quote:Nee niet echt nieuw
Op donderdag 14 november 2002 18:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
lijkt me een gaaf spel! Ik ken alleen Railroad tycoon, een spel met olie (ook zoiets) en Ports of Call (met schepen), allemaal op de commodore Amiga.
Is dit een nieuw spel, lijkt me wel gaaf dus!
quote:1995 is niet echt nieuw. De Deluxe versie dus. De originele stamt uit 94 of misschien zelfs 93.
Op donderdag 14 november 2002 18:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Is dit een nieuw spel, lijkt me wel gaaf dus!
quote:Ook van Chris Sawyer, de maker van RollerCoaster Tycoon dus. Alleen deze was er veel eerder.
Op donderdag 14 november 2002 18:35 schreef Marvin het volgende:[..]
Nee niet echt nieuw
Dit is een all-time classic zeg maar... beetje de interface van Roller Coaster Tycoon alleen dan met treinen, bussen, boten en vliegtuigen!
quote:maak er voor mij maar gerust een paar jaar van
Op donderdag 14 november 2002 18:49 schreef vexz het volgende:
damn wat heb ik een aantal uren met dit spel door gebracht.
quote:Sid meijer van railroad tycoon was dat toch, ik meen dat dit spel uit 1988 stamde (ik had die dus op de amiga!)
Op donderdag 14 november 2002 18:46 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Ook van Chris Sawyer, de maker van RollerCoaster Tycoon dus. Alleen deze was er veel eerder.
Alleen : Chris Sawyer RULEZ !!!
Transport tycoon en rollercoaster tycoon zijn geniaal
quote:Silent service!!!! mijn favo sim. all time, die heb ik vele maanden gespeeld (op de c64) op tape nog wel, werelds!
Op donderdag 14 november 2002 20:00 schreef Furby het volgende:
Sid meijer is van railroad tycoon en wat andere sims erbij ja.Alleen : Chris Sawyer RULEZ !!!
Transport tycoon en rollercoaster tycoon zijn geniaal
quote:Sid Meyer is ook van Civilization...da's toch wel net ietsje legendarischere koek dan RT
Op donderdag 14 november 2002 20:00 schreef Furby het volgende:
Sid meijer is van railroad tycoon en wat andere sims erbij ja.Alleen : Chris Sawyer RULEZ !!!
Transport tycoon en rollercoaster tycoon zijn geniaal
quote:en van sim city natuurlijk.
Op donderdag 14 november 2002 20:20 schreef Lortnoc het volgende:[..]
Sid Meyer is ook van Civilization...da's toch wel net ietsje legendarischere koek dan RT
quote:Met TTDPatch natuurlijk!
Op donderdag 14 november 2002 20:30 schreef Athanatos het volgende:
weet iemand hoe dat programma heet waarmee ik van een savegame een scenario kan maken en deze dan kan editen(bijvoorbeeld meer factory's). en die ik daarna weer terug kan omzetten naar savegame?
Ff het volgende aan je CFG file toevoegen:
diskmenu on
Zie hier voor meer info:
http://www.ttdpatch.com/manual/ttdpatch.html#Load%20Entry%20in%20the%20Disk%20Menu
quote:Nee, dat dan weer niet.
Op donderdag 14 november 2002 20:20 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
en van sim city natuurlijk.
quote:geweldig! mijn dank is groot
Op donderdag 14 november 2002 20:50 schreef terabyte het volgende:[..]
Met TTDPatch natuurlijk!
Ff het volgende aan je CFG file toevoegen:
diskmenu on
Zie hier voor meer info:
http://www.ttdpatch.com/manual/ttdpatch.html#Load%20Entry%20in%20the%20Disk%20Menu
Als ik het programma draai, krijg ik een geheugenfout.
Heeft iemand hier daar de oplossing voor..????
de patch heb ik overigens al gedraaid, ik krijg wel het begin scherm, maar na een tel of 3 een foutmelding
quote:Ja windows XP vreet het programma niet lekker nee. Ik kijg telkens een Direct Draw Error. De fout met je geheugen krijg ik volgens mij in RollerCoaster Tycoon 1. Komt een dialoog met text Memory Error: 0x0000 0x0000 enz.
Op donderdag 14 november 2002 22:55 schreef afke het volgende:
Nou ik dit zo lees, ben ik ook weer geinteresseerd geworden in het spel.
Maar goed tijden geleden had ik nog geen winXP.Als ik het programma draai, krijg ik een geheugenfout.
Heeft iemand hier daar de oplossing voor..????de patch heb ik overigens al gedraaid, ik krijg wel het begin scherm, maar na een tel of 3 een foutmelding
Maar even over de Directdraw error ik heb directX 8 maar hij wil nog iets van ddraw5. Normaal werkt het, maar vanwege DirectDraw patch voor GTA III is er iets veranderd in ddraw files.
Hoe lost ik dit op zonder XP (wederom) te ontwrichte, want Transport Tycoon RULEZZZZZZ nog steeds een van de betere spellen. Vind het zo goed dat de Graphics me niet zoveel uitmaken!! (deze zijn trouwens vrij goed voor 1988 (idd de eerste versie))
-> TT
quote:Aan de omschrijving "een foutmelding" hebben we natuurlijk niks aan.
Op donderdag 14 november 2002 22:55 schreef afke het volgende:
Nou ik dit zo lees, ben ik ook weer geinteresseerd geworden in het spel.
Maar goed tijden geleden had ik nog geen winXP.Als ik het programma draai, krijg ik een geheugenfout.
Heeft iemand hier daar de oplossing voor..????de patch heb ik overigens al gedraaid, ik krijg wel het begin scherm, maar na een tel of 3 een foutmelding
- spoor met bovenleiding!
- 'ouderwetse' seinen (jeweetwel, met die arm-dingen) voor wanneer je bijv in 1950 zit.
- meer locomotieven en wagons, ook Nederlandse!
(hiervoor moeten graphics gemaakt worden die er nog niet zijn)
- realistischere natuurkundige formules (treinen langzamer optrekken, afremmen)
- hogere snelheden over een brug
- zoek verdwaalde treinen
quote:Ben nu de demo aan 't downloaden
Eigenlijk behoeft een Tycoongame geen introductie meer. Over het algemeen hebben zij hun faam verdiend door toegankelijke gameplay, leuke themas en bovenal veel speelplezier. Een van de eerste telgen in deze Tycoon serie was Transport Tycoon Deluxe. Dit spel uit 1995 deed trouw dienst op menig 486 en heeft een plaatsje in de Hall of Fame verdiend. Nu heeft GameZ de bèta van de opvolger ontvangen. Hoewel je het niet uit de naam zou afleiden, is Trucks & Trains Tycoon dus de opvolger van het uit 1995 daterende TTD en is hij in een fraai 3D jasje gestoken. Is het een eerbetoon aan een klassieker of de zoveelste mislukte 3D conversie?
quote:
In Transport Tycoon Deluxe (TTD) was het de bedoeling om via een uitgebreid (spoor)wegennet, schepen of met vliegtuigen goederen naar hun bestemming te brengen. In deze opvolger hebben ze de vliegtuigen en de schepen weggelaten. Het principe is wederom simpel, zoek twee bedrijven die elkaar nodig hebben, verbind ze door een (spoor)weg, zet wat voertuigen op het traject en het is verdienen geblazen.
bron: gamez.nl
quote:kan je die ook eens naar mij sturen, krijg weer helemaal zin in het spel
Op dinsdag 12 november 2002 19:09 schreef QyRoZ het volgende:
Hier nog 3 screens van mij:[afbeelding]
Mijn drukste traject Ik zit trouwens nu op 240 treinen, het max van TTDPatch kwam ik net achter. Hier komen trouwens zo'n 70 treinen per minuut langs.[afbeelding]
Mijn drukste kruispunt[afbeelding]
Mijn fabriek, centraal gelegen en met een productie van meer dan 6000 crates per maand.
quote:oude versie heb ik al
Op dinsdag 14 januari 2003 22:44 schreef oldenzaaltjuh het volgende:
ik ga morgen ff looken in winkel naar dit spel want hij lijkt me echt strak.kan ik beste nieuwe of nog de oude versie kopen?
ga ik me morgen maar eens in verdiepen
Trucks & Trains Tycoon is absoluut niet de _officiele_ opvolger van Transport Tycoon, maar gewoon een nieuwe telg van de Tycoon familie van spellen. Het is ontwikkeld door iemand genaamd Peter J. Dobrovka en is bedoeld als gewoon 'nieuw' spel, waar toevallig wat ideeen van TTD van zijn overgenomen. Eigenlijk is het een TTD-kloon in 3D uitvoering.
De maker van het spel (die regelmatig op een TTD-gelieerde nieuwsgroep rondhangt) is op een schandalige wijze is genaaid door een 'partner'. Het spel is gejat en daarna verkocht aan het bedrijf die dit spel op de markt heeft gebracht (Ubi Soft).
De auteur (die ook de copyright bezit), heeft dus geen cent van de opbrengsten gezien, ook al is hij in het gelijk gesteld door de rechter.
Zie ook hier: discussie op Usenet. Het spel heette origineel eigenlijk 3DTT.
En geloof me, als er een TTD2 komt, dan zal het er stukken beter uitzien dan alle klonen die tot nu toe zijn uitgekomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |