abonnement Unibet Coolblue
pi_154661416
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ge-die-niet-bang-was

Filmpje vanuit de cabine van de HV noodlanding gister.

Bij zonder flaps landen is "brace brace brace" een standaard procedure of zo? Waarom eigenlijk zonder flaps? Ik heb het zelf nog niet gedaan maar omdat er door het kleinere oppervlakte de wind minder grip of heeft? Hogere snelheid stuurkrachten effectiever dus makkelijker onder controle te houden?

Misschien totale onzin wat ik zeg.

[ Bericht 16% gewijzigd door El_Grando101 op 26-07-2015 22:25:50 ]
pi_154663530
quote:
6s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:23 schreef Blistering het volgende:

Prima :) Heb er een paar tot nu toe. Ik hou van editten, dus als je van stock foto's houdt is dit niet je ding gok ik (Iemand91 :P )
Hmm, die foto's doen wat raar bij mij; krijg ze soms niet (allemaal) te zien; ook niet bij pagina verversen. Raar...

Op die Malaysia A380 na vind ik dit nog wel wat hebben hoor.
Misschien wel even doen dit doen:
1[img=640]
...heb je niet van die lelijke rode lijnen rond de foto's. ;)



Bron

Ook een interessante kist die we praktisch nooit zien op Schiphol.
CS-TFX; een Airbus A340-500 van HiFly voert momenteel een aantal vluchten uit voor Transavia.

Kwam vanavond binnen om 20:16 uur binnen op Schiphol vanuit Brussel.
Is zojuist vertrokken (toen ik begon met het typen van dit bericht) als vlucht 1287 naar Rhodos.
Morgenvroeg land deze weer om 06:48 uur weer op Schiphol. (maar heeft enige vertraging dus tijd kan nog veranderen.

En de eerste Xiamen Boeing 787-8 naar Schiphol is onderweg. B-2761 vliegt net het luchtruim van Kazachstan binnen.
Verwachte landing is om 06:05 uur. Verwacht vertrek is om 12:35 uur.
Inkomende vlucht wordt afgehandeld aan gate F8, uitgaande vlucht aan E17.



[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 27-07-2015 11:11:55 ]
  zondag 26 juli 2015 @ 23:37:53 #278
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_154663874
quote:
6s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:23 schreef Blistering het volgende:

[..]

Prima :) Heb er een paar tot nu toe. Ik hou van editten, dus als je van stock foto's houdt is dit niet je ding gok ik (Iemand91 :P )

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er goed uit
So we just called him Fred
  zondag 26 juli 2015 @ 23:57:48 #279
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_154664336
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:20 schreef El_Grando101 het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ge-die-niet-bang-was

Filmpje vanuit de cabine van de HV noodlanding gister.

Bij zonder flaps landen is "brace brace brace" een standaard procedure of zo? Waarom eigenlijk zonder flaps? Ik heb het zelf nog niet gedaan maar omdat er door het kleinere oppervlakte de wind minder grip of heeft? Hogere snelheid stuurkrachten effectiever dus makkelijker onder controle te houden?

Misschien totale onzin wat ik zeg.
Met flaps ben je juist wendbaarder in de lucht en sta je sneller stil.
Volgens mij worden de flaps alleen niet gebruikt als ze het doen. Zeker als je weinig brandstof hebt wel je juist je flaps gebruiken om te remmen. Helemaal als je remweg door een natte baan ook nog eens langer is.

Ik denk dat de brace position is toegepast omdat de brandstof bijna op was. De kans bestaat dan dat je te vroeg op grond staat of na het landen minder snel kan remmen omdat er brandstof is voor de reverse thrust.
Dan zou in dit geval alleen de wielremmen overblijven. En met een natte baan en harde wind heb je dan het recept om van de baan af te schieten of aan het eind door te schieten omdat de remweg opeens een stuk langer is.
So we just called him Fred
pi_154664879
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 23:57 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Met flaps ben je juist wendbaarder in de lucht en sta je sneller stil.
Volgens mij worden de flaps alleen niet gebruikt als ze het doen. Zeker als je weinig brandstof hebt wel je juist je flaps gebruiken om te remmen. Helemaal als je remweg door een natte baan ook nog eens langer is.

Ik denk dat de brace position is toegepast omdat de brandstof bijna op was. De kans bestaat dan dat je te vroeg op grond staat of na het landen minder snel kan remmen omdat er brandstof is voor de reverse thrust.
Dan zou in dit geval alleen de wielremmen overblijven. En met een natte baan en harde wind heb je dan het recept om van de baan af te schieten of aan het eind door te schieten omdat de remweg opeens een stuk langer is.
Dat, en vergeet niet dat ze dermate committed waren dat een go around geen optie was. In zulk weer weet je dus niet op wat voor een manier de kist aan de grond gaat komen... Een windshear zou desastreus zijn bijvoorbeeld.
pi_154684224
American kan ook weer even een 787 naar de uitduikerij sturen: https://twitter.com/WCARN_NEWS/status/625638164883992576?s=09
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_154684826
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 20:36 schreef Thetallguy het volgende:
American kan ook weer even een 787 naar de uitduikerij sturen: https://twitter.com/WCARN_NEWS/status/625638164883992576?s=09
Gewoon nieuwe radome erop en weer gaan:)

Edit, windshield crack en ook een kapotte weatherradar, dus staat iets langer aan de grond.
Komt overigens door hagel op 26.000 feet.

[ Bericht 10% gewijzigd door Mikey92 op 27-07-2015 21:35:18 ]
pi_154685406
quote:
6s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:30 schreef Blistering het volgende:

[..]

Piloot op een MD11, pfoeh. Daar zou ik wel geld voor over hebben, wat een droombaan.
Sprak er pas nog een, zodra 'zijn' vliegtuig uit dienst gaat, kan hij van zijn moedermaatschappij verrekken en staat hij op straat. Tot zover je droombaan.
pi_154691232
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 17:06 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nou laat ik zeggen dat de gehele crew vecht om een trip naar b.v. SIN of BKK.
Mwaah, lang niet alle crew die ik spreek op onze nog-geen-24-uur ergens in Afrika/MO/VS heeft zin in een BKK.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 28 juli 2015 @ 00:06:02 #285
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_154691806
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 23:37 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ziet er goed uit
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 23:26 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Hmm, die foto's doen wat raar bij mij; krijg ze soms niet (allemaal) te zien; ook niet bij pagina verversen. Raar...

Op die Malaysia A380 na vind ik dit nog wel wat hebben hoor.
Misschien wel even doen dit doen:
[ code verwijderd ]

...heb je niet van die lelijke rode lijnen rond de foto's. ;)

[ afbeelding ]

Bron

Ook een interessante kist die we praktisch nooit zien op Schiphol.
CS-TFX; een Airbus A340-500 van HiFly voert momenteel een aantal vluchten uit voor Transavia.

Kwam vanavond binnen om 20:16 uur binnen op Schiphol vanuit Brussel.
Is zojuist vertrokken (toen ik begon met het typen van dit bericht) als vlucht 1287 naar Rhodos.
Morgenvroeg land deze weer om 06:48 uur weer op Schiphol. (maar heeft enige vertraging dus tijd kan nog veranderen.

En de eerste Xiamen Boeing 787-8 naar Schiphol is onderweg. B-2761 vliegt net het luchtruim van Kazachstan binnen.
Verwachte landing is om 06:05 uur. Verwacht vertrek is om 12:35 uur.
Inkomende vlucht wordt afgehandeld aan gate F8, uitgaande vlucht aan E17.

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:08 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Dat klinkt wel heel goed. Was het niet zo dat je op een tropische bestemming van de baas ook nog eens 3 gratis biertjes krijgt? Paar leuke cabine dames mee. :Y

Kun je voor mij niet even een aanbevelingsbrief sturen naar de KLS. :P

Mijn eerste tropisch eiland waar ik zelf heen ga vliegen wordt Texel en de dames achter in zijn waarschijnlijk mijn vriendin of mijn moeder. Toch iets minder spannend dan bij jou. ^O^ :P

[..]

Avia Noord is een aantal jaar geleden opgedoekt omdat ze veel te weinig vliegende leden hadden. Ik vlieg met veel plezier bij de Noord Nederlandse Aero club. Bij ons zijn ook wel redelijk wat niet vliegende leden maar dat komt ook dat wij een hele mooie bar hebben op een top locatie naast de baan. Er komt ook nog eens lekker bier uit de tap. :P

Gemiddelde leden bij ons zijn ook al wat ouder maar de laatste tijd wel redelijk veel instroom van wat jongere leden waaronder ikzelf. ;)

Jongste lid wat vliegles heeft bij ons is 13 jaar. Mooi om zo'n klein ventje achter de yoke. Hij kan al veel meer als mij. :Y

Ik denk dat je zelfs nu nog gaat schrikken in vergelijking met een aantal jaar geleden. Cessna 152 147 per uur cessna 172 195. ATC kosten en landingsgeld zijn op EHGG ook niet goedkoop. Er gaat wel iets van de prijs af als je op een ander veld Mogas gaat tanken. Ook circuits vliegen doe ik op een klein veld omdat daar het veel goedkoper is. Denk dat het ook goed is voor mij als piloot, je leert op een vliegveld met CTR en op een ongecontroleerd groen veld waar je zelf goed moet opletten.

Iedereen kan bij ons komen kijken en langskomen. Dus als je een keer op het vliegveld bent en je lijkt het leuk laat maar weten. :)

[..]

Wat een leven. _O_

[..]

Bij Ryanair verdien je op de rechterstoel volgens mij iets meer als 2K. Daar moet je dan ook nog je schuld van betalen en als je pech hebt is je base in een duur land of stad.

Dat het allemaal minder gaat worden over de hele linie is 1 ding wat zeker is.

[..]

Prachtig! _O_
Dank allen. Ik heb wel positieve reacties gekregen (ook op Flickr en Facebook) op die foto's, dus dat doet mij goed :)

Volgende week naar Frankfurt, dan doen we het kunstje weer opnieuw.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 08:54:51 #286
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_154696750
Iemand hier nog tips voor parkeren bij Eindhoven Airport?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  dinsdag 28 juli 2015 @ 10:24:58 #287
348984 wiijntje
in vino veritas
pi_154697995
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 08:54 schreef Fiorano het volgende:
Iemand hier nog tips voor parkeren bij Eindhoven Airport?
http://lmgtfy.com/?q=tips+parkeren+eindhoven+airport
pi_154698023
Ik zou hem ergens langs de route van bus 401 zetten in een woonwijk en dan het laatste stukje met de bus.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 11:30:37 #289
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_154699156
quote:
Ha-ha

Soms zijn er nog insider tips heh ;)
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_154702238
https://soundcloud.com/tra3k

Gesprek tussen ATC en Transavia afgelopen zaterdag. Wordt geweigerd op EHV.

quote:
G/A EHRD @ 02:04
Rejected for div EHEH @ 04.32
EHAM TWR @ 07.18
G/A EHAM @ 07.36
On Ground @ 09.18
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_154703076
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:53 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
https://soundcloud.com/tra3k

Gesprek tussen ATC en Transavia afgelopen zaterdag. Wordt geweigerd op EHV.

[..]

EIN was toen gesloten (en op dat moment was het nog niet echt een emergency maar een reguliere diversion)

M0681/15 NOTAMN
Q) EHAA/QFALT/IV/NBO/A /000/999/5127N00522E005
A) EHEH B ) 1504080000 C) 1512312300
E) EINDHOVEN AIRPORT (CIVIL) NOT AVBL AS ALTN, EXCEPT (MEDICAL)
EMERGENCIES.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_154703123
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 23:57 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Met flaps ben je juist wendbaarder in de lucht en sta je sneller stil.
Volgens mij worden de flaps alleen niet gebruikt als ze het doen. Zeker als je weinig brandstof hebt wel je juist je flaps gebruiken om te remmen. Helemaal als je remweg door een natte baan ook nog eens langer is.

Ik denk dat de brace position is toegepast omdat de brandstof bijna op was. De kans bestaat dan dat je te vroeg op grond staat of na het landen minder snel kan remmen omdat er brandstof is voor de reverse thrust.
Dan zou in dit geval alleen de wielremmen overblijven. En met een natte baan en harde wind heb je dan het recept om van de baan af te schieten of aan het eind door te schieten omdat de remweg opeens een stuk langer is.
Volgens de berichten was er technisch niets mis? Dus vreemd toch?

Ik snap grote deel van de werking van de flaps wel, grotere draagkracht door grotere vleugel daardoor langzamer kunnen vliegen. Snelheid er uit halen. Waarom je wendbaarder bent snap ik dan weer niet. Juist met meer snelheid maak je kortere stuurbewegingen net als in een auto toch?

Duidelijk nog flink studeren in het aerodynamica boekje. ;)
  dinsdag 28 juli 2015 @ 14:34:14 #293
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_154703297
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 14:25 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Volgens de berichten was er technisch niets mis? Dus vreemd toch?

Ik snap grote deel van de werking van de flaps wel, grotere draagkracht door grotere vleugel daardoor langzamer kunnen vliegen. Snelheid er uit halen. Waarom je wendbaarder bent snap ik dan weer niet. Juist met meer snelheid maak je kortere stuurbewegingen net als in een auto toch?

Duidelijk nog flink studeren in het aerodynamica boekje. ;)
Het blijkt dat er geknipt is in het filmpje dat ik heb gezien. Bij het origineel is de te zien dat de flaps wel gebruikt werden om te remmen.

Met flaps ben je in de lucht wendbaarder, omdat je de flaps kan gebruiken in aanvulling op het richtingsroer:
So we just called him Fred
pi_154704483
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 14:34 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Het blijkt dat er geknipt is in het filmpje dat ik heb gezien. Bij het origineel is de te zien dat de flaps wel gebruikt werden om te remmen.

Met flaps ben je in de lucht wendbaarder, omdat je de flaps kan gebruiken in aanvulling op het richtingsroer:
[ afbeelding ]
Flaps geven geen extra roll-vermogen, ze zijn altijd aan beide zijden op gelijke wijze extended.
Wel is het zo dat hoe hoger je snelheid, hoe meer 'authority' je hebt op je ailerons/spoilers. Ook je opstuurhoek zal iets kleiner zijn.

Flaps worden in eerste aanleg gebruikt om langzamer vliegen mogelijk te maken, niet om af te remmen (al produceren ze wel wat extra weerstand, inderdaad).
  dinsdag 28 juli 2015 @ 15:25:43 #295
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_154704646
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 14:24 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

EIN was toen gesloten (en op dat moment was het nog niet echt een emergency maar een reguliere diversion)

M0681/15 NOTAMN
Q) EHAA/QFALT/IV/NBO/A /000/999/5127N00522E005
A) EHEH B ) 1504080000 C) 1512312300
E) EINDHOVEN AIRPORT (CIVIL) NOT AVBL AS ALTN, EXCEPT (MEDICAL)
EMERGENCIES.
Hier staat toch niet dat Eindhoven gesloten is? Gewoon open, alleen diversions worden domweg geweigerd. Een van de weinige dagen dat je alternates nodig hebt, en dan zegt de luchtmacht: flikker maar op met je burgerkisten, want wij zijn druk bezig met.... ja, wat doen ze eigenlijk nog?
pi_154704800
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:25 schreef OEM het volgende:

[..]

Hier staat toch niet dat Eindhoven gesloten is? Gewoon open, alleen diversions worden domweg geweigerd. Een van de weinige dagen dat je alternates nodig hebt, en dan zegt de luchtmacht: flikker maar op met je burgerkisten, want wij zijn druk bezig met.... ja, wat doen ze eigenlijk nog?
Ja je hebt gelijk, niet volledig gesloten :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 28 juli 2015 @ 15:34:18 #297
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_154704831
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:19 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Flaps geven geen extra roll-vermogen, ze zijn altijd aan beide zijden op gelijke wijze extended.
Wel is het zo dat hoe hoger je snelheid, hoe meer 'authority' je hebt op je ailerons/spoilers. Ook je opstuurhoek zal iets kleiner zijn.

Flaps worden in eerste aanleg gebruikt om langzamer vliegen mogelijk te maken, niet om af te remmen (al produceren ze wel wat extra weerstand, inderdaad).
Je hebt gelijk, ik zit weer eens dingen door elkaar te halen.
So we just called him Fred
  dinsdag 28 juli 2015 @ 17:04:10 #298
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_154706780
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 23:52 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Mwaah, lang niet alle crew die ik spreek op onze nog-geen-24-uur ergens in Afrika/MO/VS heeft zin in een BKK.
Dat strookt dan dus dan ook gewoon met mijn bewering. Er zal best een groot aantal brave huis vaders en moeders aan de stuurknuppel of achter de trolly werkzaam zijn die het liefst zo kort als mogelijk van huis zijn. Maar dat neemt uiteraard niet weg dat de vraag om inplanning op trips naar SIN en BKK vele malen de behoefte overstijgt. ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 28 juli 2015 @ 17:22:10 #299
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_154707094
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 23:26 schreef Iemand91 het volgende:

En de eerste Xiamen Boeing 787-8 naar Schiphol is onderweg. B-2761 vliegt net het luchtruim van Kazachstan binnen.
Verwachte landing is om 06:05 uur. Verwacht vertrek is om 12:35 uur.
Inkomende vlucht wordt afgehandeld aan gate F8, uitgaande vlucht aan E17.

[ afbeelding ]
quote:


KLM en Xiamen Airlines bedienen nu zes keer per week Amsterdam-Xiamen

SkyTeam partner Xiamen Airlines is gisteren gestart met vliegen naar Amsterdam. KLM vliegt sinds 2011 al driemaal per week naar Xiamen, wat het totaal deze zomer brengt op zes vluchten per week.

Met deze verhoging van de frequentie zullen de beide airlines meer zakelijk en toeristisch vervoer aantrekken. Met de toevoeging van deze vluchten, groeit het totale aantal passagiersvluchten tussen Amsterdam en China daarmee van 57 naar 60 per week. Deze 60 vluchten tussen Nederland en China hebben een zeer positief effect op het vestigingsklimaat in Nederland en de groei van de economie.

Klm’s strategie is om Amsterdam verder te ontwikkelen als gateway tussen Europa en China- samen met Chinese partners zoals Xiamen Airlines. KLM vervoert samen met haar Chinese partners jaarlijks meer dan 1 miljoen passagiers op deze routes Europa-China en vice versa. KLM bedient acht verschillende plaatsen in Greater China. Daarachter zitten meer dan 30 codeshare bestemmingen.

De gehele vloot van Xiamen Airlines bestaat uit Boeings. De luchtvaartmaatschappij is winstgevend gedurende 28 opeenvolgende jaren, een unieke prestatie. KLM en Xiamen Airlines maken beide deel uit van SkyTeam. De vluchten va Xiamen Airlines zullen in codeshare met KLM worden uitgevoerd.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_154707414
Ik vind deze passage in een KLM persbericht wel lekker ironisch:

quote:
De luchtvaartmaatschappij is winstgevend gedurende 28 opeenvolgende jaren, een unieke prestatie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')