uiteraard komt er nu geld vrij bij Renault Sports eventueel voor F1, maar toen het WSR in zijn huidige vorm werd opgericht in 2005 was er ook het oude F1 team. Of het een een beslissing is omwille van het andere is niet uitgesloten, maar ik denk dat het een marketing technische beslissing is. WSR blijft een gratis PR-evenement, als de kosten niet meer opwegen tegen de inkomsten (beter gezegd winsten) dan worden die uitgaves gewoon stopgezet. Bij Renault zijn ze ook niet tevreden over het superlicentie punten systeem, ondanks dat het gewijzigd is overlaatst zijn ze nog niet gelijk gesteld aan GP2 en dat steekt ze. Evenls dat het ze steekt dat het WSR minder punten krijgt van een nog niet bestaand kampioenschap (FIA F2, 40 punten), en dat terwijl ze enorm veel rijders hebben geleverd aan de F1 de laatste paar jaren. Imho is het een combi van die factoren die hun tot die beslissing heeft laten komen.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 17:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik denk dat hiermee de kans dat Renault komend jaar Lotus overneemt en weer als fabrieksteam in de F1 aan de slag gaat een stuk groter geworden is
Het stoppen met support van FR3.5 is dat ook het einde voor WSR events?quote:Op zondag 26 juli 2015 11:13 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
uiteraard komt er nu geld vrij bij Renault Sports eventueel voor F1, maar toen het WSR in zijn huidige vorm werd opgericht in 2005 was er ook het oude F1 team. Of het een een beslissing is omwille van het andere is niet uitgesloten, maar ik denk dat het een marketing technische beslissing is. WSR blijft een gratis PR-evenement, als de kosten niet meer opwegen tegen de inkomsten (beter gezegd winsten) dan worden die uitgaves gewoon stopgezet. Bij Renault zijn ze ook niet tevreden over het superlicentie punten systeem, ondanks dat het gewijzigd is overlaatst zijn ze nog niet gelijk gesteld aan GP2 en dat steekt ze. Evenls dat het ze steekt dat het WSR minder punten krijgt van een nog niet bestaand kampioenschap (FIA F2, 40 punten), en dat terwijl ze enorm veel rijders hebben geleverd aan de F1 de laatste paar jaren. Imho is het een combi van die factoren die hun tot die beslissing heeft laten komen.
Zoals ik het gelezen heb stoppen ze juist met WSR, en niet enkel met FR3.5. Dus ja, WSR events gaat iets anders worden normaal gezien.quote:Op zondag 26 juli 2015 14:05 schreef TargaFlorio het volgende:
Het stoppen met support van FR3.5 is dat ook het einde voor WSR events?
Ken je bedragen voor het runnen ervan dan? Niet vergeten dat alles gratis aan inkomst is, circuits moeten afgehuurd worden, personeel voor de opbouw en afbraak van alle entertainment ''dorpen''. Ik twijfel of ze het doen omdat ze misschien weer een team willen gaan runnen in F1, maar de kosten van het WSR zijn een mooie bijkomstigheid om terug in een raceteam te steken.quote:En met het geld dat Renault stopt in FR3.5 kun je natuurlijk geen F1 team draaiend houden.
Organiseren van WSR events kost inderdaad wel serieus geld, FR3.5 zal niet veel kosten omdat teams voor motoren moeten betalen.quote:Op zondag 26 juli 2015 14:15 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Zoals ik het gelezen heb stoppen ze juist met WSR, en niet enkel met FR3.5. Dus ja, WSR events gaat iets anders worden normaal gezien.
[..]
Ken je bedragen voor het runnen ervan dan? Niet vergeten dat alles gratis aan inkomst is, circuits moeten afgehuurd worden, personeel voor de opbouw en afbraak van alle entertainment ''dorpen''. Ik twijfel of ze het doen omdat ze misschien weer een team willen gaan runnen in F1, maar de kosten van het WSR zijn een mooie bijkomstigheid om terug in een raceteam te steken.
Walt Disney?quote:Op zondag 26 juli 2015 10:37 schreef Jigzoz het volgende:
Wie heeft de term Mickey Mouse-baan bedacht?
Een inhaalactie zat er niet in in Blanchimont, maar de druk stond er wel op. Blijf achter Gasly en je verliest downforce en wellicht de kans om in te halen in de busstop chicane. Zorg dat Gasly niet op de racelijn kan en je hebt wel een kans.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 16:06 schreef Sinister-D- het volgende:
Hmmm, als ik het zo weer zie, Gasly mocht nooit zover naar rechts toegaan door De Jong buiten de baan te drijven. Maar wat had De Jong in godsnaam in gedachten om Gasly in Blanchimont for fucks sake buitenom in te halen Dat lukt never nooit niet met dat snelheidsverschil wat De Jong had.
Ja, hij is ok.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 16:02 schreef King_Merc het volgende:
Hopen dat alles goed is met hem ..
Gasly mag ook een zwarte vlag krijgen..
Mooi had ik ook wel verwacht nadat ze de herhaling lieten zien,quote:
Ik denk dat het risico om 'm er langs te zetten in zo'n hoge snelheidsbocht groter is dan de kans van slagen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 16:09 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Een inhaalactie zat er niet in in Blanchimont, maar de druk stond er wel op. Blijf achter Gasly en je verliest downforce en wellicht de kans om in te halen in de busstop chicane. Zorg dat Gasly niet op de racelijn kan en je hebt wel een kans.
Mwa, zou normaal weinig problemen moeten geven, was gewoon een vreemde actie van Gasly om hem zo eraf te drukken.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 16:52 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik denk dat het risico om 'm er langs te zetten in zo'n hoge snelheidsbocht groter is dan de kans van slagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |