Denk je nou echt dat het CBR zo gaat werken, dat kunnen ze niet maken. Ze moeten een % laten zakken ivm inkomstenquote:Op donderdag 25 juni 2015 22:47 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, dit zou niet moeten kunnen. Ze moeten allemaal op 1 lijn zitten. Gewoon werken met een beoordelingslijst en puntensysteem.
Dat aantal zakt ook; Mensen die (in ieder geval tijdens hun examen) nog niet klaar lijken te zijn voor de openbare weg.quote:Op donderdag 25 juni 2015 23:05 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat het CBR zo gaat werken, dat kunnen ze niet maken. Ze moeten een % laten zakken ivm inkomsten
Je overdrijft.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 10:40 schreef Curiosity het volgende:
Je bent nu gewoon overgeleverd aan de grillen van een examinator en ik vind dat schandalig.
Je hoort natuurlijk wel verhalen van mensen die met 1 of 2 ingrepen toch zijn geslaagd. Gek genoeg altijd via-via, nooit van de persoon zelfquote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:22 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Je overdrijft.
Natuurlijk zal de menselijke factor wat meespelen maar dat wil niet zeggen dat je niet eerlijk wordt beoordeeld.
Waarom denk je dat er nooit mensen klagen dat ze ten onrechte zijn geslaagd?
Ik overdrijf niet.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:22 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Je overdrijft.
Natuurlijk zal de menselijke factor wat meespelen maar dat wil niet zeggen dat je niet eerlijk wordt beoordeeld.
Waarom denk je dat er nooit mensen klagen dat ze ten onrechte zijn geslaagd?
Misschien vond de examinator dat die twee fouten vergeven konden worden vanwege de situatie of examenstress en dat de andere kandidaat verder wel heeft laten zien rijvaardig te zijn.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:37 schreef Curiosity het volgende:
Ik overdrijf niet.
Als ik hier lees dat er iemand slaagt met 2 ingrepen waaronder een fietser over het hoofd zien, en ik voor een zelfde fout (voetganger) wel zak, overigens zeer terecht, vind ik dat er te veel willekeur is.
Je was er niet bij.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:37 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Ik overdrijf niet.
Als ik hier lees dat er iemand slaagt met 2 ingrepen waaronder een fietser over het hoofd zien, en ik voor een zelfde fout (voetganger) wel zak, overigens zeer terecht, vind ik dat er te veel willekeur is.
quote:Persoon A krijgt een ingreep omdat hij een fietser over het hoofd zag.
Persoon B krijgt een ingreep omdat hij een voetganger over het hoofd zag
quote:Persoon A krijgt een ingreep terwijl hij een kruispunt nadert en een fietser onverwacht en plotseling van het fietspad af gaat en de weg op komt.
Persoon B krijgt een ingreep omdat hij een voetganger over het hoofd ziet die al op het zebrapad loopt.
Mij werd uitgelegd dat het niet zien van een voetganger of fietser, waarbij ingegrepen moet worden om een ongeluk te voorkomen, gezien wordt als een ernstige fout, omdat dit dus dodelijk kan aflopen.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:49 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Misschien vond de examinator dat die twee fouten vergeven konden worden vanwege de situatie of examenstress en dat de andere kandidaat verder wel heeft laten zien rijvaardig te zijn.
En misschien reed jij de hele tijd op het randje en is het alleen door geluk dat de examinator niet vaker hoefde ingrijpen.
En hoe wil je willekeur geheel uitsluiten?
Twee extra examinatoren op de achterbank?
Camera's op het examenvoertuig?
Een tweede CBR dat concurreert op slagingspercentage?
Op beide punten krijg je een ingreep en beide zijn zeer ernstig en niet slagingswaardig.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:49 schreef Messina het volgende:
[..]
Je was er niet bij.
Twee manieren om het op te schrijven (en even puur als voorbeeld).
[..]
[..]
Soms kun je iets wél zien vanaf de bijrijderspositie en niet vanaf de bestuurderspositie.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:57 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Op beide punten krijg je een ingreep en beide zijn zeer ernstig en niet slagingswaardig.
Maar de examinator kan wel de gehele situatie beoordelen en concluderen dat de gevaarlijke situatie vooral door de fietser kwam.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:57 schreef Curiosity het volgende:
Op beide punten krijg je een ingreep en beide zijn zeer ernstig en niet slagingswaardig.
Maar je hebt een ingreep en ingreep natuurlijk.quote:Op donderdag 25 juni 2015 22:39 schreef IR1907 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, er zijn examinator die een paar fouten vergeven. Er zijn ook examinators die mensen laten zakken als ze zelfs geen ingreep nodig hebben.
Ingreep is belangrijk. Het kan levens redden, dus als je ingreep nodig hebt dan ben je er nog niet klaar voor.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:42 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Maar je hebt een ingreep en ingreep natuurlijk.
Ik vind een ruk aan het stuur toch wel het zakken waard.
Tsja, als je gewoon de examinator veilig naar verschillende plaatsjes brengt dan bewijst dat dat je gewoon wettelijk auto kunt rijden. Er zijn ook examinators die pietje precies zijn, klopt maar de meeste examinators gaan je echt niet opzettelijk laten zakken als je goed kunt rijden en je bestemming veilig kan vinden.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 10:40 schreef Curiosity het volgende:
Je bent nu gewoon overgeleverd aan de grillen van een examinator en ik vind dat schandalig.
Ingreep is imho ingreep, direct omkeren naar 't CBR en gezakt.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:42 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Maar je hebt een ingreep en ingreep natuurlijk.
Ik vind een ruk aan het stuur toch wel het zakken waard.
Dit is ook geen gevaarlijke situatie en je geeft aan nadat de examinator vraagt waarom je daar niet in mag het juiste antwoord.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:48 schreef Sarasi het volgende:
Ik ben ook geslaagd met een ingreep. De doorgaande weg was die linksaf, rechtdoor was een busbaan. Hij trapte op de rem en toen zag ik het. Hij: 'Daar mag je niet in hè?' Ik: 'Klopt, dat is de busbaan.' Ik mocht direct terugrijden naar het CBR. Alle stress was er gelijk af, ik dacht voor de vierde keer gezakt te zijn en op te mogen voor staats. Achteraf zei hij dat ik dat laatste kwartier zo goed gereden had, dat hij direct zag dat het door de stress kwam. Bovendien reed ik wel veilig weer weg uit de situatie. Dus alsnog geslaagd.
Ik denk dat er zeker een gevoelscomponent in zit. De tweede keer ben ik gezakt, ondanks dat ze niks kon aangeven wat ik verkeerd had gedaan. Het voelde gewoon niet goed. Daar ben ik toen laaiend over geweest, want naar mijn idee had ik daar niks aan. Wat moest ik dan verbeteren? Nu denk ik daar wat anders over. Ook als iemand geen aantoonbare fouten maakt, kun je het gevoel krijgen dat diegene eigenlijk niet goed rijdt. Zo iemand zou ik ook de weg niet op willen sturen.
Het blijft mensenwerk.
Maar het blijft een ingreep.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:59 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Dit is ook geen gevaarlijke situatie en je geeft aan nadat de examinator vraagt waarom je daar niet in mag het juiste antwoord.
Zoiets zie ik in Scheveningen voor het Kurhaus echt minimaal 10 keer per zomer gebeurenquote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:48 schreef Sarasi het volgende:
De doorgaande weg was die linksaf, rechtdoor was een busbaan. Hij trapte op de rem en toen zag ik het. Hij: 'Daar mag je niet in hè?' Ik: 'Klopt, dat is de busbaan.'
Ja, dashcam verplicht stellen voor rijscholen. Die rijschool merkt dat in de kosten echt niet en het biedt mogelijkheden om tegen een examenuitslag in beroep te gaan. Zou prima moeten kunnen, soms zakken mensen écht om niks.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:49 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Misschien vond de examinator dat die twee fouten vergeven konden worden vanwege de situatie of examenstress en dat de andere kandidaat verder wel heeft laten zien rijvaardig te zijn.
En misschien reed jij de hele tijd op het randje en is het alleen door geluk dat de examinator niet vaker hoefde ingrijpen.
En hoe wil je willekeur geheel uitsluiten?
Twee extra examinatoren op de achterbank?
Camera's op het examenvoertuig?
Een tweede CBR dat concurreert op slagingspercentage?
Met een dashcam kan je ook echt goed het kijkgedrag van iemand bepalen?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 23:24 schreef OudeBok het volgende:
Ja, dashcam verplicht stellen voor rijscholen. Die rijschool merkt dat in de kosten echt niet en het biedt mogelijkheden om tegen een examenuitslag in beroep te gaan. Zou prima moeten kunnen, soms zakken mensen écht om niks.
Je hebt cams die zowel binnen en buiten tegelijk opnemen.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Met een dashcam kan je ook echt goed het kijkgedrag van iemand bepalen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |