abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_153679247

De hardstyle liefhebbers onder ons O+
Eric_thumb.jpgStewie.gifTwitter_photol.jpgUntitled-2.gifUntitled-6.gifcash%20klein.jpgfok_usericon1.gifavatar.gifRhSBQs_50.gifkrustyFok.jpgdj_party.gifbovendasboot.jpg2ecg8du.giffok.pngFOKApples.jpgsunshine.jpgWGAF.gif161372.giffok4.gifDSC00840.mini.jpg35085n7.jpg2hhdcup.pngrsz_baron.jpgWariokleur.jpg29fcpr4.jpg.pngr.png1077788_small.gifAlphaverb.jpgavatar_2.JPGMW2Ss.gifre3s.jpg16gilvn.jpgimagesCAVI210J.jpguitje.pngThleinnno.jpgAFCA.pngui.pngnoiconn.pngUI1.jpgafbeeldingfok.pngghost.jpg

Welkom! :W
Welkom in het FOK!-Hardstyle topic. Hét topic voor alle hardstyle liefhebbers onder ons. Discussiëren over de nieuwste platen, even vertellen wat je van die ene liveset vindt of gewoon lekker ouwehoeren over hardstyle en alles wat er bij komt kijken... hier is het aan de orde van de dag.

Newbies zijn altijd welkom en bij vragen helpen we graag! Er zijn veel ervaren hardstylers in dit topic te vinden dus meestal is er wel iemand die een antwoord heeft.

Wat is Hardstyle? :?
Hardstyle is een muziekgenre dat overeenkomsten vertoont met trance, hardcore en hardtrance. Hardstyle, ook wel hard dance, hard trance of hardbass in het buitenland genoemd, klinkt qua melodie en opbouw ongeveer als de moderne hardcore, maar is vaak ongeveer 30 BPM langzamer. Het gemiddelde tempo ligt tussen de 140 en de 160 beats per minuut. Vaak worden de nummers wel versneld afgespeeld door DJ's.

De sound is karakteristiek voor de stijl en kan omschreven worden als harde beats gecombineerd met erg aanwezige (in tegenstelling tot hardcore) melodielijnen. Veel hardcore-artiesten produceren ook hardstyle tracks, die vergelijkbaar klinken maar toegankelijker zijn. Hardstyle wordt in het Verenigd Koninkrijk vaak gecombineerd met hardhouse. In de rest van de wereld echter vindt men vaker de combinatie met hardtrance of hardcore.

Geschiedenis (8>
Hardstyle is ontstaan uit Duitse, Italiaanse, en Nederlandse hardhouse en Rave die zijn vermengd met invloeden van hardtrance en oldschool-hardcore rond 2000. De oorsprong vindt zijn plaats in Nederland, waar de eerste hardstyle evenementen werden gehouden op het einde van 1999, begin 2000.

Één van de sleutelfiguren in de ontwikkeling van de stijl is Dana van Dreven (met name onder Danamite), bekend onder haar hardstyle dj-alias Dana (Lady Dana voor hardcore). Later hielpen meer van haar collega's uit het hardcore-tijdperk, zoals Pavo, Darkraver, Luna (met name onder Straight On), Zany, DJ Isaac en The Prophet.

Bekende Feesten _O_


Bekende producers en DJ's~:)
*Digital Punk*Noisecontrollers
*Activator*DJ Stephanie*Pavo
*Alpha Twins*DJ Thera
*Alphaverb*Dj Titan*2-Sidez
*Alter Egosz*Donkey Rollers *Ran-D
*A-Lusion*Dozer (f.k.a. Tony)*Scope DJ
*Balistic*Dutch Master*Showtek
*Bass Modulators*Frequencerz*Slim Shore
*Francesco Zeta
*Beholder*Frontliner*Super Marco May
*B-Front*Geck-O*Tatanka
*Bioweapon*Technoboy
*Blutonium Boy*The Machine

*Brennan Heart*Headhunterz*The Pitcher
*Chris One*Intractable One*The Prophet
*Clive King*Isaac*The R3belz
*Crypsis*Jack of Sound*The Vision
*Da Tweekaz*Jones*Tuneboy
*Dana*Josh & Wesz*Toneshifterz
*Daniele Mondello*Kodex
*Davide Sonar*Kold Konexion*Wasted Penguinz
*D-Block & S-te-Fan*Luna*Wildstylez
*Deepack*Max B. Grant*Zany
*Degos & Re-Done*Max Enforcer*Zatox
*DHHD*Mind.Illusion*Zero Sanity

MC's ^O^
MC Da Syndrome
MC DV8
MC Jeff
MC Rems
MC Renegade
MC Ruffian
MC Villain

Hardstyle op Twitter oO<
DJ's & ProducersIsaacWildstylez
A-LusionJonesZany
Josh & Wesz
Alpha TwinsJowan van KorvenMC's
B-FrontKutskiDa Syndrome
BioweaponLow-EDV8
CrypsisLuna
D-Block + S-Te-FanNoisecontrollersOverig
DeepackPavoB2S
Digital PunkFusion Records
FrontlinerScope DJHardstyle.com
ShowtekScantraxx Records
HeadhunterzThe PitcherQ-Dance

Links ^O^
Partyflock
Wiki

Downloads/Fora
HarderState
HardTraxx
LSDB (Liveset Database)
MusicInControl
Screamer Hardstyle

Organisaties
Art of Dance
B2S
Bass Events
ID&T
Multigroove
Q-dance
UDC

Platenlabels
AVIO-Records
Fusion
M!d!fy
Q-dance
Rytmic Records
Saifam
Scantraxx
Seismic
Theracords
TiLLT Records

Luister NU! hardstyle *O*
Digitally Imported - winamp / Digitally Imported - wmp
FreshFM Alleen op de woens(Showtek-Bash)dag-avond
Q-Dance radio
HardStation.FM
b2s Radio
hardstyle.nu

Oude topics :z

Topicreeks: Hardstyle

[Hardstyle] Best of 2008
[Hardstyle] Best of 2009
[Hardstyle] Best of 2010

TT:



Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_153679254
#kaas
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_153679278
/TONKTONKTUDUDU
pi_153679290
fit in
or fuck off
  vrijdag 19 juni 2015 @ 22:10:52 #5
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_153679340
heuuu brendan hardt altyd goeien muziekjes
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  vrijdag 19 juni 2015 @ 22:11:03 #6
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_153679347
lkkr meezingen
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_153679368
het is goejen
pi_153679412
zulken mooien muziekjens O+
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_153679442
BH -> nekschot! ~O>
pi_153679464
Was al bang dat er te weinig ge- hey en ge- hoo werd, maar gelukkig *O*
pi_153679471
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 22:02 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Whuut.
Na een tijdje kon ik zo zeggen wat de volgende track ging worden in hun set en met welk effect ze om zouden mixen. De sets waren extreem voorspelbaar en 1.5 jaar lang hetzelfde. Ik was ze na een aantal weken al kots beu :P

Voor mij zijn die 2 albums heel dubbel. Achteraf gezien zijn ze legendarisch en het laatste top materiaal van die artiesten, tegelijk vond ik het in het perspectief van die tijd niet eens heel subliem en het waren wat mij betreft DE albums de gang naar het einde hebben ingezet :)
pi_153679483
Heeereeee iiiii aaaaaammmmmm
  vrijdag 19 juni 2015 @ 22:19:12 #13
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_153679596
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 22:11 schreef poiuytr het volgende:
het is goejen
valt wel mee
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_153679737
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 22:15 schreef StM het volgende:

[..]

Na een tijdje kon ik zo zeggen wat de volgende track ging worden in hun set en met welk effect ze om zouden mixen. De sets waren extreem voorspelbaar en 1.5 jaar lang hetzelfde. Ik was ze na een aantal weken al kots beu :P

Voor mij zijn die 2 albums heel dubbel. Achteraf gezien zijn ze legendarisch en het laatste top materiaal van die artiesten, tegelijk vond ik het in het perspectief van die tijd niet eens heel subliem en het waren wat mij betreft DE albums de gang naar het einde hebben ingezet :)
Imo heeft die hele raw rage de hardstyle verneukt. Zelf liep ik op het begin ook voorop en vond ik bijv. Zatox, Tatanka, Crypsis en Radical helemaal het einde op hardstyle gebied. Nu verlang ik er juist naar dat hele raw meuk verdwijnt, ik voel me er totaal niet thuis, dit is op Fantasy ook wel gebleken. Toch vind de wat jongere generatie het geweldig.
pi_153679867
Zatox is dan ook wel heel erg ver de afgrond in gezakt.. Een Crypsis kan ik nog wel waarderen maar met hele raw rage/hype heb ik verder ook helemaal niks :+

Iets met een generatie kloof denk ik?
pi_153679887
IMAGINAAAAAAAAAAAAARYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_153679897
Toen was het wat mij betreft al totaal fout gegaan. Zoals ik het zie was die hele opkomst van de raw sound puur een tegengeluid door het (veel te) sterk pushen van een veel softere en toegankelijkere sound. Dit is oa iets waar Q heel actief op heeft aangestuurd. Juist door het proberen te sturen van de scene en productie instructies te geven is de boel gesplitst.
pi_153679965
JANKEN
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  vrijdag 19 juni 2015 @ 22:30:03 #19
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_153679996
bwhahahahahahahha die heb wel wat leuk spul op volgens mij
Are we human because we gaze at the stars or do we gaze at the stars because we are human ?
pi_153680108
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 22:30 schreef Sc0tTy het volgende:
bwhahahahahahahha die heb wel wat leuk spul op volgens mij
Ja, die close-ups zijn niet je van het
het vocale bereik van de zanger ook niet :')
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_153680111
wat mij betreft is die raw absoluut geen toevoeging aan de hardstyle scene! doe mij maar de melodieuze variant :)

al is de sfeer hier wel fan-tas-tisch, gewoon heerlijk ^O^
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_153680206
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 22:32 schreef ReMcOrE het volgende:
wat mij betreft is die raw absoluut geen toevoeging aan de hardstyle scene! doe mij maar de melodieuze variant :)

al is de sfeer hier wel fan-tas-tisch, gewoon heerlijk ^O^
Dat geloof ik best, alleen ik zou zelf schijtziek worden van dat achterlijke HEEEE HOOOO HEEEE HOOO de hele avond door :'( :'( :'( :'(
  vrijdag 19 juni 2015 @ 22:35:35 #23
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_153680211
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 22:14 schreef Wut het volgende:
Was al bang dat er te weinig ge- hey en ge- hoo werd, maar gelukkig *O*
nu :')

heeeeeeeeeeeeeeeeeee hoooooooooooooooooo

:r
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_153680313
het is zwaar kut dat de melodieën tegenwoordig eigenlijk niks zijn, gewoon opppervlakkig.

geen kwaliteit zoals Like Thiz, Immeasurably of Our Power...
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_153680386
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 22:38 schreef ReMcOrE het volgende:
het is zwaar kut dat de melodieën tegenwoordig eigenlijk niks zijn, gewoon opppervlakkig.

geen kwaliteit zoals Like Thiz, Immeasurably of Our Power...
Grappig ja, het is niet alsof de melodieën "op" zijn ofzo :P
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')