SPT / Formula Equote:Op zaterdag 27 juni 2015 14:35 schreef nils7 het volgende:
Iemand enig idee waar ik een streampje van de Formula E mee kan pakken?
Rossi daarentegenquote:
5s tijdstraf voor track limits.quote:
Is Ocon GP3 gaan doen ja? Ik was in de veronderstelling dat hij GP2 was gaan doenquote:Op zondag 5 juli 2015 09:59 schreef Jigzoz het volgende:
Toch wel triest. Vorig jaar versloeg Ocon Verstappen nog heel regelmatig en eindigde hij twee plekken voor hem in de eindstand. Dit jaar rijdt Verstappen de sterren van de hemel in de F1 en Ocon rijdt rondjes in de GP3.
Ik kan me niet voorstellen dat Ocon erg tevreden is met het tempo van zijn carrière.
Geen geld voor.quote:Op zondag 5 juli 2015 11:10 schreef Geralt het volgende:
[..]
Is Ocon GP3 gaan doen ja? Ik was in de veronderstelling dat hij GP2 was gaan doen
Oei. Als dat maar niet vervelend uit pakt voor zijn verdere carriere. Ik wil hem ook wel in de F1 zien over een tijdje.quote:Op zondag 5 juli 2015 11:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Geen geld voor.
En valt nu een beetje tegen.
Dat krijg je dus met nep-startopstellingen voor r2.....quote:
Hij is zelfs een plek gezakt...quote:Op zondag 5 juli 2015 11:20 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat krijg je dus met nep-startopstellingen voor r2.....
Vul ipv Ocon eens De Vries is, en pas dan die laatste zin eens aan. Daar beweerde je laatst van dat ie wel goed bezig.....quote:Op zondag 5 juli 2015 11:20 schreef sasquatsch het volgende:
De verwachting was dat Ocon a la Vandoorne het kampioenschap zou domineren. Dat is dus niet het geval. Hij staat pas derde.
Race 1 was het ook slechts P3. En deze race was ook niet al te best. Hij kwam na zijn slechte start niet echt naar voren.quote:Op zondag 5 juli 2015 11:20 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat krijg je dus met nep-startopstellingen voor r2.....
Andere verwachtingen.quote:Op zondag 5 juli 2015 11:22 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Vul ipv Ocon eens De Vries is, en pas dan die laatste zin eens aan. Daar beweerde je laatst van dat ie wel goed bezig.....
Zo kun je natuurlijk alle kromme zaken recht pratenquote:
Bij De Vries verwacht ik geen dominantie. Dat verwachtte ik bij Ocon wel, beetje analoog aan Vandoorne.quote:Op zondag 5 juli 2015 11:47 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Zo kun je natuurlijk alle kromme zaken recht praten
Dan onderschat jij het niveau van de GP3 denk ik.quote:Op zondag 5 juli 2015 14:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Bij De Vries verwacht ik geen dominantie. Dat verwachtte ik bij Ocon wel, beetje analoog aan Vandoorne.
Maar misschien moet ik mijn verwachtingen bijstellen.
Die kan ook beter richting GT's of LMP's gaan, gaat F1 toch niet halen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:23 schreef sasquatsch het volgende:
Van Buuren is weg bij Charouz Lotus in de FR 3.5 en wordt dit weekend vervangen door Stockinger. Van Buuren zelf komt voor Pons in actie door visa problemen van de Indonesiër Armand.
dan rol je toch uit meer naar de pitmuur ? en laat je hem niet uitrollen midden op de baan ?quote:Op zondag 12 juli 2015 12:58 schreef Nattekat het volgende:
Wat de... Misschien door zijn benzine heen?
Inderdaad. Dan zet je hem bij de pitmuur neer. Nu rijdt hij exact over de rechter startopstellingen heen.quote:Op zondag 12 juli 2015 13:40 schreef King_Merc het volgende:
[..]
dan rol je toch uit meer naar de pitmuur ? en laat je hem niet uitrollen midden op de baan ?
daar had ie beter bij na kunnen denken..
Problemen met de ophanging volgens zijn Twitter.quote:Op zondag 12 juli 2015 12:54 schreef Vriezzer het volgende:
Merhi en Lafiti hadden even een groot 'momentje':
Het is mij totaal onduidelijk waarom Merhi daar zo langzaam (en nog altijd redelijk midden op de baan) gaat rijden. Ik dacht er het eerste aan dat Merhi een proefstart wou gaan maken. Maar dat mag helemaal niet. Ik snap er niets van. En een vierde plaats in WSR is nou ook niet iets wat je heel erg gaat vieren door langzaam langs je team te rijden, me dunkt.
Terecht. Als het aan zijn ophanging lag, dan had hij op zijn minst uit alle macht kunnen proberen om de bolide langs de pitmuur te parkeren. Dat deed hij niet. Hij kan niemand wijs maken dat hij wel naar de rechter startrij kon sturen, maar niet meer verder dan dat.quote:
Ze willen de klasse behouden en de teams gaan binnenkort om de tafel zitten om de toekomst te bespreken.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 17:03 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hm. Bijzonder. Houdt de klasse op, of wat wordt het?
Ik denk dat hiermee de kans dat Renault komend jaar Lotus overneemt en weer als fabrieksteam in de F1 aan de slag gaat een stuk groter geworden isquote:Op zaterdag 25 juli 2015 17:03 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hm. Bijzonder. Houdt de klasse op, of wat wordt het?
uiteraard komt er nu geld vrij bij Renault Sports eventueel voor F1, maar toen het WSR in zijn huidige vorm werd opgericht in 2005 was er ook het oude F1 team. Of het een een beslissing is omwille van het andere is niet uitgesloten, maar ik denk dat het een marketing technische beslissing is. WSR blijft een gratis PR-evenement, als de kosten niet meer opwegen tegen de inkomsten (beter gezegd winsten) dan worden die uitgaves gewoon stopgezet. Bij Renault zijn ze ook niet tevreden over het superlicentie punten systeem, ondanks dat het gewijzigd is overlaatst zijn ze nog niet gelijk gesteld aan GP2 en dat steekt ze. Evenls dat het ze steekt dat het WSR minder punten krijgt van een nog niet bestaand kampioenschap (FIA F2, 40 punten), en dat terwijl ze enorm veel rijders hebben geleverd aan de F1 de laatste paar jaren. Imho is het een combi van die factoren die hun tot die beslissing heeft laten komen.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 17:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik denk dat hiermee de kans dat Renault komend jaar Lotus overneemt en weer als fabrieksteam in de F1 aan de slag gaat een stuk groter geworden is
Het stoppen met support van FR3.5 is dat ook het einde voor WSR events?quote:Op zondag 26 juli 2015 11:13 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
uiteraard komt er nu geld vrij bij Renault Sports eventueel voor F1, maar toen het WSR in zijn huidige vorm werd opgericht in 2005 was er ook het oude F1 team. Of het een een beslissing is omwille van het andere is niet uitgesloten, maar ik denk dat het een marketing technische beslissing is. WSR blijft een gratis PR-evenement, als de kosten niet meer opwegen tegen de inkomsten (beter gezegd winsten) dan worden die uitgaves gewoon stopgezet. Bij Renault zijn ze ook niet tevreden over het superlicentie punten systeem, ondanks dat het gewijzigd is overlaatst zijn ze nog niet gelijk gesteld aan GP2 en dat steekt ze. Evenls dat het ze steekt dat het WSR minder punten krijgt van een nog niet bestaand kampioenschap (FIA F2, 40 punten), en dat terwijl ze enorm veel rijders hebben geleverd aan de F1 de laatste paar jaren. Imho is het een combi van die factoren die hun tot die beslissing heeft laten komen.
Zoals ik het gelezen heb stoppen ze juist met WSR, en niet enkel met FR3.5. Dus ja, WSR events gaat iets anders worden normaal gezien.quote:Op zondag 26 juli 2015 14:05 schreef TargaFlorio het volgende:
Het stoppen met support van FR3.5 is dat ook het einde voor WSR events?
Ken je bedragen voor het runnen ervan dan? Niet vergeten dat alles gratis aan inkomst is, circuits moeten afgehuurd worden, personeel voor de opbouw en afbraak van alle entertainment ''dorpen''. Ik twijfel of ze het doen omdat ze misschien weer een team willen gaan runnen in F1, maar de kosten van het WSR zijn een mooie bijkomstigheid om terug in een raceteam te steken.quote:En met het geld dat Renault stopt in FR3.5 kun je natuurlijk geen F1 team draaiend houden.
Organiseren van WSR events kost inderdaad wel serieus geld, FR3.5 zal niet veel kosten omdat teams voor motoren moeten betalen.quote:Op zondag 26 juli 2015 14:15 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Zoals ik het gelezen heb stoppen ze juist met WSR, en niet enkel met FR3.5. Dus ja, WSR events gaat iets anders worden normaal gezien.
[..]
Ken je bedragen voor het runnen ervan dan? Niet vergeten dat alles gratis aan inkomst is, circuits moeten afgehuurd worden, personeel voor de opbouw en afbraak van alle entertainment ''dorpen''. Ik twijfel of ze het doen omdat ze misschien weer een team willen gaan runnen in F1, maar de kosten van het WSR zijn een mooie bijkomstigheid om terug in een raceteam te steken.
Walt Disney?quote:Op zondag 26 juli 2015 10:37 schreef Jigzoz het volgende:
Wie heeft de term Mickey Mouse-baan bedacht?
Een inhaalactie zat er niet in in Blanchimont, maar de druk stond er wel op. Blijf achter Gasly en je verliest downforce en wellicht de kans om in te halen in de busstop chicane. Zorg dat Gasly niet op de racelijn kan en je hebt wel een kans.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 16:06 schreef Sinister-D- het volgende:
Hmmm, als ik het zo weer zie, Gasly mocht nooit zover naar rechts toegaan door De Jong buiten de baan te drijven. Maar wat had De Jong in godsnaam in gedachten om Gasly in Blanchimont for fucks sake buitenom in te halen Dat lukt never nooit niet met dat snelheidsverschil wat De Jong had.
Ja, hij is ok.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 16:02 schreef King_Merc het volgende:
Hopen dat alles goed is met hem ..
Gasly mag ook een zwarte vlag krijgen..
Mooi had ik ook wel verwacht nadat ze de herhaling lieten zien,quote:
Ik denk dat het risico om 'm er langs te zetten in zo'n hoge snelheidsbocht groter is dan de kans van slagen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 16:09 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Een inhaalactie zat er niet in in Blanchimont, maar de druk stond er wel op. Blijf achter Gasly en je verliest downforce en wellicht de kans om in te halen in de busstop chicane. Zorg dat Gasly niet op de racelijn kan en je hebt wel een kans.
Mwa, zou normaal weinig problemen moeten geven, was gewoon een vreemde actie van Gasly om hem zo eraf te drukken.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 16:52 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik denk dat het risico om 'm er langs te zetten in zo'n hoge snelheidsbocht groter is dan de kans van slagen.
Nee hoor, dat mag gewoon. Bovendien zat hij er niet echt naast.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 16:58 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Mwa, zou normaal weinig problemen moeten geven, was gewoon een vreemde actie van Gasly om hem zo eraf te drukken.
Niet op het rechte stuk, zoals hier het geval was. In de bocht mag je de auto naar buiten laten lopen, maar dit was nog voor de bocht. De Jong zat er ver genoeg naast om te zorgen dat Gasly hem die ruimte moest laten.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 17:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee hoor, dat mag gewoon. Bovendien zat hij er niet echt naast.
Vind ik niet. Je moet er maar naast zitten. Alleen de vleugel ernaast is niet voldoende.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 17:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet op het rechte stuk, zoals hier het geval was. In de bocht mag je de auto naar buiten laten lopen, maar dit was nog voor de bocht. De Jong zat er ver genoeg naast om te zorgen dat Gasly hem die ruimte moest laten.
Ach in de F1 maakt het niet uit hoever je ernaast zit. Dan mag men je er ook afduwen dus wat dat betreft zou het me niks verbazen als er geen straf komtquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 17:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Vind ik niet. Je moet er maar naast zitten. Alleen de vleugel ernaast is niet voldoende.
Er zal ook geen straf volgen.
Wel als het op het rechte stuk is, zoals hier het geval was.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 17:56 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Ach in de F1 maakt het niet uit hoever je ernaast zit. Dan mag men je er ook afduwen dus wat dat betreft zou het me niks verbazen als er geen straf komt
Hij zat met zijn voorband voor de achterband van Gasly. Dat is ver genoeg.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 17:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Vind ik niet. Je moet er maar naast zitten. Alleen de vleugel ernaast is niet voldoende.
Er zal ook geen straf volgen.
Je doelt op het recht van de racelijn neem ik aan. Die vlieger gaat op het rechte stuk niet op. Zet De Jong hem er half naast in een bocht dan heeft hij niet genoeg overlap om de schuld bij Gasly te leggen, dit was echter gewoon een vreemde actie van Gasly.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 17:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee hoor, dat mag gewoon. Bovendien zat hij er niet echt naast.
Warm was het hequote:
einde seizoen lijkt me danquote:Op zondag 23 augustus 2015 09:48 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Warm was het he
Ik heb de vellen langs mijn gezicht hangen nu
Edit: gebrojen ruggewervel voot de jong lees ik net
15de. Maar zelf ook niet gezien. Wel opgenomen en kan het dus nog terugkijken.quote:Op zondag 23 augustus 2015 10:38 schreef Sinister-D- het volgende:
Net op tijd wakker voor de gp2 had de gp3 nog willen kijken op ES. Heeft Visser iets degelijks ervan gemaakt gehad?
Zo gaat het niet lukken, nee.quote:Op zondag 23 augustus 2015 11:07 schreef Sinister-D- het volgende:
Kut vsc geen goed nieuws voor Stoffel
Hij gaat trouwen ?quote:Op zondag 23 augustus 2015 11:08 schreef alwaysonhold het volgende:
Offtopic maar toch, Robin Frijns Haas f1? Wat zou het zijn? https://twitter.com/rfrijns/status/635371728261222400
Of de DTM of iets in de LMP'squote:Op zondag 23 augustus 2015 11:08 schreef alwaysonhold het volgende:
Offtopic maar toch, Robin Frijns Haas f1? Wat zou het zijn? https://twitter.com/rfrijns/status/635371728261222400
DTM met Audi?quote:Op zondag 23 augustus 2015 11:08 schreef alwaysonhold het volgende:
Offtopic maar toch, Robin Frijns Haas f1? Wat zou het zijn? https://twitter.com/rfrijns/status/635371728261222400
Gasly heeft 10 seconden straf gekregen voor het incident met De Jong.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 17:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Vind ik niet. Je moet er maar naast zitten. Alleen de vleugel ernaast is niet voldoende.
Er zal ook geen straf volgen.
quote:Gasly admitted after the race that he didn't leave de Jong enough room because he wasn't expecting him to be on the outside.
"To be fair I wasn't looking in the mirror, I was already looking at Blanchimont and I didn't leave him enough space," Gasly told AUTOSPORT.
Gasly was penalised for the incident with a 10-second time penalty.
Formule E! Hij test twee dagen bij het team van Andretti.quote:
Oh, shit . De straf is ietwat overdreven, hij raakt hem niet opzettelijk.quote:Op maandag 24 augustus 2015 18:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Gasly heeft 10 seconden straf gekregen voor het incident met De Jong.
Hij geeft ook toe hem niet genoeg ruimte gegeven te hebben omdat hij hem daar niet verwacht had en niet in zijn spiegels heeft gekeken.
Contract bij Sauberquote:Op zondag 23 augustus 2015 11:08 schreef alwaysonhold het volgende:
Offtopic maar toch, Robin Frijns Haas f1? Wat zou het zijn? https://twitter.com/rfrijns/status/635371728261222400
Jammer, die klasse interesseert me namelijk helemaal niet.quote:Op maandag 24 augustus 2015 18:21 schreef sasquatsch het volgende:
Formule E! Hij test twee dagen bij het team van Andretti.
Valt imo niet onder junior series, maar meer als een volwassen alternatieve seriequote:Op zaterdag 5 september 2015 10:05 schreef sasquatsch het volgende:
En ook nog de Blancpain Sprint Series.
Zo bedoelde ik het ook niet. Maar als nog meer races om vandaag en morgen te kijken.quote:Op zaterdag 5 september 2015 11:08 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Valt imo niet onder junior series, maar meer als een volwassen alternatieve serie
Ik denk dat er misschien eens algemeen GT-topic gemaakt moet worden waar Blancpain, Porsche Supercup oa in besproken kan worden.
HD Ace stream: bc1a8c8a63fe687720a8d7e97cae15f69dd6301fquote:Op zaterdag 5 september 2015 15:23 schreef Pagan het volgende:
Enig idee waar ik een GP2 stream kan vinden? CanalDigitaal zend Sport1racing niet uit.
Het zijn stevige wagens hoor, als een Canamasas erin moet rijden moeten ze wel enorm sterk zijn....quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:11 schreef King_Merc het volgende:
Dat die Sirotkin nog kan door rijden..
Nou, vooruit maar dan. Goed dat Rossi ondertussen meeleest.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:21 schreef Sinister-D- het volgende:
Rossi mag weleens wat nieuws proberen, Vandoorne weet precies waar die moet verdedigen omdat Rossi elke ronde hetzelfde doet....
Was nog steeds hetzelfde DRS truukjequote:Op zaterdag 5 september 2015 16:24 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Nou, vooruit maar dan. Goed dat Rossi ondertussen meeleest.
Zo de tyfusquote:
What Da Fuq !! Die kerel zijn rug moet wel een dusdanige optater hebben gekregen dat die voorlopig niet meer kan rijdenquote:
Hoe komt die kerel ineens op de bandenstapel? Dat is toch niet in beeld?quote:
Artikel op FOK!sport staat al, met namenquote:Op zaterdag 5 september 2015 17:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoe komt die kerel ineens op de bandenstapel? Dat is toch niet in beeld?
En wie zijn het?
Edit: die eerste zie je inderdaad ook de baan af gaan.
Ging lekker daarquote:
redelijk jaquote:
die is toch flink gegroeid sinds zijn overwinning laatstquote:
I believe I can fly.....quote:
twitter:nyckdevries twitterde op zondag 06-09-2015 om 17:35:56 Bad news! Nyck will recieve a 2 place grid penalty for the next race at the Nürburgring. Either for contact with Ellinas or Bonifacio. #WSR reageer retweet
volgens mij dit jaar een groter veld, vorig jaar was het probleem met de logistiek, van het europees kampioenschap, al die auto,s waren al op transport naar Rusland ..quote:Op zondag 13 september 2015 21:23 schreef 4-elements het volgende:
Weet iemand iets over de startlijst van de Masters komend weekeinde? Is er dit jaar wel een fatsoenlijke startlijst? Als het net als vorig jaar is, sla ik het maar over. Dat was met net tien wagens een aanfluiting. En dat heb ik het niet alleen over de F3 vorig jaar...
F3 euroseries is andere spec auto ja.quote:Op maandag 14 september 2015 06:39 schreef Sinister-D- het volgende:
Ik dacht dat het kwam omdat niet alle F3 klassen aan de juiste specs voldeden.
20 inschrijvingen, waarvan er 3 nog geen bevestigde coureur hebben.quote:Op zondag 13 september 2015 21:23 schreef 4-elements het volgende:
Weet iemand iets over de startlijst van de Masters komend weekeinde? Is er dit jaar wel een fatsoenlijke startlijst? Als het net als vorig jaar is, sla ik het maar over. Dat was met net tien wagens een aanfluiting. En dat heb ik het niet alleen over de F3 vorig jaar...
quote:Amid the backdrop of this week’s FIA World Endurance Championship event at the Circuit of the Americas, SCCA Pro Racing and its partners unveiled plans for a new championship to begin in 2016
The American championship will use a locally-developed Crawford chassis and a 2.0-litre Honda engine producing the category-specified 160 PS – both of which are currently undergoing the FIA Formula 4 homologation process.
