abonnement Unibet Coolblue
pi_153947945
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:05 schreef Dale__Cooper het volgende:
Mocht die Eurosport player dan gewoon 12 HD-streams hebben voor de verschillende sporten, dan vind ik het niet zo'n punt om daar een keer 10 of 20 euro voor te betalen.
Ja, zo denk ik er ook over. Sinds Beijing volg ik de OS voornamelijk via de afzonderlijke streams. Dan kun je zelf kiezen welke sport je volgt.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 14:25:03 #77
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_153953236
quote:
15s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:04 schreef Montov het volgende:
De NOS heeft vanaf 2018 dus nog meer tijd voor ellenlange analyses...
Kunnen ze nog meer verhalen vertellen en extra lange interviews uitzenden :D.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 juni 2015 @ 18:12:50 #78
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_153957619
Het FD over de deal en het bedrijf.

quote:
NOS-directeur Jan de Jong vatte het sentiment van de publieke omroepen treffend samen: ‘Niemand heeft dit zien aankomen, het is een serieuze dreun.’ Maandag bleek dat Discovery Communications tussen 2018 en 2024 alle tv-beelden van de Olympische Zomer- en Winterspelen op zijn zender Eurosport mag uitzenden. Daarvoor legt het Amerikaanse mediabedrijf ¤ 1,3 mrd op tafel.

Voor het eerst gaat het Internationaal Olympisch Comité (IOC) met één mediapartij in zee, in plaats van de rechten per land te verkopen. Het samenwerkingsverband van Europese publieke omroepen EBU, waar ook de NOS deel van uitmaakt, is nu afhankelijk van sublicenties die Eurosport aan hen doorverkoopt. David Zaslav, de ceo van Discovery Communications, kan zijn geluk niet op: ‘Niets op de wereld is zo uniek als de Spelen. Het is live, onmisbaar en iedereen vindt het aantrekkelijk.’

Best betaalde topman

De directeuren van de NOS, BBC en France Télevision vormen geen partij voor Zaslav, die vorig jaar bij Discovery $156 mln toucheerde, vooral in aandelen. Daarmee was hij de best betaalde Amerikaanse bestuursvoorzitter. PGGM-adviseur Catherine Jackson noemde zijn beloning onlangs in het FD ‘absurd’. Maar mediamiljardair John Malone, die 29% van Discovery bezit, heeft er geen problemen mee. Sinds Zaslav in 2007 bij Discovery aantrad, steeg de beurskoers met 355%.

Het ging allemaal niet vanzelf. Na zijn komst bij Discovery greep Zaslav hard in. Hij ontsloeg een kwart van het personeel en vrijwel het hele topmanagement. ‘Mensen kwamen om half tien binnen en gingen om zes uur naar huis. Er moest hier tempo worden gemaakt, de energie moest terug.’ De 55-jarige Zaslav is zelf een matineus mens. Hij staat om kwart voor vijf op en wandelt om half zes van zijn woning bij Central Park naar zijn werk. Toen hij merkte dat zijn vrouw steeds pagina's uit ‘O’ scheurde, het magazine van tv-ster Oprah Winfrey, bedacht hij dat Winfrey een eigen tv-zender moest krijgen. Dus belde hij Discovery-oprichter John Hendricks om tien voor zeven 's ochtends op.

Mails vol New Yorks 'slang'

Ondanks zijn genadeloze werkethos is Zaslav geliefd. ‘Hij is één van de meest moreel zuivere mensen die ik ken’, meent regisseur Steven Spielberg. De kledingstijl van Zaslav verraadt weinig pretenties. Hij hult zich, ongeacht het weer, bij voorkeur in hesjes met het logo van zijn werkgever. Zaslav, die opgroeide in Brooklyn, heeft meer eigenzinnigheden. Zijn e-mails staan vol New Yorks slang en afwijkende spelling, door zijn collega's ‘Zasbonics’ gedoopt. Zo schrijft Zaslav consequent ‘wuz’ en ‘tha’, in plaats van ‘was’ en ’the’.

Zaslav dankt het begin van zijn loopbaan aan zijn tennistalent. Het leverde hem als student rechten een beurs op voor de universiteit. Om hogerop te komen, speelde hij tennis met de partners van de advocatenfirma waarvoor werkte. ‘Ik was geen goede advocaat, maar wel een uitstekend tennisspeler.’

In 1989 stapte Zaslav over naar tv-bedrijf NBC. Daar bleek zijn enorme verkooptalent. Hij nam kabelbazen mee naar Wimbledon of de Olympische Spelen. Daar haalde hij hen over hun programmering uit te breiden met zakenzender CNBC, nieuwskanaal MSNBC of vrouwenzender Bravo.

Netflix en Amazon TV

Na bijna twintig jaar NBC werd hij weggekocht door Discovery. Zaslav begon er onder meer familiezender TLC en het Oprah Winfrey Network (OWN). In 2012 kocht hij de Scandinavische zenders van SBS en werd actief in Latijns-Amerika. Sinds vorig jaar komt ruim de helft van zijn inkomsten uit het buitenland. De Nederlandse SBS-zenders zijn nog altijd een potentiële prooi.

Niet alles lukte. Ecozender Planet Green faalde. ‘Een slecht idee, maar gelukkig flopte het snel.’ Bovendien maakt OWN pas sinds twee jaar winst, na honderden miljoenen aanloopverliezen. En er zijn nieuwe beren opgedoem op de weg. Zo moet Discovery een antwoord vinden op de opkomst van Netflix en Amazon TV, op de tv-plannen van Apple en de overname van Time Warner Cable door Charter Communications. De machtige Malone heeft echter alle vertrouwen in zijn ceo. ‘Daar vindt hij vast wat op. Hij moet er eerst even goed over nadenken.’
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_153957815
ja dit is wel kut dan. vond die streams altijd erg chill op de nos site.
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
  dinsdag 30 juni 2015 @ 18:30:39 #80
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_153957986
Mooi zo. Hier is de PO niet voor bedoeld.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_153958797
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 18:30 schreef Janneke141 het volgende:
Mooi zo. Hier is de PO niet voor bedoeld.
Klopt, ook het uitzenden van de TT in Assen is onzin aangezien ze alle andere races op de kalender negeren.

De Tour de France kan wat mij betreft ook wel weg bij de NPO, je hebt immers Eurosport en Sporza.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 30 juni 2015 @ 19:07:18 #82
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_153958914
In principe mogen ze het Journaal ook wel schrappen, we hebben immers al het RTL Nieuws, Journaal 24 en internet.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_153958996
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 19:07 schreef heywoodu het volgende:
In principe mogen ze het Journaal ook wel schrappen, we hebben immers al het RTL Nieuws, Journaal 24 en internet.
Precies, alles weg. Dan pas zullen wij rusten. Minder, minder, minder!
pi_153959213
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 19:07 schreef heywoodu het volgende:
In principe mogen ze het Journaal ook wel schrappen, we hebben immers al het RTL Nieuws, Journaal 24 en internet.
Dit slaat echt helemaal nergens op. Nieuws hoort gewoon bij de PO. :)
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  dinsdag 30 juni 2015 @ 19:19:27 #85
194695 franklop
Fran knock
pi_153959248
WK rugby is gelukkig ook al weg. Gaat RTL doen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_159596704
Dit biedt dan toch wel weer mogelijkheden voor de NOS:
quote:
Olympics: BBC to broadcast every Games up to and including 2024

The BBC will broadcast the next five Olympics - Summer and Winter - on its television, radio and online platforms.

It had already secured the rights for the 2016, 2018 and 2020 Games.

Now an "innovative" partnership with Discovery Communications ensures the 2022 Winter Games in Beijing and the Summer Games two years later will also be broadcast by the corporation.

The announcement ensures the BBC will continue to be the free-to-air home of the best Olympic action until 2024.

"The Olympic Games is one of the nation's most treasured sporting events," said Barbara Slater, director of BBC Sport.

"This is an extensive package of rights that ensures we can offer the best of the Games, across TV, radio, online and digital, maximising the reach and impact of the BBC.

"This ground-breaking partnership also shows how the BBC can collaborate and work with others to continue to bring the very best in sport to licence fee payers."

The next four Olympics take place in Rio de Janeiro (2016), Pyeongchang (2018), Tokyo (2020) and Beijing (2022).

Rio de Janeiro will host the 2016 Olympics
Rio de Janeiro will host the Olympics and Paralympics later this year
The venue for the 2024 Games is yet to be decided.

The 2012 Games in London were watched on the BBC by more than 50 million people in the United Kingdom.

Seven million people accessed the BBC website every day, with 111 million requests for video and more than two million people downloading the app.

UK Sport recently predicted Britain could win as many as 79 medals in Rio, where the Games begin on 5 August.

Mo Farah will be attempting to win another Olympic double after taking 10,000, and 5,000m gold in London, while Jessica Ennis-Hill will defend her heptathlon crown.

"The BBC prides itself on bringing the biggest sporting moments to the public," said Tony Hall, director general of the BBC.

"I'm delighted that through our new partnership with Discovery, the BBC will continue to carry the torch for great sporting coverage right through to the 2024 Games.

"While the BBC has had to take some tough financial decisions, this partnership underlines our commitment to making world class sport available to all."

As part of the agreement, Discovery will sub-license from the BBC exclusive pay-TV rights to the 2018 and 2020 Olympic Games.

David Zaslav, president and chief executive officer of Discovery Communications, said the deal was "a win for UK sports fans".

He added: "For 30 years, our two organisations have chartered new frontiers with co-production partnerships in factual and natural history programming.

"Now we join together once again to bring the most compelling stories of human ambition, sacrifice and achievement to people across the UK."

http://www.bbc.com/sport/olympics/35473371
pi_159600620
quote:
"This is an extensive package of rights that ensures we can offer the best of the Games, across TV, radio, online and digital, maximising the reach and impact of the BBC.''
Ik sluit niet uit dat de hoofdacts niet, of tenminste toch niet live, op de BBC te zien zijn.
  Redactie Sport dinsdag 2 februari 2016 @ 18:31:42 #88
274204 crew  Mexicanobakker
pi_159601447
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 17:52 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ik sluit niet uit dat de hoofdacts niet, of tenminste toch niet live, op de BBC te zien zijn.
Zou toch wel bizar zijn als we de OS niet meer op de reguliere TV konden zien
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_159601540
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 18:31 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Zou toch wel bizar zijn als we de OS niet meer op de reguliere TV konden zien
Eurosport is toch reguliere TV?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 2 februari 2016 @ 18:43:05 #90
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_159601727
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 18:35 schreef wimderon het volgende:

[..]

Eurosport is toch reguliere TV?
Eurosport 2 niet.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_159601875
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 18:43 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Eurosport 2 niet.
Nee, de streams van de NOS ook niet.

Eurosport 1 zal, naar ik mag aannemen, gewoon 24 uur per dag beelden uitzenden. Met stukken minder overbodige analyses en ongelukkig geplande herhalingen dan bij de NOS, maar de keuze van evenementen waarop gefocust gaat worden zal niet veel beter dan de NOS (belachelijke focus op Nederlanders) zijn met vooral evenementen die het grote publiek aanspreken verwacht ik. Iemand die alles wil zien zal toch op streams aangewezen blijven.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 2 februari 2016 @ 18:50:20 #92
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_159601946
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 18:48 schreef wimderon het volgende:

[..]

Nee, de streams van de NOS ook niet.

Eurosport 1 zal, naar ik mag aannemen, gewoon 24 uur per dag beelden uitzenden. Met stukken minder overbodige analyses en ongelukkig geplande herhalingen dan bij de NOS, maar de keuze van evenementen waarop gefocust gaat worden zal niet veel beter dan de NOS (belachelijke focus op Nederlanders) zijn met vooral evenementen die het grote publiek aanspreken verwacht ik. Iemand die alles wil zien zal toch op streams aangewezen blijven.
Dat laatste sowieso en dat is ook logisch als je kijkt hoe belachelijk veel sport er in 2 weken is ( :9~ ). Zelfs als je het perfect indeelt en alles puur op live sport focust is het nauwelijks te doen om alles uit te zenden als je een kanaal of 5 beschikbaar zou hebben :+

Ik hoop wel dat de NOS eenzelfde deal kan sluiten als de BBC. Ideaal zou zijn dat we straks de streams van de NOS hebben (eerlijk is eerlijk, dat was gewoon uitstekend) + BBC + Eurosport 1 en 2 + Eurosport Player. Dan zie je mij in elk geval niet buiten mijn kamer komen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_159601989
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 18:50 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat laatste sowieso en dat is ook logisch als je kijkt hoe belachelijk veel sport er in 2 weken is ( :9~ ). Zelfs als je het perfect indeelt en alles puur op live sport focust is het nauwelijks te doen om alles uit te zenden als je een kanaal of 5 beschikbaar zou hebben :+

Ik hoop wel dat de NOS eenzelfde deal kan sluiten als de BBC. Ideaal zou zijn dat we straks de streams van de NOS hebben (eerlijk is eerlijk, dat was gewoon uitstekend) + BBC + Eurosport 1 en 2 + Eurosport Player. Dan zie je mij in elk geval niet buiten mijn kamer komen.
Jij bent toch wel met mijn eens dat de Olympische Spelen eigenlijk 3 maanden zouden moeten duren.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 2 februari 2016 @ 18:53:11 #94
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_159602036
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 18:51 schreef wimderon het volgende:

[..]

Jij bent toch wel met mijn eens dat de Olympische Spelen eigenlijk 3 maanden zouden moeten duren.
Nee. Drie weken wel, maar de charme van de Spelen verdwijnt wel voor een fors deel als het straks eigenlijk gewoon 3 maanden met ietsje meer sport dan normaal zijn in plaats van een korte tijd volgestouwd met alles wat mooi is.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 maart 2016 @ 10:59:53 #95
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_160829984
quote:
De NOS heeft een akkoord bereikt met Discovery Networks Benelux over een sublicentie voor de Olympische Spelen van 2018 (Pyeongchang) en 2020 (Tokio).

Dat betekent dat de NOS vrijwel op dezelfde manier verslag kan blijven doen van de Spelen als voorheen: met respectievelijk tien uur (2018) en veertien uur (2020) live sport per dag, met oog voor de internationale topsport en met de nadruk op de Nederlandse prestaties. Daarbij zitten ook interviews, reportages en voor- en nabeschouwingen. En dat allemaal live en on-demand, via alle denkbare platformen: televisie, radio, online en mobiel.

De NOS raakte vorig jaar zomer de rechten van de Olympische Spelen aan Discovery Networks Benelux, dat op Eurosport de Spelen gaat uitzenden. Zij houden per Spelen twee sporten exclusief voor de eigen live uitzendingen, waaronder het ijshockeytoernooi tijdens de Spelen van 2018. Hiervan mag de NOS dan wel ruime samenvattingen uitzenden.

Discovery Networks Benelux houdt daarnaast de streamingrechten exclusief. De NOS kan op de eigen digitale platformen, waaronder NOS.nl en de NOS-app, wel gewoon alles uitzenden wat ook op televisie te zien is, live en in samenvatting.
http://nos.nl/artikel/209(...)zien-bij-de-nos.html
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_160830087
quote:
Valt wel mee te leven dan toch. Hopen dat de streams dan voor een acceptabele prijs zijn..
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Redactie Sport / Supervogel maandag 21 maart 2016 @ 11:11:10 #97
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_160830158
quote:
Discovery Networks Benelux houdt daarnaast de streamingrechten exclusief. De NOS kan op de eigen digitale platformen, waaronder NOS.nl en de NOS-app, wel gewoon alles uitzenden wat ook op televisie te zien is, live en in samenvatting.
Oftewel, bij de NOS-streams zie je hetzelfde als op TV.

Ben benieuwd naar de streams van Discovery.
pi_160830201
quote:
15s.gif Op maandag 29 juni 2015 17:20 schreef heywoodu het volgende:
hendriksmj twitterde op maandag 29-06-2015 om 17:13:45 @heywoodu Nou, het is andersom. Eurosport zal geen sublicenties gaan verkopen, is het grote vermoeden. reageer retweet
Die is ook niet serieus te nemen natuurlijk :D
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Redactie Sport / Supervogel maandag 21 maart 2016 @ 11:15:21 #99
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_160830210
Maar er komen dus ook allerlei reportages, voor- en nabeschouwingen, lekker praten de hele tijd *O* *O* >:O
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 maart 2016 @ 11:17:08 #100
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160830236
Het mooiste wat er was, de keuze uit streams, gaat dus verdwijnen achter een paywall... :N
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')