abonnement Unibet Coolblue
pi_153645568
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 18:18 schreef J.B. het volgende:

[..]

Gezien de ervaringen in Abchazië, Zuid-Ossetië en Transnistrië lijkt mij veruit het meest waarschijnlijk dat dit "gewoon" een frozen conflict gaat worden en er niet bijster veel meer gaat veranderen. Vanwege die reden ga ik ook binnenkort zelf naar Oekraïne, dat zou ik niet doen als een hernieuwde escalatie mij waarschijnlijk zou lijken. Vanwege de ervaringen met diezelfde vorige conflicten ben ik ook voor sancties tegen Rusland; praten heeft in het verleden namelijk ook bar weinig zoden aan de dijk gezet vanwege de simpele reden dat Rusland niets te verliezen had/heeft.
In Kiev is niet veel aan de hand behalve dat je de enige toerist bent. Kan je prima heen.
  donderdag 18 juni 2015 @ 18:54:51 #127
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153645914
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 18:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Neutrale vredesmacht in Oost-Oekraine en ook op de Krim en dan serieus onderhandelen over het weer soeverein laten zijn van Oekraine. Agressie belonen lijkt me nooi verstandig.
Een vredesmacht zonder Russen terwijl er etnische Russen wonen? Hoe stel je je dat voor?
Want waar moet die neutrale vredesmacht uit bestaan? De VS die ver weg van het conflict zit er er niet eens een historische band mee heeft? Als je daar over nadenkt weet je dat dit pure nonsens is en dat niet gaat werken. Ja in de achtertuin van de Russen die een historische band hebben met de Oekraïne de VS/EU even laten bepalen wat er nu moet gebeuren.
Dan Kiev, hoe wil je dat onder controle gaan houden?
Je gaat je in een wespennest mengen zonder de Russen erbij te betrekken.

En nogmaals het gaat niet om het belonen van agressie maar het toepassen van een lange termijn strategie. Als er daadwerkelijk mensen in de Oekraïne onder de EU willen vallen is het een mooie gelegenheid om het deel wat daar niet onder wenst te vallen te laten zien wat nu beter is. Als je zo overtuigd bent dat je het vele malen beter zal doen dan de Russen waar maak je je dan druk om. Het volk zal uiteindelijk dat kiezen wat voor hun het beste is zolang die federatie dan uit open grenzen bestaat.

Maar het valt me op dat jij het steeds tot een winnaar en verliezer omschrijft. De opmerking dan hebben de Russen gewonnen. Wat hebben ze dan gewonnen? En de Krim die kun je vergeten. Dat zullen de Russen nooit meer afgeven.
Mogelijk hebben ze gewonnen als het een paar generaties zo onstabiel blijft dat er uiteindelijk niets meer te halen valt voor wie dan ook. En vergeet niet hoe langer het duurt hoe meer verzet en ellende er gaat ontstaan. Dan kan het zich uiteindelijk keren tegen de nu zittende macht in Kiev.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_153646092
'Russische 'tegenmaatregelen' bij Zweeds lidmaatschap NAVO'

http://www.nu.nl/buitenla(...)dmaatschap-navo.html
pi_153646107
'A true friend': Ukraine president asks Tony Blair to take on advisory role
http://www.theguardian.co(...)sory-role-poroshenko

lol, na z'n succesvolle rol als vredesstichter in het Midden Oosten.. :D
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 18 juni 2015 @ 19:09:11 #130
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153646304
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 18:38 schreef BEFEM het volgende:
De NAVO/EU/paar landen waaronder Polen/Nederland/VS hadden gewoon troepen moeten sturen naar Oekraine, dan was het conflict allang voorbij
Dat is wensdenken. Je weet namelijk niet of het oosten van de Oekraïne daadwerkelijk niets meer te maken wil hebben met Rusland en de nu zittende overheid in Kiev zal accepteren.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_153646307
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 18:54 schreef Cherna het volgende:

[..]

Een vredesmacht zonder Russen terwijl er etnische Russen wonen? Hoe stel je je dat voor?
Vrij eenvoudig eigenlijk. Klinkt me ook logischer in de oren dan een Russische "vredesmacht", die in de praktijk vooral neer zal komen op een bezettingsmacht. Of vind je het wel geloofwaardig als die zogenaamde toeristen en vrijwilligers hun helmpje omwisselen?
quote:
Want waar moet die neutrale vredesmacht uit bestaan? De VS die ver weg van het conflict zit er er niet eens een historische band mee heeft? Als je daar over nadenkt weet je dat dit pure nonsens is en dat niet gaat werken.
De VS lijkt me ook geen erg logische keuze. Er zijn echter zat opties uit bijvoorbeeld Zuid-Amerikaanse, Aziatische of Afrikaanse landen.

quote:
Ja in de achtertuin van de Russen die een historische band hebben met de Oekraïne de VS/EU even laten bepalen wat er nu moet gebeuren.
Dan Kiev, hoe wil je dat onder controle gaan houden?
Je gaat je in een wespennest mengen zonder de Russen erbij te betrekken.
De status van Rusland als bezetter formaliseren lijkt mij dan weer een gegarandeerd wespennest...

quote:
En nogmaals het gaat niet om het belonen van agressie maar het toepassen van een lange termijn strategie.
Een lange termijn strategie die neerkomt op de Russen alles geven wat ze met hun agressie in hebben gepikt. Goh, dat lijkt verdacht veel op ze belonen voor hun agressie.

quote:
Als er daadwerkelijk mensen in de Oekraïne onder de EU willen vallen is het een mooie gelegenheid om het deel wat daar niet onder wenst te vallen te laten zien wat nu beter is. Als je zo overtuigd bent dat je het vele malen beter zal doen dan de Russen waar maak je je dan druk om. Het volk zal uiteindelijk dat kiezen wat voor hun het beste is zolang die federatie dan uit open grenzen bestaat.
Je pleit echter voor het door de Russen laten bewaren van de "vrede", dan zal er nooit een eerlijk vergelijk zijn.

quote:
Maar het valt me op dat jij het steeds tot een winnaar en verliezer omschrijft. De opmerking dan hebben de Russen gewonnen. Wat hebben ze dan gewonnen? En de Krim die kun je vergeten. Dat zullen de Russen nooit meer afgeven.
En het valt mij op dat jij de Russen constant wilt belonen voor hun agressie. Je lijkt te vergeten dat zij de aanstichters zijn van een conflict in hun buurland en een flink stuk van dat buurland hebben geannexeerd. Dat als nieuwe beginsituatie accepteren lijkt mij niet verstandig.

quote:
Mogelijk hebben ze gewonnen als het een paar generaties zo onstabiel blijft dat er uiteindelijk niets meer te halen valt voor wie dan ook. En vergeet niet hoe langer het duurt hoe meer verzet en ellende er gaat ontstaan. Dan kan het zich uiteindelijk keren tegen de nu zittende macht in Kiev.
Daarom een vredesmacht en alle Russische en Oekraiense militairen ver weg van Oost-Oekraine en de Krim zodat vrede een eerlijke kans krijgt.
  donderdag 18 juni 2015 @ 19:11:19 #132
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153646373
:)
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 18 juni 2015 @ 19:13:20 #133
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153646436
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juni 2015 19:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Vrij eenvoudig eigenlijk. Klinkt me ook logischer in de oren dan een Russische "vredesmacht", die in de praktijk vooral neer zal komen op een bezettingsmacht. Of vind je het wel geloofwaardig als die zogenaamde toeristen en vrijwilligers hun helmpje omwisselen?

[..]

De VS lijkt me ook geen erg logische keuze. Er zijn echter zat opties uit bijvoorbeeld Zuid-Amerikaanse, Aziatische of Afrikaanse landen.

[..]

De status van Rusland als bezetter formaliseren lijkt mij dan weer een gegarandeerd wespennest...

[..]

Een lange termijn strategie die neerkomt op de Russen alles geven wat ze met hun agressie in hebben gepikt. Goh, dat lijkt verdacht veel op ze belonen voor hun agressie.

[..]

Je pleit echter voor het door de Russen laten bewaren van de "vrede", dan zal er nooit een eerlijk vergelijk zijn.

[..]

En het valt mij op dat jij de Russen constant wilt belonen voor hun agressie. Je lijkt te vergeten dat zij de aanstichters zijn van een conflict in hun buurland en een flink stuk van dat buurland hebben geannexeerd. Dat als nieuwe beginsituatie accepteren lijkt mij niet verstandig.

[..]

Daarom een vredesmacht en alle Russische en Oekraiense militairen ver weg van Oost-Oekraine en de Krim zodat vrede een eerlijke kans krijgt.
Man man, ik stop er mee. Je hebt niet een plaat van staal voor je hoofd maar van titanium.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_153646479
De bezettingsmacht omturnen in een vredesmacht is ook vrij naïef.
pi_153646575
Mocht Zweden zich voegen bij het internationale militaire verdrag, dan is Rusland genoodzaakt om militair in actie te komen, zo vertelt de functionaris.

militair nog wel.

http://www.nu.nl/buitenla(...)dmaatschap-navo.html
  donderdag 18 juni 2015 @ 19:19:30 #136
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153646616
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 19:14 schreef Solstice1 het volgende:
De bezettingsmacht omturnen in een vredesmacht is ook vrij naïef.
Een vredesmacht in dit conflict zonder de Russen bij het spel te betrekken is ook vrij naïef dit te bedenken.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_153646680
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 19:09 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat is wensdenken. Je weet namelijk niet of het oosten van de Oekraïne daadwerkelijk niets meer te maken wil hebben met Rusland en de nu zittende overheid in Kiev zal accepteren.
Daar is het nu te laat voor ja. Ik doelde meer op het tijdstip rond MH17.
pi_153646690
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 19:19 schreef Cherna het volgende:

[..]

Een vredesmacht in dit conflict zonder de Russen bij het spel te betrekken is ook vrij naïef dit te bedenken.
Hoe wil je een bezetter zomaar omzetten in vredesmacht? Dat heeft daar dan toch niets meer mee te maken?
pi_153646799
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 19:01 schreef Infection het volgende:
'Russische 'tegenmaatregelen' bij Zweeds lidmaatschap NAVO'

http://www.nu.nl/buitenla(...)dmaatschap-navo.html
Met zo'n taalgebruik lijk je mij de Zweden alleen aan te moedigen om zich bij de NAVO aan te sluiten; wat een stel zwakzinnigen maakt in Rusland tegenwoordig de dienst uit zeg :') Vrije keuze bestaat niet blijkbaar :')

[ Bericht 3% gewijzigd door J.B. op 18-06-2015 19:42:15 ]
  donderdag 18 juni 2015 @ 19:35:52 #140
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153647085
quote:
15s.gif Op donderdag 18 juni 2015 19:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe wil je een bezetter zomaar omzetten in vredesmacht? Dat heeft daar dan toch niets meer mee te maken?
Ik doel niet op militairen. Ik doel op diplomatieke oplossingen waarbij je niet om de Russen heen kan. Het is niet anders. Dat is nu juist het hele punt. Je kunt natuurlijk steeds op theoretische regels afgaan over soevereiniteit maar daar red je het niet mee in een land als de Oekraïne waar je nu eenmaal veel Russisch sprekende mensen hebt wonen met een Russische band en dan ook nog familie hebben wonen in Rusland. Nu moet ik oppassen want ik ben daar nog nooit geweest en moet maar van de feiten afgaan die je van de westerse media mag geloven. En ik leg met nadruk het punt op de westerse media.
Zo zal Kiev ook zijn bataljons als hij daar al de macht over heeft niet terug kunnen trekken. En als dan ongelukkig VS militairen aan die vredesmacht zouden moeten deelnemen dan is het sowieso gedoomd tot mislukken. En ik kan me niet voorstellen dat de VS daar niet aan zou gaan deelnemen.

Daarom een wespennest.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 18-06-2015 19:41:32 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 18 juni 2015 @ 19:37:20 #141
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153647138
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 19:21 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Daar is het nu te laat voor ja. Ik doelde meer op het tijdstip rond MH17.
Dat ben ik met je eens om het gebied rondom MH17 direct veilig te stellen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 18 juni 2015 @ 20:08:26 #142
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153648124
http://nieuwsuitoekraine.(...)dviivka-ligt-nu.html
Nu was hier toevallig gisteren op Nieuwsuur ook een berichtgeving over. De medewerkers aan het woord hadden een niet al te best woord over mbt de troepen van Kiev die zich verschuilen rondom de fabriek en andere noodzakelijk gebouwen en het niet vreemd vonden dat de rebellen dan terug schieten. Dan voel je al wel hoe het zit. Een niet al te makkelijke regio dus waar je niet kunt zeggen dat het allemaal zo een voorstander is van de nu zittende overheid. Volgens Jatsenjoek ligt het heel anders. Tja wat is dan nog geloofwaardig. Maw het is een zeer complexe regio.
Tenzij je ook Nieuwsuur als een niet al te serieuze bron ziet.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_153648673
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 19:25 schreef J.B. het volgende:

[..]

Met zo'n taalgebruik lijk je mij de Zweden alleen aan te moedigen om zich bij de NAVO aan te sluiten; wat een stel zwakzinnigen maakt in Rusland tegenwoordig de dienst uit zeg :') Vrije keuze bestaat niet blijkbaar :')
Wat gaat dat pauperleger van Putin doen dan? De NAVO legt Rusland in 1 dag plat indien nodig.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_153660036
USNATO twitterde op vrijdag 19-06-2015 om 08:53:57 Ukraine: New attacks in Maryinka, Shyrokyne, and northeast of Mariupol: http://t.co/zSryskij65 http://t.co/kIAB2cPyIe reageer retweet
  vrijdag 19 juni 2015 @ 10:18:10 #145
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_153661238
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 19:35 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ik doel niet op militairen. Ik doel op diplomatieke oplossingen waarbij je niet om de Russen heen kan. Het is niet anders. Dat is nu juist het hele punt. Je kunt natuurlijk steeds op theoretische regels afgaan over soevereiniteit maar daar red je het niet mee in een land als de Oekraïne waar je nu eenmaal veel Russisch sprekende mensen hebt wonen met een Russische band en dan ook nog familie hebben wonen in Rusland. Nu moet ik oppassen want ik ben daar nog nooit geweest en moet maar van de feiten afgaan die je van de westerse media mag geloven. En ik leg met nadruk het punt op de westerse media.
Zo zal Kiev ook zijn bataljons als hij daar al de macht over heeft niet terug kunnen trekken. En als dan ongelukkig VS militairen aan die vredesmacht zouden moeten deelnemen dan is het sowieso gedoomd tot mislukken. En ik kan me niet voorstellen dat de VS daar niet aan zou gaan deelnemen.

Daarom een wespennest.
Daar doelde je duidelijk wel op. Dat je de Russen er diplomatiek bij moet hebben lijkt mij evident, zij zijn de bezetters.

Qua militairen zou je aan Zweden/Finland/Zwitserland/Wit rusland kunnen denken allen geen lid van de Navo.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_153665908
quote:
'Sancties Rusland kosten EU tot 100 miljard'

De economische crisis in Rusland heeft meer gevolgen voor Europa dan tot nog toe werd aangenomen.
Volgens het Oostenrijkse onderzoeksinstituut voor Economie Wifo staan in Europa meer dan 2 miljoen banen op de tocht en loopt de economische schade mogelijk op tot 100 miljard euro. De Europese sancties tegen Rusland en de reactie uit Moskou daarop, spelen een doorslaggevende rol in de dieper wordende crisis, zeggen economen.

''Verandert de situatie niet drastisch dan zal een bijzonder pessimistisch scenario dat we hebben opgesteld werkelijkheid worden'', stelt Wifo in een rapport opgesteld voor Europese kranten.

Exportsancties

Voor Baltische staten als Estland kunnen voortdurende exportsancties desastreuze gevolgen hebben. Het land, dat voor handel zeer afhankelijk is van zijn grote buur, kan wel tot bijna 16 procent van zijn BBP verliezen. De blootstelling van van Finland en Polen is weliswaar minder groot maar toch ook aanzienlijk met respectievelijk 1,65 en 1,64 procent van het BBP.

De schade voor Duitsland kan oplopen tot 1,12 procent van het BBP. Ook worden bij een onveranderde situatie op den duur bij onze oosterburen 465.000 banen bedreigd. In Polen zijn dat er 335.000, in Italië 215.000, in Spanje 160.000 en in Frankrijk 145.000 banen.
http://www.nu.nl/economie(...)-eu-100-miljard.html

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2015 14:03:02 ]
  vrijdag 19 juni 2015 @ 14:20:02 #147
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_153666325
quote:
Wil dat zeggen dat we puur en alleen onszelf sancties hebben opgelegd? Wat een grap.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 14:25:08 #148
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_153666450
quote:
Russia could consider giving Greece financial aid - TASS
ST PETERSBURG, RUSSIA, JUNE 19
Russia is ready to consider the question of giving financial aid to Greece, Russian Deputy Prime Minister Arkady Dvorkovich was quoted as saying by TASS news agency on Friday.

"We will support any solution on regulating the Greek debt crisis that is suggested by Greece and our European partners," Dvorkovich said in a television interview quoted by TASS.

"The most important things for us are investment projects and trade with Greece. If financial support is required, we will consider this question," he was quoted as saying. (Reporting by Alexander Winning, Editing by Timothy Heritage)
http://www.reuters.com/ar(...)dUSR4N0YB01720150619

:N
pi_153667483
quote:
Alsof Rusland zelf nog niet genoeg financiële problemen heeft. :')
pi_153667661
quote:
Dus in de meest pessimistische inschatting kost het 0,5% van het BNP van de EU? Volgens Duitse bronnen houdt die inschatting ook nog eens in dat de handel compleet stopt in plaats van zich te verplaatsen naar andere landen; stilvallende gebeurt sowieso niet. Kortom: tendentieus en overdreven en artikel en de schade valt behoorlijk mee.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')