Stond ook nog een kist van flybe. Foto is niet door mij gemaakt, gejat van twitter.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:13 schreef bluemoon23 het volgende:
Zaten er nog speciaaltjes bij op Eelde ?
Hey Newhorizon hou die kist eens horizontaal man!quote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:24 schreef Viezze het volgende:
Dit zijn van die landingen waar je blij bent dat je niet in dat vliegtuig zat
Op Europa en omstreken vliegen lijkt me toch een stuk leuker. Veel bestemmingen, meer te doen. Op de linkerstoel heb je dan super relaxte baan. Ook meer thuis lijkt me.quote:Op zondag 26 juli 2015 00:19 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nooit Airbus gevlogen, maar er is genoeg gelijk aan elkaar en de FCOM's etc zijn online te vinden Ik heb een tijdje 737 gevlogen inderdaad, maar dat is verder geen vereiste oid. Er zijn zelfs vliegers die ervoor kozen om hun hele leven ICA te vliegen (Binnenstromen als S/O, en dan gewoon 6 a 8 jaar wachten tot je F/O kon worden).
Lekker weertje trouwens Zag al wat mooie beelden voorbij komen, zo maar even goed voor gaan zitten Dit soort dagen maken de luchtvaart mooier!
Als je dit soort reakties leest, dan ben je idd blij:quote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:24 schreef Viezze het volgende:
Dit zijn van die landingen waar je blij bent dat je niet in dat vliegtuig zat
quote:From a pilot's point of view, it's pretty obvious that most of the movement of the KLM on final was pilot induced, not turbulence itself. Sometimes we tend to overcontrol in turbulence, especially when we're new to the plane and not used to how it handles in extreme conditions.
Hij had haast denk ik. Flaps zijn niet uit.quote:
Niet helemaal, op ICA ben je vaak meerdere dagen op een bestemming voordat je terugvliegt en dan heb je dus veel meer gelegenheid om dingen te ondernemen. Op Europa is het snel omdraaien binnen een uur en weer terug, of een enkele nightstop waarbij je in de avond aankomt en je in het ochtendgloren alweer de kist instapt.quote:Op zondag 26 juli 2015 11:31 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Stond ook nog een kist van flybe. Foto is niet door mij gemaakt, gejat van twitter.
Onze club heeft een mooi plekje met een dakterras op 75 meter van begin van de baan. Jammer dat ik gister niet even ben geweest.
[..]
Hey Newhorizon hou die kist eens horizontaal man!
[..]
Op Europa en omstreken vliegen lijkt me toch een stuk leuker. Veel bestemmingen, meer te doen. Op de linkerstoel heb je dan super relaxte baan. Ook meer thuis lijkt me.
Welke vliegclub is dat trouwens, Avia Noord? Daar heb ik twee keer een lesje afgenomen lang geleden. Het blijft zo duur in Europa.quote:Op zondag 26 juli 2015 11:31 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Stond ook nog een kist van flybe. Foto is niet door mij gemaakt, gejat van twitter.
Onze club heeft een mooi plekje met een dakterras op 75 meter van begin van de baan. Jammer dat ik gister niet even ben geweest.
Het is inderdaad duidelijk dat je nooit op de bus hebt gezeten Meerdere dagen op bestemming, wat is dat?quote:Op zondag 26 juli 2015 15:16 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Niet helemaal, op ICA ben je vaak meerdere dagen op een bestemming voordat je terugvliegt en dan heb je dus veel meer gelegenheid om dingen te ondernemen.
Nou laat ik zeggen dat de gehele crew vecht om een trip naar b.v. SIN of BKK. Op zondagavond vertrekken, maandag aankomst en dan vrijdagnacht pas weer een retourvlucht met een riante dagvergoeding ter plekke en logeren in The Lebua of Orchard Hotel (ik weet overigens niet waar KLM crew in SIN verblijft).quote:Op zondag 26 juli 2015 16:30 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Het is inderdaad duidelijk dat je nooit op de bus hebt gezeten Meerdere dagen op bestemming, wat is dat?
Dat is 1 van de redenen dat AF-KLM aan de rand van een faillissement staat.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:30 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Meerdere dagen op bestemming, wat is dat?
Jij vliegt op de MD11 van Martinair? Dan ben je dus af en toe even in Buenos Aires, zag hem daar al 2x staan, geeft toch een "trots" gevoelquote:Op zondag 26 juli 2015 10:16 schreef Blistering het volgende:
Prima landing, alleen wat harder dan normaal.
Vond die T7 wel wat erger.
Overigens zelf gisteravond ook geland, en dat ging allemaal feilloos. Maar de storm was ook al significant afgezwakt.
Ik vlieg als passagier van BA inderdaad Haha, was ik maar piloot, dat is een droom die nooit werkelijkheid zal worden.quote:Op zondag 26 juli 2015 20:22 schreef flipsen het volgende:
[..]
Jij vliegt op de MD11 van Martinair? Dan ben je dus af en toe even in Buenos Aires, zag hem daar al 2x staan, geeft toch een "trots" gevoel
Ik dacht al dat ik zo iets belangrijks toch niet gemist kon hebbenquote:Op zondag 26 juli 2015 20:26 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ik vlieg als passagier van BA inderdaad Haha, was ik maar piloot, dat is een droom die nooit werkelijkheid zal worden.
Gisteravond moest ik met BA terugvliegen van EGLL naar EHAM
Piloot op een MD11, pfoeh. Daar zou ik wel geld voor over hebben, wat een droombaan.quote:Op zondag 26 juli 2015 20:29 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik dacht al dat ik zo iets belangrijks toch niet gemist kon hebben
Lijkt inderdaad wel een beetje op hoe ik mijn quadcopter corrigeer.quote:Op zondag 26 juli 2015 11:35 schreef OEM het volgende:
Als je dit soort reakties leest, dan ben je idd blij:
Ik wil nog altijd linksboven in de 747 zitten. Dat zit er om vele redenen ook niet meer in.quote:Op zondag 26 juli 2015 20:30 schreef Blistering het volgende:
Piloot op een MD11, pfoeh. Daar zou ik wel geld voor over hebben, wat een droombaan.
Wat nu precies de reden is dat piloten financieel flink moeten inbinden.quote:Op zondag 26 juli 2015 20:30 schreef Blistering het volgende:
[..]
Piloot op een MD11, pfoeh. Daar zou ik wel geld voor over hebben, wat een droombaan.
Dat doen piloten natuurlijk al door bakken met geld in een opleiding te steken.quote:Op zondag 26 juli 2015 20:40 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat nu precies de reden is dat piloten financieel flink moeten inbinden.
Er zijn mensen genoeg die het voor de helft willen doen.
En ergens vind ik het ook terecht. Bij andere droombanen als F1-coureur moet het gros zelfs geld meebrengen.
Mooie foto.quote:
quote:Als mensen het leuk vinden kan ik er nog wel wat plaatsen
Ben ik met je eens (al moet tegenwoordig moet elke student z'n eigen opleiding betalen) maar het is straks toch de marktwerking die zal gaan bepalen wat de piloten nog verdienen. De banen gaan geveild worden en het jaarcontract gaat naar de laagste inschrijver.quote:Op zondag 26 juli 2015 20:52 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat doen piloten natuurlijk al door bakken met geld in een opleiding te steken.
Ik krijg daar niet echt een veilig gevoel bij. De goedkoopste is namelijk nog lang niet altijd de beste.quote:Op zondag 26 juli 2015 21:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ben ik met je eens (al moet tegenwoordig moet elke student z'n eigen opleiding betalen) maar het is straks toch de marktwerking die zal gaan bepalen wat de piloten nog verdienen. De banen gaan geveild worden en het jaarcontract gaat naar de laagste inschrijver.
Klopt, alleen diegenen die over de kosten gaan zullen zeggen dat aan alle eisen van veiligheid wordt voldaan. En in principe hebben ze gelijk. Althans in theorie.quote:Op zondag 26 juli 2015 21:08 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik krijg daar niet echt een veilig gevoel bij. De goedkoopste is namelijk nog lang niet altijd de beste.
Helaas zie ik bij vergelijkbare contracten dat mensen Ja zeggen en Nee doen. Het gaat meestal goed, maar je zal net zien dat het die ene keer mis gaat.quote:Op zondag 26 juli 2015 21:15 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Klopt, alleen diegenen die over de kosten gaan zullen zeggen dat aan alle eisen van veiligheid wordt voldaan. En in principe hebben ze gelijk. Althans in theorie.
Prima Heb er een paar tot nu toe. Ik hou van editten, dus als je van stock foto's houdt is dit niet je ding gok ik (Iemand91 )quote:
Dat klinkt wel heel goed. Was het niet zo dat je op een tropische bestemming van de baas ook nog eens 3 gratis biertjes krijgt? Paar leuke cabine dames mee.quote:Op zondag 26 juli 2015 15:16 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Niet helemaal, op ICA ben je vaak meerdere dagen op een bestemming voordat je terugvliegt en dan heb je dus veel meer gelegenheid om dingen te ondernemen. Op Europa is het snel omdraaien binnen een uur en weer terug, of een enkele nightstop waarbij je in de avond aankomt en je in het ochtendgloren alweer de kist instapt.
En, anders dan je zou verwachten, ben je op Europa minder thuis dan op ICA.
Op Europa heb je bijvoorbeeld een blokje van vier dagen werken met enkel nightstops, gevolgd door twee dagen thuis.
Dat gezegd hebbende, is het imo puur qua vliegen veel leuker op Europa
Avia Noord is een aantal jaar geleden opgedoekt omdat ze veel te weinig vliegende leden hadden. Ik vlieg met veel plezier bij de Noord Nederlandse Aero club. Bij ons zijn ook wel redelijk wat niet vliegende leden maar dat komt ook dat wij een hele mooie bar hebben op een top locatie naast de baan. Er komt ook nog eens lekker bier uit de tap.quote:Op zondag 26 juli 2015 15:54 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Welke vliegclub is dat trouwens, Avia Noord? Daar heb ik twee keer een lesje afgenomen lang geleden. Het blijft zo duur in Europa.
Wat een leven.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nou laat ik zeggen dat de gehele crew vecht om een trip naar b.v. SIN of BKK. Op zondagavond vertrekken, maandag aankomst en dan vrijdagnacht pas weer een retourvlucht met een riante dagvergoeding ter plekke en logeren in The Lebua of Orchard Hotel (ik weet overigens niet waar KLM crew in SIN verblijft).
En je weet, what happens in [vul maar in], stays in [vul maar in]! Voor de rest is het, wat niet weet wat niet deert,
Bij Ryanair verdien je op de rechterstoel volgens mij iets meer als 2K. Daar moet je dan ook nog je schuld van betalen en als je pech hebt is je base in een duur land of stad.quote:Op zondag 26 juli 2015 21:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ben ik met je eens (al moet tegenwoordig moet elke student z'n eigen opleiding betalen) maar het is straks toch de marktwerking die zal gaan bepalen wat de piloten nog verdienen. De banen gaan geveild worden en het jaarcontract gaat naar de laagste inschrijver.
Prachtig!quote:Op zondag 26 juli 2015 21:23 schreef Blistering het volgende:
[..]
Prima Heb er een paar tot nu toe. Ik hou van editten, dus als je van stock foto's houdt is dit niet je ding gok ik (Iemand91 )
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |