abonnement Unibet Coolblue
pi_154398770
Ah vandaar!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_154398896
quote:
Nope, wat hier rondvliegt (Europa) is live d.m.v. ADS-B en MLAT.
FAA data is wel met vertraging:

De vertraging van 30 seconden komt door het streamen van de gegevens, niet omdat FR ze niet meteen doorstuurt.
--
  donderdag 16 juli 2015 @ 22:14:26 #103
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_154399175
Haneda Airport Tilt Shift and Time Lapse
https://vimeo.com/133421230
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_154399310
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 21:45 schreef inkjet het volgende:
De situatie op FR is altijd die van een seconde of dertig geleden, dat scheelt ook.
Welnee
pi_154399412
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 22:06 schreef inkjet het volgende:
De vertraging van 30 seconden komt door het streamen van de gegevens, niet omdat FR ze niet meteen doorstuurt.
Nope. Als ik het geluk heb dat hier een kist laag overkomt naar Schiphol (of met goed weer een 777 van/naar Tokio/Parijs) dan is dat 100% live.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 16-07-2015 22:27:53 ]
pi_154399965
Nou, dan is dat misschien niet zo lang geleden verbeterd. Ik zal er weer eens op letten wat de vertraging is.
--
  donderdag 16 juli 2015 @ 23:45:58 #107
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_154402584
Ik ben momenteel vrij actief bezig met het verzamelen van modelvliegtuigen, en mijn oog viel vandaag op de ''Pokemon'' liveries. All Nippon Airways heeft schijnbaar een tijd lang enkele vliegtuigen uit de floot omgetoverd tot Pokemons.

Het begon met JA8965 in 1998:


Een jaar later volgde de JA8962 en de JA8964:


Ook de JA8569 (767) en JA8578 (767) hebben er in 1998 aan moeten geloven:


Mijn favoriet is echter de JA8957, waarvan het schaalmodel blijkbaar bijzonder zeldzaam is (in 2004 geproduceerd door Phoenix). Dit vliegtuig is in 1992 geleverd aan ANA, en heeft in zijn eerste jaren met het volgende jasje gevlogen:


Totdat ook deze dame er in 2004 aan moest geloven:


Met haar broertje, de JA8956 in 2009:


Met haar nieuwe jas heeft de JA8957 nog door mogen vliegen tot 2013, waarna haar diensten niet meer nodig waren. Op 25 oktober 2013 is ze naar haar laatste rustplaats gebracht, te weten Tupelo Regional Airport, waar ze vervolgens uit elkaar gehaald is voor onderdelen.


Het moraal van dit verhaal: ik ga proberen dit model z.s.m. te bemachtigen, dan zullen de andere Pokeplanes snel volgen :P
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_154402800
Sinds wanneer zijn de aanvliegroutes voor de polderbaan vanaf het noorden 's nachts anders. En waarom? Mij lijkt dat je zo meer overlast veroorzaakt, en een rare bocht moet maken. Ik kan er op internet niks over vinden.

Groen is de nieuwe aanvliegroute, en rood de oude.

  vrijdag 17 juli 2015 @ 00:07:06 #109
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_154403375


1 Jaar geleden alweer.
Tics van je petten.
pi_154403573
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 23:51 schreef Fokker89 het volgende:
Sinds wanneer zijn de aanvliegroutes voor de polderbaan vanaf het noorden 's nachts anders. En waarom? Mij lijkt dat je zo meer overlast veroorzaakt, en een rare bocht moet maken. Ik kan er op internet niks over vinden.

Groen is de nieuwe aanvliegroute, en rood de oude.

[ afbeelding ]
Rood is de ARTIP 2C, groen de ARTIP 3B. Beiden worden gevlogen tijdens de nighttransition, het is dus niet zo dat het een nieuwe route is.

ARTIP 3B is makkelijker te plannen icm verkeer op de SUGOL en RIVER 3B transities. Daar is het dus een beetje van afhankelijk.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 00:19:20 #111
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_154403733
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 23:51 schreef Fokker89 het volgende:
Sinds wanneer zijn de aanvliegroutes voor de polderbaan vanaf het noorden 's nachts anders. En waarom? Mij lijkt dat je zo meer overlast veroorzaakt, en een rare bocht moet maken. Ik kan er op internet niks over vinden.

Groen is de nieuwe aanvliegroute, en rood de oude.

[ afbeelding ]
Luchtverkeersleiding Nederland sluit nachtelijke landingsroute

Link geplukt van de facebookpagina Dutch Flightradar24
Tics van je petten.
pi_154403755
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 00:14 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Rood is de ARTIP 2C, groen de ARTIP 3B. Beiden worden gevlogen tijdens de nighttransition, het is dus niet zo dat het een nieuwe route is.

ARTIP 3B is makkelijker te plannen icm verkeer op de SUGOL en RIVER 3B transities. Daar is het dus een beetje van afhankelijk.
Oke, ik zie trouwens dat ik het een beetje raar heb uitgetekend. Maar het valt mij op omdat ik al een paar keer wakker ben geworden van een airbus A380, die hier (Emmeloord) Al op 10.000 FT vliegt, en dan nog een behoorlijk stuk moet afleggen



Niet dat ik het erg vind, maar het is mij nooit eerder opgevallen zo laag en deze route.
pi_154403788
quote:
Ah dus toch, meestal komen ze trouwens wat noordelijker uit dan ik heb uitgetekend.
  Forum Admin vrijdag 17 juli 2015 @ 00:22:21 #114
232445 crew  Specularium
pi_154403817
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 00:07 schreef nattermann het volgende:
[ afbeelding ]

1 Jaar geleden alweer.
Daar schrok ik ook een beetje van ja.
pi_154411562
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 00:20 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Oke, ik zie trouwens dat ik het een beetje raar heb uitgetekend. Maar het valt mij op omdat ik al een paar keer wakker ben geworden van een airbus A380, die hier (Emmeloord) Al op 10.000 FT vliegt, en dan nog een behoorlijk stuk moet afleggen

[ afbeelding ]

Niet dat ik het erg vind, maar het is mij nooit eerder opgevallen zo laag en deze route.
De route die je plaatje laat zien is ook niet standaard.
Ruwweg komen vliegtuigen (uit het oosten en noorden) vanaf Enschede (navigatie punt NORKU) of Groningen (EEL) en vliegen dan naar Lelystad (ARTIP).
Op dat ARTIP punt moeten ze onder de 10.000 voet zitten en vanaf dat punt volgen ze de route naar de desbetreffende nadering.
Voor de polderbaan waren er twee routes, de ARTIP 2c en ARTIP 3b. De eerste was korter, maar inmiddels afgeschaft. In plaats daarvan wordt de 3b gevlogen, dus er wordt (veel) meer brandstof verstookt, maar is wel stiller voor de mensen op de grond.
Omdat de 3b zo lang is, zullen de meeste (Nederlandse) vliegtuigen dan ook vragen om boven ARTIP niet op 10.000 te mogen vliegen, maart iets hoger. Zodoende is er nog minder lawaai, maar is het vooral zuiniger (hoger vliegen/later dalen kost minder brandstof).

Buitenlandse maatschappijen zullen dat niet zo snel vragen dus zitten al bij Lelystad (of eerder) al op 10.000 voet. Luchtverkeersleiding kan daarnaast, zoals op het plaatje, een vliegtuig een meer directe route geven.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 17 juli 2015 @ 14:13:06 #116
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_154414268
Van de week mijn volgende vakantie geboekt en daarbij viel het me op dat Arke weer eens hun prijsbeleid voor stoelreserveringen heeft aangepast.

Dit keer lijken ze geïnspireerd door Thomson, want ze hebben nu uitgevonden dat je mensen extra kan laten betalen voor extra beenruimte, bij de nooduitgang, de voorste rij en zelfs om naast het raam te zitten:











En het werkt, want ik wil op de eerste rij zitten en ga daar die 2 euro extra per vlucht toch voor neerleggen. :+
So we just called him Fred
  vrijdag 17 juli 2015 @ 17:48:19 #117
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_154419809
Maar ze hebben dan wel weer een 3-3-3 opstelling in de Dreamliner en geen 3-4-3 :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 17:59:07 #118
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_154420063
Welke maatschappij heeft 3-4-3 in de 787 dan?
  vrijdag 17 juli 2015 @ 18:37:39 #119
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_154420906
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 17:59 schreef Tinos85 het volgende:
Welke maatschappij heeft 3-4-3 in de 787 dan?
Las daar laatst iets over, volgens mij hier, dat steeds meer maatschappijen vroegen om een 3-4-3 opstelling, maar kan het zo gauw niet meer terugvinden.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_154422633
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 17:48 schreef flipsen het volgende:
Maar ze hebben dan wel weer een 3-3-3 opstelling in de Dreamliner en geen 3-4-3 :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 18:37 schreef flipsen het volgende:
Las daar laatst iets over, volgens mij hier, dat steeds meer maatschappijen vroegen om een 3-4-3 opstelling, maar kan het zo gauw niet meer terugvinden.
Ik denk dat je het over de 777 hebt, niet de 787.
3-3-3 in de 787 is standaard en schijnt ook vrij ruk te zijn.

Kijk je naar Qatar Airways (de enige maatschappij die zowel de 787, A350 én A380 vliegt) zit je in 787 het minst breed; 16.89 - 17.28".
Zij stoppen in hun 787 evenveel stoelen op een rij als in hun 777's terwijl die 777 38 centimeter bredere cabine heeft...
pi_154423440
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 18:37 schreef flipsen het volgende:

[..]

Las daar laatst iets over, volgens mij hier, dat steeds meer maatschappijen vroegen om een 3-4-3 opstelling, maar kan het zo gauw niet meer terugvinden.
Denk dat je onderstaande afbeelding hier bent tegengekomen:



Kon mij ook herinneren dat ik ergens iets had gelezen over de stoelindeling van een 787 ;)
  vrijdag 17 juli 2015 @ 20:23:33 #122
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_154423583
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 20:17 schreef larsico het volgende:

[..]

Denk dat je onderstaande afbeelding hier bent tegengekomen:

[ afbeelding ]

Kon mij ook herinneren dat ik ergens iets had gelezen over de stoelindeling van een 787 ;)
Dat wasd het inderdaad! Sowieso is 3-2-3 ook wel raar... dat is dan toch meestal 2-4-2 (Airbus 340). Kan me even niet herinneren hoe de indeling was in de 787 van LAN Chile, maar volgens mij 2-4-2.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 20:43:05 #123
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_154424041
LAN heeft 3-3-3 in de Dreamliner.
  Moderator vrijdag 17 juli 2015 @ 22:20:01 #124
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154426977
Ik zag vandaag 4 Tornado's overvliegen op 150 tot 200m. Erg imposant :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_154427762
Dit wil je niet op je hoofd krijgen :+

Metalen deel van Boeing 777 slaat dwars door dak in China
quote:
SHANGHAI - Een driehoekig metalen deel van een Boeing 777 is vrijdag dwars door het dak van een fabriek in Shanghai geslagen. Wonder boven wonder raakte niemand gewond door het projectiel van ongeveer zestig kilo. Dat meldt de Chinese krant South China Morning Post.

Chinese luchtvaartexperts identificeerden het stuk metaal als deel van het omhulsel van het landingsgestel van een Boeing 777. De werknemers van de fabriek hoorden het vliegtuig overvliegen, waarna vrijwel direct het stuk metaal door het dak vloog. China's Civil Aviation Administration heeft onmiddellijk luchtvaartmaatschappijen gewaarschuwd van welke er toestellen in het Chinese luchtruim vlogen.



Oh, enne :9~

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')