abonnement Unibet Coolblue
pi_153585534


Hallo, en welkom in het grote β-studenten topic van FOK! *G*

Hier kan je praten over die ene proef die fout ging, die ene berekening die toch niet helemaal blijkt te kloppen, die gave ontdekking die net ergens is gedaan, of gewoon over andere β-topics. :)

Voor hulp bij wiskunde en overige bčta-problemen kan je in de volgende topics terecht:
- SES / [Bčta wiskunde] Huiswerk- en vragentopic
- SES / [Bčta overig] Huiswerk- en vragentopic
Maar je mag je vraag natuurlijk ook hier stellen, waarschijnlijk zijn er wel mensen hier die je kunnen en willen helpen. :Y

Oh ja, wat verstaan we nou eigenlijk onder bčta hier?
quote:
Een ruime definitie omvat alle natuurwetenschappen en technische wetenschappen alsmede wiskunde en informatica.
Dat dus. :P

Wie doet wat waar en hoelang?

TU Delft:
- Rezania (Life Science & Technology, 2de jaars)
- MrStalin (Lucht- & Ruimtevaarttechniek, 3de jaars)
- Mitsu (Industrieel Ontwerpen, 2de jaars)

Universiteit Leiden:
- Rezania (Life Science & Technology, 2de jaars)
- Anoonumos (Wiskunde, 4de jaars)
- Nattekat (Informatica, 1e jaars)

Universiteit Utrecht:
- Lokasenna (Aardwetenschappen, 3de jaars)
- Aardappeltaart (Wiskunde, 1e jaars)

Rijksuniversiteit Groningen:
- Novermars (Econometrics & Operations Research, 2de jaars, Theoretische Natuurkunde, 1e jaars)
- Lilliesleaf (Scheikundige Technologie, Technische Bedrijfskunde, 3de jaars)

TU Eindhoven:
- Amoeba (Technische Wiskunde, 2de jaars)

Radboud Universiteit
- Ufopiloot12 (Kunstmatige Intelligentie, 1e jaars)
- Tele6 (Scheikunde & Biologie, 1e jaars)

Wageningen University
- Silk (Dierwetenschappen & geen Biologie)

Haagse Hogeschool
- Kutmanager (Werktuigbouwkunde, zoveelstejaars)

Avans
- tailfox (Technische Informatica, 1e jaars)

Degene die het topic opent mag een nieuw plaatje in de OP zetten. :)
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_153585965
Volgend semester weer student-assist statistiek :)

nu :r multivariabele analyse :r
pi_153585970
Dus, hoeveel tentamens moeten jullie nog? Ik hoef er nog maar 4, eentje is een herkansing. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_153585981
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:36 schreef Anoonumos het volgende:
Volgend semester weer student-assist statistiek :)

nu :r multivariabele analyse :r
Gewoon herschrijven en substitueren, jwz.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_153585987
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:36 schreef Rezania het volgende:
Dus, hoeveel tentamens moeten jullie nog? Ik hoef er nog maar 4, eentje is een herkansing. :')
1 tentamen
1 verslag
1 huiswerkset
pi_153586004
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:37 schreef Anoonumos het volgende:

[..]

1 tentamen
1 verslag
1 huiswerkset
Ik heb mijn verslagdeadlines al gehad gelukkig. 4 verslagen in een week, nooit meer hopelijk. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_153586576
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:37 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik heb mijn verslagdeadlines al gehad gelukkig. 4 verslagen in een week, nooit meer hopelijk. :')
Verslagen. :') Ik heb nog liever 3 proefwerken die extreem moeilijk zijn, dan 1 verslag. :')
pi_153586596
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 17:00 schreef netchip het volgende:

[..]

Verslagen. :') Ik heb nog liever 3 proefwerken die extreem moeilijk zijn, dan 1 verslag. :')
Moet je niks met labwerk gaan studeren. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_153586598
En verder: Latijn proefwerken. :r Sorry. Moet even klagen. Voor morgen 200 regels grammaticaal en taalkundig kunnen uitleggen.
pi_153586603
Alhoewel schrijven wel steeds makkelijker wordt naarmate je het meer en meer doet.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_153586621
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 17:02 schreef Rezania het volgende:
Alhoewel schrijven wel steeds makkelijk wordt naarmate je het meer en meer doet.
Het kost vooral veel tijd en motivatie. ;( (Schrijven van een verslag.)
pi_153586651
Voor NLT en scheikunde moeten we er ook een per trimester maken. Dat gaat dan over een of ander saai onderzoekje waarin je bijvoorbeeld de alcoholproductie van gist beschrijft met een veranderend suikergehalte.
pi_153586708
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 17:02 schreef netchip het volgende:

[..]

Het kost vooral veel tijd en motivatie. ;( (Schrijven van een verslag.)
Ook daarbij geldt: oefening baart kunst. Mijn PWS was 5000 woorden, dat vond ik toen heel wat en heb ik maanden over gedaan. Die vier verslagen waar ik het over had zijn 18.000 woorden bij elkaar, deed ik anderhalve week over. En je motivatie is je deadline. :+
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_153586722
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 17:03 schreef netchip het volgende:
Voor NLT en scheikunde moeten we er ook een per trimester maken. Dat gaat dan over een of ander saai onderzoekje waarin je bijvoorbeeld de alcoholproductie van gist beschrijft met een veranderend suikergehalte.
Dat saai noemen. :') Bitch, pls. 8.gif
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_153588132
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 17:01 schreef netchip het volgende:
En verder: Latijn proefwerken. :r Sorry. Moet even klagen. Voor morgen 200 regels grammaticaal en taalkundig kunnen uitleggen.
Latijn _O_ Bazenvak _O_
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 19:17:49 #16
122648 Bravebart
Křbenhavn er pĺ plads ja
pi_153590147
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 17:00 schreef netchip het volgende:

[..]

Verslagen. :') Ik heb nog liever 3 proefwerken die extreem moeilijk zijn, dan 1 verslag. :')
Jij bent scholier, wat weet jij daar nou van :')
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_153591185
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:17 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Jij bent scholier, wat weet jij daar nou van :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 19:52:27 #18
122648 Bravebart
Křbenhavn er pĺ plads ja
pi_153591266
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:49 schreef Rezania het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Tik 'em aan ouwe!
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_153595761
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:36 schreef Rezania het volgende:
Dus, hoeveel tentamens moeten jullie nog? Ik hoef er nog maar 4, eentje is een herkansing. :')
Nooit meer tentamens. Vandaag de laatste presentatie overleeft. Nu alleen nog scriptie afmaken en ooit verdedigen. :D

quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 17:06 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ook daarbij geldt: oefening baart kunst. Mijn PWS was 5000 woorden, dat vond ik toen heel wat en heb ik maanden over gedaan. Die vier verslagen waar ik het over had zijn 18.000 woorden bij elkaar, deed ik anderhalve week over. En je motivatie is je deadline. :+
In mijn vakgebied(en) is het aantal woorden niet echt maatgevend voor de inhoud, maar een wetenschappelijk paper kan toch vrij kort zijn en vrij veel werk omvatten. Ik heb idd verslagen geschreven langer dan mijn PWS en langer dan mijn bachelorscriptie, waar toch echt significant minder zinnigs instond. :')
pi_153596109
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:05 schreef Arthos het volgende:

[..]

Nooit meer tentamens. Vandaag de laatste presentatie overleeft. Nu alleen nog scriptie afmaken en ooit verdedigen. :D

[..]

In mijn vakgebied(en) is het aantal woorden niet echt maatgevend voor de inhoud, maar een wetenschappelijk paper kan toch vrij kort zijn en vrij veel werk omvatten. Ik heb idd verslagen geschreven langer dan mijn PWS en langer dan mijn bachelorscriptie, waar toch echt significant minder zinnigs instond. :')
Ik kan je verzekeren dat er 10x zoveel inhoud in die verslagen stond als in mijn PWS, anders zou het wel heel erg zijn. :D

Nice, voor je master?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_153596480
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:15 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik kan je verzekeren dat er 10x zoveel inhoud in die verslagen stond als in mijn PWS, anders zou het wel heel erg zijn. :D

Nice, voor je master?
Haha, oké, heel goed. :)

Yep.
pi_153596557
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 17:01 schreef netchip het volgende:
En verder: Latijn proefwerken. :r Sorry. Moet even klagen. Voor morgen 200 regels grammaticaal en taalkundig kunnen uitleggen.
Leuk man. Latijn en Grieks zijn de enige vakken waar ik zo nu en dan nog iets aan vond. Ik heb zelfs nog een blauwe maandag overwogen om klassieken te gaan studeren. :') Maar ja, schoolvak =/= studie op de uni, dus dat heb ik toch maar niet gedaan.

Sterkte met de voorbereiding, iig.
pi_153597831
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:17 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Jij bent scholier, wat weet jij daar nou van :')
De verslagen die ik moet schrijven, zijn echt vervelend om te maken. Het is niet nadenken, maar gewoon typen (wat ik moet maken dan hč. Draait bij ons vooral om verslaglegging).

Mijn eerste verslag van dit jaar was wel 4500 woorden, geschreven met twee vrienden over forensische technieken. :D Kogelbanen, vingerafdrukken, niet-coderend DNA.
pi_153597920
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:27 schreef Arthos het volgende:

[..]

Leuk man. Latijn en Grieks zijn de enige vakken waar ik zo nu en dan nog iets aan vond. Ik heb zelfs nog een blauwe maandag overwogen om klassieken te gaan studeren. :') Maar ja, schoolvak =/= studie op de uni, dus dat heb ik toch maar niet gedaan.

Sterkte met de voorbereiding, iig.
Nadeel is dat je zoveel in een woordenboek moet zoeken. ;( Maar verder is t leuk ja.
pi_153599336
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 23:00 schreef netchip het volgende:

[..]

Nadeel is dat je zoveel in een woordenboek moet zoeken. ;( Maar verder is t leuk ja.
Ja, das wel een beetje zonde van de tijd. Bedenk dat het alternatief is dat je al die woordjes in je kop stampt, dus het is een kwestie met van beste uit twee kwaden kiezen...
pi_153600724
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:27 schreef Arthos het volgende:

[..]

Leuk man. Latijn en Grieks zijn de enige vakken waar ik zo nu en dan nog iets aan vond. Ik heb zelfs nog een blauwe maandag overwogen om klassieken te gaan studeren. :') Maar ja, schoolvak =/= studie op de uni, dus dat heb ik toch maar niet gedaan.
Misschien wel aardig om even te vermelden dat Gauss ernstig twijfelde of hij klassieke talen of wiskunde moest gaan studeren. Pas toen hij op 19-jarige leeftijd ontdekte dat een regelmatige zeventienhoek met passer en lineaal is te construeren wist hij zeker dat het wiskunde moest worden. Maar hij behield wel zijn hele leven belangstelling voor filologie en bleef ook vrijwel zijn gehele leven in het Latijn publiceren, met als gevolg dat de meeste wiskundigen nu veel van zijn werk niet meer kunnen lezen ...
  woensdag 17 juni 2015 @ 01:12:51 #27
122648 Bravebart
Křbenhavn er pĺ plads ja
pi_153600888
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 00:56 schreef Riparius het volgende:

[..]

Misschien wel aardig om even te vermelden dat Gauss ernstig twijfelde of hij klassieke talen of wiskunde moest gaan studeren. Pas toen hij op 19-jarige leeftijd ontdekte dat een regelmatige zeventienhoek met passer en lineaal is te construeren wist hij zeker dat het wiskunde moest worden. Maar hij behield wel zijn hele leven belangstelling voor filologie en bleef ook vrijwel zijn gehele leven in het Latijn publiceren, met als gevolg dat de meeste wiskundigen nu veel van zijn werk niet meer kunnen lezen ...
Wat een idioot :')
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_153602652
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:24 schreef Arthos het volgende:

[..]

Haha, oké, heel goed. :)

Yep.
Maar ik vragen welke master?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_153602868
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:27 schreef Arthos het volgende:

[..]

Leuk man. Latijn en Grieks zijn de enige vakken waar ik zo nu en dan nog iets aan vond. Ik heb zelfs nog een blauwe maandag overwogen om klassieken te gaan studeren. :') Maar ja, schoolvak =/= studie op de uni, dus dat heb ik toch maar niet gedaan.

Sterkte met de voorbereiding, iig.
Edward Witten, volgens velen de meest toonaangevende persoon in de hoge energie fysica (snaartheorie) en winnaar van de Fields-medaille, was bijna historicus geworden. Een paar dagen geleden publiceerde b.v. hij dit artikel van 429 pagina's, http://arxiv.org/abs/1506.04087 , en een dag erna dit 80 pagina's tellende artikel, http://arxiv.org/abs/1506.04293 .

Grappig om te bedenken hoe het vakgebied er uit zou zien als hij een andere keuze had gemaakt :P
-
pi_153603199
Hallo. Ik begin in september aan de studie (technische) wiskunde. Ik zie in de OP dat er meer mensen hier zitten die dit studeren/gestudeerd hebben. Zijn er wat dingen waarvan jullie denken, dat had ik graag willen weten bij aanvang van de studie of tips over het algemeen?
  woensdag 17 juni 2015 @ 09:14:45 #31
122648 Bravebart
Křbenhavn er pĺ plads ja
pi_153603287
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 09:08 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
Hallo. Ik begin in september aan de studie (technische) wiskunde. Ik zie in de OP dat er meer mensen hier zitten die dit studeren/gestudeerd hebben. Zijn er wat dingen waarvan jullie denken, dat had ik graag willen weten bij aanvang van de studie of tips over het algemeen?
Welke van de 2 is het nou?
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_153603307
quote:
10s.gif Op woensdag 17 juni 2015 09:14 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Welke van de 2 is het nou?
Het is aan een universiteit die nauw samenwerkt met een technische universiteit, waardoor ik de keuze behoud om in het eerste jaar nog te wisselen. Dat was voor mij de reden om dit te studeren i.p.v. econometrie, aangezien tw en ec. nog aardig overlap hebben.
pi_153604271
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 08:06 schreef Rezania het volgende:

[..]

Maar ik vragen welke master?
Ik probeer enige anonimiteit te behouden, haha. Het is niet in NL, een combistudie wiskunde + iets gerelateerds.
pi_153608308
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 09:16 schreef GeorgeArArMartin het volgende:

[..]

Het is aan een universiteit die nauw samenwerkt met een technische universiteit, waardoor ik de keuze behoud om in het eerste jaar nog te wisselen. Dat was voor mij de reden om dit te studeren i.p.v. econometrie, aangezien tw en ec. nog aardig overlap hebben.
Delft/Leiden dus
pi_153624021
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 08:40 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Edward Witten, volgens velen de meest toonaangevende persoon in de hoge energie fysica (snaartheorie) en winnaar van de Fields-medaille, was bijna historicus geworden. Een paar dagen geleden publiceerde b.v. hij dit artikel van 429 pagina's, http://arxiv.org/abs/1506.04087 , en een dag erna dit 80 pagina's tellende artikel, http://arxiv.org/abs/1506.04293 .

Grappig om te bedenken hoe het vakgebied er uit zou zien als hij een andere keuze had gemaakt :P
Een van de intelligentste mensen op deze planeet. Wat zou dat zonde zijn geweest, die historici konden zijn gemis wel opvangen, de natuurkundigen waarschijnlijk niet (op de 'korte' termijn).

[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 17-06-2015 22:32:24 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153639046
Ik heb trouwens nog geen last gehad van wiskundigen die in het Latijn publice(e)r(d)en, wel in het Russisch. :S
pi_153644614
Het is wachten op het eerste wiskundegenie dat alleen in het Klingon publiceert.
pi_153651372
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 13:55 schreef Arthos het volgende:
Ik heb trouwens nog geen last gehad van wiskundigen die in het Latijn publice(e)r(d)en, wel in het Russisch. :S
Gewoon om eens door te bladeren had ik het best leuk gevonden als bijvoorbeeld het werk van Gauss niet in het latijn zou zijn.
pi_153659576
Krijg nou wat, ik zie ineens in mijn achtertuin een duif takjes van mijn groen plukken om een nestje mee te bouwen. Zoveel moeite zie je die beestje niet vaak daarvoor doen. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153659641
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 21:52 schreef bruinebeer het volgende:

[..]

Gewoon om eens door te bladeren had ik het best leuk gevonden als bijvoorbeeld het werk van Gauss niet in het latijn zou zijn.
Mocht je ooit Latijn willen leren,
http://www.textkit.com/
http://www.cambridgescp.com/main_entrance.php
Er is ook nog een Nederlandse website waarmee je een aardige start kan maken maar helaas is die al jarenlang onafgewerkt: http://www.koxkollum.nl/cursus/frameset.htm
Je zal met deze bronnen meer leren dan de doorsnee gymnasiast als je de motivatie hebt om het te leren. :)
Het voordeel van Latijn is dat je redelijk gemakkelijk klanken kan plakken op wat je leest, of dat ze nu kloppen of niet, zelfstandig Grieks leren is wat vervelender.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153669451
Vak vol wiskunde, blijkt de wiskunde op de slides helemaal niet te kloppen. :') |:( Net alsof het vak nog niet moeilijk genoeg was zonder foute informatie. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_153670476
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 16:13 schreef Rezania het volgende:
Vak vol wiskunde, blijkt de wiskunde op de slides helemaal niet te kloppen. :') |:( Net alsof het vak nog niet moeilijk genoeg was zonder foute informatie. :')
Sloridheidsfoutjes? Dat gebeurt helaas aan de lopende band bij wiskunde- en natuurkundevakken, het feit dat ze zo frequent de vakken omgooien of dat nieuwe docenten steeds met hun eigen nieuwe slides komen helpt ook niet hiermee, als je jaarlijks hetzelfde materiaal gebruikt en elk jaar wat foutjes verwijdert, wat zaken die niet goed zijn uitgelegd verduidelijk etc. dan wordt het al snel beter.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153670481
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 08:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Mocht je ooit Latijn willen leren,
http://www.textkit.com/
http://www.cambridgescp.com/main_entrance.php
Er is ook nog een Nederlandse website waarmee je een aardige start kan maken maar helaas is die al jarenlang onafgewerkt: http://www.koxkollum.nl/cursus/frameset.htm
Je zal met deze bronnen meer leren dan de doorsnee gymnasiast als je de motivatie hebt om het te leren. :)
Het voordeel van Latijn is dat je redelijk gemakkelijk klanken kan plakken op wat je leest, of dat ze nu kloppen of niet, zelfstandig Grieks leren is wat vervelender.
Latijn is zo straight forward, na twee jaar er geregeld wat aandacht aan besteden moet vertalen aardig lukken. Het is erg gestructureerd en logisch opgebouwd.
pi_153670507
Hoeveel 'leren' zijn jullie studies? Met 'leren' bedoel ik feitjes kennen, zoals bij rechten en volgens mij ook geneeskunde, en niet zozeer zaken die gemakkelijk af te leiden zijn.
pi_153670709
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 17:03 schreef netchip het volgende:
Hoeveel 'leren' zijn jullie studies? Met 'leren' bedoel ik feitjes kennen, zoals bij rechten en volgens mij ook geneeskunde, en niet zozeer zaken die gemakkelijk af te leiden zijn.
Echt feitjes zal je niet hoeven te stampen bij ons, maar je moet bijvoorbeeld wel leren hoe je een genomische bank kan construeren om maar iets te noemen. Daarna word je wel geacht die kennis te kunnen gebruiken om toe te passen op verschillende situaties, dus je moet er ook bij nadenken, maar je kan niet gaan afleiden (geen formules of zo). Dus tja, echt leren is het niet, maar enkel nadenken en afleiden ook niet.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_153670825
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 17:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Sloridheidsfoutjes? Dat gebeurt helaas aan de lopende band bij wiskunde- en natuurkundevakken, het feit dat ze zo frequent de vakken omgooien of dat nieuwe docenten steeds met hun eigen nieuwe slides komen helpt ook niet hiermee, als je jaarlijks hetzelfde materiaal gebruikt en elk jaar wat foutjes verwijdert, wat zaken die niet goed zijn uitgelegd verduidelijk etc. dan wordt het al snel beter.
Weet niet, ik ben klaar met narekenen. Kijk het zelf maar even na, maar volgens mij klopt hun eindantwoord niet. :')

Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_153671384
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 17:03 schreef netchip het volgende:
Hoeveel 'leren' zijn jullie studies? Met 'leren' bedoel ik feitjes kennen, zoals bij rechten en volgens mij ook geneeskunde, en niet zozeer zaken die gemakkelijk af te leiden zijn.
Je hoeft geen feitjes te stampen als in woordjes leren oid, maar om überhaupt opgaven te kunnen maken, moet je natuurlijk wel definities en dergelijke kennen. Maar die leer je dan voornamelijk tijdens het maken van de opgaven en dan ken je ze gewoon na verloop van tijd.
pi_153671401
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 17:45 schreef bruinebeer het volgende:

[..]

Je hoeft geen feitjes te stampen als ik woordjes leren oid, maar om überhaupt opgaven te kunnen maken, moet je natuurlijk wel definities en dergelijke kennen. Maar die leer je dan voornamelijk tijdens het maken van de opgaven en dan ken je ze gewoon na verloop van tijd.
Welke studie doe je? :)
pi_153671413
wiskunde
pi_153671447
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 17:46 schreef bruinebeer het volgende:
wiskunde
Dacht ik al aan je bericht te zien. Vind je het een leuke studie? En hoeveelste jaars ben je? :)
pi_153671566
4de jaars.
Ik vind het zeker leuk, alleen zie nu nog totaal geen connectie met wat voor werk in ermee zou kunnen doen, of enigzins verband met de realiteit. Dus als je dat belangrijk vindt zou ik geen wiskunde gaan studeren.
pi_153672220
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 17:51 schreef bruinebeer het volgende:
4de jaars.
Ik vind het zeker leuk, alleen zie nu nog totaal geen connectie met wat voor werk in ermee zou kunnen doen, of enigzins verband met de realiteit. Dus als je dat belangrijk vindt zou ik geen wiskunde gaan studeren.
Zit je soms meer in de theoretische wiskunde? Ik ben namelijk van plan om technische wiskunde/statistiek te studeren en dan valt dit me toch behoorlijk tegen.
pi_153672971
quote:
11s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 18:14 schreef GeorgeArArMartin het volgende:

[..]

Zit je soms meer in de theoretische wiskunde? Ik ben namelijk van plan om technische wiskunde/statistiek te studeren en dan valt dit me toch behoorlijk tegen.
Ja, meer in de theoretische hoek inderdaad. Dit geldt ook vooral voor vakken zoals algebra en topologie . Voor vakken in de statistiek hoek ligt dit al anders, en ik denk dat als je zou gaan modelleren er helemaal nauwelijks sprake van zou zijn.
pi_153673583
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 18:41 schreef bruinebeer het volgende:

[..]

Ja, meer in de theoretische hoek inderdaad. Dit geldt ook vooral voor vakken zoals algebra en topologie . Voor vakken in de statistiek hoek ligt dit al anders, en ik denk dat als je zou gaan modelleren er helemaal nauwelijks sprake van zou zijn.
Dat verklaart. Al enig idee wat je wilt doen na je studie?
pi_153678260
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 08:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Mocht je ooit Latijn willen leren,
http://www.textkit.com/
http://www.cambridgescp.com/main_entrance.php
Er is ook nog een Nederlandse website waarmee je een aardige start kan maken maar helaas is die al jarenlang onafgewerkt: http://www.koxkollum.nl/cursus/frameset.htm
Je zal met deze bronnen meer leren dan de doorsnee gymnasiast als je de motivatie hebt om het te leren. :)
Het voordeel van Latijn is dat je redelijk gemakkelijk klanken kan plakken op wat je leest, of dat ze nu kloppen of niet, zelfstandig Grieks leren is wat vervelender.
Onderschat niet de invloed van een (goede) docent. Bepaalde nuances, achtergronden etcetera kun je lastig zelf gaan uitvogelen als je er niet op gewezen wordt. Zeker als je de Latijnse literatuur gaat lezen, die vaak erg subtiel is. Maar goed, je zult er inderdaad een solide basis mee aanleggen en hoewel de doorsnee gymnasiast een prima leerling is, zul je op zelfstudie dat niveau waarschijnlijk wel kunnen aantippen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 17:03 schreef netchip het volgende:
Hoeveel 'leren' zijn jullie studies? Met 'leren' bedoel ik feitjes kennen, zoals bij rechten en volgens mij ook geneeskunde, en niet zozeer zaken die gemakkelijk af te leiden zijn.
Door heel veel sommetjes te doen onthoud je alle belangrijke dingen wel. Maar je kunt ook eerst alle formules uit je kop gaan leren en daarna alles maken. Denk dat het 33% leren, 33% snappen en 33% toepassen is, qua belangrijkheid dan. De resterende 1% is voor je talent. *)
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_153681025
Wim, klopt het vooroordeel dat je bij rechten moet stampen? Jij bent de enige hier voor zo ver ik het weet die dit kan vergelijken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 21:39 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Onderschat niet de invloed van een (goede) docent. Bepaalde nuances, achtergronden etcetera kun je lastig zelf gaan uitvogelen als je er niet op gewezen wordt. Zeker als je de Latijnse literatuur gaat lezen, die vaak erg subtiel is. Maar goed, je zult er inderdaad een solide basis mee aanleggen en hoewel de doorsnee gymnasiast een prima leerling is, zul je op zelfstudie dat niveau waarschijnlijk wel kunnen aantippen.
Het is nu ook niet dat het neusje van de zalm naar het gym gaat, we hebben het over pak hem beet dezelfde populatie als die naar een universiteit gaat, allebei ongeveer 16% (iets minder dan 1/3de van die 16% gaat naar het gym toe maar ze komen uit die groep, met dien verstande dat er ook wat minder grote lichten tussen zitten die het kindje van zijn...). Ik denk wel dat het toegevoegde waarde heeft voor de vorming om op een relatief jonge leeftijd deze vreemde talen als extra bagage te krijgen. Wat dat betreft is het jammer dat de overheid er niet voor zorgt dat er meer gymnasiumplaatsen komen en dat alle leerlingen Grieks of Latijn kunnen volgen zodat ze eventueel horizontaal door kunnen stromen. Alle gemotiveerde leerlingen die hun mouwen opstropen en het goed doen moeten die kans krijgen.

Maar goed, terug ontopic, als je goed gebruik maakt van dat zelfstudiemateriaal en je wil het graag (we hebben het hier over een wiskundestudent) dan kom je gemakkelijk boven het niveau van de meest gymnasiumleerlingen uit, de meerderheid van hen is nog niet in staat om zelfstandig een tekst te lezen zonder woordenboek. Ik oordeel er niet over (het lijkt me dat de leraren/leraressen wat steekjes laten vallen als ze dat in 5/6 jaar tijd niet voor elkaar krijgen), dat is vastgesteld.

Ik weet niet in welke mate jij naar die link hebt gekeken maar klik er maar eens wat meer op en je ziet dat met name die twee eerste websites je prima materiaal aanbieden.

http://www.cambridgescp.c(...)fn=ets1uk0&mn=343273
http://www.cambridgescp.com/Upage.php?p=clc^oa_book1^stage1
http://www.cambridgescp.com/Upage.php?p=clc^oa_intro^oa_book1
(op volgorde van een specifiek deel naar de root)
Een prima manier om het te leren als je een beetje inzicht hebt in taal maar de bronnen die daar gegeven worden (op beide websites samen) zijn dermate divers dat er voor ieder wat wils (pedagogisch gezien) tussen zit. Voor het interpreteren van teksten is het handig als iemand je de weg kan wijzen maar er zijn zoveel bronnen beschikbaar dat als je dat graag wil je elke tekst perfect kan begrijpen voor zo ver die objectief begrepen kan worden (misschien willen literatuurliefyhebbers soms wel iets te snel speculaties voor waarheid aannemen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Bram_van_Loon op 19-06-2015 23:08:58 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153681348
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 17:03 schreef netchip het volgende:
Hoeveel 'leren' zijn jullie studies? Met 'leren' bedoel ik feitjes kennen, zoals bij rechten en volgens mij ook geneeskunde, en niet zozeer zaken die gemakkelijk af te leiden zijn.
Wat stampen we? Definities, schema's, algorithmes (je probeert ze zoveel mogelijk te begrijpen maar bij een tentamen is het handig als je het kan oplepelen), formules die je niet snel even zelf kan afleiden of waarvan het te veel tijd kost, vuistregeltjes, dat soort dingen.
Verder veel oefeningen maken. Ook de meeste wiskundestudenten zullen regelmatig iets van buiten leren, of je moet een van de weinige studenten zijn die elk bewijsje snapt. Met 1 docent op 40 studenten en 3 uur per week begeleide zelfstudie (oefeningen) heb je niet de tijd om alles te vragen en voor alles een goede uitleg te krijgen. In dat geval zal je soms even iets van buiten moeten leren. Voor mij het meest frustrerende element van de opleiding: als je iets niet begrijpt of kan kaderen en er is weinig ruimte om dit soort dingen te vragen.

Maar goed, wat is het eigenlijke punt naar aanleiding waarvan jij dit vraagt? Heeft deze vraag te maken met jouw twijfel tussen twee opleidingen of waar je wil gaan studeren?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153682103
Ik moest ooit 25 stellingen en bewijzen uit mijn hoofd leren, naast gewoon opgaves kunnen maken :') wel een 10 en geen slaap :P .

Maar tegen het eind van de bachelor en in de master is bijna alles open-boek tentamen, of geen tentamen en alleen huiswerksets. Dus ik leer zelden nog iets uit mijn hoofd.
pi_153682204
Laatst had ik ineens zo'n somformule nodig van cosinus op een tentamen. Ik was helemaal flabbergasted, dat weet ik toch niet uit mijn hoofd. (Riparius vindt dit niet leuk)
pi_153682588
Ik heb nog best wel wat dingen uit m'n hoofd moeten leren. Al waren dat voornamelijk vakken specifiek voor io die je niet bij andere technische studies krijgt.

En oja heel veel stomme dingen over materialen en productietechnieken die we moesten leren, maar das niet puur voor io :')
pi_153682871
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 23:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat stampen we? Definities, schema's, algorithmes (je probeert ze zoveel mogelijk te begrijpen maar bij een tentamen is het handig als je het kan oplepelen), formules die je niet snel even zelf kan afleiden of waarvan het te veel tijd kost, vuistregeltjes, dat soort dingen.
Verder veel oefeningen maken. Ook de meeste wiskundestudenten zullen regelmatig iets van buiten leren, of je moet een van de weinige studenten zijn die elk bewijsje snapt. Met 1 docent op 40 studenten en 3 uur per week begeleide zelfstudie (oefeningen) heb je niet de tijd om alles te vragen en voor alles een goede uitleg te krijgen. In dat geval zal je soms even iets van buiten moeten leren. Voor mij het meest frustrerende element van de opleiding: als je iets niet begrijpt of kan kaderen en er is weinig ruimte om dit soort dingen te vragen.

Maar goed, wat is het eigenlijke punt naar aanleiding waarvan jij dit vraagt? Heeft deze vraag te maken met jouw twijfel tussen twee opleidingen of waar je wil gaan studeren?
Een wiskunde professor schreef daar laatst over dat dat eigenlijk niet de goede manier is om wiskunde te leren, en dat je eigenlijk elk bewijsje zelf zou moeten kunnen reproduceren (niet d.m.v. onthouden). Kunnen medestudenten ook geen uitleg aan elkaar geven? Dat je elkaar helpt ofzo.

Ik stel deze vraag omdat ik benieuwd ben hoeveel je nu precies moet leren bij een engineering studie. Heb er namelijk echt geen behoefte aan om heel veel te moeten leren, die 25 bewijzen waarover Anoonumos het heeft, vallen nog mee. Ik leer liever door opdrachten te maken, dan samenvattingen te maken, drie keer alles door te lezen, etc.
pi_153682920
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 21:39 schreef wimjongil het volgende:
Door heel veel sommetjes te doen onthoud je alle belangrijke dingen wel. Maar je kunt ook eerst alle formules uit je kop gaan leren en daarna alles maken. Denk dat het 33% leren, 33% snappen en 33% toepassen is, qua belangrijkheid dan. De resterende 1% is voor je talent. *)
Aha. Die sommetjes zijn wel fijn dan, leren door te doen is leuker dan droog stampen.
pi_153682936
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 23:31 schreef Anoonumos het volgende:
Ik moest ooit 25 stellingen en bewijzen uit mijn hoofd leren, naast gewoon opgaves kunnen maken :') wel een 10 en geen slaap :P .

Maar tegen het eind van de bachelor en in de master is bijna alles open-boek tentamen, of geen tentamen en alleen huiswerksets. Dus ik leer zelden nog iets uit mijn hoofd.
Aha, maar dat valt dan nog best mee, als dat maar 1x was. :P
pi_153683766
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 23:34 schreef Anoonumos het volgende:
Laatst had ik ineens zo'n somformule nodig van cosinus op een tentamen. Ik was helemaal flabbergasted, dat weet ik toch niet uit mijn hoofd. (Riparius vindt dit niet leuk)
Die moet je inderdaad echt van buiten kennen, zonder smoesjes. Maar dat is dan ook heel eenvoudig. Je weet dat

e = cos φ + i·sin φ

en

ei(α+β) = e·e

dus

cos(α+β) + i·sin(α+β) = (cos α + i·sin α)(cos β + i·sin β)

Rechterlid uitwerken en de reële en imaginaire delen van linkerlid en rechterlid aan elkaar gelijk stellen et voilŕ.
pi_153683980
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 23:56 schreef netchip het volgende:

[..]

Een wiskunde professor schreef daar laatst over dat dat eigenlijk niet de goede manier is om wiskunde te leren, en dat je eigenlijk elk bewijsje zelf zou moeten kunnen reproduceren (niet d.m.v. onthouden).
Dat is het ideaal maar dat is in Nederland niet altijd haalbaar.

quote:
Kunnen medestudenten ook geen uitleg aan elkaar geven? Dat je elkaar helpt ofzo.
Niet als de benodigde kennis ontbreekt, soms vindt een medestudent iets, soms niet. We hebben nu eenmaal grootschalig onderwijs in Nederland en ongelukkigerwijze dat combineren we ook nog eens met begeleide zelfstudie waardoor er heel erg weinig tijd overblijft om alle details te vragen.

quote:
Ik stel deze vraag omdat ik benieuwd ben hoeveel je nu precies moet leren bij een engineering studie. Heb er namelijk echt geen behoefte aan om heel veel te moeten leren, die 25 bewijzen waarover Anoonumos het heeft, vallen nog mee. Ik leer liever door opdrachten te maken, dan samenvattingen te maken, drie keer alles door te lezen, etc.
Er bestaat niet zoiets als engineering studies. Ik zou zeggen dat het belangrijkste verschil tussen elektro en werktuig enerzijds (twee archetype ingenieursdisciplines) en natuurkunde, wiskunde en informatica anderzijds is dat de eerste 2 breder zijn: meer afwisseling tussen allerlei sterk verschillende vakken. Dat kan het lastiger maken als je een van die dingen niet goed beheerst, anderzijds kunnen/willen lang niet alle elektro- en werktuigkundestudenten zo diep in de stof duiken als dat wiskundestudenten dat moeten doen. Ingenieurs zijn veel meer praktisch ingesteld (de meeste althans): wat te doen om een bepaald resultaat te bereiken. Heb je lastige wiskunde nodig? Prima. Kan je het jezelf gemakkelijker maken met wat vuistregels? Des te beter.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bram_van_Loon op 20-06-2015 00:41:26 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153687775
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 22:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wim, klopt het vooroordeel dat je bij rechten moet stampen? Jij bent de enige hier voor zo ver ik het weet die dit kan vergelijken.
In het eerste jaar zeker. Met de rest heb ik geen persoonlijke ervaring ( :D ). Ik moest veel kenmerken weten, voorwaarden en standaard artikelen. Natuurlijk moet je het ook kunnen snappen en toepassen, maar ik heb het idee dat je bij rechten gewoonweg niet kunt beginnen als je niet stampt, terwijl ik bij m'n huidige studie prima met een schuin oog naar de theorieën kan kijken en tegelijkertijd kan beginnen.

quote:
[..]

Het is nu ook niet dat het neusje van de zalm naar het gym gaat, we hebben het over pak hem beet dezelfde populatie als die naar een universiteit gaat, allebei ongeveer 16% (iets minder dan 1/3de van die 16% gaat naar het gym toe maar ze komen uit die groep, met dien verstande dat er ook wat minder grote lichten tussen zitten die het kindje van zijn...). Ik denk wel dat het toegevoegde waarde heeft voor de vorming om op een relatief jonge leeftijd deze vreemde talen als extra bagage te krijgen. Wat dat betreft is het jammer dat de overheid er niet voor zorgt dat er meer gymnasiumplaatsen komen en dat alle leerlingen Grieks of Latijn kunnen volgen zodat ze eventueel horizontaal door kunnen stromen. Alle gemotiveerde leerlingen die hun mouwen opstropen en het goed doen moeten die kans krijgen.
De cijfers die ik zo snel even kan vinden laten zien dat meer dan 10% van de gymnasiasten in de top 5% van het vwo zitten, terwijl maar 3% van de atheneumleerlingen daarin zit. Ook absoluut is er een (lichte) meerderheid van gymnasiasten.

Latijn en Grieks zijn erg leuke en nuttige vakken, maar je moet er inderdaad wel in geďnteresseerd zijn. M'n vader heeft op een gegeven moment één van m'n broers en diens wat slimmere klasgenoten lesjes Grieks gegeven. Dat was op de basisschool, groep 7. ^O^

quote:
Maar goed, terug ontopic, als je goed gebruik maakt van dat zelfstudiemateriaal en je wil het graag (we hebben het hier over een wiskundestudent) dan kom je gemakkelijk boven het niveau van de meest gymnasiumleerlingen uit, de meerderheid van hen is nog niet in staat om zelfstandig een tekst te lezen zonder woordenboek. Ik oordeel er niet over (het lijkt me dat de leraren/leraressen wat steekjes laten vallen als ze dat in 5/6 jaar tijd niet voor elkaar krijgen), dat is vastgesteld.
Tsja, woordjes stampen kan iedereen, het is toch ook eigenlijk zonde van je tijd om daar je schaarse uren aan te besteden? Wat mij betreft is er weinig mis met het gebruik van een woordenboek. Ten eerste leer je met bronnen omgaan. Verder is het klassieke Latijn een taal die honderden jaren in gebruik is geweest. Van den vos Reynaerde lees ik ook niet zomaar.

quote:
Ik weet niet in welke mate jij naar die link hebt gekeken maar klik er maar eens wat meer op en je ziet dat met name die twee eerste websites je prima materiaal aanbieden.

http://www.cambridgescp.c(...)fn=ets1uk0&mn=343273
http://www.cambridgescp.com/Upage.php?p=clc^oa_book1^stage1
http://www.cambridgescp.com/Upage.php?p=clc^oa_intro^oa_book1
(op volgorde van een specifiek deel naar de root)
Een prima manier om het te leren als je een beetje inzicht hebt in taal maar de bronnen die daar gegeven worden (op beide websites samen) zijn dermate divers dat er voor ieder wat wils (pedagogisch gezien) tussen zit. Voor het interpreteren van teksten is het handig als iemand je de weg kan wijzen maar er zijn zoveel bronnen beschikbaar dat als je dat graag wil je elke tekst perfect kan begrijpen voor zo ver die objectief begrepen kan worden (misschien willen literatuurliefyhebbers soms wel iets te snel speculaties voor waarheid aannemen?
Als basismateriaal is het inderdaad meer dan prima, maar ik denk dat een mentor of zoiets wel handig zou zijn. Als jij een gedicht leest waarin de dichter een bepaalde constructie gebruikt om dit en dat uit te leggen, kan een autodidact misschien denken dat die constructie altijd wordt gebruikt om dit en dat aan te duiden. Maargoed, dat is eenvoudig te verhelpen door zo af en toe contact op te zoeken met een classicus. Daar lopen er genoeg van rond en van wat ik weet zijn die altijd enthousiast als iemand serieus met hun vak bezig is.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_153693310
Boek besteld week voordat het tentamen is. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 15:31:24 #68
349633 SiIk
Echt zijde
pi_153693684
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 15:15 schreef Rezania het volgende:
Boek besteld week voordat het tentamen is. :')
Ik had een keer een openboektentamen, maar had hey boek niet. Wel 9 gemacht.
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_153693697
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 15:31 schreef SiIk het volgende:

[..]

Ik had een keer een openboektentamen, maar had hey boek niet. Wel 9 gemacht.
Wauw. _O- Wel slecht openboektentamen dan, als je het boek dus helemaal niet nodig hebt. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 15:41:01 #70
349633 SiIk
Echt zijde
pi_153693939
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 15:32 schreef Rezania het volgende:

[..]

Wauw. _O- Wel slecht openboektentamen dan, als je het boek dus helemaal niet nodig hebt. :')
Ik had de slides van het college bij me. Stond bijna alles letterlijk in.
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_153702687
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 10:29 schreef wimjongil het volgende:
De cijfers die ik zo snel even kan vinden laten zien dat meer dan 10% van de gymnasiasten in de top 5% van het vwo zitten, terwijl maar 3% van de atheneumleerlingen daarin zit. Ook absoluut is er een (lichte) meerderheid van gymnasiasten.
Nogal wiedes: voor HAVO/VWO-advies is een hogere CITO-score nodig dan voor VWO-advies. Het punt is dat de gymnasiasten uit de top16% groep komen aangezien de cutoffscore dusdanig is - de toetst wordt hieraan aangepast, het zal je niet verbazen aangezien jij de gauss-curve kent - dat 16% van de leerlingen minimaal die score haalt. Er bestaan gymnasia waarbij je je batig rangschikt met een hogere score maar voor zo ver ik het weet is dat meestal niet het geval (ofwel loten ze of wel beschouwen ze de kandidaten gelijk, er zijn ook gymnasia die hun klassen niet gevuld krijgen, dat was in mijn gemeente het geval). Dat is ongeveer hetzelfde percentage als wat naar de universiteit gaat. Aangezien er maar plaats is voor 6% van de leerlingen om naar een gymnasium te gaan en aangezien het atheneum wel horizontale stapelaars krijgt (geen Grieks/Latijn-blokkade) zal die groep inderdaad iets beter zijn, met name aan de bovenkant. Het is wel hetzelfde percentage van de leerlingen die in aanmerking komt voor het gymnasium (de cutoffscore) als die uiteindelijk naar de universiteit gaat (1 procentpunt minder zelfs een paar jaar geleden).

Hoe dit kan? Mijns inziens is een belangrijke verklaring dat kinderen zich in een verschillende tempo ontwikkelen en dat de invloed van het thuismilieu groot is, het vroegrijpe kindje kan een zeer hoge CITO-score halen terwijl het uiteindelijk niet zo intelligent wordt, het kind wat uit een goed milieu komt maar niet zo intelligent is (VMBO/HAVO-intelligentie) krijgt van thuis uit meer mee maar valt uiteindelijk door de mand, het kind wat wat wat minder intelligent is of wat uit een slechter milieu komt maar wat gemotiveerd is en hard werkt werkt zichzelf omhoog, ...
Daarnaast zijn er natuurlijk nog de oud-gymnasiasten die liever kunstenaar of zo worden.

quote:
Latijn en Grieks zijn erg leuke en nuttige vakken, maar je moet er inderdaad wel in geďnteresseerd zijn. M'n vader heeft op een gegeven moment één van m'n broers en diens wat slimmere klasgenoten lesjes Grieks gegeven. Dat was op de basisschool, groep 7. ^O^
Mooi! ^O^

quote:
Tsja, woordjes stampen kan iedereen, het is toch ook eigenlijk zonde van je tijd om daar je schaarse uren aan te besteden? Wat mij betreft is er weinig mis met het gebruik van een woordenboek. Ten eerste leer je met bronnen omgaan. Verder is het klassieke Latijn een taal die honderden jaren in gebruik is geweest. Van den vos Reynaerde lees ik ook niet zomaar.
Van alles kan maar het is nogal zonde van je tijd als je steeds woorden moet opzoeken. Parate kennis is noodzakelijk. Ik heb er ook een hekel aan om die op te doen en ik druk ook mijn snor wanneer dat kan maar het is beter om een bepaalde mate aan parate kennis te hebben. Hetzelfde principe dat een expert veel efficiënter kan googlen dan een leek en dat iemand die goed is in wiskunde veel beter een rekenmachientje kan gebruiken dan iemand die in de war geraakt van een eerstegraadsvergelijking.
Ik neem aan dat jij op die eerste link hebt geklikt, dan heb jij gezien dat als je zweeft over een woord in de tekst met de cursor je direct direct de Engelse vertaling ziet (niet met een irritante vertraging zoals het hoveren vaak verkeerd wordt ingestld, dat hebben ze netjes gedaan): net als een woordenboek maar veel sneller. Op die manier leer je volgens mij ook wel snel al die woordjes kennen, na een paar keer hetzelfde woordt te hebben opgezocht, voor zo ver dat nodig is (ik denk dat je van veel woorden wel de betekenis kan afleiden uit een andere taal die je machtig bent als je een beetje slim bent op dit vlak), ken je de betekenis wel. Voor mij een ideale manier om een vreemde taal te leren. Al heb ik daarnaast natuurlijk ook graag een aparte uitleg over de grammatica, ik ben echter iemand die graag iets leert door er zo actief mogelijk mee bezig te zijn, ik leer ook graag de theorie door eerst oefeningen te volgen die al zijn uitgewerkt, daarna nog eens naar de theorie te kijken en dan pas zelf oefeningen te maken (helaas werken universiteiten in Nederland niet zo :{).

quote:
Als basismateriaal is het inderdaad meer dan prima, maar ik denk dat een mentor of zoiets wel handig zou zijn. Als jij een gedicht leest waarin de dichter een bepaalde constructie gebruikt om dit en dat uit te leggen, kan een autodidact misschien denken dat die constructie altijd wordt gebruikt om dit en dat aan te duiden. Maargoed, dat is eenvoudig te verhelpen door zo af en toe contact op te zoeken met een classicus. Daar lopen er genoeg van rond en van wat ik weet zijn die altijd enthousiast als iemand serieus met hun vak bezig is.
Natuurlijk is het handiger als je begeleid wordt maar niet iedereen heeft de luxe: 94% van de Nederlanders krijgt niet de kans om naar een gymnasium te gaan en privéles voor een dergelijke hobby is nogal duur. Je zou wel lid kunnen worden van zo'n classici-clubje als die toevallig bij jou in de buurt bestaat (ik weet dat er bestaan in Nederland en dat er ook niet-oudgymnasiasten lid zijn).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153702818
Van Van den vos Reynaerde begreep ik trouwens ook weinig toen ik het las (als je kijkt naar de onderliggende verhaallijnen ;)), ik denk dat als ik in deze tijd dit boek zou lezen dat ik het dan heel anders zou lezen dan toen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153702868
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 15:31 schreef SiIk het volgende:

[..]

Ik had een keer een openboektentamen, maar had hey boek niet. Wel 9 gemacht.
Ik heb de afgelopen periode twee openboektesten gehad: de moeilijkste testen tot nu toe. -slik-
Idem voor wat 'huiswerkopgaven' (voor 30% van het eindcijfer) die boven het niveau van het tentamen liggen. Het heeft ook nadelen, dat open-boek-gebeuren. Ze kunnen het zo moeilijk maken als dat ze willen. Geef mij maar een geslotenboektentamen. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 20 juni 2015 @ 22:25:52 #74
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_153703304
Ik ben vanaf september ook officieel een bčta-student ^O^ Ik ga civiele techniek doen.
leef de leven
pi_153704517
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 22:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb de afgelopen periode twee openboektesten gehad: de moeilijkste testen tot nu toe. -slik-
Idem voor wat 'huiswerkopgaven' (voor 30% van het eindcijfer) die boven het niveau van het tentamen liggen. Het heeft ook nadelen, dat open-boek-gebeuren. Ze kunnen het zo moeilijk maken als dat ze willen. Geef mij maar een geslotenboektentamen. :)
We krijgen hier drie weken voor een openboektentamen. :') Mensen van een gerelateerde opleiding krijgen voor diezelfde tentamens vijf of zes weken. En nee, niet iedereen haalt tienen. Of voldoendes.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 23:53:13 #76
122648 Bravebart
Křbenhavn er pĺ plads ja
pi_153705716
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 23:10 schreef Arthos het volgende:

[..]

We krijgen hier drie weken voor een openboektentamen. :') Mensen van een gerelateerde opleiding krijgen voor diezelfde tentamens vijf of zes weken. En nee, niet iedereen haalt tienen. Of voldoendes.
Tienen halen überhaupt :')!
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_153705732
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 23:53 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Tienen halen überhaupt :')!
Dit ja. Nagenoeg onmogelijk. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 23:54:14 #78
122648 Bravebart
Křbenhavn er pĺ plads ja
pi_153705745
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 22:25 schreef RRuben het volgende:
Ik ben vanaf september ook officieel een bčta-student ^O^ Ik ga civiele techniek doen.
Beeeeeeeeeton beton beton beton beton beton beton beton!
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_153705759
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 23:54 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Beeeeeeeeeton beton beton beton beton beton beton beton!
Slechtste antilied evah.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 23:55:16 #80
122648 Bravebart
Křbenhavn er pĺ plads ja
pi_153705775
quote:
9s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 23:54 schreef Rezania het volgende:

[..]

Slechtste antilied evah.
Mwa, vrij effectief..
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_153705782
Trouwens: BNW / BioHacking
Deze TS. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_153706023
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 23:53 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Tienen halen überhaupt :')!
Watjes.
  zondag 21 juni 2015 @ 08:27:04 #83
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_153710154
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 23:54 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Beeeeeeeeeton beton beton beton beton beton beton beton!
:') :'(
leef de leven
pi_153732506
Is het vak 'Wiskunde Structuren' aan de Universiteit Leiden een betere optie dan Analyse I? (Ik wil een wiskundevak aan de uni volgen, en sommigen van jullie vonden Analyse I een slecht idee.)
pi_153733168
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 23:12 schreef netchip het volgende:
Is het vak 'Wiskunde Structuren' aan de Universiteit Leiden een betere optie dan Analyse I? (Ik wil een wiskundevak aan de uni volgen, en sommigen van jullie vonden Analyse I een slecht idee.)
Lijkt mij om het even.

Waarom doe je niet gewoon waar je zin in hebt?

EDIT: Overleg met de studieadviseur van de opleiding. Als iets een slecht idee is, zal hij dat ongetwijfeld kunnen vertellen.
pi_153739162
Ik vanaf september ook eindelijk een Beta student, wat heb ik engineeren gemist zeg! *O*
pi_153739170
Quote ipv edit
pi_153739223
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 23:53 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dit ja. Nagenoeg onmogelijk. :')
Niet als je een exacte studie doet. Niet dat het mij ooit gelukt is :@
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_153742787
quote:
14s.gif Op maandag 22 juni 2015 09:48 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Niet als je een exacte studie doet. Niet dat het mij ooit gelukt is :@
Zelfs bij calculus of moleculaire fysica of zo zou me dat niet lukken hoor. Dan moet je echt alles weten en geen enkele rekenfout maken. En dan heb je natuurlijk ook nog docenten die vinden dat een 10 niet reëel is. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_153743059
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 12:27 schreef Rezania het volgende:

[..]

Zelfs bij calculus of moleculaire fysica of zo zou me dat niet lukken hoor. Dan moet je echt alles weten en geen enkele rekenfout maken. En dan heb je natuurlijk ook nog docenten die vinden dat een 10 niet reëel is. :')
Ik zeg niet dat het simpel is, maar bij vrijwel al mijn vakken is er wel iemand die het presteert om een 10 te halen.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_153743213
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 12:39 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het simpel is, maar bij vrijwel al mijn vakken is er wel iemand die het presteert om een 10 te halen.
Da's knap. Bij ons is het hoogste meestal een 9,5.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_153743247
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 12:27 schreef Rezania het volgende:

[..]

Zelfs bij calculus of moleculaire fysica of zo zou me dat niet lukken hoor. Dan moet je echt alles weten en geen enkele rekenfout maken. En dan heb je natuurlijk ook nog docenten die vinden dat een 10 niet reëel is. :')
Bij calculus had ik een subvraag gemist en daardoor geen 10. :') Zoiets als vraag 7a die uit twee (triviale) delen bestond. Story of my life.
pi_153750425
Hebben jullie ook docenten die een fascinatie voor één dingetje hebben en dat terug laten komen in ieder college? :') We hebben een docent die een eiwitje heeft ontdekt, heeft geprobeerd het op de markt te brengen als medicijn, keihard gefaald, en nu nog steeds een grote obsessie er mee heeft. Ieder college komt het weer terug en ondertussen heeft iedereen het verhaal al 10 keer gehoord. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_153751068
Bij ons is er iemand die bijna altijd een 9.5 of een 10 haalt.
  maandag 22 juni 2015 @ 17:54:13 #95
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_153751575
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 23:12 schreef netchip het volgende:
Is het vak 'Wiskunde Structuren' aan de Universiteit Leiden een betere optie dan Analyse I? (Ik wil een wiskundevak aan de uni volgen, en sommigen van jullie vonden Analyse I een slecht idee.)
Als ik het curriculum van onze universiteit bekijk (TU/e) dan is Analyse 1 veel moeilijker. Maar zo'n vak wiskundige structuren kan uiteraard ook heel diep op de materie ingaan, maar begint vriendelijker dan Analyse.

Alhoewel, als ik het curriculum doorkijk lijkt dat vak wel veel op Analyse zoals dat bij ons gegeven wordt.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  maandag 22 juni 2015 @ 18:13:00 #96
122648 Bravebart
Křbenhavn er pĺ plads ja
pi_153752034
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 17:01 schreef Rezania het volgende:
Hebben jullie ook docenten die een fascinatie voor één dingetje hebben en dat terug laten komen in ieder college? :') We hebben een docent die een eiwitje heeft ontdekt, heeft geprobeerd het op de markt te brengen als medicijn, keihard gefaald, en nu nog steeds een grote obsessie er mee heeft. Ieder college komt het weer terug en ondertussen heeft iedereen het verhaal al 10 keer gehoord. :')
Apoptin!
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_153757981
quote:
10s.gif Op maandag 22 juni 2015 18:13 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Apoptin!
:Y :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_153758948
Morgen presentatie van 5 minuten, als dat maar goed komt :{
pi_153759017
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 22:10 schreef Anoonumos het volgende:
Morgen presentatie van 5 minuten, als dat maar goed komt :{
:')

Een presentatie van 5 minuten?
pi_153759249
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 22:13 schreef netchip het volgende:

[..]

:')

Een presentatie van 5 minuten?
We zouden een hele middag eindpresentaties doen maar de docent had ineens besloten om mensen uit te nodigen voor gastcolleges, wel chill dus.

Nu kunnen de eindpresentaties maar 5 minuten duren.
pi_153759280
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 22:19 schreef Anoonumos het volgende:

[..]

We zouden een hele middag eindpresentaties doen maar de docent had ineens besloten om mensen uit te nodigen voor gastcolleges, wel chill dus.

Nu kunnen de eindpresentaties maar 5 minuten duren.
Ah. Da's juist fijn toch. Gewoon alleen de essentie vertellen. :P
pi_153759388
In 5 minuten iets moeten presenteren kan ook heel erg lastig zijn hoor, onderschat dat niet.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_153759809
quote:
7s.gif Op maandag 22 juni 2015 22:22 schreef Rezania het volgende:
In 5 minuten iets moeten presenteren kan ook heel erg lastig zijn hoor, onderschat dat niet.
Ja normaal wel

We hadden ook presentaties in het begin en halverwege dus iedereen weet al waar het over gaat en docent vindt alles helemaal mooi, dus ik maak me geen zorgen.

Maar alsnog geen zin om te doen :D
pi_153761364
Iemand hier die een duale studie volgt?
pi_153888606
Nog maar één weekje, dan laatste tentamen en vakantie. _O_ Wel een beetje jammer dat er een hittegolf aankomt, zal het blokken niet bevorderen. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_154630925
RIP
pi_154633492
Sommige mensen hebben vakantie.

Daar ben ik er niet één van.
pi_154680074
Ik moet binnenkort ook maar weer eens aan de slag.
pi_154730147
Wat is jullie advies mbt schermgrootte van de laptop? Ik heb hem nodig voor het 3d tekenen, zelf twijfel ik nog tussen 15 en 17 inch.

