abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 18 juli 2015 @ 16:11:25 #251
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_154439317
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 15:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Vandaag bij ons toch ook de beloofde belpakjes. Niet heel veel, inderdaad gemiddeld 1 per wijk (industriewijken soms wat meer), maar er zaten wel behoorlijk grote bij. Twee in een oranje tas, en hij zat vol. Ook zaten er diverse aangetekende pakjes bij, wat mij wel verbaasde, want postbezorgers mogen die helemaal niet bezorgen (als ze überhaupt al de verschillende uitreikprocedures zouden kennen en over een scanner zouden beschikken). Ook nog een flinke lading Raboreaders, maar afgezien van al die pakjes was er maar heel weinig briefpost.
Nood breekt postwet?
Hoe gaat het dan met tracktrace?
Zou daar juist het probleem inzitten dat op voorhand de pakketjes als bezorgd of onderweg worden (af)gemeld op de TrackTrace-site terwijl de postbezorger nog onderweg is of niet kan... afleveren, waar sommige mensen over klagen?
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_154439341
Hier tietencontrole voor de hele postcode ;)
(eh de oproep dan hè)
pi_154440506
quote:
Die wijk met bejaardentehuis van vier verdiepingen met gesloten afdeling in de buurt van winkels komt mij erg bekend voor.
Zijn ze daar toevallig met de bestrating bezig (geweest)?
Nope. Gesloten afdeling zit op de 4e hier (en het is wel handig als je de code van de lift weet, anders kom je er niet meer af). Bij de receptie geven we post af voor....de receptie en leggen we een paar folders neer (om lichaamsbeweging te stimuleren voor de bewoners), dan mag je de verdiepingen op en aan weerszijden van de lift/het trappenhuis wat brievenbussen vullen. De winkels in dat deel zijn er een paar jaar geleden bijgebouwd (uitbreiding van het bestaande winkelcentrum, wat bij een andere wijk hoort).
pi_154441054
Rustig dagje vandaag, hield nog wat tijd over.

Geven jullie minder tijd ook door? :P Wat ik doe is zelf weer verrekenen als ik uitloop heb.
pi_154441705
Niet dat ik vaak heb dat ik minder tijd heb. Maar als het een keer gebeurt dan doe ik wel meestal de tijd voor de wijk die ervoor staat. Maar soms heb je 2 wijken op een daldag (of 3) en als je alle post meeneemt dan kan het al per extra wijk 10minuten aanrij tijd schelen, dus kan je zo 20 minuten sneller zijn op een daldag. Maar dat komt meestal niet omdat de wijk sneller gaat maar omdat je bespaart op aanrij tijd omdat je niet terug naar het depot hoeft maar gelijk doorfietst naar je volgende wijk die wellicht 500 meter verderop ligt.(soms ligt het misschien wel ver weg).

Ik zou dat in elk geval niet opgeven. Het kan enkel maar tegen je gebruikt worden. Maar ze zouden in feite moeten kijken hoeveel wijken iemand doet op een dal dag en in hoeverre de aanrijtijd naar de wijk toe klopt. Als je dat landelijk gaat bekijken dan heb je zo een besparing van hier tot tokio bij mensen met meerdere wijken die dicht bij elkaar liggen. Dan zou je kunnen zeggen 10 minuten eraf want je kan alle post in een keer meenemen voor meerdere wijken. Maar als er dan meerdere personen voor je invallen omdat je met vakantie ben dan klopt het weer niet natuurlijk.

Ze kijken echt naar de verkeerde dingen. Dingen die eigenlijk niet kunnen zoals hah tijd 10 minuten extra tijd (zelfs al heb je 4 tassen HaH dan is het nog steeds 10 minuten... ) daar besparen ze op maar voor de hand liggende zaken zoals meer efficiente aanrijtijd hoor je nooit iemand over.
pi_154441830
Ik had overigens twee dagen achter elkaar kwaliteits controle kaarten. Normaal heb ik ze nooit en nu twee keer achter elkaar (totaal 4 kaartjes). Volgens mij vertrouwen ze me niet ofzo.
pi_154442118
Me teamleider had het vandaag erover dat er schijnbaar bepaalde richtlijnen bestaan over hoe snel je gemiddeld moet fietsen. Maar toen ik vroeg wat is de richtlijn dan wist hij het niet te vertellen.

En hoe zit het met HaH, wat is normaal en wanneer mag je extra tijd schrijven? (als je bijvoorbeeld 3 hah tassen ipv 1 heb ineens?, want je moet wel 10 keer extra zo een nylon bandje open staan pulken en 10 keer extra je schouder tas inladen, nog maar niet te zwijgen van het feit dat je niet even heel veel adressen kan lopen omdat je reclame dan sneller op is per bundel).

Weet iemand toevallig waar ik dat kan opzoeken al die richtlijnen? Zal toch wel ergens iets te vinden zijn?
pi_154443241
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 17:31 schreef Thomas-sama het volgende:
Rustig dagje vandaag, hield nog wat tijd over.

Geven jullie minder tijd ook door? :P Wat ik doe is zelf weer verrekenen als ik uitloop heb.
Zolang mijn plussen braaf geaccepteerd worden, geef ik minder tijd wel door ja, als het tenminste de moeite waard is, na aftrek van een paar minuten administratietijd voor de vele keren dat ik bij moet plussen. ;) Tot een jaar geleden (of zo) compenseerden de dagen elkaar redelijk (piekdagen tijd over, daldagen tekort) en liet ik het vaak zitten, had ook geen zin om aldoor op de klok te kijken. Maar als ik nu niet bijboek kom ik wekelijks ruim een uur tekort, dat wordt me te gek.
pi_154443892
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 18:08 schreef _Newman_ het volgende:
Ik had overigens twee dagen achter elkaar kwaliteits controle kaarten. Normaal heb ik ze nooit en nu twee keer achter elkaar (totaal 4 kaartjes). Volgens mij vertrouwen ze me niet ofzo.
misschien zijn er klachten gekomen?
pi_154443950
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 18:20 schreef _Newman_ het volgende:
Me teamleider had het vandaag erover dat er schijnbaar bepaalde richtlijnen bestaan over hoe snel je gemiddeld moet fietsen. Maar toen ik vroeg wat is de richtlijn dan wist hij het niet te vertellen.

En hoe zit het met HaH, wat is normaal en wanneer mag je extra tijd schrijven? (als je bijvoorbeeld 3 hah tassen ipv 1 heb ineens?, want je moet wel 10 keer extra zo een nylon bandje open staan pulken en 10 keer extra je schouder tas inladen, nog maar niet te zwijgen van het feit dat je niet even heel veel adressen kan lopen omdat je reclame dan sneller op is per bundel).

Weet iemand toevallig waar ik dat kan opzoeken al die richtlijnen? Zal toch wel ergens iets te vinden zijn?
Als ik het me goed herinner zit er in de basistijden op dagen met huis aan huis 1 keer bijladen op het depot bij de tijd in, als je vaker moet bijladen hoor je daar extra tijd voor te krijgen. Zo krijg je ook extra tijd als het huis aan huis per setje boven een bepaald gewicht komt.
pi_154444726
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 18:20 schreef _Newman_ het volgende:
Me teamleider had het vandaag erover dat er schijnbaar bepaalde richtlijnen bestaan over hoe snel je gemiddeld moet fietsen. Maar toen ik vroeg wat is de richtlijn dan wist hij het niet te vertellen.
Het is heel simpel: je moet zo snel fietsen dat je de normtijd haalt.
En die normtijd is echt niet berekend aan de hand van objectieve richtlijnen als loop- en fietssnelheid.
Die normtijd is gewoon berekend door vijf minuten af te trekken van de normtijd van een jaar eerder.
pi_154444988
Ja alleen deden ze het vorig jaar op de scooter ipv op de fiets grapjurk en nu dus sinds paar weken op de fiets. Ik ga toch echt geen 50 km/u fietsen op me fietsje met paar post tassen achterop als je het niet erg vind.

Er schijnt dus wel degelijk iets te bestaan van een richtlijn of berekening. Maar ik ben al bezig met me teamleider om de tijden op de fiets aan te passen. heb al daldagen doorgegeven dat er 25 minuten bij moet, ga donderdag nog even de piekdag doorgeven zonder h-a-h. Ik weet zelf dat ik een enorme kluns ben met die h-a-h folders dus als ik het zonder de folders doe en het is niet heet buiten en ik werk stevig door lijkt me een eerlijke tijd. Als ik dan wat langer over de h-a-h doe door mijn eigen gekluns mogen ze van mij die extra tijd in der reet douwen als ze daar blij van worden maar de basis moet wel goed zijn.

[ Bericht 26% gewijzigd door _Newman_ op 18-07-2015 20:23:15 (tiepvouwtje) ]
pi_154445264
Ik ga alleen extra tijd doorgeven als het extreem veel of weinig is. Ik ga echt niet inloggen om door te geven dat ik 1 euro extra salaris wil. En ook niet om aan te geven dat ik 5 minuten eerder thuis was. Dan blijf ik liever nog even 5 minuten buiten staan whatsappen :')
pi_154445740
Ja voor 5 minuten ga ik ook niet lopen zeuren (en postnl ook niet die gaan echt geen 5 minuten extra tijd lopen afkeuren hoor, dat wordt gewoon goedgekeurd). En bovendien waarom zou ik niet extra betaald mogen krijgen om de puinhopen van de sorteerafdeling op te ruimen. Vandaag had ik wel minstens 25 brieven die verkeerd waren gesorteerd. Ik schrijf dat gewoon, vooral omdat de huizen hier soms tientallen of honderden meters uit elkaar staan, 1 verkeerde brief gaat me echt minuten kosten in het ergste geval.

Maar als je elke dag minimaal een half uur het schip in gaat terwijl je je drie slagen in de rondte fietst dan is er ergens structureel iets mis, hetzij met mij hetzij met de postnl tijden. Ik heb al gezegd of ik klop niet of de tijden kloppen niet en in beide gevallen is dat voor mij een reden om weg te gaan. Ik heb altijd in andere wijken de daldagen gedaan was altijden binnen de tijd of hooguit paar minuten erover, nu ineens ben ik half uur langer bezig. Klopt gewoon niet.

[ Bericht 36% gewijzigd door _Newman_ op 18-07-2015 20:44:40 ]
pi_154446617
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 20:31 schreef _Newman_ het volgende:
Ja voor 5 minuten ga ik ook niet lopen zeuren (en postnl ook niet die gaan echt geen 5 minuten extra tijd lopen afkeuren hoor, dat wordt gewoon goedgekeurd). En bovendien waarom zou ik niet extra betaald mogen krijgen om de puinhopen van de sorteerafdeling op te ruimen. Vandaag had ik wel minstens 25 brieven die verkeerd waren gesorteerd. Ik schrijf dat gewoon, vooral omdat de huizen hier soms tientallen of honderden meters uit elkaar staan, 1 verkeerde brief gaat me echt minuten kosten in het ergste geval.

Maar als je elke dag minimaal een half uur het schip in gaat terwijl je je drie slagen in de rondte fietst dan is er ergens structureel iets mis, hetzij met mij hetzij met de postnl tijden. Ik heb al gezegd of ik klop niet of de tijden kloppen niet en in beide gevallen is dat voor mij een reden om weg te gaan. Ik heb altijd in andere wijken de daldagen gedaan was altijden binnen de tijd of hooguit paar minuten erover, nu ineens ben ik half uur langer bezig. Klopt gewoon niet.
maar heb je nu al een oranje kaart ingediend dan?
pi_154446738
@_Newman_ Voor HAH (0 tot 150 gram) geldt dat er standaard 5 minuten per 100 afgiftepunten wordt toegekend.
Zie: http://bvpp.nl/images/stories/postbezorgers/uitvhah.pdf
pi_154446972
quote:
Maandag uitspraak kort geding PostNL

De kortgedingrechter doet maandag uitspraak over stakingsacties van zelfstandige postbezorgers van PostNL. De rechtbank Midden Nederland liet dat zaterdag via Twitter weten. Zaterdagmiddag troffen PostNL en de actieleiders elkaar voor de rechter in Utrecht, omdat PostNL wil dat de actievoerders de pakketdepots niet blokkeren.

Het geding was gericht tegen Celil Ören. Hij zou pakketbezorgers hebben opgeroepen om niet alleen het werk neer te leggen, maar om ook depots te blokkeren. Dat gaat PostNL te ver, liet een woordvoerder weten.

De pakketbezorgers zijn ontevreden over de afspraken die PostNL heeft gemaakt met de vakbonden over de mogelijkheid in dienst te treden bij het postbedrijf of om als zelfstandige meer te gaan verdienen. Ze vinden het aanbod van PostNL te mager.

Acties

Eerder deze week stonden PostNL en belangenbehartigers van de bezorgers ook al bijna tegenover elkaar in de rechtszaal. Maar het bedrijf trok de zaak in toen de organisatie achter de acties afstand nam van blokkades. De partijen spraken toen af weer met elkaar te gaan praten. De acties bleven uiteindelijk wel doorgaan, maar boze koeriers hebben na dinsdag geen depots meer geblokkeerd.

PostNL wil met de stakers in gesprek. „En dat men zich dan ook houdt aan wat er is afgesproken.”

Zaterdag is de vijfde dag op rij dat er wordt gestaakt. Het gevolg is dat een deel van de pakketbezorging in en om de Randstad met vertragingen kampt. PostNL denkt het merendeel van de pakketten (85 procent) overigens wel op tijd te kunnen afleveren.
Langzaamaan zie ik toch weer steeds meer witte busjes in het straatbeeld verschijnen.
Ik heb niet de indruk dat deze hele actie erg veel gaat opleveren voor die gasten. Ik vrees dat het ze alleen maar een hoop geld kost.
pi_154447113
Nee oranje kaart ga ik morgen doen. Me teamleider zei gewoon oranje kaart invullen, dus..... Zogenaamd wist ie ineens niet meer dat hij me tijd afgekeurd had. Maar nadat ik even wat mensen had gebeld en gemaild binnen de postnl werden er de dagen erna wel ineens wel allerlei dingen goedgekeurd, dus hij weet volgens mij dondersgoed wat er aan de hand is.

Wil niet zeggen dat het wordt goedgekeurd maar de wieltjes draaien en de tijden van de wijk gaan naar mijn gevoel op zeker worden aangepast, mijn teamleider gaat het proberen erdoorheen te krijgen. Dus of dat gaat lukken zoals ik het wil dat is nog afwachten. Hun denken altijd in ideale situaties, windstil enzo geen sorteerfouten etc...

[ Bericht 0% gewijzigd door _Newman_ op 18-07-2015 21:29:39 ]
pi_154447514
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 21:02 schreef Rafierafie het volgende:
@_Newman_ Voor HAH (0 tot 150 gram) geldt dat er standaard 5 minuten per 100 afgiftepunten wordt toegekend.
Zie: http://bvpp.nl/images/stories/postbezorgers/uitvhah.pdf
mm intressant. Maar geld die 150 gram (200gram op dinsdag) per folder of voor alle folders per adres (stel je hebt 4 folders per adres en totaal is 300gram bijvoorbeeld). Ik heb me wel is een breuk lopen sjouwen aan 3 tassen reclame met 7 folders per adres maar meertijd werd gewoon afgekeurd met de reden dat je weinig post heb (terwijl je fiets zowat door de stoep heen zakt van het gewicht).
pi_154447590
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 21:28 schreef _Newman_ het volgende:

[..]

mm intressant. Maar geld die 150 gram (200gram op dinsdag) per folder of voor alle folders per adres (stel je hebt 4 folders per adres en totaal is 300gram bijvoorbeeld). Ik heb me wel is een breuk lopen sjouwen aan 3 tassen reclame met 7 folders per adres maar meertijd werd gewoon afgekeurd met de reden dat je weinig post heb (terwijl je fiets zowat door de stoep heen zakt van het gewicht).
Geldt per setje, dus per adres.
  zaterdag 18 juli 2015 @ 22:48:02 #271
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_154449856
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 21:02 schreef Rafierafie het volgende:
@_Newman_ Voor HAH (0 tot 150 gram) geldt dat er standaard 5 minuten per 100 afgiftepunten wordt toegekend.
Zie: http://bvpp.nl/images/stories/postbezorgers/uitvhah.pdf
Ik heb 550 afgiftepunten en krijg 20 minuten :?
pi_154451142
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 22:48 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ik heb 550 afgiftepunten en krijg 20 minuten :?
Veel mensen weten niets van deze regelingen dus komen ze er mee weg. En daarbij, wat maakt het uit? Tenslotte luidt het motto: gewerkte tijd is betaalde tijd. ;)

Edit: Mijn conclusie had moeten zijn:
Dat zijn veel stickers in jouw wijk dan.
pi_154457377
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 20:01 schreef blijevis het volgende:

[..]

Die normtijd is gewoon berekend door vijf minuten af te trekken van de normtijd van een jaar eerder.
Vijf minuten? Was dat maar waar, ruim een kwartier op daldagen, half uur op piekdagen.
  zondag 19 juli 2015 @ 10:06:59 #274
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_154457894
quote:
Momenteel behoor je tot de groep medewerkers die nog steeds een papieren salarisstrook ontvangt. Hierbij informeren we je dat je salarisstrook van juli 2015 ook beschikbaar is in je digitale personeelsdossier.

Wil je de salarisstrook alleen digitaal ontvangen? Ga dan naar:
http://zelfdoen.postnl.nl/digitalestrook

Via onderstaande link kun je direct je salarisstrook bekijken:
http://zelfdoen.postnl.nl/salaris

Wil je ook andere personele zaken regelen? Ga dan naar:
http://zelfdoen.postnl.nl/

Voor meer informatie: http://home.mijnpostnl.nl

Met vriendelijke groet,

HR SSC PostNL
Ik heb nou toch duidelijk aangegeven dat ik nog steeds de papieren salarisstrook wil. Gaan ze me nu maandelijks bestoken met deze mailtjes net zo lang tot ik om uiteindelijk van het gezeur af te zijn mij toch maar voor de papieren strookjes afmeld? }:|
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Moderator zondag 19 juli 2015 @ 10:15:08 #275
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_154457953
Even een vraag, ik zoek mijn personeelsnummer. Zijn dat alleen de eerste cijfers voor de / of de hele zin met hoofdkantoor erbij?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')