abonnement Unibet Coolblue
pi_154417517
Achgos, de grote uittocht is bezig :D

Afscheid nemen is nooit leuk, zeker niet omdat jullie zo intensief bezig zijn geweest met de dekking, stamboom en whatnot. Kan me voorstellen dat er traantjes zijn gevloeid. :Y
Ik denk wel dat het steeds makkelijker wordt, dat afscheid nemen. En dat je behoefte aan updates ook wel zal afzwakken. Ik herken het wel hoor, je hoort zo graag hoe het met ze gaat. Maar ik druk mijn kittenbaasjes altijd op het hart dat ze gewoon moeten bellen als er iets is en verder vertrouw ik ze de zorg wel toe. Is altijd goed gegaan. En dat gaat bij jouw puppen vast ook zo.

Zit iedereen in de FB groep? Want dat maakt het een stuk makkelijker om info te delen. En updates zijn altijd leuk!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 17 juli 2015 @ 16:30:51 #252
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_154417606
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 16:17 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

De drie al uitgevlogen pups zitten in regio Utrecht, regio Rotterdam en regio Den Haag. Dan gaat er nog één naar Drenthe (Boris), één naar regio Tilburg en nog eentje richting regio Rotterdam. Oranje blijft in Twente wonen (ongeveer 25 minuten bij ons vandaan met de auto). Die laatste kunnen we dus nog regelmatig zien en misschien een keer afspreken om samen te wandelen of zo :)
Nou gelukkig geen Groningen of Zeeland of zo :D
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_154417853
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 16:26 schreef Cat22 het volgende:
Achgos, de grote uittocht is bezig :D

Afscheid nemen is nooit leuk, zeker niet omdat jullie zo intensief bezig zijn geweest met de dekking, stamboom en whatnot. Kan me voorstellen dat er traantjes zijn gevloeid. :Y
Ik denk wel dat het steeds makkelijker wordt, dat afscheid nemen. En dat je behoefte aan updates ook wel zal afzwakken. Ik herken het wel hoor, je hoort zo graag hoe het met ze gaat. Maar ik druk mijn kittenbaasjes altijd op het hart dat ze gewoon moeten bellen als er iets is en verder vertrouw ik ze de zorg wel toe. Is altijd goed gegaan. En dat gaat bij jouw puppen vast ook zo.

Zit iedereen in de FB groep? Want dat maakt het een stuk makkelijker om info te delen. En updates zijn altijd leuk!
Jep, allemaal in de FB groep (was een tip van Valerie.) dus ze kunnen ook elkaars updates lezen en foto's zien :) En ik kan iedereen tegelijk bereiken met één bericht/foto. Erg handig :Y

En ja, ik denk dat ik over een poosje wel genoeg heb aan één keer per maand/halfjaar/jaar een update met foto. Maar nu is het nog zo vers en ze zijn nog zo klein...

En wat toch ook wel een beetje meespeelt is dat ik/wij nog geruime tijd aansprakelijk zullen zijn bij heel veel dingen die eventueel mis kunnen zijn/gaan met de pup. Stel dat ze er nu de halve marathon mee zouden gaan lopen (bij wijze van spreken) en de pup heeft over 1,5 jaar ED of HD klachten, dan zijn wij degenen die daar voor moeten gaan betalen (en in het ergste geval aangeklaagd kunnen worden). Dat speelt toch ook wel mee bij mijn behoefte aan updates en het geven van tips, moet ik zeggen...

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 16:30 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Nou gelukkig geen Groningen of Zeeland of zo :D
Hehe, nee het kon nog verder weg inderdaad :P We hadden ook nog mensen uit Friesland, maar die vielen helaas net buiten de boot. En iemand uit Maastricht (en iemand uit België) die hadden gebeld en gemaild dat ze interesse hadden, maar die heb ik vanwege de afstand zelf maar een beetje afgewimpeld. Ik vond het ook zo sneu als die dat hele eind zouden rijden en we zouden dan uiteindelijk misschien iemand anders kiezen.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 17 juli 2015 @ 20:06:31 #254
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_154423173
Wat leuk, die updates en wat doen ze het goed, zeg! Wat een heerlijke pups! O+

Ik neig er ook steeds meer naar om toch ook voor een pup te gaan (wanneer heb je weer een nestje in de planning? :p ), maar ik ben een beetje bang dat het ook komt door de cuteness overload in dit topic, zeg maar. Daar moet ik een beetje voor waken, vrees ik :')
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 17 juli 2015 @ 20:46:11 #255
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_154424146
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 20:06 schreef LadyS het volgende:
Wat leuk, die updates en wat doen ze het goed, zeg! Wat een heerlijke pups! O+

Ik neig er ook steeds meer naar om toch ook voor een pup te gaan (wanneer heb je weer een nestje in de planning? :p ), maar ik ben een beetje bang dat het ook komt door de cuteness overload in dit topic, zeg maar. Daar moet ik een beetje voor waken, vrees ik :')
Zo herkenbaar dit :D _O-
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_154424564
Heerlijk dat ze zo fijn uitvliegen, naar zwaar geselecteerde baasjes maar hoe leeg straks, je huis na al dat drukke geteisem. En als ik zo alles lees en zie hoe het allemaal zo is gegaan kan ik me niet voorstellen dat er ook maar 1 baasje niet blij zal zijn met 1 van deze toffe pupjes.
Ik heb serieus zelden zoveel ohhhhhhh's en aaaaaaaaaaaaaaaah's versleten (in mijn uppie en zeker tegen man) of in een topic op welk forum ook, Ik zit compleet al af te kicken en hoewel man en ik geen grote hond willen zaten we beiden wel onwijs te kwijlen over de laptops al dat aandoenlijke, gekke, malle, aandoenlijke, wilde, ueberactieve, heerlijke spul.
Hoe jammer dat het straks echt over is, feel good topic 2015 pur sang ^O^
_O_
Waar het stinkt is het warm.
pi_154424641
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 20:46 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Zo herkenbaar dit :D _O-
Second that 8-)
Waar het stinkt is het warm.
pi_154425579
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 20:06 schreef LadyS het volgende:
Wat leuk, die updates en wat doen ze het goed, zeg! Wat een heerlijke pups! O+

