abonnement Unibet Coolblue
  zondag 12 juli 2015 @ 01:23:41 #226
315379 altootje86
kiek es an
pi_154261675
@rick25 Ik ben niet zo van het publieke afkraken met naam en toenaam maar ben nu toch wel benieuwd naar de naam van deze meneer/rijschool. Wellicht dat je die durft te delen zodra je van hem af bent? Of anders, in welke stad/regio les je?

Ik heb zelf ook 7 jaar geleden van een man lesgehad die bijna precies aan jouw beschrijving voldoet, deze man beviel mij ook niet maar was gelukkig niet zo extreem in gedrag als wat ik hierboven lees. Vandaar misschien ook mijn interesse :+
  zondag 12 juli 2015 @ 01:25:01 #227
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_154261700
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 01:23 schreef altootje86 het volgende:
@rick25 Ik ben niet zo van het publieke afkraken met naam en toenaam maar ben nu toch wel benieuwd naar de naam van deze meneer/rijschool. Wellicht dat je die durft te delen zodra je van hem af bent? Of anders, in welke stad/regio les je?

Ik heb zelf ook 7 jaar geleden van een man lesgehad die bijna precies aan jouw beschrijving voldoet, deze man beviel mij ook niet maar was gelukkig niet zo extreem in gedrag als wat ik hierboven lees. Vandaar misschien ook mijn interesse :+
En dit. Als 'ie dit leest heb je wel kans dat 'ie alles glashard gaat ontkennen en je beschuldigt van laster/smaad. Kans daarop is echter vrij klein, denk ik zo :9.

En geef de misstanden ook aan bij je examinator zodra jullie alleen zijn! Vraag desnoods even om vijf minuten extra om je huidige situatie even uit te leggen, misschien wordt er rekening mee gehouden in de beoordeling.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_154262181
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 23:35 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Ook heel typisch weer dat dat regeltje bestaat :9. Vast om gezeik met rare claims te voorkomen "Ja mijn TV viel eraf en toen was 'ie stuk.. Dus dit product deugt niet..". Je verzint het niet of mensen zijn ertoe in staat.
Nu ga ik een beetje trollen met de wetgeving maar stel, ik bouw zelf zo'n drager die op de trekhaak past, bouw een constructie erop dat toevallig fietsen vast kan houden, maar noem het een AllesDrager™. Voor zover ik weet heeft mijn AllesDrager™ geen goedkeuring nodig, als de nodige verlichting en kenteken er maar op zit, goed vast zit aan mijn auto en niet uit elkaar valt.
En dan neem ik met mijn AllesDrager mijn nieuwe 50 inch curved UHD-televisie van de MediaMarkt mee naar huis omdat 'ie niet in mijn auto past...

Situatie 2: Ik maak van een bestaande fietsdrager de constructie dat de fietsen vast kan houden afneembaar en neem dan eerdergenoemde tv mee op het kale plateau...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_154262354
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 00:53 schreef Rick25 het volgende:
Heb mezelf voorgenomen om nog die paar dagen gewoon mijn lessen bij hem op te maken, ik heb over 3 dagen immers mijn examen, waarbij ik totaal niet van plan ben hem mee te nemen achterin. Zak ik dan ga ik gelijk naar een ander en eis ik dat hij het geld voor een herexamen die bij mijn pakket inbegrepen zit terugbetaald. Dan bij een ander paar losse lesjes nemen en herexamen doen.
Hoeveel lessen heb je nog bij hem? En ga je daar nog echt iets aan hebben?

3 dagen is kort maar misschien kun je een paar inhaallessen bij andere instructeurs nemen?
Gewoon even rondbellen om te zien wie er nog een vrij uurtje heeft.

Je kunt dat herexamen ook bij hem laten, als je er voor betaald hebt dan moet hij met zijn auto komen opdraven.
Jij hebt dan geen gedoe met geld terug zien te krijgen en hij kan dan een uur lang zijn lesauto niet gebruiken.

Met overgebleven lessen kun je hetzelfde doen.
Als hij ze niet terug wil betalen dan moet hij komen opdraven.
Dan zet jij de auto ergens neer met de mededeling dat hij zich beschikbaar moet houden gedurende de lestijd. Gaat hij weg zonder jou dan is hij in gebreke.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_154270860
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 00:53 schreef Rick25 het volgende:
Paar dagen niets gepost, ondertussen weer 3 lesjes gehad. 2 van een uur en 1 van 2 uur.

Eerste les na mijn post ging super. Instructeur zat eens gezellig te lullen en ik was op mijn gemak. Geen enkele ingreep gehad, geen tips gehad, geen commentaar gehad, zwaar relaxed. Enorme boost aan zelfvertrouwen opgedaan en na de les zei de instructeur dat het met het examen wel goed komt.

Les daarna, 2 minuten na het wegrijden reed ik binnen een 30 zone met 20 over een drempel en daardoor ging hij over de zeik, ik had volgens hem de drempel moeten nemen met een snelheid tussen de 15 en 20 kmph. Ik ging me alweer irriteren want die toon waarmee hij opmerkingen maakt, dat kleinerende, dat trek ik nooit goed. Pik dat niet eens van mijn ouders en dan moet ik dat van hem wel pikken?

Afijn, rit ging verder erg goed, totdat we bij een oprit kwamen, ik snelheid maakte, bij 90 naar zijn 4 wilde schakelen en jahoor, hij ging weer over de rooie. De man die mij leert dat ik bij 90 naar zijn 4 ga als ik de snelweg op ga liep me nu af te zeiken omdat ik zijn advies opvolgde. Daarna stapelde ik fout op fout en bleef ik alleen maar gefocussed op de tijd, of het al bijna tijd was en ik dus al bijna bij de volgende was. Wat ik op de snelweg deed was volgens hem 'triest' en blablabla. Dit terwijl ik bij mijn TTT niets anders deed en de examinator letterlijk zei dat het 'de perfectie benaderde'.

Laatste les was gisteren, blokuurtje van 2 uur. Weer hetzelfde gezeik als waar de vorige les mee begon bij precies dezelfde drempel. Ik ging er met 21 kmph overheen. Dit keer was ik zo opgefokt, agressief zelfs, waardoor alles mis kon gaan wat er mis kan gaan. Bij rotondes iets te laat remmen en terugschakelen af en toe waardoor ik soms te snel moest kijken, zelfs 3x misgrijpen bij de richtingaanwijzer, wat me nooit gebeurd is. Niet eens verkeerd richting aangeven maar gewoon dat hele ding 3x totaal gemist en niet aangeraakt. Ook liet ik dat ding ergens afslaan, wat me nog nooit gebeurd is. Die koppeling is vanaf les 1 mijn bitch en niet andersom. Op een gegeven moment oprit snelweg op. Wat doet die lul? Hij verteld me doodleuk dat het een 60 weg is. Oprit was erg lang en snelweg zelf was nog niet te zien, dus ik 60 rijden. Geprobeerd een discussie aan te gaan want er staat een bord snelweg, maar mij werdt weer doodleuk verteld dat ik niet moet denken, ik moet doen wat hij zegt. Paar seconden later komen we aan op een stuk waar je ineens met een hoek van 45 graden de snelweg op moet, begint 'ie me daar toch te flippen. Waarom rijd je 60 als je de snelweg op moet blablabla. Luister vriend, jij vertelt mij op een voor mij onbekende plek dat ik hier 60 MOET rijden, ondanks een bord snelweg. Dat jij als instructeur nou een grove fout maakt reageer dat niet op mij af, ik doe alleen wat jij zegt dat ik moet doen. Goed, snelweg weer af, CBR parkeerplaats even inparkeren. Meneer wijst mij de enige auto die er stond en zegt ga daar maar naast staan. Auto stond aan de linkerkant van de parkeerplaats. Ik rijd er naar toe, begint ie als een malloot "rechts, rechts, rechts, rechts!" Wat the fuck wil je nou? Je zegt parkeer maar naast die auto aan de linkerkant? Afijn, omdat ik zo snel van mijn van te voren bedachte plannetje wilde uitwijken stuurde ik net te laat in en reed ik natuurlijk aan de totaal verkeerde kant ten opzichte van het vak waar ik in moest. 'Je gaat nu goed doen anders ga ik naar huis'. Ik daarna ff opnieuw gedaan en gewoon gelijk goed. Weer de weg op en nog een aantal kleinerende en venederende opmerkingen te verduren gehad. Al ging het dit keer gepaard met een boos gezicht van mij dat in zijn ogen bleef staren, met de gedachten om hem of te zeggen dat ik nu direct naar huis zou rijden of dat ik hem toch maar voor zijn muil zou stompen. Uiteindelijk beiden niet gedaan/gezegd want dan ben ik mijn geld kwijt en kan ik geen examen rijden, heb daarvoor toch zijn auto nodig.

Het is echt een verschrikkelijke vent. Die les die zo goed ging zat er een meisje achterin en elke keer dat ik in mijn binnenspiegel keek zag ik een blond gezichtje met naar buiten starende ogen die op huilen stonden, hij zal tegen haar ook wel weer tekeer zijn gegaan.

Deze vent is je gewoon voortdurend in de war aan het brengen met steeds verschillende opmerkingen. Zegt ie de ene keer dat je bij A B moet doen dan is het de volgende keer weer niet goed omdat je niet B moet doen maar C. Dan weer met 20 over een drempel, dan weer met 25, dan weer wel knipperen, dan weer niet. Ook is ie altijd bezig je op te fokken met kleinerende opmerkingen, en dat gaat net zo lang door totdat je fout op fout stapelt.

Wat ik denk? Ik heb bij hem een pakket van 25 lessen met 1 examen, een TTT en 1 herexamen, voor 1100 euro. Meneer zal nooit verwacht hebben dat het zo goed zou gaan, heb hem ook niet verteld namelijk dat ik 10 jaar geleden al 30 lessen gehad heb. Ik denk dat hij bang is dat ik in 1x slaag en hij daardoor een hoop geld van losse lessen misloopt. Zoals hij altijd zelf zegt, de meeste leerlingen zijn bij hem tussen de 2000 en 3000 euro kwijt voor ze slagen. Na die superles van vorige week is dat opfokken, verwarren en kleineren namelijk 10x zo erg geworden. Hij gaat me nu zelfs proberen te overtuigen dat regels die ik bij de theorie geleerd heb niet kloppen, ik MOET constant dingen doen die helemaal niet mogen. Doorrijden bij stopborden etc en da soort dingen. Doe je dat niet dan wordt je weer gekleineerd.

Heb mezelf voorgenomen om nog die paar dagen gewoon mijn lessen bij hem op te maken, ik heb over 3 dagen immers mijn examen, waarbij ik totaal niet van plan ben hem mee te nemen achterin. Zak ik dan ga ik gelijk naar een ander en eis ik dat hij het geld voor een herexamen die bij mijn pakket inbegrepen zit terugbetaald. Dan bij een ander paar losse lesjes nemen en herexamen doen. En misschien dat hij idd pech heeft en een paar stompen op zijn ogen erbij krijgt, voor al die woede die bij mij opgekropt zit door zijn opmerkingen.

Mocht ik toch slagen dan loop ik hem na de uitslag met een hele dikke middelinger voorbij alsof hij er niet staat en pak ik de bus naar huis, maar na zijn optredens de laatste twee lessen ben ik alle vertrouwen in een goede afloop kwijt, alhoewel ik weet dat ik gewoon op examenniveau rijd. Al die tegenstrijdige dingen die hij zegt, daardoor ga je onbewust toch twijfelen.

Overigens, misschien leuk om te vermelden, hij is een 40 of 50+ van buitenlandse afkomst. Geen marokaan maar praat wel als een marokkaan van 17. "Wat doe jij? Jij niet snappen? Hoe moet ik jou leren?" Een beetje dat hangjeugd-taaltje dus. Op zijn site stonden goede ervaringen, op zijn Facebook ook en tijdens de proefles was hij heel aardig. Ook vond ik het wel chill dat hij na mijn eerse les meteen mijn examen al heeft ingepland. Waarschijnlijk omdat hij dacht dat ik het toch niet ging halen en hem dan kon spekken met losse lessen. Het zal hem tijdens de eerste lessen en de TTT flink zijn tegengevallen want hij doet zo sinds ik goede lessen rijd en een sublieme TTT heb afgelegd.

Over 3 dagen afrijden. Vertrouwen compleet weg. Verlangen hem op zijn bek slaan enorm groot. Waarschijnlijk ben ik gewoon fucked tijdens het afrijden.
Is het een eenmanszaakje? Mijn instructeur was in het begin ook heel aardig, maar halverwege de rijopleiding begon ik me steeds meer aan hem te irriteren. Hij begon me ook neer te halen als ik een fout maakte, te schreeuwen, zuchten enz. Ik kreeg toen ook vaak de neiging om er gewoon mee te kappen. Het vreemde is dat hij dit alleen bij mij en een paar andere jongens deed.

Bij meisjes was hij poeslief en ging hij slijmen. Sommige van die meiden had hij zelfs op Facebook :') Bij bepaalde jongens (rijkeluiskindjes) ging hij ook overdreven slijmen en interessant doen. Maar bij 'normale' jongens reageerde hij als een mongool. Succes met je examen in ieder geval. Gewoon je ding doen, goed rijden en daarna weer weggaan. Dat hele rijexamen stelt toch niet zoveel voor. Als je TTT goed ging, dan moet je echte examen ook goed gaan.
pi_154283829
Het is inderdaad een eenmanszaak Sander. Altootje, laat ik het erop houden dat ik in Zuid-Holland rijd. Ergens tussen Den Haag en Haarlem in. Als dat in de buurt komt bij waar jij gereden hebt dan hoor ik het wel en stuur ik je een privébericht.
pi_154286906
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2015 22:51 schreef Rick25 het volgende:
Het is inderdaad een eenmanszaak Sander. Altootje, laat ik het erop houden dat ik in Zuid-Holland rijd. Ergens tussen Den Haag en Haarlem in. Als dat in de buurt komt bij waar jij gereden hebt dan hoor ik het wel en stuur ik je een privébericht.
Nee dat is niet helemaal in de buurt. Ben zelf begonnen in zeeland dus het zal vast niet dezelfde zijn. Succes in ieder geval op je examen, laat je niet gek maken 8-)
pi_154300608
Net weer een lesje gehad van een uur. Is die ineens weer heel aardig. Veel gepraat over koetjes en kalfjes en dan merk ik gewoon dat het rijden super gaat. Weer geen foutjes, niet te gehaast, alles gezien wat je moet zien.

Alsof die vent een gespleten persoonlijkheid heeft...

Morgen weer 2 uur en dan hopen dat hij zijn dag heeft anders wordt het weer niks. Dan ga ik me weer ergeren en daardoor foutjes maken. En met een goed gevoel uitstappen lijkt me niet onbelangrijk op je laatste les voor het examen.
  Moderator maandag 13 juli 2015 @ 15:54:37 #234
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_154301117
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 00:53 schreef Rick25 het volgende:

Over 3 dagen afrijden. Vertrouwen compleet weg. Verlangen hem op zijn bek slaan enorm groot. Waarschijnlijk ben ik gewoon fucked tijdens het afrijden.
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 01:13 schreef OudeBok het volgende:

[..]

BOVAG aangesloten? Kan je misschien met andere 'slachtoffers' je beklag doen. Anders even deze link volgen: http://www.consumentenbon(...)utorijschool-klacht/. Als dit structureel gebeurt, en je met meerdere leerlingen een front weet te vormen, kan je 'm misschien via omwegen z'n baan kwijt laten raken uiteindelijk. Gooi het op psychologische schade, weet ik het.

En anders sla je 'm maar arbeidsongeschikt of zo, deze man is een enorme rat en verdient echt gewoon tikken zeg..

En sorry, maar bij 1e les examen inplannen moeten al je alarmbellen EXTREEM aanslaan. Dat is een heel erg typische oplichtersstreek. Examen plan je pas in wanneer je overduidelijk examenniveau benadert. De wachttijden zijn heul niet zó lang.
Dit.
Mijn instructeur begon pas over examen inplannen bij les 15 ofzo, en eigenlijk voornamelijk omdat IK degene was die ongeduldig was en erover begon van "wanneer ga je dat inplannen?? wanneer ga je dat inplannen??"

Daarnaast, kleinerende en tegenstrijdige opmerkingen, mijn god..... moet er niet aan denken! Ik zou dat ook absoluut niet trekken.
Wat dat betreft was mijn instructeur echt een geweldige kerel. Bleef altijd gewoon rustig, ook al maakte ik een fuck up. En gaf de kritiek altijd op zo'n manier dat ik me er in kon vinden.... niet afsnauwend of kleinerend maar gewoon opbouwend van "ok, dit deed je niet zo goed, want zus en zo, je kan het beter zo en zo doen, snap je wat ik bedoel?"

Sterkte! En ik zou idd kijken of je die kerel op de een of andere manier erbij kan naaien want dit gedrag spoort echt to-taal niet!!!
pi_154301547
Ik had een instructeur die nogal van het type direct was. Dan krijg je wel eens dingen te horen die je niet wilt, maar daar heb je meer aan dan zo'n vage gast die op emotie gaat zitten als het een beetje verkeerd gaat.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 13 juli 2015 @ 22:42:03 #236
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_154314371
Mijn eerste instructeur was fel met verbeteren, maar dat heb ik ook nodig. Je moet mij bijna uitschelden om me écht te laten knallen. Hij bleek helaas ook zo'n naaier, maar op een andere manier.

Tweede instructrice was heel fel, heel scherp, maar ook heel lief en heel steunend en in 10 lessen uitgegroeid tot een van de personen die ik het meest waarder, ever. Wát een mens.
Ze heeft me wel in de derde les een enorm lange en enorm harde preek gegeven, omdat ik weer terug naar Duitsland moest, als een 'poentje' had gereden en twee weken lang niet kon lessen omdat ik niet had ingepland. Examen konden we niet meer op tijd cancelen, en ze wilde de gok eigenlijk niet meer nemen (want mijn geld, en haar percentage). Na die les nagenoeg elke les foutloos en examen gehaald (ze zei ook heel blij te zijn dat we niet gecanceld hadden :9).

maar goed, over op de orde van de dag en dat is die flikker van Rick. Houd ons op de hoogte!

[ Bericht 5% gewijzigd door OudeBok op 13-07-2015 22:55:36 ]
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_154361294
Alles ging kut vandaag. Ik stapte al onzeker/zenuwachtig de auto in en dan gaat het niet goed. Ben nog teveel met de auto en mezelf bezig en verlies daardoor het overzicht. Zal zo blij zijn als alle handelingen gewoon vanzelf gaan en ik me alleen nog op het verkeer hoef te focussen! Zit nu al over de helft van m'n pakket, gaat em nie worden vrees ik :').

Ik hoop dat ik volgende week een knop om kan zetten, de lessen waarin ik relax achter het stuur zit gaan veel beter.
pi_154373703
Zoals jullie weten was vandaag mijn examen.

Gisteren had ik dus een blokuurtje. 2 Uur met die vent in de auto, man wat zag ik er alweer tegenop. Begon alweer snel hoor, reed weer op onbekend terein en op een gegeven moment zegt ie weet je dit of dat dorp te vinden. Ik zie de naam op een bord staan en zeg ja, waarna ik dat bord volg. "Heb ik je verdomme gezegd om daarheen te gaan?" "Ik vroeg alleen of je dat wist te vinden'"

Ja, toevallig op 20 meter voor de straat die je in moet om dat dorp daadwerkelijk in te rijden. Vind je het gek dat ik dan aanneem dat ik daarheen moet, als jij zo'n vraag stelt. Afijn, weer een en al ergernis in mijn hoofd waardoor ik weer de kleine foutjes opstapelde zoals ik altijd doe als hij zich zo gedraagt. Het vervelende is dat hij nooit aanmerkingen heeft op mijn rijden maar altijd op de kleine dingen die geen gevaar opleveren en ook niet belangrijk zijn op het examen. Dit levert zoveel ergernis bij me op dat ik foutje na foutje ga opstapelen. Geen gevaarlijke foutjes maar dingetjes zoals per ongeluk groot licht aandrukken wanneer ik mijn knipperlicht aan zet, dat soort werk.

Hele les heb ik me geërgerd, hele les heeft hij zich gedragen als een demoon. Dan duren 2 uur lang hoor en ik stapte, heel leuk een dag voor het examen, met een klotegevoel uit. Ook totaal geen zelfvertrouwen meer.

Vanmorgen voor het examen begon nog een uurtje gelest. Expres lang in bed blijven liggen. Als ik nog wat moe ben dan interesseert het me namelijk niet veel wat hij zegt. Het was dan ook een oor in ander oor uit en ik reed relaxed, mij niets van hem aantrekkende. Totdat we weer bij de snelweg kwamen waar hij me altijd afzeikt, terwijl de examinator tijdens een TTT zei dat mijn "snelweg-werk de perfectie benaderde", letterlijk.

Ik wilde uitvoegen. Binnen, buiten, schouder knipper en tijdens het daadwerkelijke uitvoegen zelf nog eens in de dode hoek gekeken. Je weet immers nooit of er niet opeens een politieauto oid naast je op de vluchtstrook aan komt razen. Fout volgens hem, en ja hoor, de resterende 30 minuten voordat ik naar het CBR moest rijden alleen maar weer gezeik, niks was meer goed.

Afijn, bij het CBR aangekomen liet hij me alleen naar binnen gaan. Hij moest nog even praten met een ras-genoot die ook instructeur was. Daar 30 minuten gewacht. Zenuwen bouwden zich op, maar echt zenuwen kon ik het ook weer niet noemen, meer gezonde spanning. Wij naar binnen na een half uur, vrouwelijke examinatrice. Kut dacht ik, vrouwen zijn bangeriger en dus strenger dan mannen. Nou ja, ff laten zien wat ik kan en dan maar aanhoren dat ik gezakt ben, met weer een woedende instructeur naast me, en dan maar overstappen en kijken wat ik zou regelen met herexamen.

Maargoed, we lopen naar buiten en vlak voordat ik mijn instructeur wil melden dat ik hem niet mee wil hebben zegt hij zelf al dat hij niet meegaat, terwijl hij dit normaal gesproken wel doet.

Blij als ik was stapte ik met die vrouw de auto in. Beetje stil vrouwtje, zelf maar wat praatjes aangeknoopt en interesse getoond in haar en haar werk. Als ze je mogen krijg je, mocht het op het randje zijn, sneller het voordeel van de twijfel. Dacht ik. Maargoed, we rijden bij het CBR weg en ik moest bij de uitrit linksaf. Ik blij want hierdoor zou ik de gevreesde rotonde ontlopen die 200 meter bij het CBR vandaag lag en waar er veel op zakken terwijl hun examen net 2 minuten bezig is. Heel jammer maar er was een vuilniswagen bezig met het optrekken van ondergrondse containers. Halve draai maken en toch op naar die gevreesde rotonde. Mensen die uit mijn stad komen weten wel welke ik bedoel en weten nu wel waar ik vandaan kom denk ik. Bij die rotonde aangekomen gewoon hardop gezegd dat ik voor het fietspad al zou gaan stoppen omdat anders gewoon absoluut niet te zijn is of er fietsers of brommers van rechts kwamen. Rotonde was leeg maar daar had ik maling aan, ik ken de horrorverhalen over die rotonde. Geen antwoord gehad, toch gewoon gedaan. Laten zien dat veiligheid bij mij boven alles gaat. Toen een nabijgelegen dorp ingereden. Geen enkele fout gemaakt en na wat 30 zones de snelweg op richting het CBR. Wel in de 30 zone de opmerking gehad dat ik iets sneller mocht rijden, wat voor mijn gevoel geen zin had omdat de drempels zo dicht op elkaar lagen en ik daar met 20 overheen moet. Snelweg ging goed, geen opmerkingen gehad en geen tips. Ondertussen wat interesse in dat vrouwtje getoond omdat ze zo stil was. Kom weer aan bij die rotonde. Dit keer van de andere kant waar alles wel goed te overzien was. Daarna in een vak vooruit inparkeren bij het CBR, erg scheef dus even achteruit en weer recht er in. goed kijken bij het uitstappen en de auto uit. Ze heeft ook bij het terug wandelen naar het gebouw geen woord gezegd dus mede in combinatie met de uitbarstingen van mijn instructeur elke keer zag ik de bui al hangen, helaas. We kwamen bij het tafeltje aan en ze stak gelijk haar hand uit. "Ruim voldoende, gefeliciteerd". Ik kon het niet geloven en kreeg verder geen enkele tip op opmerking mee, behalve dat ik op een bepaald punt een keer vergat naar rechts te kijken maar dat ik dat daarvoor en daarna wel gewoon goed deed. Zelf herinner ik me dat niet, maar lekker boeiend. Verder niets over mijn rijstijl, niets over vooruitkijken of inzicht, niets over snelheden en niets over snelwegen. Instructeur zat te lachen en gaf me gelijk een hand. Wilde gelijk een foto maken voor op zijn FB. Uit euforie en vanuit het ego daarmee ingestemd. Toen beet hij me nog even toe dat hij het niet verwacht had. Als ik er nu over nadenk denk ik "waarom eigenlijk niet, ik maak eigenlijk nooit rij- of kijktechnische fouten". Daarna gezegd dat ik blij was er van af te zijn en dat ik wel lopend de weg naar stadhuis en daarna huis zou vinden.

Ze heeft overigens geen situatiebevraging gedaan en ook hoefde ik niets te vertellen over de auto. Niks over onder de motorkap en ook niks over het dashboard en de lampjes. Dit hoorde volgens haar bij de vrijstelling

En damn wat ben ik blij. Binnen anderhalve maand in 1 keer geslaagd, met nog geen 25 lesjes! Zo onverwachts maar zo relaxed en goed gereden. Man wat zal die vent balen dat hij me nu niet leeg kan trekken met losse lessen en man wat zal hij balen dat hij na les 1 al het examen aangevraagd heeft. En oh wat ben ik blij dat ik hem NIET verteld heb dat ik in het verleden al gelest had, waar ik door privé omstandigheden toen mee gestopt ben.

Vandaag rijbewijs aangevraagd, verwachting is dat hij pas over 7 dagen klaar is omdat er een pokke weekend tussen zit.

Nu lekker autootje uitzoeken. Kunne er al 1 kopen/verzekeren/op naam zetten als je het fysieke pasje nog niet hebt?

En btw, mag ik in de volgende OP? Man ik kan niet uitleggen wat voor gevoel dit geeft. In 1 keer binnen 5 weken. WTF

[ Bericht 0% gewijzigd door Rick25 op 16-07-2015 01:31:56 ]
pi_154374732
Gefeliciteerd ouwe

Ik heb je ervaringen met de instructeur gevolgd en moet zeggen dat deze een zwakker persoon zeker een deuk in het zelfvertrouwen kan veroorzaken

Goed om te horen dat je geslaagd bent

Veel plezier en veiligheid voorop uiteraard
pi_154376014
Bedankt man!

Ik zou mezelf geen zwak persoon noemen, in tegendeel zelfs, maar ook mijn vertrouwen ging er aan. Je neemt immers maar aan dat hij weet waarover hij praat en dat zijn woord de waarheid is. Hij is niet voor niets ooit geslaagd voor zijn instructeurs-opleiding.

Toch is wat ik hierboven zeg klaarblijkelijk niet altijd waar en heeft dat imo met eurootjes te maken
  FOK!fotograaf woensdag 15 juli 2015 @ 23:45:24 #241
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154376077
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 22:31 schreef Rick25 het volgende:
Vandaag rijbewijs aangevraagd, verwachting is dat hij pas over 7 dagen klaar is omdat er een pokke weekend tussen zit.
Probeer het vrijdag eens en als ie er niet is, maandag en dinsdag nogmaals... Gewoon ff bellen.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 22:31 schreef Rick25 het volgende:
Nu lekker autootje uitzoeken. Kunne er al 1 kopen/verzekeren/op naam zetten als je het fysieke pasje nog niet hebt?
Als het goed is kan het zelfs zonder rijbewijs.

Gefeliciteerd!
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154376205
Die tip heb ik vaker gelezen, ga ik zeker doen.

Bedankt!
pi_154376260
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 23:43 schreef Rick25 het volgende:
Bedankt man!

Ik zou mezelf geen zwak persoon noemen, in tegendeel zelfs, maar ook mijn vertrouwen ging er aan. Je neemt immers maar aan dat hij weet waarover hij praat en dat zijn woord de waarheid is. Hij is niet voor niets ooit geslaagd voor zijn instructeurs-opleiding.

Toch is wat ik hierboven zeg klaarblijkelijk niet altijd waar en heeft dat imo met eurootjes te maken
Gefeliciteerd!

Rijinstructeur worden stelt niks voor joh. Waar ik woon hebben ze projecten voor uitkeringstrekkers en een daarvan is rijinstructeur worden. Bij m'n oude rijschool had je ook instructeurs van begin 20. Gewoon jonge jongens dus.

Btw. Krijg je het geld dat je hebt betaald voor je herexamen wel terug? Je zei dat het in je pakket zat?
pi_154376380
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 23:43 schreef Rick25 het volgende:
Bedankt man!

Ik zou mezelf geen zwak persoon noemen, in tegendeel zelfs, maar ook mijn vertrouwen ging er aan. Je neemt immers maar aan dat hij weet waarover hij praat en dat zijn woord de waarheid is. Hij is niet voor niets ooit geslaagd voor zijn instructeurs-opleiding.

Toch is wat ik hierboven zeg klaarblijkelijk niet altijd waar en heeft dat imo met eurootjes te maken
Ik noem jou dan ook zeker niet zwak; het is op zijn minst indrukwekkend te noemen dat je het hebt volgehouden tot het einde - waarvoor respect.

Welke bolide is het waarvan je je eigenaar gaat noemen als ik vragen mag?
pi_154376437
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 23:51 schreef Sander166 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!

Rijinstructeur worden stelt niks voor joh. Waar ik woon hebben ze projecten voor uitkeringstrekkers en een daarvan is rijinstructeur worden. Bij m'n oude rijschool had je ook instructeurs van begin 20. Gewoon jonge jongens dus.

Btw. Krijg je het geld dat je hebt betaald voor je herexamen wel terug? Je zei dat het in je pakket zat?
Goed dat je het zegt. Ik was zo blij dat ik daar niet eens meer aan gedacht heb. Ga er even achteraan.
pi_154376566
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 23:56 schreef DiceMan het volgende:

[..]

Ik noem jou dan ook zeker niet zwak; het is op zijn minst indrukwekkend te noemen dat je het hebt volgehouden tot het einde - waarvoor respect.

Welke bolide is het waarvan je je eigenaar gaat noemen als ik vragen mag?
Bedankt. Ach, ik kwam er gisteren achter dat hij niet BOVAG aangesloten is, het was vlak voor mijn examen dus ik kon niet veel anders. Ik heb me met tips uit deze reeks en filmpjes op Youtube zelf maar wat proberen bij te scholen en dat is aardig gelukt geloof ik. Mijn geld was al overgemaakt dus overstappen was niet echt een optie meer. Misschien dat ik onbewust toch wel zekerder was voor het examen dan ik zelf dacht.

Ik weet nog niet welke auto het gaat worden. Moet iets zijn waar 2 kinderwagens inpassen. Heb me nog niet echt georiënteerd omdat ik 'de goden niet wilde verzoeken' zeg maar.
pi_154379968
Ahh gefeliciteerd man! *O*
pi_154421206
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 22:31 schreef Rick25 het volgende:
Zoals jullie weten was vandaag mijn examen.

Gisteren had ik dus een blokuurtje. 2 Uur met die vent in de auto, man wat zag ik er alweer tegenop. Begon alweer snel hoor, reed weer op onbekend terein en op een gegeven moment zegt ie weet je dit of dat dorp te vinden. Ik zie de naam op een bord staan en zeg ja, waarna ik dat bord volg. "Heb ik je verdomme gezegd om daarheen te gaan?" "Ik vroeg alleen of je dat wist te vinden'"

Ja, toevallig op 20 meter voor de straat die je in moet om dat dorp daadwerkelijk in te rijden. Vind je het gek dat ik dan aanneem dat ik daarheen moet, als jij zo'n vraag stelt. Afijn, weer een en al ergernis in mijn hoofd waardoor ik weer de kleine foutjes opstapelde zoals ik altijd doe als hij zich zo gedraagt. Het vervelende is dat hij nooit aanmerkingen heeft op mijn rijden maar altijd op de kleine dingen die geen gevaar opleveren en ook niet belangrijk zijn op het examen. Dit levert zoveel ergernis bij me op dat ik foutje na foutje ga opstapelen. Geen gevaarlijke foutjes maar dingetjes zoals per ongeluk groot licht aandrukken wanneer ik mijn knipperlicht aan zet, dat soort werk.

Hele les heb ik me geërgerd, hele les heeft hij zich gedragen als een demoon. Dan duren 2 uur lang hoor en ik stapte, heel leuk een dag voor het examen, met een klotegevoel uit. Ook totaal geen zelfvertrouwen meer.

Vanmorgen voor het examen begon nog een uurtje gelest. Expres lang in bed blijven liggen. Als ik nog wat moe ben dan interesseert het me namelijk niet veel wat hij zegt. Het was dan ook een oor in ander oor uit en ik reed relaxed, mij niets van hem aantrekkende. Totdat we weer bij de snelweg kwamen waar hij me altijd afzeikt, terwijl de examinator tijdens een TTT zei dat mijn "snelweg-werk de perfectie benaderde", letterlijk.

Ik wilde uitvoegen. Binnen, buiten, schouder knipper en tijdens het daadwerkelijke uitvoegen zelf nog eens in de dode hoek gekeken. Je weet immers nooit of er niet opeens een politieauto oid naast je op de vluchtstrook aan komt razen. Fout volgens hem, en ja hoor, de resterende 30 minuten voordat ik naar het CBR moest rijden alleen maar weer gezeik, niks was meer goed.

Afijn, bij het CBR aangekomen liet hij me alleen naar binnen gaan. Hij moest nog even praten met een ras-genoot die ook instructeur was. Daar 30 minuten gewacht. Zenuwen bouwden zich op, maar echt zenuwen kon ik het ook weer niet noemen, meer gezonde spanning. Wij naar binnen na een half uur, vrouwelijke examinatrice. Kut dacht ik, vrouwen zijn bangeriger en dus strenger dan mannen. Nou ja, ff laten zien wat ik kan en dan maar aanhoren dat ik gezakt ben, met weer een woedende instructeur naast me, en dan maar overstappen en kijken wat ik zou regelen met herexamen.

Maargoed, we lopen naar buiten en vlak voordat ik mijn instructeur wil melden dat ik hem niet mee wil hebben zegt hij zelf al dat hij niet meegaat, terwijl hij dit normaal gesproken wel doet.

Blij als ik was stapte ik met die vrouw de auto in. Beetje stil vrouwtje, zelf maar wat praatjes aangeknoopt en interesse getoond in haar en haar werk. Als ze je mogen krijg je, mocht het op het randje zijn, sneller het voordeel van de twijfel. Dacht ik. Maargoed, we rijden bij het CBR weg en ik moest bij de uitrit linksaf. Ik blij want hierdoor zou ik de gevreesde rotonde ontlopen die 200 meter bij het CBR vandaag lag en waar er veel op zakken terwijl hun examen net 2 minuten bezig is. Heel jammer maar er was een vuilniswagen bezig met het optrekken van ondergrondse containers. Halve draai maken en toch op naar die gevreesde rotonde. Mensen die uit mijn stad komen weten wel welke ik bedoel en weten nu wel waar ik vandaan kom denk ik. Bij die rotonde aangekomen gewoon hardop gezegd dat ik voor het fietspad al zou gaan stoppen omdat anders gewoon absoluut niet te zijn is of er fietsers of brommers van rechts kwamen. Rotonde was leeg maar daar had ik maling aan, ik ken de horrorverhalen over die rotonde. Geen antwoord gehad, toch gewoon gedaan. Laten zien dat veiligheid bij mij boven alles gaat. Toen een nabijgelegen dorp ingereden. Geen enkele fout gemaakt en na wat 30 zones de snelweg op richting het CBR. Wel in de 30 zone de opmerking gehad dat ik iets sneller mocht rijden, wat voor mijn gevoel geen zin had omdat de drempels zo dicht op elkaar lagen en ik daar met 20 overheen moet. Snelweg ging goed, geen opmerkingen gehad en geen tips. Ondertussen wat interesse in dat vrouwtje getoond omdat ze zo stil was. Kom weer aan bij die rotonde. Dit keer van de andere kant waar alles wel goed te overzien was. Daarna in een vak vooruit inparkeren bij het CBR, erg scheef dus even achteruit en weer recht er in. goed kijken bij het uitstappen en de auto uit. Ze heeft ook bij het terug wandelen naar het gebouw geen woord gezegd dus mede in combinatie met de uitbarstingen van mijn instructeur elke keer zag ik de bui al hangen, helaas. We kwamen bij het tafeltje aan en ze stak gelijk haar hand uit. "Ruim voldoende, gefeliciteerd". Ik kon het niet geloven en kreeg verder geen enkele tip op opmerking mee, behalve dat ik op een bepaald punt een keer vergat naar rechts te kijken maar dat ik dat daarvoor en daarna wel gewoon goed deed. Zelf herinner ik me dat niet, maar lekker boeiend. Verder niets over mijn rijstijl, niets over vooruitkijken of inzicht, niets over snelheden en niets over snelwegen. Instructeur zat te lachen en gaf me gelijk een hand. Wilde gelijk een foto maken voor op zijn FB. Uit euforie en vanuit het ego daarmee ingestemd. Toen beet hij me nog even toe dat hij het niet verwacht had. Als ik er nu over nadenk denk ik "waarom eigenlijk niet, ik maak eigenlijk nooit rij- of kijktechnische fouten". Daarna gezegd dat ik blij was er van af te zijn en dat ik wel lopend de weg naar stadhuis en daarna huis zou vinden.

Ze heeft overigens geen situatiebevraging gedaan en ook hoefde ik niets te vertellen over de auto. Niks over onder de motorkap en ook niks over het dashboard en de lampjes. Dit hoorde volgens haar bij de vrijstelling

En damn wat ben ik blij. Binnen anderhalve maand in 1 keer geslaagd, met nog geen 25 lesjes! Zo onverwachts maar zo relaxed en goed gereden. Man wat zal die vent balen dat hij me nu niet leeg kan trekken met losse lessen en man wat zal hij balen dat hij na les 1 al het examen aangevraagd heeft. En oh wat ben ik blij dat ik hem NIET verteld heb dat ik in het verleden al gelest had, waar ik door privé omstandigheden toen mee gestopt ben.

Vandaag rijbewijs aangevraagd, verwachting is dat hij pas over 7 dagen klaar is omdat er een pokke weekend tussen zit.

Nu lekker autootje uitzoeken. Kunne er al 1 kopen/verzekeren/op naam zetten als je het fysieke pasje nog niet hebt?

En btw, mag ik in de volgende OP? Man ik kan niet uitleggen wat voor gevoel dit geeft. In 1 keer binnen 5 weken. WTF
Mooi om te horen dat je geslaagd bent. Heb je enige tips voor het kijkgedrag, zenuwen etc ?
  vrijdag 17 juli 2015 @ 23:41:42 #249
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_154429699
In ieder geval niet kijken voor het kijken; aka niet kijken voor het CBR! Maar voor jezelf. Kreeg op mijn derde examen een sneer van de examinator: Waarom kijk je zo overdreven, dat doe je in de lessen ook niet. Ga eens gewoon doen alsof je normaal rijdt.

Vraag maar eens aan je instructeur of je eens in zijn stoel mag zitten en mag kijken naar hoe hij dat doet, terwijl hij rijdt. Tien minuutjes of zo. Dan zie je wat zij allemaal zien, als zij in hun spiegels kijken. Ze zien je porem volledig, en letterlijke elke oogbeweging kunnen ze volgen vanuit die spiegeltjes. Daarom dragen examinatoren vaak een zonnebril. Zo verbergen ze, dat ze veel in die spiegel kijken om jouw kijkgedrag te kunnen beoordelen.

[ Bericht 47% gewijzigd door OudeBok op 18-07-2015 00:04:35 ]
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_154433048
Kijkgedrag gaat uiteindelijk om vergaren van informatie.
Als je bijvoorbeeld rechtsaf wil dan moet je willen weten of er misschien iets naast je rijdt, het binnenspiegel-buitenspiegel-schouder riedeltje is daarbij een hulpmiddel.
En als je niet actief bezig bent met waarnemen wat er om je heen gebeurt dan zal de examinator dat doorhebben ook al zit je de hele rit nee-schuddend achter het stuur.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')