Geen idee, blijft op 31000 ftquote:Op woensdag 8 juli 2015 16:36 schreef FredvZ het volgende:
Niet terug naar Schiphol zo te zien. Hij buigt nu af naar Hamburg?
Berlijn TXL?quote:
http://www.telegraaf.nl/d(...)d_met_piloten__.htmlquote:KLM vliegt verder na akkoord met piloten
Luchtvaartmaatschappij KLM en de piloten zijn na 10 maanden onderhandelen tot een principe cao-akkoord gekomen.
Dat meldden bronnen rondom de besprekingen.
Eerder op de dag stelde de Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) nog dat KLM ´hun uitgestoken hand´ niet had geaccepteerd. Er stond veel druk op de onderhandelingen, omdat KLM financieel met de rug tegen de muur staat.
Geen extra salaris
De vliegers krijgen de komende drie jaar geen salaris erbij. Daarnaast wordt er op sommige vluchten voortaan gevlogen met de 3 in plaats van 4 piloten. Ook gaat de pensioenleeftijd omhoog naar 58 jaar.
De afspraken moeten ¤ 100 miljoen opleveren. Eerder sloot KLM al een cao-akkoord met de grond- en cabinebonden. In totaal wil de directie ¤ 300 miljoen besparen op de arbeidsvoorwaarden.
Extreme concurrentie
KLM heeft het financieel zeer moeilijk, als gevolg van extreme concurrentie. Woensdag meldde Air France KLM dat de omzet nog steeds onder druk staat, hoewel de vliegtuigen voller zitten.
Het KLM-personeel moet meer uren draaien, waardoor er voor minder mensen werk is. Naar verwachting verdwijnen er daardoor duizenden banen bij de luchtvaartmaatschappij. KLM is één van de grootste particuliere werkgevers van Nederland.
Ook akkoord Transavia
Ook bij dochteronderneming Transavia is een akkoord met de piloten bereikt. De looptijd van de overeenkomst is echter korter, waardoor er volgend jaar alweer opnieuw onderhandeld moet worden.
23 juni.quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:03 schreef zlotka het volgende:
Hadden ze vorige week ook al niet een kist met een technisch probleem op Schiphol staan?
Nee, volgens mij niet.quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:17 schreef zlotka het volgende:
[..]
Komt dit niet doordat je op follow aircraft hebt geklikt ?
quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:17 schreef zlotka het volgende:
[..]
Komt dit niet doordat je op follow aircraft hebt geklikt ?
Hij is bij mij nu ook rood.quote:
Ik denk dat ze klaar staan voor de baan op te gaan...quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:22 schreef zlotka het volgende:
Verschillende meldingen nu op P2000 ook, is wel aan de postduifweg dus zegt me niet zoveel
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | 08-07-15 17:17:41 Brandweer Kennemerland P 1 Incident luchtvaart (Grip 2 Schiphol) (vooralarm groot) Ugs A Postduifweg Schiphol 3150 2470 1293 4230 1531 4630 4530 9230 BRW1AFO 1070 1288 1296 1204 1295 1290 1285 1072 1284 1294 ZWT_0220 0106515 Brandweer HOvD Noord 0106520 Brandweer OvD Zuid 0106540 Brandweer ROGS 0106545 Brandweer Leider Operationeel Team 0106550 Brandweer RCvD 0107081 Brandweer Haarlem Lichtkrant kazerne West 0107084 Brandweer Haarlem Kazernetechniek West 0107111 Brandweer Haarlem Beroeps Oost 0107181 Brandweer Haarlem Lichtkrant kazerne Oost 0107186 Brandweer Haarlem Intern alarm Oost 0107211 Brandweer Velsen Beroeps Velsen-Zuid 0107281 Brandweer Velsen Lichtkrant kazerne Velsen-Zuid 0107286 Brandweer Velsen Intern alarm kazerne Velsen-Zuid 0107481 Brandweer Beverwijk Lichtkrant kazerne 0107484 Brandweer Beverwijk Kazernebediening 0108211 Brandweer Hoofddorp Blusploeg 0108281 Brandweer Hoofddorp Lichtkrant 0108711 Brandweer Badhoevedorp Blusploeg - TS 346 0108781 Brandweer Badhoevedorp Lichtkrant 0108999 Brandweer Monitorcode 0127025 Brandweer Centralist Vrijwillige Brandweer 0127170 Brandweer Infomanager COPI 0127185 Brandweer Persvoorlichting 0127190 Ambulance Dienstdoende HS-GHOR 0127220 Brandweer Hoofd Sectie Informatie 0127360 Politie Hoofd stafsectie Politie |
1 2 3 4 5 6 7 8 | 08-07-15 17:17:44 Ambulance Kennemerland A1 HIN OvDGN 12151 12143 12315 12184 ACGZ 12146 12181 LL1 OvD Postduifweg Schiphol 0126143 Ambulance Ambulance 12-143 (Post Haarlem) 0126146 Ambulance Ambulance 12-146 (Post Haarlem) 0126151 Ambulance Ambulance 12-151 (Post Heemskerk/Velsen) 0126803 Ambulance OvD-G 803 - ADK Kennemerland 0126805 Ambulance OvD-G 805 - GHOR GGD Haarlem 0126999 Ambulance Monitorcode 0127190 Ambulance Dienstdoende HS-GHOR |
die meldingen zeggen me niet zoveel eerlijk gezegd, alhoewel het er wel erg veel zijn..quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:25 schreef donroyco het volgende:
[..]
Ik denk dat ze klaar staan voor de baan op te gaan...
[ code verwijderd ]
[ code verwijderd ]
Er is genoeg opgeroepen in ieder gevalquote:Op woensdag 8 juli 2015 17:26 schreef zlotka het volgende:
[..]
die meldingen zeggen me niet zoveel eerlijk gezegd, alhoewel het er wel erg veel zijn..
twitter:112Schiphol twitterde op woensdag 08-07-2015 om 17:19:18 Vooralarm groot voor China Southern vlucht 346 naar Beijing vanwege een technisch probleem. Situatie is verder onder controle. reageer retweet
Lifeliner 1 en 2 wel toch? Tenminste stond er net.quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:27 schreef donroyco het volgende:
[..]
Er is genoeg opgeroepen in ieder geval
Traumaheli is nu op weg naar Nieuwendijk, hartje centrum. Dus die is er niet.
quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:31 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Lifeliner 1 en 2 wel toch? Tenminste stond er net.
1 2 3 | A1 13122 13901 Rit 75210 75211 Amsterdam Nieuwendijk X 0120122 Ambulance Ambulance-13-122 GGD Amsterdam 0120901 Ambulance Traumaheli LifeLiner 1 - MMT |
Thanks. Ben langer dan 1.80 dus dat is wel iets om rekening mee te houden.quote:Op woensdag 8 juli 2015 16:36 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die 787 van Qatar zit wel heel krappies. Heb je < 1,80 waarschijnlijk minder of geen last van. Doha is druk, Dubai drukker dan druk en altijd verplichte sightseeing voordat er eindelijk eens geland wordt.
Maar kun je bij Emirates een 15:30 uur vlucht met 3 uur overstaptijd voor een redelijke prijs boeken, dan zou ik die nemen. Mag je zomaar 4 vluchten in een A380 maken. Kies wel een stoel in het voorste compartiment. Daar is het het rustigste.
Dat heeft hij wel En als de nood echt aan de man is, dan laat je dat dumpen ook gewoon achterwege uiteraard.quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:36 schreef flipsen het volgende:
De 380 heeft dus geen mogelijkheid tot een fuel-dump? Snap nooit dat er toestellen zijn (en dan zeker zware jongens als deze) die dat niet kunnen. Wat als er rook in de cockpit ontstaat direct na de start? Sorry jongens, eerst nog een uurtje cirkelen want je kan niet landen met dit gewicht? Of dump eerst een paar passagiers??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |