1. De Nissans staan 12, 13 en 15. Snelste LMP2 staat op 14.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 00:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nissan doet enkel mee als motorleverancier in de LMP2
In de LMP1 zijn ze nergens, zelfs de snelste LMP2 auto staat voor 2 van hen.
Ah, dan is er in de laatste minuut nog wat veranderd. Maakt de vernedering wat kleiner.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 00:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
1. De Nissans staan 12, 13 en 15. Snelste LMP2 staat op 14.
Dit. Toyota zou zo'n 2,5 seconde sneller zijn dan vorig jaar, Ze zouden meer geïnvesteerd hebben in de betrouwbaarheid dan snelheid. Aldus Anthony Davidson.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 00:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
? Natuurlijk wel. De Toyota is echt niet langzamer dan vorig jaar. Audi en Porsche hebben gewoon een nog grotere stap voorwaarts gemaakt.
Inderdaad. Een verstandige zet want op snelheid gaan ze het niet halen. In eerdere jaren waren ze zelf vaak de snelste (getuige de pole van vorig jaar) en verloren ze het op betrouwbaarheid.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 00:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dit. Toyota zou zo'n 2,5 seconde sneller zijn dan vorig jaar, Ze zouden meer geïnvesteerd hebben in de betrouwbaarheid dan snelheid. Aldus Anthony Davidson.
"energydrinks" 15 minuten sugarrush en gedaanquote:Op vrijdag 12 juni 2015 00:17 schreef Nattekat het volgende:
Moet nog even verzinnen hoe ik de nacht uit ga komen... morgen iig wat te drinken (zal wel in de vorm van 5 blikjes energydrink zijn) en wat snacks binnenhalen
Zo'n goedkoop merk blijft langer hangen, en op koffie alleen ga ik het niet halenquote:Op vrijdag 12 juni 2015 07:05 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
"energydrinks" 15 minuten sugarrush en gedaan
Wat is dat toch met de jeugd van tegenwoordig en die troep, koffie niet goed genoeg meer?
Beter gewoon bier voor de nacht
Ze hebben zichzelf overschat? Achteraf hadden ze beter gewoon met 2 auto's kunnen starten.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Vraag me af waarom Nissan met drie auto's meedoet als ze er blijkbaar niet een fatsoenlijk aan de praat kunnen krijgen.
wat maakt het uit? Je produceert 10 dezelfde componenten, of je er 8 of 7 op reserve hebt liggen boeit dan toch niet. En als het hybride systeem op de een niet werkt werkt die op de andere 2 even goed niet, als dat wel zo zou zijn zouden ze niet identiek zijn en weet jebwaar het probleem zou moeten zitten. 3 wagens geven ook weer meer feedback dan 1 of 2. 3 heeft weer meer kans op een podium als het het een of ander zou gebeuren met een van de andere lmp1's. Ik zeg dat de kans groter is hè, maar het gaat toch niet gebeurenquote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Vraag me af waarom Nissan met drie auto's meedoet als ze er blijkbaar niet een fatsoenlijk aan de praat kunnen krijgen.
Nu hebben ze dus drie beroerde auto's aan de start staan. Lijkt me dat je eerst zo'n auto goed ontwikkeld voor je er drie aan de start van Le Mans zet.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 12:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
wat maakt het uit? Je produceert 10 dezelfde componenten, of je er 8 of 7 op reserve hebt liggen boeit dan toch niet. En als het hybride systeem op de een niet werkt werkt die op de andere 2 even goed niet, als dat wel zo zou zijn zouden ze niet identiek zijn en weet jebwaar het probleem zou moeten zitten. 3 wagens geven ook weer meer feedback dan 1 of 2. 3 heeft weer meer kans op een podium als het het een of ander zou gebeuren met een van de andere lmp1's. Ik zeg dat de kans groter is hè, maar het gaat toch niet gebeuren
Aan drie beroerde auto's waarvan er 1 finisht heb je meer dan aan één beroerde auto die er na een paar uur al uit ligt.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 13:41 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Nu hebben ze dus drie beroerde auto's aan de start staan. Lijkt me dat je eerst zo'n auto goed ontwikkeld voor je er drie aan de start van Le Mans zet.
soms moet je gewoon gaan meedraaien ipv eeuwig testen. Zo heb je tenminste echte data van de realiteit ipv een simulatie op een lege baan.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 13:41 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Nu hebben ze dus drie beroerde auto's aan de start staan. Lijkt me dat je eerst zo'n auto goed ontwikkeld voor je er drie aan de start van Le Mans zet.
Dat ze vandaag aankondigen terug te komen op Le Mans.quote:
Voor Nissan is dit één grote testsessie. Hun concept is radicaal anders, terwijl de andere drie LMP1 merken al ervaring met een meer beproefd concept. Het is gedurfd wat Nissan probeert, maar geen garantie voor onmiddellijke snelheid. In 1990 deden ze met vijf auto's mee, maar haalden alleen pole omdat Mark Blundell met een haperende wastegate reed, zodat hij Mulsanne zoveel overboost had dat niemand m kon bijhouden. In de race zelf vielen alle auto's uit, hoewel de #83 van Ray Mallock halverwege de race gelijke tred kon houden met de Jaguars. Je weet nooit wat er gebeurt in Le Mans, zolang je maar blijft rijden. Heel fijn dat Porsche nu de kwali domineert, maar dat is Peugeot ook al gelukt. Audi moet het niet van snelheid hebben, maar van lange stints.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Vraag me af waarom Nissan met drie auto's meedoet als ze er blijkbaar niet een fatsoenlijk aan de praat kunnen krijgen.
quote:Toyota changes engine concept for 2016 World Endurance Championship
Toyota will swap to a new engine for its assault on next year's World Endurance Championship.
The Japanese manufacturer has announced that it will abandon its existing 3.7-litre normally-aspirated V8 powerplant for an engine of undisclosed configuration at the same time as confirming that it will switch from a super-capacitor to a battery energy-storage system.
Toyota Motorsport GmbH team director Rob Leupen told AUTOSPORT: "We will switch to a new engine and Japan is working hard on it already, but all we can say is that it will be petrol powered."
The team refused to confirm that the new motor will be a small-capacity turbo similar in concept to Porsche's two-litre V4.
TMG technical director Pascal Vasselon has previously explained that a turbo unit offers more consistency of performance over a range of conditions than a normally-aspirated engine.
Toyota will retain the twin-axle kinetic energy-retrieval systems of its existing TS040 HYBRID but move to battery storage to allow it to move into the highest subclass of hybrid power that allows for eight megajoules to be deployed over the Le Mans lap.
"We feel we have to be in the 8MJ class; you can do that with a super-capacitor, but there is a downside on weight," explained Leupen.
Toyota had planned to introduce battery storage next year and the new engine in 2017, but its performances in the opening two rounds of the WEC led to a decision to take the two steps at once.
"Now we have decided that we don't want two years of development and that we put everything together," said Leupen.
The 2016 Toyota, to be known as the TS050, is in the advanced stages of design and the first drawings will be released shortly to allow manufacturing to begin.
The new car will run for the first time in January, as the TS040 did this year.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |