abonnement Unibet Coolblue
pi_154020537
Das ook zoiets. Wil ik 2 fietsers naast elkaar inhalen, doe ik knippertje aan is 't niet goed, weer een tirade van een kwartier, want knippertje is niet nodig.

Volgende les, 1 fietser. Ik haal in. Tirade, want ik had geen knippertje aan. Wat is 't nou? Ergens met hem over discussiëren heeft ook geen nut want als ik dan bijvoorbeeld wil zeggen dat ik dacht dat het niet hoefde omdat hij de vorige keer zei dat.... dan antwoordt hij standaard met "Ja, jij denkt wel veel maar je moet het doen zoals ik het zeg'. Standaard, bij elke vraag of discussie die ik aan wil gaan en nog voor ik mijn zin heb afgemaakt.

Ook bij op- en terugschakelen. Constant zeiken dat het te laat of te vroeg is terwijl hij elke keer verschillende snelheden aan mij doorgeeft om op of af te schakelen. Dan weer bij 20 naar 2, dan weer 25. dan weer bij 35 terug van 3 naar 2, dan weer bij 30... laat mij gewoon op het geluid van die motor van je afgaan man met je verwarrende gelul.

Ik hoop gewoon dat ik klaar ben voor het examen en met een beetje geluk slaag over 2 weken, zodat ik van die zakkenwasser af ben en kan doen zoals ik denk dat het moet, zoals ik uit de theorie geleerd heb. Vooralsnog heb ik er absoluut geen vertrouwen in dat ik slaag terwijl ik eigenlijk niet eens weet waarom niet.

Edit: Nu ik dit zo typ begint ik te vermoeden dat hij me onzeker wil maken zodat ik extra lessen neem. Ik zit nu namelijk op 16 uur, mag over 2 weken afrijden maar heb nog heel wat uren in mijn pakket openstaan die hij, mocht ik slagen, terug moet betalen aan mij. Mocht ik nu slagen met 16 uur dan moet hij mij zo'n 450 euro terugbetalen.

[ Bericht 28% gewijzigd door Rick25 op 03-07-2015 00:37:10 ]
pi_154023972
Niet knipperlicht gebruiken "omdat er toch niemand aan komt" snap ik niet he. Hoe krijgen jullie dat aangeleerd dan? Knipperen moet toch een gewoonte zijn "omdat je van rijstrook/richting verandert"? Niet "omdat er iemand anders in de buurt rijdt".
Als je het op de eerste manier aanleert is het een goeie gewoonte en kun je het al haast niet vergeten.
pi_154029195
Ik ben inmiddels ook geslaagd. Ben in september 2014 begonnen en vond het autorijden moeilijker dan ik had verwacht.

TTT was een drama, maar had de vrijstellingen wel behaald. Bij het eerste praktijkexamen gezakt, omdat ik 'gevaarlijk' ging invoegen bij een korte invoegstrook. Ik was al bijna bij het einde van de invoegstrook en de auto schuin achter mij gaf me de gelegenheid om in te voegen, maar ik deed dat met ongeveer 70/75, terwijl je er 80 mocht. Als ik ff had doorgetrapt tot 80/85 en toen ging invoegen, dan was ik geslaagd. Die auto nam dus gas terug tot iets van 70, zodat ik kon invoegen. Ik hinderde hem volgens de examinator en dat mag niet.

Het grappige is dat ik bij het voorrijden van m'n herexamen hetzelfde moest doen bij een andere lesauto. Die was ook al bijna bij het einde van de invoegstrook, dus ik nam gas terug, zodat hij erop kon. Uiteindelijk ging die knakker ook met een te lage snelheid invoegen en moest ik zelfs remmen, omdat hij na het invoegen z'n snelheid niet verhoogde.

Bij het herexamen gewoon netjes gereden, geen ingrepen en geen fouten gemaakt. Kreeg wel het advies mee om assertiever te rijden. Als je bv. moet opschuiven hoef je niet per se te wachten totdat er plek is, maar je kan ook alvast je richting aangeven en hiermee 'communiceren' dat je wil opschuiven. Vaak geven ze je dan de ruimte om op te schuiven en zo niet...tja, jammer dan, want ze zijn niet verplicht om jou er tussen te laten. Je moet het natuurlijk niet afdwingen, door je auto gelijk ervoor te gooien, maar gewoon kijken of ze jou de ruimte geven.

Uiteindelijk is het wel een dure grap geworden :X Heb zeker 60 lessen gehad. Als je zakt moet je in de tussentijd wel blijven lessen, dus het tikt dan aardig aan. Als ik de eerste keer was geslaagd, had ik 45 lessen gehad en dat is wel gemiddeld volgens mij.
pi_154030307
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 08:54 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Niet knipperlicht gebruiken "omdat er toch niemand aan komt" snap ik niet he. Hoe krijgen jullie dat aangeleerd dan? Knipperen moet toch een gewoonte zijn "omdat je van rijstrook/richting verandert"? Niet "omdat er iemand anders in de buurt rijdt".
Als je het op de eerste manier aanleert is het een goeie gewoonte en kun je het al haast niet vergeten.
Ik voel me best een debieltje als ik mijn knipperlicht aanzet als ik op mijn eigen terrein het parkeervak indraai. Maar het zit er gewoon in. Stuur draaien is automatisch dat knippertje aan :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_154030485
Sowieso welke instructeur gaat moeilijk doen als je onnodig knippert. Echt wtf zoek snel een nieuwe die gast had nooit instructeur moeten worden.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 3 juli 2015 @ 16:01:12 #156
295615 the_ring
Klaar voor de strijd
pi_154033263
Vandaag theorie gehaald met 3 fouten regels in inzicht en 5 fouten gevaarherkenning (y)
Dinsdag beoordelingsles
pi_154033426
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 16:01 schreef the_ring het volgende:
Vandaag theorie gehaald met 3 fouten regels in inzicht en 5 fouten gevaarherkenning (y)
Dinsdag beoordelingsles
Wtf is een beoordelingsles
  vrijdag 3 juli 2015 @ 16:55:30 #158
295615 the_ring
Klaar voor de strijd
pi_154034991
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 16:06 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Wtf is een beoordelingsles
Blijkbaar een eerste les waarin gekeken wordt hoeveel lessen er nodig zullen zijn
  zaterdag 4 juli 2015 @ 11:22:12 #159
11287 kaassouffle
Medewerker v/d maand
pi_154054179
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 00:14 schreef Rick25 het volgende:
Das ook zoiets. Wil ik 2 fietsers naast elkaar inhalen, doe ik knippertje aan is 't niet goed, weer een tirade van een kwartier, want knippertje is niet nodig.

Volgende les, 1 fietser. Ik haal in. Tirade, want ik had geen knippertje aan. Wat is 't nou? Ergens met hem over discussiëren heeft ook geen nut want als ik dan bijvoorbeeld wil zeggen dat ik dacht dat het niet hoefde omdat hij de vorige keer zei dat.... dan antwoordt hij standaard met "Ja, jij denkt wel veel maar je moet het doen zoals ik het zeg'. Standaard, bij elke vraag of discussie die ik aan wil gaan en nog voor ik mijn zin heb afgemaakt.

Ook bij op- en terugschakelen. Constant zeiken dat het te laat of te vroeg is terwijl hij elke keer verschillende snelheden aan mij doorgeeft om op of af te schakelen. Dan weer bij 20 naar 2, dan weer 25. dan weer bij 35 terug van 3 naar 2, dan weer bij 30... laat mij gewoon op het geluid van die motor van je afgaan man met je verwarrende gelul.

Ik hoop gewoon dat ik klaar ben voor het examen en met een beetje geluk slaag over 2 weken, zodat ik van die zakkenwasser af ben en kan doen zoals ik denk dat het moet, zoals ik uit de theorie geleerd heb. Vooralsnog heb ik er absoluut geen vertrouwen in dat ik slaag terwijl ik eigenlijk niet eens weet waarom niet.

Edit: Nu ik dit zo typ begint ik te vermoeden dat hij me onzeker wil maken zodat ik extra lessen neem. Ik zit nu namelijk op 16 uur, mag over 2 weken afrijden maar heb nog heel wat uren in mijn pakket openstaan die hij, mocht ik slagen, terug moet betalen aan mij. Mocht ik nu slagen met 16 uur dan moet hij mij zo'n 450 euro terugbetalen.
Ik zou ook bijna zeggen zoek een andere instructeur... Je betaald er wel voor en nu wordt je in verwarring gebracht en je wordt er onzeker van. Geen goede basis lijkt me.

Maar als je slaagt gaat ie vast zeggen dat het expres was, en dat zijn 'speciale' manier van lesgeven jou juist heeft geholpen ;)
Langer op FOK! dan je oma, minder posts dan je moeder...
Platenfabriek - spotify playlists
pi_154054410
Sowieso elke instructeur die je het moeilijker maakt door te zeggen dat je niet moet knipperen als er niemand is is gewoon een slechte instructeur.

Gewoon ALTIJD knipperen. Ook als je niemand ziet, want misschien zie je wel een voetganger oid over het hoofd die ook iets aan jou knipper heeft.

En daarnaast is het toch veel makkelijker om gewoon altijd te knipperen? Scheelt nadenken over wel/niet.

Echt, wat een bagger instructeur.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_154055723
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 00:14 schreef Rick25 het volgende:
Das ook zoiets. Wil ik 2 fietsers naast elkaar inhalen, doe ik knippertje aan is 't niet goed, weer een tirade van een kwartier, want knippertje is niet nodig.

Volgende les, 1 fietser. Ik haal in. Tirade, want ik had geen knippertje aan. Wat is 't nou? Ergens met hem over discussiëren heeft ook geen nut want als ik dan bijvoorbeeld wil zeggen dat ik dacht dat het niet hoefde omdat hij de vorige keer zei dat.... dan antwoordt hij standaard met "Ja, jij denkt wel veel maar je moet het doen zoals ik het zeg'. Standaard, bij elke vraag of discussie die ik aan wil gaan en nog voor ik mijn zin heb afgemaakt.

Ook bij op- en terugschakelen. Constant zeiken dat het te laat of te vroeg is terwijl hij elke keer verschillende snelheden aan mij doorgeeft om op of af te schakelen. Dan weer bij 20 naar 2, dan weer 25. dan weer bij 35 terug van 3 naar 2, dan weer bij 30... laat mij gewoon op het geluid van die motor van je afgaan man met je verwarrende gelul.

Ik hoop gewoon dat ik klaar ben voor het examen en met een beetje geluk slaag over 2 weken, zodat ik van die zakkenwasser af ben en kan doen zoals ik denk dat het moet, zoals ik uit de theorie geleerd heb. Vooralsnog heb ik er absoluut geen vertrouwen in dat ik slaag terwijl ik eigenlijk niet eens weet waarom niet.

Edit: Nu ik dit zo typ begint ik te vermoeden dat hij me onzeker wil maken zodat ik extra lessen neem. Ik zit nu namelijk op 16 uur, mag over 2 weken afrijden maar heb nog heel wat uren in mijn pakket openstaan die hij, mocht ik slagen, terug moet betalen aan mij. Mocht ik nu slagen met 16 uur dan moet hij mij zo'n 450 euro terugbetalen.
Als een instructeur klote is, moet je gewoon switchen of een andere rijschool zoeken. Vergeet niet dat rijscholen JOU nodig hebben en NIET andersom. Er is zware concurrentie in de rijscholenbranche. Ze moeten vechten om leerlingen te krijgen.

Je betaalt een vermogen aan rijlessen, dus dan wil je er ook goede rijlessen voor terugkrijgen. Als hij jou kwijtraakt als leerling, is het zijn probleem. Jij kan gewoon makkelijk een andere instructeur of rijschool zoeken.
pi_154056293
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 12:39 schreef Sander166 het volgende:

[..]

Als een instructeur klote is, moet je gewoon switchen of een andere rijschool zoeken. Vergeet niet dat rijscholen JOU nodig hebben en NIET andersom. Er is zware concurrentie in de rijscholenbranche. Ze moeten vechten om leerlingen te krijgen.

Je betaalt een vermogen aan rijlessen, dus dan wil je er ook goede rijlessen voor terugkrijgen. Als hij jou kwijtraakt als leerling, is het zijn probleem. Jij kan gewoon makkelijk een andere instructeur of rijschool zoeken.
Maar als je een pakket hebt aangeschaft is de buit al binnen. Dan zien ze je liever gaan als komen, hoor ;) Geld is toch al binnen.
Je raekt an de dinge geweun.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 18:13:22 #163
445804 Opsonisatie
cheat codes
pi_154064919
Ik had een vraagje. Ik drink niet of zo maar ik was hier benieuwd naar. In mijn theorieboek staat:' Geeft de test bij beginnende automobilisten meer dan 0,2 promille of 88 microgram per liter uitgeademde lucht aan, dan moet u nee naar het politiebureau(...) voor een nauwkeurige ademanalyse-apparaat." Maar ik vroeg me af, wanneer ben je geen beginnende bestuurder meer? Ik ging verder lezen maar het staat verder nergens in het boekje. Iemand die het weet? En hoeveel mag je dan drinken als je geen beginnende bestuurder meer bent.
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
  zaterdag 4 juli 2015 @ 18:21:25 #164
295615 the_ring
Klaar voor de strijd
pi_154065071
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 18:13 schreef Opsonisatie het volgende:
Ik had een vraagje. Ik drink niet of zo maar ik was hier benieuwd naar. In mijn theorieboek staat:' Geeft de test bij beginnende automobilisten meer dan 0,2 promille of 88 microgram per liter uitgeademde lucht aan, dan moet u nee naar het politiebureau(...) voor een nauwkeurige ademanalyse-apparaat." Maar ik vroeg me af, wanneer ben je geen beginnende bestuurder meer? Ik ging verder lezen maar het staat verder nergens in het boekje. Iemand die het weet? En hoeveel mag je dan drinken als je geen beginnende bestuurder meer bent.
5 jaar en dan mag je 200 nogwat mg en 0,5 promille
  zaterdag 4 juli 2015 @ 19:27:44 #165
445804 Opsonisatie
cheat codes
pi_154066601
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 18:21 schreef the_ring het volgende:

[..]

5 jaar en dan mag je 200 nogwat mg en 0,5 promille
Heel erg bedankt. :) !
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
  FOK!fotograaf zondag 5 juli 2015 @ 04:54:27 #166
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154077385
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 13:14 schreef Sander166 het volgende:
Bij het herexamen gewoon netjes gereden, geen ingrepen en geen fouten gemaakt. Kreeg wel het advies mee om assertiever te rijden. Als je bv. moet opschuiven hoef je niet per se te wachten totdat er plek is, maar je kan ook alvast je richting aangeven en hiermee 'communiceren' dat je wil opschuiven. Vaak geven ze je dan de ruimte om op te schuiven en zo niet...tja, jammer dan, want ze zijn niet verplicht om jou er tussen te laten. Je moet het natuurlijk niet afdwingen, door je auto gelijk ervoor te gooien, maar gewoon kijken of ze jou de ruimte geven.
Bizarre tip... Het is namelijk nog steeds zo dat je knipperlicht aan geeft dat je daadwerkelijk een handeling gaat doen. Door hem aan te zetten als je nog niet van richting kan veranderen bij normaal rijdend verkeer, kan je schrikreacties te weeg brengen bij andere automobilisten, die denken dat je nu al komt en hun over het hoofd ziet (die figuren heb je helaas genoeg).
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 19:27 schreef Opsonisatie het volgende:

[..]

Heel erg bedankt. :) !
Beter is natuurlijk gewoon om niets te drinken als je moet rijden. ^O^
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154077392
Rijlessen, mooie tijden waren dat zeg. Oja, als je je pasje hebt, doe je 95% niet meer
  FOK!fotograaf zondag 5 juli 2015 @ 05:08:08 #168
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154077413
quote:
6s.gif Op zondag 5 juli 2015 04:58 schreef Rickertman96 het volgende:
Rijlessen, mooie tijden waren dat zeg. Oja, als je je pasje hebt, doe je 95% niet meer
Geef eens voorbeelden?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154077424
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 05:08 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Geef eens voorbeelden?
Persoonlijk dan hé. Jij kan uiteraard alles nog wel doen. Enkele voorbeelden bij mij wat ik niet meer doe en wel moest doen tijdens de lessen:
- Overdreven kijken (500x in de spiegels, over je schouders kijken etc)
- Tijdens je rijles leer je inparkeren met een methode, nou ik pleur het gewoon op gevoel erin
  FOK!fotograaf zondag 5 juli 2015 @ 05:17:08 #170
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154077431
quote:
6s.gif Op zondag 5 juli 2015 05:14 schreef Rickertman96 het volgende:
- Overdreven kijken (500x in de spiegels, over je schouders kijken etc)
Hmmm, herken ik niet. Ik maak geen overdreven bewegingen meer, maar ik check tijdens het rijden nog steeds regelmatig mijn spiegels, ik doe mijn schoudercheck nog steeds. Situation awareness, ik wil graag weten wat er rondom mijn voertuig gebeurt. Ik doe voor een zijdelingse beweging, maar ook tijdens, nog steeds alle 3 de punten aan. Schouder, spiegel 1, spiegel 2. Niet persé in die volgorde, maar ik kijk wel overal.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154077432
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 05:17 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Hmmm, herken ik niet. Ik maak geen overdreven bewegingen meer, maar ik check tijdens het rijden nog steeds regelmatig mijn spiegels, ik doe mijn schoudercheck nog steeds. Situation awareness, ik wil graag weten wat er rondom mijn voertuig gebeurt. Ik doe voor een zijdelingse beweging, maar ook tijdens, nog steeds alle 3 de punten aan. Schouder, spiegel 1, spiegel 2. Niet persé in die volgorde, maar ik kijk wel overal.
Ik leerde dit altijd bij het afslaan: 1) binnenspiegel, 2) buitenspiegel en 3) schouder

Meestal doe ik maar 1 bij het afslaan, als er een fietspad is meestal wel alleen met m'n schouder omdat je die schijt fietsen soms niet ziet en geen zin heb in een aanrijding
  zondag 5 juli 2015 @ 06:20:32 #172
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_154077487
quote:
6s.gif Op zondag 5 juli 2015 04:58 schreef Rickertman96 het volgende:
Rijlessen, mooie tijden waren dat zeg. Oja, als je je pasje hebt, doe je 95% niet meer
onzin.
pi_154077489
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 06:20 schreef Marrije het volgende:

[..]

onzin.
niet al te letterlijk nemen
pi_154077897
quote:
11s.gif Op zondag 5 juli 2015 04:54 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Bizarre tip... Het is namelijk nog steeds zo dat je knipperlicht aan geeft dat je daadwerkelijk een handeling gaat doen. Door hem aan te zetten als je nog niet van richting kan veranderen bij normaal rijdend verkeer, kan je schrikreacties te weeg brengen bij andere automobilisten, die denken dat je nu al komt en hun over het hoofd ziet (die figuren heb je helaas genoeg).

[..]

Beter is natuurlijk gewoon om niets te drinken als je moet rijden. ^O^
Bij het lessen heb ik ook geleerd om niks af te dwingen en pas te knipperen als je daadwerkelijk opzij wilt gaan. De instructeur had me echter wel de tip gegeven om alvast te knipperen als je ziet dat er geen ruimte is en je wil opschuiven. Daarmee communiceer je wat je wil en vaak geven andere weggebruikers je dan de ruimte.

Op het herexamen moest ik een strook opschuiven, maar de strook was vol. De examinator zei toen: "je weet wat je kan doen in deze situatie he?" Toen knipperde ik alvast en de auto schuin achter mij maakte toen ruimte, zodat ik erin kon. Hij zei toen dat ik het goed heb opgelost. Op het eindgesprek haalde hij dit aan en zei hij dat ik assertiever moet rijden en niet zo bescheiden moet doen :')
  zondag 5 juli 2015 @ 21:34:22 #175
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_154098753
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 09:04 schreef Sander166 het volgende:

[..]

Bij het lessen heb ik ook geleerd om niks af te dwingen en pas te knipperen als je daadwerkelijk opzij wilt gaan. De instructeur had me echter wel de tip gegeven om alvast te knipperen als je ziet dat er geen ruimte is en je wil opschuiven. Daarmee communiceer je wat je wil en vaak geven andere weggebruikers je dan de ruimte.

Op het herexamen moest ik een strook opschuiven, maar de strook was vol. De examinator zei toen: "je weet wat je kan doen in deze situatie he?" Toen knipperde ik alvast en de auto schuin achter mij maakte toen ruimte, zodat ik erin kon. Hij zei toen dat ik het goed heb opgelost. Op het eindgesprek haalde hij dit aan en zei hij dat ik assertiever moet rijden en niet zo bescheiden moet doen :')
Bij mijn instructrice kwam dat als: Kijken en gewoon knipperen, je wil er immers op. Anders hebben die naast je het nooit door, en kan je lang wachten voor ze misschien een keer ruimte maken.

Trouwens al verteld dat ik na het halen van m'n rijbewijs nog een gratis les heb gehad en daarin dingen heb geleerd als 'hoe telefoneer je achter het stuur', 'hoe rijd je écht met pit ivm zoals in de rijles en op de cbr-manier' etc :D.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')