abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  woensdag 22 juli 2015 @ 09:23:11 #276
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_154534004
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
2s.gif Op maandag 20 juli 2015 23:16 schreef DirtyDaniel het volgende:
ps: ben wel benieuwd of er JGs op dit topic zitten
Een paar maar die zwijgen momenteel in alle talen...
pi_154705609
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 22:42 schreef falling_away het volgende:

Yep zo'n verhaal ken ik ook.. Een tiener jongen die het huis uit moest omdat hij "ervoor koos" om een vriend te hebben.. maar dat wordt allemaal gebagatelliseerd door Bianconeri op dit forum. Gebeurt maar nauwelijks volgens hem en het is ook de keuze van die zoon geweest natuurlijk.
Hoezo gebagatelliseerd dan?

Als die jongen wil gaan samen wonen met een andere jongen dan moet hij dat toch lekker gaan doen? Daar heb ik niets mee te maken en de ouders ook niet uiteindelijk (kunnen er tot zijn 18e wat van zeggen).
Gebeurt maar nauwelijks? Nee idd, ik denk niet dat er veel jongeren stoppen met het JG zijn omdat ze homoseksueel zijn en een vriend willen. Ongetwijfeld zullen ze er zijn, ik ken ze zelf niet.
Ik weet alleen wel dat er homoseksuelen zijn in de waarheid, niet praktiserend ofcourse. Maar heb nog geen meegemaakt die er mee stopte omdat hij een vriend wou.

Maar nogmaals moet hij zelf weten.

quote:
2s.gif Op maandag 20 juli 2015 23:16 schreef DirtyDaniel het volgende:

Das zoeen beetje het standaard antwoord: Het is je eigen keuze,je wist waar je aan begon.

tis ook niet voor niets dat wanneer je jezelf laat dopen je niet trouw zweert aan god,maar aan de brooklyn boys en alle regels die zij met behulp van het licht van god in gebeamt krijgen. En dat is waar de meeste mensen niet opletten of onderschatten(waaronder ikzelf toen der tijd). Als je daadwerkelijk in god geloofd,dan sluit je jezelf zoiezo niet aan bij een religie.

ps: ben wel benieuwd of er JGs op dit topic zitten die ik eventueel ken,zal het ongetwijfeld horen van moeders als dat zo is :')
Het is niet eigen keus dat je op mannen valt (als je zelf een man bent).
Maar wel eigen keus in die zin dat je er wat mee gaat doen.
Die keus maak je zelf en als JG zijnde weet je wat de gevolgen zijn, en dat geldt voor iedereen die uitgesloten wordt. Als je het voor elkaar weet te krijgen om uitgesloten te worden dan heb je het echt goed voor elkaar want dat wordt niet zo maar even gedaan.

Als jij denkt dat een JG bij zijn doop geen trouw zweert aan God dan weet jij er niets van.
Bij ons heet het al opdracht en doop, je draagt je op aan Jehovah God. Dat je Hem in je leven op de 1e plek stelt en dat symboliseer je door de doop.
De hele doop draait dus om Jehovah God. De rest, waaronder die 2 vragen, is een bijzaak.

Als je gelooft in God sluit je je niet aan bij een religie?
Als je gelooft in de Bijbel dan sluit je je sowieso WEL aan bij een religie, want de Bijbelse God laat duidelijk uitkomen dat er een georganiseerde religie zou zijn. (denk o.a. aan Hebr 10:24,25).
Mss geloof je wel in een God buiten de Bijbel om, ja dan hoeft het misschien niet georganiseerd te zijn maar als je in de Bijbel gelooft en denkt dat het niet georganiseerd hoeft te zijn dan ken je de Bijbel niet.

@ je ps
Ja hoor zijn wel JG hier.
pi_154705643
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 09:23 schreef hoatzin het volgende:

Een paar maar die zwijgen momenteel in alle talen...
Ik heb je al vaker verteld dat sommige mensen een leven buiten FOK hebben....
Ik heb wel wat beters te doen dan elke dag te checken wat er gezegd is op FOK.
Dat heb ik denk ik al zeker een maand niet meer gedaan hier, wel geweest maar ben nergens meer gequote in dit topic dus dan ga ik ook niet kijken. Tot nu.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 16:34:25 #279
167383 Molurus
the talking snake
pi_154706132
Tour de France volgen is inderdaad een stuk beter. :D
Philosophy: questions that may never be answered.
Religion: answers that must never be questioned.
pi_154706773
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 16:09 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Hoezo gebagatelliseerd dan?

Als die jongen wil gaan samen wonen met een andere jongen dan moet hij dat toch lekker gaan doen? Daar heb ik niets mee te maken en de ouders ook niet uiteindelijk (kunnen er tot zijn 18e wat van zeggen).
Gebeurt maar nauwelijks? Nee idd, ik denk niet dat er veel jongeren stoppen met het JG zijn omdat ze homoseksueel zijn en een vriend willen. Ongetwijfeld zullen ze er zijn, ik ken ze zelf niet.
Ik weet alleen wel dat er homoseksuelen zijn in de waarheid, niet praktiserend ofcourse. Maar heb nog geen meegemaakt die er mee stopte omdat hij een vriend wou.

Maar nogmaals moet hij zelf weten.

Het ging om een jongen van 15/16 jaar oud die hierna bij schimmige vrienden is gaan wonen.. Naar verluidt (gehoord van zijn eigen ouders) werd hij thuis opgehaald door een man van rond de 40 jaar.

Op een leeftijd waar hij zijn ouders juist het hardste nodig had is hij naar buiten gewerkt alleen omdat hij "prakitserend homo" wilde zijn.

Net zoals met kindermisbruik zaken hoor je dit soort detais maar zelden, maar gebeuren ze zeer regelmatig.

[ Bericht 0% gewijzigd door falling_away op 28-07-2015 17:09:41 ]
pi_154710142
quote:
Het is niet eigen keus dat je op mannen valt (als je zelf een man bent).
Maar wel eigen keus in die zin dat je er wat mee gaat doen.
Die keus maak je zelf en als JG zijnde weet je wat de gevolgen zijn, en dat geldt voor iedereen die uitgesloten wordt. Als je het voor elkaar weet te krijgen om uitgesloten te worden dan heb je het echt goed voor elkaar want dat wordt niet zo maar even gedaan.

Als jij denkt dat een JG bij zijn doop geen trouw zweert aan God dan weet jij er niets van.
Bij ons heet het al opdracht en doop, je draagt je op aan Jehovah God. Dat je Hem in je leven op de 1e plek stelt en dat symboliseer je door de doop.
De hele doop draait dus om Jehovah God. De rest, waaronder die 2 vragen, is een bijzaak.

Als je gelooft in God sluit je je niet aan bij een religie?
Als je gelooft in de Bijbel dan sluit je je sowieso WEL aan bij een religie, want de Bijbelse God laat duidelijk uitkomen dat er een georganiseerde religie zou zijn. (denk o.a. aan Hebr 10:24,25).
Mss geloof je wel in een God buiten de Bijbel om, ja dan hoeft het misschien niet georganiseerd te zijn maar als je in de Bijbel gelooft en denkt dat het niet georganiseerd hoeft te zijn dan ken je de Bijbel niet.

Fout,als dat zo was,hoefde jij je niet trouw te zweren aan een menselijke organisatie(wat weer zwak is voor corruptie en zonde aangezien dit verweven is in de mens). Een mens kan niet over een ander mens oordelen en bepalen hoe hij zijn leven dient te leven en toch denken de brooklyn boys dat zij wel hoger staan dan de rest en dat wel kunnen,of denk je werkelijk dat god al deze ellende in de wereld toelaat,maar wel tijd heeft om een paar zelfverklaarde volgelingen het 'licht' te geven wanneer er weer regels veranderen of de bijbel te herschrijven na Charles T Russells dood.

mja,soms denk ik wel was ik maar onwetend gebleven ik heb die tijd en sociale relaties nog niet echt kunnen vervangen intussen. Pas wanneer je ervan af kickt ervaar hoeveel effect het op je brein heeft.
www.fmylife.com,your life isnt that bad now is it?
pi_154712138
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 19:28 schreef DirtyDaniel het volgende:

[..]

Fout,als dat zo was,hoefde jij je niet trouw te zweren aan een menselijke organisatie(wat weer zwak is voor corruptie en zonde aangezien dit verweven is in de mens). Een mens kan niet over een ander mens oordelen en bepalen hoe hij zijn leven dient te leven en toch denken de brooklyn boys dat zij wel hoger staan dan de rest en dat wel kunnen,of denk je werkelijk dat god al deze ellende in de wereld toelaat,maar wel tijd heeft om een paar zelfverklaarde volgelingen het 'licht' te geven wanneer er weer regels veranderen of de bijbel te herschrijven na Charles T Russells dood.

Je raaskalt.
Het is duidelijk dat jij niet weet waar je in geloofde. Waarom heb je je laten dopen als je het niet begreep?

-Toen je gedoopt werd, droeg je je op aan Jehovah. Je droeg je niet op aan de organisatie Jehovah's Getuigen. Ontken dat eens!
-Je weet heel goed dat geen één JG over de ander oordeelt. En je weet ook hoe het te werk gaat bij uitsluiting.
-Ik ben vreselijk benieuwd naar hoe jij denkt over waarom God ellende toelaat.

quote:
mja,soms denk ik wel was ik maar onwetend gebleven ik heb die tijd en sociale relaties nog niet echt kunnen vervangen intussen. Pas wanneer je ervan af kickt ervaar hoeveel effect het op je brein heeft.
Dat je hebt geleerd Jehovah te kennen belemmert jou in je sociale relaties?
Je zou kunnen beginnen je boosheid opzij te schuiven en aanvaarden wat is.

Ik vraag me af of je nog gelooft.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 22:04:04 #284
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_154715031
Weer lekker in het nieuws vandaag op teletekst. Onderzoek naar JG inzake verzwegen kindermisbruik. De commissie noemt de JG: "een geïsoleerde sekte die leden ontmoedigde hun misbruik aan te geven".
pi_154715312
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 20:43 schreef Hexx. het volgende:

[..]

-Toen je gedoopt werd, droeg je je op aan Jehovah. Je droeg je niet op aan de organisatie Jehovah's Getuigen. Ontken dat eens!
Er worden 2 vragen gesteld aan alle dopelingen voordat ze gedoopt worden waar ze luid en duidelijk JA op moeten antwoorden voor alle aanwezigen. De 2de vraag is:

Begrijp je dat je opdracht en doop je identificeren als een van Jehovah’s Getuigen, verbonden met Gods door de Geest geleide organisatie?”

Er is dus wel degeijk een grote verbondenheid en implicite 'onderwerping' aan de "Brooklyn Boys" zoals DirtyDaniel zegt (want zij zijn immers door de geest geleid aan het hoofd van deze organisatie).

quote:
-Je weet heel goed dat geen één JG over de ander oordeelt. En je weet ook hoe het te werk gaat bij uitsluiting.

Het is natuurlijk hoe je ernaar kijkt. De ouderlingen vormen een committee een oordelen of iemand uitgesloten wordt of niet. Als JG geloof je dat god's geest hierachter zit. Als niet JG kun je hier je vraagtekens bij zetten.
pi_154715343
Je raaskalt.
Het is duidelijk dat jij niet weet waar je in geloofde. Waarom heb je je laten dopen als je het niet begreep?

Ik wist zeker wel waar ik in geloofde,maar tis net als de media...als je maar telkens hetzelfde liedje hoort zonder alternatieve bronnen aan te horen(want dat was demonisch) dan is dat vrij normaal. Totdat ik een keer eruit werd geluld door een collega en begon na te denken(en dat was kut want ik dacht dat ik altijd gelijk had)

Waarom laten dopen,tja angst voor de dood het mislopen van een paradijs en eeuwig leven,angst voor satan,sociale druk want het was een periode waarin veel vrienden zich lieten dopen en als jongste kind de laatste hoop van je moeder zijn dat jij wel naar het paradijs gaat?

de 2de vraag zou dan onnodig zijn geweest niet?
Begrijp je dat je opdracht en doop je identificeren als een van
Jehovah's Getuigen, verbonden met Gods door de geest geleide
organisatie?

Meeste mensen realiseren zich niet de waarde van de 2de vraag,tot dat de koek op is en ze voor zichzelf beginnen te denken.

Denk dat 90% van de JG over andere oordelen,ik hoorde het allemaal aan hoe slecht iemand was omdat zus of zo deed. Of wanneer een broeder/zuster nog contact had met uitgesloten familie,ik oordeelde net zo hard mee met die mensen. totaal onterecht.
Zelfs toen ik van de aardbodem verdween(niet letterlijk) en iedereen alleen maar geruchten en aannamens hadden,waren er mensen die mijn vrienden en familie aansprak op het feit waarom zij nog met mij aan het praten als uitgeslotenen(terwijl ik dat niet was),want uit liefde om ervoor te zorgen dat ik terug kwam was minimale contact gewenst :)

okay ik zat misschien ook wel in een van de verrotste gemeentes van het land,maar denk niet dat het zoveel verscheelt

-Ik ben vreselijk benieuwd naar hoe jij denkt over waarom God ellende toelaat.

God laat niks toe,tis allemaal het werk van de mens niet? Hij is geen deel van deze wereld in enige vorm. Ook niet om gezalfde aan te wijzen of mensen zijn heilige geest te geven voor een functie binnen de gemeente.Als hij dat zou doen,is hij indirect verantwoordlijk voor al het misbruik binnen de religie en alle andere troep en dat geloof ik niet.

Dat je hebt geleerd Jehovah te kennen belemmert jou in je sociale relaties?
Je zou kunnen beginnen je boosheid opzij te schuiven en aanvaarden wat is.

Ik zeg nergens dat god de reden is,maar religie en de manier in mijn religieuze opvoeding wel. (en een stukje zwart/wit persoonlijkheid) ,het word letterlijk afgeraden om wereldse omgang minimaal te houden en vooral omgang te zoeken met je 'broeders en zusters'.

En boosheid,nah valt wel mee eigenlijk. Heb nog steeds contact met een enkele jehovah getuigen die mij aardig vinden en mij konden waarderen om mijn persoon en niet omdat we dezelfde religie aanhingen(en die schijt hebben aan de 90%)

Ik vraag me af of je nog gelooft.

Ik geloof dat we alle antwoorden krijgen in de dood,tot die tijd is het slechts speculeren. Armageddon verwacht ik voorlopig nog niet en dood gaan koopt de boel mooi af mocht er toch een kern van waarheid in zitten.

Ohja en iemand demoniseren dat hij raaskalt omdat hij zijn eigen ervaringen verteld is ook typische iets JG,maar dat weet iedereen eigenlijk al.

mja PMen mag altijd als je nog meer vragen hebt,ben niet echt een ster in het posten van lange verhalen,hoe langer ik erover praktiseer des te chaotischer ik ervan word.
pi_154715348
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:04 schreef hoatzin het volgende:
Weer lekker in het nieuws vandaag op teletekst. Onderzoek naar JG inzake verzwegen kindermisbruik. De commissie noemt de JG: "een geïsoleerde sekte die leden ontmoedigde hun misbruik aan te geven".
Yep.. vandaar dat ik zei dat Bianconeri aan het puinruimen was in het topic hierover ;)

NWS / Australische Jehova's getuigen hielden misbruik stil
  woensdag 29 juli 2015 @ 10:27:20 #288
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_154726027
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 16:11 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik heb je al vaker verteld dat sommige mensen een leven buiten FOK hebben....
Ik heb wel wat beters te doen dan elke dag te checken wat er gezegd is op FOK.
Dat heb ik denk ik al zeker een maand niet meer gedaan hier, wel geweest maar ben nergens meer gequote in dit topic dus dan ga ik ook niet kijken. Tot nu.
Gelukkig is hier nu iemand op het forum die NIET zwijgt. Iemand uit jullie gelederen. Die onderschrijft alles wat wij in de afgelopen jaren al hebben beweerd en wat steeds glashard werd ontkend.

Buiten dat: 1 blik op je profiel leert dat jij vrijwel dagelijks op het forum zit om te checken wat er op Fok is gepost.

[ Bericht 4% gewijzigd door hoatzin op 29-07-2015 21:19:29 ]
pi_154727712
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 10:27 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Gelukkig is hier nu iemand op het forum die NIET zwijgt. Iemand uit jullie gelederen. Die onderschrijft alles wat wij in de afgelopen jaren al hebben beweerd en wat steeds glashard werd ontkend. ^O^
:')
pi_154728368
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:11 schreef falling_away het volgende:

[..]

Er worden 2 vragen gesteld aan alle dopelingen voordat ze gedoopt worden waar ze luid en duidelijk JA op moeten antwoorden voor alle aanwezigen. De 2de vraag is:

Begrijp je dat je opdracht en doop je identificeren als een van Jehovah’s Getuigen, verbonden met Gods door de Geest geleide organisatie?”

Er is dus wel degeijk een grote verbondenheid en implicite 'onderwerping' aan de "Brooklyn Boys" zoals DirtyDaniel zegt (want zij zijn immers door de geest geleid aan het hoofd van deze organisatie).

[..]

Het is natuurlijk hoe je ernaar kijkt. De ouderlingen vormen een committee een oordelen of iemand uitgesloten wordt of niet.

Het is allemaal hoe je ernaar kijkt. Want

quote:
Als JG geloof je dat god's geest hierachter zit. Als niet JG kun je hier je vraagtekens bij zetten.
pi_154728943
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:11 schreef DirtyDaniel het volgende:

Ik wist zeker wel waar ik in geloofde,maar tis net als de media...als je maar telkens hetzelfde liedje hoort zonder alternatieve bronnen aan te horen(want dat was demonisch) dan is dat vrij normaal. Totdat ik een keer eruit werd geluld door een collega en begon na te denken(en dat was kut want ik dacht dat ik altijd gelijk had)

Waarom laten dopen,tja angst voor de dood het mislopen van een paradijs en eeuwig leven,angst voor satan,sociale druk want het was een periode waarin veel vrienden zich lieten dopen en als jongste kind de laatste hoop van je moeder zijn dat jij wel naar het paradijs gaat?

Verkeerde motivatie. Daarom kon je collega je ook gemakkelijk "eruit lullen". Was je motivatie "liefde voor Jehovah", dan zou je sterker in je schoenen staan.

quote:
de 2de vraag zou dan onnodig zijn geweest niet?
Begrijp je dat je opdracht en doop je identificeren als een van
Jehovah's Getuigen, verbonden met Gods door de geest geleide
organisatie?

Meeste mensen realiseren zich niet de waarde van de 2de vraag,tot dat de koek op is en ze voor zichzelf beginnen te denken.

Daarom schreef ik eerder ook dat je het niet had begrepen toen je je liet dopen...

quote:
Denk dat 90% van de JG over andere oordelen,ik hoorde het allemaal aan hoe slecht iemand was omdat zus of zo deed. Of wanneer een broeder/zuster nog contact had met uitgesloten familie,ik oordeelde net zo hard mee met die mensen. totaal onterecht.
Zelfs toen ik van de aardbodem verdween(niet letterlijk) en iedereen alleen maar geruchten en aannamens hadden,waren er mensen die mijn vrienden en familie aansprak op het feit waarom zij nog met mij aan het praten als uitgeslotenen(terwijl ik dat niet was),want uit liefde om ervoor te zorgen dat ik terug kwam was minimale contact gewenst :)

okay ik zat misschien ook wel in een van de verrotste gemeentes van het land,maar denk niet dat het zoveel verscheelt

Idd. Blijkbaar staan de meesten in je gemeente niet erg sterk in de waarheid. Heb ik ook goed begrepen dat je van je moeder verwacht(te) roddels te horen? Hoe is dat normaal?

En dat ze hebben gepraat met je familie en vrienden over minimale contact is geen oordeel, maar een regel uit de bijbel. En dat doen zij omdat het hun plicht is om erop te wijzen. Dat weet jij ook heel goed.

quote:
God laat niks toe,tis allemaal het werk van de mens niet? Hij is geen deel van deze wereld in enige vorm. Ook niet om gezalfde aan te wijzen of mensen zijn heilige geest te geven voor een functie binnen de gemeente.Als hij dat zou doen,is hij indirect verantwoordlijk voor al het misbruik binnen de religie en alle andere troep en dat geloof ik niet.

Blijkbaar geloof je wel in God, maar ben je de weg een beetje kwijt. Hoe zie jij het dan precies? Of weet je het niet zeker meer?

quote:
Ik zeg nergens dat god de reden is,maar religie en de manier in mijn religieuze opvoeding wel. (en een stukje zwart/wit persoonlijkheid) ,het word letterlijk afgeraden om wereldse omgang minimaal te houden en vooral omgang te zoeken met je 'broeders en zusters'.

Geef niet de religie de schuld, of in dit geval JG. Je geloofde het en je leefde ernaar. Nu ben je teleurgesteld en heb je je afgescheiden, maar als je stopt met verbitterd zijn of oke, een beetje boos, zul je er beter mee kunnen omgaan.

quote:
En boosheid,nah valt wel mee eigenlijk. Heb nog steeds contact met een enkele jehovah getuigen die mij aardig vinden en mij konden waarderen om mijn persoon en niet omdat we dezelfde religie aanhingen(en die schijt hebben aan de 90%)

Dat is prima.

quote:
Ik geloof dat we alle antwoorden krijgen in de dood,tot die tijd is het slechts speculeren. Armageddon verwacht ik voorlopig nog niet en dood gaan koopt de boel mooi af mocht er toch een kern van waarheid in zitten.

Je weet het blijkbaar allemaal niet meer zo goed. Maar je gelooft wel dat Hij bestaat.

quote:
Ohja en iemand demoniseren dat hij raaskalt omdat hij zijn eigen ervaringen verteld is ook typische iets JG,maar dat weet iedereen eigenlijk al.

Excuses voor het taalgebruik.

quote:
mja PMen mag altijd als je nog meer vragen hebt,ben niet echt een ster in het posten van lange verhalen,hoe langer ik erover praktiseer des te chaotischer ik ervan word.
Probeer dan wat minder te prakkizeren. Sterkte!
pi_154729128
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 10:27 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Gelukkig is hier nu iemand op het forum die NIET zwijgt. Iemand uit jullie gelederen. Die onderschrijft alles wat wij in de afgelopen jaren al hebben beweerd en wat steeds glashard werd ontkend.

Buiten dat: 1 blik op je profiel leert dat jij vrijwel dagelijks op het forum zit om te checken wat er op Fok is gepost. Je spreekt weer eens valse getuigenis.
Waarom stress je zo? ;)
pi_154729978
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 12:22 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Het is allemaal hoe je ernaar kijkt. Want

[..]

Ik heb twee problemen met je post:

1: in je vorige post zei je dit: "Je droeg je niet op aan de organisatie Jehovah's Getuigen" - Ik laat zien dat je dat wel doet d.m.v. de 2de vraag en hier reageer je helemaal niet op (ook niet in je reactie naar Daniel)

2: Je zei letterlijk"Je weet heel goed dat geen één JG over de ander oordeelt". - Letterlijk genomen oordelen JG's dus wel over andere JG's. Dat jij gelooft dat god's geest hier achter zit is niet relevant.

quote:
Was je motivatie "liefde voor Jehovah", dan zou je sterker in je schoenen staan.
Nee hoor ook dan kun je eruit geluld worden zolang je ook eerlijk naar de andere persoon luistert. Veel JG's praten wel maar luisteren niet.. tenminste niet ECHT. Als ze iets horen waardoor ze toch twijfelen grijpen ze snel naar de boekjes van het genootschap waar met slappe argumenten en misleidende informatie hun gevoel gesust wordt (ik weet het want ik heb het zelf ook gedaan).
pi_154730836
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:23 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ik heb twee problemen met je post:

1: in je vorige post zei je dit: "Je droeg je niet op aan de organisatie Jehovah's Getuigen" - Ik laat zien dat je dat wel doet d.m.v. de 2de vraag en hier reageer je helemaal niet op (ook niet in je reactie naar Daniel)

Ik dacht dat ik al duidelijk was toen ik zei of eigenlijk jou quotte "als JG geloof je". Ik ben meestal te lui om ellenlange posts te schrijven en neem te gemakkelijk aan dat men aan een halve woord wel genoeg heeft. In dit geval ook aangezien je eens JG was.

Natuurlijk is iedere JG in zekere zin verbonden met WT, aangezien we geloven dat degenen die ons op de weg helpen, behoren tot de 144.000.
Net zoals de apostelen luisterden naar Jezus en hem geloofden. Is het dan verkeerd naar deze gezalfden te luisteren aangezien we geloven? Vandaar dus als JG geloof je dat, als niet-JG plaats je vraagtekens. Logisch.

quote:
2: Je zei letterlijk"Je weet heel goed dat geen één JG over de ander oordeelt". - Letterlijk genomen oordelen JG's dus wel over andere JG's. Dat jij gelooft dat god's geest hier achter zit is niet relevant.

Dus nogmaals, als JG geloof je dat Gods geest erachter zit. Het ligt maar eraan van welke kant je het bekijkt om het als relevant of niet relevant te zien.

Bovendien ging het bij Daniel ook om het soort "roddel" oordeel en waar ik het dan over had.

quote:
Nee hoor ook dan kun je eruit geluld worden zolang je ook eerlijk naar de andere persoon luistert. Veel JG's praten wel maar luisteren niet.. tenminste niet ECHT. Als ze iets horen waardoor ze toch twijfelen grijpen ze snel naar de boekjes van het genootschap waar met slappe argumenten en misleidende informatie hun gevoel gesust wordt (ik weet het want ik heb het zelf ook gedaan).
Dan begrijp je ook hoe en wat. Van waar dan dat onbegrip?
pi_154732313
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:55 schreef Hexx. het volgende:
Natuurlijk is iedere JG in zekere zin verbonden met WT, aangezien we geloven dat degenen die ons op de weg helpen, behoren tot de 144.000.
Je moet eens beter lezen wat er staat !
pi_154732482
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 14:51 schreef ATON het volgende:

[..]

Je moet eens beter lezen wat er staat !
Wat heb ik nu weer verkeerd begrepen? Ik moet misschien meer aan mijn Nederlands werken.
  woensdag 29 juli 2015 @ 15:43:22 #297
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_154733545
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 12:55 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Waarom stress je zo? ;)
wek ik die indruk?
pi_154735588
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 14:58 schreef Hexx. het volgende:
Wat heb ik nu weer verkeerd begrepen? Ik moet misschien meer aan mijn Nederlands werken.
Als je niet tot één van deze twaalf stammen behoord kom je hiervoor niet in aanmerking.
pi_154744193
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:55 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik al duidelijk was toen ik zei of eigenlijk jou quotte "als JG geloof je". Ik ben meestal te lui om ellenlange posts te schrijven en neem te gemakkelijk aan dat men aan een halve woord wel genoeg heeft. In dit geval ook aangezien je eens JG was.

Net zoals de apostelen luisterden naar Jezus en hem geloofden. Is het dan verkeerd naar deze gezalfden te luisteren aangezien we geloven? Vandaar dus als JG geloof je dat, als niet-JG plaats je vraagtekens. Logisch.

Het punt is dat je zei dat je je niet opdraagt aan de organisatie terwijl dat wel zo is.. zucht laat ook maar...

quote:
Dus nogmaals, als JG geloof je dat Gods geest erachter zit. Het ligt maar eraan van welke kant je het bekijkt om het als relevant of niet relevant te zien.

Bovendien ging het bij Daniel ook om het soort "roddel" oordeel en waar ik het dan over had.

Dus nogmaals... een JG oordeelt wel over een JG..

quote:
Dan begrijp je ook hoe en wat. Van waar dan dat onbegrip?
Fijn dat je toe geeft dat je je gevoelens bewust sust met misleidende info.
pi_154746480
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 12:49 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Verkeerde motivatie. Daarom kon je collega je ook gemakkelijk "eruit lullen". Was je motivatie "liefde voor Jehovah", dan zou je sterker in je schoenen staan.

Tuurlijk niet,zolang jij je dom houd is het vrij oprecht.
[..]

Daarom schreef ik eerder ook dat je het niet had begrepen toen je je liet dopen...

die 2de vraag heb ik zeer zeker onderschat omdat ik dacht dat ik mij alleen loyaal toonde aan een god en niet aan de menselijk iets.

[..]

Idd. Blijkbaar staan de meesten in je gemeente niet erg sterk in de waarheid. Heb ik ook goed begrepen dat je van je moeder verwacht(te) roddels te horen? Hoe is dat normaal?

Welke waarheid? Dat JG het continu voor zichzelf moeten bevestigen wat zij moeten denken/geloven is het eerder een leugen :) anyway

Toen ik er nog in zat,wist ik alles wat er speelde en niet alleen van mijn moeder. Mensen hebben nogal de neiging alles met mij te delen,iets waardoor ik echt heel erg negatief door ben gaan denken.Want met de juiste aarslikken kan je andermans vrouwen neuken en alsnog ouderling worden zonder problemen. ^O^

En dat ze hebben gepraat met je familie en vrienden over minimale contact is geen oordeel, maar een regel uit de bijbel. En dat doen zij omdat het hun plicht is om erop te wijzen. Dat weet jij ook heel goed.

Het is een interpretatie van wat in de bijbel is,tis echter de brooklyn boys versie van wat jullie letterlijk geloven en als figuurlijk aannemen die jullie zover dwingt.

[..]

Blijkbaar geloof je wel in God, maar ben je de weg een beetje kwijt. Hoe zie jij het dan precies? Of weet je het niet zeker meer?

Zoals ik het al zei,de dood zal alle antwoorden geven. Tot die tijd doe ik waar ik mij goed bij voel en leef ik een rechtvaardiger leven dan dat hypocriete gedoe wat ik altijd gewend was. wat dat betreft ben ik de weg niet kwijt.

[..]

Geef niet de religie de schuld, of in dit geval JG. Je geloofde het en je leefde ernaar. Nu ben je teleurgesteld en heb je je afgescheiden, maar als je stopt met verbitterd zijn of oke, een beetje boos, zul je er beter mee kunnen omgaan.

Hoe is het niet de schuld van religie van bijna alle problemen op deze aardbol? fysieke problemen door middel van geweld of Mentale problemen door psychologische misbruik ,religie creëert er genoeg van iig.

[..]

Dat is prima.

[..]

Je weet het blijkbaar allemaal niet meer zo goed. Maar je gelooft wel dat Hij bestaat.

Weer een persoon demoniseren als hij een antwoord geeft dat niet in jou straatje past.
[..]

Excuses voor het taalgebruik.

[..]

Probeer dan wat minder te prakkizeren. Sterkte!
Praktiseren weerhoud mij er van om een doelloos schaap te worden,die maar klakkeloos aanneemt wat er hem verteld word.

[ Bericht 1% gewijzigd door DirtyDaniel op 29-07-2015 22:17:49 (edit) ]
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')