abonnement Unibet Coolblue
pi_156744096
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 11:43 schreef Atmoz het volgende:
[..]

Tijdens het maken van de afspraak had ik er inderdaad voor gekozen om voor, tijdens en na een test te laten doen op de rollerbank. Maar toen ik daar aan kwam bleek dat niet te gaan i.v.m. X-drive... Wel veel verschil ja. Echt zeer goed merkbaar!! Ze zeggen +/- 365 á 370pk en 520Nm. Zodra ze een roller hebben wat X-drive aan kan mocht ik terug komen. Hoe dan ook: 't rijd echt lekker :)
X-drive in Nederland? Waar heb je dat voor nodig? Zo zonde op een 335i, die wagen verdient een lsd ipv X-drive.
Maar verder wel een toffe bak 14.gif
pindazakje
  Knikkerking maandag 12 oktober 2015 @ 22:05:28 #252
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156792171
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 19:49 schreef -Richard- het volgende:

Nu nog een andere downpipe - het stuk vanaf de turbo's tot aan de rest vd uitlaat -, en een intercooler update en je hebt een M killer.
Tja, ik had een tijdje terug al eens wat gezocht naar andere uitlaatsystemen (Akropovic, BMW Performance en Eisenmann). Maar dat is me -voor nu- toch nog iets te duur.
Je betaald dan makkelijk ¤ 6000,- en das toch niet niks he O-)

quote:
Anyhow, lekkere update. Hopelijk voor een goed bedrijf gekozen, al had ik zelf voor Mosselman of JDengeneering gekozen. Daarvan ken ik persoonlijke vele goede recensies. Als ik een diesel had was ik voor Van Vught Tuning gegaan :Y
Ik heb er een goed gevoel bij. Ben bij AEP (Belgie) geweest, das dezelfde als ATM-chiptuning.
Zo heel veel zal (en kan) er toch niet verschillen, ofwel?

quote:
Voorbeeldje 335i met andere turbo's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lol, ook weer iets té, niet? :D (ik zou het niet willen, dan zou ik constant denken dat ik m'n motor zou opblazen)

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 21:33 schreef Hyaenidae het volgende:

X-drive in Nederland? Waar heb je dat voor nodig?
Tja, Nederland, Nederland....
Zuid-Limburg >:) >:)
In ieder geval genoeg heuvels en berg-weggetjes in de buurt 8-)

quote:
Zo zonde op een 335i, die wagen verdient een lsd ipv X-drive.
Maar verder wel een toffe bak [ afbeelding ]
Thanks!
Maar had verder ook niet alle keus he. (2e hands) :)
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 08:34:07 #253
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_156797181
Hmm.. Kleppen tikken sinds het kouder dan 5 graden is ofzo in de ochtend.. Eerste 2 seconden na start..
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:09:13 #254
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_156807111
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 08:34 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hmm.. Kleppen tikken sinds het kouder dan 5 graden is ofzo in de ochtend.. Eerste 2 seconden na start..
Verkeerde olie?
Oude olie?
Oude auto? ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:41:13 #255
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_156807866
We houden het op het laatste _O-

ff hard doorsparen.. E60 O+
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:04:56 #256
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_156828358
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:05 schreef Atmoz het volgende:

Tja, ik had een tijdje terug al eens wat gezocht naar andere uitlaatsystemen (Akropovic, BMW Performance en Eisenmann). Maar dat is me -voor nu- toch nog iets te duur.
Je betaald dan makkelijk ¤ 6000,- en das toch niet niks he O-)

Dat is inderdaad wel heel erg veel.. Wat zou jij willen terug krijgen na aanschaf van een uitlaat?
Doe je het voor de performance? Of gewoon voor het geluid, want dan:
Voor het geluid zou je een Performance demper kunnen monteren, die heeft mijn kameraad ook onder zijn 335i en echt, dat klinkt super! Kost 1350 euro *;


Meer heb je in principe ook niet nodig kwa geluid. Máár, iets wat je op dit moment al kan doen voor het geluid is het stekkertje loshalen die de uitlaatklep aanstuurt, de zgn 'Golf Tee Mod'. Verdiep je er maar eens in, volledig kostenloos en hoorbaar mooier geluid.

Zie hier:

Ik heb er een goed gevoel bij. Ben bij AEP (Belgie) geweest, das dezelfde als ATM-chiptuning.
Zo heel veel zal (en kan) er toch niet verschillen, ofwel?
Als je tevreden bent over werkwijze, kennis én (!) het eindresultaat dan lijkt mij er niets mis mee :) . Vaak doen de meeste een flash erover die hem opkrikt, een opmaat tune gebeurt wat minder en is een stuk kostbaarder.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_156869282
volgende week APK voor m'n e46 316i. verwacht geen issues.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:52:13 #258
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_156869774
Altijd spannend haha.
pi_156869851
Altijd even hopen ja :D. En in elk geval proberen het een paar weken voor afloop van de APK te laten doen, mocht er dan iets mis zijn heb je nog tijd om een aardige oplossing te zoeken zonder dat je meteen risico loopt op een bon.
Schip ahoy!
  Knikkerking vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:11:12 #260
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156877756
Hmzzz, is die "Golf Tee Mod" echt 100% onschuldig?

Ik heb dus vanmiddag dat stekkertje eraf gehaald, en het lijkt er inderdaad op dat het geluid wat dieper gaat, en wat mooier klinkt. Maar tijdens het ritje wat ik erna ging maken, gaf ik even goed gas (met de koppeling in) toen ik door een tunneltje reed. Een heerlijk geluidje, maar erna ook een flinke knal!!! En vervolgens niets meer daar qua vermogen. Alles weg, het lijkt wel alsof ik met een 2 cilinder rij met 25PK 8)7

Auto staat inmiddels bij garage om uitgelezen en gerepareerd te worden.

Weet iemand wat dit kan zijn? Opgeblazen turbo's? Defecte katalysator? Uitlaat? Hij klinkt bij een bepaald toerental heel vreemd/laag (extreem laag!)

Zal wel weer wat gaan kosten ben ik bang....Effe minder dus -O-
  FOK!fotograaf vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:56:04 #261
145146 Andyy
pi_156878549
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 16:11 schreef Atmoz het volgende:
Hmzzz, is die "Golf Tee Mod" echt 100% onschuldig?

Ik heb dus vanmiddag dat stekkertje eraf gehaald, en het lijkt er inderdaad op dat het geluid wat dieper gaat, en wat mooier klinkt. Maar tijdens het ritje wat ik erna ging maken, gaf ik even goed gas (met de koppeling in) toen ik door een tunneltje reed. Een heerlijk geluidje, maar erna ook een flinke knal!!! En vervolgens niets meer daar qua vermogen. Alles weg, het lijkt wel alsof ik met een 2 cilinder rij met 25PK 8)7

Auto staat inmiddels bij garage om uitgelezen en gerepareerd te worden.

Weet iemand wat dit kan zijn? Opgeblazen turbo's? Defecte katalysator? Uitlaat? Hij klinkt bij een bepaald toerental heel vreemd/laag (extreem laag!)

Zal wel weer wat gaan kosten ben ik bang....Effe minder dus -O-
Golf tee kan geen kwaad, het klepje met het kortere uitlaatkanaal in de demper staat dan gewoon altijd open ipv bij alleen meer gas. Heb het zelf ook gedaan en enige knallen die ik hoor zijn uit de uitlaat bij gas los soms. Nouja, plofjes zijn het meer.
  Knikkerking vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:07:31 #262
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156878715
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 16:56 schreef Andyy het volgende:

Golf tee kan geen kwaad, het klepje met het kortere uitlaatkanaal in de demper staat dan gewoon altijd open ipv bij alleen meer gas. Heb het zelf ook gedaan en enige knallen die ik hoor zijn uit de uitlaat bij gas los soms. Nouja, plofjes zijn het meer.
Ja precies. Dat dacht ik dus eerlijk gezegd ook al. Anders was daar natuurlijk ook al veel meer over te vinden op internet... Mijn schade heeft dus niets met die mod te maken, maar kwam gewoon super toevallig op het moment dat ik de mod aan het "uitproberen" was.

Maar wat zou 't dan wel zijn... Ik ben echt zeer benieuwd nu. Ook naar de kosten O-) ;( Heb echt geen flauw benul, maar iets zegt me dat zoiets wel eens duur kon worden...

Het orange motor-lampje in het dashboard ging trouwens ook branden (20 minuten nadat het gebeurt was).

Hopelijk belt de garage snel ^O^
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:50:51 #263
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_156879501
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 16:11 schreef Atmoz het volgende:
Hmzzz, is die "Golf Tee Mod" echt 100% onschuldig?

Ik heb dus vanmiddag dat stekkertje eraf gehaald, en het lijkt er inderdaad op dat het geluid wat dieper gaat, en wat mooier klinkt. Maar tijdens het ritje wat ik erna ging maken, gaf ik even goed gas (met de koppeling in) toen ik door een tunneltje reed. Een heerlijk geluidje, maar erna ook een flinke knal!!! En vervolgens niets meer daar qua vermogen. Alles weg, het lijkt wel alsof ik met een 2 cilinder rij met 25PK 8)7

Auto staat inmiddels bij garage om uitgelezen en gerepareerd te worden.

Weet iemand wat dit kan zijn? Opgeblazen turbo's? Defecte katalysator? Uitlaat? Hij klinkt bij een bepaald toerental heel vreemd/laag (extreem laag!)

Zal wel weer wat gaan kosten ben ik bang....Effe minder dus -O-
Klinkt niet goed. :(
Ben benieuwd wat er aan de hand is. Hoop voor je dat het meevalt.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Knikkerking vrijdag 16 oktober 2015 @ 18:26:59 #264
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156880178
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 17:50 schreef Hyperdude het volgende:

Klinkt niet goed. :(
Ben benieuwd wat er aan de hand is. Hoop voor je dat het meevalt.
De garage heeft inmiddels gebeld. Tijdens het uitlezen stonden er diverse meldingen in de computer dat het mengsel/ verhouding niet goed was. Toen ze gingen kijken zagen ze dat er een slang los zat, en dat daar ook een scheur in zat... Die slang (onder motorkap) gaan ze maandag bestellen, en dan erin zetten. Hopelijk is het daarmee opgelost, anders moeten ze e.e.a. uit elkaar gaan halen en verder zoeken. Er kon nog altijd meer aan de hand zijn gaven ze aan.

Effe duimen dat 't alleen die slang is ^O^
pi_156880231
Morgen op zoek naar een E46 318D of 320D, touring of sedan. Beiden kan qua lasten er uit. Persoonlijk heb ik liever de sedan maar de touring is natuurlijk praktischer en wat fijner als de honden mee gaan op vakantie. Wordt helaas wel een handbak omdat de automaat te dorstig is.

Nu lees ik me er over in en waar ik op moet letten zijn vooral draagarmen en brandstofprompen. Maar zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten? Ik schrik niet van kilometerstanden en kan hier en daar best m'n handen vies maken voorzover mogelijk.

En zijn er eigenlijk verschillen tussen de 318D/320D? Wat ik papier zie is vooral verschillen in prestaties maar is het merkbaar?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:29:35 #266
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_156881309
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 18:26 schreef Atmoz het volgende:

[..]

De garage heeft inmiddels gebeld. Tijdens het uitlezen stonden er diverse meldingen in de computer dat het mengsel/ verhouding niet goed was. Toen ze gingen kijken zagen ze dat er een slang los zat, en dat daar ook een scheur in zat... Die slang (onder motorkap) gaan ze maandag bestellen, en dan erin zetten. Hopelijk is het daarmee opgelost, anders moeten ze e.e.a. uit elkaar gaan halen en verder zoeken. Er kon nog altijd meer aan de hand zijn gaven ze aan.

Effe duimen dat 't alleen die slang is ^O^
Intercooler slang ofzo ?
pi_156881374
Brandstofpompen waren vooral bij de PFL 320d een issue, daarna niet meer. En er is eventueel een goed adres in Polen die ze kan fixen (vp44.de). De FL (vanaf toen is de 318d ook geleverd) heeft wat zwakkere turbo's, vooral de 320d. Vanaf half 2003 is dat probleem echter opgelost, maar tot die tijd zijn ze van karton. Heb verhalen gehoord van mensen die er drie versleten binnen 100k.
Ik denk dat het verschil 318-320 wel merkbaar is. De 320d met 136pk vond ik al niet gruwelijk overhouden, het is toch wel wat gewicht wat je meeneemt. De 318d is te licht denk ik, die heeft 'maar' 115pk en dat houdt niet over. 320d met een chipkuurtje is ideaal qua kosten/prestaties. Handbak is op zich prima en de automaat zuipt inderdaad fors meer, dus slimme keuze.

Verder heeft de E46 wel wat kwaaltjes: problemen met ramen in het bestuurdersportier die niet goed lopen, de veren aan de achterkant, kabelbomen naar de achterklep, gescheurde subframes (vooral de oudere modellen), centrale deurvergrendeling moet ook probleemloos werken. Niet op temperatuur komen is regelmatig de (EGR-)thermostaat. En denk aan het tijdig vervangen van de carterventilatie. Dat subframe achter is zelf niet zo eenvoudig, verder is een groot deel van de kwaaltjes prima zelf te doen of zijn er handige adresjes voor.
Schip ahoy!
  Knikkerking vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:35:18 #268
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156881437
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 19:29 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Intercooler slang ofzo ?
Geen idee, zou zomaar kunnen... (ik hoop het, een slang vervangen lijkt me nog mee te vallen :))

Heeft hij dan die kenmerken?
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:36:18 #269
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_156881474
Als je intercoolee slang geklapt is doet je turbo niet meer mee ... Klinkt als jouw beschrijving haha
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:52:36 #270
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_156881935
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 19:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
...

Verder heeft de E46 wel wat kwaaltjes: problemen met ramen in het bestuurdersportier die niet goed lopen, de veren aan de achterkant, kabelbomen naar de achterklep, gescheurde subframes (vooral de oudere modellen), centrale deurvergrendeling moet ook probleemloos werken. Niet op temperatuur komen is regelmatig de (EGR-)thermostaat. En denk aan het tijdig vervangen van de carterventilatie. Dat subframe achter is zelf niet zo eenvoudig, verder is een groot deel van de kwaaltjes prima zelf te doen of zijn er handige adresjes voor.
Subframe heb je na 2002 niet zo vaak meer een probleem mee, volgens mij.
Zou ook geen PFL meer nemen, tenzij veel goedkoper, of erg mooi/ weinig kms.
Roest, bij mij voorrand motorkap en rand achterwielkast bij bumper, moet je ook even op letten.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:37:39 #271
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_156883100
Subframe alleen vanaf de 323 ofzo
pi_156885345
Subframes meestal bij de sterkere modellen inderdaad, maar er zijn ook 320d's voorbij gekomen die er last van hadden. En zoals ik zei inderdaad de oudere modellen, vanaf iets na de facelift inderdaad nog amper problemen.

PFL is inmiddels wel wat outdated ja, model stamt al uit '98 dus ik zou zeker voor een FL gaan, die ziet er echt een stukje frisser uit.
Schip ahoy!
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 22:16:20 #273
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_156886966
He niks tegen de oude e46 he }:|
pi_156888038
Bedankt voor de tips! PFL of FL heb ik niet zo veel moeite mee, het is sowieso al een auto die heel goed ontworpen is. Er zijn wat 'quirks' als het ware, maar ik kan er goed mee leven. Heb 4 stuks op het oog nu, twee FL / twee PFL. Eerst maar eens rijden en dan een goede mening vormen :)

Subframe horrorverhalen kwam ik ook tegen maar dat was toch bij de hogere vermogens? Mijn belangrijkste eis qua power is eigenlijk op provinciale wegen veilig kunnen inhalen van mensen die niet de maximumsnelheid rijden of geen consequente snelheid rijden. Dat miste ik een beetje in m'n vorige Mazda 6.

Roest let ik sowieso op. Verder bij die leeftijd denk ik dealer vermijden en een specialist zoeken toch, voor de klusjes waar ik niet zo makkelijk mee weg kom.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 00:14:04 #275
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_156890402
Zeker 320 dan..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')