abonnement Unibet Coolblue
pi_153904139
Op het moment hebben we enkel glas in aluminium kozen aan de straatkant van ons appartement. In de winter is dit goed merkbaar. Het tocht niet, maar je merkt de koudestraling.

Om het wat behaaglijker te maken en de stookkosten wat te drukken willen we het enkel glas vervangen door bijvoorbeeld HR++ glas.
Ik begrijp dat de aluminium kozijnen ook niet ideaal zijn, maar het vervangen van alleen het glas leek me voor relatief weinig geld veel op te leveren. Daarnaast hebben we ook nog te maken met een VVE.

Nu overweeg ik het glas zelf te gaan vervangen, maar uitbesteden is niet uitgesloten. Als iemand goede ervaringen heeft met een glasboer in omgeving Den Haag hoor ik het graag!

Over het glas, en het zelf plaatsten daarvan, ben ik benieuwd naar jullie input:

Het gaat om deze kozijnen:




Liniaal ligt tegen de glasband aan.

Mijn plan was de glaslatten in te korten tot de rode lijn en de dikte van het glas zo te kiezen dat ik daar nieuw glasband kan plaatsen. Een spouw van 15mm gaat dan niet lukken, dit zal dan waarschijnlijk 13 worden.

Dikte glas dacht ik aan 5 sp *4 in verband met geluid en de geringe meerprijs ten opzichte van 4 sp *4. De spouw gaat bij 5 dan wel een mm naar beneden. Het maximale oppervlak is 1.65 m^2 dus volgens mij hoef ik daar geen rekening mee te houden.

Wat vinden jullie hiervan?

Ik heb nu één glaslat los gehaald en het glas lijkt gelijmd te zitten in het kozijn:



Is dit gebruikelijk, of ga ik onder de andere latten nog wat vinden? Of geven de glaslatten de rest van de steun?

Voor het afkitten buiten moet ik een hoogwerker huren denk ik (2e etage), of zijn daar andere opties voor?
Ik hoopte eigenlijk op een of andere zelfdichtende band, maar volgens mij bestaat zoiets niet. :s)
Hoe erg is het als de glazen aan de buitenkant nog niet zijn afgekit en er regen op komt? Het gaat me namelijk niet allemaal lukken in een dag denk ik.

Verder hoor ik dingen om me heen over gaatjes boren. Ik kan daar niet echt iets over vinden en kan me ook niet bedenken waarvoor het nuttig zou zijn. Weet iemand daar iets over?

Als laatste, voor glas ben ik aan het kijken bij www.theglassgroup.nl. Heeft iemand ervaringen met dit of andere bedrijven?

Zo, een hele lap tekst. Ik hoop dat er nog iemand is die nog niet is afgehaakt. :P
pi_153904533
Beglazing zonder te kitten heet droge beglazing. Je zoekt dus droge beglazingsrubbers of profielen
pi_153904655
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 16:18 schreef bbtb77 het volgende:
Beglazing zonder te kitten heet droge beglazing. Je zoekt dus droge beglazingsrubbers of profielen
Klinkt goed, bedankt! Ik ga er meteen even naar kijken.
  zondag 28 juni 2015 @ 16:44:37 #4
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_153905104
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 16:18 schreef bbtb77 het volgende:
Beglazing zonder te kitten heet droge beglazing. Je zoekt dus droge beglazingsrubbers of profielen
Aleen is dat bij deze kozijnen niet mogelijk. Daar heb je speciaal geprofileerde kozijnen voor nodig.
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 16:01 schreef B2P het volgende:
Verder hoor ik dingen om me heen over gaatjes boren. Ik kan daar niet echt iets over vinden en kan me ook niet bedenken waarvoor het nuttig zou zijn. Weet iemand daar iets over?
Wanneer je kit aan de buitenzijde niet meer goed afdicht (of je rubber beglazingsprofielen verouderen) heb je kans op lekkage onder je glas. Water dat via de ruit in het raamprofiel terechtkomt en daar niet meer of niet goed weg kan.
Door gaatjes te boren zorg je ervoor dat eventueel lekwater afgevoerd wordt.
Nu moet ik er wel bij vermelden dat aluminium toch niet roest en de noodzaak wat minder is.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  zondag 28 juni 2015 @ 16:48:05 #5
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_153905188
In mijn ervaring is
http://www.glashandel-hetnieuwenoorden.nl/
top (nee, niet in Den Haag inderdaad); behulpzaam en heel scherp geprijsd. Ze maken een hoop zelf en wat ze niet zelf maken kunnen ze leveren (binnen een heel redelijke termijn).

Maar ja, dan heb je 't wel over Spijkenisse.

En een vrijblijvende offerte .... heb je wel vergelijkingsmateriaal / een prijsindicatie.
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
pi_153906801
Piket glas in scheveningen is een prima tent. Ik heb zelf een keer online glas besteld op glaskoning.nl, op het ophalen van de glasbok na ging het heel soepel (en goedkoop).
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_153907037
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 16:18 schreef bbtb77 het volgende:
Je zoekt dus droge beglazingsrubbers of profielen
quote:
3s.gif Op zondag 28 juni 2015 16:44 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Aleen is dat bij deze kozijnen niet mogelijk. Daar heb je speciaal geprofileerde kozijnen voor nodig.

[..]

Ik kwam rubber U-profielen tegen zoals hier.
Zou zoiets een mogelijkheid zijn?

Dit kwam ik ook nog tegen..

quote:
Wanneer je kit aan de buitenzijde niet meer goed afdicht (of je rubber beglazingsprofielen verouderen) heb je kans op lekkage onder je glas. Water dat via de ruit in het raamprofiel terechtkomt en daar niet meer of niet goed weg kan.
Door gaatjes te boren zorg je ervoor dat eventueel lekwater afgevoerd wordt.
Nu moet ik er wel bij vermelden dat aluminium toch niet roest en de noodzaak wat minder is.

Ah, dat klinkt wel logisch. Maar dat heeft dan (behalve dat er dan meer ruimte zit) toch niets met dubbel glas of enkel glas te maken?

quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 16:48 schreef BaardaapAd het volgende:
In mijn ervaring is
http://www.glashandel-hetnieuwenoorden.nl/
top (nee, niet in Den Haag inderdaad); behulpzaam en heel scherp geprijsd. Ze maken een hoop zelf en wat ze niet zelf maken kunnen ze leveren (binnen een heel redelijke termijn).

Maar ja, dan heb je 't wel over Spijkenisse.

En een vrijblijvende offerte .... heb je wel vergelijkingsmateriaal / een prijsindicatie.
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 18:01 schreef Mute_Me het volgende:
Piket glas in scheveningen is een prima tent. Ik heb zelf een keer online glas besteld op glaskoning.nl, op het ophalen van de glasbok na ging het heel soepel (en goedkoop).
Bedankt voor de tips, ik ga ze eens bekijken/bellen/langs fietsen.
pi_153914450
Die rubber u profielen zijn wel chique. Iig geen geprofileerde iets nodig hoor. Voordeel van droge beglazing is dat je meer ruimte overhoudt voor het glas. Beetje glasband en kit doet minimaal 6mm (liever 8mm).
pi_153917255
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 16:01 schreef B2P het volgende:
Als laatste, voor glas ben ik aan het kijken bij www.theglassgroup.nl. Heeft iemand ervaringen met dit of andere bedrijven?
Ik heb daar een aantal keer besteld, prima hoor!
pi_153917500
Vergeet niet dat je huidige kozijnen een koude brug blijven!
pi_153922275
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 22:42 schreef bbtb77 het volgende:
Die rubber u profielen zijn wel chique. Iig geen geprofileerde iets nodig hoor. Voordeel van droge beglazing is dat je meer ruimte overhoudt voor het glas. Beetje glasband en kit doet minimaal 6mm (liever 8mm).
Het lijkt me ook wel makkelijk. Ik zou dan wel de glasmaat moeten bepalen aan de hand van de rubbers. Heb ook nog niet gevonden hoe ze het in de hoeken doen.
Die rubbers variëren van 3mm tot 16mm in (totale) dikte

Ik heb zo'n 40 meter nodig, hier komt dat neer op meer dan 300 euro aan rubber. ;(
Meer dan wat het glas kost en het dubbele van een hoogwerker + toebehoren.

Ik kom vooral op toepassing bij ventilatierooster zoals hier. De prijzen daar zijn al een stuk beter trouwens.

Wat vind je van die glasband voor droge beglazing?

quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 00:08 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Ik heb daar een aantal keer besteld, prima hoor!
Volgens mij heb ik die site via een post van jou gevonden. :)

quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 00:17 schreef Randy_S het volgende:
Vergeet niet dat je huidige kozijnen een koude brug blijven!
Ik weet het, maar zoals ik al zei, proberen we de grootste boosdoeners aan te pakken en zijn andere kozijnen geen optie in verband met de VVE.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')