abonnement Unibet Coolblue
pi_153651410
Hallo allemaal,
Mijn Medion PC deed helemaal niets meer. Leek een voedingsprobleem te zijn, dus even op zoek geweest.

Ik heb alle connectoren losgehaald.
Vervolgens heb ik in de grote connector de groene voedingsdraad met de naastgelegen zwarte draad verbonden en vervolgens spanning op de computer gezet. (om op die manier hetzelfde te doen wat het moederbord ook doet om de voeding te activeren)
Ventilator van de voeding ging vervolgens draaien.

Daarna heb ik de verschillende randapparaten ook weer aangesloten. Nu blijkt het volgende:
De computer start niet meer op, als ik de connector van de 12V2 rail aansluit. Dit is een vierkante connector met daarin 4 draden; 2 zwarte en 2 geel/zwarte draden.
Iemand een idee waar deze voor dient en hoe het kan dat het koppelen van deze connector in de aansluiting op het moederbord ervoor zorgt dat de computer (voeding) het af laat weten?

Alvast bedankt voor het meedenken!
pi_153651711
heb je nu wel je 20/24 pins stekker op je mobo gestoken?
die 4 pins geel/zwart is trouwens voor (extra) prik op je cpu.

staan je condensators toevallig bol?
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_153652036
Hoi Fukushima,

Heb nog effe goed gekeken, maar ik zie geen bolle condensators.

De (in mijn geval) 20 pins stekker zit in het mobo.

Ik neem dan maar aan dat mijn CPU de boosdoener is?

(Super dank trouwens voor je snelle reactie!!)
  donderdag 18 juni 2015 @ 22:36:32 #4
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_153652994
quote:
14s.gif Op donderdag 18 juni 2015 22:09 schreef glm het volgende:
Hoi Fukushima,

Heb nog effe goed gekeken, maar ik zie geen bolle condensators.

De (in mijn geval) 20 pins stekker zit in het mobo.

Ik neem dan maar aan dat mijn CPU de boosdoener is?

(Super dank trouwens voor je snelle reactie!!)
Gaan fans draaien, gaan eventuele HDD's spinnen? Is er iets wat direct stroom krijgt van de voeding wat het wel doet?

Vaak als de CPU defect is (of zelfs als deze geen voeding krijgt) gaan de fans kort draaien en slaan deze vervolgens af. Als helemaal niks het doet en er geen lichtje/fan gaat branden kun je het vaak op de voeding gooien. Slaat het af, dan kan het van alles zijn.

Volg dit stappenplannetje:

Heb je iets anders dan het Mobo wat direct op je voeding aangesloten zit?
Ja -> Gaat dit aan wanneer je de PC start? Indien ja: zie *. Indien nee: Voeding defect?
Nee -> Probeer het wel te krijgen of probeer het met een andere voeding

* Het probleem licht niet bij de voeding. Gaat er niks aan of branden op het moederboard? Geen lichtje op de I/O, geen videokaart fan of cpu fan? > Moederboard defect. Gaat er wel wat draaien maar slaat het af? Dan kan er een hardware defect zijn, maar er kan ook onvoldoende stroom op een component zitten. Zoals de CPU 4-pins, geen stroom op de GPU, etc.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_153653220
Hoi Brammetjuh,

Alles doet het dus, tot ik de voeding van de CPU aansluit (dus de 4-polige stekker met 2 zwarte en 2 zwart/gele draden). Als die stekker er in zit, doet hij helemaal niets meer.

Ik krijg overigens geen beeld op de monitor.
pi_153653458
Koppel alles eens los Inc geheugen en videokaart. Dus alleen mobo/cpu/voeding aangesloten.
Als je nu inschakelt start je mobo dan wel op en zo ja, hoor je error piepjes uit je pc speaker ( die in je kast zit ) lange of korte tonen
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_153654911
Fuku,
Heb ik gedaan, maar geen piepjes. PC start nu ook niet meer op.

Ga nu slapen, morgen weer vroege dienst..... Morgenavond maar weer een poging....

Greetz, allemaal
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')