abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_153426695
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

Droomvrouwtje
Eind 2008 pil de prullenbak in, tot eind 2009 pilloos geweest, daarna aan pil ivm bruiloft. Januari 2010 en Juni 2011 opgenomen geweest vanwege ernstige buikklachten, men dacht aan een blinde darmontsteking, helaas bleek dit endometriose te zijn. MRI in juni 2010 bleek schoon, dus half jaar geprobeerd, Augustus 2011 weer MRI ernstige vorm van endometriose, beide kanten cysten. Ondertussen lopen we in azM. Sinds oktober 2011 gestart met Lucrin om de endometriose rustig te laten worden, operatie volgde in februari 2012: eileiders verwijderd, alles is nu ivf klaar, nu herstellen. 11 oktober start met decapeptyl en start van 1e ivf poging. 1e poging, 1 embryo goed genoeg voor terugplaatsing, helaas niet zwanger. Vertraging door cyste. 2e ivf poging start begin aug 2013. 1 terugplaatsing en 2 cryos. Sept 2013 terugplaatsing mislukt, nu pauze en volgende ronde cryo tp

dobbey
Dobbey, 33 jaar en sinds september 2011 bezig met de kinderwens. 26-6-2013 na een mega rollercoaster van 1,5 jaar eindelijk te horen gekregen dat ik in de vervroegde overgang zit en dus onvruchtbaar ben zodat we voor ons een onzekere periode konden afsluiten. Vanaf 5 september starten met eiceldonor traject. Goed keuring in december. In januari 2014 word er gestart met eiceldonatie

Frummeltje86
In december 2010 gestopt met de pil, sindsdien een onregelmatige cyclus (30-55 dagen). Sinds maart 2013 onder behandeling bij fertiliteitspoli, i.v.m. geconstateerde PCOS en verminderde zaadkwaliteit. 9x clomid, 5x gonal-f en ovitrelle waarvan 2x met IUI en in augustus 2014 eerste ivf-poging.
pi_153427053
Ik wilde mijn post nog editten, ik vind de _O- een beetje lullig staan. Kan niet meer want topic dicht, maar goed, dan weten jullie dat ik hem eigenlijk niet zo tof vind in m'n post ... (ik bedoel, logisch dat ze minder uitschrijven, maar het feit dat er minder overbijft is minder tof)
pi_153427884
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 23:11 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik wilde mijn post nog editten, ik vind de _O- een beetje lullig staan. Kan niet meer want topic dicht, maar goed, dan weten jullie dat ik hem eigenlijk niet zo tof vind in m'n post ... (ik bedoel, logisch dat ze minder uitschrijven, maar het feit dat er minder overbijft is minder tof)
Sorry. :D

Het verklaart wel een hoop. Daarom krijg je ook ineens de goedkope versie en niet de merkversie. Op zich prima dat er minder wordt uitgeschreven overigens, want weggooien is echt zonde van het geld.
pi_153428338
Droomvrouwtje, ik heb bij het AMC meegedaan aan de Antarctica trial. Dat is idd ook het terugplaatsen in eigen cyclus. Eerst is wel op de volgens mij standaard wijze het icsi traject ingezet met decapeptyl, utrogestan en pregnyl. In die cyclus 1 embryo terug gekregen. Deze ging verloren. Bij de tweede terugplaatsing was het met die trial en hoefde ik alleen maar de ene pregnyl prik te zetten. Een verademing want ik vond die pilletjes inbrengen echt afschuwelijk en voelde me daar ook echt niet lekker van, emotioneel gezien. Wij hebben enorm geluk gehad dat het die ronde ook gelijk gelukt is x2. De tweede terugplaatsing was hormonaal gezien echt veel fijner en is achteraf gezien natuurlijk makkelijk praten met zo'n succes. Mss zou je documenten van de Antarctica studie kunnen opduiken voor meer info. Zullen vast de onderliggende stukken zijn van het artikel wat jij hebt gelezen.

Wat betreft het inleveren van overgebleven medicijnen was het AMC er toen niet happig op. Ik had gelukkig geen pregnyl te veel, maar het andere wilde ze niet. Misschien dat ze bij freya nog ideeën hebben.

Meiden, allemaal heel veel sterkte! Ik duim heel hard voor jullie.
  donderdag 11 juni 2015 @ 06:20:00 #5
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_153431285
Ik kreeg hier wel nog gewoon de merknamen.
Terugplaatsing in eigen cyclus zonder hormonen (ook geen pregnyl) heb ik gehad. Alle terugplaatsing waren in eigen cyclus maar moest wel pregnyl spuiten, de allerlaatste tp was zonder pregnyl en dat is ook de tp waar het pas fout ging 2 uur na het testen, waarbij alle andere pogingen het fout ging rond dag 8.

Dus ik vind het voor mij een interssante om in te duiken. ophelia correct me if i'm wrong, maar 6 cyclus is dus 6x een punctie of vergis ik me nu?
Want dat lijkt me wel erg heftig, anderzijds ze hoeven natuurlijk niet heel veel aan te prikken
Be happy with the little things in life
  donderdag 11 juni 2015 @ 07:57:38 #6
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_153431712
Nikki, hou je ons op de hoogte? Ben benieuwd wat je zusje er van vindt!

Kan zo'n terugplaatsing in je eigen cyclus ook als die is opgewekt met Clomid?

En dan nog een bonusvraag: slikken jullie en/of partner voedingsupplementen? Ik lees er wel e.e.a. over op internet, maar zie door de bomen het bos niet meer en volgens mij is er ook zeer weinig wetenschappelijk aangetoond (behalve dan de foliumzuur)..

/N00b
  donderdag 11 juni 2015 @ 09:48:10 #7
437909 GVman
korte tekst
pi_153433039
Moguh dames,

Wij zitten nog altijd te wachten op de prikinstructiemiddag. Die is volgende week vrijdag. Een bevriend stel (die we leerden kennen op de dag van de TESE, die hij op hetzelfde moment onderging als ik) heeft deze middag al gehad. Zij gingen met een grote tas medicatie naar huis en hoeven alleen maar te wachten op het juiste moment in de cyclus. Dus ik denk dat dat voor ons ook gaat gelden...

Voedingssupplementen gebruiken we niet. Ik heb ze nooit gebruikt: ik geloof niet zo in de toegevoegde waarde als je al gezonde voeding eet. Roken deed ik sowieso al niet en met alcohol ben ik geminderd nadat ik mijn vrouw leerde kennen (iets met vastigheid enzo :')). Maar zelfs nu heb ik nog wel eens een te hoge piekinname (hockeyen heh...). Het is me in het ziekenhuis nooit kwalijk genomen. Het zal wel met mijn specifieke situatie te maken hebben. De leefregels die ze in Nijmegen voorschrijven, schrijven ze niet voor in Rotterdam. Ik zou me er ook niet aan hebben gehouden: ik bepaal ZELF of ik 's ochtends koffie wil drinken en of ik een Nivea douchecreme gebruik of een van Axe. Er is ook nooit echt een bewijs voor gevonden.

Foliumzuur voor dames is dan de uitzondering, hoewel dat ook vooral vanwege volksgezondheid wordt geadviseerd: de kans dat je tekort hebt is klein, maar de gevolgen zijn groot en dus is het wel aan te raden extra in te nemen. Roken is hoe dan ook niet verstandig natuurlijk.
ruimte gereserveerd voor signature...
  Moderator donderdag 11 juni 2015 @ 10:05:06 #8
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153433418
Ik snap niet goed wat jullie bedoelen met "in eigen cyclus" :@ zonder dat deze is opgewekt ofzo? /noob

Ik moet nu elke ochtend mijn temperatuur meten terwijl ik progesteron inneem, iemand een idee waarom dat is? Ik ken alleen temperatuur meten vanwege het ontdekken van een eisprong maar dat is juist niet het geval.

Supplementen gebruik ik een aantal van: foliumzuur, cranberrytabletten (heb vaak blaasontstekingen), tarwekiemolie (voor betere innesteling), lysine (goed voor je huid) en multivitamine. Nam ook teunisbloemolie maar daar ben ik deze week mee gestopt.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 11 juni 2015 @ 11:46:10 #9
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_153435753
Hier in periodes dat ik bezig was wel extra vitamines (zwanger worden van de Etos of Davitamon mama, die ook goed is voor als je zwanger wilt worden)

Terugplaatsing in eigen cyclus is dat je gewoon je lijf zijn gang laat gaan, in mijn geval heb ik gewoon een nette cyclus, ze monitoren dan vanaf dag 10 en kunnen dan aan de grote inschatte wanneer je eisprong plaats vind, na de eisprong word er dan een embryo teruggeplaatst.
In geval van ivf in eigen cyclus word je lichaam niet ondersteunt door extra hormonen om te zorgen dat er follikels (eitjes) groeien. In een normale ivf poging krijg je medicijnen zodat ze je beter kunnen sturen, decapeptyl om je cyclus plat te leggen, puregon/gonal f om follikels te laten groeien en pregnyl om de eisprong op te weken.
Het stimulatie medicijn voor de follikels is om zoveel mogelijk te laten groeien. Zonder groeien er maar 1 of 2 eitjes.

Dit is zeg maar de beknopte dit weet ik nog uit mijn hoofd versie :@
Be happy with the little things in life
  Moderator donderdag 11 juni 2015 @ 12:31:59 #10
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153436954
Bedankt voor de uitleg DV, zoiets dacht ik al :Y
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 11 juni 2015 @ 14:16:49 #11
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_153439608
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 09:48 schreef GVman het volgende:
Het zal wel met mijn specifieke situatie te maken hebben.
Spannend! Jullie doen TESE met ICSI? Wat is "jouw specifieke situatie? " (als je dat niet wil vertellen, hoeft dat natuurlijk niet ;) )

quote:
ik bepaal ZELF of ik 's ochtends koffie wil drinken en of ik een Nivea douchecreme gebruik of een van Axe. Er is ook nooit echt een bewijs voor gevonden.
:D Seriously? Zijn er mensen van mening dat de deo van invloed kan zijn? Why?
  donderdag 11 juni 2015 @ 14:40:26 #12
437909 GVman
korte tekst
pi_153440261
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 14:16 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Spannend! Jullie doen TESE met ICSI? Wat is "jouw specifieke situatie? " (als je dat niet wil vertellen, hoeft dat natuurlijk niet ;) )

[..]

:D Seriously? Zijn er mensen van mening dat de deo van invloed kan zijn? Why?
Ha Stroopwafelmeisje, zie deze post. Daar heb ik alles uiteengezet, dus verwijzen leek me handiger dan weer tikken, haha...
ruimte gereserveerd voor signature...
  donderdag 11 juni 2015 @ 17:08:03 #13
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_153444082
@stroopwafelmeisje, je wilt niet weten hoever sommige mensen soms doorslaan in wat wel goed of niet goed zou zijn. Alleen rauwe groente eten, warm water drinken, geen suikers. Geen vis,vlees.. Er zijn mensen die zweren erbij, want geprobeerd en ik raakte zwanger, maar ook genoeg die het proberen en helaas nog zonder kind staan.
Ik denk als het zo simpel was als het toevoegen of iets laten, dat artsen dat echt wel zouden aangeven. Ik heb ondertussen gewoon geleerd dat je vooral dat moet doen waar je fijn bij voelt. En dat is gewoon heel persoonlijk voor iedereen.

Neemt niet weg dat er wel adviezen zijn die bewezen zijn. Zoals alcohol gebruik en roken en strakke onderbroeken bij mannen.. Die hebben wel gewoon invloed op de vruchtbaarheid
Be happy with the little things in life
pi_153445009
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 07:57 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Nikki, hou je ons op de hoogte? Ben benieuwd wat je zusje er van vindt!

Kan zo'n terugplaatsing in je eigen cyclus ook als die is opgewekt met Clomid?

En dan nog een bonusvraag: slikken jullie en/of partner voedingsupplementen? Ik lees er wel e.e.a. over op internet, maar zie door de bomen het bos niet meer en volgens mij is er ook zeer weinig wetenschappelijk aangetoond (behalve dan de foliumzuur)..

/N00b
Ik slikte op recept hoge dosering b6 en hoge dosering foliumzuur. Toen ik die kreeg was ik de poging erna zwanger.

Maar bij nummer 2 was het zonder alle toevoegingen in 1x raak en bij nummer 3 was het perongeluk raak.

Toeval dus? Ik denk het wel. Misschien zit er ook veel tussen de oren en hielp het op dat moment mee? Geen idee.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_153450908
Ik slik foliumzuur op medische indicatie, verder niets. Normaal pak ik met enige regelmaat een multivitamine maar aangezien de meeste inclusief fz zijn slik ik die nu even niet.

DV 6x punctie inderdaad. Maar dan natuurlijk 1 of bij uitzondering twee eicellen.

quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 14:16 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
[..]

:D Seriously? Zijn er mensen van mening dat de deo van invloed kan zijn? Why?
Even googelen op hormoonverstorende stoffen. Ik was hoogzwanger toen een Britse er tegen mij over begon. Stond toen wel even met mijn oren te klapperen. In de meeste omringende landen krijgen zwangeren er voorlichting over, lijkt me dat die voorlichting er ook voor mensen in de MMM is.
  Moderator donderdag 11 juni 2015 @ 21:44:13 #16
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153451758
Ik ben vrij nuchter op dat vlak. Ik ben bewust gestopt met roken omdat dat gewoon heel slecht is maar drink wel gewoon een wijntje en eet rauw vlees/rauwmelkse kazen. Zodra ik zwanger ben stop ik daar uiteraard mee maar vooralsnog niet. Wie weet duurt het nog jaren voor ik zwanger ben en dan heb ik het al die jaren voor niets laten staan.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_153451852
Gv: heeft de man van jullie bevriende stel dezelfde aandoening als jij? Lijkt me wel fijn een soort lotgenotencontact.

Ik slik alleen davitamon compleet mama (al 3 jaar. Ook wel confronterend..) en ik houd van koken en lekker en gezond eten, dus ik kom niks tekort aan stofjes. Verder wandel ik elke dag en probeer genoeg te slapen
  vrijdag 12 juni 2015 @ 09:24:11 #18
437909 GVman
korte tekst
pi_153462097
@Arja: die kerel die ik in het ziekenhuis tegenkwam had schade aan zaadleiders als gevolg van liesbreuken o.i.d. Hij was dus meer teleurgesteld over de afloop (ze hadden de hoop dat zaadleiders hersteld konden worden, zodat zij geen IVF nodig zouden hebben). Hoe groot was het verschil met ons... Afijn, het resulttaat is hetzelfde: we staan nu op hetzelfde punt en met dezelfde kansen...

Ik heb via online kanalen wel de nodige contacten opgedaan. Dat heeft onder meer geleid tot een patientmeeting in Londen. Dat is inderdaad erg prettig: mensen met dezelfde aandoening en dus soortgelijke ervaringen.

Sterker nog, die contacten hebben ertoe geleid dat de artsen in het Erasmus een aantal stappen verder zijn gegaan dan wat de normale Nederlandse richtlijnen voorschrijven. Hadden ze de Nederlandse richtlijnen gevolgd dan waren we een jaar geleden om deze tijd al uitbehandeld geweest, zonder resultaat. Wij waren niet de enige die blij was met het resultaat tot nu toe, ook de behandelend arts zei dat er een aantal vreugdedansjes werd gedaan...
ruimte gereserveerd voor signature...
  Moderator vrijdag 12 juni 2015 @ 10:20:10 #19
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153463199
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 09:24 schreef GVman het volgende:
@Arja: die kerel die ik in het ziekenhuis tegenkwam had schade aan zaadleiders als gevolg van liesbreuken o.i.d. Hij was dus meer teleurgesteld over de afloop (ze hadden de hoop dat zaadleiders hersteld konden worden, zodat zij geen IVF nodig zouden hebben). Hoe groot was het verschil met ons... Afijn, het resulttaat is hetzelfde: we staan nu op hetzelfde punt en met dezelfde kansen...

Ik heb via online kanalen wel de nodige contacten opgedaan. Dat heeft onder meer geleid tot een patientmeeting in Londen. Dat is inderdaad erg prettig: mensen met dezelfde aandoening en dus soortgelijke ervaringen.

Sterker nog, die contacten hebben ertoe geleid dat de artsen in het Erasmus een aantal stappen verder zijn gegaan dan wat de normale Nederlandse richtlijnen voorschrijven. Hadden ze de Nederlandse richtlijnen gevolgd dan waren we een jaar geleden om deze tijd al uitbehandeld geweest, zonder resultaat. Wij waren niet de enige die blij was met het resultaat tot nu toe, ook de behandelend arts zei dat er een aantal vreugdedansjes werd gedaan...
Komt dit vaker voor? :o Mijn lief heeft meerdere liesbreuken gehad namelijk :X
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 12 juni 2015 @ 11:25:42 #20
437909 GVman
korte tekst
pi_153464745
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 10:20 schreef MaJo het volgende:

[..]

Komt dit vaker voor? :o Mijn lief heeft meerdere liesbreuken gehad namelijk :X
Ik heb geen idee hoe vaak dit voorkomt. Een liesbreuk is een veel voorkomend probleem, vaker bij mannen dan bij vrouwen. Lang niet altijd is er een relatie met zaadleiders. Bij niet ingedaalde tekstikels is de kans op een liesbreuk weer wat groter (en de kans dat bij zo'n ingreep schade wordt aangericht dus ook). De enige die hier echt wat van kan zeggen is een uroloog. Maar als jij al in behandeling bent dan doen ze hoe dan ook een semenanalyse. Als die uitkomst goed is dan is daar verder geen probleem meer. En anders had je het al wel geweten...
ruimte gereserveerd voor signature...
  Moderator vrijdag 12 juni 2015 @ 13:03:24 #21
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153467805
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 11:25 schreef GVman het volgende:

[..]

Ik heb geen idee hoe vaak dit voorkomt. Een liesbreuk is een veel voorkomend probleem, vaker bij mannen dan bij vrouwen. Lang niet altijd is er een relatie met zaadleiders. Bij niet ingedaalde tekstikels is de kans op een liesbreuk weer wat groter (en de kans dat bij zo'n ingreep schade wordt aangericht dus ook). De enige die hier echt wat van kan zeggen is een uroloog. Maar als jij al in behandeling bent dan doen ze hoe dan ook een semenanalyse. Als die uitkomst goed is dan is daar verder geen probleem meer. En anders had je het al wel geweten...
Ze hebben bij ons nog geen zaadonderzoek gedaan en gaan dat voorlopig ook niet doen omdat het "probleem" zo overduidelijk bij mij ligt. Ik heb daar wel mijn bedenkingen over omdat het net zo goed ook bij hem kan liggen. Maar goed, een half jaartje wachten is op zich ook niet zo'n probleem.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 12 juni 2015 @ 13:29:34 #22
437909 GVman
korte tekst
pi_153468716
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 13:03 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ze hebben bij ons nog geen zaadonderzoek gedaan en gaan dat voorlopig ook niet doen omdat het "probleem" zo overduidelijk bij mij ligt. Ik heb daar wel mijn bedenkingen over omdat het net zo goed ook bij hem kan liggen. Maar goed, een half jaartje wachten is op zich ook niet zo'n probleem.
Daar zit op zich wel wat in, maar weet het ziekenhuis van de liesbreukachtergrond van jouw vriend? Sowieso is een semenanalyse is nu ook weer niet het einde van de wereld. Ongemakkelijk op zijn hoogst. En als je het helemaal snel wilt weten dan kun je ook een vruchtbaarheidstest voor mannen kopen bij de betere drogisterij (zonder recept).
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_153469014
mocht die info nog niet bekend zijn is het natuurlijk altijd nuttig om dit bij een volgend gesprek nog even naar voren te brengen. of contact opnemen met de uroloog die de liesbreuken heeft verholpen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar ik blijf sowieso het raar vinden wanneer een vrouw medicatie wordt voorgeschreven terwijl een simpel, niet belastend zaadonderzoek wordt uitgesteld. blijkt misschien later dat de vrouw al die hormonen voor niets heeft geslikt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 12-06-2015 14:01:12 ]
  vrijdag 12 juni 2015 @ 13:48:10 #24
437909 GVman
korte tekst
pi_153469336
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 13:38 schreef Elleska het volgende:

maar ik blijf sowieso het raar vinden wanneer een vrouw zonder problemen wordt volgestopt met hormonen terwijl een simpel, niet belastend zaadonderzoek wordt uitgesteld. blijkt misschien later dat de vrouw al die hormonen voor niets heeft geslikt.
Ik ben het met je eens dat het raar is dat er in het geval van MaJo niet naar is gevraagd en doorgevraagd (maar ook dat het niet is aangegeven door MaJo+man), maar vind de formulering wat cru. Het ziekenhuis stopt je natuurlijk niet zomaar vol met hormonen, er moet ten minste (ook) een probleem met de vrouw zijn.

Een andere reden dat ik het vreemd vind is dat als bij de vrouw na veel onderzoeken / behandelingen e.d. alles dan in gereedheid is gebracht, er dan bij de man nog een probleem blijkt te zijn... Dan heb je ook nog eens tijd verloren. Met name als je al wat ouder bent kan dat wel het verschil maken...

Maar goed, ik ging met mijn vrouw naar het ziekenhuis, omdat er bij mij een duidelijke oorzaak is. Bij mijn vrouw werden alleen wat vragen gesteld, waarna de conclusie was dat er geen aanleiding was om toen verder te zoeken. Pas nu we zover zijn dat er van mij zaadcellen zijn, verschuift de aandacht naar mijn vrouw: die moet nu aan de ICSI. In de ruim twee jaar tussen de start van het traject tot aan een week of zes geleden is er nooit naar mijn vrouw gekeken.
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_153469658
niet helemaal de juiste bewoording. ik bedoel het niet cru.
nu weet ik niet hoe ik het anders kan verwoorden....

[ Bericht 32% gewijzigd door Elleska op 12-06-2015 14:04:44 ]
  Moderator vrijdag 12 juni 2015 @ 14:14:09 #26
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153470080
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 13:29 schreef GVman het volgende:

[..]

Daar zit op zich wel wat in, maar weet het ziekenhuis van de liesbreukachtergrond van jouw vriend? Sowieso is een semenanalyse is nu ook weer niet het einde van de wereld. Ongemakkelijk op zijn hoogst. En als je het helemaal snel wilt weten dan kun je ook een vruchtbaarheidstest voor mannen kopen bij de betere drogisterij (zonder recept).
Nee dat weten ze niet, heb er zelf ook nooit bij stilgestaan dat dit van invloed zou kunnen zijn. Als ik binnenkort bloed ga prikken en dan telefonisch consult heb met mijn arts dan ga ik dat zeker aangeven.

Overigens hebben ze ook 0 vragen gesteld over vriend, ze hebben alleen vragen gesteld over mijn eigen medische verleden. Als je het niet gezegd had dan had ik nog nergens van geweten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 13:38 schreef Elleska het volgende:
mocht die info nog niet bekend zijn is het natuurlijk altijd nuttig om dit bij een volgend gesprek nog even naar voren te brengen. of contact opnemen met de uroloog die de liesbreuken heeft verholpen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar ik blijf sowieso het raar vinden wanneer een vrouw medicatie wordt voorgeschreven terwijl een simpel, niet belastend zaadonderzoek wordt uitgesteld. blijkt misschien later dat de vrouw al die hormonen voor niets heeft geslikt.
Ik vind dat ook erg raar (en vind niet dat je het cru formuleert ;)). Vooral omdat een zaadonderzoek zo weinig belastend is en relatief makkelijk te doen. Dan is het gewoon vreemd dat je de vrouw al wel behandeld zonder verder naar de man te kijken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 13:48 schreef GVman het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat het raar is dat er in het geval van MaJo niet naar is gevraagd en doorgevraagd (maar ook dat het niet is aangegeven door MaJo+man), maar vind de formulering wat cru. Het ziekenhuis stopt je natuurlijk niet zomaar vol met hormonen, er moet ten minste (ook) een probleem met de vrouw zijn.

Een andere reden dat ik het vreemd vind is dat als bij de vrouw na veel onderzoeken / behandelingen e.d. alles dan in gereedheid is gebracht, er dan bij de man nog een probleem blijkt te zijn... Dan heb je ook nog eens tijd verloren. Met name als je al wat ouder bent kan dat wel het verschil maken...

Maar goed, ik ging met mijn vrouw naar het ziekenhuis, omdat er bij mij een duidelijke oorzaak is. Bij mijn vrouw werden alleen wat vragen gesteld, waarna de conclusie was dat er geen aanleiding was om toen verder te zoeken. Pas nu we zover zijn dat er van mij zaadcellen zijn, verschuift de aandacht naar mijn vrouw: die moet nu aan de ICSI. In de ruim twee jaar tussen de start van het traject tot aan een week of zes geleden is er nooit naar mijn vrouw gekeken.
Dat vind ik ook weer vreemd dat er dan niet gekeken wordt naar je vrouw. Voor hetzelfde geld ben je dus dubbel belast.

Overigens hebben ze gezegd dat ze wel zaadonderzoek kunnen doen als wij dit expliciet aangeven, zelf wachten ze er liever een half jaartje mee. Maar ga nu wel aangeven dat ik dit toch wel wil :Y
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 12 juni 2015 @ 14:23:15 #27
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_153470376
Ik begrijp ook goed wat Elleska bedoelt. Ik zou nu aan de Clomid zitten, met meerdere keren per maand een bloedonderzoek, om een eisprong op te wekken, waarvan de kans op bevruchting vervolgens nihil is.
Juist omdat het zo'n simpel onderzoek is, zou ik er zeker om vragen, MaJo.
Overigens vind ik het vooral vreemd dat er blijkbaar zo'n groot verschil zit tussen verschillende ziekenhuizen...
  Moderator vrijdag 12 juni 2015 @ 14:24:22 #28
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153470402
Ik zit even verder over dit onderwerp te lezen en ik zie dat een liesbreuk vooral van invloed is op de vruchtbaarheid wanneer de bal nog niet goed ingedaald is. Dit is inderdaad de reden geweest bij mijn vriend. Hij is 2 maanden te vroeg geboren en het was dus nog niet "af". Die liesbreuk kreeg hij toen hij een paar maanden oud was. Ik ga er toch eens achteraan bellen!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 12 juni 2015 @ 15:38:29 #29
437909 GVman
korte tekst
pi_153472655
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 14:24 schreef MaJo het volgende:
Ik zit even verder over dit onderwerp te lezen en ik zie dat een liesbreuk vooral van invloed is op de vruchtbaarheid wanneer de bal nog niet goed ingedaald is. Dit is inderdaad de reden geweest bij mijn vriend. Hij is 2 maanden te vroeg geboren en het was dus nog niet "af". Die liesbreuk kreeg hij toen hij een paar maanden oud was. Ik ga er toch eens achteraan bellen!
Ja, met deze informatie gaan er bij mij wel wat alarmbellen af... Zijn de testikels van je vriend wel ingedaald? Als dat niet zo is, is dat wel hersteld? En op welke leeftijd?

Ik zou zeker naar het ziekenhuis bellen en dit z.s.m. voorleggen. Dit kan wel eens een "game changer" zijn in jullie situatie: namelijk dat je vriend ook onder handen moet worden genomen en niet (alleen) jij.

Bij vragen weet je me te vinden!
ruimte gereserveerd voor signature...
  Moderator vrijdag 12 juni 2015 @ 15:46:46 #30
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153472938
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 15:38 schreef GVman het volgende:

[..]

Ja, met deze informatie gaan er bij mij wel wat alarmbellen af... Zijn de testikels van je vriend wel ingedaald? Als dat niet zo is, is dat wel hersteld? En op welke leeftijd?

Ik zou zeker naar het ziekenhuis bellen en dit z.s.m. voorleggen. Dit kan wel eens een "game changer" zijn in jullie situatie: namelijk dat je vriend ook onder handen moet worden genomen en niet (alleen) jij.

Bij vragen weet je me te vinden!
Dat zal ik even navragen bij hem. Volgens mij is het uiteindelijk wel ingedaald (hij is er dus wel voor geopereerd, volgens mij nog los van de liesbreuk). Dit allemaal toen hij een maand of 6 was. Later weer een liesbreuk gehad rond zijn 21ste in zijn andere lies. Ik kom er later even op terug.

En thanks :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 12 juni 2015 @ 16:06:03 #31
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_153473446
Ik denk dat het natuurlijk in de vraagstelling en verwijzing zit. Zo raar is het niet, dat ze niet meteen zaadonderzoek doen als het probleem bij de vrouw lijkt te liggen en er behalve medicatie verder geen interventie zal plaats vinden. Pas bij vervolg stappen bijv iui of ivf/icsi dan vind zaadonderzoek plaats.
Ik weet van mijn ziekenhuis dat ze er niet happig op zijn, omdat het een moment opname kan zijn en kwaliteit nogal eens kan verschillen.
Hier is zaad ook getest maar dat was om te kijken of het ivf of icsi werd. Met zaad van mijn man was niks mis. Dus gewoon ivf.

Voor de noobs onder ons, bij icsi word de zaadcel rechtstreeks in de zaadcel gespoten, bij ivf moet de zaadcel zelf de weg naar de eicel vinden

Majo in jullie geval zou ik het wel even vermelden als jullie weer een afspraak hebben. Of tussendoor even bellen
Be happy with the little things in life
pi_153473677
Mijn man heeft ook een liesbruik gehad maar wel ingedaalde testikels en geen vruchtbaarheidsproblemen.

Mijn schoonvader vond het vreemd dat ze na mijn miskramen ook een karyotypering deden bij mijn man omdat volgens hem zulke oorzaken enkel bij de vrouw konden liggen. Toen mijn moeder miskramen kreeg hebben ze enkel onderzoeken bij mijn moeder gedaan en werd er niks gevonden. Niet gek aangezien 30 jaar later de oorzaak bij mijn vader bleek te liggen.
pi_153473763
Bij mij zeiden ze juist dat er altijd ook zaadonderzoek wordt gedaan, juist om te voorkomen dat je een vrouw gaat behandelen terwijl er mogelijk bij de man ook beïnvloedende factoren zijn.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 16:24:53 #34
437909 GVman
korte tekst
pi_153474013
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 16:06 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ik denk dat het natuurlijk in de vraagstelling en verwijzing zit. Zo raar is het niet, dat ze niet meteen zaadonderzoek doen als het probleem bij de vrouw lijkt te liggen en er behalve medicatie verder geen interventie zal plaats vinden. Pas bij vervolg stappen bijv iui of ivf/icsi dan vind zaadonderzoek plaats.
Ik weet van mijn ziekenhuis dat ze er niet happig op zijn, omdat het een moment opname kan zijn en kwaliteit nogal eens kan verschillen.
Hier is zaad ook getest maar dat was om te kijken of het ivf of icsi werd. Met zaad van mijn man was niks mis. Dus gewoon ivf.

Voor de noobs onder ons, bij icsi word de zaadcel rechtstreeks in de zaadcel gespoten, bij ivf moet de zaadcel zelf de weg naar de eicel vinden

Majo in jullie geval zou ik het wel even vermelden als jullie weer een afspraak hebben. Of tussendoor even bellen
Hoi droomvrouwtje, hoe is het met je? Ik zat laatst toevallig wat terug te lezen en toen kwam ik wat van jouw berichten tegen... Ik denk er nog vaak aan (ook omdat ik zelf toen niet in een beste periode zat).

Eens met je punt dat deze dingen vooral in de vraagstelling/verwijzing zouden moeten zitten. Eigenlijk lijkt het me sterk dat hier in het ziekenhuis niet naar is gevraagd (als in: ik denk dus dat er wel naar is gevraagd, maar dat het toen per abuis niet is gemeld). Zaadonderzoek zo maar doen kan inderdaad sterk verschillende uitkomsten geven, maar goed, als het erg laag is dan is dat wel een reden tot zorg.

Denk trouwens niet dat "produceren" echt makkelijk is ofzo. Ik heb met regelmaat zo'n productiekamer van binnen gezien. Op site van Freya stond ooit deze column. Die is dus gewoon helemaal waar. Als je ergens niet opgewonden van raakt is het wel van zo'n ruimte...

Helemaal als iedereen *weet* wat je daar gaat doen en je - jawel - nog een setje instructies bij krijgt ook. :') Ohja, er is ook nog een uitgebreide instructie over het schoonmaken, het liefst met mega adsorptiedoekenwaar je een halve badkuip mee drooglegt, voor het geval dat. Er is ook een TV met 1 knop "play". En een laatje met verkleurde tijdschriften met vochtplekken.

Maar je wordt wel verzocht binnen een minuut of vijf klaar te zijn.

Tja: de :') is dus de enige smiley die het wel aardig weergeeft. Je moet er maar om lachen, maar ondertussen...

[ Bericht 2% gewijzigd door GVman op 12-06-2015 16:34:08 ]
ruimte gereserveerd voor signature...
  vrijdag 12 juni 2015 @ 16:34:02 #35
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_153474217
Bij ons hetzelfde als bij Minarosa. Vreemd, dat er zo'n verchil tussen de ziekenhuizen zit, zeg!
In ons geval pakte het goed uit. Anders had ik nu met Clomid een eisprong op proberen te wekken, waarvan de kans dat deze bevrucht zou worden nihil is.

Die column! _O- We hadden al geconcludeerd dat de romantiek er een beetje uit is, maar de humor zit er in elk geval nog in :D
  Moderator vrijdag 12 juni 2015 @ 16:35:38 #36
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153474266
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 16:24 schreef GVman het volgende:

[..]

Hoi droomvrouwtje, hoe is het met je? Ik zat laatst toevallig wat terug te lezen en toen kwam ik wat van jouw berichten tegen... Ik denk er nog vaak aan (ook omdat ik zelf toen niet in een beste periode zat).

Eens met je punt dat deze dingen vooral in de vraagstelling/verwijzing zouden moeten zitten. Eigenlijk lijkt het me sterk dat hier in het ziekenhuis niet naar is gevraagd (als in: ik denk dus dat er wel naar is gevraagd, maar dat het toen per abuis niet is gemeld). Zaadonderzoek zo maar doen kan inderdaad sterk verschillende uitkomsten geven, maar goed, als het erg laag is dan is dat wel een reden tot zorg.

Denk trouwens niet dat "produceren" echt makkelijk is ofzo. Ik heb met regelmaat zo'n productiekamer van binnen gezien. Op site van Freya stond ooit deze column. Die is dus gewoon helemaal waar. Als je ergens niet opgewonden van raakt is het wel van zo'n ruimte...

Helemaal als iedereen *weet* wat je daar gaat doen en je - jawel - nog een setje instructies bij krijgt ook. :') Ohja, er is ook nog een uitgebreide instructie over het schoonmaken, het liefst met mega adsorptiedoekenwaar je een halve badkuip mee drooglegt. Tja: de :') is dus de enige smiley die het wel aardig weergeeft. Je moet er maar om lachen, maar ondertussen...
Bedoel je nou dat ik dat niet goed doorgegeven heb :? Er is bij ons niet gevraagd naar de voorgeschiedenis van mijn vriend, er is enkel naar mij gekeken. Ook bij de anamnese hebben ze alleen vragen gesteld over mijn familie bijvoorbeeld.

Wat ik wel tegenstrijdig vind is dat de gyn waar ik het cola-onderzoek had zei dat ze meteen het zaad van mijn vriend zouden testen zodat ze dat in ieder geval uit kunnen sluiten. Maar de fertiliteitsarts dacht hier dus anders over. Zo zie je dat het dus zelfs IN een ziekenhuis kan verschillen.

En dat laatste, tja echt leuk is het niet. Met de benen wijd en een echo-apparaat down under gaat ook nooit echt wennen maar het hoort erbij ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_153475384
bij het ziekenhuis hier trouwens geen 'rukbunker' volgens de folder. gewoon thuis volgens de voorschriften opvangen en binnen een uur inleveren. dat maakt het moeten 'produceren' ook al anders.

zo'n 'rukbunker' lijkt me ook erg ongemakkelijk

[ Bericht 9% gewijzigd door Elleska op 12-06-2015 18:21:10 ]
pi_153475649
Welk ziekenhuis loop je majo?

Bij ons werd bij de intake wel ook stil gestaan bij de gezondheid van mijn man en moest hij zijn zaad ook laten onderzoeken. Terwijl de oorzaak duidelijk bij mij lag wegens het ontbreken van een cyclus.

Mijn man mocht het zaad gewoon thuis produceren. Bij iui ook. Bij ivf niet meer. Dat is de enige keer dat hij gebruik moest maken van de ruk kamer. We hebben gelukkig veel cryo's dus hopen dat het niet nog een keer nodig is.

Hij kreeg toen ook nog als instructie mee dat hij het zaad in 2 verschillende potjes moest spuiten. Omdat het eerste beetje zaad geloof ik beter is dan het tweede. Dat was helemaal een ramp, want toen liet hij het beste potje op de grond vallen
:')
  Moderator vrijdag 12 juni 2015 @ 17:48:54 #39
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153475727
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 17:44 schreef Arja het volgende:
Welk ziekenhuis loop je majo?

Bij ons werd bij de intake wel ook stil gestaan bij de gezondheid van mijn man en moest hij zijn zaad ook laten onderzoeken. Terwijl de oorzaak duidelijk bij mij lag wegens het ontbreken van een cyclus.

Mijn man mocht het zaad gewoon thuis produceren. Bij iui ook. Bij ivf niet meer. Dat is de enige keer dat hij gebruik moest maken van de ruk kamer. We hebben gelukkig veel cryo's dus hopen dat het niet nog een keer nodig is.

Hij kreeg toen ook nog als instructie mee dat hij het zaad in 2 verschillende potjes moest spuiten. Omdat het eerste beetje zaad geloof ik beter is dan het tweede. Dat was helemaal een ramp, want toen liet hij het beste potje op de grond vallen
:')
UMC Utrecht :) Ik heb begrepen dat vriend dan ook thuis het zaad mag produceren, als het maar binnen een uur in het ziekenhuis is. Ik denk dat hoe verder je in het traject bent hoe "verser" het moet zijn?

En dat laatste is wel onhandig ja _O- Maar ja ook wel een ramp om op dat moment in twee verschillende potjes te spuiten? :X
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 12 juni 2015 @ 18:08:02 #40
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_153476211
Arja _O- wat een verhaal!

Hier in het ziekenhuis mocht het ook thuis "geproduceerd worden" (met een briefje erbij dat je moest aangeven of je het goed had opgevangen :D), maar omdat het volgende onderzoek in Leiderdorp is, wordt het krap of dat dan binnen het uur daar is. Dus dan moet het wel daar "geproduceerd worden". Ditmaal staar er dat het beter is om dit te doen middels masturberen.. Zou ik mee het hokje in mogen? :D Ben wel benieuwd welke blikken je dán krijgt !
pi_153476292
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 18:08 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Arja _O- wat een verhaal!

Hier in het ziekenhuis mocht het ook thuis "geproduceerd worden" (met een briefje erbij dat je moest aangeven of je het goed had opgevangen :D), maar omdat het volgende onderzoek in Leiderdorp is, wordt het krap of dat dan binnen het uur daar is. Dus dan moet het wel daar "geproduceerd worden". Ditmaal staar er dat het beter is om dit te doen middels masturberen.. Zou ik mee het hokje in mogen? :D Ben wel benieuwd welke blikken je dán krijgt !
Verpleegster-pakje aan, zweepje mee en naar binnen gaan
  vrijdag 12 juni 2015 @ 18:26:52 #42
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_153476589
@majo nee zo bedoelde ik het niet, maar omdat er vanuit jou een duidelijke vraagstelling/verwijzing was neem ik aan dat er daarom niet verder is gekeken. Er is dus vanuit jou gezien een reden dat het niet lukt. Dus kijkt men niet verder

Oh ja rukken in een kamertje, waarvan iedereen die daar in de wachtkamer zit, weet wat je gaat doen. Man heeft daar ooit volgens mij over geblogd.
De eerste keer mocht hij trouwens wel gewoon thuis de boel opvangen met een waslijst aan instructies en dat moest dan ook binnen zoveel tijd in het ziekenhuis zijn. Een race tegen de klok kan ik je vertellen.

@gvman naar omstandigheden gaat het goed. Helaas komt nu alles bij man eruit van de afgelopen jaren. Verder gaat het wel prima. Ik merk dat we een goede keuze hebben gemaakt om voor nu te stoppen.
Be happy with the little things in life
pi_153476732
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 18:08 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Arja _O- wat een verhaal!

Hier in het ziekenhuis mocht het ook thuis "geproduceerd worden" (met een briefje erbij dat je moest aangeven of je het goed had opgevangen :D), maar omdat het volgende onderzoek in Leiderdorp is, wordt het krap of dat dan binnen het uur daar is. Dus dan moet het wel daar "geproduceerd worden". Ditmaal staar er dat het beter is om dit te doen middels masturberen.. Zou ik mee het hokje in mogen? :D Ben wel benieuwd welke blikken je dán krijgt !
zal er echt kwaliteitsverschil zitten tussen aftrekken (door een ander) of dat de man dat zelf doet?? of bedoelen ze het anders
pi_153479322
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 16:35 schreef MaJo het volgende:
Met de benen wijd en een echo-apparaat down under gaat ook nooit echt wennen maar het hoort erbij ;)
Het zou je nog kunnen verbazen. ;)
pi_153480239
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 16:35 schreef MaJo het volgende:

En dat laatste, tja echt leuk is het niet. Met de benen wijd en een echo-apparaat down under gaat ook nooit echt wennen maar het hoort erbij ;)
Jawel.
Ik had er laatst 3, op een dag. 3 verschillende mensen. Een vk, een anios en een gyn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 21:53:14 #46
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_153482928
Nee geen moeite meer mee, en als je in een academisch ziekenhuis loopt dan wil iedereen ook nog eens meekijken en/of voelen ook als je daar met je doos open ligt :P
De schaamte voorbij, ik moet soms oppassen dat ik niet meteen met de billen bloot ga.

Tip van Flip, trek als je voor een echo moet een makkelijk rokje of jurkje aan, dan kan je kont nog even bedekken als je moet wachten 8-)
Be happy with the little things in life
  Moderator zaterdag 13 juni 2015 @ 01:12:23 #47
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153490001
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 18:33 schreef Elleska het volgende:

[..]

zal er echt kwaliteitsverschil zitten tussen aftrekken (door een ander) of dat de man dat zelf doet?? of bedoelen ze het anders
ik denk dat ze opgevangen uit het vrouwenlichaam bedoelen ;)

Ik heb ook niet echt moeite met echo's hoor maar echt prettig voelt het niet.

Ik vind trouwens geen gehoor bij vriend wat betreft het nu al checken van zijn zaad, hij vindt dat ik me onnodig dingen in mijn hoofd haal -O- ik laat het dus maar weer even rusten, wie weet is het ook helemaal niet nodig.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zaterdag 13 juni 2015 @ 07:44:12 #48
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_153491793
Ik vind de eendenbek veel erger.. Dan heb ik het gevoel alsof ik helemaal uitscheur.
En de echo's, ik heb laatst een gyn in opleiding gehad, die deed me echt zeer. Toen heb ik wel even aangegeven dat het gepor down under wel mocht stoppen. Gelukkig nam toen de andere gyn het over en die draaide een keer en hoppa juiste beeld.

Majo :* laat het maar even rusten dan. Ik denk dat het voor hem heel confronterend is en het eerst moet bezinken.
Be happy with the little things in life
  zaterdag 13 juni 2015 @ 09:12:15 #49
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_153492250
Lieve dames, ik verbleef de afgelopen maanden onder een steen. Het traject was zo ontzettend slopend voor ons... We durfden het pas weer aan een cryo te laten terugplaatsen als we er allebei weer in konden geloven.

Die terugplaatsing vond 16 dagen geleden plaats. En vanmorgen durfden we pas te testen... :'( ik ben zwanger. Kan het nog nauwelijks bevatten...

Sorry dat ik hier zo binnenval. Ik heb de afgelopen maanden veel meegelezen en meegeleefd met jullie. Een heel dikke knuffel voor jullie allemaal, lieve meiden en mannen!
pi_153492267
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 09:12 schreef Frummeltje86 het volgende:
Lieve dames, ik verbleef de afgelopen maanden onder een steen. Het traject was zo ontzettend slopend voor ons... We durfden het pas weer aan een cryo te laten terugplaatsen als we er allebei weer in konden geloven.

Die terugplaatsing vond 16 dagen geleden plaats. En vanmorgen durfden we pas te testen... :'( ik ben zwanger. Kan het nog nauwelijks bevatten...

Sorry dat ik hier zo binnenval. Ik heb de afgelopen maanden veel meegelezen en meegeleefd met jullie. Een heel dikke knuffel voor jullie allemaal, lieve meiden en mannen!
*O* *O* *O*

Gefeliciteerd! Wat fantastisch voor jullie!
pi_153492349
Oh Frummel!!!! Ik zit gewoon met tranen in mijn ogen voor jullie! Dit lange traject, die lange adem, al het gedoe, eindelijk gelukt!!!! Gefeliciteerd meis! Op naar een goeie mooie zwangerschap en kindje *O*
pi_153492374
O+
Gefeliciteerd Frummel!! *O*
pi_153492381
Frummeltje! *O*
pi_153492480
Frummel, wat fantastisch! Wat ben ik blij voor jullie! Gefeliciteerd *O*
E.
pi_153492556
Wow Frummel, wat FANTASTISCH!! O+ O+ Ik moest gisteren toevallig nog aan je denken! Wat geweldig voor jullie, zo ontzettend veel geduld moeten hebben, nu eindelijk beloond! Op naar een fijne zwangerschap! *O* *O*
pi_153492558
Oh, Frummel, wat heerlijk voor jullie! Gefeliciteerd! *O*
pi_153492631
Frummel wat een geweldig nieuws *O* gefeliciteerd
pi_153492658
Yes Frummel, wat ontzettend gaaf!! *O*
Heel heel heel erg gefeliciteerd. Op naar een goede echo.
  zaterdag 13 juni 2015 @ 09:56:07 #59
171422 LadyBlack
paint it black
pi_153492671
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 09:12 schreef Frummeltje86 het volgende:
Lieve dames, ik verbleef de afgelopen maanden onder een steen. Het traject was zo ontzettend slopend voor ons... We durfden het pas weer aan een cryo te laten terugplaatsen als we er allebei weer in konden geloven.

Die terugplaatsing vond 16 dagen geleden plaats. En vanmorgen durfden we pas te testen... :'( ik ben zwanger. Kan het nog nauwelijks bevatten...

Sorry dat ik hier zo binnenval. Ik heb de afgelopen maanden veel meegelezen en meegeleefd met jullie. Een heel dikke knuffel voor jullie allemaal, lieve meiden en mannen!
JAAAAAAAA!! *O*

Frummel wat fantastisch!! *O* Gefeliciteerd :*
pi_153492720
Frummel *O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_153492731
Frummel, wat geweldig. *O*
  zaterdag 13 juni 2015 @ 10:05:56 #62
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_153492772
Dank jullie wel! :'(
pi_153492852
Frummel, wat een fantastisch nieuws meid. Gefeliciteerd!!! *O* *G*
Met een meidenkwartet
pi_153492861
Frummel *O* van harte gefeliciteerd!
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 13 juni 2015 @ 10:31:21 #65
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_153493043
Frummel *O* *O* Gefeliciteerd!! !
pi_153493121
Dit zijn wel heeeeeeeeeel bijzondere! GEFELICITEERD! *O* *O* *O*
pi_153493499
O+ Frummel, van harte gefeliciteerd, een babytje in je buik O+ O+ O+
pi_153493676
Wauw Frummeltje wat een ontzettend bijzondere streepjes! Fantastisch, gefeliciteerd! *O*
pi_153493701
Gefeliciteerd Frummel! *O*
  zaterdag 13 juni 2015 @ 11:29:26 #70
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_153493986
Gefeliciteerd frummel!
pi_153494478
Frummel wat een fantastisch nieuws *O* gefeliciteerd!
pi_153494560
Wauw frummel!! Gefeliciteerd. Een baby in je buik O+
♥ J & S
  Moderator zaterdag 13 juni 2015 @ 12:10:01 #73
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153494573
Wow frommeltje wat een super nieuws! :o *O* na dit lange traject dan eindelijk een baby in je buik O+ Ik kan me voorstellen dat het nog onwerkelijk is maar probeer er toch van te genieten O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator zaterdag 13 juni 2015 @ 12:11:33 #74
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153494600
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 07:44 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ik vind de eendenbek veel erger.. Dan heb ik het gevoel alsof ik helemaal uitscheur.
En de echo's, ik heb laatst een gyn in opleiding gehad, die deed me echt zeer. Toen heb ik wel even aangegeven dat het gepor down under wel mocht stoppen. Gelukkig nam toen de andere gyn het over en die draaide een keer en hoppa juiste beeld.

Majo :* laat het maar even rusten dan. Ik denk dat het voor hem heel confronterend is en het eerst moet bezinken.
Ik vergeet misschien soms ook hoe het voor hem is :@ ik laat het daarom inderdaad voorlopig rustten tot hij er zelf mee komt.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_153494931
Gefeliciteerd Frummel! *O*
  zaterdag 13 juni 2015 @ 13:47:48 #76
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_153496171
Frummel wat een geweldig nieuws!! Gefeliciteerd!!
  zaterdag 13 juni 2015 @ 14:05:28 #77
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_153496548
Gefeliciteerd Frummel! *O* *O*
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
pi_153496599
Frummeltje, gefeliciteerd! *O*. Wat een kippenvelupdate!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zaterdag 13 juni 2015 @ 14:16:18 #79
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_153496747
*O* *O* frummeltje jaaaaaaa wat een geweldig nieuws *O* *O* gefeliciteerd O+ :*
Be happy with the little things in life
pi_153496830
Wat fijn! Gefeliciteerd!
pi_153497074
Frummeltje wat een geweldig nieuws! Daarmee mag je te allen tijde binnenvallen. Eindelijk weer streepjes hier en wel hele bijzondere.

Gefeliciteerd! Heb je een foto?
pi_153499750
Frummel wat goed! Gefeliciteerd!! *O*
  zaterdag 13 juni 2015 @ 16:37:20 #83
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_153499967
Oh meiden ik moet zo hard huilen om al jullie lieve reacties... het is ontzettend onwerkelijk. Het is jullie ook allemaal zo ontzettend gegund!

Morgen ga ik me aanmelden voor Mvm. Geen haar op mijn hoofd die daar aan twijfelt.
pi_153500710
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 16:37 schreef Frummeltje86 het volgende:
Oh meiden ik moet zo hard huilen om al jullie lieve reacties... het is ontzettend onwerkelijk. Het is jullie ook allemaal zo ontzettend gegund!

Morgen ga ik me aanmelden voor Mvm. Geen haar op mijn hoofd die daar aan twijfelt.
:*
  zaterdag 13 juni 2015 @ 17:20:58 #85
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153501101
Ahh lieve Frummel, ik word emotioneel van je fantastische nieuws O+. Gefeliciteerd :D *O* whiiiiiiiiiiiii!
KuikenGuppy
  zaterdag 13 juni 2015 @ 17:25:37 #86
437909 GVman
korte tekst
pi_153501201
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 17:44 schreef Arja het volgende:
Welk ziekenhuis loop je majo?

Bij ons werd bij de intake wel ook stil gestaan bij de gezondheid van mijn man en moest hij zijn zaad ook laten onderzoeken. Terwijl de oorzaak duidelijk bij mij lag wegens het ontbreken van een cyclus.

Mijn man mocht het zaad gewoon thuis produceren. Bij iui ook. Bij ivf niet meer. Dat is de enige keer dat hij gebruik moest maken van de ruk kamer. We hebben gelukkig veel cryo's dus hopen dat het niet nog een keer nodig is.

Hij kreeg toen ook nog als instructie mee dat hij het zaad in 2 verschillende potjes moest spuiten. Omdat het eerste beetje zaad geloof ik beter is dan het tweede. Dat was helemaal een ramp, want toen liet hij het beste potje op de grond vallen
:')
Even afwezig en je mist gelijk weer heel wat...

Frummel: WOW, wat goed! Gefeliciteerd!!

En op de quote: Tjonge, wat een verhaal. En vooral: hoe krijg je het voor elkaar om in twee potjes te produceren?? Afijn, thuis produceren was niet echt handig (vanwege bloedprikken op zelfde moment), dus toch maar naar het ziekenhuis.

De momenten die vrouwen niet op prijs stellen: no offense, ik kan me voorstellen dat dat ook geen pretje is (de academische ziekenhuizen en meekijkende ogen: heel herkenbaar.

Droomvrouwtje+man: knuffel! En neem vooral tijd voor elkaar!!
ruimte gereserveerd voor signature...
  zaterdag 13 juni 2015 @ 17:31:39 #87
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_153501320
Ohhhh frummel eindelijk! Het is je zo gegund *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 13 juni 2015 @ 17:33:23 #88
437909 GVman
korte tekst
pi_153501359
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 01:12 schreef MaJo het volgende:

[..]

ik denk dat ze opgevangen uit het vrouwenlichaam bedoelen ;)

Ik heb ook niet echt moeite met echo's hoor maar echt prettig voelt het niet.

Ik vind trouwens geen gehoor bij vriend wat betreft het nu al checken van zijn zaad, hij vindt dat ik me onnodig dingen in mijn hoofd haal -O- ik laat het dus maar weer even rusten, wie weet is het ook helemaal niet nodig.
Nu vergeet ik helemaal op jou te reageren, sorry... Vreemd verhaal van ziekenhuis en artsen daar zeg, maar goed, ook daar hebben we allemaal weer ervaring mee als ik de posts hier lees. Volgende keer sowieso maar even noemen in het ziekenhuis, dan hoor je het vanzelf of er stappen nodig zijn.

Dat je vriend hier niet op zit te wachten: begrijpelijk, maar ik denk dat hij toch zal moeten. Helaas natuurlijk, want niemand zit hier op te wachten. Onderschat de impact trouwens niet. Zeker als je denkt dat als in orde is en het blijkt dan niet goed te zijn, ja, dan stort je wereld wel even in. Hoe dat voelt weet ik niet helemaal, omdat ik al wist waar ik aan toe was. Maar teleurstellende uitslagen in het ziekenhuis: ja, die ken ik dan weer wel -O-

Ook hier dus: neem de tijd en vergeet vooral niet met (en van) elkaar te genieten!

Heb jij of je vriend vragen dan weet je me te vinden. Succes!

[ Bericht 8% gewijzigd door GVman op 13-06-2015 21:36:14 ]
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_153505280
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 21:53 schreef droomvrouwtje het volgende:

De schaamte voorbij, ik moet soms oppassen dat ik niet meteen met de billen bloot ga.

Herkenbaar! Ik moest me ook erg inhouden om op den duur niet meer mijn broek uit te trekken zodra ik in de spreekkamer was.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_153505286
Gefeliciteerd Frummel!!!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zaterdag 13 juni 2015 @ 20:47:16 #91
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153505576
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 09:12 schreef Frummeltje86 het volgende:
Lieve dames, ik verbleef de afgelopen maanden onder een steen. Het traject was zo ontzettend slopend voor ons... We durfden het pas weer aan een cryo te laten terugplaatsen als we er allebei weer in konden geloven.

Die terugplaatsing vond 16 dagen geleden plaats. En vanmorgen durfden we pas te testen... :'( ik ben zwanger. Kan het nog nauwelijks bevatten...

Sorry dat ik hier zo binnenval. Ik heb de afgelopen maanden veel meegelezen en meegeleefd met jullie. Een heel dikke knuffel voor jullie allemaal, lieve meiden en mannen!
Oooh Frummel, wat een fantastisch nieuws!!! Van harte gefeliciteerd! *O* Weet nog dat wij samen schreven in WOHTS, en dat is een behoorlijke tijd geleden. Zo tof dat het lange wachten dan eindelijk beloond wordt :*
pi_153507057
Frummeeeeeeeeeeeeel!! Gefeliciteerd! *O* *O* :*
pi_153507337
Oooh Frummel O+ *O* *O* Gefeliciteerd!
pi_153513591
Frummel gefeliciteerd! Een fijne mooie zwangerschap gewenst!
  zondag 14 juni 2015 @ 11:34:53 #95
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_153516169
Frummel, wat fijn! *O*
Gefeliciteerd *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_153516795
Frummel wat geweldig! *O*
Gefeliciteerd! O+
  zondag 14 juni 2015 @ 12:17:47 #97
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_153516942
Frummel wat een heerlijk nieuws! *O*
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zondag 14 juni 2015 @ 14:45:14 #98
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_153520122
Frummel gefeliciteerd! Super!
pi_153525760
Speciaal voor Frummel kom ik even onder mijn steen weg. Na al die nieuwe aanwas hier werd het ook wel tijd dat er weer eens iemand vertrok uit dit topic. Het is je zo ontzettend gegund! Ik wens je een heel fijne zwangerschap toe. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 14 juni 2015 @ 23:10:21 #100
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_153536009
Frummel O+ O+ Gefeliciteerd *O* *O* *O* *O*
  zondag 14 juni 2015 @ 23:14:20 #101
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_153536161
Ik dacht de afgelopen jaren wel bestand te zijn tegen weer een nieuwe zwangerschap..... Not! God wat ben ik boos geweest afgelopen weekend..... Dochter van een vriendin, zwaar overgewicht en 18 weken zwanger...... Zij wel en ik/mijn ouders niet :'( En ik weet overgewicht speelt niet Altijd mee maar damn..... Het is net of ik elke reden momenteel aangrijp, sorry :@
pi_153536602
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 23:14 schreef dobbey het volgende:
Ik dacht de afgelopen jaren wel bestand te zijn tegen weer een nieuwe zwangerschap..... Not! God wat ben ik boos geweest afgelopen weekend..... Dochter van een vriendin, zwaar overgewicht en 18 weken zwanger...... Zij wel en ik/mijn ouders niet :'( En ik weet overgewicht speelt niet Altijd mee maar damn..... Het is net of ik elke reden momenteel aangrijp, sorry :@
:*
S. 2014
J. 2016
pi_153536634
Frummel gefeliciteerd, geweldig nieuws! Wat leuk om samen met jou zwanger te zijn, nog gepost samen in wohts, al is dat al lang geleden.

Dobbey :*

Ik hoop dat er nog veel bijzondere streepjes zullen volgen binnenkort.
  maandag 15 juni 2015 @ 08:17:02 #104
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_153541222
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 23:14 schreef dobbey het volgende:
Ik dacht de afgelopen jaren wel bestand te zijn tegen weer een nieuwe zwangerschap..... Not! God wat ben ik boos geweest afgelopen weekend..... Dochter van een vriendin, zwaar overgewicht en 18 weken zwanger...... Zij wel en ik/mijn ouders niet :'( En ik weet overgewicht speelt niet Altijd mee maar damn..... Het is net of ik elke reden momenteel aangrijp, sorry :@
:* Hoef je geen sorry voor te zeggen, hoor! Volgens mij herkennen we dit allemaal maar al te goed :*
  Moderator maandag 15 juni 2015 @ 09:19:55 #105
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153541888
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 23:14 schreef dobbey het volgende:
Ik dacht de afgelopen jaren wel bestand te zijn tegen weer een nieuwe zwangerschap..... Not! God wat ben ik boos geweest afgelopen weekend..... Dochter van een vriendin, zwaar overgewicht en 18 weken zwanger...... Zij wel en ik/mijn ouders niet :'( En ik weet overgewicht speelt niet Altijd mee maar damn..... Het is net of ik elke reden momenteel aangrijp, sorry :@
ik kan me dat heel goed voorstellen, en je mag best daar ontzettend van balen :*

Begrijp ik goed dat het moeilijk zwanger worden ook bij jou in de familie zit?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 15 juni 2015 @ 09:40:04 #106
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_153542245
Ach dobbey :* en helemaal geen sorry. Ik heb het zelfs nu nog :@ ik word nu nog jaloers op mensen die zomaar ineens poef zwanger zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_153542541
Frummeltje van harte gefelicteerd met jullie zwangerschap!! Wat goed dat je mee plast voor mvm dat was ook het eerste wat ik deed toen ik de positieve test in handen had!!
Geniet er van!

Dobbey ik herken je gevoel helemaal
Wij kregen op de verjaardag van mijn vriend te horen dat mijn schoonzus weer zwanger was. Zij is opnieuw getrouwd en heeft zelf 3 kinderen en hij 2 dit wordt kindje 6 dus...ik kon nog net hun feliciteren voor de tranen kwamen en ben toen huilend de keuken in gelopen. Tante kwam mij achteraan gevlogen zij weet ook ons verhaal en heeft dat 30 jaar geleden ook meegemaakt maar is altijd kinderloos gebleven. Dag erop was ik er nog ziek van gelukkig was het daarna weg en gun ik ze alle geluk van de wereld.

Hier verder alles rustig
Bijna week geleden na het zetten van de ovitrelle. En nu bezig met utrogestan. Heb nergens last van eigenlijk. We wachten het maar af!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_153542847
Dobbey, ik herken het ook. In de tijd dat wij bezig waren met de MMM raakten drie vriendinnen zwanger. Wat had ik er een moeite mee om blij voor hun te zijn zeg. En dan 's avonds in bed janken, want ik wilde ook. Nu vertelde een andere vriendin dat ze 6 weken zwanger is en dit is voor het eerst dat ik echt voel dat ik blij kan zijn voor iemand. En daar schaam ik me dan weer voor met terugwerkende kracht.
pi_153543025
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 09:40 schreef snoenk het volgende:
Ach dobbey :* en helemaal geen sorry. Ik heb het zelfs nu nog :@ ik word nu nog jaloers op mensen die zomaar ineens poef zwanger zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een botte eikel zeg. Ik weet niet hoe hij voor de rest is, maar neem het hem niet kwalijk, dat soort mensen weten niet beter, anders zouden ze het niet zo op die manier zeggen.
  maandag 15 juni 2015 @ 10:51:41 #110
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_153543454
Thnx all :* De :@ was meer voor het overgewicht verhaal maar ik ben echt/was echt boos. Mijn beste vriendin heeft een miskraam gehad vorige week (voor de oldy's hier degene waarvan ik eerder wist dat ze zwanger was dan zij zelf 3 jaar terug) en er is gister een nieuw overbuurmeisje geboren. Dus het kwam ook ineens van alle kanten....


@Majo met de opmerking zij wel en wij/mijn ouders niet bedoelde ik het opa en oma verhaal maar idd 7 neefjes en nichtjes zijn geboren via ivf, waarvan er 2 de bevalling niet hebben overleefd en idem bij mijn oma ook nog 2 of 3 overleden kindjes. Bij hun allemaal PCOS en ik dus afwijkend met POF. Waar ik wel heel erg van ben geschrokken is dat mijn nichtje afgelopen winter in Frankrijk met dezelfde symptomen in het ziekenhuis heeft gelegen als ik, zware bloedingen veel pijn etc. Ze is nu aan het nadenken (op mijn advies) om een bloedonderzoek te doen ivm POF.
  maandag 15 juni 2015 @ 11:53:36 #111
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_153544723
Frummeltje wat een geweldig nieuws! O+ *O* O+
pi_153546773
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 09:12 schreef Frummeltje86 het volgende:
Lieve dames, ik verbleef de afgelopen maanden onder een steen. Het traject was zo ontzettend slopend voor ons... We durfden het pas weer aan een cryo te laten terugplaatsen als we er allebei weer in konden geloven.

Die terugplaatsing vond 16 dagen geleden plaats. En vanmorgen durfden we pas te testen... :'( ik ben zwanger. Kan het nog nauwelijks bevatten...

Sorry dat ik hier zo binnenval. Ik heb de afgelopen maanden veel meegelezen en meegeleefd met jullie. Een heel dikke knuffel voor jullie allemaal, lieve meiden en mannen!
Ik lees dit nu pas, maar wat ontzettend geweldig, mooi en fijn! Gefeliciteerd! *O* O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator maandag 15 juni 2015 @ 17:11:03 #113
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153552626
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 10:51 schreef dobbey het volgende:
Thnx all :* De :@ was meer voor het overgewicht verhaal maar ik ben echt/was echt boos. Mijn beste vriendin heeft een miskraam gehad vorige week (voor de oldy's hier degene waarvan ik eerder wist dat ze zwanger was dan zij zelf 3 jaar terug) en er is gister een nieuw overbuurmeisje geboren. Dus het kwam ook ineens van alle kanten....


@Majo met de opmerking zij wel en wij/mijn ouders niet bedoelde ik het opa en oma verhaal maar idd 7 neefjes en nichtjes zijn geboren via ivf, waarvan er 2 de bevalling niet hebben overleefd en idem bij mijn oma ook nog 2 of 3 overleden kindjes. Bij hun allemaal PCOS en ik dus afwijkend met POF. Waar ik wel heel erg van ben geschrokken is dat mijn nichtje afgelopen winter in Frankrijk met dezelfde symptomen in het ziekenhuis heeft gelegen als ik, zware bloedingen veel pijn etc. Ze is nu aan het nadenken (op mijn advies) om een bloedonderzoek te doen ivm POF.
toen ik laatst aan de Fertiliteitsarts vroeg of het erfelijk is zei ze dat dit nog niet bewezen is. Bij mij heeft ook mijn zus pcos, moeder slikte ook dezelfde medicatie (de naam pcos bestond nog niet) en mijn oma werd onvruchtbaar verklaard (uiteindelijk na 12 jaar proberen kreeg ze alsnog kinderen). Lijkt me toch duidelijk dat het dan erfelijk is, net als in jouw familie? En dat idee van dat iedereen zomaar zwanger raakt herken ik heel goed!! Ik stoorde er me nooit aan maar het begint steeds meer te steken :@

Wat is POF trouwens, vervroegde overgang?

Snoenk wat een ontzettende kutopmerking is dat zeg :( echt waar zitten mensen soms met hun hoofd :{
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_153562294
Frummel gefeliciteerd!!

Dobbey :*
pi_153562801
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 23:14 schreef dobbey het volgende:
Ik dacht de afgelopen jaren wel bestand te zijn tegen weer een nieuwe zwangerschap..... Not! God wat ben ik boos geweest afgelopen weekend..... Dochter van een vriendin, zwaar overgewicht en 18 weken zwanger...... Zij wel en ik/mijn ouders niet :'( En ik weet overgewicht speelt niet Altijd mee maar damn..... Het is net of ik elke reden momenteel aangrijp, sorry :@
Ik snap je reactie heel goed. Je moet jezelf ook de ruimte geven om af en toe zo te denken. Jij bent ook gewoon een mens met gevoel. :*

quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 09:40 schreef snoenk het volgende:
Ach dobbey :* en helemaal geen sorry. Ik heb het zelfs nu nog :@ ik word nu nog jaloers op mensen die zomaar ineens poef zwanger zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een ontzettend horkerige opmerking. :(

Mijn zusje krijgt woensdag haar eerste echte acupunctuur behandeling. Ik ben erg benieuwd hoe ze het gaat ervaren. Zij gelooft er helemaal in, dus ik geloof en hoop met haar mee. :)
  maandag 15 juni 2015 @ 22:08:17 #116
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_153563692
Dank voor de overweldigende hoeveelheid felicitaties! Het maakt het allemaal een stuk echter zo :)

Dobbey, wat een ***-situatie... :*

Nikki, met deze tp heb ik ook acupunctuur gehad. Een week of acht geleden mee begonnen. Ondanks mijn pcos ging er uit zichzelf een follikel groeien en was deze op cyclusdag 10 al volgroeid. Daarnaast ook het idee dat alles nu veel beter doorbloed was. Dat merkte ik bij de tp zelf; het bloedde als een rund. Ik hoop dat je zusje het net zo positief ervaart! :*
  maandag 15 juni 2015 @ 22:09:08 #117
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_153563736
Pfff Snoenk... :* sommige mensen hebben echt een bord voor hun kop zeg.
pi_153564221
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 22:08 schreef Frummeltje86 het volgende:
Dank voor de overweldigende hoeveelheid felicitaties! Het maakt het allemaal een stuk echter zo :)

Dobbey, wat een ***-situatie... :*

Nikki, met deze tp heb ik ook acupunctuur gehad. Een week of acht geleden mee begonnen. Ondanks mijn pcos ging er uit zichzelf een follikel groeien en was deze op cyclusdag 10 al volgroeid. Daarnaast ook het idee dat alles nu veel beter doorbloed was. Dat merkte ik bij de tp zelf; het bloedde als een rund. Ik hoop dat je zusje het net zo positief ervaart! :*
Wat bijzonder. Bij mijn zusje gaat er inderdaad ook aan de doorbloeding gewerkt worden door de acupuncturist.
pi_153564698
Bloeden bij de tp frummel? Schrok je daar niet van?

Wel fijn dat het gewerkt heeft.

Ik heb woensdag weer een echo. Benieuwd hoe ik deze keer op de menopur reageer, want dat valt bij mij niet echt te voorspellen. Ik hoop dat er maar 1 follikel is.
  maandag 15 juni 2015 @ 22:36:32 #120
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_153564887
Ja die doorbloeding was even schrikken. De arts schrok er ook van. Toen ik zei dat ik acupunctuur had, zei ze daar ze dat wel vaker meemaakte.

Nikki, ik hoop echt dat je zusje er profijt van zal hebben. Het heeft mij ook een heel stuk rustiger gemaakt, meer in balans.
  maandag 15 juni 2015 @ 23:14:30 #121
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_153566528
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 17:11 schreef MaJo het volgende:

[..]

toen ik laatst aan de Fertiliteitsarts vroeg of het erfelijk is zei ze dat dit nog niet bewezen is. Bij mij heeft ook mijn zus pcos, moeder slikte ook dezelfde medicatie (de naam pcos bestond nog niet) en mijn oma werd onvruchtbaar verklaard (uiteindelijk na 12 jaar proberen kreeg ze alsnog kinderen). Lijkt me toch duidelijk dat het dan erfelijk is, net als in jouw familie? En dat idee van dat iedereen zomaar zwanger raakt herken ik heel goed!! Ik stoorde er me nooit aan maar het begint steeds meer te steken :@

Wat is POF trouwens, vervroegde overgang?

Snoenk wat een ontzettende kutopmerking is dat zeg :( echt waar zitten mensen soms met hun hoofd :{
Prematuur Ovarieel Falen dus idd vervroegde overgang.
pi_153578751
Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier, lees al jaren fok forum en zit nu zelf helaas is de mmm voor een tweede kindje. De eerste was spontaan binnen enkele maanden, de tweede zijn we al 2 jaar mee bezig en sinds eind vorig jaar in de mmm. Na veel onderzoeken restte ons alleen icsi nog als keuze, mijn man heeft verminderd zaad. Dit kwam als een enorme klap... Nu sinds enkele maanden zitten we in het icsi traject. Helaas is de eerste poging afgebroken voor de eerste punctie, er waren niet genoeg grote follikels (wel veel (15) kleintjes en 3 grote). Nu menstrueer ik al meer dan 8 dagen hevig en moet ik afwachten tot alle follikels weg zijn, de kleintjes waren al weg bijde echo van vorige week.

Lang verhaal, maar ik hoop hier wat steun en info te krijgen bij jullie, bij mijn familie krijg ik deze helaas niet... ze willen of kunnen het niet begrijpen...

En Frummel, super gefeliciteerd!!!
  dinsdag 16 juni 2015 @ 16:14:13 #123
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_153585388
Vintage girl helaas welkom hier.
Hier een vergelijkbaar verhaal. Tweede kindje ineens ook verminderde zaadkwaliteit. Hoop dat je snel zwanger mag worden.
(Hier mbv icsi gelukkig gelukt en we durfden dat zelfs nog een keertje aan)
pi_153585986
Dikke vette welgemeende lurkersjompel voor frummel! *O*
pi_153586765
@Hobbesje, dankje! Als ik het goed begrijp heb je 2 kinderen via icsi gekregen na je eerste?
pi_153588497
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 12:14 schreef VintageGirl het volgende:
Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier, lees al jaren fok forum en zit nu zelf helaas is de mmm voor een tweede kindje. De eerste was spontaan binnen enkele maanden, de tweede zijn we al 2 jaar mee bezig en sinds eind vorig jaar in de mmm. Na veel onderzoeken restte ons alleen icsi nog als keuze, mijn man heeft verminderd zaad. Dit kwam als een enorme klap... Nu sinds enkele maanden zitten we in het icsi traject. Helaas is de eerste poging afgebroken voor de eerste punctie, er waren niet genoeg grote follikels (wel veel (15) kleintjes en 3 grote). Nu menstrueer ik al meer dan 8 dagen hevig en moet ik afwachten tot alle follikels weg zijn, de kleintjes waren al weg bijde echo van vorige week.

Lang verhaal, maar ik hoop hier wat steun en info te krijgen bij jullie, bij mijn familie krijg ik deze helaas niet... ze willen of kunnen het niet begrijpen...

En Frummel, super gefeliciteerd!!!
Welkom VintageGirl (ik las eerst VaginaGirl ;( ) Jammer dat je hier moet posten, maar voor ons wel gezellig. Wat rot dat de eerste poging afgebroken moest worden! En ik vind het heel erg dat je het niet met je familie kan delen, had je dat verwacht? Heb je goede vrienden waarmee je het er wel over kunt hebben?

Hier nog in onderzoek, eerste kindje bij ons ook spontaan, maar 2e kindje lukt maar niet en nu 2,5 jaar verder. Vandaag eerste intake en onderzoek op de fertiliteitspoli. Ik kreeg een echo, en direct duidelijk zichtbaar waren veel kleine follikels in beide eierstokken (15 per kant). Verder zeer dik baarmoederslijmvlies van 2,14 cm maar wat dat betekent weet ik niet. Nu moet ik op CD 3-6 weer een echo laten maken en bloedprikken. Mogelijk is er bij mij dus sprake van PCOS. Mijn man moet nog zaadonderzoek laten doen. Ik hoop (natuurlijk) dat dat goed is, want dan denk ik dat we met Clomid flink geholpen zullen zijn. De gynaecoloog in opleiding denkt dat ons eerste kind echt een lucky shot is geweest!
pi_153588989
Hoi Mrs. Peel.

Ja, hier zijn meerdere lotgenoten die mij wel zullen begrijpen, want dat niet begrepen worden is zo naar. En opmerkingen zoals; je hebt er al 1, die tweede komt wel, al duurt het 7 jaar.. etc zijn erg pijnlijk. Natuurlijk ben ik ontzettend trots en blij met mijn kindje, maar een tweede is ook zo gewenst. En dat zijn vooral reacties in de familie.... vrienden daarentegen hebben wel meer begrip, maar die zitten zelf niet in zo´n situatie, dus ik kan mijn ei er nog niet kwijt. Natuurlijk ken ik wel mensen die het traject hebben gevolgd of die dezelfde situatie verminderd vruchtbaar hebben meegemaakt, maar toch willen die mensen er niet open over spreken of wil ze er niet lastig mee vallen.

Ja die vele onderzoeken horen ook bij de mmm, en die onzekerheid telkens vreet ook energie.

Bij ons denken ze ook een lucky shot, de eerste of misschien dat mijn man toen wel beter zaad had, we zullen het nooit weten.
pi_153589014
Welkom vintage!

Ik hoor het vaker de laatste tijd hier, dat het tweede kindje niet lukt. Lijkt me heel verdrietig, want daar reken je dan vast niet meer op.
Vreemd ook dat het zaad zo achteruit kan gaan. Is daar een verklaring voor?
pi_153589174
Hoi Arja,

Ja, ik hoor en lees het ook steeds vaker, en ook van oudere mensen die er vroeger ook mee te maken hadden, en dat het vele leeftijdsverschil bij sommige broers/ zussen een hoop verklaard.
Ze weten niet waar het aan kan liggen, of mijn man heeft nooit echt veel zaadproductie gehad, of het is een tijdelijke vermindering door iets.. maar goed hij heeft tal van sperma onderzoeken gehad en die waren allemaal niet zo best, vandaar ook meteen de icsi in. En onze eerste is dus wel binnen 3 maanden gelukt, maar of dat nou een lucky shot was bijv. zullen we nooit achter komen.

En dat afbreken voor de eerste poging was ook een flinke tegenslag, je gaat er helemaal voor, elke dag, later 2 keer per dag, wekenlang spuiten (giga hoofdpijn ervan krijgen, tegen aura?s aan) en dan krijg je te horen dat het allemaal voor niks is geweest, een enorme domper...
pi_153590594
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 18:44 schreef VintageGirl het volgende:
Hoi Mrs. Peel.

Ja, hier zijn meerdere lotgenoten die mij wel zullen begrijpen, want dat niet begrepen worden is zo naar. En opmerkingen zoals; je hebt er al 1, die tweede komt wel, al duurt het 7 jaar.. etc zijn erg pijnlijk. Natuurlijk ben ik ontzettend trots en blij met mijn kindje, maar een tweede is ook zo gewenst. En dat zijn vooral reacties in de familie.... vrienden daarentegen hebben wel meer begrip, maar die zitten zelf niet in zo´n situatie, dus ik kan mijn ei er nog niet kwijt. Natuurlijk ken ik wel mensen die het traject hebben gevolgd of die dezelfde situatie verminderd vruchtbaar hebben meegemaakt, maar toch willen die mensen er niet open over spreken of wil ze er niet lastig mee vallen.

Ja die vele onderzoeken horen ook bij de mmm, en die onzekerheid telkens vreet ook energie.

Bij ons denken ze ook een lucky shot, de eerste of misschien dat mijn man toen wel beter zaad had, we zullen het nooit weten.
Mensen weten soms ook niet hoe ze zich een houding moeten geven, of denken dat hun woorden troostend overkomen :? Een soort geruststelling, 'vrees maar niet, het komt echt wel'. Tenminste, dat hoop ik dan maar. Maar mede door dit soort opmerkingen zijn wij er ook (nog) niet zo open over naar andere mensen. Een andere reden is dat we het toch wel behoorlijk privé vinden (dat is ons gevoel hoor, anderen zullen dat misschien weer anders beleven).

Lucky shot-jes zijn trouwens wel hele leuke kindjes O+
pi_153591944
@Mrs Peel
Bij de eerste hebben we het geheim kunnen houden tot 3 maanden, niemand wist iets over onze kinderwens (behalve mijn moeder), totdat ik zwanger was (3maand) en het iedereen vertelde. Toen kregen we ook rare opmerkingen, maar dat waren meer in de trant´goh is het een ongelukje?´ etc...omdat wij beide toen in de 20 waren. Nu heb ik bewust vanaf het begin aangekondigd een tweede te willen, omdat toch vaak mensen vragen, goh willen jullie geen tweede? Omdat te vermijden hebben we het maar meteen verteld. Maar dat we in de mmm zouden belanden, was totaal onverwachts, we hadden wel gedacht (beetje arrogant misschien) deze zal wel weer meteen raak zijn, nou dus mooi niet.

En ja, lucky shots zijn hele leuke kindjes :Y
pi_153593664
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:12 schreef VintageGirl het volgende:
@Mrs Peel
Bij de eerste hebben we het geheim kunnen houden tot 3 maanden, niemand wist iets over onze kinderwens (behalve mijn moeder), totdat ik zwanger was (3maand) en het iedereen vertelde. Toen kregen we ook rare opmerkingen, maar dat waren meer in de trant´goh is het een ongelukje?´ etc...omdat wij beide toen in de 20 waren. Nu heb ik bewust vanaf het begin aangekondigd een tweede te willen, omdat toch vaak mensen vragen, goh willen jullie geen tweede? Omdat te vermijden hebben we het maar meteen verteld. Maar dat we in de mmm zouden belanden, was totaal onverwachts, we hadden wel gedacht (beetje arrogant misschien) deze zal wel weer meteen raak zijn, nou dus mooi niet.

En ja, lucky shots zijn hele leuke kindjes :Y
Onze naaste omgeving weet trouwens wel van onze kinderwens, en alleen mijn zus en beste vriendin weten dat we er nu voor naar het ziekenhuis gaan. Geleidelijk zullen wat meer mensen op de hoogte raken (naaste collega's vanwege verzuim?).

Afgelopen weekend nog een vervelend moment: ik drink nooit alcohol, en toen we bij iemand op bezoek waren vroeg ze wat ik wilde drinken. Ik zag dat er veel alcohol werd gedronken, dus zei ik 'iets zonder alcohol, en iets zonder prik'. Toen vroeg ze me later of ik zwanger was... Ik vind dat zo'n rare vraag om te stellen. Ten eerste alsof een zwangerschap de enige reden is om geen alcohol te drinken, en ten tweede omdat je dat gewoon niet aan iemand vraagt die je niet kent.

Toen ik zwanger was, vroeg mijn schoonzus (op een voorzichtige, lieve manier) of het gepland was. Ik vond dat helemaal niet erg, c'est le ton qui fait la musique, en natuurlijk afhankelijk van de persoon die het vraagt.
pi_153593855
@Mrs. Peel.

Oja, dat alcohol gedoe ken ik ook wel, of je dan idd meteen zwanger bent wanneer je geen alcohol drinkt. Of ook leuk.. als je een beetje een buikje hebt van jezelf, dat mensen meteen denken dat je zwanger bent |:( .. ook vaak meegemaakt voor dat ik zwanger was van mijn eerste en wat slanker was dan nu :')
pi_153595983
Hoorde dit gisteren op de radio:

http://www.radio1.nl/item(...)ppen-en-veilger.html
Met een meidenkwartet
  Moderator dinsdag 16 juni 2015 @ 22:59:13 #135
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153597848
Welkom VintageGirl! Ik hoop dat je wat steun kan vinden in dit topic :*

Die vraag of je zwanger bent als je geen alcohol drinkt komt me zo mijn neus uit }:| En de vraag of ik zwanger ben nadat ze mijn buik zien heb ik ook al een paar keer gehad :') Tegenwoordig zeg ik maar gewoon "vind je dat ik dik ben?!" Staan ze mooi met hun mond vol tanden *)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_153598191
@ MaJo,

Dankje, hopelijk binnenkomt veel streepjes hier in dit topic

haha, dat is een goeie over die opmerking buik :D ga ik ook toepassen 8-)
pi_153604176
1 follikel van 9mm. Zondag weer echo en dan komt hopelijk de tp in zicht
pi_153604233
Wat goed Arja! Spannend.
pi_153605873
Hoi Arja,

Spannend! Welk traject volg jij?
pi_153607529
Hoi vintage. Ik heb niet uit mezelf een cyclus, dus ook geen eisprong. 2 jaar geleden zijn we gestart met ovulatie-inductie dmv hormonen. Mijn man en ik moesten het dan rond de eisprong samen gezellig maken. Ik geloof dat we 9 maanden dit traject hebben gevolgd zonder resultaat.
Daarna hebben we naast de hormoonbehandeling 6 keer IUI gedaan zonder resultaat.
Sinds 2015 zijn we gestart met IVF. Na de punctie waren er 9 follikels bevrucht waarvan er later 1 afviel. Ik heb 1 terugplaatsing van een verse embryo gehad. Dit leidde helaas tot een vroege miskraam. Daarna een tp van een cryo zonder resultaat.
Binnenkort de derde tp.

Misschien goed om allemaal weer een verhaaltje in de OP te zetten? Met alle nieuwe aanwas wel fijn om ieders verhaal te kennen (wie dat wil)?
pi_153607534
Arja ^O^
pi_153607780
VintageGirl, helaas welkom hier... Je verhaal klinkt erg bekend, hier net zo. Eerste kindje duurde wel effe maar is gewoon uit onszelf gelukt. Helaas bleef de tweede uit toen we daar aan toe waren. Na ruime tijd ook de MMM in gegaan en in eerste instantie zelfs weer naar huis gestuurd onder het mom van "het ziet er wel ok uit, probeer nog maar even door". Uiteindelijk ook hier een zaadvermindering en dus ook ICSI. Zelfs ook de afgebroken pogingen her en der in het traject, eerste punctie uiteindelijk maar 1 embryo die niet is blijven plakken. Daarna weer het hele circus in en inmiddels zit ik te wachten tot deze kleine meneer die in de 2e punctie is gemaakt er eindelijk es uitkomt! Dus succesverhaal uiteindelijk toch... positief blijven denken (ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan maar ik heb me echt aan deze mantra vastgehouden vanaf het moment vand e punctie)! Hoop dat het voor jullie ook zo'n mooi eindje mag hebben :*

Arja, mijn duimen draaien!
pi_153610066
@ Arja,
Jeetje, wat een traject heb jij al moeten volgen! Hoe hou je dat zo goed vol? Ik vind het vooral geestelijk uitputtend de mmm, en van de vorige medicatie kreeg ik enorme hoofdpijn met aura´s en lag ik soms uren wakker snachts met duizeligheid en zweet aanvallen.
Ze hebben ons ook eerst iets van 8 a 9 maanden laten aanklooien, terwijl we toen al ruim anderhalf jaar bezig waren en ik wist dat er niet iets goed was (voorgevoel). Toen kwam er uit de zaadonderzoeken die volgden slecht nieuws...meteen werden we naar icsi gestuurd, iui was niet eens meer een mogelijk...dat is dan wel even slikken -O-

Hopelijk krijg je snel een plakker Arja :*
pi_153610214
Hoi Lijnzaad,

Jeetje, ook een heel traject achter de rug met een goed eind, dat is fijn om te horen en geeft weer hoop O+
Mijn lichaam reageerde niet goed op de medicatie, normaal zou deze goed moeten aansluiten op mijn leeftijd etc, maar ik behoor tot die 5 a 10% waarbij het niet aanslaat. :(
Dat machteloze gevoel en lang wachten, ik had nooit durven denken dat dit ook bij kinderen krijgen hoorde. Voor mij was het vroeger gewoon paar keer intiem zijn en dan hup zwanger, maar dat werkt dus niet altijd zo :{w
pi_153611489
Het is ook uitputtend en ik houd het ook niet altijd goed vol. Om het vol te houden doe ik haptotherapie en wandel ik elke dag een half uur tot een uur. Het helpt mij meer in balans te blijven en minder te piekeren. Daarnaast is wandelen ook goed voor de doorbloeding, dus innesteling.
Ook nemen mijn man en ik geregeld pauze van het traject om gewoon weer even bezig te zijn met andere dingen, met elkaar, met vakantie en om even zonder hormonen te zijn. Hierdoor verliezen we wel wat tijd, maar ga ik wel relaxter de volgende ronde in en heb ik minder het gevoel dat het hele zwanger worden een dagbesteding is en er nog andere dingen zijn.

Ik kreeg vandaag in het ziekenhuis een folder over een boek Verborgen Verlangen en dit gaat over de emotionele impact en hoe je hiermee om kunt gaan. Misschien heb je er iets aan vintage, of iemand anders hier. Het is te bestellen via delevenscomponist.nl

En ik moest gniffelen om lijnzaad ;)

Welke medicatie neem jij vintage?
pi_153611506
Jup, tijd en wachten zijn twee heel nieuwe begrippen... Om een beeld te geven, we stopten met anti-conceptie toen Minke (oudste) 1 jaar oud was... Inmiddels is ze 5,5 en heel blij met de komst van haar zo langgehoopte broertje O+ achteraf vind ik het leeftijdsverschil wel heel prettig maar het geduld wat we moesten hebben was bij vlagen best pittig.
pi_153612197
@Arja,

Ja fietsen of wandelen in de natuur dat heb ik ook regelmatig gedaan om mijn hoofd even te legen. Het is zo frustrerend om elke maand weer de menstruatie te hebben en om je heen allemaal zwangeren die hup in 1 keer zwanger raken, of dat nou van de 1e of 2e is. Ik heb dan het gevoel dat iedereen mij inhaalt met zwanger worden. Natuurlijk gun ik iedereen met een kinderwens een kindje, maar het is dat gefrustreerd ben op mijn eigen lichaam, terwijl ik er niks aan kan veranderen. Misschien kan ik dat boek eens lezen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door VintageGirl op 17-06-2015 19:13:35 ]
pi_153612237
@Lijnloos, jeetje dat is een hele lange adem!

Ja elk leeftijdsverschil heeft zijn voor- en nadelen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_153612370
:@ ben ik de enige die leeftijdsverschil zit te berekenen tussen andere broertjes/ zusjes?

[ Bericht 2% gewijzigd door VintageGirl op 17-06-2015 19:13:07 ]
  Moderator woensdag 17 juni 2015 @ 22:28:25 #150
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153625177
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 12:29 schreef Arja het volgende:
Hoi vintage. Ik heb niet uit mezelf een cyclus, dus ook geen eisprong. 2 jaar geleden zijn we gestart met ovulatie-inductie dmv hormonen. Mijn man en ik moesten het dan rond de eisprong samen gezellig maken. Ik geloof dat we 9 maanden dit traject hebben gevolgd zonder resultaat.
Daarna hebben we naast de hormoonbehandeling 6 keer IUI gedaan zonder resultaat.
Sinds 2015 zijn we gestart met IVF. Na de punctie waren er 9 follikels bevrucht waarvan er later 1 afviel. Ik heb 1 terugplaatsing van een verse embryo gehad. Dit leidde helaas tot een vroege miskraam. Daarna een tp van een cryo zonder resultaat.
Binnenkort de derde tp.

Misschien goed om allemaal weer een verhaaltje in de OP te zetten? Met alle nieuwe aanwas wel fijn om ieders verhaal te kennen (wie dat wil)?
Misschien wel handig om de OP weer te updaten :Y Dan zie je in een oogopslag wat het verhaal achter iemand is en hoef je dat niet steeds te vragen. Vond ik persoonlijk met frummeltje wel handig, lees hier ook pas net mee :) Mensen die liever niet in de OP willen kunnen dat dan aangeven.

Ik ben vandaag ongesteld geworden dus overmorgen aan de Clomid *O*

En lijnzaad :D _O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 19 juni 2015 @ 19:18:08 #151
437909 GVman
korte tekst
pi_153673962
Wij zijn weer thuis uit een middag ziekenhuis. De intake voor de ICSI hebben we gehad.

Prikinstructie, gesprek met arts, bloedprikken, de boel inplannen, medicatie halen en weer naar huis.

Enige wat jammer was dat ze een uitloop van maarliefst anderhalf uur hadden. Dat kwam omdat er een of ander onderzoek werd uitgelegd. De dames konden urine inleveren en dat wordt dan voor onderzoek gebruikt. Dat dingetje erbij paste dus duidelijk niet in het schema, met als gevolg een forse uitloop.

De artsen en verpleegkundigen wilden waarschijnlijk ook naar huis, want die baalden er net zo hard van als wij, haha...

Afijn: de koelkast ligt vol met Decapeptyl, Menopur en een enkel doosje Pregnyl. En dat staat natuurlijk los van de voorraad spul die ik nog heb liggen. Dat zijn dus twee groenteladen weg, haha...
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_153675441
Er zit schot in de zaak, GVman! Fijn hoor. Wanneer begint jouw vrouw met spuiten? En jij moet onveranderd door gaan?
pi_153679450
GV actie, wat fijn. Kunnen jullie snel van start?

Welkom VG :W (ok, beetje laat, had even een fijne steen gevonden om onder te kruipen)

quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:28 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik ben vandaag ongesteld geworden dus overmorgen aan de Clomid *O*

^O^
pi_153679544
Afgelopen ronde werd hem hier ook niet. -O- We slaan een rondje over en gaan in juli weer verder. En iedereen lijkt gewoon weer zwanger ineens. :{
  Moderator vrijdag 19 juni 2015 @ 22:41:46 #155
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153680428
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 22:17 schreef _Ophelia_ het volgende:
Afgelopen ronde werd hem hier ook niet. -O- We slaan een rondje over en gaan in juli weer verder. En iedereen lijkt gewoon weer zwanger ineens. :{
He wat balen zeg -O- Snap dat het dan extra confronterend is met allemaal zwangeren om je heen :*

GVman klinkt goed! Wanneer kan je vrouw beginnen met medicatie/prikken?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_153689553
Gvman: spannend eindelijk beginnen!

Ophelia: wat klote dat het niet gelukt is. Goed dat jullie even een pauze nemen. Ik zie ook overal zwangere vrouwen en baby's. Mijn man wees me er laatst op het terras ook al op.

Majo: aan de chlomid. Hopelijk nu snel een echte kans voor je!
pi_153690575
@Ophelia, wat naar dat deze ronde het ook niet wordt. Wij zitten in hetzelfde schuitje, pas in juli waarschijnlijk weer nieuwe start en iedereen lijkt wel zwanger....:(
  zaterdag 20 juni 2015 @ 15:10:23 #158
437909 GVman
korte tekst
pi_153693185
Hoi allen,

Het spuiten begint op 10 juli. De cyclus van mijn vrouw kwam zo uit dat we dus nog drie weken geduld moeten hebben. Dan eerst Decapeptyl tot menstruatie en dan Menopur erbij. Afijn, voor menigeen hier een bekende gang van zaken.

Waarschijnlijk is het wel exit vakantie hierdoor. Door een switch van baan voor mij heb ik slechts twee weken verlof in de zomer en precies daarin vallen de echo's... :|
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_153710345
Ik denk vandaag aan de papa's die in hun hart al jaren papa zijn, maar waarbij het in het echt nog niet zo mag zijn. Ik wens deze papa's een hele fijne dag vandaag. Want ook jullie verdienen het om vandaag in het zonnetje gezet te worden. :*
  zondag 21 juni 2015 @ 09:31:51 #160
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_153710597
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 09:00 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik denk vandaag aan de papa's die in hun hart al jaren papa zijn, maar waarbij het in het echt nog niet zo mag zijn. Ik wens deze papa's een hele fijne dag vandaag. Want ook jullie verdienen het om vandaag in het zonnetje gezet te worden. :*
+1. Mooi gezegd, Nikki.
  zondag 21 juni 2015 @ 10:59:03 #161
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_153711835
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 09:31 schreef Frummeltje86 het volgende:

[..]

+1. Mooi gezegd, Nikki.
+2.

Ik kom ook weer even onder mijn steen vandaan. Erg drukke week gehad en ik ben al weer erg veel vergeten. Wel onthouden:

Ondanks dat we je hier liever niet zien, toch welkom voor VG. Balen dat de poging afgebroken was. Moet je nu lang wachten tot je aan een nieuwe poging mag beginnen?

En ik las schot in de zaak bij GV man! Spannend, 10 juli is al super snel! Ik weet niet hoe veel echo's jullie moeten laten maken, maar misschien is het een idee om een paar daagjes naar de kust (kun je heen en weer rijden) of een stedentrip, zodat je er toch echt even uit bent?
zit jij ook in de besloten groep van Freya? Ben nu lid en checkte even of mijn schoonzusje er ook tussen zat toen ik er een GV man zag staan!

Balen Ophelia. -O- Waarom slaan jullie een rondje over?

En volgens mij heeft Arja nog een spannende dag vandaag! Dus ik moedig de eitjes even aan *O*

Ik merk hier dat ik steeds beter wordt in 'doen alsof alles goed gaat'. Al is dat eigenlijk vooral m'n kop in het zand steken. Maar als mijn kop er dan weer eens uit komt, is die klap zo veel harder. ;( En ik heb het gevoel dat ik dit niet zo goed kan bespreken met mensen irl. (gelukkig!) kennen zij dit allemaal niet, dus ze komen met goedbedoelde adviezen als "je moet nu maar even afwachten, je kunt nu niks doen". Tja. Kan daar weinig mee...
Overigens betekent "kop in het zand" ook dat ik me niks aan trek van welk dieet dan ook. Ik ga niet helemaal los ofzo, maar afvallen wil zo ook niet echt lukken.
Voel me eigenlijk gewoon een beetje blegh. Fijn dat ik het hier even van me af kan schrijven O+
pi_153712426
Stroopwafel: sterkte met je baaldag.

Ik had vandaag een echo maar er was geen noemenswaardige actie helaas nog. Dus dosis omhoog en donderdag weer echo. Nog geen tp in het vooruitzicht.
Ik merk dat ik geduldiger word en het me steeds beter lukt om de medische molen te nemen zoals het komt: altijd onvoorspelbaar, altijd weer anders dan gepland en vaak een echo of tp als het helemaal niet uitkomt en matcht met mijn agenda :')
  zondag 21 juni 2015 @ 11:40:16 #163
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_153712579
VintageGirl welkom :*


Ik heb een baaldag vandaag. Afgelopen maanden kon ik nog heel rationeel beredeneren dat het goed is voor nu. Dat we nog een poging gaan doen en er dus hoop is.
Maar vandaag, het lukt me niet. Ik had potdomme een kind moeten hebben of hoorde nu zwanger te zijn. Het helpt niet dat er wat baby's geboren zijn de afgelopen weken, vrienden praten over een kinderwens, al dan niet voor een eerste of tweede. En wij? Wij staan nog steeds met lege handen en de vraag blijft gaat dat ooit veranderen. En ik vind het f*cking oneerlijk. :'( :'(
Be happy with the little things in life
pi_153714686
Hoi Droomvrouwtje,

Vind het zo erg voor jullie, al zolang bezig en nog steeds met lege handen, krijg er gewoon kippenvel van:(.
En idd iedereen om je heen wordt zwanger of heeft een kinderwens, overal weer ooievaars en eieren voor de deur en dikke buiken.... En dan lees je weer op een forum dat iemand hup zo weer zwanger is, heel snel na de eerste of tweede...ik heb het er ook verschrikkelijk moeilijk mee... En natuurlijk hebben wij al wel een kindje, die wens voor meer kindjes kan net zo sterk zijn als voor 1 kindje.
  zondag 21 juni 2015 @ 14:35:58 #165
37306 Ereshkigal
ereshkigal
pi_153717223
Iedereen een hele dikke knuffel die het nodig heeft....

Vanochtend al een test gedaan, hoe tof was het geweest dat ik vriendlief kon vertellen dat hij weer papa zou worden.
Maar nod is pas di of zelfs woensdag... Dus test was nog gewoon wit...omowit...
Ondanks de witte test heb ik veel last van kwaaltjes
Veel steken onder in mijn buik
Gisteren zelfs flink maagzuur
Voelt alsof het goed zit...
Maar wat kan je lichaam je toch voor de gek houden he!
Heb nu geen testen meer in huis dus we zien wel wat er gebeurt!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  zondag 21 juni 2015 @ 15:34:22 #166
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_153718870
Ik geloof ook echt dat de wens voor een 2e net zo groot of zelfs groter zijn. En ik ben echt oprecht blij voor iedereen. En dan al die lieve foto's enzo, dat rammelen voor het eerst gewoon pijn doet in mijn hart en alles schreeuwt ik wil ook!!

Eres, balen zeg. Ik duim nog even verder voor je. :*
Be happy with the little things in life
  zondag 21 juni 2015 @ 15:39:56 #167
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153719040
:*
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  Moderator zondag 21 juni 2015 @ 16:26:53 #168
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153720386
:* Voor iedereen. Op dit soort dagen besef je toch net wat meer dat het niet lukt en dan komt het wel even binnen ;(

Hoe gaat het met jou Moppert? Ik zat laatst aan je te denken.

Ik zit er ook een beetje doorheen maar dan vooral omdat ik door de provera (progesteron) zo'n heftige menstruatie heb, het stroomt er echt met bakken uit :X Daarnaast ook last van hevige stemmingswisselingen waardoor ik af en toe uitval tegen vriend en daarnaast zo down dat ik aan van alles en nog wat ga twijfelen :( Stomme hormonen dus :@
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_153721417
@ Droomvrouwtje, ja tuurlijk je gunt iedereen met een kinderwens een kindje, maar waarom is de wereld zo oneerlijk? Dat de ene vrouw wel 5 kinderen mag krijgen en de andere met lege handen achter blijft. En wanneer je al een kindje hebt, weet je wat je gaat missen als je dit nooit meer mee mag maken. En wanneer je nog geen kindje hebt, sluipt de angst dat het misschien nooit gaat gebeuren om zoiets mee te mogen maken... Ik hoop echt voor je dat je het ook mag mee maken :*
pi_153729782
Dv: het is ook oneerlijk.

Eresh: ik duim nog voor je!

Majo: misschien is jouw lichaam grote schoonmaak aan het houden. Ik hoop dat het de volgende keer al minder heftig is, of dat er geen volgende keer komt
pi_153733288
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 21:51 schreef Arja het volgende:
Dv: het is ook oneerlijk.

Eresh: ik duim nog voor je!

Majo: misschien is jouw lichaam grote schoonmaak aan het houden. Ik hoop dat het de volgende keer al minder heftig is, of dat er geen volgende keer komt
Ik doe even makkelijk: +1

:* voor iedereen die het nodig heeft.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 08:59:03 #172
437909 GVman
korte tekst
pi_153767428
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 10:59 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

En ik las schot in de zaak bij GV man! Spannend, 10 juli is al super snel! Ik weet niet hoe veel echo's jullie moeten laten maken, maar misschien is het een idee om een paar daagjes naar de kust (kun je heen en weer rijden) of een stedentrip, zodat je er toch echt even uit bent?
zit jij ook in de besloten groep van Freya? Ben nu lid en checkte even of mijn schoonzusje er ook tussen zat toen ik er een GV man zag staan!
Goedemorgen Stroopwafelmeisje (en anderen),

Ja, 10 juli is idd. snel. Als we ietsje hoger op de intakelijst voor juni hadden gestaan (als in: een weekje) dan hadden we nu al gespoten, maar goed, nu hebben we nog drie weken voorbereidingstijd. Het maakt ook niet zo veel uit allemaal.

Dat de vakantie eraan gaat vind ik echt wel jammer. Gelukkig moet een paar dagen kamperen (wat sowieso al de bedoeling was) waarschijnlijk nog net lukken. En het heeft ook wel voordelen, want mijn vrouw heeft dan dus wel vrij (zit in onderwijs). Als alles mee zit hebben we de hele spuiterij poppenkast gehad als zij weer gaat beginnen (maar dan zwanger). Ach ja, iets met wensen en gedachten heh...

Ik merk trouwens dat bij mij de stemmingswisselingen steeds heftiger worden (en dan vooral naar het negatieve toe). Ik denk dat de nog altijd verstoorde hormoonhuishouding daar de oorzaak van is. Eigenlijk wil ik van dat spul af en gewoon weer terug naar de sustanon. Maar goed, ik snap wel dat ik nog even moet volhouden (in ieder geval tot we zeker weten dat de eerste ontdooiing van mijn ingevroren zaadcellen is geslaagd). Maar het hakt er wel in, meer dan mij lief is (en ook meer dan mijn lief lief is...).

Afijn, vanaf 10 juli zijn we in business. Met enige mazzel weten we drie weken later of dat invriezen/ontdooien is geslaagd en weten we nog twee weken later of we een kinderkamer moeten gaan inrichten.

@ alle dames: zet hem op. En Eresh: ik duim voor een plakker!
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_153781752
Net nog een keer getes nog steeds niks zou ik dan toch nog te ongeduldig zijn?
Ik heb op maandag 2 weken terug de ovitrelle gezet dan zou het tussen de 12 en 30 uur kunnen duren tot eisprong.... Maar misschien ben ik dan toch nog te vroeg en zou ik donderdag of vrijdag pas kunnen testen...pfff wordt er zo gek van....Wat zouden jullie doen donderdag nog een keer testen??? Weet het effe niet meer
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_153783062
Je nod zal woensdag wel zijn. Ik denk dat de kans klein is, maar mocht je donderdag nog niet ongesteld zijn dan kun je nog eens testen
pi_153783916
Eresh, eens met Arja. Jammer dat je nog geen duidelijkheid hebt :*
pi_153788433
Ik zal donderdag sowieso nog niet ongesteld worden vanwege de utrogestan tabletten kan dat nog een dag of 5-7 duren...Misschien ga ik morgen gewoon t ziekenhuis bellen met de vraag wat nu

Op de test is wel een tuurstreepje verschenen dus snap er nu helemaal de ballen van....
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_153788775
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 21:51 schreef Ereshkigal het volgende:
Ik zal donderdag sowieso nog niet ongesteld worden vanwege de utrogestan tabletten kan dat nog een dag of 5-7 duren...Misschien ga ik morgen gewoon t ziekenhuis bellen met de vraag wat nu

Op de test is wel een tuurstreepje verschenen dus snap er nu helemaal de ballen van....
:o

Indrooglijntje of echt een roze of paarse streep?!?
pi_153789001
Het is een heel voorzichtig roze lijntje
Lang niet zo knal als ik met flint had ( maar die was echt overduidelijk aanwezig) hier moest ik goed kijken ben ook niet overtuigd nog daardoor....
Wachten nog maar af
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  Moderator dinsdag 23 juni 2015 @ 23:01:17 #179
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153790672
Spannend Ereshkigal :o Ik ga voor je duimen!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 23 juni 2015 @ 23:05:44 #180
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_153790807
Spannend Ereshkigal!
Ik werd door de utrogestan heen gewoon ongesteld... Beetje lastig om zo te bepalen wat je echt nod is.
Wat voor testen heb je?? (Ik heb nooit tuurstreepjes gehad als ik niet zwanger was - de testen van de kv die knallen zowiezo niet meer als een paar jaar terug) Duim voor je!
pi_153792693
Oe eresh, het klinkt veelbelovend! Ik snap dat je terughoudend bent, maar ik ga duimen!
pi_153796878
Nou, ik zag een streepje hoor. Bij Eresh. :)
pi_153799628
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 09:03 schreef Cygne het volgende:
Nou, ik zag een streepje hoor. Bij Eresh. :)
Zag of zeg :? Als je het gezien hebt, doe ik heel voorzichtig

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_153799724
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 11:34 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Zag of zeg :? Als je het gezien hebt, doe ik heel voorzichtig

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zag m gisteren op n foto. Licht, dat wel. Maar onmiskenbaar een streep. ;)
pi_153799854
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 11:38 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ik zag m gisteren op n foto. Licht, dat wel. Maar onmiskenbaar een streep. ;)
Spannend! Ik zou als ik ereshkigal was, nu onder een steen kruipen en morgen weer testen, dan zou de streep duidelijker moeten zijn.
pi_153804388
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 11:38 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ik zag m gisteren op n foto. Licht, dat wel. Maar onmiskenbaar een streep. ;)
Een streep is een streep! Alvast een voorzichtig gefeliciteerd Eresh!

Ik heb morgen weer een echo en ik hoop dat nu dan wel de tp in zicht komt
pi_153806550
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:37 schreef Arja het volgende:

[..]

Een streep is een streep! Alvast een voorzichtig gefeliciteerd Eresh!

Ik heb morgen weer een echo en ik hoop dat nu dan wel de tp in zicht komt
Ik zal duimen, Arja ^O^
  donderdag 25 juni 2015 @ 08:41:56 #188
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_153823803
Eresh, heb je nog kunnen testen vanmorgen?

Spannend, Arja, hopelijk vandaag beter nieuws!
pi_153823939
Een folkikel van 11 en 2 van 10. Dosis weer wat omlaag, want we willen dat er maar 1 verder groeit. En zondag wederom echo.

Bah alweer vroeg opstaan op zondag :@
pi_153824332
Jammer Arja! Hopelijk dat het met een beetje bijsturen wel gaat zoals het moet.
  donderdag 25 juni 2015 @ 09:29:52 #191
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_153824496
Eresh, wat spannend! Wanneer ga je weer testen?

Arja, balen dat het zo lang duurt... :*

Ophelia, hopelijk duurt het niet lang meer meid :*

Droomvrouwtje, ik denk momenteel bijna elke dag aan jou... Ik vind het echt heel erg dat het jullie nog niet is gelukt. Ik hoop met heel mijn hart dat jullie wens toch uit zal komen :*

Voor alle anderen hier ook een dikke knuffel :*

Ik ga jullie verlaten, al zal ik uiteraard nog blijven meelezen. Na een vroege echo gisteren met een daarop een kloppend hartje, durf ik de overstap nu echt te maken. Lieve dames, ik hoop dat jullie me allemaal snel zullen volgen :*
pi_153824709
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:29 schreef Frummeltje86 het volgende:
...

Ik ga jullie verlaten, al zal ik uiteraard nog blijven meelezen. Na een vroege echo gisteren met een daarop een kloppend hartje, durf ik de overstap nu echt te maken. Lieve dames, ik hoop dat jullie me allemaal snel zullen volgen :*
Wat fijn, gefeliciteerd!!! Kan je nu wel een beetje genieten?
pi_153825363
Frums O+

Wat doen ze als er meer doorgroeien Arja? Breken ze de ronde dan af of maken ze er een IUI van?
pi_153828974
Heb vanmorgen nog een keer test gedaan weer zo vaag streepje bijna niet te zien

Vanmorgen weer een test gehaald die digitale cb en nu duidelijk niet zwanger in beeld.
Maar dat vermoeden had ik al steeds meer.
Gisteren heb ik besloten dat we nu niet direct aan een nieuwe ronde beginnen. Ik ben er na 7x sinds september even helemaal klaar mee ( 2x overstimulatie 5 goede rondes)
Ik wil niet gaan stressen of we deze ronde nog af kunnen maken omdat onze vakantie er aan komt begin augustus! Dus eind augustus bel ik weer voor een afspraak wacht nog op bericht van de arts verder maar zal vast prima zijn...

Zo blij met mijn beslissing om even te stoppen! Merk dat ik nu gewoon rust in me lijf krijg nu ik de knoop heb doorgehakt
Toen ik in september vorig jaar startte dacht ik Ooh dan ben ik hoog zwanger... Maar helaas!!
Ga gewoon lekker genieten van mijn klein ventje en dat andere wondertje die komt heus wel!!!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_153832009
Een kloppend hartje voor frummel O+

Eresh: wat een teleurstelling is dat, na een streepje.
Heel goed om even pauze te houden en lekker rustig op vakantie te gaan.

Ophelia: de gyn zei dat de tp niet in gevaar komt. We moeten alleen veilig vrijen om een drieling te voorkomen. Maar mijn seksleven ligt toch op zijn gat :'). Ik ben moe, houd veel vocht vast en voel me daardoor dik, heb iedere dag vet en slierterig haar door die stomme hormonen
  donderdag 25 juni 2015 @ 19:14:14 #196
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_153836978
Frummel wat fijn dat je een kloppend hartje hebt O+

Eres balen zeg :*

Arja spannend, ik duim voor een goede echo zondag. Waarom heb je eigenlijk een gestimuleerde cyclus voor de tp?
Be happy with the little things in life
pi_153837941
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 19:14 schreef droomvrouwtje het volgende:
Frummel wat fijn dat je een kloppend hartje hebt O+

Eres balen zeg :*

Arja spannend, ik duim voor een goede echo zondag. Waarom heb je eigenlijk een gestimuleerde cyclus voor de tp?
Omdat ik zelf vrijwel geen vrouwelijke hormonen heb en geen cyclus
pi_153838429
Arja duim voor een goede echo zondag!

Ik wacht nog op reactie van het ziekenhuis had woensdag al gebeld maar toen was de verpleegkundige die alles regelt er niet kon haar wel een mail sturen maar tot nu toe geen reactie.
Ben wel benieuwd.
Klinkt misschien stom maar ben echt blij dat we even stoppen hoor
Voelt ineens als rust in mn hoofd
Even genieten van mijn gezin en weer quality time voor elkaar zonder die klote hormonen
Want pfff wat heeft zo traject toch een aanslag op je relatie...
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_153838485
Wat ontzettend jammer eresh! Goed om nu even pauze te nemen, de opluchting is een bevestiging dat je de juiste beslissing hebt genomen.

En dan nu nieuws over ons. Het is heel moeilijk om te typen, ik heb het al tig keer gedelete. Wij hebben slecht nieuws gekregen: het zaad van mijn man is erg slecht, ze noemde het ICSI-zaad... Ik heb PCOS, maar wel redelijk regelmatig met vermoedelijk vrijwel elke keer een eisprong. Maar ja, als we een tweede kindje willen, kan dat dus alleen met ICSI. En ik zie daar zo tegenop :'( De grootst mogelijke medische involvement, datgene wat ik vreesde. Waarvan we, voordat het onderzoekstraject begon, tegen elkaar hebben gezegd dat we dat eigenlijk niet willen. En nu weet ik het even niet meer.

Edit: Vooral ook om wat eresh schrijft: de aanslag op je lichaam, je relatie en het hebben van 0 garanties op een goede uitkomst...

[ Bericht 7% gewijzigd door Mrs.Peel op 25-06-2015 20:04:19 (+ reactie op post van eresh hierboven) ]
pi_153838722
Oh mrs peel wat een flinke domper is dat zeg! Snap dat je daardoor even helemaal van de kaart bent samen.
Eenmaal in de molen ga je steeds je grenzen verleggen merk ik zelf.
Hebben jullie al een idee of jullie dat willen of heb je een soort van bedenktijd?


Ik had eerst zoiets van nou...Hormonen en dan zien we wel...
Nu heb ik al zoiets laat alles maar komen wat er is want de wens voor die 2e is zo groot geworden inmiddels... Ivf operatie 3x daags een uur op mn kop staan ik doe het hoor!!! En dat terwijl ik toen we begonnen niet eens al echt voor een 2e wilde gaan door de ellende rondom de zwangerschap en bevalling van flint maar dat doe ik wel dubbel over als ik maar zwanger mag worden! :-(
Daarom gewoon even een break hier
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_153838917
Wat een klotenieuws mrs. Ik kan me voorstellen dat dat hard binnenkomt.
Hoe is je man eronder? Lijkt me ook lastig voor hem omdat het misschien zijn gevoel van mannelijkheid aan kan tasten?

Zelf had ik bij mijn traject juist het gevoel dat de iui's tijdverspilling waren en dat dit niet genoeg ging zijn. Ik had al het gevoel dat ivf veel meer kansen voor ons zou bieden, omdat het eitje al bevrucht wordt terug geplaatst.
pi_153839296
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 20:11 schreef Ereshkigal het volgende:
Oh mrs peel wat een flinke domper is dat zeg! Snap dat je daardoor even helemaal van de kaart bent samen.
Eenmaal in de molen ga je steeds je grenzen verleggen merk ik zelf.
Hebben jullie al een idee of jullie dat willen of heb je een soort van bedenktijd?

Ik had eerst zoiets van nou...Hormonen en dan zien we wel...
Nu heb ik al zoiets laat alles maar komen wat er is want de wens voor die 2e is zo groot geworden inmiddels... Ivf operatie 3x daags een uur op mn kop staan ik doe het hoor!!! En dat terwijl ik toen we begonnen niet eens al echt voor een 2e wilde gaan door de ellende rondom de zwangerschap en bevalling van flint maar dat doe ik wel dubbel over als ik maar zwanger mag worden! :-(
Daarom gewoon even een break hier
Mijn man krijgt nog met spoed een echo van zijn liezen en scrotum om te kijken of er een (behandelbare) oorzaak is. Hij heeft namelijk verwondingen aan penis en plasbuis gehad na een ongeluk. Misschien dat dat nu een belemmering oplevert. Ook wordt o.a. zijn testosteron (en nog wat hormonen) onderzocht.

Ik ben er op het moment meer door aangeslagen dan mijn man. Maar dat komt denk ik ook omdat hij werkelijk (nog) geen idee heeft wat een ICSI-traject allemaal behelst.

We hebben op 9 juli een gesprek waarbij ook de laatste uitslagen besproken worden. Wel vertelde de gynaecoloog i.o. dat over 3 maanden nogmaals zaadonderzoek MOET plaatsvinden. Ik verwacht 0 verbetering na 3 maanden, de omstandigheden waren de eerste keer al optimaal. Maar dat is het protocol. Dus we hebben sowieso nog 3 maanden respijt voordat ze überhaupt iets willen doen voor ons.

Ow ja, de stats: 99% slecht of niet bewegelijke zaadcellen (0% goed, 1% matig) ;(

quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 20:17 schreef Arja het volgende:
Wat een klotenieuws mrs. Ik kan me voorstellen dat dat hard binnenkomt.
Hoe is je man eronder? Lijkt me ook lastig voor hem omdat het misschien zijn gevoel van mannelijkheid aan kan tasten?

Zelf had ik bij mijn traject juist het gevoel dat de iui's tijdverspilling waren en dat dit niet genoeg ging zijn. Ik had al het gevoel dat ivf veel meer kansen voor ons zou bieden, omdat het eitje al bevrucht wordt terug geplaatst.
Hij vindt het helemaal niet erg dat het probleem bij hem ligt (om het maar even zo cru te stellen). Hij neemt zichzelf niets kwalijk, en ik hem uiteraard ook niet. En gelukkig ontleent hij zijn zelfwaarde en mannelijkheid niet aan de kwaliteit van zijn zaad.
  donderdag 25 juni 2015 @ 20:30:21 #203
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_153839328
Mrs :* dat is niet het nieuws waar je op hoopte. Laat het even bezinken voordat je een keuze maakt.
Ivf/icsi is idd een flinke stap. Sterkte voor nu😘

Arja oké, hopelijk blijft alles. Ik ga voor je duimen 😘
Be happy with the little things in life
pi_153840054
@Erish quote 20:11, dat laatste wat je verteld dat heb ik ook, geen leuke zwangerschap en bevalling gehad, maar ik zou het er graag weer over voor hebben, hoe raar het ook klinkt. Ik heb alles er voor over om weer zwanger te mogen worden.
pi_153840098
Mrs. Dat nieuws is inderdaad donderslag bij heldere hemel.... Ik weet precies hoe groot de shock is om te horen dat er niks anders op rust dat icsi.... En het gekke is idd, wij vrouwen zijn er meer van slag dan de mannen...
pi_153840381
Iedereen bedankt voor de lieve reacties. Het is heel fijn om hier mijn verhaal kwijt te kunnen. We weten nog niet wanneer, hoe en wat we precies aan onze familie gaan vertellen. Ik ben ook een beetje bang voor de sfeer die het creëert, ik zit niet te wachten op medelijden. Medeleven prima, maar liever geen medelijden, brrrr. Hoe is dat bij jullie gegaan?
  donderdag 25 juni 2015 @ 21:07:07 #207
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_153840466
Hier altijd open en eerlijk geweest. En gelukkig geen medelijde maar wel medeleven. Waardoor wij ook de ruimte hadden om bij anderen te schelden, te janken of gewoon even konden afschakelen van alles
Be happy with the little things in life
pi_153840484
Oh mrs Peel wat rot. Ik snap je gevoel. :* Mensen hebben regelmatig tegen ons gezegd waarom we niet 'gewoon' ivf-pgd doen. Maar ik vind dat zo'n grote, moeilijke stap om te nemen.
pi_153840633
Nou, ik heb het net op onze gezinsapp geknald. Komende zaterdag barbecue met mijn ouderlijke gezin plus aanhang bij mijn ouders, dus dan liever alvast voorbereid via whatsapp, dan is het dan niet zo'n domper. Het is nu akelig stil op de groepsapp :X
  donderdag 25 juni 2015 @ 21:20:22 #210
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_153840819
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 21:08 schreef Cygne het volgende:
Oh mrs Peel wat rot. Ik snap je gevoel. :* Mensen hebben regelmatig tegen ons gezegd waarom we niet 'gewoon' ivf-pgd doen. Maar ik vind dat zo'n grote, moeilijke stap om te nemen.
Gewoon doen. Alsof je het hebt over een aanschaf van een paar schoenen.
Niet om jullie bang te maken. Maar ik dacht dit doen we wel ff, maar jeetje wat hadden wij ons vergist in de impact die het heeft op je leven. Logisch dat je nadenkt over die stapt en hem niet zomaar neemt. En ik vind dat juist heel goed van jullie, ondanks het verdriet dat je nu hebt. Zo'n traject is helaas niet zaligmakend. Hoe graag we zouden willen met z'n allen dat dit wel zo was.

En dit bedoel ik niet bot ofzo, maar meer dat het goed is dat je zelf de tijd gunt om na te denken over zo'n vervolgstap. En welke keuze jij en je partner ook zullen maken het zal er altijd eentje zijn waar jullie je goed bij moeten voelen 😘
Be happy with the little things in life
pi_153841000
Precies DV. Onze gynaecoloog zei ook dat het natuurlijk onze keus is maar dat het erg zwaar gaat zijn. Miskramen krijgen is ook zwaar maar ook ivf geeft geen garanties. Het kan zomaar zijn dat er geen goede embryo's bij zitten bijvoorbeeld.

Maar goed elke keuze is zwaar. Ik ben bang om pauze te nemen want stel ik mis een gezonde eicel. Maar de vraag is ook hoevaak ga ik dat nog trekken, die miskramen en dan nu de angst voor weer een bbz?
pi_153841137
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 21:28 schreef Cygne het volgende:
Precies DV. Onze gynaecoloog zei ook dat het natuurlijk onze keus is maar dat het erg zwaar gaat zijn. Miskramen krijgen is ook zwaar maar ook ivf geeft geen garanties. Het kan zomaar zijn dat er geen goede embryo's bij zitten bijvoorbeeld.

Maar goed elke keuze is zwaar. Ik ben bang om pauze te nemen want stel ik mis een gezonde eicel. Maar de vraag is ook hoevaak ga ik dat nog trekken, die miskramen en dan nu de angst voor weer een bbz?
:*
pi_153841217
Ik was zo'n "gewoon doen" type, niet tegenover anderen, maar tegenover mezelf en mijn man. Het was PGD of telkens als het kindje na een punctie ziek zou blijken abortus. Ik had voor mijn gevoel geen keus, want abortus was voor mij geen optie. Inmiddels heb ik makkelijk praten, want ik sta aan de andere kant van de lijn. Maar het "gewoon doen" is mij redelijk goed afgegaan, ik deed alles op de automatische piloot, gewoon omdat het moest. Tot het moment kwam dat we klaar waren met het hele traject, toen pas kwam het besef dat het ook anders had kunnen zijn en het besef dat het toch wel een behoorlijke opgave geweest is. Vooral mentaal.
Nu mijn zusje middenin het traject zit voel ik de spanning die ik in mijn eigen traject voelde weer. De hoop, de vrees, de onzekerheid, het wachten, de teleurstelling, het verdriet, weer de hoop, weer de vrees. Het is "gewoon" niet niks. Heel veel sterkte met het maken van een keuze die bij jullie past. :*

[ Bericht 0% gewijzigd door _NIKKI_ op 25-06-2015 21:43:39 ]
pi_153841313
Was het maar voor iedereen simpel om zwanger te worden, dit gun je niemand. En de ooievaars en eieren die ik wel eens zie bij mensen voor de deur... Was het maar zo makkelijk dat een ooievaar je een ei kwam brengen met een baby, dan had ik er wel 10 besteld bij wijze van spreke...
pi_153841740
Overbuurmeisje van mn zus is recent bevallen. Ze is net 18 en het kindje is helemaal niet gewenst.

Zegt mn zus gisteren tijdens het eten tegen mijn broer en mij: "Heel erg dat het bij jullie niet lukt hoor maar voor haar is het eigenlijk nog veel erger. Dat ze nu een kind heeft dat ze helemaal niet wilde."

Mijn broer en ik (onze partners) zaten echt even zo. :'( :{ :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_153841850
Jeez Cygne, werkelijk geen woorden voor 8)7
pi_153842077
Of de verpleegkundige die me klaarmaakte voor opname en er een spoedks tussen kwam: 'Tja meid, baby'tjes wachten niet.'.

*jank*
pi_153842126
Serieus wat een ongelooflijke.botte harken tref jij cygne!

Mrs Peel :*
S. 2014
J. 2016
  donderdag 25 juni 2015 @ 22:13:51 #219
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_153842152
Jezus gygne, wat een opmerking weer

En Nikki, ik denk dat het hier niet hielp dat ik de eerste poging zo heftig op alles reageerde en de periode daar voor afgaande ook al ziek thuis zat door hormonen. De laatste poging was echt een eitje en zou ik zo weer doen.
Maar op het moment zelf ga je idd door en op standje overleven. Pas op rustmomenten kwam het besef.
En zelfs na de uitkomst van dit alles, zou ik het zo weer doen. Wel hier en daar wat beter en meer naar mijn lijf luisteren.
Het is gewoon alles of niks. En ik hoop binnen nu en 5 jaar alsnog dat kindje in mijn armen te sluiten..

We gaan niet nog 5 jaar door, maar geven ons wel de ruimte om pas te starten als we daar aan toe zijn. En daar hebben we wel een eind periode voor.. :)
Be happy with the little things in life
  donderdag 25 juni 2015 @ 22:17:54 #220
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_153842263
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 21:28 schreef Cygne het volgende:
Precies DV. Onze gynaecoloog zei ook dat het natuurlijk onze keus is maar dat het erg zwaar gaat zijn. Miskramen krijgen is ook zwaar maar ook ivf geeft geen garanties. Het kan zomaar zijn dat er geen goede embryo's bij zitten bijvoorbeeld.

Maar goed elke keuze is zwaar. Ik ben bang om pauze te nemen want stel ik mis een gezonde eicel. Maar de vraag is ook hoevaak ga ik dat nog trekken, die miskramen en dan nu de angst voor weer een bbz?
😘😘
Elke keuze is zwaar en het is iedere keer de vraag, doe ik hier goed aan. Ik denk dat je voor jezelf best helder hebt wat je wilt en dat als de switch komt het op jullie moment komt.
Alhoewel ik ook stiekem blijf hopen dat je die keuze gewoonweg niet meer hoeft te maken.
En dikke knuf voor jou. Ik vind je echt dapper hoor.
Wat Nikki zegt, ik zou het denk ik niet trekken en meteen voor pgd hebben gekozen. En ik vind het knap dat je het nog niet uit handen wilt geven.
Be happy with the little things in life
pi_153842446
Hier hebben we het de kant van mijn vriend wel verteld toen we de eerste keer bezig waren. Schoonzus wist dit al eerder dan schoonouders maar uiteindelijk ook verteld omdat ik het niet meer trok om elke zaterdag te eten met mijn kleine nichtje en neefje om me heen.
Ze reageerde superlief toen en waren erg ontdaan

Mijn ouders hebben we niks verteld omdat ik hun zo graag wilde verrassen met het nieuws over een eerste kleinkind dat ik ze die stress niet wilde bezorgen

Nu weet alleen mn schoonzus het maar die is zo bezig met haar eigen zwangerschap (5e en ik hoor niks dan ellende erover) dus hebben we ook geen reet aan! Gelukkig heb ik hele lieve vriendinnen die wel naar m'n gezeur luisteren en mee turen naar dat 2e streepje ;-)
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_153842550
@cygne. Ik kreeg laatst ook zo'n fijne opmerking naar mijn hoofd over ook een meisje van 17 ( zij is geen familie maar haar kind is wel familie nu) wat zwanger was... Familie reageerde toen ook heel bot tegen mij;zo van wees blij dat jij haar niet bent en stel je niet aan want zij heeft het nu zo moeilijk....mensen weten soms niet hoe bot ze kunnen overkomen
pi_153842966
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 22:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Serieus wat een ongelooflijke.botte harken tref jij cygne!

Mrs Peel :*
Het is een talent hoor. :')

Ben er trouwens van overtuigd dat mensen geen kwade bedoelingen hebben maar gewoon niet weten wat ze moeten zeggen en er dan dingen uitflappen die niet zo handig zijn.

Ik heb gelukkig wel een steengoede therapeut. Geen reguliere ggz maar ze doet iets reiki-achtigs. Eerst laat ze me altijd gewoon praten, helpt me mijn gevoel onder woorden te brengen zodat ik het voor mezelf op een rijtje kan zetten. En daarna doet ze zo'n reiki-behandeling. Daarna is het altijd heel heftig omdat alles er dan uit komt in een keer maar als dat voorbij is, is het echt een opluchting.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 25 juni 2015 @ 22:40:12 #224
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_153843010
Eresh :*

Cygne wat een ongelooflijke ongevoelige personen kom jij tegen zeg!
Lees nog meer horkenverhalen. Dames :* dat doet zo'n pijn :(

Mrs. wat een slecht nieuws. Hier hebben we ook een keer zo'n uitermate slechte score gehad. Na opwerken voor iui 'slechts hier en daar een beweeglijk of onbeweeglijke zaadcel'. Het tellen niet waard.... Wij zijn wel voor ICSI gegaan en hebben daar - voor mijn gevoel - de hoofdprijs mee gewonnen (idd zoals je eerder al vroeg 2 kindjes uit 3 rondes ICSI). Het is heftig maar ik heb altijd gezegd dat ik niet op mijn 40e op de bank wil zitten met een 'hadden we toen toch maar' gevoel. Doe waar jullie je goed bij voelen :*.
pi_153843064
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 22:27 schreef VintageGirl het volgende:
@cygne. Ik kreeg laatst ook zo'n fijne opmerking naar mijn hoofd over ook een meisje van 17 ( zij is geen familie maar haar kind is wel familie nu) wat zwanger was... Familie reageerde toen ook heel bot tegen mij;zo van wees blij dat jij haar niet bent en stel je niet aan want zij heeft het nu zo moeilijk....mensen weten soms niet hoe bot ze kunnen overkomen
Echt hoor. Ik moest ook maar begrip hebben voor n nichtje dat t zo zwaar had met t feit dat ze zo makkelijk zwanger raakte. Ja euj, Houdoe! ^O^

@Eresh O+
pi_153843113
Ik kan ook totaal mijn ei niet kwijt bij mijn familie, zelfs niet bij mijn eigen moeder... Vreselijk is dat, die willen het gewoon niet snappen hoeveel pijn het doet om moeilijk of niet zwanger te kunnen worden... Dat doet mij zoveel verdriet, ik krop het dan maar op.. En gelukkig kan ik hier wel mijn ei kwijt
pi_153843221
@cygne, ja precies even de pil vergeten te slikken en hoppa zwanger, terwijl die meiden helemaal niks hebben, en maar hun kind bij mama laten opvoeden. En natuurlijk zijn er ook meiden bij die wel werk, opleiding, huisje en man hebben, maar die kiezen ook bewust ervoor om jong moeder te worden, ik geloof eigenlijk niet zo in "ongelukjes"
pi_153843267
Hobbesje heeft wel gelijk, uiteindelijk is het alles waard.
Ben dolgelukkig dat we onze boef al hebben en besef met de dag meer dat je er elke minuut van moet genieten
Als ik mijn schoonzus dan zie met haar 3 kinderen en 2 stiefkinderen en nu weer zwanger denk ik...zou je nu ook echt van elk moment kunnen genieten of heb je daar nu geen tijd voor!?

Leuke opmerkingen zijn ook nog komt er geen 2e? Flint krijgt toch wel nog een broertje of zusje he? Nog geen plannen voor een erbij...argh!! Stomme is dat ik die vragen ook stelde paar jaar terug maar die je nu niet meer uit mijn mond zult horen...je weet nooit wat er verder speelt...
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  donderdag 25 juni 2015 @ 22:53:00 #229
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_153843433
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 22:48 schreef Ereshkigal het volgende:
Hobbesje heeft wel gelijk, uiteindelijk is het alles waard.
En helaas is hier de keerzijde van die medaille. Nog steeds lege handen. En of het mij waard was, gezien de uitkomst die we nu hebben. Nee, maar ik ben wel blij dat we het gedaan hebben, zodat we niet achteraf hoeven te denken had ik maar en wat als. Niet proberen was dus geen optie want dat weet je nooit de uitkomst en niet weten leek me nog veel erger. Alhoewel wel weten het nu helaas ook niet makkelijk maakt.

Vintage, balen dat je ei nergens kwijt kan. Hier spuien mag altijd😘
Be happy with the little things in life
pi_153843450
@eresh, ja die opmerkingen ken ik helaas maar al te goed. Vandaar dat we gauw aan iedereen hebben verteld dat we al bezig waren met een tweede. Maar dan krijg je ook weer opmerkingen van; goh ben je al zwanger of vertel het nou maar etc. Tot dat je verteld dat je in de icsi zit...
  donderdag 25 juni 2015 @ 22:54:08 #231
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_153843461
Ereshkigal het zijn die vragen over de tweede/broertje/zusje die steeds minder fijn zijn. Ik antwoordde altijd dat je helaas niet alles in de hand hebt en dat niet alles bij iedereen te plannen is in een agenda. Dan weten ze wel genoeg.
En het hebben van al een kindje neemt de wens voor een tweede kindje niet weg weet ik uit ervaring.
Ik merk nu - na het hele traject en de mmm - dat het echt wel wat met je doet (en je relatie). Het is echt een wens waar je voor gaat en je veel voor aan de kant schuift. En dat maakt het moeilijk als iedereen in je omgeving maar 'zomaar' zwanger wordt en in de tijd dat jij graag 1 kindje wil er soms wel 3 mogen krijgen.
Weet nog dat mijn schoonzusje vertelde dat ze zwanger was en dat ze er dit keer wel 9 maanden (!) over hadden gedaan (en de vorige keer was het meteen raak). Toen was bij mij het emmertje vol... waar klaag je nou over denk ik dan?

Lastig is het om je gevoel onder woorden te brengen bij iemand die het niet kent.
Ik heb 2 nichtjes die ook de MMM in zijn geweest en via IVF en ICSI kindjes hebben gekregen. Heb laatst heerlijk zitten snotteren met een van de twee. Wat een herkenning van gevoelens (en wat een geluk dat we beide kindjes hebben mogen krijgen). Frustratie in de niet-erkenning en het onbegrip van de omgeving zijn zo herkenbaar (helaas)!
pi_153843539
@droomvrouwtje, dat gevoel dat je het nooit geprobeerd hebt als je straks oud bent, dat hou ik ook in mijn achterhoofd. En toch hoop je op een wonder dat het gaat lukken dmv het medische circus
pi_153843577
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 22:43 schreef VintageGirl het volgende:
Ik kan ook totaal mijn ei niet kwijt bij mijn familie, zelfs niet bij mijn eigen moeder... Vreselijk is dat, die willen het gewoon niet snappen hoeveel pijn het doet om moeilijk of niet zwanger te kunnen worden... Dat doet mij zoveel verdriet, ik krop het dan maar op.. En gelukkig kan ik hier wel mijn ei kwijt
Wat rot is dat. Ik heb gelukkig wel hele lieve ouders. Bij mn moeder kan ik alles kwijt. Met mn vader praat ik er weinig over omdat hij zichzelf de schuld geeft dat ik dit allemaal door moet maken. Maar hij weet wel precies hoe ik me voel maar daar hoeven we niks voor te zeggen. We knuffelen elkaar dan gewoon en dat is ook prima.
pi_153843585
Pffff, ik vind dit een heftig topic.

DV en iedereen die het nodig heeft :*
pi_153843652
@hobbesje, je slaat de spijker op zijn kop. Het onbegrip van mensen in mijn omgeving raakt mij heel erg. En dat mensen in je omgeving hup zwanger raken en dan daarna weer hup zwanger alsof het allemaal maar vanzelf gaat, hoe oneerlijk is dat? En gelukkig mag ik mijzelf ook geluk prijzen met een kindje. Maar ik gun haar zo graag een broertje of zusje.
  donderdag 25 juni 2015 @ 23:00:20 #236
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_153843679
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 22:56 schreef VintageGirl het volgende:
@droomvrouwtje, dat gevoel dat je het nooit geprobeerd hebt als je straks oud bent, dat hou ik ook in mijn achterhoofd. En toch hoop je op een wonder dat het gaat lukken dmv het medische circus
Dat is ook de kracht, de hoop op een wonder je vasthoudend aan de mensen die het wel gelukt is. En zolang je niet klaar bent, houd je die hoop hoe klein de kans ook is.
Be happy with the little things in life
pi_153843736
@ cygne,

Dankje, ik kan er zo spontaan om janken, en niemand in mijn omgeving snapt dat... Zelfs mijn vriend doet er luchtig over. De tranen biggelen alweer over mijn wangen, dit is ook een heftig topic. Maar helaas hoort verdriet ook in dit leven
  donderdag 25 juni 2015 @ 23:05:16 #238
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_153843842
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 22:57 schreef Mrs.Peel het volgende:
Pffff, ik vind dit een heftig topic.

DV en iedereen die het nodig heeft :*
Ondanks de heftigheid ben ik erg blij met dit topic. Dat je hier mensen treft met dezelfde ervaringen, tegen dezelfde dingen aan lopen.

Zoals de opmerkingen.. Niet altijd dezelfde maar wel dezelfde insteek.
Hier was het vaak, je bent er teveel mee bezig. Je moet het loslaten wie weet word je spontaan zwanger (wat niet eens mogelijk is zonder eileiders) De opmerking die het meeste pijn deed, toen we na 3 pogingen klaar waren: je wist van te voren toch al dat het niks ging opleveren, daar had ik mij toch beter op kunnen voorbereiden.
Het enige wat ik uit wist te brengen was, als daf zo was had de gyn heus gezegd dat we dit beter niet konden doen. Ik vond het best knap dat ik die helderheid nog bezat. Maar jeetje wat ben ik kwaad geweest.
Be happy with the little things in life
  donderdag 25 juni 2015 @ 23:05:47 #239
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_153843856
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 23:01 schreef VintageGirl het volgende:
@ cygne,

Dankje, ik kan er zo spontaan om janken, en niemand in mijn omgeving snapt dat... Zelfs mijn vriend doet er luchtig over. De tranen biggelen alweer over mijn wangen, dit is ook een heftig topic. Maar helaas hoort verdriet ook in dit leven
Dikke knuf😘😘
Be happy with the little things in life
pi_153843945
@mrs.Peel, idd. Het is gewoon heel wrang als een wens die zo diep zit niet (zo makkelijk) vervuld kan worden. Dat je keuzes moet maken waar je nooit van had verwacht te moeten maken.

Soms voel ik me net een klein kind als mensen die nog niet wisten of ze überhaupt kinderen wilden toen ik begom inmiddels alweer zwanger zijn van de tweede. Ik kan dan echt inwendig 'stampvoeten', want ik wil dat óók. En dat vind ik dan weer stom van mezelf want die mensen kunnen daar natuurlijk ook niks aan doen. Er zijn namelijk ook mensen die tegen mij hebben gezegd dat het niet tof van me was om zwanger te raken terwijl het bij mijn broer al zolang niet lukt. En dat vond ik ook niet tof om te horen. Broer zelf zei dat ie dat inderdaad moeilijk vond maar dat ik niet op hem mócht wachten. En tegen die persoon dat ze het niet nog eens in hun hoofd moesten halen zo'n opmerking tegen zn zusje te maken.
pi_153843980
Het is ook allemaal niet niks en ik denk dat iedereen die de kinderwens in vervulling wilde brengen zoiets nooit gedacht had...

Momenteel vind ik vooral de aanslag op mn relatie het heftigste
Heb het idee dat we op 2 werelden leven en soms iets verplicht samen moeten doen van de dokter op die tijdstippen... Niet tof laatst een heel moeilijk gesprek met vriendlief gehad waarbij hij aangaf dat het steeds meer een broerzus relatie werd met afentoe een moetje.... Zit je dan met je lijf vol hormonen en probeer dan maar niet te ontploffen.
Gelukkig heb ik gewoon geluisterd en ook mijn kant verteld dat leverde wel wat op
Daarom denk ik dat onze tijdelijke stop goed is...Even zonder die horMONSTERs en weer naar elkaar toe groeien zodat we het allebei weer aan kunnen
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_153844106
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 23:01 schreef VintageGirl het volgende:
@ cygne,

Dankje, ik kan er zo spontaan om janken, en niemand in mijn omgeving snapt dat... Zelfs mijn vriend doet er luchtig over. De tranen biggelen alweer over mijn wangen, dit is ook een heftig topic. Maar helaas hoort verdriet ook in dit leven
:*
Is dat niet een houding? Mijn man heeft dat ook een beetje. Als ik aan m vraag hoe het met hém gaat zegt hij: "Ja goed hoor!". Maar ik zie aan alles dat het niet zo is. Het kan goed zijn dat het er bij hem over jaren pas uitkomt.
pi_153844186
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 23:12 schreef Cygne het volgende:

[..]

:*
Is dat niet een houding? Mijn man heeft dat ook een beetje. Als ik aan m vraag hoe het met hém gaat zegt hij: "Ja goed hoor!". Maar ik zie aan alles dat het niet zo is. Het kan goed zijn dat het er bij hem over jaren pas uitkomt.
Jup dat is een houding hier nog zo een die vaak zo reageert!
Zou het er dan haast uit willen trekken maar helaas werkt dat niet hier....
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_153844370
Dankje, hier word ik tenminste begrepen, het niet begrepen worden is gewoon vreselijk.
En ik ben ook blij met dit topic ondanks ieders verdriet, wat we samen kunnen delen op dit forum.

En ik denk ook dat het idd bij mannen toch anders ligt en het eerder opkroppen of zich groot willen houden. En wij zitten natuurlijk barstens vol met hormoonmonsters, die ons nog emotioneler maken..

Overigens zegt mijn man ook wel eens, en die raakt wel zwanger, die vent heeft zeker superzaad.... oftewel stiekem vind hij het ook wel frustrerend allemaal.

Laten we met zijn allen hopen op een groot wonder
pi_153844470
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 23:14 schreef Ereshkigal het volgende:

[..]

Jup dat is een houding hier nog zo een die vaak zo reageert!
Zou het er dan haast uit willen trekken maar helaas werkt dat niet hier....
Hier ook niet, helaas.
We kunnen er gelukkig wel goed over praten en hij is er voor mij als ik verdriet heb. Hij vindt dat ie sterk moet zijn voor mij.

Het traject waar jullie inzitten is natuurlijk ook zwaar en een aanslag op je relatie, spontaniteit is even weg en dan is het begrijpelijk dat het zo voelt.

Maar:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_153844549
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 23:23 schreef Cygne het volgende:

[..]

Hier ook niet, helaas.
We kunnen er gelukkig wel goed over praten en hij is er voor mij als ik verdriet heb. Hij vindt dat ie sterk moet zijn voor mij.

Het traject waar jullie inzitten is natuurlijk ook zwaar en een aanslag op je relatie, spontaniteit is even weg en dan is het begrijpelijk dat het zo voelt.

Maar:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:-*
Volgens mij begint het nu door te zetten en ben ik morgen ongesteld
Koppijn en buikkrampen... Lang leve de ubiprofen!

[ Bericht 5% gewijzigd door Ereshkigal op 25-06-2015 23:35:38 ]
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_153844963
Eresh, knuffel voor jou
pi_153844987
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 23:25 schreef Ereshkigal het volgende:

[..]

:-*
Volgens mij begint het nu door te zetten en ben ik morgen ongesteld
Koppijn en buikkrampen... Lang leve de ubiprofen!
Bwurgh. :*
pi_153845103
Waarom krijg je dat toch altijd snachts last van grr
Ellende... Dat was meteen wel een voordeel van pco en niet zwanger willen worden... Dat je ook gewoon maanden niet ongesteld wordt...tenminste ik zelfs met pil niet... Tenminste nog iets positief s eraan :)
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_153846707
En dan hoor je van je zwager dat ze wel 7 a 8 maanden bezig zijn geweest om zwanger te worden, hele tijd hoor ik hen dan zeggen....nou poeh zeg... Denk ik dan, je doet net alsof het jaren zijn en ze zijn beide niet meer de jongste...

[ Bericht 0% gewijzigd door VintageGirl op 26-06-2015 00:54:44 ]
  vrijdag 26 juni 2015 @ 08:21:32 #251
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_153848824
Wat een 'feest' der herkenning! Van mensen in de omgeving waar je je ei niet goed kwijt kan, tot partners die het allemaal zo veel makkelijker lijken (!) te kunnen dragen... :* voor iedereen. Ik heb zelf nog niet meegemaakt dat je je grenzen gaat verleggen, maar ik kan het me heel erg goed voorstellen.

Ik heb vooral ook moeite met mensen die maar blijven zeggen dat je "wel positief moet blijven, hoor! Tegenwoordig kan zo veel!" op het moment dat je weer eens spontaan aan het janken bent. Voor mijn gevoel zit ik nu in een soort rouwproces en moet ik afscheid nemen van "de droom" en het ideaalbeeld. Mogen daar niet een paar tranen bij vloeien?

(spoiler ivm herkenbaar)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sowieso veranderen alle sociale contacten. Ik probeer heel hard om niet alles af te zetten tegen het feit dat we moeilijk kinderen krijgen (en ze misschien nooit zullen hebben), want ik word er cynisch van. Maar mensen gaan toch een beetje op tenen lopen. Terwijl ik eigenlijk alles zo veel mogelijk als normaal wil houden.

Sorry voor het hele verhaal, maar het is zo fijn om het eens kwijt te kunnen!

[ Bericht 1% gewijzigd door Stroopwafelmeisje op 26-06-2015 08:39:08 ]
pi_153849174
Stroopwafelmeisje. :*
Blijft moeilijk he, denk niet dat je vriendin t kwaad bedoelt maar verkeerde persoon, verkeerde moment. Veel mensen zitten toch in hun eigen wereldje. En het verschilt ook per persoon. Ik appte een vriendin, ze woont inmiddels in de VS maar we kennen elkaar van de middelbare school dat ik in t ziekenhuis lag en waarom en haar reactie was: "Goh, vervelend meid. N is zijn baan kwijt en ik heb ook altijd pech.", Dat was ook echt het verkeerde moment. Terwijl Eresh van het moment dat we naar de vk reden voor een echo totdat ik naar de ok moest contact met me heeft gehouden. Dat vond ik zo fijn en lief van haar. Dan merk je wel dat zij ook weet als het niet gaat zoals je zou willen en er vanalles tegen zit.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 10:29:06 #253
437909 GVman
korte tekst
pi_153850355
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 20:03 schreef Mrs.Peel het volgende:
Wat ontzettend jammer eresh! Goed om nu even pauze te nemen, de opluchting is een bevestiging dat je de juiste beslissing hebt genomen.

En dan nu nieuws over ons. Het is heel moeilijk om te typen, ik heb het al tig keer gedelete. Wij hebben slecht nieuws gekregen: het zaad van mijn man is erg slecht, ze noemde het ICSI-zaad... Ik heb PCOS, maar wel redelijk regelmatig met vermoedelijk vrijwel elke keer een eisprong. Maar ja, als we een tweede kindje willen, kan dat dus alleen met ICSI. En ik zie daar zo tegenop :'( De grootst mogelijke medische involvement, datgene wat ik vreesde. Waarvan we, voordat het onderzoekstraject begon, tegen elkaar hebben gezegd dat we dat eigenlijk niet willen. En nu weet ik het even niet meer.

Edit: Vooral ook om wat eresh schrijft: de aanslag op je lichaam, je relatie en het hebben van 0 garanties op een goede uitkomst...

[…]

Mijn man krijgt nog met spoed een echo van zijn liezen en scrotum om te kijken of er een (behandelbare) oorzaak is. Hij heeft namelijk verwondingen aan penis en plasbuis gehad na een ongeluk. Misschien dat dat nu een belemmering oplevert. Ook wordt o.a. zijn testosteron (en nog wat hormonen) onderzocht.

Ik ben er op het moment meer door aangeslagen dan mijn man. Maar dat komt denk ik ook omdat hij werkelijk (nog) geen idee heeft wat een ICSI-traject allemaal behelst.

We hebben op 9 juli een gesprek waarbij ook de laatste uitslagen besproken worden. Wel vertelde de gynaecoloog i.o. dat over 3 maanden nogmaals zaadonderzoek MOET plaatsvinden. Ik verwacht 0 verbetering na 3 maanden, de omstandigheden waren de eerste keer al optimaal. Maar dat is het protocol. Dus we hebben sowieso nog 3 maanden respijt voordat ze überhaupt iets willen doen voor ons.

Ow ja, de stats: 99% slecht of niet bewegelijke zaadcellen (0% goed, 1% matig) ;(

[..]

Hij vindt het helemaal niet erg dat het probleem bij hem ligt (om het maar even zo cru te stellen). Hij neemt zichzelf niets kwalijk, en ik hem uiteraard ook niet. En gelukkig ontleent hij zijn zelfwaarde en mannelijkheid niet aan de kwaliteit van zijn zaad.
Ik lees een dag niet mee en dan krijg je gelijk weer dit… Mrs. Peel, wat ongelofelijk k*t. Is je man doorgestuurd naar een androloog? Waarschijnlijk wel als ik de context van je verhaal bekijk, maar helemaal zeker weten doe ik het natuurlijk niet. Dat je ineens aan de ICSI moet is natuurlijk heel vervelend als je daar niet vanuit gaat, aan de andere kant zit er niet zoveel verschil tussen IVF en ICSI voor jou (en jouw man). Of dat een geruststelling is? Waarschijnlijk niet.

Wat me trouwens wel opvalt is dat gynaecologen niet echt subtiel zijn richting problemen bij mannen. Ik lees dat uit jouw post, uit de post van Hobbesje en ook uit mijn eigen ervaring. Opmerkingen als “dat is niet zoveel om mee te werken”, “tellen niet waard” en “slechts ICSI zaad” zijn niet de dingen die je wilt horen (en dan bedoel ik niet dat je iedereen natuurlijk een vruchtbaar lichaam toewenst). In ons geval waren we onze lieve Heer enorm dankbaar dat we na een TESE (chirurgische ingreep waarbij zaadcellen worden gezocht in de testikels zelf) zaad hadden waarmee we richting ICSI konden (dat het tellen niet waard was en niet veel is om mee te werken) werd bij ons half weggehoond. Ik kon die m*ts wel over de tafel heen trekken… Gelukkig hebben we nu een wat meer inlevende arts.

De empathie richting mijn vrouw (mijn eigen ervaring) en de posts die ik hier lees is een stuk groter. Zal wel iets met vrouwen onderling zijn. Een Amerikaanse arts heeft hierover trouwens wel eens een boek geschreven (zie hier hier)

Afijn, om een lang verhaal niet nog langer te maken: veel sterkte met jullie beiden. Mocht je nog wat advies nodig hebben, shoot! (is wel weer eens grappig om dat omgekeerd te kunnen doen zo tussen alle dames hier, haha)

quote:
17s.gif Op donderdag 25 juni 2015 23:20 schreef VintageGirl het volgende:
Dankje, hier word ik tenminste begrepen, het niet begrepen worden is gewoon vreselijk.
En ik ben ook blij met dit topic ondanks ieders verdriet, wat we samen kunnen delen op dit forum.

En ik denk ook dat het idd bij mannen toch anders ligt en het eerder opkroppen of zich groot willen houden. En wij zitten natuurlijk barstens vol met hormoonmonsters, die ons nog emotioneler maken..

Overigens zegt mijn man ook wel eens, en die raakt wel zwanger, die vent heeft zeker superzaad.... oftewel stiekem vind hij het ook wel frustrerend allemaal.
Ey, ik zit ook stampensvol met Gonal en Pregnyl… Waarschijnlijk meer dan alle dames bij elkaar (hoewel…). Nee, zonder gekheid, in de meeste gevallen is de behandeling voor vrouwen belastender dan voor mannen. De impact op de emotionele gesteldheid zal – denk ik – niet geslachtsafhankelijk zijn, maar persoonsafhankelijk. Onvruchtbaarheid is niet iets waar je trots op bent en wel iets wat pijn doet (van binnen): het is een taboe. En dat taboe is bij (vruchtbaarheidsproblemen bij) mannen inderdaad groter dan bij vrouwen. Maar dat zegt dan weer helemaal niets over de beleving. Natuurlijk vindt jouw man dit frustrerend – ga daar maar vanuit. Hij zal het alleen wat minder snel zeggen, in ieder geval in het openbaar.

@Eresh: wat balen zeg… Dit is niet wat je wil. Zet hem op voor de volgende ronde!

@Frummeltje: wat ongelofelijk mooi nieuws!!!! We willen je nu inderdaad niet meer zien hier. Nou ja, misschien ook wel, maar dan vooral om anderen te feliciteren.

@Cygene: *knuffel* (en kick ass!!!)

@Arja: succes!

En wij? Wij wachten tot 10 juli op de eerste shots voor mijn vrouw… Zelf ben ik helemaal klaar met de gonal en de pregnyl. Die troep versterkt mijn emoties nogal en dan vooral naar het negatieve. Ik merk dat ik somberder ben en minder lekker in mijn vel zit. Ook heb ik een korter lontje. Vooral in de relatie met mijn vrouw is dat natuurlijk niet heel lekker. Afijn, die heeft het nu wat rustiger nadat de laatste tentamens voorbij zijn. Kunnen we weer wat meer tijd aan elkaar besteden.
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_153852210
GVman, ik wilde even zeggen dat ik je een aanwinst vind voor dit topic.
problemen bij mannen dat lijkt soms een soort taboe. gelukkig in dit topic niet.
pi_153852864
Gv: sterkte met de hormonen en somberheid. Het is niet niks allemaal. Doe je iets van sport? Ik voel me daarna meestal vrolijker en energieker, maar kan het lang niet altijd opbrengen

Ik ervaar veel steun uit mijn omgeving en al mijn gevoelens mogen er zijn.

Wel heb ik afgeleerd om iedereen van elke stap op de hoogte te houden. Zo vertel ik niet meer aan mijn moeder wanneer we weer gestart zijn, wanneer er een tp is, wanneer ik mag testen. Mijn moeder kan er dan ook niet meer van slapen en op de dag dat ik ongesteld ben, belt ze om te vragen of er nieuws is. Terwijl ik het eerst zelf moet verwerken en even niemand wil zien.

Alleen mijn beste vriendin weet alles en elke stap. De rest laat het initiatief bij mij om iets te vertellen, maar laten wel weten mee te leven
pi_153853131
Wat is er veel geschreven, ook veel herkenbaar (man reageerde met termen als 'vervelend' en 'balen' :{ ). Ik reageer later wat uitgebreider! Druk aan het werk enzo...
pi_153862578
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 15% gewijzigd door VintageGirl op 27-06-2015 00:29:22 ]
pi_153862615
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 24% gewijzigd door VintageGirl op 27-06-2015 00:31:07 ]
pi_153862749
@gv man.

Ik ben toch blij dat er ook een man hier in dit forum zit, die vanuit het mannelijk oogpunt kan oordelen. Natuurlijk zullen jullie er ook ontzettend mee zitten, maar idd dit laten jullie gewoon minder merken dan wij dames. En dat het een taboe is, is ook ernstig eigenlijk, we leven in 2015, dan moet iedereen hier toch normaal over kunnen praten? Of zou het een schaamte zijn?

En sterkte met jullie behandeling gv man, vooral omdat jij ook allerlei nare hormonen moet innemen en een zware operatie hebt gehad.
pi_153865390
Zo, thuis, kind op bed, keuken opgeruimd, helemaal bijgelezen en dan nu een monsterpost:

quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 23:05 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

Ondanks de heftigheid ben ik erg blij met dit topic. Dat je hier mensen treft met dezelfde ervaringen, tegen dezelfde dingen aan lopen.

Zoals de opmerkingen. knip...
Ik bedoelde het ook positief! Ik ben ook erg blij dat het er is! ^O^

quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 23:08 schreef Cygne het volgende:
@mrs.Peel, idd. Het is gewoon heel wrang als een wens die zo diep zit niet (zo makkelijk) vervuld kan worden. Dat je keuzes moet maken waar je nooit van had verwacht te moeten maken.

Soms voel ik me net een klein kind als mensen die nog niet wisten of ze überhaupt kinderen wilden toen ik begom inmiddels alweer zwanger zijn van de tweede. Ik kan dan echt inwendig 'stampvoeten', want ik wil dat óók. En dat vind ik dan weer stom van mezelf want die mensen kunnen daar natuurlijk ook niks aan doen. Er zijn namelijk ook mensen die tegen mij hebben gezegd dat het niet tof van me was om zwanger te raken terwijl het bij mijn broer al zolang niet lukt. En dat vond ik ook niet tof om te horen. Broer zelf zei dat ie dat inderdaad moeilijk vond maar dat ik niet op hem mócht wachten. En tegen die persoon dat ze het niet nog eens in hun hoofd moesten halen zo'n opmerking tegen zn zusje te maken.
Herkenbare gevoelens, gelukkig (nog?) geen herkenbare opmerkingen. Mensen die niet in dezelfde situatie zitten of hebben gezeten snappen er geen snars van :( Ik heb jouw geschiedenis ook een beetje gevolgd, en ik vind het zo ontzettend heftig en rot voor jullie! Ik snap echt wel dat je twijfelt over PGD-IVF. Neem maar genoeg tijd om voor jullie zelf de juiste beslissing te nemen :*

quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 23:09 schreef Ereshkigal het volgende:
Het is ook allemaal niet niks en ik denk dat iedereen die de kinderwens in vervulling wilde brengen zoiets nooit gedacht had...

Momenteel vind ik vooral de aanslag op mn relatie het heftigste
Heb het idee dat we op 2 werelden leven en soms iets verplicht samen moeten doen van de dokter op die tijdstippen... Niet tof laatst een heel moeilijk gesprek met vriendlief gehad waarbij hij aangaf dat het steeds meer een broerzus relatie werd met afentoe een moetje.... Zit je dan met je lijf vol hormonen en probeer dan maar niet te ontploffen.
Gelukkig heb ik gewoon geluisterd en ook mijn kant verteld dat leverde wel wat op
Daarom denk ik dat onze tijdelijke stop goed is...Even zonder die horMONSTERs en weer naar elkaar toe groeien zodat we het allebei weer aan kunnen
Wat vreselijk klote :'( Zo wijs om nu een pauze te nemen.

quote:
17s.gif Op donderdag 25 juni 2015 23:20 schreef VintageGirl het volgende:
Dankje, hier word ik tenminste begrepen, het niet begrepen worden is gewoon vreselijk.
En ik ben ook blij met dit topic ondanks ieders verdriet, wat we samen kunnen delen op dit forum.

En ik denk ook dat het idd bij mannen toch anders ligt en het eerder opkroppen of zich groot willen houden. En wij zitten natuurlijk barstens vol met hormoonmonsters, die ons nog emotioneler maken..

Overigens zegt mijn man ook wel eens, en die raakt wel zwanger, die vent heeft zeker superzaad.... oftewel stiekem vind hij het ook wel frustrerend allemaal.
Dat weet ik wel zeker! en:

quote:
Laten we met zijn allen hopen op een groot wonder
Jaaaaaaaaaa! _O_

quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 08:21 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Wat een 'feest' der herkenning! Van mensen in de omgeving waar je je ei niet goed kwijt kan, tot partners die het allemaal zo veel makkelijker lijken (!) te kunnen dragen... :* voor iedereen. Ik heb zelf nog niet meegemaakt dat je je grenzen gaat verleggen, maar ik kan het me heel erg goed voorstellen.

Ik heb vooral ook moeite met mensen die maar blijven zeggen dat je "wel positief moet blijven, hoor! Tegenwoordig kan zo veel!" op het moment dat je weer eens spontaan aan het janken bent. Voor mijn gevoel zit ik nu in een soort rouwproces en moet ik afscheid nemen van "de droom" en het ideaalbeeld. Mogen daar niet een paar tranen bij vloeien?

.....

Sowieso veranderen alle sociale contacten. Ik probeer heel hard om niet alles af te zetten tegen het feit dat we moeilijk kinderen krijgen (en ze misschien nooit zullen hebben), want ik word er cynisch van. Maar mensen gaan toch een beetje op tenen lopen. Terwijl ik eigenlijk alles zo veel mogelijk als normaal wil houden.

Sorry voor het hele verhaal, maar het is zo fijn om het eens kwijt te kunnen!
Precies, het voelt echt als een groot verlies. Niet zelf, met z'n tweeën, zonder hulp, een kindje kunnen krijgen :'( Rouw klinkt niet voor niets hetzelfde als rauw. Zo voelt het wel.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 10:29 schreef GVman het volgende:

[..]

Ik lees een dag niet mee en dan krijg je gelijk weer dit… Mrs. Peel, wat ongelofelijk k*t. Is je man doorgestuurd naar een androloog? Waarschijnlijk wel als ik de context van je verhaal bekijk, maar helemaal zeker weten doe ik het natuurlijk niet. Dat je ineens aan de ICSI moet is natuurlijk heel vervelend als je daar niet vanuit gaat, aan de andere kant zit er niet zoveel verschil tussen IVF en ICSI voor jou (en jouw man). Of dat een geruststelling is? Waarschijnlijk niet.

Wat me trouwens wel opvalt is dat gynaecologen niet echt subtiel zijn richting problemen bij mannen. Ik lees dat uit jouw post, uit de post van Hobbesje en ook uit mijn eigen ervaring. Opmerkingen als “dat is niet zoveel om mee te werken”, “tellen niet waard” en “slechts ICSI zaad” zijn niet de dingen die je wilt horen (en dan bedoel ik niet dat je iedereen natuurlijk een vruchtbaar lichaam toewenst). In ons geval waren we onze lieve Heer enorm dankbaar dat we na een TESE (chirurgische ingreep waarbij zaadcellen worden gezocht in de testikels zelf) zaad hadden waarmee we richting ICSI konden (dat het tellen niet waard was en niet veel is om mee te werken) werd bij ons half weggehoond. Ik kon die m*ts wel over de tafel heen trekken… Gelukkig hebben we nu een wat meer inlevende arts.

De empathie richting mijn vrouw (mijn eigen ervaring) en de posts die ik hier lees is een stuk groter. Zal wel iets met vrouwen onderling zijn. Een Amerikaanse arts heeft hierover trouwens wel eens een boek geschreven (zie hier hier)

Afijn, om een lang verhaal niet nog langer te maken: veel sterkte met jullie beiden. Mocht je nog wat advies nodig hebben, shoot! (is wel weer eens grappig om dat omgekeerd te kunnen doen zo tussen alle dames hier, haha)

Bedankt voor de uitgebreide reactie en je sterkte-wensen! Wat Elleska ook al zegt, zo fijn dat jij ook in dit topic zit! We hebben nog geen verwijzing naar een androloog, dat hangt denk ik ook af van de uitslagen van het bloedonderzoek en de echo. Als dat allemaal goed is, zou ik niet weten wat een androloog nog voor ons kan betekenen. De gynaecoloog was heel straight forward, maar haar toon was zeker niet vervelend!! Jouw link is interessant, ik zal me er later eens in verdiepen.
quote:
Ey, ik zit ook stampensvol met Gonal en Pregnyl… Waarschijnlijk meer dan alle dames bij elkaar (hoewel…). Nee, zonder gekheid, in de meeste gevallen is de behandeling voor vrouwen belastender dan voor mannen. De impact op de emotionele gesteldheid zal – denk ik – niet geslachtsafhankelijk zijn, maar persoonsafhankelijk. Onvruchtbaarheid is niet iets waar je trots op bent en wel iets wat pijn doet (van binnen): het is een taboe. En dat taboe is bij (vruchtbaarheidsproblemen bij) mannen inderdaad groter dan bij vrouwen. Maar dat zegt dan weer helemaal niets over de beleving. Natuurlijk vindt jouw man dit frustrerend – ga daar maar vanuit. Hij zal het alleen wat minder snel zeggen, in ieder geval in het openbaar.
...
En wij? Wij wachten tot 10 juli op de eerste shots voor mijn vrouw… Zelf ben ik helemaal klaar met de gonal en de pregnyl. Die troep versterkt mijn emoties nogal en dan vooral naar het negatieve. Ik merk dat ik somberder ben en minder lekker in mijn vel zit. Ook heb ik een korter lontje. Vooral in de relatie met mijn vrouw is dat natuurlijk niet heel lekker. Afijn, die heeft het nu wat rustiger nadat de laatste tentamens voorbij zijn. Kunnen we weer wat meer tijd aan elkaar besteden.
Ik las laatst hoeveel hormonen je moest spuiten, ik vind het knap dat je daar nog enigszins mee kunt functioneren, hulde _O_ De tip van Arja is echt heel goed, van bewegen wordt de stemming beter, probeer dat te doen! Het zal het effect van de hormonen niet 100% teniet doen, maar alle beetjes helpen!
pi_153872591
[quote]0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 18:17 schreef VintageGirl het volgende:
Dubbel

[ Bericht 26% gewijzigd door VintageGirl op 27-06-2015 00:32:05 ]
pi_153872635
Edit dubbel
  zondag 28 juni 2015 @ 09:23:07 #263
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_153897500
Gisteren een hele tijd met mijn broer zitten kletsen. Zij hebben zelf vijf jaar in het IVF-traject gezeten, maar omdat ze er eigenlijk zelden over spraken, verwachtte ik dat ze dat nu ook niet wilden. Maar dat wilden ze wel! O+ Wat was dat heerlijk zeg! Heeft me goed gedaan !
Maar... Nu vertelde mij broer dat, toen hij zaadonderzoek liet doen en het binnen het uur in het ziekenhuis moest hebben, er specifiek werd gezegd dat hij het in een binnenzak moest vervoeren, omdat het anders te snel af zou koelen. Bij ons hadden ze dat niet gezegd, dus niet gedaan. Kan dat echt zo veel verschil maken?

ik vind het eigenlijk wat lastig om dit te posten, zonder eerst op anderen te reageren. Maar dat voelt soms zo mosterd-na-de-maaltijd, of het gaat mobiel niet zo makkelijk. Sorry dus als iemand zich gepasseerd voelt. Ik lees wel alles en leef met iedereen enorm mee. Klotesituatie zitten we met z'n allen in... :*
  zondag 28 juni 2015 @ 11:02:34 #264
437909 GVman
korte tekst
pi_153898542
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 12:14 schreef Arja het volgende:
Gv: sterkte met de hormonen en somberheid. Het is niet niks allemaal. Doe je iets van sport? Ik voel me daarna meestal vrolijker en energieker, maar kan het lang niet altijd opbrengen

Ik ervaar veel steun uit mijn omgeving en al mijn gevoelens mogen er zijn.

Wel heb ik afgeleerd om iedereen van elke stap op de hoogte te houden. Zo vertel ik niet meer aan mijn moeder wanneer we weer gestart zijn, wanneer er een tp is, wanneer ik mag testen. Mijn moeder kan er dan ook niet meer van slapen en op de dag dat ik ongesteld ben, belt ze om te vragen of er nieuws is. Terwijl ik het eerst zelf moet verwerken en even niemand wil zien.

Alleen mijn beste vriendin weet alles en elke stap. De rest laat het initiatief bij mij om iets te vertellen, maar laten wel weten mee te leven
Ik doe inderdaad wel het nodige aan lichaamsbeweging, al vind ik zelf dat ik nog wat meer moet doen. Ik doe aan hockeyen (hoewel ik vaak sta te keepen), in een recreatieteam. Calorietechnisch is dat waarschijnlijk niet heel voordelig dus… Wel creëert het de nodige afleiding. Verder ga ik zo veel mogelijk op de fiets naar mijn werk (is zo’n 2x5 km per dag daardoor) en tussen oktober en maart doe ik aan schaatsen. De techniek met schaatsen is best wel okay, maar de conditie en kracht is dat niet. Ik schaats nu al een seizoen of vier en het ging vorig jaar qua uithouding alleen maar minder… Conditioneel zou het wel beter kunnen (en moeten), dus mijn vrouw en ik hebben afgesproken weer te gaan hardlopen. Ik heb dit eerder ook gedaan en dat leverde niet heel veel extra energie op. Het is wel goed en lekker om te doen, maar ja… van de bank af komen heh. Qua gemoedstoestanden maakt het allemaal niet uit.

Wij houden naaste familie wel op de hoogte. Op mijn werk weten sommigen het ook wel (omdat het mijn functioneren dus beïnvloedt). Verder werkt het inderdaad zo dat mensen die in een soortgelijk traject zitten/zaten ineens heel open zijn als ze weten dat jijzelf ook in die situatie zit. Dat heeft mij in ieder geval al een nieuwe vriendschap opgeleverd in het ziekenhuis.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 18:27 schreef VintageGirl het volgende:
@gv man.
Ik ben toch blij dat er ook een man hier in dit forum zit, die vanuit het mannelijk oogpunt kan oordelen. Natuurlijk zullen jullie er ook ontzettend mee zitten, maar idd dit laten jullie gewoon minder merken dan wij dames. En dat het een taboe is, is ook ernstig eigenlijk, we leven in 2015, dan moet iedereen hier toch normaal over kunnen praten? Of zou het een schaamte zijn?

En sterkte met jullie behandeling gv man, vooral omdat jij ook allerlei nare hormonen moet innemen en een zware operatie hebt gehad.
Tja, die hormonen heh… Bij mij is natuurlijk het probleem dat ik er zelf niets tot veel te weinig van maak (de LH en FSH), dus dat ik dat zelf moet toedienen. Het is bij mij volgens mij meer het gebrek aan testosteron in combinatie met een LH-piek elke drie dagen. Dat is inderdaad wel irritant (understatement). Ik heb het vermoeden dat ik er even aan moet blijven tot de eerste ICSI poging (waarbij dus zaad wordt ontdooid). Mocht dat ontdooien niet lukken dan weet ik dat ik waarschijnlijk weer onder het mes moet… Waarschijnlijk weten we begin augustus dus meer hierover.

En wat betreft het taboe: ja, dat is er. Bij mannen meer dan bij vrouwen. Ik denk zelf dat dat drie oorzaken heeft. Ten eerste is er het mannelijkheidsgebeuren. Vruchtbaarheid en potentie worden door elkaar gebruikt, terwijl het twee verschillende dingen zijn. Daar komt dan bij dat het maatschappelijk uitgangspunt is dat een man altijd in staat moet zijn een vrouw te bezwangeren. Als je daar aan niet kan voldoen dan wijk je dus af. De tweede oorzaak is volgens mij dat bij mannen een onvruchtbaarheid wat vaker een deel is van een andere aandoening. Bij communities over de aandoening an sich zijn er best wel veel gesprekken over vruchtbaarheid. Je vindt in die communities sneller aansluiting en herkenning. Ten derde is onvruchtbaarheid een nogal gefeminiseerd onderwerp. Op fora en websites zijn uitingen vaak op vrouwen gericht (en die spreken mannen wat minder aan) en gesprekken gaan ook vaak over de problemen bij vrouwen. Dat is op zich niet zo erg, maar ja, als vent je mengen in een topic over menstruatie… Juist. :X

Dank dames voor de reacties. Dat wordt gewaardeerd. O+ En natuurlijk sterkte voor een ieder!!!
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_153899187
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 28 juni 2015 @ 11:50:23 #266
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_153899196
GVman ik ben blij dat je meepost. Al ligt de oorzaak niet bij de man, ik vind dat de impact voor de man nogal onderschat word. Mijn man hield zich ook groot, vooral voor mij. Maar ondertussen vrat het heftig aan hem. Het is nu ook een van de redenen dat hij een burn-out heeft. We hebben laatst een heel gesprek gehad over hoe hij het ervaren heeft en daar schrok ik ook best van. Ook bij de gyn is de partner vaak een ondergesneeuwd item. Best jammer, want ze hebben het echt niet makkelijk, ook al is het aandeel vaak maar klein.

Stroopwafelmeisje, hier moest het zaad ook binnen een uur op het lab zijn en idd vervoeren in donkere zak. Of het ook warm gehouden moest worden wist hij niet meer

VG jeetje, je schoonvader heeft het toch ook niet begrepen he. Jammer dat er zo gereageerd word.
Ik weet dat tegen mijn man ooit een keer gezegd werd, moet ik het even voor doen op je vrouw :( 8)7 Een domme opmerking om heel veel redenen aangezien de oorzaak geheel niet bij hem ligt. En er duizend mannen (bij wijze van spreken) over mij heen kunnen gaan, ik toch echt niet zwanger raak hoor :P :@ ;)
Be happy with the little things in life
pi_153900304
Stroopwafel: mijn man werd ook verteld het zaad warm te houden. Hij bewaarde het potje het in de buidel van zijn capuchontrui. Of het veel verschil maakt weet ik niet.

Vandaag echo gehad en ik had een dominant follikel van 15 mm. Voor de zekerheid dinsdag nog echo en dan waarschijnlijk ovitrelle en dan de maandag daarop de tp
pi_153904227
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 28 juni 2015 @ 16:43:29 #269
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_153905078
Wat een opmerkingen, VG en droomvrouwtje :o Je zou het alleen daarom al niet met anderen willen delen.. Wat een horken lopen er op de wereld, zeg.

Ik heb zelf het idee dat er ook meer bekend is over verminderde vruchtbaarheid bij vrouwen, maar dat kan ook zijn omdat ik me er zelf niet in verdiept heb.. Wel erg fijn om hier een man te hebben, hoor GV! En als we het hebben over menstruatie, moet je daar maar overheen lezen. ;) Als je in augustus mag stoppen met de hormonen, hoe lang heb je er dan aan gezeten? En misschien een beetje een stomme vraag: als jouw lichaam de hormonen niet goed aan maakt, moet je dan niet de 'mannelijke' hormonen spuiten (?)? Vraag klinkt zo niet helemaal lekker, maar ik bedoel meer, brengen ze de hormonen niet naar het "normale" niveau?

Spannend, Arja ! Volgende week maandag, dat is al supersnel!
  zondag 28 juni 2015 @ 21:20:07 #270
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_153911834
Hebben jullie wel goede uitleg gehad over spermaonderzoek? Idd het liefst zo snel mogelijk inleveren en warm houden. In de broekzak of binnenzak. En er waren nog wat meer richtlijnen. Hier altijd productie in het ziekenhuis gedaan ivm de reistijd.
  zondag 28 juni 2015 @ 21:21:36 #271
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_153911870
*heb ruzie met mijn mobiel reageer later wel op de rest nog*
  maandag 29 juni 2015 @ 09:08:10 #272
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_153920369
Wij kregen een papiertje mee met instructies, half uur na de lozing inleveren, warm houden, minstens 2 dagen en maximaal 7 dagen geen lozing gehad. Ook de vraag over koorts en ziektes in de afgelopen 3 maanden.

Dat was alles eigenlijk, toevallig zijn goedje vorige week ingeleverd... was nog knap lastig met zo een potje eronder ;)
  maandag 29 juni 2015 @ 11:01:43 #273
437909 GVman
korte tekst
pi_153921757
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 11:50 schreef droomvrouwtje het volgende:
GVman ik ben blij dat je meepost. Al ligt de oorzaak niet bij de man, ik vind dat de impact voor de man nogal onderschat word. Mijn man hield zich ook groot, vooral voor mij. Maar ondertussen vrat het heftig aan hem. Het is nu ook een van de redenen dat hij een burn-out heeft. We hebben laatst een heel gesprek gehad over hoe hij het ervaren heeft en daar schrok ik ook best van. Ook bij de gyn is de partner vaak een ondergesneeuwd item. Best jammer, want ze hebben het echt niet makkelijk, ook al is het aandeel vaak maar klein.

Stroopwafelmeisje, hier moest het zaad ook binnen een uur op het lab zijn en idd vervoeren in donkere zak. Of het ook warm gehouden moest worden wist hij niet meer

VG jeetje, je schoonvader heeft het toch ook niet begrepen he. Jammer dat er zo gereageerd word.
Ik weet dat tegen mijn man ooit een keer gezegd werd, moet ik het even voor doen op je vrouw :( 8)7 Een domme opmerking om heel veel redenen aangezien de oorzaak geheel niet bij hem ligt. En er duizend mannen (bij wijze van spreken) over mij heen kunnen gaan, ik toch echt niet zwanger raak hoor :P :@ ;)
Zaad vervoeren in een donkere zak: dat deed ik ook steeds, maar dan vooral om in het ziekenhuis zelf wat “te produceren” :p. Ik moest namelijk toch ook bloedprikken, dus dan moet ik toch naar het ziekenhuis. Dan kan het produceren daar ook wel. Ook is de reistijd bij ons net even wat te lang. Er moest "drie tot vijf dagen" onthouding zijn. Ook was er inderdaad een vraag over koorts.

De emotionele en psychische belasting is groot: het hakt er goed in bij ons (vooral bij mij), hoewel mijn vrouw het nu ook wel begint te voelen. Zij moet immers binnenkort aan de bak… En door die enorme hoeveelheden pregnyl en gonal wordt e.e.a. ook nog eens versterkt.

quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 16:43 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Wat een opmerkingen, VG en droomvrouwtje :o Je zou het alleen daarom al niet met anderen willen delen.. Wat een horken lopen er op de wereld, zeg.

Ik heb zelf het idee dat er ook meer bekend is over verminderde vruchtbaarheid bij vrouwen, maar dat kan ook zijn omdat ik me er zelf niet in verdiept heb.. Wel erg fijn om hier een man te hebben, hoor GV! En als we het hebben over menstruatie, moet je daar maar overheen lezen. ;) Als je in augustus mag stoppen met de hormonen, hoe lang heb je er dan aan gezeten? En misschien een beetje een stomme vraag: als jouw lichaam de hormonen niet goed aan maakt, moet je dan niet de 'mannelijke' hormonen spuiten (?)? Vraag klinkt zo niet helemaal lekker, maar ik bedoel meer, brengen ze de hormonen niet naar het "normale" niveau?
Joh, die menstruatie dingen lees ik inderdaad overheen. Er zijn grenzen idd, hahaha…

De kennis over onvruchtbaarheid bij mannen is best wel op niveau hoor. De werking van de betrokken organen (testikels, hypofyse) is aanwezig. Bij mannen kunnen in de basis twee oorzaken zijn: verstoring in de aanmaak van zaadcellen of een verstoring in het vervoer ervan. Er kunnen net even wat minder dingen misgaan (namelijk alles wat in de vrouw gebeurt: ook daar is iets met aanmaak en vervoer van eicellen, maar ook bevruchting, innesteling en groei van het embryo). Een verstoring in het vervoer is goed te behandelen of te omzeilen. Een verstoring in de aanmaak is vervelender. De oorzaak is dan belangrijk: aangeboren, hormonaal, letsel, medicatie e.d. Door de uitvinding van de TESE (haal zaadcellen rechtstreeks uit de testikel) is de kans op succes wel weer wat groter geworden, maar er is nog geen garantie: er volgt immers nog wel een ICSI daarna. Wel lijken er wat vage aanwijzingen te zijn (lijkt, want de marges zijn klein en de onderzoekspopulaties ook) dat TESE/ICSI best goede scores heeft, wanneer bij de vrouw geen problemen zijn gevonden.



Bovenstaand plaatje laat zien wat er aan de hand is:
Het systeem van de geslachtshormonen begint in de hypothalamus: die geeft LHRH (ook wel GnRH genoemd) af. Dat leidt ertoe dat de hypofyse LH en FSH gaat produceren. Dat is bij mannen niet anders dan bij vrouwen. De LH en FSH zorgt ervoor dat de geslachtsdelen gaan doen wat ze moeten doen: geslachtshormonen afgeven (testosteron bij mannen, oestrogeen bij vrouwen) en geslachtscellen aanmaken (dus zaadcellen aanmaken en follikels laten groeien). Bij de aandoening die ik heb gaat het dus mis met de aanmaak van de GnRH: de rest komt dan ook niet op gang.

Iemand maakte de vergelijking met een huis met daarin een centrale verwarming: alles is aangelegd, maar de thermostaat is niet geïnstalleerd. Dan werkt de verwarming dus niet. Wat je dan kunt doen om de verwarming wel te laten werken is handmatig de verwarming aanzetten (bij mannen testosteronsuppletie en bij vrouwen oestrogeen toediening) of een thermometer ophangen en de verwarming steeds een beetje hoger of lager zetten (de toediening van LH en FSH). De derde optie is een thermostaat ophangen, maar die is complex en duur. Arja heeft daar volgens mij wel ervaring bij (de LHRH-pomp). Het systeem ‘boven de navel’ is bij mannen en vrouwen precies hetzelfde. Alleen de uitwerking daaronder verschilt natuurlijk.

Het belangrijkste issue bij mij is dat (naar analogie) die verwarming dus zo’n 17 jaar niet heeft gewerkt en daarna zo’n 15 jaar handmatig is open gezet. Alle regelmechanismen zijn dus totaal inactief geweest. Het is alsof je de CV-pomp op gang brengt die dik 30 jaar heeft stilgestaan. Dat werkt dus niet zomaar, omdat het regelmechanisme erachter het al die tijd dus ook niet heeft gedaan. Na heel veel inregelen en op knopjes drukken (de LH/FSH toediening) een beetje actief geworden: het is een beetje warm in huis, maar de temperatuur is niet constant. Maar goed, constant genoeg voor het doel waar we mee bezig zijn (er zijn immers wel wat zaadcellen gevonden). Met name de pregnyl (die voor aanmaak testosteron zorgt) heeft onvoldoende gewerkt, omdat de Leydig-cellen in de testikels hier dus niet echt goed op reageren. De rest van mijn lijf daarentengen :| :X. De consequentie is dat ik een soort “mother of all hormonal evils” te pakken heb. Ik heb de combinatie van een menstruerende vrouw , vrouw in overgang , vrouw met beginnende zwangerschap (hoge pregnyl) en een jongen die in puberteit komt. Tja, als ik dit zo lees is het eigenlijk best knap dat ik nog enigszins funtioneer, haha… En dat dus al dik twee jaar.

Ik vind het wel prettig om af en toe even wat gedachten te kunnen uiten. Dat helpt. En als ik jullie daarbij ook nog kan helpen af en toe dan is het natuurlijk helemaal mooi :).

[ Bericht 0% gewijzigd door GVman op 29-06-2015 11:07:54 ]
ruimte gereserveerd voor signature...
  maandag 29 juni 2015 @ 17:39:38 #274
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_153930851
Wauw gvman, dat vind ik ook wel heel erg knap, hoor!! Pff ik heb al moeite met de stress van zwanger willen worden, en dat is dus nog zonder al die extra hormonen! Dikke respect dat je nog functioneert in de maatschappij, haha!

We hebben wel wat instructies gekregen, maar dat was dus alleen de onthouding, 3tot7 dagen, en dat het binnen het uur in het lab moest zijn. Wel moesten we aangeven of hij koorts heeft gehad (nee) en of hij goed gemikt had :P
Vreemd, hoor. Het biedt wel enige hoop voor de toekomst! Ik vind het stiekem een beetje eng dat we anders meteen met icsi zouden moeten beginnen. Als dat niet werkt, is er geen vangnet meer, zegmaar..
  Moderator dinsdag 30 juni 2015 @ 01:47:38 #275
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153944567
Jeetje Mrs. wat een rotnieuws ;( het is niet wat je hoopt dus dan komt het helemaal hard aan! Gaan jullie wel voor de icsi of twijfelen jullie?

GVman wat rot al die hormonen. Ik ging van de progesteron en clomid al helemaal flippen dus laat staan wat voor effect het op jou heeft!

Wat een kutopmerkingen maken mensen toch :'( wij zitten nog maar zo kort in dit traject, gelukkig nog niet zulke dingen gehoord. Maar ik zou er denk ik wel iets over zeggen! Doen jullie dat niet?

Ik merk dat ik nu het steeds lastiger begin te vinden dat anderen wel zwanger raken. In mijn omgeving zijn we als eerste begonnen en een vriendin is nu na twee maanden zwanger. Een andere vriendin was er ook sprake van dat ze over tijd was maar uiteindelijk toch ongesteld geworden. Ik voelde me toen toch wel even verdrietig als het bij anderen dan wel meteen lukt :'( maar aan de andere kant mag ik eigenlijk niet klagen want we zijn nog geen jaar bezig :@
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_153947283
Tuurlijk mag je wel klagen majo, wachten is gewoon moeilijk hoe lang of kort je ook wacht.

Ik zit er even doorheen. Vandaag had ik een echo en het was de bedoeling dat het follikel dat zondag nog 15mm was nu groot genoeg zou zijn voor de ovitrelle en ik maandag een tp zou hebben.

Vandaag was het grootste follikel 14mm, dus waarschijnlijk gekrompen doordat ik omlaag ging in de medicatie. Nu dus weer dosis omhoog en kijken of dit follikel zich herstelt en anders weer wachten tot er een andere rijpt.

Donderdag weer echo. Weer een teamvergadering deels missen. Nog langer spuiten dan de 3 weken die ik nu al doe. Nog meer echo's (vandaag was de 6e deze ronde). En de datum van de tp weer onzeker, terwijl het nu mooi op mijn vrije dag viel dus weer mijn werkagenda omgooien en clienten afbellen.
Bah ;(
  dinsdag 30 juni 2015 @ 10:07:44 #277
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_153947399
Arja :* wat een gedoe zeg. Niet raar dat je er doorheen zit

Majo :* tuurlijk mag je klagen. Het is gewoon best confronterend.
Be happy with the little things in life
pi_153947459
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 11:00:34 #279
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_153948212
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 10:00 schreef Arja het volgende:
Tuurlijk mag je wel klagen majo, wachten is gewoon moeilijk hoe lang of kort je ook wacht.

Ik zit er even doorheen. Vandaag had ik een echo en het was de bedoeling dat het follikel dat zondag nog 15mm was nu groot genoeg zou zijn voor de ovitrelle en ik maandag een tp zou hebben.

Vandaag was het grootste follikel 14mm, dus waarschijnlijk gekrompen doordat ik omlaag ging in de medicatie. Nu dus weer dosis omhoog en kijken of dit follikel zich herstelt en anders weer wachten tot er een andere rijpt.

Donderdag weer echo. Weer een teamvergadering deels missen. Nog langer spuiten dan de 3 weken die ik nu al doe. Nog meer echo's (vandaag was de 6e deze ronde). En de datum van de tp weer onzeker, terwijl het nu mooi op mijn vrije dag viel dus weer mijn werkagenda omgooien en clienten afbellen.
Bah ;(
:* Is ook gewoon kut. Heb je wel iets aan afleiding tot die tijd?
pi_153953515
Arja -O- :*
pi_153956013
Wat rot, Arja, even een deur dicht en dan heel hard schreeuwen moment. :*
pi_153956772
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 11:00 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

:* Is ook gewoon kut. Heb je wel iets aan afleiding tot die tijd?
Ja hoor, zat. Het is juist dat al die afleiding (werk, feestjes, concerten, weekendjes weg) slecht te combineren zijn met de medische molen die steeds weer anders loopt dan vooraf denkbaar en/of gepland.

Mrs. Peel ja zo'n moment was het idd.
  Moderator dinsdag 30 juni 2015 @ 17:51:48 #283
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153957172
Arja :* Lijkt me heel erg rot als het je leven zo gaat beheersen en je er allemaal afspraken voor moet maken en dus ook eigen afspraken verzetten. Weten ze op je werk ook wat er speelt?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_153959262
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 17:51 schreef MaJo het volgende:
Arja :* Lijkt me heel erg rot als het je leven zo gaat beheersen en je er allemaal afspraken voor moet maken en dus ook eigen afspraken verzetten. Weten ze op je werk ook wat er speelt?
Ja, daar kon ik algauw niet omheen. Ik kom regelmatig te laat bij vergaderingen of moet andere afspraken verzetten. Ziekmelden voor een punctie, ziekmelden voor het aanprikken van een cyste. De terugplaatsing weet ik ook altijd pas op het laatste moment dus dan plan ik al werkafspraken onder voorbehoud. Mijn moodswings en ik ben soms ook echt ongenuanceerder dan anders, even verdrietig en er slecht uitzien als ik ongesteld ben, of een vroege miskraam heb gehad etc. En dat al meer dan 2 jaar.

Gelukkig is er alle begrip voor en beheer ik ook mijn eigen caseload dus heb veel vrijheid.
pi_153961416
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door VintageGirl op 30-06-2015 23:11:43 ]
pi_153962601
Welkom voor alle nieuwe mensen. Helaas
Ik ben eindelijk bij gelezen. Wat was er een hoop geschreven de laatste tijd.

Ik heb 27 mei een gesprek gehad met mijn gynacoloog. Ik heb een hele fijne arts. Ze neemt me serieus en toont begrip voor dat ik soms wel lang vind duren allemaal. Ik wil graag, maar het wil allemaal niet zo goed lukken.
Voordat ik aan de clomid mocht, moest ik eerst een cola onderzoek krijgen om te kijken of mijn onregelmatigecyclus misschien van iets anders kwam.
Ik heb nu de stempel pcos op mij gedrukt, wat in dit geval wel helpt om verdere stappen te kunnen de rest is door het cola onderzoek uitgesloten gelukkig.
Ik heb soms een cyclus van 68dagen. Dus dat beperkt de pogingen enorm.
Sinds in januari begonnen ben met de kid behandelingen, heb ik nog maar 1 poging gehad.

Droomvrouwtje, je had gelijk. Ik ben eerst aan de provera gegaan. (om een bloeding op te wekken)
Deze bleef uit. Dus omdat mijn temperatuur gedaald was mocht in op de zogenaamde cyclusdag 3 met clomid beginnen.
Afgelopen maadag heb ik mijn laatste pil genomen. Vandaag toch ongesteld geworden, dus mag ik opnieuw met clomid beginnen. Zucht.
Donderdag weer met clomid beginnen. En dan volgende week zondag een echo.
Provera vind ik helemaal niets. Ik krijg er helaas enorme hoofdpijn van.

Dames en heer een dikke kus voor jullie
pi_153962826
Wat fijn Gaddle, een begripvolle gynaecoloog is zoveel waard.
pi_153963012
Vintage: hoe graag ik ook zwanger wil zijn, ik kan me goed voorstellen dat het toch zwaar kan zijn hoogzwanger en hittegolf en dat ik dan ook zeker zou kunnen klagen. Net zo min als ik dat ik iedere ochtend juichend zou kotsen bij misselijkheid.

Gaddle zo frustrerend als je lijf niet doet wat het zou moeten doen en wat je het allerliefste wilt.
pi_153965027
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator dinsdag 30 juni 2015 @ 23:12:31 #290
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153965500
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 21:38 schreef Gaddle het volgende:
Welkom voor alle nieuwe mensen. Helaas
Ik ben eindelijk bij gelezen. Wat was er een hoop geschreven de laatste tijd.

Ik heb 27 mei een gesprek gehad met mijn gynacoloog. Ik heb een hele fijne arts. Ze neemt me serieus en toont begrip voor dat ik soms wel lang vind duren allemaal. Ik wil graag, maar het wil allemaal niet zo goed lukken.
Voordat ik aan de clomid mocht, moest ik eerst een cola onderzoek krijgen om te kijken of mijn onregelmatigecyclus misschien van iets anders kwam.
Ik heb nu de stempel pcos op mij gedrukt, wat in dit geval wel helpt om verdere stappen te kunnen de rest is door het cola onderzoek uitgesloten gelukkig.
Ik heb soms een cyclus van 68dagen. Dus dat beperkt de pogingen enorm.
Sinds in januari begonnen ben met de kid behandelingen, heb ik nog maar 1 poging gehad.

Droomvrouwtje, je had gelijk. Ik ben eerst aan de provera gegaan. (om een bloeding op te wekken)
Deze bleef uit. Dus omdat mijn temperatuur gedaald was mocht in op de zogenaamde cyclusdag 3 met clomid beginnen.
Afgelopen maadag heb ik mijn laatste pil genomen. Vandaag toch ongesteld geworden, dus mag ik opnieuw met clomid beginnen. Zucht.
Donderdag weer met clomid beginnen. En dan volgende week zondag een echo.
Provera vind ik helemaal niets. Ik krijg er helaas enorme hoofdpijn van.

Dames en heer een dikke kus voor jullie
Dan zitten we momenteel in hetzelfde schuitje, ik ben ook aan de provera/clomid. Bij mij heeft de provera wel een menstruatie opgewekt al was deze wel erg zwaar. Wel balen dat je nu nogmaals aan de clomid moet!

Wel fijn dat je nu uitsluitsel hebt en dat ze er relatief makkelijk wat aan kunnen doen. Dat geeft mij tenminste wel weer hoop voor de toekomst :)

Hier vandaag cyclusdag 14. Ik had vanmiddag flinke steken onderin mijn buik dus dat zou wel eens de eisprong kunnen zijn. We hebben het nog maar eens gezellig gemaakt samen :9
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_153973090
Hier alweer van me ongesteldheid af, pfoeh wat een ellende was het deze keer! Ben wel heel erg benieuwd hoe het nu gaat verlopen!
Heb nog steeds niks vanuit het ziekenhuis gehoord hoe we het aan moeten pakken als ik weer wil gaan starten... Dus vanmiddag maar weer even bellen!
Iedereen een hele dikke knuffel
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_153975279
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 10:36 schreef Ereshkigal het volgende:
Hier alweer van me ongesteldheid af, pfoeh wat een ellende was het deze keer! Ben wel heel erg benieuwd hoe het nu gaat verlopen!
Heb nog steeds niks vanuit het ziekenhuis gehoord hoe we het aan moeten pakken als ik weer wil gaan starten... Dus vanmiddag maar weer even bellen!
Iedereen een hele dikke knuffel
Bij mij in het ziekenhuis is het zo dat je op dag 3 van je cyclus een uitgangsecho krijgt en dan als dat er goed uit ziet kunt starten weer.
Op een ander moment in je cyclus kan ook, maar dan krijg je eerst medicatie om de menstruatie op te wekken.

Dat is meteen ook het enige voordeel bij mij. Doordat ik zelf geen cyclus heb, kan ik op elk moment starten
pi_153983852
Ik moest van de zuster een zwangerschapstest doen voordat ik aan de clomid mag beginnen.
Morgen begin ik weer.
Het zal wel een standaard vraag zijn. Ik kan namelijk niet zwanger zijn zonder dat ik een kid behandeling heb ondergaan.
Ik vind het wel soort comfronterend als je het ook nog eens moet leggen dat je die test niet gaat doen en de redem. Zucht
Vervelend want mijn man zat erbij en ik kan me toch niet voorstellen dat je echt blij word als ik het over zijn onvruchtbaarheid heb. Mijn man heeft een hele moeilijke periode achter de rug, want het accepteren ervan was niet makkelijk.
Het is inderdaad heel moeilijk om hierover te praten omdat het nog steeds een tabboe is om erover te praten.
pi_153992590
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 12:20 schreef Arja het volgende:

[..]

Bij mij in het ziekenhuis is het zo dat je op dag 3 van je cyclus een uitgangsecho krijgt en dan als dat er goed uit ziet kunt starten weer.
Op een ander moment in je cyclus kan ook, maar dan krijg je eerst medicatie om de menstruatie op te wekken.

Dat is meteen ook het enige voordeel bij mij. Doordat ik zelf geen cyclus heb, kan ik op elk moment starten
Dat is bij ons het zelfde, heb ook geen cyclus ( met geluk 80 dagen) maar daar hoef ik niet op te wachten ik heb vanmiddag even gebeld kan bellen als we willen starten dan krijgen we nog een echo en recept provera mee zodat we weer kunnen starten!
Oh maar wat is het toch rotzooi die hormonen... Nu dus niks en ik merk gelijk verschil zit lekkerder in mn vel, heb meer rust dit is echt even genieten hoor zonder hormonen! Zo blij dat we de keuze gemaakt hebben!

Arja wat gek hè dat ze ineens weer krimpen dat heb ik ook eens gehad
Hopelijk gaat hij met die hogere dosis gewoon groeien en wordt het alsnog een super ei!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_153997691
Nou dat grote follikel is afgestorven en ik heb een bloeding. We moeten helemaal opnieuw beginnen. De afgelopen 3,5 week spuiten en 8 echo's zijn voor niets geweest.
Nu toch maar weer aan de progynova.

En we kunnen nu denk ik ook maar 1 ronde doen voor onze vakantie en zijn dan dus 2 maanden kwijt denk ik.

Goffer. En nu moet ik een vergadering in. Over voortdurend schakelen gesproken
  donderdag 2 juli 2015 @ 09:12:23 #296
437909 GVman
korte tekst
pi_153997737
Arja: *knuffel*...

ook voor andere dames natuurlijk...
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_153998002
Arja wat balen zeg zit niet echt mee he...
Knuffelvoorjou
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_153998209
Arja, dikke knuffel ook van hier... Wat een pech heb jij zeg:(
pi_153999389
Waarom is het leven zo verschrikkelijk oneerlijk? Waarom raakt iemand wel snel zwanger als ze pas in een relatie zit, en iemand anders al jaren een relatie heeft en jaren bezig is met zwanger worden?
  Moderator donderdag 2 juli 2015 @ 10:57:57 #300
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153999493
Arja wat een ontzettende pech zeg :'( Ik hoop echt dat je snel wel een goed resultaat hebt! :*

En knuffel voor VG, ik neem aan dat je dit zegt omdat er iemand uit je omgeving zwanger is?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator donderdag 2 juli 2015 @ 10:58:07 #301
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153999499
En meteen maar dicht :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')