abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_153766656
Dag fokkers! Ik ben vorige week door een oud-bedpartner (september 2014) gebeld met de mededeling dat ze chlamydia heeft. Ze vertelde dat ze al haar seksuele contacten van de afgelopen 6 maanden hierover moest inlichten, maar tegenover mij was ze liever safe dan sorry. Zelf kreeg ze de tip om een test te doen van een bedpartner NA mij (hoe durft ze!).

Ik heb het idee geen chlamydia te hebben en geloof graag dat ze het van haar nieuwe boy heeft. Het zou echter natuurlijk ook allemaal bij mij kunnen zijn begonnen! Daarom heb ik voor de zekerheid een afspraak met de GGD gemaakt halverwege juli. Om in de tussentijd toch te kunnen slapen vraag ik me in wel het volgende af:

- Iemand enig idee waar die termijn van 6 maanden op is gebaseerd? Komt op internet ook regelmatig terug, maar een echte rationale kan ik niet vinden.

Merci alvast (:
Een kloon.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 07:10:53 #2
206164 Gibson88
Beste debater aldus tong80
pi_153766695
Ik meen dat dat te maken heeft met de incubatie tijd van chlamydia.
Aan het typen...
pi_153766770
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 07:10 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Ik meen dat dat te maken heeft met de incubatie tijd van chlamydia.
Dat lijkt mij ook voor de hand liggen. Ze zeggen niet voor niets 'de afgelopen 6 maanden' dus je zal wel safe zitten. Toch laten testen is natuurlijk nooit verkeerd.
pi_153766811
vrouwen hebben vaak relatief weinig klachten, mannen hebben vaker wel klachten, maar ook niet altijd. Dat is ook een reden voor zo'n uitgebreide termijn.

De GGD test lang niet iedereen meer gratis trouwens. Het kan zijn dat je naar je huisarts verwezen wordt en dan gaat de test van je eigen risico.
pi_153767569
Ja TS, ik werd ook gisteren door haar gebeld, balen zeg.
pi_153783546
Bedankt voor de reacties! En NightH4wk natuurlijk ook. Kan er niet heel veel mee, maar wist dat helaas al. Zit niets anders op dan even af te wachten.. Hopelijk is het gratuit.
Een kloon.
pi_153796012
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 19:25 schreef InfoKladblok het volgende:
Bedankt voor de reacties! En NightH4wk natuurlijk ook. Kan er niet heel veel mee, maar wist dat helaas al. Zit niets anders op dan even af te wachten.. Hopelijk is het gratuit.
_O-
pi_153829365
Waarom niet even test doen dan?
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_153829416
De GGD is minder gul met gratis testjes dan vroeger, maar als je ze vertelt dat je een homoseksuele swingende schandknaap bent krijg je 'm nog wel gratis :Y
pi_153844582
Als je van een tip om je te testen hebt gekregen is het ook gratis bij de ggd.
Kan anoniem dus je kan ongestoord niet vermelden dat je officieel niet binnen de termijn van 6 maand valt.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')