abonnement Unibet Coolblue
pi_160746721
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 19:22 schreef dumdumgivemegumgum het volgende:
Je gaat tegen een aantal potentiele problemen aan lopen.
Met alleen het VWP mag je maximaal 90 dagen verblijven, je zal dus een B2 visum moeten aanvragen voor langere verblijven. Dit zijn beiden non-immigrant visums.

Nu komt het potentiele probleem: het visum (VWP of B2) geeft geen garantie op toegang tot de VS. CBP kan twijfelen over je intentie, en bij buitenlanders die een huis kopen bestaat een gerede kans dat je aangemerkt zal worden als iemand die wel degelijk de intentie heeft om zich permanent te gaan vestigen. Dit is sterk afhankelijk van je persoonlijke situatie, maar iets wat je met een immigratie advocaat kan bespreken.

Een hypotheek verkrijgen is vrijwel onmogelijk, en voor 100K EUR ga je (na aftrek van kosten) niet veel leuks kunnen kopen. Tel daarbij de kosten voor inrichting en onderhoud...
Houd er vervolgens rekening mee dat je ook property tax zal moeten betalen. Daarnaast ben je afhankelijk van je verblijfsduur belastingplichtig.

In welk gebied wil je kijken voor een vakantiewoning?
Zo te zien gaat het een kansloze poging worden :{w.

Het kan ook een reguliere woning zijn voor een paar maanden verblijf in de VS.

Ohio.
pi_160746839
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 20:41 schreef SRWR3 het volgende:

[..]

Zo te zien gaat het een kansloze poging worden :{w.

Het kan ook een reguliere woning zijn voor een paar maanden verblijf in de VS.

Ohio.
Hou er wel rekening mee dat als je een CBP officer krijgt die je gaat ondervragen hij het recht heeft je VWP te ontzeggen waardoor je nooit meer de VS in kunt zonder visum. Zoals al eerder aangegeven ben je met een huis in de VS een "redflag" voor de immigration officer en wellicht zijn ze bang dat je illegaal zult blijven. Je zult dus bij elk bezoek bewijs mee moeten nemen om de CBP officer te overtuigen dat je echt terug zult gaan naar Nederland.
Land of the free. Home of the brave.
pi_160748896
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 20:45 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Hou er wel rekening mee dat als je een CBP officer krijgt die je gaat ondervragen hij het recht heeft je VWP te ontzeggen waardoor je nooit meer de VS in kunt zonder visum. Zoals al eerder aangegeven ben je met een huis in de VS een "redflag" voor de immigration officer en wellicht zijn ze bang dat je illegaal zult blijven. Je zult dus bij elk bezoek bewijs mee moeten nemen om de CBP officer te overtuigen dat je echt terug zult gaan naar Nederland.
Correct. En zelfs met bewijs op zak ligt het uiteindelijke besluit bij de station chief. Het klinkt voor veel mensen oneerlijk, maar als je ziet hoeveel mensen dagelijks met ongeldige visums, valse documenten en idem voorwendselen het land in proberen te komen zou je zelf ook zeer skeptisch worden.

Ik ben dan wel pessimistisch over immigratie zaken, maar het zijn dingen waar je gewoon rekening mee moet houden.
pi_161112353
Woensdag na een vakantie van 3 weken in Nederland weer aangekomen in Atlanta. Vond dat de immigration officer best wel wat vragen stelde! Ik wist overigens ook helemaal niet dat als je met een green card binnenkomt ze alsnog een stempel zetten in je paspoort. Maar misschien is dit ook wel logisch ja. Oh en ik heb mega lekkere kaas meegenomen dus ik kan even genieten _O_
pi_161114818
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 03:42 schreef Smart_ass het volgende:
Woensdag na een vakantie van 3 weken in Nederland weer aangekomen in Atlanta. Vond dat de immigration officer best wel wat vragen stelde! Ik wist overigens ook helemaal niet dat als je met een green card binnenkomt ze alsnog een stempel zetten in je paspoort. Maar misschien is dit ook wel logisch ja. Oh en ik heb mega lekkere kaas meegenomen dus ik kan even genieten _O_
Wat vroegen ze zoal? Ik was voorheen altijd in de veronderstelling dat je met een greencard makkelijker door de immigration komt... Toen mijn verloofde (een US citizen) hier een paar weken in Nederland was geweest werd ze ook uitgebreid ondervraagd bij terugkomst.
Land of the free. Home of the brave.
pi_161119563
Waar ik heen was geweest, voor hoelang, waarom, hoelang ik al in de VS woonde, wat voor werk ik deed, toch wel redelijk uitgebreid. Alles was goed verder hoor, maar ik had inderdaad ook niet zoveel vragen verwacht aangezien ik gewoon binnen kwam met een green card.

Oh wow en je verloofde is dan nog wel een citizen! Maargoed, ik heb in Nederland ook weleens vragen gekregen bij terugkomst van een vakantiebestemming. Maar dat ging er volgens mij meer over of ik dingen had meegenomen haha.
pi_161119669
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 april 2016 16:23 schreef Smart_ass het volgende:
Waar ik heen was geweest, voor hoelang, waarom, hoelang ik al in de VS woonde, wat voor werk ik deed, toch wel redelijk uitgebreid. Alles was goed verder hoor, maar ik had inderdaad ook niet zoveel vragen verwacht aangezien ik gewoon binnen kwam met een green card.

Oh wow en je verloofde is dan nog wel een citizen! Maargoed, ik heb in Nederland ook weleens vragen gekregen bij terugkomst van een vakantiebestemming. Maar dat ging er volgens mij meer over of ik dingen had meegenomen haha.
Damn... Heb je een permanente greencard of een conditional?

Edit, Ik lees nu dat als je langer dan 180 dagen in het buitenland bent geweest je in principe geen recht meer hebt het land binnen te komen ondanks een greencard... Best bizar.

[ Bericht 4% gewijzigd door Scarface88 op 02-04-2016 16:35:45 ]
Land of the free. Home of the brave.
pi_161137070
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 16:28 schreef Scarface88 het volgende:
Edit, Ik lees nu dat als je langer dan 180 dagen in het buitenland bent geweest je in principe geen recht meer hebt het land binnen te komen ondanks een greencard... Best bizar.
Immigratie kan lastig gaan doen ja, maar het is niet dat je in principe geen toegang meer krijgt. Na een jaar in het buitenland wordt het wat lastiger. Maar zelfs dan zijn er nog uitwegen; ik geloof dat Lyrebird terwijl hij al een tijdje in Japan woonde nog steeds zijn greencard had (ik weet niet of hij het nu nog doet).
pi_161140335
quote:
14s.gif Op zondag 3 april 2016 02:42 schreef devzero het volgende:

[..]

Immigratie kan lastig gaan doen ja, maar het is niet dat je in principe geen toegang meer krijgt. Na een jaar in het buitenland wordt het wat lastiger. Maar zelfs dan zijn er nog uitwegen; ik geloof dat Lyrebird terwijl hij al een tijdje in Japan woonde nog steeds zijn greencard had (ik weet niet of hij het nu nog doet).
Ik dacht voorheen altijd dat een greencard in principe voor het leven was tenzij je iets flikt waardoor je het land kunt worden uitgezet. Ik wist alleen niet dat je met reizen ook je LPR status op het spel zet... En tja, je paspoort inleveren voor een citizenship is ook weer het uiterste.
Land of the free. Home of the brave.
pi_161149899
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 16:28 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Damn... Heb je een permanente greencard of een conditional?

Permanent (de kaart die ik nu heb is overigens geldig voor 10 jaar). En ja, ze kunnen inderdaad moeilijk gaan doen na 6 maanden en na een jaar wordt het helemaal tricky. Overigens kun je als je langer dan een jaar wegblijft een re-entry permit aanvragen.

En inderdaad mijn Nederlandse paspoort inruilen voor een Amerikaanse.. no thanks. Ik ben en blijf Nederlands. Mocht ik nou eens een leuke Amerikaan tegen het lijf lopen dan wil ik wel overwegen om dual citizen te worden als dat nog bepaalde voordelen oplevert.
pi_161149937
Iemand hier die trouwens in de buurt van Denver woont? Ik overweeg te gaan verhuizen.
pi_161161395
Lijkt me een toffe stad om te wonen. Veel outdoor, legale marihuana. Waar zit je nu en waarom Denver?

Wij verkassen mogelijk naar CT (nu TX).
Jesus saves but death prevails.
pi_161164352
quote:
14s.gif Op zondag 3 april 2016 18:37 schreef Smart_ass het volgende:
Iemand hier die trouwens in de buurt van Denver woont? Ik overweeg te gaan verhuizen.
Woon er zo'n 2 uur rijden vandaan, maar kom er geregeld.
pi_161201089
Ja een beetje stom maar ik zit nu sinds eind juli in Atlanta maar ben eigenlijk wel weer toe aan iets nieuws :') Niets tegen de stad verder hoor, ik vind de stad en de mensen leuk. De zomers overigens iets minder. Heb eerst overwogen om naar Alaska te gaan (overweeg ik eigenlijk nog steeds wel) maar dat is dan weer het andere uiterste en die extreme kou lijkt me dan ook weer iets. Maar de roadtrip er naartoe zou natuurlijk wel fantastisch zijn _O_
Denver lijkt me gewoon een super mooie stad, mooie natuur, wat koeler klimaat, en weer heel anders gesitueerd natuurlijk. Een vriend van mij is er toevallig in februari naartoe verhuisd vanuit Dallas en hij heeft het goed naar zijn zin. Maargoed, eerst proberen een baan te vinden daar.
pi_161201131
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 01:15 schreef Shivo het volgende:
Lijkt me een toffe stad om te wonen. Veel outdoor, legale marihuana. Waar zit je nu en waarom Denver?

Wij verkassen mogelijk naar CT (nu TX).
Waar in CT gaan jullie naartoe? En zie je dat zitten?
pi_161221000
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 april 2016 18:37 schreef Smart_ass het volgende:
[quote]

Denver lijkt me gewoon een super mooie stad, mooie natuur, wat koeler klimaat, en weer heel anders gesitueerd natuurlijk. Een vriend van mij is er toevallig in februari naartoe verhuisd vanuit Dallas en hij heeft het goed naar zijn zin. Maargoed, eerst proberen een baan te vinden daar.
Als ik kon kiezen waar ik ging wonen (wat niet zo is, want familie, werk, cost of living, etc) dan zou mijn top vijf ongeveer zo zijn:
1. San Francisco
2. Boston
3. Portland, ME
4. Portland, OR
5. Denver

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 18:39 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Waar in CT gaan jullie naartoe? En zie je dat zitten?
Gebied rond New Haven is een optie. We woonden voor TX ook in New England gewoond, TX hangt me de keel uit, ga graag weer terug. Ook aantrekkelijk om relatief dicht by NYC te zitten.
Jesus saves but death prevails.
pi_161225583
Als de cost of living niet uit zou maken zou ik uiteraard ook naar California vertrekken (San Francisco of San Diego) maar ik vind dat echt niet te betalen, al helemaal niet voor mij alleen. Waarvoor ik hier in Atlanta dan mijn eigen appartement heb heb ik daar een kamertje ofzo. Heb gehoord dat Boston ook vrij prijzig is, maar ben daar zelf ooit geweest. Portland, ME is daar wat te doen? Ik heb New England ook overwogen maar naast Boston heb je daar verder niet echt grote steden en ik zit het liefst toch wel in een stad. En dat hele gebied daar is denk ik best wel prijzig? Hahaha klaar met Texas ja? :D
  dinsdag 19 april 2016 @ 04:31:43 #268
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_161541741
Ik begrijp helemaal niets van de belastingsformulieren :(
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_161541803
turbotax..?
Jesus saves but death prevails.
pi_161541907
Turbotax ftw.

In mijn eerste jaren deed ik het allemaal met de hand, maar toen verdiende ik geen lor. Nu, met een foreign income credit, een paar uurtjes freelance werk en wat tientjes aan royalties is Turbotax een uitkomst.

Een paar jaar geleden met een belastingadviseur gewerkt, maar die zag $10k over het hoofd.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 19 april 2016 @ 07:39:48 #271
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_161542081
Yeap werd me net ook al aangeraden. Nu heb ik vandaag eigenlijk echt geen tijd meer om de (wat mij verteld werd) 1-1.5 uur aan turbotax te besteden. Wat ik op internet lees is te laat indienen geen probleem als je:
1. geld terug krijgt (dan heb je 3 maanden langer)
2. geld moet betalen, het spaart alleen extreem hoge rente op

Tegelijkertijd hoor ik van anderen dat het supererg is als je niet op tijd je taxes doet. Kan ik nu wel of niet het dit weekend doen, eventueel met kans op kleine boete?

edit: voor de SF fans hierboven, eastbay is een tikkie betaalbaarder, heeft beter weer, en is heel erg dichtbij
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_161542878
Google op late filing:

quote:
The late filing penalty is 5% of the additional taxes owed amount for every month (or fraction thereof) your return is late, up to a maximum of 25%. If you file more than 60 days after the due date, the minimum penalty is $135 or 100% of your unpaid tax, whichever is smaller.
en van de IRS:

5.If you timely requested an extension of time to file your individual income tax return and paid at least 90 percent of the taxes you owe with your request, you may not face a failure-to-pay penalty. However, you must pay any remaining balance by the extended due date.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_161554725
Ik probeer gewoon op tijd mij belasting te doen; geen idee of het invloed heeft op een eventuele staatsburger aanvraag, waarschijnlijk niet, maar ik neem dat risico liever niet.

En verder gebruik ik ook gewoon Turbotax. Mijn stapel "papieren" is niet zo groot als die van Trump, maar met rental income, verkoop van aandelen, buitenlands inkomen (van een international index funds), een schedule C, etc begint het toch uitgebreid te worden en doe ik het liever niet met de hand.
pi_161560845
Ik heb net deze vraag neergezet, iemand die mij van dit topic kan helpen ? :)

FHF / Testfax versturen, liefst vanavond nog..
pi_161579374
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 09:17 schreef Lyrebird het volgende:
Google op late filing:

[..]

en van de IRS:

5.If you timely requested an extension of time to file your individual income tax return and paid at least 90 percent of the taxes you owe with your request, you may not face a failure-to-pay penalty. However, you must pay any remaining balance by the extended due date.
Let wel op dat de failure-to-file en failure-to-pay penalties los staan van interest die je betaald over het uitstaande saldo. Over 2015 is dat 3% over het uitstaande saldo (dus niet over de penalties).

Ik gebruik ook Turbotax, zelfs met alle extra modules en formulieren kostte het niet meer dan een uur. Daarbij heeft iedereen uitstel gekregen van 4/15 naar 4/18 wegens Emancipation Day.. dus geen smoesjes om het tijdig te doen :P
pi_161889979
Morgen uitslag van de Diversity Lottery 2017, iemand die er mee doet?

Trouwens afgelopen week mijn eerste credit card ontvangen dus kan eindelijk beginnen met het opbouwen van credit history. :D
pi_161890106
Mijn aanvraag staat al maanden op "case ready to be scheduled" :'(
Jesus saves but death prevails.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 3 mei 2016 @ 05:53:32 #278
269689 crew  Viv
pi_161890188
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 02:22 schreef Smart_ass het volgende:
Morgen uitslag van de Diversity Lottery 2017, iemand die er mee doet?
Ja, mijn man en ik. :)
pi_161890248
V-2017 Entrants may enter their confirmation information through the link below starting at noon (EDT) on May 3, 2016.

Kortom: 6 uur als je in Nederland zit.
Hopelijk een winnaar hier op Fok!

Ik zit in Kentucky voor de derby. Bucketlist gevalletje :P
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 mei 2016 @ 07:27:36 #280
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_161890406
Leuk RipCity :) lijkt me wel eens apart om mee te maken. Heb er verder niks mee :P

Nog 10.5 uurtjes :D
pi_161900727
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 06:30 schreef RipCity het volgende:
V-2017 Entrants may enter their confirmation information through the link below starting at noon (EDT) on May 3, 2016.

Kortom: 6 uur als je in Nederland zit.
Hopelijk een winnaar hier op Fok!

Ik zit in Kentucky voor de derby. Bucketlist gevalletje :P
Dikke pret. Neem je ook de tijd om Louisville een beetje te verkennen? En eh... the bourbon trail, maar niet teveel samples ;)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 mei 2016 @ 18:54:40 #282
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_161901953
Site om je status te checken is best wel dood op dit moment :P
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 mei 2016 @ 21:26:46 #283
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_161906540
Mijn entry is het in ieder geval niet geworden, die van Vivi nog niet kunnen checken, omdat de site constant aan het dood gaan is.

Edit: Aww, ook niet :(

[ Bericht 32% gewijzigd door Evenstar op 03-05-2016 21:34:22 ]
pi_161907075
Mijn twee vriendinnen die meededen zijn helaas ook niet geselecteerd.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 3 mei 2016 @ 21:59:59 #285
269689 crew  Viv
pi_161913079
Volgend jaar weer een kans.
pi_161914491
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 02:22 schreef Smart_ass het volgende:
Trouwens afgelopen week mijn eerste credit card ontvangen dus kan eindelijk beginnen met het opbouwen van credit history. :D
Wat voor werk heb je als je nog geen jaar in Amerika zit en al direct een green card hebt en een credit card? Bij mij duurde de green card iets van 5.5 jaar (na een J1 en H1B) en moest ik eerst een "secured" credit card doen voor ik een "echte" credit card kreeg.
pi_161914520
Smart_ass is een lottery winner, toch?

Ik had na een jaar werken m'n eerste credit card, was maar een $2000 limiet of zo, maar het begin was er in ieder geval.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_161914562
Eerste credit card was voor mij ook secured maar inmiddels heb ik er twee met een limiet van $11.5k 8-) :'( ;(
Jesus saves but death prevails.
pi_161914626
Een vriend van me had verteld hoe makkelijk het wel niet was om een credit card te krijgen, dus ik vroeg mijn 1st aan na 6 maanden. Hij had er alleen niet bij verteld dat het voor (grad) students een stuk makkelijker is en je als buitenlandse post-doc totaal geen kans maakt met een lege credit history :D In middels ook 3 kaarten en 1 store card (lowes); totaal onnodig, maar dit is Amerika O+
pi_161914639
quote:
14s.gif Op woensdag 4 mei 2016 02:41 schreef devzero het volgende:

[..]

Wat voor werk heb je als je nog geen jaar in Amerika zit en al direct een green card hebt en een credit card? Bij mij duurde de green card iets van 5.5 jaar (na een J1 en H1B) en moest ik eerst een "secured" credit card doen voor ik een "echte" credit card kreeg.
Ik werk als hostess in een restaurant. Maar ben naarstig op zoek naar iets anders :D. En zoals OMG al aangaf een lottery winner inderdaad. Was eigenlijk zelf ook wel verbaasd dat ik die credit card kreeg want mijn huur/inkomen ratio is mega scheef (teer beetje in op mijn spaargeld), ik had maar rond de $1300 op mijn Amerikaanse betaalrekening en heb hier in de VS geen spaarrekening dus ze konden ook zien hoeveel spaargeld ik heb. Maargoed, blijkbaar kwam ik betrouwbaar genoeg over. Ben er wel blij mee in ieder geval. Het is overigens ook maar een limiet van $1000 hoor. Ben benieuwd hoe snel credit opbouwen gaat aangezien ik overal lees dat je niet meer dan 20% van je limiet moet gebruiken eigenlijk.
pi_161923550
quote:
14s.gif Op woensdag 4 mei 2016 02:41 schreef devzero het volgende:

[..]

Wat voor werk heb je als je nog geen jaar in Amerika zit en al direct een green card hebt en een credit card? Bij mij duurde de green card iets van 5.5 jaar (na een J1 en H1B) en moest ik eerst een "secured" credit card doen voor ik een "echte" credit card kreeg.
Het is soms een beetje ondoorzichtig. Naja, het hele systeem van 'credit score' eigenlijk.
Maar in mijn eerste jaar (pre-green card) kreeg ik ook 2 credit cards. Daarna elk jaar zonder te vragen verhogen ze steeds de limiet. Ik gebruik ze niet zo heel veel, alleen aan de pomp en af en toe voor een snack, maar dat is het wel.

Als immigrant heb je een kleine achterstand op mensen die hier geboren zijn en al jaren hebben gehad om krediet op te bouwen, maar eerlijk gezegd ben ik dat verschil in minder dan 3 jaar ingelopen.
  woensdag 4 mei 2016 @ 20:54:57 #293
154052 RobertVH
I am your father
pi_161929889
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 16:26 schreef dumdumgivemegumgum het volgende:

[..]

Als immigrant heb je een kleine achterstand op mensen die hier geboren zijn en al jaren hebben gehad om krediet op te bouwen, maar eerlijk gezegd ben ik dat verschil in minder dan 3 jaar ingelopen.
True, maar je hebt ook vaak een voorsprong doordat je geen duizende dollars aan creditcard debt hebt opgebouwd :P
Plus zijn wij zuinige nederlanders nog wel slim genoeg om niet alles zo makkelijk te geloven als sommige Amerikanen, die geloven echt in gratis geld soms.. :D

Zelf trouwens een Amex Blue preferred - aanvragen was geen probleem, maar ik ben al 3 jaar GC houder, dus ik ben kei betrouwbaar *)
ook alleen voor de cashback, als ik toch boodschappen doe en moet tanken, kan je net zo goed een paar % terug krijgen i.p.v. direct met pinpas te betalen.

Binnenkort m'n N-400 form insturen om Yank te worden... :o :7
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 4 mei 2016 @ 22:48:03 #294
269689 crew  Viv
pi_161934232
quote:
14s.gif Op woensdag 4 mei 2016 00:14 schreef Smart_ass het volgende:
Volgend jaar weer een kans.
Mja weet ik niet, want het leven in NL gaat ook gewoon door: waarschijnlijk kopen we hier binnenkort een huis.
pi_161934444
Ja das ook weer waar. Bij mij kwam het handig uit omdat ik precies kon vertrekken nadat ik afgestudeerd was, geen vriend had, geen huis, een tijdelijke baan, etc. Als ik dat wel allemaal had gehad dan was het heel anders geweest natuurlijk.
  woensdag 4 mei 2016 @ 23:26:46 #296
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_161935722
Ik heb geprobeerd een creditcard aan te vragen met goed inkomen maar kwam er niet door. Over paar maanden maar opnieuw proberen als ik hier een jaar ben en meer spaargeld heb.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_161935820
quote:
14s.gif Op woensdag 4 mei 2016 03:56 schreef Smart_ass het volgende:
.. een lottery winner inderdaad.
Dat had ik gemist. Alsnog gefeliciteerd! Veel success met het vinden van een nieuwe baan en locatie.

quote:
aangezien ik overal lees dat je niet meer dan 20% van je limiet moet gebruiken eigenlijk.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 16:26 schreef dumdumgivemegumgum het volgende:
Het is soms een beetje ondoorzichtig. Naja, het hele systeem van 'credit score' eigenlijk.
Tegenwoordig kun je je credit score krijgen bij ieder pakje boter, dus kun je een beetje vergelijken wat voor invloed het heeft wanneer je je credit card kosten betaald. Bijvoorbeeld bij mijn capital one "quicksilver" card is de credit utilization een stuk lager als ik direct alle kaarten betaal en mijn score een beetje hoger, terwijl het voor de "BoA score" weinig uitmaakt. De meesten geven me rond de 800, maar als het echt per week een paar punten verschilt, maakt het voor mij een redelijk onbetrouwbare metric :D
pi_161935935
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 23:26 schreef oompaloompa het volgende:
Ik heb geprobeerd een creditcard aan te vragen met goed inkomen maar kwam er niet door. Over paar maanden maar opnieuw proberen als ik hier een jaar ben en meer spaargeld heb.
Een credit score is alleen maar een indicatie of je "goed" kan lenen, niet of je geld hebt. Meer geld (inkomen, niet spaargeld) zal je alleen maar een hogere credit limiet geven. Dus als je snel een redelijke score wil krijgen dan a) een secured credit card aanvragen en als je echt snel een hogere score wil b) een autoloon nemen (krijg je bijna altijd). Iemand vertelde me ooit dat een autoloon meer telt dan een hypotheek voor je score.
  woensdag 4 mei 2016 @ 23:35:36 #299
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_161936017
quote:
14s.gif Op woensdag 4 mei 2016 23:33 schreef devzero het volgende:

[..]

Een credit score is alleen maar een indicatie of je "goed" kan lenen, niet of je geld hebt. Meer geld (inkomen, niet spaargeld) zal je alleen maar een hogere credit limiet geven. Dus als je snel een redelijke score wil krijgen dan a) een secured credit card aanvragen en als je echt snel een hogere score wil b) een autoloon nemen (krijg je bijna altijd). Iemand vertelde me ooit dat een autoloon meer telt dan een hypotheek voor je score.
Probleem is dat ik heel erg slecht met geld om kan gaan :D
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_161938034
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:56 schreef dumdumgivemegumgum het volgende:

[..]

Dikke pret. Neem je ook de tijd om Louisville een beetje te verkennen? En eh... the bourbon trail, maar niet teveel samples ;)
Net gasoline joh. Wat een vies spul :p
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')