Ik voel me best een debieltje als ik mijn knipperlicht aanzet als ik op mijn eigen terrein het parkeervak indraai. Maar het zit er gewoon in. Stuur draaien is automatisch dat knippertje aanquote:Op vrijdag 3 juli 2015 08:54 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Niet knipperlicht gebruiken "omdat er toch niemand aan komt" snap ik niet he. Hoe krijgen jullie dat aangeleerd dan? Knipperen moet toch een gewoonte zijn "omdat je van rijstrook/richting verandert"? Niet "omdat er iemand anders in de buurt rijdt".
Als je het op de eerste manier aanleert is het een goeie gewoonte en kun je het al haast niet vergeten.
Wtf is een beoordelingslesquote:Op vrijdag 3 juli 2015 16:01 schreef the_ring het volgende:
Vandaag theorie gehaald met 3 fouten regels in inzicht en 5 fouten gevaarherkenning (y)
Dinsdag beoordelingsles
Blijkbaar een eerste les waarin gekeken wordt hoeveel lessen er nodig zullen zijnquote:
Ik zou ook bijna zeggen zoek een andere instructeur... Je betaald er wel voor en nu wordt je in verwarring gebracht en je wordt er onzeker van. Geen goede basis lijkt me.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 00:14 schreef Rick25 het volgende:
Das ook zoiets. Wil ik 2 fietsers naast elkaar inhalen, doe ik knippertje aan is 't niet goed, weer een tirade van een kwartier, want knippertje is niet nodig.
Volgende les, 1 fietser. Ik haal in. Tirade, want ik had geen knippertje aan. Wat is 't nou? Ergens met hem over discussiëren heeft ook geen nut want als ik dan bijvoorbeeld wil zeggen dat ik dacht dat het niet hoefde omdat hij de vorige keer zei dat.... dan antwoordt hij standaard met "Ja, jij denkt wel veel maar je moet het doen zoals ik het zeg'. Standaard, bij elke vraag of discussie die ik aan wil gaan en nog voor ik mijn zin heb afgemaakt.
Ook bij op- en terugschakelen. Constant zeiken dat het te laat of te vroeg is terwijl hij elke keer verschillende snelheden aan mij doorgeeft om op of af te schakelen. Dan weer bij 20 naar 2, dan weer 25. dan weer bij 35 terug van 3 naar 2, dan weer bij 30... laat mij gewoon op het geluid van die motor van je afgaan man met je verwarrende gelul.
Ik hoop gewoon dat ik klaar ben voor het examen en met een beetje geluk slaag over 2 weken, zodat ik van die zakkenwasser af ben en kan doen zoals ik denk dat het moet, zoals ik uit de theorie geleerd heb. Vooralsnog heb ik er absoluut geen vertrouwen in dat ik slaag terwijl ik eigenlijk niet eens weet waarom niet.
Edit: Nu ik dit zo typ begint ik te vermoeden dat hij me onzeker wil maken zodat ik extra lessen neem. Ik zit nu namelijk op 16 uur, mag over 2 weken afrijden maar heb nog heel wat uren in mijn pakket openstaan die hij, mocht ik slagen, terug moet betalen aan mij. Mocht ik nu slagen met 16 uur dan moet hij mij zo'n 450 euro terugbetalen.
Als een instructeur klote is, moet je gewoon switchen of een andere rijschool zoeken. Vergeet niet dat rijscholen JOU nodig hebben en NIET andersom. Er is zware concurrentie in de rijscholenbranche. Ze moeten vechten om leerlingen te krijgen.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 00:14 schreef Rick25 het volgende:
Das ook zoiets. Wil ik 2 fietsers naast elkaar inhalen, doe ik knippertje aan is 't niet goed, weer een tirade van een kwartier, want knippertje is niet nodig.
Volgende les, 1 fietser. Ik haal in. Tirade, want ik had geen knippertje aan. Wat is 't nou? Ergens met hem over discussiëren heeft ook geen nut want als ik dan bijvoorbeeld wil zeggen dat ik dacht dat het niet hoefde omdat hij de vorige keer zei dat.... dan antwoordt hij standaard met "Ja, jij denkt wel veel maar je moet het doen zoals ik het zeg'. Standaard, bij elke vraag of discussie die ik aan wil gaan en nog voor ik mijn zin heb afgemaakt.
Ook bij op- en terugschakelen. Constant zeiken dat het te laat of te vroeg is terwijl hij elke keer verschillende snelheden aan mij doorgeeft om op of af te schakelen. Dan weer bij 20 naar 2, dan weer 25. dan weer bij 35 terug van 3 naar 2, dan weer bij 30... laat mij gewoon op het geluid van die motor van je afgaan man met je verwarrende gelul.
Ik hoop gewoon dat ik klaar ben voor het examen en met een beetje geluk slaag over 2 weken, zodat ik van die zakkenwasser af ben en kan doen zoals ik denk dat het moet, zoals ik uit de theorie geleerd heb. Vooralsnog heb ik er absoluut geen vertrouwen in dat ik slaag terwijl ik eigenlijk niet eens weet waarom niet.
Edit: Nu ik dit zo typ begint ik te vermoeden dat hij me onzeker wil maken zodat ik extra lessen neem. Ik zit nu namelijk op 16 uur, mag over 2 weken afrijden maar heb nog heel wat uren in mijn pakket openstaan die hij, mocht ik slagen, terug moet betalen aan mij. Mocht ik nu slagen met 16 uur dan moet hij mij zo'n 450 euro terugbetalen.
Maar als je een pakket hebt aangeschaft is de buit al binnen. Dan zien ze je liever gaan als komen, hoor Geld is toch al binnen.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 12:39 schreef Sander166 het volgende:
[..]
Als een instructeur klote is, moet je gewoon switchen of een andere rijschool zoeken. Vergeet niet dat rijscholen JOU nodig hebben en NIET andersom. Er is zware concurrentie in de rijscholenbranche. Ze moeten vechten om leerlingen te krijgen.
Je betaalt een vermogen aan rijlessen, dus dan wil je er ook goede rijlessen voor terugkrijgen. Als hij jou kwijtraakt als leerling, is het zijn probleem. Jij kan gewoon makkelijk een andere instructeur of rijschool zoeken.
5 jaar en dan mag je 200 nogwat mg en 0,5 promillequote:Op zaterdag 4 juli 2015 18:13 schreef Opsonisatie het volgende:
Ik had een vraagje. Ik drink niet of zo maar ik was hier benieuwd naar. In mijn theorieboek staat:' Geeft de test bij beginnende automobilisten meer dan 0,2 promille of 88 microgram per liter uitgeademde lucht aan, dan moet u nee naar het politiebureau(...) voor een nauwkeurige ademanalyse-apparaat." Maar ik vroeg me af, wanneer ben je geen beginnende bestuurder meer? Ik ging verder lezen maar het staat verder nergens in het boekje. Iemand die het weet? En hoeveel mag je dan drinken als je geen beginnende bestuurder meer bent.
Heel erg bedankt. !quote:Op zaterdag 4 juli 2015 18:21 schreef the_ring het volgende:
[..]
5 jaar en dan mag je 200 nogwat mg en 0,5 promille
Bizarre tip... Het is namelijk nog steeds zo dat je knipperlicht aan geeft dat je daadwerkelijk een handeling gaat doen. Door hem aan te zetten als je nog niet van richting kan veranderen bij normaal rijdend verkeer, kan je schrikreacties te weeg brengen bij andere automobilisten, die denken dat je nu al komt en hun over het hoofd ziet (die figuren heb je helaas genoeg).quote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:14 schreef Sander166 het volgende:
Bij het herexamen gewoon netjes gereden, geen ingrepen en geen fouten gemaakt. Kreeg wel het advies mee om assertiever te rijden. Als je bv. moet opschuiven hoef je niet per se te wachten totdat er plek is, maar je kan ook alvast je richting aangeven en hiermee 'communiceren' dat je wil opschuiven. Vaak geven ze je dan de ruimte om op te schuiven en zo niet...tja, jammer dan, want ze zijn niet verplicht om jou er tussen te laten. Je moet het natuurlijk niet afdwingen, door je auto gelijk ervoor te gooien, maar gewoon kijken of ze jou de ruimte geven.
Beter is natuurlijk gewoon om niets te drinken als je moet rijden.quote:
Geef eens voorbeelden?quote:Op zondag 5 juli 2015 04:58 schreef Rickertman96 het volgende:
Rijlessen, mooie tijden waren dat zeg. Oja, als je je pasje hebt, doe je 95% niet meer
Persoonlijk dan hé. Jij kan uiteraard alles nog wel doen. Enkele voorbeelden bij mij wat ik niet meer doe en wel moest doen tijdens de lessen:quote:
Hmmm, herken ik niet. Ik maak geen overdreven bewegingen meer, maar ik check tijdens het rijden nog steeds regelmatig mijn spiegels, ik doe mijn schoudercheck nog steeds. Situation awareness, ik wil graag weten wat er rondom mijn voertuig gebeurt. Ik doe voor een zijdelingse beweging, maar ook tijdens, nog steeds alle 3 de punten aan. Schouder, spiegel 1, spiegel 2. Niet persé in die volgorde, maar ik kijk wel overal.quote:Op zondag 5 juli 2015 05:14 schreef Rickertman96 het volgende:
- Overdreven kijken (500x in de spiegels, over je schouders kijken etc)
Ik leerde dit altijd bij het afslaan: 1) binnenspiegel, 2) buitenspiegel en 3) schouderquote:Op zondag 5 juli 2015 05:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hmmm, herken ik niet. Ik maak geen overdreven bewegingen meer, maar ik check tijdens het rijden nog steeds regelmatig mijn spiegels, ik doe mijn schoudercheck nog steeds. Situation awareness, ik wil graag weten wat er rondom mijn voertuig gebeurt. Ik doe voor een zijdelingse beweging, maar ook tijdens, nog steeds alle 3 de punten aan. Schouder, spiegel 1, spiegel 2. Niet persé in die volgorde, maar ik kijk wel overal.
onzin.quote:Op zondag 5 juli 2015 04:58 schreef Rickertman96 het volgende:
Rijlessen, mooie tijden waren dat zeg. Oja, als je je pasje hebt, doe je 95% niet meer
Bij het lessen heb ik ook geleerd om niks af te dwingen en pas te knipperen als je daadwerkelijk opzij wilt gaan. De instructeur had me echter wel de tip gegeven om alvast te knipperen als je ziet dat er geen ruimte is en je wil opschuiven. Daarmee communiceer je wat je wil en vaak geven andere weggebruikers je dan de ruimte.quote:Op zondag 5 juli 2015 04:54 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Bizarre tip... Het is namelijk nog steeds zo dat je knipperlicht aan geeft dat je daadwerkelijk een handeling gaat doen. Door hem aan te zetten als je nog niet van richting kan veranderen bij normaal rijdend verkeer, kan je schrikreacties te weeg brengen bij andere automobilisten, die denken dat je nu al komt en hun over het hoofd ziet (die figuren heb je helaas genoeg).
[..]
Beter is natuurlijk gewoon om niets te drinken als je moet rijden.
Bij mijn instructrice kwam dat als: Kijken en gewoon knipperen, je wil er immers op. Anders hebben die naast je het nooit door, en kan je lang wachten voor ze misschien een keer ruimte maken.quote:Op zondag 5 juli 2015 09:04 schreef Sander166 het volgende:
[..]
Bij het lessen heb ik ook geleerd om niks af te dwingen en pas te knipperen als je daadwerkelijk opzij wilt gaan. De instructeur had me echter wel de tip gegeven om alvast te knipperen als je ziet dat er geen ruimte is en je wil opschuiven. Daarmee communiceer je wat je wil en vaak geven andere weggebruikers je dan de ruimte.
Op het herexamen moest ik een strook opschuiven, maar de strook was vol. De examinator zei toen: "je weet wat je kan doen in deze situatie he?" Toen knipperde ik alvast en de auto schuin achter mij maakte toen ruimte, zodat ik erin kon. Hij zei toen dat ik het goed heb opgelost. Op het eindgesprek haalde hij dit aan en zei hij dat ik assertiever moet rijden en niet zo bescheiden moet doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |