abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 juli 2015 @ 14:39:30 #176
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_154298982
Dit waren de volledige nepspoilers die ik toen gemaakt had, mocht iemand er nog in geïnteresseerd zijn. Zit misschien nog wat tussen voor toekomstige verzinsels.

Was een keer uit pure verveling dit. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
  maandag 13 juli 2015 @ 15:00:18 #177
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_154299436
Ik mis de loterij die Maxime gewonnen heeft :+
pi_154300154
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:39 schreef Frey het volgende:
Dit waren de volledige nepspoilers die ik toen gemaakt had, mocht iemand er nog in geïnteresseerd zijn. Zit misschien nog wat tussen voor toekomstige verzinsels.

Was een keer uit pure verveling dit. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

Read en learn, schrijvertjes van niks!
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  Hardste schreeuwer 2022 maandag 13 juli 2015 @ 15:29:07 #179
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_154300215
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:39 schreef Frey het volgende:
Dit waren de volledige nepspoilers die ik toen gemaakt had, mocht iemand er nog in geïnteresseerd zijn. Zit misschien nog wat tussen voor toekomstige verzinsels.

Was een keer uit pure verveling dit. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volg even snel de verplichte schrijvers cursus van de LOI en solliciteren jij.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  maandag 13 juli 2015 @ 15:44:41 #180
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_154300749
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 15:00 schreef Claude_Viole het volgende:
Ik mis de loterij die Maxime gewonnen heeft :+
Dan laat ik die voor 1 aflevering terugkeren waarin de uitslag bekend wordt gemaakt. Maxime wint de hoofdprijs, rent de straat op van vreugde en komt onder een bus.
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_154300861
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 15:44 schreef Frey het volgende:

[..]

Dan laat ik die voor 1 aflevering terugkeren waarin de uitslag bekend wordt gemaakt. Maxime wint de hoofdprijs, rent de straat op van vreugde en komt onder een bus.
_O- _O_ _O-
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  maandag 13 juli 2015 @ 16:16:51 #182
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_154301910
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:39 schreef Frey het volgende:
Dit waren de volledige nepspoilers die ik toen gemaakt had, mocht iemand er nog in geïnteresseerd zijn. Zit misschien nog wat tussen voor toekomstige verzinsels.

Was een keer uit pure verveling dit. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_ !!!!

Is dit een heel seizoen ofzo :D
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
  maandag 13 juli 2015 @ 16:18:16 #183
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_154301961
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 15:44 schreef Frey het volgende:

[..]

Dan laat ik die voor 1 aflevering terugkeren waarin de uitslag bekend wordt gemaakt. Maxime wint de hoofdprijs, rent de straat op van vreugde en komt onder een bus.
_O- _O- _O- _O- _O-

"Maxime wint de loterij" is toch wel écht afkomstig van een geniaal genie. :P
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
  maandag 13 juli 2015 @ 16:20:00 #184
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_154302019
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:16 schreef LetsGame het volgende:

[..]

_O_ !!!!

Is dit een heel seizoen ofzo :D
Een half seizoen. :P
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
  maandag 13 juli 2015 @ 16:21:22 #185
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_154302065
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 11:09 schreef LetsGame het volgende:
JustBridge gebeld, seizoen 13 is op voorraad. We kunnen 'm morgen dus thuis verwachten lijkt me. :D
:o

Deze post helemaal gemist. _O-
Ben benieuwd.
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_154304843
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:18 schreef LetsGame het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O- _O-

"Maxime wint de loterij" is toch wel écht afkomstig van een geniaal genie. :P
Inderdaad. Destijds onbeschoft hard om zitten lachen :D
  maandag 13 juli 2015 @ 18:14:06 #187
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_154305339
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 08:41 schreef Woelli het volgende:

[..]

