Even je vraag hiernaar toe genomen zodat hij op de juiste plek staat. We zitten er wel over te denken om een 'reviews' subforum te maken zodat users ook reviews van de wat grotere producten kunnen maken in een eigen topic. Dan is dat gelijk een verzameltopic voor dat product. En echte ervaringen met de shops kunnen misschien wel in het webcare topic van de desbetreffende shop voorlopig? Dan kunnen we er webcare / ervaringen topic misschien van maken en als er een negatieve ervaring is kan de shop gelijk erop inspringen.quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:35 schreef wdn het volgende:
Nu nog wachten op een Meizu Ubuntu telefoon
Vraagje: zou het een idee zijn als er ook ruimte komt voor "ervaringen van de kopers" ?
Thanks, lijkt nu verder duidelijk te zijn voor hem dus laat het maar even zo staan. Morgen pakt Banggood gelijk de openstaande vragen op dus kunnen ze ook reageren dat er gewoon Engels wordt gesproken. Ik denk dat dat wel goed looptquote:Op dinsdag 8 september 2015 14:12 schreef leeell het volgende:
CHI / [Banggood] Webcare
eerste grapjas
Voorlopig is de focus even gelegd op de Chinese webshops, aangezien die vaak wat laagdrempeliger zijn voor de meeste gebruikers. Maar dit is wel iets wat wij vanuit PR-kant willen uitbouwen en kijken hoe bijvoorbeeld ook fabrikanten op een bepaalde manier een toevoeging kunnen bieden of waar er nog een vraag van jullie zou liggen (met bijv. die Taobao agents) om dat werkbaar binnen CHI te maken.quote:Op dinsdag 8 september 2015 17:46 schreef W00fer het volgende:
Komen er ook Taobao agents zoals CSSbuy enz?
Het is wel nodig lijkt me zodat de shop specifieke topics daaronder vallen, en de shops zelf ook het overzicht hebben door naar een tinydeal.fok.nl te kunnen gaan en dus in één overzicht hun stekje te kunnen zien? Of begrijp ik je verkeerd?quote:Op dinsdag 8 september 2015 17:56 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Al die subforums zijn onnodig. Het lijdt allemaal naar dezelfde topics.
Ik hoop dat het komt. De bestaande support platformen van Taobao en bijbehorende agents vind ik nog ondermaats. Overigens als jullie de webshops uit willen bouwen zou ik Buyincoins, Fasttech en Lightinthebox erbij zettenquote:Op woensdag 9 september 2015 00:35 schreef rene90 het volgende:
Voorlopig is de focus even gelegd op de Chinese webshops, aangezien die vaak wat laagdrempeliger zijn voor de meeste gebruikers. Maar dit is wel iets wat wij vanuit PR-kant willen uitbouwen en kijken hoe bijvoorbeeld ook fabrikanten op een bepaalde manier een toevoeging kunnen bieden of waar er nog een vraag van jullie zou liggen (met bijv. die Taobao agents) om dat werkbaar binnen CHI te maken.
Je begrijpt me verkeerd. Of je nu op Dealextreme, Banggood of Gearbest subforums klikt je krijgt telkens dezelfde lijst van topics te zien. Onoverzichtelijk dus. Ze zouden in elk subforum een eigen gedeelte moeten krijgen, waar het alleen over die webshop gaat of je zet alles onder een subforum met ieder een eigen topic.quote:Het is wel nodig lijkt me zodat de shop specifieke topics daaronder vallen, en de shops zelf ook het overzicht hebben door naar een tinydeal.fok.nl te kunnen gaan en dus in één overzicht hun stekje te kunnen zien? Of begrijp ik je verkeerd?
Ik contact je morgen wel even want ben niet meer helemaal helder dus vat het niet geheel, morgen met een bak koffie misschien welquote:Op woensdag 9 september 2015 01:40 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ze zouden in elk subforum een eigen gedeelte moeten krijgen
Zo te zien is het al veranderd .quote:Op woensdag 9 september 2015 01:45 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ik contact je morgen wel even want ben niet meer helemaal helder dus vat het niet geheel, morgen met een bak koffie misschien wel
Daar ben ik ook bij begonnen vroeger. En er missen wel meer shops, maar we gaan niet zomaar een shop toevoegen, we willen wel een bepaalde samenwerking zodat een shop ook iets doet hier ipv alleen maar een filter ervoor. Nu heb je giveaways en webcare omdat er bepaalde afspraken zijn gemaakt. Anders wordt het een rommeltje.quote:Op woensdag 9 september 2015 11:57 schreef ThaBrain het volgende:
Ik mis eigenlijk Buyincoins in het lijstje van de deelnemende shops. Daar heb ik tot nu toe wel het vaakst besteld.
Nope is niet de bedoeling. Heb ze uitgelegd hoe het werkt dus ze weten het nu voor de volgende keer. Plaats gerust een TR in zo'n gevalquote:Op woensdag 9 september 2015 13:17 schreef Tjacka het volgende:
Gaat gearbest nu telkens reclame maken in het chinese telefoontopic? Dat gaat mij op de langere termijn wel irriteren denk ik.
zijn we mee bezig om zulke dingen rond te krijgen ja. Net zoals de note 2 nu beschikbaar is gesteld.quote:Op woensdag 9 september 2015 12:55 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Betekent dit nu ook dat je gemakkelijker aan highend chinaphones kunt komen, om deze te reviewen, zoals de aankomende Xiaomi mi5?
Ga ik in het vervolg doen!quote:Op woensdag 9 september 2015 14:46 schreef rene90 het volgende:
[..]
Nope is niet de bedoeling. Heb ze uitgelegd hoe het werkt dus ze weten het nu voor de volgende keer. Plaats gerust een TR in zo'n geval
Ik neem aan dat er niet dagelijks give aways blijven komen? Om elke schijn van partijdigheid te voorkomen lijkt me in ieder geval wel zo slim om mods niet te laten meedoen.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mag je aan de give-aways mee blijven doen indien je al een prijs hebt gewonnen? Dan weet ik of ik bij mindere give-aways wel of niet alsnog mee moet doen
Jup, je kan gewoon bij elke giveaway meedoen.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mag je aan de give-aways mee blijven doen indien je al een prijs hebt gewonnen? Dan weet ik of ik bij mindere give-aways wel of niet alsnog mee moet doen
De crew van FOK! mogen meedoen, alleen iteejer en ik zijn uitgesloten omdat wij 2 de contacten met alle shops hebben en dus het hele PR gedeelte doen.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:23 schreef eddepetfokt het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er niet dagelijks give aways blijven komen? Om elke schijn van partijdigheid te voorkomen lijkt me in ieder geval wel zo slim om mods niet te laten meedoen.
Hoe vinden de mods trouwens de eerste twee dagen van CHI gaan?
Nee hoor, geen stomme vraag. Hoe de meeste shops het doen in China is dat ze (geen grap) alle reacties langs gaan, alles in een Excel sheet zetten en dan op die manier de winnaars kiezen. Zo krijg je ook niet dat mensen meer kans maken omdat ze ook een keer een reactie van iemand gequote hebben bijvoorbeeld en dat dus als 2 inzendingen telt.quote:Op donderdag 10 september 2015 17:25 schreef Infection het volgende:
Bij een giveaway wordt er een willekeurig persoon gekozen uit het topic. Maar wat als het topic vol is en er een nieuwe in de reeks geopend is? Wordt het vorige topic dan nog wel meegenomen? Aangezien er gebruik wordt gemaakt van een tool om de winnaar te bepalen...
Of stel ik nu een domme vraag?
Duidelijkquote:Op donderdag 10 september 2015 17:40 schreef rene90 het volgende:
[..]
Nee hoor, geen stomme vraag. Hoe de meeste shops het doen in China is dat ze (geen grap) alle reacties langs gaan, alles in een Excel sheet zetten en dan op die manier de winnaars kiezen. Zo krijg je ook niet dat mensen meer kans maken omdat ze ook een keer een reactie van iemand gequote hebben bijvoorbeeld en dat dus als 2 inzendingen telt.
Ik denk dat het directe contact een grote plus is, dus gewoon simpel vragen of iets op voorraad is of wanneer een bepaald nieuw product beschikbaar gaat zijn. Verder kan je altijd (kan in het webcare topic bijv.) vragen of ze eens wat foto's kunnen neerzetten van de fabriek bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 10 september 2015 18:00 schreef eddepetfokt het volgende:
Ik heb nog wat moeite om al de nieuwe topics bij te houden. Ik ben nieuw hier en ben nog in gevecht met Android. Heb nu de app geinstalleerd,misschien kan ik daar makkelijker nieuwe posts zien.
Hoe houden jullie dat bij? Ik heb inmiddels myreact gevonden waar ik kan terugvinden waar ik zelf heb gereageerd. Dat scheelt al.
Ik ben benieuwd of en zo ja wat de webshops daadwerkelijk gaan toevoegen. Gratis dingen willen we allemaal wel en leuke kortingscodes ook, maar ik zou presales en bijvoorbeeld stemmen om een bepaald artikel toegevoegd te krijgen aan het assortiment wel leuk vinden [iets waar je normaal bijv. voor naar taoboa moet]. Ook kijkje in de keuken bij de webshops(heb wel eens wat op youtube gezien] lijkt me leuk.
Goed punt, ik ga even een handleiding voor de shops maken hoe ze dat voor elkaar moeten krijgenquote:Op vrijdag 11 september 2015 15:14 schreef hiddit het volgende:
is het niet een idee om de de foto's in de coupons&deals in een spoiler te zetten want merk nu al dat in sommigen topics het laden steeds langzamer wordt, zeker met een mobiele verbinding?
ze hebben de vrijheid om te doen wat ze willen. Dus ja, ligt een beetje aan de strekking van het topic maar als je de shops quote bijvoorbeeld zullen ze wel even kijken.quote:Op zondag 13 september 2015 01:13 schreef Qunix het volgende:
Onze nieuwe Chinese vrienden hebben per stuk ieder een eigen plekje gekregen. Mogen (en kunnen) zij bij elkaar kijken en reageren?
Stel als ik een topic open waarbij in de titel ik aandacht vraag van 2 winkels. Kunnen en mogen zij dan reageren? Kunnen ze concurreren!
Ik zou wel willen zien dat de één een aanbieding bovenop de ander doet, bijvoorbeeld. Ik ben overigens niet van plan om een topic te maken hoor. Dit valt mij nu momenteel op. Alsof ze regels hebben om niet in de topics van de concurrent te kijken (en vooral reageren). Vandaar de vraag.quote:Op zondag 13 september 2015 01:47 schreef rene90 het volgende:
[..]
ze hebben de vrijheid om te doen wat ze willen. Dus ja, ligt een beetje aan de strekking van het topic maar als je de shops quote bijvoorbeeld zullen ze wel even kijken.
Wat voor topic moet ik eigenlijk aan denken?
Zou zomaar kunnen dat het een beetje met respect / omgangsnormen te maken heeft dat ze hun eigen gedeeltes beheren. Sommige Chinese shops hebben nu ook ideeën voor topics en omdat ik vaak weinig van hun verhaal snap zeg ik meestal 'open maar ,we zien wel of users het leuk vinden'. Dus ben benieuwd waar ze mee komen en als het niks is zakt het toch vanzelf weg.quote:Op zondag 13 september 2015 01:55 schreef Qunix het volgende:
[..]
Ik zou wel willen zien dat de één een aanbieding bovenop de ander doet, bijvoorbeeld. Ik ben overigens niet van plan om een topic te maken hoor. Dit valt mij nu momenteel op. Alsof ze regels hebben om niet in de topics van de concurrent te kijken (en vooral reageren). Vandaar de vraag.
Misschien is het wel een Chinees iets.
Thanks, fixed.quote:Op maandag 14 september 2015 07:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
De URL naar de Doogee-telefoon in het Tinydealtopic heeft een L teveel bij .html
Hierdoor werkt de URL niet.
Bedankt voor het melden!quote:Op maandag 14 september 2015 07:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
De URL naar de Doogee-telefoon in het Tinydealtopic heeft een L teveel bij .html
Hierdoor werkt de URL niet.
Zal het even fixen voor je (of laten fixen beter gezegd)quote:Op maandag 14 september 2015 10:36 schreef Tinydeal het volgende:
[..]
Bedankt voor het melden!
en rene90 bedankt voor het fixen
ps. rene, wanneer krijgen wij ook een automatische link zoals banggood en dealextreme?
Als ik geen reactie krijg van een user zal ik ze persoonlijk contacten En de reden dat ik dat doe is omdat de shops vaak weinig snappen (m.u.v. Tinydeal ) van DM / PM's en hoe adressen moeten worden genoteerd.quote:Op maandag 14 september 2015 11:35 schreef Geralt het volgende:
Hey met al die giveaways en alles he, moet ik zelf die topics bij gaan houden of ik gewonnen heb? Of regelen jullie mods dat en sturen jullie de winnaars een mail/PM/DM voor adresgegevens en dergelijke?
Dat was mijn vraag.
Zeker dus geen zorgen, vandaag is Tinydeal aan de beurt als je nog niet had meegedaanquote:Op maandag 14 september 2015 11:40 schreef Geralt het volgende:
Ok dus in principe is het wenselijk dat ik het zelf een beetje bij hou begrijp ik, maar als dat er bij inschiet dan zorgen jij/jullie ervoor dat de winnaar gecontact wordt?
Dat moet óf donderdag 17 september zijn, of maandag 14 septemberquote:"De actie loopt tot donderdag 14 september 23.59"
Tinydeal heeft je reactie gelezen en het aangepastquote:Op maandag 14 september 2015 11:59 schreef iBenny het volgende:
In de OP van het actietopic van Tinydeal (CHI / [Tinydeal] Giveaway - win een Chinaphone of Xiaomi Mi Bands) staat een verkeerde datum.
[..]
Dat moet óf donderdag 17 september zijn, of maandag 14 september
Je moet wel een beetje geduld hebben natuurlijk, ik heb al benoemd in dat topic van Allbuy dat ze aan het wisselen zijn met persoon daar dus dat dat voor wat vertraging zorgt maar ik het nieuwe contact FOK! zal uitleggen hoe het werkt. Ik snap dat het wat langer duurt, maar geef het wat tijd.quote:Op vrijdag 18 september 2015 08:18 schreef eddepetfokt het volgende:
Hoi modfriends,
Ik ben niet zo onder de indruk van de webcare van eerst BG en nu Allbuy[al had ik van Allbuy niet anders verwacht].
Kunnen jullie die gasten eens wakker porren?
Thanks. Inmiddels uitstekend opgelost.quote:Op vrijdag 18 september 2015 08:21 schreef rene90 het volgende:
[..]
Je moet wel een beetje geduld hebben natuurlijk, ik heb al benoemd in dat topic van Allbuy dat ze aan het wisselen zijn met persoon daar dus dat dat voor wat vertraging zorgt maar ik het nieuwe contact FOK! zal uitleggen hoe het werkt. Ik snap dat het wat langer duurt, maar geef het wat tijd.
Banggood heeft nu ook een prima webcare met Nederlandse ondersteuning, dus geef de nieuwe van Allbuy ook even de tijd
Voor zover ik weet komt de app ook helemaal niet van FOK! zelf maar is het door iemand anders gemaakt. Dus dan kan je beter de mobiele versie van FOK! gebruiken inderdaadquote:Op zaterdag 26 september 2015 05:28 schreef eddepetfokt het volgende:
Ik dacht al steeds..wat gaat mijn tab snel leeg....
Toch maar weer over van de app naar de webversie!
[ afbeelding ]
Thanks. China's fine. gr gr.quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:01 schreef Kaas- het volgende:
Als ik dit subforum zie staan op de forumgrid denk ik altijd direct in 50Cent-melodie "I take you to the China shop".
Wilde dat alleen even delen.
Nou groetjes.
quote:• Ben je helemaal nieuw met het shoppen in China? Lees dan de openingspost van het Chinese webshoptopic door, hierin staan vrijwel alle antwoorden, en heb je toch nog een vraag kan je dat in het 'Chinashoppen voor dummies' plaatsen.
apart topicje is vaak handiger, makkelijker terug te vinden voor anderen ook weer.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 09:33 schreef Bart het volgende:
Is er een algemeen 'ik zoek een ...'-topic of zo waarin je kunt zeggen wat je zoekt en waarin users en shops dan goede producten kunnen aanraden? Of is een apart topic openen beter?
Ga ze morgen even proberen te spreken wat er aan de hand is.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:42 schreef eddepetfokt het volgende:
Pandawill reageert niet in hun webcare topic. Zijn ze gestopt?
heb je al iets gehoordquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:27 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ga ze morgen even proberen te spreken wat er aan de hand is.
Nope, lijkt erop alsof ze weer gewisseld zijn van contactpersoon (wat daar elke paar maanden gebeurt) wat ze dan niet laten weten. Hopelijk op korte termijn weet ik weer wie dit is.quote:
Inmiddels wel, degene die dat deed is weer weg. Het is redelijk gebruikelijk in China dat iemand opeens weg is zonder zijn werk fatsoenlijk over te dragen. Ze gaan nu bij TD weer een nieuwe medewerker aanwijzen dus ik verwacht binnenkort weer een nieuwequote:Op maandag 16 mei 2016 10:36 schreef eddepetfokt het volgende:
Enig idee waarom TD niet meer reageert in hun webcare ropic?
Meld je ff onder vermelding van het merk/type/afmeting in het centrale topic: Topicreeks: Chinese Webshops .quote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:22 schreef vrouwtje het volgende:
Vraagje: ik ben op zoek naar een hoesje voor een tablet. Maar kan het type hoes dat ik zoek zo snel niet vinden op de meest gangbare sites.
Wellicht zit er hier op fok! wel iemand die met me mee wil zoeken. Weet alleen niet in welk topic ik het beste de vraag kan stellen...
Nu al weken niet gereageerd, maar ze spannen wel aanbiedingen. Dat is Oké?quote:Op woensdag 18 mei 2016 08:25 schreef rene90 het volgende:
[..]
Inmiddels wel, degene die dat deed is weer weg. Het is redelijk gebruikelijk in China dat iemand opeens weg is zonder zijn werk fatsoenlijk over te dragen. Ze gaan nu bij TD weer een nieuwe medewerker aanwijzen dus ik verwacht binnenkort weer een nieuwe
Dat is niet oké, en ik ben ook bezig om weer duidelijk uit te leggen aan de nieuwe persoon hoe alles werkt. Geloof me, Chinezen uitleggen wat webcare is en hoe dat werkt op een forum is niet het meest makkelijkequote:Op dinsdag 12 juli 2016 07:52 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Nu al weken niet gereageerd, maar ze spannen wel aanbiedingen. Dat is Oké?
Das prima, vroeg me alleen af of je het op je radar hadquote:Op donderdag 14 juli 2016 09:05 schreef rene90 het volgende:
[..]
Dat is niet oké, en ik ben ook bezig om weer duidelijk uit te leggen aan de nieuwe persoon hoe alles werkt. Geloof me, Chinezen uitleggen wat webcare is en hoe dat werkt op een forum is niet het meest makkelijke
Gesloten? Hoe kom je daar bij .quote:Op donderdag 16 februari 2017 22:54 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
Waarom is de Banggood webcare topic gesloten
quote:Op donderdag 16 februari 2017 22:54 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
Waarom is de Banggood webcare topic gesloten
Dealextreme is hier niet meer actief zo te zien of wel?quote:Op donderdag 16 februari 2017 23:25 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Gesloten? Hoe kom je daar bij .
Opent automatisch als nieuwe sticky, die moet ik handmatig even op open zetten
Nee, die hebben alle webcare een tijd geleden geheel stilgelegd.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 14:37 schreef fathank het volgende:
[..]
[..]
Dealextreme is hier niet meer actief zo te zien of wel?
Ja, een zending van 68 euro. Grotendeels prut en de twee duurste dingen zaten er niet bij. 128GB micro sd kaart en een camera tripod. Ze claimen het verzonden te hebben en dat het bij de post danwel douane verdwenen is.quote:Op maandag 21 augustus 2017 15:07 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Nee, die hebben alle webcare een tijd geleden geheel stilgelegd.
Dat is wel een beetje het risico van chine shoppen, ze hadden ook kunnen zeggen het is jou probleem je krijgt niks.quote:Op maandag 21 augustus 2017 15:31 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja, een zending van 68 euro. Grotendeels prut en de twee duurste dingen zaten er niet bij. 128GB micro sd kaart en een camera tripod. Ze claimen het verzonden te hebben en dat het bij de post danwel douane verdwenen is.
Nu willen ze me 50% refunden van de niet geleverde items. Ofwel, ik moet 28 euro betalen voor shit die ik niet gekregen heb . En dat loopt al vanaf 1 augustus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |