abonnement Unibet Coolblue
pi_154014446
Nav de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.


pi_154014560
Jongetjes zijn sowieso wat later met zindelijk worden toch?

Billy vindt het potje wel interessant, maar hij voelt de aandrang nog niet. Blote kont lopen resulteerde hier in meerdere plasjes op de grond; ''Kijk mem, nat! Schoonmaken?'' :')

Hoe kan ik hem stimuleren? Of is het gewoon afwachten tot hij er klaar voor is? En hoe merk je dat?
pi_154014710
OMG Spirit :X :X :X

Son, leuk stel! O+

Poes, ik denk dat je dan beter even kan afwachten. Zo te lezen is hij er nog niet aan toe. Ik zou hem over een paar weekjes weer een keer in zijn blote billen (of met een onderbroekje aan) laten rondlopen en kijken hoe het dan gaat.
pi_154014744
Als ze niet steeds op de grond plassen :P
Althans ik word niet vrolijk van steeds alles moeten wassen en schoonmaken, maar mijn kind ook niet. Ik zou het idd nog even laten

En mijn tweetal, ze zijn zo leuk O+ (meestal dan ;))
pi_154014813
Ik laat het nog wel even :Y
Had mooi gekund nu met het mooie weer, maar als hij er niet klaar voor is houdt het op natuurlijk.

Hoe trekken jullie peuters de warmte verder?
pi_154014864
Hier eigenlijk best redelijk. Mits ze hun verkoeling in het badje zoeken.
pi_154014895
Poes gewoon afwachten inderdaad. Jongens zijn vaak later hoor.

Spannend Son!!!
pi_154014936
Hier gaat het ook best goed! Ze zit alleen nu op de bank want ze kan niet slapen.
pi_154014960
Hier prima. Ze zijn wat hangerig en krijgen in de avond energie. Vanmiddag hingen ze met zijn 2-en op mij. Lekker plakken :D
  donderdag 2 juli 2015 @ 21:03:54 #10
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_154014966
Peuter heeft eigenlijk geen last van de warmte :). in tegenstelling tot baby ;(

Oh en Spirit :X
pi_154014977
Ja mijn ransbak heeft er ook weinig last van, maar zodra het even kan loopt die in haar blote kont rond en ze eet de hele dag door waterijs. Zo zou ik het ook prima volhouden :P
Sarcasme. Herken het.
pi_154015031
Hier trekken ze de warmte best goed eigenlijk.
Kleuter was alleen in slaap gevallen (meer buiten spelen op school en warmte is natuurlijk ook vermoeiend), was ook niet wakker te krijgen :')
De kamer van peuter is wel heel erg warm, dat ze er kan slapen is me een raadsel :D
pi_154015032
Kinderen zijn lichamelijk toe aan zindelijk worden rond 3 jaar uitzonderingen daar. Jan is er nog niet helemaal aan toe zit prima op de wc, potje is leuk etc maar er niet helemaal aan toe komt wel
pi_154015304
Dat snap ik ook niet Son! Ik doe geen oog dicht met die hitte, maar Isa slaapt juist beter als het zo warm is. Ze is dan ook zeiknat van het zweet en moet perse onder haar dekbed :') Zodra ze slaapt verwissel ik dat voor een lakentje. Raar kind.
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 2 juli 2015 @ 21:18:26 #15
378192 -mandy-
I am who I am
pi_154015399
Hier een paar weken geleden ook nog geen interesse in zindelijkheid, als de ergste warmte weg is. Ga ik hem eens in onderbroek laten lopen en kijken of het dan wil.

D wilde perse met dunne slaapzak aan slapen, onder zijn dekbed 8)7 . Zonder dekbed was geen optie voor D.
Dat resulteerde dus net in een huilend kind met kletsnatte haartjes. Nu ligt ie tevreden onder een lakentje. Dekbed hebben we maar even aan de kant gelegd.

Jeetje Omen, wat zal dat schrikken zijn geweest.

Mooie stats Shandaly!

Oh en mannetje is vandaag naar de kapper geweest, van lang haar en krullen naar een fris kort zomerkoppie.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_154015436
Ze slapen hier ook prima! Jan idd ook onder zijn dekbed verwisselen lukt niet dus dan maar zelf weten
2 slaapjes zelfs en slaapt direct waar hij normaal wel moeilijk doet
pi_154015450
Mandy, wat een lekker bolleke O+

Peuters zijn in het algemeen dus aardig hitteproof hoor ik zo.
Alleen maar beter :Y

Billy heeft vrijdag de waterpokken gekregen, hij is sindsdien wat lamlendig en het eten wil ook niet zo. Vanmiddag heeft hij van 13.00 tot 17.00 (oeps) geslapen in z'n verschrikkelijk hete kamer (34gr vanmiddag).
Dus of het door de warmte of de waterpokken komt?

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2015 21:20:56 ]
pi_154015867
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 21:15 schreef Spirit82 het volgende:
Dat snap ik ook niet Son! Ik doe geen oog dicht met die hitte, maar Isa slaapt juist beter als het zo warm is. Ze is dan ook zeiknat van het zweet en moet perse onder haar dekbed :') Zodra ze slaapt verwissel ik dat voor een lakentje. Raar kind.
:D daar moet je toch niet aan denken!
Ik heb bij Elise gisteren alleen het dekbedovertrek op haar bed gelegd en dat vond ze wel prima, had meer weerstand verwacht haha.
Nat van het zweet is ze wel, haar haar krult er helemaal van :D
  donderdag 2 juli 2015 @ 21:40:26 #19
378192 -mandy-
I am who I am
pi_154016106
Ik voorspel hier een onrustige nacht met veel wakker worden. D kan niet best slapen met dit weer, en helemaal ongelijk geef ik hem ook niet.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_154017581
Oh Spirit, wat smerig zeg :X

Sonnetje, ik ben benieuwd of ze morgen droog is. Of vannacht wakker wordt om te plassen.

Hier redt Riley het ook redelijk met de warmte. Ze vindt het zwembadje helemaal geweldig.

Mandy, wat een liefje O+

Hier wil Riley wel elke avond de slaapzak aan. Maar soms trekt ze hem dan zelf uit. Nu heeft ze hem nog aan :D

Zindelijk worden gaat het hier echt nog niet worden. Ze voelt de drang wel merkte ik vandaag. Maar zitten op het potje of toilet om te plassen wil ze niet. Zwembad is een veel betere plek voor plasjes :o
pi_154020470
Ah gatver Spirit! Dat is wel echt heel smerig :X

Son wie weet? Eva zei dat in januari ook. En ze heeft maar 1x een ongelukje gehad (de nacht voor haar 1e schooldag dus nog verklaarbaar ook). En ik mocht haar ook nooit wakker maken. Deed ik dat wel dan had ik een poepsacherijnig kind die uit dwarsheid toch niet ging plassen. Dus gauw mee gestopt.

Ze kunnen hier aardig goed tegen de warmte. Alleen Rosalie kon vanmiddag echt niet slapen dus die heeft een uur in bed liggen zingen enzo en tien er maar weer uitgehaald. Ze heeft het heel goed gedaan, maar rond het avondeten was de koek op.

Ze liggen nu allebei zo diep te slapen dat ik echt een tijd heb staan kijken en luisteren om een ademhaling te ontdekken.
pi_154022644
O Spirit :r wat smerig!!
Iedereen ligt hier heerlijk in dromenland, Jolietje ging uiteindelijk om een uur of 10 toch lekker in haar eigen bedje slapen, wil ook per se haar slaapzak aan!
Wbt het zindelijk worden, vorige maand(toen was ze 2jaar en 8 mnd) gaf ze zelf aan dat ze op het potje wilde plassen, toen hebben we maar direct doorgepakt en nu is ze overdag zindelijk.
Mijn ervaring is idd dat meiden er sneller aan toe zijn als jongetjes, haar broer was precies een jaar ouder toen hij interesse kreeg!
Ieder op zn eigen tempo!
pi_154022964
Het is toch niet uit te houden binnen ;(

Eva heeft nergens last van overigens. Ik kan het me bijna niet voorstellen maar ze speelt alsof er niks aan de hand is en gaat direct heerlijk slapen.
Ze heeft alleen vijf poepluiers gehad vandaag :o

Nohhh Mandy, wat heeft hij een heerlijk snuutje O+
E.
pi_154023081
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 03:37 schreef .Sparkling. het volgende:
Het is toch niet uit te houden binnen ;(

Eva heeft nergens last van overigens. Ik kan het me bijna niet voorstellen maar ze speelt alsof er niks aan de hand is en gaat direct heerlijk slapen.
Ze heeft alleen vijf poepluiers gehad vandaag :o

Nohhh Mandy, wat heeft hij een heerlijk snuutje O+
Aiden hier ook.
Hoezo warm? :?

Hij slaapt nu alleen in een boxer (en luier) en een t-shirt. Hij heeft wel een deken maar daar ligt ie nooit onder.
pi_154023340
Spirit dat snap ik wel, ik moet ook altijd onder een dekbed slapen ook met dit weer :D

En son was ze droog?

Hier slapen ze alleen in boxer inderdaad. En allang geen middagdutjes dus dat scheelt dan wel.
Verder slapen ze prima hier. Alleen ik maak korte nachten helaas :O
pi_154023420
Jan kwam om half 7 had gepoept gelukkig had ik een onderbroekje om de luier want het zat daar ook in 😔

Dus die heb ik nu afgehaald, jan zo goed en zo kwaad het ging schoongepoetst (hele benen zaten er onder omdat ik er te laat achter kwam) onder de douche gezet toen hij schoon was baby badje op de grond en ik douchen.

Bed net afgehaald nu zo wassen
pi_154023480
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 21:18 schreef -mandy- het volgende:
Hier een paar weken geleden ook nog geen interesse in zindelijkheid, als de ergste warmte weg is. Ga ik hem eens in onderbroek laten lopen en kijken of het dan wil.

D wilde perse met dunne slaapzak aan slapen, onder zijn dekbed 8)7 . Zonder dekbed was geen optie voor D.
Dat resulteerde dus net in een huilend kind met kletsnatte haartjes. Nu ligt ie tevreden onder een lakentje. Dekbed hebben we maar even aan de kant gelegd.

Jeetje Omen, wat zal dat schrikken zijn geweest.

Mooie stats Shandaly!

Oh en mannetje is vandaag naar de kapper geweest, van lang haar en krullen naar een fris kort zomerkoppie.
[ afbeelding ]

Leuk kapsel. Heb je ook een voor foto? Ik weet nog steeds niet wat ik nou met kyan zijn kapsel aan moet.
pi_154023643
Stoer kapsel mandy!

Daan heeft weinig last van de warmte. Slaapt ook prima (in boxershort, half onder zijn dekbed). En dan heeft hij de warmste kamer. De oudste heeft meer last, kan niet in slaap komen en lekker mopperig.

Zindelijk wil hier ook niet. Daan zegt niks, als er iets in zijn luier zit. Laatst 3 dagen zonde luier gedaan. Als we hem naar de wc sturen dan gaat het redelijk, maar dat is niet zindelijk zijn, en Daan had er ook steeds minder zin in. Dus maar gestopt en gaan na onze vakantie wel weer proberen. We hebben nog een half jaar ;)

Vanmiddag laatste keer peuterspeelzaal voor de zomervakantie, en dan kunnen we hopelijk de slaaptijden nog wat opschuiven. Vorige vakantie zaten op nachten van 9 tot 8. Ipv 8 tot 7.. Voor ons ook lekker ;)
  vrijdag 3 juli 2015 @ 08:33:06 #29
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_154023767
Wat een leukerd Mandy O+

Anouk is deze ochtend bij een vriendinnetje spelen (ivm dat mijn zus even rustig aan moet doen), voor het eerst dus. Lief haalt haar tegen 12 uur weer op, die vond het niet erg om met deze warmte een middag vrij te nemen. Vind het wel spannend.

En ze heeft wat opgepikt ergens; gisteren zei ze in ene "houd je bek" :@ Iemand op kinderdagverblijf denk ik (ze zei het vriendinnetje waar ze nu is, maar dat heb ik even nagevraagd zojuist), wij zeggen het in ieder geval niet. Ben ik lekker mee, ze schreeuwde het gisteren dus in de tuin :@
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_154023928
Irritant he, zo riep Ow nu een paar keer: mama ik wil vechten :')
Dat heeft hij ook echt niet van ons! (En volgens mij heeft hij geen idee wat het is ;) )
  vrijdag 3 juli 2015 @ 10:14:36 #31
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_154025090
Hier vliegen de scheldwoorden ons af en toe ook om de oren. Niet leuk idd. Hier praat ze dr broers na....


4Daagse foto;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_154026227
Oh nog een tip voor ijsjes trouwens, als jullie ze het nog niet kennen. Je hebt van die langwerpige ijsjes van de aldi enzo die je zelf moet invriezen? Die kun je doormidden knippen en dan heb je een perfect peutersize ijsje waar ze niet zo mee kunnen knoeien. Zag het op het kdv en vond het zo ideaal!
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 11:21:08 #33
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_154026476
Die ijsjes in die plastic zakjes bedoel je?
pi_154026529
Ja precies! Die langwerpige plastic zakjes die je zelf moet invriezen. Als ze bevroren zijn en je knipt ze doormidden, heb je 2 ijsjes die precies groot genoeg zijn, athans, voor mijn 2 jarige. En het scheelt zoveel geklieder vergeleken met een ijsje op een stokje en het is lekker koud in hun handjes. Ik ben helemaal fan!
Sarcasme. Herken het.
pi_154026654
PE, wow, met dit weer vierdaagse :'( Leuk zo'n actiefoto!

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 11:23 schreef Spirit82 het volgende:
Ja precies! Die langwerpige plastic zakjes die je zelf moet invriezen. Als ze bevroren zijn en je knipt ze doormidden, heb je 2 ijsjes die precies groot genoeg zijn, athans, voor mijn 2 jarige. En het scheelt zoveel geklieder vergeleken met een ijsje op een stokje en het is lekker koud in hun handjes. Ik ben helemaal fan!
Die vrieslollies bedoel je? Die je ook vloeibaar kan kopen?

Goed idee! Ook omdat die druif van mij ijs op een stokje weigert. Of mama dat even met een lepel eraf wil schrapen in een bakje, en liefst ook nog wil voeren, kthnxbye 8)7 Wat denk je zelf?

Maar in een zakje wil hij misschien wel !
  vrijdag 3 juli 2015 @ 11:33:47 #36
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154026785
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 11:23 schreef Spirit82 het volgende:
Ja precies! Die langwerpige plastic zakjes die je zelf moet invriezen. Als ze bevroren zijn en je knipt ze doormidden, heb je 2 ijsjes die precies groot genoeg zijn, athans, voor mijn 2 jarige. En het scheelt zoveel geklieder vergeleken met een ijsje op een stokje en het is lekker koud in hun handjes. Ik ben helemaal fan!
Mijn tweejarige eet zo een hele (full-size, volwassen) magnum op, dus een heel waterijsje is ook niet zo'n probleem voor 'm vrees ik...

ps. nee, die mega magnum krijgt ie natuurlijk niet (1 keer gebeurd, papa dacht een waterijsje voor m te kopen en zelf een magnum te eten, what was he thinking!). Hij krijgt af en toe zo'n mini, maar die heeft ie zo weggewerkt... >:) :Y)
pi_154026788
Ja vrieslollies, haha, geen idee hoe ik ze moet omschrijven. Misschien had ik een beter een plaatje erbij kunnen plakken :P

Sarcasme. Herken het.
pi_154026800
Jammie!
Lekker :D
  vrijdag 3 juli 2015 @ 11:38:07 #39
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154026894
Ha, die heb ik hier ook in de vriezer liggen. 50 cent voor 10 stuks bij de Jumbo, ik zeg goede deal ^O^
pi_154026910
MM, ik zeg ook niet dat Isa maar 1 halfje opeet he, maar het scheelt hier enorm veel geklieder en als ze dan TWEE ijsjes krijgt, is dat natuurlijk helemaal de bom, dat snap je wel :7
Sarcasme. Herken het.
pi_154027196
Dat splitsen moet ik dan wel even buiten beeld doen, want twee halve dingen zijn natuurlijk niet net zo goed als één hele. NIET IN STUKJES MAMAAAAAA!!!! :'( :'( :'( :'( :'(

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 11:33 schreef mousemicky het volgende:

[..]


ps. nee, die mega magnum krijgt ie natuurlijk niet (1 keer gebeurd, papa dacht een waterijsje voor m te kopen en zelf een magnum te eten, what was he thinking!). Hij krijgt af en toe zo'n mini, maar die heeft ie zo weggewerkt... >:) :Y)
Haha ja, die tijden dat je rustig voor jezelf iets anders kon kopen dan voor je kind zijn voorbij :D
Alles moet gedeeld worden en dat geldt uiteraard niet alleen voor het eten dat hij krijgt, maar vooral voor die lekkere dingen die jij eet. Want mijn groente hoeft niet gedeeld te worden met hem hoor.

Grappig vind ik dat, dat ze van onbekende nieuwe etenswaren meteen weten of dat lekker is of niet. Taart of borrelhapjes zijn reden om op schoot te klimmen, maar een onbekende nieuwe groente op je bord wordt achterdochtig bekeken alsof het vergif is. Het zal de setting wel zijn denk ik.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 11:56:35 #42
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_154027340
Jammer is dat idd, dat ze dan de groente of whatever weer niet van je willen. :(
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_154027655
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 00:12 schreef danic het volgende:
Ah gatver Spirit! Dat is wel echt heel smerig :X

Son wie weet? Eva zei dat in januari ook. En ze heeft maar 1x een ongelukje gehad (de nacht voor haar 1e schooldag dus nog verklaarbaar ook). En ik mocht haar ook nooit wakker maken. Deed ik dat wel dan had ik een poepsacherijnig kind die uit dwarsheid toch niet ging plassen. Dus gauw mee gestopt.

Ze kunnen hier aardig goed tegen de warmte. Alleen Rosalie kon vanmiddag echt niet slapen dus die heeft een uur in bed liggen zingen enzo en tien er maar weer uitgehaald. Ze heeft het heel goed gedaan, maar rond het avondeten was de koek op.

Ze liggen nu allebei zo diep te slapen dat ik echt een tijd heb staan kijken en luisteren om een ademhaling te ontdekken.
Zoals ik gedacht had niet droog gebleven. Maar ze heeft gewoon door geslapen :')
Om 6 uur was ze wakker (met de warmte niet heel gek). Daarna wel gelijk op het potje geplast.
pi_154028538
Jammer!
Wel bijzonder dat ze er niet wakker van is geworden. Ze slaapt iig lekker diep dus :D
Ik vind dat hele verschonen van het bed niet zo erg, maar die lucht :X
Ik werkte in een kindertehuis en daar moest ik iedere avonddienst wel 3 bedden verschonen :r
Dan had ik liever een ziek kind. Brrrr
  vrijdag 3 juli 2015 @ 14:42:28 #45
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154031343
Oh ja, die diepvrieslolly's zijn wel een goed idee. Dat hadden wij vroeger ook thuis.
pi_154034643
PE, wat een leuke foto O+

Spirit, goede tip. Waterijsje op een stokje wil ze ook niet vasthouden. Een minimagnum op stokje uiteraard wel :D

Sonnetje, jammer dat ze niet droog is gebleven. Wel lekker dat ze doorgeslapen heeft.
pi_154037781
Wij hadden net poep overal :')
Mevrouw had lekker staan te poepen en had jeuk aan dr billen en heel dr handen onder die ze dan maar even aan dr buik en luier afsmeerde :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_154038351
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 11:10 schreef Spirit82 het volgende:
Oh nog een tip voor ijsjes trouwens, als jullie ze het nog niet kennen. Je hebt van die langwerpige ijsjes van de aldi enzo die je zelf moet invriezen? Die kun je doormidden knippen en dan heb je een perfect peutersize ijsje waar ze niet zo mee kunnen knoeien. Zag het op het kdv en vond het zo ideaal!
Die hebben wij hier standaard ook te koop bij de plus enzo vaak onderin het schap bij de aanmaak limonades
Servetje ofzo er om voor koude handjes
pi_154038551
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 12:49 schreef danic het volgende:
Jammer!
Wel bijzonder dat ze er niet wakker van is geworden. Ze slaapt iig lekker diep dus :D
Ik vind dat hele verschonen van het bed niet zo erg, maar die lucht :X
Ik werkte in een kindertehuis en daar moest ik iedere avonddienst wel 3 bedden verschonen :r
Dan had ik liever een ziek kind. Brrrr
Ik was ook verbaasd, ik had me ingesteld op een keer eruit vannacht, maar niet dus.
Oej dat klinkt ook niet fijn :x die lucht is idd niet lekker, bluh.

Ook zo schattig vandaag, ik was de oudste van school halen en dat zit naast de psz. Waren de kindjes van haar groep (althans een groot gedeelte gaat 4 dagen) in de hal aan het spelen. Ik stond even met de juf te praten en een aantal kindjes gingen Elise gedag zeggen :D ze vonden het maar gek dat ze er niet was. Leuk om te zien :D een zo'n meisje kwam echt aangelopen om hoi tegen haar te zeggen.

Ijsjes zijn ze hier dol op... En een half ijsje zouden ze niet pikken geloof ik :+ (ze kennen die ijsjes ;))
pi_154040655
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 19:08 schreef Tally het volgende:
Wij hadden net poep overal :')
Mevrouw had lekker staan te poepen en had jeuk aan dr billen en heel dr handen onder die ze dan maar even aan dr buik en luier afsmeerde :')
Wat is dag met al dat gepoep
  vrijdag 3 juli 2015 @ 21:37:32 #51
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_154041681
Nog een poepverhaal voor het slapen gaan :Y)?

E. heeft net op het potje gepoept voor het eerst 😃. Ze was nog boekjes aan het lezen in bed (want megamiddagdut gedaan) en riep ons ineens (doet ze eigenlijk nooit). Mijn man kwam boven en die dacht 'wat stinkt het hier' :'). En ja hoor! Luier op bed, grote drol in het potje, mega trotse E ❤! Ze heeft meteen het beloofde cadeau gekregen en daar nog even mee gespeeld.

Trots O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Tante_Soesa op 03-07-2015 21:58:51 ]
pi_154042335
Dat is een beter poep verhaal! *O*
pi_154043027
Oh Tally. Smerig gewoon :X

Sonnetje, leuk dat ze haar zo misten. Echt lief O+

T. Soesa, wat knap *O*
  vrijdag 3 juli 2015 @ 22:45:10 #54
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154043987
Soesa, wat knap!

Over poep kunnen wij ook meepraten. 3 peuters zonder luier in een zwembad.... het moest eens mis gaan natuurlijk :')
pi_154044205
Nena zegt dat dit een peutersize is en jullie je kindjes niet in de maling moeten nemen.
pi_154044394
Oh jee. Door al die poepverhalen en mijn naaktloopster word ik ook een beetje huiverig :X

Troeta, :D
Hoe zag ze er uit toen ze het ijsje op had? :D
pi_154045104
Dat ijsje is haast groter als het meisje! Heeft ze hem helemaal op :9 )?
En al die poep :9 :9 :9 :Y) :Y) :Y) gelukkig gebeurt dat hier nu op de wc! Jolie had vanochtend haar knuffels tussen haar natte luier gestopt 8)7 :') dus die hebben maar weer eens een rondje meegedaan in de wasmachine!
pi_154049551
Soesa! Wat knap *O*

Een :X voor de overige poep en plas verhalen.
Ik houd m'n hart vast voor de tijd dat wij ook gaan potjetrainen.

Poep en plas trek ik wel, maar braaksel.. :r Hij mag mij elke dag de boel onderplassen, maar overgeven is toch wel het ergste wat hij mij kan ''aandoen''.
pi_154051944
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 01:54 schreef Poesopstokje het volgende:


Poep en plas trek ik wel, maar braaksel.. :r Hij mag mij elke dag de boel onderplassen, maar overgeven is toch wel het ergste wat hij mij kan ''aandoen''.
+1. Overgeven kan ik ook echt niet tegen
pi_154054155
Wauw soesa, super knap!!

Dat ijsje :D hopelijk heeft hij gesmaakt!

Gadget Tally. Wat kunnen peuters goch vieze wezentjes zijn :D

Eva kon vannacht voor het eerst niet slapen sinds de warmte. We hadden haar alleen een luier aangedaan en bij ons in bed, daar is het wat koeler.
Nu heb ik de halve nacht wakker gelegen omdat ik haar zo schattig vind in alleen een luier. Dat kleine zachte buikje, ik moest er de hele tijd kusjes op geven :@
E.
pi_154055620
Haha Spark herkenbaar! Dat bolle peuterbuikje, ik kan m wel opvreten dan O+
  zaterdag 4 juli 2015 @ 13:17:10 #62
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154056517
+1!! O+

E lag vannacht ook bij mij in bed, ze was om 1:00 gillend wakker geworden :? Maar ze had volgens mij jeuk (eczeem + warmtebultjes, wat een ongenadige combinatie zeg) dus bleef erg wakker; ze heeft tot minstens 3:30 liedjes liggen zingen naast me :') O+
  zaterdag 4 juli 2015 @ 14:08:57 #63
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154057771
Peuters in luiers O+
Zingende peuters O+ (liever wel op een ander tijdstip) :* voor de jeuk :'(
pi_154058005
Hier heb ik ook warmtebultjes gespot, vooral op haar buik. Is er iets dat je daaraan moet doen? Weet ik het, poeder of een zalfje, of hebben ze daar geen last van?
Sarcasme. Herken het.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 14:21:48 #65
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154058173
Mja niet echt een remedie geloof ik... je kunt het alleen proberen te voorkomen. Niks teveel aan, alleen katoen, en dan maar duimen dat ze er geen last van heeft :{
pi_154058852
Spark, peuters in luiers O+
Hoe lief ik het ook vind, ik sliep laatst ook gewoon toen ze in luier lag :@

LB, liedjes zingen midden in de nacht O+

Warmtevlekjes heeft Riley ook. Nu met de zo'n worden het er meer. Ze lijkt geen jeuk of pijn te hebben

Vandaag lekker vooral in het badje. Daarna twee uur geslapen en toen weer in het badje gegaan. En ze loopt alleen in ondergoed. Dus ook een paar keer naar het toilet gegaan. Alleen nog geen plasje
  zaterdag 4 juli 2015 @ 20:33:41 #67
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154068313
Oh, zei ik warmtebultjes? ;( Inmiddels lijkt het verdacht veel op waterpokken.....

Kindje lag supervroeg in bed, gebadderd in havermout, daarna ingesmeerd met kidsclin en nu maar duimen voor de nacht.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 20:36:33 #68
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154068408
Ohja en dit weer zorgt hier wel voor grote stappen mbt zindelijkheid! Ik zette haar vandaag op het potje toen ze verbaasd naar wat druppels op de grond keek, waarna ze keurig verdr plaste op het potje ^O^ En later zag ik dat ze moest poepen, dus net op tijd op t potje gezet en daarna onder luid gejubel alles in de wv gekiept :'

Ze begint zich er bewuster van te worden :Y
pi_154069023
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 14:16 schreef Spirit82 het volgende:
Hier heb ik ook warmtebultjes gespot, vooral op haar buik. Is er iets dat je daaraan moet doen? Weet ik het, poeder of een zalfje, of hebben ze daar geen last van?
De mijnes zaten heel vaak onder de warmtebultjes en hebben er nooit last van gehad. Nu lekker vaak bloot laten lopen. Als je dr kleding aangeeft kan het gaan schuren en dan jeuken.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 21:48:09 #70
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154070403
Bram moet opeens op de wc poepen en plassen. :')

Goed 3 natte broeken verder en ik had qua onderbroeken aantal niet echt gerekend op zindelijkheidtraining deze 3 weken. Gelukkig wel een wasmachine.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_154072225
Hier wel bijna de hele dag in blote kont gelopen, maar plassen deed ze alleen toen ze luier aanhad. Dus luierzindelijk is ze :D
pi_154072481
Goed bezig alle zindelijke peuters to be! *O*
pi_154072877
Iedereen is hier idd wel opeens bezig met zindelijkheid zeg!
Wel wel knap van iedereen ;)

Ow vertelt het wel dat hij aan het plassen/poepen is. Maar luier uit en op het potje/wc daar doen we niet aan :')
  zaterdag 4 juli 2015 @ 23:32:34 #74
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154072940
Wij waren overnachten in een jeugdherberg. Dus ik vanmorgen met kinderen naar de wc en douche. En meiden dus naar de wc, dat moest bram ook.
Dus ik zet m erop. Niks.... "Mama niet klaar! Mama niet klaar". Prima schat blijf maar zitten. Daar was ik opzich wel blij mee, dat scheelde me een vieze luier tot zn nek. :D
Dus sinds vanmorgen is bram een grote jongen en plassen doe je op de "C".
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_154072975
Wij zijn er niet meer mee bezig. Toen mijn peuter deze week in de tuin poepte en er vervolgens doorheen liep en vrolijk verder ging met zijn bezigheden begon mij te dagen dat hij er nog niet echt aan toe is.

Verder zitten wij al dagen op het strand met onze jongens. Van die zongebruinde beachboys met warrig haar die het water niet uit te slaan zijn, I'm lovin' it O+

(Edit: ik bedoel mijn eigen kinderen he, ik ben geen pubers aan het versieren op het strand ;( )
  zaterdag 4 juli 2015 @ 23:33:58 #76
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154072993
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 23:30 schreef Loj het volgende:
Iedereen is hier idd wel opeens bezig met zindelijkheid zeg!
Wel wel knap van iedereen ;)

Ow vertelt het wel dat hij aan het plassen/poepen is. Maar luier uit en op het potje/wc daar doen we niet aan :')
Oh dat heeft bram erg lang gehad hoor. Ikke poepen, incl moeilijk gezicht. Maar zodra op wc huilen en niet leuk.

Tot opeens vandaag dus.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_154073196
Femke (en wij) is helemaal nog niet met zindelijkheid bezig. Maar goed, ze is ook nog maar 25,5 maand oud... Tijd zat!!
Het lijkt trouwens wel of ze heeft zitten afluisteren bij het CB van de week. Waar ik daar nog eerlijk mijn hart luchtte over dat ze nog zo weinig zei, begint ze nu ineens ons de oren van de kop te kletsen! Trutje! ;) Plaatjes in boekjes benoemen enzo O+
pi_154073307
L-E, jouw beachboys. Eigenlijk wil foto's zien van jouw hunks O+

Shandaly, O+
pi_154073455
Klinkt heerlijk LE!

En het komt idd wel, volg je kind is ff regel toch :)
En het is zoals Ow is, hij beslist.

Trouwens, Ow is zo tof momenteel! Js heeft precies deze hittegolf uitgekozen om in een heel vervelend sprongetje te zitten. En toch stiekem erg vervelend omdat ik hem niet in de draagdoek doe met deze temperaturen en hij dus de helft van de tijd huilt. Maar wat doet mijn grote jongen: mama, ga maar met Js spelen. Hij moet huilen, Ow kan zelf spelen. O+
pi_154077529
Loj, dat is echt heel lief O+
pi_154078292
Ach gos Loj, da's wel erg lief van hem O+

Wij hebben straks onze verjaardag. Het lijkt er nu op dat van de 25 man die doorgaans komen en uitgenodigd zijn, nu alleen mijn ouders en schoonouders komen :')
Wij eten dus de komende 3 dagen taart...
Maar goed, de helft heeft niet geageerd op de uitnodiging dus misschien worden we verrast..

(Is het raar dat ik het niet netjes vind om niet te reageren op een uitnodiging? Wat de reactie dan ook zal zijn...maar gewoon helemaal niks...)
pi_154078372
Is niet raar ik zet er meestal onder kom je niet? Laat het even weten.

Wij zijn onderweg naar Utrecht de tour kijken, kids zijn bij oma die heeft een bolderkar gekocht dus gaat naar het park met ze.
pi_154079059
Ik vraag het meestal nog ff als ik niets heb gehoord.
Ik laat meestal wel ff weten of ik kom :) maar in ieder geval, fijne verjaardag Danic :)
pi_154079192
Fijne verjaardag Danic.
En ik zou het ook laten weten of ik wel of niet kom

Goitske, veel plezier vandaag
pi_154080178
Als ik op een uitnodiging niks hoor, ga ik ervan uit dat die mensen komen. Afzeggen als je niet kunt vind ik wel zo beleefd.

De bultjes, ze lijkt er niet echt last van te hebben gelukkig. Ik zag ze gisteren ineens toen ik haar zwempakje uittrok. We zaten aan een strandje in de buurt en ik dacht dat het misschien ook van het water kon komen. Ze heeft vannacht bij opa en oma geslapen (en uit het grote bed daar gevallen :') ), dus ik zal straks eens kijken als ze weer hier is.
Sarcasme. Herken het.
pi_154082436
Ik zet er meestal bij laat even weten of je komt. Ik hoop dat jullie aangenaam verrast worden danic en gefeliciteerd.

Hier ook een verjaardag vandaag en ean liet 2 stukken taart vallen dus net nog even naar de supermarkt gelopen voor een extra stukje.

Ik lees hier al stiekem mee want sac is meer een peuter dan een dreumes vind ik.

L-e klinkt super van je boys zeg.
  zondag 5 juli 2015 @ 14:15:43 #87
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154083999
Danic, veel plezier vandaag!

Spirit, kan even een reactie op t badpakje zijn, t was natuurlijk ook hartstikke warm. Fijn dat ze er geen last van heeft!

Mijn waterpokkenmeiske is wel echt sneu; oogjes permanent op half 12, hartstikke moe, en vraagt de hele dag of je haar rug wilt kriebelen. Daar zitten ook de meeste plekjes, al zitten haar buik en gezicht er ook onder. Zag ook 3 flinke pokken onder dr haar, en wat kleintjes op dr schaamlippen :X
pi_154084633
Oh sneu LB dat ze waterpokken heeft :( Hier viel het me eigenlijk best mee. Ze had wel plekjes, maar heeft er niet veel last van gehad gelukkig. Kidsclin (geen idee of je het zo schrijft) hielp erg goed. Ik vond ook die plekjes tussen haar billen en in haar haar zo sneu ;(
Sarcasme. Herken het.
  zondag 5 juli 2015 @ 14:38:10 #89
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154084732
Ja kidsclin hadden wij ook in huis, gekregen van een vriendin bij wie de waterpokken al langs waren geweest. Prima spul, al moet E er niet veel van hebben. Die komt al vragen om kokosolie :')

/geitenwollensok
  zondag 5 juli 2015 @ 16:03:37 #90
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_154087909
Als die kokosolie de jeuk weghaalt, waarom niet? Sterkte met je moppie.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zondag 5 juli 2015 @ 16:06:10 #91
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154087986
Kokosolie smeren we doorgaans om haar huid vet te houden, maar tegen de pokken doet het denk ik niet zo veel. Kidsclin lijkt aardig te helpen.

Ze ligt nu ook alweer een tijd te slapen, daar ben ik wel heel blij mee! Is vast goed voor dr.
pi_154095778
Ach gossie LB, wat sneu dat E waterpokken heeft.. ;( sterkte!

Fijne verjaardag Danic! zijn er nou veel mensen niet gekomen? Ik vind dat wel aso, ik zou het zelf laten weten als ik niet kan.
Toen wij gingen trouwen hadden we op de kaart staan dat mensen even voor een bepaalde datum moesten laten weten of ze kwamen en bij zeker de helft moesten we daar zelf alsnog achteraan bellen. En daar waren dan nog mensen bij die dus niet van plan waren te komen. En dat terwijl we vooraf aan moesten geven hoeveel mensen er kwamen en voor die mensen moesten betalen. Dat vind ik echt aso, het is een kleine moeite even te bellen/mailen.
E.
pi_154096175
Dat is ook aso Sparkling. Zeker als het om een huwelijk gaat en het echt een flinke kostenpost is.
Degenen waar we niks van hoorden belden op het laatste moment. Er zou al 2 km file staan voor het pontje (vandaag de enige manier om bij ons te komen ivm de tour de France). Dus ik constateerde dat mijn ouders op dat moment ook in die file zouden staan.
Komen ze aan, was het niet eens druk langs de route :')

Een ander komt nu net binnen...
Mijn zusje is ziek.

En nou ja....iemand taart :+ ?
pi_154097494
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 20:20 schreef danic het volgende:

Naahh wat lullig zeg :N

Ondanks dat; gefeliciteerd met jullie verjaardagen :)
pi_154097694
Lekker taart :9~ ! En wat jammer dat mensen het zo hebben laten afweten, alsnog van ♡te gefelicitaart!
En sterkte met je pokkenmeisje LB! Zo sneu!
pi_154097873
Zelfs voor de crematie van Elva namen sommigen niet de moeite zich af te melden. Treurig wel.
pi_154097890
En gefeliciteerd danic! :*
  zondag 5 juli 2015 @ 21:14:17 #98
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154097925
Jammer Danic! En gefeliciteerd!

L-E, dat vind ik helemaal bot :(

Beterschap voor E LB! :*

Mijn meisje ging koeien tellen: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.... 2 koeien! :')
pi_154097983
Haha Kyara O+ Hier is ook alles twee ja!
pi_154097993
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 21:13 schreef L-E het volgende:
Zelfs voor de crematie van Elva namen sommigen niet de moeite zich af te melden. Treurig wel.
Ik neem aan dat die mensen inmiddels niet meer bij jullie kennissenkring/vriendengroep horen?
  zondag 5 juli 2015 @ 21:20:53 #101
378192 -mandy-
I am who I am
pi_154098177
Gefeliciteerd Danic!

Beterschap met je meisje LB :*

Hoe onbeleefd is dat. afmelden is toch een kleine moeite?

[ Bericht 18% gewijzigd door -mandy- op 05-07-2015 21:38:12 ]
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_154098503
Gefelicitaart Danic!
Over de categorie 'rare slaapplekken' kan ik voortaan ook meepraten


Je peuter al slapende aantreffen in een totaal andere hoek van haar kamertje. Op de grond. Kitty kussen erbij ..Mickey Mouse stevig vast, foetushoyding .... get the picture? :+

Geen foto's durven maken want was bang dat ze dan wakker zou worden. Nu konden we haar zo terug in bed leggen.

En niet reageren op een uitnodiging vind ik zelf ook vrij aso. Voordat ik boodschappen ga doen daarvoor informeer ik nog even bijde mensen waarvan ik niets gehoord heb. En anders jammer dan.. dan geen taart voor jou :@ (gelukkig nog nooit gehad ocerigens)

Ik ga geen eten en taart en zulks inslaan met het risico dat ik een hoop weg kan knikkeren.
pi_154099232
Dat is de overtreffende trap van aso LE.. Dat vind ik echt heel erg.

Wat stom Danic, en dan ook nog een smoes verzinnen :{ hopelijk was het verder wel gezellig..

Schattig Twinkle! Ik had wel een foto gemaakt denk ik :D
E.
pi_154099768
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 21:16 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik neem aan dat die mensen inmiddels niet meer bij jullie kennissenkring/vriendengroep horen?
Die deur zit wel dicht idd.
pi_154099879
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 22:01 schreef L-E het volgende:

[..]

Die deur zit wel dicht idd.
Begrijpelijk! Wat ongelooflijk harteloos!
pi_154099974
Hopelijk was het nog wel gezellig Danic? Gefeliciteerd! Enkom maar door met de taart :9

LE, wat ongelooflijk bot!!

LB wat sneu waterpokken met dit weer ook nog ;(. Beterschap!

Hier ook een zindelijke peuter! *O* Tot dit weekend was het meer 'we zetten je regelmatig op de wc en dan gaat het goed' maar nu voelt hij het ook echt aankomen rent dan naar de wc! Plas ophouden kan hij ook echt heel lang. Alles nu ook op de wc zonder verkleiner. Liefst doet hij alles alleen met de deur dicht :D :'). Morgen kdv, kijken of hij het daar ook zo goed kan!

Hij zit wel erg met zichzelf in de knoop. Hij was de hele dag al dwars. Vlak voor het eten zat hij op schoot en leek ik eindelijk een beetje met hem te kunnen praten. Zegt hij opeens dat 2 kindjes op het kdv zeggen dat hij klein is. En dat hij dat niet leuk vindt. Geen idee wat de context is, maar het had iig indruk op hem gemaakt. Later bij het naar bed brengen zei hij ook nog dat hij blij is als ik bij hem blijf als hij in bed ligt, maar verdrietig is als ik beneden ben. En dat hij zijn broertje heel lief vindt, maar soms niet lief.

Sneu jochie... Ik vind het soms wel overweldigend, bang dat ik hem niet goed genoeg kan begeleiden bij wat er allemaal in hem omgaat ;(.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_154100387
Phaidra ;( Dat kereltje is nog veel te klein om zich met zulke dingen bezig te houden..
Maar een *O* voor de zindelijkheid!
pi_154100493
Nee ijsje ging niet helemaal op, En ze zat lekker onder idd.

Wat goed al die zindelijke peuters *O* *O* *O* Hier begint het een piepklein beetje te komen, maar ze moet nog 3 worden, heeft geen haast.

Meld iedereen zich hier altijd af voor een crematie of begrafenis? :@ Dat is toch niet echt nodig? Het is toch ook een soort kennisgeving dat iemand is overleden?
Als ik een rouwkaart krijg en ik kan niet ga ik niet even opbellen dat ik niet kan. Uiteraard stuur ik wel een kaartje, maar gewoon met Sterkte erop. Geen verhaal van, ik moest werken, sorry!

Maar als een beste vriendin ofzo gewoon niet komt zonder wat te zeggen is het natuurlijk wel vreemd!
pi_154100688
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 22:16 schreef Troeta het volgende:

Meld iedereen zich hier altijd af voor een crematie of begrafenis? :@ Dat is toch niet echt nodig? Het is toch ook een soort kennisgeving dat iemand is overleden?
Als ik een rouwkaart krijg en ik kan niet ga ik niet even opbellen dat ik niet kan. Uiteraard stuur ik wel een kaartje, maar gewoon met Sterkte erop. Geen verhaal van, ik moest werken, sorry!

Maar als een beste vriendin ofzo gewoon niet komt zonder wat te zeggen is het natuurlijk wel vreemd!
IMO = kaart = uitnodiging.

Rouwadvertentie is meer een algemene kennisgeving.

Een kaart stuur je vaak alleen naar mensen die dichtbij je staan en wie je graag bij je wilt hebben die dag.
pi_154100764
Nee het was geen kennisgeving. Het was een mail met een uitnodiging met het uitdrukkelijk verzoek te laten weten of je er bij zou zijn.

Los daarvan vind ik het overlijden van een baby wel een tikje anders dan wanneer oudtante Agaath van 96 niet meer wakker wordt (en ook dan zou ik iets laten weten, kom op.. mensen verliezen iemand, toon wat fatsoen)
pi_154100904
Dat vind ik écht heel erg :N
pi_154101036
Bij de rouwkaarten die ik heb gekregen zag ik dat toch anders. Bijvoorbeeld een rouwkaart die op werk hing, of van een jong iemand en de ouders kennen je niet of verre familie waar je in het adresboek staat.

Dat is idd heel anders LE, onbeschoft van die mensen zeg!
pi_154101074
Je wordt in sommige kringen wel de paria, met je dode baby. Mensen die met een boog om ons heen bewegen omdat ze niet weten wat ze hier mee moeten.

Enniehoe, Phaidra, heftig en herkenbaar klinkt dat. Is hij zo gevoelig?
  zondag 5 juli 2015 @ 22:36:16 #114
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154101114
Och Phaidra, jouw jochie is ook wel met dingen bezig zeg..... ik zou er ook over wakker liggen hoe ik dat het beste aan zou kunnen pakken.

Mijn meisje heeft zich vandaag heel aardig door de dag heen geslagen. Vanochtend was ze op ons bed weer in slaap gevallen terwijl ik onder de douche stond en mijn vriend zich daar aan het aankleden was. Heeft ze nog 3 kwartier liggen tukken :o Prima ochtendje gehad, beetje rondgescharreld, en al gauw weer naar bed. Ze heeft 3,5 uur geslapen, en toen werd ze echt heel sneu wakker. Drie keer zoveel pokjes als 's ochtends, en ze had er een al flink kapotgekrabd ;( Daarna gelukkig weer opgeknapt en vrolijk gespeeld, lekker gegeten en toen weer in een havermoutbadje en naar bed.

Ben echt blij dat ze goed slaapt. Al hoop ik niet dat ik morgen een compleet opengekrabd kind aantref :X Er zitten flink wat pokjes op haar gezicht.....
pi_154101243
Wat sneu LB, dat ze er zo'n last van heeft.. Beterschap!
pi_154101278
Ohh LB wat sneu allemaal! Veel beterschap :*
pi_154101310
Jemig wat bot L-E :N

Wij hebben een leuke dag gehad hoor. Was geen klacht ofzo.
Maar ik ben wel heel blij met jullie reacties. Want ik had het er afgelopen donderdagavond met mijn ouders over.
Zij vinden dat ik niet van genodigden mocht verwachten een reactie te sturen. Want daarmee maakte ik de uitnodiging niet meer vrijblijvend....
Ik snap dat niet en heb dat ook gezegd. Je bent welkom en uiteraard niet verplicht om te komen. Maar het is wel fijn als je een reactie geeft! Al was het maar 'bedankt voor de uitnodiging'
Vind ik een stuk netter dan 2 blauwe vinkjes in WhatsApp :')
Dus vroeg me af of ik nou zo star was hier....
Niet dus :+

Maar de volgende keer komt er een rsvp onderaan de uitnodiging ^O^
pi_154101399
Och LB ze klinkt echt heel sneu.
Beterschap voor je meiske :*
pi_154101418
Lastig LE. Ik heb het nog niet van dichtbij mee gemaakt, dus ik kan je niet zeggen hoe ik er mee om zou gaan. Het is ook moeilijk.
Ik ken wel een vrouw van school die een baby heeft verloren voor ik haar kende en zij praat er heel open over. En zover ik weet vind niemand in haar omgeving het lastig om zo'n onderwerp op te gooien door haar houding.
Ik weet niet of ik dat zou kunnen als ik haar was en het is natuurlijk al wat langer geleden voor haar.

Verjaardagen zijn hier ook best wel open, kijk maar of je komt, maar als er bij staat of je het even wil laten weten reageert iedereen wel.
pi_154101488
En nog gefeliciteerd danic!
pi_154101903
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 22:35 schreef L-E het volgende:
Je wordt in sommige kringen wel de paria, met je dode baby. Mensen die met een boog om ons heen bewegen omdat ze niet weten wat ze hier mee moeten.

Enniehoe, Phaidra, heftig en herkenbaar klinkt dat. Is hij zo gevoelig?
Ja behoorlijk. Ik probeer maar duidelijk te maken dat hij altijd bij ons mag komen om te praten en dat hij tof is zoals hij is. Maar op zo'n dag dat hij zo onbereikbaar dwars is (hele dag lollig doen als we proberen te praten en overal 'neuj' op zeggen (of neuj poepie! Jij bent een poepie!)), heb ik het idee dat we elkaar volledig 'kwijt' zijn. En dat maakt me intens verdrietig -O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_154102091
L-E, wat onbeschoft dat sommige mensen zelfs toen niet hebben laten weten dat ze niet aanwezig zouden zijn

Kyara, wat grappig dat tellen :D
Riley telt heel apart. Die telde vandaag de traptreden: "1, 10, 5"

Twinkle, mooie slaapplek O+

Phaidra, *O* voor je zindelijke peuter
En wat zielig dat hij zo met zichzelf in de knoop zit. Wel knap dat hij het zo mooi al kan zeggen :*

LB, hopelijk is je meisje morgen opgeknapt :*

Danic, fijn dat jullie een leuke dag hebben gehad O+
  maandag 6 juli 2015 @ 09:07:15 #123
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_154107871
Danic, jammer dat ze dan niet reageren.. Onhandig ook. Ik merk dat het per familie verschilt wat de gebruiken zijn. Voor de ene is het "als je niks hoort kom ik niet" voor de andere "als je niks hoort kom ik wel". Zou het daaraan liggen?

In het geval van een rouwkaart laat ik wel iets horen. Ik stuur een kaartje als het iemand is die verder weg staat. Staan ze dichterbij dan ga ik naar de begrafenis. Er moet wel iets heel belangrijks tussen komen, wil ik niet gaan. Een keertje gehad door problemen met oppas. Maar ook toen wel even naar de condoleance geweest..

Daan is ook fanatiek met cijfers de laatste dagen. Ook het herkennen van cijfers, alle bordjes in de supermarkt, kassanummes, thuis met spelletjes etc. Tot 5 herkend hij ze meestal wel. Tellen tot 14 lukt ook.

LB, hopelijk is het vandaag al beter!

Phaidra, fijn voor de zindelijkheid. Wel vervelend dat hij zo'n last van de denksels in zijn hoofd heeft. Het komt vast wel goed en leert hij er goed mee omgaan(zoals mijn oudste denkertje ook wel deed), maar nu is het wel vervelend.
pi_154108127
Gefeliciteerd Danic!

Wat verdrietig dat mensen niets van zich laten horen als je hen zo nodig hebt LE.

Beterschap LB! Hier zijn nog steeds geen pokken geweest, en hoe ouder ze zijn hoe meer last, hoezee....

quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 22:59 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ja behoorlijk. Ik probeer maar duidelijk te maken dat hij altijd bij ons mag komen om te praten en dat hij tof is zoals hij is. Maar op zo'n dag dat hij zo onbereikbaar dwars is (hele dag lollig doen als we proberen te praten en overal 'neuj' op zeggen (of neuj poepie! Jij bent een poepie!)), heb ik het idee dat we elkaar volledig 'kwijt' zijn. En dat maakt me intens verdrietig -O-.
Ik herken het heel erg wat je schrijft, zowel de moeilijke gedachten als het druk en onbereikbaar zijn. Moeilijk :* wij hadden zoals ik laatst schreef dus een moeilijk en verdrietig gesprek over doodgaan. Dan breekt mijn hart, ik gun het mijn kleintje zo om op zijn derde nog niet na te hoeven denken over alle moeilijk en zware zaken in het leven ;(

Ik denk dat er geen quick fix is en dat het een lang proces is om te leren hoe je je kunt uiten. Maar kijk jouw I toch eens, hoe knap hij nu al kan vertellen wat hij voelt. "Ik vind mijn broertje soms lief en soms niet", ik vind het zo mooi en oprecht verteld O+ Er zijn genoeg volwassenen die hun gevoel nog niet zo onder woorden kunnen brengen. En met ouders die naar hem luisteren en hem horen wordt het echt steeds een stukje makkelijker om te vertellen wat hij voelt. En hoe moeilijk het ook is als hij onbereikbaar is, je weet dat zulk gedrag betekent dat er iets achter zit. Dat is al zo'n winst! ^O^
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 6 juli 2015 @ 12:04:47 #125
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154110543
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 09:26 schreef Clubsoda het volgende:
Beterschap LB! Hier zijn nog steeds geen pokken geweest, en hoe ouder ze zijn hoe meer last, hoezee....

Het enige voordeel van nu / iets ouder vind ik dat je nu wel uit kunt leggen dat krabben zeer doet, en dat de zalf die ik smeer helpt.

T is helaas nog niet minder vandaag. Jemig wat kan zo'n kindje eronder zitten zeg :X ;( Ik voel ook heel dikke bulten door haar haar heen....

Gelukkig werd ze vandaag wel heel vrolijk en energiek wakker :Y Net wel alweer flinke verhoging en toen kon ik haar zo met instemming in bed leggen.
  maandag 6 juli 2015 @ 17:14:13 #126
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154118449
Vraagje he, dit is dag 3 van de waterpokken en er zijn wat plekjes flink ontstoken (grote rode vlek eromheen). E heeft nu ook koorts (39+ graden). Moet er dan een huisarts bij of gewoon uitzieken?
pi_154118578
Op de website thuisarts (mijn iPad maakte er wel een heel vreemd woord van :? ) staat dat je contact op moet nemen als de koorts drie dagen aanhoudt

In deze gevallen. Van thuisarts.nl

Wanneer contact opnemen bij waterpokken?

Over het algemeen hoeft u uw huisarts niet te bellen als uw kind waterpokken heeft.

Bel wel als:
uw kind jonger is dan drie maanden;
u twijfelt of als u het niet vertrouwt;
u merkt dat uw kind steeds zieker wordt;
de koorts na drie dagen niet weggaat,
uw kind niet of te weinig drinkt,
uw kind steeds braakt,
uw kind suf wordt,
uw kind benauwd wordt of heel snel gaat ademen,
uw kind blijft huilen of gaat kreunen,
de huidskleur grauw wordt.
u zwanger bent en vroeger geen waterpokken heeft gehad en niet gevaccineerd bent.
pi_154118722
Ik zou denk ik wel even bellen om te vragen wat je ermee moet. Niet de spoedpost, maar morgen je eigen huisarts.
Sarcasme. Herken het.
  maandag 6 juli 2015 @ 17:41:22 #129
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_154119316
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 17:14 schreef LadyBlack het volgende:
Vraagje he, dit is dag 3 van de waterpokken en er zijn wat plekjes flink ontstoken (grote rode vlek eromheen). E heeft nu ook koorts (39+ graden). Moet er dan een huisarts bij of gewoon uitzieken?
Had Noor ook. Die heeft ook drie dagen hoge koorts gehad. Je zou morgen ff het telefonisch spreekuur kunnen bellen oid.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_154119475
Luuk had ook in een hittegolf waterpokken, en stopte met drinken. Hij had hoge koorts. Een aantal pokken waren ontstoke n. Bij de hap kregen we een zalfje voor de ontstoken pokken.
*poef* nu is het weg
pi_154120930
OMG echt een full blown driftbui hier. Ze is erg moe, heeft even een moeilijke periode, maar mijn hemel wat kan dat kind drifitg worden. Gillen, om zich heen slaan, amper ademhalen... Van mij mag ze al 3 zijn...
Sarcasme. Herken het.
pi_154121088
Zou dat helpen denk je? :') :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_154121200
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 09:26 schreef Clubsoda het volgende:
Gefeliciteerd Danic!

Wat verdrietig dat mensen niets van zich laten horen als je hen zo nodig hebt LE.

Beterschap LB! Hier zijn nog steeds geen pokken geweest, en hoe ouder ze zijn hoe meer last, hoezee....

[..]

Ik herken het heel erg wat je schrijft, zowel de moeilijke gedachten als het druk en onbereikbaar zijn. Moeilijk :* wij hadden zoals ik laatst schreef dus een moeilijk en verdrietig gesprek over doodgaan. Dan breekt mijn hart, ik gun het mijn kleintje zo om op zijn derde nog niet na te hoeven denken over alle moeilijk en zware zaken in het leven ;(

Ik denk dat er geen quick fix is en dat het een lang proces is om te leren hoe je je kunt uiten. Maar kijk jouw I toch eens, hoe knap hij nu al kan vertellen wat hij voelt. "Ik vind mijn broertje soms lief en soms niet", ik vind het zo mooi en oprecht verteld O+ Er zijn genoeg volwassenen die hun gevoel nog niet zo onder woorden kunnen brengen. En met ouders die naar hem luisteren en hem horen wordt het echt steeds een stukje makkelijker om te vertellen wat hij voelt. En hoe moeilijk het ook is als hij onbereikbaar is, je weet dat zulk gedrag betekent dat er iets achter zit. Dat is al zo'n winst! ^O^
O+ (ik moest zelfs even een traantje wegpinken). Ik had gelezen over jullie gesprek. Lijkt me ook heel verdrietig. Is hij er nog op teruggekomen?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_154122830
LB wat sneu van je meisje! Bellen als je het niet vertrouwt.

Ander vraagje. Billie lijkt bevangen door de warmte van afgelopen dagen. Meer peutertjes last van?
Zo hangerig, overgeven vanmorgen en beetje diarree ook.. en zó hangerig. dat zei ik al hè, maar hij is dan ook wel heel hangerig. Wil niks, loopt wat doelloos rond.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_154123009
quote:
2s.gif Op maandag 6 juli 2015 19:55 schreef Kuukske het volgende:
LB wat sneu van je meisje! Bellen als je het niet vertrouwt.

Ander vraagje. Billie lijkt bevangen door de warmte van afgelopen dagen. Meer peutertjes last van?
Zo hangerig, overgeven vanmorgen en beetje diarree ook.. en zó hangerig. dat zei ik al hè, maar hij is dan ook wel heel hangerig. Wil niks, loopt wat doelloos rond.
Ja, mijn Billy is ook hangerig en allround lamlendig. Vandaag weer wat actiever.

Hij heeft afgelopen week ook waterpokken gehad, daar kan het ook mee te maken hebben natuurlijk. Hij slaapt ook VEEL, héél VEEL.
Vanmiddag van 13.30 tot 17.30 geslapen :@

Van het weekend heeft hij ook overgegeven bij z'n vader, op zaterdag, toen het écht heel vies warm weer was. Eten wil ook niet zo best, maar volgens mij eet niemand veel met dit weer.
pi_154123225
Ook al waterpokken! Jeetje.. en dat ook nog met die warmte. Sneu hoor!

Wij eten ook wat minder merk ik. Zelf ook. Op het werk wel wat normaler maar daar is de temperatuur ook wel oké. Gelukkig drinkt het menneke wel genoeg.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  maandag 6 juli 2015 @ 20:30:13 #137
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154123768
Hier ook minder eetlust inderdaad.

Met die warmte dan. Nu ook, obviously.

Bedankt voor de reacties. Enorme aha-erlebnis, ik wist zelf eigenlijk ook wel dat je moet bij sufheid of uitdroging. Maar mn meisje is zo zielig, hangerig en heeft zoveel JEUK, dat ik t even niet meer wist :{
pi_154123784
quote:
14s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:09 schreef Kuukske het volgende:
Ook al waterpokken! Jeetje.. en dat ook nog met die warmte. Sneu hoor!

Wij eten ook wat minder merk ik. Zelf ook. Op het werk wel wat normaler maar daar is de temperatuur ook wel oké. Gelukkig drinkt het menneke wel genoeg.
Vorige week vrijdag begonnen, zaterdag zat hij er helemaal onder.
Ze zijn inmiddels meerendeels weg, een paar korstjes zitten er nog.
Gelukkig geen jeuk van gehad, scheelt weer met littekens.
  maandag 6 juli 2015 @ 20:51:15 #139
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154124339
Echt geen jeuk?? :o

E werd net half waanzinnig van de jeuk in haar luier, dus ik heb het helemaal volgespoten met kidsclin en dat hielp godzijdank :{

Nu ligt ze met een zetpil (want t was 40+ koorts geworden) en onder de kidsclin in bed, en er komt een scala aan liedjes voorbij... Maffe mix :') O+
pi_154125142
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:51 schreef LadyBlack het volgende:
Echt geen jeuk?? :o

E werd net half waanzinnig van de jeuk in haar luier, dus ik heb het helemaal volgespoten met kidsclin en dat hielp godzijdank :{

Nu ligt ze met een zetpil (want t was 40+ koorts geworden) en onder de kidsclin in bed, en er komt een scala aan liedjes voorbij... Maffe mix :') O+
Nee, niks :@ (Voel me bijna schuldig :o )
  maandag 6 juli 2015 @ 21:28:59 #141
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154125593
Nah, fijn juist! Ik wist alleen helemaal niet dat het kon, waterpokken zonder jeuk :') Tenzij misschien bij een heel jong baby'tje.
pi_154125889
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 21:28 schreef LadyBlack het volgende:
Nah, fijn juist! Ik wist alleen helemaal niet dat het kon, waterpokken zonder jeuk :') Tenzij misschien bij een heel jong baby'tje.
Ik bereide me ook voor op het ergste hoor :o :D Ik wou bij de epidemie op het kdv 2 maand terug al een voorraad havermout en smeersels inslaan :')
Geluk gehad kennelijk.
pi_154127343
Poes, fijn dat jouw peuter geen last heeft gehad en nu weer opgeknapt is :*

Spirit, lastig zulke fases. :*

LB, geef jij pas een zetpil bij 40+?
Wel ontzettend sneu dat je meisje zo last heeft van de waterpokken. :*
En liedjes zingen O+

Mijn peuter is zo O+
Ze is momenteel in de ban van moedervlekken. Wijst ze aan en geeft er een kusje op. Wijst dan naar precies dezelfde plek op haar arm en zegt dan heel trots dat zij ook een moedervlek heeft O+
pi_154127689
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 22:20 schreef Omentielvo het volgende:

LB, geef jij pas een zetpil bij 40+?

Ik wel iig, koorts is in principe goed. Lekker uitzieken.
Maar bij pijn geef ik wel altijd.
pi_154127860
Ja. Zo doe ik het ook. Als ze koorts heeft en verder in goede doen, dan geef ik niet. Maar als ze beroerd is dan geef ik wel een zetpil.
  maandag 6 juli 2015 @ 22:34:39 #146
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154127890
Phaidra, je jongetje O+ maar wel fijn dat hij het zo goed zelf onder woorden kan brengen. Soms moeilijk peilen wat er zoal in die peuterkoppies omgaat he.

Elfje met pokjes :'( Zo sneu.
M heeft er ook weinig last van gehad vorig jaar. Maar die had er ook niet zoveel. D had er wel veel last van maar niet zo erg als E geloof ik. Die kon haar verhaal ook wel kwijt bij d'r zus denk ik.

Omen, die moedervlekperiode hebben hebben wij ook (al een tijdje, heb er 2 op mijn borst dus die worden bij het drinken ook steevast aangewezen en benoemd). Ze weten ook dat J er eentje op haar rug heeft en D een "aardbeienmoedervlek" op haar bil heeft :D

quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 18:59 schreef Clubsoda het volgende:
Zou dat helpen denk je? :') :+
:D

Oh en M is ook best lamlendig met deze warmte. Maar die drinkt dan ook te weinig en wil niet in het badje. Mijn remedie is om met hem in het badje te gaan staan en hem er dan in te zetten (en als ie dan wel gaat spelen dan ontdoe ik hem wel van kleding en luier). Eenmaal erin heeft hij de grootste lol en wil hij er niet meer uit maar er zelf in gaan :N (volgens mij is hij bang voor vieze voeten of zo).
  maandag 6 juli 2015 @ 22:45:21 #147
378192 -mandy-
I am who I am
pi_154128256
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 07:59 schreef As1981 het volgende:

[..]

Leuk kapsel. Heb je ook een voor foto? Ik weet nog steeds niet wat ik nou met kyan zijn kapsel aan moet.
Zonder bij te lezen.

Ik zie je quote nu maar pas O+
Dit is een voor-foto. Mijn telefoon is bijna leeg, betere lukt nu niet.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  maandag 6 juli 2015 @ 22:50:01 #148
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154128472
Oh en druif & druif zijn vandaag maar met kleding en al in het zwembad geklommen. Ik was even in de keuken en voor ik het wist zaten ze er al in. Niet eerst even pootje baden of zo, neem, meteen gaan zitten :D

En ze hebben 2 kleine popjes en die hebben ze een naam gegeven. Samen besloten dat allebei de popjes Siffie (of Sieffie) heten. O+ O+
pi_154129285
Kyara, fijn voor M dat her vandaag wat betere temperaturen zijn. Sneu dat hij zo lamlendig is :*
En met kleding en al in bad klimmen als je even naar de keuken loopt :D
Superlief van die namen O+

Mandy O+
pi_154134818
Phaidra lastig zulke gesprekken, maar wel belangrijk. Ik herken ze wel van mijn oudste.

Lb hopelijk gaat het vandaag beter met de jeuk. Hier had de oudste er ook geen last van.

Kyara had de foto gezien van het badje. Lekkere meiden.

Mandy vond dat lange ook wel leuk hoor.

Hier hadden we gister het kinderfeestje van zijn grote broer. Hij deed niet onder voor die grote jongens. Deed lekker mee waar hij kan. Bij het flessenspel stond hij te roepen met de bal in zijn handen. "Jongend ik moet die fles omgooien". En zodra hij om ging riep hij "ja gewonnen". Zijn eigen fles verdedigen snapte hij dan weer niet.

Leuk ook om te zien dat iedereen het prima vond dat hij mee deed. Toen we ze ophaalde bij school vroegen ze zelfs waar is kyan.

Wel in de middag 100 jaar ouder geworden. Mijn moeder was bij ons maar nog wat vergeten bij haar thuis (woont om de hoek). Ik zag dat er een slinger los was dus liep de tuin in om die op te hangen. Kom ik binnen (max 30 sec) zie ik dat de deur open staat en kyan weg is. Was hij gewoon naar mijn ouders gelopen. Boef
pi_154134990
As, wat leuk dat hij zo goed meedeed. En ze zelfs naar hem vroegen O+
Echt wel heel erg schrikken zeg. Jouw kleine avonturier
pi_154135096
Jeetje As, wat een schrik. Je kunt ze ook echt geen 10 sec uit het oog verliezen he? En ik weet van de kindjes van mijn zusje dat dat ook nog wel een poosje duurt. Ik heb haar kinderen 1 keer van school gehaald en mooi dat ik er eentje kwijt was.

Kyara jouw meiden, daar moet ik toch steeds zo om lachen O+

Bij koorts ben ik echt heel makkelijk hoor. Als ik zie dat zij zich niet lekker voelt en koorts heeft, krijgt ze van mij een slokje pcm.
Sarcasme. Herken het.
pi_154135382
Ja hij is me er 1 hoor. Hij is al een paar keer "kwijt" geweest :@
Hij is gewoon zo snel.

Yaro ben ik 1x kwijt geweest in Bulgarije. Toen was ik echt bang dat hij met een vriendje mee naar binnen was gegaan en ik niet wist waar. Daar heb ik dus met een foto op mijn telefoon aan mensen moeten vragen waar hij was he. Dat was echt verschrikkelijk.
pi_154138841
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 21:28 schreef LadyBlack het volgende:
Nah, fijn juist! Ik wist alleen helemaal niet dat het kon, waterpokken zonder jeuk :') Tenzij misschien bij een heel jong baby'tje.
Jan had er vorig jaar ook bijna geen last van iets jengelig maar niet krabben ed ook weinig pokken
pi_154149247
Weer een jankpiephuilhang-dag achter de rug, bah, vermoeiend..
Ook nog naar de kapper geweest, wat wederom resulteerde in hysterie en dikke tranen. Hij raakt al in paniek bij het zien van de cape, dus die mag niet om. Jullie begrijpen dat ik straks eerst mag stofzuigen :+

We gaan al een jaar regelmatig naar de kapper, ook steeds dezelfde, maar de paniek blijft. Terwijl hij na de tijd wel heel flink is en gauw kalmeert, trots is op z'n ''haaties'' en niet weet hoe snel hij bij de snoepjespot moet zijn.

Suggesties? ;(
  dinsdag 7 juli 2015 @ 19:17:00 #156
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_154149602
Thuiskapper?
pi_154149683
Poes, dat zijn de mindere momenten. :*
Sneu van de angst voor de kapster. Mijn nichtje vertelde laatst blij dat haar zoontje voor het eerst zonder angst naar de kapper is geweest. En die is nu 4 jaar
Maar suggesties zijn voorbereiden, filmpje kijken over de kapper, boekje lezen en bij verdriet troosten waar het kan en erkennen dat je ziet dat hij bang is, maar dat zijn haartjes even geknipt worden :* (al denk ik dat je deze allemaal al doet :D )
pi_154149846
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:17 schreef PureEvil het volgende:
Thuiskapper?
Dat zou ik eens kunnen proberen, al vind ik onze kapster wel heel lief en rustig met Billy. Aan haar ligt het niet iig.

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:19 schreef Omentielvo het volgende:
Poes, dat zijn de mindere momenten. :*
Sneu van de angst voor de kapster. Mijn nichtje vertelde laatst blij dat haar zoontje voor het eerst zonder angst naar de kapper is geweest. En die is nu 4 jaar
Maar suggesties zijn voorbereiden, filmpje kijken over de kapper, boekje lezen en bij verdriet troosten waar het kan en erkennen dat je ziet dat hij bang is, maar dat zijn haartjes even geknipt worden :* (al denk ik dat je deze allemaal al doet :D )
Yeah, alles al geprobeerd. Voorbereiding op de eerste keer, herhaling voor de tweede, derde, vierde etc. Het is ook puur het knippen, het scheren gaat opzich wel. Misschien het geluid? Al roept hij ook steeds ''auw'' ;(

(Een paar weken terug heb ik z'n vader opgedragen hem mee te nemen, zodat hij dit ook eens kan ervaren (+ kosten) en daar ging het ook niet goed. Maar die kapster had er zo raar in om geknipt dat ik nu alweer moest om het enigszins fatsoenlijk te houden :( )
  dinsdag 7 juli 2015 @ 19:47:12 #159
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154150428
Bram haat ook de kapper. Dus ik laat het gewoon groeien.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 20:10:55 #160
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_154151163
Cristel moest er vorig jaar ook niks van hebben. Krijsen en janken daar. Drama. Dus heeft dr halfzus dr haar geknipt. In december.

En af en toe zet Cristel zelf de schaar erin volgen mij 😱

Oh. Drama nu.... ik heb t autostoeltje van dr verkocht en nu moet ze huilen
pi_154151306
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:05 schreef Poesopstokje het volgende:
Weer een jankpiephuilhang-dag achter de rug, bah, vermoeiend..
Ook nog naar de kapper geweest, wat wederom resulteerde in hysterie en dikke tranen. Hij raakt al in paniek bij het zien van de cape, dus die mag niet om. Jullie begrijpen dat ik straks eerst mag stofzuigen :+

We gaan al een jaar regelmatig naar de kapper, ook steeds dezelfde, maar de paniek blijft. Terwijl hij na de tijd wel heel flink is en gauw kalmeert, trots is op z'n ''haaties'' en niet weet hoe snel hij bij de snoepjespot moet zijn.

Suggesties? ;(
Jan wil vaak even de stoel niet in, de kapster is heel rustig en geduldig. Als hij eenmasl zit is het goed. Heb ook de code van hun wifi dus tijdens het knippen youtube filmpje kijken, hij mag krijten op het bord voor hem etc.
Misschien knuffeltje of lieveling speeltje mee
pi_154152102
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:47 schreef Ticootje het volgende:
Bram haat ook de kapper. Dus ik laat het gewoon groeien.
Billy heeft nog steeds babypluishaar, laten groeien is geen optie }:|

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 20:15 schreef Goitske het volgende:

[..]

Jan wil vaak even de stoel niet in, de kapster is heel rustig en geduldig. Als hij eenmasl zit is het goed. Heb ook de code van hun wifi dus tijdens het knippen youtube filmpje kijken, hij mag krijten op het bord voor hem etc.
Misschien knuffeltje of lieveling speeltje mee
Hier ook heel kalm aan, veel speelgoed binnen handbereik, maar zodra ze begint te knippen is het mis. Hij kalmeert pas weer als het klaar is, dus we zetten nu meestal maar gewoon door :@ Hoe sneller hoe beter.
Vanmiddag begon de paniek al toen de autostoel naar de spiegel werd geschoven.

Ik zal de volgende keer eens een thuiskapster laten komen, misschien maakt dat het minder spannend.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 20:44:48 #163
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154152114
Achterhalen waar hij bang voor is. M bleek de blazer in de vorm van een eend eng te vinden. Dus nu maken we steeds samen een afspraak met de kapper dat die niet gebruikt wordt en dat gaat nu heel goed.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 20:46:59 #164
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154152192
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 20:44 schreef Kyara het volgende:
Achterhalen waar hij bang voor is. M bleek de blazer in de vorm van een eend eng te vinden. Dus nu maken we steeds samen een afspraak met de kapper dat die niet gebruikt wordt en dat gaat nu heel goed.
Ha, die vindt J juist Da BOMB. Het is het hoogtepunt van het kappersbezoek, dat er geblazen mag worden met dat ding :+

Verder helaas geen tips. De mijne lijkt de kapster wel leuk te vinden, als moet ie wel alles in de gaten houden, en helpt het als ik benoem wat de kapper doet (en wat de andere kapper doen bij de andere klanten....)
  dinsdag 7 juli 2015 @ 20:47:01 #165
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154152195
Vorige keer vond de kapper dat we dan maar vaker moesten komen, dan wende het wel.
Dikke neus dus, kind vind het echt niet leuk, er is verder geen noodzaak om perse elke maand dan maar te gaan. Ik vind het prima zo. Ik plemp m op de stoel. Videotjr gaat aan en dan naar snel doorknippen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_154152373
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 20:44 schreef Kyara het volgende:
Achterhalen waar hij bang voor is. M bleek de blazer in de vorm van een eend eng te vinden. Dus nu maken we steeds samen een afspraak met de kapper dat die niet gebruikt wordt en dat gaat nu heel goed.
De cape en föhn zijn een no-go, daar waren we de eerste keer al achter. Die worden niet gebruikt.
Tondeuze gaat vaak goed, bij het knippen is er paniek. Het moet hem dan wel aan de schaar liggen, misschien het geluid wat het maakt?
pi_154152431
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 20:44 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Billy heeft nog steeds babypluishaar, laten groeien is geen optie }:|

[..]

Hier ook heel kalm aan, veel speelgoed binnen handbereik, maar zodra ze begint te knippen is het mis. Hij kalmeert pas weer als het klaar is, dus we zetten nu meestal maar gewoon door :@ Hoe sneller hoe beter.
Vanmiddag begon de paniek al toen de autostoel naar de spiegel werd geschoven.

Ik zal de volgende keer eens een thuiskapster laten komen, misschien maakt dat het minder spannend.
Misschien alles er om heen? Op een normale stoel? Bij mijn kapper hebben ze een hoog stoeltje maar geen poespas er aan dus zo normaal mogelijk, vaste plek ook voor de stoel.
Teun is nu ook 1x geweest om de baby pluis er uit te knippen, hij zat bij mij op schoot dan schuin zeg maar hij vond het ook prims en snel knippen
pi_154152492
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 20:53 schreef Goitske het volgende:

[..]

Misschien alles er om heen? Op een normale stoel? Bij mijn kapper hebben ze een hoog stoeltje maar geen poespas er aan dus zo normaal mogelijk, vaste plek ook voor de stoel.
Teun is nu ook 1x geweest om de baby pluis er uit te knippen, hij zat bij mij op schoot dan schuin zeg maar hij vond het ook prims en snel knippen
Gewone stoel hebben we een paar keer hiervoor al geprobeerd, geen succes.
Nu gaat de kapster gewoon snel snel snel zodat het binnen 10 min klaar is.

Tis gewoon stom dat hij nog steeds dun pluishaar heeft, je kunt er niks mee.. Laten groeien al helemaal niet.
pi_154152530
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 20:55 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Gewone stoel hebben we een paar keer hiervoor al geprobeerd, geen succes.
Nu gaat de kapster gewoon snel snel snel zodat het binnen 10 min klaar is.

Tis gewoon stom dat hij nog steeds dun pluishaar heeft, je kunt er niks mee.. Laten groeien al helemaal niet.
Ik heb mazzel met 2 krullenbollen hoeven ook niet vaak pas als het echt niet meer zit
pi_154152547
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 20:56 schreef Goitske het volgende:

[..]

Ik heb mazzel met 2 krullenbollen hoeven ook niet vaak pas als het echt niet meer zit
Z'n vader heeft hele mooie dikke donkere krullen, maar kennelijk heeft hij mijn haar geërfd }:|
  woensdag 8 juli 2015 @ 07:42:34 #171
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154162782
Even ego: wij zijn gisteravond naar de hap gegaan wegens extreem veel ontstoken pokken + hoge koorts. Schijnt dat eczeemkindjes meer last hebben van waterpokken. De arts zei dat ze het ook echt wel erger heeft dan 'normaal'.

Nu hebben we antihistamine en antibiotica meegekregen; beide orale suspensies én supergoor. Hoe krijg je dat fatsoenlijk binnen bij een peuter???

Gisteravond in een soort martelsessie met een spuitje gedaan, maar pfffff wat voel je je dan schuldig ;(
pi_154162788
Ze wil vast ook niet drinken? Anders kun je het eventueel door een beetje yoghi/chocomel gooien. Vieze drankjes neutraliseren in melkproducten is mijn ervaring.

Héél veel beterschap :*
  woensdag 8 juli 2015 @ 07:49:26 #173
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154162806
Ah, melkproducten, check!

Ze drinkt opzich heel goed namelijk.

En ze heeft vannacht wel weer goed geslapen en wordt nu zingend wakker O+
pi_154162819
Ach wat sneu LB! Ik doe vieze drankjes ook mixen in siroop of in yoki!
En ik las over kappers perikelen, J is pas 1x geweest, ze had de mazzel geboren te worden met een echt kapsel, en daar heb ik een maand of 3 geleden een beetje aan laten bijpunten, madame gaf geen kik.
Vanavond naar de afscheids musical van onze middelste, J gaat mee, ze heeft inmiddels alle liedjes al geleerd van haar grote broer, heel de dag horen we " kuna matata, heb t of niet, zorrug datte genieeet O+
pi_154162821
Wat naar van de waterpokken LB, veel beterschap gewenst. Heb helaas geen tips voor je.

Ook geen kapper tips, C vindt de kapper leuk.
pi_154162836
LB wat sneu! Idd melkproducten of limonade/roosvicee ofzo iets zoeter dan normaal naken maskeert de smaak.
pi_154162968
Wij kochten vorig jaar met sofie die de vieze ab moest een speciale fles vla die alleen voor haar was. Daar deden we dan de antibiotica in. Ik het begin in nog een behoorlijke dosis vla, werd steeds minder. Pittig een kind dat medicatie weigert. Sofie heeft nu medicatie voor een allergische reactie en weigert t m ook. We verstoppen t kwart tabletje nu in een snoepje.
*poef* nu is het weg
pi_154162984
Bij Luuk was kapper ook een mega drama, we zijn pas bij de kapper geweest die bij t kdv kwam. Dat ging prima. Hij zat in een trip trap stoel, cape mocht om en hij bleef zitten. Dit gaan we vaker doen zo.
*poef* nu is het weg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 8 juli 2015 @ 08:24:49 #179
147316 crew  DJMO
#trut
pi_154163015
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 20:55 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Gewone stoel hebben we een paar keer hiervoor al geprobeerd, geen succes.
Nu gaat de kapster gewoon snel snel snel zodat het binnen 10 min klaar is.

Tis gewoon stom dat hij nog steeds dun pluishaar heeft, je kunt er niks mee.. Laten groeien al helemaal niet.
*inbreekt* Dit had ik bij Jan en Geert ook. Van dat dunne haar wat alle kanten oppiekt (oke, bij Geert waren het prachtige krullen, maar die begonnen te klitten tot en en met en dat kreeg ik er niet meer uit, de kapper ook niet). Hoewel het zonde lijkt, een rondje tondeuse deed wonderen. Ze hebben nu allebei een stevig kort koppie met lekker stevig haar.
*uitbreekt*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_154163073
Vrijdag gaat Riley ook weer naar de kapster. Zij heeft ook van dat pluizige babyhaar en het klit nu helemaal. De twee keer dat we al geweest zijn, vond ze het niet erg

LB, wat sneu voor je meisje :*

Caroro, wat lief dat je meisje zoveel liedjes leert van haar grote broer O+
  woensdag 8 juli 2015 @ 08:44:51 #181
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_154163169
Hier gaat Draak al vanaf d'r eerste verjaardag naar de kapper. Ze heeft nu lang, dik, sluik haar, bijna tot op d'r billen en de vorige week bij de kapper zijn ze een half uur bezig geweest om het uit te dunnen en bij te punten. Draak geeft er verder niks om om bij de kapper te zitten. Geen speeltjes, geen tablet, niks nodig. Naast haar zat een meisje die alles bij elkaar gilde zodra ze in de stoel zat maar ze heeft haar echt aangekeken van: WTF, ze vermoorden je niet hoor :').
pi_154163177
Kapper was bij mijn oudste ook een drama. Hij was bang voor de schaar. Misschien wel van het geluid? Of omdat ze dan harder aan je haren trekken. Hij heeft ook een gevoelige hoofdhuid.
Maar de tondeuse van mijn vader leek hem geweldig. Dus tot 4 hebben we hem onder de tondeuse door gehaald (langste stand nog 25mm). Hij heeft erg dik haar, dus kort was het prima, zeker in de zomer. Toen hij ouder werd kon hij het wel beter hebben.

Medicijnen zijn ook lastig soms. Chris pakte ze meestal na 2/3 keer met een spuitje wel zelf. Maar Daan is daar een stuk eigenwijzer in. Die hoest liever tot spugens toe dan dat hij hoestdrank neemt.
LB,ik hoop dat ze snel gaat meewerken.. In ieder geval beterschap!

Caroro, leuk wat ze dan van de grote broers leren. Ze zal ook weleens wat verkeerde woordjes overnemen? Net als Daan van Chris?
pi_154163248
Haha Deepfreeze dat valt gelukkig reuze mee! Ze roept alleen tegen iedereen dat hij of zij een dikke kont heeft, das leuk in de rij bij de supermarkt, "mama die mevrouw heeft ook dikke kont, jij ook hè mam :') , en bedankt weer. Nu heb ik ook wel een stevige bilpartij, maar om daar nou elke dag meerdere keren op gewezen
te moeten worden _O-
pi_154163394
Heerst er iets qua virusjes? Billie is nu voor dag 3 ziek. Hij slaapt alweer, gisteren ook heel veel geslapen. Ik twijfel of ik even de HA moet bellen. M'n vader is intussen ook ziek (die heeft maandag op Billie gepast toen Billie ziek werd). Vandaar heb ik het idee dat er 'iets' heerst. Hij is wel ontzettend zielig. Boterhammetje blijft vooralsnog gelukkig wel binnen, gisteren kotste ie nog net niet over tafel heen bij de boterham.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  woensdag 8 juli 2015 @ 09:21:20 #185
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_154163528
Slapen is goed toch? Ziek zijn is gewoon erg vermoeiend. En zolang ze eten.en drinken en geen hoge koort hebben is er volgens mij niet veel aan de hand.

Maar als je teijfels hebt...gewoon ff bellen. Daar zijn ze voor
pi_154163954
Gossie LB, je elfje heeft er flink last van. Er zijn al veel tips gegeven, beterschap dus maar :*

Kuukse, slapen is niet erg. Pas als ze slap zijn, geen interesse tonen in de omgeving, er moeilijk contact te maken, hij niet wil drinken, dagenlang hoge koorts en je kent het allemaal wel, dan sowieso even bellen. Zegt je instinct dat je moet bellen: ook gewoon even doen!

Eva vindt de kapper ook heel eng. Maar ze moet wel weer, coupe pluis :D

Gisteren moest ze naar het CB. 89,3 cm en 11,6 kilo. In de lengte iets omhoog geschoten en gewicht op hetzelfde lijntje.
Ze deed de opdrachtjes echt keurig :o ik was bang dat ze te verlegen zou zijn maar nee hoor, ze deed het voorbeeldig.
De arts was helemaal tevreden en ik dus ook :D
E.
pi_154164294
Féline hoest zich een ongeluk. Heeft gister en eergister de hele dag koorts gehad en de bank onder gekotst voor ze naar bed ging.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_154164424
Mooie stats Sparkling! Fijn dat ze niet verlegen was, daar ben ik ook altijd wat 'bang' voor. I. moet soms even wennen aan een omgeving en vind vreemde mensen vaak spannend, maar gek genoeg is hij altijd heel erg zichzelf op het CB :D.

Beterschap voor jullie meisjes Tally en LB. En Kuuks voor Billie :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_154177211
Tally en Kuukske; beterschap met jullie kindjes! :*

LadyBlack, hoe gaat het nu? Wil ze de medicatie inmiddels nemen?

Billy is weer helemaal de oude heb ik het idee, hij eet weer meer en is weer volop actief. Morgen een extra dag naar de opvang, ik heb de griep te pakken. (In juli nota bene :( )

Billy vreet z'n medicatie en andere pilletjes als snoepjes :') Spuitje met inhoud wordt ook altijd gulzig opgeslobberd.
Maar uit eigen ervaring weet ik dat melkproducten de ranzige smaak weghaalt, is hierboven ook al ''bevestigd''. Het proberen waard.
pi_154177377
Zieke kindjes ;( ... Veel beterschap! :*

Hmm ik moet over een paar maanden naar het 3-jaar-consult bij CB. Krijgt ze de ogentest. We hebben straks thuis de plaatjes doorgenomen en Djenna weet alles dondersgoed te benoemen. Maar ik ben er bang voor in oktober .... :') .. Bij vreemden is ze niet zo spraakzaam :')
  woensdag 8 juli 2015 @ 18:42:12 #191
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_154177471
Beterschap voor wie t nodig heeft

Ik heb vandaag onze kitten opgehaald, kinderen wisten van niks. Was dus een erg leuke verrassing . Hij heet Joep. Maar Cristel zegt soms dat ie Loek heet 😛
pi_154177761
Momenteel een beetje een lastige situatie met Djenna versus broertje. Waar ze eerst nog lief samen speelden en Djenna heel zorgzaam was, is dat nu 180 graden anders. Continu omduwen (soms echt gevaarlijk zoals op de stoep), spullen afpakken ... Echt sneu. Ik moet haar gewoon mee naar de gang nemen als ik naar het toilet moet omdat ze anders weer haar broertje te pakken heeft.

Dan zit ze ergens mee te spelen .. en dan ziet ze uit haar ooghoek broertje iets pakken uit de shitload aan speelgoed die ze hebben. Dan negeert ze hetgeen waar ze zelf mee aan het spelen was, stuift naar haar broertje en pakt het dan heel lomp af. Broertje huilen -O-

Terwijl als broertje ligt te slapen en zij de volle aandacht heeft, ze ontzettend lief en gezellig is. Misschien toch iets van jaloezie ofzo. Weet ook even niet hoe ik het het beste op kan losesn -O- .. Maar leuk is anders.
pi_154177845
Hier ook zo'n tijd gehad (en bij tijd en wijle nog steeds :X)
We hebben een aantal speelgoedjes doe alleen voor Luuk zijn en een aantal welke alleen voor sofie zijn. En tegenwoordig leg ik speelgoed waar ruzie om gemaakt wordt weg. Als er niet gewoon gespeeld kan worden met de bus, pop, auto of stiften (dat ligt nu op de kast) dan maar even niet.
*poef* nu is het weg
pi_154179698
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 18:37 schreef Twinkle20 het volgende:
Zieke kindjes ;( ... Veel beterschap! :*

Hmm ik moet over een paar maanden naar het 3-jaar-consult bij CB. Krijgt ze de ogentest. We hebben straks thuis de plaatjes doorgenomen en Djenna weet alles dondersgoed te benoemen. Maar ik ben er bang voor in oktober .... :') .. Bij vreemden is ze niet zo spraakzaam :')
Billie ook niet. Toch ging het wel aardig.. hij kreeg de tijd om even te acclimatiseren.
Toen ging ze dreigen dat hij een keer terug moest komen, en aangezien ik dat niet zag zitten omdat hij al dingen ver van tevoren kan zien op de snelweg of waar dan ook, heb ik hem een beetje extra aangespoord.

Nu het daar over gaat. Ik wil eigenlijk terug naar ons oude CB (we zijn door die overname die bij de CB's is uitgevoerd overgeplaatst naar een andere). Weet iemand of dat kan? Of heeft iemand er ervaring mee?

Twinkle, lastig is dat! Dat is iets waar ik ook wel tegenop zie straks -O-. Als je t.z.t. de gouden tips gevonden hebt... ;)
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  woensdag 8 juli 2015 @ 20:13:47 #195
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_154180095
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juli 2015 20:01 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Billie ook niet. Toch ging het wel aardig.. hij kreeg de tijd om even te acclimatiseren.
Toen ging ze dreigen dat hij een keer terug moest komen, en aangezien ik dat niet zag zitten omdat hij al dingen ver van tevoren kan zien op de snelweg of waar dan ook, heb ik hem een beetje extra aangespoord.

Nu het daar over gaat. Ik wil eigenlijk terug naar ons oude CB (we zijn door die overname die bij de CB's is uitgevoerd overgeplaatst naar een andere). Weet iemand of dat kan? Of heeft iemand er ervaring mee?

Twinkle, lastig is dat! Dat is iets waar ik ook wel tegenop zie straks -O-. Als je t.z.t. de gouden tips gevonden hebt... ;)
Ja, dat moet in principe kunnen. Dan moet je contact opnemen met het overkoepelend orgaan (bij ons was dat het CJG) en dan zou je je verhaal kunnen doen. Ik ben er ook mee bezig geweest ivm nogal horkerig CB, maar heb besloten het niet meer te doen en alleen nog maar te gaan voor de vaccinaties na de 6mnd afspraak.
Anders even je huisarts bellen, die kent misschien de juiste weg om dit probleem te tackelen.
pi_154180248
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 20:13 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Ja, dat moet in principe kunnen. Dan moet je contact opnemen met het overkoepelend orgaan (bij ons was dat het CJG) en dan zou je je verhaal kunnen doen. Ik ben er ook mee bezig geweest ivm nogal horkerig CB, maar heb besloten het niet meer te doen en alleen nog maar te gaan voor de vaccinaties na de 6mnd afspraak.
Anders even je huisarts bellen, die kent misschien de juiste weg om dit probleem te tackelen.
Ah! Dank je. Ga ik doen. Ik mis de lieve mensen (ja echt, vergeleken met die van nu waren zij lief!). We zijn overgeplaatst naar het bureau waar ik ooit eens bij het inloopspreekuur ben geweest en ben weggestuurd met een ontstoken naveltje toen Billie net geboren was "Ohh dat hoort zo hoor.. niks aan de hand". :X Die vrouw begon deze keer bij Billie heel gemeen te doen op een gegeven moment. Mijn innerlijke leeuwin werd woest. :'). Ik moet daar weg, zeker als ik daar met Smurf straks om de haverklap weer heen moet. Mag. Moet.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  woensdag 8 juli 2015 @ 21:55:09 #197
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_154183119
Is toch niet verplicht?
pi_154183164
Caroro, fijne momenten zijn dat :X

Spark, mooie stats. En super dat ze alles deed O+

:* voor alle zieke peuters

Twinkle, lastige fase. :*

Kuukse, ik hoop dat je weer naar het oude cb kan :*
  woensdag 8 juli 2015 @ 23:33:12 #199
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154186763
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 18:30 schreef Poesopstokje het volgende:
LadyBlack, hoe gaat het nu? Wil ze de medicatie inmiddels nemen?

Nou de antibiotica laten we even voor wat ie is.... ik vind het een beetje link om dat steeds te proberen en dat ze dan maar de helft binnenkrijgt ofzo (plus elke keer over de zeik). De antihistamine drinkt ze met wat limonade zo op, dus die krijgt ze wel.

En godzijdank heeft ze vannacht heel goed geslapen, en is ze vanmiddag na een pcm en een slaapje van 3,5 uur weer een beetje de oude! Rondrennen, praatjes voor 10, en minder rode huid tussen de pokken. Je merkt wel dat alles haar nog zeer doet, dus hopelijk vallen alle korstjes er snel af.
pi_154191363
Twinkle helaas ken ik je probleem Jan is nu ook zo tegen Teun. Ene moment prima andere moment Teun volledig dwars zitten om alles, alles af pakken, hardhandig ook!

Hier is de regel vragen of iemand wil ruilen zo nee pech moet je wachten tot de ander klaar is, afpakken wordt terug gegeven en als het te gortig wordt is het van mij
  donderdag 9 juli 2015 @ 08:07:13 #201
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_154191371
Je zou die wondjes/korsjes in kunnen smeren met bepanthen, geneest het sneller en mooier.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_154191804
Herkenbaar Twinkle! Hier mag er ook nog niet eens gewezen worden naar haar spullen! En dan ook nog het probleem dat ze eigenlijk vind dat alles in huis van haar
is :'). Zelfs ons bed.
Het is vast een faaase.
pi_154198501
Meh, Rosalie zat rond 12.00 te spelen op de bank. Valt achterover en maakt zo'n rare salto dat ze op haar voorhoofd landt -O-
Ze was heel suf, bleek en aan het staren, dus ik vreesde het ergste.
Maar niet bewusteloos geweest of overgeven.

Ze heeft ruim 2 uur op de bank geslapen (hebben dr tussendoor wakker gemaakt) en net stuitert ze ineens omhoog, wipt van de bank en gaat mij laten zien waar er een gat in de vloer zit omdat ze er zo hard op is gevallen :D

Volgens mij loopt het met een sisser af. Maar ik ben wel weer 10 jaar ouder :X
pi_154199169
Oef Danic :X
Gelukkig lijkt het mee te vallen..
pi_154200355
Oh Danic. Dat is schrikken. Misschien toch even langs de hap gaan voor de zekerheid? :*
pi_154201005
Nou ze is weer helemaal zichzelf. Maakt grapjes, speelt en rent. Ik ga voor de sisser :+
Maar ik ben blij dat ik het niet heb zien gebeuren, ik stond onder de douche (ja om 12.00 ja :P ). Want dan was ik waarschijnlijk ook nog 10 grijze haren rijker geweest.

Ze is nu dr zus aan het pesten. Ze zingt en Eva wil het niet hebben. En dan al lachend doorzingen :')
Echt ze kunnen elkaar zo de tent uitvechten....nu is eva haar weer aan het overstemmen met een liedje 8)7

Sinds gisteren hebben we zomervakantie en ik wilde vanmorgen met ze naar blijdorp. Word ik me toch beroerd wakker...Dus dat ging mooi niet door.
Maar ik merk goed waarom het beter had geweest als we wel waren gegaan. Hadden ze even kunnen uitrazen (en was Rosalie niet van de bank gevallen)
pi_154202291
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 15:02 schreef danic het volgende:
Meh, Rosalie zat rond 12.00 te spelen op de bank. Valt achterover en maakt zo'n rare salto dat ze op haar voorhoofd landt -O-
Ze was heel suf, bleek en aan het staren, dus ik vreesde het ergste.
Maar niet bewusteloos geweest of overgeven.

Ze heeft ruim 2 uur op de bank geslapen (hebben dr tussendoor wakker gemaakt) en net stuitert ze ineens omhoog, wipt van de bank en gaat mij laten zien waar er een gat in de vloer zit omdat ze er zo hard op is gevallen :D

Volgens mij loopt het met een sisser af. Maar ik ben wel weer 10 jaar ouder :X
Oooohh de horror :X
Fijn dat het vooralsnog mee lijkt te vallen!
  donderdag 9 juli 2015 @ 21:53:18 #208
378192 -mandy-
I am who I am
pi_154207436
Oeh Danic, wat is dat schrikken. Gelukkig dat het met een sisser afloopt.

D mag ook aan de logopedie. We twijfelden tussen nog een paar maanden langer wachten en hopen op een taalsprong als hij op psz zit of nu na de zomervakantie al starten met logo.
Zijn taalbegrip gaat redelijk goed, maar het praten schiet nog niet echt op. Hij zegt echt structureel veel te weinig woorden voor een 2-jarige.
Hopelijk maakt hij nog een grote taalsprong als hij in augustus naar de psz gaat.
Liever een achterstand vroeger aanpakken ipv redelijk laat een grotere achterstand wegwerken.
En ja, we lezen veel voor, benoemen veel, ...
In de psz heeft hij alvast heel veel zin!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_154208053
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 21:53 schreef -mandy- het volgende:
Oeh Danic, wat is dat schrikken. Gelukkig dat het met een sisser afloopt.

D mag ook aan de logopedie. We twijfelden tussen nog een paar maanden langer wachten en hopen op een taalsprong als hij op psz zit of nu na de zomervakantie al starten met logo.
Zijn taalbegrip gaat redelijk goed, maar het praten schiet nog niet echt op. Hij zegt echt structureel veel te weinig woorden voor een 2-jarige.
Hopelijk maakt hij nog een grote taalsprong als hij in augustus naar de psz gaat.
Liever een achterstand vroeger aanpakken ipv redelijk laat een grotere achterstand wegwerken.
En ja, we lezen veel voor, benoemen veel, ...
In de psz heeft hij alvast heel veel zin!
Hier is de taal ook énorm vooruitgegaan sinds Billy naar het kdv gaat. Voor z'n tweede verjaardag kwam er ook niet veel meer uit dan ''poes, auto, mem''. Nu kwekt hij de hele godganse dag door :')

Er is dus nog hoop! ;)
  donderdag 9 juli 2015 @ 22:23:40 #210
378192 -mandy-
I am who I am
pi_154208295
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 22:14 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Hier is de taal ook énorm vooruitgegaan sinds Billy naar het kdv gaat. Voor z'n tweede verjaardag kwam er ook niet veel meer uit dan ''poes, auto, mem''. Nu kwekt hij de hele godganse dag door :')

Er is dus nog hoop! ;)
Blij dat te horen!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_154210071
Danic, fijn dat ze weer haar 'oude' zelf is. Ga je haar vanavond wel wekken?

Mandy, hopelijk gaat de logopedie helpen. Klinkt als een goede beslissing.

Wij waren vandaag even in de stad. Riley rende naar een paraplu en wilde hem echt heel graag hebben (Pieter Konijn heeft ook een paraplu, daarom)
De hele tijd moest ie open en vertelde ze dat het regende

pi_154211309
Wat een leuke foto's omentielvo! Ook zo'n
heerlijk eigengereid grietje♡. Wij zijn vandaag voor het eerst eens met de trein naar de stad geweest, stom dat we dat niet vaker doen want dan zijn we uit en thuis in 18(geklokte :)) minuten. J.olie vond het prachtig!
Toen ook nog naar school om de laatste viering dit schooljaar en haar broer op te halen van zijn laatste basisschool dag.

Ze maken wat mee die kleine droppies, ik geniet zo van haar openheid en de manier waarop ze de wereld tegemoet treed!

Fijn dat Billy zo geholpen is met de logopedie! Ik hoop dat mandy's D er ook zo bij gebaat is!
En gelukkig dat Rosalie niets mankeert na haar val!
pi_154214287
Omen het is dan ook wel een hele toffe paraplu!
Rosalie heeft afgelopen woensdag eva ook uit school gehaald met een paraplu. Zag je zo'n plu met voetjes :D
En heel de tijd bij moeten sturen. Ouders op het plein moesten allemaal lachen.

Ik heb getwijfeld over wakker maken. Dat had ik zeker gedaan als ze 's middags niet haar zelf was. Maar omdat ze dat wel was twijfelde ik.
Rond 22.30 bij haar geweest en daar reageerde ze niet op, maar ze slaapt heel diep (altijd).
Dus heb ik nog even afgewacht, want rond 23.00/23.30 praat ze vaak in haar slaap en wordt ze daar wat wakker van.
En ja hoor, heel verhaal dat ze iets niet wilde....
Ik heb ze daarna niet meer wakker gemaakt.
Dat werd ze net uit zichzelf om 05.00 :O
  vrijdag 10 juli 2015 @ 08:05:58 #214
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154214668
Ooh Danic, wat een schrik! Gelukkig met een sisser afgelopen. Wel heel vroeg wakker.... sterkte vandaag ;)

Mandy, snap je overwegingen helemaal. Hopelijk heb je dan ook genoeg aan een paar sessies en gecombineerd met psz.

Riley met paraplu O+

Caroro, leuk met de trein! Wij zijn eergister met de bus naar de stad geweest. Vond ik zelf wel een beetje spannend met 3 (temperamentvolle) peuters en geen wagen mee. Maar ze vonden het prachtig!
  vrijdag 10 juli 2015 @ 08:11:05 #215
378192 -mandy-
I am who I am
pi_154214690
5u ... da's wel erg vroeg. lang leve c_/ op zo'n moment.

Omen wat lief, Riley met die paraplu. Zo vol bewondering!

Een plu met voetjes. Wat moet dat een leuk gezicht zijn!

Ik hoop het ook Kyara dat we er met een paar sessies vanaf komen. Maar ik ben bang van niet. Maar wat moet dat moet.

Fijn dat het zo goed ging Kyara! Dapper van je, zo zonder wagen naar de stad.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_154215015
Omen O+ wat schattig! En super mooie plu!

Mandy ik hoop dat de psz helpt en evt logopedie

Kyara stoer hoor zo met 3 peuters op stap!

Hier gisteren bij mijn collega geweesr, zij hebben een boederij ik ga dus 1 a 2x per jaar met de kinderen naar haar toe, haar oudste zoon vindt kinderen zo leuk dus met Jan op stap. Jan mee door het weiland naar de koeien, de stal door, tractor kijken, kwam hij terug voor de sleutels dus wij ook even buiten kijken jahoor Jan in de tractor op het bijrijers stoeltje en heel langzaam een stukje rijden met de tractor *;
En zijn eigen tractor was ook mee dus rondje boederij hij zei gisteravond ga dromen over tractor rijden met M.

  vrijdag 10 juli 2015 @ 09:25:36 #217
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154215433
Mandy, ik hoop dat t effect gaat hebben! J. gaat ook echt in sprongen, van niks bij 23 maanden, naar losse woordjes van 24-26, tot halve zinnen en elke dag nieuwe woorden nu. Houd hoop!

En Riley met haar plu :D

Goitske O+

Hier ook een zoon die dol is op trekkers, boerderij, koeien en vooral SCHAPEN! Wij hebben onze vakantie er dus op aangepast, luxe kamperen bij de boer ;). Maar ik heb ook genoeg collega's die beesten hebben (werk bij een agrarische opleiding), dus da's misschien wel leuk :Y
pi_154215505
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 23:57 schreef caroro het volgende:

Fijn dat Billy zo geholpen is met de logopedie! Ik hoop dat mandy's D er ook zo bij gebaat is!
En gelukkig dat Rosalie niets mankeert na haar val!
Hij heeft geen logopedie gehad, het was puur de omgang met andere kinderen. Aapje ziet, aapje doet.
Dus ik hoop dat Mandy's D straks op de psz ook zo gaat ontwikkelen :)

R.iley; wat een schattige plu O+

Fijn dat R.osalie weer de oude is. Maar wat een kort nachtje zeg.. gelukkig hebben jullie er mooi weer bij ;)

Goitske; wat een stoere foto's! O+
pi_154216254
Ow verkeerd begrepen dan :P . Onze zoon
heeft indertijd wel heel veel baat gehad bij
logopedie. Maar das al een tijd geleden.
pi_154216324
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 10:19 schreef caroro het volgende:
Ow verkeerd begrepen dan :P . Onze zoon
heeft indertijd wel heel veel baat gehad bij
logopedie. Maar das al een tijd geleden.
Hier is er ook wel sprake van geweest, maar binnen no-time na plaatsing op het kdv ging hij als een speer.

Wel fijn dat jouw zoon er wel baat bij heeft gehad. Hoe werkt zoiets eigenlijk bij peuters?
  vrijdag 10 juli 2015 @ 10:26:54 #221
378192 -mandy-
I am who I am
pi_154216352
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 10:24 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Hier is er ook wel sprake van geweest, maar binnen no-time na plaatsing op het kdv ging hij als een speer.

Wel fijn dat jouw zoon er wel baat bij heeft gehad. Hoe werkt zoiets eigenlijk bij peuters?
Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar.

We hebben een tijdje geleden wel al lexi-lijsten ingevuld maar die zijn qua begripskennis ook al niet meer ok, kort na het invullen ging hij qua begrip veel vooruit.

Ze/wij kunnen hem een taalbad geven maar het is tenslotte het kind dat het moet doen.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_154216917
Hier heeft logopedie ook echt geholpen. De logopediste heeft gespeeld met Luuk en zo ons aangeleerd hoe we t t beste aan kunnen pakken met Luuk.

Luuk was net dik verdrietig. Opa kwam z'n zus op halen voor een logeer partij. En hij wilde ook wel mee.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 10 juli 2015 @ 13:09:02 #223
378192 -mandy-
I am who I am
pi_154220316
Arme Luuk, zijn zus uit logeren en hij mocht niet mee... Daar zou ik ook verdrietig van worden
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 16:59:43 #224
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154225878
Aaah, arme Luuk.

En wat ontzettend tof Goitske! O+
pi_154226291
Gelukkig is Luuk weer snel bijgetrokken. Spelen zo zonder dat je zus je in de weg zit is toch eigenlijk best heel lekker.

[ Bericht 38% gewijzigd door kaatjejannie op 12-07-2015 08:07:35 ]
*poef* nu is het weg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 10 juli 2015 @ 17:30:44 #226
147316 crew  DJMO
#trut
pi_154226591
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 21:53 schreef -mandy- het volgende:
Oeh Danic, wat is dat schrikken. Gelukkig dat het met een sisser afloopt.

D mag ook aan de logopedie. We twijfelden tussen nog een paar maanden langer wachten en hopen op een taalsprong als hij op psz zit of nu na de zomervakantie al starten met logo.
Zijn taalbegrip gaat redelijk goed, maar het praten schiet nog niet echt op. Hij zegt echt structureel veel te weinig woorden voor een 2-jarige.
Hopelijk maakt hij nog een grote taalsprong als hij in augustus naar de psz gaat.
Liever een achterstand vroeger aanpakken ipv redelijk laat een grotere achterstand wegwerken.
En ja, we lezen veel voor, benoemen veel, ...
In de psz heeft hij alvast heel veel zin!
Jan en Geert hebben ook beiden logopedie gehad. Heeft heel goed geholpen, Geert ging met ruim 2, 5 jaar er naar toe, ondanks een half jaar psz maakte hij geen vooruitgang. Inmiddels gaat het prima. Het gaat bij die kleintjes nog op een hele speelse manier; bv memory kaartjes gebruiken en dan het ene plaatje laten zien en benoemen en dan hem het andere kaartje laten zoeken en proberen te laten nazeggen. Geert kreeg ook een belevingsboek, met voorin foto's van hemzelf, daarna van mama en broer/zus, papa, daarna mensen die dicht bij ons stonden (familie, goede vrienden). Het logo van de appie heijn met daarna plaatjes van boodschappen die hij regelmatig eet, en dat moest overal mee naar toe om hem steeds maar weer te laten benoemen wie/wat/waar etc. Hij maakte enorme sprongen na het starten van logo. Succes!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 10 juli 2015 @ 19:56:55 #227
378192 -mandy-
I am who I am
pi_154229875
Dank je voor het hart onder de riem van iedereen. D is dus lang niet de enige peuter die bekend wordt of is met logopedie.

Jullie methode van logopedie klinkt wel goed DJMO! Hopelijk gaan ze dat bij D ook zo doen.

[ Bericht 29% gewijzigd door -mandy- op 10-07-2015 20:14:30 ]
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_154230033
Zieke peuters? Check. ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2015 12:27:15 ]
  vrijdag 10 juli 2015 @ 20:04:18 #229
378192 -mandy-
I am who I am
pi_154230083
Beterschap voor je peuter poesopstokje :*
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_154230107
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 20:04 schreef -mandy- het volgende:
Beterschap voor je peuter poesopstokje :*
Dankje :*

Hij slaapt nu gelukkig.. *Afkloppen*
pi_154230264
Heb hier een peuter die niet wil slapen incl een mand met op gevouwen klerem over zn slapende broer op een andere kamer gemikt.... Fus die loopt ff beneden

Vandaag naar safaripark beeksebergen geweest Jan vond het geweldig!!! Giraffes die bij de auto liepen etc O+
  vrijdag 10 juli 2015 @ 21:55:42 #232
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154233613
Agos, onder een dekentje op de bank...

E was vandaag weer voor t eerst naar het kdv, ze rende naar de schommels, klom erop en ging zielsgelukkig schommelen :D O+

De leidster schrok wel ook van het aantal pokjes :')
pi_154242222
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 10:56 schreef kaatjejannie het volgende:

Luuk was net dik verdrietig. Opa kwam z'n zus op halen voor een logeer partij. En hij wilde ook wel mee.
Begrijpelijk .. dat hoef ik bij Djenna ook echt niet te flikken denk ik :+
pi_154242302
Hij gaat zelf ook een nachtje logeren hoor. Maar hij wilde gewoon t zelfde als zn zus heeft. Uiteindelijk heeft ie gisteren een heerlijk dagje gehad.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 11 juli 2015 @ 09:03:09 #235
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154242332
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 08:45 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Begrijpelijk .. dat hoef ik bij Djenna ook echt niet te flikken denk ik :+
Nou hier leren ze maar dat ze soms niet tegelijk bij oma slapen. 1 op 1 vind ik ook belangrijk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_154242426
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 09:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou hier leren ze maar dat ze soms niet tegelijk bij oma slapen. 1 op 1 vind ik ook belangrijk.
Dat idd. Mijn ouders willen ze ook liever niet samen hebben te logeren . Tis voor hun ook veel leuker om met 1 wat te doen. Sofie geniet nu van de aandacht die ze niet hoeft te delen. Ze wordt verwend tot op t bot volgens mij.
Luuk mag nu weer een andere keer logeren bij opa en oma. En dan zal Sofie best even verdrietig zijn. Maar dat moeten ze ook leren.
Dat Luuk nu vanavond ook een nachtje gaat logeren is dan ook niet omdat hij zo verdrietig was, maar omdat wij zo moe zijn. Luuk slaapt al maanden heel erg slecht en we hebben even een bij tank nacht nodig.
*poef* nu is het weg
pi_154242654
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 09:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou hier leren ze maar dat ze soms niet tegelijk bij oma slapen. 1 op 1 vind ik ook belangrijk.
Mijn ouders doen dat ook heel bewust!
pi_154242740
Ow vond/vindt het wel erg lastig dat hij altijd naar het kdv gaat en Js naar opa en oma. Maar dat duurt niet lang meer, Js gaat vanaf 1 augustus ook naar het kdv. Js en Ow zitten straks wel in dezelfde groep. Iemand daar ervaring mee?
pi_154242809
Jan en Teun gaan naar een gastouder dus altijd samen bij haar geen probleem, juist de leeftijdsverschillen maken het leuk
pi_154251217
Ik moest Billy vanmorgen om 11.30 (!!!) wakker maken :@
De lange nacht heeft hem goed gedaan, hij werd vrolijk en energiek wakker. Toen ik met de antibiotica (dat wittige dikke drankje ja?) aankwam zetten werd hij wild; ''Jaaa lekkerr!!'' en overdreven ''nomnomnom'' geluiden er bij :')

Vanmiddag even naar de ''stad'' geweest, hij had nog wat t-shirts nodig. Keurig bij me gebleven en nergens om gezeurd. Als beloning heb ik een houten treinspoor-set voor hem gekocht O+

Grappig dat hij steeds meer een eigen smaak begint te ontwikkelen. Een shirtje van de C&A wou hij niet meer uittrekken, want die was zo mooi O+ Maar toen ik hem een H&M dinoshirtje aan het opdringen was was het resoluut ''NEE! :( ''
pi_154253853
Zo lekker zeg! Uitslaapbilly ^O^
Fijn hé als ze een mening krijgen over hun kleding :')
Bij Eva begint dat nu pas echt, maar aangezien Rosalie alles kopieert begint zij er nu ook al mee...

We waren vandaag op het strand:
pi_154257984
Leuk Danic!

Is dit E of R? :@
pi_154260186
Mijn moeder doet ook maar 1 kind per logeerpartijtje. Is een stuk rustiger voor haar en voor beide kinderen is het prettig even al die aandacht, thuis of bij oma.
En voor ons ook eigenlijk.

Als we echt weg moeten, dan mogen ze wel allebei hoor.
pi_154263421
Caroro, leuk dat ze zo van de trein genoot. Het is echt mooi hoe die kleintjes alles vol bewondering kunnen beleven O+

Danic, heeft ze zaterdag en vandaag wat langer geslapen dan vrijdag? :D
Hier was Riley vandaag om die tijd wakker :O
Leuke strandfoto O+

Kyara, ik zag de foto's van je ritje naar de stad op Facebook. Stoer.

Goitske, wat een leuke foto's. O+
En Beekse Bergen lijkt me leuk. Ik denk dat Riley dat ook super zou vinden. Giraffen die voorbij de auto lopen O+

KJ, wat sneu dat Luuk zo verdrietig was. Maar gelukkig genoot hij daarna zichtbaar van het alleen zijn met mama. Lieve foto O+

Poes, wat sneu je zieke mannetje :*
Maar jeetje. Tot half twaalf geslapen :o
Gelukkig dat-ie vrolijk wakker werd.

LB, wat fijn dat E het zo super vond om weer naar het kdv te gaan O+
pi_154263589
Dit is Rosalie ;)
Ze was gewoon weer rond 07.00 wakker. Dat is eigenlijk wel standaard.
05.00 is ze er ook niet uitgekomen hoor. Ze is weer verder gaan slapen tot 06.30 ongeveer
  zondag 12 juli 2015 @ 08:42:02 #246
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154263692
Beekse Bergen gaat hier ook op het lijstje. Zo maar even baby girafjes kijken bij Burgers.

Eergister naar Tivoli geweest. Superleuk park voor kleintjes. Vooral M heeft genoten! Hij mocht ook in veel dingen alleen. Meiden vonden vooral het springen en klauteren heel leuk. 1 attractie vonden ze doodeng. Toen een medewerker ons uit het wagentje hielp waren ze heel beleefd maar wel verontwaardigd "dat was heel eng mevrouw. Dat vond ik sooooo niet leuk mevrouw" O+ _O-

En gisteravond met mijn man uit eten geweest voor onze trouwens (dikke maand eerder, kwam er eerder niet van). M tegen papa: "ga je dan eten in een restaurant? Ja. En gaat mama dan ook mee? Ja. Dus je gaat niet met een vriendinnetje spelen?" Euh nee? :D :o _O- :X
pi_154263761
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 09:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou hier leren ze maar dat ze soms niet tegelijk bij oma slapen. 1 op 1 vind ik ook belangrijk.
De d ituatie heeft zich hier nog niet voor gedaan dat alleen een van de twee erheen ging. Maar mocht dat ooit gebeuren dan heeft ze gewoon pech hoor :Y .. ti s niet dat ik haar koste wat kost ga behoeden hiervoor.
  zondag 12 juli 2015 @ 09:33:20 #248
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154263917
Hier heeft alleen M nog maar 1x gelogeerd. Als de meiden gaan dan gaan ze sowieso samen. Dat om en om komt later wel.
pi_154264116
Oh Kyara je meiden...
Hahaha dat is soooo niet leuk!

Beekse bergen is ook echt heel leuk!

Hier was Ellie (van Cwen) gisteren spelen. En ik hoor nu de hele ochtend alweer: Ellie lief, Ellie voetballen, Ellie yoghurt eten, etc... En dan te bedenken dat Ellie Ow nog niet echt boeiend vindt ;)

En ik moet ff baal frustratie kwijt. Ik hrb over twee weken een bruiloft maar niemand kan (of wil) oppassen. Zo stom :'(
Morgen maar afzeggen... Bah
pi_154264250
Kyara, jouw meiden. Haha.

Loj, gezellig dat Cwen er was O+
Niet leuk dat je geen oppas hebt :*
pi_154264406
Loj, misschien een stomme vraag, maar waarom geen oppas? Wij hebben een superoppas gevonden via oppassen.nl O+
Sarcasme. Herken het.
pi_154264696
Ow is niet zo makkelijk. Zeker niet met het in bed leggen.
Een betaalde oppas moet ik idd nog eens zoeken, maar in bed leggen... Dat moet echt een bekende doen :(
pi_154266273
Kyara, ik vind het knap hoe jij van alles onderneemt met 3 peuters :D En zulke leuke uitstapjes ook.

Loj, wat ontzettend balen.. ;( Ook dat een oppas geen optie is.
pi_154269748
Omen beeksebergen vind ik zo leuk je heb 3 dingen auto/bus ik zou voor auto kiezen, lopen en boot plus evt combikaart voor speeliets wat daar ook zit

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 12 juli 2015 @ 15:17:11 #255
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154270088
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 12:29 schreef Poesopstokje het volgende:
Kyara, ik vind het knap hoe jij van alles onderneemt met 3 peuters En zulke leuke uitstapjes ook.
Oma was ook mee naar Tivoli hoor. Dat had ik echt niet in mijn eentje gekund met al die attracties waar ze nog net niet alleen in kunnen :D

Leuke foto's Goitske!
  zondag 12 juli 2015 @ 16:03:50 #256
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_154271504
Lieve dames, mag ik weer eens gebruik maken van jullie expertise :@ .

(sorry voor het inbreken en niet mee posten..)

Ik vind het lastig om met mijn peuter om te gaan op het moment. Ik weet het, twee is nee en het is een faaaasseeeeeee, maar ik merk dat ik best wel vaak gewoon tegen hem ga schreeuwen uit onmacht. (in september wordt hij 3 )

Alles moet NU.. een tijd aangeven (nadat ik dit rompertje heb opgevouwen kom ik je helpen) werkt niet
Ik moet de hele dag met hem spelen en mag niks doen, dus ik zit er naast en zelfs kijken mag soms niet eens :') .
Hij is angstig (redelijk richting het extreme)..

Kortom, als ik niet de hele dag naar zijn pijpen dans en alles direct doe is het huilen en zeuren (vooral zeuren).. Als baby dan ook nog huilt kan ik het bar slecht hebben.

Wat kan ik doen om er beter mee om te gaan?

Hij zal ook wel niet goed in zijn vel zitten en dat ik ga schreeuwen helpt daar ook niet bij. Ik vind het vooral zo sneu voor hem en daar ben ik debet aan.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  zondag 12 juli 2015 @ 16:46:15 #257
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154272798
Wat naar Away! Klinkt ook wel een beetje om een roep om aandacht. Heb je een mogelijkheid om eens iets met je peuter te ondernemen zonder baby erbij? Exclusieve aandacht voor hem?

Geduld is hier helaas ook ver te zoeken bij de kinderen. En met meer dan 1 kind is dat net even wat onhandiger zeg maar. Het zal vast wel een keer overgaan maar voor nu :*
pi_154273987
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 10:04 schreef Loj het volgende:
Oh Kyara je meiden...
Hahaha dat is soooo niet leuk!

Beekse bergen is ook echt heel leuk!

Hier was Ellie (van Cwen) gisteren spelen. En ik hoor nu de hele ochtend alweer: Ellie lief, Ellie voetballen, Ellie yoghurt eten, etc... En dan te bedenken dat Ellie Ow nog niet echt boeiend vindt ;)

En ik moet ff baal frustratie kwijt. Ik hrb over twee weken een bruiloft maar niemand kan (of wil) oppassen. Zo stom :'(
Morgen maar afzeggen... Bah
Ik wil wel oppassen, maar da's niet vertrouwd genoeg voor hem hè? Zal ik Ellie sturen? ;)
Home is where the O+ is...
pi_154274816
Ik ken Ow natuurlijk niet, maar heb je het wel eens door een vreemde laten doen? Wij hebben verschillende dames uitgenodigd obv hun profiel en gekeken hoe Isa op hun reageerde. Daarna overdag een keer een a twee uurtjes samen om aan elkaar te wennen en vanaf daar oppassen. Vaak ligt Isa of al in bed of ze komt iets daarvoor zodat ze nog even gezellig kunnen doen eerst. Misschien helpt dat bij Ow ook, zodat het niet zo direct is? Soms kunnen "vreemden" ook makkelijker iets doen dan ouders. En als Isa protesteert, dan gaan ze gewoon nog even tv kijken met een fles warme melk. Eigenlijk hebben we hier nooit een bedprobleem gehad met de oppas :)
Sarcasme. Herken het.
pi_154277170
Leuke foto's Goitske. Beekse Bergen staat op mijn to do lijst :D

Away, lastig zulke fases :*
  maandag 13 juli 2015 @ 12:19:49 #261
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_154295724
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 16:46 schreef Kyara het volgende:
Wat naar Away! Klinkt ook wel een beetje om een roep om aandacht. Heb je een mogelijkheid om eens iets met je peuter te ondernemen zonder baby erbij? Exclusieve aandacht voor hem?

Geduld is hier helaas ook ver te zoeken bij de kinderen. En met meer dan 1 kind is dat net even wat onhandiger zeg maar. Het zal vast wel een keer overgaan maar voor nu :*
Ik denk ook dat dat het is. Baby zit nu in nacroleptische fase, dus eigenlijk speel ik best veel met peuter alleen. Ook let ik er nu op dat ik niet zeg: 'we kunnen dit niet doen, want Frans moet de fles hebben' oid.

Hoe bewaren jullie het geduld dan? Dat vind ik erg lastig als er weer eens een banaan door de kamer suist of er met de beker ranja geschud wordt.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_154295822
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 12:19 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Hoe bewaren jullie het geduld dan? Dat vind ik erg lastig als er weer eens een banaan door de kamer suist of er met de beker ranja geschud wordt.
Ja niet. Vaak dan kan ik tot 10 tellen en normaal reageren en het "oplossen" (als er iets op te lossen valt). Maar niet altijd kan ik mijn geduld bewaren hoor. Dan flip ik ook gewoon. De kinderen hebben het niet van een vreemde :+

Gister kreeg ik nog een compliment (zo noem ik het dan maar) dat de kinderen zo lief samen konden spelen. Maar ook dat wanneer (voornamelijk) de oudste weer eens een kronkel krijgt (zo noem ik dat maar, soort van kortsluiting) dat we zo duidelijk tegen haar zijn en dat ze kon zien dat dat "hielp".
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_154296011


Hier ook 3 maand lang moeten schreeuwen en foeteren :') Fáááááse...

Dat is nu over, hij zit nu in de ''alles is van MIJ!! :( '' fase. :')
pi_154296187
Ik moet eerlijk zeggen dat we met de jongste (2) geen last hebben. Ze is heel rustig, lief en kalm. En ja tuurlijk moet ik wel eens Nee zeggen en begint ze te huilen. Maar echte woede-uitbarstingen of noem het maar op heeft ze niet meer gehad. Ze is heel zorgzaam naar haar grote zus en haar ouders. Gisteravond vond ze dat grote zus het koud had. Dus heeft ze de dekens over haar heen gelegd (die binnen 5 minuten weer naast ze lagen). Gisteravond vroeg ze wat we vandaag gingen doen. Ik vertelde haar dat ik moest werken en dat zij naar Opa en Oma gingen met haar neefje en nichtjes. Toen zei ze dat ik maar thuis moest blijven met haar. En vanmorgen was het wel brullen toen ik de deur uit ging. Ze was echt verdrietig.

De oudste (4) daarin tegen haalt het allemaal in :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 13 juli 2015 @ 12:38:00 #265
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_154296210
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 12:19 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Ik denk ook dat dat het is. Baby zit nu in nacroleptische fase, dus eigenlijk speel ik best veel met peuter alleen. Ook let ik er nu op dat ik niet zeg: 'we kunnen dit niet doen, want Frans moet de fles hebben' oid.

Hoe bewaren jullie het geduld dan? Dat vind ik erg lastig als er weer eens een banaan door de kamer suist of er met de beker ranja geschud wordt.
Even nieuwsgierig; hoe doe je dit dan? Ik merk dat dat bij ons best vaak aan bod komt en hoewel mijn peuter daar geen 'last' van lijkt te hebben wil ik het zelf wat proberen te voorkomen. Uiteindelijk is het wel vaak zo dat we niet direct weg kunnen omdat Suus slaapt/een fles moet/ fruit eet etc.
pi_154296364
Away, het helpt mij heel erg om mijn geduld te bewaren door dingen in perspectief te zetten. Dan komt er maar ranja over de vloer, of een geplette banaan tegen de muur, dat vind ik lang niet zo erg als hoe mijn jongetjes zich voelen als ik ga schreeuwen. Met name mijn oudste is heel temperamentvol, zeg maar, en ik merk echt dat het leven voor hem al snel lastiger wordt als we geen verbinding meer hebben. Dan kan ik de hele dag door met hem spelletjes gaan doen of zo, als ik met mijn hoofd niet echt bij hem ben (maar bij de was die nog gedaan moet, of zoiets onbelangrijks) dan heeft het totaal geen effect om tijd met hem door te brengen.
pi_154296407
Je hebt helemaal gelijk spirit. Ik zou het nu zeker wel kunnen proberen. Ow wordt ook wel echt makkelijker.

Ik heb hier geprobeerd om alle eetmomentjes op elkaar af te stemmen. Zo hoeven ze (bijna) nooit op elkaar te wachten. Verder hebben we hier her geluk dat Ow z'n grootste hobby momenteel puzzelen is. Dus als hij moet wachten doet hij dat. Maar het is wel lastig soms!

Verder is mijn huis overdag een enorme chaos. Alles wordt uit de kast gepakt, fruitschaal staat binnen handbereik en verschonen gebeurt op de grond. Maar doordat ik daar wat makkelijker in ben heb ik ook meer geduld. :)
pi_154296548
Die chaos als bij Loj is het hier ook. En sinds ik dat heb los gelaten boeit het me ook echt niet meer: het is toch al een zooi, dus die geplette banaan kan er dan ook nog wel bij ;)
pi_154296780
:) ! Idd, die kruimels boeien me niets.

Oja, ik probeer ook zoveel mogelijk met Ow mee te gaan. Wilt hij niet eten, prima (meestal komt hij na 5 min toch wel) niet naar bed, prima (je kan best zonder slaapje en vaak gaat hij na een tijdje zelf naar boven) of nog geen schone luier, oké na deze puzzel dan.
Echt dat werkt hier voor hem en voor mij supergoed.

Ik merk ook dat de dagen dat het niet goed gaat de dagen zijn dat ik moet werken (dus haast heb) of belangrijke afspraken heb.
pi_154296822
Ik denk ook vaak dat het hier zo gemoedelijk gaat omdat ik (nog) niet werk inderdaad. Geen deadlines, geen tijdsdruk, wij kunnen elk moment in het moment leven.
  maandag 13 juli 2015 @ 13:02:03 #271
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154296826
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 12:19 schreef AwayTL het volgende:
Hoe bewaren jullie het geduld dan? Dat vind ik erg lastig als er weer eens een banaan door de kamer suist of er met de beker ranja geschud wordt.
Op zich gaat dat eigenlijk best goed, maar inderdaad, je moet dan wel dingen loslaten. En inderdaad, in perspectief zien. Ik vond het ook heel fijn om me in te lezen in de ontwikkelingspsychologie van kinderen. Daardoor werd voor mij heel veel duidelijk over het waarom van bepaalde buien. En dat maakte het voor mij ook makkelijker om er op te reageren.

Aan het einde van de dag is mijn lontje wel beduidend korter. Meestal loop ik dan even weg of ik probeer weer even zen te worden door tot 10 te tellen (of 20 ;) )
  maandag 13 juli 2015 @ 13:04:28 #272
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154296896
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 13:01 schreef L-E het volgende:
Ik denk ook vaak dat het hier zo gemoedelijk gaat omdat ik (nog) niet werk inderdaad. Geen deadlines, geen tijdsdruk, wij kunnen elk moment in het moment leven.
Maar jouw oudste moet ook op tijd bij school staan toch? Daar heb je dan toch ook een tijdsdruk?

Want daar zie ik ook wel een beetje tegenop straks, als de meiden naar de psz gaan.
pi_154296942
quote:
2s.gif Op maandag 13 juli 2015 13:04 schreef Kyara het volgende:

[..]

Maar jouw oudste moet ook op tijd bij school staan toch? Daar heb je dan toch ook een tijdsdruk?

Want daar zie ik ook wel een beetje tegenop straks, als de meiden naar de psz gaan.
Ja idd, maar dat voelt niet echt als tijdsdruk, want onze dag begint nog voor 6 uur ( ;( ) dus dan hebben we meer dan 2,5 uur om op school te komen.
  maandag 13 juli 2015 @ 13:08:24 #274
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154296988
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 13:06 schreef L-E het volgende:

[..]

Ja idd, maar dat voelt niet echt als tijdsdruk, want onze dag begint nog voor 6 uur ( ;( ) dus dan hebben we meer dan 2,5 uur om op school te komen.
Ja, onze dag begint tussen 08.00 en 08.30 dus ik knijp hem wel een beetje als ik om 08.30 uur bij de psz moet staan......voor mij niet zo erg, maar kinderen wakker maken is niet mijn hobby zeg maar.
pi_154297019
quote:
2s.gif Op maandag 13 juli 2015 13:08 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja, onze dag begint tussen 08.00 en 08.30 dus ik knijp hem wel een beetje als ik om 08.30 uur bij de psz moet staan......voor mij niet zo erg, maar kinderen wakker maken is niet mijn hobby zeg maar.
Wat vroeg voor een psz, of niet? Hier begint alles tussen 9 en 9:30.
pi_154297022
Hmz :')

Ik moet eerlijk zeggen dat het hier niet uitmaakt, 1, 2 of 3 uur van te voren opstaan. Het is altijd stress en gehuil. Gelukkig is dat maar 2 dagen. En nu 6 weken lang niet :)
  maandag 13 juli 2015 @ 13:11:29 #277
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154297054
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 13:09 schreef L-E het volgende:
Wat vroeg voor een psz, of niet? Hier begint alles tussen 9 en 9:30.
Hier tussen 08.30 en 09.00 uur. Wel fijn dat het een tijdspanne is, kunnen we vast oefenen voor januari al M naar school gaat :X
pi_154297102
Hier moet ik ze wakker maken. Op de dagen dat ik niet werk en de oudste hoeft niet naar school laat ik ze lekker liggen. Maar de oudste heeft nu dan wel vakantie maar ik moet werken. Meer dan normaal gesproken ivm vakantie van collega. Vind ik niet erg want die dagen kan ik gebruiken in september voor de verhuizing. Maar ik vind het wel rot dat ik ze wakker moet maken :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 13 juli 2015 @ 13:18:12 #279
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_154297226
quote:
2s.gif Op maandag 13 juli 2015 13:02 schreef Kyara het volgende:

[..]

Op zich gaat dat eigenlijk best goed, maar inderdaad, je moet dan wel dingen loslaten. En inderdaad, in perspectief zien. Ik vond het ook heel fijn om me in te lezen in de ontwikkelingspsychologie van kinderen. Daardoor werd voor mij heel veel duidelijk over het waarom van bepaalde buien. En dat maakte het voor mij ook makkelijker om er op te reageren.

Aan het einde van de dag is mijn lontje wel beduidend korter. Meestal loop ik dan even weg of ik probeer weer even zen te worden door tot 10 te tellen (of 20 ;) )
Heb je Nog leestips? Dat helpt mij denk ik ook wel. Als ik het begrijp, misschien dat ik dan rustiger kan blijven!

In perspectief.. Oke zennn banaan tegen de muur is niet erg. I will try :D . Ben bang dat ik niet zo zenn ben als jij L-E hehe. Ben nogal een controlefreak soms.

Bedankt voor jullie inzichten O+ .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_154297230
Oh, sinds Isa er is zijn we eigenlijk altijd standaard overal te laat :') Isa heeft ook een haast-sensor. Zodra we haast hebben, gebeurt er ALTIJD iets met haar: of ze krijgt een driftbui, of ze poept haar luier vol (of haar kamer), of ze wil ineens vanalles, noem het maar op. Het is bizar hoe ze dat aanvoelt :D
Sarcasme. Herken het.
  maandag 13 juli 2015 @ 13:21:49 #281
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154297333
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 13:18 schreef AwayTL het volgende:
Heb je Nog leestips? Dat helpt mij denk ik ook wel. Als ik het begrijp, misschien dat ik dan rustiger kan blijven!
Ik heb zelf veel gehad aan Mensenkinderen van Steven Pont
(zag die laatst ook in v&a voorbij komen)
  maandag 13 juli 2015 @ 13:22:31 #282
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_154297349
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 12:38 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Even nieuwsgierig; hoe doe je dit dan? Ik merk dat dat bij ons best vaak aan bod komt en hoewel mijn peuter daar geen 'last' van lijkt te hebben wil ik het zelf wat proberen te voorkomen. Uiteindelijk is het wel vaak zo dat we niet direct weg kunnen omdat Suus slaapt/een fles moet/ fruit eet etc.
Als ik een fles geef zet ik bv een timer en zeg ik: als de piepiepiep gaat, kunnen wij wat leuks gaan doen.

De timer zet ik ruim.

Of als hij slaapt ga ik spelletjes opnoemen die we nog allemaal kunnen doen voordat we naar buiten gaan.

Als Frans fruit eet mag hij op tafel spelen met de auto's of eet Frans even alleen. De slaaptijden van Frans zijn precies in onze etenstijden :') . Ach ja, is ook wel lekker rustig om samen met V te eten.

Ik ga dus voornamelijk uit van de dingen die we wel kunnen doen ipv niet kunnen doen omdat Frans verzorging nodig heeft.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  maandag 13 juli 2015 @ 13:22:45 #283
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154297355
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 13:18 schreef Spirit82 het volgende:
Oh, sinds Isa er is zijn we eigenlijk altijd standaard overal te laat :') Isa heeft ook een haast-sensor. Zodra we haast hebben, gebeurt er ALTIJD iets met haar: of ze krijgt een driftbui, of ze poept haar luier vol (of haar kamer), of ze wil ineens vanalles, noem het maar op. Het is bizar hoe ze dat aanvoelt :D
Ik plan altijd een kwartier extra voor dit soort dingen :D
En hier helpt het ook om vooraf (soms tot in den treure) te benoemen wat ik van ze verwacht.
pi_154297472
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 13:18 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Heb je Nog leestips? Dat helpt mij denk ik ook wel. Als ik het begrijp, misschien dat ik dan rustiger kan blijven!

In perspectief.. Oke zennn banaan tegen de muur is niet erg. I will try :D . Ben bang dat ik niet zo zenn ben als jij L-E hehe. Ben nogal een controlefreak soms.

Bedankt voor jullie inzichten O+ .
Hehe in het licht van recente gebeurtenissen droom ik van een wereld waarin banaan op de muur het naarste is wat je als ouder kan overkomen ;)

Wel lekker Rapleyen vanaf de muur O+
pi_154297500
Ja, gewoon zeggen dat je een kwartier eerder weg wilt ;)

Oh ik ben echt een zeur en normaal heel relax.. Maar ik ben echt zenuwachtig voor morgen.
Js gaat morgen wennen op het kdv. Dus ik breng de jongens samen, maar haal Js op als Ow slaapt. Ik ben zo bang dat hij dan denkt dat ik hem achterlaat en niet ophaal. Stom he :')

Een banaan van de muur kan ik wel handelen, aardbeien niet ;)
  maandag 13 juli 2015 @ 13:31:44 #286
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154297558
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 12:43 schreef Loj het volgende:
Verder is mijn huis overdag een enorme chaos. Alles wordt uit de kast gepakt, fruitschaal staat binnen handbereik en verschonen gebeurt op de grond. Maar doordat ik daar wat makkelijker in ben heb ik ook meer geduld. :)
+1

En over je oppas-dilemma: wij hebben lang gewacht met een 'vreemde' laten oppassen, maar wat blijkt: E laat zich als een mak lammetje in bed leggen door iemand die niet mama, papa of oma is :')!

Terwijl ze bij ons tot 1,5 jaar eigenlijk in slaap gevoed of gewiegd moest worden, kon de oppas haar gewoon in bed leggen en een liedje voor dr zingen, en dan ging ze zonder een kik slapen! :? :D

Probeer het gewoon een avondje, als het niet heel erg is als je onverhoopt toch terug naar huis zou moeten.
  maandag 13 juli 2015 @ 13:31:50 #287
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_154297561
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 13:29 schreef Loj het volgende:
Ja, gewoon zeggen dat je een kwartier eerder weg wilt ;)

Oh ik ben echt een zeur en normaal heel relax.. Maar ik ben echt zenuwachtig voor morgen.
Js gaat morgen wennen op het kdv. Dus ik breng de jongens samen, maar haal Js op als Ow slaapt. Ik ben zo bang dat hij dan denkt dat ik hem achterlaat en niet ophaal. Stom he :')

Een banaan van de muur kan ik wel handelen, aardbeien niet ;)
Maar ehm. O weet dan toch niet dat jij J ophaalt? Hij slaapt tenslotte :P

Away, herkenbaar. Ik doe idd ook vaak benoemen wat wel kan ipv wat niet kan. Maar merk dat mijn bijnabijnabijna 3-jarige daar niet altijd genoegen meer mee neemt.
pi_154297570
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 13:29 schreef Loj het volgende:
Een banaan van de muur kan ik wel handelen, aardbeien niet ;)
Pastasaus is ook best kut :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_154297632
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 13:31 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Maar ehm. O weet dan toch niet dat jij J ophaalt? Hij slaapt tenslotte :P

Hij weet het echt dat Js is opgehaald als hij wakker wordt. Hij is echt slim op dat soort punten :)
  maandag 13 juli 2015 @ 13:35:28 #290
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_154297658
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 13:34 schreef Loj het volgende:

[..]

Hij weet het echt dat Js is opgehaald als hij wakker wordt. Hij is echt slim op dat soort punten :)
Ah ok. Dan is het bij jullie op het KDV blijkbaar anders dan bij ons :D. E. & S. zitten op een andere groep dus die hebben van elkaar geen weet of ze er wel of niet zijn. Ik moest - tijdens de wendagen van S.- alleen voorzichtig sluipen als ik langs E's groep liep :+
pi_154297817
Ze hebben hier verticale groepen idd :)
En ik kon ook kiezen voor een andere groep, maar Ow had het er altijd al over dat Js ook naar zijn schooltje zou komen. Dus uit gevoel heb ik ze in 1 groep geplaatst :)
pi_154298407
Waarom haal je ze allebei dan niet gewoon op?
pi_154298611
Geduld heb ik de ene dag meer dan de andere dag :D
En ik vind het lastig om te benoemen wat wel mag. Ik ben geneigd om heel snel niet doen te zeggen :o
Net als met 'goed zo'. Ik probeer er op te letten, maar soms doet ze iets en dan ben ik zo trots dat ik weer verval in de 'goed zo'

Mijn ochtenden gaan wel goed. Mijn geluk is dat ik nooit heb kunnen haasten en met een peuter is dat handig. Ik weet precies hoelang ik nodig heb alles gedaan te hebben om weg te kunnen gaan. Wil ik douchen heb ik een kwartier langer nodig. :D
  maandag 13 juli 2015 @ 14:44:41 #294
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154299076
Ja, dat "goed zo" sluipt er hier ook best vaak in. Ik wil het eigenlijk niet teveel doen maar veel gaat ook best wel onopgemerkt.

D schalde vandaag ook dwars door de dansles "ik kan heul goed dansen he mama" O+ :@ :')
pi_154299243
Riley zegt het ook tegen ons en gaat dan klappen ook nog. :o
Dat klappen komt. Als Riley een heuvel (zelfs bij het heuveltje van een stoep) oploopt doet ze altijd of het niet lukt. En dan trekken wij haar omhoog en gaan we helemaal juichen en klappen dat het gelukt is. :D
  maandag 13 juli 2015 @ 15:28:42 #296
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154300201
Ik kom mij hier schoorvoetend melden omdat Kyara me met de mattenklopper achterna zit ;(

:+

En ik zie dat ik hier wel op het goede moment binnen kom, het ging over peuterbuien. O wacht daar gaat het 2 jaar lang over zeker :o
pi_154300795
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:13 schreef Troeta het volgende:
Waarom haal je ze allebei dan niet gewoon op?
Omdat Ow sinds een maandje meedoet met de 3+ activiteiten *trots* en die zijn 's middags :)
En verder zeur ik ook gewoon hoor :) hier durf ik dat af en toe ;)

Hahaha! Brave Spees ;)
pi_154301992
quote:
2s.gif Op maandag 13 juli 2015 13:21 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik heb zelf veel gehad aan Mensenkinderen van Steven Pont
(zag die laatst ook in v&a voorbij komen)
Ohhh, heb ik 'm gemist? :'(
Ik heb 'm bij de auteur besteld, maar nooit meer wat gehoord en wel m'n geld kwijt :(.

Hier begint de psz ook tussen 8.30 en 09.00 maar staan we nooit voor 08.00 uur op. Gaat een uitdaging worden, ja.
Home is where the O+ is...
pi_154303908
Spees *O*, hoe gaat het?

Loj, ik snap dat je trots bent *O*

Ships. Ik heb hem ook besteld bij de auteur :(
pi_154304082
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 17:14 schreef Omentielvo het volgende:
Spees *O*, hoe gaat het?

Loj, ik snap dat je trots bent *O*

Ships. Ik heb hem ook besteld bij de auteur :(
Wanneer? En je hebt 'm ook nog niet? Wel een bestelbevestiging gehad?
Home is where the O+ is...
pi_154304189
Vanmiddag. Door die post van Kyara dacht ik er aan. Leek me leuk voor de vakantie. Wel een bestelbevestiging gehad.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')