Wat is er onverstandig aan? Ze lijken gewoon gered te zijn (voorlopig) en sowieso is het op die eilanden een stuk rustiger dan in Athene. Zeker als je all-inclusive gaat heb je vrij weinig te vrezen, maar ook alle restaurantjes en kroegjes in de vakantiedorpen en steden zijn gewoon open.quote:Op donderdag 16 juli 2015 11:49 schreef planethugo het volgende:
vandaag een mail dat vliegen naar griekenland 30% korting is, ben toevallig nog een vakantie uit het zoeken voor eind augustus, maar twijfel of dat wel verstandig is om naar kreta te gaan
Ze hebben het toestel wat op Kopenhagen stond nu in Kaunas, Litouwen neergezet, en vliegen daar een achterlijke ochtendvlucht van 04.40 mee richting Kopenhagen zodat het toestel daar kan worden ingezet voor de geplande vluchten en aan het eind van de dag gaat deze daar weer heen.quote:Op donderdag 16 juli 2015 11:47 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Niet heel veel spannends. Omdat er geen overeenkomst is met de vakbonden over minimumsalarissen hebben ze hun enige gebaseerde toestel vanuit Kopenhagen weggehaald. Meeste routes van/naar Kopenhagen blijven gewoon bestaand omdat deze nu vanaf andere bases gevlogen worden. Wellicht dat hetzelfde in Billund ook nog gebeurt.
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 15:24 schreef Thetallguy het volgende:
Iemand al te maken gehad met de laatst toegevoegde fees? link
mooi mooiquote:Op donderdag 3 september 2015 12:31 schreef Pechvogels het volgende:
Eindelijk ook vanaf Schiphol.
Ryanair gaat vanaf 27 oktober dus voor 9.99EUR(va) tussen Amsterdam en Dublin vliegen, en in loop van 2016 meer routes (wss voornamelijk zuid EU)
Of niet om 5 uur in de ochtend op Schiphol willen staan op hun vakantiequote:Op donderdag 3 september 2015 14:04 schreef Yreal het volgende:
Standaard tarief wordt 10 euro minder dan aer lingus. Lekker boeiend, genoeg mensen die dat met liefde uitgeven om met een normale club te kunnen vliegen. Maar de KLM schreeuwt alweer moord en brand
Jammer, had op een leukere stad gehoopt. Hoop dat ze binnenkort met vluchten op Lissabon / Porto komen, dan wil ik wel zo'n aanbieding meepakken.quote:Op donderdag 3 september 2015 12:31 schreef Pechvogels het volgende:
Eindelijk ook vanaf Schiphol.
Ryanair gaat vanaf 27 oktober dus voor 9.99EUR(va) tussen Amsterdam en Dublin vliegen, en in loop van 2016 meer routes (wss voornamelijk zuid EU)
Voor dat kleine stukje hoef ik niet per se met Cunnu Lingus te vliegen, Ryanair is prima daarvoorquote:Op donderdag 3 september 2015 14:04 schreef Yreal het volgende:
Standaard tarief wordt 10 euro minder dan aer lingus. Lekker boeiend, genoeg mensen die dat met liefde uitgeven om met een normale club te kunnen vliegen. Maar de KLM schreeuwt alweer moord en brand
Ja je kan idd voor 19.98 euro (retour) een dagje Dublin pakken. Heenvlucht om 11.00uur en terugvlucht om 19.30uur. Prima tijden ook.quote:Op donderdag 3 september 2015 14:28 schreef Yreal het volgende:
Desalniettemin, geboekt voor 20 euro voor een dagretourtje.
alleen die 11 uur is wat jammerquote:Op donderdag 3 september 2015 17:23 schreef Pechvogels het volgende:
[..]
Ja je kan idd voor 19.98 euro (retour) een dagje Dublin pakken. Heenvlucht om 11.00uur en terugvlucht om 19.30uur. Prima tijden ook.
Wel opvallend. Toestel komt om 930 aan en gaat dus om 11 uur weer weg. Anderhalf uur omdraaitijd, vrij lang voor Ryanair. De overige 3 vluchten zijn wel binnen 25 minuten weer weg. Of ze konden geen goede slots krijgen in de ochtend of er komt nog het een en ander bij op een later moment.quote:
quote:Op donderdag 3 september 2015 12:31 schreef Pechvogels het volgende:
Eindelijk ook vanaf Schiphol.
Ryanair gaat vanaf 27 oktober dus voor 9.99EUR(va) tussen Amsterdam en Dublin vliegen, en in loop van 2016 meer routes (wss voornamelijk zuid EU)
Ik schat in dat de slots met vertrek rond 10:00 uur zeer sporadisch beschikbaar zijn, want KLM vliegt dan zo ongeveer met de complete Europese vloot richting veel bestemmingen, naast de reguliere maatschappijen welke vertrekken, regelmatig duurt het van gate tot daadwerkelijk opstijgen relatief lang.quote:Op donderdag 3 september 2015 18:14 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Wel opvallend. Toestel komt om 930 aan en gaat dus om 11 uur weer weg. Anderhalf uur omdraaitijd, vrij lang voor Ryanair. De overige 3 vluchten zijn wel binnen 25 minuten weer weg. Of ze konden geen goede slots krijgen in de ochtend of er komt nog het een en ander bij op een later moment.
waarom Oost Europa niet ? Ik zou graag Amsterdam _ Vilnius zien met Ryan air bijvoorbeeld , wat zou kunnen concurreren met dat ellendige wizzair wat op Eindhoven vliegt en één grote ramp is.quote:Op donderdag 3 september 2015 20:52 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik schat in dat de slots met vertrek rond 10:00 uur zeer sporadisch beschikbaar zijn, want KLM vliegt dan zo ongeveer met de complete Europese vloot richting veel bestemmingen, naast de reguliere maatschappijen welke vertrekken, regelmatig duurt het van gate tot daadwerkelijk opstijgen relatief lang.
Ik ben benieuwd, maar direct geboekt ondanks mijn beperkt beschikbare tijd, want om één of andere reden ben ik nog nooit in Dublin geweest....
KLM en Aer Lingus krijgen nu eindelijke eens concurrentie op deze route, iets wat beide maatschappijen niet kunnen gebruiken, maar wat wel goed voor de markt gaat zijn.
Nieuwe bestemmingen in Zuid Europa lijkt mij qua yields voor Ryanair een goed idee, naar Oost Europa zie ik deze in ieder geval niet.
Wizzair is op zich prima als je zoals mij altijd voorin (gratis) de stoelen kan selecteren. Maar de yields (opbrengsten per stoel) zullen voor bestemmingen in Oost Europa laag zijn, juist door bijvoorbeeld de concurrentie van Wizz Air. Dit soort bestemmingen komen beter tot zijn recht vanaf secundaire luchthavens waar een luchtvaartmaatschappij afspraken kan maken over aantallen passagiers met de luchthaven om zo kortingen te verkrijgen.quote:Op donderdag 3 september 2015 21:33 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
waarom Oost Europa niet ? Ik zou graag Amsterdam _ Vilnius zien met Ryan air bijvoorbeeld , wat zou kunnen concurreren met dat ellendige wizzair wat op Eindhoven vliegt en één grote ramp is.
ik.ben.een student en voor.mij zijn.budget maatschappijen toch echt.de voornaamste optie.om mee te vliegen. dus of.ik.moet.helemaal naar Eindhoven om naar oost Europa te gaan (wat veel.moeite kost.) of ik.moet een hele dure vlucht vanaf Schiphol boeken. dan zou een Ryan air vlucht vanaf Schiphol een.uitkomst zijn.quote:Op donderdag 3 september 2015 21:41 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Wizzair is op zich prima als je zoals mij altijd voorin (gratis) de stoelen kan selecteren. Maar de yields (opbrengsten per stoel) zullen voor bestemmingen in Oost Europa laag zijn, juist door bijvoorbeeld de concurrentie van Wizz Air. Dit soort bestemmingen komen beter tot zijn recht vanaf secundaire luchthavens waar een luchtvaartmaatschappij afspraken kan maken over aantallen passagiers met de luchthaven om zo kortingen te verkrijgen.
Bestemmingen naar het zuiden, vooral in de lente en zomer zijn yield technisch wat interessanter, en dan niet zozeer Amsterdam - Barcelona, die markt is redelijk verzadigd, hoewel het wel een aanval kan zijn op Transavia en Vueling op deze route, maar eerder bestemmingen zoals de Canarische Eilanden, Malaga, en diverse luchthavens in Marokko zit nog wel wat potentie, al zijn dat relatief lange vluchten.
Dublin met deze hoge frequentie en bijbehorende prijzen zijn uiteraard een aanval op het monopolie van Aer Lingus op deze route en laat zien waartoe Ryanair in staat is. Want een dusdanig grote markt naar Ierland is er gewoonweg niet.
Op welke datum dan? Ik kan alleen terugvluchten van eerdere tijdstippen vinden. Of je moet 3 december bedoelen (de enige terugvlucht van 9,99 voor zover ik kan zien?) maar dan moet je een astronomisch dure heenvlucht van 19,79 nemen als je diezelfde dag wil aankomen.quote:Op donderdag 3 september 2015 17:23 schreef Pechvogels het volgende:
[..]
Ja je kan idd voor 19.98 euro (retour) een dagje Dublin pakken. Heenvlucht om 11.00uur en terugvlucht om 19.30uur. Prima tijden ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |