast contract) niet geldt voor jongeren die nog geen 18+ zijn en minder dan 12 uur werken (meestal scholieren).

Een loonvordering verjaart vijf jaar na de dag waarop deze opeisbaar is geworden, dus kan een mooi bedrag zijn die de werkgever nog moet uitbetalen.
Ah thanks.

Dit is de manier hoe de BD er tegenaan kijkt, ik denk dat dit sterk richtinggevend is hoe eventueel een kantonrechter ertegenaan kijkt. Vooral omdat het ''scholier'' zijn invloed moet hebben op het werk om dat beding in te roepen.

quote:
14s.gif Op zaterdag 22 september 2018 12:22 schreef probeer het volgende:

[..]

Zin om eea wat meer toe te lichten? Dank voor de update iig. Zag dat ik hier in 2015 zelf ook nog gepost heb.
Ja, ik dacht het is misschien wel leuk voor anderen om te weten hoe iets afloopt ipv dat er een vraag gesteld worden en die beantwoord wordt en de TS niets meer van zich laat horen.

Ben reeds vertrokken en ik ga nu proberen of ik een en ander kan terugvorderen. Momenteel beschik ik nog niet over mijn gewerkte uren, maar het gaat om een lekker bedrag (flinke middenklasser).
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_182072182
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 september 2018 21:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat?
quote:
Ik denk niet dat ik ook maar enige sympathie verwerf door dit aan de grote klok te gaan hangen. Dus voorlopig doe ik dat ook niet. Ik sta open voor een individuele oplossing :D
Je bent niet de enige die benadeeld is door deze situatie. Eerder in dit topic had je het over 15 andere "scholieren". Je hebt het nu pas over gerechtelijke stappen die je aan het ondernemen bent. De afgelopen 3 jaar heb je dus moedwillig de boel verzwegen.

Of heb ik het mis, en heb jij je collega's toen wel ingelicht?
pi_182072422
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 22:21 schreef Delenlill het volgende:

[..]

[..]

Je bent niet de enige die benadeeld is door deze situatie. Eerder in dit topic had je het over 15 andere "scholieren". Je hebt het nu pas over gerechtelijke stappen die je aan het ondernemen bent. De afgelopen 3 jaar heb je dus moedwillig de boel verzwegen.

Of heb ik het mis, en heb jij je collega's toen wel ingelicht?
Ah, zo, legitieme vraag :)

Nee, ik benadeel geen collega's of wie dan ook, de kans is niet groot dat ''iedereen'' tegelijk eist. Daarnaast weet ik dat als zij mensen via een uitzendbureau willen inhuren het uitzendbureau ook de inleners CAO toepast. Dus de werkgever schiet er niets mee op.

Het gaat geen werkgelegenheid raken.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_182072684
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 september 2018 22:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ah, zo, legitieme vraag :)

Nee, ik benadeel geen collega's of wie dan ook, de kans is niet groot dat ''iedereen'' tegelijk eist. Daarnaast weet ik dat als zij mensen via een uitzendbureau willen inhuren het uitzendbureau ook de inleners CAO toepast. Dus de werkgever schiet er niets mee op.

Het gaat geen werkgelegenheid raken.
Ik bedoel je collega's die ook als "scholier" aan het werk waren/zijn. Hun kunnen mogelijk ook een loonvordering op de werkgever hebben. Doordat jij dit verzwegen hebt de afgelopen 3 jaar kan dit voor hun al grotendeels verjaard zijn. Net zoals jouw eerste jaar waarschijnlijk al is.

Natuurlijk kunnen hun je dit niet echt verwijten, en is het de vraag of ze gerechtelijke stappen hadden genomen, maar dit had 3 jaar geleden al opgelost kunnen zijn.
pi_182072794
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 22:52 schreef Delenlill het volgende:

[..]

Ik bedoel je collega's die ook als "scholier" aan het werk waren/zijn. Hun kunnen mogelijk ook een loonvordering op de werkgever hebben. Doordat jij dit verzwegen hebt de afgelopen 3 jaar kan dit voor hun al grotendeels verjaard zijn. Net zoals jouw eerste jaar waarschijnlijk al is.

Natuurlijk kunnen hun je dit niet echt verwijten, en is het de vraag of ze gerechtelijke stappen hadden genomen, maar dit had 3 jaar geleden al opgelost kunnen zijn.
Maar toen heb ik dat ook aangekaart maar was men niet voornemens iets aan de verloning te doen, harder drammen cq. gerechtelijke stappen hadden geresulteerd in ontslag terwijl ik wist dat ik er nog enkele jaren wilde werken. Ik heb al die tijd in mijn achterhoofd gehouden dat ik het ga vorderen wanneer ik weg ga. En natuurlijk had ik het tussentijds kunnen ''stuiten'', maar dat had ook in een exit geresulteerd, maar dat begrijp je zelf ook wel.

Als dit lukt stel ik andere hiervan op de hoogte. Daarnaast weten enkele collega's van mijn issue af waaronder begrepen de OR.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_182072934
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 september 2018 22:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Maar toen heb ik dat ook aangekaart maar was men niet voornemens iets aan de verloning te doen, harder drammen cq. gerechtelijke stappen hadden geresulteerd in ontslag terwijl ik wist dat ik er nog enkele jaren wilde werken. Ik heb al die tijd in mijn achterhoofd gehouden dat ik het ga vorderen wanneer ik weg ga. En natuurlijk had ik het tussentijds kunnen ''stuiten'', maar dat had ook in een exit geresulteerd, maar dat begrijp je zelf ook wel.

Als dit lukt stel ik andere hiervan op de hoogte. Daarnaast weten enkele collega's van mijn issue af waaronder begrepen de OR.
Ik denk nog steeds dat de werkgever moedwillig deze constructie bedacht heeft. Kan mij niet voorstellen hoe dit per ongeluk gebeurt kan zijn.

Maar ja, als jij dit kenbaar aan de werkgever gemaakt hebt, en zelfs de OR hiervan weet, valt je inderdaad weinig meer te verwijten.

De werkgever had je niet om deze reden kunnen ontslaan. Maar de arbeidsrelatie had zodanig verstoord kunnen zijn dat er geen prettige werksfeer meer zou zijn. Dus ik snap waarom je heb gewacht.

[ Bericht 4% gewijzigd door Delenlill op 22-09-2018 23:13:05 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')