abonnement Unibet Coolblue
pi_153751834
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

* Maar hou het wel gezellig aub!





Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_153751846
Zo, weer een nieuw deeltje :)
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_153751896
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 18:03 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Daar kan ik, zonder motor, ook echt niet tegen. Als er file is en ik rij op de linkerbaan, dan rij ik uiterst links. Rij ik rechts dan rij ik uiterst rechts. Ik hoef niet eens elke seconde in mijn spiegel te kijken of je er met je motor langs hoeft te gaan, je kan er gewoon langs. Zo kan elke motor er veilig door en ben ik geen seconde later op mijn bestemming. Sterker nog, doordat jij op een motor rijd ben ik waarschijnlijk eerder op mijn bestemming omdat er niet nog een auto in de rij staat.
Maarja, als iedereen een beetje normaal doet zijn we allemaal eerder thuis.
Daar houd ik van O+

Uiteindelijk zijn mensen zoals jij ook de manier om er langs te komen. Die nemen dan gas terug zodat je er via de andere baan alsnog langs kan.
pi_153751949
quote:
17s.gif Op maandag 22 juni 2015 18:06 schreef Yreal het volgende:

[..]

Daar houd ik van O+

Uiteindelijk zijn mensen zoals jij ook de manier om er langs te komen. Die nemen dan gas terug zodat je er via de andere baan alsnog langs kan.
Met plezier zelfs. Jarenlang in een dorp gewerkt, elke dag naar huis stond er een stukje file waar twee rijstroken een werden. Ik zat altijd te kijken of er motoren aan kwamen, dan deed ik mijn raam open om aan te wijzen dat ze er voor mogen. Ik hou afstand van alles wat zich op twee wielen verplaatst.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  maandag 22 juni 2015 @ 18:23:42 #5
440637 Hamlapje
met honing-mosterdsaus
pi_153752316
Afstand houden.
Waarom is dat zo moeilijk voor een boel automobilisten.

Tegenwoordig doe ik ook gezellig mee aan woon-werk verkeer. De route gaat grotendeels over een tweebaans autoweg. Een weg van welgeteld 33 km lang. 's Morgens en eind van de middag is het altijd redelijk druk, maar geen files. Het is alleen meestal niet mogelijk om 100 te rijden want er rijdt altijd wel wat vrachtverkeer rond.
Ik heb dan de gewoonte ontwikkeld om daar lekker met een snelheid tussen de 80 en 90 km per uur achter te blijven rijden op de cruise control. En dan het liefst een 20 tot 30 meter er achter zodat ik ook langs zo'n vrachtwagen kan kijken of ik eventueel in kan halen op de weinige stukken waar dat is toegestaan.
Waarom rijden er zoveel mongolen rond die mij dan toch zo nodig (op vaak asociale manieren) in moeten halen om maar tussen mij en zo'n vrachtwagen te komen, vervolgens vlak achter zo'n vrachtwagen gaan slalommen omdat ze er niet op een fatsoenlijke manier langs kunnen kijken.

Als het echt zo noodzakelijk is om op die weg 100 te rijden in plaats van 80, ga dan 3 minuten eerder van huis, want meer tijd win je er echt niet mee. Je rijdt nu alleen maar een twee keer zo grote afstand door dat slalommen.
pi_153752597
Of de andere weggebruikers moeten gewoon 100 gaan rijden, ipv mensen zoals jij die 80 gaan rijden. Zo kan je het namelijk ook bekijken.
Heb er zo'n hekel aan, mensen die niet de maximum snelheid rijden, waardoor ik moet afremmen.
pi_153752634
Hetgaat erom dat je je eigen tempo kan rijden, niet om sneller te zijn.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_153752743
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 18:23 schreef Hamlapje het volgende:

Ik heb dan de gewoonte ontwikkeld om daar lekker met een snelheid tussen de 80 en 90 km per uur achter te blijven rijden op de cruise control. En dan het liefst een 20 tot 30 meter er achter zodat ik ook langs zo'n vrachtwagen kan kijken of ik eventueel in kan halen op de weinige stukken waar dat is toegestaan.
^O^ , nog beter is om twee seconden tussen jou en je voorganger te houden. Met 90km/u is dat al 50 meter. Geeft je nog meer ruimte om overzicht te houden en je hebt meer tijd om te reageren op een onverwachte situatie. Ook is je remweg een paar meter langer. Twee seconden tellen is ook iets makkelijker dan het schatten van meters als je beweegt.

quote:
Waarom rijden er zoveel mongolen rond die mij dan toch zo nodig (op vaak asociale manieren) in moeten halen om maar tussen mij en zo'n vrachtwagen te komen, vervolgens vlak achter zo'n vrachtwagen gaan slalommen omdat ze er niet op een fatsoenlijke manier langs kunnen kijken.
:{

quote:
Als het echt zo noodzakelijk is om op die weg 100 te rijden in plaats van 80, ga dan 3 minuten eerder van huis, want meer tijd win je er echt niet mee. Je rijdt nu alleen maar een twee keer zo grote afstand door dat slalommen.
Sommige mensen moeten de maximumsnelheid rijden ongeacht de situatie, ook al gaat het ten koste van hun eigen veiligheid en de veiligheid van hun medeweggebruikers. Bij deze mensen komt het woord "anticiperen" dan ook niet in hun woordenboek voor. Ik denk altijd maar, rij de maximumsnelheid waar dat kan, en pas je snelheid aan als het moet.
  maandag 22 juni 2015 @ 18:42:24 #9
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_153752779
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 18:34 schreef Carlos93 het volgende:
Of de andere weggebruikers moeten gewoon 100 gaan rijden, ipv mensen zoals jij die 80 gaan rijden. Zo kan je het namelijk ook bekijken.
Heb er zo'n hekel aan, mensen die niet de maximum snelheid rijden, waardoor ik moet afremmen.
Wat snap jij niet aan vrachtverkeer/vrachtwagens?
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_153752801
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 18:42 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Wat snap jij niet aan vrachtverkeer/vrachtwagens?
Ik heb het niet over vrachtwagens. Ik heb het over hamlapje, die er bewust voor kiest om 80 of 90 te gaan rijden.
Vrachtwagens hebben begrenzers, dat weet iedereen.
  maandag 22 juni 2015 @ 18:44:21 #11
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_153752820
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 18:43 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Ik heb het niet over vrachtwagens. Ik heb het over hamlapje, die er bewust voor kiest om 80 of 90 te gaan rijden.
Vrachtwagens hebben begrenzers, dat weet iedereen.
Ja, hij kiest er bewust voor omdat het amper mogelijk is om in te halen. ;)
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_153752823
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 18:34 schreef Carlos93 het volgende:
Of de andere weggebruikers moeten gewoon 100 gaan rijden, ipv mensen zoals jij die 80 gaan rijden. Zo kan je het namelijk ook bekijken.
Heb er zo'n hekel aan, mensen die niet de maximum snelheid rijden, waardoor ik moet afremmen.
Die vrachtwagens rijden de voor hen geldende maximumsnelheid. Leuk dat jij dan 100 wilt rijden, maar dan moet je ze wel voorbij kunnen en mogen. En zolang dat niet kan, kun je net zo goed op 50-75 meter afstand blijven zitten.
  maandag 22 juni 2015 @ 18:44:38 #13
440637 Hamlapje
met honing-mosterdsaus
pi_153752826
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 18:34 schreef Carlos93 het volgende:
Of de andere weggebruikers moeten gewoon 100 gaan rijden, ipv mensen zoals jij die 80 gaan rijden. Zo kan je het namelijk ook bekijken.
Heb er zo'n hekel aan, mensen die niet de maximum snelheid rijden, waardoor ik moet afremmen.
Waarom moet ik honderd gaan rijden als er een vrachtwagen voor me rijdt met 80?
Ik ga geen rare capriolen uithalen om die vrachtwagen maar in te kunnen halen, om dan vervolgens een kilometer verder weer achter de volgende te zitten.
  maandag 22 juni 2015 @ 18:47:04 #14
440637 Hamlapje
met honing-mosterdsaus
pi_153752887
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 18:43 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Ik heb het niet over vrachtwagens. Ik heb het over hamlapje, die er bewust voor kiest om 80 of 90 te gaan rijden.
Vrachtwagens hebben begrenzers, dat weet iedereen.
Ik kies er bewust voor om lekker achter die vrachtwagen te blijven.
En ik heb het over de N46. Tweebaans met voor het grootste gedeelte een doorgetrokken streep, waar inhalen dus niet eens mag.
En op de stukken waar wel ingehaald mag worden, kan het vaak niet fatsoenlijk wegens verkeer op de andere weghelft.
pi_153752895
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 18:34 schreef Carlos93 het volgende:
Of de andere weggebruikers moeten gewoon 100 gaan rijden, ipv mensen zoals jij die 80 gaan rijden. Zo kan je het namelijk ook bekijken.
Heb er zo'n hekel aan, mensen die niet de maximum snelheid rijden, waardoor ik moet afremmen.
Kijk vooruit en anticipeer. Als je voorganger 80 rijdt waar 100 is toegestaan kun je er waarschijnlijk helemaal geen 100km/u rijden op dat moment. Want er zit een vrachtwagen voor, het is druk, of andere redenen. Punt is, jij komt dan met 100 k/u aanrijden en je wilt door, je moet door want het is 100km/u en daar moet je je van jezelf aan houden. Doe dat nou niet, pas je snelheid aan. Dan hoef je ook niet zoveel te remmen.
  maandag 22 juni 2015 @ 18:53:31 #16
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_153753016
Op éénstrooks 80 en 100-wegen met weinig inhaalmogelijkheden doe ik dat ook hoor. Lekker op de cruise, muziekje, tempo van de vrachtwagens aanhouden. Die minuut die het langer kost dan als ik gekke dingen ga doen voor een paar vrachtwagens winst...

Het wordt wat anders als het tweestrooks is, het een 130-snelweg is en mensen met 95-100 gaan inhalen, vaak zonder te spiegelen, terwijl ik en veel medeweggebruikers met 130 aankomen op de linkerstrook. Dan moet je gewoon opflikkeren en rechts blijven, óf gas bijgeven.
  maandag 22 juni 2015 @ 18:53:41 #17
440637 Hamlapje
met honing-mosterdsaus
pi_153753024
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 18:41 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

^O^ , nog beter is om twee seconden tussen jou en je voorganger te houden. Met 90km/u is dat al 50 meter. Geeft je nog meer ruimte om overzicht te houden en je hebt meer tijd om te reageren op een onverwachte situatie. Ook is je remweg een paar meter langer. Twee seconden tellen is ook iets makkelijker dan het schatten van meters als je beweegt.

[..]

:{

[..]

Afstand schatten is niet m'n sterkste punt, maar ik blijf inderdaad zo'n 2 tot 3 seconden achter een vrachtwagen.

Alleen erger ik me dan inderdaad wel eens aan mensen die per se mij in moeten halen omdat die mensen het idee hebben dat je zo'n 'gat' dicht moet rijden.
pi_153753086
Bij een tweebaans autoweg heb ik dan ook een heel ander idee dan wat er nu gegeven wordt.
Ik heb dan in mijn hoofd 2x 2, omdat bij het woord tweebaans daar altijd over gepraat wordt.
Vandaar de verwarring.
Op een enkelbaans N weg is het logisch dat je achter de vrachtwagen hangt.
pi_153753138
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 18:53 schreef Hamlapje het volgende:

[..]

Afstand schatten is niet m'n sterkste punt, maar ik blijf inderdaad zo'n 2 tot 3 seconden achter een vrachtwagen.

Alleen erger ik me dan inderdaad wel eens aan mensen die per se mij in moeten halen omdat die mensen het idee hebben dat je zo'n 'gat' dicht moet rijden.
Zo'n 'gat' is wel jouw personal space in het verkeer. De barrière die jouw de tijd geeft om te reageren als het verkeer voor jou plots stopt. Dat sommige mensen daar lak aan hebben en jouw ruimte en de ruimte van zichzelf kleiner maken door daar in te gaan zitten laat zien dat er weinig besef en verkeersinzicht bij hun zit. Het enige wat je dan kunt dun is zelf meer afstand afstand houden en hopen dat er niet nog een hufter tussenkomt.
  maandag 22 juni 2015 @ 18:59:54 #20
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_153753167
Leer het verschil tussen rijbanen en rijstroken nou eens mensjes, er staat zo'n mooi plaatje in de OP. :+
pi_153753181
Ik rij sinds kort heel veel in de nachtelijke uren als chauffeur/koerier. Het is geen ideale baan maar goed: Er moet toch geld verdiend worden en ik had zeer weinig opties. Maar het punt is: The freaks DO come out at night.

Disclaimer: Hier volgt een lijst aan klachten. Zie onderaan voor TL:DR

- Ik zie heel regelmatig mensen op bijna verlaten snelwegen met een slakkengangetje op de 3e of 4e strook rijden. Kijk, dat je even een tijdje op de 2e strook blijft plakken, dat overkomt iedereen wel eens. Maar als je nog verder naar links gewoon aan het loungen bent zit ik me echt af te vragen wat die persoon mankeert.

- De enorme hoeveelheid schijt die mensen hebben aan snelheidsbeperkingen en afzettingen bij bijvoorbeeld werkzaamheden. Ik zag laatst een Volvo(uiteraard) op en haar na tegen zo'n pijlwagen aan rijden. Hij reed (uiteraard)veel te hard. Dat rode kruis hing al ongeveer een kilometer boven de weg. Achter die pijlwagen stonden mensen aan de weg te werken. Dit soort gasten zijn dus de reden dat alles al afgezet moet worden. Ze spelen gewoon met de levens van anderen voor die paar seconden tijdswinst.

- Groot licht. Je mag het in de nacht voeren zo lang er geen tegenligger aankomt. Hoe mensen er dan bij komen dat het op de snelweg gewoon mag is voor mij onbekend. Maar het is wel aardig verblindend. Zouden ze de streepjes op de weg niet kunnen zien als ze gewoon dimlicht voeren?

- Mensen die verwachten dat iedereen die al op de snelweg rijd ruimte voor ze maakt bij het invoegen naar de snelweg }:| Ik heb recentelijk nog twee mutsen bijna tegen een vangrail aan zien rijden, omdat ze boos naar mij aan het kijken waren. Die vangrail kwam steeds dichterbij maar het kwam niet in haar op om te remmen of om het gas los te laten. Ze zaten beide eigenlijk gewoon een beetje boos/hulpeloos richting mijn strook/auto en mij te staren. Op een gegeven moment duurde het me te lang en toen ben ik maar even flink doorgereden. Ik was oprecht een beetje bang dat ze vangrail zouden koppen.

- Aso's: Mensen die anderen zomaar in gevaar brengen en die compleet schijt aan andere levens hebben. Toevallig gebeurde het gisteren nog dat ik in de buurt van Eindhoven enorm hard werd afgesneden door een champagnekleurige Lexus met bijbehorende Tokkiebestuurder. Hij kwam van achter langs de blokmarkering aangevlogen op een stuk waar de snelweg zich splitst en hij smeet zijn auto er gewoon tussen. Ik denk dat het 30/50 cm van mijn voorbumper af was.

Of die Opel Vectra dude die op een industrieterrein om half zes in de ochtend even moet stoppen om een vrachtwagen achteruit te laten inparkeren. Die vrachtwagen moest een keer extra steken en dat duurde hem te lang. Dus toen de vrachtwagen weer achteruit ging stond hij al klaar bij de voorbumper om er over de linkerstrook langs te vliegen. Maar ik zag op die linkerstrook dus een grote MPV aankomen. Die schrikt zich vervolgens de pleuris want er zit ineens een Tokkie met een Vectra half op zijn baan. Het ging echt maar net goed. Die tokkie reed uiteraard stoïcijns door. Maar die MPV man, de trucker en ik hadden alledrie :{ zo'n gezicht.

- Bumperklevers. In scherpe bochten op de opritten richting snelweg bijvoorbeeld. Zo'n Mercedes turbodiesel is verrassend snel. Zou ik met 60 door zo'n bocht gaan als ik een andere keuze had? Ik neem mijn tijd in zulke bochten. Want als je zwaar beladen bent en het is glad dan zit een ongeluk in een klein hoekje. Maar toch denken mensen altijd dat ze mee moeten helpen en je aan moeten duwen. Fuck it. Als de weg recht is maak ik het wel weer goed en dan kan iedereen alsnog snel en veilig de snelweg op. Maar het is wel enorm frustrerend. Ik neem geen risico in zo'n scherpe bocht en ik neem geen risico met mijn lading.

Dan heb je ook nog van die types die op provinciale wegen gaan bumperkleven. Zelfs terwijl je gewoon 90 op de teller rijdt waar je 80 mag. Maar inhalen ho maar, want er ligt een doorgetrokken streep en dan is inhalen verboden }:| :{

- Fietsers en wielrenners: Enough said. Maar neem in ieder geval een lampje of reflector als je in de nacht over onverlichte dijkweggetjes gaat rijden.

- Zijn richtingaanwijzers echt zo moeilijk te vinden in de meeste auto's? Zijn richtingaanwijzers magische toverstafjes die je het recht geven om zomaar ineens blindelings naar de linkerstrook te komen? Zijn richtingaanwijzers verboden als je een fucking rotonde verlaat? Zijn richtingaanwijzers niet verkrijgbaar bij BMW/Audi/Volvo?

Maar eigenlijk vind ik het werk nog best ok. In de nacht autorijden en er betaald voor krijgen is zo slecht nog niet. Daarbij is het grotendeels erg relaxt op de weg. Maar je komt soms mafketels tegen -O-

TL;DR: Idiots, idiots everywhere!
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_153753474
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 19:00 schreef Triptamine2 het volgende:
-knip-
Zitten voor mij als gewone automobilist herkenbare situaties tussen ja. Ik heb ook een krantenwijk elke ochtend, en om half vijf is bijna niemand op de weg. Af en toe komt er een auto aanrijden als ik de rotonde op fiets, netjes mijn hand uitsteek (goede gewoonte) en de rotonde oversteek. En het overkomt me steeds maar weer dat auto's gewoon doorrijden, terwijl ik voorrang heb en goed zichtbaar ben. De laatste keer scheelde het niet veel of ik lag op de motorkap. Blijkbaar maakt die paar seconden wachten een verschil dat van levensbelang is voor hun ;(
pi_153753650
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 19:13 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Zitten voor mij als gewone automobilist herkenbare situaties tussen ja. Ik heb ook een krantenwijk elke ochtend, en om half vijf is bijna niemand op de weg. Af en toe komt er een auto aanrijden als ik de rotonde op fiets, netjes mijn hand uitsteek (goede gewoonte) en de rotonde oversteek. En het overkomt me steeds maar weer dat auto's gewoon doorrijden, terwijl ik voorrang heb en goed zichtbaar ben. De laatste keer scheelde het niet veel of ik lag op de motorkap. Blijkbaar maakt die paar seconden wachten een verschil dat van levensbelang is voor hun ;(
Ik zie jullie regelmatig rijden ja. Maar ik kan met de krantenbezorgers weinig problemen hebben. Die letten meestal wel op en zorgen vrij weinig voor overlast. Ze zitten meestal op de stoep en communiceren meestal wel met het verkeer

Maar je hebt wel een punt over automobilisten die vroeg in de ochtend nergens naar kijken. Van die halve zombies die in hun auto onderweg naar het werk nog een dutje doen want de zaak roept alweer.
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_153755149
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 19:00 schreef Triptamine2 het volgende:

Waarom herken ik alle punten? Er is veel frustratie op de weg door mensen die dit soort gedrag vertonen.

Weet je zeker dat ze groot licht gebruiken? Er zijn heel veel tokkies die auto's hebben met Xenon verlichting. Dat is echt de slechtste uitvinding ooit.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  maandag 22 juni 2015 @ 20:18:44 #25
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153755180
Nog iets debieler zijn die bochtlichten. Werkelijk geen idee waarom je die in Nederland nodig zou hebben.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_153755443
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 20:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Nog iets debieler zijn die bochtlichten. Werkelijk geen idee waarom je die in Nederland nodig zou hebben.
Die lampen die meedraaien in de bocht bedoel je? Dat vind ik juist handig, dan word de plaats waar je gaat rijden en naartoe kijkt verlicht. Is toch weer een voordeel, zeker in het donker.
pi_153755500
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 20:17 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Waarom herken ik alle punten? Er is veel frustratie op de weg door mensen die dit soort gedrag vertonen.

Weet je zeker dat ze groot licht gebruiken? Er zijn heel veel tokkies die auto's hebben met Xenon verlichting. Dat is echt de slechtste uitvinding ooit.
Omdat het gewoon soms een frustrerend iets is, het verkeer. Maar ook vooral toch heel fascinerend.

Daar ben ik wel zeker van ja. Xenon is herkenbaar ten opzichte van normaal groot licht. Het is wel fel maar het dan meer op de manier zoals een sterke led zaklamp ook fel is(klein oppervlakte licht, heel fel). Groot licht bij normaal licht is alsof er 2 bouwlampen op je geschenen worden :P

quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 20:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Nog iets debieler zijn die bochtlichten. Werkelijk geen idee waarom je die in Nederland nodig zou hebben.
Daar erger ik mezelf dan weer niet aan. Maar ieder het zijne.

Oh, en ik ben ook niet perfect. Ik stond recentelijk voor een dubbel stoplicht. beide op rood. De voorste springt op groen, de mijne niet, maar ik reed toch maar aan. Ik heb geen idee waarom :P

Dus toen heb ik maar even pauze genomen.
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_153755978
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 20:27 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Omdat het gewoon soms een frustrerend iets is, het verkeer. Maar ook vooral toch heel fascinerend.

Daar ben ik wel zeker van ja. Xenon is herkenbaar ten opzichte van normaal groot licht. Het is wel fel maar het dan meer op de manier zoals een sterke led zaklamp ook fel is(klein oppervlakte licht, heel fel). Groot licht bij normaal licht is alsof er 2 bouwlampen op je geschenen worden :P

[..]

Daar erger ik mezelf dan weer niet aan. Maar ieder het zijne.

Oh, en ik ben ook niet perfect. Ik stond recentelijk voor een dubbel stoplicht. beide op rood. De voorste springt op groen, de mijne niet, maar ik reed toch maar aan. Ik heb geen idee waarom :P

Dus toen heb ik maar even pauze genomen.
Van mij mogen alle auto's met groot licht rijden, als ze Xenon maar verbieden. Groot licht heb ik geen last van, Xenon wel (vooral nieuwe Mercedessen en nieuwe Audi's zijn het ergste)
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_153756139
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 20:41 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Van mij mogen alle auto's met groot licht rijden, als ze Xenon maar verbieden. Groot licht heb ik geen last van, Xenon wel (vooral nieuwe Mercedessen en nieuwe Audi's zijn het ergste)
Wel grappig, je hebt precies het tegenovergestelde. Ieder paar ogen zal wel weer anders reageren op bepaalde lichtsoorten. Bij die nieuwe Audi/Mercedessen vind ik die 2 dunne lijntjes-lampen onder de voorlampen veel vervelender. Die lijken heel los te zitten of er zit iets voor of wat dan ook maar die dingen rammelen altijd als een gek op en neer.

Of dat lijkt, dat kan ook nog. Maar het zijn vage lampen.
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_153756247
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 20:45 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Wel grappig, je hebt precies het tegenovergestelde. Ieder paar ogen zal wel weer anders reageren op bepaalde lichtsoorten. Bij die nieuwe Audi/Mercedessen vind ik die 2 dunne lijntjes-lampen onder de voorlampen veel vervelender. Die lijken heel los te zitten of er zit iets voor of wat dan ook maar die dingen rammelen altijd als een gek op en neer.

Of dat lijkt, dat kan ook nog. Maar het zijn vage lampen.
Vind die LED's vervelend maar die verblinden mij tenminste niet. Ik probeer niet meer te rijden als het donker is omdat elke idioot met een lease-bak mij verblind met zijn pauper verlichting. Fijn dat je zelf alles ziet, maar ik zie niets meer. 1 zo'n idioot en mijn wereldbeeld is volledig blauw. Ik zie geen bomen, voetgangers of tegenliggers meer.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_153756300
Ik vind die verlichting die sommige mensen op de grill bouwen erg vervelend. Zijn van die lampen die ze bij een rally ook vaak gebruiken.
Dat je er op wilt hebben tot daar aan toe, maar zet ze niet aan midden op de snelweg.
pi_153756395
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 20:48 schreef Carlos93 het volgende:
Ik vind die verlichting die sommige mensen op de grill bouwen erg vervelend. Zijn van die lampen die ze bij een rally ook vaak gebruiken.
Dat je er op wilt hebben tot daar aan toe, maar zet ze niet aan midden op de snelweg.
Dat mag toch ook niet ?
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_153756426
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 20:50 schreef Soury het volgende:

[..]

Dat mag toch ook niet ?
Lijkt me inderdaad niet, maar ik zie ze bijna dagelijks voorbij komen. Vaak op een SUV of een Jeep.
Laatst zag ik ze echter op een golf 2 :')
  maandag 22 juni 2015 @ 20:52:38 #34
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153756463
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 20:47 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Vind die LED's vervelend maar die verblinden mij tenminste niet. Ik probeer niet meer te rijden als het donker is omdat elke idioot met een lease-bak mij verblind met zijn pauper verlichting. Fijn dat je zelf alles ziet, maar ik zie niets meer. 1 zo'n idioot en mijn wereldbeeld is volledig blauw. Ik zie geen bomen, voetgangers of tegenliggers meer.
Ik heb zo'n geel nachtbrilletje van de Pearl. Dat helpt geweldig.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_153756464
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 20:51 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Lijkt me inderdaad niet, maar ik zie ze bijna dagelijks voorbij komen. Vaak op een SUV of een Jeep.
Laatst zag ik ze echter op een golf 2 :')
Lijkt me een snelle bekeuring. Hoe val ik op ^O^
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  maandag 22 juni 2015 @ 20:53:57 #36
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153756508
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 20:26 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Die lampen die meedraaien in de bocht bedoel je? Dat vind ik juist handig, dan word de plaats waar je gaat rijden en naartoe kijkt verlicht. Is toch weer een voordeel, zeker in het donker.
Ik heb er niet mee gereden, dus ik kan me er weinig bij voorstellen. Maar goed.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_153756514
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 20:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik heb zo'n geel nachtbrilletje van de Pearl. Dat helpt geweldig.
Ik rij, als ik echt MOET rijden als het donker is, met een normale zonenbril op sterkte. Die ligt in de auto en gebruik ik alleen als het donker is. Op de brommer heb ik een zonnebril in mijn helm ingebouwd zitten die over mijn normale bril heen valt.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_153756551
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 20:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik heb zo'n geel nachtbrilletje van de Pearl. Dat helpt geweldig.
Oh shit, dat is handig!

Vandaag heb ik geleerd dat er nachtbrillen zijn voor in de auto.
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
  maandag 22 juni 2015 @ 20:55:16 #39
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153756554
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 20:54 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Ik rij, als ik echt MOET rijden als het donker is, met een normale zonenbril op sterkte. Die ligt in de auto en gebruik ik alleen als het donker is. Op de brommer heb ik een zonnebril in mijn helm ingebouwd zitten die over mijn normale bril heen valt.
Een zonnebril? Een donkere? Hoe helpt dat in het donker? Dan zie je nog minder.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_153756563
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 20:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik heb zo'n geel nachtbrilletje van de Pearl. Dat helpt geweldig.
Mijn moeder heeft ook zo'n nachtbril, eentje die ze ook over haar normale bril kan zetten. Werkt prima volgens mij.
pi_153756579
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 20:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Een zonnebril? Een donkere? Hoe helpt dat in het donker? Dan zie je nog minder.
Ik zie dan nog iets als er een auto met pauper lampen op mij af komt (doet nog wel pijn aan mijn ogen). Verder zie ik s'nachts met een zonnebril op nog genoeg.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  maandag 22 juni 2015 @ 20:56:47 #42
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153756607
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 20:55 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Ik zie dan nog iets als er een auto met pauper lampen op mij af komt. Verder zie ik s'nachts met een zonnebril op nog genoeg.
Voetgangers? Fietsers met zwakke verlichting? Lijkt me link.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_153756618
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 20:48 schreef Carlos93 het volgende:
Ik vind die verlichting die sommige mensen op de grill bouwen erg vervelend. Zijn van die lampen die ze bij een rally ook vaak gebruiken.
Dat je er op wilt hebben tot daar aan toe, maar zet ze niet aan midden op de snelweg.
Ik vind dat bij vrachtwagens ook soms ergerlijk hoor. Tijdens inhalen moet die ene die rechts rijd altijd even met zijn Las Vegas lichtshow aan die ander laten zien van "Je kunt". Ik snap het wel, en ik overleef het vaak ook wel. Maar heb je echt 25000 watt aan lampen nodig? :P
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_153756625
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 20:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Voetgangers? Fietsers met zwakke verlichting?
Zelfs fietsers zonder verlichting zie ik nog met een zonnebril op.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_153756640
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 20:57 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Ik vind dat bij vrachtwagens ook soms ergerlijk hoor. Tijdens inhalen moet die ene die rechts rijd altijd even met zijn Las Vegas lichtshow aan die ander laten zien van "Je kunt". Ik snap het wel, en ik overleef het vaak ook wel. Maar heb je echt 25000 watt aan lampen nodig? :P
Ach dat zijn nog normale lampen.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_153756706
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 20:57 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Zelfs fietsers zonder verlichting zie ik nog met een zonnebril op.
Je hebt geen dure/goede zonnebril op dan? Want met een goede zonnebril ben je in de nacht echt gewoon blind.

Met zo'n ding van een tientje van een tankstation kan het best

quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 20:57 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Ach dat zijn nog normale lampen.
Ja maar heel veel normale lampen is abnormaal fel :P
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_153756727
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 21:00 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Je hebt geen dure/goede zonnebril op dan? Want met een goede zonnebril ben je in de nacht echt gewoon blind.

Met zo'n ding van een tientje van een tankstation kan het best

[..]

Ja maar heel veel normale lampen is abnormaal fel :P
Ray-Ban Wayfarer op sterkte. Goed en duur genoeg?
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_153756779
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 21:00 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Ray-Ban Wayfarer op sterkte. Goed en duur genoeg?
Wat? Gast ik heb ook zo'n bril en ik zie daar in het donker helemaal niets door. Vreemd.
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_153756817
quote:
6s.gif Op maandag 22 juni 2015 21:02 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Wat? Gast ik heb ook zo'n bril en ik zie daar in het donker helemaal niets door. Vreemd.
Iedereen heeft andere ogen? Ik zie nieuwe TL balken knipperen en ik kan rustig door een bos heen lopen zonder een zaklamp nodig te hebben.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_153756891
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 21:04 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Iedereen heeft andere ogen? Ik zie nieuwe TL balken knipperen en ik kan rustig door een bos heen lopen zonder een zaklamp nodig te hebben.
Dat weet ik. Maar ik had niet verwacht dat dit bij mensen al zo'n verschillend effecten had.
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_153758281
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 18:53 schreef Hamlapje het volgende:

[..]

Afstand schatten is niet m'n sterkste punt, maar ik blijf inderdaad zo'n 2 tot 3 seconden achter een vrachtwagen.
Mijn ervaring is dat de reflectorpaaltjes op de rechte stukken om de 50 meter staan, of om de 100 meter waarbij je iedere 50 meter afwisselend een reflectorpaaltje of een hectometerpaaltje krijgt. Dat maakt het afstanden schatten tot je voorligger wel makkelijker :)
  maandag 22 juni 2015 @ 23:29:25 #52
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_153761824
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 20:41 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Van mij mogen alle auto's met groot licht rijden, als ze Xenon maar verbieden. Groot licht heb ik geen last van, Xenon wel (vooral nieuwe Mercedessen en nieuwe Audi's zijn het ergste)
Dus omdat jij supergevoelige ogen hebt moet xenon worden verboden en zijn mensen die het aanvinken als optie paupers? Subtiel, subtiel. Ik vind het af-fabriek echt een uitkomst. Beter zichtbaar voor anderen én beter zicht voor de bestuurder. Win-win.
  maandag 22 juni 2015 @ 23:45:24 #53
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153762365
Xenon is lief ^O^ Mits goed afgesteld, maar dat geldt voor elke lamp in het verkeer. Zelfs op de fiets is het tegenwoordig hip om een LED of halogeenlamp te hebben en die dan recht omhoog in andermans ogen te laten schijnen.

En contrastbrillen zijn ook handig. Ik heb moeite om de belijning te zien achter mij wanneer daar een auto rijdt, dus ik zie niet of iemand achter mij rijdt of mij aan het inhalen is. De koplampen 'overschijnen' dan de belijning, zeg maar. Met zo'n contrastbril is dat veel minder en kan ik het weer goed zien.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153805040
https://www.google.nl/map(...)h%3D0!7i13312!8i6656

Ik reed op de N286. Duitse auto kwam op de invoegstrook. Ik zag 'm al een tijdje dus ging ik een beetje van het gas af om 'm in te laten voegen, anders zouden we wel eens naast elkaar uit kunnen komen. Maar toen begon Duitse meneer ook te remmen, wat resulteerde in een rare situatie waarbij we alsnog naast elkaar kwamen te rijden. Erg handig, zo op het laatste moment kijken voor je invoegt. :(
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_153805240
quote:
9s.gif Op woensdag 24 juni 2015 15:01 schreef Ridocar het volgende:
https://www.google.nl/map(...)h%3D0!7i13312!8i6656

Ik reed op de N286. Duitse auto kwam op de invoegstrook. Ik zag 'm al een tijdje dus ging ik een beetje van het gas af om 'm in te laten voegen, anders zouden we wel eens naast elkaar uit kunnen komen. Maar toen begon Duitse meneer ook te remmen, wat resulteerde in een rare situatie waarbij we alsnog naast elkaar kwamen te rijden. Erg handig, zo op het laatste moment kijken voor je invoegt. :(
Daar gaat het fout. Die Duitser moet zijn snelheid aanpassen aan jou en het overige verkeer. Niet andersom. Want dan verhoog je de kans dat jullie beiden de snelheid aanpassen.
pi_153807803
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 15:09 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Daar gaat het fout. Die Duitser moet zijn snelheid aanpassen aan jou en het overige verkeer. Niet andersom. Want dan verhoog je de kans dat jullie beiden de snelheid aanpassen.
Als ik niets had gedaan aan m'n snelheid had ik geheid naast de Duitser gereden op de invoegstrook. Ik probeer dat voor te zijn door m'n snelheid aan te passen. Ik kan wel op de regeltjes gaan zitten en denken dat het niet mijn probleem is, maar als het misgaat wordt het opeens wel mijn probleem.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 24 juni 2015 @ 17:49:53 #57
66083 Platina
78th Element
pi_153809082
Net weer zn debiel die bij twee rijstroken voor het stoplicht op de meest linkse gaat staan zodat ze 500 meter verder mij kan afsnijden omdat ze twee rijstroken naar rechts moet
pi_153809610
Van de week een witte Twingo op de A2 die tussen 2 vrachtwagens in reed maar duidelijk geen constante snelheid aan het rijden was.. waardoor de vrachtwagen dus besluit in te gaan halen en een opstopping een ontstaat.

In dit geval gaf ik de vrachtwagen niet geheel ongelijk, degene in die witte Twingo is natuurlijk de veroorzaker van de opstopping. Alleen omdat de Twingo zo kansloos onstabiel rijd duurde het eeuwen voordat de vrachtwagen eindelijk weer naar rechts komt.

En het erge is nog dat degene in de Twingo niet eens doorheeft wat ie veroorzaakt. Sowieso het idee om tussen 2 vrachtwagens in te gaan rijden, levens gevaarlijk :+
pi_153809658
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 17:49 schreef Platina het volgende:
Net weer zn debiel die bij twee rijstroken voor het stoplicht op de meest linkse gaat staan zodat ze 500 meter verder mij kan afsnijden omdat ze twee rijstroken naar rechts moet
Perfect voorbeeld van het ontbreken van inzicht en niet nadenken over de gevolgen van de actie.
pi_153809697
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 18:16 schreef sandertjuh het volgende:
Van de week een witte Twingo op de A2 die tussen 2 vrachtwagens in reed maar duidelijk geen constante snelheid aan het rijden was.. waardoor de vrachtwagen dus besluit in te gaan halen en een opstopping een ontstaat.

In dit geval gaf ik de vrachtwagen niet geheel ongelijk, degene in die witte Twingo is natuurlijk de veroorzaker van de opstopping. Alleen omdat de Twingo zo kansloos onstabiel rijd duurde het eeuwen voordat de vrachtwagen eindelijk weer naar rechts komt.

En het erge is nog dat degene in de Twingo niet eens doorheeft wat ie veroorzaakt. Sowieso het idee om tussen 2 vrachtwagens in te gaan rijden, levens gevaarlijk :+
Kinkt alsof de bestuurder niet met de volle aandacht aan het rijden was, bezig met telefoontje ofzo? Of heb je dat niet kunnen zien?
pi_153809765
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 18:20 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Kinkt alsof de bestuurder niet met de volle aandacht aan het rijden was, bezig met telefoontje ofzo? Of heb je dat niet kunnen zien?
Oudere vrouw die tegen de voorruit aangeplakt zat en 2 handen strak om het stuur had geklemd.

Kortom: levensgevaarlijke combinatie :N
pi_153809855
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 18:24 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Oudere vrouw die tegen de voorruit aangeplakt zat en 2 handen strak om het stuur had geklemd.

Kortom: levensgevaarlijke combinatie :N
Die bestaan idd ook nog ja.
pi_153814209
Vanochtend een zwarte Seat station die al slingerend met een variabel slakkentempo de snelweg op sukkelde...met de navigatie precies voor zijn gezicht geplakt. Doe dat dan a) niet midden in de ochtendspits en b) na op zijn minst een bak koffie. :{w
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  FOK!fotograaf woensdag 24 juni 2015 @ 22:46:29 #64
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153817008
In Duitsland: Dat alle prijzen op zondagavond rond 10en zomaar 12 cent omhoog vliegen... Dafuq?!?! Mazzeltje dat er al reeds getankt was.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_153817574
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 22:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
In Duitsland: Dat alle prijzen op zondagavond rond 10en zomaar 12 cent omhoog vliegen... Dafuq?!?! Mazzeltje dat er al reeds getankt was.
Is heel normaal daar in Duitsland. 'S nachts rond de 12 cent omhoog, in de avond 2.6 cent gemiddeld. En de ochtend/middag heeft het de normale prijs. Stond er destijds ook van te kijken.
  FOK!fotograaf woensdag 24 juni 2015 @ 23:04:02 #66
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153817660
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 23:02 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Is heel normaal daar in Duitsland. 'S nachts rond de 12 cent omhoog, in de avond 2.6 cent gemiddeld. En de ochtend/middag heeft het de normale prijs. Stond er destijds ook van te kijken.
Als je net getankt hebt en naast zo'n prijzenbord staat, sta je best even raar te kijken. Ergens wist ik het wel, maar het blijft toch raar.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_153818004
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 23:02 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Is heel normaal daar in Duitsland. 'S nachts rond de 12 cent omhoog, in de avond 2.6 cent gemiddeld. En de ochtend/middag heeft het de normale prijs. Stond er destijds ook van te kijken.
Wat zit daar achter?
  donderdag 25 juni 2015 @ 10:57:52 #68
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_153825971
Een paar dagen geleden op de snelweg een doos die haar groot licht aan had staan (midden op de dag) en dat niet door hebben.
Ik reed haar eerst voorbij en toen zag ik dat, het heeft me kilometers lang geïrriteerd in mijn achteruitkijkspiegel. Ik reed steeds verder van haar weg maar het was rustig op de snelweg.
En stuk verder werd het 100, waardoor ik 110 ging rijden. Zie ik haar steeds dichterbij komen en mij inhalen.
Toen ben ik achter haar gaan rijden en gaan seinen met mijn groot licht, maar denk je dat ze het door had? :N Ik reed haar weer voorbij en ze zat stoïcijns voor zich uit te kijken.
Daarna gingen we de Roertunnel in bij Roermond, dat was helemaal een feest ;(
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 25 juni 2015 @ 14:21:51 #69
80310 rouletteking
kom op met die elf!!!
pi_153830571
Ja mevrouw, die smartphone is inderdaad veel belangrijker dan even om je heen te kijken of het wel verantwoord is om ergens lukraak over te steken :r .
wie vloekt verliest, wie verliest vloekt nog meer...
  donderdag 25 juni 2015 @ 15:17:46 #70
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153831688
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 23:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat zit daar achter?
Zelfde reden als dat avondwinkels duurder zijn dan supermarkten: waar kun je anders heen?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_153833133
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Zelfde reden als dat avondwinkels duurder zijn dan supermarkten: waar kun je anders heen?
De wet van vraag en aanbod. Als er 's avonds meer vraag is en minder aanbod dan kun je wel raden wat de prijzen doen. Ik wist alleen niet dat die prijsschommelingen in DE zo dynamisch zouden zijn.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 25 juni 2015 @ 16:24:41 #72
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153833220
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 16:20 schreef Ridocar het volgende:

[..]

De wet van vraag en aanbod. Als er 's avonds meer vraag is en minder aanbod dan kun je wel raden wat de prijzen doen. Ik wist alleen niet dat die prijsschommelingen in DE zo dynamisch zouden zijn.
Wat ik zeg, maar dan begrijpelijk uitgelegd. :P
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  FOK!fotograaf donderdag 25 juni 2015 @ 16:39:49 #73
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153833549
Top joh, als ik wil invoegen gewoon gas bijgeven en opeens de twee vrachtwagens aan ruimte verkleinen tot een fiets. Dat is een van de weinige dingen bij een invoeger dat niet mag. En ik zit erachter en kan nog van mijn gas af, want mevrouw gaat ook van haar gas af en weer ruimte maken.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_153836339
Beste windbuil in je dikke Volvo SUV, je leek wel dronken vanochtend met je geslinger en stuurcorrecties. Gelukkig had je wel cruise control, anders had je helemaal niet kunnen computeren onderweg he? En da's uiteindelijk het belangrijkste, niet? Het zijn maar levens waarmee je speelt...
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_153846291
Kilometers voor de afrit Veenendaal richting Arnhem op de A12 alleen de middelste rijbaan open, met een snelheid van max 70 km/h. Niet leuk als je net daarvoor nog 130 mocht (Want bijna half twaalf 's nachts.), nog minder leuk als direct na de afrit je gewoon ineens weer 130 mag zonder ook maar enige aanleiding voor de beperking hebt gezien...
pi_153846354
Ik maak een schakelfoutje waardoor ik wat snelheid verlies, moet net op dat moment ritsen. Goed foutje van mij, maar als je hem er dan voor knalt (echt een dot gas geven) met je audi wat moet ik dan? :') als die even zn huidige snelheid was blijven rijden had ik er gewoon vokr kunnen gaan, zonder slakkengang.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2015 00:33:10 ]
pi_153846945
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 00:29 schreef Ferry_76 het volgende:
nog minder leuk als direct na de afrit je gewoon ineens weer 130 mag zonder ook maar enige aanleiding voor de beperking hebt gezien...
Geluid, uitstoot, slecht of nieuw wegdek... zomaar een paartje.
  FOK!fotograaf vrijdag 26 juni 2015 @ 14:38:32 #78
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153857230
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 00:29 schreef Ferry_76 het volgende:
Kilometers voor de afrit Veenendaal richting Arnhem op de A12 alleen de middelste rijbaan open, met een snelheid van max 70 km/h. Niet leuk als je net daarvoor nog 130 mocht (Want bijna half twaalf 's nachts.), nog minder leuk als direct na de afrit je gewoon ineens weer 130 mag zonder ook maar enige aanleiding voor de beperking hebt gezien...
Startende werkzaamheden of net afgelopen? Kan zomaar.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 26 juni 2015 @ 14:49:28 #79
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_153857511
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 00:29 schreef Ferry_76 het volgende:
Kilometers voor de afrit Veenendaal richting Arnhem op de A12 alleen de middelste rijbaan open, met een snelheid van max 70 km/h. Niet leuk als je net daarvoor nog 130 mocht (Want bijna half twaalf 's nachts.), nog minder leuk als direct na de afrit je gewoon ineens weer 130 mag zonder ook maar enige aanleiding voor de beperking hebt gezien...
Geen gezien voor de ?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_153864905
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 00:32 schreef d4v1d het volgende:
Ik maak een schakelfoutje waardoor ik wat snelheid verlies, moet net op dat moment ritsen. Goed foutje van mij, maar als je hem er dan voor knalt (echt een dot gas geven) met je audi wat moet ik dan? :') als die even zn huidige snelheid was blijven rijden had ik er gewoon vokr kunnen gaan, zonder slakkengang.
Aangezien de audi rijder niet kan ruiken dat jij een fout maakt, zal die wel denken dat je bang was ofzo. Meestal durven die dan toch niet voor je in te voegen en is gasgeven de makkelijkste optie.

En een ervaren rijder ziet snel genoeg dat jij van je gas af gaat.
.
pi_153868741
Hoe doen jullie dat bij het stuk 'einde werkzaamheden'? Gaan jullie na het laatste bord met snelheidsbeperking al op het gas of pas bij het (matrix)bord einde alle beperkingen? Het valt me op dat het eerste eerder van toepassing is, zelfs de rijstroken die nog afgekruist zijn worden gewoon bereden. Ik snap dat het daar toch geen zin heeft, maar volgens mij zou je nog steeds een prent kunnen krijgen voor het negeren van een rood kruis of negeren van een snelheidsbeperking (bij werkzaamheden).
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_153868822
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 22:06 schreef Ridocar het volgende:
Hoe doen jullie dat bij het stuk 'einde werkzaamheden'? Gaan jullie na het laatste bord met snelheidsbeperking al op het gas of pas bij het (matrix)bord einde alle beperkingen? Het valt me op dat het eerste eerder van toepassing is, zelfs de rijstroken die nog afgekruist zijn worden gewoon bereden. Ik snap dat het daar toch geen zin heeft, maar volgens mij zou je nog steeds een prent kunnen krijgen voor het negeren van een rood kruis of negeren van een snelheidsbeperking (bij werkzaamheden).
Na de matrixborden. Die gaan volgens mij boven normale verkeersborden.
pi_153869077
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 22:09 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Na de matrixborden. Die gaan volgens mij boven normale verkeersborden.
Officieel wel. Je kunt echter geen bekeuring krijgen binnen 250 meter (bij 90 km/h) van een overgang naar een andere snelheidslimiet.
pi_153869203
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 22:22 schreef jurgenov het volgende:

[..]

Officieel wel. Je kunt echter geen bekeuring krijgen binnen 250 meter (bij 90 km/h) van een overgang naar een andere snelheidslimiet.
De tiensecondenregel was het volgens mij, maar dat is meer een richtlijn. Oom agent mag net achter het bord bebouwde kom een flitsapparaat neerzetten, ook al is het niet echt netjes.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_153869275
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 22:27 schreef Ridocar het volgende:

[..]

De tiensecondenregel was het volgens mij, maar dat is meer een richtlijn. Oom agent mag net achter het bord bebouwde kom een flitsapparaat neerzetten, ook al is het niet echt netjes.
Nee hoor, is bij wet bepaald! Zie http://wetten.overheid.nl/BWBR0030828/geldigheidsdatum_24-05-2013 en dan 2.2.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 23:13:58 #86
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153870524
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 22:06 schreef Ridocar het volgende:
Hoe doen jullie dat bij het stuk 'einde werkzaamheden'? Gaan jullie na het laatste bord met snelheidsbeperking al op het gas of pas bij het (matrix)bord einde alle beperkingen?
Ik weet niet of ik goed snap wat je bedoelt? Ik weet niet beter dan dat je moet wachten op het volgende bord:



Als de werkzaamheden al even achter mij liggen ga ik ook wel eens iets eerder op het gas, maar mocht ik dan een boete krijgen dan betaal ik die ook zonder te morren. Er zijn ook enkele plaatsen waar een snelheidsbeperking geldt waar ik al een stuk eerder weer op het gas ga, omdat ik al weet dat het bord er aan komt. Die bocht in de A6 bij Emmeloord is een goed voorbeeld.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153870943
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 22:29 schreef jurgenov het volgende:

[..]

Nee hoor, is bij wet bepaald! Zie http://wetten.overheid.nl/BWBR0030828/geldigheidsdatum_24-05-2013 en dan 2.2.
My bad, wist ik niet. Vandaar dat de lengte van een trajectcontrole korter is dan het gebied van een bepaalde snelheid (zie A20, het stuk van 80 rondom Kleinpolderplein)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_153871845
Tja vast niet toegestaan, maar ik ga op het gas zodra ik onder het laatste matrixbord door gereden ben. Dus als het eerstvolgende matrixbord in de verte leeg of groene pijl geeft.
.
pi_153872134
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 22:29 schreef jurgenov het volgende:

[..]

Nee hoor, is bij wet bepaald! Zie http://wetten.overheid.nl/BWBR0030828/geldigheidsdatum_24-05-2013 en dan 2.2.
Daar staat ook expliciet dat er bij kruisingen en in bijzondere omstandigheden van kan worden afgeweken. Je kunt niet helemaal blind uitgaan van die 10-secondenregel.
pi_153872153
Ja ik mag hier op de provinciale weg rijden met mijn brommer en ik hoef ook geen helm op. Stop met toetteren, ik mag helemaal niet harder! Grrrrrr...
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_153872299
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 00:04 schreef Posergoth6667 het volgende:
Ja ik mag hier op de provinciale weg rijden met mijn brommer en ik hoef ook geen helm op. Stop met toetteren, ik mag helemaal niet harder! Grrrrrr...
Als er geen fietspad is en je dus idd op de grotemensenweg moet rijden: Rij dan ook gewoon rechts zodat er ingehaald kan worden.
Dan is dat getoeter idd niet nodig.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 00:10:59 #92
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_153872315
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 23:13 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik goed snap wat je bedoelt? Ik weet niet beter dan dat je moet wachten op het volgende bord:

[ afbeelding ]

Als de werkzaamheden al even achter mij liggen ga ik ook wel eens iets eerder op het gas, maar mocht ik dan een boete krijgen dan betaal ik die ook zonder te morren. Er zijn ook enkele plaatsen waar een snelheidsbeperking geldt waar ik al een stuk eerder weer op het gas ga, omdat ik al weet dat het bord er aan komt. Die bocht in de A6 bij Emmeloord is een goed voorbeeld.
Ik word echt waus van al die "einde alle geboden" borden die blijven staan tussen of na werkzaamheden. Dan rij je 130 km/h, staat er ineens weer zo'n bord, en ook al heb je goed opgelet, je gaat toch twijfelen of je een snelheidsbeperking hebt gemist en of je mogelijk geflitst bent ofzo. De A58 is zo'n voorbeeld, overal op willekeurige punten die borden.

Maar, inderdaad meestal pas op het gas na zo'n (matrix)bord. Vooral uit angst voor oom agent. :')
pi_153872331
Fietsers op de provinciale weg zijn overigens wel een ergernis. De brommerrijders houden zich over het algemeen nog redelijk aan de regels hier in de buurt.
Maar die fietsers, 3 breed op een provinciale weg. En dan ook nog eens een doorgetrokken streep hebben.
Die wordt dus mooi genegeerd door iedereen.
pi_153872441
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 00:11 schreef Carlos93 het volgende:
Fietsers op de provinciale weg zijn overigens wel een ergernis. De brommerrijders houden zich over het algemeen nog redelijk aan de regels hier in de buurt.
Maar die fietsers, 3 breed op een provinciale weg. En dan ook nog eens een doorgetrokken streep hebben.
Die wordt dus mooi genegeerd door iedereen.
Zoek eens op of ze wel op een provinciale weg mogen rijden, dan wordt er al een hoop duidelijk.
pi_153872449
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 00:10 schreef vannelle het volgende:

[..]

Als er geen fietspad is en je dus idd op de grotemensenweg moet rijden: Rij dan ook gewoon rechts zodat er ingehaald kan worden.
Dan is dat getoeter idd niet nodig.
Nou... nee.

Ten eerste, ik mag gewoon op de "grotemensenweg" (echt, serieus???) rijden aangezien mijn bromfiets breder is dan 0,75 meter (waarschijnlijk breder dan je auto, in ieder geval breder dan mijn eigen auto) en ik hoef geen helm op omdat ik drie wielen heb waarvan de wieldiameter groter is dan 40 centimeter.

Op een bromfiets hoor je net als op een motor nooit, onder geen enkele voorwaarde, aan de rechterkant van de rijbaan gaan rijden. Dat is levensgevaarlijk. De plaats van je voertuig is het midden van de rijbaan. De enigste uitzondering is als er file is, dan kun je, om een kop-staart botsing te voorkomen, beter tussen de auto's door, mits de situatie het toe laat.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_153872481
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 00:11 schreef Carlos93 het volgende:
Fietsers op de provinciale weg zijn overigens wel een ergernis. De brommerrijders houden zich over het algemeen nog redelijk aan de regels hier in de buurt.
Maar die fietsers, 3 breed op een provinciale weg. En dan ook nog eens een doorgetrokken streep hebben.
Die wordt dus mooi genegeerd door iedereen.
Bedoel je provinciale wegen of binnen wegen met een maximumsnelheid van 60KM/h waar geen afgesloten fietspad aanwezig is? Daar zit nogal een verschil tussen.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_153872492
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 00:11 schreef Carlos93 het volgende:
Fietsers op de provinciale weg zijn overigens wel een ergernis. De brommerrijders houden zich over het algemeen nog redelijk aan de regels hier in de buurt.
Maar die fietsers, 3 breed op een provinciale weg. En dan ook nog eens een doorgetrokken streep hebben.
Die wordt dus mooi genegeerd door iedereen.
Hier gaat een weg van 50km/u over in en weg met 80 km/u, dan zijn er ineens geen fietsers meer toegestaan. Ook geen (apart) fietspad. Soms hebben ze het niet door en zie je er ineens een fietser op de 80 weg :'(
pi_153872499
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 00:19 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Hier gaat een weg van 50km/u over in en weg met 80 km/u, dan zijn er ineens geen fietsers meer toegestaan. Ook geen (apart) fietspad. Soms hebben ze het niet door en zie je er ineens een fietser op de 80 weg :'(
Ja dat verklaart wel weer een hoop. Veel fietsers letten helaas niet op, op dat soort borden.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_153872524
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 00:20 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Ja dat verklaart wel weer een hoop. Veel fietsers letten helaas niet op, op dat soort borden.
Inderdaad, of ze hebben er schijt aan. Omrijden duurt nog niet eens vijf minuten.
pi_153872720
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 00:18 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Nou... nee.

Ten eerste, ik mag gewoon op de "grotemensenweg" (echt, serieus???) rijden aangezien mijn bromfiets breder is dan 0,75 meter (waarschijnlijk breder dan je auto, in ieder geval breder dan mijn eigen auto) en ik hoef geen helm op omdat ik drie wielen heb waarvan de wieldiameter groter is dan 40 centimeter.

Op een bromfiets hoor je net als op een motor nooit, onder geen enkele voorwaarde, aan de rechterkant van de rijbaan gaan rijden. Dat is levensgevaarlijk. De plaats van je voertuig is het midden van de rijbaan. De enigste uitzondering is als er file is, dan kun je, om een kop-staart botsing te voorkomen, beter tussen de auto's door, mits de situatie het toe laat.
Dat van die 3 wielen wist ik niet, ging ik hopelijk begrijpelijk niet automatisch van uit.
Voertuigeisen zal wel kloppen, blijkbaar heb jij dat al uitgezocht dus daar heb ik ook vrede mee.

Maar net als de bromauto's of hoe die dingen ook heten blijft het levensgevaarlijk op een weg waar je 80 mag.
Ligt niet aan jou, ligt aan de wetgeving.
Het snelheidsverschil is gewoon te groot en het is te debiel voor woorden dat die verschillende voertuigen op dezelfde weg mogen.
pi_153872725
Vandaag werkte iemand op mijn zenuwen. Helaas kon ik mijn agressie niet bedwingen. Deze persoon ging zo rechts mogelijk staan zodat ik niet helemaal naar voren kon rijden (tripleren) met de motor... niet altijd gewenst.. ok.. maar toch. Ik stond erachter en dan expres zo langzaam optrekken dat ik na 10 sec nog steeds 15 km per uur kon. Erg irritant voor iemand met anger issues.

Vervolgens in een gaatje gedoken en rechts ingehaald... niet netjes, maar toch.. de bestuurder heeft zijn zin gekregen en ik stond bij het eerstvolgende stoplicht alsnog naast deze dude :D Maw. Boos gemaakt om vervolgens alsnog net zo snel te zijn.
pi_153872729
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 00:19 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Bedoel je provinciale wegen of binnen wegen met een maximumsnelheid van 60KM/h waar geen afgesloten fietspad aanwezig is? Daar zit nogal een verschil tussen.
Gaat om een 80km/h weg. Om precies te zijn deze: https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656
pi_153872799
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 00:18 schreef Posergoth6667 het volgende:
Op een bromfiets hoor je net als op een motor nooit, onder geen enkele voorwaarde, aan de rechterkant van de rijbaan gaan rijden. Dat is levensgevaarlijk. De plaats van je voertuig is het midden van de rijbaan. De enigste uitzondering is als er file is, dan kun je, om een kop-staart botsing te voorkomen, beter tussen de auto's door, mits de situatie het toe laat.
Ach, schei uit. Zeker in de bebouwde kom moeten ze gewoon rechts aanhouden. Vroeger (toen brommers ook nog op het fietspad mochten rijden) reden ze gewoon rechts op wegen zonder fietspad, net als de fietsers. Nu moeten brommers op de rijbaan en opeens gaan ze overal pontificaal in het midden rijden. :')
pi_153872801
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 00:33 schreef LangeJan het volgende:
Vandaag werkte iemand op mijn zenuwen. Helaas kon ik mijn agressie niet bedwingen. Deze persoon ging zo rechts mogelijk staan zodat ik niet helemaal naar voren kon rijden (tripleren) met de motor... niet altijd gewenst.. ok.. maar toch. Ik stond erachter en dan expres zo langzaam optrekken dat ik na 10 sec nog steeds 15 km per uur kon. Erg irritant voor iemand met anger issues.

Vervolgens in een gaatje gedoken en rechts ingehaald... niet netjes, maar toch.. de bestuurder heeft zijn zin gekregen en ik stond bij het eerstvolgende stoplicht alsnog naast deze dude :D Maw. Boos gemaakt om vervolgens alsnog net zo snel te zijn.
Samenvatting: Je maakt je een partij druk en schiet er geen hol mee op.
pi_153872900
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 00:37 schreef vannelle het volgende:

[..]

Samenvatting: Je maakt je een partij druk en schiet er geen hol mee op.
Jep en dat is best irritant :) Wel van geleerd. De volgende die "expres" mijn vlotte rijstijl frustreert laat ik gewoon lekker gaan en doe even twee tandjes terug. Wel mooie moves kunnen maken :P Beetje slalommen en hard accelereren enzo :')
  zaterdag 27 juni 2015 @ 01:24:39 #106
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153873873
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 00:10 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Ik word echt waus van al die "einde alle geboden" borden die blijven staan tussen of na werkzaamheden. Dan rij je 130 km/h, staat er ineens weer zo'n bord, en ook al heb je goed opgelet, je gaat toch twijfelen of je een snelheidsbeperking hebt gemist en of je mogelijk geflitst bent ofzo. De A58 is zo'n voorbeeld, overal op willekeurige punten die borden.

Maar, inderdaad meestal pas op het gas na zo'n (matrix)bord. Vooral uit angst voor oom agent. :')
Andersom is ook irritant: wel een snelheidsbeperking bij werkzaamheden, maar nooit een eindebord. Zie je vooral in de bebouwde kom.

Ook mooi wat je vaak ziet: bij werkzaamheden in een 30-zone doodleuk een bord "30" neerzetten. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_153875421
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 01:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Andersom is ook irritant: wel een snelheidsbeperking bij werkzaamheden, maar nooit een eindebord. Zie je vooral in de bebouwde kom.


Dat hoeft ook niet, zodra je een zijstraat gepasseerd bent en het bord wordt niet herhaald: Gewoon de snelheid rijden die normaal is op dat stukje.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 05:43:00 #108
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153875670
Dat van die zijstraat wist ik gelukkig. Scheelt een hoop langzaam rijden voor niks :P Maar ik denk dat de regel bij weinig mensen echt bekend is.

Maar ook op de snelweg (zonder afslagen/uitritten) zie ik het regelmatig. Geen einde beperkingen bord, of soms juist geen bord voor snelheidsbeperking. Moet je opeens met te hoge snelheid betonblokken op de weg gaan ontwijken en zo. Ik heb het idee dat het beheer van die borden een zootje is en dat ze aan de voorkant van de werkzaamheden al niet weten welke borden aan de achterkant staan.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153875843
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 01:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

Ook mooi wat je vaak ziet: bij werkzaamheden in een 30-zone doodleuk een bord "30" neerzetten. :')
Ik zag laatst zelfs een bord "50" staan in een 30-zone omdat ze aan het werk waren _O-.
sig verwijderd door FA
  zaterdag 27 juni 2015 @ 09:17:50 #110
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_153876264
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 00:33 schreef LangeJan het volgende:
Vandaag werkte iemand op mijn zenuwen. Helaas kon ik mijn agressie niet bedwingen. Deze persoon ging zo rechts mogelijk staan zodat ik niet helemaal naar voren kon rijden (tripleren) met de motor... niet altijd gewenst.. ok.. maar toch. Ik stond erachter en dan expres zo langzaam optrekken dat ik na 10 sec nog steeds 15 km per uur kon. Erg irritant voor iemand met anger issues.

Vervolgens in een gaatje gedoken en rechts ingehaald... niet netjes, maar toch.. de bestuurder heeft zijn zin gekregen en ik stond bij het eerstvolgende stoplicht alsnog naast deze dude :D Maw. Boos gemaakt om vervolgens alsnog net zo snel te zijn.
O+

[ Bericht 4% gewijzigd door blup op 27-06-2015 13:07:19 ]
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_153877003
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 00:33 schreef LangeJan het volgende:
Vandaag werkte iemand op mijn zenuwen. Helaas kon ik mijn agressie niet bedwingen. Deze persoon ging zo rechts mogelijk staan zodat ik niet helemaal naar voren kon rijden (tripleren) met de motor... niet altijd gewenst.. ok.. maar toch. Ik stond erachter en dan expres zo langzaam optrekken dat ik na 10 sec nog steeds 15 km per uur kon. Erg irritant voor iemand met anger issues.

Vervolgens in een gaatje gedoken en rechts ingehaald... niet netjes, maar toch.. de bestuurder heeft zijn zin gekregen en ik stond bij het eerstvolgende stoplicht alsnog naast deze dude :D Maw. Boos gemaakt om vervolgens alsnog net zo snel te zijn.
Is dat niet lastig: Met zo'n lange nek op een motor?

Niet heel aerodynamisch..

Edit: Ontopic klacht: Omleidingen die op niets uitkomen. Ik heb afgelopen nacht een uur lopen dwalen in de betuwe. De omleiding die was opgezet wees me naar een veerpont dat al niet meer voer :') Ik ben onder meer door een deel van een weiland gereden en ik ben per ongeluk zelfs nog op een van de openliggende wegen beland. Daar waren wat lui aan het asfalteren of iets dergelijks en die hebben me toen een beetje de goede richting op gewezen :P

[ Bericht 10% gewijzigd door Triptamine2 op 27-06-2015 10:48:25 ]
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_153878219
Wat ik eigenlijk niet snap, werkzaamheden aan de n207 bij Nieuw Vennep / Lisse. Weg is grotendeels af, gescheiden rijbanen, geen slingers, rare overgangen of hobbels. Max 50

Werkzaamheden aan de N302 bij Zwaag ri Enkhuizen. Slingers, nieuw vettig asfalt, een smalle rijbaan waarbij twee trucks elkaar net kunnen passeren tussen tijdelijke vangrail en de berm. Max 90
.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 12:07:11 #113
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153878247
Rij van Hoogkerk naar Peize, N372. Ergens is overdwars een strookje klinkers gelegd van een meter breed door het asfalt heen. Moet je opeens van 80 terug naar 30. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  FOK!fotograaf zaterdag 27 juni 2015 @ 12:55:37 #114
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153879135
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 22:27 schreef Ridocar het volgende:
De tiensecondenregel was het volgens mij, maar dat is meer een richtlijn. Oom agent mag net achter het bord bebouwde kom een flitsapparaat neerzetten, ook al is het niet echt netjes.
Nee, dat mag hij niet. Snelheid in m/s maal 10 is de minimale afstand die jij moet hebben om je snelheid aan te passen. Immers geldt de snelheid pas vanaf het bord.
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 22:22 schreef jurgenov het volgende:

[..]

Officieel wel. Je kunt echter geen bekeuring krijgen binnen 250 meter (bij 90 km/h) van een overgang naar een andere snelheidslimiet.
Nee. Alleen de 250 meter achter het bord moet clean zijn.
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 00:18 schreef Posergoth6667 het volgende:

Op een bromfiets hoor je net als op een motor nooit, onder geen enkele voorwaarde, aan de rechterkant van de rijbaan gaan rijden. Dat is levensgevaarlijk. De plaats van je voertuig is het midden van de rijbaan. De enigste uitzondering is als er file is, dan kun je, om een kop-staart botsing te voorkomen, beter tussen de auto's door, mits de situatie het toe laat.
Onzin. In RVV90 staat gewoon keurig omschreven dat de plaats op de weg zoveel mogelijk rechts is.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf zaterdag 27 juni 2015 @ 12:57:28 #115
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153879165
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 05:43 schreef twiFight het volgende:
Maar ook op de snelweg (zonder afslagen/uitritten) zie ik het regelmatig. Geen einde beperkingen bord, of soms juist geen bord voor snelheidsbeperking. Moet je opeens met te hoge snelheid betonblokken op de weg gaan ontwijken en zo. Ik heb het idee dat het beheer van die borden een zootje is en dat ze aan de voorkant van de werkzaamheden al niet weten welke borden aan de achterkant staan.
Snelwegen zijn leuk. Na iedere oprit moet de snelheid herhaald worden, anders mag je er gewoon weer 130.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_153879503
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 00:32 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat van die 3 wielen wist ik niet, ging ik hopelijk begrijpelijk niet automatisch van uit.
Voertuigeisen zal wel kloppen, blijkbaar heb jij dat al uitgezocht dus daar heb ik ook vrede mee.

Maar net als de bromauto's of hoe die dingen ook heten blijft het levensgevaarlijk op een weg waar je 80 mag.
Ligt niet aan jou, ligt aan de wetgeving.
Het snelheidsverschil is gewoon te groot en het is te debiel voor woorden dat die verschillende voertuigen op dezelfde weg mogen.
Op zich begrijpelijk, maar ik ben net zo breed en soms breder dan het fietspad. Als ik dan een fietser moet inhalen of er komt een fietser of scooter van de andere kant heb ik een probleem, dat gaat helemaal niet. Daarom mag ik ook op alle wegen behalve autowegen en autosnelwegen.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_153879518
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:55 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee, dat mag hij niet. Snelheid in m/s maal 10 is de minimale afstand die jij moet hebben om je snelheid aan te passen. Immers geldt de snelheid pas vanaf het bord.

[..]

Nee. Alleen de 250 meter achter het bord moet clean zijn.

[..]

Onzin. In RVV90 staat gewoon keurig omschreven dat de plaats op de weg zoveel mogelijk rechts is.
Ja, rechter rijstrook. Wel in het midden rijden niet rechts, dat is gevaarlijk.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_153879532
quote:
18s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 00:37 schreef k_man het volgende:

[..]

Ach, schei uit. Zeker in de bebouwde kom moeten ze gewoon rechts aanhouden. Vroeger (toen brommers ook nog op het fietspad mochten rijden) reden ze gewoon rechts op wegen zonder fietspad, net als de fietsers. Nu moeten brommers op de rijbaan en opeens gaan ze overal pontificaal in het midden rijden. :')
Ik heb dan ook geen idee waarom ze vroeger "gewoon rechts" reden. Dat is levensgevaarlijk. Een auto en een bromfiets passen samen niet op een rijstrook. Dat is levensgevaarlijk.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 13:29:16 #119
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153879655
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:57 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Snelwegen zijn leuk. Na iedere oprit moet de snelheid herhaald worden, anders mag je er gewoon weer 130.
Ik ben nog steeds op zoek naar de juridische onderbouwing hiervan. Voor kruisingen, zijweggetjes en knooppunten kan ik ze wel vinden (via de wet danwel jurisprudentie), maar ik heb nog niks (juridisch) kunnen vinden dat bepaalt dat een oprit een nieuw wegvak begint.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 13:49:27 #120
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153880008
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 13:29 schreef OEM het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds op zoek naar de juridische onderbouwing hiervan. Voor kruisingen, zijweggetjes en knooppunten kan ik ze wel vinden (via de wet danwel jurisprudentie), maar ik heb nog niks (juridisch) kunnen vinden dat bepaalt dat een oprit een nieuw wegvak begint.
Kan een oprit niet worden beschouwd als een kruising of zijweg?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_153880233
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 13:29 schreef OEM het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds op zoek naar de juridische onderbouwing hiervan. Voor kruisingen, zijweggetjes en knooppunten kan ik ze wel vinden (via de wet danwel jurisprudentie), maar ik heb nog niks (juridisch) kunnen vinden dat bepaalt dat een oprit een nieuw wegvak begint.
Je hoeft slecht te claimen dat je van de oprit gekomen bent en geen bord gezien hebt.
.
  FOK!fotograaf zaterdag 27 juni 2015 @ 14:15:56 #122
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153880501
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 13:20 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Ja, rechter rijstrook. Wel in het midden rijden niet rechts, dat is gevaarlijk.
Nee, zoveel mogelijk rechts, zie Artikel 3.
quote:
Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te houden.
Geen gelul over rijstroken, rijbanen o.i.d., gewoon zoveel mogelijk rechts. Dat betekent dus dat als jij een meter uit de kant rijdt, je niet zoveel mogelijk rechts houdt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 27 juni 2015 @ 14:24:54 #123
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_153880686
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:15 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee, zoveel mogelijk rechts, zie Artikel 3.

[..]

Geen gelul over rijstroken, rijbanen o.i.d., gewoon zoveel mogelijk rechts. Dat betekent dus dat als jij een meter uit de kant rijdt, je niet zoveel mogelijk rechts houdt.
Leuk wat de wet zegt, maar dat wil niet zeggen dat dat de veiligste situatie is.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  FOK!fotograaf zaterdag 27 juni 2015 @ 14:27:25 #124
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153880729
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:24 schreef daNpy het volgende:

[..]

Leuk wat de wet zegt, maar dat wil niet zeggen dat dat de veiligste situatie is.
Dat was dan ook niet het punt van discussie. Sowieso blijft het:
1. Debiel dat een scooter met een lagere maximale snelheid zich tussen de auto's moet bevinden.
2. Zo'n scooter überhaupt een lager maximale snelheid heeft. 50 zou goed zijn.
3. Volk dat op scooters rijdt over het algemeen levensmoe. Gister ook eentje bijna op de motorkap, kwam van rechts, die stuift met 40-50 voorbij. Zonder helm.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_153880778
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:15 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee, zoveel mogelijk rechts, zie Artikel 3.

[..]

Geen gelul over rijstroken, rijbanen o.i.d., gewoon zoveel mogelijk rechts. Dat betekent dus dat als jij een meter uit de kant rijdt, je niet zoveel mogelijk rechts houdt.
En toch is met de motor je plek op de weg links van het midden. Lijkt me alleen maar veilig dat als scooter/brommer/driewieler ook aan te houden. Anders word je een keer aangetikt door een ongeduldige automobilist die er op dezelfde strook voorbij wil.
Your opinion of me is none of my business.
  FOK!fotograaf zaterdag 27 juni 2015 @ 14:36:32 #126
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153880864
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:30 schreef Sarasi het volgende:
En toch is met de motor je plek op de weg links van het midden.
Spookrijden? :')
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_153880904
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:36 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Spookrijden? :')
Links van het midden van je eigen rijstrook, duh. :')
Your opinion of me is none of my business.
  FOK!fotograaf zaterdag 27 juni 2015 @ 14:43:12 #128
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153881010
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:38 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Links van het midden van je eigen rijstrook, duh. :')
Zelfs dat niet. Nogmaals, RVV'90 is erg duidelijk en stelt ondubbelzinnig dat de plaats op de weg zoveel mogelijk rechts is. Veilig of niet, dat is de regel die ook geldt voor motorrijders.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_153881089
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:43 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Zelfs dat niet. Nogmaals, RVV'90 is erg duidelijk en stelt ondubbelzinnig dat de plaats op de weg zoveel mogelijk rechts is. Veilig of niet, dat is de regel die ook geldt voor motorrijders.
Geen CBR examinator die je dan laat slagen hoor. :')
Your opinion of me is none of my business.
  FOK!fotograaf zaterdag 27 juni 2015 @ 14:50:32 #130
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153881164
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:46 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Geen CBR examinator die je dan laat slagen hoor. :')
En het CBR is maatgevend omdat? Eerlijk gezegd, ik vind het een enge organisatie. Bestuursorgaan, al vinden ze zelf van niet. Een enge monopolist die zelf regeltjes verzint (linksknipperen op rotondes, remtesten die alleen maar schade aan je materieel voort brengen) en maatregelen op legt zonder tussenkomst van een rechter (Alcoholslot, EMG, etc).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_153881261
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:50 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En het CBR is maatgevend omdat? Eerlijk gezegd, ik vind het een enge organisatie. Bestuursorgaan, al vinden ze zelf van niet. Een enge monopolist die zelf regeltjes verzint (linksknipperen op rotondes, remtesten die alleen maar schade aan je materieel voort brengen) en maatregelen op legt zonder tussenkomst van een rechter (Alcoholslot, EMG, etc).
En sinds wanneer is dat regeltje van jou belangrijker dan je eigen veiligheid op de weg? ;)
Your opinion of me is none of my business.
  FOK!fotograaf zaterdag 27 juni 2015 @ 15:03:30 #132
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153881382
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:57 schreef Sarasi het volgende:

[..]

En sinds wanneer is dat regeltje van jou belangrijker dan je eigen veiligheid op de weg? ;)
Sinds wanneer heb ik het over belangrijkheid van de regeltjes vs. veiligheid? Er wordt geclaimd dat de regels voor motorrijders anders zijn en dat is onzin. Daartegen verzet ik mij. Daarbij vind ik het schijt irritant als er weer eens een scooter voor mijn neus zit terwijl 3 meter verderop het fietspad ligt en we 80 mogen, maar daardoor niet kunnen. Zelfde geldt voor onnodig linksrijders, ik kan dat volk schieten. Verklaart wellicht een deel van mijn fanatisme.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 27 juni 2015 @ 15:16:44 #133
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153881619
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:00 schreef Fer het volgende:
Je hoeft slecht te claimen dat je van de oprit gekomen bent en geen bord gezien hebt.
Op de oprit kan net zo goed een vmax-bord staan
Je kan door de politie staande gehouden worden die geconstateerd heeft dat je niet van oprit kwam.
pi_153881659
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 15:03 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Sinds wanneer heb ik het over belangrijkheid van de regeltjes vs. veiligheid? Er wordt geclaimd dat de regels voor motorrijders anders zijn en dat is onzin. Daartegen verzet ik mij. Daarbij vind ik het schijt irritant als er weer eens een scooter voor mijn neus zit terwijl 3 meter verderop het fietspad ligt en we 80 mogen, maar daardoor niet kunnen. Zelfde geldt voor onnodig linksrijders, ik kan dat volk schieten. Verklaart wellicht een deel van mijn fanatisme.
Maar dat is dus precies waarom het midden veiliger is, omdat anderen er anders langs gaan. Waarom kun je die drie meter niet gewoon even wat langzamer rijden? Als je het toch over de regels hebt, je mag toch pas 80 ter hoogte van dat bord, niet eerder.
Your opinion of me is none of my business.
  FOK!fotograaf zaterdag 27 juni 2015 @ 15:22:29 #135
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153881710
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 15:19 schreef Sarasi het volgende:
Maar dat is dus precies waarom het midden veiliger is, omdat anderen er anders langs gaan. Waarom kun je die drie meter niet gewoon even wat langzamer rijden? Als je het toch over de regels hebt, je mag toch pas 80 ter hoogte van dat bord, niet eerder.
Ik mag al 80, ik rijd buiten bebouwde kom (het is ca. 300 meter vanaf de laatste stoplichten tot buiten bebouwde kom en weer 300 meter voor die stoplichten moet de scooterrijder terug het fietspad op) en ik heb geen zin om kilometers achter zo'n kutscooter te zitten met 40.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf zaterdag 27 juni 2015 @ 15:32:19 #136
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153881878
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 15:16 schreef OEM het volgende:

[..]

Op de oprit kan net zo goed een vmax-bord staan
Je kan door de politie staande gehouden worden die geconstateerd heeft dat je niet van oprit kwam.
Maar de oprit is een andere weg en na een kruising geldt de normale maximale snelheid tenzij er een afwijkende maximale snelheid is, die zal dan apart moeten worden herhaalt. En een oprit is, net als een afrit, onderdeel van een kruisingcombinatie, te weten een ongelijkvloerse kruising.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_153881911
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 15:22 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik mag al 80, ik rijd buiten bebouwde kom (het is ca. 300 meter vanaf de laatste stoplichten tot buiten bebouwde kom en weer 300 meter voor die stoplichten moet de scooterrijder terug het fietspad op) en ik heb geen zin om kilometers achter zo'n kutscooter te zitten met 40.
Zo zo, ja dat mag wel ten koste van andermans veiligheid gaan inderdaad.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 15:36:13 #138
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153881941
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 15:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
Maar de oprit is een andere weg
Oprit is dezelfde weg, hooguit een andere rijbaan van dezelfde weg.
pi_153881994
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:15 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee, zoveel mogelijk rechts, zie Artikel 3.

[..]

Geen gelul over rijstroken, rijbanen o.i.d., gewoon zoveel mogelijk rechts. Dat betekent dus dat als jij een meter uit de kant rijdt, je niet zoveel mogelijk rechts houdt.
Stop met trollen. Ik ga niet op een levensgevaarlijke wijze aan de rechterkant rijden alleen maar omdat jij dat graag wilt. Zo krijg je het ook tijdens je rijles uitgelegd. Kijk maar wat je doet.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_153882237
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 13:29 schreef OEM het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds op zoek naar de juridische onderbouwing hiervan. Voor kruisingen, zijweggetjes en knooppunten kan ik ze wel vinden (via de wet danwel jurisprudentie), maar ik heb nog niks (juridisch) kunnen vinden dat bepaalt dat een oprit een nieuw wegvak begint.
Hoe het juridisch zit weet ik niet, maar het gaat om de oprit waar "nieuwe" chauffeurs de weg op komen. Die gaan uit van een weg met bijbehorende standaard regeltjes, in dit geval een snelweg (maximum snelheid 130, geen andere beperkingen).
Maar dat is met mijn boerefluitjesredenering.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_153882328
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 15:16 schreef OEM het volgende:

[..]

Op de oprit kan net zo goed een vmax-bord staan
Je kan door de politie staande gehouden worden die geconstateerd heeft dat je niet van oprit kwam.
Het zou het eerste bord zijn dat ik tegen zou komen op een invoegstrook. (Op dat bord C2 en "Ga Terug" na natuurlijk)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 19:52:36 #142
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153887606
Ik kom ze toch echt regelmatig tegen :?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153890306
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 19:52 schreef twiFight het volgende:
Ik kom ze toch echt regelmatig tegen :?
Wat? Borden?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 22:04:39 #144
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153890483
Ja, bij een oprit. Vergeet overigens niet dat het bord autoweg en bord autosnelweg ook inherent een snelheid aangeven.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Moderator zaterdag 27 juni 2015 @ 22:19:22 #145
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_153890799
Serieus... Wat is het èèrste dat je geleerd wordt als je een aantal rijlessen hebt gehad??

Juist, je spiegels gebruiken.

Hoe krijgt het aziatische wijf in haar gele polo :') het dan fucking voor elkaar om gewoon van haar (file)parkeerplek rechts naast t fietspad te willen wegrijden terwijl ik links op het fietspad ernaast kom aangefietst.

Moest vol in de rem om net niet aangereden te worden. Un-fucking-believable :{

Ben normaal geen schreeuwerd, maar dit keer heb ik echt even keihard: 'gebruik je fucking spiegels' geroepen.

"Joa joa" hoorde ik nonchalant achter me.
Serieus ik had zin om dat mens uit dr auto te sleuren en dr rijbewijs (als ze die uberhaupt had) in duizend stukken te stampen :(
pi_153890837
Alleen op de linkerrijstrook rijd ik rechts met de motor, zodat ik zichtbaar ben in de linkerspiegel van de de wagens naast mij, zodat de automobilisten en de vrachtwagenchauffeurs mij niet over het hoofd kunnen zien. Voor de rest rijd ik links (of baksteengewijs en daarom misschien wel eens rechts).

Op andere momenten rechts rijden slaat als een lul op een drumstel. Ik snap daarom het gemekker ook niet over de brommers; of ze nou rechts of in het midden rijden, de ruimte om in te halen moet je toch hebben.

En elke agent op de motor overtreedt blijkbaar een wet, die Pizza_Boom misschien iets te letterlijk neemt.
pi_153890964
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 22:04 schreef twiFight het volgende:
Ja, bij een oprit. Vergeet overigens niet dat het bord autoweg en bord autosnelweg ook inherent een snelheid aangeven.
Alleen de borden G01 en G03 staan aan het begin van een oprit. Die worden ook beëindigd met de borden G02 en G04 op een afrit of aan het eind van een snelweg.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ridocar op 28-06-2015 04:49:08 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_153891186
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 22:19 schreef dick_laurent het volgende:
Serieus... Wat is het èèrste dat je geleerd wordt als je een aantal rijlessen hebt gehad??

Juist, je spiegels gebruiken.

Hoe krijgt het aziatische wijf in haar gele polo :') het dan fucking voor elkaar om gewoon van haar (file)parkeerplek rechts naast t fietspad te willen wegrijden terwijl ik links op het fietspad ernaast kom aangefietst.

Moest vol in de rem om net niet aangereden te worden. Un-fucking-believable :{

Ben normaal geen schreeuwerd, maar dit keer heb ik echt even keihard: 'gebruik je fucking spiegels' geroepen.

"Joa joa" hoorde ik nonchalant achter me.
Serieus ik had zin om dat mens uit dr auto te sleuren en dr rijbewijs (als ze die uberhaupt had) in duizend stukken te stampen :(
Oh, zijn die niet voor de sier dan, die spiegels?
:+

Hoogst irritant, inderdaad. Net als fietsers die vanaf de stoep zo de rijbaan/het fietspad oprollen en dan niet doorhebben dat er nog iemand aankwam. Bellen levert meestal een 'joa joa' reactie op.
Professioneel gifmenger.
  FOK!fotograaf zondag 28 juni 2015 @ 01:54:11 #149
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153895781
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 22:36 schreef Buurpoes het volgende:
Oh, zijn die niet voor de sier dan, die spiegels?
Ik verbaas me er nog vaak over ja. Sommige presteren het om complete vrachtwagens of brandweervoertuigen over het hoofd te zien...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_153897817
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 01:54 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik verbaas me er nog vaak over ja. Sommige presteren het om complete vrachtwagens of brandweervoertuigen over het hoofd te zien...
Ik verbaas mij bijna nergens meer over. Sommige mensen hebben hun rijbewijs blijkbaar bij een kilo suiker in de supermarkt cadeau gekregen ofzo.
Professioneel gifmenger.
pi_153898255
Met een motor zoveel rechts op de rijstrook rijden :') :') :')
Je wilt graag dood?
  zondag 28 juni 2015 @ 14:38:41 #152
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153902558
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 10:38 schreef Pap89 het volgende:
Je wilt graag dood?
Dat geldt voor elke motorrijder.
  zondag 28 juni 2015 @ 14:57:21 #153
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_153902870
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 10:38 schreef Pap89 het volgende:
Met een motor zoveel rechts op de rijstrook rijden :') :') :')
Je wilt graag dood?
Soms is dat beter voor je zichtbaarheid, zeker op de linkerrijstrook op snelweg. Dat jij dat niet inziet is meer jouw probleem als dat van de motorrijder, die probeert alleen maar om zichtbaarder te zijn zodat hij niet over het hoofd wordt gezien door iemand die een strook rechts van hem rijdt en wil gaan inhalen.

binnen de kom en/of op provinciale wegen is het idd redelijk stupide en vragen om problemen ivbm eikels die naast je kruipen, of daardoor te dicht achterop je gaan rijden.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_153904045
Ik doelde vooral eigenlijk binnendoor ja.
Op de snelweg zie ik waarom je op de meest linker strook ook juist wat rechter aanhoud, wat bijna alle motorrijders ook wel doen.
pi_153910702
Als motorrijder moet je juist daar rijden waar je het meest zichtbaar bent. Jammer genoeg is dat vaak vlak voor de bestuurder. Iets links uit het midden als je rechts rijdt, anders (op de linker rijstrook) meer naar rechts.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_153910864
Ik had vandaag overigens de meest irritante motorrijden voor mij :r.

Zodra het licht op groen springt, pas na zo'n 5 seconden eens de brommert in zijn 1 zetten en wegrijden. Bij rotondes al zo'n 200-300 meter ervoor op de motor afremmen, wat ik dus niet verwacht. En dan nog 60 rijden waar je 80 mag. En daarnaast érg laat uitvoegen, waardoor ik hem tot 2 keer toe bijna onder mijn auto had zitten, aangezien ik allang met mijn motorkap naast 'm zat.

Met z'n spijkerbroekkie, sportschoenen, rugzakkie en shirtje.
  FOK!fotograaf vrijdag 3 juli 2015 @ 20:24:43 #157
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154039608
Hoe moeilijk kan het zijn om in je eigen rijstrook te blijven. Voor de bestuurders die ik vandaag tegen kwam blijkbaar erg moeilijk. Op een dubbelstrooks rotonde bijna een Citroën Picasso geval in de rechterkant die, net als ik, ook rechtsaf ging en dacht dat rechtdoor over de rotonde ook wel handig was. Stoplichtje verderop, linksaf en daarna ritsen, eentje die dacht dat het daar wel handig was om meteen de ideale lijn te pakken. Jammer genoeg voor hem kwam ik aanrijden en zat ik dus inmiddels naast hem. En tot overmaat van ramp weer wat verderop eentje die fietsers op zijn weghelft ging inhalen. Via mijn weghelft. Waar ik dus reed... |:( |:( Zou het wat te maken hebben met de markt die er in dat dorp was?

Snelweg af een Modus voor me... En daarvoor een knollenkar die ons eruit reed. Tsja, opa achter het stuur, dat gaat niet zo hard...

Verder de afgelopen dagen een keer of wat getuige geweest van bijna ongelukken. Mensen die een trekker gaan inhalen op een 80 weg ondanks tegenliggers. En gewoon doordrukken. Die auto reed een 3 of 4 auto's voor me, de tegenligger kwam pas weer in beweging toen ik erlangs reed. Op de snelweg eentje die een ander bijna van de weg reed bij het wisselen van rijstrook. Dode hoek ofzo...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154039662
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 20:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
Hoe moeilijk kan het zijn om in je eigen rijstrook te blijven. Voor de bestuurders die ik vandaag tegen kwam blijkbaar erg moeilijk. Op een dubbelstrooks rotonde bijna een Citroën Picasso geval in de rechterkant die, net als ik, ook rechtsaf ging en dacht dat rechtdoor over de rotonde ook wel handig was. Stoplichtje verderop, linksaf en daarna ritsen, eentje die dacht dat het daar wel handig was om meteen de ideale lijn te pakken. Jammer genoeg voor hem kwam ik aanrijden en zat ik dus inmiddels naast hem. En tot overmaat van ramp weer wat verderop eentje die fietsers op zijn weghelft ging inhalen. Via mijn weghelft. Waar ik dus reed... |:( |:( Zou het wat te maken hebben met de markt die er in dat dorp was?

Snelweg af een Modus voor me... En daarvoor een knollenkar die ons eruit reed. Tsja, opa achter het stuur, dat gaat niet zo hard...

Verder de afgelopen dagen een keer of wat getuige geweest van bijna ongelukken. Mensen die een trekker gaan inhalen op een 80 weg ondanks tegenliggers. En gewoon doordrukken. Die auto reed een 3 of 4 auto's voor me, de tegenligger kwam pas weer in beweging toen ik erlangs reed. Op de snelweg eentje die een ander bijna van de weg reed bij het wisselen van rijstrook. Dode hoek ofzo...
Ik zag gisteren en vandaag ook allemaal slingeraars. Zou het aan het weer liggen?
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 20:53:12 #159
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_154040359
Dit is wel de week van de fietsers die niet uitkijken, die vooral geen benul lijken te hebben van al het andere verkeer.
Eerst een dame die van links komend vrolijk meegalmend op de echo tussen haar oren mij van de fiets wenste te rammen en vervolgens nog wel de moed had om een poging te doen om te schelden. Heb daar maar verder geen moeite meer aan besteed, was het veel te mooi weer voor.

Nog geen kilometer verder haal ik een slingerende man in die op het moment dat ik er links naast zat besloot om linksaf te slaan. Dan vraag je je af of je onzichtbaar bent, maar ook waarom zo iemand niet even over de linkerschouder kijkt en misschien die uitsteeksels onder de schouder daarna gebruikt om de geplande verandering van richting aan te geven.

Maar goed, ik was op de fiets en dat maakt dan ook amper geluid.

De volgende dag reed ik elders in het land met de auto waar ik een fietsende dame naderde en ruim in wilde halen. Dame in kwestie had echter het keiharde plan om linksaf te gaan en als ik geen noodstop had gemaakt dan had ik minimaal wat krassen gehad.

En inderdaad, misschien ligt het echt wel aan het weer :P
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_154040653
Ik werd laatst op mijn scooter bijna rechts ingehaald door een andere scooter. Terwijl ik mijn knipperlicht naar rechts al aan had en duidelijk vaart aan het minderen was voor de bocht. De slaperd bedacht zich gelukkig toch.
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 21:26:28 #161
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_154041291
Mensen die geen idee hebben waar de wielen zich bevinden... Vanmiddag weer door de berm gemoeten op een weg waar prima twee auto's naast elkaar passen, maar meneer bleef gewoon een meter van de kant af..
  Moderator vrijdag 3 juli 2015 @ 21:30:17 #162
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154041414
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 21:26 schreef Mano_ het volgende:
Mensen die geen idee hebben waar de wielen zich bevinden... Vanmiddag weer door de berm gemoeten op een weg waar prima twee auto's naast elkaar passen, maar meneer bleef gewoon een meter van de kant af..
Even naar links sturen helpt. Of gewoon op de rand gaan staan en wachten tot meneer de berm in gaat.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 3 juli 2015 @ 22:21:41 #163
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_154043088
Vandaag op de A4 net voor het Prins Clausplein een oranje cabrio gespot.

Tot zover niets klachtwaardigs.

Ware het niet dat er alleen een bromfietsplaatje op zat.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_154052875
Gisteren was ik een Volvo V70 aan het inhalen, komt die gast opeens zonder richting aan te geven naar links zetten terwijl ik al naast hem zat. :{

Gelukkig zag ie het nog net op tijd anders had de rechterkant van mijn auto er nu wat minder fraai uitgezien.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 09:48:17 #165
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_154052926
Daarvoor heb je een claxon :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_154052942
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 21:26 schreef Mano_ het volgende:
Mensen die geen idee hebben waar de wielen zich bevinden... Vanmiddag weer door de berm gemoeten op een weg waar prima twee auto's naast elkaar passen, maar meneer bleef gewoon een meter van de kant af..
Oh dan ga ik gewoon stilstaan en zoekt die ander het maar even uit :Y

Mensen die ook niet bij van die verbredingen blijven wachten... Die hoeven er dus niet op te rekenen dat ik ruimte maak :N
Dit account is niet meer in gebruik.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 11:39:29 #167
66083 Platina
78th Element
pi_154054522
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 21:26 schreef Mano_ het volgende:
Mensen die geen idee hebben waar de wielen zich bevinden... Vanmiddag weer door de berm gemoeten op een weg waar prima twee auto's naast elkaar passen, maar meneer bleef gewoon een meter van de kant af..
Dat is zo vervelend ja. Bij ons is er ook een soort van chicane in de bebouwde kom. Daar heb ik al vaak op de rem gemoeten omdat mensen hun snelheid en afstand niet goed kunnen inschatten. Bijna altijd zijn het oude vrouwtjes in een pandaatje :')
pi_154054636
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 22:21 schreef JDude het volgende:
Vandaag op de A4 net voor het Prins Clausplein een oranje cabrio gespot.

Tot zover niets klachtwaardigs.

Ware het niet dat er alleen een bromfietsplaatje op zat.
:o _O-
Professioneel gifmenger.
  zondag 5 juli 2015 @ 11:55:46 #169
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_154080364
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 21:26 schreef Mano_ het volgende:
Mensen die geen idee hebben waar de wielen zich bevinden... Vanmiddag weer door de berm gemoeten op een weg waar prima twee auto's naast elkaar passen, maar meneer bleef gewoon een meter van de kant af..
Drama is dat altijd ja. Ook altijd binnen de bebouwde kom dat je dan langs een rij geparkeerde auto's rijdt (aan jouw kant) en dat tegenliggers dan helemaal bang en/of boos worden dat je niet wacht en dan heel langzaam gaan rijden of zelfs wachten tot je voorbij bent. Terwijl er in theorie zelfs twee vrachtwagens langs elkaar kunnen. :')
pi_154081216
De zoveelste vouwwagen/caravan ingehaald omdat ze denken dat ze niet harder mogen dan 80.

Anti-irritatie, van die gerimpelde hagedissen die veel lijken op de vrouw van wat achter het stuur zit, met de voeten op het dashboard.
Ik zou zo graag eens willen meemaken hoe dat eruit ziet als de airbag is afgegaan...

Als mijn vrouw het ooit in haar hoofd haalt om zo erbij te gaan zitten....
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 5 juli 2015 @ 12:37:31 #171
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_154081311
Het ligt aan het weer ja volgens mij. Zoveel gevallen van totaal niet opletten meegemaakt de laatste dagen.... Slingerende kindjes die met de fiets slingeren tussen weg en fietsstrook -drukke weg- moeders die ervoor fietst, geen enkele aandacht aan kindje besteedt, maar wél mij boos kan aankijken omdat ik ff toeter. Echt; 'normale' fietsers in de stad zijn al eng, maar zeker kindjes van een jaar of 6....

Laatste dagen al twee mensen (fiets voet) aangereden zien worden bij voorrangsrotondes omdat de automobilist zat te suffen....
Mensen die inderdaad rustig op jouw weghelft gaan zitten, al dan niet op de snelweg etc. etc. :{
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  zondag 5 juli 2015 @ 12:42:47 #172
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_154081417
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 12:32 schreef Ridocar het volgende:
De zoveelste vouwwagen/caravan ingehaald omdat ze denken dat ze niet harder mogen dan 80.

Anti-irritatie, van die gerimpelde hagedissen die veel lijken op de vrouw van wat achter het stuur zit, met de voeten op het dashboard.
Ik zou zo graag eens willen meemaken hoe dat eruit ziet als de airbag is afgegaan...

Als mijn vrouw het ooit in haar hoofd haalt om zo erbij te gaan zitten....
Je ooit bedacht dat sommigen het niet prettig vinden boven die 80KM/U?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_154081532
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 11:55 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Drama is dat altijd ja. Ook altijd binnen de bebouwde kom dat je dan langs een rij geparkeerde auto's rijdt (aan jouw kant) en dat tegenliggers dan helemaal bang en/of boos worden dat je niet wacht en dan heel langzaam gaan rijden of zelfs wachten tot je voorbij bent. Terwijl er in theorie zelfs twee vrachtwagens langs elkaar kunnen. :')
Dat heb ik ook op een soort polderweg, waar ik altijd kom om te laden. Ik weet dat je daar gewoon kunt passeren met twee vrachtwagens (vaak genoeg gedaan) en met een personenauto en vrachtauto tegenover elkaar op het verharde gedeelte kunt blijven rijden, maar dan komen er personenauto's tegemoet die óf helemaal de berm ingaan óf chicken met je gaan spelen en bijna op de wegas gaan rijden. Nul keer raden wie er dan níet de berm in gaat.
Try me. Chicken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_154081658
quote:
10s.gif Op zondag 5 juli 2015 12:42 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Je ooit bedacht dat sommigen het niet prettig vinden boven die 80KM/U?
Geloof me, in veel gevallen is het gewoon een gebrek aan kennis. Irl maak ik het te vaak mee ("Mag je negentig? Met een aanhanger?").
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_154081742
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 12:32 schreef Ridocar het volgende:
Anti-irritatie, van die gerimpelde hagedissen die veel lijken op de vrouw van wat achter het stuur zit, met de voeten op het dashboard.
Ik zou zo graag eens willen meemaken hoe dat eruit ziet als de airbag is afgegaan...

Als mijn vrouw het ooit in haar hoofd haalt om zo erbij te gaan zitten....
Maar meestal zijn er ook kinderen bij, lekker voorbeeld.
  zondag 5 juli 2015 @ 13:02:29 #176
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_154081950
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 12:52 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Geloof me, in veel gevallen is het gewoon een gebrek aan kennis. Irl maak ik het te vaak mee ("Mag je negentig? Met een aanhanger?").
Tot 2007 mocht je ook gewoon maar 80, dus ach, he...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  FOK!fotograaf zondag 5 juli 2015 @ 14:08:34 #177
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154083761
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 12:32 schreef Ridocar het volgende:
Anti-irritatie, van die gerimpelde hagedissen die veel lijken op de vrouw van wat achter het stuur zit, met de voeten op het dashboard.
Ik kwam er gister eentje tegen die met de voeten op de buitenspiegel lag... Bewijst maar weer eens hoeveel mensen hun spiegels gebruiken.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154090556
quote:
7s.gif Op zondag 5 juli 2015 12:37 schreef Descendent het volgende:
...
Laatste dagen al twee mensen (fiets voet) aangereden zien worden bij voorrangsrotondes omdat de automobilist zat te suffen....
...
Gisteren eentje vlakbij de Dobbe inderdaad (volgens mij woon jij vlak bij mij meen ik me te herinneren :P )
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  zondag 5 juli 2015 @ 17:26:25 #179
62419 CherryLips
chocoholic
pi_154090780
quote:
7s.gif Op zondag 5 juli 2015 12:37 schreef Descendent het volgende:
Het ligt aan het weer ja volgens mij. Zoveel gevallen van totaal niet opletten meegemaakt de laatste dagen.... Slingerende kindjes die met de fiets slingeren tussen weg en fietsstrook -drukke weg- moeders die ervoor fietst, geen enkele aandacht aan kindje besteedt, maar wél mij boos kan aankijken omdat ik ff toeter. Echt; 'normale' fietsers in de stad zijn al eng, maar zeker kindjes van een jaar of 6....

Laatste dagen al twee mensen (fiets voet) aangereden zien worden bij voorrangsrotondes omdat de automobilist zat te suffen....
Mensen die inderdaad rustig op jouw weghelft gaan zitten, al dan niet op de snelweg etc. etc. :{
Vrijdag ook, kind aangereden op een rotonde (niet door mij) en 's avonds wilde ik bij Zeist de A12 op maar m'n voorganger twijfelde nog welke kant hij op moest en is drie keer van baan gewisseld. Hij stond uiteindelijk zowat overdwars over twee rijstroken heen voor het stoplicht.
En eenmaal op de snelweg iemand die een peuk uit z'n auto gooide toen ik hem wilde inhalen, ik schrok me wezenloos. Ik heb zo m'n acties, ik ben wel de laatste die zegt dat ze een goed chauffeur is, maar de tandjes wat een gehannes soms op de weg.
Tap tap tap
pi_154094566
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 12:32 schreef Ridocar het volgende:

Anti-irritatie, van die gerimpelde hagedissen die veel lijken op de vrouw van wat achter het stuur zit, met de voeten op het dashboard.
Ik zou zo graag eens willen meemaken hoe dat eruit ziet als de airbag is afgegaan...
In http://politieverhalen.bl(...)evensreddend-of.html staat het wel beschreven. Plaatjes mag je er dan zelf bij bedenken.
pi_154097227
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 19:29 schreef Light het volgende:

[..]

In http://politieverhalen.bl(...)evensreddend-of.html staat het wel beschreven. Plaatjes mag je er dan zelf bij bedenken.
Dat lag wel ongeveer in de lijn van de verwachting. In de handleiding van de auto (je weet wel, dat boekje dat niemand leest) staat ook dat je normaal moet zitten en je gordel aan moet doen. Hoe erg het ook is, dit is een gevalletje eigen schuld dikke racefiets.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_154098063
Ik kom als fietser dagelijks een kruising tegen waar voor mij haaientanden staan. Normaal wacht ik netjes tot er een flinke ruimte is om over te steken.

Deze keer sta ik te wachten en zie dat de aankomende bestelbus afremt en me voorrang geeft. De bestuurder gebaart vriendelijk dat ik over kan steken. Aangekomen op de vluchtheuvel tussen de rijbanen in kijp ik weer in mijn remmen, om te wachten tot er weer een gaatje is om verder over te steken. De bestuurster van een veel te dure zwarte BMW remt af en gebaart druk richting mijn voorwiel. Ik kijk naar beneden, om te zien of er soms iets ligt maar zie niets. Aangezien die auto stilstaat steek ik maar over. Hoor ik achter mij de bestuurster roepen dat ik haaientanden had....

Echt ik stond al bijna stil toen ze begon te wijzen en te gebaren. Die vluchtheuvel is maar anderhalve fiets breed dus ik heb net genoeg ruimte om tot stilstand te komen. (ook op de vluchtheuvel staan haaientanden)

Ik kom iedere dag langs doe kruising en soms, vooral met slecht weer, krijg ik daar nog wel eens voorrang terwijl ik het eigenlijk niet heb. Dat is vriendelijk, maar ik verwacht het nooit. Maar als je dan stil gaat op de doorgaande weg staan zonder andere aanleiding en we oogcontact hebben dan ga ik er vanuit dat je me voorrang geeft.
  zondag 5 juli 2015 @ 21:46:14 #183
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_154099179
Bijna kettingbotsing op de a29.

Zo'n kar reed volgens mij 60/70 op de rechter rijbaan, dus iedereen moest uitwijken om een botsing te voorkomen. :')
Irene is bae <3
pi_154099376
Fietsers met een mobiel in de hand en oordopjes in.. snap niet dat het nog niet verboden is
  zondag 5 juli 2015 @ 21:52:03 #185
62419 CherryLips
chocoholic
pi_154099404
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 21:18 schreef Fixers het volgende:
Ik kom als fietser dagelijks een kruising tegen waar voor mij haaientanden staan. Normaal wacht ik netjes tot er een flinke ruimte is om over te steken.

Deze keer sta ik te wachten en zie dat de aankomende bestelbus afremt en me voorrang geeft. De bestuurder gebaart vriendelijk dat ik over kan steken. Aangekomen op de vluchtheuvel tussen de rijbanen in kijp ik weer in mijn remmen, om te wachten tot er weer een gaatje is om verder over te steken. De bestuurster van een veel te dure zwarte BMW remt af en gebaart druk richting mijn voorwiel. Ik kijk naar beneden, om te zien of er soms iets ligt maar zie niets. Aangezien die auto stilstaat steek ik maar over. Hoor ik achter mij de bestuurster roepen dat ik haaientanden had....

Echt ik stond al bijna stil toen ze begon te wijzen en te gebaren. Die vluchtheuvel is maar anderhalve fiets breed dus ik heb net genoeg ruimte om tot stilstand te komen. (ook op de vluchtheuvel staan haaientanden)

Ik kom iedere dag langs doe kruising en soms, vooral met slecht weer, krijg ik daar nog wel eens voorrang terwijl ik het eigenlijk niet heb. Dat is vriendelijk, maar ik verwacht het nooit. Maar als je dan stil gaat op de doorgaande weg staan zonder andere aanleiding en we oogcontact hebben dan ga ik er vanuit dat je me voorrang geeft.
Ik weet nog dat m'n rij-instructeur een keer had gezegd dat je als automobilist naar het voorwiel van de fiets moet kijken als je zeker wil weten dat de fietser stil blijft staan, want zodra je de fietser zelf aankijkt, wek je de verwachting dat je hem voorrang geeft. En ik doe het zelf ook als fietser, oogcontact zoeken. Als de auto dan stilstaat, denk je dat hij voor jou stopt.
Trouwens ook eens gehad als fietser op zo'n vluchtheuveltje, de fietser achter me ging ervan uit dat ik wel door zou rijden en stak alvast de eerste rijbaan over maar de vluchtheuvel. Maar ik moest blijven wachten en kreeg die andere fietser achter me, die propte zich erbij en duwde me de weg op. En werd nog kwaad ook. Wacht dan tot ik daadwerkelijk ga fietsen, troela, auto's vol op de rem en zij stond met haar achterwiel op de weg en ik met m'n voorwiel.
Tap tap tap
  zondag 5 juli 2015 @ 22:13:14 #186
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_154100356
Gisteren ook zo'n debiel op de snelweg. Ik ben aan het invoegen (met een langzame auto) en ik ben aan het einde van de invoegstrook en ik rijd 120, dus ik zet mijn knipperlicht aan want er was gewoon ruimte (auto achter mij en auto voor mij met ruimte genoeg).
Op het moment dat ik naar links ga denkt een of andere debiel die de auto achter mij inhaalde dat het een goed idee was om naar rechts te gaan. Ik ben maar gewoon doorgegaan en hij moest vol op de rem omdat hij per se tussen mij en de auto achter mij wilde. (of eigenlijk wilde hij op de plek waar ik reed).
Daarna knipperde hij met zn lichten en haalde hij me in om daarna 1 meter voor mij te gaan rijden. Ik snap niet zo goed waarom mensen denken dat het handig is om een invoegende auto af te snijden/te blokkeren. Prima als je een auto inhaalt enzo, geen probleem maar wtf doe je nou bij een invoegstrook ineens naar rechts ? Nee.
  zondag 5 juli 2015 @ 22:59:27 #187
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_154101893
quote:
6s.gif Op zondag 5 juli 2015 21:51 schreef Rickertman96 het volgende:
Fietsers met een mobiel in de hand en oordopjes in.. snap niet dat het nog niet verboden is
Artikel 5 *O*
Ok stelletje hokboeren
  zondag 5 juli 2015 @ 23:05:38 #188
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_154102093
quote:
12s.gif Op zondag 5 juli 2015 22:59 schreef padlarf het volgende:

[..]

Artikel 5 *O*
Mwah, genoeg auto's waarvan de eigen muziek het denken onmogelijk maakt.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_154102343
quote:
99s.gif Op zondag 5 juli 2015 22:13 schreef ErkendFokker het volgende:
Gisteren ook zo'n debiel op de snelweg. Ik ben aan het invoegen (met een langzame auto) en ik ben aan het einde van de invoegstrook en ik rijd 120, dus ik zet mijn knipperlicht aan want er was gewoon ruimte (auto achter mij en auto voor mij met ruimte genoeg).
Op het moment dat ik naar links ga denkt een of andere debiel die de auto achter mij inhaalde dat het een goed idee was om naar rechts te gaan. Ik ben maar gewoon doorgegaan en hij moest vol op de rem omdat hij per se tussen mij en de auto achter mij wilde. (of eigenlijk wilde hij op de plek waar ik reed).
Daarna knipperde hij met zn lichten en haalde hij me in om daarna 1 meter voor mij te gaan rijden. Ik snap niet zo goed waarom mensen denken dat het handig is om een invoegende auto af te snijden/te blokkeren. Prima als je een auto inhaalt enzo, geen probleem maar wtf doe je nou bij een invoegstrook ineens naar rechts ? Nee.
Invoegen kunnen sommige mensen echt niet idd :')
pi_154102380
quote:
12s.gif Op zondag 5 juli 2015 22:59 schreef padlarf het volgende:

[..]

Artikel 5 *O*
Het zou fijn zijn als dat ook prioriteit had bij de politie....
Professioneel gifmenger.
  zondag 5 juli 2015 @ 23:18:06 #191
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_154102502
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 23:14 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Het zou fijn zijn als dat ook prioriteit had bij de politie....
Zou best wel wat strenger tegen op getreden mogen worden inderdaad.
Ok stelletje hokboeren
  zondag 5 juli 2015 @ 23:18:53 #192
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_154102521
Oordoppen in an sich is helemaal niet zo'n ramp hoor. Je kunt prima oordoppen in hebben en toch op het verkeer letten. Het probleem is dan ook niet oordoppen maar gewoon de kop niet bij het verkeer hebben. De telefoon is al direct bewijs en ja, soms worden de oordoppen gebruikt om je nog eens extra van het verkeer af te sluiten.

Maar dat probleem zie je net zo goed bij automobilisten. Ik zie nagenoeg elke keer dat ik in de stad rij nog mensen bellen achter het stuur en op de snelweg kom je ook regelmatig mensen tegen die in een compleet andere wereld zitten met hun gedachten.

Helaas zijn deze gevallen niet te handhaven. Ofwel omdat er niet genoeg mankracht is, ofwel omdat je het niet kunt bewijzen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zondag 5 juli 2015 @ 23:30:37 #193
300082 roos85
JUICHEN!
pi_154102887
Van de week op de A58, reed op de rechterbaan. Nader een uitvoegstrook. Ik geef aan dat ik naar de linkerbaan wil, ruimte genoeg, geeft de Audi die daar rijdt een partij gas terwijl ik dus al bezig ben om naar links te gaan :') kon ie op de rem.

Ik vond dat altijd zo misselijk he, zien ze dat er auto's willen invoegen en rijders op de rechterbaan plaats willen maken om dan maar extra gas te geven.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  zondag 5 juli 2015 @ 23:43:48 #194
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_154103304
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 17:20 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Gisteren eentje vlakbij de Dobbe inderdaad (volgens mij woon jij vlak bij mij meen ik me te herinneren :P )
Haha. Drie dagen ervoor ook al! Wtf!
Vlakbij.... valt mee. Woon in de buurt van Albert cuyp.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_154103336
quote:
99s.gif Op zondag 5 juli 2015 22:13 schreef ErkendFokker het volgende:
Gisteren ook zo'n debiel op de snelweg. Ik ben aan het invoegen (met een langzame auto) en ik ben aan het einde van de invoegstrook en ik rijd 120, dus ik zet mijn knipperlicht aan want er was gewoon ruimte (auto achter mij en auto voor mij met ruimte genoeg).
Op het moment dat ik naar links ga denkt een of andere debiel die de auto achter mij inhaalde dat het een goed idee was om naar rechts te gaan. Ik ben maar gewoon doorgegaan en hij moest vol op de rem omdat hij per se tussen mij en de auto achter mij wilde. (of eigenlijk wilde hij op de plek waar ik reed).
Daarna knipperde hij met zn lichten en haalde hij me in om daarna 1 meter voor mij te gaan rijden. Ik snap niet zo goed waarom mensen denken dat het handig is om een invoegende auto af te snijden/te blokkeren. Prima als je een auto inhaalt enzo, geen probleem maar wtf doe je nou bij een invoegstrook ineens naar rechts ? Nee.
een snelle auto kan inderdaad zeer handig zijn bij het invoegen; ff plankgas en je kan naar links

wellicht blokkeerde de auto die ingehaald werd het zicht naar jou toe
pi_154103348
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 23:30 schreef roos85 het volgende:
Van de week op de A58, reed op de rechterbaan. Nader een uitvoegstrook. Ik geef aan dat ik naar de linkerbaan wil, ruimte genoeg, geeft de Audi die daar rijdt een partij gas terwijl ik dus al bezig ben om naar links te gaan :') kon ie op de rem.

Ik vond dat altijd zo misselijk he, zien ze dat er auto's willen invoegen en rijders op de rechterbaan plaats willen maken om dan maar extra gas te geven.
Waarom? Ga je er vanuit dat de invoeger debiel is en nooit heeft geleerd in te voegen?

Zag het vanmiddag nog. Ik rechterstrook, Astra links achter me die was me aan het inhalen, tuthola voor me en een invoeger(?) die niet van plan was in te voegen want gecombineerde in/uitvoegstrook, meneer moest er dus meteen weer vanaf. Wat doet tuthola, die jast haar tutmobiel naar de linkerstrook voor een invoeger(?) die nooit gaat invoegen, gevolg, Astra piepend in de ankers. Goed gedaan mevrouw }:|

Die invoeger(?) zat ook al te kijken met een gezichtsuitdrukking van, whut :?
pi_154103451
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 23:44 schreef eP2e het volgende:

[..]

Waarom? Ga je er vanuit dat de invoeger debiel is en nooit heeft geleerd in te voegen?

Zag het vanmiddag nog. Ik rechterstrook, Astra links achter me die was me aan het inhalen, tuthola voor me en een invoeger(?) die niet van plan was in te voegen want gecombineerde in/uitvoegstrook, meneer moest er dus meteen weer vanaf. Wat doet tuthola, die jast haar tutmobiel naar de linkerstrook voor een invoeger(?) die nooit gaat invoegen, gevolg, Astra piepend in de ankers. Goed gedaan mevrouw }:|

Die invoeger(?) zat ook al te kijken met een gezichtsuitdrukking van, whut :?
"tuthola" heeft waarschijnlijk een traumatische ervaring met invoegende voertuigen gehad
pi_154103509
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 23:47 schreef DiceMan het volgende:

[..]

"tuthola" heeft waarschijnlijk een traumatische ervaring met invoegende voertuigen gehad
Ja, als je niet kan anticiperen dan kan dat wel eens voorkomen.

Ik krijg ook nog wel eens "invoeghulp". Kom je dus aankarren, past je snelheid aan, kijkt voor een geschikt gat, dan is het moment daar en zit opeens iedereen op de linkerstrook te duwen en te trekken :') Why? Goddomme zeg }:|
pi_154103579
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 23:49 schreef eP2e het volgende:

[..]

Ja, als je niet kan anticiperen dan kan dat wel eens voorkomen.
Wat dat betreft kan ik je geen ongelijk geven
  zondag 5 juli 2015 @ 23:52:53 #200
62419 CherryLips
chocoholic
pi_154103622
Tuthola meldt zich, vorige week kwam er een rits invoegers aan, het was druk, ik kon niet naar links om ruimte te geven, ik haal voet van de rem zodat er een invoeger voor kon, vervolgens besluiten de twee invoegers daarachter er ook voor te kunnen. Jammer alleen dat ze niet de bijbehorende snelheid hadde, dus ik kon mooi op de rem, waardoor iemand die achter me wilde invoegen wel heel snel op me afkwam. Ik werd gesandwich door invoegers ;(
Tap tap tap
pi_154104622
quote:
Ik krijg ook nog wel eens "invoeghulp". Kom je dus aankarren, past je snelheid aan, kijkt voor een geschikt gat, dan is het moment daar en zit opeens iedereen op de linkerstrook te duwen en te trekken :') Why? Goddomme zeg }:|
Was jij dit dan?
  FOK!fotograaf maandag 6 juli 2015 @ 01:36:31 #202
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154105966
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 00:26 schreef ambertje90 het volgende:
Was jij dit dan?
Hee, dat is mijn sport, mensen voor lul naar links laten gaan.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154107121
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 23:14 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Het zou fijn zijn als dat ook prioriteit had bij de politie....
Zouden ze best zo af en toe een middagje een motoragent of twee voor kunnen inzetten hier. Bloedirritant van die slingerende types voor je. En door de manier waarop de gemeente de fietsstroken hier inricht (gescheiden van de rijbaan op trottoirniveau) kan je er niet langs ook. Bellen heeft geen zin want ze horen niets.

Ik heb ook al de nodige automobilisten hun ABS zien testen voor dit soort overstekende fietsers.
pi_154107617
Kom vaak tegen dat er aan het einde van de tijdelijke snelheidsbeperkingen vanwege werkzaamheden géén bord "einde maatregelen"staat. Of dat er snelheidsbeperkingen staan bij een stuk waar aan de weg gewerkt is, maar waar daarna er weken niet gewerkt wordt maar de beperkingen wél blijven staan? Zo irriteer je weggebruikers en loop je de kans dat die minder op die snelheidsbeperkingen gaan reageren. Wat ook irritant is, is dat mede weggebruikers soms vinden dat ik met mijn motorscooter geen recht heb om op het stukje weg te rijden waar zij willen rijden en dat kenbaar maken door vrijwel op mijn achterwiel te rijden.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_154107689
Ook irritant is dat allerlei bestuurders van Peugeotjes en Golfjes e.d. naast je komen staan en proberen je er wel even uit te trekken. Aangezien ik met een Yamaha T-Max 500 rijd lukt dat dus geheid niet, waarna ze de meest idiote pogingen doen om een moordaanslag op je te plegen omdat ze verloren hebben. Wanneer gaan mensen eens begrijpen dat je met een doorsnee personenauto een goede motorscooter of motor niet bijhoudt?
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
  maandag 6 juli 2015 @ 08:53:52 #206
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_154107726
Je moet toch iets als je piemellengte afhankelijk is van de autorit en je wéér 2 cm minder hebt.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_154108646
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 08:44 schreef BMWK111RS het volgende:
Kom vaak tegen dat er aan het einde van de tijdelijke snelheidsbeperkingen vanwege werkzaamheden géén bord "einde maatregelen"staat.
Je weet dat snelheidsbeperkingen (die niet een zone zijn) automatisch afgelopen zijn bij de eerste zijweg waarna ze vergeten zijn een herhaling op te hangen?

Het is vooral irritant als mensen dat niet snappen en dus nog veel langer onnodig traag blijven doorsukkelen...
  maandag 6 juli 2015 @ 15:58:45 #208
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_154115892
Ik reed vanmorgen rond de 50 op een voorrangsweg waar je 50 mag. Ik zag van rechts een gele Renault gezinsbak aankomen, en keurig stoppen. En dan, op het moment dat ik er nog zo'n 20 meter vanaf ben begint de auto te rijden en schiet voor m'n auto. Ik trapte het rempedaal tot in de vloer, maar kon niet voorkomen dat ik met links voor de Renault tegen het linker achterportier raakte.

Bij het uitstappen zag ik dat de bestuurster een oudere vrouw was. Ze gaf meteen toe dat het haar fout was, en ik vroeg of het ging en stelde voor om onze auto's even op het parkeerterrein te zetten waar ze vandaan kwam. Daar aangekomen nodigde ze me uit in haar apartement om informatie uit te wisselen.

Inmiddels ben ik weer thuis en heb ik mijn garagist ook nog even laten kijken naar de auto. Op het eerste gezicht lijken het een paar dingetjes, maar er blijkt toch aardig wat kapot of ontzet te zijn.
Volgens hem bedraagt de schade rond de 700 euro :{ .

De schade:




Ik baal er toch wel van. Ik heb woensdag met een vriendin afgesproken en heb vrijdag een redelijk belangrijke ziekenhuisafspraak. Ik vraag me af of dat nog lukt nu.
pi_154116006
Mooi klote is dat.

Zal meteen total loss zijn ook :'(
pi_154117365
Kun je geen tijdelijke auto krijgen van je garage?
pi_154118085
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 10:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Je weet dat snelheidsbeperkingen (die niet een zone zijn) automatisch afgelopen zijn bij de eerste zijweg waarna ze vergeten zijn een herhaling op te hangen?

Het is vooral irritant als mensen dat niet snappen en dus nog veel langer onnodig traag blijven doorsukkelen...
Ja dat weet ik, alleen schets ik hier een situatie op de snelweg, en dan kan het verhipt lang duren voor je een afslag tegen komt. ;)
In dit geval irriteer jij je dan aan een fout van de wegbeheerder/wegwerkers, niet aan de bestuurders.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
  maandag 6 juli 2015 @ 17:00:13 #212
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_154118128
quote:
9s.gif Op maandag 6 juli 2015 16:01 schreef Ciora het volgende:
Mooi klote is dat.

Zal meteen total loss zijn ook :'(
Mja... ik begreep al dat dat ook ongeveer de dagwaarde is ja :{ .
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 16:35 schreef sneakydesert het volgende:
Kun je geen tijdelijke auto krijgen van je garage?
Ze hebben op dit moment provisorisch wat dingen terug gebogen zodat er wel weer mee te rijden valt. Dus misschien dat het zo lukt. Anders ga ik het wel aan ze vragen.
pi_154118202
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 08:50 schreef BMWK111RS het volgende:
Ook irritant is dat allerlei bestuurders van Peugeotjes en Golfjes e.d. naast je komen staan en proberen je er wel even uit te trekken. Aangezien ik met een Yamaha T-Max 500 rijd lukt dat dus geheid niet, waarna ze de meest idiote pogingen doen om een moordaanslag op je te plegen omdat ze verloren hebben. Wanneer gaan mensen eens begrijpen dat je met een doorsnee personenauto een goede motorscooter of motor niet bijhoudt?
Waarom eigenlijk op een scooter als je ook een normale motor kan kopen? Ik heb een keer een stukje op een vergelijkbaar model mogen rijden. Ik zat veels te recht op, had te weinig om beet te houden met mijn knieen, het rem pedaal zat op een rare plek. Heel raar gevoel gewoon. Voelde niet prettig en gaf daardoor een onveilig gevoel. Had minder controle. Misschien dat het model waar jij op rijd beter is en dat je er een bepaalde reden voor hebt. Ik zou eerder een tour motor kopen.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_154118404
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 17:03 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk op een scooter als je ook een normale motor kan kopen? Ik heb een keer een stukje op een vergelijkbaar model mogen rijden. Ik zat veels te recht op, had te weinig om beet te houden met mijn knieen, het rem pedaal zat op een rare plek. Heel raar gevoel gewoon. Voelde niet prettig en gaf daardoor een onveilig gevoel. Had minder controle. Misschien dat het model waar jij op rijd beter is en dat je er een bepaalde reden voor hebt. Ik zou eerder een tour motor kopen.
Had ook een motor (zie gebruikersnaam), alleen kon vanwege ernstige knieklachten al geruime tijd moeilijk op- en afstappen. Daar kwam recentelijk nog artrose in mijn nek bij, waardoor het gevoel en de kracht in mijn handen en armen behoorlijk snel afneemt en het is helaas onmogelijk voor mij om nog op een motor te rijden. Vandaar de overstap naar een motorscooter. Op de T-Max zit ik heerlijk relaxt, geen tot weinig druk op mijn handen, armen, schouders en tussen mijn voeten zit een behoorlijk hoge "middenconsole" waar het motorblok onder ligt. Google maar eens op T-Max, dan zie je wat ik bedoel.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_154118501
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 17:00 schreef AdoraBelle het volgende:

Ze hebben op dit moment provisorisch wat dingen terug gebogen zodat er wel weer mee te rijden valt. Dus misschien dat het zo lukt. Anders ga ik het wel aan ze vragen.
^O^
pi_154118572
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 17:12 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Had ook een motor (zie gebruikersnaam), alleen kon vanwege ernstige knieklachten al geruime tijd moeilijk op- en afstappen. Daar kwam recentelijk nog artrose in mijn nek bij, waardoor het gevoel en de kracht in mijn handen en armen behoorlijk snel afneemt en het is helaas onmogelijk voor mij om nog op een motor te rijden. Vandaar de overstap naar een motorscooter. Op de T-Max zit ik heerlijk relaxt, geen tot weinig druk op mijn handen, armen, schouders en tussen mijn voeten zit een behoorlijk hoge "middenconsole" waar het motorblok onder ligt. Google maar eens op T-Max, dan zie je wat ik bedoel.
Dat is een compleet logische verklaring. Ik kan me heel goed voorstellen dat je voor zo'n motorscooter gaat in dat geval. Dank je voor de uitleg!
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  FOK!fotograaf maandag 6 juli 2015 @ 17:35:44 #217
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154119138
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 17:00 schreef AdoraBelle het volgende:
Mja... ik begreep al dat dat ook ongeveer de dagwaarde is ja :{ .
Als ie nog recht is: slooponderdelen halen. Zijpaneeltje, bumper lijkt nog redelijk, lampje e.d. Hoeft iig geen 700 euro te kosten.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154119889
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 17:00 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Mja... ik begreep al dat dat ook ongeveer de dagwaarde is ja :{ .

[..]

Ze hebben op dit moment provisorisch wat dingen terug gebogen zodat er wel weer mee te rijden valt. Dus misschien dat het zo lukt. Anders ga ik het wel aan ze vragen.
Ik zou alleen kijken of je koplamp nog wel naar voren schijnt en niet naar de hemel of tegenligger.

Verder geen probleem om mee te rijden lijkt mij. Zijn wel rotschades. Meestal is alles krom erachter, front ook. Lampbeugels gebroken enz. Kost vaak wel 1500¤ om het officieel te herstellen, 700¤ is wat provisorisch.
.
pi_154120170
Ik hoop niet dat ik vanmiddag op de snelweg voor irritaties heb gezorgd :@
Ik kwam er onderweg namelijk achter dat m'n linkerbuitenspiegel ineens veel te ver naar binnen stond: ik zag m'n auto in de halve spiegel :(

Gevolg: een dode hoek in de spiegel waar een vrachtauto in past, die grootendeels ook nog samenvalt met de dode hoek over m'n schouder bij de deurstijl...
pi_154120972
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 18:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik hoop niet dat ik vanmiddag op de snelweg voor irritaties heb gezorgd :@
Ik kwam er onderweg namelijk achter dat m'n linkerbuitenspiegel ineens veel te ver naar binnen stond: ik zag m'n auto in de halve spiegel :(

Gevolg: een dode hoek in de spiegel waar een vrachtauto in past, die grootendeels ook nog samenvalt met de dode hoek over m'n schouder bij de deurstijl...
Dat was de 1e keer deze rit dat je je spiegel nodig had?
pi_154121302
Liep vandaag vanaf werk naar de metro. Kruispunt, doorgaande weg heeft twee rijstroken. Op de rechter rijd een man in een Citroen te wachten op groen. Op de linker komt een man in een Mercedes aanrijden. De man op de rechter rijstrook zet zijn knipperlicht aan naar links en gaat nadat het groen werd direct linksaf op het kruispunt. De Mercedes kon dat niet meer bijremmen (kwam met 40 ofzo aanrijden en had dus groen). Word de Citroen rijder ook nog eens boos terwijl hij het ongeluk veroorzaakt. Prutser. Mercedes man bleef gelukkig rustig.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_154122404
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 15:58 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik reed vanmorgen rond de 50 op een voorrangsweg waar je 50 mag. Ik zag van rechts een gele Renault gezinsbak aankomen, en keurig stoppen. En dan, op het moment dat ik er nog zo'n 20 meter vanaf ben begint de auto te rijden en schiet voor m'n auto. Ik trapte het rempedaal tot in de vloer, maar kon niet voorkomen dat ik met links voor de Renault tegen het linker achterportier raakte.

Bij het uitstappen zag ik dat de bestuurster een oudere vrouw was. Ze gaf meteen toe dat het haar fout was, en ik vroeg of het ging en stelde voor om onze auto's even op het parkeerterrein te zetten waar ze vandaan kwam. Daar aangekomen nodigde ze me uit in haar apartement om informatie uit te wisselen.

Inmiddels ben ik weer thuis en heb ik mijn garagist ook nog even laten kijken naar de auto. Op het eerste gezicht lijken het een paar dingetjes, maar er blijkt toch aardig wat kapot of ontzet te zijn.
Volgens hem bedraagt de schade rond de 700 euro :{ .

De schade:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik baal er toch wel van. Ik heb woensdag met een vriendin afgesproken en heb vrijdag een redelijk belangrijke ziekenhuisafspraak. Ik vraag me af of dat nog lukt nu.
Aiiii dat zijn minder geweldige "foutjes" van mede-weggebruik(st)ers. Gelukkig is er niemand gewond natuurlijk, maar dit doet ook pijn zo'n onverwachte uitgave en alle moeite :X

[ Bericht 0% gewijzigd door Jihawti op 06-07-2015 19:55:09 ]
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_154122580
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 19:08 schreef Posergoth6667 het volgende:
Liep vandaag vanaf werk naar de metro. Kruispunt, doorgaande weg heeft twee rijstroken. Op de rechter rijd een man in een Citroen te wachten op groen. Op de linker komt een man in een Mercedes aanrijden. De man op de rechter rijstrook zet zijn knipperlicht aan naar links en gaat nadat het groen werd direct linksaf op het kruispunt. De Mercedes kon dat niet meer bijremmen (kwam met 40 ofzo aanrijden en had dus groen). Word de Citroen rijder ook nog eens boos terwijl hij het ongeluk veroorzaakt. Prutser. Mercedes man bleef gelukkig rustig.
Edit, niet goed gelezen.
Professioneel gifmenger.
pi_154122649
Vanochtend heb ik echt de Totale Lul van Dit Jaar gezien :X Hier komt voorlopig niemand voorbij (letterlijk).

Ik kom bij het invoegen terecht achter een vrachtwagen met een grote Skoda naast me op de linkerstrook, maar geen nood, die is vast snel weg. Ik zag m bij het invoegen in mijn spiegel schuin achter me, dus gewoon even afwachten tot hij voorbij is. Niet dus.

Deze oetlul heeft het gepresteerd om letterlijk met een snelheidsverschil van 2cm per uur de vrachtwagen minutenlang in te halen. Ik had echt de neiging te gaan zwaaien naar hem, zo lang zat ie naast me. Achter hem liep alles vast (want de rest van het verkeer komt natuurlijk met 120 aanvliegen en verwacht niet dat een personenauto dit doet.

Uiteindelijk zie ik hem voor de vrachtwagen naar rechts gaan, er vliegen drie, vier, vijf auto's langs (en er zijn er nog een stuk of dertig...) en dan komt hij gewoon weer naar links. Geen knippertje, niet kijken, geen snelheid aanpassen, gewoon weer met 80km+2cm/u de linkerstrook op. Twee auto's komen er nog langs door die strook eerlijk te delen (simpelweg omdat het te laat was om te remmen) en de rest vliegt er op een paar millimeter na achterop.

Ik moest eraf, en was blij toe. Levensgevaarlijk zo'n klojo. Zou het een fundamentalistische hypermiler zijn?
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_154124530
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 08:50 schreef BMWK111RS het volgende:
Ook irritant is dat allerlei bestuurders van Peugeotjes en Golfjes e.d. naast je komen staan en proberen je er wel even uit te trekken. Aangezien ik met een Yamaha T-Max 500 rijd lukt dat dus geheid niet, waarna ze de meest idiote pogingen doen om een moordaanslag op je te plegen omdat ze verloren hebben. Wanneer gaan mensen eens begrijpen dat je met een doorsnee personenauto een goede motorscooter of motor niet bijhoudt?
Ik rij af en toe wel eens in de Elise van mijn broer, dan komt dat gespuis ook graag naast je staan om piemels te meten. Echter ik rij dan juist extreem rustig weg, zijn ze lekker in hun eentje aan het racen piemelen :6
pi_154124965
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:56 schreef eP2e het volgende:

[..]

Ik rij af en toe wel eens in de Elise van mijn broer, dan komt dat gespuis ook graag naast je staan om piemels te meten. Echter ik rij dan juist extreem rustig weg, zijn ze lekker in hun eentje aan het racen piemelen :6
Ik heb in een mr2 gereden, altijd lol met dat ding. Ik deed niet aan wedstrijdjes. Een busje stond flink te gassen naast me. Ok doei. Trekt hij als een gek op en poef een enorme rookwolk. _O- Einde oefening
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_154125060
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:56 schreef eP2e het volgende:

[..]

Ik rij af en toe wel eens in de Elise van mijn broer, dan komt dat gespuis ook graag naast je staan om piemels te meten. Echter ik rij dan juist extreem rustig weg, zijn ze lekker in hun eentje aan het racen piemelen :6
Da's een goeie, moet ik eens proberen. Naast de Prius heb ik ook nog een auto van net 500kilo en 220pk. Omdat het er ook nog eens retesnel uitziet heb ik dus ook vaak racertjes naast me. De gimiddelde golf/civic met 1000+ kilo is gewoon geen match, maar kost me altijd een hoop hoofdbrekens omdat je heel snel 2-3x zo hard gaat als het overige verkeer.
pi_154141103
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 21:13 schreef eRKa het volgende:

[..]

Da's een goeie, moet ik eens proberen. Naast de Prius heb ik ook nog een auto van net 500kilo en 220pk. Omdat het er ook nog eens retesnel uitziet heb ik dus ook vaak racertjes naast me. De gimiddelde golf/civic met 1000+ kilo is gewoon geen match, maar kost me altijd een hoop hoofdbrekens omdat je heel snel 2-3x zo hard gaat als het overige verkeer.
KXL?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 14:01:47 #229
62419 CherryLips
chocoholic
pi_154141168
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 18:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik hoop niet dat ik vanmiddag op de snelweg voor irritaties heb gezorgd :@
Ik kwam er onderweg namelijk achter dat m'n linkerbuitenspiegel ineens veel te ver naar binnen stond: ik zag m'n auto in de halve spiegel :(

Gevolg: een dode hoek in de spiegel waar een vrachtauto in past, die grootendeels ook nog samenvalt met de dode hoek over m'n schouder bij de deurstijl...
Dat heb ik ook weleens :X Dan is er iemand langs m'n auto gelopen en tegen de spiegel gestoten ofzo, staat ie net een tikje scheef. Gelukkig sta ik altijd achter op het parkeeterrein en heb ik het meestal wel door als ik eraf ga :')
Tap tap tap
pi_154142167
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 13:57 schreef Ridocar het volgende:

[..]

KXL?
Huh? Begrijp ik niet.
pi_154145933
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 19:50 schreef Jihawti het volgende:
Vanochtend heb ik echt de Totale Lul van Dit Jaar gezien :X Hier komt voorlopig niemand voorbij (letterlijk).

Ik kom bij het invoegen terecht achter een vrachtwagen met een grote Skoda naast me op de linkerstrook, maar geen nood, die is vast snel weg. Ik zag m bij het invoegen in mijn spiegel schuin achter me, dus gewoon even afwachten tot hij voorbij is. Niet dus.

Deze oetlul heeft het gepresteerd om letterlijk met een snelheidsverschil van 2cm per uur de vrachtwagen minutenlang in te halen. Ik had echt de neiging te gaan zwaaien naar hem, zo lang zat ie naast me. Achter hem liep alles vast (want de rest van het verkeer komt natuurlijk met 120 aanvliegen en verwacht niet dat een personenauto dit doet.

Uiteindelijk zie ik hem voor de vrachtwagen naar rechts gaan, er vliegen drie, vier, vijf auto's langs (en er zijn er nog een stuk of dertig...) en dan komt hij gewoon weer naar links. Geen knippertje, niet kijken, geen snelheid aanpassen, gewoon weer met 80km+2cm/u de linkerstrook op. Twee auto's komen er nog langs door die strook eerlijk te delen (simpelweg omdat het te laat was om te remmen) en de rest vliegt er op een paar millimeter na achterop.

Ik moest eraf, en was blij toe. Levensgevaarlijk zo'n klojo. Zou het een fundamentalistische hypermiler zijn?
Lijkt me een gevalletje Cruise Control op 80 zetten en schijt aan de rest hebben :')
  dinsdag 7 juli 2015 @ 21:17:23 #232
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_154153256
CC zou verboden moeten zijn onder de 100 op snelwegen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_154153333
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:17 schreef Sounddragon het volgende:
CC zou verboden moeten zijn onder de 100 op snelwegen.
Hoe heb jij er last van als ik 90 op de rechterbaan op de CC wil?
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 21:50:02 #234
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_154154513
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:17 schreef Sounddragon het volgende:
CC zou verboden moeten zijn onder de 100 op snelwegen.
Waarom de schuld op iets afschuiven dat er niet mee te maken heeft? Die automobilist rijdt gewoon niet goed. Laat 'm herexamen doen en tot die tijd het rijbewijs ingehouden houden.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  FOK!fotograaf dinsdag 7 juli 2015 @ 22:14:46 #235
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154155521
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:17 schreef Sounddragon het volgende:
CC zou verboden moeten zijn onder de 100 op snelwegen.
Prima, mits het niet geldt voor voertuigen die niet harder mogen én alle snelwegen per direct permanent 130 zijn. Want die trajectcontrole op de A10 west met zijn 80 is echt geen pretje. En de A208 met zijn 1 km 70 is ook niet echt feest. Of de A2 met zijn 100.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154155713
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:17 schreef Sounddragon het volgende:
CC zou verboden moeten zijn onder de 100 op snelwegen.
In België hadden ze rond de ring Antwerpen een bord dat het verboden was de cruise control aan te zetten. Die vond ik al onzinnig. (Zij waarschijnlijk ook, want die borden zijn inmiddels al weg) Maar hoe ga je zoiets controleren?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 23:01:28 #237
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_154157213
Wat is dat toch met mensen die bij schemer stoïcijns zonder licht rijden? Niet eens dagrijverlichting, die mensen heb ik inmiddels opgegeven, maar gewoon doodleuk volledig zonder. En die dan na 3x seinen en je lampen aan en uit doen het nog niet snappen...
pi_154157436
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 23:01 schreef BigSmurf het volgende:
Wat is dat toch met mensen die bij schemer stoïcijns zonder licht rijden? Niet eens dagrijverlichting, die mensen heb ik inmiddels opgegeven, maar gewoon doodleuk volledig zonder. En die dan na 3x seinen en je lampen aan en uit doen het nog niet snappen...
Ik geef het na één keer al op. Als ze dan nog niet het licht aan doen gaat het de tweede of derde keer seinen ook niet gebeuren.

Dit is vooral een ding in de randstad, waar de (snel)wegen goed zijn verlicht.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 23:42:42 #239
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_154158535
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:19 schreef Messina het volgende:

[..]

Hoe heb jij er last van als ik 90 op de rechterbaan op de CC wil?
Dat is 5 - 6 km harder als wat de gemiddelde vrachtwagen.. die ga je een keer inhalen, en zuunigrijderts verrotten het meestal om dan effe 5 seconden gas bij te geven. Van mij mag er op snelwegen een minimum snelheid worden ingevoerd, die is er tegenwoordig niet meer, maar die mag van mij zó terug in de wet, en dan gewoon 100, en dat ook meteen in de eisen zetten om gebruik te mogen maken. Uitzonderingen als idd 80km voertuigen e.d., maar personenhokkken; minimaal 100 en op 80km wegen minimaal 70, want daar word je ook gestoord van. En in de meeste gevallen mag je er nog niet inhalen ook }:| :(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_154159290
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 23:42 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat is 5 - 6 km harder als wat de gemiddelde vrachtwagen.. die ga je een keer inhalen, en zuunigrijderts verrotten het meestal om dan effe 5 seconden gas bij te geven. Van mij mag er op snelwegen een minimum snelheid worden ingevoerd, die is er tegenwoordig niet meer, maar die mag van mij zó terug in de wet, en dan gewoon 100, en dat ook meteen in de eisen zetten om gebruik te mogen maken. Uitzonderingen als idd 80km voertuigen e.d., maar personenhokkken; minimaal 100 en op 80km wegen minimaal 70, want daar word je ook gestoord van. En in de meeste gevallen mag je er nog niet inhalen ook }:| :(
Als ik inhaal geef ik gas. En ik ben zo'n zuunigrijdert :P
Mijn Mercedes A doet 1 op 16,5 op de snelweg omdat ik doorgaans geen 100/110 rijd en geen 130. Nu ben ik toevallig wél iemand die rekening houdt (of in ieder geval zo goed mogelijk) om mensen op de linkerbaan niet te hinderen. Als ik een treintje zie aankomen op de linkerbaan zet ik de CC uit en rijd ik eventjes 80 tot het treintje voorbij is en ik, zonder iemand te hinderen, het obstakel op de rechterbaan kan inhalen. :P
Verbied dan om met een slakkengang in te halen. Ik erger me niet snel, maar de ene vrachtwagen die de ander gaat inhalen ... /zucht.

Ik vertik het ook om te hard te rijden. Ik rijd regelmatig over 80 kilometerwegen, en daar rijd ik dan ook 80 (dus 83 op de teller). En NOG lopen mensen te drukken en op onoverzichtelijke stukken in te halen.
Je raekt an de dinge geweun.
  FOK!fotograaf woensdag 8 juli 2015 @ 00:32:20 #241
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154159938
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 00:11 schreef Messina het volgende:
Ik vertik het ook om te hard te rijden. Ik rijd regelmatig over 80 kilometerwegen, en daar rijd ik dan ook 80 (dus 83 op de teller). En NOG lopen mensen te drukken en op onoverzichtelijke stukken in te halen.
Ik haal hier regelmatig mensen in op de 80 weg... Maar die rijden dan tussen de 50 en 60.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 00:11 schreef Messina het volgende:
Mijn Mercedes A doet 1 op 16,5 op de snelweg omdat ik doorgaans geen 100/110 rijd en geen 130.
En wat is de fabrieksopgave? Ik vind dat namelijk best tegenvallen, een A klasse heeft over het algemeen niet zo'n grote motor. Mijn ervaring is dat het tussen gas geven en het wegrijden bij stoplichten alsmede het uit laten rollen bij snelheidsverlagingen veel meer invloed heeft op het verbruik.

Verder begint dit aardig van toepassing te raken:
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154160419
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 00:32 schreef Pizza_Boom het volgende:

En wat is de fabrieksopgave? Ik vind dat namelijk best tegenvallen, een A klasse heeft over het algemeen niet zo'n grote motor. Mijn ervaring is dat het tussen gas geven en het wegrijden bij stoplichten alsmede het uit laten rollen bij snelheidsverlagingen veel meer invloed heeft op het verbruik.

Ik moest het even opzoeken, want ik had geen idee :P

Gemiddeld verbruik:7,6 l/100km (1 op 13,2)
Fabrieksopgave:6,6 l/100km (1 op 15,2)

Als mijn man in de auto rijdt; 1 op 13,5 :P
Je raekt an de dinge geweun.
  FOK!fotograaf woensdag 8 juli 2015 @ 01:13:04 #243
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154160709
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 00:54 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik moest het even opzoeken, want ik had geen idee :P

Gemiddeld verbruik:7,6 l/100km (1 op 13,2)
Fabrieksopgave:6,6 l/100km (1 op 15,2)

Als mijn man in de auto rijdt; 1 op 13,5 :P
Is dat van snelweg of gecombineerd gebruik?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154160761
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 01:13 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Is dat van snelweg of gecombineerd gebruik?
Om eerlijk te zijn, zijn 95% van mijn ritten autoweg en autosnelweg. Dus gecombineerd, maar of dát nou wat zegt ;)

Ik woon letterlijk 2 minuten van de snelweg vandaan :P Kan bijna uitrollen. ;)
Je raekt an de dinge geweun.
  FOK!fotograaf woensdag 8 juli 2015 @ 01:52:02 #245
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154161362
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 01:16 schreef Messina het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn, zijn 95% van mijn ritten autoweg en autosnelweg. Dus gecombineerd, maar of dát nou wat zegt ;)

Ik woon letterlijk 2 minuten van de snelweg vandaan :P Kan bijna uitrollen. ;)
Ik bedoel de fabrieksopgave... En eigenlijk ook die gemiddelde verbruiksopgave die jij net geeft. Want 1:13,2 is geen 1:16,5, zeg maar... :P
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Spellchecker woensdag 8 juli 2015 @ 02:14:21 #246
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_154161650
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 08:50 schreef BMWK111RS het volgende:
Ook irritant is dat allerlei bestuurders van Peugeotjes en Golfjes e.d. naast je komen staan en proberen je er wel even uit te trekken. Aangezien ik met een Yamaha T-Max 500 rijd lukt dat dus geheid niet, waarna ze de meest idiote pogingen doen om een moordaanslag op je te plegen omdat ze verloren hebben. Wanneer gaan mensen eens begrijpen dat je met een doorsnee personenauto een goede motorscooter of motor niet bijhoudt?
Je kunt er ook gewoon boven staan en ze gewoon lekker laten gaan, i.p.v. dat je hen tóch zonodig moet laten zien dat jij sneller weg bent. Scheelt je een hoop moordaanslagen ;)

[wijziging]
Zo te zien heeft eP2e dat ook al geopperd :s)
Tevens -purist.
pi_154162674
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 02:14 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Je kunt er ook gewoon boven staan en ze gewoon lekker laten gaan, i.p.v. dat je hen tóch zonodig moet laten zien dat jij sneller weg bent. Scheelt je een hoop moordaanslagen ;)

[wijziging]
Zo te zien heeft eP2e dat ook al geopperd :s)
Ik ga over het algemeen ook mijn eigen gang, maar ik hou van pittig optrekken. De T-Max trouwens ook want die heeft een hele korte slag op de gashendel. Wat mij irriteert is dat als je met 3 keer normaal optrekken ze al gemakkelijk achter je laat dat ze dan de 4e keer wéér naast je staan te gassen alsof het dan wel lukt. Of dat ze na een aantal mislukte pogingen je proberen af te snijden, te blokkeren of zelfs van de weg af te rijden.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_154175725
Aan die mevrouw bij het stoplicht, als je tomtom nog de route aan het berekenen is betekent dat niet dat je stil moet blijven staan als het groen is om uiteindelijk door rood te rijden.
There is a time of cumming and going.
pi_154177212
quote:
18s.gif Op woensdag 8 juli 2015 17:33 schreef Oceanview het volgende:
Aan die mevrouw bij het stoplicht, als je tomtom nog de route aan het berekenen is betekent dat niet dat je stil moet blijven staan als het groen is om uiteindelijk door rood te rijden.
LOL
pi_154178420
quote:
18s.gif Op woensdag 8 juli 2015 17:33 schreef Oceanview het volgende:
Aan die mevrouw bij het stoplicht, als je tomtom nog de route aan het berekenen is betekent dat niet dat je stil moet blijven staan als het groen is om uiteindelijk door rood te rijden.
_O-
Zie het zo voor me
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  woensdag 8 juli 2015 @ 19:37:01 #251
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_154178941
Wegwerkers die omleidingsborden niet omdraaien als de weg weer open is, vet irritant. Maar vervolgens omleidingen in een omleiding had ik nog nooit meegemaakt.

Omleiding: volg A. Kilometer verder: voor route A, volg B. Whut? :')
pi_154180177
Touringcars zijn een gevaar op de weg:
http://www.geenstijl.nl/m(...)_touringcar_van.html
pi_154180791
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 20:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Touringcars zijn een gevaar op de weg:
http://www.geenstijl.nl/m(...)_touringcar_van.html
Dat is een lastige. Ik denk dat het een beetje overmacht was en een gelukkie :X
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_154180847
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 20:40 schreef Soury het volgende:

[..]

Dat is een lastige. Ik denk dat het een beetje overmacht was en een gelukkie :X
Dat is geen overmacht maar gewoon een roekeloze actie, die chauffeur wordt hopelijk ontslagen.
pi_154180939
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 20:42 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dat is geen overmacht maar gewoon een roekeloze actie, die chauffeur wordt hopelijk ontslagen.
Het ging maar net goed ja, maar zo'n ding vol in de remmen is ook niet handig.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  woensdag 8 juli 2015 @ 20:48:44 #256
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_154181039
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 20:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Touringcars zijn een gevaar op de weg:
http://www.geenstijl.nl/m(...)_touringcar_van.html
Ik vind dit nog best een lastige. Ja, het is een compleet onbezonnen, idiote actie. Maar ik vraag me toch af hoe hard die caravan reed, of de touringcar leeg was (zonder passagiers dus) en of hij de Golf die in de ankers moet wel gezien heeft. Dat zijn geen geldige excuses natuurlijk, maar ik zie wekelijks genoeg vrachtwagens die vergelijkbare achterlijke (inhaal)manoeuvres uitvoeren...
pi_154181186
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 20:48 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Ik vind dit nog best een lastige. Ja, het is een compleet onbezonnen, idiote actie. Maar ik vraag me toch af hoe hard die caravan reed, of de touringcar leeg was (zonder passagiers dus) en of hij de Golf die in de ankers moet wel gezien heeft. Dat zijn geen geldige excuses natuurlijk, maar ik zie wekelijks genoeg vrachtwagens die vergelijkbare achterlijke (inhaal)manoeuvres uitvoeren...
Je ziet die bus al in het begin van het filmpje de afrit nemen, dat gaat eigenlijk best rap als hij/zij nog moet invoegen.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_154186510
De meest recente irritatie vond vreemd genoeg plaats in de auto. Geen rare automobilisten waaraan ik mij de afgelopen periode heb geergerd. Met uitzondering van een lease exeo die ik dagelijks tegenkom en er blijkbaar een sport van heeft gemaakt om zover mogelijk op het verdrijvingsvlak in te voegen. Zijn ambitie is om vermoedelijk volledig over het verdrijvingsvlak heen te gaan

Blijkbaar beseft deze persoon niet dat gewonnen meters niet gelijk staat aan gewonnen tijd.

Maarja, mijn ergernis was dat de koppeling tussen mijn telefoon en rns opeens niet meer goed functioneerde. Bellen en gebeld worden ging prima, maar het geluid schakelde niet over, waardoor het per saldo alsnog waardeloos is.

Na alle instellingen op de rns te hebben doorlopen, resets en van alles en nog wat had gedaan was het resultaat 0. Uiteindelijk na ongemakken aangaande telefoneren kom ik thuis. Ik besluit mijn telefoon uit en aan te zetten. Deze staat al een half jaar aan denk ik. Probleem opgelost.....
pi_154192851
Gisteren in de regen, een meid vond het nodig om op een 130 weg in te voegen met net 50kmh.
Seinen dat ze gas moest geven had geen nut, bleef gewoon 50 rijden, en dan ook niet de volledige invoegstrook gebruiken maar in de eerste meter van de strook gelijk knipperlicht aan en de auto naar links gooien.
Kwamen 2 auto's aan, gelukkig voor hun was het vrij rustig en een 3 baans weg met voldoende ruimte om uit te wijken.
Ik zat er achter en ben er maar even via de invoegstrook rechts voorbij gegaan en heb alsnog met +- 80 in kunnen voegen.
Voor zover ik kon zien in m'n spiegels bleef ze gewoon stug +-50kmh rijden en kwamen zelfs vrachtwagens haar met 80 voorbij...
pi_154192888
Gisterenavond een Renault Express dat zijn snelheid ergens tussen 65 en 80 liet schommelen. Erg irritant, op een gegeven moment maar ingehaald. Stom volk dat het begrip autosnelweg niet snapt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_154192945
Een Qashqai-gezinscontainer die niet langer kon wachten met keren en z'n auto ongezien achteruit de rijbaan op pleurde, uiteraard vlak voor m'n neus.

In plaats van vol in de ABS gaan en riskeren dat de auto achter me de kofferbakinhoud met 90% zou verkleinen, besloot ik hem er maar omheen te hoeken, wat me op een driftig claxonconcert van de Nissan-coureur kwam te staan.

Dat soort types klagen waarschijnlijk later die avond op een verjaardag hoe ongeduldig en asociaal mensen tegenwoordig zijn in het verkeer :')
  donderdag 9 juli 2015 @ 10:47:44 #262
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_154193163
Vandaag bumperklevende motorrijder weggewerkt op aanraden van Delano met de ruitensproeier. ^O^
Irene is bae <3
pi_154193212
Gisteren. Ik voeg uit op de snelweg en moet ver ver ver beneden naar rechts. Opeens kan ik na de bocht (zo'n klaveruitvoegding) ineens vol op de rem, want er tuft daar een auto met 20km/h. :') De kruising (waar ik rechts moest) was echt nog heul ver weg, dus daar was de snelheid ook niet voor. Even getoeterd, maar geen reactie. Alarmlichten maar aangezet voor als iemand achterop zou komen en er achteraan getuft, want ik kon er ook niet voorbij. Helaas moest meneer bij de kruising ook rechtsaf, de autoweg op (max 100km/h). Die vent trekt langzaam op naar 40km/h en versnelt daarna niet meer. Toen werd ik pissig. }:|

Gelukkig kon ik hem na een paar honderd meter voorbij omdat het daar tweebaans werd, en wat zag ik... Die gast achter het stuur had gewoon een nekbrace om. Zo eentje waarmee je je hoofd niet meer kan draaien. Levensgevaarlijk! |:(

Dat was de eerste keer dat ik in de auto echt boos werd in het verkeer. :@
Your opinion of me is none of my business.
pi_154203014
Gisteren was er een ongelukje op de invoegstrook naar de A1 bij Apeldoorn Beekbergen. Meneer in grijze Volvo kwam in Apeldoorn zelf al vooruit door te kleven, rechts en links in te halen, stukje berm mee te pakken. Blijkbaar erge haast.

Bij de twee stroken op de oprit ging hij natuurlijk links en jankte m ervoor. Nou ja, bijna ervoor. Dus toen was er een soort van zijdelings kopstaartje en had hij nog steeds haast maar geen auto meer. :W

Heel vervelend, zo midden in de spits voor iedereen, want je zal er maar opvliegen, maar ergens had mijn collega die erachter zat en het beschreef best wel een gnagna-momentje.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  donderdag 9 juli 2015 @ 19:26:00 #265
11102 knep
Mountainfreak
pi_154203747
quote:
9s.gif Op donderdag 9 juli 2015 10:51 schreef Sarasi het volgende:
Gisteren. Ik voeg uit op de snelweg en moet ver ver ver beneden naar rechts. Opeens kan ik na de bocht (zo'n klaveruitvoegding) ineens vol op de rem, want er tuft daar een auto met 20km/h. :') De kruising (waar ik rechts moest) was echt nog heul ver weg, dus daar was de snelheid ook niet voor. Even getoeterd, maar geen reactie. Alarmlichten maar aangezet voor als iemand achterop zou komen en er achteraan getuft, want ik kon er ook niet voorbij. Helaas moest meneer bij de kruising ook rechtsaf, de autoweg op (max 100km/h). Die vent trekt langzaam op naar 40km/h en versnelt daarna niet meer. Toen werd ik pissig. }:|

Gelukkig kon ik hem na een paar honderd meter voorbij omdat het daar tweebaans werd, en wat zag ik... Die gast achter het stuur had gewoon een nekbrace om. Zo eentje waarmee je je hoofd niet meer kan draaien. Levensgevaarlijk! |:(

Dat was de eerste keer dat ik in de auto echt boos werd in het verkeer. :@
Ongelofelijk :')
  donderdag 9 juli 2015 @ 22:40:02 #266
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_154208815
quote:
9s.gif Op donderdag 9 juli 2015 10:51 schreef Sarasi het volgende:
Gisteren. Ik voeg uit op de snelweg en moet ver ver ver beneden naar rechts. Opeens kan ik na de bocht (zo'n klaveruitvoegding) ineens vol op de rem, want er tuft daar een auto met 20km/h. :') De kruising (waar ik rechts moest) was echt nog heul ver weg, dus daar was de snelheid ook niet voor. Even getoeterd, maar geen reactie. Alarmlichten maar aangezet voor als iemand achterop zou komen en er achteraan getuft, want ik kon er ook niet voorbij. Helaas moest meneer bij de kruising ook rechtsaf, de autoweg op (max 100km/h). Die vent trekt langzaam op naar 40km/h en versnelt daarna niet meer. Toen werd ik pissig. }:|

Gelukkig kon ik hem na een paar honderd meter voorbij omdat het daar tweebaans werd, en wat zag ik... Die gast achter het stuur had gewoon een nekbrace om. Zo eentje waarmee je je hoofd niet meer kan draaien. Levensgevaarlijk! |:(

Dat was de eerste keer dat ik in de auto echt boos werd in het verkeer. :@
Geen politie gebeld en de bestuurder langs de kant proberen te zetten? Dit is gewoon krankzinnig. :')
pi_154209143
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 22:40 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Geen politie gebeld en de bestuurder langs de kant proberen te zetten? Dit is gewoon krankzinnig. :')
Nee, later wel aan gedacht maar ik wist alleen de kleur auto, geen type of kenteken. Dus dat voelde toen ook een beetje zinloos. En op het moment zelf was ik te verbijsterd en pissig om daaraan te denken.
Your opinion of me is none of my business.
pi_154209459
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 22:40 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Geen politie gebeld en de bestuurder langs de kant proberen te zetten? Dit is gewoon krankzinnig. :')
Krankzinnig en verboden. Als er geen specifiek artikel voor is, valt het wel onder artikel 5. Je mag ook geen auto besturen als je niet gewoon twee handen aan het stuur kunt hebben (dus met een arm in een mitella moet je je laten rijden, was in ieder geval een voorbeeld in het theorieboekje wat ik me nog kan herinneren). Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar dan heb je meestal ook te maken met een aangepaste auto.
  zondag 12 juli 2015 @ 20:06:15 #269
300082 roos85
JUICHEN!
pi_154278373
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 23:44 schreef eP2e het volgende:

[..]

Waarom? Ga je er vanuit dat de invoeger debiel is en nooit heeft geleerd in te voegen?
Je kan er niet blind op vertrouwen dat ze fatsoenlijk kunnen invoegen.
Plus dat het hier alleen een uitvoegstrook betrof en er een treintje auto's aankwam. Aangezien er genoeg ruimte was om naar links te gaan. Dan ben ik wel zo galant om een baan op te schuiven.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  zondag 12 juli 2015 @ 20:07:48 #270
300082 roos85
JUICHEN!
pi_154278420
quote:
9s.gif Op donderdag 9 juli 2015 10:51 schreef Sarasi het volgende:
Gisteren. Ik voeg uit op de snelweg en moet ver ver ver beneden naar rechts. Opeens kan ik na de bocht (zo'n klaveruitvoegding) ineens vol op de rem, want er tuft daar een auto met 20km/h. :') De kruising (waar ik rechts moest) was echt nog heul ver weg, dus daar was de snelheid ook niet voor. Even getoeterd, maar geen reactie. Alarmlichten maar aangezet voor als iemand achterop zou komen en er achteraan getuft, want ik kon er ook niet voorbij. Helaas moest meneer bij de kruising ook rechtsaf, de autoweg op (max 100km/h). Die vent trekt langzaam op naar 40km/h en versnelt daarna niet meer. Toen werd ik pissig. }:|

Gelukkig kon ik hem na een paar honderd meter voorbij omdat het daar tweebaans werd, en wat zag ik... Die gast achter het stuur had gewoon een nekbrace om. Zo eentje waarmee je je hoofd niet meer kan draaien. Levensgevaarlijk! |:(

Dat was de eerste keer dat ik in de auto echt boos werd in het verkeer. :@
:X
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  maandag 13 juli 2015 @ 13:37:02 #271
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_154297693
Zucht. Weer een Tomtom idioot die z'n eigen zicht wegneemt.
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_154298479
Weer een voetgangster die zomaar de weg oversteekt (nee,geen zebra) en omlaag naar haar scherm van de iPhone? kijkt met oordopjes in en zo een muts op. :( Bijna aangereden de muts...
  maandag 13 juli 2015 @ 14:24:16 #273
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_154298626
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 13:37 schreef Pandaplint het volgende:
Zucht. Weer een Tomtom idioot die z'n eigen zicht wegneemt.
[ afbeelding ]
Ziet er uit als Leeuwarden :P

Anyway, relatief rustig weekend achter de rug. Ik moest zaterdag door het (terugkomende) vakantieverkeer. Ik had absoluut geen last van het vakantieverkeer, maar wel heeel veel van de idioten die de caravans met 2 km/u verschil in gaan halen. En het ook verdommen om even een seconde of twee gas bij te geven he.

Op de terugweg, tussen Lelystad en Almere was er wéér zo'n josti. die plempte 'm voor twee aanstormende politiewagens, die echt vol op de rem moesten. Toen dacht ik: mooooooi, die is er bij! Maar nee, ze lieten 'm gaan :'( Antiklacht: ik kon daarna wel met gemak ~20 auto's voorbij, omdat ze allemaal 10 km/u onder Vmax gingen rijden omdat ze politiewagens hadden gezien :')
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Moderator maandag 13 juli 2015 @ 14:40:43 #274
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_154299003
Anders had ik vandaag even een dubbel gevoel.

Ik weet dus niet of ik nou de aso was die fout zat, of dat de ander nou de (te) laat beslissende pannenkoek was :P

Situatie: in de stad, tweebaans weg. Ik rijd rechts, voor mij een klein personenautootje, daarvoor een stadsbus.
Schuin links achter mij op de linkerbaan rijdt ook een auto.

Afijn, bus begint te remmen, want bushalte komt eraan. Ik zie dit, kijk links (was net genoeg ruimte met de auto linksachter mij) besluit meteen knipper naar links aan te zetten en schuif naar links op om de bus dus zodoende voorbij te kunnen gaan, en begin gas bij te geven om de auto achter mij niet teveel te hinderen.
Maar precies op dat moment besluit personenautootje voor mij ook naar links te gaan om busje in te halen.
Ik was echter nét al ietsje eerder naar links gegaan en had mijn pootje al diep in het gas gedrukt om vaart te maken voor de inhaalmanoeuvre.

Vervolgens was het dus een beetje zo'n moment van OF ik ga (hard) op de rem om autootje voor mij zijn actie te laten afmaken OF ik gas door en 'dwing' min of meer af dat autootje zijn inhaalactie moet staken om mij er eerst langs te laten.

Ik koos voor het laatste omdat ik al behoorlijk wat vaart had en geen zin om te gaan remmen met eventuele gevolgen voor de auto achter mij die toch redelijk kort op mij zat.

Maar ja zat achteraf wel met een dubbel gevoel van..... bestaat hier een "right of wrong"?
Enerzijds was het een beetje kutactie van mij dat ik 'm gewoon doordouwde en dus die andere auto dwong om weer naar rechts te gaan. Anderzijds, als ik had geremd had dat voor mij ook weer een gevaarlijke situatie op kunnen leveren..... lastig zoiets....
  maandag 13 juli 2015 @ 17:27:50 #275
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_154304292
Volgens mij moet je voorrang verlenen aan ander verkeer als je van rijstrook wisselt. Jij zat al op de linkerrijstrook, dus moet die ander je voorrang verlenen. Onhandig voor die ander dat die moet wachten, maar gezien het snelheidsverschil had ik hetzelfde gedaan als jij.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_154304809
Gisteren vanaf Ikea Duiven naar de A12 richting Utrecht, daar moet je dan vrij rap twee banen opschuiven anders neem je de afslag weer naar Nijmegen ofzo. Het was verrassend rustig (meestal is het een beetje op hoop van zegen daar :') ) dus ik kon zonder problemen twee banen opschuiven, er reed niemand achter me. Ik rij op de tweede rijstrook, besluit een Duitser op de derde strook (dus op de afslag naar Nijmegen) dat hij ook naar Utrecht moet, en hup, zonder te kijken (of door verkeerd in te schatten), richting aan en opschuiven maar.
Gelukkig reed er verder niemand, ik schrok me echt helemaal wild :')

Later ook op diezelfde A12, er kwam een afrit bij die een extra rijstrook op de snelweg zou worden. Het was wat drukker en er kwam aardig wat verkeer bij. Ik hou me in zodat er 1 à 2 auto's tussen mij en de voorganger kunnen en er zat ook nog een caravan bij die niet zo vlot ging. Links van me was het al vol, dus ik kon niet opschuiven om ruimte te maken.
Vier mensen hebben zich voor mij en m'n voorganger gepropt. Zo'n micraatje kreeg het voor elkaar om de caravan in te halen terwijl ik half naast hem reed, dus ik vol op de rem, micraatje rijdt nog even door over twee stroken, dus over de stippellijn, terwijl ik ruimte voor hem moest maken.
Vervolgens komt er nog een bmw die er ook nog tussen wilde, maar toen was ik het beu, ga achter me of blijf even achter de caravan, nondeju zeg. Had m'n hart in m'n keel.

En bij de Ikea zelf, op de heenweg, daar was het wel druk. Ik kom vanaf de A12, je hebt twee banen naar links naar de Ikea. De rechterbaan was zo druk dat ook de weg voor rechtdoor belemmerd werd, dus ik neem zowaar eens de linkerbaan want daar stond nog maar één auto vooraan. Een Volvo besluit ook toch maar de linkerbaan te nemen. Kijkt ie over z´n schouders/in z'n spiegels? Geen idee. Gelukkig reed ik maar 20 ofzo.
En vlak na de bocht moet je er ritsen, eerst word ik afgesneden door iemand die van de tegengestelde richting komt en bij de Mac naar binnen wil, vervolgens laten drie auto's mij er niet tussen bij het ritsen.

Pareltjes, echt waar.
Ik vraag me dan af of ik zo'n idioot ben in het verkeer of dat ik een grotere auto moet kopen om een beetje serieus genomen te worden.
Tap tap tap
pi_154305801
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:40 schreef dick_laurent het volgende:
Anders had ik vandaag even een dubbel gevoel.

Ik weet dus niet of ik nou de aso was die fout zat, of dat de ander nou de (te) laat beslissende pannenkoek was :P

Situatie: in de stad, tweebaans weg. Ik rijd rechts, voor mij een klein personenautootje, daarvoor een stadsbus.
Schuin links achter mij op de linkerbaan rijdt ook een auto.

Afijn, bus begint te remmen, want bushalte komt eraan. Ik zie dit, kijk links (was net genoeg ruimte met de auto linksachter mij) besluit meteen knipper naar links aan te zetten en schuif naar links op om de bus dus zodoende voorbij te kunnen gaan, en begin gas bij te geven om de auto achter mij niet teveel te hinderen.
Maar precies op dat moment besluit personenautootje voor mij ook naar links te gaan om busje in te halen.
Ik was echter nét al ietsje eerder naar links gegaan en had mijn pootje al diep in het gas gedrukt om vaart te maken voor de inhaalmanoeuvre.

Vervolgens was het dus een beetje zo'n moment van OF ik ga (hard) op de rem om autootje voor mij zijn actie te laten afmaken OF ik gas door en 'dwing' min of meer af dat autootje zijn inhaalactie moet staken om mij er eerst langs te laten.

Ik koos voor het laatste omdat ik al behoorlijk wat vaart had en geen zin om te gaan remmen met eventuele gevolgen voor de auto achter mij die toch redelijk kort op mij zat.

Maar ja zat achteraf wel met een dubbel gevoel van..... bestaat hier een "right of wrong"?
Enerzijds was het een beetje kutactie van mij dat ik 'm gewoon doordouwde en dus die andere auto dwong om weer naar rechts te gaan. Anderzijds, als ik had geremd had dat voor mij ook weer een gevaarlijke situatie op kunnen leveren..... lastig zoiets....
Tja eerlijk gezegd vind ik dat altijd een flauwe actie, ook op de snelweg. Je rijdt er een hele tijd achter, net als het obstakel opduikt ga je je voorganger inhalen.

Beter heb gewoon schijt aan die auto achter je, die houdt er maar rekening mee dat iedereen naar links komt bij een stoppen de bus.

Zelfde altijd met taxies die gaan tuteren als ik de tram baan op kom en moet afremmen voor de slakken die wat minder vlot de trambaan opgaan. Dat is zijn probleem denk ik dan.
.
pi_154315422
Als je op de linkerrijstrook aan het rijden bent en er is niks achter je, dat je een vrachtwagen inhaalt maar een malloot die dan achter de vrachtwagen hangt voor je neus met 90 ervoor gooit.

Sterf aub
pi_154315912
Vandaag twee afgezakte fietsen op een fietsendrager gespot. Manlief toeteren, ik wijzen, oudjes stug doorrijden met 80 waar je 130 mag.

En ik bedacht mij toen ze uit beeld waren dat ik het kenteken had moeten noteren en 112 had moeten bellen. :|W
Professioneel gifmenger.
pi_154316124
quote:
14s.gif Op maandag 13 juli 2015 23:09 schreef Doublepain het volgende:
Als je op de linkerrijstrook aan het rijden bent en er is niks achter je, dat je een vrachtwagen inhaalt maar een malloot die dan achter de vrachtwagen hangt voor je neus met 90 ervoor gooit.

Sterf aub
* Buurpoes doet een voorraad punten en komma's cadeau.
En een doodshoofd, om je laatste wens wat kracht bij te zetten.
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 19:16:05 #281
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_154338289
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:24 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ziet er uit als Leeuwarden :P

Anyway, relatief rustig weekend achter de rug. Ik moest zaterdag door het (terugkomende) vakantieverkeer. Ik had absoluut geen last van het vakantieverkeer, maar wel heeel veel van de idioten die de caravans met 2 km/u verschil in gaan halen. En het ook verdommen om even een seconde of twee gas bij te geven he.

Op de terugweg, tussen Lelystad en Almere was er wéér zo'n josti. die plempte 'm voor twee aanstormende politiewagens, die echt vol op de rem moesten. Toen dacht ik: mooooooi, die is er bij! Maar nee, ze lieten 'm gaan :'( Antiklacht: ik kon daarna wel met gemak ~20 auto's voorbij, omdat ze allemaal 10 km/u onder Vmax gingen rijden omdat ze politiewagens hadden gezien :')
Goed gezien :P
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_154396767
Gelukkig geen irritatie die mij persoonlijk geraakt heeft, maar waarom zijn zoveel mensen zo egoïstisch in het verkeer (Bewust geen vraagteken, retorische vraag). Ik kan mij hier totaal geen voorstelling van geven ondanks ik mij bewust ben van de redenen van dergelijk gedrag. Hoe dan ook past dit totaal niet in mijn belevingswereld.

Het klemrijden, afsnijden van andere automobilisten die hun weg proberen te vinden. Waar is dit voor nodig? Dan laat ik de twijfelachtige gebaren nog achterwege.

Dit is zo zonde. Fouten die gemaakt worden kan ik prima mee leven. Immers maakt iedereen fouten, ik ben hier zelf geen uitzondering op, maar bewust een ander gallen gaat er bij mij niet in. Dit is kinderlijk gedrag en siert een volwassene niet.

De wereld zou zoveel beter zijn als iedereen rekening met elkaar hield. Overigens ben ik ook niet heilig, en ben ik niet te beroerd om iemand flink de les te lezen (Eventueel met een knuppel) indien de situatie dit toelaat, maar het is allemaal onnodig. Leef en laat leven.

Jammer genoeg zie ik dit niet gebeuren totdat het autonoom rijden is ingevoerd, wat als nadeel heeft dat mijn plezier in autorijden compleet verdwijnt. Dit is immers inherent aan 'het systeem'. Maar zelfs dan verkies ik deze optie boven onverantwoorde automobilisten.
pi_154399171
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 20:56 schreef Alt-tab het volgende:

De wereld zou zoveel beter zijn als iedereen rekening met elkaar hield. Overigens ben ik ook niet heilig, en ben ik niet te beroerd om iemand flink de les te lezen (Eventueel met een knuppel) indien de situatie dit toelaat, maar het is allemaal onnodig. Leef en laat leven.

Ah, daar is de knuppelaar weer. Vrede op aarde maar ik sla je wel de hersens in als ik daar zin in heb is zijn motto :')
pi_154399716
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 20:56 schreef Alt-tab het volgende:
Gelukkig geen irritatie die mij persoonlijk geraakt heeft, maar waarom zijn zoveel mensen zo egoïstisch in het verkeer (Bewust geen vraagteken, retorische vraag). Ik kan mij hier totaal geen voorstelling van geven ondanks ik mij bewust ben van de redenen van dergelijk gedrag. Hoe dan ook past dit totaal niet in mijn belevingswereld.

Het klemrijden, afsnijden van andere automobilisten die hun weg proberen te vinden. Waar is dit voor nodig? Dan laat ik de twijfelachtige gebaren nog achterwege.

Dit is zo zonde. Fouten die gemaakt worden kan ik prima mee leven. Immers maakt iedereen fouten, ik ben hier zelf geen uitzondering op, maar bewust een ander gallen gaat er bij mij niet in. Dit is kinderlijk gedrag en siert een volwassene niet.

De wereld zou zoveel beter zijn als iedereen rekening met elkaar hield. Overigens ben ik ook niet heilig, en ben ik niet te beroerd om iemand flink de les te lezen (Eventueel met een knuppel) indien de situatie dit toelaat, maar het is allemaal onnodig. Leef en laat leven.

Jammer genoeg zie ik dit niet gebeuren totdat het autonoom rijden is ingevoerd, wat als nadeel heeft dat mijn plezier in autorijden compleet verdwijnt. Dit is immers inherent aan 'het systeem'. Maar zelfs dan verkies ik deze optie boven onverantwoorde automobilisten.
Deze man leest mensen de les met een knuppel..

Geen woorden voor
  donderdag 16 juli 2015 @ 22:40:14 #285
66083 Platina
78th Element
pi_154400209
Gister een debiel in een scooter die aant bumperkleven was. Superdicht op mij en in bochten bijna naast mij. Ik vermoed dat hij uit de wind sou blijven. Even wat ruitenwisservloeistof gespoten en toen haalde die me in. Vervolgens ging hij bij de volgende persoon bumperkleven. Echt, wat een asociaal kutgedrag. Dat je gaat kleven bij langzame rijders tot daar aan toe maar dit ging echt te ver :r
Volgende keer ga ik stilstaan en eens vragen wat hij nu werkelijk aan het doen is.

Heb hem overigens de kans geboden in te halen maar dat deed hij dus niet.
  donderdag 16 juli 2015 @ 23:04:49 #286
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_154401125
Rond Dongen (ja ik weet het) zijn een aantal stukken waar de snelheidslimiet offcieel 50 is. Totaal onnodig op die plekken, de locals rijden daar ook nooit 50. Als ik daar kom pas ik mij daar op aan en ik rij daar dan ook meestal 65 oid. Vandaag zat er een man of vrouw van 50+ in een dikke Volvo SUV achter mij, die vond dat niet hard genoeg en zat lekker te kleven. Zelfs toen ik 70 ging rijden zat het bijna op mijn achterbumper. Nou, dan heb je aan mij dus de verkeerde, want ik ga gewoon heel rustig vmax rijden. Uiteindelijk is deze persoon mij voorbij gegaan ondanks een inhaalverbod. De neiging om een dot gas bij te geven heb ik toen maar onderdrukt.
Ok stelletje hokboeren
pi_154401270
quote:
10s.gif Op donderdag 16 juli 2015 23:04 schreef padlarf het volgende:
Rond Dongen (ja ik weet het) zijn een aantal stukken waar de snelheidslimiet offcieel 50 is. Totaal onnodig op die plekken, de locals rijden daar ook nooit 50. Als ik daar kom pas ik mij daar op aan en ik rij daar dan ook meestal 65 oid. Vandaag zat er een man of vrouw van 50+ in een dikke Volvo SUV achter mij, die vond dat niet hard genoeg en zat lekker te kleven. Zelfs toen ik 70 ging rijden zat het bijna op mijn achterbumper. Nou, dan heb je aan mij dus de verkeerde, want ik ga gewoon heel rustig vmax rijden. Uiteindelijk is deze persoon mij voorbij gegaan ondanks een inhaalverbod. De neiging om een dot gas bij te geven heb ik toen maar onderdrukt.
Mij een local noemen :D
Weet je nog een straatnaam?
  donderdag 16 juli 2015 @ 23:15:20 #288
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_154401483
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 23:09 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Mij een local noemen :D
Weet je nog een straatnaam?
Dat hele stuk tussen afrit Oosterhout op de A27 tot aan ergens halverwege de Vierbundersweg, en hij begon met douwen op de Westerlaan vlak na de rotonde.
Ok stelletje hokboeren
pi_154401815
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 23:15 schreef padlarf het volgende:

[..]

Dat hele stuk tussen afrit Oosterhout op de A27 tot aan ergens halverwege de Vierbundersweg, en hij begon met douwen op de Westerlaan vlak na de rotonde.
Dat is een aardig stukje ja. Je mag er idd maar 50, hoewel bijna iedereen harder rijdt. Ik rijd meestal niet harder dan 55. Vooral bij het zebrapad aan de Nolenslaan (bushaltes aan beide kanten) rijden auto's gewoon door.
pi_154405244
Afgelopen zaterdag. Ik rij op de A20, op de rijbaan voor vrachtauto's en kom bij het stuk waar je in moet voegen op de hoofdrijbaan, komt er eentje naast me rijden en zakt terug naar 80 naast mij en blijft daar vervolgens hangen.
Sterf! Of krijg in ieder geval een hele nare pijnlijke ziekte. In je Astra. Met je "maar ik heb toch voorranghuhuhuhu..."
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_154406348
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 01:20 schreef Ridocar het volgende:
Afgelopen zaterdag. Ik rij op de A20, op de rijbaan voor vrachtauto's en kom bij het stuk waar je in moet voegen op de hoofdrijbaan, komt er eentje naast me rijden en zakt terug naar 80 naast mij en blijft daar vervolgens hangen.
Sterf! Of krijg in ieder geval een hele nare pijnlijke ziekte. In je Astra. Met je "maar ik heb toch voorranghuhuhuhu..."
Hebben vrachtwagenchauffers in Nederland elke rit wel wat te klagen? (Hopelijk niet)
pi_154406534
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 02:19 schreef DiceMan het volgende:

[..]

Hebben vrachtwagenchauffers in Nederland elke rit wel wat te klagen? (Hopelijk niet)
Neuh, als het lompigheid van een automobilist is laat ik het meestal wel gaan, maar als het op trollen gaat lijken doe ik er wel iets van zeggen.

Vanwaar de vraag?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_154406630
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 02:36 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Neuh, als het lompigheid van een automobilist is laat ik het meestal wel gaan, maar als het op trollen gaat lijken doe ik er wel iets van zeggen.

Vanwaar de vraag?
Het is dat ik de ervaringen van beroepschauffeurs altijd wel interessant en leerzaam vind; ik ging er vanuit dat je een vrachtwagenchauffeur was
pi_154406738
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 02:45 schreef DiceMan het volgende:

[..]

Het is dat ik de ervaringen van beroepschauffeurs altijd wel interessant en leerzaam vind; ik ging er vanuit dat je een vrachtwagenchauffeur was
Ja, ik ben chauffeur, maar ik zie het verband niet tussen "interessant en leerzaam" en het vooroordeel in je vorige post.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_154406775
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 03:01 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ja, ik ben chauffeur, maar ik zie het verband niet tussen "interessant en leerzaam" en het vooroordeel in je vorige post.
"altijd wat te klagen" is niet negatief bedoeld mocht je daar vanuit gaan

Die vraag was voor mij simpelweg een graadmeter voor het gemiddelde niveau van de bestuurders in Nederland
pi_154406803
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 03:10 schreef DiceMan het volgende:

[..]

"altijd wat te klagen" is niet negatief bedoeld mocht je daar vanuit gaan
Oeps. Hij kwam niet erg neutraal over. Meer als "zijn jullie allemaal zulke zeiksnorren?" Maar het zal wel mijn intepretatie zijn... excuses daarvoor.
quote:
Die vraag was voor mij simpelweg een graadmeter voor het gemiddelde niveau van de bestuurders in Nederland
Je bedoelt mijn kijk op automobilisten in het algemeen? Als ik het met een paar woorden mag samenvatten: egoistisch en intolerant en ongeduldig. Iedereen denkt aan zichzelf en wordt boos als het niet naar hun zin gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ridocar op 17-07-2015 03:30:09 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_154407787
quote:
14s.gif Op maandag 13 juli 2015 23:09 schreef Doublepain het volgende:
Als je op de linkerrijstrook aan het rijden bent en er is niks achter je, dat je een vrachtwagen inhaalt maar een malloot die dan achter de vrachtwagen hangt voor je neus met 90 ervoor gooit.

Sterf aub
:') Dat je dit nog niet hebt kunnen accepteren :')

je leven moet echt heel kut zijn
  vrijdag 17 juli 2015 @ 09:39:32 #298
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_154408374
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 08:46 schreef krokdown het volgende:

[..]

:') Dat je dit nog niet hebt kunnen accepteren :')

je leven moet echt heel kut zijn
Of jouw leven is verrot dat jij dit WEL geaccepteerd hebt.
pi_154408445
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 09:39 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Of jouw leven is verrot dat jij dit WEL geaccepteerd hebt.
neen, ik maak gewoon een hoop kilometers.. en dan komt dit vaak genoeg voor. als ik mezelf daar iedere keer zo druk om moet gaan maken dan zou ik er echt niet vrolijk van worden.
pi_154408641
Ik kan er af en toe ook wel om lachen, vooral als dat soort sjappies de nutteloosheid van hun eigen acties weten te bevestigen.

Zo ook van de week weer een keer: ik rij rustig 80, op een 80-kilometer N-zoveel weg. Sjappie in m'n spiegels die aan het inhalen is op plekken waar het 'net' kan, gaat bumperkleven achter mij, haalt mij in (bij inhaalverbod), haalt nog een paar auto's in voor ik 'm weer uit het oog verlies.

Maar 10 minuten later in het centrum van de stad aangekomen staat diezelfde sjappie vlak voor mij bij het stoplicht. Hij is er dus gewoon wel 10m mee opgeschoten door z'n hoge-bloeddruk-rijgedrag _O-
  vrijdag 17 juli 2015 @ 10:30:21 #301
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_154409197
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 09:44 schreef krokdown het volgende:

[..]

neen, ik maak gewoon een hoop kilometers.. en dan komt dit vaak genoeg voor. als ik mezelf daar iedere keer zo druk om moet gaan maken dan zou ik er echt niet vrolijk van worden.
ik vind van wel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')