abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 3 november 2000 @ 14:49:33 #1
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_440088
Voor al de Cindy-lovers hier en ergens anders: kan het nu eens een keer ophouden met het gezeik over geiten en andere kutbeesten? Ik weet wel dat het bijzonder (politiek) correct is om dieren met hart en ziel lief te hebben en ze te allen tijde te vertroetelen, maar het is niet de bedoeling om die mening onvrijwillig door ieders strot te duwen. Liefde voor dieren is niet meer dan een opvatting, een levenshouding. Zeker geen eigenschap die ieder weldenkend mens zou moeten hebben. Zolang je beesten niet moedwillig zonder doel gaat mishandelen, mag je best een klere-hekel aan die lijers hebben. Geen mens die je daarop kan veroordelen.

Ik hoop dus ook dat, in weerwil van de terreur van lapzwans-organisaties als de Dierenbescherming ("Robin schopte een bal tegen een kip. We gaan hem voor de rechter slepen. Doen jullie mee?"), de geit per democratisch genomen besluit ritueel en zonder veel pijn geslacht gaat worden, omdat de bewoners zin hebben in een heerlijk karbonaadje uit eigen tuin.

Overigens:
Als de Dierenbescherming echt tot actie overgaat en Robin aanklaagt wegens mishandeling, ben ik bereid een tegen-actie op touw te zetten die ervoor zorgt dat die Oogkleppen-bende zo'n misselijke fout NOOIT meer durft te maken. Heb ik medestanders in deze principe-kwestie?

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_440125
'Geen mens die je daarop kan veroordelen.'

ik wel ...

  vrijdag 3 november 2000 @ 15:03:15 #3
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_440150
quote:
Op 03 november 2000 14:56 schreef Koos Voos het volgende:
'Geen mens die je daarop kan veroordelen.'

ik wel ...


Je kan altijd zeggen dat jij WEL van dieren houdt en mijn standpunt niet begrijpt. Verder geen enkele consequentie, zaak gesloten.

Er zijn in Nederland te veel mensen die hun gelijk aan anderen willen opdringen, alleen omdat hun gelijk het gelijk van de meerderheid is. Een duidelijk teken dat de democratie verkeerd wordt geïnterpreteerd.

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_440210
quote:
www.fokforum.nl/showtopic/22310
Lekker sluiten dus die handel....

Gezallich!!!!

  vrijdag 3 november 2000 @ 15:28:33 #5
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_440254
quote:
Op 03 november 2000 15:16 schreef MiRRoRMaN het volgende:
Lekker sluiten dus die handel....
Miscchien maar even niet, als het mag???
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 3 november 2000 @ 15:36:41 #6
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_440290
quote:
Op 03 november 2000 14:49 schreef Ringo het volgende:
Voor al de Cindy-lovers hier en ergens anders: kan het nu eens een keer ophouden met het gezeik over geiten en andere kutbeesten? Ik weet wel dat het bijzonder (politiek) correct is om dieren met hart en ziel lief te hebben en ze te allen tijde te vertroetelen, maar het is niet de bedoeling om die mening onvrijwillig door ieders strot te duwen.
De grootste verontwaardiging geldt de blatante weigering van de BBewoners om een extra poot uit te steken. Ze zitten in een huis, hebben bijna geen flikker te doen, maar gaan verongelijkt zitten doen dat ze 'dingen worden opgedrongen'. Ja, 30 uur voorlezen als jezelf dat 30% meer vreten oplevert, TUUURLIJK, dan springen wij door hoepels, en vinden wij NIET dat dat ons wordt opgedrongen, maar af en toe omkijken naar de levende have IS me toch een opgave
quote:
Liefde voor dieren is niet meer dan een opvatting, een levenshouding. Zeker geen eigenschap die ieder weldenkend mens zou moeten hebben. Zolang je beesten niet moedwillig zonder doel gaat mishandelen, mag je best een klere-hekel aan die lijers hebben. Geen mens die je daarop kan veroordelen.
Maar geen mens hoeft je daarom aardig te vinden. Ik vind je in ieder geval onaangenaam, okee?
quote:
<kehnip>Heb ik medestanders in deze principe-kwestie?
Integendeel, in deze Gebrek-aan-principes-kwestie heb je in mij zelfs een groot tegenstander.

V

Ja inderdaad, V. ja.
  Moderator vrijdag 3 november 2000 @ 16:04:43 #7
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_440408
Ringo, ik snap je ergernis.

Ik heb zelf zeker geen hekel aan dieren, laat ik dat vooropstellen: heb zelf een huisdier, steun greenpeace, koop scharrelvlees (niks bijzonders dus, maar ik denk er wel over na, wil ik aangeven).

Maar het gedweep met hun dierenliefde van sommige mensen hier vind ik af en toe echt stuitend.
Er zijn ontstellend veel simpele zielen die doodleuk roepen dat ze meer van dieren dan van mensen houden en daar nog trots op zijn ook. Want 'dieren zijn onschuldig en 'dieren maken geen oorlog.'
Waarmee ze de objecten van hun passie qua redeneer-niveau al aardig weten te benaderen.

En: hoe aaibaarder het dier hoe fanatieker de dwepers, wat de hypocrisie en oppervlakkigheid van dit soort dierenvrienden nog maar eens aantoont.

Deze types vind je overigens voornamelijk in volgevreten consumptielanden.

Gelukkig mogen ook zij roepen wat ze vinden, we leven in een vrij land, maar ergerniswekkend is het af en toe wel.

Hier bedoel ik dus niet de posters mee die er oprecht van balen dat Robin een kip ondersteboven schiet, daar één stevige opmerking over maken, en het daarbij laten.

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')