Zie de aftiteling dan eens :P
Ik knipperde met m'n ogen, dus ik miste die steeds. _O-
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  maandag 13 juli 2015 @ 18:17:43 #188
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_154305426
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 11:10 schreef LetsGame het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O- _O-

Ik belde een keer om te vragen of seizoen 5 binnen was en toen werd er gewoon opgehangen. :D _O-
Whut? :o Ik had dan gewoon teruggebeld 'Ja u viel ineens weg, anyway zoals ik al vroeg...' :P
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  maandag 13 juli 2015 @ 18:36:09 #189
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_154305928
quote:
‘Wat heeft Ferry Doedens het toch zwaar’

Ferry Doedens maakt zich niet populair met uitspraken die hij heeft gedaan over zijn verstrekkende bekendheid. Dat blijkt uit reacties op sociale media. Doedens klaagt dat hij zelfs wordt herkend in het buitenland, vooral toen hij zich in Egypte onder het gewone volk begaf in een ‘Nederlands gezinshotel’. ‘Helemaal kut’, aldus de soapster. Radio-dj Michiel Veenstra grapt: “‘Ik ging laatst naar de bakker. Allemaal mensen op straat. Helemaal kut’. Ferry Doedens in een volgend interview.“

De soapacteur werd bij het hotel in Egypte tot zijn ergernis aangesproken door een landgenoot, terwijl hij naar eigen zeggen rust nodig had. Naar verluidt ligt het opnametempo bij Goede Tijden Slechte Tijden heel hoog. “Och och och, wat heeft die arme Ferry Doedens het toch zwaar“, twittert rapper YStijd.

Ook Henk vindt Doedens een aansteller. “Oh Ferry Doedens. Boehoe. Huilen in een hoekje. Jankerd.”

De centrale boodschap van Doedens was: laat mij met rust op vakantie. Maar dat gaat er bij Coen niet in. “Dan word je acteur en ga je hierover zeiken..”

Vooral Doedens’ uitspraak ‘élke Nederlander kent mij’ wekt ergernis op. “Ah gosh. You wish. Who the hell is Ferry Doedens“, twittert Mary.

Er zijn ook mensen die vooral erg blij zijn met Doedens. “Zelden zo gelachen om zo’n houterige autocue-lezer als hij in The Best of Idols Worldwide“, merkt Mark op
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
  maandag 13 juli 2015 @ 19:25:17 #190
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_154307814
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 18:36 schreef Frey het volgende:

[..]

Crosspost uit het andere SHO-topic:

quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 19:05 schreef Syb.ren het volgende:
Wel even een andere foto gebruiken
[ afbeelding ]
Wat een droplul. Echt hoor. Blugh.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  maandag 13 juli 2015 @ 19:30:06 #191
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_154308002
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 19:25 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Crosspost uit het andere SHO-topic:

[..]

Wat een droplul. Echt hoor. Blugh.
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :')

Ook Rohan Gottschalk eist vanaf nu een andere foto in het topic:

Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
  maandag 13 juli 2015 @ 19:33:52 #192
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_154308148
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 19:30 schreef Frey het volgende:

[..]

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :')

Ook Rohan Gottschalk eist vanaf nu een andere foto in het topic:

[ afbeelding ]
Whehe :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_154308217
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 19:25 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Crosspost uit het andere SHO-topic:

[..]

Wat een droplul. Echt hoor. Blugh.
Ik hoor hem dat "Deze 2 kunnen echt niet meer" gewoon zeggen :X
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  maandag 13 juli 2015 @ 19:41:32 #194
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_154308396
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 19:35 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Ik hoor hem dat "Deze 2 kunnen echt niet meer" gewoon zeggen :X
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rohan en Ferry: Deze 2 kunnen echt niet meer.

[ Bericht 4% gewijzigd door ArnieAlberts op 13-07-2015 19:49:36 ]
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_154308765
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 19:41 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rohan en Ferry: Deze 2 kunnen echt niet meer.
Om Rohan kunnen we nog wel lachen dankzij dat ene maar alles bepalende interview, maar om Faily...
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  maandag 13 juli 2015 @ 19:55:27 #196
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_154308851
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 19:53 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Om Rohan kunnen we nog wel lachen dankzij dat ene maar alles bepalende interview, maar om Faily...
Faily is een bron van ergernis.
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_154308903
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 19:55 schreef Frey het volgende:

[..]

Faily is een bron van ergernis.
Kijk, dát zocht ik dus.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  Hardste schreeuwer 2022 maandag 13 juli 2015 @ 19:57:42 #198
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_154308937
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 19:41 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rohan en Ferry: Deze 2 kunnen echt niet meer.
Ah kijk Ferry zuigt gewoon goed voor grote verhaallijnen.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_154309009
Deze zomer blikken we wekelijks terug op de geschiedenis van Goede Tijden, Slechte Tijden in de rubriek 'Artikelen uit de oude doos'. Iedere week wordt hier een oud interview of artikel uit het rijke verleden van de serie geplaatst. Deze week: de start van het derde seizoen in 1992 is aanleiding voor een interview met Olga Madsen. Zij is niet langer de producer van de serie, maar de aanvoerster van het schrijversteam, dat vanaf nu geheel zelf de verhalen en scenario's bedenkt en uitwerkt.



quote:
Nieuwe tijden voor soap; Schrijversteam geeft Goede Tijden, Slechte Tijden vorm

Vanavond: Goede Tijden, Slechte Tijden, 20.00 uur, RTL 4

AALSMEER - Halverwege het gesprek, wanneer een snel aanzwellend geroezemoes in het jazzcafe van TV-Studio Aalsmeer de komst van vrijwel de gehele GTST-ploeg aankondigt, springt Olga Madsen overeind: "Effe zoenen hoor! Mmmmm. Hallo!!'. Maar op het van haar kant uitbundige welkom betoont Reinout Oerlemans nauwelijks minder flegma dan hij als Arnie Alberts in het RTL 4-feuilleton Goede Tijden, Slechte Tijden ten toon spreidt.

Hij doet een stapje opzij, want meer van zijn collega's willen haar even begroeten. Voor het eerst na twee jaar is Madsen (43) er op deze opnamedag niet van vroeg tot laat bij geweest. Was zij de eerste twee seizoenen actief als producer van deze eerste Nederlandse soap-serie, met ingang van het derde, waarin binnen 46 weken 230 afleveringen worden opgenomen en uitgezonden, is haar taak overgenomen door Willy Breebaart, die meewerkte aan films en regie-assistente, regisseuse en producer was bij Vara, Ikon en NOS.

Aanvoerster

Na 425 afleveringen is Olga Madsen voortaan producer scenario, ofwel aanvoerster van het dertien leden tellende schrijversteam dat van nu af zelf alle verwikkelingen en ontwikkelingen in de oorspronkelijk Australische serie bedenkt en vorm geeft. Is RTL 4 dan helemaal afgestapt van The Restless Years? Wordt Goede Tijden, Slechte Tijden helemaal Hollands? Zijn de banden met de oorspronkelijke producent Grundy verbroken?

Olga Madsen, nippend aan een whiskytje-ijs-met-water: "Vanaf nu wordt Goede Tijden, Slechte Tijden voor honderd procent hier gemaakt. Er blijven wel banden met Grundy, dat nog steeds co-producent is. De andere helft is JE-produkties. Maar Grundy vindt het net zo goed van belang dat de kwaliteit die wij hadden bereikt, gehandhaafd blijft. Met de eerste honderd afleveringen hebben we getracht de constructie goed te krijgen en er een maximum aan kwaliteit mee te bereiken. Maar, eerlijk gezegd, de eerste vijftig hoef ik echt niet meer terug te zien.'

"Bij de tweede honderd zijn we al wat meer gaan bewerken. Toen kenden we onze personages en konden we ze meer en meer naar onze eigen inzichten gaan vormen. In veel gevallen was dat nodig, want de oorspronkelijke scripts zijn zo'n vijftien jaar oud. Rond de tweehonderdste aflevering bleek uit het origineel een aantal karakters te verdwijnen, die wij juist wilden behouden. Dus de overgang is niet zo abrupt als-ie lijkt.'

Verhaallijnen

Wie zijn we?
"Cobi Peelen, Rogier Proper en ik verzinnen, wat wij noemen, de horizontale verhaallijnen; dit verhaal gaat over drie weken spelen, dat over zes en dat weer over acht. Daaruit maken we per week vijf vertikale verhaallijnen voor de vijf afleveringen, waarin die verhaallijnen over alle personages worden verdeeld. In een paar slagzinnen geven we aan waar de scene over moet gaan. Met die structuur - je moet met dat conflict beginnen, die wending moet er in zitten en daarmee moet je eindigen - gaan we naar de vijf schrijvers, die elke week ieder een aflevering van zo'n twintig scenes schrijven.'

Nogal een keurslijf?
"Als ze daar leuke dingen tussenin verzinnen, prima! Vind ik enig. En daar trainen zij zichzelf ook in, want er is voor een schrijver niets leuker dan wanneer een eigen idee er in komt. Dan komen de verhalen weer terug bij Cobi, Rogier en mij. Wij redigeren het tot een stijl. Ja, er zijn bepaalde woorden die niet gebruikt mogen worden. Popi-woorden zijn taboe, het moet tijdloos zijn. En ik wil beschaafd Nederlands.'

Het wordt tijd voor wat onthullingen; kan zij vertellen wat de komende weken met Arnie Alberts, Peter Kelder, Myriam van de Pol, Helen Helmink en Daniel gaat gebeuren?

"Nee.'

Moord

Hoe begint GTST vanavond?
"Ook dat kan ik niet vertellen, dan is de lol er toch af? Ik wil alleen kwijt dat we de draad oppikken met een moord. Hoogendoorn senior is neergeschoten en het lijkt erop dat Arnie dat heeft gedaan. Dat wordt eerst opgelost. Deze week nog.'

Wie zien we nooit meer terug?
"Niemand, want ze hebben allen een contract voor acht maanden. Of eigenlijk, vier maanden met een optie van nog eens vier. Maar wat gebeurt hangt af van de schrijvers. Of, stel dat iemand een faan-taas-tische aanbieding krijgt. Dan moet dan kunnen. Dus wij zeggen: okee, ga lekker die klus doen en dan kijken we wel of je terug kunt komen. Het heeft geen zin iemand tegen zijn zin vast te houden, te dwingen iets te doen.'

Plezier staat voorop?
"Ja. Ken je mijn definitie van soap? Een soap is een naïef verteld verhaal door dialoog en beeld - let op: dialoog voor beeld - waarin reële personages bijna onwaarschijnlijke verhaallijnen waarschijnlijk laten zijn. Als je dat beseft heb je er lol aan. En ik heb er ontzettend veel lol aan.'

Amateurs

Want vind je van de recente kritiek op het te veel inschakelen van "amateurs'?
"Van Nelly Frijda? Nou, eeh, het stond in het FNV-blaadje... Maar ten eerste wil ik even ontkennen dat het hier allemaal amateurs zijn. Dat verhaal dat Reinout zo van de straat is geplukt is natuurlijk enig, maar de rest komt bijna allemaal van de toneelschool. Na het derde jaar er afgeschopt, maar toch... Isa, Ingeborg, Frederique hebben allemaal toneelschool. Nou, als Nelly daar bang voor is... Iedereen die zegt dat je ergens een diploma voor nodig hebt, heeft angst.'

Het "betere publiek' haalt nog steeds zijn neus op voor series als GTST.
"Ach, dat is wat de pers schrijft. Interesseert me geen klap. Maak maar eens iets waar iedere avond twee miljoen mensen naar kijken. Dat is ons gelukt. En met meer vrijheid dan ooit. Aan die andere kant is de censuur veel groter!'
"Voor Joop van den Ende mij belde had ik drie maanden met Hans Croiset gewerkt aan een televisiebewerking van Tsjechovs De Kersentuin voor de NOS. Drie maanden voor de lousy somma van zesduizend gulden! Maar ik wierp me erin, zoals ik me in alles werp. Kreeg ik op een kwade dag een eenregelig briefje dat de NOS ervan afzag. Omdat de grachtengordel de voorstelling had gekraakt vonden ze het niet interessant meer. En toen belde Joop: zou jij soaps willen maken...?'

Klappen

En nu? Gelukkig?
"Ach, ik heb dit nu ruim twee jaar gedaan. Misschien ga ik eens een Beckett doen. Weet je, een van de grootste klappen die ik ooit heb gehad, was dat de film De Anna, waar ik verdomme anderhalf jaar aan had gewerkt een week heeft gedraaid. Tweeduizend bezoekers. Toen kreeg ik ineens iets van: klak, ze kunnen me allemaal! Ze willen kwaliteit, ik lever kwaliteit en ze komen niet! Ze blijven thuis zitten en kijken naar die klere-series! Ik zweer het je! Dus...?'
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  maandag 13 juli 2015 @ 20:12:38 #200
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_154309409
Welke personages zouden eigenlijk verdwijnen?
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')