abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_153778050
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 16:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

[..]

Het leek mij dat hij doelde op onze eigen regio. Anders zou het ook niet boeien of er wel of niet lacherig over gedaan wordt.
Het verbaast me niet dat jij de kaukasus evenals Oekraine ook al tot jou regio rekent
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_153778071
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 16:23 schreef ZOA het volgende:

[..]

Het verbaast me niet dat jij de kaukasus evenals Oekraine ook al tot jou regio rekent
Integendeel juist. Vandaar ook mijn eerdere reactie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_153778467
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 16:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Integendeel juist. Vandaar ook mijn eerdere reactie.
Geeft niks.. het toeval wil dat ik hoe ongeloofwaardig het weer eens mag overkomen het wel tot mijn regio reken .. iets met familie uiteraard
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_153778570
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 16:37 schreef ZOA het volgende:

[..]

Geeft niks.. het toeval wil dat ik hoe ongeloofwaardig het weer eens mag overkomen het wel tot mijn regio reken .. iets met familie uiteraard
Oke, en nu?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_153778674
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 16:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oke, en nu?
Ik heb geen idee.. ik denk dat alles gewoon zijn gangetje blijft gaan..
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  dinsdag 23 juni 2015 @ 16:52:13 #7
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_153778913
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 16:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oke, en nu?
Misschien dat je eens meer moet luisteren naar mensen die in de regio wonen dan naar wilde speculaties en krantenberichten te luisteren.
Zouden meer forummers moeten doen.... :Y
pi_153779123
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 16:52 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Misschien dat je eens meer moet luisteren naar mensen die in de regio wonen dan naar wilde speculaties en krantenberichten te luisteren.
Zouden meer forummers moeten doen.... :Y
Ik wil best geloven dat de annexatie van de Krim gunstig uit heeft gepakt voor een groot aantal bewoners van het schiereiland. De economische situatie van Oekraine is immers niet bepaald om over naar huis te schrijven.

Punt is dat dat de annexatie door de Russen nog niet legitimeert,

Ook geloof ik graag dat bekenden van ZOA kotsen op Kiev. Vooral in het oosten van het land zullen ze niet gelukkig zijn met de nieuwe regering. Maar dat lijkt mij inherent aan een burgeroorlog. Niemand wordt vrolijk van geschiet over en weer.

Het is mij dan ook vooral te doen om de illegale interventie van Rusland. Hoe toffe peer Poetin ook mag zijn; wat het land doet, kan gewoon niet door de beugel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_153779289
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 16:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik wil best geloven dat de annexatie van de Krim gunstig uit heeft gepakt voor een groot aantal bewoners van het schiereiland. De economische situatie van Oekraine is immers niet bepaald om over naar huis te schrijven.

Punt is dat dat de annexatie door de Russen nog niet legitimeert,

Ook geloof ik graag dat bekenden van ZOA kotsen op Kiev. Vooral in het oosten van het land zullen ze niet gelukkig zijn met de nieuwe regering. Maar dat lijkt mij inherent aan een burgeroorlog. Niemand wordt vrolijk van geschiet over en weer.

Het is mij dan ook vooral te doen om de illegale interventie van Rusland. Hoe toffe peer Poetin ook mag zijn; wat het land doet, kan gewoon niet door de beugel.
Nou ja.. ik vind de Krim en de situatie in Oekraine een gevolg van wat de EU/VS aangericht hebben..
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  dinsdag 23 juni 2015 @ 17:03:31 #10
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_153779320
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 16:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik wil best geloven dat de annexatie van de Krim gunstig uit heeft gepakt voor een groot aantal bewoners van het schiereiland. De economische situatie van Oekraine is immers niet bepaald om over naar huis te schrijven.

Punt is dat dat de annexatie door de Russen nog niet legitimeert,

Ook geloof ik graag dat bekenden van ZOA kotsen op Kiev. Vooral in het oosten van het land zullen ze niet gelukkig zijn met de nieuwe regering. Maar dat lijkt mij inherent aan een burgeroorlog. Niemand wordt vrolijk van geschiet over en weer.

Het is mij dan ook vooral te doen om de illegale interventie van Rusland. Hoe toffe peer Poetin ook mag zijn; wat het land doet, kan gewoon niet door de beugel.
Wat wij doen kan ook niet door de beugel. Annexatie kosovo, illegaal aanvallen Irak en Servie, inmenging in Lybie en Syrie.
Ik durf te wedden dat ALS ISIS gaat rommelen in Tsjetjenie etc en de Russen gaan er flink tegen aan dat er wederopm gejammerd word door het Westen.
Maar als wij, of een van onze bondgenoten, dit doet dan is het allemaal ok en weten we allemaal wat excuses op te lepelen die dit allemaal vergoeilijkt.
Ik zeg niet dat de Russische aktie zo geweldig is maar het zat er eens aan te komen nadat wij lekker alles maar deden (zie boven) ZONDER ons iets aan te trekken van Ruissische en Chinese bezwaren.
pi_153779547
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 17:03 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wat wij doen kan ook niet door de beugel. Annexatie kosovo, illegaal aanvallen Irak en Servie, inmenging in Lybie en Syrie.
Ik durf te wedden dat ALS ISIS gaat rommelen in Tsjetjenie etc en de Russen gaan er flink tegen aan dat er wederopm gejammerd word door het Westen.
Maar als wij, of een van onze bondgenoten, dit doet dan is het allemaal ok en weten we allemaal wat excuses op te lepelen die dit allemaal vergoeilijkt.
Ik zeg niet dat de Russische aktie zo geweldig is maar het zat er eens aan te komen nadat wij lekker alles maar deden (zie boven) ZONDER ons iets aan te trekken van Ruissische en Chinese bezwaren.
Ik heb hier dan ook herhaaldelijk de invasies van Irak en Afghanistan afgekeurd. Maar om de een of andere reden moet ik maar daartegen blijven verdedigen.

Dat het westen zich soms gedraagt als een oorlogszuchtige imbeciel, is geen reden om de Russen vrij spel te geven in Oekraïne.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_153779564
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 17:03 schreef ZOA het volgende:

[..]

Nou ja.. ik vind de Krim en de situatie in Oekraine een gevolg van wat de EU/VS aangericht hebben..
Ongetwijfeld.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_153779598
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 17:03 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wat wij doen kan ook niet door de beugel. Annexatie kosovo, illegaal aanvallen Irak en Servie, inmenging in Lybie en Syrie.
Klopt en hoe wil je daarmee precies die Russische annexatie van de Krim goedpraten?
Ik protesteer ook tegen die streken, jij gebruikt ze puur als rechtvaardiging van het Russische wangedrag....
pi_153779778
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 17:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Klopt en hoe wil je daarmee precies die Russische annexatie van de Krim goedpraten?
Ik protesteer ook tegen die streken, jij gebruikt ze puur als rechtvaardiging van het Russische wangedrag....
Tja, het valt niet helemaal goed te praten alleen dat de Russen daar bij Rusland wouden horen :{ Ik snap dat het niet ging zoals de norm maar tja het is gebeurd :{
pi_153779796
Member of Kiev's top brass ‘defects’ to anti-govt forces, predicts more like him
quote:
A man claiming to be a Ukrainian major general and former assistant to the country's defense minister has announced he is now working with the forces of the self-proclaimed Donetsk People's Republic.

"I am Ukrainian Armed Forces Major General Aleksandr Kolomiyets. My latest posts are chief analyst of the Ukrainian armed forces, assistant to the Ukrainian defense minister," the man said at a news conference at the Donetsk news agency loyal to the self-proclaimed republic. Kolomiyets had also spent 19 years as the chief enlistment officer in the Donetsk region.

"I am going to work for the good of the Donetsk People's Republic," Kolomiyets (not to be confused with oligarch Igor Kolomoysky) announced.

The defector says he took his family out of the Ukrainian capital, fearing repercussions from officials.

He also claims a lot of people in the Ukrainian military want to switch to the self-proclaimed republics' side, including officers. According to Kolomiyets, hundreds have already abandoned Kiev.

"Look at who is actually fighting. Only the volunteers from nationalist squads," the defector said at the news conference.

There is growing dissatisfaction with the commanders, Kolomiyets said. "Soon, there is going to be unrest within the military. They do not understand the orders they are given, to kill civilians. We are going to see that by autumn, everything will change."

He added that morale is very low in the Ukrainian army: "All the officers, the generals that understand the criminal nature of the authorities' actions, do not want to fight."

Meanwhile, the press secretary of Ukraine's General Staff has told Ukrainskaya Pravda newspaper that Kolomiyets was fired from the army in 2012 due to incompetence. "He could not handle the post of the army's top analyst," the newspaper quoted the press secretary as saying. "Besides, he traveled to Russia as a private [individual]. Military men are supposed to inform their commanders about such visits, but he broke the rules."

Kolomiyets, if it is him, is not the first Ukrainian official to have switched sides in the conflict that has been tearing the country apart for over a year now. Previous defections include the head of the Lugansk customs office, an officer of the Ukrainian foreign intelligence office and a member of staff of the Ukrainian embassy in France.
pi_153779860
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 17:14 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Tja, het valt niet helemaal goed te praten alleen dat de Russen daar bij Rusland wouden horen :{ Ik snap dat het niet ging zoals de norm maar tja het is gebeurd :{
En dat is meer dan genoeg reden om sancties tegen Rusland te handhaven tot ze zich teruggetrokken hebben en de zaak op een nette manier geregeld kan worden.
pi_153780533
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 17:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En dat is meer dan genoeg reden om sancties tegen Rusland te handhaven tot ze zich teruggetrokken hebben en de zaak op een nette manier geregeld kan worden.
Je kan ook de sancties weg om aan te tonen dat je met een goed begin wilt praten
pi_153780615
Sancties, het geliefkoosde Westerse middel, na regime change en bommen droppen...
zoals de sancties waarmee mensen als McCain dreigden indien Oekraine het associatieverdrag met de EU niet zou tekenen...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153780750
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 17:38 schreef crystal_meth het volgende:
Sancties, het geliefkoosde Westerse middel, na regime change en bommen droppen...
zoals de sancties waarmee mensen als McCain dreigden indien Oekraine het associatieverdrag met de EU niet zou tekenen...
Het is uiteindelijk alleen maar naar het zin als ze in het Kremlin Engels spreken en dan nog...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_153781348
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 17:35 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Je kan ook de sancties weg om aan te tonen dat je met een goed begin wilt praten
Is het niet verstandiger dat de agressor, Rusland dus, die eerste stap zet?
pi_153781382
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 17:38 schreef crystal_meth het volgende:
Sancties, het geliefkoosde Westerse middel, na regime change en bommen droppen...
zoals de sancties waarmee mensen als McCain dreigden indien Oekraine het associatieverdrag met de EU niet zou tekenen...
Ook nunis het weer niet erg verstandig om te doen alsof een willekeurige volksvertegenwoordiger het hele beleid van een land of zelfs meerdere landen alleen bepaalt...
pi_153781672
Ach ja, de invloed van de republikeinen op het beleid van de VS is verwaarloosbaar...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153783108
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 18:20 schreef crystal_meth het volgende:
Ach ja, de invloed van de republikeinen op het beleid van de VS is verwaarloosbaar...
Van Baalen in de EU telt ook niet mee..
De Georgier Sakaashvili voormalig President en gevlucht naar de VS stelde ook niks voor... ondertussen gouverneur in Odessa. De CIA directeur die zich melde in Kiev.. ja dat moet je ruim zien.
Merkel en Hollande vredesstichters ..de VS bemoeit zich ook niet met Oekraine maar hebben er ondertussen binnen een half jaar 3 ministers lopen.. maar nee hoor de EU/VS hebben totaal niets met de crisis in Oekraine te maken
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_153783278
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 19:12 schreef ZOA het volgende:

[..]

Van Baalen in de EU telt ook niet mee..
Echt waar, hoe vaak je van die man ook een nieuwe Hitler probeert te maken...
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 18:20 schreef crystal_meth het volgende:
Ach ja, de invloed van de republikeinen op het beleid van de VS is verwaarloosbaar...
Een individuele senator krijgt inderdaad niet zo gek veel voor elkaar.
  Moderator dinsdag 23 juni 2015 @ 19:31:03 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_153783744
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 14:40 schreef ZOA het volgende:

[..]

Hoe wil je het dan noemen in vergelijking met eenzelfde revolutie als 10 jaar geleden toen Oekraine het zelf oploste?
Ook nog eens met dezelfde Janoekovitjs die zijn nederlaag erkende t.o.v. de 'westers' georienteerde Joeshenko.
Janoekovitjs heeft in 2014 niet geschoten op zijn eigen bevolking en geen oorlog ontketend en is dan ook niet 'gevlucht' voor zijn eigen bevolking maar voor de EU/VS... o.a. de woorden van Frans Timmermans.. als we hem te pakken krijgen moet hij berecht worden in Den Haag voor misdaden tegen de menselijkheid..
politiek gezien is het een beetje de Russen pesten natuurlijk maar echt heel veel doet de EU (of liever de EU lidstaten) er verder niet

als een uitspraak van Frans Timmermans en de aanwezigheid van van Baalen bij de een of andere manifestatie al de EU op volle toeren voor moet stellen dan hebben de Russen niets te vrezen _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_153784139
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 19:31 schreef sp3c het volgende:

[..]

politiek gezien is het een beetje de Russen pesten natuurlijk maar echt heel veel doet de EU (of liever de EU lidstaten) er verder niet

als een uitspraak van Frans Timmermans en de aanwezigheid van van Baalen bij de een of andere manifestatie al de EU op volle toeren voor moet stellen dan hebben de Russen niets te vrezen _O-
Dat hebben de Russen ook niet... evenals de EU/VS niet van Rusland.
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  Moderator dinsdag 23 juni 2015 @ 19:46:55 #27
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_153784181
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 19:45 schreef ZOA het volgende:

[..]

Dat hebben de Russen ook niet... evenals de EU/VS niet van Rusland.
nou ja als het op volle toeren zou draaien wel natuurlijk maar dat gaat niet gebeuren

niet om de Oekraine iig want dat kan ons collectief eigenlijk niets schelen ... geld voor de Russen waarschijnlijk ook
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_153784241
McCain was dit weekend weer in Kiev. Belooft binnen twee jaar gasleveringen vanuit de VS.

Toevallig net na de persconferentie van McCain waar hij opriep tot het leveren van wapens aan Oekraine meldde Lithouen dat het wapens zou gaan leveren.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  dinsdag 23 juni 2015 @ 19:48:54 #29
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_153784244
Viktor Yanukovych interview at BBC (06/22/2015)

There is only one religion
  dinsdag 23 juni 2015 @ 20:19:51 #30
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_153785218
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 19:46 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou ja als het op volle toeren zou draaien wel natuurlijk maar dat gaat niet gebeuren

niet om de Oekraine iig want dat kan ons collectief eigenlijk niets schelen ... geld voor de Russen waarschijnlijk ook
Ik denk dat de russen daar anders over denken.
There is only one religion
pi_153785425
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 18:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Is het niet verstandiger dat de agressor, Rusland dus, die eerste stap zet?
De echte agressor is de VS, die wil niet dat de bevolking van de Krim democratisch kan kiezen bij wie het wil horen.
  Moderator dinsdag 23 juni 2015 @ 20:36:53 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_153785846
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 20:19 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Ik denk dat de russen daar anders over denken.
ik zie ze ook nog niet echt alles op alles zetten iig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_153787844
quote:
Some Ukraine refugees in Russia yearn to return, others settle

Marina Balatskaya watched as her three children played in the Russian holiday camp that has become their home since they fled the fighting in east Ukraine.

For some seven months the single mother, 35, and her family have been living alongside refugees from the conflict in the government-run settlement on the shore of the Azov Sea.

And despite the Ukraine border being just 50 kilometres (31 miles) away, with deadly clashes rumbling on there and east Ukraine in turmoil, she has no idea when they will be going home.

"We want to go home of course. I want to go home, my kids want to go home. Whatever problems there might have been, it is still our home," she told AFP.

Her sister is still living in Ukraine and she hopes she can take her kids back but, despite Ukraine's insistence she is free to return, she says she is scared to head to government-held territory.

"I can't go back because the Ukrainians are in control of my town," she says.

"As I decided to come to Russia to seek refuge, that means that I would be considered an enemy of the people."
https://en-maktoob.news.y(...)ettle-155018500.html
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153789855
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153789940
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 22:36 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Leuk als de kinderen kunnen meegenieten.
Lekker slim inderdaad om daar met kinderen te gaan staan. Airstrike of zo..
pi_153790356
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 22:39 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Lekker slim inderdaad om daar met kinderen te gaan staan. Airstrike of zo..
Mwa, volgens de commentaren is dit van 9 mei 2009 in Novosibirsk. Denk niet dat de Russen gaan terugschieten...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153790461
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 22:51 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Mwa, volgens de commentaren is dit van 9 mei 2009 in Novosibirsk. Denk niet dat de Russen gaan terugschieten...
Oh, dacht dat het pro Russen waren die vanuit Donetsk aan het schieten waren.
pi_153790556
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 22:54 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Oh, dacht dat het pro Russen waren die vanuit Donetsk aan het schieten waren.
nu ja, op youtube kan iedereen commentaar posten, dus zeker is het niet.

quote:
I try to be objective, I admit that the video is fake, in the sense that the original is loaded in 2011 description says that this May 9, 2009 in Novosibirsk. Thanks Sergey regardless of its position.
Delete will not. The reference was to the Facebook initial discharge was there. One happy vypasli another bot.
quote:
I do not know all the intricacies of Russian culture. But rashkinskie military plates, refueling Lukoil and pronounced rashkinsky speaking operator said that it is still Russia.


[ Bericht 15% gewijzigd door crystal_meth op 23-06-2015 23:02:34 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 24 juni 2015 @ 00:41:19 #40
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153793044
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 17:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Klopt en hoe wil je daarmee precies die Russische annexatie van de Krim goedpraten?
Ik protesteer ook tegen die streken, jij gebruikt ze puur als rechtvaardiging van het Russische wangedrag....
Hoe zou dat nu komen. Wereldwijd komt er steeds meer verzet tegen het VS beleid. Zelfs hun eigen burgers zien dat het niet deugt. Eigenlijk jammer want de meeste Amerikanen zijn prima lui.
Wat dacht je ervan dat wij nooit sancties opleggen aan de VS, ze zonder mandaat zich alles kunnen permitteren en er nooit maatregelingen worden genomen vanuit de EU zelfs als regeringsleiders worden afgeluisterd.. Dat is namelijk mede de oorzaak waarom dit nu ontstaat. Ik noem dat meten met twee maten. Veroordeel je Rusland prima, maar neem dan ook maatregelingen tegen de VS. Naïef inderdaad omdat het onze vrienden zijn zal dit nooit gebeuren en gaan ze rustig door. Maar er komt een tijd dat hun beleid als een boemerang gaat werken. Dat kan niet uitblijven. Overal waar ze hun nek in steken laten ze een chaos achter waar je U tegen zegt en wij mogen het in de EU opknappen.
Zelfs dat Saudi-Arabië(vriend van de VS) Isis financiert en steunt maakt ons niets uit en leggen geen sancties op.

Noem je mij gek prima. Dat was Willem Oltmans ook.

Mij maakt het niets uit. Ik hekel beide naties op de manier hoe ze handelen. Niet hun burgers.
Hieruit kun je dus concluderen dat we de grillen van de VS zullen moeten accepteren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherna op 24-06-2015 01:21:32 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 24 juni 2015 @ 01:15:28 #41
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153793424
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 19:48 schreef crystal_meth het volgende:
McCain was dit weekend weer in Kiev. Belooft binnen twee jaar gasleveringen vanuit de VS.

Toevallig net na de persconferentie van McCain waar hij opriep tot het leveren van wapens aan Oekraine meldde Lithouen dat het wapens zou gaan leveren.

Zou hij het gas gratis beloofd hebben?
Gelukkig zien de inwoners van de VS al dat deze man met iedereen een oorlog wil ingaan. Bevalt het niet dan bommen erop. Zelfs veel Amerikanen bevalt het niet hoe de VS zich presenteert als de wereld politiemacht.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 24 juni 2015 @ 01:33:40 #42
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_153793590
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 20:25 schreef pietba het volgende:

[..]

De echte agressor is de VS, die wil niet dat de bevolking van de Krim democratisch kan kiezen bij wie het wil horen.
Dit.
  woensdag 24 juni 2015 @ 01:36:06 #43
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_153793611
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 00:41 schreef Cherna het volgende:

[..]

Hoe zou dat nu komen. Wereldwijd komt er steeds meer verzet tegen het VS beleid. Zelfs hun eigen burgers zien dat het niet deugt. Eigenlijk jammer want de meeste Amerikanen zijn prima lui.
Wat dacht je ervan dat wij nooit sancties opleggen aan de VS, ze zonder mandaat zich alles kunnen permitteren en er nooit maatregelingen worden genomen vanuit de EU zelfs als regeringsleiders worden afgeluisterd.. Dat is namelijk mede de oorzaak waarom dit nu ontstaat. Ik noem dat meten met twee maten. Veroordeel je Rusland prima, maar neem dan ook maatregelingen tegen de VS. Naïef inderdaad omdat het onze vrienden zijn zal dit nooit gebeuren en gaan ze rustig door. Maar er komt een tijd dat hun beleid als een boemerang gaat werken. Dat kan niet uitblijven. Overal waar ze hun nek in steken laten ze een chaos achter waar je U tegen zegt en wij mogen het in de EU opknappen.
Zelfs dat Saudi-Arabië(vriend van de VS) Isis financiert en steunt maakt ons niets uit en leggen geen sancties op.

Noem je mij gek prima. Dat was Willem Oltmans ook.

Mij maakt het niets uit. Ik hekel beide naties op de manier hoe ze handelen. Niet hun burgers.
Hieruit kun je dus concluderen dat we de grillen van de VS zullen moeten accepteren.
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 01:15 schreef Cherna het volgende:

[..]


Zou hij het gas gratis beloofd hebben?
Gelukkig zien de inwoners van de VS al dat deze man met iedereen een oorlog wil ingaan. Bevalt het niet dan bommen erop. Zelfs veel Amerikanen bevalt het niet hoe de VS zich presenteert als de wereld politiemacht.
Goede post, Chema!
  woensdag 24 juni 2015 @ 05:51:54 #44
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_153795849
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 17:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb hier dan ook herhaaldelijk de invasies van Irak en Afghanistan afgekeurd. Maar om de een of andere reden moet ik maar daartegen blijven verdedigen.

Dat het westen zich soms gedraagt als een oorlogszuchtige imbeciel, is geen reden om de Russen vrij spel te geven in Oekraïne.
Jawel want het Westen schreeuwt zich blauw in "verontwaardiging" en gooit er direct een zooitje sancties tegen aan die onze eigen economie ook zwaar treffen.....beetje dom Alexander....
  woensdag 24 juni 2015 @ 10:00:50 #45
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153797610
Het pro-Russische argument komt eigenlijk alleen maar neer op een kleuter die zijn ongeoorloofde daden verdedigd met: "Maar Pietje deed het ook!"

Ik mag hopen dat iedereen tijdens zijn opvoeding toch wel geleerd heeft dat dat nooit een excuus is?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 24 juni 2015 @ 10:12:26 #46
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153797836
quote:
15s.gif Op woensdag 24 juni 2015 01:33 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Dit.
Dus de VS wil de integriteit van landsgrenzen en de internationale rechtsorde handhaven?

Sinds wanneer is dat?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_153797858
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 05:51 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Jawel want het Westen schreeuwt zich blauw in "verontwaardiging" en gooit er direct een zooitje sancties tegen aan die onze eigen economie ook zwaar treffen.....beetje dom Alexander....
Wat heeft jouw opmerking in vredesnaam met mijn post te maken?

Overigens wordt onze economie niet bepaald zwaar getroffen door de sancties.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_153797879
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 10:00 schreef DustPuppy het volgende:
Het pro-Russische argument komt eigenlijk alleen maar neer op een kleuter die zijn ongeoorloofde daden verdedigd met: "Maar Pietje deed het ook!"

Ik mag hopen dat iedereen tijdens zijn opvoeding toch wel geleerd heeft dat dat nooit een excuus is?
Ik geloof niet dat we ze zover krijgen dat ze dit ooit gaan beseffen.
pi_153797911
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 10:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat heeft jouw opmerking in vredesnaam met mijn post te maken?

Overigens wordt onze economie niet bepaald zwaar getroffen door de sancties.
Inderdaad, de landbouwproducten blijken vrij eenvoudig andere bestemmingen te vinden.
In omvang is de schade het grootst voor Shell maar die hebben ook al lang geleerd hun risico's geografisch en qua activiteiten te spreiden.
Rusland wordt harder getroffen door de westerse sancties en treft haar eigen bevolking door de sancties die ze zelf hebben ingesteld.
pi_153800011
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 10:00 schreef DustPuppy het volgende:
Het pro-Russische argument komt eigenlijk alleen maar neer op een kleuter die zijn ongeoorloofde daden verdedigd met: "Maar Pietje deed het ook!"

Ik mag hopen dat iedereen tijdens zijn opvoeding toch wel geleerd heeft dat dat nooit een excuus is?
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 10:00 schreef DustPuppy het volgende:
Het pro-Russische argument komt eigenlijk alleen maar neer op een kleuter die zijn ongeoorloofde daden verdedigd met: "Maar Pietje deed het ook!"

Ik mag hopen dat iedereen tijdens zijn opvoeding toch wel geleerd heeft dat dat nooit een excuus is?
Dan heb je niet goed opgelet.. voor Oekraine was het beter geweest als de EU/VS zich er in mindere mate mee bemoeit hadden.
Dat is een pro-Russisch statement en had een hoop ellende voorkomen
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_153800046
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2015 10:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Inderdaad, de landbouwproducten blijken vrij eenvoudig andere bestemmingen te vinden.
In omvang is de schade het grootst voor Shell maar die hebben ook al lang geleerd hun risico's geografisch en qua activiteiten te spreiden.
Rusland wordt harder getroffen door de westerse sancties en treft haar eigen bevolking door de sancties die ze zelf hebben ingesteld.
De landbouwproducten gaan voor 0 euro via andere wegen naar Rusland, de rest wordt doorgedraait
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_153800178
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 11:54 schreef ZOA het volgende:

[..]

De landbouwproducten gaan voor 0 euro via andere wegen naar Rusland, de rest wordt doorgedraait
Men geeft de producten echt niet weg. Via andere wegen gebeurt inderdaad, de Russen omzeilen hun zelf ingestelde boycots door plots Wit-Russische garnalen in te kopen :D.
En dat doordraaien zal amper gebeuren, er zijn voldoende andere afzetmarkten voor onze producten.
pi_153800209
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 11:53 schreef ZOA het volgende:

[..]

[..]

Dan heb je niet goed opgelet.. voor Oekraine was het beter geweest als de EU/VS zich er in mindere mate mee bemoeit hadden.
Dat is een pro-Russisch statement en had een hoop ellende voorkomen
Als de Russen het niet hadden aangegrepen om Oekraïne in puin te gooien, dan had dat minstens zoveel ellende gescheeld.
pi_153800210
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2015 11:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Men geeft de producten echt niet weg. Via andere wegen gebeurt inderdaad, de Russen omzeilen hun zelf ingestelde boycots door plots Wit-Russische garnalen in te kopen :D.
En dat doordraaien zal amper gebeuren, er zijn voldoende andere afzetmarkten voor onze producten.
Je bent kennelijk niet thuis in de agrarische sector..
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_153800227
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als de Russen het niet hadden aangegrepen om Oekraïne in puin te gooien, dan had dat minstens zoveel ellende gescheeld.
En evenmin in Oekraine...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  woensdag 24 juni 2015 @ 12:03:06 #56
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153800305
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 11:53 schreef ZOA het volgende:

[..]

[..]

Dan heb je niet goed opgelet.. voor Oekraine was het beter geweest als de EU/VS zich er in mindere mate mee bemoeit hadden.
Dat is een pro-Russisch statement en had een hoop ellende voorkomen
Mijn uitspraak klopt hier nog steeds. Je doet nu exact dat wat ik hierboven zeg.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_153800373
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:03 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Mijn uitspraak klopt hier nog steeds. Je doet nu exact dat wat ik hierboven zeg.
Ik verdedig nergens ongeoorloofde daden...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  woensdag 24 juni 2015 @ 12:06:02 #58
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153800405
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:05 schreef ZOA het volgende:

[..]

Ik verdedig nergens ongeoorloofde daden...
Nee, maar dat is dan ook niet wat ik zeg.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_153800485
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:06 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nee, maar dat is dan ook niet wat ik zeg.
volgens mij zei je dat wel...
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 10:00 schreef DustPuppy het volgende:
Het pro-Russische argument komt eigenlijk alleen maar neer op een kleuter die zijn ongeoorloofde daden verdedigd met: "Maar Pietje deed het ook!"

Ik mag hopen dat iedereen tijdens zijn opvoeding toch wel geleerd heeft dat dat nooit een excuus is?
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  woensdag 24 juni 2015 @ 12:10:13 #60
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153800551
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:08 schreef ZOA het volgende:

[..]

volgens mij zei je dat wel...

[..]

Dan moet je leren lezen. Laat ik het anders vragen.

Waarom mag Rusland de Krim annexeren volgens jou?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_153800605
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:10 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dan moet je leren lezen. Laat ik het anders vragen.

Waarom mag Rusland de Krim annexeren volgens jou?
Omdat het Russisch is...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  woensdag 24 juni 2015 @ 12:12:17 #62
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153800621
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:11 schreef ZOA het volgende:

[..]

Omdat het Russisch is...
En waarom is het Russisch volgens jou?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_153800810
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:12 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

En waarom is het Russisch volgens jou?
Waarom is het volgens jou niet Russisch is een betere vraag...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_153800861
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:00 schreef ZOA het volgende:

[..]

Je bent kennelijk niet thuis in de agrarische sector..
Juist wel en die hebben hun teeltplan/ afzet al lang en breed aangepast aan de nieuwe omstandigheden.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:00 schreef ZOA het volgende:

[..]

En evenmin in Oekraine...
Dat had juist in Oekraine veel ellende gescheeld. Dan zou er niet al pakweg anderhalf jaar zo hard zijn gevochten.
pi_153800894
quote:
9s.gif Op woensdag 24 juni 2015 10:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat we ze zover krijgen dat ze dit ooit gaan beseffen.
Dat heeft volgens mij niks te maken met niet begrijpen.
  woensdag 24 juni 2015 @ 12:21:49 #66
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153800897
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:18 schreef ZOA het volgende:

[..]

Waarom is het volgens jou niet Russisch is een betere vraag...
Ik probeer jouw gedachtegang te volgen. Waarom is de Krim Russisch, wat maakt het Russisch?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_153800916
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Juist wel en die hebben hun teeltplan/ afzet al lang en breed aangepast aan de nieuwe omstandigheden.

[..]

Dat had juist in Oekraine veel ellende gescheeld. Dan zou er niet al pakweg anderhalf jaar zo hard zijn gevochten.
Echt he.. je snapt echt geen drol van de agrarische sector.
Er was bij het wegblijven van EU/VS bemoeinissen geen oorlog in Oekraine geweest
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_153800931
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:22 schreef ZOA het volgende:

[..]

Echt he.. je snapt echt geen drol van de agrarische sector.
Er was bij het wegblijven van EU/VS bemoeinissen geen oorlog in Oekraine geweest
Tja, je begint nu echt gewoon onzin te praten. Ben er wel weer klaar mee :W
pi_153800938
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:21 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Dat heeft volgens mij niks te maken met niet begrijpen.
goed punt.
pi_153800972
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, je begint nu echt gewoon onzin te praten. Ben er wel weer klaar mee :W
Dat is het punt... zodra je de vinger op de zere plek legt is het onzin...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_153800993
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:24 schreef ZOA het volgende:

[..]

Dat is het punt... zodra je de vinger op de zere plek legt is het onzin...
Nee, zodra je je eigen leugens begint te herhalen.
pi_153801165
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:21 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik probeer jouw gedachtegang te volgen. Waarom is de Krim Russisch, wat maakt het Russisch?
Ik heb anders helemaal niet het idee dat je mijn gedachtengang probeert te volgen...
probeer eerst dat maar eens te veranderen bijvoorbeeld door echt aan te geven waarom de Krim niet Russisch zou zijn.. misschien neem ik de moeite om dat te weerleggen
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_153801176
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, zodra je je eigen leugens begint te herhalen.
Waar lieg ik?
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  woensdag 24 juni 2015 @ 12:31:07 #74
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153801182
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 10:12 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dus de VS wil de integriteit van landsgrenzen en de internationale rechtsorde handhaven?

Sinds wanneer is dat?
Moet je dat nog uitgelegd worden. Ze gebruiken het als argument om overal ter wereld hun troepen te plaatsen waar zelfs de eigen bevolking het niet meer mee eens is.
Hun eigen land raakt steeds verder in verval en het verschil tussen rijk en arm word er steeds groter.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_153801266
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:31 schreef Cherna het volgende:

[..]

Moet je dat nog uitgelegd worden. Ze gebruiken het als argument om overal ter wereld hun troepen te plaatsen waar zelfs de eigen bevolking het niet meer mee eens is.
Hun eigen land raakt steeds verder in verval en het verschil tussen rijk en arm word er steeds groter.
Je moet ook eerst de boel flink slopen om het idee te bewerkstelligen dat er een betere 'democratie,vrede, veiligheid en welvaart' gebracht wordt
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  woensdag 24 juni 2015 @ 12:36:28 #76
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153801303
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 10:00 schreef DustPuppy het volgende:
Het pro-Russische argument komt eigenlijk alleen maar neer op een kleuter die zijn ongeoorloofde daden verdedigd met: "Maar Pietje deed het ook!"

Ik mag hopen dat iedereen tijdens zijn opvoeding toch wel geleerd heeft dat dat nooit een excuus is?
Je snapt iets niet. Maar er word steeds omheen gedraaid wat ik eerder al stelde. Het steeds aanhalen als een excuus klopt niet.
Ik zeg dat wanneer je de Russen hard aanpakt prima. Maar neem dan in het vervolg ook sancties of maatregelingen tegen de VS. Maar omdat het onze vrienden zijn gaat dat niet en hebben zij vrij spel. Dat is wat ik zeg. Niet meer dan dat.
En omdat we niet kunnen loskomen van de VS zal de EU nooit een sterk onafhankelijke natie worden omdat de VS dat doodeenvoudig niet toelaat. En daar heb ik problemen mee omdat we nu steeds hun beleid moeten volgen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_153801374
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:36 schreef Cherna het volgende:

[..]