As testament to the continued global growth and acceptance of FIA Formula 4, the US series will join championships already established in Australia, Japan, Germany, the United Kingdom, Italy, China, and Northern Europe – with new championships set to be launched in Mexico, South East Asia and Spain in the near future.
Stefano Domenicali, President, FIA Single-Seater Commission, says the introduction to the United States is a logical step for FIA Formula 4 and American racing.
“Given the global reach of FIA Formula 4, it is both natural and essential that the category arrives in the United States,” said Mr Domenicali.
“It is obviously a huge motor sport market with a proud and rich history that, perhaps because of its prolific national racing scene, has been under-represented in World Championship motor sport.
“FIA Formula 4 occupies a very important role on the FIA’s single-seater pyramid towards the pinnacle of motor sport; that of being the first step out of Karting, which then leads to Formula 3, Formula 2 and then hopefully, Formula 1.
“The nature of FIA Formula 4 is a national championship, meaning that driver entries are only allowed from the country in which it is run – as a result it is a way of specifically developing young American talent.
“By introducing Formula 4 to the US, the hope is that more Americans get experience that proves valuable as they look to develop their career locally or overseas.
“On behalf of the FIA, I must thank everybody at ACCUS and SCCA Pro Racing, as well as their partners for bringing FIA Formula 4 to the United States.”
The regulations for FIA Formula 4 are based on four pillars, with the aim for each championship to provide:
- consistent organisational standards
- technical fairness
- sporting relevance
- ongoing stability – specifically through cost containment by implementing the key measure of establishing fixed costs for chassis and parts.
F4 allows drivers to compare themselves to the best young talent around the world by establishing similar racing experiences and standards at a national level.
Open to drivers 15 years of age and above, the FIA’s new entry-level single-seater class is organised by FIA-affiliated National Sporting Authorities (ASN), such as ACCUS, with support from sponsors and suppliers.
Bron: FIA
en Nederland (de KNAF) heeft vandaag ook een presentatie gedaan bij de F3 masters dat er komend jaar een BeNeLux F4 kampioenschap komtquote:Op vrijdag 18 september 2015 09:05 schreef nils7 het volgende:
Nieuwe F4 Verenigde Staten.
Best flink nieuws aangezien ze daar weinig met EU/Global classes hebben:
http://www.knaf.nl/sectie(...)mule-4-kampioenschapquote:In 2016 is het voor Nederlandse en Belgische rijders weer mogelijk om binnen de BeNeLux een formulewagenkampioenschap te rijden. De KNAF geeft vol gas om Formule 4 naar Nederland en België te halen. Doelstelling is om een kampioenschap neer te zetten conform de richtlijnen van de FIA, waarbij kan worden gekozen voor een academy-structuur.
De academy-structuur houdt in dat er één of meerdere teams de auto's tegen een vooraf afgesproken prijs gaan runnen. Deze opzet wordt versterkt doordat jonge monteurs en engineers van auto-technische scholen de kans krijgen om onder de vleugels van ervaren engineers uit te groeien tot gewilde krachten in autosportland. De rijders krijgen hiermee een optimale ondersteuning en rouleren gedurende het seizoen tussen engineers en monteurs waardoor teams, engineers en monteurs een neutrale partij vormen in het kampioenschap.
Afhankelijk van de vraag vanuit de markt wordt gedacht aan een academy-structuur in twee varianten. Optie één is dat rijders zelf een Formule 4 auto kopen en die bij het team onderbrengen voor onderhoud en reparatie. Deze constructie is mogelijk vanaf vier inschrijvers. Optie twee is dat rijders de auto huren bij de organisatie. Deze optie is vanaf meerdere rijders mogelijk.
Derde optie is dat rijders met een eigen team inschrijven. Hierbij geldt de verplichting om bepaalde data van de auto vrij te geven. Mocht er voldoende belangstelling zijn voor deze derde optie dan geldt de verplichting om data vrij te geven voor alle rijders en teams. Dit maakt de controle op gelijkheid makkelijker en heeft als voordeel dat rijders van elkaars data kunnen leren. Dit past volledig binnen de academy gedachte.
Auto's
Voor welke optie of combinatie van opties uiteindelijk wordt gekozen is afhankelijk van de interesse vanuit deelnemers. De keuze voor chassis en motor niet. Het kampioenschap sluiten zich aan bij het Duits, Italiaans en Noord-Europees Formule 4 kampioenschap. Dit betekent dat ook in de BeNeLux-zone met een Tatuus chassis met Abarth motor wordt gereden.
Dit heeft als voordeel dat rijders de mogelijkheid hebben om kampioenschappen te combineren, of te starten in de BeNeLux en vervolgens deel te nemen in het Duits of Italiaans Formule 4 kampioenschap. Tatuus en Abarth hebben al bevestigd dat tijdens alle BeNeLux wedstrijden een service truck aanwezig is, mits wedstrijden niet samenvallen met de data van het Duits en Italiaans Formule 4 kampioenschap.
Circuits en kalender
Uitgangspunt van de nog samen te stellen kalender voor 2016 is dat het BeNeLux kampioenschap verreden wordt over 6 of 7 evenementen, op 5 verschillende circuits in 3 landen. Bij de samenstelling wordt rekening gehouden met het Duitse en Italiaanse Formule 4 kampioenschap. Bij voldoende belangstelling vanuit deelnemers is het BeNeLux kampioenschap in 2016 in ieder geval te zien op de circuits van Zandvoort, Assen (Nederland) en Spa-Francorchamps en Zolder (Belgïe). Daarnaast is er de intentie om één wedstrijd in Duitsland te organiseren. Met de Duitse ADAC wordt gesproken over een gezamenlijke race op Spa-Francorchamps.
Kostprijs auto en inschrijfgeld
Bij de introductie van Formule 4 heeft de FIA aangegeven dat een seizoen maximaal 100.000 euro – exclusief schades - mag kosten en heeft om die reden de prijs van chassis, motor, onderdelen en inschrijfgeld voorgeschreven. Het BeNeLux Formule 4 kampioenschap streeft naar een prijsrange van tussen de 70.000 en 100.000 euro exclusief BTW en schades. De belangrijkste door de FIA vastgestelde prijzen (excl. BTW) voor 2016 zijn:
Chassis ¤ 33.000
Abarth Motor ¤ 9.500
Data logging en paddle shift systeem ¤ 5.000
Inschrijfgeld ¤ 5.000
Per raceweekend zijn slechts 6 banden toegestaan. Een motorrevisie - benodigd na 10.000 km - kost +/- ¤ 4.000. Zie www.fia.com voor meer informatie en het FIA F4 homologatie reglement 2016 voor de volledige prijslijst.
Talentontwikkelingsprogramma
De F4-rijders in het BeNeLux kampioenschap kunnen verder rekenen op een fysiek, mentaal en media begeleidingsprogramma vanuit de KNAF (ook de Belgische deelnemers). Dit om de rijders – die veelal aan het begin van hun autosportcarrière staan – te laten ervaren hoe belangrijk het is om scherp en fit aan de start te verschijnen.
Hoe nu verder?
De voorinschrijving van het BeNeLux kampioenschap is per heden geopend en sluit op 15 december 2015. De ondergrens is gesteld op 12 inschrijvingen. Aanvullende Informatie opvragen of inschrijven kan per e-mail bij m.vanwesenbeeck@knaf.nl . De inschrijving is pas definitief nadat er een aanbetaling is gedaan van 2.500 euro (50% inschrijfgeld). Dit bedrag wordt afgetrokken van het definitieve inschrijfgeld en bij onverhoopt geen doorgang vinden van het kampioenschap uiteraard geretourneerd.
daar is rekening mee gehouden bij de plannen, de wagens zijn identiek, dus de mogelijkheid is er om in meerdere kampioenschappen deel te nemen met dezelfde wagen.quote:Op zondag 20 september 2015 11:56 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik weet niet of dit wel succes gaat hebben. Als je echt interesse hebt in single seater rijden ga je toch in Duitsland of zo rijden?
quote:Bij de samenstelling wordt rekening gehouden met het Duitse en Italiaanse Formule 4 kampioenschap.*knip*. Met de Duitse ADAC wordt gesproken over een gezamenlijke race op Spa-Francorchamps.
gaat dus ook niet gebeuren.quote:Ben bang voor startvelden van 8 wagens.
quote:De ondergrens is gesteld op 12 inschrijvingen.
Ja, hoeven we maar duizend FOK!kers zover te krijgen dat ze jaarlijks 100 euro lappen voor een triviale auto in een triviaal team in een triviale klasse.quote:Op zondag 20 september 2015 12:37 schreef Meike26 het volgende:
Zonder dollen, maar het is theoretisch wel mogelijk om Fok! Racing op te richten. Zoveel is 1 ton ook weer niet, zeker niet in autosport land + groeiende interese in de sport door ene Max Verstappen.
Dan de vraag, wie hier op Fok voldoende managing en leiders skills heeft en hoe er snel een aantal sponsoren gevonden kunnen worden. Zeg dat je alles bij elkaar, inclusief schades, logistiek & andere zaken 3 ton kwijt bent. 2 of 3 coureurs nemen ook nog iets budget mee en je hebt je team klaar. Een beetje sponsor lapt er voor een heel seizoen graag een ton op tafel.
Eigen schuldquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:33 schreef Sinister-D- het volgende:
Even gerekend, Stoffel moet dit weekend 35 punten halen om kampioen te worden. Rossi staat 109 achter, en er zijn er nog 148 te vergeven (incl. 4 punter voor een pole en 1 punt voor de snelste ronde).
Maar die 4 punten krijgt ie al niet
quote:
Zit er een keutel dwars ofzoquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Moet ie maar niet veel te traag rijden voor ie over de finish komt
Jawel, maar ik ben gerust dat het wel goed komtquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik krijg het gevoel dat je niet gekeken hebt
Dan weet je dus ook dat hij zelf een kans op pole verpest heeftquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:41 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Jawel, maar ik ben gerust dat het wel goed komt
Dus? Dat wilt niet zeggen dat ie geen kampioen gaat worden, die ene pole doet daar niets meer aan afquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan weet je dus ook dat hij zelf een kans op pole verpest heeft
Dat die kampioen gaat worden wil ik ook best gelovenquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:43 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dus? Dat wilt niet zeggen dat ie geen kampioen gaat worden, die ene pole doet daar niets meer aan af
Ik hoorde het ja, juist als ik een keer wil gaan kijken . Is GP2 nog later vanmiddag?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 12:39 schreef Sinister-D- het volgende:
GP3 race 1 is geannuleerd wegens de reparaties aan de tecpro muur naar aanleiding van het Sainz ongeval in FP3 van de F1.
Na de F1-kwalificatie.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 12:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik hoorde het ja, juist als ik een keer wil gaan kijken . Is GP2 nog later vanmiddag?
15.40quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 12:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik hoorde het ja, juist als ik een keer wil gaan kijken . Is GP2 nog later vanmiddag?
Dank u.quote:
Markelov via de muur....quote:
jawel, en daardoor moest Stockinger uitwijken en uiteraard knalt Canamasas ( ) er weer op.....quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:55 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
die verloor toch niet zijn wiel?
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 16:07 schreef Nattekat het volgende:
Schakel nu pas in, wat is er gebeurd?
Die eerste crash is dus niet eens de oorzaak van deze reparatiequote:
Daar hebben er een paar een steekje los zitten zeg ...quote:
Eurosport 2quote:
De Ardens reden elkaar eraf.quote:
nu is GP2 live op Sky. dus GP3 is dan een herhaling.quote:
Ah vuile smeerlappenquote:Op zondag 11 oktober 2015 09:16 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
nu is GP2 live op Sky. dus GP3 is dan een herhaling.
Ook op Sport1.quote:Op zondag 11 oktober 2015 09:16 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
nu is GP2 live op Sky. dus GP3 is dan een herhaling.
weer 2de? 8x op rijquote:
Alweerquote:
Welke klasse ?quote:Op zondag 11 oktober 2015 11:07 schreef heywoodu het volgende:
Nummer 2 in het kampioenschap valt uit en 3 bochten later klapt de leider in het kampioenschap hard de banden in ipv rustig naar de titel te rijden
ETC. Niet echt een juniorenklasse maar geen idee waar het anders moet en het is nu live op Eurosportquote:
wtcc topic?quote:Op zondag 11 oktober 2015 11:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
ETC. Niet echt een juniorenklasse maar geen idee waar het anders moet en het is nu live op Eurosport
Oh dat kan ook nog jaquote:
netjes mwa. Ik heb het al eens eerder aangehaald, maar de FR2.0 kampioen (die tevens Mclaren junior is) in de kampioenschaps-wagen zou toch betere resultaten moeten behalen mt zijn reputatie. Toegegeven, hij heeft op het nippertje een overwinning behaalt, iets wat de vorige fr2.0-kampioen (Gasly) helemaal niet gedaan heeft in zijn debuutjaar, maar die was wel constanter dan De Vries.quote:Op zondag 18 oktober 2015 16:20 schreef aesop het volgende:
Netjes, De Vries wint zijn eerste formule 3.5 race en eindigt op drie in het klassement.
Vind ik wel meevallen. Hij doet het beter dan zijn teamgenoot, Red Bull junior Dean Stoneman, die ik ook hoog heb zitten (hoger dan Gasly bijvoorbeeld, die tegenvalt in de GP2).quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:19 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
netjes mwa. Ik heb het al eens eerder aangehaald, maar de FR2.0 kampioen (die tevens Mclaren junior is) in de kampioenschaps-wagen zou toch betere resultaten moeten behalen mt zijn reputatie. Toegegeven, hij heeft op het nippertje een overwinning behaalt, iets wat de vorige fr2.0-kampioen (Gasly) helemaal niet gedaan heeft in zijn debuutjaar, maar die was wel constanter dan De Vries.
Hij weet het zelf nog niet.quote:Op maandag 19 oktober 2015 15:01 schreef Atreidez het volgende:
Gaat die Nyck volgend jaar de gp2 in trouwens? Kan t niet echt vinden (ook niet goed gezocht trouwens ), maar dat is iets wat ik wel mis... Beetje Nederlands talent in die klasse, want van de Jong hoef je t niet echt meer te verwachten
quote:Nyck de Vries has confirmed that he may leave Formula Renault 3.5 before it becomes the new-look Formula 3.5 championship next year, leaving him unlikely to test in the RPM-endorsed championship post-season.
De Vries, currently third in the standings ahead of the final race of the season this weekend, has secured five podiums with the French outfit since stepping up from Formula Renault 2.0 Eurocup at the end of 2014. After winning the two litre category in a dominant campaign, there was much expectation on the shoulders of the youngster before his début.
DAMS Racing has two drivers and teams championships to their credit and welcomed the junior racing talent to their squad on the first day of post-season testing last year. DAMS is the only team not returning to the RPM-backed series when it parts ways with F3.5 next year. The new moniker, which drops Renault from the title, will come into force at the start of 2016 for its inaugural season.
“I honestly don't know where I will be next year,” he told Crash. net after a debrief with his engineers. “I wish I knew but I don't, let's see.”
DAMS' move to GP3 would allow for a direct path into GP2 for its drivers. Pierre Gasly and Alex Lynn are currently at the helm of the GP2 models.
“Obviously, it is a possibility to stay with [DAMS] for GP3 next season but there are a lot of different opportunities and possibilities available to me.”
Perhaps best known as a McLaren junior, the 20-year-old has spent five years under the guidance of the Wokingham-based outfit's development scheme and is the third driver in as many years to contest the FR3.5 championship, following in the footsteps of Stoffel Vandoorne and 2013 champion, Kevin Magnussen.
It is McLaren, he admits, who will have the most say regarding his future, even scheduling the Dutchman on a flight home at the end of the final round of the season's championship.
“McLaren will decide it,” he continued. “You ask like it is my decision but I follow the orders from the bosses, it's not up to me to decide.
“I don't think I am testing. To be honest, last year, I didn't know I was testing until the Sunday before so that's how it goes. I have a flight booked home and I didn't last year so I assume I won't.”
"Niet echt meer" ooit iets anders gedaan dan?quote:Op maandag 19 oktober 2015 15:01 schreef Atreidez het volgende:
Gaat die Nyck volgend jaar de gp2 in trouwens? Kan t niet echt vinden (ook niet goed gezocht trouwens ), maar dat is iets wat ik wel mis... Beetje Nederlands talent in die klasse, want van de Jong hoef je t niet echt meer te verwachten
Wist helemaal niet dat dat dit weekend wasquote:
http://livestream.com/fia/macaugpquote:Op zaterdag 21 november 2015 12:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wist helemaal niet dat dat dit weekend was
Morgen om 8.30 de race zie ik, jammer dat Eurosport het niet meer uitzendt.
zijn budget is nu net een probleem. Beter gezegd, het gebrek eraan.....quote:Op zondag 22 november 2015 12:07 schreef Peterselieman het volgende:
tsja, je hebt van die coureurs die eeuwenlang in de lagere formuleklasses blijven hangen. Kom je jaar na jaar dezelfde naam tegen. Die rijdt waarschijnlijk dan alleen maar omdat hij veel sponsorgeld meeneemt
https://www.facebook.com/rtlgpmagazine/posts/648071948666310quote:De Motor Sports Council National Court heeft de talentvolle Brit Dan Ticktum een schorsing van twee jaar gegeven waarvan één jaar voorwaardelijk.
Voor zo'n draconische straf moet je natuurlijk wel wat op je geweten hebben...
In september werd Dan tijdens een MSA F4-race op Silverstone in de eerste bocht geraakt door concurrent Ricky Collard. Daardoor viel Ticktum terug tot achteraan het veld.
De 16-jarige coureur bedacht zich niet, passeerde onder Safety Car tien andere auto's waarna hij met opzet tegen de wagen van Collard aan reed.
En dat komt hem nu dus heel duur te staan. Pas op 27 september 2016 mag Ticktum (die in 2016 met steun van Red Bull voor Koiranen GP zou gaan rijden) weer racen.
Gelukkig heeft hij spijt betuigd: “Not only have I let myself down but more importantly I have let down so many people that are close to me too. I have been a fool and I intend to learn the important lessons I need to from that weekend.”
Zoiets hebben we een paar jaar terug al gezien met FIA GT kampioenschap, was niet echt een succes.quote:Op woensdag 25 november 2015 07:57 schreef nils7 het volgende:
Als ze dit concept eens uitbreiden
http://www.fiagtworldcup.com/
Voeg Ferrari, Lamborghini en Ford toe en een fatsoenlijke kalender en het zou goed moeten komen.quote:Op woensdag 25 november 2015 10:43 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Zoiets hebben we een paar jaar terug al gezien met FIA GT kampioenschap, was niet echt een succes.
Wat valt er uit te breiden? Gewoon weer GT3. Dat bestaat al.quote:Op woensdag 25 november 2015 07:57 schreef nils7 het volgende:
Als ze dit concept eens uitbreiden
http://www.fiagtworldcup.com/
Die idioot heeft even PlayStation en realiteit met elkaar verward..quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:12 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/rtlgpmagazine/posts/648071948666310
Wat een oetlul!
Filmpje, al staat de wraakaktie van ticktum er net niet op:
Je hoefde niet eens van zender te veranderenquote:Op zaterdag 28 november 2015 15:48 schreef Sinister-D- het volgende:
Crap, start gemist omdat ik wer eens onbelangrijke dingen aan het doen was
klopt, stond ook al aan toen ik de kamer terug in kwamquote:Op zaterdag 28 november 2015 15:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hoefde niet eens van zender te veranderen
Vergeet je het nieuwe topic nietquote:Op zaterdag 28 november 2015 15:52 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
klopt, stond ook al aan toen ik de kamer terug in kwam
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |