abonnement Unibet Coolblue
pi_153887699
Over een week gaat in Utrecht de Tour de France van start. Voorafgaand aan de Grand Départ storten Frank Evenblij en Erik Dijkstra zich in zeven afleveringen van Bureau sport op de mythes en mysteries van de wielersport.

"De wielersport lijkt wel een kalifaat. Alles moet perfect! De juiste sokken, zwarte broek en minimaal gladgeschoren benen", zegt Erik Dijkstra hierover.

Eerste aflevering
In deze eerste aflevering ontmoeten ze de Tourwinnaar van vorig jaar, Vincenzo Nibali. Ze praten onder meer over het slaapgedrag van de Italiaan. Joop Zoetemelk zei ooit: "De Tour win je in bed." Is Nibali het hiermee eens? Ook ondervinden de presentatoren hoe een profrenner leeft tijdens een wielerronde en interviewen ze Lars Boom, de laatste Nederlandse winnaar van een Tour-etappe.

Vrouwenwielrenpanel
In de bioscoop van Bureau sport bespreekt een vrouwenwielrenpanel, bestaande uit Leontien van Moorsel, Roxane Knetemann (wielrenster en dochter van oud-kampioen Gerrie), Ramona van der Lecq (wielervrouw van Niki Terpstra) en journalist en wielrenster Marijn de Vries, iedere dag een thema. Dit keer is dat soigneren.

Oudste fietspad
De uitzending sluit dagelijks af met de een (ex)topsporter die probeert een zo hoog mogelijke snelheid te behalen op het oudste fietspad van Nederland: de Maliebaan in Utrecht.
---

Vanavond om 21.05 op NLD3
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_153888042
Ben benieuwd, goed programma.
sig verwijderd door FA
pi_153888058
Zin in :)
Leuk om de Tourkoorts nog meer te verhogen.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 20:09:42 #4
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_153888073
Wij spelen altijd doping bingo, met de Tour. Met een ploegenklassement en alles.

Eigenlijk zou je net als met andere sporten meerdere versies naast elkaar moeten hebben; de gewone Tour, de dopingvrije Tour, de gehandicapten mensen met een beperking Tour .... en dan zowel in een Mannen versie, een Vrouwen versie als een Gemengde versie.

Goed, serieus; ik kijk af en toe een stukje Tour. Zonder geluid; gewoon mooie opnamen - vanuit de helikopter bij voorkeur - van mooie stukjes Frankrijk. Met veel bergen en kleine stroompjes in diepe afgronden tussen oude gebouwen. Prachtig!

En dan valt het zo tegen, als je daar op hoopt / rekent, om een of ander vrij afgrijselijk stukje Nederland gepresenteerd te krijgen (Spijkenisse, GETVERDEMME! Met van die flurkpnebbers die een stuk meefietsen parallel aan de koers; dat soort gekken heb je in Frankrijk niet [vooral omdat daar niet van die parallelle wegen zijn neem ik aan]).

Zonder geluid is de Tour best leuk. Vooral zonder Mart Smeets geluid. En dan vooral en bovenal zonder Nederlandse etappe. We hebben recht op een Spijkenissevrij bestaan!

Uhm ..... en net als met dat voetbal kun je die programma's 'er om heen' doorspoelen. Al dat GELUL over sport, vreselijk!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
pi_153889220
Ik zit klaar, leuk programma altijd.
pi_153889381
en los
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Forum Admin / PR zaterdag 27 juni 2015 @ 21:10:36 #7
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_153889406
Nibali _O_
  Forum Admin / PR zaterdag 27 juni 2015 @ 21:13:54 #8
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_153889485
Heel ongemakkelijk zo'n gemonteerd stukje met een tolk
pi_153889502
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 21:13 schreef Sked het volgende:
Heel ongemakkelijk zo'n gemonteerd stukje met een tolk
Ja precies dat vind ik ook altijd :') Terwijl hij toch prima Engels spreekt
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_153889525
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 21:14 schreef franklop het volgende:

[..]

Ja precies dat vind ik ook altijd :') Terwijl hij toch prima Engels spreekt
Nibali en prima Engels? Nee toch?
pi_153889538
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 21:15 schreef showtimer het volgende:

[..]

Nibali en prima Engels? Nee toch?
Naja de stukjes die ik net hoorde wel :P

Die gast die hard lacht om de term. Die weet ook dat je de Tour alleen wint als je een brief van Vino krijgt
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_153889604
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 21:16 schreef franklop het volgende:

[..]

Naja de stukjes die ik net hoorde wel :P
Toen Frank naar zijn foto wees en hij "my" zei? :P
  Forum Admin / PR zaterdag 27 juni 2015 @ 21:20:40 #13
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_153889609
Denk je van Vanbelleghem af te zijn, gebruiken ze hier zijn stem _O-
pi_153889698
Cipo _O_
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_153890019
Die foto van Armstrong was sowieso nep, dit is de originele:
pi_153890105
Valt me trouwens tegen dat Zonneveld niet weet dat Ibarguren in '99 de ploegdokter van Lotto was, als hij toch mensen weg aan het strepen is met 'guilt by association'.
pi_153890111
Dat was wel de eerste waar ik aan dacht ja _O-
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_153890192
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 21:46 schreef wimderon het volgende:
Valt me trouwens tegen dat Zonneveld niet weet dat Ibarguren in '99 de ploegdokter van Lotto was, als hij toch mensen weg aan het strepen is met 'guilt by association'.
Wie heeft dan die Tour gewonnen als we ook VDW afstrepen ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Forum Admin / PR zaterdag 27 juni 2015 @ 21:52:07 #19
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_153890223
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 21:50 schreef TLC het volgende:

[..]

Wie heeft dan die Tour gewonnen als we ook VDW afstrepen ?
Kenny van Hummel
pi_153890345
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 21:50 schreef TLC het volgende:

[..]

Wie heeft dan die Tour gewonnen als we ook VDW afstrepen ?
Stéphane Heulot op plek 14?

Maar die reed daarvoor ook bij Banesto
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_153890605
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 21:50 schreef TLC het volgende:

[..]

Wie heeft dan die Tour gewonnen als we ook VDW afstrepen ?
Álvaro González de Galdeano ofzo :')
pi_153890966
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 21:57 schreef franklop het volgende:

[..]

Stéphane Heulot op plek 14?

Maar die reed daarvoor ook bij Banesto
Die kon matig klimmen en ineens de gele trui houden in de bergen :').
sig verwijderd door FA
pi_153891390
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 22:27 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Die kon matig klimmen en ineens de gele trui houden in de bergen :').
Bovendien een opmerkelijke rol speelde in de Armstrong-Bassons gate van dat jaar. En als perschef van Saunier Duval pas zijn mond open deed over de dopingpraktijken van Gianetti toen alles al bijna opgerold was. :+
  zondag 28 juni 2015 @ 11:18:15 #24
194695 franklop
Fran knock
pi_153898744
Frank Evenblij bezoekt in Bureau sport een speciale training van Nederlands Tourhoop Bauke Mollema op Ameland. En waarom hebben veel amateurwielrenners eigenlijk geen bel op de fiets?

Menig fietser of wandelaar zal er weleens van geschrokken zijn: een harde roep gevolgd door voorbijrazende mannen op racefietsen. Frank Evenblij en Erik Dijkstra vragen zich in Bureau sport af waarom deze amateurwielrenners niet gewoon een bel op hun fiets monteren. En waarom fietsen ze zo vaak voor het goede doel; hebben ze soms een motivatie nodig? Ook Youp van 't Hek verdiept zich in zijn column in de amateurwielrenner.

Prof
Er is ook aandacht voor een prof op de fiets: Nederlands Tourhoop Bauke Mollema. Frank Evenblij woont een speciale training van hem bij op Ameland. Erik Dijkstra gaat verder een virtuele strijd aan met journalist en fervent wielrenster Nynke de Jong. Wielerlegende Hennie Kuiper neemt plaats in de Verhoorwagen.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_153900961
Wel mooi dat Nibali spontaan Gesink noemde als mogelijk eerste Nederlandse tourwinnaar de komende jaren. Ok, wie moet hij anders noemen, maar er sprak toch respect uit voor zijn capaciteiten ondanks dat hij zo weinig heeft kunnen laten zien de afgelopen jaren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')