abonnement Unibet Coolblue
pi_159181309
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 17:56 schreef haakon het volgende:

[..]

Dat zal die 'untitled' wel zijn uit de prspct podcast van hem?
weet wel bijna zeker ja!
i had better times when i was clean, but i had more exciting times when i was using...
  maandag 18 januari 2016 @ 01:33:15 #102
311911 Wizz-Art
B.S.E. EMPEROR
pi_159193490
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 23:58 schreef VRIDZ het volgende:
Goede aanwinst voor het topic, Wizz-Art! Welkom!
Thanx!

Veranderingen zijn er áltijd geweest, is ook waarom het genre in elk geval voor mij zo boeiend maakt en ja, soms minder als ik een 'hype' niet zo oké vond.

Dat is ook niet zo zeer waar ik tegen ageer, dat zou stom zijn wetende hoe de scene altijd in elkaar stak en dat veranderingen binnen de hardcore inherent zijn daaraan.

Ik ben het dan ook met je eens dat dit zo is, heb het bewust meegemaakt, liep op m'n 14e de eerste club binnen.

Het gaafste vond ik zelf de stroming van PCP, men noemde het gewoon PCP stijl en het viel onder hardcore. Maar het was zo verschrikkelijk anders dan de hardcore die je toen had. Het kon soms snel zijn, maar meestal langzamer en altijd moody en sfeervol. Repeterend en hard. Repeterend is normaal saai, maar niet met de melodieën die hun creëerden, die vaak zeer simpele melodieën waren juist vaak wat de tracks zo sterk maakte. Je raakte er van in de ban, het liet je niet los en je moest, of je het nu wilde of niet, gewoon helemaal los gaan.

Nu is het niet zo raar dat die stijl is verdwenen, want de hele crew van PCP is totaal andere dingen gaan doen en maken. Je kreeg toen artiesten als DJ Niel die met z'n Battlefield die richting op ging, een Rapist met z'n Mortal Fear, een Bulldozer Project met een Something Special en Endymion met wat ze ten tijde van Demonsworld deden, Max-E-Crew met hun eerste releases en hun Aeon label later, Headbanger's eerste paar releases en Promo met z'n eerste paar Files.

Het is niet hetzelfde, maar het komt zeker erbij in de buurt en laat ook tegelijk zien hoe breed een sound als die van PCP was. Hoeveel artiesten er ook door geïnspireerd zijn. Maar het was altijd sfeervol, duister, redelijk langzaam (130-160bpm) en snoeihard met de kicks en dat is iets wat ik erg mis.

In de Industrial sound van T.O.A. vind ik veel terug van wat ik ook zo ongelooflijk fijn aan de PCP producties vind. Al neigt dat toch altijd meer naar de Industrial kant dan de veel cleanere hardcore kant. Die laatste combinatie, sfeervol maar zuiver is hetgeen wat PCP dus eigenlijk maakte. En dat is iets wat helemaal verdwenen lijkt te zijn.

PCP nu zien is natuurlijk niet hetzelfde als de PCP die toen nog steevast met nieuw materiaal kwam. Kun je niet vergelijken. Je hebt immers zoveel meer referentie materiaal. Dat was toen de tracks uitkwamen niet het geval, die tracks waren juist de referentie en iedereen spiegelde zich daaraan.

Het werd ook nog eens extreem veel gedraaid. Stereo Murder, A New Mind, Hardcore M.F, French Connection, Torsion, Havin' Sex, Atmos-Fear, Poltergeist, Pitch-hiker, I Like it loud, Shining, Apocalypse Never, E-Shifter, Only God Can Judge Me, Purple Moon, Wake Up..moet ik doorgaan? Dit is nog geen kwart.

Veel is dan ook kapot gedraaid, hebben mensen hem te vaak gehoord door de loop der jaren. Heb ik bij zoveel tracks. Maar bij een track als 6 Million Ways To Die heb ik dat niet, zo vaak gehoord en gedraaid. Echt nog nooit gezien dat mensen daar stil op bleven staan trouwens, ook niet 20 jaar na dato.

Man, de eerste keer Slaves to the Rave (PCP mix) horen, het moment dat de eerste synth in de break komt en hoeveel sublaag daar wel niet in zat, dat gaf rillingen over heel je lijf. Wat je zegt over thuis luisteren, prima, kun je doen en het blijft mooi.

Wil je PCP voelen zoals het gemaakt is en waarvoor het bedoeld is, grote hallen met serieuze geluidsapparatuur dan begrijp je pas wat dat is. Marc heeft altijd muziek gemaakt met het idee van een mega ruimte in het hoofd, plaatsing van percussie, geluiden, de synthesizer die de lead speelt alles is perfect daarop afgesteld. Hij gebruikte effecten.., toen vrijwel niemand uit de scene daar nog mee bezig was. Dat geeft een heel nieuwe dimensie die je thuis onmogelijk kunt horen, simpelweg omdat daar de ruimte niet voor is. Wat PCP toen al deed, dacht de rest nog helemaal niet aan.

Leg muziek van PCP uit hun 1995 periode eens naast een willekeurige andere hardcore track uit datzelfde jaar, dan hoor je automatisch wat het is waar ik over praat. Zij liepen 3 jaar voor op de rest van de scene. Daarom dat vrijwel alles wat ze maakten in de tijd zelf zo werd omarmt. Happy begon in die periode sterk op te komen, meeste mainstream dingen werden vrolijker van toon. En toch werd PCP spul áltijd gedraaid en dat was verre van vrolijk, maar zo goed dat je er niet omheen kon.

Duidelijk dat ik het erg mis en het jammer vind dat zo'n specifieke stroming eigenlijk niet meer word gemaakt. Logisch nogmaals, de grondleggers van die PCP sound doen totaal iets anders nu.

Toch denk ik weleens, vele mensen noemen een Dr. Macabre – Poltergeist als de beste hardcore track ooit gemaakt, bij mij staat die de ene keer op één en de andere keer weer op twee en het is altijd stuivertje wisselen tussen (Manga Corps) War Dancer en die. Zal ook met de herinnering te maken hebben van die eerste keer horen, was gewoon...completely mind blown. Maar die was dus traag, sfeervol, duister en doomy én clean met de ziekste kick van dat moment en jaren erna. Geen hele rare overgangen, geglitch om het geglitch of gestuiter met kickrolls. Rechtoe rechtaan duistere hardcore die gaat als een trein. Dat is wat ik mis. Maar velen met mij als ik mensen soms lees.

Denk dat live anticiperen op het publiek ook wat lastiger is, zeker als je optreed met materiaal van 10 a 25 jaar oud zoals Marc dat nog steeds doet. Een dj zet snel iets anders op als z'n keuze niet gewaardeerd word, gaat wat lastig met een live act.

Ik zie mensen trouwens nog steeds compleet los gaan als hij optreed hoor. Maar heb hem ook weleens uitgefloten zien worden omdat het publiek niet riep wat z'n MC wou dat het riep. Liep die droog gewoon het podium af. Maar dat is Marc ook wel een beetje. Een aparte kerel met wat lichtelijke autistische kenmerken. Maar geniale muziek gemaakt, so who cares.

Hij roept al jaren dat die nog unreleased spul uit die tijd heeft liggen, laatst ook dat die z'n DAT's aan het overzetten is in HD kwaliteit en dat er ook nog unreleased spul tussen zit. Is wel een soort van running gag geworden onder z'n volgelingen en insiders, hopelijk vóór 2017 grappen we dan.

Manu is áltijd wat ongelukkig met z'n boekingen in NL, tijdstip niet goed, zijn platenkeuze verkeerd. Toch was die op Thunderdome 2003 één van de grote uitblinkers in de ogen van onze groep, samen met Vince. Vince was zó vet toen!

Wel erg lang geworden zo, om alleen uit te leggen dat ik het niet helemaal met je eens ben. Maar het maakt verder ook niet uit, ik denk dat Marc, Miro en Guillaume het wel goed vinden zo. Hun punt gemaakt in de hardcore scene, wel honderd maal. Neemt niet weg dat ik het mis.
Nou als ik niets weet om te zeggen hou ik gewoon mijn mond. - Lokasenna -
  maandag 18 januari 2016 @ 01:34:50 #103
311911 Wizz-Art
B.S.E. EMPEROR
pi_159193519
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 18:00 schreef haakon het volgende:

[..]

Helaas is N-Vitral helemaal het pad kwijt en Sei2ure is helaas ook niet meer wat het geweest is ;(
Ik vind N-Vitral beter dan vroeger. Sei2ure ben ik het wel een beetje met je eens... neemt niet weg dat ik het er nog steeds van afhoor dat het van hun hand afkomt ;)
Nou als ik niets weet om te zeggen hou ik gewoon mijn mond. - Lokasenna -
  maandag 18 januari 2016 @ 19:29:02 #104
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_159208789
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 01:34 schreef Wizz-Art het volgende:

[..]

Ik vind N-Vitral beter dan vroeger. Sei2ure ben ik het wel een beetje met je eens... neemt niet weg dat ik het er nog steeds van afhoor dat het van hun hand afkomt ;)
Beter dan vroeger!? Oei oei.
The Outside Agency
  maandag 18 januari 2016 @ 19:30:42 #105
311911 Wizz-Art
B.S.E. EMPEROR
pi_159208830
quote:
13s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:29 schreef haakon het volgende:

[..]

Beter dan vroeger!? Oei oei.
Ja echt, zijn eerste releases waar een hoop mensen zo lyrisch over waren, noemde ik destijds troep van de hoogste orde. Hij is zoveel beter gaan produceren.
Nou als ik niets weet om te zeggen hou ik gewoon mijn mond. - Lokasenna -
  maandag 18 januari 2016 @ 19:58:34 #106
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_159209710
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:30 schreef Wizz-Art het volgende:

[..]

Ja echt, zijn eerste releases waar een hoop mensen zo lyrisch over waren, noemde ik destijds troep van de hoogste orde. Hij is zoveel beter gaan produceren.
Ik vind zijn optredens echt helemaal niets meer met de mainstream/uptempo die hij draait.
Hij heeft de techniek vast en zeker beter onder de knie, maar betere producties? Nee, niet als je het mij vraagt. Tot en met zijn Kling Klong EP was het goed in mijn oren/ogen.
The Outside Agency
  maandag 18 januari 2016 @ 20:19:11 #107
311911 Wizz-Art
B.S.E. EMPEROR
pi_159210466
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:58 schreef haakon het volgende:

[..]

Ik vind zijn optredens echt helemaal niets meer met de mainstream/uptempo die hij draait.
Hij heeft de techniek vast en zeker beter onder de knie, maar betere producties? Nee, niet als je het mij vraagt. Tot en met zijn Kling Klong EP was het goed in mijn oren/ogen.
Kan me dat eigenlijk wel goed voorstellen, wij hebben zeg maar alles precies andersom wat deze artiest betreft.

Ik ben nog steeds van mening dat z'n track Hardcore Warfare met Tymon tussen 0:50 en 2:20 met name, het beste stuk muziek bevat van heel 2015. De drive van die kickloop, de cleane kick zelf en heldere percussie, zo freakin' funky. Ik ga daar zelf snoeihard op, niet normaal. Maar het is dan ook echt helemaal mijn ding, langzaam, hard en zoveel drive...wat een track. :9~

Ik ben nooit zo'n liefhebber geweest van zijn muziek, wel veel zieke kicks en zo, maar z'n stijl zelf sprak me niet aan zeg maar, deed me niet veel wanneer ik het hoorde. De kant die hij nu op gaat vind ik daarom niet verkeerd, omdat het me wel iets doet, in ieder geval meer dan ervoor. Die samenwerking met Tymon is gewoon zo geniaal. Hopelijk doen ze meer samen in de toekomst _O_
Nou als ik niets weet om te zeggen hou ik gewoon mijn mond. - Lokasenna -
pi_159210564
Die krakende vage herrie van n-vitral kon ik goed waarderen. Ook weer een voorbeeld van iemand met een kenmerkende stijl die is opgegaan in de massa qua sound. Jammer dat ik nooit een set van hem heb mogen meemaken in die stijl ;(
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:40:41 #109
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_159226764
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:21 schreef SjaakKlapkaak het volgende:
Die krakende vage herrie van n-vitral kon ik goed waarderen. Ook weer een voorbeeld van iemand met een kenmerkende stijl die is opgegaan in de massa qua sound. Jammer dat ik nooit een set van hem heb mogen meemaken in die stijl ;(
Was je niet bij Dominator 2011? Daar draaide die nog wel fucking dik :Y

The Outside Agency
pi_159228531
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:40 schreef haakon het volgende:

[..]

Was je niet bij Dominator 2011? Daar draaide die nog wel fucking dik :Y

Nope
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
  dinsdag 19 januari 2016 @ 15:48:07 #111
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_159230068
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:21 schreef SjaakKlapkaak het volgende:
Die krakende vage herrie van n-vitral kon ik goed waarderen. Ook weer een voorbeeld van iemand met een kenmerkende stijl die is opgegaan in de massa qua sound. Jammer dat ik nooit een set van hem heb mogen meemaken in die stijl ;(
Ik was er ook net iets te laat mee helaas.
Voor het eerst gezien in 2011, tijdens Club r_AW en ik kreeg van mijnheer Vridz te horen dat ik die echt moet checken want hij is supervet enzo.

Ik vond het helemaal het einde, maar ik hoorde van anderen dat ie toen al achteruit ging :')
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
pi_159325968
vanavond PRSPCT <3 HKV
i had better times when i was clean, but i had more exciting times when i was using...
pi_159367817
ophidian toch mijn favoriete dj lekkere industrial hardcore... ben 34 maar hardcore blijft toch altijd in mijn bloed. Iemand nog naar de laatste Thunderdome geweest in 2012??
  maandag 25 januari 2016 @ 15:47:15 #114
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_159383793
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 12:30 schreef isernogweed het volgende:
vanavond PRSPCT <3 HKV
Hoe was dat?
The Outside Agency
  maandag 25 januari 2016 @ 15:55:44 #115
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_159384004
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 03:24 schreef VRIDZ het volgende:

[..]

Ook een DefQon meegemaakt (2009 ofzo?) waar je eerst een Charly & Theo had in de early; tent barstte uit zijn voegen.
Als een-na-laatste had je Sequence & Ominous; ook vrij goed gevulde tent.
Manu als afsluiter; binnen enkele minuten waren er nog maar stuk of 30 man over.

Maar die 30 man hebben wel de vetste afsluiter van DefQon gehad die je kon hebben, Manu die ouwe bak terror gaat draaien (Y) Heb ik m sowieso eigenlijk maar weinig horen doen, meer gewend dat ie trage duistere shit draait.
Ja die was zo gaaf _O_

maatjes van me stonden toen volgens mij bij Day-Mar waar om de haverklap de muziek uitviel.

quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 03:09 schreef N22 het volgende:

[..]

Dit omschrijft PRECIES wat er gebeurde toen Manu le Malin tussen 2:30 en 3:30 moest draaien in de early op Hellbound afgelopen oktober _O- De omschakeling was gewoonweg te groot, zeker omdat er voor al redelijk wat setjes gedraaid waren met (relatief) hoog tempo. Zonde, want Manu is een baas, maar het paste er (op dat moment) niet tussen.
Manu werd op Promo: Sound System Command (dacht ik, of de editie daarvoor) in de HMH zelfs uitgefloten door een deel van het publiek :'). Echt ga naar huis ofzo, en vervolgens iedereen helemaal gek op Tha Playah of Evil Activities :')

Voor de rest heb ik weinig meer met hardcore. Mainstream boeide me al jaren niet meer. Frenchcore was al helemaal eentonige meuk. De populariteit van Dr. Peacock nooit gesnapt. Wat een ongeinspireerde bagger.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_159385290
Dr. Peacock _O_

Ik kan daar echt intens van genieten. Industrial vind ik ook geweldig op zijn tijd. Maar als ik op een feest sta, vind ik de snelheid toch te laag. Frenchcore en Terror vind ik dan toch veel vetter om naar te luisteren.
pi_159385565
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:47 schreef haakon het volgende:

[..]

Hoe was dat?
net als vorig jaar was het echt weer optimaal genieten

uitblinkers van de avond zijn voor mij:
hellfish z'n normale set + deathchant classics set
en khaoz engine
i had better times when i was clean, but i had more exciting times when i was using...
  dinsdag 26 januari 2016 @ 10:29:35 #118
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_159402278
quote:
14s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:55 schreef fathank het volgende:
Mainstream boeide me al jaren niet meer. Frenchcore was al helemaal eentonige meuk. De populariteit van Dr. Peacock nooit gesnapt. Wat een ongeinspireerde bagger.
En dan nog niet eens over Partyraiser, F.noize en al die aids gesproken.
The Outside Agency
  dinsdag 26 januari 2016 @ 10:35:29 #119
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_159402394
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:29 schreef haakon het volgende:

[..]

En dan nog niet eens over Partyraiser, F.noize en al die aids gesproken.
F.noize is al van na mijn hardcore-tijd denk ik. Maar partyraiser idd :r. Beetje mashups op +20 draaien en iedereen uit zn pan. Je moet er van houden.


_O_
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 26 januari 2016 @ 10:42:54 #120
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_159402533
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:35 schreef fathank het volgende:

[..]

F.noize is al van na mijn hardcore-tijd denk ik. Maar partyraiser idd :r. Beetje mashups op +20 draaien en iedereen uit zn pan. Je moet er van houden.


_O_
Die is er afgelopen 2 jaar bij in geslopen geloof ik ook ja. Gelukkig nooit live bij gestaan.
The Outside Agency
  dinsdag 26 januari 2016 @ 11:09:22 #121
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_159403133
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 18:58 schreef isernogweed het volgende:

[..]

weet wel bijna zeker ja!
Akira postte op facebook een clip waarin ik Warfare van Dolphin hoor en een track die ik niet ken. Zal wel een nieuwe Fury zijn.
Ik vind Warfare helaas de enige mindere Dolphin track.
The Outside Agency
  dinsdag 26 januari 2016 @ 12:34:44 #122
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_159404806
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:29 schreef haakon het volgende:

[..]

En dan nog niet eens over Partyraiser, F.noize en al die aids gesproken.
Haten op koning f.noize :')
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
  woensdag 27 januari 2016 @ 11:50:48 #123
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_159433545
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 12:34 schreef imikethat het volgende:

[..]

Haten op koning f.noize :')
DJ's die net komen kijken en eersteklas, ongeïnspireerd spul maken 'koning' noemen :') :')
The Outside Agency
  woensdag 27 januari 2016 @ 12:25:21 #124
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_159434340
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 11:50 schreef haakon het volgende:

[..]

DJ's die net komen kijken en eersteklas, ongeïnspireerd spul maken 'koning' noemen :') :')
Dat ze net komen kijken zegt niet zoveel over de kwaliteit. Kwaliteit is subjectief
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
  woensdag 27 januari 2016 @ 13:59:33 #125
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_159436918
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 12:25 schreef imikethat het volgende:

[..]

Dat ze net komen kijken zegt niet zoveel over de kwaliteit. Kwaliteit is subjectief
F.Noize kwaliteit noemen :')
The Outside Agency
  woensdag 27 januari 2016 @ 16:29:12 #126
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_159441284
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
  woensdag 27 januari 2016 @ 20:20:36 #127
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_159448493
The Outside Agency
  woensdag 27 januari 2016 @ 23:36:08 #128
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_159454747
quote:
1:50 -> Noisekick - koffie met een smaakje

Mocht je die track tussen 1:20-1:50 vinden, post de naam hier dan even :7
Op de dementie-afdeling bestaat elke avondmaaltijd uit vergeten groenten
  donderdag 28 januari 2016 @ 07:50:26 #129
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_159457890
dank u
_O_
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
  zaterdag 30 januari 2016 @ 01:40:18 #130
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_159509935
Om ook maar even in de "Hoe heet dit plaatje(s)" bandwagon te stappen..

Ik heb bijna de hoop opgeven om er achter te komen hoe deze 2 plaatjes heten. De laatste lijkt mij iig een soort van Igneon System / Sei2ure stijl achtig.

https://soundcloud.com/quex/voice0011/s-r4jYO

Hopelijk weet iemand het hier :) :)

Thanks!
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
pi_159514809
quote:
Vind hem enorm tegenvallen, saai zelfs.
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
pi_159540165
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
  zondag 31 januari 2016 @ 14:29:11 #134
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_159540760
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 12:32 schreef SjaakKlapkaak het volgende:

[..]

Vind hem enorm tegenvallen, saai zelfs.
Dit.
The Outside Agency
  zondag 7 februari 2016 @ 11:55:59 #135
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_159720918
Die nieuwe Love Hz release staat me wel aan!

The Outside Agency
pi_159728381

Een Early Rave/ hardcore set van mezelf. Enjoy!
  zondag 7 februari 2016 @ 16:23:43 #137
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_159729289
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 15:50 schreef DJ41 het volgende:

Een Early Rave/ hardcore set van mezelf. Enjoy!
Hoe heet die laatste plaat, met die 'Christians must be punished'-sample? :o Ken dat nummer alleen van een TMF Hakkeeeh video van ruim 10 jaar terug (zo niet langer), en nooit geweten hoe die heet!

Verder wel oke platenkeuze (heb er doorheen geskipt), wat onbekender spul gemixt met de bekendere plaatjes.. ^O^ Alleen maar hitjes is sowieso een dikke no voor mij, maar alleen maar onbekend 'omdat het onbekend is'-plaatjes hoeft voor mij ook weer niet per se.
pi_159729751
Bedankt voor het compliment. De laatste track waar je het over hebt is van MD & A : The Cracken.

  zondag 7 februari 2016 @ 16:54:41 #139
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_159730129
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 16:41 schreef DJ41 het volgende:
Bedankt voor het compliment. De laatste track waar je het over hebt is van MD & A : The Cracken.

[ afbeelding ]
Mijn dank is groot! :D
pi_159739809
Eindelijk weer eens een paar fijne mainstreamers IMHO :)


En deze van november vorig jaar mag er ook nog steeds wezen :)

Verder benieuwd naar de volledige versie hiervan: https://www.facebook.com/BrokenMindsHard/videos/1502533620055951
  zondag 7 februari 2016 @ 22:41:37 #141
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_159741061
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 15:50 schreef DJ41 het volgende:

Een Early Rave/ hardcore set van mezelf. Enjoy!
Leuk setje ^O^
Op de dementie-afdeling bestaat elke avondmaaltijd uit vergeten groenten
pi_159750658
quote:
14s.gif Op zondag 7 februari 2016 22:41 schreef N22 het volgende:

[..]

Leuk setje ^O^
thanks!
  maandag 8 februari 2016 @ 12:51:29 #143
311911 Wizz-Art
B.S.E. EMPEROR
pi_159751461
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 11:55 schreef haakon het volgende:
Die nieuwe Love Hz release staat me wel aan!

Wist niet dat Fracture4 een eigen label is gestart 'Love Hz' en die laatste Strange Arrival release is best wel fijn door de track 'Eight' met name. Zit er een bekend iemand achter die naam of is het een nieuwe artiest? Vind het een erg tof project in elk geval.

Holy Shit wat is 'Eight' toch een ontzettend dikke track!

Ik vind het arrangement lekker en hoe de kick er telkens in knalt maakt de track eigenlijk voor een groot deel. De kick is echt een heel plezierige op dit tempo. Vrij clear met een licht agressief randje in de climax stukken. Ook de break met het verder vrij standaard hiphop stijl arrangement heeft iets ontzettend vets doordat de hele track verder geen snare heeft en dat maakt het zo dik en geeft dat contrast. De atmosfeer geluiden maken verder de track, de ambient loop blijft hangen ook al herhaalt die zich de hele track lang door, echt flauw word ik er niet van want de heel subtiele aanpassingen en de automation met filter geeft net genoeg afwisseling in hoe je het telkens hoort. 9/ 10

Ja, erg fijne track en de beste die ik tot nu toe dit jaar gehoord heb. Het is dan ook echt helemaal mijn stijl en smaak wat dat betreft. Precies het tempo wat ik zó lekker vind, atmosferisch, helder en vrij stevig zonder dat het verder naar industrial neigt zoals de meeste muziek in dit tempo van tegenwoordig. Daar is verder niets mis mee, maar daar is Industrial gewoon voor. Dit is doomcore zoals het ooit eens bedoeld was, nu geeft LoveHz er het hokje Emocore aan wat ik eigenlijk een belachelijke benaming vind omdat het niet bepaald iets nieuws is.

Zou zomaar een Eye-D track kunnen zijn geweest voor m'n gevoel en dat is best wel een compliment naar Strange Arrival toe.

De 'Technomancy' track is leuk, maar mist iets heel essentieels als drive op dit extreem lage tempo waardoor de track in zijn geheel op een 'mislukt' experiment lijkt. Dat heeft te maken met het heel bescheiden percussie gebruik, meer techno stijl arrangement had het drive kunnen geven met name door het gebruik van hats om het hectiek te geven met het gekletter en het gepan van links naar rechts en volume. Het volume van de hihats ligt erg laag, betere compressie had het meer naar de voorgrond kunnen brengen en dat zou een positief effect hebben gegeven op de drive naar mijn mening. De kick heeft een vrij lange afloop of tail en heeft een relatief hoge lowcut filter ik vermoed rond de 45-48hz zelfs, het mist een dotje laag lijkt het. Iets wat je wel terug hoort in Eight. Hij klinkt wel lekker en is ook prominent, maar schroef dan het tempo met 10bpm op dan komt die veel beter tot zijn recht. Desalniettemin vind ik het een bijzonder en gedurfd experiment wat zeker iets met me doet. Ik weet alleen niet of ik het heel goed vind of dat dát nog moet groeien naar mate ik hem vaker beluister. 8 /10 voorlopig met potentie tot meer.

“Surface Tension” doet me niet veel de eerste paar keer luisteren, zie het dan meer als opvuller voor deze release. Ik vind de kick niet goed, eigenlijk is die gewoon bagger en drukt veel van de track weg door slechte afmix. De geluiden zijn vrij saai. Het arrangement staat me niet aan en too much snares, zoals eerder gezegd ben ik daar volledig op uitgekeken. De afmix is ook van een veel minder caliber dan de twee reeds besproken tracks. 4/10 en dan ben ik nog in een gulle bui.

Maar 2 van de 3 goed tot zeer goed is wat mij betreft een prima release.

Thanks voor sharing haakon, dit zijn de tips waar ik naar op zoek was :Y
Nou als ik niets weet om te zeggen hou ik gewoon mijn mond. - Lokasenna -
  maandag 8 februari 2016 @ 13:03:10 #144
311911 Wizz-Art
B.S.E. EMPEROR
pi_159751727
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 12:32 schreef SjaakKlapkaak het volgende:

[..]

Vind hem enorm tegenvallen, saai zelfs.
Mee eens!

Ik wil Promo absoluut niet afkraken, ben een enorme fan, maar is deze nieuwe Rude Awakening niet gewoon 15 jaar oud of zo? Ik vind het echt gewoon héél slecht, dan vergelijk ik met zijn andere werk en is dit gewoon ondermaats zelfs amateuristisch. Het is leeg, ontzettend leeg vooral en er gebeurt totaal niets spannends de hele track lang niet. De laatste keer dat ik dat bij een Promo productie had was toen die 'Airwalker' releasde, ook die track vond ik schandalig onder zijn kunnen en echt gewoon slecht.
Nou als ik niets weet om te zeggen hou ik gewoon mijn mond. - Lokasenna -
  maandag 8 februari 2016 @ 13:36:31 #145
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_159752474
Wist je niet van Love Hz af!?

Je gaat me dan toch niet vertellen dat je deze plaat nog niet kende, hoop ik?

The Outside Agency
  maandag 8 februari 2016 @ 13:37:53 #146
311911 Wizz-Art
B.S.E. EMPEROR
pi_159752509
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 13:36 schreef haakon het volgende:
Wist je niet van Love Hz af!?

Je gaat me dan toch niet vertellen dat je deze plaat nog niet kende, hoop ik?

Nee, serieus! Ik heb wat in te halen haha!!
Nou als ik niets weet om te zeggen hou ik gewoon mijn mond. - Lokasenna -
  maandag 8 februari 2016 @ 14:03:57 #147
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_159753174
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 13:37 schreef Wizz-Art het volgende:

[..]

Nee, serieus! Ik heb wat in te halen haha!!
Ik denk dat je het meeste wel gaat waarderen :)
The Outside Agency
  maandag 8 februari 2016 @ 14:29:39 #148
311911 Wizz-Art
B.S.E. EMPEROR
pi_159753845
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 14:03 schreef haakon het volgende:

[..]

Ik denk dat je het meeste wel gaat waarderen :)
OMFG, ik hoor gewoon de heel brute Manga Corps – War Dancer kick al dan niet een stuk langzamer en naar hedendaags niveau aangepast! Wat een gigantisch mooie track is dit zeg! Ik volg Fracture4 wel op Soundcloud maar heb het gewoon totaal over het hoofd gezien of zo, hij is daar ook niet zo heel actief met z'n profiel en ik volg veel artiesten waardoor een release best snel uit m'n stream verdwijnt. Had ook al een jaar of drie niets nieuws meer van hem gehoord volgens mij op wat ambient tracks na maar ik heb niet zo veel met dat genre op zich, wel in een mix met hardcore/industrial natuurlijk.

Vind dit wel écht leuk en tof dat je die Love Hz track hier postte, ben het aan het beluisteren want ik denk dat ik het complete pakket waarschijnlijk wel ga aanschaffen via bandcamp als ik het meeste toch tof vind, is voordeliger dan alleen de single releases kopen die ik goed vind, denk ik.

Wat vind jij van deze stijl muziek? Dit is wat ik eigenlijk zocht - word relatief weinig nog gemaakt echt het darkcore/doomcore subgenre bedoel ik dan - dat niet gelijk naar industrial neigt, begrijp je.

In dit oudere interview van Promo spreekt hij daar ook wel over net iets voor de 4e minuut, dat je nu echt de heel perfect geproduceerde (mainstream-) hardcore hebt en dan de veel ruigere industrial en dat je niet meer zoiets hebt zoals rond de millennium periode waar het een veel betere mix was van donker en vrolijk zeg maar. Ben het volledig met hem eens, heb dezelfde visie over de hardcore en wenste ook meer een balans daarin dan nu het geval is.

Love Hz lijkt wel in dat gat te springen met wat ik tot nu toe beluisterd heb.
Nou als ik niets weet om te zeggen hou ik gewoon mijn mond. - Lokasenna -
  maandag 8 februari 2016 @ 14:54:52 #149
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_159754428
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 14:29 schreef Wizz-Art het volgende:

[..]

Verhaal
Hé, die Manga Corps vinyl heb ik toevallig een paar weken terug gekocht.
Dikke tracks staan daar op :Y

Jammer dat Promo zichzelf de laatste tijd qua producties tegenspreekt in dit interview.
The Outside Agency
  maandag 8 februari 2016 @ 16:39:13 #150
311911 Wizz-Art
B.S.E. EMPEROR
pi_159757665
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 14:54 schreef haakon het volgende:

[..]

Hé, die Manga Corps vinyl heb ik toevallig een paar weken terug gekocht.
Dikke tracks staan daar op :Y

Jammer dat Promo zichzelf de laatste tijd qua producties tegenspreekt in dit interview.
Ik kocht die IST op release, mis alleen de complete buitenhoes en heb hem alleen in de witte stofhoes, kennelijk vond iemand die buitenhoes heel mooi. Is samen met Ghost Stories mijn favoriete release allertijden.

Misschien wel een leuke anekdote. En een ordinaire manier om óók eens wat toffe tracks te kunnen posten haha, ik geef toe.

Eind '96 draaide ik op een illegaal feest in een gekraakte loods in de havens van Vlissingen Oost, voor zo'n 300 man schat ik. Het staat me super goed bij omdat ik toen voor het eerst een live set opnam via m'n portable minidisc speler en ik mocht het laatste uur afsluiten. Was echt complete gekkenhuis en dingen zoals pallets en zo vlogen toen door de loods, nooit meer zoiets meegemaakt. Ik draaide richting terror vanaf het begin, maar dat zorgde voor agressie in de loods en op aanraden van de organisator om gas terug te nemen gooide ik War Dancer er maar in omdat die een vrij lange breaks intro heeft en om een soort van opnieuw op te gaan bouwen in plaats van meteen vol aan te gaan zoals ik eerder in gedachte had.

Dit zorgde puur door deze samenloop van omstandigheden voor misschien wel de meest bijzondere set die ik ooit gedaan heb, was heel impulsief en dus verder improviseren vooral. Het feit dat het wel alsnog klopte en zo goed is geworden uiteindelijk vervuld me met trots omdat ik best van de wijs raakte en m'n geplande set of schema die ik wel vaker deed niet heb kunnen uitvoeren. Ik bereide dingen regelmatig thuis voor normaliter, nam gelukkig alsnog altijd té veel platen mee waardoor ik me wist te redden als het anders zou lopen zoals in dit voorbeeld.

Ik heb helaas niet de mogelijkheid om die set zelf online te zetten jammer genoeg, geen enkele set uit die tijd en die ik nog op mindidisc heb helaas. Maar de tracklist heb ik een tijd terug doorgegeven aan iemand die er toen bij was en de nacht van z'n leven had, hij leerde er z'n huidige vrouw kennen.

Was op zich wel vaag dat die me in de Game Mania herkende aangezien ik rondom 2000 volledig gestopt ben met draaien en vaak komt het niet meer voor dat ik nog herkent word tegenwoordig. Maar toen ik vertelde dat ik die set nog steeds op minidisc had en hem de tracklist wel kon doorgeven als die wou, was die heel verrast en gaf me z'n mail, veel tracks kende die niet meer. Maar wel een gruwelijke breaks track die hij goed kon herinneren alleen nooit meer gehoord had verder. Dat vond ik wel leuk om te horen, War Dancer werd inderdaad zelden gedraaid op feesten, de andere tracks op die release The Hunter en First Wave wel veel.

Nordcore G.M.B.H – Robocop | D.O.A. – Ya Mutha | Wendy Milan – Sisterfuck | Napalm 3 – Lick My Ass | Somatic Responses – Drome |
Manga Corps – War Dancer | Taciturne – Der Toten | Pilldriver – Hitch-Hiker | Fly By Wire – Alkaline 3dH | Omar Santana – Vulgar | French Connection – French Connection | E-De-Cologne – Dance Now | Gangstar Toons Industry – 000 | Turbulence – 6 Million Ways To Die | DJ Skinhead – Extreme Terror III | Jack Lucifer – I Am Living Death | The Destroyer – Total Hate (white label test pressing vermoed ik, 1st mix misschien(?) een iets andere versie dan deze van de link in ieder geval maar wel met de Hardcore Vibes sample ik heb die plaat zelf niet meer, ben een dot platen kwijtgeraakt op een illegaal feest waar toen de politie binnen viel) |
Wat betreft Promo, ik vind hem ook veel wisselvalliger tegenwoordig, maar z'n Analog Mind in A Digital World album vind ik in zijn geheel gezien wel echt een top album. Het hele concept erachter vind ik ook mooi bedacht! Favoriete track is Analog Guy, jammer genoeg 'verneukt' die de track voor een deel na 2:15 had helemaal niet gehoeven dat vage melodietje. Maar die eerste twee minuten maken in ieder geval heel veel goed en zou de stijl zijn die me het meest aanspreekt van dat album.
Nou als ik niets weet om te zeggen hou ik gewoon mijn mond. - Lokasenna -
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')