Je snapt iets niet. Maar er word steeds omheen gedraaid wat ik eerder al stelde. Het steeds aanhalen als een excuus klopt niet.
Ik zeg dat wanneer je de Russen hard aanpakt prima. Maar neem dan in het vervolg ook sancties of maatregelingen tegen de VS. Maar omdat het onze vrienden zijn gaat dat niet en hebben zij vrij spel. Dat is wat ik zeg. Niet meer dan dat.
En omdat we niet kunnen loskomen van de VS zal de EU nooit een sterk onafhankelijke natie omdat de VS dat doodeenvoudig niet toelaat. En daar heb ik problemen mee.
Het juk van 'de bevrijders' begint steeds meer als een molensteen om de nek van de EU te hangen (niet alleen van de EU trouwens) en schuift langzamerhand op naar dat van 'bezetter'
Als TIPP erdoor komt heeft geen EU land nog een regering nodig...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  woensdag 24 juni 2015 @ 12:51:43 #78
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153801607
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:30 schreef ZOA het volgende:

[..]

Ik heb anders helemaal niet het idee dat je mijn gedachtengang probeert te volgen...
probeer eerst dat maar eens te veranderen bijvoorbeeld door echt aan te geven waarom de Krim niet Russisch zou zijn.. misschien neem ik de moeite om dat te weerleggen
De Krim is onderdeel van het land Oekraïne, wat maakt het dat het volgens jou bij Rusland hoort?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 24 juni 2015 @ 13:02:38 #79
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153801842
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:36 schreef Cherna het volgende:

[..]

Je snapt iets niet. Maar er word steeds omheen gedraaid wat ik eerder al stelde. Het steeds aanhalen als een excuus klopt niet.
Ik zeg dat wanneer je de Russen hard aanpakt prima. Maar neem dan in het vervolg ook sancties of maatregelingen tegen de VS. Maar omdat het onze vrienden zijn gaat dat niet en hebben zij vrij spel. Dat is wat ik zeg. Niet meer dan dat.
En omdat we niet kunnen loskomen van de VS zal de EU nooit een sterk onafhankelijke natie worden omdat de VS dat doodeenvoudig niet toelaat. En daar heb ik problemen mee omdat we nu steeds hun beleid moeten volgen.
Dan zijn we het daarover eens in ieder geval.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_153802518
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:36 schreef Cherna het volgende:

[..]

Je snapt iets niet. Maar er word steeds omheen gedraaid wat ik eerder al stelde. Het steeds aanhalen als een excuus klopt niet.
Ik zeg dat wanneer je de Russen hard aanpakt prima.
Maar waarom begin je dan wel elke keer te piepen als daar over gesproken wordt?

quote:
Maar neem dan in het vervolg ook sancties of maatregelingen tegen de VS. Maar omdat het onze vrienden zijn gaat dat niet en hebben zij vrij spel. Dat is wat ik zeg. Niet meer dan dat.
En dat klopt natuurlijk niet. Er zijn hele stevige diplomatieke conflicten geweest toen de VS Irak binnenvielen bijvoorbeeld.
Maar dan nog staat dat wat mij betreft volledig los van het veroordelen van de wandaden van de Russen. Die misdragen zich stevig. Dat de VS dat elders ook doen is voor mij geen enkel argument om dit niet te veroordelen.

quote:
En omdat we niet kunnen loskomen van de VS zal de EU nooit een sterk onafhankelijke natie worden omdat de VS dat doodeenvoudig niet toelaat. En daar heb ik problemen mee omdat we nu steeds hun beleid moeten volgen.
ook hier slaat het er met de haren bijtrekken van de VS eigenlijk nergens op. De EU reageert hier geheel zelfstandig. Dat we daarbij afstemming zoeken met onze NAVO-partners lijkt me logisch maar maakt niet dat we hun beleid volgen of van hen afhankelijk zijn.
pi_153802779
Russia pictured as monster with claws on cartoon map for schoolkids causes stir in Netherlands

http://rt.com/news/269314-anti-russian-propaganda-netherlands/
pi_153802940
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2015 13:36 schreef Infection het volgende:
Russia pictured as monster with claws on cartoon map for schoolkids causes stir in Netherlands

http://rt.com/news/269314-anti-russian-propaganda-netherlands/
lol. kaaskoppen
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153802996
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 13:42 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

lol. kaaskoppen
An article written by Philipsen claims that regarding Russia ‘devouring’ Ukraine, “the truth is opposite to what Dutch children are being taught.”

Mensen die überhaupt durven te zeggen dat het tegenovergestelde het geval is. :')
  woensdag 24 juni 2015 @ 13:46:33 #84
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153803070
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2015 13:26 schreef 99.999 het volgende:

[quote]Maar waarom begin je dan wel elke keer te piepen als daar over gesproken wordt?
Omdat jij steeds een plaat draait en mensen woorden in de mond legt die men niet uitspreekt. Je probeert iets uit te lokken om steeds hetzelfde verhaal te kunnen afsteken. Je legt daar zo de nadruk op dat je de rest totaal niet leest.

quote:
En dat klopt natuurlijk niet. Er zijn hele stevige diplomatieke conflicten geweest toen de VS Irak binnenvielen bijvoorbeeld.
Maar dan nog staat dat wat mij betreft volledig los van het veroordelen van de wandaden van de Russen. Die misdragen zich stevig. Dat de VS dat elders ook doen is voor mij geen enkel argument om dit niet te veroordelen.
Er staats niets los van dit conflict. Als jij stellig ontkent dat de VS niet betrokken is in dit conflict dan houd inderdaad alles op. Maar dat is mijn mening.

Laat me niet lachen over de stevige diplomatieke conflicten toen de VS Irak binnen viel. Zeker al niet als je al ziet wat er aan vooraf is gegaan waar Irak is volgestopt met antrax door het Westen om Iran een kopje kleiner te maken en toen Saddam als held werd uitgeroepen door het westen. Toen hij het ook op de Koerden gebruikte werd er plots van een schande gesproken.
Er hebben destijds vele Iraniërs een vreselijke dood op het slagveld moeten ondergaan door hetzelfde gas dat ook tegen Koerden gebruikt werd. Toen was het geen enkel probleem.

quote:
ook hier slaat het er met de haren bijtrekken van de VS eigenlijk nergens op. De EU reageert hier geheel zelfstandig. Dat we daarbij afstemming zoeken met onze NAVO-partners lijkt me logisch maar maakt niet dat we hun beleid volgen of van hen afhankelijk zijn.
Dat is jou mening maar niet de mijne. Als ze er niet bij betrokken waren/zijn steken ze er verdomd veel energie in. Een gebied waar de VS ver vandaan zit. De tijd wanneer de EU zelfstandig zijn besluiten kan nemen zal ik toejuichen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 24-06-2015 13:54:50 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_153803215
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2015 13:36 schreef Infection het volgende:
Russia pictured as monster with claws on cartoon map for schoolkids causes stir in Netherlands

http://rt.com/news/269314-anti-russian-propaganda-netherlands/
Blijft wel een briljant propagandakanaal _O-
pi_153803234
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2015 13:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Blijft wel een briljant propagandakanaal _O-
Oh, het zijn leugens?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153803278
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 13:46 schreef Cherna het volgende:

[..]

Omdat jij steeds een plaat draait en mensen woorden in de mond legt die men niet uitspreekt. Je probeert iets uit te lokken om steeds hetzelfde verhaal te kunnen afsteken. Je legt daar zo de nadruk op dat je de rest totaal niet leest.

Ik lees prima en zie wanhopige pogingen om de VS overal de schuld van te geven en de discussie steeds over dat land te laten gaan.
Nu ben ik bepaald geen voorstander van de buitenlandpolitiek van de VS maar het slaat gewoon nergens op hoe jij en anderen dat steeds proberen in dit topic te brengen. Het gaat hier gewoon simpelweg over de Russische wandaden. Zo moeilijk is het toch niet om die te veroordelen zonder schuimbekkend over de VS te beginnen?

quote:
Er staats niets los van dit conflict. Als jij stellig ontkent dat de VS niet betrokken is in dit conflict dan houd inderdaad alles op. Maar dat is mijn mening.
Ontkennen dat ze niet betrokken zijn, dat gaat wel ingewikkeld worden.
quote:
Laat me niet lachen over de stevige diplomatieke conflicten toen de VS Irak binnen viel. Zeker al niet als je al ziet wat er aan vooraf is gegaan waar Irak is volgestopt met antrax door het Westen om de Iran een kopje kleiner te maken en toen Saddam als held werd uitgeroepen door het westen. Toen hij het ook op de Koerden gebruikte werd er plots van een schande gesproken.
Er hebben destijds vele Iraniërs een vreselijke dood op het slagveld moeten ondergaan door hetzelfde gas dat ook tegen Koerden gebruikt werd. Toen was het geen enkel probleem.

[..]

Dat is jou mening maar niet de mijne. Als ze er niet bij betrokken waren steken ze er verdomd veel energie in. Een gebied waar de VS ver vandaan zit. De tijd wanneer de EU zelfstandig zijn besluiten kan nemen zal ik toejuichen.
Tja, ik ben niet zo van het complotdenken en kijk liever gewoon naar de feiten. Dan is het allemaal wat minder dramatisch dan jij graag voorstelt.
pi_153803371
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 13:53 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Oh, het zijn leugens?
Een cartoon uit een krant aanwijzen als grote propaganda is inderdaad wel wat gezocht.
Zeker die cartoon die bij publicatie zeer actueel en volgens mij geheel terecht was.

En de suggestie dat Rusland zich enkel door middel van humanitaire hulp met dit conflict bemoeit moet zelfs jou wat ver gaan, toch?
pi_153803416
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juni 2015 13:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een cartoon uit een krant aanwijzen als grote propaganda is inderdaad wel wat gezocht.
Zeker die cartoon die bij publicatie zeer actueel en volgens mij geheel terecht was.

En de suggestie dat Rusland zich enkel door middel van humanitaire hulp met dit conflict bemoeit moet zelfs jou wat ver gaan, toch?

duidelijk een krant :') :') :')
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 24 juni 2015 @ 14:03:24 #90
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153803498
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2015 13:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik lees prima en zie wanhopige pogingen om de VS overal de schuld van te geven en de discussie steeds over dat land te laten gaan.
Nu ben ik bepaald geen voorstander van de buitenlandpolitiek van de VS maar het slaat gewoon nergens op hoe jij en anderen dat steeds proberen in dit topic te brengen. Het gaat hier gewoon simpelweg over de Russische wandaden. Zo moeilijk is het toch niet om die te veroordelen zonder schuimbekkend over de VS te beginnen?

[..]

Ontkennen dat ze niet betrokken zijn, dat gaat wel ingewikkeld worden.

[..]

Tja, ik ben niet zo van het complotdenken en kijk liever gewoon naar de feiten. Dan is het allemaal wat minder dramatisch dan jij graag voorstelt.
Tjonge jonge. De oorlog tussen Irak en Irak een complot noemen waar antrax geleverd door het westen. Dat zelfs geen feiten noemt zegt mij nu wel dat je een plaat van titanium voor je hoofd hebt. Maar dat is het probeem bij jou. Alles wat niet in je straatje past benoem je een complot theorie, Putin lovers etc.

Wat betreft de Russen, och jij je zijn. Ze zijn inderdaad schuldig aan dit probleem en nu? Waar maak ik me eigenlijk druk om. Het is de moeite niet eens waard om hier nog op in te gaan.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_153803532
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:00 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
duidelijk een krant :') :') :')
lees je propaganda-artikeltje eens voor je zo reageert

quote:
This picture, first published in a Dutch newspaper in early 2014, is placed in textbook’s Chapter 7 titled ‘Countries without democracy’. Pupils are asked to describe what's happening in the cartoon.
In januari 2014 gepubliceerd in NRC.
pi_153803567
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:03 schreef Cherna het volgende:

[..]

Tjonge jonge. De oorlog tussen Irak en Irak een complot noemen waar antrax geleverd door het westen.
Oh nee, je leest niet goed. En Irak en Irak in oorlog? Creatief.

quote:
Dat zelfs dat geen feiten noemt zegt mij nu wel dat je een plaat van titanium voor je hoofd hebt. Maar dat is het probeem bij jou. Alles wat niet in je straatje past beneom je een complot theorie, Putin lovers etc.

Wat betreft de Russen, och jij je zijn. Ze zijn inderdaad schuldig aan dit probleem en nu? Waar maak ik me eigenlijk om. Het is de moeite niet eens waard om hier nog op in te gaan.
Als de Russen schuldig zijn, waarom dan die ziekelijke neiging om iedere keer de Amerikanen er bij te halen in dit topic?
pi_153803608
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

lees je propaganda-artikeltje eens voor je zo reageert

[..]

In januari 2014 gepubliceerd in NRC.
het gaat niet om het feit dat het in een krant gepubliceerd werd, simpele.

Maar goed, blijf maar propaganda roepen, zoals je altijd doet

:') :') :')
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 24 juni 2015 @ 14:07:07 #94
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153803610
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:05 schreef 99.999 het volgende:
Als de Russen schuldig zijn, waarom dan die ziekelijke neiging om iedere keer de Amerikanen er bij te halen in dit topic?
Omdat ze betrokken zijn in dit conflict. Als je het daar niet mee eens bent prima. Dan zijn we uitgepraat.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 24 juni 2015 @ 14:08:02 #95
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153803631
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:07 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

het gaat niet om het feit dat het in een krant gepubliceerd werd, simpele.

Maar goed, blijf maar propaganda roepen, zoals je altijd doet

:') :') :')
Nee, want fuck context! Toch?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_153803657
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:08 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nee, want fuck context! Toch?
oh right, dat het in een dagblad gepubliceerd werd maakt het plots aanvaardbaar dat het in scholen gebruikt wordt? Staat er in dat lesboek bij dat het uit een krant komt? Zo nee, wat is de relevantie dan?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153803689


[ Bericht 100% gewijzigd door crystal_meth op 24-06-2015 14:10:17 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 24 juni 2015 @ 14:11:33 #98
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153803736
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:09 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

oh right, dat het in een dagblad gepubliceerd werd maakt het plots aanvaardbaar dat het in scholen gebruikt wordt? Staat er in dat lesboek bij dat het uit een krant komt? Zo nee, wat is de relevantie dan?
Ik weet niet wat de context is. Kan een vraag in het boek zijn over propaganda, of hoe landen andere landen zien.

Heb ook weleens een vraag over Nazi propaganda gehad in een boek / proefwerk.
Is dat boek dan ook pro-Nazi?

Daarom: Context!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_153803753
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:07 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

het gaat niet om het feit dat het in een krant gepubliceerd werd, simpele.

Maar goed, blijf maar propaganda roepen, zoals je altijd doet

:') :') :')
Lees anders de post die ik hierover maakte nog even terug. Je zet jezelf erg voor schut zo.
pi_153803779
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:07 schreef Cherna het volgende:

[..]

Omdat ze betrokken zijn in dit conflict. Als je het daar niet mee eens bent prima. Dan zijn we uitgepraat.
Vergeleken met Oekraïne, de EU en Rusland is die betrokkenheid wel erg gezocht en minimaal.

Al helemaal in vergelijking met hoe vaak je er over begint...
pi_153803799
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Lees anders de post die ik hierover maakte nog even terug. Je zet jezelf erg voor schut zo.
post van jou teruglezen? lol
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153803805
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:09 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

oh right, dat het in een dagblad gepubliceerd werd maakt het plots aanvaardbaar dat het in scholen gebruikt wordt? Staat er in dat lesboek bij dat het uit een krant komt? Zo nee, wat is de relevantie dan?
vermoedelijk wel, en anders weet iedere scholier die maatschappijleer krijgt dat dit typisch een cartoon uit een krant is.
pi_153803812
Hier trouwens de hele bladzijde:

  woensdag 24 juni 2015 @ 14:14:23 #104
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153803818
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh nee, je leest niet goed. En Irak en Irak in oorlog? Creatief.

[..]

Als de Russen schuldig zijn, waarom dan die ziekelijke neiging om iedere keer de Amerikanen er bij te halen in dit topic?
Als je het van een typefout moet hebben en niet ziet dat ik Iran-Irak bedoel dan zegt dat wel iets.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_153803839
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:13 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

post van jou teruglezen? lol
Zou je wat schande besparen. Maar je valt liever blind voor wat de Russen je vertellen.
  woensdag 24 juni 2015 @ 14:17:40 #106
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153803904
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:14 schreef Infection het volgende:
Hier trouwens de hele bladzijde:

[ afbeelding ]
Duidelijk geen propaganda dus :)

Zie: Context is belangrijk!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_153803927
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:17 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Duidelijk geen propaganda dus :)

Zie: Context is belangrijk!
hoezo geen propaganda? men moet verklaren/rechtvaardigen waarom Rusland zo afgebeeld is.

wat is de kans dat ze een cartoon van de VS zo afbeelden?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153803969
obk twitterde op woensdag 24-06-2015 om 12:49:00 Collega @SimonOstrovsky krijgt geen persvisum meer in Rusland. Tijd voor tegenmaatregelen https://t.co/4fOsg4454C http://t.co/dQeWAGNRSo reageer retweet
pi_153803977
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:20 schreef Infection het volgende:
obk twitterde op woensdag 24-06-2015 om 12:49:00 Collega @SimonOstrovsky krijgt geen persvisum meer in Rusland. Tijd voor tegenmaatregelen https://t.co/4fOsg4454C http://t.co/dQeWAGNRSo reageer retweet
logisch

quote:
It's high time we all started speaking out about this form of censorship and started linking our access to Russia to Russian journalists' access to the United States and Europe.
oh kijk, Olaf wil tegenacties. Als een echte journalist..
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153803991
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:18 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

hoezo geen propaganda? men moet verklaren/rechtvaardigen waarom Rusland zo afgebeeld is.

wat is de kans dat ze een cartoon van de VS zo afbeelden?
100% Ik heb ook gewoon 'uncle sam wants you' karikaturen gezien in mijn schoolboeken.
pi_153804011
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:20 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

logisch
Laat overigens wel weer zien dat Rusland niet tegen kritiek kan.

obk twitterde op woensdag 24-06-2015 om 12:52:44 Het is wonderbaarlijk hoe propagandaroeptoeter @RT_com bureaus overal in de VS heeft, maar @VICE nul verslaggevers geaccrediteerd krijgt. reageer retweet
  woensdag 24 juni 2015 @ 14:22:09 #112
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153804015
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:18 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

hoezo geen propaganda? men moet verklaren/rechtvaardigen waarom Rusland zo afgebeeld is.
Wow, ok, uh. Je snapt dat de vraag hier juist gaat over hoe bepaalde tekeningen geïnterpreteerd moeten worden en dat hier heel duidelijk bij wordt gezegd dat de cartoonist Rusland op een bepaalde manier heeft afgebeeld en waarom hij dat mogelijkerwijs gedaan kan hebben?

Dit is juist een vraag die nergens een waarheid profileert, maar de studenten tot nadenken over beeldvorming zet. Mag ik vragen wat jouw hoogste opleidingsniveau is?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_153804032
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:22 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Wow, ok, uh. Je snapt dat de vraag hier juist gaat over hoe bepaalde tekeningen geïnterpreteerd moeten worden en dat hier heel duidelijk bij wordt gezegd dat de cartoonist Rusland op een bepaalde manier heeft afgebeeld en waarom hij dat mogelijkerwijs gedaan kan hebben?

Dit is juist een vraag die nergens een waarheid profileert, maar de studenten tot nadenken over beeldvorming zet. Mag ik vragen wat jouw hoogste opleidingsniveau is?
ingenieur kernfysica. En jij?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 24 juni 2015 @ 14:23:37 #114
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153804043
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:22 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

ingenieur kernfysica. En jij?
En deze manier van vraagstelling herken jij niet van zeg VWO of HAVO?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 24 juni 2015 @ 14:23:53 #115
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_153804047
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:22 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

ingenieur kernfysica. En jij?
Heb je daar toevallig een afstudeerdatum plus universiteit van? Dan kunnen we dat even natrekken.
pi_153804048
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:18 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

hoezo geen propaganda? men moet verklaren/rechtvaardigen waarom Rusland zo afgebeeld is.

wat is de kans dat ze een cartoon van de VS zo afbeelden?
Die kans is groot, ik ben het in het verleden in mijn geschiedenisboeken wel tegengekomen.
Maar in 2014 was de VS wat dat betreft wat minder prominent in het nieuws.
pi_153804065
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:23 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

En deze manier van vraagstelling herken jij niet van zeg VWO of HAVO?
hebben we niet in België. Wat is jouw opleidingsniveau?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153804147
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:20 schreef Infection het volgende:
obk twitterde op woensdag 24-06-2015 om 12:49:00 Collega @SimonOstrovsky krijgt geen persvisum meer in Rusland. Tijd voor tegenmaatregelen https://t.co/4fOsg4454C http://t.co/dQeWAGNRSo reageer retweet
Gewoon een directe reactie op:
https://news.vice.com/vid(...)checks-in-to-ukraine

Rusland kan er niet zo goed tegen als journalisten daadwerkelijk onderzoek doen.
pi_153804206
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:27 schreef teckna het volgende:

[..]

Gewoon een directe reactie op:
https://news.vice.com/vid(...)checks-in-to-ukraine

Rusland kan er niet zo goed tegen als journalisten daadwerkelijk onderzoek doen.
Inderdaad. Ook al breng je het nieuws nog zoveel van één kant en wordt het misschien gezien als propaganda, de beelden liegen er niet om. En dat weten de Russen zelf ook donders goed.
  woensdag 24 juni 2015 @ 14:30:16 #120
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153804229
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:24 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

hebben we niet in België. Wat is jouw opleidingsniveau?
VWO, HBO Technische Informatica.

Dit soort vragen kreeg je met enige regelmaat op HAVO/VWO niveau bij bijvoorbeeld geschiedenis, ook inderdaad met propaganda tekeningen waar bijvoorbeeld de VS, maar ook Nederland (met betrekking tot de politionele acties in Indië bijvoorbeeld), Atheisten, Communisten (and Lions and Tigers and Bears, oh my!) voorbij kwamen.

Dus ik vind het vreemd dat je dit niet herkend.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_153804290
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:30 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

VWO, HBO Technische Informatica.

Dit soort vragen kreeg je met enige regelmaat op HAVO/VWO niveau bij bijvoorbeeld geschiedenis, ook inderdaad met propaganda tekeningen waar bijvoorbeeld de VS, maar ook Nederland (met betrekking tot de politionele acties in Indië bijvoorbeeld), Atheisten, Communisten (and Lions and Tigers and Bears, oh my!) voorbij kwamen.

Dus ik vind het vreemd dat je dit niet herkend.
ben jij dan bekend met de opleiding in Vlaamse colleges midden jaren 70?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153804313
Hier nog een video over het eerder gelinkte artikel:

  woensdag 24 juni 2015 @ 14:35:30 #123
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153804344
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:32 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

ben jij dan bekend met de opleiding in Vlaamse colleges midden jaren 70?
Niet echt, maar vind het alsnog raar dat iemand met een bovengemiddelde intelligentie het verschil tussen 'propaganda' en 'vragen OVER propaganda' niet herkent.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_153804399
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:35 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Niet echt, maar vind het alsnog raar dat iemand met een bovengemiddelde intelligentie het verschil tussen 'propaganda' en 'vragen OVER propaganda' niet herkent.
Het hoofdstuk lijkt over democratie en dictatuur te gaan, niet over propaganda... een essentieel verschil lijkt me.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153804422
Wat zegt een opleidingsniveau eigenlijk over iemands kennis? Het is maar net waar je interesses liggen en of je je er veel in verdiept. Ook al ben je nog zo hoog opgeleid, het betreft meestal één bepaald vakgebied. En dus weet je misschien van andere onderwerpen wel helemeaal niets af...
  woensdag 24 juni 2015 @ 14:40:05 #126
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153804444
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:39 schreef Infection het volgende:
Wat zegt een opleidingsniveau eigenlijk over iemands kennis? Het is maar net waar je interesses liggen en of je je er veel in verdiept. Ook al ben je nog zo hoog opgeleid, het betreft meestal één bepaald vakgebied.
Geeft wel een bepaald basis denkniveau aan, vind ik.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 24 juni 2015 @ 14:41:31 #127
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153804481
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:39 schreef Infection het volgende:
Wat zegt een opleidingsniveau eigenlijk over iemands kennis? Het is maar net waar je interesses liggen en of je je er veel in verdiept. Ook al ben je nog zo hoog opgeleid, het betreft meestal één bepaald vakgebied.
Een verstandige opmerking. Ik zie dit als een opdracht die het verschil probeert aan te tonen tussen een dictatuur en democratie. Wat heeft dit met propaganda te maken?
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_153804526
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:41 schreef Cherna het volgende:

[..]

Een verstandige opmerking. Ik zie dit als een opdracht die het verschil tussen probeert aan te tonen tussen een dictatuur en democratie. Wat heeft dit met propaganda te maken?
Weinig, het is een spotprent uit een krant waarbij kinderen voor het vak maatschappijleer gevraagd wordt die te duiden. Zou niet weten wat daar mis mee is.
Maar dat RT het voor propagandadoeleinden gebruikt en dat chrystal dat blind slikt snap ik ook.
  woensdag 24 juni 2015 @ 14:48:22 #129
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153804645
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Weinig, het is een spotprent uit een krant waarbij kinderen voor het vak maatschappijleer gevraagd wordt die te duiden. Zou niet weten wat daar mis mee is.
Maar dat RT het voor propagandadoeleinden gebruikt en dat chrystal dat blind slikt snap ik ook.
En ik vind dat dus vreemd voor een kernfysicus, maar goed.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_153804693
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Weinig, het is een spotprent uit een krant waarbij kinderen voor het vak maatschappijleer gevraagd wordt die te duiden. Zou niet weten wat daar mis mee is.
Maar dat RT het voor propagandadoeleinden gebruikt en dat chrystal dat blind slikt snap ik ook.
Ik zie er ook niet echt propaganda in.

Ik vind overigens wel dat dat plaatje niet persé op die manier getoond had hoeven worden.
Het had leuker geweest als ze gewoon een kaart van Europa getoond hadden waarin Oekraïne ingekleurd was en Europa en Rusland als keuzes opgegeven kunnen worden bij een eventuele vraag.

Zoiets als, "Wie denk jij dat de oorlog in Oekraïne veroorzaakt heeft?"

Vraag me af welk antwoord het meest gegeven zou worden.
pi_153804720
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:18 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

hoezo geen propaganda? men moet verklaren/rechtvaardigen waarom Rusland zo afgebeeld is.
Propaganda verklaren, of trachten te rechtvaardigen lijkt me een redelijke stap naar het identificeren van propaganda. Wat me nogal een goede vaardigheid lijkt voor een kritische maatschappij.

quote:
wat is de kans dat ze een cartoon van de VS zo afbeelden?
Die kans is natuurlijk net zo groot, al dan niet groter. Er is genoeg materiaal te vinden waarbij Amerika af wordt gebeeld als hebberige wereldheerser waarbij er precies dezelfde vragen gesteld worden.
  woensdag 24 juni 2015 @ 14:52:59 #132
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_153804770
Ik werd altijd doodgegooid met plaatjes over oa Vietnam. Drammerig gedoe hier.
pi_153804801
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:51 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Propaganda verklaren, of trachten te rechtvaardigen lijkt me een redelijke stap naar het identificeren van propaganda. Wat me nogal een goede vaardigheid lijkt voor een kritische maatschappij.

[..]

Het hoofdstuk gaat niet over propaganda, maar over democratie en dictatuur.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153804839
obk twitterde op woensdag 24-06-2015 om 14:49:53 Rusland overweegt chocolade, conserve en bloemen uit de EU te boycotten. Oeps. http://t.co/TvuTbcLt4d reageer retweet
Daar gaan de Nederlandse tulpenindustrie en de Belgische chocolade-industrie.
  woensdag 24 juni 2015 @ 14:55:39 #135
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153804860
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:55 schreef Infection het volgende:
obk twitterde op woensdag 24-06-2015 om 14:49:53 Rusland overweegt chocolade, conserve en bloemen uit de EU te boycotten. Oeps. http://t.co/TvuTbcLt4d reageer retweet
Daar gaat de Nederlandse tulpenindustrie.
More chocolate for us! Ooooooh yeah!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_153804876
obk twitterde op woensdag 24-06-2015 om 14:53:58 Nederlandse bloemen koop je zelfs in de meest afgelegen delen van Siberie. Zou een enorme klap zijn voor sector. https://t.co/O8S7zvrvUQ reageer retweet
pi_153804885
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:48 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

En ik vind dat dus vreemd voor een kernfysicus, maar goed.
Juist voor dat soort types is het niet zo gek. Die zijn redelijk wereldvreemd vaak.
pi_153804899
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:53 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Het hoofdstuk gaat niet over propaganda, maar over democratie en dictatuur.
De vraag niet.
pi_153804922
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:50 schreef Infection het volgende:

[..]

Ik zie er ook niet echt propaganda in.

Ik vind overigens wel dat dat plaatje niet persé op die manier getoond had hoeven worden.
Het had leuker geweest als ze gewoon een kaart van Europa getoond hadden waarin Oekraïne ingekleurd was en Europa en Rusland als keuzes opgegeven kunnen worden bij een eventuele vraag.

Zoiets als, "Wie denk jij dat de oorlog in Oekraïne veroorzaakt heeft?"

Vraag me af welk antwoord het meest gegeven zou worden.
Vind het gebruik van actuele spotprenten voor een deel van het lesprogramma bij maatschappijleer juist wel een aardige.
Als je op het VMBO met zo'n kaart en vraag aan komt zetten dan komt er minder uit denk ik :P
pi_153804951
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:53 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Het hoofdstuk gaat niet over propaganda, maar over democratie en dictatuur.
Als je nooit het Nederlandse vak maatschappijleer hebt gehad, dan gaat dit je allicht boven de pet. Maar dan is het ook niet erg snugger om er zo radicaal door in de Russische propaganda te trappen.
pi_153804993
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als je nooit het Nederlandse vak maatschappijleer hebt gehad, dan gaat dit je allicht boven de pet. Maar dan is het ook niet erg snugger om er zo radicaal door in de Russische propaganda te trappen.
propaganda onder het mom van maatschappijleer.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 24 juni 2015 @ 15:00:37 #142
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153804999
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 15:00 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

propaganda onder het mom van maatschappijleer.
:D :D :D Oh dear, oh dear.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_153805002
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:56 schreef Infection het volgende:
obk twitterde op woensdag 24-06-2015 om 14:53:58 Nederlandse bloemen koop je zelfs in de meest afgelegen delen van Siberie. Zou een enorme klap zijn voor sector. https://t.co/O8S7zvrvUQ reageer retweet
226 miljoen euro, valt nog mee
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153805024
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Vind het gebruik van actuele spotprenten voor een deel van het lesprogramma bij maatschappijleer juist wel een aardige.
Als je op het VMBO met zo'n kaart en vraag aan komt zetten dan komt er minder uit denk ik :P
Mwa, ik vind dit nog wel aardig geschikt voor het VMBO, waar overigens ook gewoon maatschappijleer gegeven wordt.

Zo lastig zijn deze vragen toch niet? Ik vind het zelfs nogal vereenvoudigd Nederlands als ik het zo lees.
pi_153805027
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 15:00 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

propaganda onder het mom van maatschappijleer.
nee, bepaald niet. Maar je wilt het niet snappen, het is weer duidelijk.
  woensdag 24 juni 2015 @ 15:01:47 #146
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153805035
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:48 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

En ik vind dat dus vreemd voor een kernfysicus, maar goed.
Niets is vreemd. Ik ben WTBer(HTS) maar ik acht mij alleen slim op het gebied van werktuigbouw en dan alleen dat onderdeel waar ik jaren lang ervaring in heb opgedaan(chemie en de olie industrie) .De rest is louter interesse, levenservaring en een groot deel karakter eigenschappen die je vormen. Niets meer dan dan. Het wil niet zeggen dat je dan slim bent.

Maar het valt me op dat mijn dochter nu heel toevallig een opdracht heeft die over dit soort onderwerpen gaat. Dat is dan MBO niveau 2

Een aantal vragen.
Wat is democratie, en leg het verschil uit tussen het liberalisme, socialisme, nationaal socialisme, communisme en confessionalisme en leg uit welke
stroming het beste bij jou past.

Wat voor een dilemma was er in Algerije in 1991
Waardoor kon Hitler de macht grijpen
En nu komt het: Direct achter deze vraag Als de PVV aan de macht zou komen wat zou er dan gebeuren?

Wat is de doelstelling van de NAVO
Wie was Stalin
Is Rusland nog steeds een totalitaire macht.

Dit zijn een aantal vragen. Zolang kinderen daar zelf over mogen nadenken en hun mening kunnen vormen is er niets aan de hand en zie ik dit niet als propaganda.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_153805044
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2015 15:01 schreef Infection het volgende:

[..]

Mwa, ik vind dit nog wel aardig geschikt voor het VMBO, waar overigens ook gewoon maatschappijleer gegeven wordt.

Zo lastig zijn deze vragen toch niet? Ik vind het zelfs nogal vereenvoudigd Nederlands als ik het zo lees.
Deze vragen zijn prima, een kale kaart van Europa en dan vragen over Rusland en Oekraïne kon wel eens te droog zijn ;)
pi_153805053
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 15:00 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

226 miljoen euro, valt nog mee
Voor de bloemensector toch een aardige klap denk ik zo. Voor de overheid zou het inderdaad een schijntje zijn.
pi_153805105
RT_com twitterde op woensdag 24-06-2015 om 15:00:00 JUST IN: #Putin signs order to extend counter-#sanctions for another year http://t.co/hJMSmRF1RU #Russia http://t.co/wURI8ynr6W reageer retweet
pi_153805127
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 15:02 schreef Infection het volgende:

[..]

Voor de bloemensector toch een aardige klap denk ik zo. Voor de overheid zou het inderdaad een schijntje zijn.
Flowerforce BV zou de helft van z'n omzet in Rusland halen, die zullen problemen krijgen.
http://www.flowerforce.nl/
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0KP1LO20150116
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153805130
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 15:02 schreef Infection het volgende:

[..]

Voor de bloemensector toch een aardige klap denk ik zo. Voor de overheid zou het inderdaad een schijntje zijn.
http://fd.nl/ondernemen/1(...)problemen-in-rusland

ca 5,4 miljard vorig jaar met toen al dalende afzet richting Rusland. Flink wat geld maar nog wel te overzien.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2015 15:06:19 ]
pi_153805295
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2015 15:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

http://fd.nl/ondernemen/1(...)problemen-in-rusland

ca 5,4 miljard vorig jaar met toen al dalende afzet richting Rusland. Flink wat geld maar nog wel te overzien.
Dat valt inderdaad nog mee, failliet zullen ze er niet van gaan.
Ik kan het artikel overigens niet lezen omdat ik geen account heb. ;)
pi_153805447
quote:
A Dutch lawmaker from the Unified Left Group in the Parliamentary Assembly of the Council of Europe (PACE) said Wednesday that his group believes all sanctions against Russia should be stopped.

"Let's stop maintaining or increasing sanctions," Tiny Kox said, addressing PACE.

He noted that the absence of Russian representatives in the organization lowers the level of finding solutions to the crisis in Ukraine.

Kox underlined that even though the Unified Left Group sees Crimea reunification with Russia as "illegal annexation," dialogue should be maintained.

"It does not make sense to talk about Russia without Russians here," Kox said, adding that PACE should work on dialogue with Russia and "not be part of the problem."
http://sputniknews.com/eu(...)1.html#ixzz3dz932poF
niet duidelijk of hij het had over de economische sancties, of enkel over het uitsluiten van Rusland in PACE.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153805744
quote:
14s.gif Op woensdag 24 juni 2015 15:12 schreef Infection het volgende:

[..]

Dat valt inderdaad nog mee, failliet zullen ze er niet van gaan.
Ik kan het artikel overigens niet lezen omdat ik geen account heb. ;)
Oh, ik kwam er op via google en kon er heen. Heb zelf ook geen account :P
pi_153805799
quote:
U.S. Refineries Increase Russian Crude Purchase Despite Sanctions

Refiners on the U.S. West Coast and Hawaii have stepped up purchases of Russian crude, taking advantage of a narrow gap between U.S. and global prices as they look to guard against a seasonal shortage of Alaskan supply, trade and industry sources said.

Up to four tankers were expected to carry nearly 3 million barrels of Russia's ESPO crude from Kozmino near the city of Vladivostok to refineries in the United States this month and next, the sources said.

That will help Russia diversify beyond key buyers in China, South Korea and Japan at a time when Asian markets are grappling with oversupply. Sanctions against Russia over its actions in Ukraine bar U.S. oil companies from drilling in the country, but purchases of oil are still allowed.

But traders said the shipments marked only a temporary trend as refineries were buying amid uncertainty over the supply of Alaska North Slope (ANS) crude during the summer months. ANS is regularly shipped to the U.S. West Coast, but production normally falls in summer due to field maintenance.
http://www.themoscowtimes(...)anctions/524317.html

Are European Companies Ignoring E.U. Sanctions On Russia?
http://www.forbes.com/sit(...)sanctions-on-russia/
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153805817
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 15:17 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

niet duidelijk of hij het had over de economische sancties, of enkel over het uitsluiten van Rusland in PACE.
Tiny Kox heeft de Russische annexatie van De Krim in het verleden ook gesteund totdat hij teruggefloten werd door zijn partij.
pi_153805852
quote:
Uit het artikel

Sanctions against Russia over its actions in Ukraine bar U.S. oil companies from drilling in the country, but purchases of oil are still allowed.
De aankoop van olie valt niet onder de sancties.
pi_153805925
Germany and France hope for ceasefire in Ukraine after meeting with Russian and Ukrainian FMs

http://uatoday.tv/politics/east-ukraine-diplomacy-444471.html
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153805933
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2015 15:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Uit het artikel

Sanctions against Russia over its actions in Ukraine bar U.S. oil companies from drilling in the country, but purchases of oil are still allowed.
De aankoop van olie valt niet onder de sancties.
dat weet iedereen
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 24 juni 2015 @ 15:53:18 #160
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_153806393
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 15:35 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

dat weet iedereen
Aankoop van gas blijkbaar ook niet.
Zoals ik al eerder verklaarde: de kleinere bedrijfjes zijn vaak de lul bij dit soort sancties, de vette multinationals blijven wel uit de wind en gaan gewoon door.
Ergo: de gewone man word weer eens het hardste getroffen en de rijke vetzak blijft zijn zakken vullen.
Het helpt allermaal niets dit soort sancties.
  woensdag 24 juni 2015 @ 16:04:56 #161
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_153806683
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 15:01 schreef Cherna het volgende:

[..]

Niets is vreemd. Ik ben WTBer(HTS) maar ik acht mij alleen slim op het gebied van werktuigbouw en dan alleen dat onderdeel waar ik jaren lang ervaring in heb opgedaan(chemie en de olie industrie) .De rest is louter interesse, levenservaring en een groot deel karakter eigenschappen die je vormen. Niets meer dan dan. Het wil niet zeggen dat je dan slim bent.

Maar het valt me op dat mijn dochter nu heel toevallig een opdracht heeft die over dit soort onderwerpen gaat. Dat is dan MBO niveau 2

Een aantal vragen.
Wat is democratie, en leg het verschil uit tussen het liberalisme, socialisme, nationaal socialisme, communisme en confessionalisme en leg uit welke
stroming het beste bij jou past.

Wat voor een dilemma was er in Algerije in 1991
Waardoor kon Hitler de macht grijpen
En nu komt het: Direct achter deze vraag Als de PVV aan de macht zou komen wat zou er dan gebeuren?

Wat is de doelstelling van de NAVO
Wie was Stalin
Is Rusland nog steeds een totalitaire macht.

Dit zijn een aantal vragen. Zolang kinderen daar zelf over mogen nadenken en hun mening kunnen vormen is er niets aan de hand en zie ik dit niet als propaganda.
Deze vragen zijn aardig implicerend en nogal 'gevaarlijk"
Men koppelt Hitler aan de PVV en Rusland aan een totalitaire macht.
Ik vind het niet passen om kinderen een bepaalde denkstroming in te duwen alleen maar omdat de leraar of school deze gedachtengang heeft.
Overigens staat Rusland omschreven als federale republiek.
  woensdag 24 juni 2015 @ 16:09:59 #162
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_153806801
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:30 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

VWO, HBO Technische Informatica.

Dit soort vragen kreeg je met enige regelmaat op HAVO/VWO niveau bij bijvoorbeeld geschiedenis, ook inderdaad met propaganda tekeningen waar bijvoorbeeld de VS, maar ook Nederland (met betrekking tot de politionele acties in Indië bijvoorbeeld), Atheisten, Communisten (and Lions and Tigers and Bears, oh my!) voorbij kwamen.

Dus ik vind het vreemd dat je dit niet herkend.
Toch is de tekening niet juist.
Het "dwingt": om kinderen direkt Rusland als een grote agressor te herkennen en zodanig dit ook op te schrijven terwijl er een heleboel meer aan de hand is in dit conflikt.
Je kan hier dan ook rustig van hersenspoeling praten.
pi_153807352
Reuters twitterde op woensdag 24-06-2015 om 16:30:34 NATO says won't be dragged into arms race with Russia http://t.co/2HysArOfrO reageer retweet
pi_153807443
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 15:53 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Aankoop van gas blijkbaar ook niet.
Zoals ik al eerder verklaarde: de kleinere bedrijfjes zijn vaak de lul bij dit soort sancties, de vette multinationals blijven wel uit de wind en gaan gewoon door.
Ergo: de gewone man word weer eens het hardste getroffen en de rijke vetzak blijft zijn zakken vullen.
Het helpt allermaal niets dit soort sancties.
Je praat weer poep. Shell, Chevron. Inderdaad kleine bedrijven.

BP ook niet vergeten.
  woensdag 24 juni 2015 @ 16:37:55 #165
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_153807470
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juni 2015 16:36 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Je praat weer poep. Shell, Chevron. Inderdaad kleine bedrijven.

BP ook niet vergeten.
En jij denkt dat die totaal buiten spel staan? Kom op zeg....
pi_153807516
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 16:09 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Toch is de tekening niet juist.
Het "dwingt": om kinderen direkt Rusland als een grote agressor te herkennen en zodanig dit ook op te schrijven terwijl er een heleboel meer aan de hand is in dit conflikt.
Je kan hier dan ook rustig van hersenspoeling praten.
Spotprenten zijn dan ook meestal niet neutraal. Ik moest op de middelbare school prenten duiden die waren gemaakt voor en tijdens WOII. Het ging daarbij dan om propaganda van alle strijdende partijen. Dus ook Duitse spotprenten over Engeland of de VS.

Is gewoon een denkoefening voor leerlingen. Met je hersenspoeling. Man man man.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 24 juni 2015 @ 16:40:25 #167
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_153807546
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 16:33 schreef Infection het volgende:
Reuters twitterde op woensdag 24-06-2015 om 16:30:34 NATO says won't be dragged into arms race with Russia http://t.co/2HysArOfrO reageer retweet
Tjas die 5000 soldaatjes zullen ook niet veel beginnen als de Russische beer los gaat.
Dat weet de NATO ook wel maar ze moeten toch iets he.....
  woensdag 24 juni 2015 @ 16:42:54 #168
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_153807615
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 16:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Spotprenten zijn dan ook meestal niet neutraal. Ik moest op de middelbare school prenten duiden die waren gemaakt voor en tijdens WOII. Het ging daarbij dan om propaganda van alle strijdende partijen. Dus ook Duitse spotprenten over Engeland of de VS.

Is gewoon een denkoefening voor leerlingen. Met je hersenspoeling. Man man man.
Zoals je al zegt, bij jouw ging het om spotprenten uit de oude doos waar BEIDE kanten getoond werd, dit is een eenzijdige tekening gebaseerd op huidige ontwikkelingen en laten de russische kant zien als een allesverslindend monster.
Een kind ziet dit en koppelt dit meteen aan agressie, dood en angst.
En dat vind ik ronduit hersenspoelend en totaal onjuist.
man man man dat je dat gewoon niet kan inzien.....
pi_153807626
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 16:40 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Tjas die 5000 soldaatjes zullen ook niet veel beginnen als de Russische beer los gaat.
Dat weet de NATO ook wel maar ze moeten toch iets he.....
Die 5000 staan er dan ook niet voor een eventuele inval van de Russen, maar om het veiligheidsgevoel te waarborgen.
  woensdag 24 juni 2015 @ 16:45:45 #171
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_153807696
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 16:43 schreef Infection het volgende:

[..]

Die 5000 staan er dan ook niet voor een eventuele inval van de Russen, maar om het veiligheidsgevoel te waarborgen.
veiligheidsgevoel.....5000 man.... _O-
Ik zal mij veiliger voelen als de EU met de Russen onderling afspraken maken over Oekrainie en als de VS er zich niet mee bemoeit....
pi_153807711
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 16:42 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Zoals je al zegt, bij jouw ging het om spotprenten uit de oude doos waar BEIDE kanten getoond werd, dit is een eenzijdige tekening gebaseerd op huidige ontwikkelingen en laten de russische kant zien als een allesverslindend monster.
Een kind ziet dit en koppelt dit meteen aan agressie, dood en angst.
En dat vind ik ronduit hersenspoelend en totaal onjuist.
man man man dat je dat gewoon niet kan inzien.....
Het is vooral niet iets om je erg druk om te maken. Jij denkt uiteraard weer dat kleine Nederlanders worden opgevoed met Rusland-haat.

Geen idee hoe het conflict in het klaslokaal wordt besproken, maar ik neem aan dat de docent een waarheidsgetrouwe vertelling presenteert. Zo'n prent heeft een context en is met een bepaalde intentie gemaakt. Ook dat wordt uitgelegd.

Het is juist leerzaam om actuele spotprenten te behandelen.

Ik stel mij zo voor dat in het klaslokaal ook prenten worden behandeld die de EU neerzetten als een allesverslindend monster. Lijkt mij geen enkel probleem.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_153807732
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 16:45 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

veiligheidsgevoel.....5000 man.... _O-
Ik zal mij veiliger voelen als de EU met de Russen onderling afspraken maken over Oekrainie en als de VS er zich niet mee bemoeit....
Tja, het is natuurlijk niet de bedoeling om als agressor over te komen, zoiets als wat de Russen op dit moment doen. 5000 is meer dan genoeg.

En afspraken zullen moeilijk gaan als niemand zich aan die afspraken houdt, kijk maar naar Minsk 1 en 2.
pi_153807787
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 16:47 schreef Infection het volgende:

[..]

Tja, het is natuurlijk niet de bedoeling om als agressor over te komen, zoiets als wat de Russen op dit moment doen. 5000 is meer dan genoeg.

En afspraken zullen moeilijk gaan als niemand zich aan die afspraken houdt, kijk maar naar Minsk 1 en 2.
het gaat om 40000 troepen.
quote:
Ministers are expected to agree to further increase the size of NATO's rapid response force to 40,000 personnel. They decided in February to more than double it to 30,000 soldiers, airmen and sailors from 13,000.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153807809
Net of de NAVO wat te duchten heeft van Rusland.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 24 juni 2015 @ 16:50:56 #176
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_153807841
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 16:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is vooral niet iets om je erg druk om te maken. Jij denkt uiteraard weer dat kleine Nederlanders worden opgevoed met Rusland-haat.

Geen idee hoe het conflict in het klaslokaal wordt besproken, maar ik neem aan dat de docent een waarheidsgetrouwe vertelling presenteert. Zo'n prent heeft een context en is met een bepaalde intentie gemaakt. Ook dat wordt uitgelegd.

Het is juist leerzaam om actuele spotprenten te behandelen.

Ik stel mij zo voor dat in het klaslokaal ook prenten worden behandeld die de EU neerzetten als een allesverslindend monster. Lijkt mij geen enkel probleem.
Ik maak mij er niet druk om, ik vind dit niet kunnen in een school.
Ik vind dat je kinderen neutraal moet opvoeden (wat heel moeilijk is) en op een latere leeftijd kuinnen ze dan zelf meningen vormen.
pi_153807845
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 16:49 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

het gaat om 40000 troepen.

[..]

Altijd nog minder dan wat er aan de Russische grens staat.
pi_153807865
quote:
14s.gif Op woensdag 24 juni 2015 16:51 schreef Infection het volgende:

[..]

Altijd nog minder dan wat er aan de Russische grens staat.
en 63000 Amerikaanse troepen...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 24 juni 2015 @ 16:51:48 #179
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_153807868
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 16:49 schreef KoosVogels het volgende:
Net of de NAVO wat te duchten heeft van Rusland.
Of Rusland van de NAVO.
Dus wat schieten we er allemaal mee op? Niets....
pi_153807890
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 16:50 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik maak mij er niet druk om, ik vind dit niet kunnen in een school.
Ik vind dat je kinderen neutraal moet opvoeden (wat heel moeilijk is) en op een latere leeftijd kuinnen ze dan zelf meningen vormen.
Lukt ook wel aardig hoor. En de leerlingen worden niet omgevormd tot Rusland-haters,

Als je in de klas de actualiteit bespreekt dan komen dit soort prenten nou eenmaal voorbij. En terecht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_153807899
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 16:51 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

en 63000 Amerikaanse troepen...
Die hoeven van mij dan weer niet. Met de Amerikaanse bemoeizucht ben ik het ook niet altijd eens.
pi_153807905
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 16:51 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Of Rusland van de NAVO.
Dus wat schieten we er allemaal mee op? Niets....
Goed, mocht het zover komen, dan is Rusland natuurlijk geen partij voor de NAVO.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 24 juni 2015 @ 16:54:42 #183
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_153807948
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 16:52 schreef Infection het volgende:

[..]

Die hoeven van mij dan weer niet. Met de Amerikaanse bemoeizucht ben ik het ook niet altijd eens.
Ja maar het gaat natuurlijk om de pegels die verdient worden, nietwaar? :)
  woensdag 24 juni 2015 @ 16:55:44 #184
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_153807972
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 16:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Goed, mocht het zover komen, dan is Rusland natuurlijk geen partij voor de NAVO.
Misschien niet maar dat kunnen jouw kinderen dan niet meer herhalen want dan ligt de EU radioactieve in puin.....
pi_153808028
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 16:55 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Misschien niet maar dat kunnen jouw kinderen dan niet meer herhalen want dan ligt de EU radioactieve in puin.....
Zal voor jou wel genieten zijn.
  woensdag 24 juni 2015 @ 17:01:29 #186
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_153808142
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2015 16:57 schreef Infection het volgende:

[..]

Zal voor jou wel genieten zijn.
Walgelijke opmerking.
  woensdag 24 juni 2015 @ 17:02:10 #187
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_153808187
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 17:01 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Walgelijke opmerking.
Je post maar al te graag over het aantal wapens/nukes wat Rusland in bezit heeft en hoe Europa in radioactief puin verandert in een eventueel conflict. En dat is niet walgelijk?
pi_153808321
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juni 2015 17:03 schreef Infection het volgende:

[..]

Je post maar al te graag over het aantal wapens/nukes wat Rusland in bezit heeft en hoe Europa in radioactief puin verandert in een eventueel conflict. En dat is niet walgelijk?
waarschuwen voor de gevolgen is hetzelfde als toejuichen? Goh, wat moet je dan wel niet over Bertrand Russell denken...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153808703
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 17:08 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

waarschuwen voor de gevolgen is hetzelfde als toejuichen? Goh, wat moet je dan wel niet over Bertrand Russell denken...
Dus er wordt gewaarschuwd voor het gevaar van Rusland?
pi_153808725
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 17:28 schreef Infection het volgende:

[..]

Dus er wordt gewaarschuwd voor het gevaar van Rusland?
het gevaar van een wapenwedloop
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153811335
quote:
^O^

Kryivka is trouwens wel een aanrader voor een aantal hier..
Dim Legend ook trouwens maar dan echt voor het eten..
Eigenlijk is het overal in Lvov wel goed vertoeven

[ Bericht 2% gewijzigd door ZOA op 24-06-2015 19:37:44 ]
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_153811345
Russian former leader of Ukraine rebels warns of 'big war'

http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0P41SQ20150624
pi_153812043
Inmiddels plant Nuland de volgende revolutie in Armenië.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 24 juni 2015 @ 20:07:53 #196
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_153812086
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 20:06 schreef crystal_meth het volgende:
Inmiddels plant Nuland de volgende revolutie in Armenië.
Hoe wat waar?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_153812125
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:14 schreef Infection het volgende:
Hier trouwens de hele bladzijde:

[ afbeelding ]
Walgelijk hoe kinderen worden geïndoctrineerd met anti-Russische propaganda.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 24 juni 2015 @ 20:11:51 #198
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_153812183
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 20:09 schreef reza1 het volgende:

[..]

Walgelijk hoe kinderen worden geïndoctrineerd met anti-Russische propaganda.
Dit is wel erg matig inderdaad. Kinderen moet je hier buiten houden of in ieder geval een eigen mening kunnen laten vormen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_153812548
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 20:07 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Hoe wat waar?
Nu ja, als je de Russen gelooft. ;)

Verkoop van een elektriciteitsleverancier aan een Amerikaans bedrijf in februari, momenteel straatprotesten tegen een verhoging van de elektriciteitstarieven.

http://armenianow.com/com(...)land_visit_relations

quote:
Cookies lady Nuland starts jolly good revolution in Armenia

The police brutally dispersed an unauthorized rally in Yerevan, the capital of Armenia. The current protests in the former Soviet republic of Armenia are led by "No to Robbery" civil initiative. Western and Ukrainian media write that Armenia is another country to experience the "revolution of dignity." The fifth column is working from inside the government of Armenia.

Formally, the protests in Armenia started after the authorities raised tariffs on electricity at the request of the company Electric Networks of Armenia (a subsidiary of Russia's OAO Inter RAO UES). Last week, the State Commission for Regulation of Public Services of Armenia raised the price per kilowatt of electricity in Armenia by 6.93 drams (about 5.7 rubles, vs. the previous 4.8 rubles, or 42 drams). The new tariffs will take effect from 1 August.
http://english.pravda.ru/(...)sthash.HoOLIzqa.dpuf
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 24 juni 2015 @ 20:26:55 #200
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_153812594
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 20:25 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Nu ja, als je de Russen gelooft. ;)

Verkoop van een elektriciteitsleverancier aan een Amerikaans bedrijf in februari, momenteel straatprotesten tegen een verhoging van de elektriciteitstarieven.

http://armenianow.com/com(...)land_visit_relations

[..]

http://english.pravda.ru/(...)sthash.HoOLIzqa.dpuf
Bedoelde meer hoe en wat :P bedankt voor de bron. Mijn werkgever is Armeens, die vind dit wel interessante materie.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 24 juni 2015 @ 21:24:21 #201
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_153814586
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:14 schreef Infection het volgende:
Hier trouwens de hele bladzijde:

[ afbeelding ]
Wat een schofterige propaganda is dit!!! Ik hoop dat dit niet uit een Nederlands schoolboek komt.... En dan de Russen de maat nemen over propaganda ,terwijl we in onze schoolboeken propaganda schrijven waar Goebbels nog jaloers op zou zijn.!!! Ik ben echt egschokt als dit soort onzin in schoolboeken verkondigd wordt!
pi_153815256
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 16:37 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En jij denkt dat die totaal buiten spel staan? Kom op zeg....
Dat zeg ik toch helemaal niet joh. Je moet eens stoppen met woorden in de mond te leggen. Ik geef alleen aan dat ze voor miljarden worden geraakt door de oorlog en sancties. Nergens zeg ik dat ze compleet buitenspel worden gehouden. BP heeft nog steeds een belang van 20% in Rosneft maar verliezen daar ook een hoop geld mee bijvoorbeeld. Lees dit eens voor de grap: http://www.ft.com/cms/s/0(...)0.html#axzz3e0hvBLos

Ja, de multinationals hebben meer vlees op de botten en werken gediversifieerder dan een bedrijf wat 50% exporteert naar Rusland, dat lijkt me logisch.
  donderdag 25 juni 2015 @ 02:50:04 #203
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_153822709
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juni 2015 17:03 schreef Infection het volgende:

[..]

Je post maar al te graag over het aantal wapens/nukes wat Rusland in bezit heeft en hoe Europa in radioactief puin verandert in een eventueel conflict. En dat is niet walgelijk?
Ach ja, laat ook maar. Beter dat jij dit zegt dan iemand met zijn volle verstand. :Y
  donderdag 25 juni 2015 @ 02:54:55 #204
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153822734
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 16:09 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Toch is de tekening niet juist.
Het "dwingt": om kinderen direkt Rusland als een grote agressor te herkennen en zodanig dit ook op te schrijven terwijl er een heleboel meer aan de hand is in dit conflikt.
Je kan hier dan ook rustig van hersenspoeling praten.
Je kunt pas van hersenspoeling praten als je het dagelijks blijft herhalen en wel zolang dat je inderdaad gaat geloven dat Russen slecht zijn. Lijkt me niet dat dit hier het geval is. Ik snap niet dat de Russen zich nu daar zo druk om maken laat staan dat de jeugd zich hierdoor laat beïnvloeden die liever een biertje drinkt op die leeftijd.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 25 juni 2015 @ 03:00:11 #205
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_153822778
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 02:54 schreef Cherna het volgende:

[..]

Je kunt pas van hersenspoeling praten als je het dagelijks blijft herhalen en wel zolang dat je inderdaad gaat geloven dat Russen slecht zijn. Lijkt me niet dat dit hier het geval is. Ik snap niet dat de Russen zich nu daar zo druk om maken laat staan dat de jeugd zich laat beïnvloeden die liever een biertje drinkt op die leeftijd.
Die "kleine" berichtjes sijpelen elke dag binnen op ons netvlies: hoe slecht de Russen weer zijn, dat er weer Oekrainiers zijn gesneuveld, dat Putin er op uit is om de Baltische staten terug te pakken, dat het leger paraat moet staan etc etc.
Langzamerhand stapelt zich dat op in je onderbewustzijn en doet het zijn hersenspoelende werk.

Dat gebeurde ook in de Kosovo oorlog waarbij er alleen maar berichtjes over de Serven rondvlogen en nooit iets verteld werd over de moordpartijen van de andere kant.

Het zijn gewoon dingen die mij opvallen en het werkt nog steeds, schijnbaar....
  donderdag 25 juni 2015 @ 03:25:45 #206
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153822935
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 03:00 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Die "kleine" berichtjes sijpelen elke dag binnen op ons netvlies: hoe slecht de Russen weer zijn, dat er weer Oekrainiers zijn gesneuveld, dat Putin er op uit is om de Baltische staten terug te pakken, dat het leger paraat moet staan etc etc.
Langzamerhand stapelt zich dat op in je onderbewustzijn en doet het zijn hersenspoelende werk.

Dat gebeurde ook in de Kosovo oorlog waarbij er alleen maar berichtjes over de Serven rondvlogen en nooit iets verteld werd over de moordpartijen van de andere kant.

Het zijn gewoon dingen die mij opvallen en het werkt nog steeds, schijnbaar....
Dat is nooit anders geweest sinds ww2. Wij werden op school ook herhaaldelijk gewezen op het feit dat Duitsers(moffen noemde mijn leraar dat) niet deugde en de Russen al evenmin. Liever dood dan rood. Ondanks dat heb ik jarenlang in Duitsland gewerkt. En dat was in een periode van 1985 tot 1999. En van de periode 2002 tot 2005. Dus in de tijd dat Duitsland door Nederland nog steeds als moffen werden gezien.
Daarbij zat ik in militaire dienst Hohne(Duitsland als tankboer op een Leopard 2) toen de muur nog stond. Toen had je ook de wapenwedloop etc. Nooit druk om gemaakt en nooit een moment het gevoel gehad dat twee grootmachten in een conflict zouden geraken. Het voelt nu als een kleine herhaling. We zijn 2 stappen voorruit gegaan en weer een terug.

Nu praat men over Duitsland alsof het ons voorbeeld moet zijn. Zo gek kan het lopen. Dat zal met Rusland niet anders gaan. Helaas zijn de Russen niet slim genoeg om hun strategie te verbloemen en grijpen dusdanig in dat je niet anders kunt concluderen dat het fout is. De corruptie in dat land speelt hun parten. Verder moeten zij weten hoe ze willen leven. Mij maakt het geen zak uit welk systeem ze hanteren. Daar ga ik niet over en boeit me totaal niet. Mijn systeem zal het nooit worden, maar zolang de Russen het prima vinden wie ben ik dan om te zeggen dat het fout is. Zo wil ik ook niet dat Russen mij gaan vertellen hoe ik moet leven.

Ik hoop dat er weer een tijd komt dat we gewoon Rusland als een betrouwbare partner kunnen gaan zien. We hebben er niets aan om het conflict zo hoog te laten oplopen dat de relatie voor generaties lang verstoord word.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_153822971
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 03:00 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Die "kleine" berichtjes sijpelen elke dag binnen op ons netvlies: hoe slecht de Russen weer zijn, dat er weer Oekrainiers zijn gesneuveld, dat Putin er op uit is om de Baltische staten terug te pakken, dat het leger paraat moet staan etc etc.
Langzamerhand stapelt zich dat op in je onderbewustzijn en doet het zijn hersenspoelende werk.

Dat gebeurde ook in de Kosovo oorlog waarbij er alleen maar berichtjes over de Serven rondvlogen en nooit iets verteld werd over de moordpartijen van de andere kant.

Het zijn gewoon dingen die mij opvallen en het werkt nog steeds, schijnbaar....
Je ziet het al in de woordkeuze van de pers: als de Russen een aankondiging doen betreffende wapens of troepen dan heet het een dreiging (Rusland dreigt wapens te plaatsen in Kaliningrad...), als de NAVO of de VS het doet dan is het een belofte, "om de bondgenoten gerust te stellen"...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 25 juni 2015 @ 03:35:21 #208
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_153822978
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 03:25 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat is nooit anders geweest sinds ww2. Wij werden op school ook herhaaldelijk gewezen op het feit dat Duitsers(moffen noemde mijn leraar dat) niet deugde en de Russen al evenmin. Liever dood dan rood. Ondanks dat heb ik jarenlang in Duitsland gewerkt. En dat was in een periode van 1985 tot 1999. En van de periode 2002 tot 2005. Dus in de tijd dat Duitsland door Nederland nog steeds als moffen werden gezien.
Daarbij zat ik in militaire dienst Hohne(Duitsland als tankboer op een Leopard 2) toen de muur nog stond. Toen had je ook de wapenwedloop etc. Nooit druk om gemaakt en nooit een moment het gevoel gehad dat twee grootmachten in een conflict zouden geraken. Het voelt nu als een kleine herhaling. We zijn 2 stappen voorruit gegaan en weer een terug.

Nu praat men over Duitsland alsof het ons voorbeeld moet zijn. Zo gek kan het lopen. Dat zal met Rusland niet anders gaan. Helaas zijn de Russen niet slim genoeg om hun strategie te verbloemen en grijpen dusdanig in dat je niet anders kunt concluderen dat het fout is. De corruptie in dat land speelt hun parten. Verder moeten zij weten hoe ze willen leven. Mij maakt het geen zak uit welk systeem ze hanteren. Daar ga ik niet over en boeit me totaal niet. Mijn systeem zal het nooit worden, maar zolang de Russen het prima vinden wie ben ik dan om te zeggen dat het fout is. Zo wil ik ook niet dat Russen mij gaan vertellen hoe ik moet leven.

Ik hoop dat er weer een tijd komt dat we gewoon Rusland als een betrouwbare partner kunnen gaan zien. We hebben er niets aan om het conflict zo hoog te laten oplopen dat de relatie voor generaties lang verstoord word.
Goede post Cherna.
Ja het kan vreemd gaan in dit Europa.
De Russen doen er gewoon langer over om meer Democratie en openheid te verkrijgen maar wie zijn wij om hun de les te lezen? Alsof ons systeem zoo geweldig is...
Voordat we het weten staan we weer op de barricades met geweertjes te zwaaien omdat een of ander omhoog gevallen van Baalen de boel opnaait.
  donderdag 25 juni 2015 @ 03:36:00 #209
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_153822982
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 03:33 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Je ziet het al in de woordkeuze van de pers: als de Russen een aankondiging doen betreffende wapens of troepen dan heet het een dreiging (Rusland dreigt wapens te plaatsen in Kaliningrad...), als de NAVO of de VS het doet dan is het een belofte, "om de bondgenoten gerust te stellen"...
Yep.
Maar voor de Russen, die deze berichten ook lezen, is het uiterst dreigend...
  donderdag 25 juni 2015 @ 03:49:07 #210
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153822999
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 03:36 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Yep.
Maar voor de Russen, die deze berichten ook lezen, is het uiterst dreigend...
Zo zullen de Russen natuurlijk ook van een dreiging spreken. Dat is daar natuurlijk niet anders. Dat is nu juist het hele punt. Vandaar ook weer die wapenwedloop.
Zo zou je dus ook kunnen zeggen dat de Russen de EU/VS als een grote havik in hun schoolboeken hebben staan terwijl ze niets te vrezen hebben. Zeker al niet van de EU waar men samen met Rusland op economisch vlak veel kan halen. Dat zou voor beide naties een groot voordeel zijn.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_153823186
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 03:25 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat is nooit anders geweest sinds ww2. Wij werden op school ook herhaaldelijk gewezen op het feit dat Duitsers(moffen noemde mijn leraar dat) niet deugde en de Russen al evenmin. Liever dood dan rood. Ondanks dat heb ik jarenlang in Duitsland gewerkt. En dat was in een periode van 1985 tot 1999. En van de periode 2002 tot 2005. Dus in de tijd dat Duitsland door Nederland nog steeds als moffen werden gezien.
Daarbij zat ik in militaire dienst Hohne(Duitsland als tankboer op een Leopard 2) toen de muur nog stond. Toen had je ook de wapenwedloop etc. Nooit druk om gemaakt en nooit een moment het gevoel gehad dat twee grootmachten in een conflict zouden geraken. Het voelt nu als een kleine herhaling. We zijn 2 stappen voorruit gegaan en weer een terug.

Nu praat men over Duitsland alsof het ons voorbeeld moet zijn. Zo gek kan het lopen. Dat zal met Rusland niet anders gaan. Helaas zijn de Russen niet slim genoeg om hun strategie te verbloemen en grijpen dusdanig in dat je niet anders kunt concluderen dat het fout is. De corruptie in dat land speelt hun parten. Verder moeten zij weten hoe ze willen leven. Mij maakt het geen zak uit welk systeem ze hanteren. Daar ga ik niet over en boeit me totaal niet. Mijn systeem zal het nooit worden, maar zolang de Russen het prima vinden wie ben ik dan om te zeggen dat het fout is. Zo wil ik ook niet dat Russen mij gaan vertellen hoe ik moet leven.

Ik hoop dat er weer een tijd komt dat we gewoon Rusland als een betrouwbare partner kunnen gaan zien. We hebben er niets aan om het conflict zo hoog te laten oplopen dat de relatie voor generaties lang verstoord word.
Veel Fokkertjes zullen het met je eens zijn... zolang je er maar niet bijzet dat het in Oekraine precies hetzelfd is
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_153830484
NAVO helpt bij beveiliging luchtruim Oekraïne

http://www.nu.nl/buitenla(...)htruim-oekraine.html
pi_153830609
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 14:17 schreef Infection het volgende:
NAVO helpt bij beveiliging luchtruim Oekraïne

http://www.nu.nl/buitenla(...)htruim-oekraine.html
hoe draagt dit bij tot de veiligheid? wat voor info leveren ze? welke info heeft NAVO dat de verkeersleiders niet hebben? Geldt dit ook in andere landen, en zo ja, gaat de NAVO daar ook info aan de verkeersleiders leveren? ...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153830931
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 14:23 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

hoe draagt dit bij tot de veiligheid? wat voor info leveren ze? welke info heeft NAVO dat de verkeersleiders niet hebben? Geldt dit ook in andere landen, en zo ja, gaat de NAVO daar ook info aan de verkeersleiders leveren? ...
Begrijp ik ook niet helemaal. Het artikel is nogal onduidelijk op dat gebied.
pi_153834129
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 14:23 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

hoe draagt dit bij tot de veiligheid? wat voor info leveren ze? welke info heeft NAVO dat de verkeersleiders niet hebben? Geldt dit ook in andere landen, en zo ja, gaat de NAVO daar ook info aan de verkeersleiders leveren? ...
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 14:23 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

hoe draagt dit bij tot de veiligheid? wat voor info leveren ze? welke info heeft NAVO dat de verkeersleiders niet hebben? Geldt dit ook in andere landen, en zo ja, gaat de NAVO daar ook info aan de verkeersleiders leveren? ...
Dit kan op de lange duur nog wel eens bijdragen aan de 'schuldbekentenis' door Oekraine
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 25 juni 2015 @ 21:04:58 #216
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_153840417
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 17:08 schreef ZOA het volgende:

[..]


[..]

Dit kan op de lange duur nog wel eens bijdragen aan de 'schuldbekentenis' door Oekraine
Hoe bedoel je ?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_153840569
quote:
5s.gif Op donderdag 25 juni 2015 21:04 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Hoe bedoel je ?
Hij denkt nog steeds dat het neerhalen van MH17 een geheime CIA missie was in collaboratie met die smerige fascistische nazi's uit Kiev. En dat dit het voorzetje is om te zeggen dat ze inderdaad een fout hebben gemaakt. Ik geloof er niet zo in, zelfs in het zeer onwaarschijnlijke scenario dat MH17 inderdaad door Oekraïne is neergehaald gaat Oekraïne geen schuldbekentenis geven. Evenmin dat Rusland dat zou doen.

Overigens heb ik voor het eerst een echte overduidelijke kremlin troll account 'in het wild' gezien :D
http://9gag.com/u/pahapct/posts
pi_153840837
Kremlin Fears a Revolution in Armenia

http://www.bloombergview.(...)evolution-in-armenia

'Armenia is not a new Maidan. Please don't make it one'

http://www.theguardian.co(...)ests-kremlin-ukraine

In Armenië begint het inmiddels blijkbaar ook te rommelen.
pi_153840998
Armenië, tweede grootste VS ambassade (na die in Irak).
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator donderdag 25 juni 2015 @ 21:37:38 #220
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_153841198
Zou wat zijn als 'het westen' gewoon ineen ander halfrussisch land gaat lopen kutten _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_153841374
Volgens mij is men in Armenië wel gelukkig met de Russische aanwezigheid.
pi_153841648
Putin Vows to Further Strengthen Russian Military

http://www.themoscowtimes.com/article/524454.html
pi_153841663
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 21:21 schreef J.B. het volgende:
Kremlin Fears a Revolution in Armenia

http://www.bloombergview.(...)evolution-in-armenia

'Armenia is not a new Maidan. Please don't make it one'

http://www.theguardian.co(...)ests-kremlin-ukraine

In Armenië begint het inmiddels blijkbaar ook te rommelen.
De Armeense opstand is niet anti-Russisch.
Zinvor twitterde op donderdag 25-06-2015 om 19:33:42 #ElectricYerevan: Speaker just said "we don't have ANY political demands. We just want the electricity price to go down." PAY ATTENTION. reageer retweet
Zinvor twitterde op donderdag 25-06-2015 om 19:38:55 #ElectricYerevan: Speaker: "We have absolutely no interest in politics." Hope everybody from the West, Ukraine & Russia are hearing this. reageer retweet
pi_153841915
Russia 'playing with fire' with nuclear saber-rattling: Pentagon

http://www.reuters.com/ar(...)5?utm_source=twitter
pi_153842064
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 21:11 schreef teckna het volgende:

[..]

Hij denkt nog steeds dat het neerhalen van MH17 een geheime CIA missie was in collaboratie met die smerige fascistische nazi's uit Kiev. En dat dit het voorzetje is om te zeggen dat ze inderdaad een fout hebben gemaakt. Ik geloof er niet zo in, zelfs in het zeer onwaarschijnlijke scenario dat MH17 inderdaad door Oekraïne is neergehaald gaat Oekraïne geen schuldbekentenis geven. Evenmin dat Rusland dat zou doen.

Overigens heb ik voor het eerst een echte overduidelijke kremlin troll account 'in het wild' gezien :D
http://9gag.com/u/pahapct/posts
Dat denk ik helemaal niet..
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_153843161
quote:
De populariteit van president Vladimir Poetin onder de Russische bevolking was nog nooit zo groot als deze maand, 89 procent. Dat zegt het onafhankelijke onderzoeksinstituut Levada op basis van een landelijke peiling onder 1600 Russen. Het onderzoek heeft een foutenmarge van 3,4 procent.
http://www.refdag.nl/nieu(...)ende_hoogte_1_921906
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153843716
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 22:10 schreef ZOA het volgende:

[..]

Dat denk ik helemaal niet..
Sorry, de propaganda vanuit Rusland veranderd iedere dag. Ik heb de meest recente propaganda niet zo heel erg bijgehouden. Vertel me maar heden ten dag de Russische 'waarheid' is gebaseerd op nieuw verkregen inzichten.
pi_153843833
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 23:01 schreef teckna het volgende:

[..]

Vertel me maar heden ten dag de Russische 'waarheid' is gebaseerd op nieuw verkregen inzichten.
wut?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator donderdag 25 juni 2015 @ 23:16:49 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_153844268
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 21:44 schreef WammesWaggel het volgende:
Volgens mij is men in Armenië wel gelukkig met de Russische aanwezigheid.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_153844321
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 23:05 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

wut?
Was gewoon een oprechte vraag hoor. Het Russisch verhaaltje is nogal inconsistent en veranderd continue na nieuw verworven inzichten. Ik volg soms ook niet meer wat heden ten dag de 'waarheid' is.

Het verhaaltje veranderd soms zelfs op dezelfde dag... Waar een RT in de ochtend X roept, in de middag iets compleet tegenstrijdig om 3 uur later vol overtuiging weer te beginnen over X...
pi_153844520
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 21:44 schreef WammesWaggel het volgende:
Volgens mij is men in Armenië wel gelukkig met de Russische aanwezigheid.
In januari heeft een soldaat van de Russische basis in Gyumri zeven leden van een familie vermoord...

quote:
A little over a year ago, the northwestern Armenian city of Gyumri, home to Russia's 102nd army base, welcomed Russian President Vladimir Putin to town with pomp, circumstance, and waving flags. Now, protesters in the town are trampling Russian flags underfoot instead.

Armenia's inability to secure the custody of a Russian conscript charged with the January-12 murder of six members of a local family - the youngest just two years old - contributed to this change of mood. Although Armenian General Prosecutor Gevorg Kostanian has stated that the defendant, Private Valery Permyakov, will face trial in Armenia, which authority will conduct the trial remains unclear: a Russian military tribunal at the 102nd base, where Permyakov is being held, or an Armenian court.

The lack of a clear answer to this question is jeopardizing the strong historical ties between Armenia, Moscow's strongest ally in the South Caucasus, and Russia, local analysts say.

Late on January 15, hours after the Avetisian family's funeral, clashes with police broke out outside the Russian consulate in Gyumri as hundreds of protesters tried to enter the building to demand that Permyakov be handed over to Armenian law-enforcement and tried in an Armenian court.

At least 13 people reportedly were hospitalized as a result of the scuffle, and around a dozen, including journalists and human-rights activists, were arrested.
http://www.eurasianet.org/node/71666
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153846337
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 23:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hij gaat inderdaad vast druk demonstreren in Yerevan ;)
pi_153846486
quote:
Canada does not have right weapons to help Ukraine, defence minister reveals

Until now, the official reason Canada has hesitated to arm Kiev has been concern that such a move could inflame the conflict in the east of the country. Mr. Kenney revealed that another hurdle is the Canadian military doesn’t have appropriate weapons to give.

“We do not have surplus military kit sitting around in our storehouses that we can ship over to Ukraine. I actually had our military do an inventory of possible equipment, just to prepare for all eventualities. The conclusion is we just don’t have useful, operable equipment that we could send,” Mr. Kenney said, speaking after a meeting of the NATO-Ukraine Commission at the military alliance’s headquarters in Brussels.
http://www.theglobeandmai(...)rmy/article25116785/
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  vrijdag 26 juni 2015 @ 14:40:57 #235
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153857284
quote:
Ze zullen wel moeten wil je het Isis probleem en ander tuig aanpakken.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_153857392
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 14:40 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ze zullen wel moeten wil je het Isis probleem en ander tuig aanpakken.
Mee eens. Op sommige momenten moet je gewoon even wat dingen vergeten en samenwerken. Dit treft namelijk beide landen/leiders.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 14:49:53 #237
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153857526
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 14:45 schreef Infection het volgende:

[..]

Mee eens. Op sommige momenten moet je gewoon even wat dingen vergeten en samenwerken. Dit treft namelijk beide landen/leiders.
Snap je nu waarom je de relatie niet op het spel moet zetten met Rusland op een dusdanige manier dat je niet meer kunt samenwerken. We hebben enorme problemen om dat tuig in bedwang te houden. Je de Russen ook nog op de nek halen is nu niet het juiste moment. Als dit gezwel zich verspreid richting de Balkan heb je een probleem.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_153857671
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 14:49 schreef Cherna het volgende:

[..]

Snap je nu waarom je de relatie niet op het spel moet zetten met Rusland op een dusdanige manier dat je niet meer kunt samenwerken. We hebben enorme problemen om dat tuig in bedwang te houden. Je de Russen ook nog op de nek halen is nu niet het juiste moment. Als dit gezwel zich verspreid richting de Balkan heb je een probleem.
Klopt. Helaas werkt het allemaal wat ingewikkelder dan dat...
  vrijdag 26 juni 2015 @ 14:56:06 #239
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153857692
quote:
9s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 14:55 schreef Infection het volgende:

[..]

Klopt. Helaas werkt het allemaal wat ingewikkelder dan dat...
Klopt.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_153860002
Putin: Russia is going to spend $400 billion upgrading its military

http://uk.businessinsider(...)military-2015-6?r=US
pi_153865953
Zinvor twitterde op vrijdag 26-06-2015 om 19:44:14 Russian Deputy Foreign Minister Grigory Karasin disputed allegations that the West is behind #ElectricYerevan. Good. http://t.co/5uKiDcq91d reageer retweet
pi_153876758
http://www.theguardian.co(...)airlines-flight-mh17

Zelfde trucje als altijs van Rusland. Uitstellen, ontkennen, uitstellen :O
pi_153878871
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 10:09 schreef BEFEM het volgende:
http://www.theguardian.co(...)airlines-flight-mh17

Zelfde trucje als altijs van Rusland. Uitstellen, ontkennen, uitstellen :O
Je geeft het perfecte voorbeeld alles en iedereen wijst naar Rusland, niets wijst op Rusland
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_153881003
Meer Oekraïense soldaten naar oorlogsgebied

http://www.nu.nl/buitenla(...)n-oorlogsgebied.html
  zaterdag 27 juni 2015 @ 15:11:16 #246
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153881514
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:42 schreef Infection het volgende:
Meer Oekraïense soldaten naar oorlogsgebied

http://www.nu.nl/buitenla(...)n-oorlogsgebied.html
Met de geleverde steun vanuit de VS/EU zou je nu mogelijk de rebellen de genade klap kunnen toe brengen. Of dat vrede gaat opleveren lijkt mij vooralsnog onmogelijk. De spanningen zullen alleen maar toenemen.
Het akkoord is dan ook puur een bevoorradings- en troepenverplaatsing moment geweest.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_153882294
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 15:11 schreef Cherna het volgende:

[..]

Met de geleverde steun vanuit de VS/EU zou je nu mogelijk de rebellen de genade klap kunnen toe brengen. Of dat vrede gaat opleveren lijkt mij vooralsnog onmogelijk. De spanningen zullen alleen maar toenemen.
Het akkoord is dan ook puur een bevoorradings- en troepenverplaatsing moment geweest.
60.000 veelal kansloze soldaten zonder ervaring met redelijk wat middelen tegen 40.000 ervaren strijdkrachten die elk moment een paar 100 tanks uit Rusland laten overschepen. En ook het Russische leger erbij krijgen mocht het nodig zijn.

Dan hebben we het nog niet van het terugveroveren van steden etc wat kansloos is zonder alles te slopen.
pi_153890937
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:42 schreef Infection het volgende:
Meer Oekraïense soldaten naar oorlogsgebied

http://www.nu.nl/buitenla(...)n-oorlogsgebied.html
Ah.. de razzia's van Kiev om 60000 militairen te verkrijgen gaan weer beginnen..
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_153930649

Allah Ahkbar :')

Iemand enig idee wat ze zeggen? Zullen vast wel Oekrainers zijn w/
pi_153931016
quote:
13s.gif Op maandag 29 juni 2015 17:27 schreef BEFEM het volgende:

Allah Ahkbar :')

Iemand enig idee wat ze zeggen? Zullen vast wel Oekrainers zijn w/
Waarschijnlijk Tsjetsjenen. Zijn al vaker video's van voorbij gekomen.
pi_153932296
quote:
14s.gif Op maandag 29 juni 2015 17:49 schreef Infection het volgende:

[..]

Waarschijnlijk Tsjetsjenen. Zijn al vaker video's van voorbij gekomen.
I know. Even ter herinnering :(

Maar er was hier ook een knul die Russisch sprak, misschien dat hij kan ontfutselen wat ze zeggen :o
pi_153932571
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 18:47 schreef BEFEM het volgende:

[..]

I know. Even ter herinnering :(

Maar er was hier ook een knul die Russisch sprak, misschien dat hij kan ontfutselen wat ze zeggen :o
een oorlogsspel in Chechnia? Schieten op ruines.. kan me niet voorstellen dat iemand gaat vechten met zulke grote letters op z'n rug...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153932833
quote:
Russia prices gas for Ukraine at $247, cuts discount

For the next three months, Ukraine will pay $247 per 1,000 cubic meters for Russian gas, said Prime Minister Dmitry Medvedev a day before the so-called ‘summer gas package’ for the second quarter expires.

Russia won’t be able to maintain the same discount of up to $100 per 1,000 cubic meters, Medvedev said. The next steps on setting the gas price for Ukraine will depend on global energy prices and the situation in the world economy, he added.

"The prices for oil and subsequently for gas have greatly subsided, so the discount will be $40 per 1,000 cubic meters," said Medvedev at a meeting with Energy Minister Aleksandr Novak and the head of Gazprom Aleksey Miller on Monday.

Although Russia cannot provide Ukraine with the same discount on gas, the new price corresponds to the prices set for neighboring countries, including Poland, he said.
http://rt.com/business/270475-russian-gas-price-ukraine/
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153932838
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 18:57 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

een oorlogsspel in Chechnia? Schieten op ruines.. kan me niet voorstellen dat iemand gaat vechten met zulke grote letters op z'n rug...
Er zijn dommere dingen gebeurd daar, zoals zomaar met een BUK in de wilde weg schieten.
pi_153932898
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:09 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Er zijn dommere dingen gebeurd daar, zoals zomaar met een BUK in de wilde weg schieten.
nou goed, zeg dan wat jij denkt dat die grote letters op z'n rug betekenen. Hoeveel sparatisten heb je al gezien die er zo bijlopen? Het is training of whatever, het lijkt me duidelijk geen gevechtssituatie...

hey, ze roepen allah aan, had IS niet net de oorlog aan Rusland verklaard?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153932967
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:11 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

nou goed, zeg dan wat jij denkt dat die grote letters op z'n rug betekenen. Hoeveel sparatisten heb je al gezien die er zo bijlopen? Het is training of whatever, het lijkt me duidelijk geen gevechtssituatie...
Weet ik veel wat het is, er staat in ieder geval Donetsk. Daarom vraag ik toch wat ze zeggen? Voor geld hetzelfde is het paramilitaire politie. Je weet wel, ze hebben niet echt een werkende rechtsstaat daar. Het kan van alles zijn maar het zijn in ieder geval geen Oekrainers.
pi_153933051
quote:
15s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:14 schreef BEFEM het volgende:

[..]

er staat in ieder geval Donetsk.
zeg dat dan meteen. Hmm, had ik misschien iets eerder moeten zien, zat hier te knoeien met google translate, vergeten dat javascript disabled was om de NYT te kunnen lezen.. :')
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153933266
quote:
Dutch Say Separatists in Ukraine Block Inquiry Into Malaysia Jet Crash

MOSCOW — Pro-Russian separatist leaders in the eastern Ukrainian region of Luhansk have blocked access to Dutch law enforcement officials pursuing an investigation into the downing of a Malaysian jetliner nearly a year ago, the Netherlands Public Prosecution Office said on Saturday.

The obstruction by separatist officials prompted the investigators, from the Dutch National Police and Ministry of Defense, to cut short their field work in Ukraine without conducting research into cellphone towers and cellular networks in the region, the public prosecution office said.
http://www.nytimes.com/20(...)EE14BCE39469&gwt=pay
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153933330
quote:
Eleven Dates to Watch for on Ukraine’s Road to Debt Resolution

As Ukraine and its international creditors show little sign of backing down from a stalemate, an agreement on restructuring $19 billion of its sovereign debt still looks some way off.

Below is a list of significant dates as negotiations intensify and the International Monetary Fund considers whether to release the next portion of aid for the country.

June 30: Washington Meeting

Ukraine, the creditor committee and the International Monetary Fund are due to meet for talks in the U.S. capital. Ukraine’s Finance Minister Natalie Jaresko said she won’t attend the talks because they are intended to discuss the IMF’s latest economic forecasts for Ukraine. Debt negotiations may take place after the technical talks with the IMF, Ukrainian government debt envoy Vitaliy Lisovenko said.

July 3: Ukreximbank Voting Deadline

State Export-Import Bank of Ukraine, known as Ukreximbank, will hold a vote on proposed changes to its 2015, 2016 and 2018 notes, with results to be announced on July 7.

The bank has $750 million of debt maturing on July 27. A group made up of some of the bank’s biggest creditors said in April they support a proposal to move the due date on that bond to 2022 and increase the coupon size with no change to the principal.

July: IMF Board Meeting

The IMF’s executive board will meet to decide if Ukraine has made enough progress on reforms to be awarded the next slice of a $17.5 billion loan. That tranche will be provided after the first review of the program has been completed, hopefully in the coming weeks, Jaresko said in a statement on June 26.

The IMF made a $5 billion payment to Ukraine on March 11. The rest of the loan is tied to quarterly reviews that end with a $631 million tranche in December 2018. The fund said on June 9 it can keep supporting the country even if Ukraine stops payments to bondholders.

July 24: Next Coupon Payment Due
[..]
http://www.bloomberg.com/(...)d-to-debt-resolution
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153933855
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 18:47 schreef BEFEM het volgende:

[..]

I know. Even ter herinnering :(

Maar er was hier ook een knul die Russisch sprak, misschien dat hij kan ontfutselen wat ze zeggen :o
:{w
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_153934178
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:18 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

zeg dat dan meteen. Hmm, had ik misschien iets eerder moeten zien, zat hier te knoeien met google translate, vergeten dat javascript disabled was om de NYT te kunnen lezen.. :')
Ik snap niks van deze post ;(
pi_153934208
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:01 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Ik snap niks van deze post ;(
nevermind, mijn fout. Had de titel van de video moeten lezen. :)
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153934696
quote:
Ze moeten ook in Kiev zijn voor onderzoeken... maar ja Kiev en onderzoeken is al geen succes laat staan aangaande MH17
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 29 juni 2015 @ 20:33:40 #265
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_153935042
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:20 schreef ZOA het volgende:

[..]

Ze moeten ook in Kiev zijn voor onderzoeken... maar ja Kiev en onderzoeken is al geen succes laat staan aangaande MH17
Want?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_153935693
quote:
5s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:33 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Want?
Stel nou niet van die rare vragen... vanaf Maydan is er in Oekraine niets onderzocht en kwa MH17 is Oekraine volledig buiten beeld gebleven
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 29 juni 2015 @ 22:04:24 #267
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_153937817
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:57 schreef ZOA het volgende:

[..]

Stel nou niet van die rare vragen... vanaf Maydan is er in Oekraine niets onderzocht en kwa MH17 is Oekraine volledig buiten beeld gebleven
Hoezo is dat een rare vraag. Ik vraag gewoon een onderbouwing voor je bewering, het is geen persoonlijke aanval.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_153938517
Zelfs als de seperatisten het toe zouden geven, dan nog roepen bepaalde figuren in dit topic dat Kiev verantwoordelijk is.

Waarmee niet is gezegd dat ik nog zo'n groot fan ben van de huidige regering in Kiev.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_153939230
quote:
7s.gif Op maandag 29 juni 2015 22:04 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Hoezo is dat een rare vraag. Ik vraag gewoon een onderbouwing voor je bewering, het is geen persoonlijke aanval.
Bij deze mijn excuses .. ik dacht dat je op de hoogte was
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 29 juni 2015 @ 22:45:55 #270
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_153939262
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 22:45 schreef ZOA het volgende:

[..]

Bij deze mijn excuses .. ik dacht dat je op de hoogte was
Nee helaas niet, daarom bemoei ik me ook niet al te veel met de discussie omdat ik niet echt genoeg op de hoogte ben van alles. Vind ik zelf dan, maar excuses aanvaard. :)
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_153939685
quote:
7s.gif Op maandag 29 juni 2015 22:45 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Nee helaas niet, daarom bemoei ik me ook niet al te veel met de discussie omdat ik niet echt genoeg op de hoogte ben van alles. Vind ik zelf dan, maar excuses aanvaard. :)
quote:
7s.gif Op maandag 29 juni 2015 22:45 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Nee helaas niet, daarom bemoei ik me ook niet al te veel met de discussie omdat ik niet echt genoeg op de hoogte ben van alles. Vind ik zelf dan, maar excuses aanvaard. :)
Ik vind dat er in Oekraine een 'crisis' danwel burgeroorlog is ontstaan door veel te veel bemoeienissen uit de EU/VS vandaan. Het geneuzel over de 'Russische dreiging' naar in eerste instantie Oekraine maar ook Polen en de Baltische staten is zwaar overtrokken.
De Russische dreiging is op eenzelfde manier als de EU naar Oekraine deed vele malen groter richting Griekenland
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_153939912
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 22:56 schreef ZOA het volgende:

[..]


[..]

Ik vind dat er in Oekraine een 'crisis' danwel burgeroorlog is ontstaan door veel te veel bemoeienissen uit de EU/VS vandaan. Het geneuzel over de 'Russische dreiging' naar in eerste instantie Oekraine maar ook Polen en de Baltische staten is zwaar overtrokken.
De Russische dreiging is op eenzelfde manier als de EU naar Oekraine deed vele malen groter richting Griekenland
Rusland heeft nota bene de Krim geannexeerd en verleent ook nog eens actief steun aan de separatisten in Oost-Oekraine.

Daarnaast heeft Poetin herhaaldelijk verklaard dat het uiteenvallen van de Sovjet-Unie in zijn ogen de grootste tragedie van de 20e eeuw was.

Maar Rusland doet geen vlieg kwaad natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 29-06-2015 23:13:54 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 29 juni 2015 @ 23:08:07 #273
322645 Voorschrift
See if I care
pi_153940164
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 23:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]


Maar Rusland doet geen vlieg kwaad natuurlijk.
Hier in dit door wereldvreemde autisten geïnfesteerde topic niet.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_153940233
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 23:01 schreef KoosVogels het volgende:


Maar Rusland doet geen vlieg kwaad natuurlijk.
Je verwacht het niet met die figuren.
  maandag 29 juni 2015 @ 23:11:28 #275
322645 Voorschrift
See if I care
pi_153940269
quote:
11s.gif Op maandag 29 juni 2015 23:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je verwacht het niet met die figuren.
Boks ouwe.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_153940357
quote:
6s.gif Op maandag 29 juni 2015 23:11 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Boks ouwe.
Al maken die types zich nu vooral druk met het bejubelen van Tsipras. Het is dus wat rustiger hier momenteel.
pi_153940500
quote:
6s.gif Op maandag 29 juni 2015 23:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Al maken die types zich nu vooral druk met het bejubelen van Tsipras. Het is dus wat rustiger hier momenteel.
Typisch 99999: wie tegen de rampzalige besparingsmaatregelen van de Troika is, "bejubelt Tsipras". Wat ben je toch een absoluut schertsfiguur, man man man... :') :') :')
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_153940656
En wederom enkel op de man. Je laat je weer erg kennen meth.
  maandag 29 juni 2015 @ 23:34:02 #279
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153941183
:)
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_153945871
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 23:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Rusland heeft nota bene de Krim geannexeerd en verleent ook nog eens actief steun aan de separatisten in Oost-Oekraine.

Daarnaast heeft Poetin herhaaldelijk verklaard dat het uiteenvallen van de Sovjet-Unie in zijn ogen de grootste tragedie van de 20e eeuw was.

Maar Rusland doet geen vlieg kwaad natuurlijk.
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 23:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Rusland heeft nota bene de Krim geannexeerd en verleent ook nog eens actief steun aan de separatisten in Oost-Oekraine.

Daarnaast heeft Poetin herhaaldelijk verklaard dat het uiteenvallen van de Sovjet-Unie in zijn ogen de grootste tragedie van de 20e eeuw was.

Maar Rusland doet geen vlieg kwaad natuurlijk.
De Krim heeft zich bij Rusland aangesloten.
Dat Poetin vind dat het uiteenvallen van de SU een grote tragedie was zegt verder niet zo veel.
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_153945900
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 23:08 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Hier in dit door wereldvreemde autisten geïnfesteerde topic niet.
Daar zit wel wat in gezien dit topic nagenoeg niets meer met Oekraine vandoen heeft...
jij post hier weinig dus of jij een wereldvreemde autist bent weet ik niet maar het zal me niet verbazen
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  † In Memoriam † dinsdag 30 juni 2015 @ 08:50:24 #282
230491 Zith
pls tip
pi_153946372
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 07:48 schreef ZOA het volgende:

[..]


[..]

De Krim heeft zich bij Rusland aangesloten.

Nadat Rusland het binnenviel, de lokale overheid daar afzette en de macht over nam.

Dit noemen we nog steeds een annexatie, ja, zelfs als We de referendum erbij pakken.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_153946680
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 07:48 schreef ZOA het volgende:

[..]

[..]

De Krim heeft zich bij Rusland aangesloten.
Dat Poetin vind dat het uiteenvallen van de SU een grote tragedie was zegt verder niet zo veel.
Wat Zith schrijft.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_153951288
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 08:50 schreef Zith het volgende:

[..]

Nadat Rusland het binnenviel, de lokale overheid daar afzette en de macht over nam.

Dit noemen we nog steeds een annexatie, ja, zelfs als We de referendum erbij pakken.
Rusland is de Krim nooit binnengevallen.
Nou ja ergens onder Katharina de Grote een keer dacht ik toen alle 'machthebbers' in Europa 1 grote incestfamilie waren
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  † In Memoriam † dinsdag 30 juni 2015 @ 13:30:06 #285
230491 Zith
pls tip
pi_153951811
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 13:10 schreef ZOA het volgende:

[..]

Rusland is de Krim nooit binnengevallen.
Nou ja ergens onder Katharina de Grote een keer dacht ik toen alle 'machthebbers' in Europa 1 grote incestfamilie waren
lol wat

quote:
On 27 February masked Russian troops without insignias took over the Supreme Council of Crimea, and captured strategic sites across Crimea, which led to the installation of the pro-Russian Aksyonov government in Crimea, the declaration of Crimea's independence and the holding of a disputed, unconstitutional referendum.
Putin zelf geeft dit toe in die documentaire die je vast wel gezien hebt.

(En ja, zonder toestemming de gehuurde basis uitgaan, overheidsgebouwen innemen, wegen afzetten en het Oekrainse leger insluiten valt ook onder binnenvallen.)


Voor als je het letterlijker wilt hebben (kijkende naar 'binnenvallen' waar je vast over gaat zeuren) : Russische helicopters vliegen zonder toestemming van Oekraine de Krim in.

I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_153951812
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 13:10 schreef ZOA het volgende:

[..]

Rusland is de Krim nooit binnengevallen.
Nou ja ergens onder Katharina de Grote een keer dacht ik toen alle 'machthebbers' in Europa 1 grote incestfamilie waren
Kom op man. Wie probeer je nou voor de gek te houden?

Russische soldaten doken plotseling overal op. En ja, ik besef dat ze een basis hadden en hebben in Sebastopol, maar wat Rusland deden was niet in de haak.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_153954249
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 08:50 schreef Zith het volgende:

[..]

Nadat Rusland het binnenviel, de lokale overheid daar afzette en de macht over nam.

Dit noemen we nog steeds een annexatie, ja, zelfs als We de referendum erbij pakken.
Dan heeft Oekraine de Krim ook geannexeerd in 1954.
pi_153954810
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 13:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kom op man. Wie probeer je nou voor de gek te houden?

Russische soldaten doken plotseling overal op. En ja, ik besef dat ze een basis hadden en hebben in Sebastopol, maar wat Rusland deden was niet in de haak.
Ik denk dat jij voor de gek gehouden bent dan en helemaal geen besef van de Krim hebt..
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  † In Memoriam † dinsdag 30 juni 2015 @ 15:55:38 #289
230491 Zith
pls tip
pi_153954845
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 15:21 schreef reza1 het volgende:

[..]

Dan heeft Oekraine de Krim ook geannexeerd in 1954.
Of je leest hierin dat ik claim dat de Oekrainse regering besloot dat de Krim niet meer bij Oekraine hoeft te horen (en dat het daarom vergelijkbaar is met 1954), of je gelooft dat Oekraine de Krim in 1954 binnenviel zonder toestemming van de destijds heersende partij (USSR, en dat het daarom vergelijkbaar is).

Als ik het fout heb mag je mij verbeteren.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † dinsdag 30 juni 2015 @ 15:57:04 #290
230491 Zith
pls tip
pi_153954872
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 15:54 schreef ZOA het volgende:
Op dinsdag 30 juni 2015 13:30 schreef KoosVogels het volgende:

Nou, vertel maar.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_153954889
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 15:55 schreef Zith het volgende:

[..]

Of je leest hierin dat ik claim dat de Oekrainse regering besloot dat de Krim niet meer bij Oekraine hoeft te horen (en dat het daarom vergelijkbaar is met 1954), of je gelooft dat Oekraine de Krim in 1954 binnenviel zonder toestemming van de destijds heersende partij (USSR, en dat het daarom vergelijkbaar is).

Als ik het fout heb mag je mij verbeteren.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 15:55 schreef Zith het volgende:

[..]

Of je leest hierin dat ik claim dat de Oekrainse regering besloot dat de Krim niet meer bij Oekraine hoeft te horen (en dat het daarom vergelijkbaar is met 1954), of je gelooft dat Oekraine de Krim in 1954 binnenviel zonder toestemming van de destijds heersende partij (USSR, en dat het daarom vergelijkbaar is).

Als ik het fout heb mag je mij verbeteren.
Je hebt het fout als je vind dat de Krim bij Oekraine hoort...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  † In Memoriam † dinsdag 30 juni 2015 @ 15:58:55 #292
230491 Zith
pls tip
pi_153954915
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 15:57 schreef ZOA het volgende:

[..]

[..]

Je hebt het fout als je vind dat de Krim bij Oekraine hoort...
NWS / Crisis Oekraïne - Rusland #209 met weinig nieuwe ontwikkelingen
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_153954948
quote:
Je hebt het fout als je vind dat de Krim bij Oekraine hoort...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  † In Memoriam † dinsdag 30 juni 2015 @ 16:01:05 #294
230491 Zith
pls tip
pi_153954965
Okay, dus je punt is dat Rusland nooit de Krim heeft kunnen invallen omdat het altijd al bij Rusland hoorde?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_153954970
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 15:55 schreef Zith het volgende:

[..]

Of je leest hierin dat ik claim dat de Oekrainse regering besloot dat de Krim niet meer bij Oekraine hoeft te horen (en dat het daarom vergelijkbaar is met 1954), of je gelooft dat Oekraine de Krim in 1954 binnenviel zonder toestemming van de destijds heersende partij (USSR, en dat het daarom vergelijkbaar is).

Als ik het fout heb mag je mij verbeteren.
De onterechte actie van het niet-legitieme Sovjet-regime is ongedaan gemaakt met steun van bijna de hele bevolking, dat zou je juist moeten toejuiche.
pi_153954977
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 16:01 schreef Zith het volgende:
Okay, dus je punt is dat Rusland nooit de Krim heeft kunnen invallen omdat het altijd al bij Rusland hoorde?
Dat stel ik niet... man je bent nog lastiger dan mijn West Oekrainse dochter..
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  † In Memoriam † dinsdag 30 juni 2015 @ 16:02:23 #297
230491 Zith
pls tip
pi_153954985
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 16:01 schreef ZOA het volgende:

[..]

Dat stel ik niet...
Ja sorry het is nog al lastig om je posts te begrijpen als je steeds maar 1 zin post. Daarom zijn mijn posts ook altijd in de vragende vorm.

Ter verduidelijking:

Je stelt dat:

-Rusland de Krim niet is binnengevallen.
-De Krim niet bij Oekraine hoorde.

Waar hoorde de Krim dan wel bij? Rusland? Nee zeg je, dat stel je niet. Wat stel je dan? En hoe kan Rusland militairen zonder toestemming van de (lokale) overheid strategische punten innemen (inc. de gebouwen van de lokale overheid) en tientallen HINDs laten invliegen zonder dat dit 'binnenvallen' genoemd kan worden? Dat zou alleen kunnen als de Krim wel bij Rusland hoorde.

[ Bericht 31% gewijzigd door Zith op 30-06-2015 16:07:51 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_153955201
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 16:02 schreef Zith het volgende:

[..]

Ja sorry het is nog al lastig om je posts te begrijpen als je steeds maar 1 zin post. Daarom zijn mijn posts ook altijd in de vragende vorm.

Ter verduidelijking:

Je stelt dat:

-Rusland de Krim niet is binnengevallen.
-De Krim niet bij Oekraine hoorde.

Waar hoorde de Krim dan wel bij? Rusland? Nee zeg je, dat stel je niet. Wat stel je dan? En hoe kan Rusland militairen zonder toestemming van de (lokale) overheid strategische punten innemen (inc. de gebouwen van de lokale overheid) en tientallen HINDs laten invliegen zonder dat dit 'binnenvallen' genoemd kan worden? Dat zou alleen kunnen als de Krim wel bij Rusland hoorde.

Nouja .. het begin van afwegingen en nadenken is er, nu wordt het misschien tijd dat je je eens in de Krim, Rusland en Oekraine gaat verdiepen i.pv. allerlei linkjes van journalistieke bagger begint te posten als zijnde jou mening
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_153955248
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 16:00 schreef ZOA het volgende:

[..]

Je hebt het fout als je vind dat de Krim bij Oekraine hoort...
Toch heeft ook Rusland dat in vele verdragen gewoon volmondig erkend.
  † In Memoriam † dinsdag 30 juni 2015 @ 16:16:44 #300
230491 Zith
pls tip
pi_153955298
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 16:12 schreef ZOA het volgende:

[..]

Nouja .. het begin van afwegingen en nadenken is er, nu wordt het misschien tijd dat je je eens in de Krim, Rusland en Oekraine gaat verdiepen i.pv. allerlei linkjes van journalistieke bagger begint te posten als zijnde jou mening
Sorry, met mijn post wilde ik de onlogische sprongen in je argumenten laten zien. Het is daarom niet vreemd dat je je in deze argumenten kan vinden en het bestempelt als zijnde 'afwegen en nadenken'. Mijn bedoeling was juist om te laten zien dat die twee punten niet met logisch redeneren samen te voegen zijn.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_153955722
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 16:16 schreef Zith het volgende:

[..]

Sorry, met mijn post wilde ik de onlogische sprongen in je argumenten laten zien. Het is daarom niet vreemd dat je je in deze argumenten kan vinden en het bestempelt als zijnde 'afwegen en nadenken'. Mijn bedoeling was juist om te laten zien dat die twee punten niet met logisch redeneren samen te voegen zijn.
Ik vind dat ze prima samen te voegen zijn maar ik heb dan ook een andere logica
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 16:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Toch heeft ook Rusland dat in vele verdragen gewoon volmondig erkend.
Alle verdragen konden na de staatsgreep in Oekraine de vuilnisbak in... een rechteloze staat tot een paar weken terug omgevormt tot een dictatuur
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')