abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_154013786
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:53 schreef zeefje het volgende:

[..]

Ik wil even als lurker hierop reageren. Ik bijt ook al mijn hele leven op mijn vingers. Ook Tot bloedens toe. De pijn voel ik niet meer. Ik ben gaan nadenken en bij mij komt het voort uit onrust. Misschien een idee om te kijken waar het bij haar vandaan komt, misschien lukt het om af te leiden of met haar in gesprek te gaan? (Ik weet niet in hoeverre dat mogelijk is omdat ik niet weet hoe oud ze is )

Inmiddels zijn we 20 jaar verder. Nog steeds korte nagels. Alle middels geprobeerd (ao bytex en vingera afplakken ) maar ik heb het maar gewoon geaccepteerd.
Tnx! Onrust, tic, spanning, bij van alles is het. Afleiden, in gesprek gaan geprobeerd. Maar het helpt niks. Hiervoor was het haar kleding waar ze gaten in beet. Ze is trouwens 9 en heeft pdd nos en adhd.
  donderdag 2 juli 2015 @ 20:25:36 #127
35189 Troel
scherp en bot
pi_154013886
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:22 schreef Poesopstokje het volgende:
Nijna en Livelink; wat een stress weer.. M heeft bijna vakantie, hopelijk geeft dat wat verlichting :)

Stomme vraag; krijgen jullie geen gedoe met de leerplichtambtenaar? Ik lees regelmatig dat M en J thuis blijven of eerder opgehaald worden.
Voor mij compleet begrijpelijk, maar wat vindt zo'n instantie er van?
Hier snappen school en voogd het totaal niet helaas. Maar inderdaad wat livelink zegt: als er een ambtenaar op de stoep staat is het echt wel uit te leggen (alhoewel Ruben wel meegaan boodschappen doen soms). Overigens is de leerplichtambtenaar hier wel redelijk op de hoogte voor wat betreft Ruben. Jochem heeft veel minder last van "ik-trek-het-niet-dagen".
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 2 juli 2015 @ 20:26:06 #128
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_154013903
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 20:22 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Tnx! Onrust, tic, spanning, bij van alles is het. Afleiden, in gesprek gaan geprobeerd. Maar het helpt niks. Hiervoor was het haar kleding waar ze gaten in beet. Ze is trouwens 9 en heeft pdd nos en adhd.
Dezelfde stoornissen als mij.

Als ze helemaal ontspannen is heeft ze het dan ook? Ik nl soms wel, uit verveling

Bij mij was het soms een circel ; onrust -bijten - werd erop aangesproken - nog meer onrust - nog meer bijten. Dus soms werkte het dus erg averechts.

Bytex al geprobeerd of gaat ze aan weer in haar kleren bijten? :{
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_154014225
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:49 schreef livelink het volgende:
Wij hebben een tijd vrijstelling gehad van de leerplicht. In die tijd ging hij wel naar school, maar het ging ook heel regelmatig niet. Die vrijstelling hebben we nu niet meer, maar ik maak me er ook niet druk over. Als de leerplichtambtenaar langskomt is hij gewoon thuis en kan ik uitleggen dat het niet ging.

En misschien meldt school hem wel ziek op die dagen? Ik meld altijd eerlijk dat ik hem thuis hou omdat het niet gaat en niet omdat hij ziek is. Hoe school dat verder registreert weet ik eigenlijk niet.
quote:
7s.gif Op donderdag 2 juli 2015 20:25 schreef Troel het volgende:

[..]

Hier snappen school en voogd het totaal niet helaas. Maar inderdaad wat livelink zegt: als er een ambtenaar op de stoep staat is het echt wel uit te leggen (alhoewel Ruben wel meegaan boodschappen doen soms). Overigens is de leerplichtambtenaar hier wel redelijk op de hoogte voor wat betreft Ruben. Jochem heeft veel minder last van "ik-trek-het-niet-dagen".
Duidelijk :)
Fijn dat er toch wel enig begrip voor te vinden is Livelink! Zo blijft het voor zowel J als school áls jij dragelijk. J heeft volgende week vakantie? Of moet hij nog twee weken?

Troel; wat is precies hun probleem? En zit R op een speciale school of op het reguliere onderwijs?
  donderdag 2 juli 2015 @ 20:39:43 #130
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_154014279
quote:
7s.gif Op donderdag 2 juli 2015 20:25 schreef Troel het volgende:

[..]

Hier snappen school en voogd het totaal niet helaas. Maar inderdaad wat livelink zegt: als er een ambtenaar op de stoep staat is het echt wel uit te leggen (alhoewel Ruben wel meegaan boodschappen doen soms). Overigens is de leerplichtambtenaar hier wel redelijk op de hoogte voor wat betreft Ruben. Jochem heeft veel minder last van "ik-trek-het-niet-dagen".
Hebben jullie al wel eens bezoek gehad van de leerplichtambtenaar dan, Troel? Wij hebben nooit contact gehad hier. Die vrijstelling toendertijd was vanuit school aangevraagd. Vervelend dat je voogd en school het niet begrijpen. Is dat een voogd die aangewezen is of heb je die zelf uitgezocht? Als je niet wil antwoorden, begrijp ik dat ook.

Manlief is net met Job naar het zwembad vertrokken. Hopelijk komt hij in een wat beter humeur na wat lichamelijke activiteit.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_154014471
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 20:26 schreef zeefje het volgende:

[..]

Dezelfde stoornissen als mij.

Als ze helemaal ontspannen is heeft ze het dan ook? Ik nl soms wel, uit verveling

Bij mij was het soms een circel ; onrust -bijten - werd erop aangesproken - nog meer onrust - nog meer bijten. Dus soms werkte het dus erg averechts.

Bytex al geprobeerd of gaat ze aan weer in haar kleren bijten? :{
Bytex geprobeerd, maar maakt haar niks uit.
  donderdag 2 juli 2015 @ 21:03:36 #132
35189 Troel
scherp en bot
pi_154014957
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 20:39 schreef livelink het volgende:

[..]

Hebben jullie al wel eens bezoek gehad van de leerplichtambtenaar dan, Troel? Wij hebben nooit contact gehad hier. Die vrijstelling toendertijd was vanuit school aangevraagd. Vervelend dat je voogd en school het niet begrijpen. Is dat een voogd die aangewezen is of heb je die zelf uitgezocht? Als je niet wil antwoorden, begrijp ik dat ook.

Manlief is net met Job naar het zwembad vertrokken. Hopelijk komt hij in een wat beter humeur na wat lichamelijke activiteit.
Ik heb veel contact gehad met de leerplichtambtenaar toen ze op school met een project begonnen waar ik echt niet achter kon staan. Met name om uit te zoeken of ik in mijn recht zou staan als ik Ruben daarom thuis zou houden. Behalve dat het qua geloofsovertuiging totaal niet aansluit, was het programma ook totaal niet geschikt voor autisten.

Voogd is aangesteld, het schijnt ook de beste bij deze instantie te zijn op het gebied van autisme. Als ik haar niveau van kennis moet aanduiden op een schaal van 1 tot 10 dan... Nou ja, je snapt me al wel denk ik he :+ Gelukkig heb ik wel mensen in mijn omgeving die wel hoog scoren op die schaal :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_154015560
quote:
7s.gif Op donderdag 2 juli 2015 21:03 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik heb veel contact gehad met de leerplichtambtenaar toen ze op school met een project begonnen waar ik echt niet achter kon staan. Met name om uit te zoeken of ik in mijn recht zou staan als ik Ruben daarom thuis zou houden. Behalve dat het qua geloofsovertuiging totaal niet aansluit, was het programma ook totaal niet geschikt voor autisten.

Voogd is aangesteld, het schijnt ook de beste bij deze instantie te zijn op het gebied van autisme. Als ik haar niveau van kennis moet aanduiden op een schaal van 1 tot 10 dan... Nou ja, je snapt me al wel denk ik he :+ Gelukkig heb ik wel mensen in mijn omgeving die wel hoog scoren op die schaal :P
Zou je willen delen wat dat project precies inhield? Ben wel nieuwsgierig.
  donderdag 2 juli 2015 @ 21:58:48 #134
11682 Moonah
Jolie femme
pi_154016743
Ik denk SPBS (gedragsprogramma dat heel erg met beloningen werkt).
Ik ben wel benieuwd naar wat de ondewijsambtenaar daarvan zei Troel. :)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_154017664
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:22 schreef Poesopstokje het volgende:
Nijna en Livelink; wat een stress weer.. M heeft bijna vakantie, hopelijk geeft dat wat verlichting :)

Stomme vraag; krijgen jullie geen gedoe met de leerplichtambtenaar? Ik lees regelmatig dat M en J thuis blijven of eerder opgehaald worden.
Voor mij compleet begrijpelijk, maar wat vindt zo'n instantie er van?
M. hoeft alleen morgenochtend nog, ze is niet te genieten. Een van de weinige momenten dat ze nog wel iets wil vertellen is als je haar onder haar voeten "kriebelt"/masseert, dan komt er nog wel eens wat ;). Dus net toen ze in bed lag nog even gevraagd of de nieuwe juf haar aardig leek, of ze nog iets hadden gedaan bij haar. Een soort voorstelrondje van wat ik begreep. En ze hadden mogen opschrijven wat voor juf ze graag wilden (ze wil graag een lieve juf ;) ) .
We zien wel na de vakantie.

Wij hebben nog nooit iets gehad met de leerplichtambtenaar, ik denk dat school M. dan ziek meldt ofzo. Geen idee. De juffen begrepen het over het algemeen ook wel, ze zagen zelf toen met kerst bijvoorbeeld ook wel dat het echt niet ging.
Mocht er een leerplichtambtenaar aan te pas komen, zien we dat dan wel weer. Ik denk dat het wel uit te leggen is. En school weet ook dat we haar niet zomaar thuishouden, maar ik weet dus niet hoe ze het registreren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 2 juli 2015 @ 22:40:21 #136
35189 Troel
scherp en bot
pi_154018063
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 21:58 schreef Moonah het volgende:
Ik denk SPBS (gedragsprogramma dat heel erg met beloningen werkt).
Ik ben wel benieuwd naar wat de ondewijsambtenaar daarvan zei Troel. :)
Nee, niet SPBS :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 2 juli 2015 @ 22:44:38 #137
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154018200
Laatste schooldag voor jen, en nu al in de stress over groep 4.

Ik zal van de week eens even een gesprekje houden met dr om wat rust in het hoofdje te krijgen.

Onze school werkt ook ernorm met beloningen. Jen ziet het als falen als ze niet tot de beloonde kinderen hoort. Ze wordt er juist erg onzeker van.

In mn vakantie moet ik er ook nog achteraan dat de indicatie bij school komt, dat stuk zou 2 weken terug al geregeld worden... Anyway, haar oude kleuterjuf gaat waarschijnlijk de extra begeleiding doen, erg fijn want niet weer een nieuw gezicht.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_154024240
Tico, nu al stress voor groep 4... ik hoop dat een gesprekje Jen wat rust in dr koppie geeft. Want anders duurt 6 weken wel lang...
Ik ben blij dat ze bij ons op school niet zo met beloningen werken.
Lekker dat de oude kleuterjuf de begeleiding gaat doen, vertrouwd gezicht is wel fijn.
M. is afgelopen 2 jaren geholpen met haar extra werk door dezelfde juf, ik hoop dat die er na de zomer weer is om daarmee te helpen.

Ik zat gisteren nog even te kijken in de werkboekjes e.d. van M. en dan zie ik toch wel dingen dat ik denk: doen jullie hier nu wat mee of wat denken jullie er eigenlijk van?
Bijvoorbeeld een opdracht bij een leesboek, waarbij M. dan een informatief boekje kiest. En juf LEES onderstreept... Je leest toch in elk boek??? Dat ik me afvraag of M. wel heeft begrepen wat juf bedoelde, ik was er natuurlijk niet bij...
En zo waren er nog wel dingen. Maar goed, volgend schooljaar verder. Om 12 uur is het eerst vakantie.
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 3 juli 2015 @ 09:43:50 #139
35189 Troel
scherp en bot
pi_154024594
Ik denk dat ik in zo'n geval zou uitleggen wat men een leesboek noemt en wat men een informatief boek noemt ;)

Het Nederlandse woord 'leesboek' is ook gewoon een raar woord als je erover na gaat denken. Als je dan nog verder nadenkt, kom je ook uit bij prentenboeken, stripboeken en dergelijke. Misschien gewoon eens zo'n overzichtje maken met haar?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 3 juli 2015 @ 18:10:27 #140
11682 Moonah
Jolie femme
pi_154036469
quote:
7s.gif Op donderdag 2 juli 2015 22:40 schreef Troel het volgende:

[..]

Nee, niet SPBS :)
Sorry Troel, ik praatte ook voor mijn beurt.
Overigens ben ik wel benieuwd hoe je dat nu is bevallen... Wellicht een updateje in dat betreffende topic?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_154042045
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 09:43 schreef Troel het volgende:
Ik denk dat ik in zo'n geval zou uitleggen wat men een leesboek noemt en wat men een informatief boek noemt ;)

Het Nederlandse woord 'leesboek' is ook gewoon een raar woord als je erover na gaat denken. Als je dan nog verder nadenkt, kom je ook uit bij prentenboeken, stripboeken en dergelijke. Misschien gewoon eens zo'n overzichtje maken met haar?
Ja, ik denk dat ik het er nog wel eens met haar over ga hebben. Maar eerst even rust.
Ik zag het pas gisteravond, anders had ik het ook nog wel nagevraagd op bij juf of ze er meer mee gedaan heeft dan het alleen onderstrepen.

Maar het is nu vakantie :D. Ze was er echt wel aan toe, hoorden we ook van juf.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 4 juli 2015 @ 08:38:06 #142
35189 Troel
scherp en bot
pi_154052472
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 18:10 schreef Moonah het volgende:

[..]

Sorry Troel, ik praatte ook voor mijn beurt.
Overigens ben ik wel benieuwd hoe je dat nu is bevallen... Wellicht een updateje in dat betreffende topic?
Valt weinig over up te daten, de school heeft het wel doorgevoerd, maar is er vrij weinig mee gaan doen. Enige dat daadwerkelijk anders is, is dat ze niet meer in een rij bij de deur hoeven te staan als de bel gaat, maar dat ze zelf netjes naar binnen moeten.
Het mooie van PBS, dat het niet meer uitmaakt welke leerkracht je hebt omdat overal hetzelfde zou gelden, is iets waar school behoorlijk in gefaald is, dat hadden ze zelf al vrij snel door. Ze zijn toen in gaan zetten op een identiteitsproject *) *)

Voor zover ik weet zijn ze in de klas ook vrij snel weer van het belonen afgestapt, in het begin hoorde ik Ruben nog wel eens over "ja, maar ik had voor filmpunten gestemd, maar de meeste waren voor buitenspeelpunten". Toen hij er eenmaal achter was dat hij nooit beloond zou worden op de manier die hij zou willen, was het (zoals ik al verwacht had) vrij snel over :P

(Ik zou denk ik zelf gewoon in zo'n geval tellen hoeveel kinderen het een, hoeveel kinderen het ander, die punten bijhouden en bij zoveel punten is het extra tijd voor dat, maar dat je dus wel ook de punten van de minderheid laat oplopen zodat ook die kinderen uiteindelijk hun beloning krijgen. Ik gok echt dat de school tegen dat soort dingen aan is gelopen. Het idee is leuk, maar met de uitvoering heb je echt wel flink wat zaken waar je tegen aanloopt en waar je echt over na moet denken.)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 4 juli 2015 @ 09:39:50 #143
35189 Troel
scherp en bot
pi_154052851
Ow, het ging trouwens om Rots en Water ;)

Autisten aanleren hoe zij moeten reageren onder een bepaalde spanning werkt alleen als je ze het aanleert terwijl ze die spanning ervaren. Door ze gewoon mee te laten doen in het programma leren ze wel wat ze moeten doen, maar kunnen ze het alsnog niet uitvoeren op het moment suprême. Dat beseffen ze ook, waardoor ze dus donders goed beseffen dat ze het buitenbeentje zijn. Er zijn daarom aangepaste cursussen, maar helaas werd dat op school niet gedaan (wellicht dat ik dan nog over de geloofskwestie heen had kunnen stappen, omdat het dan wel tot nut zou zijn).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_154052907
Tjonge Troel... waar ik me dan nog het meest over verbaas is dat stukje dat juf Ruben in de rij had staan met gymtasje en op het moment dat ze jou in het oog kreeg, hem weer naar binnen stuurde. Wat stiekem... als je er niet had gestaan had hij dus gewoon mee gemoeten...
En dat laatste stukje... :{ . Lag dat aan degenen die die training gaven of denk je dat dat over het algemeen de gang van zaken is van zo'n rots en water training?
Wat jammer om zo de plank mis te slaan eigenlijk.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 4 juli 2015 @ 10:21:13 #145
35189 Troel
scherp en bot
pi_154053259
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 09:46 schreef Nijna het volgende:
Tjonge Troel... waar ik me dan nog het meest over verbaas is dat stukje dat juf Ruben in de rij had staan met gymtasje en op het moment dat ze jou in het oog kreeg, hem weer naar binnen stuurde. Wat stiekem... als je er niet had gestaan had hij dus gewoon mee gemoeten...
En dat laatste stukje... :{ . Lag dat aan degenen die die training gaven of denk je dat dat over het algemeen de gang van zaken is van zo'n rots en water training?
Wat jammer om zo de plank mis te slaan eigenlijk.
Ik ga er in dit geval vanuit dat het echt gaat om de mensen die de training gaven, ik weiger te geloven dat dit standaard is, volgens mij worden dan een heleboel kinderen naar de kloten geholpen en ik geloof niet dat juffen en meesters dat zomaar laten gebeuren. Ik vind het al naar genoeg dat er hier niet ingegrepen werd.

Zoals ik al zei: de oefening op zich vond ik een heel mooie oefening waarbij je leert om rekening te houden met elkaar en in te spelen op elkaars mogelijkheden. Alleen zit het hem in de uitvoering of het ook daadwerkelijk het gewenste effect heeft.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 4 juli 2015 @ 10:29:49 #146
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_154053371
Waar komt de geloofsovertuiging dan om de hoek kijken, Troel?

Ik ken dit soort programma's niet. Ik persoonlijk ben allergisch voor alle groepsdingen. De basis van het pesten vind je in de groepsdynamica en ik kan me dan ook nooit voorstellen dat je het weer via een andere vorm van groepsdynamica kan oplossen.

Overigens ben ik wel eens bang dat er helemaal geen echte oplossing is voor pesten, behalve er heel consequent bovenop zitten. Dan moet je alles zien en direct reageren of nog liever ingrijpen voordat het gebeurt. Dat is een hele moeilijke opgave voor een leerkracht, lijkt me.

Ik heb een mooi voorbeeld van hoe het niet moet, maar die zet ik in het kleutertopic. Lijkt me meer op zijn plek.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 10:33:16 #147
35189 Troel
scherp en bot
pi_154053421
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 10:29 schreef livelink het volgende:
Waar komt de geloofsovertuiging dan om de hoek kijken, Troel?

Ik ken dit soort programma's niet. Ik persoonlijk ben allergisch voor alle groepsdingen. De basis van het pesten vind je in de groepsdynamica en ik kan me dan ook nooit voorstellen dat je het weer via een andere vorm van groepsdynamica kan oplossen.

Overigens ben ik wel eens bang dat er helemaal geen echte oplossing is voor pesten, behalve er heel consequent bovenop zitten. Dan moet je alles zien en direct reageren of nog liever ingrijpen voordat het gebeurt. Dat is een hele moeilijke opgave voor een leerkracht, lijkt me.

Ik heb een mooi voorbeeld van hoe het niet moet, maar die zet ik in het kleutertopic. Lijkt me meer op zijn plek.
Er komen veel aspecten uit oosterse religies in voor en daar ben ik niet zo dol op ;) (en ja, dat is misschien heel ouderwets, maar het is wel hoe ik erin sta. Heb het ook niet altijd geweten dat bijvoorbeeld yoga een bepaalde achtergrond heeft, maar sinds ik het weet blijf ik daar graag verre van)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 7 juli 2015 @ 09:48:34 #148
35189 Troel
scherp en bot
pi_154135678
Gisteren is een nieuw klasgenootje op Rubens plek gezet omdat hij niet op school was. Gisteren hoorde hij dat bij het ophalen van Jochem en hij kwam al naar me toe dat hij dus geen eigen plekje meer had. Duidelijk gemaakt dat hij toch echt een eigen plek heeft, maar desondanks was de zin om naar school te gaan nog verder te zoeken dan voorheen.

Vanochtend komt hij de klas in, wil op zijn stoel gaan zitten, is er een klasgenootje dat zegt "maar daar zit Pietje (gefingeerde naam :P )". Ik hoef denk ik niet uit te leggen dat ik volledig uit mijn slof geschoten ben en aangegeven heb dat het Rubens plek is en dat hij daar mag zitten en dat Pietje maar op een andere plek moest gaan zitten.

De tranen knalden zo ongeveer uit zijn kop toen ik richting de juf liep (die buiten pleinwacht had) om aan te geven dat ik me wellicht niet helemaal netjes gedragen had, maar dat ik even voor mijn kind op moest komen.

*nog drie dagen volhouden*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 7 juli 2015 @ 10:58:24 #149
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_154136827
lastig troel. hoop dat t volgend jaar makkelijker gaat
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 7 juli 2015 @ 11:02:56 #150
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154136903
Maar je bereikt er toch niks mee door op die manier voor je kind op te komen? Juist zo geef je een signaal dat zn moeder het wel regelt en dat hij zonder zn moeder dus gewoon een pispaal is.
Lijkt me?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')