abonnement Unibet Coolblue
pi_155020900
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 17:25 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

En wat maakt het jou uit of hij niks of miljoenen binnen harkt? Je wordt er geen cent rijker of armer door. Het enige wat uitmaakt is wat er op je eigen loonstrookjes staat, de rest is irrelevant. Dit soort topics moet je met een bepaalde filter gaan lezen.
QFT.
pi_155023156
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 15:37 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Vind het behoorlijk veel voor een consultant met weinig werkervaring. Maar ja we weten al jaren dat het tarief veelste hoog is.
Tarief ligt inderdaad veel te hoog. En ligt het eenmaal hoog, dan kan het lastig omlaag. En vaak is het ook nog eens overbetaald omdat de helft gebakken lucht is.
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 17:25 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

En wat maakt het jou uit of hij niks of miljoenen binnen harkt? Je wordt er geen cent rijker of armer door. Het enige wat uitmaakt is wat er op je eigen loonstrookjes staat, de rest is irrelevant. Dit soort topics moet je met een bepaalde filter gaan lezen.
Dat ook nog eens ja. Plus dat hier natuurlijk, voor degenen bij wie het klopt dan, ook nog eens vooral de succesvollen posten.
Schip ahoy!
pi_155023680
oke
1 ) klinisch bioloog is eerder arts dan wetenschapper , net zoals verloning
2 ) Ik heb niet bewust er 13 jaar geleden voor gekozen maar ik wou gewoon een verschil maken.
Geld neem je niet mee in je graf en ik wil ooit iets doen dat er toe doet dus toen ik de mogelijkheid had heb ik die studies gedaan en ik was een van de 3 gelukkige die dat kon ( dus een dosis geluk ) en geld is mooi meegenomen
3)Ik verdien mischien meer dan gemiddeld dat is omdat ik gedoctoreerd heb
4) socializen duurt bij mij gerust 8 jaar , ben niet de meest sociale persoon en veel aan het werk.

ps : sorry voor deze moeilijk leesbare tekst maar kon jullie niet allemaal quoten en ben te hersendood om hier meer werk in te stoppen. Ik zou hier graag over stoppen maar als ik iemand kan helpen op door de kennis op mijn werkgebied laat het weten
pi_155028850
01: Bedrijfstak: (fijn)metaalindustrie (ik val onder die CAO iig)
02: Functie: operator
03: Opleiding: uh ik heb vwo wel afgemaakt ja. :')
04: Leeftijd: 33
05: Aantal uren per week: 37,5
06: Aantal vakantiedagen: geen idee eigenlijk :')
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: E 2036
09: Netto maand salaris: E 1572
10: Overuren betaald: yep
11: Werkervaring: 1,5 jaar als operator in de levensmiddelenindustrie, is toch iets anders, dus kom net kijken hier. :')
12: Goodies: uhh gereedschapsset met 'n waardeloos stanleymes, joepie. :') Ow en ploegentoeslag voor 3 ploegen telt dat ook als 'n goodie?
13: Tevreden?: Ja, toch wel, ik zie wel mogelijkheden om verder te groeien, of dat nu bij m'n huidige bedrijf of ergens anders is. :)

Zo, ik vul 't tenminste eerlijk in. :P
Hallon!
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 23:38:41 #155
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_155031648
01: Bedrijfstak: Gezondheidszorg
02: Functie: Verpleegkundige
03: Opleiding: HBO verpleegkunde
04: Leeftijd: 21
05: Aantal uren per week: gemiddeld 32 uur per week
06: Aantal vakantiedagen: vakantiedagen in onbetaald verlof
07: 13e maand: eindejaarsuitkering
08: Bruto maand salaris: 2035 excl. ort
09: Netto maand salaris: ongeveer 1400 euro excl. ort
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 3 jaar werkervaring en 4 jaar stages
12: Goodies: nee
13: Tevreden?: mwah, niet echt. Helaas betaalt de overheid niet zoveel, maar qua leven heb ik niets te klagen.
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  zondag 9 augustus 2015 @ 00:52:23 #156
340341 Blester
Membre très utile
pi_155033950
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 20:36 schreef 9h05t het volgende:
oke
1 ) klinisch bioloog is eerder arts dan wetenschapper , net zoals verloning
2 ) Ik heb niet bewust er 13 jaar geleden voor gekozen maar ik wou gewoon een verschil maken.
Geld neem je niet mee in je graf en ik wil ooit iets doen dat er toe doet dus toen ik de mogelijkheid had heb ik die studies gedaan en ik was een van de 3 gelukkige die dat kon ( dus een dosis geluk ) en geld is mooi meegenomen
3)Ik verdien mischien meer dan gemiddeld dat is omdat ik gedoctoreerd heb
4) socializen duurt bij mij gerust 8 jaar , ben niet de meest sociale persoon en veel aan het werk.

ps : sorry voor deze moeilijk leesbare tekst maar kon jullie niet allemaal quoten en ben te hersendood om hier meer werk in te stoppen. Ik zou hier graag over stoppen maar als ik iemand kan helpen op door de kennis op mijn werkgebied laat het weten
Tijdens al die opleidingen van je hebben ze je niet geleerd om een zin te beginnen met een hoofdletter en te eindigen met een punt? Verder plaatst men (nee, ook niet in België) geen spatie voor de komma. Verder klopt je zinsopbouw voor geen meter en de spelfouten in je berichten doen gewoon pijn aan m'n ogen.

Het feit dat jij papierwerk moet controleren voor je werk shockeert me een beetje. Van een doctorandus die 13 jaar heeft gestudeerd mogen we toch verwachten dat deze de Nederlandse danwel Belgische taal volledig machtig is, anders kunnen we concluderen dat het Belgische scholensysteem een directe aanfluiting is.

Verder is het natuurlijk gewoon verzonnen, daar niet van.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_155035895
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 22:29 schreef BlueMage het volgende:
01: Bedrijfstak: (fijn)metaalindustrie (ik val onder die CAO iig)
02: Functie: operator
03: Opleiding: uh ik heb vwo wel afgemaakt ja. :')
04: Leeftijd: 33
05: Aantal uren per week: 37,5
06: Aantal vakantiedagen: geen idee eigenlijk :')
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: E 2036
09: Netto maand salaris: E 1572
10: Overuren betaald: yep
11: Werkervaring: 1,5 jaar als operator in de levensmiddelenindustrie, is toch iets anders, dus kom net kijken hier. :')
12: Goodies: uhh gereedschapsset met 'n waardeloos stanleymes, joepie. :') Ow en ploegentoeslag voor 3 ploegen telt dat ook als 'n goodie?
13: Tevreden?: Ja, toch wel, ik zie wel mogelijkheden om verder te groeien, of dat nu bij m'n huidige bedrijf of ergens anders is. :)

Zo, ik vul 't tenminste eerlijk in. :P
Liggen de lonen zo laag in die cao, dat had ik niet verwacht. Ik zit in het zelfde vakgebied maar dan zonder cao. Verdien bijna net zoveel alleen dat zonder ploegendienst en op 22 jarige leeftijd.
Hoewel ik zo niet weet wat voor operator je bent daar kan nogal verschil in zitten.

01: Bedrijfstak: metaalindustrie. (zonder cao alleen als het de werkgever uitkomt:P)
02: Functie: draaier/frezer.
03: Opleiding: vakopleiding metaal mbo niveau 2.
04: Leeftijd: 22.
05: Aantal uren per week: 36 op papier maar werken in praktijk altijd 40.
06: Aantal vakantiedagen: 18 dagen + 22 van de uren 36-40.
07: 13e maand: zal erom hangen. Hebben we nooit gehad alleen we zijn dit jaar samen gegaan met een ander bedrijf die het wel hebben.
08: Bruto maand salaris: E 1746.
09: Netto maand salaris: E 1470 + 60 euro reiskosten.
10: Overuren betaald: ja onder 125% weekend onder 150% maar dat is pas 1x voorgekomen
11: Werkervaring: 6 jaar, daar zit wel 2 jaar opleiding bij.
12: Goodies: niet dat ik weet, alleen een kerstpakket.
13: Tevreden?: op dit moment wel, verdien denk ik redelijk voor mijn leeftijd en heb door die 36 uurs constructie veel vrije dagen. Alleen heb ik bij mijn huidige werkgever geen mogelijkheid om door te groeien. Salaris zal nog wel stuk omhoog gaan komende jaren.(hoop ik althans)
  zondag 9 augustus 2015 @ 03:10:14 #158
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_155036562
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 02:28 schreef pictureme het volgende:

[..]

Liggen de lonen zo laag in die cao, dat had ik niet verwacht. Ik zit in het zelfde vakgebied maar dan zonder cao. Verdien bijna net zoveel alleen dat zonder ploegendienst en op 22 jarige leeftijd.
Hoewel ik zo niet weet wat voor operator je bent daar kan nogal verschil in zitten.

01: Bedrijfstak: metaalindustrie. (zonder cao alleen als het de werkgever uitkomt:P)
02: Functie: draaier/frezer.
03: Opleiding: vakopleiding metaal mbo niveau 2.
04: Leeftijd: 22.
05: Aantal uren per week: 36 op papier maar werken in praktijk altijd 40.
06: Aantal vakantiedagen: 18 dagen + 22 van de uren 36-40.
07: 13e maand: zal erom hangen. Hebben we nooit gehad alleen we zijn dit jaar samen gegaan met een ander bedrijf die het wel hebben.
08: Bruto maand salaris: E 1746.
09: Netto maand salaris: E 1470 + 60 euro reiskosten.
10: Overuren betaald: ja onder 125% weekend onder 150% maar dat is pas 1x voorgekomen
11: Werkervaring: 6 jaar, daar zit wel 2 jaar opleiding bij.
12: Goodies: niet dat ik weet, alleen een kerstpakket.
13: Tevreden?: op dit moment wel, verdien denk ik redelijk voor mijn leeftijd en heb door die 36 uurs constructie veel vrije dagen. Alleen heb ik bij mijn huidige werkgever geen mogelijkheid om door te groeien. Salaris zal nog wel stuk omhoog gaan komende jaren.(hoop ik althans)
Jij hebt opleiding gehad en sowieso draaier/frezer verdient meer dan machinebediende. (da's alles wat ik ben in feite :P ) ow en als je onder de 23 bent is het verschil bruto/netto 'n stuk minder geloof ik, maar dat weet ik niet zeker. Iig het verschil zit 'm in het feit dat jij 'n specifieke opleiding hebt gehad vermoed ik, tsja of dat eerlijk is? Ik ben iig niet ontevreden op het moment en ook niet jaloers op anderen in dit topic. ;)
Hallon!
pi_155036592
quote:
7s.gif Op zondag 9 augustus 2015 03:10 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Jij hebt opleiding gehad en sowieso draaier/frezer verdient meer dan machinebediende. (da's alles wat ik ben in feite :P )
Die opleiding stelde ook niks voor. Niveau 2 is te vergelijken met basisschool niveau.(iig met rekenen en nl)
Daarbij verdiende ik begin dit jaar ook slecht.(vanaf feb pas dit salaris daarvoor 1050 netto)
  zondag 9 augustus 2015 @ 03:14:34 #160
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_155036625
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 03:12 schreef pictureme het volgende:

[..]

Die opleiding stelde ook niks voor. Niveau 2 is te vergelijken met basisschool niveau.(iig met rekenen en nl)
Daarbij verdiende ik begin dit jaar ook slecht.(vanaf feb pas dit salaris daarvoor 1050 netto)
Ook al stelt het geen zak voor het is erg handig om te hebben, ik heb zulke opleidingen niet dus ik heb pech gehad. :P
Hallon!
pi_155036655
quote:
7s.gif Op zondag 9 augustus 2015 03:14 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ook al stelt het geen zak voor het is erg handig om te hebben, ik heb zulke opleidingen niet dus ik heb pech gehad. :P
Je kan ze nog halen. Hoewel het niet nodig is als je nu ook doorgroeimogelijkheden hebt.
  zondag 9 augustus 2015 @ 03:45:30 #162
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_155037119
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 03:16 schreef pictureme het volgende:

[..]

Je kan ze nog halen. Hoewel het niet nodig is als je nu ook doorgroeimogelijkheden hebt.
Precies, ik begin eigenlijk nog maar net in deze richting, ik kijk in 'n half jaar wel hoe de zaken er dan voor staan en wat voor mogelijkheden ik dan heb. :Y
Hallon!
pi_155071130
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 20:36 schreef 9h05t het volgende:
oke
1 ) klinisch bioloog is eerder arts dan wetenschapper , net zoals verloning
2 ) Ik heb niet bewust er 13 jaar geleden voor gekozen maar ik wou gewoon een verschil maken.
Geld neem je niet mee in je graf en ik wil ooit iets doen dat er toe doet dus toen ik de mogelijkheid had heb ik die studies gedaan en ik was een van de 3 gelukkige die dat kon ( dus een dosis geluk ) en geld is mooi meegenomen
3)Ik verdien mischien meer dan gemiddeld dat is omdat ik gedoctoreerd heb
4) socializen duurt bij mij gerust 8 jaar , ben niet de meest sociale persoon en veel aan het werk.

ps : sorry voor deze moeilijk leesbare tekst maar kon jullie niet allemaal quoten en ben te hersendood om hier meer werk in te stoppen. Ik zou hier graag over stoppen maar als ik iemand kan helpen op door de kennis op mijn werkgebied laat het weten
Hoeveel concurrentie is er voor die opleidingsplaatsen tot klinisch bioloog? Kreeg je salaris of studiefinanciering tijdens je doctoraat?

De salarissen van medisch microbiologen liggen in NL volgens mij ook vrij hoog, onder andere omdat ze per onderzoek betaald krijgen (als ze niet in loondienst zijn) en door automatisering veel onderzoeken in korte tijd kunnen uitvoeren.

Het verbaast me overigens wel dat studenten niet massaal de medische wetenschap links laten liggen voor een famacie/geneeskunde opleiding, gezien je daarvoor ook moet doctoreren maar een flink lager salaris krijgt.
pi_155071713
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 10:58 schreef lemonhead het volgende:

[..]

Hoeveel concurrentie is er voor die opleidingsplaatsen tot klinisch bioloog? Kreeg je salaris of studiefinanciering tijdens je doctoraat?

De salarissen van medisch microbiologen liggen in NL volgens mij ook vrij hoog, onder andere omdat ze per onderzoek betaald krijgen (als ze niet in loondienst zijn) en door automatisering veel onderzoeken in korte tijd kunnen uitvoeren.

Het verbaast me overigens wel dat studenten niet massaal de medische wetenschap links laten liggen voor een famacie/geneeskunde opleiding, gezien je daarvoor ook moet doctoreren maar een flink lager salaris krijgt.
Iedereen die aan de toelatingsvoorwaarden voldoet kan meedoen(master in farmaceutica of geneesmiddelen ontwikkeling en minimum 68 % als gemiddelde ), ik geloof dat we met een stuk of 17 waren bij de interviews waarvan we met 5 stage hebben moeten doen op de dienst laboratoriumgeneeskunde. Uiteindelijk hebben we met 3 aan de opleiding mogen beginnen waarvan in het 2e of 3e jaar iemand is afgevallen. Tijdens de stages was er een vergoeding van 300 euro per maand. Bij die stages moesten zowel dag als nacht diensten gedaan worden en master en daarna doctoraat moesten tussen de routine taken door gedaan worden.

Veel studenten in farmaceutica of medische wetenschappen volgen die studie omdat ze niet door de ingangsexamens voor geneeskunde geslaagd zijn en hopen een jaar later nog naar geneeskunde te gaan. Dit lukt meestal niet en vele haken af na het tweede of derde jaar.
pi_155139904
01: Bedrijfstak: content marketing
02: Functie: grafisch vormgever
03: Opleiding: master communicatiewetenschappen
04: Leeftijd: 35
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 32
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 3200
09: Netto maand salaris: 2300
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 8 jaar
12: Goodies: leasingwagen volvo v60 met tankkaart, verschillende verzekeringen, abo op dagblad naar keuze
13: Tevreden?: ja, ik werk ook veel thuis: een dag of 3 per week.
pi_155141929
Alweer tijdje nieuwe baan dus kan nu ook weer meepraten :)

01: Bedrijfstak: Olie & Gas / Consultancy
02: Functie: marktanalist
03: Opleiding: WO Bedrijfskunde
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week: 40 standaard, vaak wat meer
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 2900
09: Netto maand salaris: 2100
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 1 jaar
12: Goodies: laptop, telefoon
13: Tevreden?: Zeker, klein team en een mooie leercurve in het vooruitzicht. Zal wat meer gaan richten op econometrische analyses, consulting activiteiten en het erg afwisselende werk geeft veel voldoening!
pi_155147179
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 23:38 schreef Spaardertje het volgende:
01: Bedrijfstak: Gezondheidszorg
02: Functie: Verpleegkundige
03: Opleiding: HBO verpleegkunde
04: Leeftijd: 21
05: Aantal uren per week: gemiddeld 32 uur per week
06: Aantal vakantiedagen: vakantiedagen in onbetaald verlof
07: 13e maand: eindejaarsuitkering
08: Bruto maand salaris: 2035 excl. ort
09: Netto maand salaris: ongeveer 1400 euro excl. ort
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 3 jaar werkervaring en 4 jaar stages
12: Goodies: nee
13: Tevreden?: mwah, niet echt. Helaas betaalt de overheid niet zoveel, maar qua leven heb ik niets te klagen.
Maar je hebt je volwassen loon nog niet toch?

Of verschilt het niet veel wanneer je de 23 aantikt?
  woensdag 12 augustus 2015 @ 13:46:09 #168
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155147294
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 22:29 schreef BlueMage het volgende:

Zo, ik vul 't tenminste eerlijk in. :P
Dat doet nagenoeg iedereen hier.
pi_155148281
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 13:46 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat doet nagenoeg iedereen hier.
Mwah er zijn d'r een paar met een neiging tot overdrijven. :')
Hallon!
  woensdag 12 augustus 2015 @ 14:24:02 #170
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_155148415
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 13:41 schreef Pap89 het volgende:

[..]

Maar je hebt je volwassen loon nog niet toch?

Of verschilt het niet veel wanneer je de 23 aantikt?
Haha dit is volwassen loon. Vriendin van me die 24 is verdient exact hetzelfde.
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_155148960
Ow... het is niet slecht voor 32 uur, maar er is dus weinig tot geen groei, qua verpleging?
  woensdag 12 augustus 2015 @ 15:25:48 #172
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155150134
quote:
10s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 14:18 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Mwah er zijn d'r een paar met een neiging tot overdrijven. :')
Of jij hoopt dat dat zo is omdat je stiekem jaloers bent.

Beide een beetje triest wel natuurlijk.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 15:44:57 #173
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_155150674
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 15:25 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Of jij hoopt dat dat zo is omdat je stiekem jaloers bent.

Beide een beetje triest wel natuurlijk.
En/of je hoopt het omdat je het toch wel treurig vindt wanneer mensen die onder werktijd veelvuldig op Fok! vertoeven zoveel geld verdienen krijgen :P O-) .
  woensdag 12 augustus 2015 @ 15:48:16 #174
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155150776
quote:
12s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 15:44 schreef bleiblei het volgende:

[..]

En/of je hoopt het omdat je het toch wel treurig vindt wanneer mensen die onder werktijd veelvuldig op Fok! vertoeven zoveel geld verdienen krijgen :P O-) .
Nogal vreemd om te veronderstellen dat werktijd voor iedereen in dit topic van ca. 8 tot 5 is :P
  woensdag 12 augustus 2015 @ 15:51:25 #175
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_155150873
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 15:48 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nogal vreemd om te veronderstellen dat werktijd voor iedereen in dit topic van ca. 8 tot 5 is :P
Dat valt doorgaans wel te halen uit de jobdescription. En de hogere salarissen + NL is de werktijd mééstal ergens tussen 7:00 en 22:00 ;) .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')