abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 18 juni 2015 @ 11:51:45 #1
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_153635395


Welkom!

Jullie kennen vast allemaal Heineken, Bavaria, Jupiler enz. Maar wij drinken echt bier! Speciaalbieren bestaan uit verschillende soorten en smaken, van zoet, zuur, bitter of een combinatie ervan. Van een complexe en volle smaak naar een frisse dorstlesser. Omdat er zoveel verschillende soorten bieren zijn, valt er genoeg over te discussiëren!

[ Bericht 58% gewijzigd door Dagoduck op 18-06-2015 11:56:52 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_153635434
wat ik ook wou zeggen is dat rio reserva ook fking niet normaal is.
pi_153642692
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 11:47 schreef mckroket het volgende:

[..]

mja wat is exclusief? bij deconinck staan al maanden kratten vol met delphine, op de een of andere manier krijgen ze dat niet verkocht? geen idee waarom. ik heb stiekem ook 1,5 krat albert en 1,5 delphine verzameld, dus ik zit voorlopig ff goed :D.
het enigste wat ik nog zoek zijn nieuwe black damnations, maar die zijn er volgens mij nog helemaal niet. (double black, maar die heb ik ook al).
pannepot, -reserva en - grand reserva heb ik ook aardig :P
Het is ook maar net hoe vaak je er komt en hoeveel moeite je doet. Pannepot en Pannepeut heb ik er nu een paar van staan, maar wel moeite voor moeten doen. Zoeken of ver rijden. De doorsnee bierkoper die ervan gehoord heeft, vindt het niet terug in een reguliere zaak. Daarvoor moet je wel echt je adresjes weten. Als ik toevallig in Brabant of Limburg ben en even de grens over hop ( *D ), kom je het in 90% van de gevallen ook niet tegen. De bierhandels daar hebben van alles, maar Struise is er amper verkrijgbaar.
Schip ahoy!
pi_153643231
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 11:52 schreef mckroket het volgende:
wat ik ook wou zeggen is dat rio reserva ook fking niet normaal is.
Nee - en die wordt, net zoals de XXXX Quadrupel, steeds maar beter... Balans in het begin bij beide bieren was ver zoek...
pi_153644115
Die XXXX Quadrupel uit 2013 heb ik laatst op, was prima. Maar ik had 'm dus nog even moeten laten liggen? :P
Schip ahoy!
pi_153645406
Er is geen nieuwe batch meer gemaakt voor zover ik weet - ik heb het dus over de 2013... Die was in het begin, mei 2013, amper te drinken...
pi_153645822
Brewdog x Scandi samenwerkingen zijn de beste :)

http://www.ratebeer.com/beer/to-ol-sort-maelk/172758/

pi_153673084
Siren Calypso. Pak zuurder dan gedacht, maar best heerlijk voor 'n 4% biertje!..

http://www.ratebeer.com/b(...)simcoe-comet/328741/

pi_153679042
Originele berliner weisse is ook bizar zuur. In berlijn nog op.
pi_153684821
Vanavond de Ceaux Cane op. Wat een briljant smaak en tekst op de fles haha. Erg apart, maar wel lekker. Geen bier wat je snel achterover tikt.
pi_153685791


Voor CUL genieters en Struise liefhebbers, (bier)proeven op topniveau tijdens de Flemish FOOD BASH

Kiek die Struise beerlist dan :9
pi_153686289
Weekend bier; Deesko! en Apocalypse Cow. Three Floyds O+.

"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_153686319
Mmmm die laatste ziet er goed uit...
pi_153686327
Sinds kort weer af en toe biertjes proeven ^O^
(Helaas door serious troubles met gezondheid staat mijn bierhobby op een laag pitje...)

Struise vh vat, o.a.Danko Power en Pannepot :9 en verder nog deze


De Italiaanse trappist, okay en best lekker, maar jammer genoeg niet écht bijzonder.


Yummm! Echt heerlijk! Bourbon County Brand Stout (2009) van Goose Island Beer Co.
pi_153690022
:{ Heb officieel en acuut enorme dorst ontwikkelt...
pi_153690858
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 05:39 schreef nachtzuster het volgende:
Sinds kort weer af en toe biertjes proeven ^O^
(Helaas door serious troubles met gezondheid staat mijn bierhobby op een laag pitje...)

Struise vh vat, o.a.Danko Power en Pannepot :9 en verder nog deze

[ afbeelding ]
De Italiaanse trappist, okay en best lekker, maar jammer genoeg niet écht bijzonder.

[ afbeelding ]
Yummm! Echt heerlijk! Bourbon County Brand Stout (2009) van Goose Island Beer Co.
Huh? Waar is dat dan
pi_153693603
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 13:28 schreef mckroket het volgende:

[..]

Huh? Waar is dat dan
In Brugge, café waar ik vaak kom. Proeven met een groepje bierliefhebbers.
Het staat er dus niet op de kaart ;)
pi_153696052
Nog steeds de zuurste... Perfecte geuze om te bewaren, alhoewel ie wss een decennium nodig heeft om te verzachten...

pi_153696629
Hanssens was te zuur... Aangezien het palet al klaar was voor een zure bom...

pi_153718288
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 01:10 schreef larry_flynt het volgende:
Vanavond de Ceaux Cane op. Wat een briljant smaak en tekst op de fles haha. Erg apart, maar wel lekker. Geen bier wat je snel achterover tikt.
Gezien de 10% is dat sowieso geen strak plan. Het is inderdaad wel een erg boeiend bier. Het is alleen niet altijd even goed verkrijgbaar, zelfs in Utrecht.
pi_153718331
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 17:33 schreef Seul het volgende:
Nog steeds de zuurste... Perfecte geuze om te bewaren, alhoewel ie wss een decennium nodig heeft om te verzachten...
Ik vond dat wel meevallen (zuurgraad), maar het zal wel afhangen van wat je gewend bent denk ik. Sowieso doen geuzes het goed als bewaarbier, maar zoveel ruimte heb ik nu ook weer niet.
pi_153721256
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 15:13 schreef drexciya het volgende:

[..]

Gezien de 10% is dat sowieso geen strak plan. Het is inderdaad wel een erg boeiend bier. Het is alleen niet altijd even goed verkrijgbaar, zelfs in Utrecht.
Klopt had hem bij Berts bierhuis gehaald. Bedoelde eigenlijk ook meer dat het een bier is waar ik zo een uur mee kan doen.
pi_153727412
Volgende week ga ik naar brugge. Iemand een idee van een leuke bar met het liefste moderne bieren? Op ratebeer staan wel cafes maar die hebben vaak een traditionele bierkaart. En is dat struise shopje de moeite?
pi_153729185
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 20:48 schreef mckroket het volgende:
Volgende week ga ik naar brugge. Iemand een idee van een leuke bar met het liefste moderne bieren? Op ratebeer staan wel cafes maar die hebben vaak een traditionele bierkaart. En is dat struise shopje de moeite?
De Struise shop is niet zo boeiend; mijns inziens kun je beter een van de in dit topic aangehaalde groothandels pakken (ook vanwege de prijs). Als je toevallig op een zaterdag in de buurt zit, kun je beter bij de Struise Brouwers zelf langsgaan in Oostvleteren, zo ver van Brugge is dat nu ook weer niet.

Leuke bar met moderne bieren; ehh, het is meestal op de bekende Belgische stijlen geënt.
pi_153729465
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 20:48 schreef mckroket het volgende:
Volgende week ga ik naar brugge. Iemand een idee van een leuke bar met het liefste moderne bieren? Op ratebeer staan wel cafes maar die hebben vaak een traditionele bierkaart. En is dat struise shopje de moeite?
Deze even kijken voor je gaat :)
In Bruges (2008) - IMDb
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_153730749
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 20:48 schreef mckroket het volgende:
Volgende week ga ik naar brugge. Iemand een idee van een leuke bar met het liefste moderne bieren? Op ratebeer staan wel cafes maar die hebben vaak een traditionele bierkaart. En is dat struise shopje de moeite?
een ongefilterde brugse zot drinken bij de halve maan. :9
niet spannend en modern, wel heul lekker.
pi_153734946
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 20:48 schreef mckroket het volgende:
Volgende week ga ik naar brugge. Iemand een idee van een leuke bar met het liefste moderne bieren? Op ratebeer staan wel cafes maar die hebben vaak een traditionele bierkaart. En is dat struise shopje de moeite?
Struise shop is maar paar dagen per week open hè, wel altijd paar lekker biertjes op tap en altijd gezellig praatje maken met bierkenner Bart (vd de Molen), die runt het tegenwoordig, binnenkort dus niet alleen Struise bier maar ook andere en straks ook meer op tap :9
Meeste kom ik bij Le Trappiste en Rose Red, verder Brugs Beertje, De Kelk en even op terras aan het water bij The Beerwall is ook tof.
pi_153735144
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 22:16 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

een ongefilterde brugse zot drinken bij de halve maan. :9
niet spannend en modern, wel heul lekker.
Ook prima te doen idd of een lekkere Straffe Hendrik :9
Best spannend en modern zijn hun nieuwe plannen trouwens.
pi_153735601
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 21:35 schreef drexciya het volgende:

[..]

De Struise shop is niet zo boeiend; mijns inziens kun je beter een van de in dit topic aangehaalde groothandels pakken (ook vanwege de prijs). Als je toevallig op een zaterdag in de buurt zit, kun je beter bij de Struise Brouwers zelf langsgaan in Oostvleteren, zo ver van Brugge is dat nu ook weer niet.

Leuke bar met moderne bieren; ehh, het is meestal op de bekende Belgische stijlen geënt.
Ja dacht ik al. Maar ik heb geen behoefte aan een groothandel hoor. Die zit hier dichtbij mij. Maar ik dacht miss hebben die wat leuke biertjes die je niet snel ergens vind van ze. Sowieso zeker toeristen prijzen? Jammer dat zon grote stad in een mooi bierland alleen maar de standaard bieren schenken.
pi_153736031
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 01:20 schreef mckroket het volgende:

[..]

Ja dacht ik al. Maar ik heb geen behoefte aan een groothandel hoor. Die zit hier dichtbij mij. Maar ik dacht miss hebben die wat leuke biertjes die je niet snel ergens vind van ze. Sowieso zeker toeristen prijzen? Jammer dat zon grote stad in een mooi bierland alleen maar de standaard bieren schenken.
Le Trappiste heeft meestal wel iets meer dan standaard hoor.
En nee ik heb er geen aandelen, tis gewoon een tof keldercafé met wisselende kaart :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_153737618
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 01:46 schreef nachtzuster het volgende:

[..]

Le Trappiste heeft meestal wel iets meer dan standaard hoor.
En nee ik heb er geen aandelen, tis gewoon een tof keldercafé met wisselende kaart :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die zaak leek mij ook wel het leukste om te bezoeken ja. West coast ipa van het vat!! En tre fontane, die staat wel op mijn bucket list natuurlijk.. maar uiteindelijk ga ik er gewoon een dagje heen met mijn vriendin. We bezoeken vaker steden en dan zoek ik een leuk cafeetje om iets te drinken.( Maar ik heb natuurlijk stiekem een tweede agenda :p)
pi_153737634
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 04:21 schreef mckroket het volgende:

[..]

Die zaak leek mij ook wel het leukste om te bezoeken ja. West coast ipa van het vat!! En tre fontane, die staat wel op mijn bucket list natuurlijk.. maar uiteindelijk ga ik er gewoon een dagje heen met mijn vriendin. We bezoeken vaker steden en dan zoek ik een leuk cafeetje om iets te drinken.( Maar ik heb natuurlijk stiekem een tweede agenda :p)
Green Flash? die heb ik er paar uur geleden nog gedronken :9
Zal morgen even vragen of er nog iets over is uit Rome ;)
pi_153738289
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 00:52 schreef nachtzuster het volgende:

[..]

Ook prima te doen idd of een lekkere Straffe Hendrik :9
Best spannend en modern zijn hun nieuwe plannen trouwens.
wow! inderdaad!
toen ik er een jaar terug was stonden ze flink in de verbouwing. wat een cool en ook wel spannend project, zo'n leiding onder de stad door :o
pi_153743990
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 08:34 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

wow! inderdaad!
toen ik er een jaar terug was stonden ze flink in de verbouwing. wat een cool en ook wel spannend project, zo'n leiding onder de stad door :o
Zeker, of iedereen er hier zo happy mee is weet ik niet :P wij vinden het wel gaaf, maar goed ze zijn nog niet begonnen dus geen idee of het veel overlast geeft.
zijn de achterburen van mijn vriend ;)
pi_153752130
Twee jaar oude Westvleteren XII. Niet slecht.

pi_153753106
Ben benieuwd of die Tre Fontane hier in de buurt nog ergens voor een normale prijs beschikbaar komt. Ben wel nieuwsgierig natuurlijk :)
Schip ahoy!
pi_153754198
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 18:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ben benieuwd of die Tre Fontane hier in de buurt nog ergens voor een normale prijs beschikbaar komt. Ben wel nieuwsgierig natuurlijk :)
ik wacht eigenlijk ook nog op de amerikaan
pi_153754279
Die heb ik gelukkig via-via al kunnen regelen. Is niet heel bijzonder qua smaak, maar het feit dat het een trappist is maakt 'm wel de moeite natuurlijk. Al zal ik er niet gauw nog eentje zoeken/drinken.

Net als die van Stift Engelszell. De Gregorius en Benno vond ik allebei niks. De Nivard heb ik nog niet geprobeerd.
Schip ahoy!
pi_153756353
Benno vond ik wel lekker. De nivard staat hier nog te wachten, maar stukken duurder dan die andere 2.
pi_153781488
Tikkeltje te licht van body, maar best lekker!..

pi_153781593
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 18:12 schreef Seul het volgende:
Tikkeltje te licht van body, maar best lekker!..

[ afbeelding ]
smakelijk! :9 drink je 'm op kamertemperatuur? (alsin, niet koud uit de koelkast?)
pi_153785547
15' uit koelkast van 7C° - dus gestart aan ~10-12C°.
pi_153791061
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 18:16 schreef Seul het volgende:
Twee jaar oude Westvleteren XII. Niet slecht.

[ afbeelding ]
Had afgelopen donderdag een 2011, die vond ik ontzettend lekker. Zou 'm eigenlijk eens moeten proeven samen met eentje van een paar jaar jonger.
Bis vincit, qui se vincit in victoria.
pi_153793370
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 20:48 schreef mckroket het volgende:
Volgende week ga ik naar brugge.
[knip]
Even ivm de bucket list ;)
Wanneer gaan jullie? welke dag?
pi_153793453
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 18:12 schreef Seul het volgende:
Tikkeltje te licht van body, maar best lekker!..

[ afbeelding ]
Lekkere biertjes zijn dat van de dochter!
De meeste dan toch, geen idee of ik ze al allemaal heb geproefd.

Valt me nu pas op dat ze uit Baarle-Hertog komen trouwens.
Daar was ik vandaag nog voor de Fok!stok *O*
Naja het Nederlandse gedeelte dan, maar de grens is daar amper te volgen :P
pi_153793766
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 01:09 schreef nachtzuster het volgende:

[..]

Even ivm de bucket list ;)
Wanneer gaan jullie? welke dag?
Zaterdagmiddag.
pi_153793888
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 01:54 schreef mckroket het volgende:

[..]

Zaterdagmiddag.
Ok, ik pm je nog vd week ^O^
pi_153796639
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 20:28 schreef Seul het volgende:
15' uit koelkast van 7C° - dus gestart aan ~10-12C°.
o ja - ik heb hem alleen wat warmer gedronken, zo rond 15, iemand vertelde me eens dat dat 'hoorde' - toen vond ik hem wel vrij vol smaken. maar dat kan ook in mijn herinnering zijn geweest :-)
pi_153797714
Bij zo'n bieren past dat inderdaad... 12-14C°... Hij was nog tikkeltje te koud in het begin...

Zondag naar Deconinck... Kan niet wachten... mckroket: was jij het die Black Albert in de Caigny kocht?.. Of wie zei dat ze daar 2.13¤ kosten?..
pi_153801587
dat zei ik niet maar ik heb ze er wel gehaald en zoveel kosten ze ook ja. bij deconinck kosten ze 3,30 :P toch een verschil.
maarre.. ik ben er niet zo zeker van of er nog in omloop zijn? :) zo niet, dan kan je bij deconinck ook gewoon cuvee delphine kopen hoor ;P
pi_153809529
Ik hoop dat er nog zijn... Bij laatste mail (eergisteren) was ie er nog, en kostte ie 2.9...

Siren x Prairie collab. Tafelkleed en tapijt doorweekt, maar heerlijk bier...

http://www.ratebeer.com/b(...)ended-saison/269191/

pi_153820303
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 18:12 schreef Seul het volgende:
Ik hoop dat er nog zijn... Bij laatste mail (eergisteren) was ie er nog, en kostte ie 2.9...

Siren x Prairie collab. Tafelkleed en tapijt doorweekt, maar heerlijk bier...

http://www.ratebeer.com/b(...)ended-saison/269191/

[ afbeelding ]
Lol jij met je saisons. Typische belg :p ik ben daar allemaal geen fan van. Wel lekker na het sporten. Geef mij maar een ipa anytime.
Maarre toen ik er was kostte die 3,30. Lame
pi_153849140
Gisteren deze gedronken, druivensap met alcohol. Moest vlot zijn met de foto, schuimkraag is binnen paar seconden weg. Hij is lekker, maar niet bijzonder helaas.



[ Bericht 8% gewijzigd door Rvhkd op 26-06-2015 11:04:15 ]
pi_153855410
quote:
Nog niet geproefd, valt me op dat ik sowieso weinig uit die lijst geproefd heb.

Hier de gehele Nederlandse Top 8 van Metro: http://www.metronieuws.nl(...)ertjes-van-nederland

1. Bommen en granaten – Brouwerij De Molen
2. Gaia India Pale Ale – Oedipus
3. Beerskey – De Muifelbrouwerij
4. God is goed – Oersoep
5. Mamba Porter – Ramses
6. Jacobus RPA – Jopen
7. Meneer de Uil Barrel aged imperial stout – Het Uiltje
8. Mangobier – Mongozo
Stop rockin' the boat.
pi_153855782
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 13:36 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Nog niet geproefd, valt me op dat ik sowieso weinig uit die lijst geproefd heb.

Hier de gehele Nederlandse Top 8 van Metro: http://www.metronieuws.nl(...)ertjes-van-nederland

1. Bommen en granaten – Brouwerij De Molen
2. Gaia India Pale Ale – Oedipus
3. Beerskey – De Muifelbrouwerij
4. God is goed – Oersoep
5. Mamba Porter – Ramses
6. Jacobus RPA – Jopen
7. Meneer de Uil Barrel aged imperial stout – Het Uiltje
8. Mangobier – Mongozo
Ah thanks :)

Nee ik ook niet, Nummer 1 natuurlijk wel en misschien Jacobus van Jopen, verder niet.
Maar dat geeft niet, weer wat biertjes om toe te voegen aan m'n lijstje :)
pi_153864012
Sorry, maar dat soort lijstjes is gewoon niet ernstig te nemen...

Ondertussen in Belgie..

pi_153864770
Tsja smaken verschillen toch, zeker met lijstjes.

Ondertussen in Brugge, Nøgne Vic Secret IPA :9


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2015 22:07:25 ]
pi_153868815
Ik maakte net een Struise Westoek open en binnen een paar seconden spoot de hele inhoud over mijn aanrecht. Niet geschud, stond een week in de kelder dus kwam niet door transport. Heb al wel eens gehad dat er wat druk op stond maar nooit zo veel. Iemand enig idee hoe dat kan?
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_153871505
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 22:09 schreef Mgolovic het volgende:
Ik maakte net een Struise Westoek open en binnen een paar seconden spoot de hele inhoud over mijn aanrecht. Niet geschud, stond een week in de kelder dus kwam niet door transport. Heb al wel eens gehad dat er wat druk op stond maar nooit zo veel. Iemand enig idee hoe dat kan?
Tja daar zijn honderden verschillende redenen voor. Te veel suiker in de hergisting, te vroeg gebotteld (bier niet volledig uitgegist, dus te veel suikers) vies flesje/dop, foutjes in de mout, infectie in de lagertank (alvinne had dat jaren lang en verkocht gewoon zijn bieren, elk flesje was een gusher) etc etc.
pi_153876028
Westoek is een verschrikking inderdaad... Maar positief is wel dat je er nu minder van moet zuipen... Want echt lekker is het niet...
pi_153877241
Ik heb er ook nog twee staan, heel benieuwd :D
Schip ahoy!
  zaterdag 27 juni 2015 @ 11:15:32 #65
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_153877440
Hier eentje. Ben nu eigenlijk nog meer benieuwd ! :9
  zaterdag 27 juni 2015 @ 13:17:26 #66
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_153879482
Ik heb de afgelopen week meerdere voor mij nieuwe bieren gedronken in Edinburgh. Weet alleen niet meer welke allemaal :')

Onder andere BrewDog Jack Hammer in de BrewDog bar daar en Boddingtons Ale in Hard Rock Café Glasgow.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 27 juni 2015 @ 13:55:43 #67
365082 IPA35
Patriarch
pi_153880130
Black Albert spuitte ook altijd.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zaterdag 27 juni 2015 @ 15:36:34 #68
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_153881947
Nu bij mij in de kast,





....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_153882482
Tank 7 in de Carrefour gevonden?.. Moet er dringend ook nog es om... Wat kost ie?..
  zaterdag 27 juni 2015 @ 16:19:01 #70
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_153882839
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 16:02 schreef Seul het volgende:
Tank 7 in de Carrefour gevonden?.. Moet er dringend ook nog es om... Wat kost ie?..
Ik heb ´em hier bij de lokale Mitra gehaald...Heb niet op de prijs gelet.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_153883348
Voor als iemand ooit naar Hamburg gaat, zeker Ratsherrn bezoeken! Hele leuke winkel / brouwerij met een mooie collectie en sfeer, en nog goed geprijsd ook. Er was een flinke rij aan de kassa en je kreegt ook meteen een getapt biertje uit eigen brouwerij in je handen gedrukt voor het wachten :P. Hier ook AND UNION ontdekt, Bavarische bieren met een twist. Ook erg lekker en hipsterproof design ;)

pi_153888818
Dat ziet er een wijze winkel uit... Lange wachtrijen aan kassa = goed teken...

Ondertussen in Belgie... Veel framboos en eik... Mss geen zomerbier...

http://www.ratebeer.com/b(...)erry-edition/175507/

pi_153894637
Baan aangeboden gekregen, dus wat te vieren, dus bier;



En zometeen gaat de Brooklyn Black Ops eens open. :9.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_153897085
Proficiat man!..
  zondag 28 juni 2015 @ 11:39:13 #75
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_153899039
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 16:38 schreef Apostrof het volgende:
Voor als iemand ooit naar Hamburg gaat, zeker Ratsherrn bezoeken! Hele leuke winkel / brouwerij met een mooie collectie en sfeer, en nog goed geprijsd ook. Er was een flinke rij aan de kassa en je kreegt ook meteen een getapt biertje uit eigen brouwerij in je handen gedrukt voor het wachten :P. Hier ook AND UNION ontdekt, Bavarische bieren met een twist. Ook erg lekker en hipsterproof design ;)

[ afbeelding ]
Goede winkel idd!! Vandaag bierfestival Tilburg, straks eens die kant op!
pi_153899635
Anderhalve bak Black Albert: check. Kwam op 2.65¤/ flesje. Rio Reserva ook halve bak meegenomen. Jammergenoeg geen XXXX Quadrupel meer...















  zondag 28 juni 2015 @ 14:36:49 #77
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_153902521
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 12:18 schreef Seul het volgende:
Anderhalve bak Black Albert: check. Kwam op 2.65¤/ flesje. Rio Reserva ook halve bak meegenomen. Jammergenoeg geen XXXX Quadrupel meer...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
8)7
pi_153907341
Urbain (Struise) postte net een filmpje over de Westoek XX gushers.

hier
pi_153912172
Gister even op het Leids Bierfestival geweest. Heel klein gemoedelijk feestje met vooral lokale brouwers.
Gedronken:
Weijsbeer Bock van De Blauwe IJsbeer
La Liduina van De Arn
Bloedbroeder van Kompaan
Erebus (koffieporter) van Neptunus Bier

Geproefd:
Weijsbeer en Gouwe ouwe Ijsbeer van De Blauwe Ijsbeer
La Dixieme en Kuytbier Leidsche Bierbrouwerij
Kasteel Rouge en Filou van Van Honsebrouck
Weizener van Crooked Spider
Iris'Pale Arn

Die Koffieporter was wel een hele goeie en De Blauwe IJsbeer verbaasde me ook, nog nooit van gehoord maar die bock en vooral die gouwe ouwe hadden heel veel karakter.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_153913770
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 16:38 schreef Apostrof het volgende:
Voor als iemand ooit naar Hamburg gaat, zeker Ratsherrn bezoeken! Hele leuke winkel / brouwerij met een mooie collectie en sfeer, en nog goed geprijsd ook. Er was een flinke rij aan de kassa en je kreegt ook meteen een getapt biertje uit eigen brouwerij in je handen gedrukt voor het wachten :P. Hier ook AND UNION ontdekt, Bavarische bieren met een twist. Ook erg lekker en hipsterproof design ;)

[ afbeelding ]
Ook geweest. Moet zeggen dat hun eigen bieren maar middelmaat zijn.
pi_153914031
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 22:18 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Ook geweest. Moet zeggen dat hun eigen bieren maar middelmaat zijn.
Ja, niet erg bijzonder, heb ze afgelopen weekend gedronken maar was ook geloof ik maar 4 euro voor een proefpakketje van vier? Nog altijd beter dan het meeste bier voor die prijs!
pi_153914110
quote:
2s.gif Op zondag 28 juni 2015 22:25 schreef Apostrof het volgende:

[..]

Ja, niet erg bijzonder, heb ze afgelopen weekend gedronken maar was ook geloof ik maar 4 euro voor een proefpakketje van vier? Nog altijd beter dan het meeste bier voor die prijs!
Duur was het niet en de locatie is erg leuk. Beetje buiten het centrum, maar de moeite waard om even om te wandelen. Ik hou van die industriële locaties.
pi_153934705
Nieuw biertje bij de AH meegenomen, ben benieuwd...

  maandag 29 juni 2015 @ 20:54:29 #85
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_153935615
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:20 schreef larry_flynt het volgende:
Nieuw biertje bij de AH meegenomen, ben benieuwd...

[ afbeelding ]
Ben deze vorige maand ook ergens tegengekomen....goed/lekker fris biertje voor een 4.7%-er.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_153935982
Flying Dog, juist?.. Ik hou wel van blikjes - volgende keer es checken in AH...
pi_153936046
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:08 schreef Seul het volgende:
Flying Dog, juist?.. Ik hou wel van blikjes - volgende keer es checken in AH...
Ja, ze hebben veel blik nu. Ook de andere twee ipa's van Flying Dog en de Punk IPA van Brewdog
  maandag 29 juni 2015 @ 21:12:36 #88
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_153936103


met een zuurtje, heeeeeeerlijk.. Lekker dorstlessend
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_153936308
Ik eet eigenlijk nooit snoep wanneer ik bier drink.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  maandag 29 juni 2015 @ 21:22:10 #90
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_153936415
quote:
7s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:18 schreef OMG het volgende:
Ik eet eigenlijk nooit snoep wanneer ik bier drink.
:D
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_153936936
Hij is goedgekeurd! Heerlijke IPA met een fijn laag alcoholpercentage.

  maandag 29 juni 2015 @ 21:55:02 #92
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_153937520
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:12 schreef knokkels het volgende:
[ afbeelding ]

met een zuurtje, heeeeeeerlijk.. Lekker dorstlessend
Ik vind deze verschrikkelijk...veel te zuur.. :{
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  maandag 29 juni 2015 @ 21:58:02 #93
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_153937610
Laatst nog Rodenbach Grand Cru gehad...die kreeg ik ook met moeite weg.. :{

Zuur is niet mijn ding.. :N
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  maandag 29 juni 2015 @ 21:58:48 #94
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_153937636
quote:
15s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:55 schreef Tism het volgende:

[..]

Ik vind deze verschrikkelijk...veel te zuur.. :{
Gewoon rustig drinken, en afwisselen met wat bitters :)
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_153948571
Rodenbach Grand Cru is zoet... ~:)
pi_153956848
WARRRRMMMMMMMMMM

pi_153957060


Altijd leuk als je van je lokale slijter het correcte glas bij je aankoop krijgt :)
pi_153957076
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 17:45 schreef Questular het volgende:
[ afbeelding ]

Altijd leuk als je van je lokale slijter het correcte glas bij je aankoop krijgt :)
Tof glas heb ik dat altijd gevonden!

Net een Wieckse Radler 0.0 op, echt gewoon frisdrank. Hou al niet van witbier, maar deze was echt veel te zoet.
pi_153959411
Nog, nog!..



En deze in de koelkast gemikt... Klaar voor 35C° weer...

pi_153959670
Saison Rue O+. Ik heb nog 1 fles van The Bruery staan, en dat is Sucre. Ik denk dat ik daar ooit eens een paar uur voor uit moet trekken, want die is 16.9% geloof ik.

Van de week maar weer eens voor nieuwe biertjes kijken, want ik heb een lang weekend vrij.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_153971571
Bij de Albert Heijn slaan ze de sixpack blikjes Amerikaanse ipa als 1 blikje aan. Dus Flying Dog voor 42 cent per blikje!
  woensdag 1 juli 2015 @ 11:00:13 #102
151971 Radioheader
FR 1908-2008
pi_153973492
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 08:56 schreef larry_flynt het volgende:
Bij de Albert Heijn slaan ze de sixpack blikjes Amerikaanse ipa als 1 blikje aan. Dus Flying Dog voor 42 cent per blikje!
Supertip. Gelijk gehaald
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_153983753
Eerste Canadese bier, en het is geniaal!..

http://www.ratebeer.com/b(...)-du-tracteur/124094/

pi_153985902
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 08:56 schreef larry_flynt het volgende:
Bij de Albert Heijn slaan ze de sixpack blikjes Amerikaanse ipa als 1 blikje aan. Dus Flying Dog voor 42 cent per blikje!
Mijn caissière was wel snugger en deed 1 blikje x 6.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_153993022
Na een boel zweten op mn werk achter een bakplaat nu een heerlijke blik pizzaport (ca, usa) swami's ipa. Een pint, dus veul, en redelijk vers, zon 3,5 maand. Prima bier!!
  donderdag 2 juli 2015 @ 01:10:27 #106
369821 BenD
in Canada
pi_153994251
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 18:08 schreef Seul het volgende:
Eerste Canadese bier, en het is geniaal!..

http://www.ratebeer.com/b(...)-du-tracteur/124094/

[ afbeelding ]
In de provincie Quebec maken ze inderdaad heerlijk bier! Als je ooit wat ziet van Dieu Du Ciel, meenemen! Aanraders zijn Aphrodisiaque (Coco/vanilla stout), Herbe a detourne (triple met citra hops ^O^), Peche Mortel (imperial coffee stout) en Rigor Mortis (quad).
pi_154001692
Als ik ooit Dieu Du Ciel bier vind, kan ik gelukkig sterven :)
pi_154007421
Ik wil één miljoen van deze blikjes asap... HEERLIJK...

http://www.ratebeer.com/beer/westbrook-one-claw/214971/

pi_154011647
Gewoon.. perfect...

pi_154015135
Ik ben aan het werk, vanacht als we dicht zijn weer een pizzaport swami's ipa, ik heb hem gewoon meegenomen naar mn werk :D.
pi_154027267
Ook weer wat inkopen gedaan voor het weekend;




Daarnaast gisteren uiteindelijk bij de nieuwe Stadbrouwerij in Zaltbommel geweest. Aardige bierkaart en vriendelijk personeel. Jammer dat het een beetje afgelegen is qua locatie.

pi_154028071
een lange lijst, maar helaas echt van die ouwe lullen standaard belgische speciaal bieren.
die anderson valley heelchohops is echt goddelijk, mits een beetje vers... en dat is het probleem. er staat geen enkele datum op. ik had er laatst een paar die nergens naar smaakten :( dus ik denk dat ik die amerikaantjes niet meer koop als er geen datum op staat. die kosten namelijk klauwen met geld en dan blijken ze al 8 maanden oud te zijn ofzo. helaas gebruiken heel veel amerikaanse brouwers geen bottle/tht data. heel raar vind ik dat... uit commercieel oogpunt zal het wel gedaan worden, want zo verkopen ze het nog!
pi_154031135
Er is Orval en Saison Dupont - wat heeft een mens voor de rest nog nodig?..
pi_154034882
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 14:33 schreef Seul het volgende:
Er is Orval en Saison Dupont - wat heeft een mens voor de rest nog nodig?..
Westmalle extra anytime over een saison
pi_154036404
Gebotteld januari 2013, maar nog steeds heel erg lekker.

http://www.ratebeer.com/beer/nogne-o-pale-ale/23812/

pi_154038464
Ein-de-lijk Zombie Dust kunnen krijgen. Samen met Gumballhead (ook Three Floyds) belandt 't nooit in de schappen, het personeel moet maar net weten dat jij 't zoekt.

"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_154051685
^Jaloers...
pi_154061117
Vandaag ook nog even wat bijgehaald, warm weer dus moet het vochtgehalte goed bijhouden;

pi_154061373
Cantillon Iris = perfect voor nu...
  zaterdag 4 juli 2015 @ 16:35:50 #120
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_154062127
Het was weer Cantillon-dag in Vancouver *O* . Ik was er gelukkig snel genoeg bij, alleen bij St. Lamvinus achter het net gevist.

pi_154064126
Mooi mooi mooi!.. Ik moet dringend de Rosé de Gambrinus nog es drinken!..

Lekker:

http://www.ratebeer.com/beer/blaugies-saison-depeautre/9350/



[ Bericht 36% gewijzigd door Seul op 04-07-2015 17:56:45 ]
pi_154068642
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 16:11 schreef Seul het volgende:
Cantillon Iris = perfect voor nu...
Zit er nu van te genieten, heerlijk bier inderdaad. Bruce Springsteen op de achtergrond, life is a bitch....
  zaterdag 4 juli 2015 @ 21:00:33 #123
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_154069046
Is ipa nou erg anders dan een ander bier?
Vergeet steeds een flesje te kopen
Kan je het vergelijken met een dubbel of tripel?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_154098351
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:00 schreef uniekhoorn het volgende:
Is ipa nou erg anders dan een ander bier?
Vergeet steeds een flesje te kopen
Kan je het vergelijken met een dubbel of tripel?
niet echt. het wordt op een andere manier gebrouwen en er zijn aardig wat variaties.
over het algemeen (als je 'n IPA bij de supermarkt fixt of een bekende drinkt op een terrasje): de meeste IPA's zijn vrij bitter, licht van kleur, en het alcoholpercentage is niet bijzonder hoog. vrij fruitig, met citrussmaken door de hopsoorten die het meest gebruikt worden.

de IPA's die nu ook door de grote bierbrouwerijen worden gemaakt, zoals de Brand IPA of Vedett IPA, zijn heel toegankelijk en niet echt bitter. als je even wil wennen aan bitterder bieren op zich een prima overgang (maar als je 'ns een paar goeie IPA's hebt geproefd, merk je dat het bijna niet te vergelijken is :) )
pi_154119155
Mijn eerste Zweedse biertje... Redelijk...

http://www.ratebeer.com/b(...)dnezzar-iipa/184949/

pi_154143061
Zo fokkin lekker... Maar duur...

pi_154161690
Een uurtje of wat geleden:



Moet je niet teveel van nemen want anders... 8)7
pi_154162592
En zeker niet in dat glas... Giet veels te vlot... :7
pi_154162862
Goed bier is dat inderdaad! Hier staat er ook nog eentje in de koelkast, maar da's meteen ook de laatste. Eigenlijk zonde om 'm te drinken...
Schip ahoy!
pi_154163444
Van het weekend ook even lekker gezeten met een prima biertje en een sigaartje ^O^

pi_154173238
:o Is dat niet 1 van mijn favorietjes en wel de bekende " El Jefe" uit uiteraard Nicaragua?

Veel gerookt,met name vorig jaar en nu beetje op de achtergrond geraakt maar desalniettemin een fijne hand gerolde sigaar voor een belachelijke lage prijs (vind ik = +/- E 9,- p.s.t.).

pi_154194428
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juli 2015 16:05 schreef Iwanius het volgende:
:o Is dat niet 1 van mijn favorietjes en wel de bekende " El Jefe" uit uiteraard Nicaragua?

Veel gerookt,met name vorig jaar en nu beetje op de achtergrond geraakt maar desalniettemin een fijne hand gerolde sigaar voor een belachelijke lage prijs (vind ik = +/- E 9,- p.s.t.).

[ afbeelding ]
La Aroma del Cuba EE (Edicion Especial), heerlijke sigaar!
De Geuze van 3 fonteinen trouwens ook prima bier!
pi_154197800
Laatste bestelling...

pi_154199552
die swamis is fking goed. lekker veel!
pi_154199617
btw ik had double rye ipa op van kees. wel lekker, een keer iets anders dan fruit door de summit hop (uiige smaak imo). maar bij de ingredienten staat erbij wheat, geen rye. rara politiepet?
pi_154202727
Lekker lekker lekker...

pi_154229089
Beetje éénzijdig...

pi_154229337
Net tijdens lunch eens langs een restaurant / proeflokaal geweest om te lunchen en wat te drinken.

Begonnen met een Battle Priest van Three Floyds; stond onder de Sours, maar was super mild. Lekker, maar 't mocht zuurder.

Toen over op de samples;
Sour Monkey van Victory Brewing - Een sour die wel zuur was. Lekker.
Tangerine Wheat van Lost Coast - Alsof ik limonade dronk na die sour.
Hop Audit van Taxman Brewing - Goeie IPA.
Dorian Coconut Stout van Scarlet Lane Brewing - Whuuut? Hier moet ik meer van vinden. Een stout die naar cocosnoot smaakt, vond 'm lekker!
GFJ van Sun King - GFJ = Grapefruit jungle = inderdaad een erg citrussige IPA.

Nu 2 uurtjes zonder bier totdat om 3 uur hier Beer Friday start op werk. :P.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_154230537
Probeer die cc porter van het uiltje dan, coffee en coconut porter.
pi_154237750
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 06:29 schreef Seul het volgende:
En zeker niet in dat glas... Giet veels te vlot... :7
Gevaarlijk bier inderdaad, het drinkt voor het percentage (12%) heel makkelijk weg.
pi_154240844
..en na de lunchbiertjes nieuw weekend bier gehaald;


Calumet Queen (kölsch), Gorch Fock (helles lager), en Permanent Funeral (IIPA), allemaal van Three Floyds. En wat blikken Fistful of Hops van Sun King. :9.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_154252732
Permanent Funeral zou 'k anders wel es willen proeven :)

Hier...



pi_154275081
Melkchocolade en zuur... Ik ben 'n fan, maar niet voor iedereen...

http://www.ratebeer.com/beer/to-ol-sur-maelk/252204/

pi_154283118
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 12:00 schreef Rvhkd het volgende:

La Aroma del Cuba EE (Edicion Especial), heerlijke sigaar!
De Geuze van 3 fonteinen trouwens ook prima bier!
Dat zeg ik toch? beter bekend als "El Jefe"
La Aroma De Cuba El Jefe!

On topic:

Onderstaande combinatie rook en drink ik alias acclimatiseer ik nu alweer een tijdje in.



= San Cristóbal de La Habana sigaar (El Morro) & Averbode Abdij bier. :s)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2015 22:31:07 ]
pi_154286610
Je bent een aardig natte roker :P
Schip ahoy!
pi_154299256
Ach ja, hoort erbij.. :s)
pi_154309139
barney flats nu ook bij de appie O+
pi_154315991

Bezig met een de molen dag en nacht. Een barrel aged imperial stout met 7 mouten en 5 hoppen. Komt in een fles met gewaxte kroonkurk en een hoge prijs. Iets bijzonders denk je dan! Nu ben ik een de molen fan, ze maken bijzonder goede bieren, zowel laag in de alcohol als hoog. Maar soms word ik ook gewoon zeer teleurgesteld. Zo ook dit bier. Bij de opening weet je het al: het is alsof je een spa blauw open maakt. Geen enkele vorm van koolzuur is aanwezig. Het uitschenken is de bevestiging. Hij ruikt wel erg goed; bourbon en lichte rook. De smaak is helaas een teleurstelling. Een zeer lichte body verpest het feestje. Van die 7 mouten is niks te proeven en het lijkt wel water. Ik proef wat lichte rook en hele vage sporen van geroosterde mouten. Ook proef je iets van bourbon. Misschien is er zelfs een licht zuurtje te proeven. Al met al smaakt het wel goed, maar de body is dermate dun dat zeker voor de prijs het een teleurstelling is. Kostte het de helft en had het geen gewaxte krookkruk dan was de beoordeling stukken positiever denk ik.
pi_154316140
quote:
10s.gif Op zondag 12 juli 2015 22:28 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch? beter bekend als "El Jefe"
La Aroma De Cuba El Jefe!

On topic:

Onderstaande combinatie rook en drink ik alias acclimatiseer ik nu alweer een tijdje in.

[ afbeelding ]

= San Cristóbal de La Habana sigaar (El Morro) & Averbode Abdij bier. :s)
Averbode O+ ^O^
pi_154355108
Lekker, maar te pikant... Gebotteld op 8 mei.

pi_154362312
Weer wat biertjes om te proeven voor komende weekenden. Met uitzondering van de La Corne en de Delirium heb ik ze nog niet eerder gehad :)

pi_154374524
Amerikaans. By far. Heet nu trouwens anders (licht &lustig) dus ik hoop dat ie nog goed smaakt voor je. American pale ales zijn geweldig! (Al noemen ze op ratebeer een bitter maar dat is echt onzin imo)

[ Bericht 19% gewijzigd door mckroket op 15-07-2015 23:03:01 ]
pi_154374966
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 20:03 schreef NoralyZ het volgende:
barney flats nu ook bij de appie O+
En het is prima te drinken. Heb nu de oatmeal stout. Hij is relatief licht maar smaakt naar zoetige havermout met koffie en een vleugje rook. Smaakt naar ontbijt met een sigaret :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_154379288
Niet verkeerd op dit late tijdstip. :s)

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2015 02:43:55 ]
pi_154388293
quote:
2s.gif Op woensdag 15 juli 2015 23:09 schreef Karstman het volgende:

[..]

En het is prima te drinken. Heb nu de oatmeal stout. Hij is relatief licht maar smaakt naar zoetige havermout met koffie en een vleugje rook. Smaakt naar ontbijt met een sigaret :)
barney flats is de naam van de oatmeal stout :). anderson valley is de brouwerij. inderdaad een licht bier, en zacht!

gisteren bij craft & draft een saturdays porter van septem gedronken; fijn en vrij licht. niet heel bijzonder, maar wel lekker! erna de thoughtless imperial stout van redwillow. sterk, zwaar, en vol, en heerlijk. :9
pi_154394486
Tilquin 2012.

pi_154408104
Voor het weekend ook weer wat lekkers gehaald :)

pi_154408626
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 09:18 schreef Rvhkd het volgende:
Voor het weekend ook weer wat lekkers gehaald :)

[ afbeelding ]
Mooie selectie, ik moet ook maar weer eens gaan inkopen. Waar heb je deze gehaald?
Stop rockin' the boat.
pi_154416847
Welke Nogne O is dat?.. De Pale Ale?.. Van de Struise heb je jammergenoeg wel twee minder lekkere bieren gekozen :{
pi_154418304
Tja ik ben mega fan van struise, maar ze maken 75% van de tijd bieren die ik niet zo lekker vind. Die overige 25% is wel zo bizar goed dat het niet uitmaakt :D ik mis een ipa van ze! Elliot brew is dan een imperial en ook nooit ergens te krijgen, danko is een session en niet bijzonder en hun vuur en vlak versie is ook niet super vind ik. Wat dat betreft is de molen voor mij eigenlijk dé brouwerij die alles heeft; van fruitige pale ales en bitters van 4-5%, mega hoppige ipa's van 6-7% en keiharde hopbommen van 8+%, en ook nog bizarre stouts en barrel aged spul alsmede ander mooi spul. Bij struise vind ik vaak alleen hun zware geschut echt lekker.
Wat ik bij struise wel vind, hun kwaliteit is bijzonder hoog! Bij de molen niet altijd.. Maar 2 geweldige brouwerij uit 2 mooie landen.
pi_154431566
Woensdag had ik zin in zuur, zuur, en zuur;


Vandaag gehaald;

1 six pack Gumballhead gedeeld met een collega en na werk nog heel six pack gevonden, plus Le Freak van Green Flash, Head Hunter van Fat Head, en Kindest Find van Smuttynose.
Morgen misschien nog wat halen, ik kwam armen te kort.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_154443057
Armen te kort - een goed teken man!..

Hier... Heerlijke DIWA (wut)...

http://www.ratebeer.com/beer/to-ol-mr-white/318685/

  zaterdag 18 juli 2015 @ 23:27:28 #167
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154451086
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_154467364
Vakantie...

  zondag 19 juli 2015 @ 18:37:52 #169
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_154468046
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 18:08 schreef Seul het volgende:
Vakantie...

[ afbeelding ]
+1 voorde pootjes omhoog :W
pi_154468506
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 15:58 schreef Seul het volgende:
Welke Nogne O is dat?.. De Pale Ale?.. Van de Struise heb je jammergenoeg wel twee minder lekkere bieren gekozen :{
Inderdaad de Pale Ale. 2 van de Struise waren inderdaad niet bijzonder. De Born to Die van Brewdog wel subliem. Gistermiddag bij La Trappe ook de nieuwe Oak Aged batch 20 opgehaald en koud gelegd voor de avond, 1 woord; Fantastisch!



[ Bericht 4% gewijzigd door Rvhkd op 19-07-2015 19:06:20 ]
  zondag 19 juli 2015 @ 19:38:25 #171
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_154469522
't Goeye Goet witbier van het Openluchtmuseum Nederland
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
  maandag 20 juli 2015 @ 11:46:06 #172
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_154483224
Big Fat Double 5 IPA.. :9



Mijn nieuwe favotiet!.. ^O^
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_154492546
Amerikaanse Orval... Kort door de bocht, maar het mag: hij is heerlijk!..

http://www.ratebeer.com/beer/logsdon-seizoen-bretta/143868/

pi_154496761
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 18:59 schreef Rvhkd het volgende:

[..]

Inderdaad de Pale Ale. 2 van de Struise waren inderdaad niet bijzonder. De Born to Die van Brewdog wel subliem. Gistermiddag bij La Trappe ook de nieuwe Oak Aged batch 20 opgehaald en koud gelegd voor de avond, 1 woord; Fantastisch!

[ afbeelding ]
Vond je dat waar naar z'n geld? Ik heb een tijdje terug de batch 14 gehad geloof ik, maar ik vond 'm de meerprijs tov de normale quadrupel niet waard.
Schip ahoy!
pi_154497826
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 20:18 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Vond je dat waar naar z'n geld? Ik heb een tijdje terug de batch 14 gehad geloof ik, maar ik vond 'm de meerprijs tov de normale quadrupel niet waard.
Ik heb ook mn twijfels.. Geweldige bieren (100x beter dan standaard) maar 8-12 euro voor zon flesje (wel 37,5cc)..
Net weer eens een rio reserva op. 3,50 kost dat (of minder) en die heeft jaren op bourbon en wijn vaten gelegen. Wat een subliem bier is dat toch!!! Sowieso lekkerder dan een la trappe en stukken goedkoper. Dit bier blijft 1 van mn favorieten.
pi_154500148
Fles kost bij La Trappe zelf ¤ 10,50 voor 37,5 cl. Moet zeggen dat ik deze lekkerder vind dan de vorige varianten. Invloeden van de verschillende vaten goed te proeven. Ik vind hem zijn geld zeker waard, maar over smaak valt niet te twisten...
pi_154502080
Het punt is dat het basis bier 1,50 ofzo kost per 33cc en dat het dan opeens 10 euro kost. Als het 6 euro zou kosten zou ik het ook geloven, en dan zou ik elke batch kopen. Niet dat ze er niet vanaf komen, dus ze hebben gelijk. Maar toch.. Een black damnation is per cc zelfs goedkoper!
En de basis quadruppel vind ik niet veel aan..de basis black damnation (black albert) is 10000x lekkerder en heeft veel meer ingredienten en is veel schaarser. Toch is dit barrel aged goedkoper. Rara? Daarom zet ik mn vraagtekens bij de la trappa BA.

[ Bericht 30% gewijzigd door mckroket op 20-07-2015 23:03:19 ]
pi_154506264
La Trappe Quad is een ondermaats bier, en het maakt niet uit op welk soort vaten je 't laat rijpen en hoe lang, de uitkomst zal altijd ondermaats zijn.

Over de prijs wil 'k het dan nog niet hebben... ^)
  dinsdag 21 juli 2015 @ 11:32:38 #179
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_154509075
Ben nu de Jopen Collaboration brews aan het uitproberen.. :)

http://www.jopenbier.nl/b(...)-verified=cee5ff78f9

Best goede pilsjes mag ik wel zeggen.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_154509726


Nee.....deze heb ik nog niet eens opgedronken.
pi_154509816
Ik heb een Westvleteren 12, maar ik durf 'm niet op te drinken :@
  dinsdag 21 juli 2015 @ 12:38:39 #182
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_154510628
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 11:58 schreef Questular het volgende:
[ afbeelding ]

Nee.....deze heb ik nog niet eens opgedronken.
quote:
Papr’ipa is nieuwe collab van Vandestreek

MEI 06, 2015by RAYMOND LUIJBREGTSin NIEUWS

Vandestreek heeft samen met de Spaanse brouwers Espiga een opvallend nieuw bier gebrouwen: Papr’ipa. Het gaat volgens de heren om een ‘smoked IPA’, op smaak gebracht met gerookte paprika.

Het bier is gebrouwen bij brouwerij de 7 Deugden, voor de Spaanse markt wordt bij Maians gebrouwen. Het bier bevat 7% alcohol. De smaak bevat volgens de eerste proevers op Untappd tonen van bittere IPA-hop, peper, zoete chili en rook.

Multi Bier heeft het brouwsel inmiddels op de markt gebracht.
Hmm...Vandestreek staat wel bekend om zijn veilige bieren....Alles proberen, gewoon ff slikken dus.. ^O^

Als ik deze tegen kom doe ik het.. :P
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  dinsdag 21 juli 2015 @ 12:39:06 #183
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_154510637
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 12:01 schreef no1uknow het volgende:
Ik heb een Westvleteren 12, maar ik durf 'm niet op te drinken :@
Gewoon een jaartje wachten.. ;)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_154513982
Ik ben de laatste tijd nogal into erg moutige bieren. De Vagebond van Brouwerij Maallust vind ik bijvoorbeeld erg lekker. Andere tips?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_154520392
Niet echt bijzonder maar dit smaakte vanmiddag niet verkeerd.
pi_154539675
Goed, maar niet 100% m'n ding...

pi_154558629
Dit welbekende biertje paar minuten geleden maar weer eens achterover geslagen. Tis alweer donderdagochtend... :s)
  donderdag 23 juli 2015 @ 03:35:09 #188
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154558906
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 12:01 schreef no1uknow het volgende:
Ik heb een Westvleteren 12, maar ik durf 'm niet op te drinken :@
Gewoon drinken. Mij viel het tegen, maar misschien had ik te hoge verwachtingen.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_154560377
Altijd lekker.

pi_154573973
Tikkeltje te saai...

pi_154616226
Eens wat nieuws proberen;

"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zaterdag 25 juli 2015 @ 02:00:30 #192
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154616280
Zitten jullie ook op untapped?
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_154616747
Yep. Zelfde username als hier. :P.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zaterdag 25 juli 2015 @ 04:58:29 #194
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_154617835
Ik blijft Affligem Blond toch een heerlijk biertje vinden, die gaat er altijd wel in :D

Heb nu 6 flessen HJ Grand Prestige 75cl staan liggen :9
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_154618692
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 04:58 schreef Dagoduck het volgende:
Heb nu 6 flessen HJ Grand Prestige 75cl staan liggen :9
Even een paar van wegleggen en over een jaartje of twee pas open trekken.
Schip ahoy!
  zaterdag 25 juli 2015 @ 09:49:25 #196
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_154618766
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 09:40 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Even een paar van wegleggen en over een jaartje of twee pas open trekken.
Ga ik zeker doen :Y
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_154620642
Plead the 5th - Bourbon Barrel Aged versie vond 'k toch nog streepje lekkerder 8}
pi_154629160
Ook lekker...

  zaterdag 25 juli 2015 @ 18:07:00 #199
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154629316
Vandaag Wit + Weizen Weekend Bierfestival in Breda.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_154631555
Zag gisteravond The Oracle staan, vandaag toch maar gehaald, en Goat Boy van Southern Tier;



Overigens vind ik DIPA Ale wel grappig staan; Double India Pale Ale Ale. :P.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_154652747
Mmmm...

pi_154670952
Blame Canada.



pi_154672613
Dus nu kun je gelukkig sterven? :P.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_154673756
Ben zoooooooooooooo blij inderdaad!!! Had het echt niet verwacht!.. Geers voor de win...
pi_154676713
Ik zag via untappd dat een bar / tap room hier in Indianapolis nu Disco Soleil van Dieu du Ciel op tap heeft. Toch ooit misschien daar eens heen gaan. Flessen ben ik nog nooit van ze tegengekomen, maar wie weet.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_154678922
Disco Soleil - heb 'k niet gekocht, maar stond wel te koop... :%
  maandag 27 juli 2015 @ 17:44:09 #207
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_154679183
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:32 schreef Seul het volgende:
Disco Soleil - heb 'k niet gekocht, maar stond wel te koop... :%
Je weet dat die smiley een barende vrouw moet voorstellen die aan het 'pushen' is?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_154679742
Oh wee...

Framboos editie.

  dinsdag 28 juli 2015 @ 03:54:10 #209
369821 BenD
in Canada
pi_154695859
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:23 schreef Seul het volgende:
Blame Canada.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Nice! Goede score met DDC. Peche mortel (gewoon en BA) is heerlijk! Tank 7 Farmhouse Ale en Sofie zijn beiden ook goed. Sofie kan je nog een tijd laten liggen, heb er hier 3 in de 'cellar' staan, samen met Matilda (ook van Goose Island), ben benieuwd hoe die smaken over een aantal jaar.
pi_154695959
Ik had ooit een paar Sofies 1+ jaar in de kast staan, maar ik heb die liever vers.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  dinsdag 28 juli 2015 @ 07:33:30 #211
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_154696219
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:23 schreef Seul het volgende:
Blame Canada.

[ afbeelding ]
Mooie oogst! Zelfs de Brett versie van Dernière Volonté, lekker.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 04:50 schreef OMG het volgende:
Ik had ooit een paar Sofies 1+ jaar in de kast staan, maar ik heb die liever vers.
Ik vind Sofie ook lekkerder vers, ontwikkelt niet zo heel veel voor mij. Matilda wordt wel duidelijk smakelijker na een jaartje. Ik vraag me nog steeds af waarom die twee in westelijk Canada zo goed verkrijgbaar zijn, en goedkoper dan direct over de grens (hier ~CAD 8.50 voor een grote fles).
pi_154700408
Sofie was hier ook relatief goedkoop à 9 ¤... Halia was 18 ¤... :{
  dinsdag 28 juli 2015 @ 15:45:42 #213
369821 BenD
in Canada
pi_154705052
Volgens mij is de enige reden dat het zo goed verkrijgbaar is omdat Goose Island overgekocht is door AB Inbev.
pi_154713771
Niet echt iets waarover ik te spreken ben maar inderdaad... Zelfde geldt voor Boulevard (=> Moortgat)... Hopelijk binnenkort meer Firestone Walker bieren hier :)
pi_154725266
Ik ben wel fan van de Tank7, die is dankzij Moortgaat overal goed te krijgen nu.

Komende dagen ben ik weer een paar dagen in West-Vlaanderen, zijn er naast Struise nog goede brouwerijen die ik moet bezoeken?
Stop rockin' the boat.
  woensdag 29 juli 2015 @ 09:56:29 #216
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_154725535
Die Cc..Porter van Brouwerij het Uiltje is echt bizar...kokosnoot en koffie geur en smaak.. :P

....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_154726782
Klinkt goed... eens kijken of ik die hier in de buurt ergens kan krijgen!
Schip ahoy!
  woensdag 29 juli 2015 @ 11:27:20 #218
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_154727080
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 09:40 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Even een paar van wegleggen en over een jaartje of twee pas open trekken.
Want ? verlicht mij ik ben niet bekend met het rijpen van Bier . ( Ondanks mijn biergebruik significant is toegenomen door untapped :') )
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_154728061
quote:
11s.gif Op woensdag 29 juli 2015 11:27 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Want ? verlicht mij ik ben niet bekend met het rijpen van Bier . ( Ondanks mijn biergebruik significant is toegenomen door untapped :') )
Vooral de donkere bieren die nagisten op de fles kunnen prachtig van smaak ontwikkelen in de loop der jaren. Laatst een Vicaris Winter 2014 op, vond ik niet geweldig, wel oké. Paar weken daarna de 2012, die was prachtig ge-aged. Snel de andere 2014 die ik had achter in de kast gezet :D
Schip ahoy!
pi_154729782
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 09:38 schreef bassieVL het volgende:
Komende dagen ben ik weer een paar dagen in West-Vlaanderen, zijn er naast Struise nog goede brouwerijen die ik moet bezoeken?
Dolle Brouwers...
pi_154729914
bierhalle deconinck :P
  woensdag 29 juli 2015 @ 14:47:36 #222
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_154732210
Net 10 flesjes Chimay Blauw voor 50 cent p/stuk gehaald bij de Jumbo! Weet niet of ze overal uit het assortiment gaan, maar ik zou eens kijken (mocht je geïnteresseerd zijn).

Als ik het goed heb, is deze ook erg geschikt om te bewaren. Meestal wordt aangeraden om grote flessen te bewaren, kan het wel met de kleine flesjes?
pi_154732344
Ik dacht altijd dat de regel een beetje was dat alles boven de 8% wel te bewaren was, of het nou grote of kleine flessen zijn.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_154733262
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juli 2015 14:47 schreef Sheffield het volgende:
Net 10 flesjes Chimay Blauw voor 50 cent p/stuk gehaald bij de Jumbo! Weet niet of ze overal uit het assortiment gaan, maar ik zou eens kijken (mocht je geïnteresseerd zijn).

Als ik het goed heb, is deze ook erg geschikt om te bewaren. Meestal wordt aangeraden om grote flessen te bewaren, kan het wel met de kleine flesjes?
Kan ook zeker met de kleintjes, ik heb een paar verschillende jaargangen geproefd in Antwerpen en nu ook een aantal weggelegd in de kelder.
Stop rockin' the boat.
pi_154757902
Net met opruimen een Grolsch Kanon gevonden met tht 5/15. Denk dat ik deze langer bewaar. Ben erg benieuwd naar de smaakontwikkeling. Of raden jullie me dit af?
pi_154759869
Zeer zoet en sterk in alcohol: in principe dus perfect om te bewaren.
  donderdag 30 juli 2015 @ 13:58:42 #227
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_154763023
Die Chimay's Blauw gaan dus nog even achterin de kast! ^O^
pi_154765749
Iemand nog ergens Dupont Saison Dry Hopped 2015 zien liggen? In Den Haag en Delft niet (meer) kunnen vinden.
pi_154769618
De gewone is toch beter...

Gebotteld 11/ 2014. Brett versie, en die redden de zaak...



Eeeeeh niet overtuigd...

pi_154773747
Gaan hier nog mensen naar het bierfestival in Ermelo? Voor het eerst twee dagen en dat komt mooi uit, want ik kan zaterdag niet. Morgen komen er 15 brouwerijen, zaterdag 34. Wel jammer dat er morgen minder brouwerijtjes zijn, maar goed, de bierwinkel is tot 21.00 uur open, dan kan ik altijd nog kijken of daar een Papr'ipa te vinden is :D
  vrijdag 31 juli 2015 @ 00:41:54 #231
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_154781465
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 20:52 schreef BillDautere het volgende:
Gaan hier nog mensen naar het bierfestival in Ermlo? Voor het eerst twee dagen en dat komt mooi uit, want ik kan zaterdag niet. Morgen komen er 15 brouwerijen, zaterdag 34. Wel jammer dat er morgen minder brouwerijtjes zijn, maar goed, de bierwinkel is tot 21.00 uur open, dan kan ik altijd nog kijken of daar een Papr'ipa te vinden is :D
Nee...Succes.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  vrijdag 31 juli 2015 @ 00:44:46 #232
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_154781555
Ik heb nog één Columbus van "t Ij, die gaat er nu aan...incl de Pizza.. :9
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_154811454
Weer een nieuwe oogst Three Floyds bier; Battle Priest, Alpha Kong, en Wigsplitter. En een 4-packje Wild Sour Series: Counter Clockweisse van Destihl. Gisteren al een 4-pack Here Gose Nothin' van ze gehaald; een sour gebrouwen met zeezout. Goed spul.



[ Bericht 0% gewijzigd door OMG op 01-08-2015 02:42:47 ]
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_154814482
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juli 2015 14:47 schreef Sheffield het volgende:
Net 10 flesjes Chimay Blauw voor 50 cent p/stuk gehaald bij de Jumbo! Weet niet of ze overal uit het assortiment gaan, maar ik zou eens kijken (mocht je geïnteresseerd zijn).

Als ik het goed heb, is deze ook erg geschikt om te bewaren. Meestal wordt aangeraden om grote flessen te bewaren, kan het wel met de kleine flesjes?
:o
Dat had ik eerder moeten weten, dan was ik hier ook naar de Jumbo gegaan. Eigenlijk wel gek dat ze uit het assortiment gaan, prima bieren en best bekend.
Schip ahoy!
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 14:56:14 #235
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_154817898
Gisteren een Gouden Carolus tripel gehad, nu een classic.
Classic vind ik smakelijker, veel meer smaaktinten.

Nu een Maredsous bruin, mooie zoete karameltinten met toch een lichte afdronk
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_154821170
Heerlijk...

pi_154844317
Batch ontstaan door productiefout... 7.6%...

pi_154861727
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 18:13:38 #240
367311 sawadie
There is a new day every day!
pi_154901039
quote:
Het werd sws al niet in groningen gemaakt, maar dit gaat wel heel ver! (Mocht het waar zijn natuurlijk)
pi_154903922
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 00:41 schreef Tism het volgende:

[..]

Nee...Succes.. :)
Ze hadden afgelopen vrijdag nog genoeg papr'ipa, ik heb er eentje meegenomen. Een dag later had de winkel ze al niet meer.

Altijd leuk zo'n bierfestival. D-AL-G geproefd, dat is dat algenbiertje van De Koperen Kat. Het heeft een aparte smaak, maar ik houd er wel van :) Bax Bier blijft ook goed bier maken, hun Koud Vuur Whisky oet Grunn smaakt heerlijk, je kan wel merken dat die gerijpt is in whiskeyvaten.
pi_154911305
http://www.nu.nl/opmerkel(...)gs-speciaalbier.html

Gruun is dus Pitt bier.... Bizar. Iemand het weleens op?
pi_154913086
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 22:50 schreef larry_flynt het volgende:
http://www.nu.nl/opmerkel(...)gs-speciaalbier.html

Gruun is dus Pitt bier.... Bizar. Iemand het weleens op?
Ik heb het wel eens gehad geloof ik, maar wat een vreemd verhaal zeg
"Mendoza's been hit! Mendoza's been fucking hit!"
pi_154913601


Lekker :9
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_154927121


Laatst deze mogen proeven. Erg lekker, aanrader!

Op & Top van brouwerij De Molen.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 18:34:53 #246
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_154933534
Nieuw bij mij in de kast...zolang de voorraad strekt.. :)



....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_154936881
laatst ook die barista chocolate squad op...paar slokken wel lekker (koffie, karamel, romig). Gelukkig heb ik die gedeeld want een heel flesje is te veul
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
pi_154960767
Zo lekker...

pi_155052027
Bottled 09/ 2013. Lekker lekker lekker.

pi_155069148
Duits & Lauret Winterstout

Erg lekker!
  maandag 10 augustus 2015 @ 16:35:32 #251
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_155081483
Nu een la trappe quadrupel op terras in Nijmegen . Lekker sterk gewoon. Straks een LeFort
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 10 augustus 2015 @ 17:10:09 #252
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_155082830
Okee, dit is het lekkerste zwaar biertje wat ik heb gedronken, met stip!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_155084476
Zo te zien bij De Derde Kamer gezeten?
Prima biertje inderdaad, die LeFort. Ik heb 'm ook al vaker gehad, bij De Kluizenaar hebben ze 'm ook.
Schip ahoy!
  maandag 10 augustus 2015 @ 17:54:48 #254
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_155084627
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 17:50 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zo te zien bij De Derde Kamer gezeten?
Prima biertje inderdaad, die LeFort. Ik heb 'm ook al vaker gehad, bij De Kluizenaar hebben ze 'm ook.
Klopt, nog steeds :P na de Carolus classic is dit erg lekker
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_155085223
Prima keuze inderdaad, geniet ervan!
Schip ahoy!
pi_155113896






pi_155116321
Le Merle vond ik best lekker.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_155135318
Eens een andere winkel bezocht om Stone's Farking Wheaton w00tstout te halen. Meteen iets van Prairie meegenomen om te proberen. Genoeg nieuwe dingen gezien om later te proberen. :).

"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_155140453
W00tstout krijg ik in trade binnen - hopelijk de moeite...
  woensdag 12 augustus 2015 @ 11:27:25 #260
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_155143919
Ik heb net voor 102,85 euro bier besteld.. 8)7

Het kan er vanaf, en ik denk dat ik er de komende maand wel ff zoet mee ben.. :P
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_155146081
quote:
6s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 11:27 schreef Tism het volgende:
Ik heb net voor 102,85 euro bier besteld.. 8)7

Het kan er vanaf, en ik denk dat ik er de komende maand wel ff zoet mee ben.. :P
Afhankelijk van wat je hebt besteld is dat veel of weinig :P
Laatste paar keer dat ik naar het Bierparadijs ging had ik naar mijn idee niet gek veel gekocht en was ik ook rond de 100 euro kwijt. Laatste bestelling bij Etre Gourmet was 150 euro geloof ik.
Schip ahoy!
  donderdag 13 augustus 2015 @ 11:19:22 #262
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_155174011
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 12:52 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Afhankelijk van wat je hebt besteld is dat veel of weinig :P
Laatste paar keer dat ik naar het Bierparadijs ging had ik naar mijn idee niet gek veel gekocht en was ik ook rond de 100 euro kwijt. Laatste bestelling bij Etre Gourmet was 150 euro geloof ik.
33 flesjes diverse bieren.. :)

Ik heb komend weekend de hele collectie van Brouwerij Kees in de kast staan..in tweevoud...voor even.. :P
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_155183194
Morgen naar t bierhuis in Hoogstraten en daarna door naar een weekendje Brugge waar we iig de halve maan gaan bezoeken.

Mochten jullie nog tips hebben voor deze bier liefhebbers die eigenlijk alles wel willen proberen (ik een lichte voorkeur naar donkere bieren en zij blondjes/tripels/ipa), dan horen we het graag.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_155201452
quote:
14s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 11:19 schreef Tism het volgende:

[..]

33 flesjes diverse bieren.. :)

Ik heb komend weekend de hele collectie van Brouwerij Kees in de kast staan..in tweevoud...voor even.. :P
Daar ben ik wel benieuwd naar! Heb daar voor de gein middels crowdfunding wat geld in gestopt vorig jaar, dus wil wel weten of dat iets fatsoenlijks is geworden. Dan ga ik ze misschien zelf ook nog wel eens kopen :P
Schip ahoy!
pi_155202375
Gisteren ook weer wat opgehaald voor het weekend. De Insider IPA van Naparbier is gisterenavond al gesneuveld, heerlijk bier! De Chimay komt uit 2010, had nog een 2015 staan, dus mooi om naast elkander te proeven.



Daarnaast nog een vrachtlading Italiaans bier staan, heeft toch zijn voordelen om met de auto op vakantie te gaan :)
pi_155206733
Is daar wat fatsoenlijks te vinden, in Italië? Ook echt qua slijterijen enzo, of moet je het in de winkel scoren? Goede info voor mezelf voor binnenkort :P
Schip ahoy!
pi_155207246
Moet zeggen dat de grote supermarkten best een uitgebreid assortiment hebben. Zat zelf bij Arona (Lago Maggiore) waar Bottega della Birra zit, deze hadden een prima selectie. Verders in Stressa, Turijn, Varese en Milaan nog wat bier meegenomen. Overal zitten speciaalzaken voor olijfolie en dergelijke waar soms ook wel eens speciaalbier van kleine brouwerijen in het schap staat. Ook bij de meeste cafe's gewoon Birra del Borgo en La Tresca te krijgen viel mij op.

Ter aanvulling: http://www.microbirrifici.org/beer_english.aspx
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:12:58 #269
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_155226692
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 07:35 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Daar ben ik wel benieuwd naar! Heb daar voor de gein middels crowdfunding wat geld in gestopt vorig jaar, dus wil wel weten of dat iets fatsoenlijks is geworden. Dan ga ik ze misschien zelf ook nog wel eens kopen :P
Ja...De London Mild Ale is de eerste die ik open trek, en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van deze 3.5%-er...Met de geur, de kleur en de smaak van een 10%-er porter.. ^O^

Goed afzakkertje...Geen starter.. :)

....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_155231255
Klopt. Die london mild ale is goed te doen. Export porter ook. De rye double ipa vind ik niet super, de farmhouse ipa al helemaal niet (farmhouse/saison kan ik sowieso niet door slikken). Pale ale citra is goed (kan niet fout gaan eigenlijk). Barley wine vond ik ook niks aan, maar dat kan ook aan de stijl liggen misschien, veel te zoet! Verder niets op, ben eigenlijk benieuwd naar een imperial stout en een normale ipa. Er is wel een ba ris in de omloop (waarom geen standaard om mee te beginnen? Of om ons te laten proeven :p) als het goed is, en een grapefruit ipa.
pi_155231595
Allememaggies, wat ik vanavond allemaal tegenkwam, kwam weer armen tekort. Voorlopig dit meegenomen;



Zag nog spul van De Molen staan (een stuk of 9-10 verschillende), nog een stuk of 4 van Fantome, meer Evil Twin en Mikkeller. Denk dat ik morgen wel wat van De Molen haal.

Nu eens aan de Molotov Lite, goed te doen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_155232777
Denk dat je beter nog wat Evil Twin haalt man... Zeker als het hun sterker, donker spul is!..
pi_155239416
Toch leuk als je vaak bij je lokale slijter je bier haalt, voor de 3e keer op rij een glas gratis gekregen
Dit keer :



:)

Nu een Dulle Griet, ik ben een fan aan het worden van de Scheldebrouwerij :)
pi_155240269
Ik vind corsendonk wel lekker vind ik ook niet zo zwaar. En kwak bier vind ik ook lekker. kwak bier is niet alleen lekker maar ook erg vermakelijk als je dit in een kwak-bierglas (koetsiersglas) aan iemand geeft die dat nog nooit gedronken heeft. En als het als dan bijna leeg is en je neemt een grote slok of je drinkt iets te snel dan "kwak" al dat bier recht in je bakkes. Altijd erg vermakelijk.

pi_155242166
Het regent nog steeds...

pi_155242763
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 07:47 schreef Seul het volgende:
Denk dat je beter nog wat Evil Twin haalt man... Zeker als het hun sterker, donker spul is!..
Het meeste Evil Twin spul dat ik tegenkwam waren IPAs. Femme Fatale varianten en zo. Misschien dat ik de volgende keer meer Evil Twin meeneem, vandaag zijn het er maar 3 geworden, waarvan 2 samenwerkingen zijn;

Stillwater Artisanal & Evil Twin's Even Less Jesus, Clown Shoes' Crasher in the Rye, Mahrs-Bräu's Mastodon The Hunter, Evil Twin & Amager Bryghyus' From Amager with Love;


Twee van De Molen (SSS, en Cease & Desist), Evil Twin's Aún Más A Jesús, Mikkeller's Big Worse Red Wine Edition;


Vier x Dieu du Ciel!
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_155243371
:N :{ ;( :'(

Zo... jaloers... :|W
pi_155314018
Rosée d'Hibiscus beviel, dus vandaag nog 2 nieuwe gehaald, plus nog 2 andere van Dieu du Ciel! die ik nog niet had, en 2 Evil Twins. :9.

"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_155317779
Te gek... Is die Dernière Volonté de standaard versie?..

Ik heb van de Biscotti Break deze versie staan:

http://www.ratebeer.com/b(...)herry-on-top/232624/

De gewone versie zou 'k toch ook graag es drinken...
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:24:13 #281
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_155319518
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 02:02 schreef mckroket het volgende:
Klopt. Die london mild ale is goed te doen. Export porter ook. De rye double ipa vind ik niet super, de farmhouse ipa al helemaal niet (farmhouse/saison kan ik sowieso niet door slikken). Pale ale citra is goed (kan niet fout gaan eigenlijk). Barley wine vond ik ook niks aan, maar dat kan ook aan de stijl liggen misschien, veel te zoet! Verder niets op, ben eigenlijk benieuwd naar een imperial stout en een normale ipa. Er is wel een ba ris in de omloop (waarom geen standaard om mee te beginnen? Of om ons te laten proeven :p) als het goed is, en een grapefruit ipa.
Ik vind ze tot nu toe allemaal best goed te pruimen, de Rye Double Ipa schuimt niet echt..da's jammer.. :{
De East India Porter, Farmhouse Ipa en Pale Ale Citra zijnn goed...verder niet bijzonder.. :{
De London Mild Ale vond ik tot nu toe de meest verrassende.. :)

Nu/dadelijk/straks nog de Export Porter 1750 en de American Barley Wine nog even checken.. :P
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:18:53 #282
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_155320624
Die Export Porter 1750 van Kees is lekker dik, zwart, zwaar, zoet en vet....lijkt op teer met een schuimkraag van fluweelzachte chocolademousse.. :9
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_155321517
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 10:07 schreef Seul het volgende:
Te gek... Is die Dernière Volonté de standaard versie?..

Ik heb van de Biscotti Break deze versie staan:

http://www.ratebeer.com/b(...)herry-on-top/232624/

De gewone versie zou 'k toch ook graag es drinken...
Ja, da's gewone versie van Dernière Volente.


Die With a Cherry on Top stond hier ook. Misschien dat ik die vandaag of deze week nog haal, dan heb ik alle 10%+ Evil Twins die ze momenteel in de winkel hebben. De voorraad is inmiddels weer groot genoeg dat ik er weer even tegenaan kan. :P.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_155370519
Okay, laatste bier haul voor een tijdje. Denk ik. :P.

De Molen & Närke - Goths & Vandals, Evil Twin - de biscotti break met een kers d'r op, Dieu du Ciel! - Dernière Volonté (maar dan een andere versie dan die in eerdere post), en een Liquid Confidential van To Øl.

"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_155374359
Mmmm de sherry barrel aged Liquid... Beste van de hoop, alhoewel ik de wijn en Liquorice nog niet gedronken heb...

Die Volonté: Brett of Pinot Noir versie?.. Pinot versie was on-ge-loof-lijk goed...
pi_155380259
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 10:13 schreef Seul het volgende:
Mmmm de sherry barrel aged Liquid... Beste van de hoop, alhoewel ik de wijn en Liquorice nog niet gedronken heb...
Die ik heb is de wine barrel versie. Ik dacht eerst de sherry versie te hebben, maar blijkbaar zijn allebei die labels rood.

quote:
Die Volonté: Brett of Pinot Noir versie?.. Pinot versie was on-ge-loof-lijk goed...
Ik heb eigenlijk geen idee. Ik kan 'm niet vinden op untappd, op beeradvocate staat deze versie met dit label als Réserve Spéciale (wat de pinot noir versie zou zijn), maar op afbeelding daar zit een goudkleurig label om de nek van de fles, en die ontbreekt bij mij. Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat voor variant ik nou eigenlijk heb.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_155380538
Op Ratebeer zijn Sherry en wijn versie hetzelfde... Op Beeradvocate staan ze apart, maar vermelden ze dat de Sherry versie niet meer gemaakt wordt...

En om alles nog ingewikkelder te maken, hier is mijn Dernière Volonté Pinot Noir:

pi_155380803
Ik zou die brouwerij bijna emailen, want ik snap er weinig meer van. Nu lijkt het erop dat ik van allebei de "gewone" versie heb, de één is een Belgian-style IPA, en de ander is een Abbey-style blond ale volgens de labels. Alleen kan ik over die laatste dus bijzonder weinig vinden.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_155382462
Verschillende etiketten, gebeurt wel vaker...

http://lasaucisserie.com/(...)/la-derniere-volonte

Jouw versie mét sticker:

pi_155382609
Ik heb er trouwens dorst van gekregen...

  donderdag 20 augustus 2015 @ 16:37:01 #291
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_155382666
Nu
Nee, niet mijn smaak, dat tintje kruidnagel een overheersende hop is net teveel van het goede
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 20 augustus 2015 @ 17:05:15 #292
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_155383263
Nou die is op :')
Nu een heerlijk verfrissend Stella artois cidre. Echt een vrouwenbier, lekker!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_155401777
Voor t weekend weer wat inkopen. De La Tremenda van La Pirata gisteravond al op, fruitig, lekker bitter, prima bier! Ook de Barista Chocolate quad van van Honsebrouck (Kasteel) op, net of je een hap chocolade neemt, bijzonder spul.

pi_155402624
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 10:22 schreef Rvhkd het volgende:
Ook de Barista Chocolate quad van van Honsebrouck (Kasteel) op, net of je een hap chocolade neemt, bijzonder spul.
Die heb ik gisteravond ook op. Inderdaad, een grote hap mokka! Ik vond 'm best oké.
Schip ahoy!
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:08:01 #295
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_155402637
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 10:22 schreef Rvhkd het volgende:
Voor t weekend weer wat inkopen. De La Tremenda van La Pirata gisteravond al op, fruitig, lekker bitter, prima bier! Ook de Barista Chocolate quad van van Honsebrouck (Kasteel) op, net of je een hap chocolade neemt, bijzonder spul.

[ afbeelding ]
Ik zag het al ja, via Untappd.. :P
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_155411731
Lekker...

  vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:48:09 #297
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_155413943
Besteld en sneller binnen dan verwacht.. :)






Heb komende dagen weer wat nieuws te proberen...Ben benieuwd.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  maandag 24 augustus 2015 @ 23:45:27 #299
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_155516060
-nevermind-
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_155517608
Ik trek weer eens een rio reservaatje open. Dit blijft een van de beste bieren van struise.
pi_155535538
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 01:03 schreef mckroket het volgende:
Ik trek weer eens een rio reservaatje open. Dit blijft een van de beste bieren van struise.
Mijn speciaalbierhandel heeft onlangs ook weer wat van Struise binnengekregen. Iemand de volgende bieren al mogen proeven?:

Ypres en de Rye Reserva (2013)
Black Albert
Imperialist
Aestatis
Vuur en Vlam
Black damnation four

Ben benieuwd wat de toppers zijn die ik zeker moet gaan halen.
Bis vincit, qui se vincit in victoria.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')