Ik neig er ook steeds meer naar om toch ook voor een pup te gaan (wanneer heb je weer een nestje in de planning? :p ), maar ik ben een beetje bang dat het ook komt door de cuteness overload in dit topic, zeg maar. Daar moet ik een beetje voor waken, vrees ik :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 20:46 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Zo herkenbaar dit :D _O-
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 21:01 schreef knoblaucha6 het volgende:
Heerlijk dat ze zo fijn uitvliegen, naar zwaar geselecteerde baasjes maar hoe leeg straks, je huis na al dat drukke geteisem. En als ik zo alles lees en zie hoe het allemaal zo is gegaan kan ik me niet voorstellen dat er ook maar 1 baasje niet blij zal zijn met 1 van deze toffe pupjes.
Ik heb serieus zelden zoveel ohhhhhhh's en aaaaaaaaaaaaaaaah's versleten (in mijn uppie en zeker tegen man) of in een topic op welk forum ook, Ik zit compleet al af te kicken en hoewel man en ik geen grote hond willen zaten we beiden wel onwijs te kwijlen over de laptops al dat aandoenlijke, gekke, malle, aandoenlijke, wilde, ueberactieve, heerlijke spul.
Hoe jammer dat het straks echt over is, feel good topic 2015 pur sang ^O^
_O_
Haha, volgend nestje gaat allemaal naar Fok!kers? :P

Ja, dat wordt inderdaad even afkicken voor jullie denk ik ;) De pups worden nu alleen maar groter, en een volgend nestje is pas weer ergens volgend jaar in de planning. En dan moet ik eerst nog eens beslissen wat voor reu ik daar bij wil zoeken... Ik denk geen bruine maar misschien een gele (rode). Dat zouden (mocht dat doorgaan en als ik een goede kan vinden) dan zwarte pups worden :)

En kijk eens wat ik net nog kreeg O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ze stuurde ook nog een ultiem schattig filmpje van Zwart met zijn nieuwe vriendinnetje, een Labradorpup van een paar weken ouder, van vrienden van zijn nieuwe baasjes O+ Echt enorm leuk om te zien, hoe ze het naar hun zin hebben bij hun nieuwe baasjes. Mijn man (eigenlijk ook best een softie :P ) pinkte vanmiddag zelfs een traantje weg van al die verhalen en foto's van gelukkige baasjes met hun pups O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_154425915
Jouw man is dus een échte man O+
Jullie hebben (behalve ons hier dan :P) een boel mensen gelukkig gemaakt.
Volgend jaar weer, ja?
*doet vast een tvp-tje voor over een jaar*
Waar het stinkt is het warm.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 21:47:48 #260
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_154425946
Ohhhh, hij ziet er helemaal gelukkig uit! O+

Volgend jaar is prima :P Denk dat ik dan de knoop wel doorgehakt heb, haha. Je gaat dat dan toch weer allemaal posten, hè?

Waarom wil je een gele reu? Wil je per se zwarte pups? Kunnen die pups wel gele pups krijgen? /noob
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_154426101
Mag je al stemmen voor het meest cute topic van F&F FOK! 2015
O+
Waar het stinkt is het warm.
pi_154426169
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 21:47 schreef LadyS het volgende:
Ohhhh, hij ziet er helemaal gelukkig uit! O+

Volgend jaar is prima :P Denk dat ik dan de knoop wel doorgehakt heb, haha. Je gaat dat dan toch weer allemaal posten, hè?

Waarom wil je een gele reu? Wil je per se zwarte pups? Kunnen die pups wel gele pups krijgen? /noob
Ik voorzie een knoop en een hakschaar voor die knoop, ongeacht de kleur :P
Waar het stinkt is het warm.
pi_154426262
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 21:46 schreef knoblaucha6 het volgende:
Jouw man is dus een échte man O+
Jullie hebben (behalve ons hier dan :P) een boel mensen gelukkig gemaakt.
Volgend jaar weer, ja?
*doet vast een tvp-tje voor over een jaar*
Ja, volgend jaar weer als het aan mij ligt. Nori deed het super goed, ze vond het voor zover ik in kan schatten zelfs wel leuk toen ze eenmaal snapte wat de bedoeling was. En lichamelijk ging het ook echt prima met een voorspoedige dracht, soepele bevalling en ze zit nu bepaald niet onder haar startgewicht. Dus ze lijkt er (behalve een kloof in haar ene tepel en wat door hormonen veroorzaakte haaruitval) lichamelijk niets aan over te houden. Er moet wel minimaal 12 maand oid tussen de geboorte van dit nest en een eventueel volgend nest zitten, dus even kijken hoe dat uitkomt qua loopsheid. Wie weet volgend jaar een winternestje...

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 21:47 schreef LadyS het volgende:
Ohhhh, hij ziet er helemaal gelukkig uit! O+

Volgend jaar is prima :P Denk dat ik dan de knoop wel doorgehakt heb, haha. Je gaat dat dan toch weer allemaal posten, hè?

Waarom wil je een gele reu? Wil je per se zwarte pups? Kunnen die pups wel gele pups krijgen? /noob
Een gele reu, omdat ik zelf graag een gele (eigenlijk rode) pup wil. En als ik die uit Nori wil hebben, moet ik eerst een tussenstapje doen. Dus eerst Nori laten dekken door een gele/rode reu, een zwarte pup houden, en die dan weer laten dekken door een andere gele/rode reu, en dan heb ik eindelijk (hopelijk) een rode pup :P

Maar dan moet ik nog bedenken welke kant ik op wil, of ik een werkreu uitzoek of een showtype. Want als ik de pups als gewone huishond wil verkopen aan mensen is het wel handig als het geen echte stuiterballen zijn. Dus ik neig naar showreu. Maar daar zijn er niet zo veel van in Nederland, dus dat wordt zorgvuldig uitzoeken en kijken of het wel past. En kijken naar de voorouders en andere nakomelingen van die reu(en), om te zien of dat ook allemaal gezonde, leuke, mooie honden zijn. Dus duurt wel even nog ;)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 17 juli 2015 @ 21:59:23 #264
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_154426304
Oh volgend jaar winter komt hier waarschijnlijk ook goed uit :7
it's the map in my mind that sends me on my way.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 22:00:41 #265
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_154426355
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 21:54 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

Ik voorzie een knoop en een hakschaar voor die knoop, ongeacht de kleur :P
Haha, is het zo duidelijk :D
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_154426446
Miss, over ruim een jaar als het lukt, kan en mag denk ik dat je eventuele pupjes al bij FOK!kers kwijt bent ;)
Het is dat man en ik geen grote hond willen maar anders schreef ik me al in, zonder aarzelen (en ik weet zeker dat wij geselecteerd zouden worden want wij en hondjes, of liever: hondjes en wij, in die volgorde O+ )
Waar het stinkt is het warm.
pi_154426470
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 22:00 schreef LadyS het volgende:

[..]

Haha, is het zo duidelijk :D
Wel nee joh :*
Waar het stinkt is het warm.
pi_154426538


Alvast één foto af van de fotoshoot afgelopen maandag :D
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 17 juli 2015 @ 22:07:28 #269
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_154426597
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 21:57 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ja, volgend jaar weer als het aan mij ligt. Nori deed het super goed, ze vond het voor zover ik in kan schatten zelfs wel leuk toen ze eenmaal snapte wat de bedoeling was. En lichamelijk ging het ook echt prima met een voorspoedige dracht, soepele bevalling en ze zit nu bepaald niet onder haar startgewicht. Dus ze lijkt er (behalve een kloof in haar ene tepel en wat door hormonen veroorzaakte haaruitval) lichamelijk niets aan over te houden. Er moet wel minimaal 12 maand oid tussen de geboorte van dit nest en een eventueel volgend nest zitten, dus even kijken hoe dat uitkomt qua loopsheid. Wie weet volgend jaar een winternestje...

[..]

Een gele reu, omdat ik zelf graag een gele (eigenlijk rode) pup wil. En als ik die uit Nori wil hebben, moet ik eerst een tussenstapje doen. Dus eerst Nori laten dekken door een gele/rode reu, een zwarte pup houden, en die dan weer laten dekken door een andere gele/rode reu, en dan heb ik eindelijk (hopelijk) een rode pup :P

Maar dan moet ik nog bedenken welke kant ik op wil, of ik een werkreu uitzoek of een showtype. Want als ik de pups als gewone huishond wil verkopen aan mensen is het wel handig als het geen echte stuiterballen zijn. Dus ik neig naar showreu. Maar daar zijn er niet zo veel van in Nederland, dus dat wordt zorgvuldig uitzoeken en kijken of het wel past. En kijken naar de voorouders en andere nakomelingen van die reu(en), om te zien of dat ook allemaal gezonde, leuke, mooie honden zijn. Dus duurt wel even nog ;)
Dan heb je straks 4 labjes! O+
Wil je met Cookie ook een nestje?

En een kerstpupje in 2016 is wel leuk O+. Dat is nog wel anderhalf jaar wachten :o
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_154426734
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 22:07 schreef LadyS het volgende:

[..]

Dan heb je straks 4 labjes! O+
Wil je met Cookie ook een nestje?

En een kerstpupje in 2016 is wel leuk O+. Dat is nog wel anderhalf jaar wachten :o
Als Cookie gezond is en blijft, en een beetje goed opdroogt dan wil ik wat mij betreft daar ook wel een nestje mee ja :Y

En ja, dan zijn het 4 stuks. Maar dat is ook wel zo'n beetje de max denk ik... 't moeten er niet veel meer worden want dan passen ze niet meer in de huiskamer met z'n allen. Maar ik zou wel graag verder willen fokken met Nori, dus een dochter van haar houden (of twee dochters dus), en een kleindochter, en tzt daar weer een dochter van, etc. In mijn toekomstbeeld heb ik er een stuk of 4, met in ieder geval van elke kleur één. Dat lijkt me wel tof :P
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_154427490
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 22:11 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Als Cookie gezond is en blijft, en een beetje goed opdroogt dan wil ik wat mij betreft daar ook wel een nestje mee ja :Y

En ja, dan zijn het 4 stuks. Maar dat is ook wel zo'n beetje de max denk ik... 't moeten er niet veel meer worden want dan passen ze niet meer in de huiskamer met z'n allen. Maar ik zou wel graag verder willen fokken met Nori, dus een dochter van haar houden (of twee dochters dus), en een kleindochter, en tzt daar weer een dochter van, etc. In mijn toekomstbeeld heb ik er een stuk of 4, met in ieder geval van elke kleur één. Dat lijkt me wel tof :P
Jij hebt de ruimte, je hebt er verstand van, er een hart voor en jij doet geen rare dingen met je honden dus je oefent vast een beetje met "kleinkinderen" voor later en zo ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar het stinkt is het warm.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 22:36:58 #272
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_154427535
Nori als de matriarch van huize Isis :D. Leuk streven hoor. Gaat zo te lezen wel een paar jaar overheen ;)

Ik heb net zitten bedenken dat als we voor een pupje gaan, dat ik dan een "nestdekentje" ga haken, die ik bij de fokker (jullie dan dus wrs. :P) laat, en die dan weer meeneem als we hem/haar komen halen.
Ik heb dat wel eens gelezen, dat dat fijn is voor het pupje om iets met de nestgeur mee te nemen. Of is dat onzin/achterhaald?
:@
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 17 juli 2015 @ 22:38:15 #273
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_154427584
En Pip is wel een leuke naam toch? :@
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_154427602
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 22:36 schreef LadyS het volgende:
Nori als de matriarch van huize Isis :D. Leuk streven hoor. Gaat zo te lezen wel een paar jaar overheen ;)

Ik heb net zitten bedenken dat als we voor een pupje gaan, dat ik dan een "nestdekentje" ga haken, die ik bij de fokker (jullie dan dus wrs. :P) laat, en die dan weer meeneem als we hem/haar komen halen.
Ik heb dat wel eens gelezen, dat dat fijn is voor het pupje om iets met de nestgeur mee te nemen. Of is dat onzin/achterhaald?
:@
Ik denk zo maar dat jij alvast kunt beginnen met haken, je zit er in je hart al heel diep aan vast :*
Waar het stinkt is het warm.
pi_154427625
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 22:38 schreef LadyS het volgende:
En Pip is wel een leuke naam toch? :@
Yep :9
(ik heb al een naam voor een eventueel hondje voor als ooit ooit ooit en dan ook nog eens áls, al peins ik er nog steeds niet over om een ander hondje te nemen na Lot, maar toch al een naam......wij hondenmensen zijn toch soms ietwat vreemde wezens :@ )
Waar het stinkt is het warm.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 22:45:10 #276
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_154427844
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 22:38 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

Ik denk zo maar dat jij alvast kunt beginnen met haken, je zit er in je hart al heel diep aan vast :*
Ja, geloof het ook ja. O+

Sowieso ben ik niet zo goed in haakprojectjes afmaken, dus vroeg beginnen met dat dekentje is wel belangrijk. Anders is het over anderhalf jaar nog niet af.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_154427997
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 22:35 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

Jij hebt de ruimte, je hebt er verstand van, er een hart voor en jij doet geen rare dingen met je honden dus je oefent vast een beetje met "kleinkinderen" voor later en zo ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, uitbouwplannen voor de woonkamer hebben we toevallig al ja :+

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 22:36 schreef LadyS het volgende:
Nori als de matriarch van huize Isis :D. Leuk streven hoor. Gaat zo te lezen wel een paar jaar overheen ;)

Ik heb net zitten bedenken dat als we voor een pupje gaan, dat ik dan een "nestdekentje" ga haken, die ik bij de fokker (jullie dan dus wrs. :P) laat, en die dan weer meeneem als we hem/haar komen halen.
Ik heb dat wel eens gelezen, dat dat fijn is voor het pupje om iets met de nestgeur mee te nemen. Of is dat onzin/achterhaald?
:@
Ja, dit is een meerjarenplan uiteraard :7

En wat jij zegt kan prima inderdaad :Y wij geven elke pup een lapje mee (een gastendoekje) in de kleur van zijn of haar halsbandje (behalve Oranje, die krijgt een roze lapje. De Action had geen oranje handdoekjes :( ). Die lap heeft dan een tijdje in het nest gelegen en wrijf ik nog een keer extra over Nori heen, en dan gaat hij in een ziplockzakje mee in het puppypakket. 2 stellen hebben uit eigen beweging ook een speeltje meegenomen voor hun pup, en dat kregen ze dan weer mee terug naar huis samen met dat nestlapje. Althans, één stel kreeg het speeltje terug. Het andere stel kreeg een vervangende knuffel, want Nori had hun knuffel ontvoerd. We hebben overal lopen zoeken in huis en buitenshuis maar het ding was echt weg :')

Oh, en Pip is een prima naam wat mij betreft ;)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_154428187
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 22:45 schreef LadyS het volgende:

[..]

Ja, geloof het ook ja. O+

Sowieso ben ik niet zo goed in haakprojectjes afmaken, dus vroeg beginnen met dat dekentje is wel belangrijk. Anders is het over anderhalf jaar nog niet af.
Tip: ga geen dekentje haken als nestlap voor een pup. Dan is echt in een half uurtje een heel jaar werk naar de filistijnen ;( Ze lopen er mee te trekken, scheuren, rondracen... Dat is echt super zonde om daar veel tijd aan te besteden. Die lapjes van de Action zijn eigenlijk nog te duur voor hoe de pups er mee om gaan :P

Een knuffel haken zou misschien nog wel kunnen. Ik ben zelf niet zo'n crea bea, dus ik weet eigenlijk niet precies hoe dat werkt. Maar ik heb de indruk dat een gehaakte knuffel wat steviger is dan een gehaakt dekentje..?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 17 juli 2015 @ 23:07:39 #279
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_154428640
Een knuffel is wel sneller klaar ja. Heb hier een half afgemaakt konijn liggen met heel dik garen, die ook wel aardig stevig lijkt.

Dekentje heb ik nog nooit gemaakt, maar daar gaat idd een hoop tijd inzitten. Hoewel een lapje op gastendoekjesformaat ook zo gepiept is. Zeker met wat dikker garen.

Moet je mij horen. Ik heb het over een dekentje/knuffeltje/lapje haken voor Pippi de Puppy. :').
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 17 juli 2015 @ 23:25:50 #280
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_154429236
Ik vind gehaakt en gebreid spul echt een crime voor pups met scherpe nagels en scherpe tandjes, blijft snel haken en zo.
Billy had zo een babydekentje van zeeman in zijn puppypakket en die heb ik nog steeds, hij is al 8.5 inmiddels O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En zijn nijlpaardjesknuffel die hij meekreeg in zijn pakket heb ik ook nog, hij sabbelt er nog op net als toen ie pup was, doet ie alleen met dat ding O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 18 juli 2015 @ 07:14:25 #281
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_154433399
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 16:06 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Oh zo, ik vond het ook al gek :+

[..]

Tja, van Weil worden ze ook ziek als ze het krijgen. Het blijft een afweging, ik vind het zelf erg lastig. Maar als ik hier 's avonds uit het raam kijk en weer eens een dikke rat door de wei zie rennen neig ik toch naar wel inenten. Al zou ik daar als ik een zieke hond had gehad na een enting waarschijnlijk ook anders over denken...

Er zijn in de wereld meer dan 200 weil bacterien... leptop 4 dekt alleen de 4 meest voorkomende. Geeft alsnog niet echt bescherming en kan de hond nog steeds weil krijgen. Lepto 4 geeft geen enkele garantie dat de hond geen weil kan krijgen. Het leptop vaccin werkt niet echt preventief ook. Het geeft de hond namelijk maar een paar maanden redelijke bescherming, waarbij dus nogmaals geen enkele garantie gegeven kan worden dat de hond niet alsnog weil op loopt.

Bovendien vind ik het hele enten totaal achterhaald. Want je ent je dochter toch ook niet jaarlijks voor rode hond? Of de bof? Je geeft je kind eenmalig de kinder injecties en daarna mag haar imuumsysteem het zelf opknappen. Waarom zou dat anders moeten zijn bij honden? Waarom moeten honden jaarlijks of 3 jaarlijks geboosterd worden? Cellen hebben zoiets als een geheugen en ik ben van mening dat als je dat 1x hebt aangemaakt dmv een injectie (de kinder injectie) het imuumsysteem ten alle tijde terug kan vallen op het cel geheugen. Daarnaast geven heel veel dierenartsen (waaronder ook de mijne, die ik daar op heb aangesproken) de entingen samen met andere entingen. Weil icm de cocktail bv. Dat is helemaal geen goed idee.

Idiote is nog, dat de vaccins ook nog eens rotzooi bevatten die erbij wordt gedaan om het langer houdbaar te maken, pijnloos in te spuiten of te verdunnen :') Dus, nog meer troep in het lichaam.

Ik ben van mening dat als je een gezonde hond hebt, die je vers voert, goed in conditie houdt dmv beweging en op gewicht houdt, dat beest helemaal geen vaccinaties nodig heeft. Nou snap ik best dat je de pup entingen geeft (je als in de mensheid algemeen, niet jij), maar waarom bij elke enting daar ook weer weil bij moet zitten is mij een raadsel. Link heeft in zijn entingperiode 2x weil gehad zie ik. En al die 2x is Link niet in mijn beheer geweest. Dan wilde mijn DA hem op 12 weken weer weil geven, lepto 4 en die moest geboosterd worden :') Flikker op met je boosteren.

En dan hem op 1 jarige leeftijd laten titeren, titer zegt voldoende antistoffen, en dan een belletje krijgen : Ja nee, de titer zit fout want die is pas 100% betrouwbaar na de eerste booster cocktail :').

IMHO doe je met enten meer slecht dan goed. Netzoals tegen kennelhoest enten, kom op. Wij enten toch ook niet tegen astma of een verkoudheid?

Ontwormen doe ik ook niet. IMHO bestaat preventief ontwormen niet. Je ontwormt als je weet dat het beest wormen heeft, niet "omdat het wel eens zo zou kunnen zijn". Ik neem ook geen chemo omdat ik wellicht momenteel kanker zou kunnen hebben (je, extreme vergelijking, maar ik denk dat je mijn punt wel snapt).

Ik heb zo verschrikkelijk veel ellende gezien met enten. Bij Link die compleet over de zeik ging van de lepto 4 (neurologisch en lichamelijk. Bonken met zijn kop tegen de muur, rondjes draaien, kotsen, algeheel doodziek, ect), bij keizer van oh-oh en bij Boe, die er ook standaard he-le-maal ziek van werd en bulten kreeg waarvan ik serieus dacht dat het pure kanker gezwellen waren.

Dus nee, dan neem ik liever het kleine risico door niet te enten dan IMHO het veel grotere risico om mijn hond moedwillig rotzooi in te spuiten.

:)

Updates zijn kjoet O+
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zaterdag 18 juli 2015 @ 09:20:26 #282
386633 Adnap
I love Life !
pi_154433835
Ff inbreken.. kinderen krijgen wel degelijk herhalings prikken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Succes vandaag als er weer een paar gaan.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_154440823
Prachtig weer om de laatste pupjes met hun nieuwe baasjes naar huis te laten gaan, prachtig weer ook (want warm) om iets te gaan doen en dan kunnen beweren dat die druppels heus geen tranen zijn maar zweet ;)
Sterkte met het afscheid van de laatste (?) kleine gupjes.
(hoe vind je kleine meisje het eigenlijk als de pupjes weg gaan?)
Waar het stinkt is het warm.
pi_154442725
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 07:14 schreef Qwea het volgende:

[..]

Er zijn in de wereld meer dan 200 weil bacterien... leptop 4 dekt alleen de 4 meest voorkomende. Geeft alsnog niet echt bescherming en kan de hond nog steeds weil krijgen. Lepto 4 geeft geen enkele garantie dat de hond geen weil kan krijgen. Het leptop vaccin werkt niet echt preventief ook. Het geeft de hond namelijk maar een paar maanden redelijke bescherming, waarbij dus nogmaals geen enkele garantie gegeven kan worden dat de hond niet alsnog weil op loopt.
Nou ja, aangezien het de 4 meestvoorkomende bacteriën betreft, die samen de overgrote meerderheid vormen, is de kans natuurlijk wel redelijk klein dat de hond dan toevallig één van de 196 andere soorten oploopt (waarvan er voor zover ik begreep heel veel niet eens in NL voorkomen). Maar ja, een hond kan inderdaad nog steeds toevallig één van de andere soorten oplopen. En ik geloof dat ze ook alsnog één van die 4 soorten kunnen krijgen als ze ingeënt zijn, alleen veel milder en minder ernstig, als ze dan toevallig besmet raken.

quote:
Bovendien vind ik het hele enten totaal achterhaald. Want je ent je dochter toch ook niet jaarlijks voor rode hond? Of de bof? Je geeft je kind eenmalig de kinder injecties en daarna mag haar imuumsysteem het zelf opknappen. Waarom zou dat anders moeten zijn bij honden? Waarom moeten honden jaarlijks of 3 jaarlijks geboosterd worden? Cellen hebben zoiets als een geheugen en ik ben van mening dat als je dat 1x hebt aangemaakt dmv een injectie (de kinder injectie) het imuumsysteem ten alle tijde terug kan vallen op het cel geheugen.
Nee je ent niet jaarlijks bij mensen, maar je krijgt wel herhaalvaccinaties (zoals Adnap ook opmerkt). En voor bijvoorbeeld tetanus wordt je dus wel opnieuw ingeënt als je meer dan... 10? jaar geleden voor het laatst een vaccinatie hebt gehad en een risicovolle wond oploopt. Die geheugencellen zijn namelijk ook niet onfeilbaar, hoe lang ze precies werken is niet altijd duidelijk. En omdat het niet altijd bij iedereen even lang en goed werkt, zeker niet als je niet tussendoor op een natuurlijke manier geboosterd wordt waardoor die cellen een prikkel krijgen, krijg je dus soms een herhaalinjectie (een kunstmatige booster). Zodat je, als je dan in het wild de verwekker tegen komt, alsnog beschermd bent.

quote:
Daarnaast geven heel veel dierenartsen (waaronder ook de mijne, die ik daar op heb aangesproken) de entingen samen met andere entingen. Weil icm de cocktail bv. Dat is helemaal geen goed idee. Idiote is nog, dat de vaccins ook nog eens rotzooi bevatten die erbij wordt gedaan om het langer houdbaar te maken, pijnloos in te spuiten of te verdunnen :') Dus, nog meer troep in het lichaam.
Tja, het blijft natuurlijk wel het inbrengen van een lichaamsvreemde stof en het blijft een aanslag(je) op het immuunsysteem. Ik vind het zelf ook niet zo'n heel fijn idee of zo, het is niet dat ik juichend mijn honden (of mijn dochter, trouwens) laat inenten. Maar ik doe het toch vaak wel, met enig nadenken en beleid. Want al met al ben ik er wel van overtuigd dat vaccineren meestal meer voordelen dan nadelen heeft. Mits het wordt gedaan bij gezonde honden, en niet overmatig (niet elk jaar, niet voor dingen waar ze maar weinig/geen risico op lopen, dat soort dingen).

quote:
Ik ben van mening dat als je een gezonde hond hebt, die je vers voert, goed in conditie houdt dmv beweging en op gewicht houdt, dat beest helemaal geen vaccinaties nodig heeft. Nou snap ik best dat je de pup entingen geeft (je als in de mensheid algemeen, niet jij), maar waarom bij elke enting daar ook weer weil bij moet zitten is mij een raadsel. Link heeft in zijn entingperiode 2x weil gehad zie ik. En al die 2x is Link niet in mijn beheer geweest. Dan wilde mijn DA hem op 12 weken weer weil geven, lepto 4 en die moest geboosterd worden :') Flikker op met je boosteren.
2x Weil bij de puppyenting? Wanneer dan allemaal? Want met 6 weken is alleen Distemper en Parvo (cocktail) normaal gesproken, pas met 9 en 12 weken wordt Lepto bijgegeven voor zover ik weet.

En bij elke inenting Weil geven is normaal gesproken natuurlijk omdat Weil slechts een beperkte tijd optimaal werkt. Daarom moet je het eigenlijk in het (late) voorjaar geven, zodat de hond gedurende de zomer als het risico het grootst is volop beschermd is. Zo begreep ik het althans. Of je daar aan mee wilt doen ja of nee is natuurlijk een ander verhaal ;) Ik weet ook niet of ik dat zelf ga doen (elk jaar vaccineren voor Weil), maar ik zit wel een beetje met alle ratten hier in m'n achterhoofd. Ik zou het mezelf ook niet vergeven als één van de honden Weil op zou lopen omdat ik niet wilde laten vaccineren. Maar aan de andere kant, Rani is bv een aantal jaren niet gevaccineerd geweest, terwijl ze in die tijd wel o.a. in onze poel heeft gezwommen en ratten heeft gevangen en doodgebeten. Voldoende contact dus om blootgesteld te zijn geweest (ervanuitgaand dat 'onze' ratten besmet zijn). Kortom: ik weet het ook niet wat nou precies wijsheid is.

quote:
En dan hem op 1 jarige leeftijd laten titeren, titer zegt voldoende antistoffen, en dan een belletje krijgen : Ja nee, de titer zit fout want die is pas 100% betrouwbaar na de eerste booster cocktail :').

IMHO doe je met enten meer slecht dan goed. Netzoals tegen kennelhoest enten, kom op. Wij enten toch ook niet tegen astma of een verkoudheid?
Mwah, ik denk dat best veel mensen een vaccinatie tegen astma zouden willen halen als die beschikbaar was :P Maar ik snap je punt, ik ga daar Cookie ook niet tegen laten inenten. Maar mocht ze ooit ergens komen waar ze veel risico loopt (een pension oid) dan zou ik haar misschien wel laten vaccineren. Gewoon voor de zekerheid, want ze kunnen het ook met een geweldige weerstand alsnog oplopen en ze kunnen er best beroerd van zijn.

quote:
Ontwormen doe ik ook niet. IMHO bestaat preventief ontwormen niet. Je ontwormt als je weet dat het beest wormen heeft, niet "omdat het wel eens zo zou kunnen zijn". Ik neem ook geen chemo omdat ik wellicht momenteel kanker zou kunnen hebben (je, extreme vergelijking, maar ik denk dat je mijn punt wel snapt).
Ik snap je punt, ik ben er ook niet zo'n fan van. Maar de pups zijn wel op schema ontwormd, vanwege de spoelwormen die alle honden automatisch oplopen bij de geboorte. Dus besmet zijn practisch alle honden sowieso. Maar de wormen de in NL voorkomen zijn voor een gezonde hond zelf niet zo schadelijk zolang het een beetje binnen de perken blijft. Het is punt is volgens mij meer dat de spoelwormen voor mensen eventueel een risico zouden kunnen vormen. En als een wormeninfectie wel uit de hand loopt kan de hond zelf er wel echt ziek van worden. Maar in principe hoef je daar imo inderdaad niet 4x per jaar voor te ontwormen als de hond geen symptomen heeft en je het zelf niet nodig vindt (en je de poep opruimt en zo zodat anderen ook geen extra risico lopen).

quote:
Ik heb zo verschrikkelijk veel ellende gezien met enten. Bij Link die compleet over de zeik ging van de lepto 4 (neurologisch en lichamelijk. Bonken met zijn kop tegen de muur, rondjes draaien, kotsen, algeheel doodziek, ect), bij keizer van oh-oh en bij Boe, die er ook standaard he-le-maal ziek van werd en bulten kreeg waarvan ik serieus dacht dat het pure kanker gezwellen waren.

Dus nee, dan neem ik liever het kleine risico door niet te enten dan IMHO het veel grotere risico om mijn hond moedwillig rotzooi in te spuiten.

:)
Dat lijkt me ook verschrikkelijk om te zien als je hond er zo onder lijdt, als ik zoiets had meegemaakt zou ik misschien ook wel helemaal niet meer willen vaccineren. Maar bij ons heeft er nooit een hond last gehad van een vaccinatie, en ik ken ook geen honden die er iets van hebben gekregen in mijn omgeving. Dus voor mij slaat de risicoafweging vooralsnog door naar de andere kant.

quote:
Updates zijn kjoet O+
Thanks ;)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 18 juli 2015 @ 19:02:36 #285
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_154443041
Krijgt Cookie eigenlijk nog een roepnaam? Of wordt Cookie de roepnaam
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_154443232
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 09:20 schreef Adnap het volgende:
Ff inbreken.. kinderen krijgen wel degelijk herhalings prikken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Succes vandaag als er weer een paar gaan.
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 17:20 schreef knoblaucha6 het volgende:
Prachtig weer om de laatste pupjes met hun nieuwe baasjes naar huis te laten gaan, prachtig weer ook (want warm) om iets te gaan doen en dan kunnen beweren dat die druppels heus geen tranen zijn maar zweet ;)
Sterkte met het afscheid van de laatste (?) kleine gupjes.
(hoe vind je kleine meisje het eigenlijk als de pupjes weg gaan?)
Inderdaad prachtig weer, en bedankt voor de succeswensen :)

Inmiddels hebben we weer een familie en twee stellen heel erg blij gemaakt met hun liefste puppy O+ En geen traantjes gelaten deze keer gelukkig ;)

Foto's van vanochtend, pupjes met hun nieuwe familie :)

Oranje (blijft hier in Twente wonen, hopelijk zien we haar over een week of twee weer)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lichtblauw (richting Rotterdam verhuisd)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En Paars (richting Tilburg verhuisd)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iedereen was echt super blij met de pup O+ Van de mensen van Oranje kregen we zelfs een bedankpakketje met wat lekkers voor Nori, lekkere speciale zeep voor ons en een boekje (van Sesamstraat, over Cookiemonster :D ) voor Peuter. Met daarbij een heel lief kaartje dat ze zo blij zijn met hun pup en met ons, en dat ze geen beter nestje hadden kunnen wensen O+ Hoe lief is dat O+

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 19:02 schreef Valerie. het volgende:
Krijgt Cookie eigenlijk nog een roepnaam? Of wordt Cookie de roepnaam
Cookie heet gewoon Cookie (of Koekje). Haar stamboomnaam hebben we uitgezocht bij de roepnaam die we al hadden :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 18 juli 2015 @ 19:16:17 #287
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_154443456
Wat zal het rustig zijn in huis :o
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_154443672
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 19:16 schreef LadyS het volgende:
Wat zal het rustig zijn in huis :o
Ach, we zitten hier momenteel met 4 volwassenen, een peuter, 3 katten, 3 volwassen honden en 2 pups. Rustig is relatief :+

Maar het is wel een stuk rustiger dan het was, ja ;)

Maar ook wel lekker eigenlijk, zeker omdat ik er wel vertrouwen in heb dat alle andere pups helemaal op hun plekje zijn nu O+ En ik heb er wel zin in dat het normale leven weer begint, lekker trainen met Cookie, geen uitgebreide schoonmaaksessies meer elke ochtend, en alle puppy-gerelateerde spullen (lees: zooi) eindelijk opruimen :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_154447066
Eindelijk weer "rust" in huis en ja, relatief dus maar toch een beetje leeg denk ik zo.
Ik vroeg het al maar dat verzandt in een regen van drukte en zo maar: hoe vindt je kleine meisje het, al die extra knuffels weg, mist ze al dat levende speelgoed?
En Cookie, zoekt die de broertjes en zusjes of vindt die de rommelmakers en aandacht inpikkers wel best nu die weg zijn :P
(en wanneer wordt de laatste pup gehaald?)
Waar het stinkt is het warm.
  zaterdag 18 juli 2015 @ 21:30:10 #290
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_154447574
Hoeveel kost een labrador met stamboom als richtprijs? Twijfel tussen een bruine labrador of een pit met stamboom.

[ Bericht 35% gewijzigd door MisterJ.Lo op 18-07-2015 21:38:02 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_154448267
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 21:14 schreef knoblaucha6 het volgende:
Eindelijk weer "rust" in huis en ja, relatief dus maar toch een beetje leeg denk ik zo.
Ik vroeg het al maar dat verzandt in een regen van drukte en zo maar: hoe vindt je kleine meisje het, al die extra knuffels weg, mist ze al dat levende speelgoed?
En Cookie, zoekt die de broertjes en zusjes of vindt die de rommelmakers en aandacht inpikkers wel best nu die weg zijn :P
(en wanneer wordt de laatste pup gehaald?)
Peuter wil steeds foto's van de puupies zien op de laptop ("waah dlie puupies nouw?" (=waar zijn de drie puppy's nou?) "Losie (Rosie) fotoo van puupies kijken"). Maar missen doet ze ze niet echt. We hebben er natuurlijk ook nog twee, dus nog steeds wat te spelen. Ze vindt ze eerlijk gezegd op dit moment ook niet zo heel erg leuk, althans niet als ze los zijn. Dan storten ze zich als ze te dicht bij komt namelijk op haar met onverholen Labrador-enthousiasme maar helaas ook met scherpe nageltjes en tandjes. En dat is niet zo heel leuk als je twee bent en zo'n puppy meer dan half zo groot is als jij :P

Cookie (en Nori en Boris) missen de andere pups ook niet. Alleen toen Oranje vanochtend weg ging zag ik Nori heel even op de bank staan en naar buiten kijken toen hun auto weg reed. Maar verder heb ik zowel haar als de twee overgebleven pups niet op 'missen' kunnen betrappen. Het gaat allemaal wel heel natuurlijk zo eigenlijk, alsof het niet anders geweest is :) En Rani en Puck zie ik bij kans bijna een zucht van opluchting slaken, die zijn alleen maar blij dat het er steeds minder worden :P

De laatste pup (Boris, voorheen puppy Groen) gaat 3 augustus weg. Dat duurt nog twee weken dus :)

quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 21:30 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Hoeveel kost een labrador met stamboom als richtprijs? Twijfel tussen een bruine labrador of een pit met stamboom.
Nou, dat zijn wel twee heel verschillende keuzes... Ik weet niet hoe duur een pitbull is (en of je die in NL überhaupt met een erkende FCI stamboom kan kopen) maar ik denk dat je in ieder geval de beslissing niet van de prijs af moet laten hangen :P Qua karakter zijn het behoorlijk verschillende honden, zeker in hond-hond contact zijn ze enorm anders. Labs zijn (als ze goed opgevoed zijn) vriendelijk en sociaal tegen andere honden (de minder goed opgevoedden zijn soms hooguit wat lomp), en het zijn in de regel geen honden die de confrontatie zoeken. Bij pits is dit toch wel anders, hond-hond contact blijft daar toch altijd een tikje lastig. Ze zijn nogal scherp op andere honden vaak, zeker andere dominante honden, en gaan dan een confrontatie niet zomaar uit de weg. En mensen bekijken je ook anders als je met een Lab loopt dan als je met een pit loopt. Maar goed, dat even terzijde :P

Wat betreft Labradors: de prijs hangt een beetje af van wat je wilt en wat je belangrijk vindt. Als je alleen een hond met stamboom wilt dan kun je ze misschien op MP al wel vinden voor iets van 600-750 euro of zo. Als je er één wilt die via de regels van de rasvereniging (die regels hebben betrekking op o.a. de gezondheidstesten die de ouderdieren dan moeten hebben gehad) is gefokt dan zit je al gauw aan de 900 euro. De onzen kostten 950, maar ik heb ook gehoord van fokkers die tot 1200 euro vragen voor een 'gewone' Labradorpup. Het verschilt dus nogal.

Ik kan je aanraden om vooral meerdere fokkers te bezoeken, en te kijken naar hun honden en te informeren hoe zij werken en wat ze belangrijk vinden. Bedenk ook zelf voor je er heen gaat wat jij belangrijk vindt, en wat je graag wilt weten van de fokkers. En dan kiezen voor de mensen die goed antwoord geven op jouw vragen en waar je een goed gevoel bij hebt :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 18 juli 2015 @ 22:01:15 #292
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_154448409
Charlie was 750 bijna 7 jaar geleden, gaan de Goldens ondertussen ook de kant van 1000 op? Ik vind het nogal wat. 750 leek me een mooie prijs.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_154449081
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 22:01 schreef Valerie. het volgende:
Charlie was 750 bijna 7 jaar geleden, gaan de Goldens ondertussen ook de kant van 1000 op? Ik vind het nogal wat. 750 leek me een mooie prijs.
Geen idee hoe die prijstechnisch er voor staan... Ik zou voor een beetje aardig gefokte rashond tegenwoordig wel rekening houden met ongeveer 1000 euro ja. Wie weet valt het dan mee :P Al ben je bij een echt moderas zoals tegenwoordig bv een chihuahua nog véél duurder uit natuurlijk. Misschien staat er op de website van de rasvereniging van de goldens wel een richtprijs?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 18 juli 2015 @ 22:32:12 #294
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_154449340
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 22:23 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Geen idee hoe die prijstechnisch er voor staan... Ik zou voor een beetje aardig gefokte rashond tegenwoordig wel rekening houden met ongeveer 1000 euro ja. Wie weet valt het dan mee :P Al ben je bij een echt moderas zoals tegenwoordig bv een chihuahua nog véél duurder uit natuurlijk. Misschien staat er op de website van de rasvereniging van de goldens wel een richtprijs?
We brachten vandaag wat voer en speelgoed naar het asiel, en daar gingen ze op een gegeven moment oa een chihuahua uitlaten. Zo sneu, zon klein snuitje en zo'n gigantische ronde kop ;(
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_154449447
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 22:32 schreef Valerie. het volgende:

[..]

We brachten vandaag wat voer en speelgoed naar het asiel, en daar gingen ze op een gegeven moment oa een chihuahua uitlaten. Zo sneu, zon klein snuitje en zo'n gigantische ronde kop ;(
Je hebt ze ook fatsoenlijk in proportie, maar echt 90-95% van alle chihuahua-achtigen die je ziet zijn de marktpl-versie, en zonder stamboom. 'Men' vindt dat schattig, zo'n rond koppie, dus dat wordt geproduceerd. En dan voor een iets zachter prijsje van de hand gedaan dan de 'echten', en dan komen ze na een tijdje in het asiel omdat Jay-Layno en Priscillya hem toch niet zo goed op konden voeden ;(
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 18 juli 2015 @ 22:41:07 #296
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_154449613
Volgens mij gaan ze zelfs stamboomloos nog voor 800 euro ofzo :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_154449790
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 22:41 schreef Valerie. het volgende:
Volgens mij gaan ze zelfs stamboomloos nog voor 800 euro ofzo :')
Ik kijk nooit op MP omdat ik daar depressief van wordt :') maar ik geloof je graag. Zolang er vraag is wordt er geproduceerd.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_154449807
En, nu we er toch bijna zijn...
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_154449822
Laten we deze
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_154449831
Dan ook maar even
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')