abonnement Unibet Coolblue
pi_153942101
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken.
Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je eventueel ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.


De deelnemers van WOHTS

SPOILER: Deadly_Kiss
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Sproetjes
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hilzillah
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: SilverSjoiis
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: MaJo
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ronderotonde
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Bottoms_up
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Barreltje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: KapiteinCupcake
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Leonietje83
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fien10
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Felinecat
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Mazou
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Onomatopee
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: SmallishBear
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Sam1993
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Saarah
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gegevens worden aangepast op verzoek. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje.

Afgelopen topic hebben wij deze user(s) uitgezwaaid op weg naar Z&G en wensen hen gezonde plakkers toe O+
JunkieXP
L0t

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

[ Bericht 66% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 01-07-2015 16:20:36 ]
S. 2014
J. 2016
  Moderator dinsdag 30 juni 2015 @ 01:09:28 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153943888
Lieve cygne, ik snap echt heel goed dat je het niet meer wil delen maar ik vind dat alleen ok als je het zélf niet wil delen en niet omdat je denkt dat wij het niet meer willen horen. Ik ben juist heel benieuwd hoe het met je gaat! Mijn DM/PM staat sowieso altijd voor je open :* en ik vind je helemaal niet cru posten :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_153944310
@Majo

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 05:18:29 #4
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_153945534
Mag mijn NOD op 24 juli?
Warempel, een drempel.
pi_153945568
ik heb het gevoel weleens andersom gehad:

ik ben vanaf mn tweede streepje een poos behoorlijk onzeker geweest, doordat ik wist wat o.a. SQ meemaakte en zeker na de MA van IMA die iets verder was dan ik toen.

Soms dacht ik weleens: goh, als ik niet op fok had gelezen stond ik er misschien wel een stuk naief-positiever in.

overigens heeft mijn moeder voor mij een missed abortion gehad, en daar is altijd open over gesproken, maar dat voelt op de een of andere manier als verder van mijn bed.
Kwak
pi_153945921
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 01:31 schreef Cygne het volgende:
@Majo

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cygne, Als je niet wil posten dan moet je het natuurlijk niet doen. Maar als je wel wil posten maar het niet doet om de gevoelens van een ander te sparen? Nah... Dan vind ik en ik weet zeker meerdere dat je gewoon moet posten. Mijn gevoelens kwets je sowieso niet. O+ En wat Majo zegt. Je post helemaal niet cru! Je noemt het beest bij zijn naam. Das helder. Niet cru O+ :*
pi_153949391
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 07:56 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Cygne, Als je niet wil posten dan moet je het natuurlijk niet doen. Maar als je wel wil posten maar het niet doet om de gevoelens van een ander te sparen? Nah... Dan vind ik en ik weet zeker meerdere dat je gewoon moet posten. Mijn gevoelens kwets je sowieso niet. O+ En wat Majo zegt. Je post helemaal niet cru! Je noemt het beest bij zijn naam. Das helder. Niet cru O+ :*
Uiteraard blijf ik wel gewoon posten. O+ Alleen niet meer over mijn eigen nod of streepjes. ;)

Kan jullie toch helemaal niet missen. O+
pi_153950053
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 01:31 schreef Cygne het volgende:
@Majo

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vergeet niet dat je altijd bij "ons" in azwbnzgg welkom bent als je je ei kwijt wilt. :*
pi_153950189
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 12:20 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Vergeet niet dat je altijd bij "ons" in azwbnzgg welkom bent als je je ei kwijt wilt. :*
O+
Ik moest wel even nadenken over de afkorting. _O-
pi_153950898
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 12:25 schreef Cygne het volgende:

[..]

O+
Ik moest wel even nadenken over de afkorting. _O-
Het leukste is als iemand die je van fok! Kent deze afkortingen in een van mens tot mens gesprek gebruikt. Dan heb je ook wel een beetje een 'Huh?' Momentje :')
pi_153951266
Ik sluit me bij de rest aan Cygne. Jij ondergaat al deze ellende dus jij bepaald hoe je ermee omgaat en wat voor jou fijn is. Je bent altijd welkom hier.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 13:20:41 #12
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_153951578
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 12:54 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Het leukste is als iemand die je van fok! Kent deze afkortingen in een van mens tot mens gesprek gebruikt. Dan heb je ook wel een beetje een 'Huh?' Momentje :')
Komt natuurlijk ook omdat het azwbnzmg is en niet azwbnzgg :{w

En hoewel ik hier vooral nog lurk, sluit in me bij de rest aan, Cygne. Ik leef erg met je mee en zou graag blijven lezen hoe het met je gaat. :*
pi_153952623
Wat zijn jullie lief! O+
Jullie horen t sowieso wel als er wat boeiends gebeurt. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_153953281
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 13:20 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Komt natuurlijk ook omdat het azwbnzmg is en niet azwbnzgg :{w

*Neemt zichzelf voor om de LaPo te hebben O-)
pi_153953293
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 14:02 schreef Cygne het volgende:
Wat zijn jullie lief! O+
Jullie horen t sowieso wel als er wat boeiends gebeurt. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_153953387
Cygne :*
pi_153953462
Cygne :*
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 30 juni 2015 @ 14:38:11 #18
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_153953498
Cygne! :*

Iedereen is hier welkom met welke zwangerschaps toestand dan ook..
We hebben eerder met je meegeleefd en willen nu ook weten hoe het verder gaat natuurlijk!

Zeg .. waar staat dpo eigenlijk voor? Days past ovulatie?
Ik snap er (na 9 maanden) vaak nog steeds geen drol van.. :o )
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_153953573
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 14:38 schreef Barreltje het volgende:
Cygne! :*

Iedereen is hier welkom met welke zwangerschaps toestand dan ook..
We hebben eerder met je meegeleefd en willen nu ook weten hoe het verder gaat natuurlijk!

Zeg .. waar staat dpo eigenlijk voor? Days past ovulatie?
Ik snap er (na 9 maanden) vaak nog steeds geen drol van.. :o )
:Y

Days past ovulation.

Ik kan de OP niet aanpassen dames , iets met geen rechten... ff een Mondje vragen dus :)
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 30 juni 2015 @ 14:47:02 #20
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_153953703
Hmm.. Hoe kan het dan dat mensen een positieve test hebben 4 dpo?
Dan is er toch nog niks geland?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 30 juni 2015 @ 14:48:09 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_153953733
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 14:47 schreef Barreltje het volgende:
Hmm.. Hoe kan het dan dat mensen een positieve test hebben 4 dpo?
Dan is er toch nog niks geland?
nee da's vier dagen voor nod, barrel :P O+

GM, als t goed is kun je nu weer editen!
disclaimer
  Moderator dinsdag 30 juni 2015 @ 14:49:46 #22
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153953763
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 14:02 schreef Cygne het volgende:
Wat zijn jullie lief! O+
Jullie horen t sowieso wel als er wat boeiends gebeurt. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 30 juni 2015 @ 14:50:20 #23
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_153953769
8)7
En dus 10 dpo? :P

Als ik ooit zwanger raak is het wel bijna een wonder hoor....
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_153953892
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 14:49 schreef MaJo het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lief van je. :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator dinsdag 30 juni 2015 @ 14:56:48 #25
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153953895
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 14:50 schreef Barreltje het volgende:
8)7
En dus 10 dpo? :P

Als ik ooit zwanger raak is het wel bijna een wonder hoor....
Als je een LF van 14 dagen hebt wel ja :P Ik geloof dat je niet vroeger dan 7 dagen voor NOD (en dus 7dpo) kan testen maar dat wordt vaak ook wel afgeraden omdat de kans dan nog groot is dat het alsnog misgaat.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 30 juni 2015 @ 14:57:15 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_153953900
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 14:50 schreef Barreltje het volgende:
8)7
En dus 10 dpo? :P

Als ik ooit zwanger raak is het wel bijna een wonder hoor....
ja, vaak wel :P de meeste bevruchte eieren nestelen tussen 5-10 dpo en beginnen dan met het aanmaken van hcg. Bij een vroege innesteling kun je dus ook vroeg positief testen ;)
Heb je nog uitleg nodig over hoe een ei bevrucht wordt? O-)
disclaimer
  Moderator dinsdag 30 juni 2015 @ 14:58:26 #27
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153953918
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 14:56 schreef Cygne het volgende:

[..]

Lief van je. :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_153954087
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 14:58 schreef MaJo het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 15:27:20 #29
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_153954354
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 14:57 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja, vaak wel :P de meeste bevruchte eieren nestelen tussen 5-10 dpo en beginnen dan met het aanmaken van hcg. Bij een vroege innesteling kun je dus ook vroeg positief testen ;)
Heb je nog uitleg nodig over hoe een ei bevrucht wordt? O-)
Nu je toch bezig bent.. :P

Anyway... De maagzuur had ik vanaf 3 dpo.. dat kan dus nooit een zwangerschapskwaal zijn..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 30 juni 2015 @ 15:36:19 #30
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_153954479
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 15:27 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Nu je toch bezig bent.. :P

Anyway... De maagzuur had ik vanaf 3 dpo.. dat kan dus nooit een zwangerschapskwaal zijn..
Waarschijnlijk niet nee, dat is wel heel vroeg. Maar je kan wel al snel kwaaltjes krijgen. Ik liep vorig jaar januari 7 dpo in de kaaswinkel bijna te kokhalzen van die kaaslucht :'), 3 dagen later had ik 2 streepjes :)
  dinsdag 30 juni 2015 @ 15:38:27 #31
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_153954517
Hmm.. binnenkort maar eens naar de ha dan.. Want nu al 5 dagen last van.. :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator dinsdag 30 juni 2015 @ 16:09:26 #32
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153955133
Hmmm vandaag dag 14 en ik had een knaller van een ovulatietest verwacht maar hij is een beetje medium. Of ik heb de ovulatie gemist of het zit er nog aan te komen. Ach ja, deze ronde verwachtte ik er toch al niet al teveel van :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 30 juni 2015 @ 16:13:44 #33
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_153955230
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 15:27 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Nu je toch bezig bent.. :P

Anyway... De maagzuur had ik vanaf 3 dpo.. dat kan dus nooit een zwangerschapskwaal zijn..
Ja of je ovulatie was op een ander moment dan je denkt.

Allesj kan.

Ik weet wanneer ik vruchtbaar slijm had en wanneer we daar gebruik van hebben gemaakt, maar volgens mijn uiteindelijk UD begon mijn zwangerschap drie ipv twee weken daarvoor. Of was t nou maar 1 week ervoor ipv twee? Ik weet t niet meer. Het klopte ieg van geen kant.
Kwak
pi_153955272
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 16:09 schreef MaJo het volgende:
Hmmm vandaag dag 14 en ik had een knaller van een ovulatietest verwacht maar hij is een beetje medium. Of ik heb de ovulatie gemist of het zit er nog aan te komen. Ach ja, deze ronde verwachtte ik er toch al niet al teveel van :')
Blijven testen MaJo! Mijn ovulatie is nu steeds rond dag 18. En dan wordt ik op dag 32 ongesteld. Dus 14 dagen erna. En een cyclus van 32 kan makkelijk natuurlijk. Niet iedereen heeft een cyclus van 28 dagen. Het moet tussen de 24 en 35 dagen zijn met clomid.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 16:20:30 #35
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_153955393
Mijn knal strepen waren vorige week maandag.. dag 18..
Normaal gesproken dan op dag 31 menstruatie waardoor dat dan dus weer dag 1 wordt.. ;)

En majo.. je had sowieso een "niet betrouwbare" cyclus.. het is heus niet ineens "volgens het boekje" :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_153955636
Trouwens....
Hoe is het eigenlijk met die kloon? Die streepjes pieste maar niet wilde zeggen wie hij of zij was? Weten we al wie dat is? En heeft diegene al een goede echo gehad?
pi_153955800
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 16:31 schreef Fien10 het volgende:
Trouwens....
Hoe is het eigenlijk met die kloon? Die streepjes pieste maar niet wilde zeggen wie hij of zij was? Weten we al wie dat is? En heeft diegene al een goede echo gehad?
Dat vroeg ik me ook net af ja. :o
  Moderator dinsdag 30 juni 2015 @ 17:22:12 #38
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153956608
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 16:15 schreef Fien10 het volgende:

[..]

Blijven testen MaJo! Mijn ovulatie is nu steeds rond dag 18. En dan wordt ik op dag 32 ongesteld. Dus 14 dagen erna. En een cyclus van 32 kan makkelijk natuurlijk. Niet iedereen heeft een cyclus van 28 dagen. Het moet tussen de 24 en 35 dagen zijn met clomid.
Nou had ik net mega steken in mijn linkerzij dus wie weet toch eisprong :D Ik blijf sowieso testen :Y Slik je nog steeds Clomid?

quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 16:20 schreef Barreltje het volgende:
Mijn knal strepen waren vorige week maandag.. dag 18..
Normaal gesproken dan op dag 31 menstruatie waardoor dat dan dus weer dag 1 wordt.. ;)

En majo.. je had sowieso een "niet betrouwbare" cyclus.. het is heus niet ineens "volgens het boekje" :)
Dat is ook zo maar als het goed is moet het met de Clomid wel regelmatiger zijn ;)

quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 16:31 schreef Fien10 het volgende:
Trouwens....
Hoe is het eigenlijk met die kloon? Die streepjes pieste maar niet wilde zeggen wie hij of zij was? Weten we al wie dat is? En heeft diegene al een goede echo gehad?
Was dat niet Svane ofzo? Ben ik ook benieuwd naar!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_153956680
[quote]0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 17:22 schreef MaJo het volgende:

[..]

Nou had ik net mega steken in mijn linkerzij dus wie weet toch eisprong :D Ik blijf sowieso testen :Y Slik je nog steeds Clomid?

[..]

Ja nog steeds clomid ja. :Y
Vrijdag m'n NOD, ik ben benieuwd. Voel me niet anders als anders maar dat hoeft ook niet perse natuurlijk. Ben er op dit moment niet heel erg mee bezig. Bezig om een huis te kopen dus echt van alles aan m'n hoofd. Druk druk druk..
  Moderator dinsdag 30 juni 2015 @ 17:30:31 #40
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153956760
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 17:25 schreef Fien10 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 30 juni 2015 17:22 schreef MaJo het volgende:

[..]

Nou had ik net mega steken in mijn linkerzij dus wie weet toch eisprong :D Ik blijf sowieso testen :Y Slik je nog steeds Clomid?

[..]

Ja nog steeds clomid ja. :Y
Vrijdag m'n NOD, ik ben benieuwd. Voel me niet anders als anders maar dat hoeft ook niet perse natuurlijk. Ben er op dit moment niet heel erg mee bezig. Bezig om een huis te kopen dus echt van alles aan m'n hoofd. Druk druk druk..
Hoe lang slik je het nu? Is het bij jou ook het plan om een half jaar te slikken?

Dat laatste zijn wij nu ook mee bezig, goeie afleiding :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_153956865
Ik had hier niet gepost!

Ben ook wel benieuwd, volgens mij was het alweer best even geleden? Xanteh misschien?
pi_153956894
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 17:30 schreef MaJo het volgende:

[..]

Hoe lang slik je het nu? Is het bij jou ook het plan om een half jaar te slikken?

Dat laatste zijn wij nu ook mee bezig, goeie afleiding :D
Nu 3 maanden. 1e maand sloeg aan en cyclus van 32 dagen. 2e cyclus late eisprong en menstruatie op dag 37, dus eigenlijk een te lange cyclus voor clomid maar besloten om toch door te gaan met 50mg. En nu lijkt het erop dat hij weer normaal is omdat ik op dag 18 een eisprong had dus ik verwacht op dag 33 weer ongesteld te worden (of niet..).
Hier het plan om het een jaar te proberen. Omdat ik
a) super jong ben en dus geen tijdsdruk heb. En b) ik iedere bevruchting al zeer verhoogde kans heb dat het mis gaat door de chromosoom afwijking. Terwijl de clomid dan misschien wel prima z'n werk doet. Daarom blijf ik voorlopig wel aan de 50mg. Omdat als ik eraan gewend raak en het niet meer werkt je een dosis hoger kan pakken. Nu heb ik wel steeds een eisprong gehad, alleen de 2e keer dus eigenlijk een te lange cyclus. Maar dat geeft niet. Dan hebben we per jaar misschien minder kansen omdat de cyclus wat langer duurt maarja dan heb ik tenminste een eisprong. Dat is al heel wat.
  Moderator dinsdag 30 juni 2015 @ 17:41:59 #43
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153956980
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 17:36 schreef Svane het volgende:
Ik had hier niet gepost!

Ben ook wel benieuwd, volgens mij was het alweer best even geleden? Xanteh misschien?
Xanteh was het misschien wel ja! Maar jij bent toch ook een kloon? :D

quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 17:37 schreef Fien10 het volgende:

[..]

Nu 3 maanden. 1e maand sloeg aan en cyclus van 32 dagen. 2e cyclus late eisprong en menstruatie op dag 37, dus eigenlijk een te lange cyclus voor clomid maar besloten om toch door te gaan met 50mg. En nu lijkt het erop dat hij weer normaal is omdat ik op dag 18 een eisprong had dus ik verwacht op dag 33 weer ongesteld te worden (of niet..).
Hier het plan om het een jaar te proberen. Omdat ik
a) super jong ben en dus geen tijdsdruk heb. En b) ik iedere bevruchting al zeer verhoogde kans heb dat het mis gaat door de chromosoom afwijking. Terwijl de clomid dan misschien wel prima z'n werk doet. Daarom blijf ik voorlopig wel aan de 50mg. Omdat als ik eraan gewend raak en het niet meer werkt je een dosis hoger kan pakken. Nu heb ik wel steeds een eisprong gehad, alleen de 2e keer dus eigenlijk een te lange cyclus. Maar dat geeft niet. Dan hebben we per jaar misschien minder kansen omdat de cyclus wat langer duurt maarja dan heb ik tenminste een eisprong. Dat is al heel wat.
Ah duidelijk ^O^ Moet je ook steeds bloedprikken om te kijken of er een eisprong heeft plaatsgevonden of kun je daar wel vanuit gaan als je binnen die periode weer ongesteld bent? En heb je ook zo'n last van de bijwerkingen? Ik was echt een emotioneel hoopje mens :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_153957316
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 17:41 schreef MaJo het volgende:

[..]

Xanteh was het misschien wel ja! Maar jij bent toch ook een kloon? :D

Stimmt! En ik verwacht snel versterking vanuit dit topic in 2016! *)
  Moderator dinsdag 30 juni 2015 @ 18:01:32 #45
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153957398
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 17:58 schreef Svane het volgende:

[..]

Stimmt! En ik verwacht snel versterking vanuit dit topic in 2016! *)
Ga je je nog wel bekend maken? :D En die versterking hoop ik ook op, het liefst iedereen die hier post in 1x O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_153957613
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 17:41 schreef MaJo het volgende:

[..]

Xanteh was het misschien wel ja! Maar jij bent toch ook een kloon? :D

[..]

Ah duidelijk ^O^ Moet je ook steeds bloedprikken om te kijken of er een eisprong heeft plaatsgevonden of kun je daar wel vanuit gaan als je binnen die periode weer ongesteld bent? En heb je ook zo'n last van de bijwerkingen? Ik was echt een emotioneel hoopje mens :@
Volgende maand weer bloedprikken als het deze maand niet raak is. Word volgende week woensdag gebeld door de gyn. Bijwerkingen vallen wel mee hier. Wel de 1e dag dat ik ongesteld ben er erg last van buikpijn, en ik heb tot m'n eisprong dus 18 dagen lang ongeveer hele erge opvliegers. Dat is wel echt kut. Verder gaat het wel oké gelukkig.
pi_153960436
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 17:36 schreef Svane het volgende:
Ik had hier niet gepost!

Ben ook wel benieuwd, volgens mij was het alweer best even geleden? Xanteh misschien?
Volgens mij was het Sethiwe ofzo toch?

[edit] even nagezocht in update topic, maar dat was 'r ja. Majo, jij hebt het geupdate zelfs :p

Maar ik geloof niet dat ze al uit de kast is, of dat heb ik gemist.
pi_153961698
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 23:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

Mag mijn NOD naar 25 juli? O+ Dankie!
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_153962015
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 20:08 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Volgens mij was het Sethiwe ofzo toch?

[edit] even nagezocht in update topic, maar dat was 'r ja. Majo, jij hebt het geupdate zelfs :p

Maar ik geloof niet dat ze al uit de kast is, of dat heb ik gemist.
Ik snap niets van je bericht. Sethiwe is toch al iets van 40 weken zwanger? En als je weet dat het Sethiwe is, is ze toch juist wel uit de kast? Of bedoel je het compleet anders en had ik echt wat beter uit de zon moeten blijven vandaag ;(
pi_153962065
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 21:01 schreef SilverSjoiis het volgende:

[..]

Mag mijn NOD naar 25 juli? O+ Dankie!
Sjek
S. 2014
J. 2016
pi_153962081
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 21:15 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik snap niets van je bericht. Sethiwe is toch al iets van 40 weken zwanger? En als je weet dat het Sethiwe is, is ze toch juist wel uit de kast? Of bedoel je het compleet anders en had ik echt wat beter uit de zon moeten blijven vandaag ;(
Sethiwe staat voor december op de lijst! Sekhmet is de 40 weken voorbij, maar die staat niet in de OP van Z&G.
pi_153962126
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 21:17 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Sethiwe staat voor december op de lijst! Sekhmet is de 40 weken voorbij, maar die staat niet in de OP van Z&G.
Ooooh dat zijn twee verschillende mensen, ja nee oke :@
  dinsdag 30 juni 2015 @ 21:20:27 #53
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153962144
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 21:15 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik snap niets van je bericht. Sethiwe is toch al iets van 40 weken zwanger? En als je weet dat het Sethiwe is, is ze toch juist wel uit de kast? Of bedoel je het compleet anders en had ik echt wat beter uit de zon moeten blijven vandaag ;(
Ik dacht precies hetzelfde en ik heb niet het idee dat ik een zonnesteek ergens op heb gelopen.
pi_153962146
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 21:15 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik snap niets van je bericht. Sethiwe is toch al iets van 40 weken zwanger? En als je weet dat het Sethiwe is, is ze toch juist wel uit de kast? Of bedoel je het compleet anders en had ik echt wat beter uit de zon moeten blijven vandaag ;(
Nu snap ik het ook niet meer!

Ik gooi misschien toch twee mensen door elkaar, maar jij ook geloof ik! Haha.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 21:20:47 #55
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153962154
lalalala nevermind
pi_153962158
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 21:19 schreef L-E het volgende:

[..]

Ooooh dat zijn twee verschillende mensen, ja nee oke :@
Daar ga ik wel vanuit, anders moeten we Discovery Channel bellen voor een docu :D
  Moderator dinsdag 30 juni 2015 @ 21:29:25 #57
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153962355
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 20:08 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Volgens mij was het Sethiwe ofzo toch?

[edit] even nagezocht in update topic, maar dat was 'r ja. Majo, jij hebt het geupdate zelfs :p

Maar ik geloof niet dat ze al uit de kast is, of dat heb ik gemist.
Sethiwe is toch een regular die al jaren post :? Het was juist iemand die nieuw binnenkwam als kloon :D ik ga het zo eens opzoeken.

Fien wat balen van die opvliegers! Wel fijn dat je verder geen bijwerkingen hebt. Ik kreeg echt ontzettende stemmingswisselingen en ging opeens twijfelen of ik het allemaal nog wel wilde. Gelukkig kent mijn vriend mijn rare buien dus hij wist me wel te kalmeren O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_153962435
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 21:29 schreef MaJo het volgende:

[..]

Sethiwe is toch een regular die al jaren post :? Het was juist iemand die nieuw binnenkwam als kloon :D ik ga het zo eens opzoeken.

Fien wat balen van die opvliegers! Wel fijn dat je verder geen bijwerkingen hebt. Ik kreeg echt ontzettende stemmingswisselingen en ging opeens twijfelen of ik het allemaal nog wel wilde. Gelukkig kent mijn vriend mijn rare buien dus hij wist me wel te kalmeren O+
Ja kennelijk heb ik ook last van de warmte. Ik heb niet verder gekeken dan het update topic waar "ze doet een beetje sneaky" stond. Verder staat daar geen update over klooon in, maar ik kan het zo snel ook niet in de topics vinden :p
  Moderator dinsdag 30 juni 2015 @ 21:34:31 #59
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153962487
Ik heb het gevonden maar kan mobiel niet linken naar het topic, het was Swallowtail op 3 mei. Heeft overigens verder nooit meer gepost :)

Zie hier: OUD / Wachten op het tweede streepje deel 339!

[ Bericht 24% gewijzigd door MaJo op 30-06-2015 21:40:04 ]
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_153962851
Bij die data klopt uit het lijstje van Z&G alleen Xanteh.
  Moderator dinsdag 30 juni 2015 @ 21:53:21 #61
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153962990
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 21:48 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Bij die data klopt uit het lijstje van Z&G alleen Xanteh.
En die post op 20 mei dat ze 2 weken daarvoor een positieve test heeft gehad. Alleen dan komt ze dus eigenlijk al meteen uit de kast als ze het zelf is :D

Ik denk nog steeds dat het Moppert is, die post hier opeens niet meer mee O-)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_153963522
Ik ben geen kloon hoor, post al een aantal jaar, al is het niet zo actief.
pi_153963895
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 22:11 schreef Sethiwe het volgende:
Ik ben geen kloon hoor, post al een aantal jaar, al is het niet zo actief.
Daar was ik achter inmiddels! Sorry :@
pi_153963914
Maakt niet uit.
pi_153964053
Welk een spanning! :+
  dinsdag 30 juni 2015 @ 22:33:33 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_153964176
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 22:30 schreef Svane het volgende:
Welk een spanning! :+
ik denk trouwens vrij zeker te weten wie jíj bent :+
disclaimer
pi_153964467
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 22:33 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik denk trouwens vrij zeker te weten wie jíj bent :+
Omdat ik zo knap ben zeker!
Over een week of twee speel ik hartstikke open kaart en wordt het één grote anticlimax want iedereen verwacht een wereldberoemde Fok!er. :+
  Moderator dinsdag 30 juni 2015 @ 22:53:09 #68
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153964812
Ik denk nog steeds dat een van de klonen Moppert is :Y
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator woensdag 1 juli 2015 @ 08:16:33 #69
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153971167
Even een temperatuurvraagje: gisteren had ik een verhoogde temperatuur van 37,4 dus grote kans dat mijn eisprong geweest is. Vanochtend was mijn temp 36,7. Is het niet de bedoeling dat de verhoogde temperatuur aanhoudt of klopt het juist dat je weer teruggaat naar je normale temperatuur?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_153971908
Ik ben er weer! Net twee heerlijke weken vakantie gehad.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 08:16 schreef MaJo het volgende:
Even een temperatuurvraagje: gisteren had ik een verhoogde temperatuur van 37,4 dus grote kans dat mijn eisprong geweest is. Vanochtend was mijn temp 36,7. Is het niet de bedoeling dat de verhoogde temperatuur aanhoudt of klopt het juist dat je weer teruggaat naar je normale temperatuur?
Temperatuur zou hoog moeten blijven. Bij mij bleef ie hoog tot een dag na het eerste bloedverlies. Hij schommelt sowieso wat, maar na een paar dagen zou je toch een trend moeten zien.
  woensdag 1 juli 2015 @ 09:38:14 #71
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_153972113
Majo ik zit voor de eisprong op 36.6/36.7. Dan een dip naar 36.3/36.4 en daarna blijft ie tusen de 37.1-37.4 hangen tot de dip komt. Meestal issie dan weer 36.4 en ben ik ook dezelfde dag ongesteld.

Dus die stijging moet volgens mij wel echt aanhouden en merkbaar zijn
pi_153972819
Even een luid gejuich voor l0t!!! O+
  woensdag 1 juli 2015 @ 10:39:11 #73
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153973162
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 08:16 schreef MaJo het volgende:
Even een temperatuurvraagje: gisteren had ik een verhoogde temperatuur van 37,4 dus grote kans dat mijn eisprong geweest is. Vanochtend was mijn temp 36,7. Is het niet de bedoeling dat de verhoogde temperatuur aanhoudt of klopt het juist dat je weer teruggaat naar je normale temperatuur?
Je moet minimaal drie achtereenvolgende dagen een hogere temperatuur hebben, dus waarschijnlijk was dit niet je eisprong. Daarna mogen er wel wat dipjes in zitten, maar in principe blijft je temperatuur hoger dan het in de fase voor je eisprong was.
Zie: https://kindara.zendesk.c(...)ycle-With-Conception
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Moderator woensdag 1 juli 2015 @ 10:49:07 #74
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153973316
Bedankt voor de reacties meiden! Het lastige is dat ik vanwege Werchter verder mijn temp niet heb kunnen meten, ik weet dus alleen hoe het gisteren en vandaag was, en vorige week woensdag :P Ik ga er dan maar vanuit dat de eisprong al geweest is of dat ie juist nog komt :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_153979297
Whooo! Zit in Frankrijk en lees 3x streepjes O+
Gefeliciteerd *O* O+
♥ J & S
  Moderator woensdag 1 juli 2015 @ 16:14:10 #76
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153981231
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 14:55 schreef klaprooss het volgende:
Whooo! Zit in Frankrijk en lees 3x streepjes O+
Gefeliciteerd *O* O+
2x toch? Saraah bleek vals alarm.

Ik zie dat de OP niet geüpdated is wat dat betreft, normaal zwaaien we daar de zwangeren uit :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_153981340
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 16:14 schreef MaJo het volgende:

[..]

2x toch? Saraah bleek vals alarm.

Ik zie dat de OP niet geüpdated is wat dat betreft, normaal zwaaien we daar de zwangeren uit :)
Ik had per ongeluk de Lapo, dus niet bewust van alles wat jullie verder altijd doen....

Junkie en L0t toch?
S. 2014
J. 2016
  Moderator woensdag 1 juli 2015 @ 16:21:07 #78
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153981386
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 16:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik had per ongeluk de Lapo, dus niet bewust van alles wat jullie verder altijd doen....

Junkie en L0t toch?
Volgens mij wel :Y
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_153982169
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 22:53 schreef MaJo het volgende:
Ik denk nog steeds dat een van de klonen Moppert is :Y
Dat zou tof zijn O+
pi_153982208
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 22:33 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik denk trouwens vrij zeker te weten wie jíj bent :+
+1! c_/
pi_153982803
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 16:14 schreef MaJo het volgende:

[..]

2x toch? Saraah bleek vals alarm.

Ik zie dat de OP niet geüpdated is wat dat betreft, normaal zwaaien we daar de zwangeren uit :)
L0t, LB (of schreef die hier niet mee)en junkie

Ik was lui en keek alleen bij update topic :+
♥ J & S
  Moderator woensdag 1 juli 2015 @ 17:31:48 #82
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153982992
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:23 schreef klaprooss het volgende:

[..]

L0t, LB (of schreef die hier niet mee)en junkie

Ik was lui en keek alleen bij update topic :+
LB schreef hier niet mee maar is absoluut een jompel waard *O*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_153985858
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 16:58 schreef Limone het volgende:

[..]

+1! c_/
Ja kom maar door!
pi_153997618
LB Whut! Wat leuk!! Ik ga even juichen in het goede topic *O*
En junkie natuurlijk ook van harte :)
pi_154003760
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 11:21 schreef L0t.. het volgende:
Wat fijn Hilz! Goed dat je gebeld hebt!

Ik ben gisteren eindelijk gebeld over de uitslagen: alles was goed! Geen gekke afwijkingen o.i.d. Waarschijnlijk dus gewoon dikke vette pech dat het steeds mis ging.

Dus met goede moed verder naar een geslaagde zwangerschap. We zijn al op de goede weg :D O+ *O*


[ afbeelding ]
Over 3 weken echo!
Ik ben ook waaayyy too late to this party, maar yay!! *O* Gefeliciteerd!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_154004540
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:02 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik ben ook waaayyy too late to this party, maar yay!! *O* Gefeliciteerd!
Thnx :D
pi_154005816
Vandaag hadden we weer een afspraak bij de gynaecologe. We gaan definitief naar een ander topic. ;( Ook bij de tweede keuring van het zaad van vriendlief bleek dat het kwalitatief waardeloos is O-) Zelfs niet goed genoeg voor IUI, dus worden we doorverwezen naar het VU voor IVF/ICSI. Welke van de twee het wordt is nog niet duidelijk, want daar moet eerst nog weer onderzoek naar gedaan worden. Domper -O-
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
  donderdag 2 juli 2015 @ 15:23:52 #88
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_154005902
quote:
17s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:20 schreef SilverSjoiis het volgende:
Vandaag hadden we weer een afspraak bij de gynaecologe. We gaan definitief naar een ander topic. ;( Ook bij de tweede keuring van het zaad van vriendlief bleek dat het kwalitatief waardeloos is O-) Zelfs niet goed genoeg voor IUI, dus worden we doorverwezen naar het VU voor IVF/ICSI. Welke van de twee het wordt is nog niet duidelijk, want daar moet eerst nog weer onderzoek naar gedaan worden. Domper -O-
Aaah klote zeg! :* mag je wel snel terecht in het VU of moet je lang wachten?
(waarom moet je eigenlijk naar het VU? Doet jouw ziekenhuis geen ivf?)
pi_154005964
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:23 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Aaah klote zeg! :* mag je wel snel terecht in het VU of moet je lang wachten?
(waarom moet je eigenlijk naar het VU? Doet jouw ziekenhuis geen ivf?)
We moeten zelf bellen voor een afspraak, verder waren we iets te beduusd omtrent het nieuws en begin ik écht een haat te ontwikkelen voor de gynaecologe dat ik eigenlijk geen vragen meer heb gesteld. Mijn ziekenhuis doet het inderdaad niet en omdat we beide in Amsterdam werken is VU een logische optie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_154007351
Wat super kut Silver! Sterkte! :* :* :*

Hier voel ik me vandaag alsof ik ongesteld moet worden. Dat zal morgen ook wel gaan gebeuren denk ik.
  donderdag 2 juli 2015 @ 18:23:36 #91
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_154010401
Ohw silver! Wat een rot nieuws..
Een dikke :*
het is zometeen wel drukker in het andere topic dan hier lijkt het!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_154014112
quote:
7s.gif Op donderdag 2 juli 2015 18:23 schreef Barreltje het volgende:
Ohw silver! Wat een rot nieuws..
Een dikke :*
het is zometeen wel drukker in het andere topic dan hier lijkt het!
Nou he. -O-
  Moderator donderdag 2 juli 2015 @ 20:43:31 #93
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154014395
Ik blijf voorlopig nog in beide topics posten ;)

Ik weet echt even niet waar ik aan toe ben. Ovulatietest is nog lichter dan eergisteren en de temp blijft laag. Ik heb het vermoeden dat mijn eisprong al geweest is (ook pijnlijke tetten en steken in onderbuik eergisteren) maar dat komt weer niet overeen met mijn temperatuur. Kan het ook zo zijn dat de temperatuur niet toeneemt met de eisprong?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_154014438
Sterkte silver! Door al die verhalen hier word je wel op je plek gezet dat het niet zo vanzelfsprekend is, zeg... En dan spookt het gelijk door mijn hoofd 'wat als' ook al zijn we pas twee maanden bezig.
  Moderator donderdag 2 juli 2015 @ 20:53:46 #95
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154014681
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 20:44 schreef Nazil het volgende:
Sterkte silver! Door al die verhalen hier word je wel op je plek gezet dat het niet zo vanzelfsprekend is, zeg... En dan spookt het gelijk door mijn hoofd 'wat als' ook al zijn we pas twee maanden bezig.
Het is nu toevallig dat dit een aantal keer achter elkaar is gebeurd maar over het algemeen verdwijnen de meesten hier gewoon na een paar maanden naar het volgende topic. Niks om je druk over te maken ;) Stroopwafel, Sjois en ik zijn ook al wat langer bezig, dan is de kans ook groter dat er toch iets "is".
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_154016349
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 20:44 schreef Nazil het volgende:
Sterkte silver! Door al die verhalen hier word je wel op je plek gezet dat het niet zo vanzelfsprekend is, zeg... En dan spookt het gelijk door mijn hoofd 'wat als' ook al zijn we pas twee maanden bezig.
:*
Probeer daar niet aan te denken, echt. De kans is niet zo heel groot.

Edit: en wat MaJo zegt.
pi_154017147
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 20:43 schreef MaJo het volgende:
Ik blijf voorlopig nog in beide topics posten ;)

Ik weet echt even niet waar ik aan toe ben. Ovulatietest is nog lichter dan eergisteren en de temp blijft laag. Ik heb het vermoeden dat mijn eisprong al geweest is (ook pijnlijke tetten en steken in onderbuik eergisteren) maar dat komt weer niet overeen met mijn temperatuur. Kan het ook zo zijn dat de temperatuur niet toeneemt met de eisprong?
Ik ben ook gaan temperaturen maar snel mee gestopt. Echt geen pijl op te trekken.. Misschien door de clomid? Ik had ook heel erg last van opvliegers dus misschien dat dat ook beïnvloed. De ene ochtend een temperatuur van 38.1 dan weer 35.6 dan weer 37.3 ik dacht nog.. Kapotte termomether? Dus een nieuwe gekocht, nou nee hoor.. Het zelfde verhaal. Dus ik heb de termomether maar uit het raam gegooid.
  Moderator donderdag 2 juli 2015 @ 22:27:39 #98
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154017646
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 22:12 schreef Fien10 het volgende:

[..]

Ik ben ook gaan temperaturen maar snel mee gestopt. Echt geen pijl op te trekken.. Misschien door de clomid? Ik had ook heel erg last van opvliegers dus misschien dat dat ook beïnvloed. De ene ochtend een temperatuur van 38.1 dan weer 35.6 dan weer 37.3 ik dacht nog.. Kapotte termomether? Dus een nieuwe gekocht, nou nee hoor.. Het zelfde verhaal. Dus ik heb de termomether maar uit het raam gegooid.
oh echt? :o dat zou het wel verklaren! Alleen staat in de folder van het ziekenhuis wel dat ik mijn temperatuur bij moet houden, dat is dan wel weer vreemd. Ik zal het volgende week ook eens aan de arts vragen!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_154017788
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 22:27 schreef MaJo het volgende:

[..]

oh echt? :o dat zou het wel verklaren! Alleen staat in de folder van het ziekenhuis wel dat ik mijn temperatuur bij moet houden, dat is dan wel weer vreemd. Ik zal het volgende week ook eens aan de arts vragen!
Heb je al echo's gekregen om te kijken of er follikels groeien en wanneer die ongeveer gaat/ging springen?
Ik hoefde met het slikken van Clomid in ieder geval niet mijn temperatuur bij te houden. Wel echo's maken om groei te bekijken en zo in te schatten wanneer het ei springt. Om de geschatte datum heen ovulatietesten en batsen.
pi_154019367
quote:
17s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:20 schreef SilverSjoiis het volgende:
Vandaag hadden we weer een afspraak bij de gynaecologe. We gaan definitief naar een ander topic. ;( Ook bij de tweede keuring van het zaad van vriendlief bleek dat het kwalitatief waardeloos is O-) Zelfs niet goed genoeg voor IUI, dus worden we doorverwezen naar het VU voor IVF/ICSI. Welke van de twee het wordt is nog niet duidelijk, want daar moet eerst nog weer onderzoek naar gedaan worden. Domper -O-
Dat is kloten zeg... Hoe is je vriend er onder?
:)
pi_154023034
quote:
9s.gif Op donderdag 2 juli 2015 23:32 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Dat is kloten zeg... Hoe is je vriend er onder?
Vooral erg nuchter :Y En ik heb het nog niet echt kunnen laten bezinken. Vooraf zeiden we altijd tegen elkaar; IVF? Nooit, dan stoppen. Nu is het zo ver dat we op dat punt staan en eigenlijk hebben we nog geen 'eerlijke' kans gehad. Dus het is de komende tijd goed met elkaar in gesprek gaan over wat we willen en wat we kunnen.

Maar gisteren geen tijd gehad om te laten bezinken, want vriendlief had een verrassingsavond gepland. We hebben heerlijk gegeten bij Ron Gastrobar en daarna nog een wandeling gemaakt in het Vondelpark. En.. sinds gisteravond zijn we verloofd! ^)

En voor wie denkt; Wat een achterlijk tijdstip deze post.. :7 Ik vlieg zo naar Edinburgh toe, haha!
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_154023094
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 04:42 schreef SilverSjoiis het volgende:

[..]

Vooral erg nuchter :Y En ik heb het nog niet echt kunnen laten bezinken. Vooraf zeiden we altijd tegen elkaar; IVF? Nooit, dan stoppen. Nu is het zo ver dat we op dat punt staan en eigenlijk hebben we nog geen 'eerlijke' kans gehad. Dus het is de komende tijd goed met elkaar in gesprek gaan over wat we willen en wat we kunnen.

Maar gisteren geen tijd gehad om te laten bezinken, want vriendlief had een verrassingsavond gepland. We hebben heerlijk gegeten bij Ron Gastrobar en daarna nog een wandeling gemaakt in het Vondelpark. En.. sinds gisteravond zijn we verloofd! ^)

En voor wie denkt; Wat een achterlijk tijdstip deze post.. :7 Ik vlieg zo naar Edinburgh toe, haha!
Wauw gefeliciteerd! O+
En veel plezier.
  Moderator vrijdag 3 juli 2015 @ 07:06:15 #103
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154023226
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 22:31 schreef Skittles het volgende:

[..]

Heb je al echo's gekregen om te kijken of er follikels groeien en wanneer die ongeveer gaat/ging springen?
Ik hoefde met het slikken van Clomid in ieder geval niet mijn temperatuur bij te houden. Wel echo's maken om groei te bekijken en zo in te schatten wanneer het ei springt. Om de geschatte datum heen ovulatietesten en batsen.
ik moet bloedprikken rond de 25ste dag van mijn cyclus om te kijken of er een eisprong is geweest. Wel moet ik met ovulatietesten in de gaten houden of er iets gebeurd :Y
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator vrijdag 3 juli 2015 @ 07:08:15 #104
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154023234
Gefeliciteerd Sjois! O+ hoe heeft ie je gevraagd? *;

Veel plezier in Edinburgh!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 3 juli 2015 @ 07:16:07 #105
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_154023271
Silver, van harte gefeliciteerd! Geniet er van, even er tussen uit kan nu geen kwaad, denk ik! Fijn dat je verloofde ( O+ ) er zo nuchter onder blijft.

Majo: ik ben niet zo thuis in de Clomid, dus misschien slaat het nergens op, maar ik zeg het toch maar even: er zijn toch verschillende 'sterkten' van Clomid? Misschien heb je een hogere dosis nodig ? Het kan natuurlijk zijn dat je nog geen eisprong hebt gehad, ondanks dat de testen dat wel zouden suggereren. Oldskool, pre-clomid-style, zegmmaar ;)
Maar nogmaals, misschien is dit wel dikke onzin :s)
  vrijdag 3 juli 2015 @ 07:28:08 #106
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_154023326
Silver! Stiekem toch ook gefeliciteerd! Wat een achtbaan!
Nu lekker genieten van je verloofde status!

En Ron gastrobar! Ook een ei als toetje genomen? :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_154023403
Gefeliciteerd met je verloving Silver! ^)

Hier zijn d'r sluizen vandaag open gebroken en niet zo'n beetje ook.. Ik ga zo meteen maar even aleve halen. En dan de hele dag werken in die bloedhitte.
Opzich geeft het me rust dat het deze ronde niet raak is. Want we hebben het huis gekocht en we krijgen pas in november de sleutel en er moet het nodige aan gebeuren, dus als ik dan in maart uitgerekend zou zijn zou dat niet echt lekker uitkomen. Maar aan de andere kant ook wel een teleurstelling. M'n vriend zegt ook.. Het komt in onze situatie altijd goed uit nu. En dat is ook wel zo natuurlijk. Op naar ronde 4 met clomid.
  Moderator vrijdag 3 juli 2015 @ 08:32:09 #108
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154023754
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 07:16 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Silver, van harte gefeliciteerd! Geniet er van, even er tussen uit kan nu geen kwaad, denk ik! Fijn dat je verloofde ( O+ ) er zo nuchter onder blijft.

Majo: ik ben niet zo thuis in de Clomid, dus misschien slaat het nergens op, maar ik zeg het toch maar even: er zijn toch verschillende 'sterkten' van Clomid? Misschien heb je een hogere dosis nodig ? Het kan natuurlijk zijn dat je nog geen eisprong hebt gehad, ondanks dat de testen dat wel zouden suggereren. Oldskool, pre-clomid-style, zegmmaar ;)
Maar nogmaals, misschien is dit wel dikke onzin :s)
Daar heb je gelijk in :Y Daarom moet ik ook rond cyclusdag 25 bloed laten prikken of er wel een eisprong is geweest. Als dat niet zo is dan wordt de Clomid inderdaad opgehoogd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator vrijdag 3 juli 2015 @ 08:32:55 #109
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154023765
Balen Fien dat het doorgebroken is maar aan de andere kant ook wel weer handig ;) Ik hou me dat soort dingen ook maar steeds voor zodat de teleurstelling weer meevalt :) Maar snel aan de Aleve! :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_154024898
Ik doe weer een poging om aan te haken. Eerst natuurlijk een *O* voor de streepjes!

quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 20:44 schreef Nazil het volgende:
Sterkte silver! Door al die verhalen hier word je wel op je plek gezet dat het niet zo vanzelfsprekend is, zeg... En dan spookt het gelijk door mijn hoofd 'wat als' ook al zijn we pas twee maanden bezig.
Hier sluit ik me bij aan (hoewel wij iets langer bezig zijn dan twee maanden).

Ik heb in mijn omgeving beide uitersten; schoonzusjes die al zwanger zijn als ze aan een baby denken bij wijze van spreken en vriendinnen die moeilijk of niet zwanger kunnen worden. Ik probeer er niet zo'n issue van te maken voor ons, en het gewoon leuk en spannend te houden.

Mijn NOD is 13 juli, maar ik verwacht er weinig van aangezien O+ op zakenreis was rond mijn eisprong. Maar wie weet, fingers crossed enzo.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 10:12:47 #111
379851 KapiteinCupcake
Unicorn chaser
pi_154025052
Silver, wat een domper van een nieuws.. Maar tegelijkertijd; wat een leuke verrassing! Gefeliciteerd! :D

Ik ben gisteren ongesteld geworden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk Gala! Hopen dat je snel door mag!

En +1 voor Fien. Ik zit vol aan de alive momenteel. Vanavond een patatje halen met een chocolade milkshake denk ik O-)
  vrijdag 3 juli 2015 @ 10:22:49 #112
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_154025246
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 10:03 schreef Gala6183 het volgende:
Ik doe weer een poging om aan te haken. Eerst natuurlijk een *O* voor de streepjes!

[..]

Hier sluit ik me bij aan (hoewel wij iets langer bezig zijn dan twee maanden).

Ik heb in mijn omgeving beide uitersten; schoonzusjes die al zwanger zijn als ze aan een baby denken bij wijze van spreken en vriendinnen die moeilijk of niet zwanger kunnen worden. Ik probeer er niet zo'n issue van te maken voor ons, en het gewoon leuk en spannend te houden.

Mijn NOD is 13 juli, maar ik verwacht er weinig van aangezien O+ op zakenreis was rond mijn eisprong. Maar wie weet, fingers crossed enzo.
NOD boks! :D

En zoiets had ik vorige cyclus, alleen was ik toen degene die een paar dagen voor en tijdens de ovulatie op zakenreis was. Dat werd toen ook niks. Deze keer hebben we het moment beter benut O-)
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
pi_154025490
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 10:22 schreef Zoe_Hart het volgende:

[..]

NOD boks! :D

En zoiets had ik vorige cyclus, alleen was ik toen degene die een paar dagen voor en tijdens de ovulatie op zakenreis was. Dat werd toen ook niks. Deze keer hebben we het moment beter benut O-)
Kunnen ze met zakenreizen geen rekening houden met hormonen en cycli? ;)

Fingers crossed ook voor jou! Dat de 13e maar een topdag mag worden.
  Moderator vrijdag 3 juli 2015 @ 11:52:47 #114
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154027262
Vriend en ik zijn goed bezig momenteel :D Maandag, dinsdag en vannacht gebatst :9 Dit ei (als die er is) gaan we pakken ~O>
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 3 juli 2015 @ 11:54:09 #115
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_154027287
En dat met die hitte! :P
Maar ehh.. Hoe zat het ook alweer met de kwaliteit als je het iedere dag ververst?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator vrijdag 3 juli 2015 @ 11:56:46 #116
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154027345
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 11:54 schreef Barreltje het volgende:
En dat met die hitte! :P
Maar ehh.. Hoe zat het ook alweer met de kwaliteit als je het iedere dag ververst?
Ja gisteren zat ook niet in de planning vanwege de hitte maar toen werden we opeens wakker en wilde we wel :9

Het beste is geloof ik om de dag maar er zijn zat mensen die zwanger worden van elke dag sex (Sillie O-))
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 3 juli 2015 @ 14:02:38 #117
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_154030471
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 11:56 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ja gisteren zat ook niet in de planning vanwege de hitte maar toen werden we opeens wakker en wilde we wel :9

Het beste is geloof ik om de dag maar er zijn zat mensen die zwanger worden van elke dag sex (Sillie O-))
Wij wilden ook om de dag doen omdat dat het beste zou zijn. Maar toen hadden we ineens elke dag zin :P En het allerbelangrijkste was toch dat je het vooral zo leuk mogelijk moet houden toch? O-)

Onze beste vrienden zijn in verwachting en de termijnecho was goed! Zo leuk O+ We wisten al wel een paar weken dat zij zwanger is, maar zo'n goede echo is dan toch wel heel fijn.
Lijkt me zo ontzettend leuk om (deels) tegelijk zwanger te zijn! Maar de tijd zal het leren.
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
pi_154030890
Was het niet vooral dat om de dag een minimum was? Zo hadden wij het geïnterpreteerd in elk geval.. :@ Maar ja, wat Zoe_Hart al zegt; het moet ook leuk blijven. Onder druk vaker of juist minder vaak dan je wil lijkt me allebei niet fijn..

Silver, wat een rotnieuws voor jullie. Maar ook heel leuk nieuws van jullie verloving, gefeliciteerd! *O*

Voor mij is het weer wachten op de NOD: 15 juli als het goed is. De afgelopen maanden waren erg druk en stressvol, dit is de eerste keer dat het een rustige periode is. Geen idee in hoeverre dat nou werkelijk invloed heeft hoor, maar toch..
pi_154032783
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 14:21 schreef onomatopee het volgende:
Was het niet vooral dat om de dag een minimum was? Zo hadden wij het geïnterpreteerd in elk geval.. :@ Maar ja, wat Zoe_Hart al zegt; het moet ook leuk blijven. Onder druk vaker of juist minder vaak dan je wil lijkt me allebei niet fijn.
Dat dus. Als een van ons in díe periode echt geen zin heeft, dan maar niet. Niemand weet hoe lang het nog gaat duren. Natuurlijk probeer ik er rekening mee te houden, maar zo niet, jammer dan.

En Silver, dat is leuk nieuws na het andere rottige nieuws!
pi_154036317
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 11:56 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ja gisteren zat ook niet in de planning vanwege de hitte maar toen werden we opeens wakker en wilde we wel :9

Het beste is geloof ik om de dag maar er zijn zat mensen die zwanger worden van elke dag sex (Sillie O-))
Volgens mij is mijn ei gevangen op de enige dag (van de 14) waarop we geen seks hadden.. Zul je net zien he :')
pi_154039131
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 18:00 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Volgens mij is mijn ei gevangen op de enige dag (van de 14) waarop we geen seks hadden.. Zul je net zien he :')
Ja toen hoefden al die zaadjes niet meer aan de kant te springen voor die ehh lans, dus konden ze eindelijk rustig even rechtdoor zwemmen ;)
pi_154052937
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 10:12 schreef KapiteinCupcake het volgende:

Ik ben gisteren ongesteld geworden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkte, know the feeling en denk steeds aan je. Eerste keer ongesteld na weer proberen na mk is verschrikkelijk. X
  Moderator zaterdag 4 juli 2015 @ 22:53:01 #123
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154071972
Volgens mij heb ik mijn eisprong gevonden *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan niet missen toch? :P Wel onhandig zo middenin een hittegolf _O-

Jullie nog iets meegekregen van de Tour? Ik stond echt vet goed en het was gaaf O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_154072173
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 22:53 schreef MaJo het volgende:
Volgens mij heb ik mijn eisprong gevonden *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan niet missen toch? :P Wel onhandig zo middenin een hittegolf _O-

Jullie nog iets meegekregen van de Tour? Ik stond echt vet goed en het was gaaf O+
Hup tour du baby! Jij
S. 2014
J. 2016
  Moderator zaterdag 4 juli 2015 @ 23:02:13 #125
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154072205
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 23:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Hup tour du baby! Jij
Ja zo :9
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator zaterdag 4 juli 2015 @ 23:03:56 #126
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154072244
Ik bedenk net dat mijn ei dan rond mijn verjaardag springt O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_154072316
Go majo, vangen dat ei! In de hitte batsen en koud afspoelen naderhand :9
  Moderator zaterdag 4 juli 2015 @ 23:16:33 #128
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154072538
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 23:07 schreef Cassandra87 het volgende:
Go majo, vangen dat ei! In de hitte batsen en koud afspoelen naderhand :9
Ik pak vent zo bij z'n lurven :9~
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_154072561
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 23:03 schreef MaJo het volgende:
Ik bedenk net dat mijn ei dan rond mijn verjaardag springt O+
Jij bent morgen jarig?
S. 2014
J. 2016
  Moderator zaterdag 4 juli 2015 @ 23:19:25 #130
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154072609
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 23:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Jij bent morgen jarig?
Nee over 3 dagen. Maar als het goed is springt mijn ei nu binnen 24-48 uur toch? Dus net voor mijn verjaardag :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_154076163
Verjaardagsei! O+
pi_154077666
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 01:58 schreef Cygne het volgende:
Verjaardagsei! O+
Kindersurprise :D
  zondag 5 juli 2015 @ 08:25:05 #133
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_154077735
Ei ei ei en we zijn zo blij, want MaJo is bijna jarig en dat vieren wij, ei ei! :+
Warempel, een drempel.
  Moderator zondag 5 juli 2015 @ 10:10:24 #134
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154078445
Verjaardagsei O+ ik zei al tegen vriendlief dat ik eigenlijk maar 1 ding wil voor mijn verjaardag, een baby O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 5 juli 2015 @ 10:39:39 #135
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_154078913
Haha, dat zou wel mooi zijn!

Hier is het echt te heet om actief te zijn. Het wordt deze week gelukkig weer iets koeler, want naar verwachting volgend weekend een ei. Op deze manier komt er niet veel van terecht, al zou het niet zo heel erg zijn vanwege mijn nieuwe werk, maar toch. Na de volgende NOD zijn we alweer een jaar bezig zonder succes...
Warempel, een drempel.
  Moderator zondag 5 juli 2015 @ 10:57:41 #136
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154079217
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 10:39 schreef Ronderotonde het volgende:
Haha, dat zou wel mooi zijn!

Hier is het echt te heet om actief te zijn. Het wordt deze week gelukkig weer iets koeler, want naar verwachting volgend weekend een ei. Op deze manier komt er niet veel van terecht, al zou het niet zo heel erg zijn vanwege mijn nieuwe werk, maar toch. Na de volgende NOD zijn we alweer een jaar bezig zonder succes...
En nog mooier, mijn nieuwe NOD is op de dag dat we precies 6 jaar wat hebben, 18 juli O+

Heet is het inderdaad maar met een blower is het wel te doen :D Ik zag dat het woensdag alweer 19 graden wordt, het weer is echt raar in Nederland _O-

Lijkt me heel dubbel, aan de ene kant wil je zo graag zwanger worden en aan de andere kant heb je je nieuwe baan. Ik hoop toch dat het gewoon snel raak is, je kunt dan sowieso nog een maand of 7 werken als alles goed gaat :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_154079860
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 08:05 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Kindersurprise :D
Jaaaa! *O*

Nu heb ik zin in surprise eieren. :9

Ik woon in de biblebelt. -O-
  zondag 5 juli 2015 @ 11:31:59 #138
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_154079869
Ja klopt, het is ook dubbel. Want aan de ene kant vind ik het niet erg om nog een poosje te wachten, als er maar niks mis is met een van ons... Omdat het nu ook al zo lang duurt is dag mijn angst, dat als we pas over een jaar zouden gaan proberen en er blijkt iets mis te zijn, dat je toch alweer een stuk ouder bent voor je de trajecten ingaat en het is nu eenmaal zo dat hoe ouder je wordt, het ook iets minder gunstig wordt allemaal... Dat wil ik gewoon voor zijn. Als het dan op medische molen aan gaat komen, dat we er dan ook zo snel mogelijk aan beginnen. Maar we hebben in principe wel nu afgesproken dat als deze ronde ook niets wordt, hij gaat beginnen met een onderzoekje om te zien of de boel wel zwemmen wil. Maar dat duurt nog een maandje sowieso :)
Warempel, een drempel.
  Moderator zondag 5 juli 2015 @ 11:45:57 #139
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154080175
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 11:31 schreef Cygne het volgende:

[..]

Jaaaa! *O*

Nu heb ik zin in surprise eieren. :9

Ik woon in de biblebelt. -O-
:D Is er in Veenendaal ook niks open? Of naar een tankstation rijden _O-

quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 11:31 schreef Ronderotonde het volgende:
Ja klopt, het is ook dubbel. Want aan de ene kant vind ik het niet erg om nog een poosje te wachten, als er maar niks mis is met een van ons... Omdat het nu ook al zo lang duurt is dag mijn angst, dat als we pas over een jaar zouden gaan proberen en er blijkt iets mis te zijn, dat je toch alweer een stuk ouder bent voor je de trajecten ingaat en het is nu eenmaal zo dat hoe ouder je wordt, het ook iets minder gunstig wordt allemaal... Dat wil ik gewoon voor zijn. Als het dan op medische molen aan gaat komen, dat we er dan ook zo snel mogelijk aan beginnen. Maar we hebben in principe wel nu afgesproken dat als deze ronde ook niets wordt, hij gaat beginnen met een onderzoekje om te zien of de boel wel zwemmen wil. Maar dat duurt nog een maandje sowieso :)
Hoe oud zijn jullie? Je kunt sowieso al een eens laten kijken of er iets is, je bent al gauw weer een paar maanden verder voor je daar iets wijzer uit wordt ;)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 5 juli 2015 @ 11:52:31 #140
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_154080290
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 11:45 schreef MaJo het volgende:
Hoe oud zijn jullie? Je kunt sowieso al een eens laten kijken of er iets is, je bent al gauw weer een paar maanden verder voor je daar iets wijzer uit wordt ;)
29 (ik) & 34 (hij).

Trouwens, een praktische vraag, we hebben allebei een andere huisarts... Is ook niet erg handig als je samen voor 1 probleem langs wilt gaan. Hoe doen anderen dat? Of allemaal dezelfde huisarts? :D
Warempel, een drempel.
pi_154081400
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 11:52 schreef Ronderotonde het volgende:

[..]

29 (ik) & 34 (hij).

Trouwens, een praktische vraag, we hebben allebei een andere huisarts... Is ook niet erg handig als je samen voor 1 probleem langs wilt gaan. Hoe doen anderen dat? Of allemaal dezelfde huisarts? :D
Wij gaan dan hier gewoon samen naar de huisarts van 1 van ons, afhankelijk van wie het "hoofdprobleem" heeft. Als we daar over twijfelen (zoals bij kinderwens misschien) gaan we naar de mijne, maar dat is omdat we die prettiger
vinden.
  zondag 5 juli 2015 @ 12:48:28 #142
438140 Soof-87
Ja hoi!
pi_154081546
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 04:42 schreef SilverSjoiis het volgende:

[..]

Vooral erg nuchter :Y En ik heb het nog niet echt kunnen laten bezinken. Vooraf zeiden we altijd tegen elkaar; IVF? Nooit, dan stoppen. Nu is het zo ver dat we op dat punt staan en eigenlijk hebben we nog geen 'eerlijke' kans gehad. Dus het is de komende tijd goed met elkaar in gesprek gaan over wat we willen en wat we kunnen.

Maar gisteren geen tijd gehad om te laten bezinken, want vriendlief had een verrassingsavond gepland. We hebben heerlijk gegeten bij Ron Gastrobar en daarna nog een wandeling gemaakt in het Vondelpark. En.. sinds gisteravond zijn we verloofd! ^)

En voor wie denkt; Wat een achterlijk tijdstip deze post.. :7 Ik vlieg zo naar Edinburgh toe, haha!
Wauw gefeliciteerd!!! :D
:)
pi_154081689
Gefeliciteerd *; En als je dingen wilt weten over (kiezen voor) ivf: pm gerust :*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_154084712
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 11:52 schreef Ronderotonde het volgende:

[..]

29 (ik) & 34 (hij).

Trouwens, een praktische vraag, we hebben allebei een andere huisarts... Is ook niet erg handig als je samen voor 1 probleem langs wilt gaan. Hoe doen anderen dat? Of allemaal dezelfde huisarts? :D
ik had een huisarts in almere, man in veenendaal. Hij heeft gewoon gebeld, uitgelegd dat hij een doorverwijzing nodig had, de assistente heeft t spul dezelfde dag nog gefaxt naar de fertiliteitspoli in ons ziekenhuis
  Moderator zondag 5 juli 2015 @ 15:52:31 #145
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154087588
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 11:52 schreef Ronderotonde het volgende:

[..]

29 (ik) & 34 (hij).

Trouwens, een praktische vraag, we hebben allebei een andere huisarts... Is ook niet erg handig als je samen voor 1 probleem langs wilt gaan. Hoe doen anderen dat? Of allemaal dezelfde huisarts? :D
Dan ben je echt nog ruim op tijd :Y Als je halverwege de dertig bent begint het wat meer te dringen.

Goeie vraag :D Ik heb zelf de doorverwijzing gehad van mijn huisarts maar vriend is wel mee geweest naar de fertiliteitsarts en daar werd aangegeven dat ze ook zijn zaad zouden kunnen bekijken. Ik denk dat er dan ook geen verwijzing meer nodig is?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 5 juli 2015 @ 18:40:25 #146
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_154092934
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 11:52 schreef Ronderotonde het volgende:

[..]

29 (ik) & 34 (hij).

Trouwens, een praktische vraag, we hebben allebei een andere huisarts... Is ook niet erg handig als je samen voor 1 probleem langs wilt gaan. Hoe doen anderen dat? Of allemaal dezelfde huisarts? :D
Ik ben langs mijn huisarts gegaan, die meteen een verwijzing maakte met daarop "ook voor partner". We zitten wel bij t zelfde zkh dus daar werd meteen voor beide een afspraak gemaakt. We kregen ook voor beide folders met "wat te verwachten".

Ik ben blij dat we over 1,5e week de afspraak hebben. Ook wij zijn jong , 26 (ik) en 27 (hij), maar heb liever nu duidelijkheid over of er iets mis is dan nog een jaar in onzekerheid afwachten.
  zondag 5 juli 2015 @ 18:48:21 #147
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_154093231
Goh cassandra kun je dat spul ook faxen tegenwoordig? Dat is makkelijk! :+

Mijn man kent zijn huisarts niet eens, ik heb wel een lieve dame. Ga dus liever naar de mijne maar omdat ik al vaker bij de gyn ben geweest lijkt het me praktischer dat hij eerst gaat, en hij kan weer niet zonder mij bij mijn huisarts terecht natuurlijk... Ingewikkeld :p maar ok, misschien dan toch maar kijken of we samen naar de mijne kunnen!
Warempel, een drempel.
  Moderator maandag 6 juli 2015 @ 11:08:05 #148
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154109529
Vandaag temperatuur 0,3 graad hoger dus het ziet ernaar uit dat mijn eisprong inderdaad is geweest *O* :D O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_154110031
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 12:53 schreef JufMariska het volgende:
Gefeliciteerd *; En als je dingen wilt weten over (kiezen voor) ivf: pm gerust :*
Dankjewel! :*

En iedereen bedankt voor de felicitaties! ^) Heb het heerlijk, zonder vriendlief, gevierd in Edinburgh *O*

Mijn lichaam lijkt het inderdaad weer helemaal zelf op te pakken! Donderdag op de ovulatietest een donkere streep, maar nog geen knalstreep. Gisteren weer een heel licht streepje. Daar op afgaand denk ik dat mijn lichaam het weer doet. Aangezien ik nog nooit zo'n donkere streep op wat voor test dan ook heb gezien :o gisteren bij terugkomst uit Edinburgh toch maar gebruik gemaakt van dit ei. Misschien net te laat, maar misschien was er net een zaadje bij vriendlief die er wel zin in heeft. Heerlijk naïef denken :@
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_154110432
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 18:48 schreef Ronderotonde het volgende:
Goh cassandra kun je dat spul ook faxen tegenwoordig? Dat is makkelijk! :+

Mijn man kent zijn huisarts niet eens, ik heb wel een lieve dame. Ga dus liever naar de mijne maar omdat ik al vaker bij de gyn ben geweest lijkt het me praktischer dat hij eerst gaat, en hij kan weer niet zonder mij bij mijn huisarts terecht natuurlijk... Ingewikkeld :p maar ok, misschien dan toch maar kijken of we samen naar de mijne kunnen!
de doorverwijzing, niet zijn zaad :p
mijn man kende zijn huisarts ook niet hoor, was geen probleem.
pi_154111652
Voorheen weinig te melden, maar nu op dag 94 dan toch bloed. En een inhaalslag qua pms, bloed en pijn. Vloek vloek. Ik laat de afspraak bij de gyn mooi staan denk ik. }) })
pi_154113782
quote:
5s.gif Op maandag 6 juli 2015 13:02 schreef Kiwisoep het volgende:
Voorheen weinig te melden, maar nu op dag 94 dan toch bloed. En een inhaalslag qua pms, bloed en pijn. Vloek vloek. Ik laat de afspraak bij de gyn mooi staan denk ik. }) })
Ik jompel toch voor je! *O* Want bloed is in dit geval goed! :)
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_154118076
Dankjewel! Voor nu jompel ik zachtjes vanwege gruwelijke buikpijn, morgen ben ik weer blij met deze nieuwe ronde! *O*
  Moderator maandag 6 juli 2015 @ 16:59:40 #154
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154118110
Wat fijn dat je spontaan ongesteld bent geworden kiwi! *O* Ik weet precies hoe blij je daarmee kunt zijn :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 6 juli 2015 @ 18:27:21 #155
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_154120333
Hier ook bloed..
En dat is gewoon -O-
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_154121254
:* :* :* voor Barrel. Dat is zeker gewoon .....
  maandag 6 juli 2015 @ 19:10:41 #157
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_154121364
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 16:58 schreef Kiwisoep het volgende:
Dankjewel! Voor nu jompel ik zachtjes vanwege gruwelijke buikpijn, morgen ben ik weer blij met deze nieuwe ronde! *O*
Ik jompel zachtjes met je mee!
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
  maandag 6 juli 2015 @ 19:11:14 #158
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_154121380
quote:
7s.gif Op maandag 6 juli 2015 18:27 schreef Barreltje het volgende:
Hier ook bloed..
En dat is gewoon -O-
He bah, wat klote -O-
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
pi_154123125
quote:
7s.gif Op maandag 6 juli 2015 18:27 schreef Barreltje het volgende:
Hier ook bloed..
En dat is gewoon -O-
:* Kut!
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
  Moderator maandag 6 juli 2015 @ 20:28:30 #160
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154123715
He dat is balen barrel -O- hoe staat het bij jullie nou met onderzoeken, je was toch ook doorverwezen?

Ik ben vandaag zonder enige reden ontoerekeningsvatbaar (kan dat door de eisprong komen?) komt vriendlief net thuis met KitKat, voor mijn foef O+ _O- :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 6 juli 2015 @ 22:09:58 #161
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_154126975
Mijn O+ heeft een verwijsbriefje maar vond het moeilijk om het daadwerkelijk te doen.. iets met verlatingsangst en zaad kwaliteit. . :P

Maar hij gaat het nu wsl volgende week doen (deze week is ie nog op cursus)

Ik snap het ergens wel.. terwijl ik alleen maar denk dat het aan mij ligt..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator maandag 6 juli 2015 @ 22:16:49 #162
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154127208
quote:
7s.gif Op maandag 6 juli 2015 22:09 schreef Barreltje het volgende:
Mijn O+ heeft een verwijsbriefje maar vond het moeilijk om het daadwerkelijk te doen.. iets met verlatingsangst en zaad kwaliteit. . :P

Maar hij gaat het nu wsl volgende week doen (deze week is ie nog op cursus)

Ik snap het ergens wel.. terwijl ik alleen maar denk dat het aan mij ligt..
ik snap dat dat wat moeilijker ligt bij een man, vriendlief zit er ook niet om te springen en vindt het wel even prima dat het nu bij mij ligt :P

Was je zelf ook voor onderzoek geweest of kijken ze alleen bij je vriend?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 6 juli 2015 @ 22:20:55 #163
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_154127378
Hier heeft de ha bepaald dat eerst de man getest moet worden ivm niet invasief onderzoek..
Ik heb iig al een uitstrijkje laten doen (na je 30 ste moet dat iedere 5 jaar) en daar was de uitslag goed van.. volgende stap weet ik nog niet.. eerst dus de test van O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator maandag 6 juli 2015 @ 22:31:24 #164
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154127778
quote:
7s.gif Op maandag 6 juli 2015 22:20 schreef Barreltje het volgende:
Hier heeft de ha bepaald dat eerst de man getest moet worden ivm niet invasief onderzoek..
Ik heb iig al een uitstrijkje laten doen (na je 30 ste moet dat iedere 5 jaar) en daar was de uitslag goed van.. volgende stap weet ik nog niet.. eerst dus de test van O+
wel apart, meestal kijken ze eerst bij de vrouw of bij beiden. En een uitstrijkje zegt toch helemaal niks? Alleen dat je geen soa's hebt en geen baarmoederhalskanker. Dingen als pcos kun je er niet mee opsporen. Kijken ze dan pas bij jou als hij een goeie uitslag heeft?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_154128127
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 22:31 schreef MaJo het volgende:

[..]

wel apart, meestal kijken ze eerst bij de vrouw of bij beiden. En een uitstrijkje zegt toch helemaal niks? Alleen dat je geen soa's hebt en geen baarmoederhalskanker. Dingen als pcos kun je er niet mee opsporen. Kijken ze dan pas bij jou als hij een goeie uitslag heeft?
Maar pcos is niet de enige reden van verminderde vruchtbaarheid :? Zo nietszeggend vind ik een uitstrijkje niet eerlijk gezegd.
Soa's als chlamydia en trichomonas worden oa opgespoord met uitstrijkjes en kunnen behoorlijke boosdoeners zijn wat betreft de vruchtbaarheid. Bovendien zullen die dan eerst behandeld worden voordat er een traject ingezet wordt.
:)
  maandag 6 juli 2015 @ 23:04:30 #166
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154129098
Als de man uitgesloten is gaan ze ieg niet de vrouw voor niks behandelen mocht er bij haar iets zijn.

Ik snap ook eerlijk gezged niet waarom het voor/bij een mn ingrijpender zou zijn MaJo? :?

Ik denk dat iedereen met mogelijke verminderde vruchtbaarheid het daar moeilijk mee heeft op welke manier dan ook.
Kwak
pi_154129392
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 22:41 schreef mignonne het volgende:

[..]

Maar pcos is niet de enige reden van verminderde vruchtbaarheid :? Zo nietszeggend vind ik een uitstrijkje niet eerlijk gezegd.
Soa's als chlamydia en trichomonas worden oa opgespoord met uitstrijkjes en kunnen behoorlijke boosdoeners zijn wat betreft de vruchtbaarheid. Bovendien zullen die dan eerst behandeld worden voordat er een traject ingezet wordt.
En sowieso is die SOA test wel handig, omdat je (hier in ieder geval) bij de fertiliteitspoli ook o.a. moet prikken voor antistoffen tegen chlamydia om dat uit te sluiten. Scheelt weer een aantal weken wachttijd.
pi_154129776
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 23:04 schreef kwakz0r het volgende:
Als de man uitgesloten is gaan ze ieg niet de vrouw voor niks behandelen mocht er bij haar iets zijn.

Ik snap ook eerlijk gezged niet waarom het voor/bij een mn ingrijpender zou zijn MaJo? :?

Ik denk dat iedereen met mogelijke verminderde vruchtbaarheid het daar moeilijk mee heeft op welke manier dan ook.
bij een man ligt net iets meer een taboe op het mogelijk niet/verminderd vruchtbaar zijn. daar ging het in het andere topic ook al over.

maar ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch dat eerst bij de man wordt gekeken voordat de vrouw behandelingen of zware onderzoeken krijgt. simpel testje wat direct veel duidelijkheid geeft.
heb me al meerdere situaties over verbaast dat de man pas veel later in het traject aan bod kwam.
  maandag 6 juli 2015 @ 23:25:10 #169
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154129985
Maar je kunt het traject toch wel gelijktijdig inzetten? Er zijn voor vrouwen ook minder ingrijpende maar wel veelzeggende onderzoeken. Bloedprikken, echo.... zo ingrijpend is dat nou ook weer niet (uitzonderingen daargelaten uiteraard).
  Moderator maandag 6 juli 2015 @ 23:25:57 #170
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154130016
Huh ik zeg alleen dat je met een uitstrijkje niet alles op kunt sporen? Het is natuurlijk altijd mooi meegenomen als ze dat ook meteen checken, beter nog als ze gewoon beiden doen. En dat pcos de enige oorzaak van niet zwanger worden is zeg ik al helemaal niet :? :D

Ik zeg ook nergens dat het ingrijpender is voor de man, in tegendeel. Maar bij mannen ligt het net iets gevoeliger om hun zaad in te leveren dan bij vrouwen om naar hun hoeha te laten kijken, inderdaad vanwege het taboe.

Ik ben juist van mening dat er bij beide partijen gekeken moet worden. Ik had zelfs liever dat vriend het ook liet checken maar omdat de oorzaak nu zo duidelijk bij mij ligt hebben we besloten om dat eerst af te wachten :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_154130126
Inderdaad taboe, denk ik.

Toen mn moeder miskramen kreeg hebben ze bij haar allerlei onderzoeken gedaan, maar niet bij mn vader.

Na mijn miskramen werden we wel allebei meteen getest. Zijn vader zei toen wel dat ie dat raar vond omdat de oorzaak ook bij onvruchtbaarheid volgens hem altijd bij de vrouw ligt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_154130265
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 23:25 schreef MaJo het volgende:
Huh ik zeg alleen dat je met een uitstrijkje niet alles op kunt sporen? Het is natuurlijk altijd mooi meegenomen als ze dat ook meteen checken, beter nog als ze gewoon beiden doen. En dat pcos de enige oorzaak van niet zwanger worden is zeg ik al helemaal niet :? :D

Ik zeg ook nergens dat het ingrijpender is voor de man, in tegendeel. Maar bij mannen ligt het net iets gevoeliger om hun zaad in te leveren dan bij vrouwen om naar hun hoeha te laten kijken, inderdaad vanwege het taboe.

Ik ben juist van mening dat er bij beide partijen gekeken moet worden. Ik had zelfs liever dat vriend het ook liet checken maar omdat de oorzaak nu zo duidelijk bij mij ligt hebben we besloten om dat eerst af te wachten :)
Just saying... ik vind het helemaal niet zo onlogisch om eerst te starten met dit soort onderzoeken. Er is vast over nagedacht door de huisarts in dit geval.
:)
  maandag 6 juli 2015 @ 23:36:15 #173
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154130393
En het is natuurlijk ook wel tijdsbesparend als je huisarts dat soort dingen kan aanvragen. Mijn ha stuurde ons meteen door naar de fertiliteitspoli. Maar voordat je daar terecht kunt ben je meestal ook weer een paar weekjes verder. Eigenlijk best goed als dan bijvoorbeeld zaad- en bloeduitslagen al binnen zijn.

Hoewel bloedonderzoek natuurlijk ook wel een beetje afhankelijk is van situatie en de richting waarin ze zoeken bedenk ik me nu? Bij mij zijn toen in elk geval wel specifieke dingen onderzocht nav de echo's.
  Moderator maandag 6 juli 2015 @ 23:43:08 #174
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154130677
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 23:32 schreef mignonne het volgende:

[..]

Just saying... ik vind het helemaal niet zo onlogisch om eerst te starten met dit soort onderzoeken. Er is vast over nagedacht door de huisarts in dit geval.
dat uitstrijkje staat er juist helemaal los van, die kreeg barrel omdat ze 35 werd. Daarom verbaasd het me juist zo dat er verder helemaal niet bij haar gekeken wordt.

En ik wil alleen maar zeggen dat niet alle oorzaken met een uitstrijkje worden gevonden ;) als ze bij mij alleen een uitstrijkje hadden gedaan was ik geen klap verder geweest.

Is het ook niet zo dat fertiliteitsklachten veel vaker bij vrouwen dan bij mannen voorkomen? Dat verklaart meteen waarom er meestal eerst bij de vrouw gekeken wordt.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_154131175
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 23:43 schreef MaJo het volgende:

[..]

dat uitstrijkje staat er juist helemaal los van, die kreeg barrel omdat ze 35 werd. Daarom verbaasd het me juist zo dat er verder helemaal niet bij haar gekeken wordt.

En ik wil alleen maar zeggen dat niet alle oorzaken met een uitstrijkje worden gevonden ;) als ze bij mij alleen een uitstrijkje hadden gedaan was ik geen klap verder geweest.

Is het ook niet zo dat fertiliteitsklachten veel vaker bij vrouwen dan bij mannen voorkomen? Dat verklaart meteen waarom er meestal eerst bij de vrouw gekeken wordt.
Maar er wordt helemaal niet meestal eerst bij de vrouw gekeken :? dat is althans niet mijn ervaring. Vaak wordt er gezamenlijk gestart en wordt er ook iig gekeken naar hoeveelheid/kwaliteit van de zwemmers.

Wat Kyara zegt, van huisarts naar specialist is wel een paar weken weg, zo gek is het niet dat er dan naar zaad gekeken wordt, heb je dat alvast achter de rug. Het is niet zinvol voor een huisarts om verdere onderzoeken aan te gaan vragen zoals echo's etcetera, dat doet de specialist. Hooguit lab prikken maar dat zal veel meer gaan op geleide van klachten en voorgeschiedenis enz.

Overigens ligt de oorzaak man/vrouw zo fiftyfifty.
:)
  maandag 6 juli 2015 @ 23:58:48 #176
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_154131285
Ik heb wel een regelmatige menstruatie (tussen de 29 en 32 dagen met 1 maal een uitschieter naar 38 dagen maar die wijs ik toe aan stress) ik heb ovulatie streepjes (al hoeven die idd niet altijd iets te zeggen) en bij het plaatsen van mn koper spiraaltje 2 jaar terug heeft de gyn ook naar mn eierstokken gekeken.. die zagen er toen prima uit.. uitstrijkje was gewoon vanwege mn leeftijd.. :{
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_154131312
MaJo, niet gemeen bedoeld maar oprechte interesse
Waarom wil je vriend niet voor een spermaonderzoek? Ik snap dat het intensief is en nogal heftig, maar stel dat die kwaliteit ook niet helemaal goed is. Dan slik jij nu Clomid terwijl er misschien toch geen goed zaad paraat staat voor dat ei?

Als je niet wil antwoorden omdat het gevoelig ligt, kan ik dat volkomen begrijpen.
pi_154131359
quote:
7s.gif Op maandag 6 juli 2015 23:58 schreef Barreltje het volgende:
Ik heb wel een regelmatige menstruatie (tussen de 29 en 32 dagen met 1 maal een uitschieter naar 38 dagen maar die wijs ik toe aan stress) ik heb ovulatie streepjes (al hoeven die idd niet altijd iets te zeggen) en bij het plaatsen van mn koper spiraaltje 2 jaar terug heeft de gyn ook naar mn eierstokken gekeken.. die zagen er toen prima uit.. uitstrijkje was gewoon vanwege mn leeftijd.. :{
Mja dus op basis van jouw voorgeschiedenis en de geschiedenis van jouw cyclus is het helemaal niet zo'n gekke gedachte van de huisarts. Lijkt mij iig.

Hoe dan ook succes en sterkte. Ik hoop dat je snel streepjes mag plassen. :*
:)
  dinsdag 7 juli 2015 @ 00:04:22 #179
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_154131436
Nee idd..
Er is nu gewoon nog niks aanwijsbaar bij mij..
Enige wat er kan zijn is dat ik stiekem toch geen eisprong heb oid ..
Ik ben zelf een beetje bang voor de vervroegde overgang en zie overal overgangsklachten in.. 8)7
Maar mn moeder zat BV pas eind 40 in de overgang.. Dus dat stelde me dan toch een beetje gerust (al weet ik niet of daar iets erfelijke in zit)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_154131537
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 00:04 schreef Barreltje het volgende:
Nee idd..
Er is nu gewoon nog niks aanwijsbaar bij mij..
Enige wat er kan zijn is dat ik stiekem toch geen eisprong heb oid ..
Ik ben zelf een beetje bang voor de vervroegde overgang en zie overal overgangsklachten in.. 8)7
Maar mn moeder zat BV pas eind 40 in de overgang.. Dus dat stelde me dan toch een beetje gerust (al weet ik niet of daar iets erfelijke in zit)
Ja daar zit zeker vaak iets erfelijks in :Y en helemaal bij vervroegde overgang.
Uitzonderingen zijn er altijd maar erfelijkheid speelt wel een rol.

Bovendien, bedenk je dat de overgang een proces is van soms wel 10 jaar. Duidelijkste klacht is dan vooral het steeds onregelmatiger/langer worden van je cyclussen. Als ik het zo lees valt dat nog mee.

Lastig he? Kon je maar van binnen kijken of iig een garantie hebben van dan&dan gaat t gebeuren.
:)
  dinsdag 7 juli 2015 @ 00:27:10 #181
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_154131892
Jup! Dan zou ik nog een jaar of 3 wachten. . Hahah
Ik ben nog veel te jong voor kinderen.. O-)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_154133328
quote:
2s.gif Op maandag 6 juli 2015 23:25 schreef Kyara het volgende:
Maar je kunt het traject toch wel gelijktijdig inzetten? Er zijn voor vrouwen ook minder ingrijpende maar wel veelzeggende onderzoeken. Bloedprikken, echo.... zo ingrijpend is dat nou ook weer niet (uitzonderingen daargelaten uiteraard).
ik noem daarom ook specifiek zware onderzoeken. Daar valt een echo of bloedprikken meestal niet onder(idd uitzonderingen daar gelaten)

quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 23:55 schreef mignonne het volgende:

[..]

Maar er wordt helemaal niet meestal eerst bij de vrouw gekeken :? dat is althans niet mijn ervaring. Vaak wordt er gezamenlijk gestart en wordt er ook iig gekeken naar hoeveelheid/kwaliteit van de zwemmers.

Bij de medische molen verhalen die ik ken (zijn er gelukkig niet zoveel) is er niet vroegtijdig bij de man gekeken. Bij een oud collega zelfs pas toen ivf ter sprak kwam. bleek alles daarvoor bleek voor niets te zijn geweest.
Verschilt misschien per ziekenhuis? Toch blij te lezen dat die verhalen uitzonderingen zijn. Gezamenlijk onderzoek klinkt veel beter.
pi_154134563
Hier kreeg ik echo's en bloedprikken, en man moest zaad doneren. Hij had meer problemen met t verplicht geen sex als met t zaadonderzoek. Snap t ook niet, je wil toch allebei een kindje :?, alleen maar fijn als je weet waar t aan ligt.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 06:26:53 #184
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154134615
En misschien blijkt het juist uiteindelijk een egoboost voor de man te zijn! :+ was bij jou man toch t geval, cassandra?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_154134636
Ja :') die glundert nog als ie er aan terug denkt.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 06:59:20 #186
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_154134710
Ik heb vijf vakantiedagen opgenomen in de laatste week bij mijn huidige werkgever, dus de laatste week van juli. In dat weekend ervoor zou ik ook ongesteld moeten worden. Als dat het geval is, ga ik die week ook naar de huisarts, in eerste instantie alleen omdat man heel lastig vrij kan nemen voor dat soort dingen met zijn baan. Moet het inleveren van een kwakje eigenlijk altijd ter plekke op locatie gebeuren of kan dat ook vooraf in een potje en dan binnen x tijd inleveren?
Warempel, een drempel.
pi_154134786
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 23:59 schreef Skittles het volgende:
MaJo, niet gemeen bedoeld maar oprechte interesse
Waarom wil je vriend niet voor een spermaonderzoek? Ik snap dat het intensief is en nogal heftig, maar stel dat die kwaliteit ook niet helemaal goed is. Dan slik jij nu Clomid terwijl er misschien toch geen goed zaad paraat staat voor dat ei?

Als je niet wil antwoorden omdat het gevoelig ligt, kan ik dat volkomen begrijpen.
Ik sluit me hier ook even bij aan. Helemaal niet om te zeuren ofzo, maar waarom zou je vriend niet ook een sperma onderzoek laten doen? Stel er is wel iets (en die kans is zeker aanwezig, je hoort het hier ook vaak genoeg de laatste tijd) dan zou jij al die tijd voor Jan met de korte achternaam clomid slikken. Nu deed mijn vent er echt absoluut niet moeilijk over en vond hij het logisch. En ik weet niet hoe jouw vent erover denkt, maar ik heb wel zoiets van.. Ik stop m'n lijf vol met hormonen en medicijnen waar ik allemaal nare bijwerkingen van krijg en wat best vervelend is allemaal, en dan zou hij zich niet even over zijn gêne heenzetten om het voor de zekerheid even te laten checken dat jij niet voor niets al die medicijnen slikt. Nogmaals misschien is het bij jullie om heel andere reden hoor en ik bedoel het echt niet lullig maar ik vroeg het me gewoon af.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 09:24:04 #188
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_154135431
Ik gebruik niks dus dat even terzijde
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator dinsdag 7 juli 2015 @ 09:58:21 #189
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154135780
Het was niet mijn bedoeling om een hele discussie te ontketenen :D Als ik kijk naar de verhalen die ik ken dan werd er meestal eerst naar de vrouw gekeken en dan pas naar de man, als er al naar de man is gekeken. Eigenlijk wat Elleska ook zegt.

Wat betreft mijn situatie: de gyn waarbij ik de echo had zei dat er ook meteen bij mijn vriend naar het zaad gekeken zou worden. Vriend ging daar mee akkoord en we gingen dan ook naar de uitslag toe met het idee dat er ook meteen voor hem een afspraak gemaakt zou worden. De fertiliteitsarts vond het echter niet nodig om hem al te onderzoeken aangezien de oorzaak zo duidelijk bij mij ligt (mijn zus, moeder en waarschijnlijk ook oma hadden/hebben ook pcos). Omdat zij zei dat we daar beter een paar maanden mee konden wachten hebben we dat advies overgenomen. Achteraf gezien vind ik het wel raar dat zij weer zo'n ander advies geeft dan de gyn hiervoor. Ik ga sowieso nog wel even vragen of zaadonderzoek toch niet verstandig is bij vriend.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nu ga ik verder in mijn verjaardagsflow ;)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 7 juli 2015 @ 10:03:49 #190
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_154135862
Oh ja! ! Gefeliciteerd met je verjaardag Majo! 🎂 🎁 🎀 🎈 🎊
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 7 juli 2015 @ 10:20:57 #191
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_154136137
Pax wilde het ook niet laten testen terwijl er wel vermoedens zijn bij artsen dat er iets mis is..

Zijn broertje is ook helemaal onvruchtbaar.

Ik snap wel dat je dat niet wil weten. :@
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_154136792
Niet weten is ook een recht. Al kom je het bij onvruchtbaarheid uiteindelijk alsnog te weten.
pi_154154284
MaJo gefeliciteerd!! Leuke dag gehad? Met hoop ik veel cadeautjes en veel taart? :9
:)
  Moderator dinsdag 7 juli 2015 @ 22:36:51 #194
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154156392
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 10:03 schreef Barreltje het volgende:
Oh ja! ! Gefeliciteerd met je verjaardag Majo! 🎂 🎁 🎀 🎈 🎊
Thanks!

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:44 schreef Soof-87 het volgende:
MaJo gefeliciteerd!! Leuke dag gehad? Met hoop ik veel cadeautjes en veel taart? :9
Thanks! Ja een weekje Istanbul cadeau gekregen van vriend O+ En 2 concertkaartjes en een hoop geld *O* En ook lekker aan de taart gezeten :9 Goeie afleiding dus voor het wachten op mijn NOD :P

En ook een ander mooi cadeau: vandaag gehoord dat de hypotheek rond is *O*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 8 juli 2015 @ 09:53:40 #195
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_154163901
Goodmorning! Weer terug van een spetterende vakantie met kut wifi :X
Needless to say dat ik lichtelijk teleurgesteld ben van het pokken weer en dat ik vanmorgen niet aan kon schuiven bij het ontbijt zoals afgelopen week :D Mijn BMI vind dat trouwens niet erg :D
pi_154163946
Hoi Hilz! :W
Waar ben je geweest? Fijn dat je een spetterende vakantie hebt gehad. En bedoel je dat je niet kan aanschuiven bij het ontbijt omdat je misselijk bent?
  Moderator woensdag 8 juli 2015 @ 10:02:43 #197
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154164023
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 09:53 schreef Hilzillah het volgende:
Goodmorning! Weer terug van een spetterende vakantie met kut wifi :X
Needless to say dat ik lichtelijk teleurgesteld ben van het pokken weer en dat ik vanmorgen niet aan kon schuiven bij het ontbijt zoals afgelopen week :D Mijn BMI vind dat trouwens niet erg :D
Welkom back *O* En het weer is inderdaad meteen prut -O- En dat aanschuiven aan het ontbijt, was het maar elke dag zo'n feest hè :D

quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 09:56 schreef Fien10 het volgende:
Hoi Hilz! :W
Waar ben je geweest? Fijn dat je een spetterende vakantie hebt gehad. En bedoel je dat je niet kan aanschuiven bij het ontbijt omdat je misselijk bent?
Ik denk dat ze bedoelt dat het ontbijt niet meer zo klaar staat zoals in haar hotel afgelopen week ;)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_154164029
Oja.... Duhhhhhhhh 8)7
  woensdag 8 juli 2015 @ 11:40:51 #199
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_154165732
Juist dat ja. Me iedere morgen het ongans gevreten :p Thuis: ijskast LEEG!

In Spanje geweest. Prachtig heet weer O+
pi_154165817
Hmmm ontbijtbuffet. :9~

Mijn ontbijt bestaat tegenwoordig uit groene smoothie. Ook lekker.
  woensdag 8 juli 2015 @ 23:45:57 #201
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_154187258
Ik ga morgen verjaarsontbijten bij de Mac. En dat is heul niet gek want EggMcmuffins zijn mijn lievelings :D O+
pi_154187617
Geniet ervan morgen! *O*
  Moderator donderdag 9 juli 2015 @ 09:36:47 #203
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154192168
Hier ook nog een feli voor hilz O+ *O* :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_154193018
We zijn onderweg maar staan in file :'( hoop nog op tijd te zijn!
  Moderator donderdag 9 juli 2015 @ 10:39:20 #205
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154193037
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 10:38 schreef Hilzillah het volgende:
We zijn onderweg maar staan in file :'( hoop nog op tijd te zijn!
No :'( Is het niet tot 12 uur dan? Anders gewoon stampij maken dat je jarig bent ~O>
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_154193619
11 uur en we waren op het nippie optijd... Ik heb me helemaal vokgepropt :D
  donderdag 9 juli 2015 @ 12:04:54 #207
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_154194551
Gefeliciteerd met jullie verjaardagen Majo en Hilz!

Hier nog 3 dagen wachten op NOD en ik vind het toch wel weer spannend!

Ik erger me momenteel wel heel erg aan mijn overgevoelige neus }:| Het kriebelt steeds en ik nies me helemaal kwijt sinds gisterochtend, daarna steeds weer snuiten :') . Voelt een beetje als hooikoorts gerelateerd (dat beperkt zich bij mij tot niezen en daarna volle neus), maar ik zou eerder denken dat ik dat dan de afgelopen week gehad zou moeten hebben met dat warme weer en zo? Hoop dat het snel ophoudt..
/random irritatie
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
  Moderator donderdag 9 juli 2015 @ 12:30:01 #208
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154195288
Spannend Zoe, ik ga voor je duimen! Klinkt als een verkoudheid? Beter kunnen ruiken is wel een zwangerschapssymptoom ;) Heb je er een goed gevoel over?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_154197494
Gefeliciteerd jarigen!
Ik vind die EggMcMuffins er altijd zo rubberig uitzien...

Ik heb alweer anderhalve dag migraine dus ik zal wel gewoon ongesteld worden over een paar dagen :6
  Moderator donderdag 9 juli 2015 @ 15:02:14 #210
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154198499
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 14:16 schreef Gala6183 het volgende:
Gefeliciteerd jarigen!
Ik vind die EggMcMuffins er altijd zo rubberig uitzien...

Ik heb alweer anderhalve dag migraine dus ik zal wel gewoon ongesteld worden over een paar dagen :6
Bluh herkenbaar :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 9 juli 2015 @ 15:45:31 #211
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_154199299
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 12:30 schreef MaJo het volgende:
Spannend Zoe, ik ga voor je duimen! Klinkt als een verkoudheid? Beter kunnen ruiken is wel een zwangerschapssymptoom ;) Heb je er een goed gevoel over?
Thnx! :D
Het komt op mij niet over als een verkoudheid. Neus zit niet dicht, alleen ff vol vlak na niezen. Ik kon toen ik vanochtend wakker werd ook gewoon prima door mijn neus ademen. Gedurende de dag alleen weer regelmatig een kriebel gevolgd door niezen.
Ik heb niet het idee dat ik beter ruik dan anders. Ging wel bijna over m'n nek door de lucht die gisteren uit de vuilniszak kwam, al zegt dat misschien meer iets over de staat van de vuilniszak :') Manlief had er niet zo'n last van zei hij.
Heb sinds vanmiddag wel ineens van die typische menstruatiekrampen :o. Ik zit nu op dag 23 in mijn cyclus dus is wel een beetje vroeg. Mijn vorige cyclus was 26 dagen en toen had ik vanaf 1 dag ervoor krampen. De cyclus daarvoor was 28 dagen en toen begonnen de krampen 3 dagen van tevoren. De cycli daarvoor begonnen de krampen pas op de dag day de menstruatie doorbrak.

En elke keer weer probeer ik iets logisch te ontdekken in die cyclus en elke keer doet ie weer iets nèt een beetje anders 8)7 Dus ik wacht het maar gewoon weer zeer ongeduldig af. Al vind ik die meest recente feature met 1 tot meer dagen kramp voordat de menstruatie doorbreekt met nog meer kramp eigenlijk wel een hele vervelende :{
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
  donderdag 9 juli 2015 @ 15:47:14 #212
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_154199342
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 14:16 schreef Gala6183 het volgende:
Gefeliciteerd jarigen!
Ik vind die EggMcMuffins er altijd zo rubberig uitzien...

Ik heb alweer anderhalve dag migraine dus ik zal wel gewoon ongesteld worden over een paar dagen :6
Egg McMuffin :9
Eet ze haast nooit want ben nooit op dat tijdstip van de Mac maar vind ze wel lekker!

En balen van je migraine! Is er geen kans dat dat een andere oorzaak heeft?
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
pi_154199437
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 15:47 schreef Zoe_Hart het volgende:

[..]

Egg McMuffin :9
Eet ze haast nooit want ben nooit op dat tijdstip van de Mac maar vind ze wel lekker!

En balen van je migraine! Is er geen kans dat dat een andere oorzaak heeft?
Ik heb er nog nooit een gegeten dus het is puur gebaseerd op de plaatjes :@.

Normaalgesproken is het migraine --> ongesteld. Ik heb ook al 2 dagen het bijbehorende humeur }) :'). Maar een trendbreuk migraine --> streepjes zou natuurlijk tof zijn.
  donderdag 9 juli 2015 @ 15:54:52 #214
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_154199520
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 15:51 schreef Gala6183 het volgende:

[..]

Ik heb er nog nooit een gegeten dus het is puur gebaseerd op de plaatjes :@.

Normaalgesproken is het migraine --> ongesteld. Ik heb ook al 2 dagen het bijbehorende humeur }) :'). Maar een trendbreuk migraine --> streepjes zou natuurlijk tof zijn.
Aan de ene kant lijkt het me lekker om een trend te hebben, weet je ongeveer waar je aan toe bent. Maar een trendbreuk met streepjes is inderdaad wel te hopen!
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
pi_154202247
Ik vind dat het tijd is voor streepjes :Y

Hier nog niet ongesteld, maar dat is niet gek. Dag 32...

Ik vraag me af wat ik in een later stadium ga doen. Als ik bv nog net niet overtijd ben, maar er wel een feest op de planning staat met veel wijntjes :+

Hoe hebben jullie dat gedaan?
:)
pi_154202989
Nog gefeliciteerd Majo en Hilz!

Hier helaas geen strepen, wel bloed. Poging 2 na mk ook niet gelukt dus. Op naar 3 keer scheepsrecht...
pi_154203056
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 18:02 schreef Soof-87 het volgende:

Ik vraag me af wat ik in een later stadium ga doen. Als ik bv nog net niet overtijd ben, maar er wel een feest op de planning staat met veel wijntjes :+

Hoe hebben jullie dat gedaan?
Wel wijntje drinken (1e twee weken is er toch nog geen bloedcontact) maar voor het gezonde niet meer dan 3 of 4 op een avond...
Kon het toch echt niet aan om preventief niets te drinken. Voelde alsof ik er voor mezelf al vanuit ging dat t raak was. Naast dat iedereen dan vragen gaat stellen of conclusies gaat trekken waar je echt niet op zit te wachten...
  donderdag 9 juli 2015 @ 19:07:30 #218
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_154203378
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 18:49 schreef Leonietje83 het volgende:
Nog gefeliciteerd Majo en Hilz!

Hier helaas geen strepen, wel bloed. Poging 2 na mk ook niet gelukt dus. Op naar 3 keer scheepsrecht...
He wat klote -O-
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
  donderdag 9 juli 2015 @ 19:12:57 #219
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_154203482
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 18:02 schreef Soof-87 het volgende:
Ik vind dat het tijd is voor streepjes :Y

Hier nog niet ongesteld, maar dat is niet gek. Dag 32...

Ik vraag me af wat ik in een later stadium ga doen. Als ik bv nog net niet overtijd ben, maar er wel een feest op de planning staat met veel wijntjes :+

Hoe hebben jullie dat gedaan?
Ik heb de eerste cyclus dat we er echt voor gingen na mijn verwachte ovulatie netjes alles laten staat wat je niet zou moeten pakken tijdens een zwangerschap. En toen was ik niet zwanger. En daarna bedacht ik me dat ik dus geen zin had om dat nog tig keer te doen. Want als het een jaar of langer duurt eer het raak is, dan zou ik dus effectief de het van die tijd continu op alles moeten letten en dat vind ik te ver gaan.

De ene keer dat ik de volgende dag een NOD had en diezelfde avond een feestje, heb ik een test gedaan. Toen die negatief was heb ik de conclusie getrokken dat ik dus wederom niet zwanger was en lekker wat wijntjes op. Ik was dus ook niet zwanger.

Verder wat Leonietje zegt, gewoon niet teveel drinken. Ik heb zondag of maandag NOD en zaterdag een bbq. Nu geef ik zelf weinig om alcohol, dus ik vind het geen probleem om het te laten staan. En anders neem ik 1 drankje of zo en dan ben ik wel weer klaar. Scheelt wel dat mensen dit ban mij al jaren gewend zijn, dus het zal niet opvallen :P
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
pi_154204124
Oke.. :)

Ja bij mij zal het meteen opvallen als ik de wijn laat staan vermoed ik.
Zal het wel niet te bont maken mocht ik tegen m'n NOD aanzitten. Het kan inderdaad nog heel lang duren mocht het raak zijn en je mag toch wel je leven leven ;)
:)
  Moderator donderdag 9 juli 2015 @ 22:37:45 #221
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154208742
Leonietje balen dat het niet weer raak is, ik ga duimen voor de volgende ronde ^O^

Ik drink/eet de dingen die niet "mogen" ook gewoon, anders had ik nu een jaar lang voor niets niet mogen drinken :') Zodra ik weet dat ik zwanger ben stop ik daar direct mee :Y

Hier nu 9 dagen voor NOD en ik ben ontzettend blij met de afleiding die ik heb want ik ben er veel teveel mee bezig :X Maar vanavond een keuken gekocht dus kan ik daar weer verder over dromen *O*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_154208925
Ik testte voor nod positief, op de dag dat we ons partnerschap hadden inclusief feest. T is niemand opgevallen dat ik als enige geen champagne dronk buj de toost, wellicht ondat ik er geen nadruk op legde? De vraagtekens kwamen een paar weken later, dankzij mijn vermoeidheid :+
  Moderator donderdag 9 juli 2015 @ 22:54:21 #223
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154209276
Ik heb ook een paar keer voor NOD getest om zeker te weten of ik op een feestje kon drinken ja :D :Y
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_154214199
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 18:02 schreef Soof-87 het volgende:
Ik vind dat het tijd is voor streepjes :Y

Hier nog niet ongesteld, maar dat is niet gek. Dag 32...

Ik vraag me af wat ik in een later stadium ga doen. Als ik bv nog net niet overtijd ben, maar er wel een feest op de planning staat met veel wijntjes :+

Hoe hebben jullie dat gedaan?
Niet gedronken op een bbq vlak voor de... Nou ja een (N)OD heb ik al een tijd niet echt, maar ik was zelf al wel voor 90% overtuigd dat ik zwanger was.

Echter daarvoor nog een paar dagen na de innesteling toen ik wel merkte dat ik wel heel erg veel hormonen had ineens heb ik wel nog gedronken maar meer omdat het echt heel onwaarschijnlijk was dat ik zwanger zou kunnen zijn, was ook niet bezig met zwanger worden. Ben na een drankje of vier overgestapt op de cola. Normaliter is dat dan cola bacardi :') maar dit keer voelde iedere slok alcohol als een slok teveel. Onderbuik gevoelens noem ik het maar.

Goed, ik lees dat het dat geen kwaad kan als de vrucht nog op het ei teert en er zijn ook zoveel vrouwen die er pas na een x aantal weken achter komen en in die tijd gewoon drinken. Zou me er niet al te druk om maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2015 05:52:02 ]
  vrijdag 10 juli 2015 @ 06:06:51 #225
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_154214223
Hier weer een poging om een ei te vangen. Heb zware hoofdpijn en rugpijn en het juiste slijm dus hij is netjes op tijd. En dan maar weer afwachten... Wel een rare poging dit net alle veranderingen nu met werk enzo!

Overigens ben ik degene die altijd gek word aangekeken als ik wel drink. Ik doe dat echt nooit, alleen thuis wel eens, en dan alleen de eerste twee weken van de cyclus. Moet niet zo'n probleem zijn toch?
Warempel, een drempel.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 06:44:16 #226
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_154214327
Mijn lief vind het vooral ongezellig dat ik niet (zo veel) drink.. Dus nu afgesproken dat ik de eerste 14 dagen wel af en toe een drankje neem.. eisprong is op dag 18-20 .. Dus dat moet kunnen..

Dus.. vanavond "lekker" een wijntje op North Sea jazz.. ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 10 juli 2015 @ 11:44:01 #227
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_154218088
Zeikpost

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_154218507
Gewoon een knuffel hilz! :*
  vrijdag 10 juli 2015 @ 12:28:44 #229
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_154219217
Hillz, dat is gewoon klote! Geen gezeik hoor, denk dat wij ons allemaal zo zouden voelen na zoiets hier! Ander ziekenhuis geen optie?
Warempel, een drempel.
  Moderator vrijdag 10 juli 2015 @ 12:45:41 #230
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154219709
Hilz hier ook nog een kus voor jou :* Ik vind het wel heel suf hoe stellig ze zijn met dat jaar. Ik kwam na 8 maanden bij de arts en die vond het goed dat ik niet langer had gewacht (maar ik had natuurlijk wel hele vreemde cycli). Die Senn 2.0 komt er gewoon snel Hilz, ik ga keihard duimen draaien voor je! :*

Ik heb even jullie deskundige oog nodig. Als ik de ovulatietest mag geloven dan was mijn eisprong afgelopen zondag/maandag. Ik heb echter sinds die tijd ook allemaal vage klachten (keiharde pijnlijke tepels, krampen in mijn baarmoeder, misselijk en sinds vandaag ook maagzuur). Ik zou nu 8 dagen voor NOD zitten dus dat slaat nergens op.

Nu heb ik 4 dagen eerder ook een piek gehad in mijn temperatuur, het zou natuurlijk ook kunnen dat toen mijn eisprong was. Alleen ging mijn temp daarna weer dippen. Het zou de symptomen wel beter verklaren, ik zit dan 4 dagen voor NOD.

Wat denken jullie?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_154221362
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 11:44 schreef Hilzillah het volgende:
Zeikpost

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Frustrerend ja :(
:)
pi_154221430
Majo jij kon het niet echt vergelijken met de vorige maanden, of wel?
En komen de klachten je verder niet bekend voor?


Wel spannend! :D
:)
  Moderator vrijdag 10 juli 2015 @ 14:09:45 #233
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154221837
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 13:53 schreef Soof-87 het volgende:
Majo jij kon het niet echt vergelijken met de vorige maanden, of wel?
En komen de klachten je verder niet bekend voor?
Wel spannend! :D
Nope, dit is de eerste cyclus dat ik temperatuur :D Bepaalde klachten heb ik wel vaker (misselijk) maar dat gevoel in mijn buik en die harde tepels zijn nieuw :o
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_154222949
Na het weekend maar eens testen? :+
:)
  vrijdag 10 juli 2015 @ 15:19:59 #235
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_154223444
Hoi :W
Ik mag mij hier ook komen melden (eigenlijk volgende week pas, vanavond laatste pil) maar goed, ik kon me niet langer inhouden :D
Mag ik alvast binnenvallen met wat vragen? Hebben jullie lang moeten wachten op een normale cyclus? Ik heb meer als 10 jaar de pil geslikt, ik heb echt geen idee wat mijn lijf gaan doen straks (dat vind ik best eng....die onzekerheid zeg maar :@ ). Mijn cyclus is in het begin heel onregelmatig geweest en toen er enige regelmaat in zat was het steeds 5 weken ipv 4weken. Zou ik daar nu ook vanuit moeten gaan? (ik snap dat ieder lijf anders is en jullie er weinig over kunnen zeggen, maar zagen jullie overeenkomsten met de cyclus voor de anticonceptie?)

Ik moet er nog heel erg aan wennen dat ik straks niet meer zelf kan bepalen/zien wanneer ik ongesteld ga worden. En schommel daardoor van *O* we gaan ervoor naar :{ ;( om het onregelmatig ongesteld zijn ed.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_154223700
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 19:43 schreef Soof-87 het volgende:
Oke.. :)

Ja bij mij zal het meteen opvallen als ik de wijn laat staan vermoed ik.
Zal het wel niet te bont maken mocht ik tegen m'n NOD aanzitten. Het kan inderdaad nog heel lang duren mocht het raak zijn en je mag toch wel je leven leven ;)
Ik heb achteraf gezien ook nog alcohol gedronken na bevruchting. Maarja, ik had geen idee wanneer mijn eisprong precies was (vroeg in mijn cyclus bleek later) en ik weet zere borsten gewoon daaraan.
Zodra ik het wel wist niet meer gedronken. Zwangerschap verloopt verder prima, buikbaby wordt omschreven als "zeer vitaal" door de gyn en alles groeit en ontwikkelt naar behoren. Kortom; maak je er niet druk om.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 15:33:30 #237
379851 KapiteinCupcake
Unicorn chaser
pi_154223714
Welkom Tyler-Girl!

Ik kan er helaas vrij weinig over zeggen, ik slik al jaren geen pil meer. Ik merkte wel dat mijn cyclus na de laatste keer dat ik de pil heb geslikt vrij onregelmatig was (tussen de 26 en 35 dagen gemiddeld, voor mijn doen onregelmatig :P).

Succes in ieder geval met ontpillen, je lichaam zal wel even moeten wennen, maar ik heb ook voldoende verhalen gehoord over vrouwen die meteen de eerste ronde zwanger waren!
  vrijdag 10 juli 2015 @ 15:34:21 #238
379851 KapiteinCupcake
Unicorn chaser
pi_154223728
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 06:44 schreef Barreltje het volgende:
Mijn lief vind het vooral ongezellig dat ik niet (zo veel) drink.. Dus nu afgesproken dat ik de eerste 14 dagen wel af en toe een drankje neem.. eisprong is op dag 18-20 .. Dus dat moet kunnen..

Dus.. vanavond "lekker" een wijntje op North Sea jazz.. ^O^
Veel plezier!

Dikke knuffel voor Hillz. Onzekerheid is super kut, en een wijsneuzige gynaecoloog ook :*
  vrijdag 10 juli 2015 @ 15:37:38 #239
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_154223801
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:19 schreef Tyler-Girl het volgende:
Hoi :W
Ik mag mij hier ook komen melden (eigenlijk volgende week pas, vanavond laatste pil) maar goed, ik kon me niet langer inhouden :D
Mag ik alvast binnenvallen met wat vragen? Hebben jullie lang moeten wachten op een normale cyclus? Ik heb meer als 10 jaar de pil geslikt, ik heb echt geen idee wat mijn lijf gaan doen straks (dat vind ik best eng....die onzekerheid zeg maar :@ ). Mijn cyclus is in het begin heel onregelmatig geweest en toen er enige regelmaat in zat was het steeds 5 weken ipv 4weken. Zou ik daar nu ook vanuit moeten gaan? (ik snap dat ieder lijf anders is en jullie er weinig over kunnen zeggen, maar zagen jullie overeenkomsten met de cyclus voor de anticonceptie?)

Ik moet er nog heel erg aan wennen dat ik straks niet meer zelf kan bepalen/zien wanneer ik ongesteld ga worden. En schommel daardoor van *O* we gaan ervoor naar :{ ;( om het onregelmatig ongesteld zijn ed.
Het heeft hier 7 maanden geduurd voor ik weer eens zelf ongesteld werd, na het stoppen met Nuvaring. Gek genoeg had ik daarna alweer een cyclus. Ik had een app op mijn telefoon gezet, ben begonnen met foliumzuur slikken en daarna was het timen, in de hoop dat mijn menstruatie lekker weg zou blijven.

Je kan eens kijken hoe je lichaam een tijdje zonder hormonen reageert en dan als daar wat regelmaat in zit daar een beetje mee 'spelen'... :)

Dat resulteerde hier in een zwangerschap na 6 maanden.. Nu is mijn dametje alweer 15,5 maand O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  vrijdag 10 juli 2015 @ 15:57:42 #240
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_154224269
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:37 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Het heeft hier 7 maanden geduurd voor ik weer eens zelf ongesteld werd, na het stoppen met Nuvaring. Gek genoeg had ik daarna alweer een cyclus. Ik had een app op mijn telefoon gezet, ben begonnen met foliumzuur slikken en daarna was het timen, in de hoop dat mijn menstruatie lekker weg zou blijven.

Je kan eens kijken hoe je lichaam een tijdje zonder hormonen reageert en dan als daar wat regelmaat in zit daar een beetje mee 'spelen'... :)

Dat resulteerde hier in een zwangerschap na 6 maanden.. Nu is mijn dametje alweer 15,5 maand O+
Een app heb ik ook al, maar die zegt me nog niets zolang het begin van de menstruatie nog in de toekomst ligt :P Folium slik ik ook al en condooms of iets anders willen we niet gaan gebruiken. We willen er gewoon direct voor gaan....maar het is sowieso afwachten inderdaad. Hoop natuurlijk dat mijn cyclus snel genoeg weer normaal doet, maar helaas krijg je die garantie niet en kan het nog maanden duren :{

Ik moet in chillmodus denk ik..... :@ ;)
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  vrijdag 10 juli 2015 @ 16:12:19 #241
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_154224679
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:57 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

Een app heb ik ook al, maar die zegt me nog niets zolang het begin van de menstruatie nog in de toekomst ligt :P Folium slik ik ook al en condooms of iets anders willen we niet gaan gebruiken. We willen er gewoon direct voor gaan....maar het is sowieso afwachten inderdaad. Hoop natuurlijk dat mijn cyclus snel genoeg weer normaal doet, maar helaas krijg je die garantie niet en kan het nog maanden duren :{

Ik moet in chillmodus denk ik..... :@ ;)
Ik heb van mijn 18e tot mijn 31e de pil geslikt, dus ook best een tijd. Zodra ik stopte, kwam mijn eerste menstruatie na 27 dagen. De keer erna na 24 dagen. Sindsdien schommel ik rond de 26 dagen. Dus het zou zeker kunnen dat het meteen weer enigzins regelmatig is!

Al vind ik het nog steeds onhandig dat ik het niet tot op de dag af kan voorspellen en nu dus steeds al een paar dagen van tevoren uit voorzorg met inlegkruisjes loop 'want je weet maar nooit' :') Mijn menstruaties verliepen voordat ik met de pil begon altijd hetzelfde (geen last van tevoren -> kramp *au* -> wc -> perfect op tijd). De eerste paar cylci na het stoppen met de pil verliepen ook zo, maar gaandeweg heeft mijn lijf andere dingen bedacht om het aan te kondigen, waardoor ik al een paar keer verrast ben. Vandaar dus nu de inlegkruisjes een aantal dagen van tevoren :P
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 16:12:31 #242
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_154224686
Hilz :*
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 16:27:53 #243
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_154225080
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 14:09 schreef MaJo het volgende:

[..]

Nope, dit is de eerste cyclus dat ik temperatuur :D Bepaalde klachten heb ik wel vaker (misselijk) maar dat gevoel in mijn buik en die harde tepels zijn nieuw :o
Ik zou zelf niet teveel aan aan die nieuwe klachten/symptomen ophangen :@

Maar dat is meer door mijn eigen ervaringen dat ik een aantal cycli steeds iets nieuws ervoer en meteen dacht 'zou het?? :o ' en vervolgens toch ongesteld werd. Aanvankelijk had ik een gigantische opgeblazen buik een paar dagen voor NOD, dat heb ik normaal echt nooit en dat kan ook als je zwanger bent want je darmen zijn van slag! Ik werd gewoon ongesteld en heb het symptoom daarna ook nooit meer gehad. Ik had nooit jeukende tepels, in maart ineens wel dus ik had goede hoop! Maar sindsdien heb ik ze elke maand rond die tijd. Ik had voorheen ook nooit roze afscheiding een paar dagen voordat mijn menstruatie begon, dus wellicht is het nu een innesteling! Maar inmiddels heb ik dat dus ook elke maand :') En deze maand heb ik wederom een paar dingen die ik normaal nooit heb, maar ik heb nu zoiets van 'ik zie het allemaal wel' :@

Ik hoop wel heel erg dat het raak is! Maar ik heb geen zin om me iedere maand helemaal gek te maken door een week lang op allerlei rare dingen te gaan letten die er het merendeel van de tijd helemaal niets mee te maken hebben.

Maar wie weet wil het bij jou nu wel wat zeggen, dat kan natuurlijk ook! Ik wil er ook niemand mee aanvallen of zo. Maar meer hopelijk wat relativeren.
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
pi_154226894
Nohh, wat stom hilz. :* Je hebt niet voor niets n verwijzing lijkt me.
pi_154227331
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:19 schreef Tyler-Girl het volgende:
Hoi :W
Ik mag mij hier ook komen melden (eigenlijk volgende week pas, vanavond laatste pil) maar goed, ik kon me niet langer inhouden :D
Mag ik alvast binnenvallen met wat vragen? Hebben jullie lang moeten wachten op een normale cyclus? Ik heb meer als 10 jaar de pil geslikt, ik heb echt geen idee wat mijn lijf gaan doen straks (dat vind ik best eng....die onzekerheid zeg maar :@ ). Mijn cyclus is in het begin heel onregelmatig geweest en toen er enige regelmaat in zat was het steeds 5 weken ipv 4weken. Zou ik daar nu ook vanuit moeten gaan? (ik snap dat ieder lijf anders is en jullie er weinig over kunnen zeggen, maar zagen jullie overeenkomsten met de cyclus voor de anticonceptie?)

Ik moet er nog heel erg aan wennen dat ik straks niet meer zelf kan bepalen/zien wanneer ik ongesteld ga worden. En schommel daardoor van *O* we gaan ervoor naar :{ ;( om het onregelmatig ongesteld zijn ed.
Vandaag dag 33 voor mij! Ik wacht dus nog steeds op m'n eerste echte ongesteldheid na de pilstop... Ben benieuwd! :+
Het enige wat vervelend is, is dat het ieder moment kan gebeuren. Ik heb dus altijd tampons bij me.. :')

Spannend allemaal hè!? :*
:)
pi_154227641
Zet 'm op Tyler-Girl en Soof87! Ben ook benieuwd wat mijn cyclus zou doen als ik stop met de pil. Interessant om te lezen wat er bij de rest gebeurde.

*Sluipt weer naar de rammelaars
Dit, dat, alles.
pi_154228787
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 18:25 schreef Philomijn het volgende:
Zet 'm op Tyler-Girl en Soof87! Ben ook benieuwd wat mijn cyclus zou doen als ik stop met de pil. Interessant om te lezen wat er bij de rest gebeurde.

*Sluipt weer naar de rammelaars
Ik las je verhaal in het andere topic. Hoop je gauw hier te zien!! :Y
:)
  Moderator vrijdag 10 juli 2015 @ 19:51:37 #248
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154229754
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 14:58 schreef Soof-87 het volgende:
Na het weekend maar eens testen? :+
Yup :Y :@

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:19 schreef Tyler-Girl het volgende:
Hoi :W
Ik mag mij hier ook komen melden (eigenlijk volgende week pas, vanavond laatste pil) maar goed, ik kon me niet langer inhouden :D
Mag ik alvast binnenvallen met wat vragen? Hebben jullie lang moeten wachten op een normale cyclus? Ik heb meer als 10 jaar de pil geslikt, ik heb echt geen idee wat mijn lijf gaan doen straks (dat vind ik best eng....die onzekerheid zeg maar :@ ). Mijn cyclus is in het begin heel onregelmatig geweest en toen er enige regelmaat in zat was het steeds 5 weken ipv 4weken. Zou ik daar nu ook vanuit moeten gaan? (ik snap dat ieder lijf anders is en jullie er weinig over kunnen zeggen, maar zagen jullie overeenkomsten met de cyclus voor de anticonceptie?)

Ik moet er nog heel erg aan wennen dat ik straks niet meer zelf kan bepalen/zien wanneer ik ongesteld ga worden. En schommel daardoor van *O* we gaan ervoor naar :{ ;( om het onregelmatig ongesteld zijn ed.
Welkom! Het verschilt heel erg per vrouw hoe snel de menstruatie weer op gang komt maar ik kan je wel zeggen dat ervaringen uit het verleden geen garanties bieden voor de toekomst. Ik was vroeger heel regelmatig ongesteld, je kon er echt de klok op gelijk zetten. Na 15 jaar AC is daar niks meer van over, ik bleek zelfs pcos te hebben met lange cycli tot 100 dagen. Het is dus echt een kwestie van afwachten!

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:12 schreef Zoe_Hart het volgende:

[..]

Ik heb van mijn 18e tot mijn 31e de pil geslikt, dus ook best een tijd. Zodra ik stopte, kwam mijn eerste menstruatie na 27 dagen. De keer erna na 24 dagen. Sindsdien schommel ik rond de 26 dagen. Dus het zou zeker kunnen dat het meteen weer enigzins regelmatig is!

Al vind ik het nog steeds onhandig dat ik het niet tot op de dag af kan voorspellen en nu dus steeds al een paar dagen van tevoren uit voorzorg met inlegkruisjes loop 'want je weet maar nooit' :') Mijn menstruaties verliepen voordat ik met de pil begon altijd hetzelfde (geen last van tevoren -> kramp *au* -> wc -> perfect op tijd). De eerste paar cylci na het stoppen met de pil verliepen ook zo, maar gaandeweg heeft mijn lijf andere dingen bedacht om het aan te kondigen, waardoor ik al een paar keer verrast ben. Vandaar dus nu de inlegkruisjes een aantal dagen van tevoren :P
Same here :Y Het is echt *bam* opeens ongesteld :D Die inlegkruisjes van tevoren had bij mij geen zin vanwege mijn lange cycli maar zou ik nu wel kunnen doen :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:27 schreef Zoe_Hart het volgende:

[..]

Ik zou zelf niet teveel aan aan die nieuwe klachten/symptomen ophangen :@

Maar dat is meer door mijn eigen ervaringen dat ik een aantal cycli steeds iets nieuws ervoer en meteen dacht 'zou het?? :o ' en vervolgens toch ongesteld werd. Aanvankelijk had ik een gigantische opgeblazen buik een paar dagen voor NOD, dat heb ik normaal echt nooit en dat kan ook als je zwanger bent want je darmen zijn van slag! Ik werd gewoon ongesteld en heb het symptoom daarna ook nooit meer gehad. Ik had nooit jeukende tepels, in maart ineens wel dus ik had goede hoop! Maar sindsdien heb ik ze elke maand rond die tijd. Ik had voorheen ook nooit roze afscheiding een paar dagen voordat mijn menstruatie begon, dus wellicht is het nu een innesteling! Maar inmiddels heb ik dat dus ook elke maand :') En deze maand heb ik wederom een paar dingen die ik normaal nooit heb, maar ik heb nu zoiets van 'ik zie het allemaal wel' :@

Ik hoop wel heel erg dat het raak is! Maar ik heb geen zin om me iedere maand helemaal gek te maken door een week lang op allerlei rare dingen te gaan letten die er het merendeel van de tijd helemaal niets mee te maken hebben.

Maar wie weet wil het bij jou nu wel wat zeggen, dat kan natuurlijk ook! Ik wil er ook niemand mee aanvallen of zo. Maar meer hopelijk wat relativeren.
Ik ben het helemaal met je eens! :Y Ik heb ook van alles gevoeld en 2x echt het gevoel gehad dat ik echt zwanger was. En toch voelt het nu anders :P Maar ik hou ook een slag om de arm hoor, kan me ook rationeel niet voorstellen dat het nu opeens wel raak zou zijn, dan zou ik echt ernstig verbaasd zijn :D Maar de hoop is er natuurlijk en als je dan weer nieuwe dingen voelt dan helpt dat niet mee ;)

quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 18:25 schreef Philomijn het volgende:
Zet 'm op Tyler-Girl en Soof87! Ben ook benieuwd wat mijn cyclus zou doen als ik stop met de pil. Interessant om te lezen wat er bij de rest gebeurde.

*Sluipt weer naar de rammelaars
Is het een optie voor je om al met de pil te stoppen om te kijken hoe je lichaam het oppakt? Dan heb je gelijk een paar maanden winst wanneer je er echt voor gaat :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_154235367
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 19:51 schreef MaJo het volgende:

Is het een optie voor je om al met de pil te stoppen om te kijken hoe je lichaam het oppakt? Dan heb je gelijk een paar maanden winst wanneer je er echt voor gaat :)
Dat is zeker een optie, of eigenlijk was. ;) Ik heb het vorig jaar aan vriend voorgesteld, maar toen kreeg ie last van de 7-year-itch (that bitch does exist argh!) en heb ik het onderwerp maar even laten rusten. Maar. Volgend jaar word ik dertig en sowiesoooo die maand (liever eerder maar oké) gaat de pil het huis verlaten, ook al gaan we dan over op condooms. Dan vind ik het mooi geweest.

Als een echte man had ie overigens niet zoveel met "kijken hoe mijn cyclus zich ontwikkeld". Want "het kan toch ook in 1 keer raak zijn". :')
Dit, dat, alles.
pi_154236116
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 22:49 schreef Philomijn het volgende:

[..]

Dat is zeker een optie, of eigenlijk was. ;) Ik heb het vorig jaar aan vriend voorgesteld, maar toen kreeg ie last van de 7-year-itch (that bitch does exist argh!) en heb ik het onderwerp maar even laten rusten. Maar. Volgend jaar word ik dertig en sowiesoooo die maand (liever eerder maar oké) gaat de pil het huis verlaten, ook al gaan we dan over op condooms. Dan vind ik het mooi geweest.

Als een echte man had ie overigens niet zoveel met "kijken hoe mijn cyclus zich ontwikkeld". Want "het kan toch ook in 1 keer raak zijn". :')
Dat laatste had m'n vriend dus ook :') Ik wilde ook eerder stoppen met de pil, maar dat werd 'm niet :+ En nu denk ik: Ach ja, wat scheelt dat die paar maandjes :)
:)
  vrijdag 10 juli 2015 @ 23:29:06 #251
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_154237036
Hullie zijn lief :* Chagrijnige kut dag, maar 3 verse reuze stroopwafels verder heb ik het achter me gelaten.

Spannend Maai!!

Hoi Tyler Girl!

Ik word gelukkig nooit verrast door menstruatie. Ik lek ook nooit door. Niet dat het maar heel weinig is, maar het blijft op de een of andere manier altijd 'in mij' ofzo :')
  zaterdag 11 juli 2015 @ 06:58:50 #252
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154241816
Mijn lijf, mijn pil :@ Mijj vriend zou daar weinig over te zeggen hebben eerlijk gezegd.

Het is niet alsof ik hem seks weiger als ik met de pil stop en we dus op condooms overgaan (als in:ik ben niet aan de pil gegaan toen ik hem leerde kennen, wamt hormonen :r, en ga dat ook niet meer)...

Of hebben wij dan een rare relatie?
Kwak
  zaterdag 11 juli 2015 @ 07:22:22 #253
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_154241842
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 06:58 schreef kwakz0r het volgende:
Mijn lijf, mijn pil :@ Mijj vriend zou daar weinig over te zeggen hebben eerlijk gezegd.

Het is niet alsof ik hem seks weiger als ik met de pil stop en we dus op condooms overgaan (als in:ik ben niet aan de pil gegaan toen ik hem leerde kennen, wamt hormonen :r, en ga dat ook niet meer)...

Of hebben wij dan een rare relatie?
Nog zo'n relatie hier hoor.

Ik beslis of ik de pil wil nemen. Heeft hij niks over te zeggen :) .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 07:22:39 #254
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154241844
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 22:49 schreef Philomijn het volgende:

[..]

Als een echte man had ie overigens niet zoveel met "kijken hoe mijn cyclus zich ontwikkeld". Want "het kan toch ook in 1 keer raak zijn". :')
Zo'n gekke gedachte is dat toch niet? Je bent meteen vruchtbaar zodra je geen anticonceptie meer gebruikt, dat blijft niet in je lichaam hangen. Ook met een onregelmatige cyclus ben je in principe vruchtbaar, het is alleen lastiger voor je timing.
Ik was de 2e ronde zwanger, en in de periode dat ik hier toen meepraatte, waren er uit m'n hoofd 3 direct na het stoppen zwanger, eerste ronde dus. En ook in mijn omgeving was dat bij een stel het geval.
Ik had overigens meteen een regelmatige cyclus, voor zover je met 2 rondes van regelmaat kan spreken. ;)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_154241851
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 06:58 schreef kwakz0r het volgende:
Mijn lijf, mijn pil :@ Mijj vriend zou daar weinig over te zeggen hebben eerlijk gezegd.

Het is niet alsof ik hem seks weiger als ik met de pil stop en we dus op condooms overgaan (als in:ik ben niet aan de pil gegaan toen ik hem leerde kennen, wamt hormonen :r, en ga dat ook niet meer)...

Of hebben wij dan een rare relatie?
Denk ik niet. Ik wilde ook niet aan de pil destijds, dus dat hebben we ook samen besproken. Maar mijn lijf, mijn keuze.

Uiteindelijk heb ik toen een mirena laten plaatsen, maar vooral omdat ik condooms teveel gedoe vond en er mega jeuk van krijg down under :X
pi_154241869
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 07:22 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Zo'n gekke gedachte is dat toch niet? Je bent meteen vruchtbaar zodra je geen anticonceptie meer gebruikt, dat blijft niet in je lichaam hangen. Ook met een onregelmatige cyclus ben je in principe vruchtbaar, het is alleen lastiger voor je timing.
Ik was de 2e ronde zwanger, en in de periode dat ik hier toen meepraatte, waren er uit m'n hoofd 3 direct na het stoppen zwanger, eerste ronde dus. En ook in mijn omgeving was dat bij een stel het geval.
Ik had overigens meteen een regelmatige cyclus, voor zover je met 2 rondes van regelmaat kan spreken. ;)
+1.

Overigens mag je pas vanaf 3 cyclussen van regelmaat spreken begreep ik. Bij de gyn moest ik dat aangeven namelijk, maar toen ik zei "ja eh, geen idee, ik heb 1,5 cyclus gehad ofzo zonder
Mirena", moest hij lachen en vinkte "minder dan 3 maanden geleden gestopt met anticonceptie" aan.
pi_154241971
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 07:22 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Zo'n gekke gedachte is dat toch niet? Je bent meteen vruchtbaar zodra je geen anticonceptie meer gebruikt, dat blijft niet in je lichaam hangen. Ook met een onregelmatige cyclus ben je in principe vruchtbaar, het is alleen lastiger voor je timing.
Ik was de 2e ronde zwanger, en in de periode dat ik hier toen meepraatte, waren er uit m'n hoofd 3 direct na het stoppen zwanger, eerste ronde dus. En ook in mijn omgeving was dat bij een stel het geval.
Ik had overigens meteen een regelmatige cyclus, voor zover je met 2 rondes van regelmaat kan spreken. ;)
Stoppen met de pil is niet perse gelijk stoppen met anti-conceptie hè. Ik ben vorig jaar juli gestopt met de pil terwijl wij pas in oktober ervoor wilden gaan ivm een geplande reis zodat m'n lichaam vast kon herstellen. Een paar maanden condooms gebruiken hebben wij voor gekozen, en heeft er wel voor gezorgd dat het bij ons waarschijnlijk veel eerder raak was vanaf het moment dat het raak mocht zijn. Officieel was het de 1e echte ronde raak daardoor, terwijl mijn cyclus door ontpillen in die periode nog erg onregelmatig was (35 dagen en 71 dagen, gestopt met condooms rond dag 35 ofzo van die 71). Cyclus daarna was blijkbaar gewoon netjes rond de 30 volgens mijn UD.

Ik hoorde trouwens gisteren het verhaal dat als je direct na het stoppen van de pil zwanger wordt, je een veel grotere kans op een tweeling hebt vanwege de hormonen die dan nog in je lichaam zitten. Iemand enig idee of dat klopt? Vond het klinken als een broodje aap, maar was hen overkomen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zaterdag 11 juli 2015 @ 07:57:58 #258
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154241997
Volgens google wel, grappig feitje :D.
KuikenGuppy
  zaterdag 11 juli 2015 @ 08:14:50 #259
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154242070
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 07:52 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Stoppen met de pil is niet perse gelijk stoppen met anti-conceptie hè. Ik ben vorig jaar juli gestopt met de pil terwijl wij pas in oktober ervoor wilden gaan ivm een geplande reis zodat m'n lichaam vast kon herstellen. Een paar maanden condooms gebruiken hebben wij voor gekozen, en heeft er wel voor gezorgd dat het bij ons waarschijnlijk veel eerder raak was vanaf het moment dat het raak mocht zijn. Officieel was het de 1e echte ronde raak daardoor, terwijl mijn cyclus door ontpillen in die periode nog erg onregelmatig was (35 dagen en 71 dagen, gestopt met condooms rond dag 35 ofzo van die 71). Cyclus daarna was blijkbaar gewoon netjes rond de 30 volgens mijn UD.
Maar het enige voordeel hieraan is dat je dan weet wanneer je NOD was en je kan rekening houden met de timing, je had ook in die onregelmatige periode prima zwanger kunnen raken.
Er zijn ook veel vrouwen die direct een regelmatige cyclus hebben ja jarenlang anticonceptiegebruik. Dat 'ontpillen' is niet altijd aan de orde.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zaterdag 11 juli 2015 @ 08:49:40 #260
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_154242248
Vandaag is de vriendin van een van m'n beste vrienden uitgeteld. Zijn drie bevriende koppels, derde stel heeft al een dochtertje. M'n vriendin en ik zullen nu wel helemaal buitengesloten worden :'(
pi_154242309
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 07:22 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Zo'n gekke gedachte is dat toch niet? Je bent meteen vruchtbaar zodra je geen anticonceptie meer gebruikt, dat blijft niet in je lichaam hangen. Ook met een onregelmatige cyclus ben je in principe vruchtbaar, het is alleen lastiger voor je timing.
Ik was de 2e ronde zwanger, en in de periode dat ik hier toen meepraatte, waren er uit m'n hoofd 3 direct na het stoppen zwanger, eerste ronde dus. En ook in mijn omgeving was dat bij een stel het geval.
Ik had overigens meteen een regelmatige cyclus, voor zover je met 2 rondes van regelmaat kan spreken. ;)
Het is ook geen gekke gedachte hoor! En is natuurlijk mogelijk. Maar ik probeerde hem uit te leggen dat het ook vaak voorkomt dat je cyclus niet gelijk op orde is, gemiddeld duurt het een jaar voordat je zwanger bent dus handig als cyclus op orde is blabla en dat is voor hem dan een beetje acracadabra plus "maar dat zijn gemiddelden". Wat zo is. Maar mijn denkwijze is dan dus: eerder stoppen want gemiddelden. Hij denkt: gemiddelden zijn maar gemiddelden.

Mijn lijf mijn pil: uiteraard. En als ik wil stoppen omdat ik het zat ben doe ik dat ook wel. Maarik heb gelukkig geen last van de pil/hormonen wat maakt dat ik het geen probleem vind om zijn beslissing hier ook in mee te laten wegen. Het is voor mij een kleine moeite. En op zich is anticonceptie natuurlijk een beslissing die je samen neemt: wel of niet. Alleen de vorm en wie er voor verantwoordelijk is is natuurlijk een tweede. :D
Dit, dat, alles.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 09:12:25 #262
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154242395
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 08:49 schreef FritzWepper het volgende:
Vandaag is de vriendin van een van m'n beste vrienden uitgeteld. Zijn drie bevriende koppels, derde stel heeft al een dochtertje. M'n vriendin en ik zullen nu wel helemaal buitengesloten worden :'(
Daar ben je zelf toch ook bij? ;)
KuikenGuppy
  zaterdag 11 juli 2015 @ 09:22:57 #263
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_154242469
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 09:12 schreef Burdie het volgende:

[..]

Daar ben je zelf toch ook bij? ;)
O ja? Hoe dan?
pi_154242512
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 08:49 schreef FritzWepper het volgende:
Vandaag is de vriendin van een van m'n beste vrienden uitgeteld. Zijn drie bevriende koppels, derde stel heeft al een dochtertje. M'n vriendin en ik zullen nu wel helemaal buitengesloten worden :'(
Hoezo word je buiten gesloten?
'Jij mag niet op mijn feestje komen want jij hebt geen kind'. Zoiets?

Lijkt me niet
  zaterdag 11 juli 2015 @ 09:33:56 #265
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_154242566
Maar wel dat de gesprekken alleen nog maar over kinderen gaan..
Als je doe dan nog niet hebt kan je buitengesloten voelen..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zaterdag 11 juli 2015 @ 09:34:18 #266
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_154242571
Ohw. . En nog een :* voor hilz
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zaterdag 11 juli 2015 @ 09:38:07 #267
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_154242614
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 09:27 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Hoezo word je buiten gesloten?
'Jij mag niet op mijn feestje komen want jij hebt geen kind'. Zoiets?

Lijkt me niet
Dan heb jij geen idee hoe bot mensen kunnen zijn.

We moesten afgelopen en komende weken maar even niet afspreken "want wij wisten niet hoe het was".
  zaterdag 11 juli 2015 @ 09:53:48 #268
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_154242777
Iedereen nog bedankt voor alle antwoorden. Hoor al dat het heel verschillend kan zijn :+ we zien het wel.

Hillz, waarom rekenen ze bij jou pas sinds januari? In de OP staat dat jullie in Juli begonnen zijn? Wel flink balen dat jullie geen doorverwijzing krijgen.

Fritz, jeetje wat een botte reactie. Je mag toch wel op kraambezoek komen als de kleine er is??? Ook al hebben jullie zelf nog geen kinderen. En zolang ze niet aan het bevallen is, kun je toch gewoon afspreken?
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  zaterdag 11 juli 2015 @ 10:03:48 #269
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154242898
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 09:38 schreef FritzWepper het volgende:

[..]

Dan heb jij geen idee hoe bot mensen kunnen zijn.

We moesten afgelopen en komende weken maar even niet afspreken "want wij wisten niet hoe het was".
En dat noem jij vrienden? Of je hebt zelf een botte opmerking gemaakt vooraf.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zaterdag 11 juli 2015 @ 10:11:56 #270
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_154242994
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 09:53 schreef Tyler-Girl het volgende:
Fritz, jeetje wat een botte reactie. Je mag toch wel op kraambezoek komen als de kleine er is??? Ook al hebben jullie zelf nog geen kinderen. En zolang ze niet aan het bevallen is, kun je toch gewoon afspreken?
Geen idee. We hebben een paar maanden geleden op vakantie een mooi speeldoosje gekocht voor de kleine, verheugden ons er zo op om dat te kunnen geven.

quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 10:03 schreef Mariposas het volgende:

[..]

En dat noem jij vrienden? Of je hebt zelf een botte opmerking gemaakt vooraf.
Nope, zo zijn mensen. Ik ben al een vriend kwijtgeraakt aan een kind. En ik ben zelf heel goed met kinderen, dus daar kan het niet aan liggen. Er verandert gewoon iets kennelijk. Eerst krijgen ze een relatie en ben je als single niet meer interessant, heb je zelf een vriendin dan weten ze je weer te vinden. Dan krijgen ze een kind en ben je als kindloos stel niet meer interessant.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We hebben het er al over om ons maar met katten en honden te omringen :P
  zaterdag 11 juli 2015 @ 10:14:59 #271
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_154243030
Ik wil ook geen negativiteit kweken hier trouwens, dus laten we er maar over ophouden :P
  zaterdag 11 juli 2015 @ 10:15:31 #272
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154243035
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 10:11 schreef FritzWepper het volgende:

[..]

Geen idee. We hebben een paar maanden geleden op vakantie een mooi speeldoosje gekocht voor de kleine, verheugden ons er zo op om dat te kunnen geven.

[..]

Nope, zo zijn mensen. Ik ben al een vriend kwijtgeraakt aan een kind. En ik ben zelf heel goed met kinderen, dus daar kan het niet aan liggen. Er verandert gewoon iets kennelijk. Eerst krijgen ze een relatie en ben je als single niet meer interessant, heb je zelf een vriendin dan weten ze je weer te vinden. Dan krijgen ze een kind en ben je als kindloos stel niet meer interessant.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We hebben het er al over om ons maar met katten en honden te omringen :P
Bedoelden ze niet gewoon dat ze de eerste tijd even alleen naaste familie op bezoek willen, en dat jullie niet weten hoe het is na een bevalling dat je misschien denkt dat je de eerste week al op de stoep kunt staan?

Anders zijn het wel rare vrienden hoor...

Ik wilde zelf heel graag wel snel vrienden op kraambezoek - bij ons is t andersom, veel vrienden zonder kinderen - omdat ik ze miste en ze erbij wilde betrekken. Maar sommige mensen willen even eerst samen bijkomen.

Ik doe ook altijd mijn best om af en toe zonder kind en partner af te spreken met oude vrienden...
Kwak
  zaterdag 11 juli 2015 @ 10:31:11 #273
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154243223
Maar misschien ben je wel het soort vriend dat altijd uren blijft plakken zonder een hint te snappen? Of heb je na hun bruiloft het huis vol gezet met glaasjes water, ballonnen of de slaapkamer en woonkamer qua meubilair omgewisseld en verwachten ze dat je in de kraamtijd ook weer met dit soort geintjes aan komt zetten, terwijl zij in de kreukels liggen? Misschien hebben ze een grote familie die ze prioriteit geven qua kraamvisite? Of willen ze gewoon helemaal rust na de bevalling.

Bij vrienden kan je toch aangeven dat je je buitengesloten voelt en dat niet leuk vindt, en vragen hoe je eventueel kunt helpen? Misschien kan je eens een schaal lasagne of een pan nasi komen brengen in de kraamweek.

Of misschien zijn het gewoon geen echte vrienden... maar waarschijnlijk gaat het helemaal niet om jou, maar om het feit dat je vriend vader wordt. Zijn hele leven staat op z'n kop en gaat veranderen. Ik zou dan ook met mezelf bezig zijn, en niet met vrienden die zich op hun pik getrapt voelen omdat ze hun cadeau pas een week later kunnen geven... :@.

[ Bericht 2% gewijzigd door Burdie op 11-07-2015 11:06:45 ]
KuikenGuppy
  zaterdag 11 juli 2015 @ 10:39:31 #274
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_154243323
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 09:38 schreef FritzWepper het volgende:
We moesten afgelopen en komende weken maar even niet afspreken "want wij wisten niet hoe het was".
Ik denk dat je nu ook goed laat zien dat je niet weet hoe het is |:(
Wat een bevalling en een baby met je doet als ouders en dan heb je soms idd even de komende weken geen zin of tijd. Als goede vriend kan je daar toch ook de mogelijkheid toe geven.

Eigenlijk dus wat burdie zegt :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_154245069
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 06:58 schreef kwakz0r het volgende:
Mijn lijf, mijn pil :@ Mijj vriend zou daar weinig over te zeggen hebben eerlijk gezegd.

Het is niet alsof ik hem seks weiger als ik met de pil stop en we dus op condooms overgaan (als in:ik ben niet aan de pil gegaan toen ik hem leerde kennen, wamt hormonen :r, en ga dat ook niet meer)...

Of hebben wij dan een rare relatie?
Nee hoor! Ik bepaal zelf of ik de pil neem of niet. Ik overleg wel alles uiteraard.
(En we hebben allebei een schijthekel aan condooms :+ )
:)
pi_154245108
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 10:11 schreef FritzWepper het volgende:

[..]

Geen idee. We hebben een paar maanden geleden op vakantie een mooi speeldoosje gekocht voor de kleine, verheugden ons er zo op om dat te kunnen geven.

[..]

Nope, zo zijn mensen. Ik ben al een vriend kwijtgeraakt aan een kind. En ik ben zelf heel goed met kinderen, dus daar kan het niet aan liggen. Er verandert gewoon iets kennelijk. Eerst krijgen ze een relatie en ben je als single niet meer interessant, heb je zelf een vriendin dan weten ze je weer te vinden. Dan krijgen ze een kind en ben je als kindloos stel niet meer interessant.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We hebben het er al over om ons maar met katten en honden te omringen :P
Nee zo zijn mensen niet in het algemeen. Er verandert heel veel in de levens van die mensen, maar ik ben er nog steeds erg goed bevriend mee. Je moet er zelf energie in stoppen en dat doen ze zelf gelukkig ook.
:)
pi_154245130
MaJo al last van testdrang!? :+
:)
pi_154246584
Wat de rest zegt
Even niet afspreken want je hebt er geen verstand van: KDTMD
Even niet afspreken want familie enz eerst: Begrijpelijk.

En ze rekenen vanaf januari omdat er begin december nog een stolsel zat waardoor er nog geen normale cyclus was. Eind december eerste keer normaal ongesteld.

Hier kwam trouwens ook alles door elkaar qua kraambezoek. Sommige van mijn vrienden staan zeg maar hoger op de ladder dan bepaalde familieleden. En of ze nou wel of geen kinderen hadden. Dat maakte me geen ruk uit.
pi_154246790
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 14:04 schreef Hilzillah het volgende:
Wat de rest zegt
Even niet afspreken want je hebt er geen verstand van: KDTMD
Even niet afspreken want familie enz eerst: Begrijpelijk.

En ze rekenen vanaf januari omdat er begin december nog een stolsel zat waardoor er nog geen normale cyclus was. Eind december eerste keer normaal ongesteld.

Hier kwam trouwens ook alles door elkaar qua kraambezoek. Sommige van mijn vrienden staan zeg maar hoger op de ladder dan bepaalde familieleden. En of ze nou wel of geen kinderen hadden. Dat maakte me geen ruk uit.
Oh je hebt er al één O+

Heb jij wel eens meegemaakt dat er iemand zonder te bellen langs kwam? Had een vriendin van mij laatst :o Kwamen ze aan met drie meiden en een fles champagne :')
:)
  zaterdag 11 juli 2015 @ 14:31:39 #280
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154247044
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 12:45 schreef MaJo het volgende:
Hilz hier ook nog een kus voor jou :* Ik vind het wel heel suf hoe stellig ze zijn met dat jaar. Ik kwam na 8 maanden bij de arts en die vond het goed dat ik niet langer had gewacht (maar ik had natuurlijk wel hele vreemde cycli). Die Senn 2.0 komt er gewoon snel Hilz, ik ga keihard duimen draaien voor je! :*

Ik heb even jullie deskundige oog nodig. Als ik de ovulatietest mag geloven dan was mijn eisprong afgelopen zondag/maandag. Ik heb echter sinds die tijd ook allemaal vage klachten (keiharde pijnlijke tepels, krampen in mijn baarmoeder, misselijk en sinds vandaag ook maagzuur). Ik zou nu 8 dagen voor NOD zitten dus dat slaat nergens op.

Nu heb ik 4 dagen eerder ook een piek gehad in mijn temperatuur, het zou natuurlijk ook kunnen dat toen mijn eisprong was. Alleen ging mijn temp daarna weer dippen. Het zou de symptomen wel beter verklaren, ik zit dan 4 dagen voor NOD.

Wat denken jullie?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er uit dat je eisprong op 07-07 was. :Y
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Moderator zaterdag 11 juli 2015 @ 14:51:41 #281
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154247406
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 12:51 schreef Soof-87 het volgende:
MaJo al last van testdrang!? :+
Yup, net :D Voor de zekerheid want vanavond vieren we onze verjaardagen ;) Maar was negatief zoals viel te verwachten :)

quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 14:31 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ziet er uit dat je eisprong op 07-07 was. :Y
Op mijn verjaardag :o O+ Ik dacht eerder die zondag/maandag maar dit zou nog extra symbolisch zijn O+

Wat betreft mijn lijf/hormonen: ik vind ook dat het eindbesluit bij de vrouw ligt maar dat je best samen die overwegingen kunt maken. Maar als je zelf geen hormonen meer in je lichaam wilt stoppen is die beslissing toch echt aan jou en niet aan je vriend :)

En de discussie van FritzWepper: echt een geval van c'est le ton qui fait la musique. Tuurlijk snap je niet precies hoe het is om hoogzwanger te zijn maar dan kun je dat toch wel normaal meedelen aan vrienden? "Jullie weten niet hoe het is" is gewoon onnodig kwetsend (vooral aangezien zij zelf ook bezig zijn, lekkere trap na, ook al weten ze dat niet). Als je gewoon toelicht dat je even samen rust nodig hebt zal iedereen dat begrijpen.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_154248018
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 14:51 schreef MaJo het volgende:

[..]

Yup, net :D Voor de zekerheid want vanavond vieren we onze verjaardagen ;) Maar was negatief zoals viel te verwachten :)

:D

Afwachten...
:)
pi_154248128
Hoewel het waar is dat je niet weet hoe het is, vind ik het wel een beetje een stomme opmerking. Zeg dan eerder dat je wat tijd nodig hebt om weer in het nieuwe ritme te raken en dat je vanzelf laat weten wanneer je weer wilt afspreken of iets in die richting.

Wij hebben ook een vriendengroep waarvan 2 koppels met kind (waaronder wij) en 1 koppel zonder. Maar we gaan eerlijk gezegd meer met die zonder kind om dan die met. Is trouwens deels door afstand. Het is ook maar de vraag of die zonder kind, ook lang zonder kind blijven.
pi_154248479
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 14:15 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Oh je hebt er al één O+

Heb jij wel eens meegemaakt dat er iemand zonder te bellen langs kwam? Had een vriendin van mij laatst :o Kwamen ze aan met drie meiden en een fles champagne :')
Siiii Een griezeltje van bijna 2 O+
Geen onverwachts bezoek gelukkig.
pi_154249756
Als je ei 7 juli was, is t logisch dat je nu negatief test ;)
  zaterdag 11 juli 2015 @ 16:58:06 #286
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_154249785
Vrienden van ons die nu al twee dochters hebben wilde juist graag dat wij ook vrij snel op kraambezoek kwamen. Voor hun hoorde wij er net zo goed bij als de familie. Maar zij kregen ook nier veel bezoek en kleine families aan beide kanten.
Hoe wij dat gaan doen weet ik nog niet. We hebben grotere families waarvan er zeker een aantal snel willen komen kijken. Maar dan maken we evengoed plaats voor onze vrienden, want zij horen er voor ons net zo goed bij.

Maar snap ook wel dat mensen het bezoek soms af willen houden. Maar dat kan idd ook anders geformuleerd worden. Het is niet zo moeilijk om te zeggen "we willen even wat tijd voor onszelf".
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  zaterdag 11 juli 2015 @ 18:36:34 #287
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_154251636
Nee, maar in de praktijk blijkt het toch wel lastig om te accepteren voor mensen.

Wij kregen ook opmerkingen zoals, ja maar ik wil hem zo graag zien en ja maar ik heb toch ook recht om hem te kunnen vasthouden etc.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 21:14:10 #288
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_154255215
Na alle gedachtewisselingen over alcohol vraag ik me ook af hoe jullie dat doen met pijnstilling? Ik heb al drie dagen erge hoofdpijn dus zit nu rond mijn eisprong aan de paracetamol, tot op heden kan ik de ibuprofen weerstaan. Maar het is gewoon ellendig want ik voel me uitgeput zo aan de pijnstillers en echt goed kan het vast ook niet zijn...
Warempel, een drempel.
pi_154256175
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 15:57 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Siiii Een griezeltje van bijna 2 O+
Geen onverwachts bezoek gelukkig.
Mijn schone zoon O+

Recht om vast te houden... wait wut? Die konden van mij helemaal de rimram krijgen.
S. 2014
J. 2016
pi_154257338
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 21:14 schreef Ronderotonde het volgende:
Na alle gedachtewisselingen over alcohol vraag ik me ook af hoe jullie dat doen met pijnstilling? Ik heb al drie dagen erge hoofdpijn dus zit nu rond mijn eisprong aan de paracetamol, tot op heden kan ik de ibuprofen weerstaan. Maar het is gewoon ellendig want ik voel me uitgeput zo aan de pijnstillers en echt goed kan het vast ook niet zijn...
Paracetamol mag ook als je zwanger bent, dus kan geen kwaad. Ibuprofen mag, in overleg met een arts, dan zelfs soms ook nog.
kortom; zeker rond je eisprong zou ik me daar ook niet druk om maken. Kan allemaal nog als je weet dat je zwanger bent.
pi_154258308
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:36 schreef Moppert het volgende:
Nee, maar in de praktijk blijkt het toch wel lastig om te accepteren voor mensen.

Wij kregen ook opmerkingen zoals, ja maar ik wil hem zo graag zien en ja maar ik heb toch ook recht om hem te kunnen vasthouden etc.
Recht op vasthouden, neen... Dat is geen recht dat is een gunst. Al was ik totaal niet moeilijk met afgeven van de Senn.
pi_154258509
Ik vind het echt nog meer dan belachelijk dat mensen vinden dat ze het recht hebben om de baby vast te houden.
Het is geen attractie.. Kijken doe je toch met je ogen? Als ik ergens op kraamvisite ben en de baby ligt of bij mama of bij papa of in de box te slapen en ze vragen aan mij of ik hem even wil vasthouden zeg ik vaak, ach.. Laat maar lekker liggen hoor hij ligt zo lekker te slapen ik kan er zo ook goed naar kijken. En dat is echt niet omdat ik hem niet wil vasthouden want dat wil ik stiekem toch best wel. Even kroelen met zo'n kleintje. Maar ik vind het gewoon echt onnodig.. Net geboren, net op de wereld. Lig je te pitten en dan word je van arm naar arm gesjouwd. Natuurlijk al heb je een makkelijk kindje wat er niet gestrest op reageerd en je staat er als ouder volledig achter moet iedereen het echt absoluut voor zichzelf weten hoe ze er met hun baby mee om gaan. Maar ik vind het wel echt belachelijk dat sommige mensen zich verplicht voelen om je baby zomaar aan iedereen af te geven. Natuurlijk zijn in veel gevallen opa en oma een ander verhaal. Maar als ik net bevallen ben en onze broers en zussen komen langs zou ik niet willen dat de baby van arm naar arm gaat. Het is geen attractie. Arme baby...
  zaterdag 11 juli 2015 @ 23:25:31 #293
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_154258683
Mijn schoonmoeder ging compleet uit haar panty dat de baby sliep in de draagdoek en ze hem zo niet genoeg kon zien.. Dat vond ik echt verre van gezellig, helemaal omdat ze mij niet eens feliciteerde en met lege handen aankwamen. :D (niet dat ik iets wil hebben hoor, ofzo maar een goh gefeliciteerd met je zoon was wel leuk geweest zeker als je eisen gaat stellen aan je bezoekje -O- )
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_154258832
Ik was net bevallen, had een uur huid op huid gehad en (8> was net aan t kennismaken/knuffelen toen mijn ma binnenkwam en haar zo uit zn armen tilde... needless to say I was not amused... en man was te verbaasd.

Ik vond het echt geen enkel probleem om saar (even) uit handen te geven maar dit ging gewoon net ff te ver voor mijn gevoel... toen ik haar daar op aansprak zei ze, ja ik heb al die maanden moeten wachten en t was zo spannend.... oh nou gelukkig dat t voor ons heeel anders was... :')

Maar bij een 2e gaan we dat sowieso echt anders aanpakken, eerst ga ik douchen en dan wil ik Saar erbij, de rest komt later.
S. 2014
J. 2016
pi_154258833
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 23:25 schreef Moppert het volgende:
Mijn schoonmoeder ging compleet uit haar panty dat de baby sliep in de draagdoek en ze hem zo niet genoeg kon zien.. Dat vond ik echt verre van gezellig, helemaal omdat ze mij niet eens feliciteerde en met lege handen aankwamen. :D (niet dat ik iets wil hebben hoor, ofzo maar een goh gefeliciteerd met je zoon was wel leuk geweest zeker als je eisen gaat stellen aan je bezoekje -O- )
Het is jouw zoon ook niet he, het is Haar Kleinzoon! ;)
pi_154258865
Gevalletje alleen maar aan zichzelf denken en niet aan de belangen van een ander.. Zo lijkt het.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 23:34:16 #297
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_154258926
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 23:30 schreef ingee het volgende:

[..]

Het is jouw zoon ook niet he, het is Haar Kleinzoon! ;)
Nee het is haar kleinzoon niet meer zegt ze ondertussen, want ze mocht hem op dag 1 al niet vasthouden dus wat stelt het dan nog voor he _O- :X }:|
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zondag 12 juli 2015 @ 01:22:33 #298
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_154261661
Er hebben een paar mensen op me gereageerd, maar volgens mij is niet precies duidelijk waar ik op doelde. Ik heb dus twee oude vrienden (ken ze al 15 jaar), onze vriendinnen kunnen ook goed met elkaar opschieten. Koppel 1 heeft een kindje van 'n jaar en koppel 2 kan ieder moment bevallen. Nu wil koppel 2 alleen nog maar met één stel afspreken omdat het anders 'te druk' wordt en deze keuze valt natuurlijk op koppel 1 omdat wij als kindloos stelletje op dit moment minder interessant zijn. Dat is toch gewoon asociaal?

En de keren dat we nog eens samen waren ging het 90% van de tijd over zwangerschap en kinderen, hoe geweldig het wel niet is, wat we wel niet missen en wanneer wij er eens aan beginnen. Terwijl we al lang bezig zijn en het voor ons nou eenmaal niet binnen 'n maandje raak is zoals bij hen.

Mensen zijn gewoon gigantische horken.
  zondag 12 juli 2015 @ 06:54:11 #299
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154263468
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2015 01:22 schreef FritzWepper het volgende:
Er hebben een paar mensen op me gereageerd, maar volgens mij is niet precies duidelijk waar ik op doelde. Ik heb dus twee oude vrienden (ken ze al 15 jaar), onze vriendinnen kunnen ook goed met elkaar opschieten. Koppel 1 heeft een kindje van 'n jaar en koppel 2 kan ieder moment bevallen. Nu wil koppel 2 alleen nog maar met één stel afspreken omdat het anders 'te druk' wordt en deze keuze valt natuurlijk op koppel 1 omdat wij als kindloos stelletje op dit moment minder interessant zijn. Dat is toch gewoon asociaal?

En de keren dat we nog eens samen waren ging het 90% van de tijd over zwangerschap en kinderen, hoe geweldig het wel niet is, wat we wel niet missen en wanneer wij er eens aan beginnen. Terwijl we al lang bezig zijn en het voor ons nou eenmaal niet binnen 'n maandje raak is zoals bij hen.

Mensen zijn gewoon gigantische horken.
Nee die vrienden van jou zijn horken. Mensen in t algemeen, zelfs die met kinderen, zijn best ok.

Weten ze dat jullie al een poos bezig zijn?

Dat ze met maar 1 stel tegelijk willen afspreken snap ik wel, dat is ook druk anders. Nodig ze anders eens bij jullie uit? Ook gewoon 1 stel?
Kwak
pi_154263544
Ik wil mini ook niet afgeven, man is t niet met mij eens. Ligt eraan wie t is, zegt ie. Vind ik onzin, blijft nog wel een poos baby, tijd om vast te houden is er nog zat.

Fritzwepper dat is ook niet leuk, en confronterend zelfs. Maar niet iedereen is zo hoor, al betrap ik me er ook vaak op dat t snel over kinderen gaat in een gesprek :@
pi_154263548
Zondag sluit post dan maar :7
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')