Nog iets dat Wizz Air beter doet. Daar krijg je gewoon een duidelijke mail met de optie kosteloos te annuleren.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 17:07 schreef Memento-Mori het volgende:
Anders wijzigt Ryanair je vluchttijden even zonder notificatie kwam er per toeval achter omdat ik de boeking wilde nakijken, ehv Londen Stansted, heen geboekt voor 15.15 ongevraagd gewijzigd naar 21.45,terug geboekt voor 12.40 gewijzigd naar 8.55 uur. Eerst heel onbeschoft geholpen via de chat. Daarna een andere medewerker en kosteloos omgeboekt naar heen om 8 uur en terug om 19.10, weten We iig zeker dat We op tijd in het hotel zijn en terug op tijd op het vliegveld zijn. En de beide dagen meer tijd in Londen maar ik Was not amused zo zonder aankondiging, alles Was om de tijden heen geboekt.
Nee hoor, helemaal niets, zij konden ook zien dat er niets verstuurd Was. Ik kon ook nu kosteloos annuleren maar geen optie aangezien hotels ed al betaald zijn of dus omzetten maar Had dus geluk dat ik t nog op tijd zag, straks met online inchecken zullen wel meer mensen not amused zijn als ze erachter komen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 17:11 schreef DutchTrain het volgende:
Bij Ryanair krijg je normaal ook mail plus sms als er wijzigingen zijn. Zal wel in de spambox verdwenen zijn.
Mn pa heeft er 2 keer geparkeerd in de afgelopen 2 jaar en kon altijd gewoon zo de parking oprijden zonder reservering. Dat is alles wat ik weet.quote:Op maandag 21 september 2015 22:26 schreef FritzWepper het volgende:
Heeft iemand ervaring met parkeren op Charleroi Airport?
http://www.q-park.be/lang(...)k/parking-luchthaven
Ik heb begrepen dat...
• Je moet reserveren voor P1,
• P1 verreweg het duurste is,
• Je niet kunt reserveren voor P2 en P3,
• P3 een stuk goedkoper is, en
• P3 pas open gaat als P1 en P2 vol zijn.
Iemand enig idee hoe groot de kans is dat P3 open is en of het misschien zelf kan gebeuren dat er helemaal geen plaats meer is? Want dan heb je een behoorlijk probleem...
Wizz Air is in principe alleen heel strikt op de aangewezen stoelen bij de nooduitgangen of bij de eerste rijen. (En dat is maar goed ook, want die kosten extra en ik waardeer het niet als één of andere opportunist naast mij komt zitten die daar niet voor betaald heeft).quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 19:42 schreef Mandéra het volgende:
Afgelopen week weer met WizzAir op pad geweest, nog altijd een prima airline in mijn ogen met goede bestemmingen in oost-europa. Maar het personeel deed deze week wel een beetje gek toen ik op de terugvlucht van Skopje naar Eindhoven bij een steward aanklopte toen ik er achterkwam dat iemand op mijn stoel (15A) was gaan zitten. De man die er zat sprak geen engels maar liet me een boarding pass zien met stoel 6A er op. De steward keek naar onze kaarten en vroeg vervolgens of ik alleen reisde. Mijn antwoord was ja, hij zegt vervolgens: dan ga jij maar op 6A zitten.
Voor mij was het geen probleem, tot ik bij 6A aankwam, want daar zat ook al iemand. Vervolgens ben ik maar random ergens in de buurt gaan zitten en niemand klaagde er over. Heb zoiets nog nooit meegemaakt, dacht dat het personeel toch wel iets meer precies zou zijn op het aanhouden van toegewezen zitplaatsen. Weet niet of dit verplicht is of niet. Ben wel eens benieuwd naar een soort gelijke ervaring.
Geparkeerd op P3 en de shuttlebus genomen. Ging perfect. Wel jammer dat ze vier volle dagen in rekening brengen als je feitelijk gezien maar drie dagen en zes uur geparkeerd hebt. Maar ja, stuk handiger dan geklooi met OV en uiteindelijk niet heel veel duurder.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 19:37 schreef Mandéra het volgende:
[..]
Mn pa heeft er 2 keer geparkeerd in de afgelopen 2 jaar en kon altijd gewoon zo de parking oprijden zonder reservering. Dat is alles wat ik weet.
Charleroi met het ov is wel huilen. Vooral de 5¤ voor de busquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 22:07 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Geparkeerd op P3 en de shuttlebus genomen. Ging perfect. Wel jammer dat ze vier volle dagen in rekening brengen als je feitelijk gezien maar drie dagen en zes uur geparkeerd hebt. Maar ja, stuk handiger dan geklooi met OV en uiteindelijk niet heel veel duurder.
Ik meen ook ergens gelezen te hebben, dat maatschappijen zich houden aan de stoelnummers (en dus niet willen switchen), is dat als we neerstorten, ze aan de passagierslijsten met stoelnummers de slachtoffers kunnen indentificeren.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 20:45 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Wizz Air is in principe alleen heel strikt op de aangewezen stoelen bij de nooduitgangen of bij de eerste rijen. (En dat is maar goed ook, want die kosten extra en ik waardeer het niet als één of andere opportunist naast mij komt zitten die daar niet voor betaald heeft).
In de andere gevallen komt het nu voor dat de lokale een keer per jaar op vakantie gaande passagiers boekingen maken onder verschillende reserveringsnummers maar wel samen reizen, en niet begrijpen dat wanneer je niet vooraf een stoel aankoopt ergens willekeurig geplaatst wordt waardoor deze mensen niet samen kunnen zitten, als cabine personeel wil men dan graag toch een prettig gevoel geven door andere passagiers een andere gelijkwaardige plaats aan te bieden, doen andere maatschappijen ook wel als het verzoek enigszins redelijk is en er is eigenlijk geen reden om het niet te doen. (Voorkomt ergernis en onbegrip).
Overigens, voor mij persoonlijk geldt wel dat als ik op rij 2 zit dat rij 10 dus geen acceptabele plaats is, dat kan de stewardess wel vinden, maar ik kies een plaats voorin of achterin het toestel met een reden.
Ryanair is trouwens wat lastiger met toewijzen van eventuele lege rijen of op een lege stoel in een rij omdat deze vast blijven houden aan het vooraf bepaalde load en balance. Men geeft dan vaak veiligheid als reden aan omdat het anders bij het opstijgen of landen mis zou kunnen gaan, maar om bij een niet vol vliegtuig enige rijen voor en enige rijen achterin leeg te houden is vooral handig voor het brandstofverbruik, en hoewel miniem kan het over een groot aantal vluchten wel interessant zijn.
Dat lijkt me wel wat ver gezocht, want hoe vaak gebeurd het niet dat men met een familie samen reist en dat men wel samen wil zitten, maar dat op het moment bij aankomst van de betreffende rij wordt bepaald wie aan het raam of gangpad gaat zitten. Of een wildvreemde die (per ongeluk) al aan het raam zit en dat de andere partij dat wel prima vindt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 11:38 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik meen ook ergens gelezen te hebben, dat maatschappijen zich houden aan de stoelnummers (en dus niet willen switchen), is dat als we neerstorten, ze aan de passagierslijsten met stoelnummers de slachtoffers kunnen indentificeren.
Van KLM begreep ik dat men tijdens de start zich strikt zou moeten houden aan de aangewezen stoelen, en pas na het opstijgen een stoelendans kan doen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:11 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel wat ver gezocht, want hoe vaak gebeurd het niet dat men met een familie samen reist en dat men wel samen wil zitten, maar dat op het moment bij aankomst van de betreffende rij wordt bepaald wie aan het raam of gangpad gaat zitten. Of een wildvreemde die (per ongeluk) al aan het raam zit en dat de andere partij dat wel prima vindt.
Daarnaast zijn er genoeg maatschappijen die omroepen dat na het opstijgen eventueel een andere plek mag worden gezocht, bij erg lage bezetting hou je het daarnaast ook niet tegen. (Zolang men maar niet op de 'dure' plaatsen gaat zitten).
Ryanair doet het echt om een theoretisch optimale indeling van de cabine te hebben. Theoretisch omdat men uitgaat van standaard waarden van gewicht van man en vrouw, terwijl in de praktijk dat nogal eens wil afwijken natuurlijk, dan kan het zelfs beter zijn als iemand welke in het gangpad van rij 4 zit betere aan het raam van rij 3 zitten. Maar met alle afwijkingen kan je 'eenvoudig' cabinepersoneel niet belasten, en uiteindelijk zal uitgaan van standaard wel tot een mogelijke besparing van brandstofkosten kunnen leiden.
Als er een lege rij over is wil men over het algemeen inderdaad wat lastig doen om iemand daar te laten zitten, maar dat is vooral uit eigen belang, want men wil nog wel eens de mogelijkheid hebben om een passagier op een andere plek neer te zetten om bijvoorbeeld families bij elkaar te kunnen plaatsen, dan moet je natuurlijk wel een alternatieve stoel hebben die een beetje acceptabel is. Of men wil bijvoorbeeld de 'duurdere' stoel alsnog verkopen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:13 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Van KLM begreep ik dat men tijdens de start zich strikt zou moeten houden aan de aangewezen stoelen, en pas na het opstijgen een stoelendans kan doen.
Ik ga over 6 dagen!quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 16:48 schreef Pechvogels het volgende:
Sinds dinsdag vanaf Amsterdam! Iemand al geweest?
Lijkt me een bug, of je creditcard is maxed out...quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 13:05 schreef Katinkat het volgende:
Iemand dit al opgemerkt?
Ik ga in januari alleen op reis, en heb dus mijn vlucht vanmorgen geboekt, maar onze creditcard staat op naam van mijn partner. Dat pakte hij dus niet, gaf aan dat de naam niet goed was. We konden niet verder. gelukkig hebben we ook Paypall en dat lukte wel.
De keus om met Ideal te betalen is er weer uitgehaald. Dus als we geen Paypall hadden, kon ik niet boeken.
Oh ja in Google Chrome werkt alles beter dan met Firefox, nu met de vernieuwde site.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |