abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_154621593
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 12:30 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Net te oud en havo nooit afgemaakt helaas. Eigen bedrijfje gehad afgelopen 8 jaar dus ook geen spectaculaire CV.

Wil na het halen van mijn PPL eerst maar eens een uurtje of 25 vliegen om te kijken of ik het dan nog steeds zo leuk vindt. Dan maar eens kijken of ik er iets beroepsmatig mee wil. Instructeur op een vliegschool voor een paar uurtjes in de week lijkt mij ook al leuk.

In ieder geval bedankt voor je antwoorden. :)

Jij vliegt voor de KLM op de airbus als ik goed begreep? ;)
Geen Airbus, maar B777 :)
pi_154622048
Ohh nam ik aan omdat je wel veel van airbus systemen wist in dat topic over de Germanwings crash. ;)

Prachtige machine de B777. Wat een baan. :)

Eerst op de 737?
  zaterdag 25 juli 2015 @ 14:59:26 #228
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_154624307
Heerlijke chaos op schiphol nu.
Tics van je petten.
  zaterdag 25 juli 2015 @ 15:17:38 #229
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_154624904
Ik vlieg vanavond terug naar Schiphol, dus beter dat het tegen 21 uur weer wat normaler weer is.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_154626545
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 13:10 schreef NewHorizon het volgende:
Geen Airbus, maar B777 :)
Jaloers! O+

Wat met mijn verjaardag ieder jaar weer terugkomt. (ben morgen jarig)
De eerste foto is gemaakt door een Japanse zakenman die in een 747 zat die op een taxibaan reed. Die zag dus een brandende Concorde recht op zich af komen...




Op moment van posten op ruim een uur na precies 15 jaar geleden.

Kan er zelf overigens niets van herinneren. Enige herinnering dat ik van het jaar 2000 heb is dat ik enkele dagen voor mijn verjaardag in een speelgoedwinkel stond om een cadeau voor mezelf uit te zoeken.
Dus dat zou een dag of 1-4 voor het ongeluk zijn geweest.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 25-07-2015 18:18:36 ]
  zaterdag 25 juli 2015 @ 17:48:17 #231
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_154628958
Ik herinner me de beelden zeker nog, ben al wat ouder dan denk ik. Vooral die video vanuit een vrachtwagen dat je hem ziet vliegen. Brrrr...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_154630671
Het is druk op EHGG door de storm.



Trieste beelden van de Concorde, blijft een mooi toestel. Jammer dat ze er niet meer mee vliegen.
pi_154633234
Zaten er nog speciaaltjes bij op Eelde ?
pi_154633486
Dit zijn van die landingen waar je blij bent dat je niet in dat vliegtuig zat :+

  Moderator zaterdag 25 juli 2015 @ 22:35:19 #235
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154635238
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 21:24 schreef Viezze het volgende:
Dit zijn van die landingen waar je blij bent dat je niet in dat vliegtuig zat :+

Mwoah, had het er net met een kameraad over, het leek ons wel leuk :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_154635392
Ik vind crosswind best leuk, maar je kan ook te ver gaan :+
  Moderator zaterdag 25 juli 2015 @ 22:50:03 #237
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154635558
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 22:42 schreef Viezze het volgende:
Ik vind crosswind best leuk, maar je kan ook te ver gaan :+
Ach je komt altijd weer aan de grond en ik ga er vanuit dat zon vliegtuig meer dan WA verzekerd is :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_154635588
En zoiets dan? :P

quote:
Angstige momenten voor passagiers bij noodlanding Schiphol

Een vliegtuig van Transavia is vanmiddag door de storm in de problemen gekomen. Vlucht 5068 uit Gerona deed verschillende landingspogingen en maakte uiteindelijk een noodlanding op Schiphol.

De Boeing zou eigenlijk in Rotterdam landen, maar brak de landing daar af om op Schiphol een nieuwe poging te wagen. "Zo'n twintig minuten hebben we daar gecirkeld, toen er opnieuw een landing werd ingezet. Die werd opnieuw afgebroken, waarna er een derde poging gewaagd werd", vertelt passagier Tycho de Haan. "Het toestel ging hevig tekeer en vlak voor de landingsbaan ging hij weer ineens steil omhoog, echt heel heel steil."

"Brace for impact"

Volgens De Haan was er flinke paniek in de cabine en begonnen passagiers te schreeuwen en gillen. Toen volgde de laatste daling, een noodlanding. "De stewardessen begonnen te roepen, niet door de intercom, maar gewoon in de cabine. Ze riepen een keer of tien: 'Brace for impact. Leg je hoofd tussen je knieën!'"

"Na de landing zei de piloot dat hij blij was dat ze veilig waren geland. Hij zei dat hij dit met 25 jaar ervaring nog nooit had meegemaakt", zegt De Haan.

Kerosine bijna op

Volgens Transavia moest het toestel uitwijken naar Amsterdam en heeft het daar last gehad gehad van een windvlaag, waardoor het moest omdraaien. Bij de volgende nadering werd een emergency call afgegeven.

Een woordvoerder zegt dat er niet meer genoeg kerosine was om nog een doorstart te maken. "Daardoor hadden ze geen keuze meer en moesten ze echt landen."

De Haan hoorde achteraf dat een purser had gezegd dat het kantje boord was. Hij is er flink van geschrokken. "Ik vlieg regelmatig, maar dit is voor mij echt een traumatische ervaring geweest."

Drukte

Over de informatievoorziening achteraf is hij niet te spreken. "We moesten lopen naar de aankomsthal, en daar was niemand van Transavia. Uiteindelijk wisten mensen van de KLM ons te vertellen waar we de koffers konden ophalen en werd een bus naar Rotterdam geregeld. Maar over het incident hebben we niks meer gehoord." Op Twitter klaagt een andere passagier: "Na een bizarre vlucht en noodlanding, veilig op Schiphol. Uren wachten op bagage en geen informatie en eten/drinken?!"

Transavia zegt dat het vanwege de storm zo druk op Schiphol was, dat het de passagiers wel wilde opvangen, maar dat dit in de drukte niet mogelijk was. "Uiteraard zullen we zo spoedig mogelijk contact met ze opnemen", zegt de woordvoerder.
Via
pi_154635803
Dat kon nog wel eens een onderzoekje van de Onderzoeksraad opleveren, 3 Go Arounds is natuurlijk veel, maar het klinkt niet alsof de benodigde 30 minuten kerosine nog aanwezig was bij de laatste poging. Ook vind ik het wel opvallend dat als het in Rotterdam niet lukt je dan naar Amsterdam doorgaat: daar was de storm immers niet veel minder. Eindhoven was dan een betere optie geweest (of Groningen, waar al meer vliegtuigen naar toe zijn uitgeweken).
  zaterdag 25 juli 2015 @ 23:09:10 #240
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_154635997
quote:
Maar over het incident hebben we niks meer gehoord." Op Twitter klaagt een andere passagier: "Na een bizarre vlucht en noodlanding, veilig op Schiphol. Uren wachten op bagage en geen informatie en eten/drinken?!"
Iedere landing waarvan je levend kan weglopen is een goede, dus niet zeuren :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 25 juli 2015 @ 23:24:41 #241
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_154636290
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 22:51 schreef Viezze het volgende:
5068


quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 23:00 schreef HetBrabandertje het volgende:
Dat kon nog wel eens een onderzoekje van de Onderzoeksraad opleveren, 3 Go Arounds is natuurlijk veel, maar het klinkt niet alsof de benodigde 30 minuten kerosine nog aanwezig was bij de laatste poging.
Eerste poging op RTM was ca. 13:00, landing op AMS na 14:00
Dat half uur is ruim gehaald :)

quote:
Ook vind ik het wel opvallend dat als het in Rotterdam niet lukt je dan naar Amsterdam doorgaat: daar was de storm immers niet veel minder. Eindhoven was dan een betere optie geweest (of Groningen, waar al meer vliegtuigen naar toe zijn uitgeweken).
Dat is idd wel een rare beslissing. EHV ligt dan meer voor de hand.

Zou de keuze voor AMS er mee te maken kunnen hebben dat een van de GOL-kisten is?
So we just called him Fred
  zaterdag 25 juli 2015 @ 23:26:30 #242
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_154636327
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 23:09 schreef flipsen het volgende:

[..]

Iedere landing waarvan je levend kan weglopen is een goede, dus niet zeuren :P
Ik denk dat Ruben daar heel anders over denkt...
So we just called him Fred
  zaterdag 25 juli 2015 @ 23:38:42 #243
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_154636592
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 23:00 schreef HetBrabandertje het volgende:
Ook vind ik het wel opvallend dat als het in Rotterdam niet lukt je dan naar Amsterdam doorgaat: daar was de storm immers niet veel minder. Eindhoven was dan een betere optie geweest (of Groningen, waar al meer vliegtuigen naar toe zijn uitgeweken).
De Buitenveldertbaan ligt pal west, bij een westerstorm zoals vanmiddag landt je daar met 60 knots GS
Wie dit leest is gek
  zondag 26 juli 2015 @ 00:12:38 #244
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_154637201
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 23:26 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik denk dat Ruben daar heel anders over denkt...
Je hebt gelijk, maar het is ook meer een gezegde onder de piloten en die hebben Tripoli niet overleefd, dus geen goede landing...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_154637323
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 13:29 schreef El_Grando101 het volgende:
Ohh nam ik aan omdat je wel veel van airbus systemen wist in dat topic over de Germanwings crash. ;)

Prachtige machine de B777. Wat een baan. :)

Eerst op de 737?
Nooit Airbus gevlogen, maar er is genoeg gelijk aan elkaar en de FCOM's etc zijn online te vinden ;) Ik heb een tijdje 737 gevlogen inderdaad, maar dat is verder geen vereiste oid. Er zijn zelfs vliegers die ervoor kozen om hun hele leven ICA te vliegen (Binnenstromen als S/O, en dan gewoon 6 a 8 jaar wachten tot je F/O kon worden).

Lekker weertje trouwens :D Zag al wat mooie beelden voorbij komen, zo maar even goed voor gaan zitten 8-) Dit soort dagen maken de luchtvaart mooier!
  zondag 26 juli 2015 @ 00:43:45 #246
6941 APK
Factual, I think.
pi_154637707
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 00:19 schreef NewHorizon het volgende:

Lekker weertje trouwens :D Zag al wat mooie beelden voorbij komen, zo maar even goed voor gaan zitten 8-) Dit soort dagen maken de luchtvaart mooier!
Serieus?
Zit je dan niet met een luier om in de cockpit? :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  Moderator zondag 26 juli 2015 @ 01:01:32 #247
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154637988
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 23:24 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat is idd wel een rare beslissing. EHV ligt dan meer voor de hand.

Het weer was in Drenthe tot in de namiddag goed ;) Dat speelt vast mee in die keuze ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_154638550
quote:
11s.gif Op zondag 26 juli 2015 00:43 schreef APK het volgende:

[..]

Serieus?
Zit je dan niet met een luier om in de cockpit? :+
Ik doeld vooral op de beelden :D

Maar zolang je als vlieger in je achterhoofd houdt dat je altijd de landing kunt afbreken als het niet meer goed voelt, zijn dit wel de dagen waar je het meest van geniet. Wat dat betreft zit niemand graag in de positie van de vliegers op die HV vlucht :)
  zondag 26 juli 2015 @ 02:06:42 #249
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_154638723
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 01:46 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ik doeld vooral op de beelden :D

Maar zolang je als vlieger in je achterhoofd houdt dat je altijd de landing kunt afbreken als het niet meer goed voelt, zijn dit wel de dagen waar je het meest van geniet. Wat dat betreft zit niemand graag in de positie van de vliegers op die HV vlucht :)
Er was inderdaad erge paniek aan boord. Maar gelukkig is het toch nog goed gekomen. Nu kan de kist op AMS gemaakt worden.
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  zondag 26 juli 2015 @ 10:08:49 #250
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_154640728
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')