[ Bericht 21% gewijzigd door Boarderzip op 29-07-2015 14:06:27 ]
  woensdag 29 juli 2015 @ 15:05:41 #110
122648 Bravebart
Křbenhavn er pĺ plads ja
pi_154732701
Zo klein mogelijk plus extern scherm.
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_154733509
Voor 3D tekenen zou ik gewoon voor een 15 inch gaan met extern scherm voor thuis, idd. Ik heb zelf een 14 inch, vind ik een briljante maat, maar daar zijn er niet veel van.
pi_154733890
Zou je dan ook met een notebook toekunnen als je thuis een groter scherm hebt?
  woensdag 29 juli 2015 @ 16:33:02 #113
122648 Bravebart
Křbenhavn er pĺ plads ja
pi_154735065
13.3" FTW :7
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_154737715
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 15:41 schreef Arthos het volgende:
Voor 3D tekenen zou ik gewoon voor een 15 inch gaan met extern scherm voor thuis, idd. Ik heb zelf een 14 inch, vind ik een briljante maat, maar daar zijn er niet veel van.
Ok, ga ik daarvoor kijken, extern scherm thuis zat ik zelf ook al aan te denken. Ik heb nu ook een vaio met 14" scherm, erg fijn formaat maar die gaat het na 6 jaar trouwe dienst volgend jaar niet meer trekken. -O-
pi_154899978
Denk aan je rug en ga voor een zo klein en niet zware laptop als mogelijk :D
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 18:15:18 #116
122648 Bravebart
Křbenhavn er pĺ plads ja
pi_154901081
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 17:31 schreef Mitsu het volgende:
Denk aan je rug en ga voor een zo klein en niet zware laptop als mogelijk :D
Tablet is eigenlijk het meest optimaal!
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_154901581
Lol, nee. Dat ligt toch echt aan wat je er mee wilt.
pi_154902021
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 18:15 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Tablet is eigenlijk het meest optimaal!
Ja joh, gewoon yolo helemaal geen computer maar een tablet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mitsu op 04-08-2015 20:11:22 ]
pi_154903739
Ik heb wel eens een maandje geen computer gehad omdat hij stuk was, helemaal niet zo gemist. _O-
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 20:55:01 #120
122648 Bravebart
Křbenhavn er pĺ plads ja
pi_154905543
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 18:53 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Ja joh, gewoon yolo helemaal geen computer maar een tablet.
Juist meisje!
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 21:35:57 #121
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_154907462
Ik noem mijn laptop Hernia. :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 13:10:11 #122
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_155176828
ewa broeders
pi_155177614
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:29 schreef Boarderzip het volgende:
Wat is jullie advies mbt schermgrootte van de laptop? Ik heb hem nodig voor het 3d tekenen, zelf twijfel ik nog tussen 15 en 17 inch.
Het is maar net of dat je het erg vindt om het extra gewicht mee te nemen, een rugzak/tas wil zoeken waarin een scherm van dat formaat past en of dat je het erg vindt dat je batterij sneller leeg is.
Hoe dan ook, ik zou daarnaast thuis een grote monitor gebruiken, ik zou dan zelfs een maatje groter dan 24 inch overwegen met de daarbij behorende resolutie. Het is niet noodzakelijk, wel prettig.
Je kan eventueel kiezen voor een docking station.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155178111
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 13:10 schreef MrStalin het volgende:
ewa broeders
:W
pi_155194687
hlep een meizje op tinder praat tegen me wat moet ik doen 8)7
pi_155195702
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 13:10 schreef MrStalin het volgende:
ewa broeders
Hoi
  donderdag 13 augustus 2015 @ 23:39:33 #127
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_155196268
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 23:25 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Hoi
:7
  donderdag 13 augustus 2015 @ 23:39:59 #128
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_155196294
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:55 schreef OllieWilliams het volgende:
hlep een meizje op tinder praat tegen me wat moet ik doen 8)7
negeren
pi_155196547
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 23:39 schreef MrStalin het volgende:

[..]

:7
B-)
  donderdag 13 augustus 2015 @ 23:48:01 #130
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_155196614
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 23:46 schreef Mitsu het volgende:

[..]

B-)
O+
  donderdag 13 augustus 2015 @ 23:49:43 #131
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_155196694
ps. ollie gebruik je nog steeds tinder :')
pi_155196860
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 23:48 schreef MrStalin het volgende:

[..]

O+
:D
pi_155196952
Eindelijk vakantie. Hertentamen gehad.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 23:57:18 #134
122648 Bravebart
Křbenhavn er pĺ plads ja
pi_155197003
Ben ik de enige die nog nooit getinderd heeft? :')
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_155197139
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 23:49 schreef MrStalin het volgende:
ps. ollie gebruik je nog steeds tinder :')
k vraag me wel af waarom nog :')

alle dates zijn een totaal fiasco
pi_155197170
quote:
9s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 23:57 schreef Bravebart het volgende:
Ben ik de enige die nog nooit getinderd heeft? :')
Jeetje, je mist wat hoor.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 00:32:56 #137
122648 Bravebart
Křbenhavn er pĺ plads ja
pi_155198155
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 00:01 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Jeetje, je mist wat hoor.
I can imagine!
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_155203339
quote:
9s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 23:57 schreef Bravebart het volgende:
Ben ik de enige die nog nooit getinderd heeft? :')
Nee ik ook niet. Tinder. :')
pi_155203926
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:55 schreef OllieWilliams het volgende:
hlep een meizje op tinder praat tegen me wat moet ik doen 8)7
Negeren, kan nooit echt zijn. ;)
pi_155206805
Nog maar 16 dagen. :)
pi_155208533
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 12:36 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
Nog maar 16 dagen. :)
Hello darkness my old friend
pi_155282247
Owee O+
  maandag 17 augustus 2015 @ 09:02:46 #143
122648 Bravebart
Křbenhavn er pĺ plads ja
pi_155285540
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 00:39 schreef Mitsu het volgende:
Owee O+
Yeah! Keihard aan de paarse moederneukers vanavond!
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_155596294
Nog maar 4 dagen. :)
pi_155600881
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 18:19 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
Nog maar 4 dagen. :)
Hou op

welke studie
pi_155601363
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 18:19 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
Nog maar 4 dagen. :)
Mwuahahah, ik heb juist over 4 dagen vakantie! :D
pi_155602294
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:10 schreef Anoonumos het volgende:

[..]

Hou op

welke studie
Wiskunde, Universiteit Leiden. Ik kan ook wel in de OP.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:21 schreef Arthos het volgende:

[..]

Mwuahahah, ik heb juist over 4 dagen vakantie! :D
Ben je dan afgestudeerd of zit je in het buitenland?
pi_155603434
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:41 schreef GeorgeArArMartin het volgende:

[..]

Wiskunde, Universiteit Leiden. Ik kan ook wel in de OP.

[..]

Ben je dan afgestudeerd of zit je in het buitenland?
Mag beide ook? Buitenland, dus het nieuwe collegejaar begint in oktober. Als mijn scriptie niet te dramatisch is, begin ik dan aan een PhD. :)

Zin in het nieuwe jaar?
pi_155603589
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:08 schreef Arthos het volgende:

[..]

Mag beide ook? Buitenland, dus het nieuwe collegejaar begint in oktober. Als mijn scriptie niet te dramatisch is, begin ik dan aan een PhD. :)

Zin in het nieuwe jaar?
Mag ik vragen waar je scriptie over gaat? IIRC studeer je wiskunde?

Ja absoluut! Het is m'n eerste jaar, spannond.
pi_155604157
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:12 schreef GeorgeArArMartin het volgende:

[..]

Mag ik vragen waar je scriptie over gaat? IIRC studeer je wiskunde?

Ja absoluut! Het is ook meteen m'n eerste jaar, spannond.
Stiekem een combistudie pure wiskunde + theoretische informatica. Scriptie gaat over de expressiviteit van een (oneindige) hierarchie van formele talen, over de klassen van functies die ze kunnen berekenen e.d.

Het wordt vast nice! De uni is echt een verademing in vergelijking met school, en wiskunde is een heel goede keuze. Veel plezier!
pi_155624484
Leve de alfastudies.

http://nos.nl/artikel/205(...)en-door-de-mand.html

"Dat doet vermoeden dat van de hele psychologische literatuur misschien wel 80 procent of meer niet klopt." :')
pi_155627001
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 14:44 schreef OllieWilliams het volgende:
Leve de alfastudies.

http://nos.nl/artikel/205(...)en-door-de-mand.html

"Dat doet vermoeden dat van de hele psychologische literatuur misschien wel 80 procent of meer niet klopt." :')
Maar is dat onderzoek zelf ook geen psychologisch onderzoek?

wow
such paradox
pi_155632496
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 14:44 schreef OllieWilliams het volgende:
Leve de alfastudies.

http://nos.nl/artikel/205(...)en-door-de-mand.html

"Dat doet vermoeden dat van de hele psychologische literatuur misschien wel 80 procent of meer niet klopt." :')
Psychologie is een gammastudie, maar het is idd treurig ja. Ik las het vanmiddag ook, ik kan nu gelijk de hele psychologie niet meer serieus nemen. :')
  zondag 30 augustus 2015 @ 17:01:08 #154
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_155679384
School begin morgen weer, ben nu in een heel andere groep gegooid, dus ik ken er maar 6 van de 26. -O-
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_155679770
Hier beginnen de lessen morgen ook weer. Voor het eerst naar een nieuwe universiteit en gelijk tot half 6 les :(
pi_155680267
Ik ben er mentaal nog niet klaar voor, dus geef m'n brein nog een weekje rust.
  zondag 30 augustus 2015 @ 17:36:23 #157
447890 molletjebolletje
de mol is je beste vriend
pi_155680623
hoi hoi,
Op dit moment nog een vwo 6'er, maar ik vroeg me af hoe het groepswerk is op de universiteit
(Ik wil LR, WB of elektro gaan studeren aan de TU Delft).

Is het groepswerk een regelrechte chaos, of is het beter of fijner t.o.v. het voortgezet onderwijs?
"What difference does it make to the dead, the orphans, and the homeless, whether the mad destruction is wrought under the name of totalitarianism or the holy name of liberty or democracy?" ~Mahatma Gandhi
pi_155680710
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 17:36 schreef molletjebolletje het volgende:
hoi hoi,
Op dit moment nog een vwo 6'er, maar ik vroeg me af hoe het groepswerk is op de universiteit
(Ik wil LR, WB of elektro gaan studeren aan de TU Delft).

Is het groepswerk een regelrechte chaos, of is het beter of fijner t.o.v. het voortgezet onderwijs?
Ik kan me niet herinneren ooit groepswerk moeten doen op de middelbare, maar op de TU gaat dat prima. Hangt erg af van het groepje dat je hebt, maar over het algemeen zeker geen chaos en redelijk goed geregeld.
  woensdag 2 september 2015 @ 21:17:04 #159
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_155770566
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 17:36 schreef molletjebolletje het volgende:
hoi hoi,
Op dit moment nog een vwo 6'er, maar ik vroeg me af hoe het groepswerk is op de universiteit
(Ik wil LR, WB of elektro gaan studeren aan de TU Delft).

Is het groepswerk een regelrechte chaos, of is het beter of fijner t.o.v. het voortgezet onderwijs?
hoi, ik zit net deze week voor het eerst op de TU Delft. Heb al 2 groepsprojecten gedaan, op de middelbare moest ik altijd achter iedereen aan, maar op de TU zijn de meeste mensen wel redelijk gemotiveerd. Dus iedereen doet ook gewoon goed z'n best en werkt hard. Ik vind het tot nu toe (nog niet zo lang dus :P ) echt veel chiller dan de middelbare.
leef de leven
pi_155770906
Projecten kunnen ook super kut zijn. Iets van mensen die niks uitvoeren omdat meeliften chill is.
  woensdag 2 september 2015 @ 22:35:17 #161
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_155773249
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 17:36 schreef molletjebolletje het volgende:
hoi hoi,
Op dit moment nog een vwo 6'er, maar ik vroeg me af hoe het groepswerk is op de universiteit
(Ik wil LR, WB of elektro gaan studeren aan de TU Delft).

Is het groepswerk een regelrechte chaos, of is het beter of fijner t.o.v. het voortgezet onderwijs?
Op het hbo CT is het samenwerken in de eerste periode een chaos, veel studente n die meeliften en niet opdagen.
Na de tweede periode is het al wat minder (helaas nog meelifters). En in het tweede jaar verdwijnt het chaos haast als de sneeuw voor de zon.
Meeliften en afwezigheid word streng gestraft in de tweede jaar door de docent. Eerste jaar blijkbaar niet. :')
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  donderdag 3 september 2015 @ 19:44:55 #162
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_155793834
quote:
19s.gif Op woensdag 2 september 2015 21:17 schreef RRuben het volgende:

[..]

hoi, ik zit net deze week voor het eerst op de TU Delft. Heb al 2 groepsprojecten gedaan, op de middelbare moest ik altijd achter iedereen aan, maar op de TU zijn de meeste mensen wel redelijk gemotiveerd. Dus iedereen doet ook gewoon goed z'n best en werkt hard. Ik vind het tot nu toe (nog niet zo lang dus :P ) echt veel chiller dan de middelbare.
Dit is ook mijn eerste week op TU Delft en merk ook dat iedereen optimistisch en gemotiveerd is. Heb nog geen groepsprojecten gehad though. Maar waarschijnlijk is het ook vooral om het helemaal nieuw is en zal het minder worden in het volgende blok.
Spatieboos
  vrijdag 4 september 2015 @ 01:26:19 #163
122648 Bravebart
Křbenhavn er pĺ plads ja
pi_155807447
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 21:28 schreef Mitsu het volgende:
Projecten kunnen ook super kut zijn. Iets van mensen die niks uitvoeren omdat meeliften chill is.
Jups, schering ende inslag..
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_155807796
Meeliften _O_
pi_155807797
tevens

rez

ons goddelijke opperhoofd

waar ben je

je imperium valt uit elkaar
  vrijdag 4 september 2015 @ 18:22:42 #166
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_155821281
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 19:44 schreef Spatieloos het volgende:

[..]

Dit is ook mijn eerste week op TU Delft en merk ook dat iedereen optimistisch en gemotiveerd is. Heb nog geen groepsprojecten gehad though. Maar waarschijnlijk is het ook vooral om het helemaal nieuw is en zal het minder worden in het volgende blok.
ja dat denk ik ook helaas. College zalen zitten nu ook nog helemaal vol, maar dat gaat ook sowieso veranderen.
leef de leven
  vrijdag 4 september 2015 @ 19:15:14 #167
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_155822474
Meelifter heeft een negatieve BSA gekregen, eindelijk ben ik van hem af. *O* oO/
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_155823440
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 september 2015 19:15 schreef PandaDrop het volgende:
Meelifter heeft een negatieve BSA gekregen, eindelijk ben ik van hem af. *O* oO/
:D nice

Geen zin om te bedelen om een masterscriptie-project ;(
  vrijdag 4 september 2015 @ 19:57:39 #169
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_155823546
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 18:22 schreef RRuben het volgende:

[..]

ja dat denk ik ook helaas. College zalen zitten nu ook nog helemaal vol, maar dat gaat ook sowieso veranderen.
Dat is elke keer aan het begin van een kwartaal. Na twee weken is de helft er niet meer :P . In het eerste jaar duurt dat misschien wat langer.
2000 light years from home
  vrijdag 4 september 2015 @ 20:00:16 #170
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_155823616
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 19:53 schreef Anoonumos het volgende:

[..]

:D nice

Geen zin om te bedelen om een masterscriptie-project ;(
Helaas zijn mijn medestudenten wel slachtoffer, zij moeten hele project overdoen van vorig jaar.
Dit gaat zwaar worden voor ze (Civiele Techniek, HRO). -O-
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_155824812
quote:
9s.gif Op vrijdag 4 september 2015 20:00 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Helaas zijn mijn medestudenten wel slachtoffer, zij moeten hele project overdoen van vorig jaar.
Dit gaat zwaar worden voor ze (Civiele Techniek, HRO). -O-
Hoezo zijn zij er slachtoffer van dat iemand stopt?
  vrijdag 4 september 2015 @ 20:52:46 #172
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_155825401
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 19:57 schreef Merkie het volgende:

[..]

Dat is elke keer aan het begin van een kwartaal. Na twee weken is de helft er niet meer :P . In het eerste jaar duurt dat misschien wat langer.
Ja maar bij ons zijn ze gestopt met college's online te zetten, dus ik denk dat de meeste nu wel gedwongen worden om te komen :P
leef de leven
  zaterdag 5 september 2015 @ 11:57:37 #173
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_155837143
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 20:38 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Hoezo zijn zij er slachtoffer van dat iemand stopt?
Nee, de meelifter zat vorig jaar in een groep, maakte niet alle opdrachten en beloofde daarna dat het bij het inleverdatum alles had. Wat blijkt hij heeft het nooit afgemaakt en de projectbegeleider was bij de tweede inleverdatum op vakantie. Toen heeft de modulehouder (de bedenker van dit project) naar het verslag gekeken en een onvoldoende gegeven.

Het vervelende aan hbo is dat er 3/4 van het schooljaar mensen een negatieve BSA krijgen, besluiten om niet maar school te gaan, waardoor jij als enige achterblijft.In je eentje werken mag niet, dus moest hij bij een ander groep aansluiten. achteraf bleek dat een groot deel van hun nieuwe groep aan het eind van het jaar een negatieve BSA opliep. En die besluiten om ook niets meer aan school te doen. :')

ik zat eerste en de derde periode bij de meelifters.
Ik heb me helemaal kapot gewerkt, ik wist dat ze niet alle opdrachten maakten.
Ik heb in het geheim een aantal opdrachten voor anderen zelf gemaakt, dit moet je niet zeggen tegen je meelifter, want anders doet hij echt niets. ;( :@
Hiermee ontliep ik dat ik in het tweede de projecten opnieuw moet doen. Want de studiebelasting van een project is 120 uur en je moet met anderen samenwerken in onregelmatig tijden.

Het missen van een vak door project nam ik voor mij lief. een vak heeft maar 60 uur studiebelasting en mag je de tijd zelf inplannen en mag je zelfstandig werken.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  zaterdag 5 september 2015 @ 12:46:30 #174
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_155838136
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 14:44 schreef OllieWilliams het volgende:
Leve de alfastudies.

http://nos.nl/artikel/205(...)en-door-de-mand.html

"Dat doet vermoeden dat van de hele psychologische literatuur misschien wel 80 procent of meer niet klopt." :')
Alleen sensationele (en vaak onjuiste) verhalen halen de vakbladen. Helaasch.

Zegt verder niet zo heel veel over de kwaliteit van de psychologische literatuur.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_155849027
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 03:28 schreef OllieWilliams het volgende:
tevens

rez

ons goddelijke opperhoofd

waar ben je

je imperium valt uit elkaar
Hierzo. Ik FOK! gewoon bijna niet meer de laatste tijd. Ook amper tijd voor, zeker nu het collegejaar weer is begonnen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Rezania op 05-09-2015 20:35:12 ]
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 5 september 2015 @ 21:35:40 #176
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_155851202
Zit ik eindelijk in de masterfase, dacht ik dat het afgelopen zou zijn met groepopdrachten, valt dat ff tegen :')

Enige verschil is dat het nu "group assignment" heet.
pi_155855150
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 19:53 schreef Anoonumos het volgende:

[..]

:D nice

Geen zin om te bedelen om een masterscriptie-project ;(
Bij wie moet je daarvoor bedelen?
pi_155855728
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 23:20 schreef GeorgeArArMartin het volgende:

[..]

Bij wie moet je daarvoor bedelen?
Je moet een scriptiebegeleider zoeken. Voor de bachelorscriptie konden we gewoon een project kiezen uit een lijst, dus dat was makkelijk.

Wel logisch want we zijn nu oud genoeg en er zijn minder studenten, maar mensen aanspreken is eng.
pi_155856510
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 23:40 schreef Anoonumos het volgende:

[..]

Je moet een scriptiebegeleider zoeken. Voor de bachelorscriptie konden we gewoon een project kiezen uit een lijst, dus dat was makkelijk.

Wel logisch want we zijn nu oud genoeg en er zijn minder studenten, maar mensen aanspreken is eng.
:')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_155856552
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2015 00:12 schreef Rezania het volgende:

[..]

:')
hij klinkt wel een beetje als het stereotype van bčta studies zo :')
pi_155857577
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 23:40 schreef Anoonumos het volgende:

[..]

Je moet een scriptiebegeleider zoeken. Voor de bachelorscriptie konden we gewoon een project kiezen uit een lijst, dus dat was makkelijk.

Wel logisch want we zijn nu oud genoeg en er zijn minder studenten, maar mensen aanspreken is eng.
Project uit een lijst kiezen lijkt me reuzekut. :')
Iets zelf bedenken is een deel van de lol toch. _O_
pi_155882997
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 23:40 schreef Anoonumos het volgende:

[..]
, maar mensen aanspreken is eng.
:') wauw.
  maandag 7 september 2015 @ 00:53:41 #183
122648 Bravebart
Křbenhavn er pĺ plads ja
pi_155887208
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 00:58 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Project uit een lijst kiezen lijkt me reuzekut. :')
Iets zelf bedenken is een deel van de lol toch. _O_
Zelf denken als bachelor is een illusie. Gewoon netjes uit een lijst kiezen!
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_155891240
Laatste week vakantie en dan begint het lableventje weer :'(
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
  maandag 7 september 2015 @ 11:04:58 #185
122648 Bravebart
Křbenhavn er pĺ plads ja
pi_155891456
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 10:55 schreef Opsonisatie het volgende:
Laatste week vakantie en dan begint het lableventje weer :'(
Huhhhh, wat is dat voor verlengde vakantie?
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_155892127
quote:
11s.gif Op maandag 7 september 2015 11:04 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Huhhhh, wat is dat voor verlengde vakantie?
Geen idee, vorig jaar moest ik op 1 september beginnen maar dat was introweekje erbij. Dit jaar geen intro.
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_155904950
heb wat afspraken gemaakt

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_155931546
Ik heb een uur gesocialized met de verenigingsverzamelaar O+ En semi een foto van haar :D. M'n leven is compleet :')
pi_155935601
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 20:33 schreef Mitsu het volgende:
Ik heb een uur gesocialized met de verenigingsverzamelaar O+ En semi een foto van haar :D. M'n leven is compleet :')
emo.gif

Tevens mensen die niet eens kunnen onthouden dat iemand Prof. Dr. is, hoe moeilijk is het? :')_!
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_155935611
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 20:29 schreef Anoonumos het volgende:
heb wat afspraken gemaakt

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ha, moest je bellen?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_155935790
Nee bij 1 langs gegaan maar was bezig en andere gemaild want was op conference

Ik was niet echt bang ha
  woensdag 9 september 2015 @ 01:02:56 #192
122648 Bravebart
Křbenhavn er pĺ plads ja
pi_155939134
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 20:33 schreef Mitsu het volgende:
Ik heb een uur gesocialized met de verenigingsverzamelaar O+ En semi een foto van haar :D. M'n leven is compleet :')
Pics!
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_155940504
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 20:33 schreef Mitsu het volgende:
Ik heb een uur gesocialized met de verenigingsverzamelaar O+ En semi een foto van haar :D. M'n leven is compleet :')
:') _O-
pi_155959522
Aanbeland in de tweede week, aardig aanpoten na 8 jaar lang geen noemenswaardige wis en natuurkunde gehad te hebben. Gelukkig beginnen de cijfertjes al iets minder te dansen, maar het wordt veel sommen maken!
  woensdag 9 september 2015 @ 21:57:13 #195
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_155959908
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 22:41 schreef Rezania het volgende:
Prof. Dr
Prof. dr.
pi_155965491
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 21:47 schreef Boarderzip het volgende:
Aanbeland in de tweede week, aardig aanpoten na 8 jaar lang geen noemenswaardige wis en natuurkunde gehad te hebben. Gelukkig beginnen de cijfertjes al iets minder te dansen, maar het wordt veel sommen maken!
wat studeer je?
pi_155970736
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 06:56 schreef GeorgeArArMartin het volgende:

[..]

wat studeer je?
Duaal werktuigbouwkunde
pi_155976991
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 12:30 schreef Boarderzip het volgende:

[..]

Duaal werktuigbouwkunde
Oh neat
pi_155977123
Meer mensen die naar TechBase gaan?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  donderdag 10 september 2015 @ 17:21:48 #200
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_155977345
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:12 schreef Amoeba het volgende:
Meer mensen die naar TechBase gaan?
nog nooit van gehoord, maar ziet er wel leuk uit opzich en ik woon op fiets afstand, dus misschien :)
leef de leven
  donderdag 10 september 2015 @ 19:33:08 #201
122648 Bravebart
Křbenhavn er pĺ plads ja
pi_155980603
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:12 schreef Amoeba het volgende:
Meer mensen die naar TechBase gaan?
Alleen voor TBM-ers zeker?
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_155989331
Ik vind deze TT veel te confronterend.
pi_155990941
quote:
8s.gif Op vrijdag 11 september 2015 00:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ik vind deze TT veel te confronterend.
niet als je nog steeds vakantie hebt :p
pi_155992020
quote:
8s.gif Op vrijdag 11 september 2015 00:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ik vind deze TT veel te confronterend.
Ik heb nog tot maandag vakantie.
:'(
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_155995577
quote:
10s.gif Op donderdag 10 september 2015 19:33 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Alleen voor TBM-ers zeker?
TBM?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_155999282
Wat denken jullie dat de moeilijkste/ meest techische (beta) opleiding is op het hbo?
pi_155999302
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 14:53 schreef topdeck het volgende:
Wat denken jullie dat de moeilijkste/ meest techische (beta) opleiding is op het hbo?
civiele techniek, werktuigbouwkunde en luchtvaarttechnologie

dat gezegd, ik studeer geen van deze drie :d
pi_155999678
Wetenschappelijke studies zijn sowieso moeilijker dan ingenieursstudies. Maar ik zie nu dat het over hbo gaat, dus dat zal wel ongeveer kloppen zo.
pi_156003128
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:12 schreef Amoeba het volgende:
Meer mensen die naar TechBase gaan?
Ik, 5 vwo'er. Vrees alleen dat ik niet ingeloot word voor de masterclass want geen CV.
pi_156003169
'Moeilijk' vind ik maar een gek woord om toe te passen op WO-opleidingen.
pi_156003190
Ik vind "moeilijk" sowieso gek om te gebruiken voor opleidingen.
pi_156003192
Oh wacht, het ging om hbo. Dan echt geen idee. Hetgene met het meeste abstractie, waarschijnlijk elektronica ofzo.
pi_156003490
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 17:31 schreef netchip het volgende:

[..]

Ik, 5 vwo'er. Vrees alleen dat ik niet ingeloot word voor de masterclass want geen CV.
Ah ik heb al bevestiging dat ik deel mag nemen.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156010636
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 15:10 schreef Harunobu het volgende:
Wetenschappelijke studies zijn sowieso moeilijker dan ingenieursstudies. Maar ik zie nu dat het over hbo gaat, dus dat zal wel ongeveer kloppen zo.
Biofarmaceutische wetenschappen is per se moeilijker dan bijvoorbeeld elektrotechniek? Kan je dat toelichten?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_156010670
quote:
8s.gif Op vrijdag 11 september 2015 00:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ik vind deze TT veel te confronterend.
Misschien moeten mensen dan eens wat meer gaan posten, in plaats van nog inactiever te zijn dan m'n dooie opa.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_156010702
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 12:25 schreef Amoeba het volgende:

[..]

TBM?
Faculteit van TB op de TUD, duh.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_156010925
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:50 schreef Rezania het volgende:

[..]

Biofarmaceutische wetenschappen is per se moeilijker dan bijvoorbeeld elektrotechniek? Kan je dat toelichten?
Ik bedoel dat de wetenschappelijke evenknie moeilijker is dan de ingenieursvariant. Binnen een technische toegepaste opleiding die je voorbereidt op het bedrijfsleven ga je uiteindelijk toch binnen de lijnen kleuren en ga je heel specialistisch 1 element in een technisch proces uitvoeren. Als wetenschapper zweef je in het onbekende en weet je niet welke kennis je onderzoek je morgen aan laat spreken. Je moet zowel iets doen dat nog nooit eerder gedaan is, qua techniek, maar alsnog multidisciplinair zijn.

Ik ga er dan even van uit dat je opleiding je daar op voorbereidt.


Verder denk ik inderdaad dat je kundiger moet zijn als wetenschapper binnen de farmaceutische industrie dan elektrotechnicus bij Tennet ofzo.

Verder roepen mensen altijd dat alles met formules moeilijker is. Maar dat is natuurlijk onzin. Formules zijn lastig als je ze niet snapt, maar snap je ze wel dan geven ze je enorm veel duidelijkheid en vastigheid, die je totaal niet hebt in de biologie/fysiologie.
Daarom heb ik zelf ook de voorkeur voor het fysische, dat is te minste te snappen. Zonder formules moet je alsnog zinnige dingen kunnen concluderen, en dat is lastig.
pi_156011182
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:57 schreef Harunobu het volgende:

[..]

Ik bedoel dat de wetenschappelijke evenknie moeilijker is dan de ingenieursvariant. Binnen een technische toegepaste opleiding die je voorbereidt op het bedrijfsleven ga je uiteindelijk toch binnen de lijnen kleuren en ga je heel specialistisch 1 element in een technisch proces uitvoeren. Als wetenschapper zweef je in het onbekende en weet je niet welke kennis je onderzoek je morgen aan laat spreken. Je moet zowel iets doen dat nog nooit eerder gedaan is, qua techniek, maar alsnog multidisciplinair zijn.

Ik ga er dan even van uit dat je opleiding je daar op voorbereidt.

Verder denk ik inderdaad dat je kundiger moet zijn als wetenschapper binnen de farmaceutische industrie dan elektrotechnicus bij Tennet ofzo.
Ah, qua richtingen in een opleiding. Mja, weet niet, mijn opleiding heeft een fundamentele kant en een toegepaste kant, dus ik heb wel een beetje van beide 'geproefd' om het zo te zeggen.

Fundamenteel kan knap lastig zijn omdat je best met het onbekende bezig bent, daarentegen heb juist wel weer meer vrijheid qua mogelijkheden doordat er niet per se één bepaald doel moet worden bereikt. Bij toegepaste wetenschap daarentegen stel je jezelf vaak eerst een doel voordat je aan de slag gaat, bijvoorbeeld een nieuwe mechanisme voor melkzuurproductie in gist. Uiteraard kan zo'n doel op meerdere manieren worden bereikt, waarbij de benodigde kennis uiteraard van fundamenteel onderzoek komt. Daarentegen moet je wel een realistisch doel bereiken. Een yield van 10 kg glucose op 10 g melkzuur heb ik niks aan. Je moet werken binnen kaders bij zulke wetenschap, en ik denk dat dat de daadwerkelijke uitdaging is van toegepaste wetenschap.

Dus nee, ik ben het niet eens met je stelling dat fundamenteel onderzoek per se moeilijker is dan toegepaste wetenschap. Beide hebben hun uitdagingen en hun voordelen in mijn optiek.
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:57 schreef Harunobu het volgende:

[..]

Verder roepen mensen altijd dat alles met formules moeilijker is. Maar dat is natuurlijk onzin. Formules zijn lastig als je ze niet snapt, maar snap je ze wel dan geven ze je enorm veel duidelijkheid en vastigheid, die je totaal niet hebt in de biologie/fysiologie.
Daarom heb ik zelf ook de voorkeur voor het fysische, dat is te minste te snappen. Zonder formules moet je alsnog zinnige dingen kunnen concluderen, en dat is lastig.
Edit omdat ik dit nog niet had gezien. Dat alles met formules per se moeilijker is inderdaad onzin. Ik zelf vind het juist makkelijker als ik met cijfers kan werken dan wanneer ik het zonder moet doen. Formules bedenken daarentegen kan wel knap lastig zijn, en als je het niet snap is het net Chinees. Daar schrikken de meeste mensen van, ik denk dan ook dat daar het stereotype vandaan komt dat wiskunde sowieso alles moeilijker maakt.

Trouwens kan je biologie ook prima met formules beschrijven, al hoewel dat al snel biofysica en andere natuurkunde wordt. Er zijn wel formules die bijvoorbeeld enkel toepasbaar zijn op grotere zoogdieren, komt enkel niet zo vaak voor.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 11 september 2015 @ 22:15:08 #219
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_156011717
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 14:54 schreef GeorgeArArMartin het volgende:

[..]

civiele techniek, werktuigbouwkunde en luchtvaarttechnologie

dat gezegd, ik studeer geen van deze drie :d
Ik denk eerder luchtvaarttechnologie, elektrotechniek en technische natuurkunde. Ten minste op WO is dat wel het geval.
leef de leven
pi_156175483
Wat een kut layout is dit. :')
pi_156177359
Presentatie moeten houden over DNA isolatie protocollen. What the fuck moet ik erover vertellen dan. :')
#inspiratieloosx100
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_156186845
quote:
19s.gif Op vrijdag 11 september 2015 22:15 schreef RRuben het volgende:

[..]

Ik denk eerder luchtvaarttechnologie, elektrotechniek en technische natuurkunde. Ten minste op WO is dat wel het geval.
Neen.

p.s. altijd heerlijk deze topics over de moeilijkheidsgraad van de studies :9
  donderdag 17 september 2015 @ 23:54:15 #223
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_156187764
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 23:23 schreef Adelovici het volgende:

[..]

Neen.

p.s. altijd heerlijk deze topics over de moeilijkheidsgraad van de studies :9
wat is volgens jou dan het moeilijkst?

Vindt het ook altijd wel grappig, Het is puur persoonlijk. Voor mij zou rechten of een taal het moeilijkst zijn omdat het gewoon ongelofelijk saai en kut is. :)
leef de leven
pi_156187803
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 23:54 schreef RRuben het volgende:

[..]

wat is volgens jou dan het moeilijkst?

Vindt het ook altijd wel grappig, Het is puur persoonlijk. Voor mij zou rechten of een taal het moeilijkst zijn omdat het gewoon ongelofelijk saai en kut is. :)
Ik weet niet wat het moeilijkst is, maar je kan bijvoorbeeld met een bachelor wiskunde wel een master technische wiskunde doen en andersom niet (of je moet extra vakken volgen). Hetzelfde geldt voor natuurkunde. Dus ik zou de theoretische varianten van wis- en natuurkunde hoger inschalen. En verder heb ik geen idee.
  vrijdag 18 september 2015 @ 00:38:37 #225
122648 Bravebart
Křbenhavn er pĺ plads ja
pi_156188765
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 19:17 schreef Opsonisatie het volgende:
Presentatie moeten houden over DNA isolatie protocollen. What the fuck moet ik erover vertellen dan. :')
#inspiratieloosx100
Dat alles een bias heeft en puur kwalitatief gebruikt dient te worden; klaar!
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_156189353
Ik weet niet of het waar is, maar ik heb gelezen dat filosofie erg moeilijk is. Daarnaast zag ik zon grafiek waar filosofie studenten de hoogste iq haalden in tests. Ik had dat niet verwacht :p

Best interessant aangezien het geen beta is, maar wel raakvlakken er mee heeft
  vrijdag 18 september 2015 @ 01:21:06 #227
122648 Bravebart
Křbenhavn er pĺ plads ja
pi_156189398
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 01:18 schreef topdeck het volgende:
Ik weet niet of het waar is, maar ik heb gelezen dat filosofie erg moeilijk is. Daarnaast zag ik zon grafiek waar filosofie studenten de hoogste iq haalden in tests. Ik had dat niet verwacht :p

Best interessant aangezien het geen beta is, maar wel raakvlakken er mee heeft
Filosofie is gewoon blaten pur sang. Een soort TBM voor alfa's eigenlijk.
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_156220792
Waarom zijn oliebollen zo lekker? :') Ik bedoel, het is een bal gefrituurd deeg met wat suiker er overheen, het is niet logisch.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_156221231
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 september 2015 00:38 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Dat alles een bias heeft en puur kwalitatief gebruikt dient te worden; klaar!
Hah was het maar zo eenvoudig, moet er +- 10 minuten vol mee praten he
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_156221265
Ik moet 30 minuten gaan praten over een paper dat ik niet echt begrijp ook al heb ik het al twee keer helemaal geprobeerd te lezen. :'(
  zaterdag 19 september 2015 @ 16:35:30 #231
122648 Bravebart
Křbenhavn er pĺ plads ja
pi_156222331
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 september 2015 15:31 schreef Opsonisatie het volgende:

[..]

Hah was het maar zo eenvoudig, moet er +- 10 minuten vol mee praten he
Ga je toch papers/onderzoeken aanhalen waar van alles mis ging :7
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_156222345
quote:
8s.gif Op zaterdag 19 september 2015 15:08 schreef Rezania het volgende:
Waarom zijn oliebollen zo lekker? :') Ik bedoel, het is een bal gefrituurd deeg met wat suiker er overheen, het is niet logisch.
viesdik
pi_156222654
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 september 2015 16:35 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Ga je toch papers/onderzoeken aanhalen waar van alles mis ging :7
Kijk, dit is pas een slimme tip want docent is dol op foutgegaande experimenten. })
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_156225654
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 16:36 schreef Anoonumos het volgende:

[..]

viesdik
Je moeder ja.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_156252292
Hoe kan je oliebollen lekker vinden? :')
pi_156259011
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 20:46 schreef Mitsu het volgende:
Hoe kan je oliebollen lekker vinden? :')
Hoe kan je dat niet lekker vinden? :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_156259260
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 23:05 schreef Rezania het volgende:

[..]

Hoe kan je dat niet lekker vinden? :')
Met of zonder krenten?
pi_156260233
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 23:05 schreef Rezania het volgende:

[..]

Hoe kan je dat niet lekker vinden? :')
Deeg wat druipt van de olie, lekker man.
  zondag 20 september 2015 @ 23:50:39 #239
122648 Bravebart
Křbenhavn er pĺ plads ja
pi_156260508
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 23:41 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Deeg wat druipt van de olie, lekker man.
:9
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_156263986
En, iedereen een lekkere start vh jaar?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156272115
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 23:11 schreef Anoonumos het volgende:

[..]

Met of zonder krenten?
Maakt mij niet uit. Met pudding is ook lekker, of met jam.
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 23:41 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Deeg wat druipt van de olie, lekker man.
Ja, het is niet logisch, maar het is wel lekker.
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 08:48 schreef Amoeba het volgende:
En, iedereen een lekkere start vh jaar?
Ja, ik heb één vrije dag per week deze periode. _O_
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_156272205
quote:
10s.gif Op maandag 21 september 2015 15:50 schreef Rezania het volgende:

[..]

Maakt mij niet uit. Met pudding is ook lekker, of met jam.

[..]

Ja, het is niet logisch, maar het is wel lekker.

[..]

Ja, ik heb één vrije dag per week deze periode. _O_
Mazzelaar
pi_156293548
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 15:53 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Mazzelaar
Nou ja, moet dan wel een shitload aan artikelen lezen meestal. Maar goed, kan wel uitslapen. _O_
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_156298700
Beste Betavrienden, waarschijnlijk niet helemaal het juiste topic voor deze vraag maar goed.

Ik ben zelf een ontzettende Alpha nerd, en heb niet echt een geweldig mathematisch brein. Echter moet ik wel voor m'n studievereniging een spellencircuit uitzetten. Ik heb hier alleen een problem:

Er zijn 8 teams, en 5 spellen. Ik zou het liefst een schema willen waarbij elk team 1x het spel speelt en dit elke keer tegen een andere tegenstander. 5 rondes dus, niet elk team speelt tegen elke tegenstander.
Is dit mogelijk? Zo ja in welke vorm?
  dinsdag 22 september 2015 @ 16:21:21 #245
122648 Bravebart
Křbenhavn er pĺ plads ja
pi_156298782
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 16:18 schreef npgwestghost het volgende:
Beste Betavrienden, waarschijnlijk niet helemaal het juiste topic voor deze vraag maar goed.

Ik ben zelf een ontzettende Alpha nerd, en heb niet echt een geweldig mathematisch brein. Echter moet ik wel voor m'n studievereniging een spellencircuit uitzetten. Ik heb hier alleen een problem:

Er zijn 8 teams, en 5 spellen. Ik zou het liefst een schema willen waarbij elk team 1x het spel speelt en dit elke keer tegen een andere tegenstander. 5 rondes dus, niet elk team speelt tegen elke tegenstander.
Is dit mogelijk? Zo ja in welke vorm?
Pak gewoon een x aantal blaadjes en ga lekker combineren op de tafel voor je. Zo moeilijk is de wereld om je heen niet.
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_156299328
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 16:18 schreef npgwestghost het volgende:
Beste Betavrienden, waarschijnlijk niet helemaal het juiste topic voor deze vraag maar goed.

Ik ben zelf een ontzettende Alpha nerd, en heb niet echt een geweldig mathematisch brein. Echter moet ik wel voor m'n studievereniging een spellencircuit uitzetten. Ik heb hier alleen een problem:

Er zijn 8 teams, en 5 spellen. Ik zou het liefst een schema willen waarbij elk team 1x het spel speelt en dit elke keer tegen een andere tegenstander. 5 rondes dus, niet elk team speelt tegen elke tegenstander.
Is dit mogelijk? Zo ja in welke vorm?
Je moet om te beginnen duidelijker formuleren wat je nu precies wil. Je spreekt eerst over 5 spellen, maar dan over het spel en over 5 rondes waarmee dan weer de suggestie wordt gewekt dat er slechts één spel is. Wat bedoel je daarmee? Zijn er nu vijf verschillende spellen of is er één spel dat vijfmaal achtereen moet worden gespeeld?

[ Bericht 0% gewijzigd door Riparius op 22-09-2015 16:58:19 ]
pi_156299774
@Bravebart heb dit al meerdere malen geprobeerd, kom er niet uit zonder dat teams op een gegeven moment tegen elkaar komen te staan die al tegen elkaar hebben gespeeld.

@Riparius Excuses als dit niet helemaal duidelijk is. Er vindt een toernooi plaats waarbinnen 5 spellen zijn. Aangezien elk team elk spel 1x moet spelen komt men ook uit op 5 rondes. Hoewel ik mij nu bedenk dat het ook misschien nodig is dat er een ronde plaatsvindt waarbij er teams pauze hebben om zo de ronde erna tegen een team te kunnen spelen waar nog niet tegen gespeeld is.

Nog een keer kort: 8 teams, 5 spellen (ik dacht dus automatisch ook 5 rondes). Elk team moet elk spel 1x spelen. De teams mogen niet vaker dan 1x tegen elkaar spelen (wel helemaal niet tegen elkaar ivm met meer teams dan spellen)
pi_156300152
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 16:57 schreef npgwestghost het volgende:

Nog een keer kort: 8 teams, 5 spellen (ik dacht dus automatisch ook 5 rondes). Elk team moet elk spel 1x spelen. De teams mogen niet vaker dan 1x tegen elkaar spelen (wel helemaal niet tegen elkaar ivm met meer teams dan spellen)
Nu heb je nog steeds niet duidelijk gemaakt of er meerdere wedstrijden gelijktijdig mogen of moeten plaatsvinden, en zo ja, hoeveel. Met 8 teams waarvan in elke wedstrijd 2 teams tegen elkaar uitkomen kun je immers maximaal 4 wedstrijden gelijktijdig laten plaatsvinden.
  dinsdag 22 september 2015 @ 17:12:26 #249
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_156300264
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 september 2015 01:21 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Filosofie is gewoon blaten pur sang. Een soort TBM voor alfa's eigenlijk.
Filosofie is net zo logisch als wiskunde.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  dinsdag 22 september 2015 @ 17:22:35 #250
122648 Bravebart
Křbenhavn er pĺ plads ja
pi_156300514
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 17:08 schreef Riparius het volgende:

[..]

Nu heb je nog steeds niet duidelijk gemaakt of er meerdere wedstrijden gelijktijdig mogen of moeten plaatsvinden, en zo ja, hoeveel. Met 8 teams waarvan in elke wedstrijd 2 teams tegen elkaar uitkomen kun je immers maximaal 4 wedstrijden gelijktijdig laten plaatsvinden.
Dus dat ja.
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_156300730
'Welcome to the Internet, I'll be your Pubquiz'! Denk jij alles te weten van memes, internetgeschiedenis, 4chan, random Wikipediafeitjes, the Deep Web, Silk Road, Bitcoins of wil je een leuke avond hebben

:')_!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156300740
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 17:34 schreef Anoonumos het volgende:
'Welcome to the Internet, I'll be your Pubquiz'! Denk jij alles te weten van memes, internetgeschiedenis, 4chan, random Wikipediafeitjes, the Deep Web, Silk Road, Bitcoins of wil je een leuke avond hebben

:')_!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
/r/crappydesign
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_156300748
Wij hebben ook een Foobar btw, bij de wiskundenerds. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_156300798
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 september 2015 17:35 schreef Rezania het volgende:
Wij hebben ook een Foobar btw, bij de wiskundenerds. :')
Dat is hem ook
  dinsdag 22 september 2015 @ 17:38:06 #255
122648 Bravebart
Křbenhavn er pĺ plads ja
pi_156300807
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 17:34 schreef Anoonumos het volgende:
'Welcome to the Internet, I'll be your Pubquiz'! Denk jij alles te weten van memes, internetgeschiedenis, 4chan, random Wikipediafeitjes, the Deep Web, Silk Road, Bitcoins of wil je een leuke avond hebben

:')_!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kenny fucking Powers als UI _O_
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_156300999
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 17:37 schreef Anoonumos het volgende:

[..]

Dat is hem ook
Dat is van Leiden? :{
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_156334284
TechBase was awesome, vooral de masterclass. Ik overweeg serieus om daar na m'n studie te gaan werken.
pi_156338213
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 21:35 schreef netchip het volgende:
TechBase was awesome, vooral de masterclass. Ik overweeg serieus om daar na m'n studie te gaan werken.
Je moet nog beginnen joh :+
pi_156338675
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 23:21 schreef Anoonumos het volgende:

[..]

Je moet nog beginnen joh :+
Klopt. _O- Maar klonk wel echt cool.
pi_156338713
Morgen proefwerk complexe getallen. Wordt een inkoppertje.
  woensdag 23 september 2015 @ 23:37:06 #261
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_156338737
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 23:36 schreef netchip het volgende:
Morgen proefwerk complexe getallen. Wordt een inkoppertje.
welke klas zit je? 6de?
leef de leven
  woensdag 23 september 2015 @ 23:38:18 #262
122648 Bravebart
Křbenhavn er pĺ plads ja
pi_156338760
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 23:34 schreef netchip het volgende:

[..]

Klopt. _O- Maar klonk wel echt cool.
Dat klinkt brandweerman ook wanneer je 6 bent.
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_156338769
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 23:37 schreef RRuben het volgende:

[..]

welke klas zit je? 6de?
5e, dit is voor wiskunde D.

Is het normaal dat je wiskunde B afgezaagd vindt, na 40 opdrachten differentiëren, als je wiskunde wilt studeren? Ik vind 't bewijzen bij wiskunde D wel leuk...
pi_156338817
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 23:38 schreef netchip het volgende:

[..]

5e, dit is voor wiskunde D.

Is het normaal dat je wiskunde B afgezaagd vindt, na 40 opdrachten differentiëren, als je wiskunde wilt studeren? Ik vind 't bewijzen bij wiskunde D wel leuk...
Waarom zou je er 40 doen als je het na de 5e ook wel snapt? Overbodige moeite man.
  woensdag 23 september 2015 @ 23:47:30 #265
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_156339016
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 23:38 schreef netchip het volgende:

[..]

5e, dit is voor wiskunde D.

Is het normaal dat je wiskunde B afgezaagd vindt, na 40 opdrachten differentiëren, als je wiskunde wilt studeren? Ik vind 't bewijzen bij wiskunde D wel leuk...
Oh ik heb nooit wis D gehad :P
leef de leven
pi_156343230
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 23:38 schreef netchip het volgende:

[..]

5e, dit is voor wiskunde D.

Is het normaal dat je wiskunde B afgezaagd vindt, na 40 opdrachten differentiëren, als je wiskunde wilt studeren? Ik vind 't bewijzen bij wiskunde D wel leuk...
Ja is normaal. Het zou zelfs een slecht teken zijn als dit niet zo was.
pi_156343783
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 21:35 schreef netchip het volgende:
TechBase was awesome, vooral de masterclass. Ik overweeg serieus om daar na m'n studie te gaan werken.
Ja ik had geen zin om om 7 uur uit Eindhoven te vertrekken, plus ik moest echt wat doen aan school. :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  donderdag 24 september 2015 @ 09:59:22 #268
122648 Bravebart
Křbenhavn er pĺ plads ja
pi_156344093
School ja?
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_156344449
School? Weekend bedoel je. :D
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
  donderdag 24 september 2015 @ 10:23:00 #270
122648 Bravebart
Křbenhavn er pĺ plads ja
pi_156344552
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:18 schreef Opsonisatie het volgende:
School? Weekend bedoel je. :D
Nu al weekend?
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_156344764
quote:
8s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:23 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Nu al weekend?
Vandaag en morgen vrij ja :9~
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
  donderdag 24 september 2015 @ 10:48:39 #272
122648 Bravebart
Křbenhavn er pĺ plads ja
pi_156345037
quote:
10s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:34 schreef Opsonisatie het volgende:

[..]

Vandaag en morgen vrij ja :9~
:{w
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_156349160
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 17:34 schreef Anoonumos het volgende:
'Welcome to the Internet, I'll be your Pubquiz'! Denk jij alles te weten van memes, internetgeschiedenis, 4chan, random Wikipediafeitjes, the Deep Web, Silk Road, Bitcoins of wil je een leuke avond hebben

:')_!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hangt dat in de Foobar :')? Helemaal niet gezien.
pi_156349559
Gewoon standaard weekend woensdag om 12.30 8-)
pi_156349858
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:46 schreef Mitsu het volgende:
Gewoon standaard weekend woensdag om 12.30 8-)
IO :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_156350053
quote:
10s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:59 schreef Rezania het volgende:

[..]

IO :')
Als ik m'n minor op IO had gedaan was ik niet zoveel vrij :')
pi_156352238
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:09 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Als ik m'n minor op IO had gedaan was ik niet zoveel vrij :')
Dat weet ik, maar "IO :')" mag altijd wel gezegd worden. Welke minor doe je?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_156359317
quote:
10s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:51 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar "IO :')" mag altijd wel gezegd worden. Welke minor doe je?
Random dingen op TB :')
  vrijdag 25 september 2015 @ 00:28:58 #279
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_156364476
IO :') zijn verder wel gezellige mensen daar, dat wel ^O^
leef de leven
pi_156370095
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:31 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Random dingen op TB :')
Van IO naar TB, mijn god. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_156377440
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:04 schreef Rezania het volgende:

[..]

Van IO naar TB, mijn god. _O-
Yolo. Wat doe jij dan?
pi_156377740
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 17:53 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Yolo. Wat doe jij dan?
Advanced LST :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_156430737
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 september 2015 18:11 schreef Rezania het volgende:

[..]

Advanced LST :')
Nee das leuk :')
pi_156434973
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 20:16 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Nee das leuk :')
Ja, opzich. Biocatalysis, biophysics, cell signaling, model organisms. Kan slechter imo. :)
quote:
Tong is sowieso een laagontwikkelde klapjosti die zijn behoefte voor aandacht nooit volledig weet te bevredigen. :') Die sukkel mag mij niet omdat ik blijkbaar dure woorden zoals 'significant' ter compensatie gebruik. :') Tong :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_156436484
quote:
En toch wordt deze link overal neergeplempt. Doet hij netjes.
pi_156438793
quote:
10s.gif Op zondag 27 september 2015 21:40 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ja, opzich. Biocatalysis, biophysics, cell signaling, model organisms. Kan slechter imo. :)

[..]

Tong is sowieso een laagontwikkelde klapjosti die zijn behoefte voor aandacht nooit volledig weet te bevredigen. :') Die sukkel mag mij niet omdat ik blijkbaar dure woorden zoals 'significant' ter compensatie gebruik. :') Tong :')
Zijn er eigenlijk ook studenten die die minor doen zonder LST/MST te doen? Ziet er namelijk interessant uit.
pi_156439036
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 23:05 schreef netchip het volgende:

[..]

Zijn er eigenlijk ook studenten die die minor doen zonder LST/MST te doen? Ziet er namelijk interessant uit.
We zijn met denk ik zo'n 40 studenten, maar 10 daarvan zijn LST'ers. :P Onze eigen minor is niet echt populair bij ons eigen studie, maar dat kwam meer doordat het in voorgaande jaren een hopeloze bende was, dit jaar is het totaal anders. Voor de rest zijn het BFW'ers, een enkele MST'er, veel biologen en een paar natuurkundigen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_156446759
quote:
10s.gif Op zondag 27 september 2015 21:40 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ja, opzich. Biocatalysis, biophysics, cell signaling, model organisms. Kan slechter imo. :)

Ga nog liever dood dan dat soort vakken te volgen :D
pi_156446905
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 13:05 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Ga nog liever dood dan dat soort vakken te volgen :D
Nee, knippen plakken 101, dat is pas interessant!
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_156452480
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 23:13 schreef Rezania het volgende:

[..]

We zijn met denk ik zo'n 40 studenten, maar 10 daarvan zijn LST'ers. :P Onze eigen minor is niet echt populair bij ons eigen studie, maar dat kwam meer doordat het in voorgaande jaren een hopeloze bende was, dit jaar is het totaal anders. Voor de rest zijn het BFW'ers, een enkele MST'er, veel biologen en een paar natuurkundigen.
Vrij tof. Heb je er veel voorkennis voor nodig?

Trouwens, ik ga meedoen met het LAPP-TOP programma van de UL. Zijn de wiskunde/natuurkunde modules een beetje leuk/goed?
  maandag 28 september 2015 @ 18:23:59 #292
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_156453435
quote:
10s.gif Op maandag 28 september 2015 13:12 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nee, knippen plakken 101, dat is pas interessant!
beetje knippen en plakken met dna komt op hetzelfde neer.
leef de leven
pi_156455170
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 18:23 schreef RRuben het volgende:

[..]

beetje knippen en plakken met dna komt op hetzelfde neer.
:')!
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_156455224
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 17:34 schreef netchip het volgende:

[..]

Vrij tof. Heb je er veel voorkennis voor nodig?

Trouwens, ik ga meedoen met het LAPP-TOP programma van de UL. Zijn de wiskunde/natuurkunde modules een beetje leuk/goed?
Veel biochemie en organische chemie, beetje celbiologie. Vooral voor de natuurkundestudenten was het stevig bijspijkeren denk ik.

En geen idee, heb alleen die van LST gedaan. :P Maar het is sowieso van hoger niveau dan je ooit op de middelbare zal krijgen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_156455631
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 19:31 schreef Rezania het volgende:

[..]

Veel biochemie en organische chemie, beetje celbiologie. Vooral voor de natuurkundestudenten was het stevig bijspijkeren denk ik.

En geen idee, heb alleen die van LST gedaan. :P Maar het is sowieso van hoger niveau dan je ooit op de middelbare zal krijgen.
Zit beetje te twijfelen of ik wiskunde of natuurkunde module zal doen. Beiden lijken me leuk.

Ik voel me altijd zo incapabel en dom als ik wiskunde olympiade vragen voor me krijg. :') Daarom twijfel ik ook een beetje of een studie wiskunde wel iets voor me is.
pi_156456136
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 19:45 schreef netchip het volgende:

[..]

Zit beetje te twijfelen of ik wiskunde of natuurkunde module zal doen. Beiden lijken me leuk.

Ik voel me altijd zo incapabel en dom als ik wiskunde olympiade vragen voor me krijg. :') Daarom twijfel ik ook een beetje of een studie wiskunde wel iets voor me is.
Wiskunde olympiade is wel iets totaal anders dan een studie wiskunde geloof ik, maar daar kan iemand die wiskunde studeert vast wel meer over vertellen.

Je kan ook beide doen hč, volgend jaar nog een jaar. ;)
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_156458122
iGem team van de TU heeft de hoofdprijs van iGem 2015 gewonnen. *G*
3D-printer van knex die met behulp van micro-organismen en biofilms kan printen.
http://2015.igem.org/Team:TU_Delft



[ Bericht 24% gewijzigd door Rezania op 28-09-2015 21:25:12 ]
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_156458156
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 19:45 schreef netchip het volgende:

[..]

Zit beetje te twijfelen of ik wiskunde of natuurkunde module zal doen. Beiden lijken me leuk.

Ik voel me altijd zo incapabel en dom als ik wiskunde olympiade vragen voor me krijg. :') Daarom twijfel ik ook een beetje of een studie wiskunde wel iets voor me is.
Ik vind olympiadevragen ook vaak moeilijk, omdat ik niet zo van combinatoriek en meetkunde ben (en veel vragen zijn wel van dat type, omdat je het heel lastig kunt maken zonder voorkennis te vereisen). Toch doe ik een PhD in wiskunde, gelukkig zijn er ook andere takken in de wiskunde :P . En olympiade vragen horen ook moeilijk te zijn natuurlijk.
pi_156463652
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 20:58 schreef thenxero het volgende:

[..]

Ik vind olympiadevragen ook vaak moeilijk, omdat ik niet zo van combinatoriek en meetkunde ben (en veel vragen zijn wel van dat type, omdat je het heel lastig kunt maken zonder voorkennis te vereisen). Toch doe ik een PhD in wiskunde, gelukkig zijn er ook andere takken in de wiskunde :P . En olympiade vragen horen ook moeilijk te zijn natuurlijk.
Je hebt ook van die olympiadevraagstukken waarbij mensen met veel wiskundekennis nogal eens de neiging hebben om moeilijker te gaan doen dan nodig is, dus kennis (of, veeleer: denken in vaste aangeleerde patronen) kan ook in je nadeel werken. Creativiteit blijft toch het belangrijkst.

@Netchip: probeer eens het volgende olympiadevraagstukje. Voor een functie f is gegeven dat f(1) = 0 en f(2) = 1. Tevens geldt voor elke x > 2 dat f(x) = x − f(x − 1) − f(x − 2). Bepaal f(1990).
pi_156467771
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 23:46 schreef Riparius het volgende:

[..]

Je hebt ook van die olympiadevraagstukken waarbij mensen met veel wiskundekennis nogal eens de neiging hebben om moeilijker te gaan doen dan nodig is, dus kennis (of, veeleer: denken in vaste aangeleerde patronen) kan ook in je nadeel werken. Creativiteit blijft toch het belangrijkst.

@Netchip: probeer eens het volgende olympiadevraagstukje. Voor een functie f is gegeven dat f(1) = 0 en f(2) = 1. Tevens geldt voor elke x > 2 dat f(x) = x − f(x − 1) − f(x − 2). Bepaal f(1990).
Met wat invullen en uitschrijven ben ik bij f(x) = f(x-n) + n gekomen. Kan dit kloppen?
pi_156468122
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 10:06 schreef netchip het volgende:

[..]

Met wat invullen en uitschrijven ben ik bij f(x) = f(x-n) + n gekomen. Kan dit kloppen?
Nee, want dan zou je f(3) = f(1) + 2 = 2 en f(4) = f(1) + 3 = 3 hebben, en dan is f(4) = 3 ≠ 4 − f(3) − f(2) = 4 − 2 − 1 = 1.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')