abonnement Unibet Coolblue
pi_153717660
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 13:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

Alleen als jij klaar bent met verwijten over vermeend gebrek aan respect en je verder beperkt tot de inhoud. ;) Dat mopperen over respect doe je toch echt zelf, en dat zul je naar je hoofd gegooid blijven krijgen elke keer dat je dat doet.

Of je daar wel of niet van leert is helemaal aan jou zelf.
Ik ben in dit topic altijd inhoudelijk. Zelfs toen jij vond dat ik geen respect toonde ging dat over Jehovah's Getuigen. Je wilde per se op me vitten. Maar oke, nu over JG.


quote:
3s.gif Op zondag 21 juni 2015 13:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

In algemene termen is een goede discussie een uitwisseling van argumenten gebaseerd op gedeelde premissen.

Het lijkt vooral mis te gaan ten aanzien van het onderstreepte. Als we bijvoorbeeld de voorspellingen van Jeremia erbij nemen als argument voor het idee dat de joodse ballingschap 70 jaar zou hebben geduurd, dan vergeet je dat 'openbaringen zijn een betrouwbare bron van kennis' geen gedeelde premisse is. Die wordt hier door de meeste mensen verworpen, en dat moet je hebben geweten toen je dat argument opwierp.

Dus dan zul je die premisse eerst moeten beargumenteren voordat je een argument daarop kunt baseren.

Begrijp je dat?
Nee.
Zo slim ben ik niet. Anders had ik ook de hele bijbel verworpen.
pi_153717831
quote:
3s.gif Op zondag 21 juni 2015 13:35 schreef Molurus het volgende:
Overigens is het hele idee van 'profetieën' direct strijdig met vrije wil zoals dat in de theologie wordt begrepen. Het impliceert dat het universum deterministisch van aard is en dat de uitkomst op voorhand vastligt. (Anders kan er nooit iets worden voorspeld.)
Dat klopt niet.
Profetieën of voorspellingen zijn dingen die je ziet van bepaalde dingen wat er gaat gebeuren. Je geeft het geen richting.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2015 15:03:46 ]
pi_153721400
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 14:55 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Dat klopt niet.
Profetieën of voorspellingen zijn dingen die je ziet van bepaalde dingen wat er gaat gebeuren. Je geeft het geen richting.

Zoals je horoscoop in de krant zeg maar.
  zondag 21 juni 2015 @ 17:21:38 #229
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_153721883
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 14:51 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Nee.
Zo slim ben ik niet. Anders had ik ook de hele bijbel verworpen.
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 14:55 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Dat klopt niet.
Profetieën of voorspellingen zijn dingen die je ziet van bepaalde dingen wat er gaat gebeuren. Je geeft het geen richting.
Lees het anders eens terug als je weer een beetje bent afgekoeld. Want eerlijk gezegd heb ik het gevoel dat je nu geen idee hebt waar je nou precies op reageert. (Ik zie ieg totaal geen verband tussen je reacties en waar je op reageert.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 21 juni 2015 @ 17:41:52 #230
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_153722520
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 14:51 schreef Hexxenbiest het volgende:
Nee.
Zo slim ben ik niet. Anders had ik ook de hele bijbel verworpen.
Speel je hier nu weer de slachtofferkaart, of noem je jezelf nou oprecht dom?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  zondag 21 juni 2015 @ 18:19:00 #231
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_153723363
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 12:49 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Nogmaals, het gaat niet om kritiek, maar ongeloof.

Mijn argumenten zie jij nooit als argumenten. Zo kan ik het ook omdraaien en zeggen dat dat waar jij mee aankomt geen argument is. Dat jouw tempeljaartal niet klopt want JG hebben een andere uitkomst.
Dat is een drogreden. Je hebt dan een conclusie, en je gaat daar argumenten bij zoeken. Zo werkt het niet.

Er zijn een aantal redenen waardoor de Watchtower voor 607 v.C. heeft gekozen. Die redenen noemen we ook wel argumenten. Jij hebt die argumenten hier geplakt. Ik heb je laten zien dat al die argumenten op onwaarheden berusten. Dat betekent dat de argumenten wegvallen en dat de redenen die jij hier geplakt hebt, geen redenen zijn om voor 607 v.C. te kiezen.

Dan kom je ofwel met nieuwe redenen waarom we voor 607 v.C. moeten kiezen, ofwel je geeft redenen waarom mijn weerlegging onjuist is. Wat je niet gaat doen, is zeggen dat argumenten voor ons beiden iets anders zijn. Dat zijn ze namelijk niet.
pi_153726513
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 22:38 schreef Jigzoz het volgende:

Niet meteen zo dramatisch doen. Zo ongeveer elke groep ter wereld wordt wel ergens gehaat of vervolgd, maar daar in Nederland over zaniken is simpelweg triest en aanstellerig.

Maar goed, zoals als eerder geconstateerd gaat het hier om een sektarisch dogma. Het heeft dus niet zoveel zin om hier tegenin te gaan verder, want het moet per se zo zijn.
Ik doe niet dramatisch. En het gaat niet om 1 of 2 landen waar het zo is. En gehaat worden we zelfs in een land als Nederland.
En een sektarisch dogma kan het al niet zijn want het betreft geen sekte.

Wel grappig hoe jij er weer onderuit probeert te kletsen dat je leugens vertelde. Kan je het niet hebben dat je ongelijk hebt? Wees eens een vent en geef gewoon toe dat je ongelijk had, ook bv over het geval sekte.

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 22:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Ja, of de Watchtower zit ernaast. :D
Alsof de organisatie de enige is die zegt dat WO1 begon in 1914 :P
En datum rondom Jezus leven zijn ook wel redelijk bekend, niet alleen bij JG.

quote:
Nee, dat worden ze niet. Moet ik echt weer dat artikel opzoeken waarin staat dat ze simpelweg overgeplaatst worden? :')
Ze worden wel uitgesloten hoor. Pedofilie is een ernstige zonde. Iemand kan uiteindelijk wel hersteld worden natuurlijk, maar zal nooit een voorrecht behartigen.

quote:
Probeer het eens. Ga eens naar de Koningszaal en heb wat kritiek. Eens zien hoe snel je eruit vliegt. En nou niet gewoon 'nietes' zeggen, maar probeer het eens. Dat is de enige manier waarop je erachter komt hoe dom het is.
Alsof ik nog nooit ergens iets van gezegd heb.....
En sowieso het gaat er om dat jij denkt dat iemand uitgesloten wordt omdat ie kritiek heeft.
En daarnaast negeer je gewoon de helft van mijn reactie, uitsluiting is in de maatschappij best normaal. Maar als JG het doen is het afgrijselijk.

quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 05:08 schreef ATON het volgende:

Kan je daar een voorbeeld van geven ?
Nee want dan moet ik door allemaal gesloten topics weer gaan graven, tijden terug ook weer.
Geen behoefte aan, en als je jezelf een spiegel voorhoudt dan weet je het zelf ook wel.

quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 09:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Ja, inderdaad. Het internet staat vol met verhalen van mensen die wél kritische vragen stelden, en zich niet lieten afpoeieren. Bijna al die verhalen staan op sites voor ex-JG's.

Nu, het kan natuurlijk zo zijn dat jij zo'n innemende persoonlijkheid hebt dat je niet buitengegooid wordt. Of dat jouw ouderlingen toevallig de enige liberale ouderlingen in de hele JG-beweging zijn. Maar ik acht die kans klein.
Onderzoek jij nou eerst maar eens wat de regeling van uitsluiting is.
Je kunt onder geen enkel beding uitgesloten worden vanwege kritiek.
pi_153726575
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 20:13 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik doe niet dramatisch.
Vind ik wel. Er is in Nederland geen enkele haat jegens of vervolging van jehova's en toch blijf je dat maar volhouden.

En dat je een of ander ellendig Afrikaans land nodig hebt om te bewijzen dat je toch wel medelijden verdient... Nou ja, er zijn heel veel meer bevolkingsgroepen die in heel veel landen heel ernstig vervolgd worden, maar die hoor ik niet klagen in Nederland.
pi_153726760
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 09:58 schreef Eficaz het volgende:

En net las ik het stukje over kindermisbruik in de JG. en dat is(en gebeurd) geniepig, gemeen, stiekem...Dit slachtoffer in deze krant zegt dat kindermisbruik bij de JG niet serieus wordt genomen.

Waarom verwacht iedereen altijd dat alle JG ongelofelijk heilig en volmaakt zijn?
Ook onder de getuigen zijn mensen die niet eerlijk zijn. Daarom kennen we de uitsluitingsregeling, als iemand een ernstige fout begaat (zoals pedofilie) dan wordt hij/zij uitgesloten, klaar.

En het is ook onredelijk wat er verwacht wordt van de organisatie. Alsof er bij elke JG huis 2 bewakers moeten staan zodat misbruik voorkomen wordt. Zo kun je ook zeggen dat de politie niet genoeg doet om inbraak bij mij te voorkomen omdat er niet constant politie bij me deur staat.

Het is erg jammer, maar iemand die iets verkeerds van plan is kan daar altijd wel een mogelijkheid toe vinden.

quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 10:43 schreef Eficaz het volgende:
Angst voor het verlaten van de organisatie

De Jehovah’s Getuigen hebben schrik van de radicale veranderingen die het teweeg zou brengen in hun mentale en sociale welzijn. Niet alleen veronderstelt de Jehovah’s Getuige dat hij onder extreme schuld, schaamte en zelfmoordneigingen zal lijden, maar hij weet ook dat hij al zijn vrienden onder de Jehovah’s Getuigen zal verliezen, en dat familieleden binnen de organisatie niet langer met hem zullen mogen en willen spreken. Zijn ergste wantrouwen tegenover zichzelf en zijn innerlijke slechtheid zullen bevestigd worden en dat Armageddon zal komen terwijl hij uitgesloten is. De Jehovah’s Getuige is er van overtuigd dat hij nergens heen kan, en dat hij de rest van zijn leven eenzaam en ongelukkig zal doorbrengen.
Bron: http://iniedersbelang.com/bibliotheek/#kindermisbruikpedofilie

En: Waarom de beslissing van het verlaten van de JG ontzettend moeilijk is:

Omdat het Jehova's getuigen verboden is omgang met uitgesloten ex-Jehova's getuigen te hebben (op straffe zelf te worden uitgesloten), worden de uitgesloten ex-leden door hun uitsluiting afgesneden van alle sociale omgang met hun vroegere vrienden en meestal ook met hun familie als die Jehova's getuige zijn. Omdat Jehova's getuigen ook sterk ontraden wordt vriendschappen op te bouwen buiten de geloofsgemeenschap, vallen degenen die worden uitgesloten regelmatig in een sociaal "gat". Onderschat dit niet, denk ik.


Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Ex-Jehova's_getuigen

Forum ter ondersteuning ex jehova getuigen: http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=3608
Hahahahahaha

Sorry hoor, maar ik vind dit stukje echt hilarisch.
''extreme schuld, schaamte en zelfmoordneigingen zal lijden''
''Zijn ergste wantrouwen tegenover zichzelf en zijn innerlijke slechtheid zullen bevestigd worden en dat Armageddon zal komen terwijl hij uitgesloten is.''

Mahahahaha

Waarom kunnen jullie niet gewoon zelf nadenken? Waarom snappen jullie zelf ook niet dat dit stukje gewoon nergens op slaat?
Iemand die zichzelf laat uitsluiten kiest daarvoor, waarom zou hij dan schuld en schaamte hebben?
Waarom zou hij zelfmoord willen plegen voor zijn eigen keus?
Iemand die zich laat uitsluiten gelooft toch niet in dat Armageddon, dus waarom zou hij bang zijn daarvoor?

Dat slaat toch helemaal nergens op? Zo is een atheist toch ook niet bang voor Gods ingrijpen?
Waarom is dat bij een uitgeslotene wel ineens zo? Waarom is die wel ineens bang en angstig voor iets waar hij niet in gelooft? Of voelt hij zich schuldig voor een eigen keus? Als hij zich schuldig voelt was hij wel gebleven of later terug gekomen.

Sowieso vind ik dat er onredelijk gedaan wordt ten aanzien van de uitsluiting:

1. De RKK is afgrijselijk omdat ze pedofiele priesters in functie liet. JG doen wel precies wat mensen willen daarin, maar als wij mensen wel weg zetten is dat ineens afgrijselijk? Huh?

2. Uitsluiting is geen ongewone regeling in de maatschappij. Zoals al eerder genoemd: De gevangenis. Iemand die een fout begaat moet daarvoor boeten. Hij wordt geisoleerd, zeer beperkt in zijn contacten. Iemand begaat die overtreding bewust en heeft dus niets te klagen.
Niemand in de maatschappij vindt het raar dat iemand uit de maatschappij gesloten wordt, vaak moeten ze juist nog erger verbannen worden.
Maar als wij als JG onwenselijke personen uitsluiten dan is het ineens afgrijselijk? Hmm laten we de gevangenissen maar sluiten dan. Het is toch logisch dat je ongewenste personen, vreselijke personen weg stuurt?
pi_153726822
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 20:16 schreef Jigzoz het volgende:

Vind ik wel. Er is in Nederland geen enkele haat jegens of vervolging van jehova's en toch blijf je dat maar volhouden.

En dat je een of ander ellendig Afrikaans land nodig hebt om te bewijzen dat je toch wel medelijden verdient... Nou ja, er zijn heel veel meer bevolkingsgroepen die in heel veel landen heel ernstig vervolgd worden, maar die hoor ik niet klagen in Nederland.
Nogmaals: Het gebeurt niet alleen in een Afrikaans land.....
En als je ontkent dat we in NL door bepaalde figuren gehaat worden dan zit je ook flink mis, wie weet dat nou beter dan iemand die JG is? En langs de mensen gaat en dat soort dingen hoort?
Jij haat ons ja ook? Met je sekte gebler altijd.

Grappig trouwens, je knipt alles over jou leugens er uit. Meneertje kan het niet hebben dat je betrapt bent op je leugentjes. Typisch zo'n forum poster, grote bek maar als het er op aankomt.
Geef gewoon toe dat je gelogen hebt. Dat je er naast zit. Niemand gaat je uitlachen hoor.
Je zet jezelf nu alleen maar voor schut.
pi_153727071
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 20:28 schreef bianconeri het volgende:

Jij haat ons ja ook?
Ik haat jullie niet. Sorry.
pi_153727122
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 10:50 schreef ATON het volgende:

Gevangenen in een web waarvan ze denken nooit van kunnen loskomen. ;(
quote:
9s.gif Op zondag 21 juni 2015 11:00 schreef Eficaz het volgende:

inderdaad... ;(
Waarom zou ik daar niet van los kunnen komen?
Dan ga je toch gewoon lekker nieuwe vrienden maken? Doe je toch ook als je verhuist?
Waarom kan het met verhuizen wel maar in dit geval niet?

Daarnaast is het ook gewoon eigen keus. Net als bij verhuizen kun je niet verwachten dat je buren ook allemaal mee gaan verhuizen.....

quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 11:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Als je kritiek gelijkstelt aan ongelovigheid wel, ja. Dat is precies de truc die de Watchtower gebruikt om kritiek de kop in te drukken. "Iedereen die kritiek heeft op ons, is een ongelovige en moet opflikkeren."

Als wat de Watchtower zegt waar zou zijn, zouden ze helemaal niemand hoeven uitsluiten. Want hoe zouden ongelovigen JG's kunnen overtuigen, als de JG's simpelweg naar feiten kunnen verwijzen?
LEER HET NOU EEN KEER!!!!

Kritiek hebben heeft niets met uitsluiting te maken, niets met ongelovigheid. Niets met wat dan ook.

Dat laatste is ook niet logisch... Als evolutie waar is, waarom kunnen evolutionisten dan nog altijd niet anderen op feiten drukken en is de hele wereld nog geen evolutionist?
Je zult altijd mensen hebben die feiten negeren of misdadig willen zijn, er zijn gewoon van die mensen die zich tegen God willen afzetten.

quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 11:11 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zeker niet als de voorspelling zelf het enige bewijs is dat je hebt voor datgene dat er voorspeld wordt. Hoe is dit trouwens mijn probleem?

Als je een discussie hebt met iemand dan ga je toch geen argumenten inzetten waarvan je op voorhand kunt weten dat niemand ze accepteert als valide argumenten? Dan schat je je publiek verkeerd in.
Het is jouw probleem omdat je zeer kortzichtig bent. Je wilt gewoon nergens iets anders achter zien dan wat jij al denkt. Zelfs al kun je feiten tonen.

quote:
Argumentum ad ignorantiam. Zelfs als een voorspelling uiterst nauwkeurig is impliceert dat helemaal niets over hoe men aan die kennis kwam. En al zeker niet dat het een visioen of openbaring moet zijn geweest. Dit is overigens de zoveelste keer dat ik je daarop wijs.
Het impliceert wel wat. Of wil jij zeggen dat een mens dat allemaal kan?

quote:
Nee, op voorhand zoiets geloven is kortzichtig. Je zult dan wel echte bewijzen moeten hebben. En niet alleen dat de voorspellingen nauwkeurig zijn. (Zelfs dat laatste moet nog wel even worden bewezen - maar dan heb je nog steeds niets.)
Op voorhand zoiets geloven is kortzichtig, en op voorhand zoiets niet geloven is kortzichtig.
Ik doe het eerste niet, jij het 2e wel.
Kom op zeg, gevalletje val van Babylon. Hoe vaak moet ik die aanhalen?
Of wil jij gaan voorspellen wie over 200 jaar om valt als wereldmacht, door welk persoon en op welke manier?
Of wil jij gaan voorspellen welke datum WOIII gaat beginnen?

Succes vriend.

quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 12:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Juist. En iedereen die niet de standpunten van de Watchtower één op één overneemt, is geen echte JG. Dus moet je zo min mogelijk contact met die mensen hebben. Veel sekte-achtiger wordt het niet.

Bovendien is het achterlijk om iedereen die kritiek heeft uit te sluiten
Iedereen die alles 1 op 1 overneemt is een meelopertje en geen echte JG.
Precies andersom van wat je zegt.

En nogmaals aangezien je of het NL niet begrijpt, of een iq van 10 hebt of niet kan lezen:
Kritiek leveren heeft niets met uitsluiting te maken.

quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 20:37 schreef Jigzoz het volgende:

Ik haat jullie niet. Sorry.
Geef dan eens toe dat je ongelijk had?
Geef dan eens toe dat je leugens rondspreidt over dat wij een sekte zijn terwijl je al meermaals op de feiten gedrukt bent dat we geen sekte zijn?

Hoe is dat soort laster campagne geen haat?
pi_153727173
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 20:39 schreef bianconeri het volgende:
(heel veel woede en agressie)
Ik haat jullie niet. Ook niet als je dat heel graag wil of als je daar heel boos om wordt.
pi_153727268
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 20:40 schreef Jigzoz het volgende:

Ik haat jullie niet. Ook niet als je dat heel graag wil of als je daar heel boos om wordt.
Wat je tussen haakjes zette zegt al genoeg, want in wat je quote stond niets van woede en agressie.
En heel boos word ik niet.

Het laat alleen allemaal wel zien hoe jij bent als persoon.
Je liegt er op los maar kan het dan niet hebben dat iemand je op de feiten wijst.
Je bent te arrogant om je ongelijk toe te geven.
En om de 1 of andere reden heb je een persoonlijke haat tegen Jehovah's Getuigen maar je wilt niet vertellen waarom, wellicht omdat het heel gevoelig is.
pi_153727343
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 20:44 schreef bianconeri het volgende:

Je liegt er op los
Zeer zeker niet. Ik wil het wel blijven herhalen hoor: ik haat jullie niet.
pi_153727544
Maar misschien kun je eens een andere tactiek hanteren dan die constante stroom van woede, haat en agressie. Kijk eens naar Hexxenbiest. Zij is ook een jehova, maar zij is niet chronisch agressief. Dat communiceert echt heel veel prettiger. Daarnaast komt het bijzonder veel sympathieker over.
  zondag 21 juni 2015 @ 21:10:11 #242
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_153728368
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 20:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Het is jouw probleem omdat je zeer kortzichtig bent. Je wilt gewoon nergens iets anders achter zien dan wat jij al denkt. Zelfs al kun je feiten tonen.
Beargumenteer nou eerst maar eens waarom ik een profetie moet zien als een betrouwbare kennisbron. Want daar zijn wij het eenvoudig niet over eens, en ik zou graag de feiten zien die het tegendeel bewijzen. Je zult dan alleen wel alle incorrecte voorspellingen moeten meenemen in je onderzoek, en niet zomaar alles moeten uitleggen als een voorspelling wanneer je dat uitkomt.

quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 20:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Het impliceert wel wat. Of wil jij zeggen dat een mens dat allemaal kan?
Vragen om alternatieve verklaringen is een heel typisch kenmerk van een argumentum ad ignorantiam. Alien believers doen dat ook wanneer ze een filmpje zien dat ze niet anders kunnen verklaren dan door buitenaardse aanwezigheid.

De kwaliteit van jouw verklaring is niet afhankelijk van de beschikbaarheid van alternatieve verklaringen. Zelfs niet een beetje.

quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 20:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Op voorhand zoiets geloven is kortzichtig, en op voorhand zoiets niet geloven is kortzichtig.
Ik doe het eerste niet, jij het 2e wel.
Het lijkt erop dat jij dat eerst wel doet, en het 2e is op geen enkele manier kortzichtig. Het is gezonde scepsis.

quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 20:39 schreef bianconeri het volgende:

Kom op zeg, gevalletje val van Babylon. Hoe vaak moet ik die aanhalen?
Of wil jij gaan voorspellen wie over 200 jaar om valt als wereldmacht, door welk persoon en op welke manier?
Of wil jij gaan voorspellen welke datum WOIII gaat beginnen?

Succes vriend.
Ik wil helemaal niets voorspellen. En I'm not your friend, buddy.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 21 juni 2015 @ 21:11:16 #243
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_153728422
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 20:13 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Alsof de organisatie de enige is die zegt dat WO1 begon in 1914 :P
En datum rondom Jezus leven zijn ook wel redelijk bekend, niet alleen bij JG.
De Watchtower is de enige die zegt dat het eind der tijden in 1914 begint.
quote:
[..]

Ze worden wel uitgesloten hoor. Pedofilie is een ernstige zonde. Iemand kan uiteindelijk wel hersteld worden natuurlijk, maar zal nooit een voorrecht behartigen.
Tuurlijk joh. Die artikels weten natuurlijk niet waar ze het over hebben. :')
quote:
[..]

Alsof ik nog nooit ergens iets van gezegd heb.....
En sowieso het gaat er om dat jij denkt dat iemand uitgesloten wordt omdat ie kritiek heeft.
En daarnaast negeer je gewoon de helft van mijn reactie, uitsluiting is in de maatschappij best normaal. Maar als JG het doen is het afgrijselijk.

Onderzoek jij nou eerst maar eens wat de regeling van uitsluiting is.
Je kunt onder geen enkel beding uitgesloten worden vanwege kritiek.
Vriend, het internet staat vol met verhalen van JG's die uitgesloten zijn omdat ze kritiek hadden op de leerstellingen van de Watchtower.

God, het is net alsof ik tegen een muur praat. Jij wilt gewoon niet luisteren. :r
  zondag 21 juni 2015 @ 21:14:16 #244
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_153728538
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 20:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]

[..]

Waarom zou ik daar niet van los kunnen komen?
Dan ga je toch gewoon lekker nieuwe vrienden maken? Doe je toch ook als je verhuist?
Waarom kan het met verhuizen wel maar in dit geval niet?

Daarnaast is het ook gewoon eigen keus. Net als bij verhuizen kun je niet verwachten dat je buren ook allemaal mee gaan verhuizen.....

[..]

LEER HET NOU EEN KEER!!!!

Kritiek hebben heeft niets met uitsluiting te maken, niets met ongelovigheid. Niets met wat dan ook.

Dat laatste is ook niet logisch... Als evolutie waar is, waarom kunnen evolutionisten dan nog altijd niet anderen op feiten drukken en is de hele wereld nog geen evolutionist?
Je zult altijd mensen hebben die feiten negeren of misdadig willen zijn, er zijn gewoon van die mensen die zich tegen God willen afzetten.
Er zijn mensen die zo graag hun ideologie willen behouden, dat ze bewust feiten negeren. Zoals jij doet om maar niet toe te hoeven geven dat de Watchtower eigenlijk een kutclubje is, en de Jehova's Getuigen een enge sekte.
quote:
[..]

Iedereen die alles 1 op 1 overneemt is een meelopertje en geen echte JG.
Precies andersom van wat je zegt.

En nogmaals aangezien je of het NL niet begrijpt, of een iq van 10 hebt of niet kan lezen:
Kritiek leveren heeft niets met uitsluiting te maken.
Ik zal dat geloven als jij de koninkrijkszaal inloopt, zegt dat de tempel in 587 is gevallen en dat de Watchtower ernaast zit. Als jij dan niet uitgesloten wordt, zal ik het geloven. Anders niet. Want er is genoeg tegenbewijs.
  zondag 21 juni 2015 @ 21:15:18 #245
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_153728568
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 20:44 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wat je tussen haakjes zette zegt al genoeg, want in wat je quote stond niets van woede en agressie.
En heel boos word ik niet.

Het laat alleen allemaal wel zien hoe jij bent als persoon.
Je liegt er op los maar kan het dan niet hebben dat iemand je op de feiten wijst.
Je bent te arrogant om je ongelijk toe te geven.
En om de 1 of andere reden heb je een persoonlijke haat tegen Jehovah's Getuigen maar je wilt niet vertellen waarom, wellicht omdat het heel gevoelig is.
Wat is je bankrekeningnummer? Dan ga ik wat geld storten zodat je een spiegel kunt kopen.
  maandag 22 juni 2015 @ 12:21:29 #246
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_153742645
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:29 schreef bianconeri het volgende:
Het gekke is dat uitsluiting veel meer gebeurd, denk aan de gevangenis.
Ik vind de vergelijking treffend. _O-
  maandag 22 juni 2015 @ 12:27:26 #247
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_153742792
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 20:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Vind ik wel. Er is in Nederland geen enkele haat jegens of vervolging van jehova's en toch blijf je dat maar volhouden.

Sektarische indocrinatie, zoals Jigzoz ook al aanhaalde. Ze moeten dat wel geloven van de WT, hoe hard ze ook bleren van niet. Het is immers de einddijd en dus worden ze alom gehaat en vervolgd.
  maandag 22 juni 2015 @ 12:30:22 #248
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_153742872
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 12:27 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Sektarische indocrinatie, zoals Jigzoz ook al aanhaalde. Ze moeten dat wel geloven van de WT, hoe hard ze ook bleren van niet. Het is immers de einddijd en dus worden ze alom gehaat en vervolgd.
Ja, en ze geven dat ook grif toe zolang je de woorden 'sekte' en 'indoctrinatie' niet gebruikt. Je moet geloven wat de Watchtower zegt, anders ben je geen echte Jehovah en word je uitgesloten. Maar kritiek is toegelaten hoor. Zolang je maar gelooft wat de Watchtower zegt.

Ik vermoed dat de kritiek dan ook niet veel verder gaat dan zeuren dat je tijdens de vergadering liever een roomsoesje krijgt dan een roze koek. Als de Watchtower dat niet ook al vastgelegd heeft...
  maandag 22 juni 2015 @ 12:35:10 #249
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_153742980
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 20:39 schreef bianconeri het volgende:
Dan ga je toch gewoon lekker nieuwe vrienden maken? Doe je toch ook als je verhuist?
En dan ga je toch gewoon nieuwe familie maken? Nieuwe vader en moeder, geen probleem hoor.. :|W
pi_153744149
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 12:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, en ze geven dat ook grif toe zolang je de woorden 'sekte' en 'indoctrinatie' niet gebruikt. Je moet geloven wat de Watchtower zegt, anders ben je geen echte Jehovah en word je uitgesloten. Maar kritiek is toegelaten hoor. Zolang je maar gelooft wat de Watchtower zegt.

Ik vermoed dat de kritiek dan ook niet veel verder gaat dan zeuren dat je tijdens de vergadering liever een roomsoesje krijgt dan een roze koek. Als de Watchtower dat niet ook al vastgelegd heeft...
Uit ervaring weet ik dat je best wel kritiek mag hebben op de organisatie of de leerstellingen hoor, alleen wordt het natuurlijk niet gewaardeerd als je dat tijdens de vergaderingen doet. Je kunt in gesprek gaan met de ouderlingen die eigenlijk alleen de doctrines zullen herhalen uit de boekjes van het genootschap. Je kunt twijfels blijven hebben maar er wordt dan aangeraden veel te bidden en studeren om tot het juiste inzicht te komen.

Als je jouw kritiek/twijfels blijft uiten tegen anderen in de gemeenten (niet ouderlingen) kan het zijn dat je uiteindelijk uitgesloten wordt omdat de vrede/rust in de gemeente bewaard moet worden. Maar volgens mij zou dat in geen enkele kerk gewaardeerd worden.

Het blijft natuurlijk een draconische maatregel die alleen logisch klinkt als je zelf JG bent.
Alpha kenny one
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')