abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_153670606


Veelgestelde vragen

(Antwoorden op vrijwel al je vragen kun je vinden op http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php)

Hoe moet dat nou met je naam?
Eerste voornaam zoals in paspoort (of ID kaart) en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort/ID kaart staat.
Heb je het fout gedaan, dan meteen bellen. Wijzigen is tegenwoordig binnen 24 uur voor kleine foutjes (spelfout in namen, incorrecte bestemming/data) gratis. Een wijziging van naam kost normaal gesproken ¤110,- tot ¤160 per persoon bij Ryanair. In dat geval is het meestal voordeliger om een nieuw ticket te boeken en het oude ticket niet te gebruiken (no-show).

Online inchecken?
Is heel gemakkelijk en gratis als je alleen met 1 stuk handbagage (max. 10 kilo, max 55x40x20 cm) en 1 klein tasje (35x20x20cm)
reist. De eerste 90 stuks cabinebagage mogen mee in de cabine, het overige deel gaat gratis mee in het laadruim.

Als je online incheckt met ruimbagage betaal je de prijs van ruimbagage. Inchecken op de luchthaven kost ¤30 tot ¤50,- per persoon (10kg) per enkele reis en raad ik iedereen af.

Reis je met ruimbagage, dan kan je die achterlaten bij het bagage drop-off point van Ryanair op de luchthaven.

Online inchecken kan vanaf 7 dagen voor vertrek indien je geen toegewezen zitplaats koopt, anders is dit 30 dagen. Je moet gegevens van je paspoort/ID kaart invullen bij het online inchecken.

(Vanaf 1 Oktober 2009 is inchecken op de luchthaven niet meer mogelijk bij Ryanair)!

Iets fout gedaan?
Kom je er te laat achter dat je wat fout hebt gedaan, dan heb je net als bij andere maatschappijen pech. Gelukkig kun je voor weinig geld een nieuw ticket boeken.

Hoe zit dat nou met de handbagage?
Iedere passagier (ongeacht of je betaalt voor ruimbagage of niet) die met Ryanair vliegt heeft het recht om 2 stuks handbagage mee te nemen:

- 1 stuk handbagage van 10kg. De maximale afmetingen van dit stuk handbagage zijn: 55 x 40 x 20 centimeter. Het stuk handbagage mag niet meer dan 10 kilo wegen. Op de afmetingen wordt erg streng gecontroleerd, te groot = in het ruim aan minimum ¤50.
- 1 klein tasje. De maximale afmetingen hiervan zijn 35 x 20 x 20cm.
Er mogen tegenwoordig maximaal 90 stuks handbagage (groot formaat) mee het cabine in. Het kan dus mogelijk zijn dat je handbagage alsnog het laadruim in gaat, zonder extra kosten. Het lijkt erop dat mensen met een tweede (hand)tas hier eerder voor uitgekozen worden.

Algemene veiligheidsregels (ook met betrekking tot vloeistoffen) zijn te lezen op de website van Eindhoven Airport.

Daarnaast kunnen er per luchthaven nog extra regels zijn.

En al die extra kosten?
Er zijn geen extra kosten, het zijn kortingen die je krijgt als je van bepaalde faciliteiten geen gebruik maakt. Je kan kiezen voor
- één of meerdere stuks bagage inchecken of alleen handbagage meenemen
- als eerste aan boord te gaan
- plaatsen kiezen (als je dit kiest mag je ook meteen de priority lane gebruiken)
- sportuitrusting meenemen
- een reisverzekering afsluiten
- hotels, autohuur etc. regelen
- betalen met een normale Creditcard of met een Visa Elektron (hieronder meer over creditcardkosten)

En aan boord kun je ook nog er zelf voor kiezen wat te eten en drinken te kopen.

Erg bepalend voor de prijs van de vlucht zijn:
- reizen in duurdere periodes zoals hoogseizoen of weekenden
- reizen vanaf goedkopere of duurdere vliegvelden (bijvoorbeeld: Op Eindhoven Airport betaal je 40 euro aan belastingen en toeslagen terwijl je op Weeze Airport maar 16 euro aan belastingen en toeslagen betaalt)

Soms zie ik een aanbieding dat je voor ¤10,- (of minder) per enkele reis kan vliegen, is dat echt waar?
Ja! Er zijn hier genoeg mensen die aan het einde van het boekingsproces uitkwamen op ¤10,- (of nog minder zelfs) inclusief alle toeslagen. Dit komt omdat Ryanair dan een deel van jouw belastingen en toeslagen betaald. Dit is de manier van Ryanair om reclame te maken. Je kan er echter vanuit gaan dat er in hetzelfde vliegtuig dan mensen zitten die 20 keer de prijs van jouw ticket hebben betaald, dus Ryanair betaalt het natuurlijk niet echt zelf.
Soms geeft Ryanair zelfs gratis vliegtickets weg! Dan kom je aan het einde van het boekingsproces op ¤0,01 uit.

Kan ik dan ook zonder Creditcardkosten boeken?
Ja dat kan! Door te betalen met een debetkaart (bv. Maestro)

Weeze Airport? Goedkoop vliegen vanaf de Nederlands/Duitse grens?
In Nederland zijn de kosten voor het gebruik van een Luchthaven voor alle vliegmaatschappijen ontzettend duur. Schiphol Airport is bijvoorbeeld na London Heatrow het duurste vliegveld van Europa. Als je vliegt vanaf Eindhoven Airport en Maastricht Airport betaal je meestal rond de 26 euro aan belastingen.

Nog geen 80 Kilometer vanaf Eindhoven, Tussen Nijmegen en Dusseldorf, licht Weeze Airport, oorspronkelijke naam: Niedherrhein Airport (IATA Code: NRN). Het ligt in het dorpje Weeze, net over de grens tussen Nederland en Duitsland bij Nijmegen.

Airport Weeze op Google Maps.

Als je vliegt vanaf Weeze Airport betaal je meestal maar ¤15,- aan luchthavenbelasting, soms minder of geen! Zeker als je met veel mensen reist is dit al snel veel goedkoper dan vliegen vanuit Nederland. En er zijn vanaf Weeze veel meer bestemmingen beschikbaar dan vanaf Nederlandse Ryanair vliegvelden (zie www.ryanair.com). Je kan ook goedkoop vanaf Charleroi in Belgie vliegen. Bij het boekingssysteem van Ryanair heet deze luchthaven "Brussels S. Charleroi (CRL)".

Op de website van Ryanair wordt Weeze Airport ook wel "Dusseldorf (NRN)" genoemd. Ryanair vliegt niet vanaf Dusseldorf International Airport, dus als er Dusseldorf op je Ryanair ticket staat is het altijd vanaf Weeze.


Ik wil toch wat eten en drinken in het vliegtuig kopen. Wat moet ik daarvoor betalen?
Kijk hier voor het inflight menu.

Ik vind het leuk om over Ryanair te praten en om meer te weten te komen over Ryanair, waar kan ik terrecht?
http://www.ryanairfanclub.com/
http://ryanair.site-forums.com/
http://www.facebook.com/pages/Ryanair/90481925067

Huidige aanbiedingen: http://www.ryanair.com/site/NL/?fares=more

De OP is hier te vinden!

TVP's en offtopic reacties vliegen het topic uit!
pi_153671977
ha fijn, we gaan weer verder :). Mijn laatste vlucht met Ryanair was vanuit Warschau. Enkel goede ervaringen gehad met de maatschappij (zeker 30+ keer mee gereisd)
  vrijdag 19 juni 2015 @ 19:56:55 #3
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_153675159
Volgens mij hebben ze het " en we zijn alweer op tijd geland-bandje " niet meer....
pi_153676023
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:56 schreef BeamofLight het volgende:
Volgens mij hebben ze het " en we zijn alweer op tijd geland-bandje " niet meer....
Jawel, alleen een andere melodie :D
pi_153751244
Ik vlieg vanuit Charleroi Airport. Het is de eerste keer met Ryanair maar mijn vriendin haat deze maatschappij, dus hopelijk komt alles goed.

We zitten wat verveeld met de bagage en het inchecken. Is de kans groot dat we gewoon naast elkaar zitten? En hoe zit het met de terugvlucht? Kunnen wij de heen- en terugreis op hetzelfde tijdstip de zitplaatsen gratis vastleggen?
Cindy De Vuyst
  maandag 22 juni 2015 @ 18:24:22 #6
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_153752344
Je kan voor 5 euro p.p. per vlucht een plaats kiezen (of 10 euro voor de "Premium"-plekken met meer beenruimte volgensmij).
Ik zou zelf niet weten of je automatisch plekken naast elkaar krijgt.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_153753000
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 18:24 schreef MacorgaZ het volgende:
Je kan voor 5 euro p.p. per vlucht een plaats kiezen (of 10 euro voor de "Premium"-plekken met meer beenruimte volgensmij).
Ik zou zelf niet weten of je automatisch plekken naast elkaar krijgt.
Als je 2 personen in 1 boeking hebt kom je gewoon bij elkaar te zitten.
Abracadabra, tapate guarra!
pi_153753176
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 18:52 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Als je 2 personen in 1 boeking hebt kom je gewoon bij elkaar te zitten.
Ben je dat zeker? We hebben samen geboekt, dat wel. Mijn vriendin is snel misselijk in een vliegtuig. Dus lijkt het me aangewezen dat ik gewoon naast haar zit.
Cindy De Vuyst
  maandag 22 juni 2015 @ 20:25:56 #9
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_153755433
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 18:52 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Als je 2 personen in 1 boeking hebt kom je gewoon bij elkaar te zitten.
nee das niet zeker. Ze vullen a B C D E en F op. Je kunt dus C en D hebben ( ook naast elkaar trouwens ) of F en A
pi_153756710
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 19:00 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Ben je dat zeker? We hebben samen geboekt, dat wel. Mijn vriendin is snel misselijk in een vliegtuig. Dus lijkt het me aangewezen dat ik gewoon naast haar zit.
Nee. Het kan net zijn dat jij 17F hebt en zij 18A. Als je het echt zeker wilt weten moet je betalen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_153757564
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is gewoon gratis neem ik aan?
Dan check ik wel 7 dagen op voorhand in, zitten we waarschijnlijk wel samen!
Cindy De Vuyst
  maandag 22 juni 2015 @ 21:30:48 #12
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_153757699
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 21:26 schreef einzeinz het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is gewoon gratis neem ik aan?
Dan check ik wel 7 dagen op voorhand in, zitten we waarschijnlijk wel samen!
je moet betalen....echt hoe moeilijk is t leven nou helemaal...lees gewoon ff

Bij Ryanair is vliegen gratis, de rest kost een beetje
pi_153757779
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 19:00 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Ben je dat zeker? We hebben samen geboekt, dat wel. Mijn vriendin is snel misselijk in een vliegtuig. Dus lijkt het me aangewezen dat ik gewoon naast haar zit.
Als jullie niet naast elkaar zitten, moet ze gewoon een paar keer kokhalzen. Vervolgens bied jij haar buurman/vrouw aan om van plaats te ruilen.
pi_153758589
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 21:30 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

je moet betalen....echt hoe moeilijk is t leven nou helemaal...lees gewoon ff

Bij Ryanair is vliegen gratis, de rest kost een beetje
We betalen 74 euro per persoon (heen- en terug). Er is in totaal 147 euro van mijn rekening gegaan voor Ryanair Dus zo gratis is het volgens mij niet!
Maar goed, ik beklaag me nu al dat ik geen 60 euro meer heb betaald voor een vlucht via Brussels Airlines! Want de commentaren op het web (de laatste 6 maanden) voor Ryanair zijn niet bepaald positief te noemen.
Cindy De Vuyst
pi_153758672
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 22:01 schreef einzeinz het volgende:

[..]

We betalen 80 euro per persoon (heen- en terug). Dus zo gratis is het volgens mij niet!
Maar goed, ik beklaag me nu al dat ik geen 60 euro meer heb betaald voor een vlucht via Brussels Airlines! Want de commentaren op het web (de laatste 6 maanden) voor Ryanair zijn niet bepaald positief te noemen.
je laat je opFOK!ken. Als je gewoon 7 dagen van te voren incheckt, zit je netjes naast je vrouw/vriendin, zonder dat je hier extra voor betaalt. Terugvlucht geldt hetzelfde voor.
Eerst denken, dan typen
  maandag 22 juni 2015 @ 22:06:11 #16
398873 Plofkonijn
Wortels incoming!
pi_153758755
Vliegen met Ryanair is basic, als je alleen vervoer wilt waarbij geen onnodige zaken zijn inbegrepen is Ryanair je vliegtuigmaatschappij. Let er overigens wel op dat je voor de heen-en terugvlucht apart moet inchecken, je checkt dus niet voor je hele boeking in!
Waar vlieg je naartoe?
pi_153759319
quote:
7s.gif Op maandag 22 juni 2015 22:04 schreef Piger het volgende:

[..]

je laat je opFOK!ken. Als je gewoon 7 dagen van te voren incheckt, zit je netjes naast je vrouw/vriendin, zonder dat je hier extra voor betaalt. Terugvlucht geldt hetzelfde voor.
Laat het ons hopen. Mijn vriendin wordt snel misselijk. Ik wil dus graag naast haar zitten, ik heb al zoveel moeite moeten doen om te vliegen. En Ryanair zag ze oorspronkelijk al helemaal niet zitten. Na lang aandringen heeft ze dan toch maar toegegeven.

quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 22:06 schreef Plofkonijn het volgende:
Vliegen met Ryanair is basic, als je alleen vervoer wilt waarbij geen onnodige zaken zijn inbegrepen is Ryanair je vliegtuigmaatschappij. Let er overigens wel op dat je voor de heen-en terugvlucht apart moet inchecken, je checkt dus niet voor je hele boeking in!
Waar vlieg je naartoe?
We vliegen naar Budapest.
Cindy De Vuyst
  maandag 22 juni 2015 @ 22:24:51 #18
398873 Plofkonijn
Wortels incoming!
pi_153759490
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 22:20 schreef einzeinz het volgende:

[..]

We vliegen naar Budapest.
Oké, dat valt qua vliegtijd gelukkig mee (ca. 1,5 uur). Al dan niet misselijk worden zal niet echt van Ryanair afhangen, maar wel van de weersomstandigheden.
Als je zeker wil zijn dat je naast haar zit zou ik een standaard stoel reserveren, kost je 2x ¤5 (enkele reis) maar dan weet je wel waar je aan toe bent. Na het inchecken kun je je stoel niet meer wijzigen namelijk.
pi_153760935
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 22:24 schreef Plofkonijn het volgende:

[..]

Oké, dat valt qua vliegtijd gelukkig mee (ca. 1,5 uur). Al dan niet misselijk worden zal niet echt van Ryanair afhangen, maar wel van de weersomstandigheden.
Als je zeker wil zijn dat je naast haar zit zou ik een standaard stoel reserveren, kost je 2x ¤5 (enkele reis) maar dan weet je wel waar je aan toe bent. Na het inchecken kun je je stoel niet meer wijzigen namelijk.
Als ik het goed begrijp, hoef ik op zich niet te betalen. Als ik een week op voorhand incheck zal ik ook bij haar zitten.
We vliegen heel laat, dus ik hoef niet aan het raampje te zitten. Ik zal toch niets zien!
Cindy De Vuyst
  maandag 22 juni 2015 @ 23:03:23 #20
398873 Plofkonijn
Wortels incoming!
pi_153760973
's Nachts buitenkijken is ook wel eens leuk hoor :P
Als je op tijd bent zal het wel meevallen inderdaad.
Als je de stoeltoewijzing van Ryanair gebruikt, betaal je inderdaad niets extra's.
Mijn ervaring is dat je dan vaak wel bij elkaar geplaatst wordt.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 00:37:12 #21
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_153764174
Shit, jammer dat Dusseldorf Weeze > London 9,99 is en vanuit Eindhoven naar London 19,99 ;(
Qua "wauw goedkoop"-gevoel toch minder leuk.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_153765752
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 22:01 schreef einzeinz het volgende:

[..]

We betalen 74 euro per persoon (heen- en terug). Er is in totaal 147 euro van mijn rekening gegaan voor Ryanair Dus zo gratis is het volgens mij niet!
Maar goed, ik beklaag me nu al dat ik geen 60 euro meer heb betaald voor een vlucht via Brussels Airlines! Want de commentaren op het web (de laatste 6 maanden) voor Ryanair zijn niet bepaald positief te noemen.
Zeiksnor. Vliegen met Ryanair is prima.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_153765767
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 23:01 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp, hoef ik op zich niet te betalen. Als ik een week op voorhand incheck zal ik ook bij haar zitten.
We vliegen heel laat, dus ik hoef niet aan het raampje te zitten. Ik zal toch niets zien!
Jij hebt echt nog nooit gevlogen he? Die verlichte steden van boven bekijken is erg mooi.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_153766004
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 22:01 schreef einzeinz het volgende:

[..]

We betalen 74 euro per persoon (heen- en terug). Er is in totaal 147 euro van mijn rekening gegaan voor Ryanair Dus zo gratis is het volgens mij niet!
Maar goed, ik beklaag me nu al dat ik geen 60 euro meer heb betaald voor een vlucht via Brussels Airlines! Want de commentaren op het web (de laatste 6 maanden) voor Ryanair zijn niet bepaald positief te noemen.
74 pp maar 147 totaal is oplichting? Whut?
pi_153766729
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 22:01 schreef einzeinz het volgende:

[..]

We betalen 74 euro per persoon (heen- en terug). Er is in totaal 147 euro van mijn rekening gegaan voor Ryanair Dus zo gratis is het volgens mij niet!
Maar goed, ik beklaag me nu al dat ik geen 60 euro meer heb betaald voor een vlucht via Brussels Airlines! Want de commentaren op het web (de laatste 6 maanden) voor Ryanair zijn niet bepaald positief te noemen.
Er zijn relatief veel slechte reviews over Ryanair omdat er veel domme mensen zijn die de regels niet lezen, daardoor de regels breken en als gevolg extra moeten betalen. Hou je gewoon aan de voorwaarden en er is niets aan de hand. Bij verreweg de meeste Ryanair klanten gaat het prima.

Ze hebben een zeer moderne vloot, goedkope reizen en sinds een jaar ook een veel betere service.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 23 juni 2015 @ 09:54:59 #26
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_153768346
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 02:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

74 pp maar 147 totaal is oplichting? Whut?
Hij neemt de opmerking 'bij Ryanair is vliegen gratis, de rest kost extra' iets te serieus i.p.v. het idee te snappen ;).
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_153768810
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 22:20 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Laat het ons hopen. Mijn vriendin wordt snel misselijk. Ik wil dus graag naast haar zitten, ik heb al zoveel moeite moeten doen om te vliegen. En Ryanair zag ze oorspronkelijk al helemaal niet zitten. Na lang aandringen heeft ze dan toch maar toegegeven.
Waarom betaal je dan niet gewoon die twee tientjes extra om zeker te weten dat je naast elkaar zit? :?

De kans is nu ook groot, maar als je het zo graag wil dan snap ik niet waarom je niet die paar euro neerlegt en van dat gezeik af bent.
pi_153772628
Vloog vorige week met easyjet en transavia. Allebei te laat...

En 3 weken terug met norwegian. Ook te laat.

Met ryanair heb ik dus nog nooit vertraging gehad. :P
  dinsdag 23 juni 2015 @ 20:21:16 #29
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_153785281
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 13:19 schreef Yreal het volgende:
Vloog vorige week met easyjet en transavia. Allebei te laat...

En 3 weken terug met norwegian. Ook te laat.

Met ryanair heb ik dus nog nooit vertraging gehad. :P
Ik wel, maar dat kwam door een stroomstoring in België :7
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 23:55:35 #30
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_153792240
Over drie weken met Ryanair vliegen... Ben erg benieuwd! Koffer is 1 cm te hoog, maar ik hoop/ga ervan uit dat ze daar niet moeilijk over doen.

Nu nog even het hotel mailen of we daar de boardingpasses uit kunnen printen, aangezien dat niet kan voordat we op vakantie gaan.

Vind het toch allemaal spannend.. 😝 vooral omdat een foutje gigantisch veel geld kan kosten....
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  woensdag 24 juni 2015 @ 00:30:29 #31
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_153792887
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 23:55 schreef Spaardertje het volgende:
Over drie weken met Ryanair vliegen... Ben erg benieuwd! Koffer is 1 cm te hoog, maar ik hoop/ga ervan uit dat ze daar niet moeilijk over doen.

Nu nog even het hotel mailen of we daar de boardingpasses uit kunnen printen, aangezien dat niet kan voordat we op vakantie gaan.

Vind het toch allemaal spannend.. 😝 vooral omdat een foutje gigantisch veel geld kan kosten....
Maak je niet druk, indien er in het hotel niet geprint kan worden Is er altijd wel een internetcafe waar je kan printen. Geniet lekker
  woensdag 24 juni 2015 @ 00:53:26 #32
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_153793194
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 00:30 schreef pahlawan het volgende:

[..]

Maak je niet druk, indien er in het hotel niet geprint kan worden Is er altijd wel een internetcafe waar je kan printen. Geniet lekker
Blij dat je dit zegt want eigenlijk heb je natuurlijk helemaal gelijk!
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_153793270
Zou ook een van de weinige hotels ter wereld zijn waar ze niet boardingpass voor je printen. Komt goed. Veel plezier
  woensdag 24 juni 2015 @ 19:58:22 #34
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_153811884
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 23:55 schreef Spaardertje het volgende:
Over drie weken met Ryanair vliegen... Ben erg benieuwd! Koffer is 1 cm te hoog, maar ik hoop/ga ervan uit dat ze daar niet moeilijk over doen.

Nu nog even het hotel mailen of we daar de boardingpasses uit kunnen printen, aangezien dat niet kan voordat we op vakantie gaan.

Vind het toch allemaal spannend.. 😝 vooral omdat een foutje gigantisch veel geld kan kosten....
Ik gebruik meestal de app in plaats van papieren boarding pass bij ryanair.
Tenzij je toevallig hier naartoe gaat:
quote:
Does Ryanair have a mobile boarding pass service?

Yes. mobile boarding passes are accepted on flights from the majority of airports on our network, however some airports cannot accept mobile boarding passes, please see the list of airports below:
Agadir
Essaouira
Fez
Nador
Oujda
Marrakesh
Rabat
Tangier
Zaragoza
Alghero
Kefalonia
Volos
Customers traveling from these airports must check in online and print out a paper boarding pass for their flight(s).
  woensdag 24 juni 2015 @ 21:06:47 #35
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_153813947
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 19:58 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Ik gebruik meestal de app in plaats van papieren boarding pass bij ryanair.
Tenzij je toevallig hier naartoe gaat:

[..]

Ik wil het ook best via de app doen alleen kan ik de app niet vinden met mijn iPhone.
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_153814754
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_153815163
Huh sinds wanneer hebben ze dat dan? 2011 iig nog niet, toen had ik al wel online ingecheckt maar geen print kunnen maken. Ze konden makkelijk printje maken of pdf vanaf m'n mobiel scannen maar nee ik moest helemaal naar de betaal-balie om daar lang in de rij te staan en 40 euro te lappen, met bonnetje van betaald op zak terug naar incheck-balie en daar lag het printje van boarding pass al klaar.

Die onkosten/boete was 2 jaar terug ofzo nog verhoogd naar 100 euro. Dus ben beetje verbaasd dat het nu wel via je telefoon kan zoals dat bij bv KLM al jaaaaaren kan.
pi_153815614
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 21:40 schreef VacaLoca het volgende:
Huh sinds wanneer hebben ze dat dan? 2011 iig nog niet, toen had ik al wel online ingecheckt maar geen print kunnen maken. Ze konden makkelijk printje maken of pdf vanaf m'n mobiel scannen maar nee ik moest helemaal naar de betaal-balie om daar lang in de rij te staan en 40 euro te lappen, met bonnetje van betaald op zak terug naar incheck-balie en daar lag het printje van boarding pass al klaar.

Die onkosten/boete was 2 jaar terug ofzo nog verhoogd naar 100 euro. Dus ben beetje verbaasd dat het nu wel via je telefoon kan zoals dat bij bv KLM al jaaaaaren kan.
Volgens mij sinds vorig jaar nadat de RvB van O'Leary had geëist dat de service aan klanten drastisch moest verbeteren. Er kwam toen een inventarisatie van wat klanten wilden en dit was een van de uitkomsten.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_153815726
Top. Al zullen ze het dus wel doorberekenen in de tickets want van hun base kosten kan niet echt verder wat afgesnoept worden en (on)kosten service komen daar dus nog bij. Als ik zag hoe druk het toen was bij die betaal-balie maakten ze echt wel een redelijk deel van hun winst op die afstraffingen voor niet hebben boardingkaart, typefoutjes en teveel bagage e.d.

Merk je ook wel in trend ticketprijzen Ryanair afgelopen jaren.

Weet niet wat beter is, low fair / low service of meer service voor die korte stukjes waar iedereen meer voor betaalt.
  woensdag 24 juni 2015 @ 22:01:06 #40
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_153815751
quote:
Bij mij komt er dan te staan dat het niet met de Nederlandse Appstore kan. Als ik het dan via de Amerikaanse probeer, staat er dat ik de app niet kan "kopen".. Erg vaag en jammer.
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  woensdag 24 juni 2015 @ 22:02:57 #41
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_153815804
Wat ik trouwens ook raar vind is dat als je bent ingecheckt, dus je documentgegevens van id kaart/paspoort hebt ingevuld, deze niet meer kan bekijken. Er staat dat als er iets niet klopt je deze telefonisch kan laten wijzigen, maar je kunt ze dus niet eens controleren achteraf....
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_153815823
Ze mogen die app sws wel verbeteren overigens, ontzettend traag.
  woensdag 24 juni 2015 @ 22:41:32 #43
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_153816859
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 21:59 schreef VacaLoca het volgende:
Top. Al zullen ze het dus wel doorberekenen in de tickets want van hun base kosten kan niet echt verder wat afgesnoept worden en (on)kosten service komen daar dus nog bij. Als ik zag hoe druk het toen was bij die betaal-balie maakten ze echt wel een redelijk deel van hun winst op die afstraffingen voor niet hebben boardingkaart, typefoutjes en teveel bagage e.d.

Merk je ook wel in trend ticketprijzen Ryanair afgelopen jaren.

Weet niet wat beter is, low fair / low service of meer service voor die korte stukjes waar iedereen meer voor betaalt.
Voor mij persoonlijk maakt het geen verschil meer service, de ene keer per jaar dat ik met Ryanair vlieg omdat dit moet zorg ik er wel voor dat ik mijn zaken op orde heb en ik minimale handbagage en mijn boarding pass uitgeprint heb.

Maar Ryanair bekijkt dit natuurlijk vanuit hun oogpunt, en service naar klanten toe betekent ook wat meer positieve kijk op Ryanair waardoor men weer sneller tot een aankoop van een Ryanair vlucht overgaat.
Want Ryanair heeft er niets aan om alleen maar negatief in het nieuws te komen, hetzij in het nieuws of op internetfora, althans niet als Ryanair eigenlijk wel iets te verwijten valt, nu kan Ryanair aangeven dat je dus de mogelijkheid hebt om via een smartphone in te checken naast de al reguliere methode van boarding pass printen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 24 juni 2015 @ 22:50:53 #44
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_153817163
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 21:06 schreef Spaardertje het volgende:

[..]

Ik wil het ook best via de app doen alleen kan ik de app niet vinden met mijn iPhone.
Hmz, daar heb ik dan weer geen ervaring mee.

Afhankelijk van het land waar je naartoe gaat kan het sowieso wel handig zijn om een extra (android) phone mee te nemen.
Was afgelopen maand in de Oekraine. T-mobile vroeg ¤ 2,5 per mb aan roaming kosten. Voor UAH170 (¤ 6,90) een lokale prepaid sim gekocht met 300 minuten, 200 sms en 4GB data, en het extra telefoontje als hotspot ingezet zodra ik even wilde internetten.
  woensdag 24 juni 2015 @ 22:53:38 #45
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_153817255
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 22:50 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Hmz, daar heb ik dan weer geen ervaring mee.

Afhankelijk van het land waar je naartoe gaat kan het sowieso wel handig zijn om een extra (android) phone mee te nemen.
Was afgelopen maand in de Oekraine. T-mobile vroeg ¤ 2,5 per mb aan roaming kosten. Voor UAH170 (¤ 6,90) een lokale prepaid sim gekocht met 300 minuten, 200 sms en 4GB data, en het extra telefoontje als hotspot ingezet zodra ik even wilde internetten.
Goede tip, echter vind ik het op vakantie juist heerlijk om minder connected dan thuis te zijn., 🙊😝
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  woensdag 24 juni 2015 @ 23:00:33 #46
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_153817522
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 22:53 schreef Spaardertje het volgende:

[..]

Goede tip, echter vind ik het op vakantie juist heerlijk om minder connected dan thuis te zijn., 🙊😝
Ik ook, maar in dit geval was ik drie weken in mijn eentje weg, en zeker in zo'n land waar het toch erg lastig communiceren is voor iemand die geen Oekraiens of Russisch spreekt (ik lees ook geen cyrillisch alfabet) google wel erg vaak je beste vriend :) Bovendien trekt zo'n hotspot functie ook snel genoeg je batterij leeg dat je hem alleen aan zet als je hem echt ergens voor wilt gebruiken.
  woensdag 24 juni 2015 @ 23:36:05 #47
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_153819061
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 23:00 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Ik ook, maar in dit geval was ik drie weken in mijn eentje weg, en zeker in zo'n land waar het toch erg lastig communiceren is voor iemand die geen Oekraiens of Russisch spreekt (ik lees ook geen cyrillisch alfabet) google wel erg vaak je beste vriend :) Bovendien trekt zo'n hotspot functie ook snel genoeg je batterij leeg dat je hem alleen aan zet als je hem echt ergens voor wilt gebruiken.
Dat kan ik me inderdaad wel voorstellen!
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  donderdag 25 juni 2015 @ 08:55:08 #48
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_153823959
Hoeveel rijen stoelen zijn er ook alweer in het vliegtuig?
Wij zitten op rij 24, volgens mij is dat zowat achteraan of niet?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_153824535
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 08:55 schreef Luxuria het volgende:
Hoeveel rijen stoelen zijn er ook alweer in het vliegtuig?
Wij zitten op rij 24, volgens mij is dat zowat achteraan of niet?
33, 24 is net achter de vleugel.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 25 juni 2015 @ 09:43:07 #50
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_153824705
Ik merk dat ik de vakantie gewoon uitzoek obv de bestemmingen van Ryanair Eindhoven/Weeze.
Hoe ziek is dat?
  donderdag 25 juni 2015 @ 10:11:09 #51
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_153825178
quote:
4s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:32 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

33, 24 is net achter de vleugel.
Oke thnx!
All she wants and needs is just a little taste..
pi_153825705
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 10:11 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Oke thnx!
zie ook hier:

http://www.seatguru.com/a(...)r_Boeing_737-800.php
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 25 juni 2015 @ 10:46:38 #53
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_153825797
quote:
Ah, handig ^O^
All she wants and needs is just a little taste..
pi_153825998
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:43 schreef BeamofLight het volgende:
Ik merk dat ik de vakantie gewoon uitzoek obv de bestemmingen van Ryanair Eindhoven/Weeze.
Hoe ziek is dat?
avontuurlijk joh
  dinsdag 7 juli 2015 @ 10:22:21 #55
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_154136167
Rij 20 naar LPA.. Dat zal een feest worden. :P

Dan had ik maar een stoel moeten reserveren.
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_154136237
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 10:22 schreef Spaardertje het volgende:
Rij 20 naar LPA.. Dat zal een feest worden. :P

Dan had ik maar een stoel moeten reserveren.
Wat is er mis met rij 20? Boven de vleugel is statistisch gezien de veiligste plaats van en vliegtuig.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 7 juli 2015 @ 22:27:50 #57
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_154156095
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 10:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat is er mis met rij 20? Boven de vleugel is statistisch gezien de veiligste plaats van en vliegtuig.
Het gebrul van de motoren.. Maar je kan het ook positief bekijken.. Geen stank van de toiletten en idd het veiligste zitten. :)
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  woensdag 8 juli 2015 @ 08:30:55 #58
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_154163047
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:43 schreef BeamofLight het volgende:
Ik merk dat ik de vakantie gewoon uitzoek obv de bestemmingen van Ryanair Eindhoven/Weeze.
Hoe ziek is dat?
Niet ik vlieg alleen vanaf EHV welke maatschappij boeit me niet. Valt wel op dat de terugreis boeken goedkoper is als je betaals met de valute uit het land waar je op vakantie bent (Creditcard). Je boekt feitelijk 2x een heenreis.
pi_154163487
Wat ik me dus nu afvraag,

Je krijgt altijd een stoel toegewezen, dus het is niet zo dat het vrije stoelkeuze is op het moment dat je het vliegtuig instapt?

Als ik dus niet betaal voor een stoel kan ik 24F aangewezen krijgen en mijn vriendin 25A?
Als ik wel betaal, kan ik netjes 2 stoelen naast elkaar reserveren en dan dus ook altijd zonder dat er al iemand zit, gewoon netjes gaan zitten?
  woensdag 8 juli 2015 @ 09:20:04 #60
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_154163517
Ja
pi_154163578
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 09:17 schreef Swaxie het volgende:
Wat ik me dus nu afvraag,

Je krijgt altijd een stoel toegewezen, dus het is niet zo dat het vrije stoelkeuze is op het moment dat je het vliegtuig instapt?

Als ik dus niet betaal voor een stoel kan ik 24F aangewezen krijgen en mijn vriendin 25A?
Als ik wel betaal, kan ik netjes 2 stoelen naast elkaar reserveren en dan dus ook altijd zonder dat er al iemand zit, gewoon netjes gaan zitten?
Jup. Persoonlijk heb ik er geen probleem mee als ik tijdens een korte vlucht even niet naast mijn reispartner kan zitten en vaak zit je toch wel naast elkaar als je samen incheckt, maar als je het echt zeker wilt weten moet je betalen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 8 juli 2015 @ 10:33:58 #62
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_154164504
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 22:27 schreef Spaardertje het volgende:

[..]

Het gebrul van de motoren.. Maar je kan het ook positief bekijken.. Geen stank van de toiletten en idd het veiligste zitten. :)
Gebrul van de motoren??? Nooit meer gevlogen zeker na die DC8-vlucht in 1983?
It's not a lie, if you believe
  woensdag 8 juli 2015 @ 10:53:52 #63
340341 Blester
Membre très utile
pi_154164886
Ryanair twitterde op woensdag 08-07-2015 om 09:21:37 #Ryanair celebrates 30 years of low fares with 1 million ¤19.85 seat sale http://t.co/VXzUfdaVB0 http://t.co/m0T4vCaxiy reageer retweet
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_154165042
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:43 schreef BeamofLight het volgende:
Ik merk dat ik de vakantie gewoon uitzoek obv de bestemmingen van Ryanair Eindhoven/Weeze.
Hoe ziek is dat?
Neh, ik woon vlakbij Schiphol (Utrecht) dus ik wil ook nog wel eens een goedkope EasyJet, Transavia of KLM vlucht pakken vanaf daar. Verder vlieg ik ook voor stedentrips graag met WizzAir, meestal van Eindhoven maar laatst ook een keer van Groningen (voor 20 euro heen en weer naar Gdansk).
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_154175217
Schooiers. Ze hebben een nieuw parkeersysteem op Weeze: 2 euro "entree" en dan kun je een uur lang "gratis" parkeren. En ja, die portals staan meteen aan het begin, dus kiss & ride is er ook niet meer bij.

:r.
pi_154175669
quote:
13s.gif Op woensdag 8 juli 2015 17:14 schreef r8v2 het volgende:
Schooiers. Ze hebben een nieuw parkeersysteem op Weeze: 2 euro "entree" en dan kun je een uur lang "gratis" parkeren. En ja, die portals staan meteen aan het begin, dus kiss & ride is er ook niet meer bij.

:r.
In hoeverre is dat de schuld van Ryanair?
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_154176750
Niet. Maar aangezien veel Nederlanders vanaf Weeze vliegen met Ryanair is het enigzins relevant.
pi_154227779
http://www.telegraaf.nl/b(...)eding_vliegen__.html

Het zou zomaar een Ryanair klant kunnen zijn _O-
pi_154228556
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 18:33 schreef DutchieBre het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)eding_vliegen__.html

Het zou zomaar een Ryanair klant kunnen zijn _O-
Dat doet ie helemaal zelf. Ik had het als luchtvaartmaatschappij niet gepikt trouwens.
pi_154229295
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 19:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat doet ie helemaal zelf. Ik had het als luchtvaartmaatschappij niet gepikt trouwens.
Ja, lompe actie gewoon
pi_154236217
Ik weet nog dat ik een tijd terug een app van Ryanair had voor mijn incheckformulier. Die kon ik dan digitaal laten zien. Nu kan ik deze app nergens meer vinden in de iPhone app store... Bestaat hij niet meer?
pi_154383858
Wat is er nou aan de hand in Denemarken? Ik snap het niet helemaal.
pi_154383947
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 11:44 schreef Yreal het volgende:
Wat is er nou aan de hand in Denemarken? Ik snap het niet helemaal.
Niet heel veel spannends. Omdat er geen overeenkomst is met de vakbonden over minimumsalarissen hebben ze hun enige gebaseerde toestel vanuit Kopenhagen weggehaald. Meeste routes van/naar Kopenhagen blijven gewoon bestaand omdat deze nu vanaf andere bases gevlogen worden. Wellicht dat hetzelfde in Billund ook nog gebeurt.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_154384026
vandaag een mail dat vliegen naar griekenland 30% korting is, ben toevallig nog een vakantie uit het zoeken voor eind augustus, maar twijfel of dat wel verstandig is om naar kreta te gaan
pi_154384339
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 11:49 schreef planethugo het volgende:
vandaag een mail dat vliegen naar griekenland 30% korting is, ben toevallig nog een vakantie uit het zoeken voor eind augustus, maar twijfel of dat wel verstandig is om naar kreta te gaan
ongetwijfeld niet. Ze geven die tickets natuurlijk niet zomaar weg.
pi_154386127
Denk dat er niks onveiligs aan is hoor, ze lijken voorlopig weer gered en Ryanair heeft vermoedelijk vrij weinig tickets verkocht de afgelopen tijd naar Griekenland door al het nieuws. Ze willen de vliegtuigen gewoon vullen.
pi_154386349
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 11:49 schreef planethugo het volgende:
vandaag een mail dat vliegen naar griekenland 30% korting is, ben toevallig nog een vakantie uit het zoeken voor eind augustus, maar twijfel of dat wel verstandig is om naar kreta te gaan
Wat is er onverstandig aan? Ze lijken gewoon gered te zijn (voorlopig) en sowieso is het op die eilanden een stuk rustiger dan in Athene. Zeker als je all-inclusive gaat heb je vrij weinig te vrezen, maar ook alle restaurantjes en kroegjes in de vakantiedorpen en steden zijn gewoon open.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 16 juli 2015 @ 19:10:32 #78
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_154394175
quote:
2s.gif Op donderdag 16 juli 2015 11:47 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Niet heel veel spannends. Omdat er geen overeenkomst is met de vakbonden over minimumsalarissen hebben ze hun enige gebaseerde toestel vanuit Kopenhagen weggehaald. Meeste routes van/naar Kopenhagen blijven gewoon bestaand omdat deze nu vanaf andere bases gevlogen worden. Wellicht dat hetzelfde in Billund ook nog gebeurt.
Ze hebben het toestel wat op Kopenhagen stond nu in Kaunas, Litouwen neergezet, en vliegen daar een achterlijke ochtendvlucht van 04.40 mee richting Kopenhagen zodat het toestel daar kan worden ingezet voor de geplande vluchten en aan het eind van de dag gaat deze daar weer heen.

Op deze manier heeft men geen officiële basis in Kopenhagen en mag er niet gestaakt worden, door de geplande inzet moet er echter wel een crew wissel plaatsvinden, en ik ben benieuwd waar men die crewwissel gaat uitvoeren.
Daarnaast, de ochtend en avondvlucht naar Kaunas zijn niet boekbaar en het betreft dus echt een positioning flight, nu komt dat wel vaker voor maar dit kost toch ook brandstof en crew uren, dus geld, de vraag is of deze kosten opwegen tegen de baten. (Al snap ik wel dat als de huidige Ryanair constructie welke ze in de rest van Europa ook gebruiken ergens illegaal wordt verklaard dat dan meerdere landen volgen, dus men wil eventuele rechtsgang voorkomen). Men doet dit al wel enige tijd succesvol in Marseille, daar heeft men 4 vliegtuigen op de grond, maar de crew is niet lokaal en wordt de avond ervoor ingevlogen, dit alles om de Franse wetgeving te omzeilen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_154514701
Iemand al te maken gehad met de laatst toegevoegde fees? link
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 21 juli 2015 @ 15:27:32 #80
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_154514776
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 15:24 schreef Thetallguy het volgende:
Iemand al te maken gehad met de laatst toegevoegde fees? link
_O-
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_155558545
Dus ik voor 13+17euro eindhoven - turijn - charleroi geboekt. Is dit vlucht nu ineens 10+14. Zeg maar nog gewoon onder hun eigen aanbieding-vanaf-prijs. Boeven zijn het ook...
pi_155783414
Eindelijk ook vanaf Schiphol.

Ryanair gaat vanaf 27 oktober dus voor 9.99EUR(va) tussen Amsterdam en Dublin vliegen, en in loop van 2016 meer routes (wss voornamelijk zuid EU)
pi_155783448
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 12:31 schreef Pechvogels het volgende:
Eindelijk ook vanaf Schiphol.

Ryanair gaat vanaf 27 oktober dus voor 9.99EUR(va) tussen Amsterdam en Dublin vliegen, en in loop van 2016 meer routes (wss voornamelijk zuid EU)
mooi mooi
pi_155785559
Standaard tarief wordt 10 euro minder dan aer lingus. Lekker boeiend, genoeg mensen die dat met liefde uitgeven om met een normale club te kunnen vliegen. Maar de KLM schreeuwt alweer moord en brand :')
pi_155785920
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 14:04 schreef Yreal het volgende:
Standaard tarief wordt 10 euro minder dan aer lingus. Lekker boeiend, genoeg mensen die dat met liefde uitgeven om met een normale club te kunnen vliegen. Maar de KLM schreeuwt alweer moord en brand :')
Of niet om 5 uur in de ochtend op Schiphol willen staan op hun vakantie :P
pi_155785990
Desalniettemin, geboekt voor 20 euro voor een dagretourtje.
pi_155786532
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 12:31 schreef Pechvogels het volgende:
Eindelijk ook vanaf Schiphol.

Ryanair gaat vanaf 27 oktober dus voor 9.99EUR(va) tussen Amsterdam en Dublin vliegen, en in loop van 2016 meer routes (wss voornamelijk zuid EU)
Jammer, had op een leukere stad gehoopt. Hoop dat ze binnenkort met vluchten op Lissabon / Porto komen, dan wil ik wel zo'n aanbieding meepakken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_155787538
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 14:04 schreef Yreal het volgende:
Standaard tarief wordt 10 euro minder dan aer lingus. Lekker boeiend, genoeg mensen die dat met liefde uitgeven om met een normale club te kunnen vliegen. Maar de KLM schreeuwt alweer moord en brand :')
Voor dat kleine stukje hoef ik niet per se met Cunnu Lingus te vliegen, Ryanair is prima daarvoor ^O^
pi_155789994
quote:
6s.gif Op donderdag 3 september 2015 14:28 schreef Yreal het volgende:
Desalniettemin, geboekt voor 20 euro voor een dagretourtje.
Ja je kan idd voor 19.98 euro (retour) een dagje Dublin pakken. Heenvlucht om 11.00uur en terugvlucht om 19.30uur. Prima tijden ook.
pi_155790679
quote:
10s.gif Op donderdag 3 september 2015 17:23 schreef Pechvogels het volgende:

[..]

Ja je kan idd voor 19.98 euro (retour) een dagje Dublin pakken. Heenvlucht om 11.00uur en terugvlucht om 19.30uur. Prima tijden ook.
alleen die 11 uur is wat jammer
pi_155791287
quote:
9s.gif Op donderdag 3 september 2015 17:46 schreef Yreal het volgende:

[..]

alleen die 11 uur is wat jammer
Wel opvallend. Toestel komt om 930 aan en gaat dus om 11 uur weer weg. Anderhalf uur omdraaitijd, vrij lang voor Ryanair. De overige 3 vluchten zijn wel binnen 25 minuten weer weg. Of ze konden geen goede slots krijgen in de ochtend of er komt nog het een en ander bij op een later moment.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 3 september 2015 @ 20:25:46 #92
414785 sirdanilot
pi_155795052
als die van 11u verplaatst wordt naar 8u of 9u wil ik wel een retourtje Dublin wagen ja
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 3 september 2015 @ 20:46:18 #93
340341 Blester
Membre très utile
pi_155795714
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 12:31 schreef Pechvogels het volgende:
Eindelijk ook vanaf Schiphol.

Ryanair gaat vanaf 27 oktober dus voor 9.99EUR(va) tussen Amsterdam en Dublin vliegen, en in loop van 2016 meer routes (wss voornamelijk zuid EU)
_O- _O-

Dag dag KLM :)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_155796029
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 18:14 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Wel opvallend. Toestel komt om 930 aan en gaat dus om 11 uur weer weg. Anderhalf uur omdraaitijd, vrij lang voor Ryanair. De overige 3 vluchten zijn wel binnen 25 minuten weer weg. Of ze konden geen goede slots krijgen in de ochtend of er komt nog het een en ander bij op een later moment.
Ik schat in dat de slots met vertrek rond 10:00 uur zeer sporadisch beschikbaar zijn, want KLM vliegt dan zo ongeveer met de complete Europese vloot richting veel bestemmingen, naast de reguliere maatschappijen welke vertrekken, regelmatig duurt het van gate tot daadwerkelijk opstijgen relatief lang.

Ik ben benieuwd, maar direct geboekt ondanks mijn beperkt beschikbare tijd, want om één of andere reden ben ik nog nooit in Dublin geweest....

KLM en Aer Lingus krijgen nu eindelijke eens concurrentie op deze route, iets wat beide maatschappijen niet kunnen gebruiken, maar wat wel goed voor de markt gaat zijn.
Nieuwe bestemmingen in Zuid Europa lijkt mij qua yields voor Ryanair een goed idee, naar Oost Europa zie ik deze in ieder geval niet.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 3 september 2015 @ 21:02:37 #95
340341 Blester
Membre très utile
pi_155796514
Verkeerd gekeken

[ Bericht 96% gewijzigd door Blester op 03-09-2015 21:41:43 ]
~ Love comes unseen; we only see it go
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 3 september 2015 @ 21:33:49 #96
414785 sirdanilot
pi_155798431
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 20:52 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik schat in dat de slots met vertrek rond 10:00 uur zeer sporadisch beschikbaar zijn, want KLM vliegt dan zo ongeveer met de complete Europese vloot richting veel bestemmingen, naast de reguliere maatschappijen welke vertrekken, regelmatig duurt het van gate tot daadwerkelijk opstijgen relatief lang.

Ik ben benieuwd, maar direct geboekt ondanks mijn beperkt beschikbare tijd, want om één of andere reden ben ik nog nooit in Dublin geweest....

KLM en Aer Lingus krijgen nu eindelijke eens concurrentie op deze route, iets wat beide maatschappijen niet kunnen gebruiken, maar wat wel goed voor de markt gaat zijn.
Nieuwe bestemmingen in Zuid Europa lijkt mij qua yields voor Ryanair een goed idee, naar Oost Europa zie ik deze in ieder geval niet.
waarom Oost Europa niet ? Ik zou graag Amsterdam _ Vilnius zien met Ryan air bijvoorbeeld , wat zou kunnen concurreren met dat ellendige wizzair wat op Eindhoven vliegt en één grote ramp is.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_155798875
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 21:33 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

waarom Oost Europa niet ? Ik zou graag Amsterdam _ Vilnius zien met Ryan air bijvoorbeeld , wat zou kunnen concurreren met dat ellendige wizzair wat op Eindhoven vliegt en één grote ramp is.
Wizzair is op zich prima als je zoals mij altijd voorin (gratis) de stoelen kan selecteren. Maar de yields (opbrengsten per stoel) zullen voor bestemmingen in Oost Europa laag zijn, juist door bijvoorbeeld de concurrentie van Wizz Air. Dit soort bestemmingen komen beter tot zijn recht vanaf secundaire luchthavens waar een luchtvaartmaatschappij afspraken kan maken over aantallen passagiers met de luchthaven om zo kortingen te verkrijgen.

Bestemmingen naar het zuiden, vooral in de lente en zomer zijn yield technisch wat interessanter, en dan niet zozeer Amsterdam - Barcelona, die markt is redelijk verzadigd, hoewel het wel een aanval kan zijn op Transavia en Vueling op deze route, maar eerder bestemmingen zoals de Canarische Eilanden, Malaga, en diverse luchthavens in Marokko zit nog wel wat potentie, al zijn dat relatief lange vluchten.

Dublin met deze hoge frequentie en bijbehorende prijzen zijn uiteraard een aanval op het monopolie van Aer Lingus op deze route en laat zien waartoe Ryanair in staat is. Want een dusdanig grote markt naar Ierland is er gewoonweg niet.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 3 september 2015 @ 22:10:16 #98
414785 sirdanilot
pi_155800646
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 21:41 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Wizzair is op zich prima als je zoals mij altijd voorin (gratis) de stoelen kan selecteren. Maar de yields (opbrengsten per stoel) zullen voor bestemmingen in Oost Europa laag zijn, juist door bijvoorbeeld de concurrentie van Wizz Air. Dit soort bestemmingen komen beter tot zijn recht vanaf secundaire luchthavens waar een luchtvaartmaatschappij afspraken kan maken over aantallen passagiers met de luchthaven om zo kortingen te verkrijgen.

Bestemmingen naar het zuiden, vooral in de lente en zomer zijn yield technisch wat interessanter, en dan niet zozeer Amsterdam - Barcelona, die markt is redelijk verzadigd, hoewel het wel een aanval kan zijn op Transavia en Vueling op deze route, maar eerder bestemmingen zoals de Canarische Eilanden, Malaga, en diverse luchthavens in Marokko zit nog wel wat potentie, al zijn dat relatief lange vluchten.

Dublin met deze hoge frequentie en bijbehorende prijzen zijn uiteraard een aanval op het monopolie van Aer Lingus op deze route en laat zien waartoe Ryanair in staat is. Want een dusdanig grote markt naar Ierland is er gewoonweg niet.
ik.ben.een student en voor.mij zijn.budget maatschappijen toch echt.de voornaamste optie.om mee te vliegen. dus of.ik.moet.helemaal naar Eindhoven om naar oost Europa te gaan (wat veel.moeite kost.) of ik.moet een hele dure vlucht vanaf Schiphol boeken. dan zou een Ryan air vlucht vanaf Schiphol een.uitkomst zijn.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_155803842
Ik had mezelf eigenlijk voorgenomen om noooooit meer met Ryanair te vliegen maar toch maar een retourtje Dublin geboekt :')
pi_155803940
quote:
10s.gif Op donderdag 3 september 2015 17:23 schreef Pechvogels het volgende:

[..]

Ja je kan idd voor 19.98 euro (retour) een dagje Dublin pakken. Heenvlucht om 11.00uur en terugvlucht om 19.30uur. Prima tijden ook.
Op welke datum dan? Ik kan alleen terugvluchten van eerdere tijdstippen vinden. Of je moet 3 december bedoelen (de enige terugvlucht van 9,99 voor zover ik kan zien?) maar dan moet je een astronomisch dure heenvlucht van 19,79 nemen als je diezelfde dag wil aankomen.
pi_155804311
Of je vliegt op Zatwrdag heen, beetje sightseeing, gaat daarna lekker de club in en pakt die vroege ochtendvlucht op zondag 👍🏻👍🏻
pi_155805104
Toch wel aardig dat nu ryanair zijn aandelen lingus weg heeft moeten doen, ze ze maar kapot gaan concurreren.
pi_155805680
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 21:33 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

waarom Oost Europa niet ? Ik zou graag Amsterdam _ Vilnius zien met Ryan air bijvoorbeeld , wat zou kunnen concurreren met dat ellendige wizzair wat op Eindhoven vliegt en één grote ramp is.
Ik vind Wizzair een stuk fijner dan Ryanair. Meer ruimte, stuk rustiger tijdens de vlucht (geen loten enzo) en altijd perfect geholpen door de klantenservice.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_155805819
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 23:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik vind Wizzair een stuk fijner dan Ryanair. Meer ruimte, stuk rustiger tijdens de vlucht (geen loten enzo) en altijd perfect geholpen door de klantenservice.
ik ga 16 nov met wizz, 23 met ryanair. Kan ik ze mooi eens naast elkaar leggen.

Eerste keer met wizz. Ben benieuwd.
  vrijdag 4 september 2015 @ 03:34:22 #105
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_155807810
quote:
6s.gif Op donderdag 3 september 2015 15:00 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Jammer, had op een leukere stad gehoopt. Hoop dat ze binnenkort met vluchten op Lissabon / Porto komen, dan wil ik wel zo'n aanbieding meepakken.
Leukere steden dan Dublin? _O-
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
pi_155808571
quote:
12s.gif Op vrijdag 4 september 2015 03:34 schreef lubje25 het volgende:

[..]

Leukere steden dan Dublin? _O-
Ja ik vond Dublin wel leuk maar al met al toch een beetje tegenvallend. Kan zo 10 Europese steden noemen waar ik liever naar terug zou gaan.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_155808828
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 september 2015 00:03 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik ga 16 nov met wizz, 23 met ryanair. Kan ik ze mooi eens naast elkaar leggen.

Eerste keer met wizz. Ben benieuwd.
Ik vlieg in november voor de 3de keer met Wizz en heb er veel zin in.

Zodra je een Wizz vliegtuig binnen stapt is het al een wereld van verschil met Ryanair. Geen schreeuwerige kleuren, vervelende reclame's, geen irritante jingles en storende lotenverkopers. Het ademt gewoon veel meer rust uit. Ik heb het niet gecheckt maar volgens mij heb je ook nog eens meer beenruimte bij Wizz (niet heel veel, maar met mijn 1.96 leek ik het net wel te merken).

Daarnaast heb ik afgelopen juni een groepsreis voor mijn rugbyclub georganiseerd. We zijn toen met 50 man/vrouw naar Gdansk gevlogen. Wizz heeft mij in de voorbereiding op die reis telkens fantastisch geholpen. De klantenservice heeft mij bijvoorbeeld enkele malen teruggebeld, precies en keurig op het afgesproken tijdstip (en geen minuut later). Mails werden ook altijd binnen een uur geantwoord, mits kantoortijden natuurlijk.

Heb ook wel gelachen met dat personeel. We hadden een circusthema en enkelen van ons waren als clown verkleed. Bleek een van de stewardessen als de dood te zijn voor clowns. Zodra ze binnen kwamen vluchtte ze de cockpit in. Ze durfde zelfs niet meer mee te vliegen. Op een gegeven moment kwam een van haar collega's vertellen dat de clowns hun verkleedkleding moesten uitdoen omdat ze anders niet konden vertrekken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Nielsch op 04-09-2015 09:00:16 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_155809996
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 september 2015 08:52 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik vlieg in november voor de 3de keer met Wizz en heb er veel zin in.

Zodra je een Wizz vliegtuig binnen stapt is het al een wereld van verschil met Ryanair. Geen schreeuwerige kleuren, vervelende reclame's, geen irritante jingles en storende lotenverkopers. Het ademt gewoon veel meer rust uit. Ik heb het niet gecheckt maar volgens mij heb je ook nog eens meer beenruimte bij Wizz (niet heel veel, maar met mijn 1.96 leek ik het net wel te merken).

Daarnaast heb ik afgelopen juni een groepsreis voor mijn rugbyclub georganiseerd. We zijn toen met 50 man/vrouw naar Gdansk gevlogen. Wizz heeft mij in de voorbereiding op die reis telkens fantastisch geholpen. De klantenservice heeft mij bijvoorbeeld enkele malen teruggebeld, precies en keurig op het afgesproken tijdstip (en geen minuut later). Mails werden ook altijd binnen een uur geantwoord, mits kantoortijden natuurlijk.

Heb ook wel gelachen met dat personeel. We hadden een circusthema en enkelen van ons waren als clown verkleed. Bleek een van de stewardessen als de dood te zijn voor clowns. Zodra ze binnen kwamen vluchtte ze de cockpit in. Ze durfde zelfs niet meer mee te vliegen. Op een gegeven moment kwam een van haar collega's vertellen dat de clowns hun verkleedkleding moesten uitdoen omdat ze anders niet konden vertrekken.
ik ben benieuwd. Is alweer even terug dat ik met ryanair ben geweest.
pi_155812403
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 10:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik ben benieuwd. Is alweer even terug dat ik met ryanair ben geweest.
Die nepsigaretten en telefoonkaarten verkopen ze niet meer aan boord volgensmij.
Abracadabra, tapate guarra!
pi_155812443
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 11:58 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Die nepsigaretten en telefoonkaarten verkopen ze niet meer aan boord volgensmij.
op een gegeven moment kreeg ik wel te doen met die stewardessen. Beetje moeten leuren met die kraskaarten alsof je op de markt staat.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 4 september 2015 @ 16:42:35 #111
414785 sirdanilot
pi_155818948
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 23:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik vind Wizzair een stuk fijner dan Ryanair. Meer ruimte, stuk rustiger tijdens de vlucht (geen loten enzo) en altijd perfect geholpen door de klantenservice.
Ik vind.het vooral.irritant dat je bij de kleine handbagage dis.op.je tas moet letten en ik ken ook mensen die een kleine tas hadden maar toch een boete van 40 euro kregen.

nu kan je er wel voor kiezen om bagage bij te kopen maar dan ben je net zoveel kwijt als aam de vlucht zelf ...

Op zich is het tijdens dr vlucht zelf wel redelijk rustig, en als je checked bagage inkoopt heb je wel meteen een ruime 32kg waar je alles in ka. proppen. Voor een langere reis dus misschien juist wel fijn. maar voor een korte vakantie koop ik geen checked bagage in...
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 4 september 2015 @ 18:15:07 #112
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_155821133
Tis allemaal wat he. Je kunt ook een station kopen en zelf varen.
pi_155821870
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 18:15 schreef BeamofLight het volgende:
Tis allemaal wat he. Je kunt ook een station kopen en zelf varen.
Echt he, zelfs als we geld toe krijgen hebben ons hollanders nog wat te klagen :)
Even a broken clock is right twice a day.
pi_155825784
Ik zie nu 72 euro op de ryanair site verschijnen voor een enkeltje.

JAAA DOEIIII :W :W
pi_155825934
Sowieso, waarom zou je met ryanair vliegen als het ticket meer dan 40 euro is? Dan is de lol er al lang af.
  vrijdag 4 september 2015 @ 21:17:01 #116
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_155826281
quote:
15s.gif Op vrijdag 4 september 2015 21:06 schreef Yreal het volgende:
Sowieso, waarom zou je met ryanair vliegen als het ticket meer dan 40 euro is? Dan is de lol er al lang af.
Ja en nee.... Ik ben een keer met z'n drieën in het hoogseizoen naar Gran Canaria geweest voor +/-150 euro pp en dat was best voordelig te noemen!
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_155827048
quote:
9s.gif Op donderdag 3 september 2015 17:46 schreef Yreal het volgende:

[..]

alleen die 11 uur is wat jammer
Valt mee t is 1u40 vliegen, maar omdat je n uur teruggaat qua tijdzonde kom je om 11:40 aan en niet 12:40. Maar ja 9:00 vertrek had wat beter geweest ja.
pi_155895307
Afgelopen vrijdag een goedkoop retourtje Dublin gekocht, met dank aan dit topic ^O^

Tips voor Dublin? 3 nachten Guiness hijsen en brak weer naar huis, of is er ook daadwerkelijk iets te zien? :P
pi_155895581
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:05 schreef DonJames het volgende:
Afgelopen vrijdag een goedkoop retourtje Dublin gekocht, met dank aan dit topic ^O^

Tips voor Dublin? 3 nachten Guiness hijsen en brak weer naar huis, of is er ook daadwerkelijk iets te zien? :P
Saint Michan's Church vond ik wel tof, niet eens zozeer voor de kerk zelf maar meer de catacombes daaronder waar je echte mummies ziet liggen in eeuwenoude doodskisten.

Rondleiding door Kilmainham Jail vond ik zeer interessant, zeker als je de geschiedenis van deze gevangenis in de geschiedenis van Ierland en ten tijde van de onafhankelijkheidsstrijd een beetje kent.

Dublin Castle vond ik een beetje tegenvallen eigenlijk. Trinity College zijn we ook geweest maar kon me ook niet zoveel boeien.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_155895758
quote:
6s.gif Op maandag 7 september 2015 14:17 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Saint Michan's Church vond ik wel tof, niet eens zozeer voor de kerk zelf maar meer de catacombes daaronder waar je echte mummies ziet liggen in eeuwenoude doodskisten.

Rondleiding door Kilmainham Jail vond ik zeer interessant, zeker als je de geschiedenis van deze gevangenis in de geschiedenis van Ierland en ten tijde van de onafhankelijkheidsstrijd een beetje kent.

Dublin Castle vond ik een beetje tegenvallen eigenlijk. Trinity College zijn we ook geweest maar kon me ook niet zoveel boeien.
Guiness, mummies en een gevangenis. Klinkt als een goed mannenuitje _O_
  maandag 7 september 2015 @ 14:25:37 #121
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_155895784
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:24 schreef DonJames het volgende:

[..]

Guiness, mummies en een gevangenis. Klinkt als een goed mannenuitje _O_
heb je alvast een halve dag gevuld
pi_155895912
We hebben ook een keer een dagkaart voor de DART gekocht en zijn toen via de kust naar het zuiden van de provincie gereisd naar diverse dorpjes. Was op zich ook wel leuk, maar we deden het meer omdat we niet meer wisten wat we in Dublin moesten doen.

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_155896014
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:25 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

heb je alvast een halve dag gevuld
Guiness, mummies, Guiness, gevangenis, Guiness en Guiness dan? :P

maar serieus, nee. Ik vind Guiness niet lekker, hou het wel bij cider
pi_155896077
quote:
10s.gif Op maandag 7 september 2015 14:36 schreef DonJames het volgende:

[..]

Guiness, mummies, Guiness, gevangenis, Guiness en Guiness dan? :P

maar serieus, nee. Ik vind Guiness niet lekker, hou het wel bij cider
Ze hebben er ook whiskey.

Maar alles dat met de onafhankelijkheid te maken heeft vond ik bijzonder tof daar.
pi_155896672
Het is Guinness.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_155897587
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 7 september 2015 @ 17:52:40 #127
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_155900401
Als je voor de Guinness gaat, pak dan de brouwerij mee. Die is wel echt tof. 18 euro entree, maar ik vond het het dubbel en dwars waard. En je krijgt er een gratis pint bij en je leert ook hoe je die moet tappen. Is alleen wel een flink stukje lopen uit het centrum.

Om het ontopic te houden: deze zomer met Wizz Air naar Boedapest gevlogen en met Ryanair naar Dublin. Wizzair is veel rustiger qua uiterlijk/kleuren en je wordt inderdaad niet lastig gevallen met krasloten en dergelijke onzin. Ryanair had echter meer beenruimte, bij Wizz zat ik met m'n knieën tegen de stoel voor me, bij Ryanair niet.

Al met al prefereerde ik Ryanair, gewoon muziek opzetten om al die kraslotentroep en klappende mensen bij de landing te overstemmen en je bent klaar.
  maandag 7 september 2015 @ 18:07:32 #128
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_155900731
Chester Beatty Library in Dublin Castle is ook wel aardig rustmomentje, en gratis, en naast Temple Bar. http://www.cbl.ie. Op de binnenplaats kan je prima wat hangen. Weather permitting. ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_155916336
quote:
14s.gif Op maandag 7 september 2015 17:52 schreef Irritatie100 het volgende:

Om het ontopic te houden: deze zomer met Wizz Air naar Boedapest gevlogen en met Ryanair naar Dublin. Wizzair is veel rustiger qua uiterlijk/kleuren en je wordt inderdaad niet lastig gevallen met krasloten en dergelijke onzin. Ryanair had echter meer beenruimte, bij Wizz zat ik met m'n knieën tegen de stoel voor me, bij Ryanair niet.

Al met al prefereerde ik Ryanair, gewoon muziek opzetten om al die kraslotentroep en klappende mensen bij de landing te overstemmen en je bent klaar.
Grappig; voor mijn gevoel was de ruimte bij Ryanair juist kleiner maar Seatguru toont in ieder geval jouw gelijk aan. Zal ook wel komen door mijn beleving. Met Ryanair vloog ik in m'n eentje met twee kleine kinderen naar Italië; stress, (luier)tassen, flesjes en gedoe all around. Met Wizz ging ik met vrienden op een zuipweekend, dus dan zit je sowieso net even wat rustiger en met meer alcohol in je lichaam op je plek.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 8 september 2015 @ 12:59:35 #130
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_155921081
gisteren weekendje weg geboekt naar wroclaw ( sinterklaas weekend )
waren 40,- kwijt pp met 5 personen! wel voor het eerst met wizz.. ben benieuwd hoe die ervaring is. zag wel dat je een kleine handbagage mocht dan bij ryan?
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
pi_155921294
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 12:59 schreef revpolen het volgende:
gisteren weekendje weg geboekt naar wroclaw ( sinterklaas weekend )
waren 40,- kwijt pp met 5 personen! wel voor het eerst met wizz.. ben benieuwd hoe die ervaring is. zag wel dat je een kleine handbagage mocht dan bij ryan?
Klopt,

Ryanair: 55x40x20 + een kleine handtas
Wizzair: 42x32x25

Maar goed, mijn ervaring leert dat als je maar een weekend gaat en je gewoon een rugzak meeneemt met daarin een broek, wat shirts en ondergoed + je toiletspullen je prima binnen die maten van Wizz zit.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 8 september 2015 @ 21:43:07 #132
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_155933517
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:28 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Grappig; voor mijn gevoel was de ruimte bij Ryanair juist kleiner maar Seatguru toont in ieder geval jouw gelijk aan. Zal ook wel komen door mijn beleving. Met Ryanair vloog ik in m'n eentje met twee kleine kinderen naar Italië; stress, (luier)tassen, flesjes en gedoe all around. Met Wizz ging ik met vrienden op een zuipweekend, dus dan zit je sowieso net even wat rustiger en met meer alcohol in je lichaam op je plek.
Ik ben 'frequent' flyer met Wizz Air tegenwoordig, dat komt omdat zij in Oost Europa op routes vliegen die ik met reguliere maatschappijen alleen via een tussenstop in het land van herkomst kan maken, en om van Budapest via Frankfurt, Amsterdam of Istanbul naar Kiev te vliegen draagt niet bij aan een hele korte reisduur.

Als het toestel van Wizzair de nieuwe 'verbeterde' harde stoelen heeft dan zit je naast rij 1 of de rijen bij de nooduitgangen bijzonder krap, je hebt echter ook nog enkele toestellen met de oude stoelen, en dan heb je aanmerkelijk meer beenruimte, en het aantal zitplaatsen is niet anders, komt vooral omdat bij de oude stoelen e.e.a voor je zacht is waardoor je relatief goed kunt zitten, die toestellen zijn beter dan de Ryanair versie, al wordt het aantal van de toestellen met oude stoelen steeds schaarser.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 8 september 2015 @ 22:09:58 #133
334225 Driftkikkerrrrr
100% failure in 72 hours.
pi_155934460
Ik wil in het weekend van 18-19-20 september nog een weekendje naar Krakau eigenlijk, maar zie alleen maar super dure vluchten. ;( Hoe doen jullie dat toch met die mooie bedragen. :?
This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
pi_155934710
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 22:09 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Ik wil in het weekend van 18-19-20 september nog een weekendje naar Krakau eigenlijk, maar zie alleen maar super dure vluchten. ;( Hoe doen jullie dat toch met die mooie bedragen. :?
Vroeg boeken. El cheapo tickets zijn voor die vluchten allemaal al weg. Plan ong. 2 maanden voorruit.
pi_155934757
je kan proberen heen en terug op een ander vliegveld te reizen. Als dat qua logistiek mogelijk is.
Eerst denken, dan typen
pi_155934876
Oja, en buiten de aanbiedingen om, vooral niet op vrijdag en zaterdag vliegen. Vooral dinsdag is goed toeven.
pi_155934894
Oh en richting het oostblok juist op zondag vliegen. Dan gaan ze vanuit daar allemaal terug voor hun werk in west...
pi_155934996
Bijv 6 tot 9 november vlieg je Maastricht => katowic voor 25euro retour. Hop je daar op de trein ofzo.
pi_156147271
quote:
Ryanair wil graag doorgroeien op Schiphol

Ryanair zet eind oktober voet aan de grond op Schiphol met vier dagelijkse vluchten vanuit Dublin.

Ambities heeft de Ierse prijsvechter genoeg maar een gebrek aan gunstige start- en landingstijden staat een stevige groei in Amsterdam in de weg. ''Voorlopig planten we onze vlag en wachten we af'', zei topman Michael O'Leary woensdag.

Vliegtuigen heeft Ryanair genoeg om meer te doen. ''Het komende jaar krijg ik er vijftig geleverd. Daar zou ik er zo tien van op Schiphol willen inzetten'', zei O'Leary.

Moeilijk maken
Londen, Madrid, Barcelona en Milaan zijn slechts een aantal van de bestemmingen waar de topman ruimte ziet om het concurrenten als KLM, Transavia en easyJet met goedkope tickets flink lastig te maken.

Met name in de ochtenduren zijn momenteel op Schiphol geen zogenoemde slots verkrijgbaar. Dat maakt het voor Ryanair voorlopig onmogelijk om de Amsterdamse luchthaven als thuisbasis voor vliegtuigen te gebruiken.

''Ik moet om zeven uur 's morgens kunnen beginnen, niet pas aan het einde van de middag. Daar kan ik geen dienstregeling op baseren'', aldus O'Leary.

Basis op Schiphol
Om wel een basis te kunnen openen op Schiphol, heeft Ryanair volgens de topman ruimte nodig voor vijftig starts en vijftig landingen, verspreid over de dag. Dan kunnen vier à vijf toestellen op de luchthaven worden gestationeerd, wat per stuk enkele tientallen directe banen zou opleveren.

Met de vluchten vanuit Dublin helpt Ryanair naar eigen zeggen indirect 340 mensen op Schiphol aan werk.

Geen topprioriteit
Amsterdam heeft echter geen topprioriteit. ''Weet je, het is ook weer niet het middelpunt van het universum'', zei O'Leary. ''We moeten er zijn voor een compleet aanbod voor met name zakelijke reizigers. Maar er zijn zo nog vijftig plekken waar we groei vandaan kunnen halen.''

O'Leary gaat er overigens vanuit dat de gewenste ruimte er komt. ''Er zullen partijen wegvallen en KLM zal zijn aanbod aan korte vluchten noodgedwongen verkleinen.''

Daarbij herhaalde hij dat Ryanair wat hem betreft elders in Europa passagiers voor verre vluchten van KLM kan gaan ophalen. Het is volgens hem ''onvermijdelijk'' dat de traditionele maatschappijen over zulke constructies gaan nadenken.
http://www.nu.nl/beurs/41(...)roeien-schiphol.html
  woensdag 16 september 2015 @ 20:15:06 #140
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_156151101
:) Doorgroeien op Schiphol gaat Ryanair ook wel lukken.

Zodra een maatschappij gevestigd is op Schiphol kunnen de slotcoördinatoren niet meer om deze maatschappij heen en moeten er ook (kostbare) slots worden toegewezen in de ochtenduren, nu is dat nog niet het geval, maar zodra ze daadwerkelijk operatie aanvangen dan is er weinig keus om ook andere slots toe te wijzen.

Overigens is het vooral KLM en de directeur van Schiphol die nu vooral proberen om Ryanair buiten de deur te houden, dat ze toch de 4 daagse frequentie naar Dublin opstarten is een rechtstreekse klap in het gezicht, want dat is en blijft een belangrijke route voor de Aer Lingues en KLM alliantie welke nu zwaar, heel zwaar onder druk staat. Want transitpassagiers blijven wel vliegen met deze alliantie, maar betalende (zaken)reizigers hebben nu een keuze, en de tarieven waren niet eens zo hoog op deze route om concurrentie buiten te houden, die tarieven moeten nog meer omlaag om passagiers vast te houden, iets waar absoluut geen ruimte voor is, van winstgevend wordt het voor KLM in één klap verlieslatend.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_156217653
Afgelopen week voor het eerst met Wizzair gevlogen waar ik daarvoor altijd met Ryanair vloog. Vind Wizzair toch wel een stuk fijner als ik eerlijk ben. Aardiger personeel, geen rotzooi verkopen zoals krasloten, duidelijk Engels-sprekend personeel ipv dat gebrabbel bij Ryanair soms. Betere prijzen voor eten en drinken.

Niet dat Ryanair slecht is maar als de prijzen ongeveer gelijk zijn voor een vlucht neig ik toch meer naar Wizz vanaf nu.
pi_156220911
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 20:15 schreef ozzietukker het volgende:
:) Doorgroeien op Schiphol gaat Ryanair ook wel lukken.

Zodra een maatschappij gevestigd is op Schiphol kunnen de slotcoördinatoren niet meer om deze maatschappij heen en moeten er ook (kostbare) slots worden toegewezen in de ochtenduren, nu is dat nog niet het geval, maar zodra ze daadwerkelijk operatie aanvangen dan is er weinig keus om ook andere slots toe te wijzen.

Overigens is het vooral KLM en de directeur van Schiphol die nu vooral proberen om Ryanair buiten de deur te houden, dat ze toch de 4 daagse frequentie naar Dublin opstarten is een rechtstreekse klap in het gezicht, want dat is en blijft een belangrijke route voor de Aer Lingues en KLM alliantie welke nu zwaar, heel zwaar onder druk staat. Want transitpassagiers blijven wel vliegen met deze alliantie, maar betalende (zaken)reizigers hebben nu een keuze, en de tarieven waren niet eens zo hoog op deze route om concurrentie buiten te houden, die tarieven moeten nog meer omlaag om passagiers vast te houden, iets waar absoluut geen ruimte voor is, van winstgevend wordt het voor KLM in één klap verlieslatend.
Bestemmingen naar Madrid, Barcelona, Londen, Milaan naast Dublin zitten er wel in binnen één jaar vanaf nu. Maar veel meer dan die bestemmingen zal t in eerste instantie ook niet worden. Maar oke, je hebt dan veel overstapmogelijkheden als de Ryanairvlucht zelf rond de 20 euries is wanneer je t goed uitzoekt, en als je overstap luchthaven dan relatief dicht bij je uiteindelijke bestemming is betaal je niet mega veel meer voor die tweede vlucht.
pi_156223316
Het prijsverschil tussen klm en ryanair is nog best klein in de regel overigens.
pi_156223472
Mijn heenvlucht is trouwens verplaatst van 11.00 naar 10.40. Meer mensen zulk bericht gehad?
pi_156251113
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 17:25 schreef Yreal het volgende:
Mijn heenvlucht is trouwens verplaatst van 11.00 naar 10.40. Meer mensen zulk bericht gehad?
Nee, welke dag/datum?
pi_156255870
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 20:16 schreef Pechvogels het volgende:

[..]

Nee, welke dag/datum?
23/11
pi_156262356
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 21:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

23/11
De maandagochtendvlucht (FR3101) lijkt inderdaad naar 10:40-11:20 gegaan te zijn, op vrijdag en zondag is het zelfs 10:00-10:40 geworden.
  maandag 21 september 2015 @ 21:45:24 #148
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_156282408
Gezien de tjid dat het toestel op Schiphol staat is mijn verwachting overigens bij de eerste vlucht vanaf Schiphol dat men oproept tijdig bij de gate aanwezig te zijn en deze relatief vroeg te sluiten. (Contractueel staat er in je ticket dat je 30 minuten voor vertrek bij de gate aanwezig moet zijn). Men zal dan proberen om bij de luchtverkeersleiding een eerdere slottijd te verkrijgen, iets wat bij de inzet van meerdere startbanen goed mogelijk is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 21 september 2015 @ 22:26:55 #149
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_156283966
Heeft iemand ervaring met parkeren op Charleroi Airport?

http://www.q-park.be/lang(...)k/parking-luchthaven

Ik heb begrepen dat...
• Je moet reserveren voor P1,
• P1 verreweg het duurste is,
• Je niet kunt reserveren voor P2 en P3,
• P3 een stuk goedkoper is, en
• P3 pas open gaat als P1 en P2 vol zijn.

Iemand enig idee hoe groot de kans is dat P3 open is en of het misschien zelf kan gebeuren dat er helemaal geen plaats meer is? Want dan heb je een behoorlijk probleem...
pi_156551563
Anders wijzigt Ryanair je vluchttijden even zonder notificatie :( kwam er per toeval achter omdat ik de boeking wilde nakijken, ehv Londen Stansted, heen geboekt voor 15.15 ongevraagd gewijzigd naar 21.45,terug geboekt voor 12.40 gewijzigd naar 8.55 uur. Eerst heel onbeschoft geholpen via de chat. Daarna een andere medewerker en kosteloos omgeboekt naar heen om 8 uur en terug om 19.10, weten We iig zeker dat We op tijd in het hotel zijn en terug op tijd op het vliegveld zijn. En de beide dagen meer tijd in Londen maar ik Was not amused zo zonder aankondiging, alles Was om de tijden heen geboekt.
pi_156551601
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 17:07 schreef Memento-Mori het volgende:
Anders wijzigt Ryanair je vluchttijden even zonder notificatie :( kwam er per toeval achter omdat ik de boeking wilde nakijken, ehv Londen Stansted, heen geboekt voor 15.15 ongevraagd gewijzigd naar 21.45,terug geboekt voor 12.40 gewijzigd naar 8.55 uur. Eerst heel onbeschoft geholpen via de chat. Daarna een andere medewerker en kosteloos omgeboekt naar heen om 8 uur en terug om 19.10, weten We iig zeker dat We op tijd in het hotel zijn en terug op tijd op het vliegveld zijn. En de beide dagen meer tijd in Londen maar ik Was not amused zo zonder aankondiging, alles Was om de tijden heen geboekt.
Nog iets dat Wizz Air beter doet. Daar krijg je gewoon een duidelijke mail met de optie kosteloos te annuleren.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_156551653
Bij Ryanair krijg je normaal ook mail plus sms als er wijzigingen zijn. Zal wel in de spambox verdwenen zijn.
pi_156551750
Bij wizzair is de mail beter, al heb ik het wel een beetje gehad met die lui voordat ik ook maar een meter met ze heb gevlogen.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 17:16:32 #154
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_156551751
Afgelopen week kiepte een vrouw om aan boord, totale paniek onder de cabin crew, daar schrok ik toch wel van. Neem toch aan dat daar enige vorm van training in gegeven wordt.

Binnenkort voor het eerst met WizzAir op pad, ben benieuwd of het beter/slechter is dan RyanAir. Vluchttijden bevallen me in ieder geval al een stuk meer.
pi_156552022
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 17:11 schreef DutchTrain het volgende:
Bij Ryanair krijg je normaal ook mail plus sms als er wijzigingen zijn. Zal wel in de spambox verdwenen zijn.
Nee hoor, helemaal niets, zij konden ook zien dat er niets verstuurd Was. Ik kon ook nu kosteloos annuleren maar geen optie aangezien hotels ed al betaald zijn of dus omzetten maar Had dus geluk dat ik t nog op tijd zag, straks met online inchecken zullen wel meer mensen not amused zijn als ze erachter komen.
pi_156552192
Ik kreeg van ryanair nog een smsje met "ga es inchecken joh, is tijd, kost anders veel geld!"
pi_156554794
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 22:26 schreef FritzWepper het volgende:
Heeft iemand ervaring met parkeren op Charleroi Airport?

http://www.q-park.be/lang(...)k/parking-luchthaven

Ik heb begrepen dat...
• Je moet reserveren voor P1,
• P1 verreweg het duurste is,
• Je niet kunt reserveren voor P2 en P3,
• P3 een stuk goedkoper is, en
• P3 pas open gaat als P1 en P2 vol zijn.

Iemand enig idee hoe groot de kans is dat P3 open is en of het misschien zelf kan gebeuren dat er helemaal geen plaats meer is? Want dan heb je een behoorlijk probleem...
Mn pa heeft er 2 keer geparkeerd in de afgelopen 2 jaar en kon altijd gewoon zo de parking oprijden zonder reservering. Dat is alles wat ik weet. :)
pi_156554923
Afgelopen week weer met WizzAir op pad geweest, nog altijd een prima airline in mijn ogen met goede bestemmingen in oost-europa. Maar het personeel deed deze week wel een beetje gek toen ik op de terugvlucht van Skopje naar Eindhoven bij een steward aanklopte toen ik er achterkwam dat iemand op mijn stoel (15A) was gaan zitten. De man die er zat sprak geen engels maar liet me een boarding pass zien met stoel 6A er op. De steward keek naar onze kaarten en vroeg vervolgens of ik alleen reisde. Mijn antwoord was ja, hij zegt vervolgens: dan ga jij maar op 6A zitten.

Voor mij was het geen probleem, tot ik bij 6A aankwam, want daar zat ook al iemand. Vervolgens ben ik maar random ergens in de buurt gaan zitten en niemand klaagde er over. Heb zoiets nog nooit meegemaakt, dacht dat het personeel toch wel iets meer precies zou zijn op het aanhouden van toegewezen zitplaatsen. Weet niet of dit verplicht is of niet. Ben wel eens benieuwd naar een soort gelijke ervaring.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:45:43 #159
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_156556761
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 19:42 schreef Mandéra het volgende:
Afgelopen week weer met WizzAir op pad geweest, nog altijd een prima airline in mijn ogen met goede bestemmingen in oost-europa. Maar het personeel deed deze week wel een beetje gek toen ik op de terugvlucht van Skopje naar Eindhoven bij een steward aanklopte toen ik er achterkwam dat iemand op mijn stoel (15A) was gaan zitten. De man die er zat sprak geen engels maar liet me een boarding pass zien met stoel 6A er op. De steward keek naar onze kaarten en vroeg vervolgens of ik alleen reisde. Mijn antwoord was ja, hij zegt vervolgens: dan ga jij maar op 6A zitten.

Voor mij was het geen probleem, tot ik bij 6A aankwam, want daar zat ook al iemand. Vervolgens ben ik maar random ergens in de buurt gaan zitten en niemand klaagde er over. Heb zoiets nog nooit meegemaakt, dacht dat het personeel toch wel iets meer precies zou zijn op het aanhouden van toegewezen zitplaatsen. Weet niet of dit verplicht is of niet. Ben wel eens benieuwd naar een soort gelijke ervaring.
Wizz Air is in principe alleen heel strikt op de aangewezen stoelen bij de nooduitgangen of bij de eerste rijen. (En dat is maar goed ook, want die kosten extra en ik waardeer het niet als één of andere opportunist naast mij komt zitten die daar niet voor betaald heeft).

In de andere gevallen komt het nu voor dat de lokale een keer per jaar op vakantie gaande passagiers boekingen maken onder verschillende reserveringsnummers maar wel samen reizen, en niet begrijpen dat wanneer je niet vooraf een stoel aankoopt ergens willekeurig geplaatst wordt waardoor deze mensen niet samen kunnen zitten, als cabine personeel wil men dan graag toch een prettig gevoel geven door andere passagiers een andere gelijkwaardige plaats aan te bieden, doen andere maatschappijen ook wel als het verzoek enigszins redelijk is en er is eigenlijk geen reden om het niet te doen. (Voorkomt ergernis en onbegrip).
Overigens, voor mij persoonlijk geldt wel dat als ik op rij 2 zit dat rij 10 dus geen acceptabele plaats is, dat kan de stewardess wel vinden, maar ik kies een plaats voorin of achterin het toestel met een reden.

Ryanair is trouwens wat lastiger met toewijzen van eventuele lege rijen of op een lege stoel in een rij omdat deze vast blijven houden aan het vooraf bepaalde load en balance. Men geeft dan vaak veiligheid als reden aan omdat het anders bij het opstijgen of landen mis zou kunnen gaan, maar om bij een niet vol vliegtuig enige rijen voor en enige rijen achterin leeg te houden is vooral handig voor het brandstofverbruik, en hoewel miniem kan het over een groot aantal vluchten wel interessant zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_156557771
Nooit eerder van Wizzair gehoord, ik ga meteen kijken :Y
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 22:07:56 #161
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_156560370
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 19:37 schreef Mandéra het volgende:

[..]

Mn pa heeft er 2 keer geparkeerd in de afgelopen 2 jaar en kon altijd gewoon zo de parking oprijden zonder reservering. Dat is alles wat ik weet. :)
Geparkeerd op P3 en de shuttlebus genomen. Ging perfect. Wel jammer dat ze vier volle dagen in rekening brengen als je feitelijk gezien maar drie dagen en zes uur geparkeerd hebt. Maar ja, stuk handiger dan geklooi met OV en uiteindelijk niet heel veel duurder.
pi_156560812
Haha ik was vorige week ipv op de mij toegewezen stoel gewoon midden in een leeg blok9 van 9 gaan zitten. Maximaal genieten _O_
pi_156560873
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 22:07 schreef FritzWepper het volgende:

[..]

Geparkeerd op P3 en de shuttlebus genomen. Ging perfect. Wel jammer dat ze vier volle dagen in rekening brengen als je feitelijk gezien maar drie dagen en zes uur geparkeerd hebt. Maar ja, stuk handiger dan geklooi met OV en uiteindelijk niet heel veel duurder.
Charleroi met het ov is wel huilen. Vooral de 5¤ voor de bus :')
pi_156568106
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 20:45 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Wizz Air is in principe alleen heel strikt op de aangewezen stoelen bij de nooduitgangen of bij de eerste rijen. (En dat is maar goed ook, want die kosten extra en ik waardeer het niet als één of andere opportunist naast mij komt zitten die daar niet voor betaald heeft).

In de andere gevallen komt het nu voor dat de lokale een keer per jaar op vakantie gaande passagiers boekingen maken onder verschillende reserveringsnummers maar wel samen reizen, en niet begrijpen dat wanneer je niet vooraf een stoel aankoopt ergens willekeurig geplaatst wordt waardoor deze mensen niet samen kunnen zitten, als cabine personeel wil men dan graag toch een prettig gevoel geven door andere passagiers een andere gelijkwaardige plaats aan te bieden, doen andere maatschappijen ook wel als het verzoek enigszins redelijk is en er is eigenlijk geen reden om het niet te doen. (Voorkomt ergernis en onbegrip).
Overigens, voor mij persoonlijk geldt wel dat als ik op rij 2 zit dat rij 10 dus geen acceptabele plaats is, dat kan de stewardess wel vinden, maar ik kies een plaats voorin of achterin het toestel met een reden.

Ryanair is trouwens wat lastiger met toewijzen van eventuele lege rijen of op een lege stoel in een rij omdat deze vast blijven houden aan het vooraf bepaalde load en balance. Men geeft dan vaak veiligheid als reden aan omdat het anders bij het opstijgen of landen mis zou kunnen gaan, maar om bij een niet vol vliegtuig enige rijen voor en enige rijen achterin leeg te houden is vooral handig voor het brandstofverbruik, en hoewel miniem kan het over een groot aantal vluchten wel interessant zijn.
Ik meen ook ergens gelezen te hebben, dat maatschappijen zich houden aan de stoelnummers (en dus niet willen switchen), is dat als we neerstorten, ze aan de passagierslijsten met stoelnummers de slachtoffers kunnen indentificeren. :)
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 12:11:46 #165
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_156568561
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:38 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik meen ook ergens gelezen te hebben, dat maatschappijen zich houden aan de stoelnummers (en dus niet willen switchen), is dat als we neerstorten, ze aan de passagierslijsten met stoelnummers de slachtoffers kunnen indentificeren. :)
Dat lijkt me wel wat ver gezocht, want hoe vaak gebeurd het niet dat men met een familie samen reist en dat men wel samen wil zitten, maar dat op het moment bij aankomst van de betreffende rij wordt bepaald wie aan het raam of gangpad gaat zitten. Of een wildvreemde die (per ongeluk) al aan het raam zit en dat de andere partij dat wel prima vindt.
Daarnaast zijn er genoeg maatschappijen die omroepen dat na het opstijgen eventueel een andere plek mag worden gezocht, bij erg lage bezetting hou je het daarnaast ook niet tegen. (Zolang men maar niet op de 'dure' plaatsen gaat zitten).

Ryanair doet het echt om een theoretisch optimale indeling van de cabine te hebben. Theoretisch omdat men uitgaat van standaard waarden van gewicht van man en vrouw, terwijl in de praktijk dat nogal eens wil afwijken natuurlijk, dan kan het zelfs beter zijn als iemand welke in het gangpad van rij 4 zit betere aan het raam van rij 3 zitten. Maar met alle afwijkingen kan je 'eenvoudig' cabinepersoneel niet belasten, en uiteindelijk zal uitgaan van standaard wel tot een mogelijke besparing van brandstofkosten kunnen leiden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_156568587
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 12:11 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel wat ver gezocht, want hoe vaak gebeurd het niet dat men met een familie samen reist en dat men wel samen wil zitten, maar dat op het moment bij aankomst van de betreffende rij wordt bepaald wie aan het raam of gangpad gaat zitten. Of een wildvreemde die (per ongeluk) al aan het raam zit en dat de andere partij dat wel prima vindt.
Daarnaast zijn er genoeg maatschappijen die omroepen dat na het opstijgen eventueel een andere plek mag worden gezocht, bij erg lage bezetting hou je het daarnaast ook niet tegen. (Zolang men maar niet op de 'dure' plaatsen gaat zitten).

Ryanair doet het echt om een theoretisch optimale indeling van de cabine te hebben. Theoretisch omdat men uitgaat van standaard waarden van gewicht van man en vrouw, terwijl in de praktijk dat nogal eens wil afwijken natuurlijk, dan kan het zelfs beter zijn als iemand welke in het gangpad van rij 4 zit betere aan het raam van rij 3 zitten. Maar met alle afwijkingen kan je 'eenvoudig' cabinepersoneel niet belasten, en uiteindelijk zal uitgaan van standaard wel tot een mogelijke besparing van brandstofkosten kunnen leiden.
Van KLM begreep ik dat men tijdens de start zich strikt zou moeten houden aan de aangewezen stoelen, en pas na het opstijgen een stoelendans kan doen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 13:08:25 #167
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_156569440
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 12:13 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Van KLM begreep ik dat men tijdens de start zich strikt zou moeten houden aan de aangewezen stoelen, en pas na het opstijgen een stoelendans kan doen.
Als er een lege rij over is wil men over het algemeen inderdaad wat lastig doen om iemand daar te laten zitten, maar dat is vooral uit eigen belang, want men wil nog wel eens de mogelijkheid hebben om een passagier op een andere plek neer te zetten om bijvoorbeeld families bij elkaar te kunnen plaatsen, dan moet je natuurlijk wel een alternatieve stoel hebben die een beetje acceptabel is. Of men wil bijvoorbeeld de 'duurdere' stoel alsnog verkopen.
Uiteraard is het verhaal dat het noodzakelijk is voor de start van het vliegtuig om zo discussies direct te stoppen, want ook al weet ik beter, de 'purser' heeft hierin het laatste woord en dat is wel zo fijn.
En ook hier geldt, samen reizende personen worden echt niet gevraagd om hun paspoort met naam en boarding pass te tonen dat ze daadwerkelijk op die plek moeten zitten, alleen bij onbekenden kan dit een middel zijn om iemand te bewegen om te verplaatsen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_157093438
De site is weer eens veranderd, maar ik vind het er niet overzichtelijker op worden.
pi_157206541
Sinds dinsdag vanaf Amsterdam! Iemand al geweest?
pi_157207148
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 16:48 schreef Pechvogels het volgende:
Sinds dinsdag vanaf Amsterdam! Iemand al geweest?
Ik ga over 6 dagen!
pi_157221246
Iemand dit al opgemerkt?
Ik ga in januari alleen op reis, en heb dus mijn vlucht vanmorgen geboekt, maar onze creditcard staat op naam van mijn partner. Dat pakte hij dus niet, gaf aan dat de naam niet goed was. We konden niet verder. gelukkig hebben we ook Paypall en dat lukte wel.
De keus om met Ideal te betalen is er weer uitgehaald. Dus als we geen Paypall hadden, kon ik niet boeken.

Oh ja in Google Chrome werkt alles beter dan met Firefox, nu met de vernieuwde site.
pi_157221281
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:05 schreef Katinkat het volgende:
Iemand dit al opgemerkt?
Ik ga in januari alleen op reis, en heb dus mijn vlucht vanmorgen geboekt, maar onze creditcard staat op naam van mijn partner. Dat pakte hij dus niet, gaf aan dat de naam niet goed was. We konden niet verder. gelukkig hebben we ook Paypall en dat lukte wel.
De keus om met Ideal te betalen is er weer uitgehaald. Dus als we geen Paypall hadden, kon ik niet boeken.

Oh ja in Google Chrome werkt alles beter dan met Firefox, nu met de vernieuwde site.
Lijkt me een bug, of je creditcard is maxed out...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_157221498
Gisteren nog voor een andere vakantie van alles geboekt met de creditcard. Lijkt een fout in het systeem.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:29:03 #174
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_157221618
Lijkt me geen fout maar anti-fraudesystemen.
Je hebt bij creditcards AVS, de address verification systems waarbij een bedrijf je naam en geregistreerde adres kan opvragen bij het maken van een charge op je creditcard.
Komt dit niet (genoeg) overeen dan kan de webshop de betaling weigeren omdat er kans is op creditcardfraude, en de webshop bij daadwerkelijke fraude dan meestal een chargeback van het betaalde bedrag verwachten.
De ene site gaat er strenger mee om dan de ander.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_157221793
Dat begrijp ik, maar wij hebben als stel 1 creditcard en je kunt dan dus al bijna niet boeken voor de persoon met de andere naam.
pi_157222051
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:22 schreef Katinkat het volgende:
Gisteren nog voor een andere vakantie van alles geboekt met de creditcard.
En zit je daarmee dan niet aan je bestedingslimiet?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_157222058
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:38 schreef Katinkat het volgende:
Dat begrijp ik, maar wij hebben als stel 1 creditcard en je kunt dan dus al bijna niet boeken voor de persoon met de andere naam.
Dat kan prima.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 16:10:14 #178
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 16:12:28 #179
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_157224584
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 19:39 schreef Katinkat het volgende:
De site is weer eens veranderd, maar ik vind het er niet overzichtelijker op worden.
Eens. Is mis de oude.. maar voor goedkoop boeken (to anywhere) heb je nu wel sneller een overzicht vanaf luchthaven van vertrek.
Dublin is opeens een optie.
pi_157225084
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:53 schreef Nielsch het volgende:

[..]

En zit je daarmee dan niet aan je bestedingslimiet?
Nee hoor, paar goedkope hotelletjes geboekt.
pi_157339976
Wees er snel bij!


[ Bericht 11% gewijzigd door Erasmus op 05-11-2015 18:00:49 ]
pi_157345968
Ik zit in Dublin :D
  donderdag 5 november 2015 @ 21:12:35 #183
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_157345988
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 21:12 schreef DonJames het volgende:
Ik zit in Dublin :D
Ik ben jaloers.
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
pi_157351760
quote:
14s.gif Op donderdag 5 november 2015 17:59 schreef o.us2.0 het volgende:
Wees er snel bij!
[ afbeelding ]
ik heb gister weeze - skavesta voor 1¤, eindhoven - girona voor 1¤ en Eindhoven Dublin voor 3¤ geboekt
pi_157351841
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 november 2015 00:24 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik heb gister weeze - skavesta voor 1¤, eindhoven - girona voor 1¤ en Eindhoven Dublin voor 3¤ geboekt
Hoe de fuck doe jij dat?
pi_157352108
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 november 2015 00:32 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Hoe de fuck doe jij dat?
edreams.co.uk schiet momenteel in de shit om ryanair vluchten (oa) betaald met electronpay
pi_157352117
Momenteel kom je niet door de uitcheck heen, hij blijft je terug bouncen. Maarja, blijven proberen !
pi_157352159
pi_157365906
Vaak vertrekt de ochtendvlucht wel van de (duurdere) D pier (waarschijnlijk omdat H dan vol staat), en de andere drie van die dag vertrekken wel van de H pier, is me opgevallen.
pi_157365928
Ik ga dus morgen, heb net die instapkaarten uitgeprint, en heb geen ruimbagage. Dus kan lekker de incheckbalie overslaan.
  vrijdag 6 november 2015 @ 20:08:37 #191
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_157366676
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 19:32 schreef Pechvogels het volgende:
Vaak vertrekt de ochtendvlucht wel van de (duurdere) D pier (waarschijnlijk omdat H dan vol staat), en de andere drie van die dag vertrekken wel van de H pier, is me opgevallen.
De eerste vlucht komt aan en vertrekt vanaf de D-pier simpelweg omdat daar voldoende tijd voor is omdat tussen aankomst en vertrek, zeker voor een low cost airliner, heel veel tijd zit en op die manier eenvoudig de slurf kan worden gebruikt.

Daarnaast is inderdaad de capaciteit op de H-pier beperkt, en is het zeker niet de bedoeling dat op de H-pier een toestel (van welke maatschappij dan ook) 1,5 uur op de grond niets staat te doen, daarvoor is deze pier niet met beperkte zitplaatsen, eigenlijk alleen staanplaatsen, niet gemaakt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 10 november 2015 @ 08:12:24 #192
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_157443778
Even een vluchtje geboekt naar londen voor 28 euro
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 10 november 2015 @ 11:23:35 #194
414785 sirdanilot
pi_157444538
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 november 2015 00:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

edreams.co.uk schiet momenteel in de shit om ryanair vluchten (oa) betaald met electronpay
Hoe werkt dit? Ik ga er meteen naar kijken *O*
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 10 november 2015 @ 11:39:34 #195
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_157448440
Weeze - skavesta 1¤, eindhoven - Dublin 3,20, charleroi - Kopenhagen 50 cent, Eindhoven - turijn 50 cent, turin - barca 8¤.

Boem _O_
pi_157448756
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 14:37 schreef Yreal het volgende:
Weeze - skavesta 1¤, eindhoven - Dublin 3,20, charleroi - Kopenhagen 50 cent, Eindhoven - turijn 50 cent, turin - barca 8¤.

Boem _O_
Hoe vind je dat, ik kom niets bijzonders tegen als ik vanaf EIN zoek en ze komen zelf ook niet met die deals
Waarom niet?
  dinsdag 10 november 2015 @ 15:26:48 #198
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_157449428
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 14:37 schreef Yreal het volgende:
Weeze - skavesta 1¤, eindhoven - Dublin 3,20, charleroi - Kopenhagen 50 cent, Eindhoven - turijn 50 cent, turin - barca 8¤.

Boem _O_
Ik ben ook benieuwd hoe je dit doet?
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_157449970
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 14:37 schreef Yreal het volgende:
Weeze - skavesta 1¤, eindhoven - Dublin 3,20, charleroi - Kopenhagen 50 cent, Eindhoven - turijn 50 cent, turin - barca 8¤.

Boem _O_
WAT IS JE GEHEIM OMG
pi_157450027
Dat staat er toch twee posts boven: edreams.co.uk en zoek een vlucht bijvoorbeeld eindhoven-turijn met vertrek eind november en terug begin december en zie dat het daar vier euro kost....
  dinsdag 10 november 2015 @ 15:59:18 #201
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_157450058
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 november 2015 14:56 schreef Maxco het volgende:

[..]

Hoe vind je dat, ik kom niets bijzonders tegen als ik vanaf EIN zoek en ze komen zelf ook niet met die deals
Talk me in..or out.
pi_157450111
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 15:57 schreef DutchTrain het volgende:
Dat staat er toch twee posts boven: edreams.co.uk en zoek een vlucht bijvoorbeeld eindhoven-turijn met vertrek eind november en terug begin december en zie dat het daar vier euro kost....
Ik zie gewoon 68 pond staan.
pi_157450540
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 16:02 schreef CudiKid het volgende:

[..]

Ik zie gewoon 68 pond staan.
Vertrek 26 november, terug op 3 december Eindhoven - Turijn: £4,27
pi_157451223
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 november 2015 16:22 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Vertrek 26 november, terug op 3 december Eindhoven - Turijn: £4,27
Exclusief luchthaven belasting?
pi_157451272
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 november 2015 00:24 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik heb gister weeze - skavesta voor 1¤, eindhoven - girona voor 1¤ en Eindhoven Dublin voor 3¤ geboekt
Wow!
  woensdag 11 november 2015 @ 09:13:44 #206
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  woensdag 11 november 2015 @ 10:13:23 #207
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_157467235
quote:
3s.gif Op woensdag 11 november 2015 10:13 schreef Drugshond het volgende:
Ik wacht ff op de IRL belevenissen...is het werkelijk zo goed als het gedrukt staat.
ik heb de nodige bevestigingen in de inbox. En een popupje dat mijn aantal kortingsboekingen het limiet heeft bereikt. Zal wel los lopen.

Wel niet meer dan strikt noodzakelijk naar entropay storten. Boevenclubje.

Oh en 2x enkel is goedkoper dan retour.
  woensdag 11 november 2015 @ 12:24:54 #209
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_157467510
quote:
10s.gif Op woensdag 11 november 2015 12:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik heb de nodige bevestigingen in de inbox. En een popupje dat mijn aantal kortingsboekingen het limiet heeft bereikt. Zal wel los lopen.

Wel niet meer dan strikt noodzakelijk naar entropay storten. Boevenclubje.


Oh en 2x enkel is goedkoper dan retour.
Sterker nog als je de valuta verplaatst naar de bron van vertrek valt er ook winst te halen.
Zo heb ik Wizzair voor de gek gehouden dat ik Pools was. Op mijn terugvlucht.
  woensdag 11 november 2015 @ 21:30:08 #210
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_157479244
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 12:24 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Sterker nog als je de valuta verplaatst naar de bron van vertrek valt er ook winst te halen.
Zo heb ik Wizzair voor de gek gehouden dat ik Pools was. Op mijn terugvlucht.
Dit werkt niet bij alle valuta zo.

Zo heb ik jarenlang gebruik gemaakt van de mogelijkheid om bij Easyjet de vluchten geprijsd te krijgen in Zwitserse Franken door eerst een dummy vlucht te boeken vanaf Geneve naar bestemming X, daarna andere vluchten toe te voegen, dan de eerste vlucht te verwijderen en de prijzen bleven in Zwitserse Franken staan, en door de toenmalige wisselkoers scheelde dat enkele euro's per vlucht.

Bij Ryanair is het boekingssysteem wat beter dichtgetimmerd, en is het maar de vraag of valuta van vertrek voordeliger zijn dan de Eurokoers.
Voor Wizzair is dat bij Poolse Zloty het geval (men houdt daar nog aan 1 euro is 4 ZL, terwijl de werkelijkheid 1 euro is 4,25 Zl, Maar voor valuta uit Kroatie, Oekraïne geldt dit weer niet. Voor de Hongaarse Florint scheelt het maar een klein beetje.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_157508322
Hopa, en nog een 1¤ voor retourtjes Lissabon en barca.
  vrijdag 13 november 2015 @ 11:01:25 #212
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_157508425
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 10:55 schreef Yreal het volgende:
Hopa, en nog een 1¤ voor retourtjes Lissabon en barca.
hoe en wanneer ?
pi_157508883
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 10:55 schreef Yreal het volgende:
Hopa, en nog een 1¤ voor retourtjes Lissabon en barca.
Hoe heb je dit gedaan (welke data, tijden en vanaf welke luchthaven?)
pi_157510089
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:01 schreef pahlawan het volgende:

[..]

hoe en wanneer ?
edreams.co.uk + entropay.krg
pi_157510104
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:26 schreef Yreal het volgende:

[..]

edreams.co.uk + entropay.krg
En de wanneer en vanaf waar vraag? ;) En wat is dat entropay?
pi_157510254
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:26 schreef Yreal het volgende:

[..]

edreams.co.uk + entropay.krg
Bij mij komt er 2 * 8 pond service fee bij?
pi_157511184
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 november 2015 00:24 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik heb gister weeze - skavesta voor 1¤, eindhoven - girona voor 1¤ en Eindhoven Dublin voor 3¤ geboekt
?

"Price including service charges and taxes when paying with Visa Entropay (limited to 1 purchase every three months, by buyer, passenger or bank card number)"
pi_157511485
Verder heel lastig om die lage prijzen te vinden, want je kan niet flexibele data instellen of zoeken naar goedkoopste bestemmingen. Dus steeds bestemming en data veranderen en maar zien.

Heb idd die naar Turijn voor 5 pond gezien wel.
pi_157512350
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:27 schreef Casestudy het volgende:

[..]

En de wanneer en vanaf waar vraag? ;) En wat is dat entropay?
Brussel barca en eind - lis. In januari
pi_157512372
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:26 schreef VacaLoca het volgende:
Verder heel lastig om die lage prijzen te vinden, want je kan niet flexibele data instellen of zoeken naar goedkoopste bestemmingen. Dus steeds bestemming en data veranderen en maar zien.

Heb idd die naar Turijn voor 5 pond gezien wel.
daarom zoek je eerst op ryanair.nl of skyscanner. Duh.
pi_157512455
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 november 2015 14:00 schreef Yreal het volgende:

[..]

daarom zoek je eerst op ryanair.nl of skyscanner. Duh.
En hoe omzeil je het feit dat je maar eens per 3 maanden gebruik mag maken van die ene website om te betalen? :)

Meerdere accounts, creditcards etc. gebruiken?
pi_157512835
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 14:02 schreef Casestudy het volgende:

[..]

En hoe omzeil je het feit dat je maar eens per 3 maanden gebruik mag maken van die ene website om te betalen? :)

Meerdere accounts, creditcards etc. gebruiken?
ik krijg nu ook die melding inderdaad. Jammer. Maar wel 12tickets geboekt _O_
pi_157512854
Nu voelt 10¤ al als veel geld, nog verder verwent geraakt ;(
pi_157513307
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 14:16 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik krijg nu ook die melding inderdaad. Jammer. Maar wel 12tickets geboekt _O_
Systeemverneuker ;).

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 14:17 schreef Yreal het volgende:
Nu voelt 10¤ al als veel geld, nog verder verwent geraakt ;(
DIt is wel mooi ja, ik ben op en neer naar Lissabon dankzij jou en ook Dublin. Gewoon meerdere accounts aanmaken met meerdere creditcards ;).
pi_157513409
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 14:36 schreef Casestudy het volgende:

[..]

Systeemverneuker ;).

[..]

DIt is wel mooi ja, ik ben op en neer naar Lissabon dankzij jou en ook Dublin. Gewoon meerdere accounts aanmaken met meerdere creditcards ;).
ik ben dus afgeschoten op een cc van iemands anders naam. Ik snap echt niet hoe ze me meteen doorhadden.
pi_157515018
In de meeste gevallen lijkt het uit te komen op 10 euro korting op de RyanAir tariefen. 60 euro wordt 50 euro (35 pond), 30 euro wordt 20 euro (14 pond).

Ze (edreams) adverteren ook met tientje korting als je besteld via hun app. Misschien dan geen entropay nodig. Dus entropay actie is ook een tientje korting wss.

En als je voor twee personen boekt lijkt het niet te gelden

Maar voor 1 persoon idd ook bv Eindhoven - Warschau gevonden retour voor 5 euro. 13 december heen, 27 december terug. 20 december terug is het 10 euro.

[ Bericht 13% gewijzigd door VacaLoca op 13-11-2015 16:13:38 ]
pi_157518518
Zo moeilijk zijn ze echt niet te vinden hoor..

  zondag 15 november 2015 @ 20:41:44 #228
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_157579349
tijd niet meer op die website geweest, maar wat een drama zeg die nieuwe lay-out. Gebruiksvriendelijk haalt is gedaald.
pi_158953599
Als ik via edreams een Ryanair ticket boek.

Moet ik dan uiteindelijk gewoon online inchecken op de website van Ryanair, en is het dan ook nog mogelijk om bagage bij te boeken?

( het ticket is goedkoper op edreams dan op Ryanair, maar de bagage is weer duurder op edreams)
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_158953680
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 11:19 schreef groggy het volgende:
Als ik via edreams een Ryanair ticket boek.

Moet ik dan uiteindelijk gewoon online inchecken op de website van Ryanair, en is het dan ook nog mogelijk om bagage bij te boeken?

( het ticket is goedkopery op edreams dan op Ryanair, maar de bagage is weer duurder op edreams)
ja. Bij edreams krijg je je reserveringsnummer, dat je bij ryanair weer invoert.
pi_158953707
Gister kon je bij edreams zelfs geld toe krijgen op je tickets. Dit is 2x retour Eindhoven - Turijn. _O_

  zaterdag 9 januari 2016 @ 11:30:45 #232
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_158953780
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 11:26 schreef Yreal het volgende:
Gister kon je bij edreams zelfs geld toe krijgen op je tickets. Dit is 2x retour Eindhoven - Turijn. _O_

[ afbeelding ]
Dafuq :D
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_158953855
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 11:26 schreef Yreal het volgende:
Gister kon je bij edreams zelfs geld toe krijgen op je tickets. Dit is 2x retour Eindhoven - Turijn. _O_

[ afbeelding ]
Bedankt, zo te zien heb jij gebruik gemaakt van een extra code om er 20e van af te halen? Kan je die delen?
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_158953995
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 11:34 schreef groggy het volgende:

[..]

Bedankt, zo te zien heb jij gebruik gemaakt van een extra code om er 20e van af te halen? Kan je die delen?
sales

Al lijkt hij nu enkel nog op retourtjes boven een bepaald bedrag te werken.
pi_158954728
You have reached the maximum number of allowed bookings for your Visa Entropay card, last digits XXXXXXXXXXXX5438. You can book again using this card in 40 days. To finish the current purchase process, please choose a different card and... Off you fly!


Irritant heb ik net geld op dat entropay gezet
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_158955772
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 12:22 schreef groggy het volgende:
You have reached the maximum number of allowed bookings for your Visa Entropay card, last digits XXXXXXXXXXXX5438. You can book again using this card in 40 days. To finish the current purchase process, please choose a different card and... Off you fly!


Irritant heb ik net geld op dat entropay gezet
ik ben eraf getrapt. Net iets teveel gratis gevlogen geloof ik...
pi_158955810
quote:
8s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 13:12 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik ben eraf getrapt. Net iets teveel gratis gevlogen geloof ik...
Het zou mijn eerste betaling zijn..
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_159000610
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 13:14 schreef groggy het volgende:

[..]

Het zou mijn eerste betaling zijn..
Het zijn boeven
pi_159013067
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 23:23 schreef Yreal het volgende:

[..]

Het zijn boeven
Haha en waar ga je allemaal gratis naartoe op het moment? Ben ook opzoek naar tickets naar Dublin maar vind helaas niet zo concreet iets als jij.
pi_159017900
M
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 14:22 schreef MeesterBier het volgende:

[..]

Haha en waar ga je allemaal gratis naartoe op het moment? Ben ook opzoek naar tickets naar Dublin maar vind helaas niet zo concreet iets als jij.
morgen Dublin, overmorgen Lissabon, 2 feb Dublin, 13 feb turin, 14 feb rome en venetie, 15 feb venetie. 1 maart Stockholm, 2 helsiniki, 3 Copenhagen en kaunas, 4-6 litouwen, 6 Oslo, 7 Amsterdam. 5-9 april weer Dublin. 17 junin weer Stockholm. Al met al kost het me aan vliegtickets een kleine 300¤.

Moet ik wat leuks zoeken voor Dublin voor je? Ik kan praktisch mijn iers paspoort aanvragen. :')
  User die het meest klaagt 2022 maandag 11 januari 2016 @ 17:20:34 #241
414785 sirdanilot
pi_159018228
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 17:06 schreef Yreal het volgende:
M

[..]

morgen Dublin, overmorgen Lissabon, 2 feb Dublin, 13 feb turin, 14 feb rome en venetie, 15 feb venetie. 1 maart Stockholm, 2 helsiniki, 3 Copenhagen en kaunas, 4-6 litouwen, 6 Oslo, 7 Amsterdam. 5-9 april weer Dublin. 17 junin weer Stockholm. Al met al kost het me aan vliegtickets een kleine 300¤.

Moet ik wat leuks zoeken voor Dublin voor je? Ik kan praktisch mijn iers paspoort aanvragen. :')
Zo !

Vlieg je elke keer vanaf eindhoven? Dan lijkt dit me alleen rendabel als je daar in de burut woont.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_159018526
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 17:20 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Zo !

Vlieg je elke keer vanaf eindhoven? Dan lijkt dit me alleen rendabel als je daar in de burut woont.
en je betaalt je scheel aan transfers op de bestemmingen lijkt me?
  User die het meest klaagt 2022 maandag 11 januari 2016 @ 17:38:29 #243
414785 sirdanilot
pi_159018727
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 17:30 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

en je betaalt je scheel aan transfers op de bestemmingen lijkt me?
Dat zal in Oost Europa wel meevallen. In Scandinavië / engeland kan het wel problematisch izjn.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_159028140
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 17:20 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Zo !

Vlieg je elke keer vanaf eindhoven? Dan lijkt dit me alleen rendabel als je daar in de burut woont.
Neu, maar ik heb een OV kaart. Morgen eindhoven - dub - lis - ams. De Dublin dagretour is weer amsterdam, dat rondje italie is beginnen eindhoven en terug op amsterdam, de scandinavie trip is weeze - amsterdam en de volgende dublin is weer amsterdam.
pi_159028157
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 17:38 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dat zal in Oost Europa wel meevallen. In Scandinavië / engeland kan het wel problematisch izjn.
Valt wel mee. Charleroi is eigenlijk wel het duurste. Vooral qua afstand.
pi_159035890
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 17:06 schreef Yreal het volgende:
M

[..]

morgen Dublin, overmorgen Lissabon, 2 feb Dublin, 13 feb turin, 14 feb rome en venetie, 15 feb venetie. 1 maart Stockholm, 2 helsiniki, 3 Copenhagen en kaunas, 4-6 litouwen, 6 Oslo, 7 Amsterdam. 5-9 april weer Dublin. 17 junin weer Stockholm. Al met al kost het me aan vliegtickets een kleine 300¤.

Moet ik wat leuks zoeken voor Dublin voor je? Ik kan praktisch mijn iers paspoort aanvragen. :')
Hé, vriend. Ben jij in staat wat tofs te vinden voor me richting ofwel Copenhagen, ofwel Stockholm, via Edreams? :)
pi_159035942
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 10:44 schreef Casestudy het volgende:

[..]

Hé, vriend. Ben jij in staat wat tofs te vinden voor me richting ofwel Copenhagen, ofwel Stockholm, via Edreams? :)
zo'n entropay, of een normale? En dan vanaf waar?
pi_159040210
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 17:06 schreef Yreal het volgende:
M

[..]

morgen Dublin, overmorgen Lissabon, 2 feb Dublin, 13 feb turin, 14 feb rome en venetie, 15 feb venetie. 1 maart Stockholm, 2 helsiniki, 3 Copenhagen en kaunas, 4-6 litouwen, 6 Oslo, 7 Amsterdam. 5-9 april weer Dublin. 17 junin weer Stockholm. Al met al kost het me aan vliegtickets een kleine 300¤.

Moet ik wat leuks zoeken voor Dublin voor je? Ik kan praktisch mijn iers paspoort aanvragen. :')
Uuuhh ja zoek iets voor eind maart naar Dublin eigenlijk. Zou gaaf zijn :D
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 12 januari 2016 @ 14:15:02 #249
414785 sirdanilot
pi_159040278
Ik zoek op vluchten naar Porto en ik vind niks onder de 50 euro heen en terug (enkeltje 25). Niet duur natuurlijk maar niet zo'n stuntprijs als dat je hier soms langs ziet komen :)
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_159040910
Ik ben van 23 tm 26 januari vrij, wil paar dagen stedentrip doen (niet london). Zo goedkoop mogelijk, vertrek van Eindhoven of Dusseldorf...


Wat raden jullie mij aan? Heb Dublin al gezien voor 56 euro retour
pi_159041021
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:46 schreef Retarded het volgende:
Ik ben van 23 tm 26 januari vrij, wil paar dagen stedentrip doen (niet london). Zo goedkoop mogelijk, vertrek van Eindhoven of Dusseldorf...

Wat raden jullie mij aan? Heb Dublin al gezien voor 56 euro retour
Vanaf Eindhoven kun je op die data voor 20 euro retour naar Turijn en voor 40 naar Milaan.
Vanaf Weeze 39 retour naar Milaan, 42 naar Porto, 46 naar Barcelona, 52 naar Stockholm en 53 naar Edinburgh. Keuze zat dus.
pi_159053832
Ik vind turijn eigenlijk leuker dan Dublin :@
pi_159054215
Ben niet zo van Italie ;) Dublin, Edinborough en Barcelona lijken me wel wat... Zijn een paar europese steden die ik nog niet bezocht heb
pi_159054407
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:53 schreef Retarded het volgende:
Ben niet zo van Italie ;) Dublin, Edinborough en Barcelona lijken me wel wat... Zijn een paar europese steden die ik nog niet bezocht heb
Bleg, ik slaap nu echt in een kut hostel in dublin. Zit niet eens een fatsoenlijk stopcontact naast mijn bed. En de trein rijdt vlak langs mijn raam...
pi_159057098
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 10:47 schreef Yreal het volgende:

[..]

zo'n entropay, of een normale? En dan vanaf waar?
Entropay ja! Het liefst vanuit nederland of aan de NL grens :).
pi_159057141
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:57 schreef Yreal het volgende:

[..]

Bleg, ik slaap nu echt in een kut hostel in dublin. Zit niet eens een fatsoenlijk stopcontact naast mijn bed. En de trein rijdt vlak langs mijn raam...
Hoe is Dublin? Wil er wellicht gaan wonen. Of ja, het is een optie.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2016 23:14:10 ]
pi_159061151
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:13 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Hoe is Dublin? Wil er wellicht gaan wonen. Of ja, het is een optie.
het heeft zeker zijn charme, vooral de mensen. Maar er is mij net iets teveel verval en grote billboards.
pi_159061152
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:12 schreef Casestudy het volgende:

[..]

Entropay ja! Het liefst vanuit nederland of aan de NL grens :).
http://www.edreams.co.uk/?flow=desktop&force=true#/results/type=R;dep=2016-01-28;from=CRL;to=CPH;ret=2016-02-01;collectionmethod=false;airlinescodes=false;internalSearch=true ik heb vaak genoeg gepost hoe het moet ;)
pi_159098952
Ik probeer via die Edreams app een ticket te kopen, maar ik moet daarvoor betalen met een Master Card Debit. Ik dacht dus dat dat met Entropay wel ging lukken maar dan komt er bijna 40 euro bij. Mijn eigen CC is blijkbaar ook geen Master Card Debit want die pakt hij ook niet.

Klacht: Heb nu een Entropay kaart waar ik niks mee kan en nog steeds geen ticket :'( :')

Iemand 'n oplossing?
pi_159100184
Op de site begrijp ik het ook niet :') . Een enkeltje geboekt, met Entropay betaald, maar als ik dan nog een keer met die kaart wil betalen kan dat niet. Maak ik een nieuwe Entropay-kaart aan, weliswaar met dezelfde CC, maar deze werkt dan ook niet :') :') :') . Met als resultaat dat ik één enkeltje heb geboekt.
pi_159102156
Waar kan je het beste parkeren als je van brussels charleroi airport vertrekt, nou ja wat werkt makkelijk
pi_159130065
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 15:12 schreef MeesterBier het volgende:
Ik probeer via die Edreams app een ticket te kopen, maar ik moet daarvoor betalen met een Master Card Debit. Ik dacht dus dat dat met Entropay wel ging lukken maar dan komt er bijna 40 euro bij. Mijn eigen CC is blijkbaar ook geen Master Card Debit want die pakt hij ook niet.

Klacht: Heb nu een Entropay kaart waar ik niks mee kan en nog steeds geen ticket :'( :')

Iemand 'n oplossing?
Mastercard Debit wordt haast niet uitgegeven in Europa, onze "debit" kaarten werken gewoon exact zoals creditkaarten
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
pi_159144494
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 17:29 schreef cvg het volgende:
Waar kan je het beste parkeren als je van brussels charleroi airport vertrekt, nou ja wat werkt makkelijk
de parkeergarage naast het vliegveld?
pi_159149798
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 17:29 schreef cvg het volgende:
Waar kan je het beste parkeren als je van brussels charleroi airport vertrekt, nou ja wat werkt makkelijk
Hotel pakken als je vroeg vliegt en dan met hotelshuttle.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_159150350
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 10:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

de parkeergarage naast het vliegveld?
Is duur.
pi_159152367
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 17:29 schreef cvg het volgende:
Waar kan je het beste parkeren als je van brussels charleroi airport vertrekt, nou ja wat werkt makkelijk
Heb een keer shuttle service gedaan, 10 minuutjes van het vliegveld en niet duur. Zal even de naam opzoeken straks

Edit: kijk op parcompare.com en kies dan airport smart parking

[ Bericht 5% gewijzigd door BoxeurDesRues op 16-01-2016 18:54:19 ]
Abracadabra, tapate guarra!
pi_159167638
Heb een keer shuttle service gedaan, 10 minuutjes van het vliegveld en niet duur. Zal even de naam opzoeken straks

Edit: kijk op parcompare.com en kies dan airport smart parking
[/quote]

top bedankt
pi_159171941
quote:
8s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:12 schreef Calcio het volgende:

[..]

Is duur.
dat vraag je niet.
pi_159176323
Ik heb nog nooit met ryanair gevlogen maar hoe gaat zoiets in zijn werk, je checkt online in, ga je dan op het vliegveld gelijk naar de gate of moet je eerst nog lange een bali.
Hoe gaat het in zijn werk met instappen? ik heb gebeokt met eerst instappen.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 17 januari 2016 @ 16:22:19 #270
414785 sirdanilot
pi_159177161
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 16:00 schreef cvg het volgende:
Ik heb nog nooit met ryanair gevlogen maar hoe gaat zoiets in zijn werk, je checkt online in, ga je dan op het vliegveld gelijk naar de gate of moet je eerst nog lange een bali.
Hoe gaat het in zijn werk met instappen? ik heb gebeokt met eerst instappen.
1. Heel belangrijk: zorg dat je je online incheckt en de boarding pass (dus niet het e ticket) UITGEPRINT meeneemt. Anders kan het zijn dat je op het vliegveld ee'in check toeslag' moet betalen o.i.d., je wilt dat gedoe niet riskeren. Je kunt 1 week voor vertrek inchecken. Als je minder dan een week weg gaat, print dan alvast ook de retourvlucht uit, anders moet je ter plekke iets regelen (of dus op het vliegveld inchecken waarbij je soms een toeslag moet betalen, maar meestal doen ze niet al te moeilijk maar je weet maar nooit)

2. Als je een uitgeprinte boarding pass hebt en geen baggage, hoef je niet langs de balie, maar kun je rechtstreeks door de douane.

3. Als je wel baggage hebt, moet je naar de baggage counter voor je baggage.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_159232704
Er zijn geen vluchten meer van Eindhoven naar Stockholm vv?

En is het nog waard om vanaf Charleroi of Weeze te vertrekken als ik op het OV uitgewezen ben? Anders boek ik wel een (helaas duurdere) KLM/SAS/Norwegian-vlucht vanaf Schiphol.
FR1908
  dinsdag 19 januari 2016 @ 17:34:49 #272
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_159232772
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 17:31 schreef Katoenplukkert het volgende:
Er zijn geen vluchten meer van Eindhoven naar Stockholm vv?

En is het nog waard om vanaf Charleroi of Weeze te vertrekken als ik op het OV uitgewezen ben? Anders boek ik wel een (helaas duurdere) KLM/SAS/Norwegian-vlucht vanaf Schiphol.
OV naar Weeze is volgnes mij kansloos, of vanuit Nijmegen misschien.
pi_159232812
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 17:34 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

OV naar Weeze is volgnes mij kansloos, of vanuit Nijmegen misschien.
Ik woon om de hoek van Rotterdam Centraal, volgens mij maakt dat veel uit.
FR1908
pi_159232977
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 17:36 schreef Katoenplukkert het volgende:

[..]

Ik woon om de hoek van Rotterdam Centraal, volgens mij maakt dat veel uit.
Charleroi is wel aardig te doen hoor. Rotterdam > brussel > met het busje naar het vliegveld.

Met student ov kost dat je 12.50¤.

Maar ik zou toch norwegian overwegen. Arlanda is toch heel fijn vergeleken met skavasta. Als je het echt relaxt wel doen, pak je de trein van roffa naar Brussel airport en hop je daar voor 4 tientjes naar bromma. Sta je meteen in het centrum van Stockholm. En qua prijs al met al niet heel veel meer dan Charleroi/weeze naar skavasta.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 19 januari 2016 @ 17:47:08 #275
414785 sirdanilot
pi_159233059
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 17:43 schreef Yreal het volgende:

[..]

Charleroi is wel aardig te doen hoor. Rotterdam > brussel > met het busje naar het vliegveld.

Met student ov kost dat je 12.50¤.

Maar ik zou toch norwegian overwegen. Arlanda is toch heel fijn vergeleken met skavasta. Als je het echt relaxt wel doen, pak je de trein van roffa naar Brussel airport en hop je daar voor 4 tientjes naar bromma. Sta je meteen in het centrum van Stockholm. En qua prijs al met al niet heel veel meer dan Charleroi/weeze naar skavasta.
Waar zie jij vluchten voor 4 tientjes, ik vind ze niet onder de 100.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_159233062
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 17:43 schreef Yreal het volgende:

[..]

Charleroi is wel aardig te doen hoor. Rotterdam > brussel > met het busje naar het vliegveld.

Met student ov kost dat je 12.50¤.

Maar ik zou toch norwegian overwegen. Arlanda is toch heel fijn vergeleken met skavasta. Als je het echt relaxt wel doen, pak je de trein van roffa naar Brussel airport en hop je daar voor 4 tientjes naar bromma. Sta je meteen in het centrum van Stockholm. En qua prijs al met al niet heel veel meer dan Charleroi/weeze naar skavasta.
Welk busje is dat naar Charleroi? :)
pi_159234035
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 17:47 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Welk busje is dat naar Charleroi? :)
zowel vanaf Brussel midi als vanaf Charleroi rijdt er voor 5¤ een busje naar Charleroi airport.
pi_159234116
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 17:47 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Waar zie jij vluchten voor 4 tientjes, ik vind ze niet onder de 100.
brussel internationaal naar Stockholm bromma bij Brussel airlines / malmo avation. 39¤ op veel data.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 19 januari 2016 @ 21:33:42 #279
414785 sirdanilot
pi_159240474
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 18:22 schreef Yreal het volgende:

[..]

zowel vanaf Brussel midi als vanaf Charleroi rijdt er voor 5¤ een busje naar Charleroi airport.
Goeie tip, dit wist ik ook niet. In Brussel Midi komen is niet zo heel lastig vanaf mijn woonplaats, en vanaf charleroi zijn er toch plaatsen bereikbaar waar je niet vanaf eindhoven komt.

Jammer dat er naar weeze niks is qua OV. Waarom niet een busje venlo/nijmegen <-> Weeze?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 19 januari 2016 @ 21:47:54 #280
357045 Grifte
Feijenoord
pi_159241118
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 18:22 schreef Yreal het volgende:

[..]

zowel vanaf Brussel midi als vanaf Charleroi rijdt er voor 5¤ een busje naar Charleroi airport.
Zie voor mijn gewenste datum (3 feb) alleen maar tickets voor 14 euro staan van Charleroi > Brussel Midi :{

Dan maar voor 5 euro naar Charleroi en vanaf daar de trein.
pi_159242116
Heeft iemand nog een kortingscode toevallig?
pi_159243407
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:33 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Jammer dat er naar weeze niks is qua OV. Waarom niet een busje venlo/nijmegen <-> Weeze?
Is er wel hoor, alleen vrij prijzig (30 retour Nijmegen - Weeze)
http://www.airport-weeze-shuttle.de
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 20 januari 2016 @ 00:37:56 #283
414785 sirdanilot
pi_159245938
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 22:49 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Is er wel hoor, alleen vrij prijzig (30 retour Nijmegen - Weeze)
http://www.airport-weeze-shuttle.de
Pff, kan dat niet goedkoper? Voor die 30 euro extra kun je ook een ticket kopen vanaf een fatsoenlijke luchthaven, over het algemeen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 20 januari 2016 @ 00:41:14 #284
414785 sirdanilot
pi_159245993
Sowieso vind ik dat er vanaf Rotterdam veel meer vluchten moeten komen. Het ligt vlakbij, maar ik ben maar 1x vanaf rotterdam gevlogen (naar kroatie geloof ik?), omdat je alleen maar naar een paar zonbestemmingen vol tokkies kan vanaf rotterdam.

Istanbul kan dan wel weer, daar wil ik nog wel eens heen. Maar veel meer interessants wordt er niet aangeboden vanaf rotterdam.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 20 januari 2016 @ 00:49:54 #285
414785 sirdanilot
pi_159246156
Blijkbaar vliegen ze ook naar Praia (kaapverdie) vanaf Rotterdam, das dan wel weer interessant. Maar dat is natuurlijk verder en dus duurder dan b.v. een studentenbudget.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 20 januari 2016 @ 00:53:52 #286
414785 sirdanilot
pi_159246225
Waarom niet veel meer bestemmingen aanbieden vanaf rotterdam? Zou graag Wizz Air vluchten zien vanaf rotterdam naar oost europa, nu is er bijna niks naar oost europa (alleen budapest en praag).
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_159246769
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 00:37 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Pff, kan dat niet goedkoper? Voor die 30 euro extra kun je ook een ticket kopen vanaf een fatsoenlijke luchthaven, over het algemeen.
je kan een goed uur lopen, ben je er ook...
pi_159246772
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:47 schreef Grifte het volgende:

[..]

Zie voor mijn gewenste datum (3 feb) alleen maar tickets voor 14 euro staan van Charleroi > Brussel Midi :{

Dan maar voor 5 euro naar Charleroi en vanaf daar de trein.
sowieso go pass pakken. Maakt het qua kosten niet zoveel uit.
pi_159246782
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:33 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Goeie tip, dit wist ik ook niet. In Brussel Midi komen is niet zo heel lastig vanaf mijn woonplaats, en vanaf charleroi zijn er toch plaatsen bereikbaar waar je niet vanaf eindhoven komt.

Jammer dat er naar weeze niks is qua OV. Waarom niet een busje venlo/nijmegen <-> Weeze?
alsnog, Amsterdam - arlanda begint vanaf 40¤. Als je een tickets Charleroi, busticket skavasta en vliegticket optelt kom je ook op zoiets uit.

Nou bepleit ik meestal zo budget mogelijk te gaan, totdat ik ooit eens op Charleroi vloog ipv Schiphol voor een verschil van 25¤. Na aftrek van de go pass en busticket zit je jezelf echt te vervloeken.
pi_159247320
quote:
10s.gif Op woensdag 20 januari 2016 01:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

je kan een goed uur lopen, ben je er ook...
Da's inderdaad goed te doen, heb het zelf een aantal keren gedaan. Een aantal restaurants op de grens bieden trouwens parkeergelegenheid aan, heb er eens 5 dagen gestaan voor ¤40 ofzo (?). Als je met meerdere personen bent kan dit ook al vrij snel uit.
pi_159250350
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 07:48 schreef kaiserhenk het volgende:

[..]

Da's inderdaad goed te doen, heb het zelf een aantal keren gedaan. Een aantal restaurants op de grens bieden trouwens parkeergelegenheid aan, heb er eens 5 dagen gestaan voor ¤40 ofzo (?). Als je met meerdere personen bent kan dit ook al vrij snel uit.
vanaf well? Werkt dat nog een beetje dan?
pi_159258794
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 11:30 schreef Yreal het volgende:

[..]

vanaf well? Werkt dat nog een beetje dan?
Vorig jaar mei ging dat nog prima, gewoon naar een restaurant bellen en een plekje reserveren. Hoe het nu zit weet ik zo niet, zou ik ff moeten opzoeken. Het zou me verbazen als ze het nu niet meer doen, de afgesloten parkeerplaats lig er toch al.
pi_159259399
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 00:41 schreef sirdanilot het volgende:
Sowieso vind ik dat er vanaf Rotterdam veel meer vluchten moeten komen. Het ligt vlakbij, maar ik ben maar 1x vanaf rotterdam gevlogen (naar kroatie geloof ik?), omdat je alleen maar naar een paar zonbestemmingen vol tokkies kan vanaf rotterdam.

Istanbul kan dan wel weer, daar wil ik nog wel eens heen. Maar veel meer interessants wordt er niet aangeboden vanaf rotterdam.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 00:41 schreef sirdanilot het volgende:
Sowieso vind ik dat er vanaf Rotterdam veel meer vluchten moeten komen. Het ligt vlakbij, maar ik ben maar 1x vanaf rotterdam gevlogen (naar kroatie geloof ik?), omdat je alleen maar naar een paar zonbestemmingen vol tokkies kan vanaf rotterdam.

Istanbul kan dan wel weer, daar wil ik nog wel eens heen. Maar veel meer interessants wordt er niet aangeboden vanaf rotterdam.
Eens, helaas is Rotterdam niet echt populair
pi_159262973
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 17:21 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

[..]

Eens, helaas is Rotterdam niet echt populair
Terecht. Snap ook niet helemaal waarom het zo'n probleem is om een half uurtje verder te reizen voor schiphol.
pi_159263107
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:35 schreef Yreal het volgende:

[..]

Terecht. Snap ook niet helemaal waarom het zo'n probleem is om een half uurtje verder te reizen voor schiphol.
Voor de snelheid zou ik zo weer vanaf Rotterdam vertrekken. Vanaf het inchecken/bagage drop sta je letterlijk binnen 10 minuten voor je gate.

Dat lukt tegenwoordig zelfs niet meer in Eindhoven.
FR1908
pi_159263172
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:40 schreef Katoenplukkert het volgende:

[..]

Voor de snelheid zou ik zo weer vanaf Rotterdam vertrekken. Vanaf het inchecken/bagage drop sta je letterlijk binnen 10 minuten voor je gate.

Dat lukt tegenwoordig zelfs niet meer in Eindhoven.
Mwah, in Eindhoven sta ik in de regel toch in 5 minuten aan de gate. 1 op de 10 keer moet ik in de rij staan.
pi_159263198
Met een metrostation om de hoek is de bereikbaarheid van Zestienhoven ook vele malen sneller en comfortabeler dan Eindhoven.
FR1908
pi_159263603
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:35 schreef Yreal het volgende:

[..]

Terecht. Snap ook niet helemaal waarom het zo'n probleem is om een half uurtje verder te reizen voor schiphol.
Omdat er 650.000 mensen in Rotterdam wonen en 1,2 miljoen in de regio met een vliegveld om de hoek. Daarom.
pi_159263617
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:43 schreef Katoenplukkert het volgende:
Met een metrostation om de hoek is de bereikbaarheid van Zestienhoven ook vele malen sneller en comfortabeler dan Eindhoven.
Waarheid
  woensdag 20 januari 2016 @ 20:18:08 #300
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_159264458
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 17:21 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

[..]

Eens, helaas is Rotterdam niet echt populair
Rotterdam an sich heeft wel potentie, ook voor de low cost carriers.

Maar, Rotterdam heeft allereerst wat beperkingen qua vliegtijden, en belangrijker, wil niet echt concurreren (lees korting geven) op afhandelingskosten voor maatschappijen.
Hierdoor zijn ze niet echt interessant voor een Easyjet, kosten voor gebruik Schiphol zijn vergelijkbaar en Schiphol is wel een mainport, en voor een Wizzair en Ryanair minder interessant omdat men ook graag wat korting op tarieven wil zodat men passagiers in de vliegtuigen kan lokken.

Maar dat laatste is niet de visie van Rotterdam en heeft men op dit moment niet nodig, men kan prima uit de voeten met Lufthansa, Turkish en BA als lijndienstmaatschappijen naast Transvertragia en in mindere mate Vueling, dit met nog wat Charters naar zonbestemmingen en men voldoet aan de verwachting.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_159265323
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:43 schreef Katoenplukkert het volgende:
Met een metrostation om de hoek is de bereikbaarheid van Zestienhoven ook vele malen sneller en comfortabeler dan Eindhoven.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:57 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Omdat er 650.000 mensen in Rotterdam wonen en 1,2 miljoen in de regio met een vliegveld om de hoek. Daarom.
Zullen we dan meteen ook maar een utrecht airport maken? Vinden ze daar vast ook makkelijker dan een half uurtje naar schiphol karren.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')