abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_158237856
Het is nu weer weg getrokken. Ik heb zwitsal gesmeerd tegen droge huid maar die gebruik ik vaker. Maar dan lag het dus iig niet aan de kv.
pi_158255536
Vraagje: hoe hebben andere moeders het afbouwen van de flessen aangepakt?

Onze Minion zat voorheen op 5 * 180/6 per dag, maar ze is nu 7 maanden en krijgt nummer 2 voeding, dus dat 'moeten' we gaan afbouwen.

Ze krijgt voorlopig nog 4 flessen overdag en een half flesje 'nachtvoeding' (rond 23.30u). Voor die laatste wordt ze nog regelmatig wakker, maar vind het lastig of dat nu is omdat ze 'm echt nog nodig heeft, of dat het gewoon gewenning is.

Ze krijgt ook al redelijk wat bijvoeding binnen (Rapley), dus ook wat dat betreft zouden we de boel al wel wat af kunnen gaan bouwen misschien. Maar ik zie even niet voor me hoe dan? :?

Komt vooral omdat er dus ook steeds meer eetmomenten bijkomen én omdat we nu op de overgang van 3 naar 2 slaapjes zitten... We hadden hiervoor echt een heerlijk ritme, maar dat rammelt nu overal een beetje ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_158331284
Hmm, niemand die ooit flessen heeft afgebouwd? :+

Never mind, we komen er zelf vast ook wel uit :W
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_158331802
Maar waarom "moet" je afbouwen dan? Het is hier nog niet helemaal aan de orde maar ik voorzie dat wij hier ook tegenaan gaan lopen over een paar maanden... maar ik kan me van bij Minke herinneren dat we het gewoon lekker bleven doen tot volgens mij ruim na haar 1e verjaardag... what baby needs, baby gets!
  vrijdag 18 december 2015 @ 16:39:33 #230
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158331943
Hier werden de flessen steeds minder gedronken, maar dat was ruim na 1e verjaardag geloof ik. Heb toen karnemelk aangeboden, dat lustte hij graag :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 18 december 2015 @ 17:11:07 #231
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_158332599
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 16:13 schreef twist02 het volgende:
Hmm, niemand die ooit flessen heeft afgebouwd? :+

Never mind, we komen er zelf vast ook wel uit :W
Wij hebben de nachtvoeding afgebouwd op advies van de KA. Steeds een schepje+water minder. Dat deden we steeds een week. Tot ze op 60+2 zaten en na een tijdje sliepen ze ineens door.
pi_158333133
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 16:13 schreef twist02 het volgende:
Hmm, niemand die ooit flessen heeft afgebouwd? :+

Never mind, we komen er zelf vast ook wel uit :W
Ik dacht dat T. nooit zou stoppen met z'n 5 flessen per dag..en ineens werden het er 4. Toen 3. Etc :). Puur op verzoek blijven geven, en het verzoek werd steeds minder. Enige wat wij wel hebben gedaan is bv de lunchfles expres weglaten :)
pi_158333174
Warm water uit de kraan, go of no go?
pi_158333302
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 17:37 schreef Cassandra87 het volgende:
Warm water uit de kraan, go of no go?
Ja hoor, tenzij loden leidingen :)
pi_158334037
Tnx! Nog een blonde vraag, volgens de formule moet G ongeveer 100cc drinken. Hij komt hier niet altijd aan. Gisterenavond dronk hij 90cc kv en zojuist 70cc. Ik vind het heel lastig in te schatten, is dit erg? Hij krijgt nog steeds bijna volledig bv maar ik sta op het punt om toch de knoop door te hakken en te stoppen met de bv. Zou hij op volledig kv wel meer drinken?
En houd ik het aantal bv momenten aan op volledig kv of drinken ze dan grotere flessen/minder drink momenten?
pi_158334101
Wij merkten dat Sjaak de fles van 11.00u steeds minder dronk. Zijn die toen later gaan geven, met de lunch (en tussendoor thee of water). De fles van 15.30u was maar klein, 120/4 en die zijn we 1 dag vergeten :') Sjaak vroeg er pas met het avondeten om. Dus zijn we die ook gaan skippen, maar dan met meer snacks en thee/water in de middag en een wat eerder avondeten met yoghurt.
pi_158334141
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 18:20 schreef Cassandra87 het volgende:
Tnx! Nog een blonde vraag, volgens de formule moet G ongeveer 100cc drinken. Hij komt hier niet altijd aan. Gisterenavond dronk hij 90cc kv en zojuist 70cc. Ik vind het heel lastig in te schatten, is dit erg? Hij krijgt nog steeds bijna volledig bv maar ik sta op het punt om toch de knoop door te hakken en te stoppen met de bv. Zou hij op volledig kv wel meer drinken?
En houd ik het aantal bv momenten aan op volledig kv of drinken ze dan grotere flessen/minder drink momenten?
Ook met flesvoeding kan je je kindje volgen. Bied 100cc aan. Drinkt hij het niet op, prima :) dan heeft hij op dat moment niet meer nodig. Hij vraagt vanzelf weer om melk. En over een tijdje zit daar misschien wel een soort van ritme in.
Wij hoorden van het CB natuurlijk dat we een schema moesten volgen (7-11-15-19-23). Ik zei toen nog dat ik op verzoek voedde. Twee dagen later besloot Sjaak zelf dat schema aan te houden :') . Dus dat komt vanzelf goed.
pi_158334252
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 18:26 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ook met flesvoeding kan je je kindje volgen. Bied 100cc aan. Drinkt hij het niet op, prima :) dan heeft hij op dat moment niet meer nodig. Hij vraagt vanzelf weer om melk. En over een tijdje zit daar misschien wel een soort van ritme in.
Wij hoorden van het CB natuurlijk dat we een schema moesten volgen (7-11-15-19-23). Ik zei toen nog dat ik op verzoek voedde. Twee dagen later besloot Sjaak zelf dat schema aan te houden :') . Dus dat komt vanzelf goed.
Tnx! Zal tot we volledig overgestapt zijn sowieso wel schipperen blijven. Maar flesje is zo bijgemaakt natuurlijk.

Als ik poeder in een apart bakje meeneem voor onderweg bederft t toch niet direct? Of moet ik t echt per bakje afmeten voor een flesje :')
pi_158334388
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 18:32 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Tnx! Zal tot we volledig overgestapt zijn sowieso wel schipperen blijven. Maar flesje is zo bijgemaakt natuurlijk.

Als ik poeder in een apart bakje meeneem voor onderweg bederft t toch niet direct? Of moet ik t echt per bakje afmeten voor een flesje :')
Op de verpakking staat dat het vier weken na openen goed blijft. Ik houd zelf een week aan als ik het in een los bakje doe. Weet niet waarom, maar dat voelt beter ofzo...
  vrijdag 18 december 2015 @ 18:49:05 #240
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_158334651
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 december 2015 16:33 schreef Lijnloos het volgende:
Maar waarom "moet" je afbouwen dan? Het is hier nog niet helemaal aan de orde maar ik voorzie dat wij hier ook tegenaan gaan lopen over een paar maanden... maar ik kan me van bij Minke herinneren dat we het gewoon lekker bleven doen tot volgens mij ruim na haar 1e verjaardag... what baby needs, baby gets!
Ik denk dat het 'moeten' is omdat je van #2 minder mag geven dan #1?

Hier hebben we nooit actief afgebouwd, ik ben wel iets langer doorgegaan met #1 voeding en het werden op een gegeven moment vanzelf minder flessen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 18:32 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Tnx! Zal tot we volledig overgestapt zijn sowieso wel schipperen blijven. Maar flesje is zo bijgemaakt natuurlijk.

Als ik poeder in een apart bakje meeneem voor onderweg bederft t toch niet direct? Of moet ik t echt per bakje afmeten voor een flesje :')
Als je een schepje meeneemt om het af te meten lijkt het me geen probleem. Ik wilde alleen niet moeten afmeten onderweg, dus nam afgepaste hoeveelheden mee.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_158334964
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 16:13 schreef twist02 het volgende:
Hmm, niemand die ooit flessen heeft afgebouwd? :+

Never mind, we komen er zelf vast ook wel uit :W
Het is bij ons vanzelf gegaan uiteindelijk. Voor zijn eerste verjaardag was hij helemaal zonder fles. Hij ging steeds meer klooien met de flessen en slecht drinken. Ochtendfles ging bij ons het laatste eraf.

Hij ging met vaste voeding al snel naar vijf flessen van 150 (ontbijt, lunch, middag, voor t slapen, nacht). En toen hij ineens ging doorslapen verdween de nachtfles (4 flessen). En daarna ging hij ineens vroeger slapen en viel de avondfles weg (drie flessen, al best vroeg, rond zeven maanden) en daarna rond tien maanden werd het een fles in de ochtnd en een beker bij de lunch en kwark na het eten. En met een jaar stopten we met de ochtendfles en werd dat een beker. Hij dronk de fles dus ook al slecht leeg toen.
Kwak
pi_158356780
Ja, daarom stond 'moeten' dus ook tussen aanhalingstekens. Het is niet zo dat iemand tegen me zegt dat het moet en dat ik het daarom doe ;)
Maar ergens 'moet' je baby op een gegeven moment toch minder afhankelijk worden van flessen. Sowieso 'mag' je van #2 volgens mij inderdaad minder geven dan van #1, maar ook buiten dat gaat de bijvoeding uiteindelijk toch ook flessen vervangen lijkt me.

Maar zoals altijd was ik weer net wat te vroeg met m'n vraag :+ we waren al een beetje aan het schuiven met slaapjes en dat resulteerde na 2 dagen al in een gehalveerde fles 's middags. En als we de Minion afgelopen nacht niet hadden hoeven verplaatsen, had ze misschien ook wel gewoon doorgeslapen zonder nachtvoeding :o

Iedereen bedankt voor de reacties ^O^

@Cassandra: als je toch denkt aan overstappen, zou ik even kijken voor van die poederdoosjes/-torens waar je het poeder afgemeten in kunt doen. Scheelt een hoop geklooi als je onderweg bent ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_159107920
Kick! Oh edit ;) De kick is minder heftig dan ik dacht...


Ik ga een nieuwe borstvoedingspoging doen maar bij O ging dit helaas vrij snel mis door veel pijn.
Moet mij dus van mijzelf op beide voorbereiden maar ben er echt helemaal uit.

Hoe hebben jullie gekozen voor een fles?

En vriend en ik zijn beide eczeem en/of allergie/astma klanten dus ik denk dat ik voor hypo voeding moet gaan dan. Hoe zat dat ook alweer? Dan moet je daar direct mee beginnen toch? Wanneer er andere voeding is gegeven heeft dat geen zin meer?
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_159108355
Fles was hier trial and error.. Medela Calma was hopeloos, Medela normaal lekte als een malle, Avent Natural zoog ze vacuum, Dr Browns ging nog het beste, en later de Avent Classic want makkelijk schoon te maken. Kortom, ik heb nogal wat flessen liggen als je wat wil overnemen :+

Ik dacht dat HA-voeding niet bewezen effectief was bij eczeem en astma en allergieën. Het CB gaf aan dat standaardvoeding net zo goed was. Wij hebben wel HA-gegeven want schijnt lichter verteerbaar te zijn en we hebben nog een tijd gecombineerd met BV. Alleen, toen ging de Hero HA uit de handel en bleek dat ze de standaardvoeding ook prima aankon.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2016 21:09:36 ]
pi_159108812
Hier gewoon een fles gekozen (Difrax), geprobeerd en het daarbij gelaten :+ en dat ging dus ook prima, want nooit reden gezien om over te stappen.

Over HA voeding schijnen de meningen inderdaad uiteen te lopen. Mij werd verteld dat die er op termijn misschien zelfs helemaal uit gaat...
Maar wij hadden hetzelfde: in beide families komen allergieën voor, dus baat het niet, dan schaadt het niet. Onze Minion heeft nu (waarschijnlijk?) wel kma, maar met hele milde klachten (en ook 'pas' vanaf een maand of 4-5). Ik vraag me wel eens af of de HA voeding daar toch niet bij 'geholpen' heeft, in de zin dat de kma dus later en lichter tot uiting kwam. Maar da's vooral gissen natuurlijk :+

Maar inderdaad echt vanaf de allereerste fles meteen HA-voeding geven en niks anders, anders werkt het zeker niet.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_159109496
Ah valt mee hoe ik er uit was dan :D
Dat trail en error had ik al verwacht. Denk dus maar opnieuw difrax of een dr brown om te beginnen.
En gaan denk ik dan ook maar voor HA voeding just in case.
Welk merk hebben jullie twist?
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_159109659
Als je aan HA begint, moet dat inderdaad vanaf het begin. Volgens mij zorgt het ervoor dat eventuele allergieën of gevoeligheden pas later tot uiting komen. Maar dat weet ik niet zeker.

Wij hadden eerst de Difrax-fles, Avent werd geweigerd en Difrax vond ik er mooi uitzien :') prioriteiten... Maar Difrax ging veel te hard. Dr. Browns werkte hier als een tiet (<-- see what I did there?)
pi_159109848
Voordeel van Difrax is denk ik wel het breder verkrijgbare?
Denk dat ik maar een difrax en een dr brown haal.. & nog eens een blik bij de drogist werpen welke merken HA er zijn nu.

Thanks all!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_159109961
Difrax-spenen kunnen ook op Dr. Browns en andersom overigens :)
Wij hadden Hero HA. Daarna zijn we overgestapt naar AH HA volgens mij, dat was net zo prima.
pi_159110192
Oh das handig :D Good to know!

En denk idd dat AH dan het handigste is. Daar komen we toch al meerdere keren per week.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')