abonnement Unibet Coolblue
pi_153364119
Deel hier tips, trucs en ervaringen over op vakantie gaan met kinderen :)
pi_153364177
N.a.v. mijn eerdere post

OUD / Op vakantie met (kleine) kinderen deel 7

Nou, we gaan toch onze reis in 2x doen :). Hotel in Ingolstadt (bedankt Burdie!) geboekt.
Tas vol kleine cadeautjes staat ook al klaar dankzij schoonmoeder :+.

[ Bericht 19% gewijzigd door GotC op 08-06-2015 22:16:48 ]
  maandag 8 juni 2015 @ 22:12:29 #3
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_153366594
Ik ben even de rode draad van dit topic kwijt. :P
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  woensdag 10 juni 2015 @ 15:10:16 #4
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_153411238
Zijn die kleine cadeautjes voor onderweg? Wij hadden dat ooit ook eens gedaan, maar dat pakte finaal verkeerd uit. Terwijl ze doorgaans echt niet zo lastig waren/zijn in de auto werden ze van die cadeautjes behoorlijk vervelend. Want óf het duurde te lang voor er een cadeautje kwam, óf het cadeautje was niet wat ze verwacht hadden, kortom: heel gezellig in de auto. 8-) :D
in de haak.
  woensdag 10 juni 2015 @ 15:12:43 #5
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153411320
Dat is ook wat hier zou gebeuren :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_153411477
Ach, we gaan het meemaken :Y) Hij is over het algemeen blijer met uitpakken en het papier dan het cadeautje gelukkig.
  donderdag 11 juni 2015 @ 23:27:35 #7
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_153455702
Net 1700 kilometer gereden met een moeilijk peutermeisje van 3,5 naar Puglia. 1 overnachting in Como. Ging perfect. Soms een filmpje op, vaak kindermuziek, dan weer slapen maar ook lekker babbelen en naar buiten kijken.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  donderdag 11 juni 2015 @ 23:29:30 #8
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_153455768
Italiaans ritme trouwens ook gelijk te pakken. Siesta erin van 14 tot 16 en 22.30 naar bed. Normaal is dat geen middagdutje en 19.30 naar bed.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  donderdag 11 juni 2015 @ 23:29:41 #9
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_153455776
Nog net in het vorige topic gepost:

quote:
2s.gif Op zondag 7 juni 2015 07:45 schreef Mark het volgende:
Ook eindelijk iets gevonden dat hopelijk leuk is: 11-daagse rondreis door Denemarken (via Pharos) met oa Legoland en Vikingdorp
Zijn hier ervaringen mee?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  Moderator donderdag 11 juni 2015 @ 23:36:37 #10
45833 crew  Fogel
pi_153456035
quote:
2s.gif Op donderdag 11 juni 2015 23:29 schreef Mark het volgende:
Nog net in het vorige topic gepost:

[..]

Zijn hier ervaringen mee?
Genoeg Legoland-ervaring. Dat Vikingdorp nabij Bork havn? Dat hebben we overgeslagen. Maar er zijn veel leuke dingen de doen in Denemarken.
Givskud Zoo is een aanrader. En ze hebben ten noord-westen van Limfjord een zandsculptuurfestivaal ieder jaar, zeer de moeite waard.
Wat wil je precies weten?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 11 juni 2015 @ 23:45:12 #11
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_153456330
Dat soort tips :)
Vinkingdorp is Ribe trouwens, weet niet of dat hetzelfde dorp is als jij hebt overgeslagen.

We zitten een paar dagen in Gilleleje (dan doen we ook Kopenhagen), dan een paar dagen Faborg, en dan Ribe
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  Moderator vrijdag 12 juni 2015 @ 00:04:23 #12
45833 crew  Fogel
pi_153456973
Nee, is een andere plek (alwaar ik destijds een Wii heb gekocht omdat het vakantiepark waar we zaten verrekte saai was :P). Maargoed, ik woon in een vikingland, dat scheelt misschien.

Ik weet niet of je kastelen tof vind om te bezoeken, maar die zijn er genoeg in de relatief gezien nabije omgeving van Gilleleje. In Kopenhagen zelf vonden mijn kinderen Tivoli, Ny Carlsberg Glyptotek en het Guinness World Record museum de tofste plekken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 12 juni 2015 @ 00:18:53 #13
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_153457509
Kastelen (ridders!) vinden ze zeker leuk! Tivoli hadden we al in potlood opgeschreven, die andere ga ik ff googlen :)

Kinderen zijn trouwens 8, 2x bijna 6 en 3
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  Moderator vrijdag 12 juni 2015 @ 00:31:36 #14
45833 crew  Fogel
pi_153457933
Voor ridderdingen moet je even hier kijken http://www.middelalderinfo.dk/arrangement.php of er een datum bij zit wanneer je daar bent.

Kan je vaak ook zwaardvechtles enzo krijgen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En middeleeuwse markten en dat soort dingen.

Het ligt natuurlijk aan de interesses of je ze musea in wil slepen, maar in Glyptoteket vonden ze (destijds rond de 4 en 6) vooral het Egyptische deel erg interessant en met name de mummy, maar ook het Romeinse deel.
Als je meerdere dagen in Kopenhagen bent kan je het beste een Copenhagen Card kopen, dan kan je op veel plekken gratis naar binnen en ook gratis met het OV. Scheelt weer nadenken over budget enzo.
En ik weet niet of ze Little Einsteins kijken, maar daar is ook een aflevering met Kopenhagen. Toen mijn dochter het dak van een bepaalde kerk herkende moesten we daar ook even op bezoek. Zie je nog eens wat anders dan het "normale".
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zaterdag 13 juni 2015 @ 10:39:04 #15
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_153493183
Heeft iemand misschien een suggestie voor een zonnige, enigszins betaalbare bestemming voor half oktober? Vliegen is geen probleem. Maar ik zoek iets met grote kans op lekker weer in die periode, een combinatie van een strandje / eilandje en wat dorpjes en bezienswaardigheden. Bij voorkeur geen tijdsverschil / ellenlange vluchten, dus bv Dominicaanse Republiek of Antillen vallen af.
Niet te veel stad, want kids zijn 6 en 3. Optie is nu vliegen naar Barcelona, auto huren en dan buiten de stad in een leuk kustplaatsje gaan zitten. Of vliegen naar Lissabon en dan afzakken richting de ZW-kust. Ibiza / Mallorca kan ook, maar liever niet te massatoeristisch. Ik heb ook naar Toscane gekeken, maar daar kan tegen die tijd best veel regen vallen.

Alle suggesties zijn welkom! :)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  Moderator zaterdag 13 juni 2015 @ 10:46:55 #16
45833 crew  Fogel
pi_153493318
Is Malta een optie?
Weinig (zand)strand, maar alles lekker dichtbij en het weer is over het algemeen prima. In het laagseizoen is het ook niet duur om in een fatsoenlijk hotel met binnen- en buitenzwembad te zitten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zaterdag 13 juni 2015 @ 11:03:43 #17
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_153493607
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 10:46 schreef Fogel het volgende:
Is Malta een optie?
Weinig (zand)strand, maar alles lekker dichtbij en het weer is over het algemeen prima. In het laagseizoen is het ook niet duur om in een fatsoenlijk hotel met binnen- en buitenzwembad te zitten.
O ja, helemaal nog niet aan gedacht. Ben er paar jaar geleden een keer voor werk geweest. Goeie!
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_153513839
Ik kom hier ook even spieken

we hebben voor dit jaar een tent gekocht!
De laatste jaren gingen we naar een stacaravan

al heb ik nog geen idee hoe of wat precies
ik wil wel graag waar het een beetje lekker weer is (uiteraard), maar dat hoeft geen 30 (+) te zijn
rond de 25 is prima

graag met zwembad met een glijbaan en als het even kan in de buurt van een zandstrand van danwel zee of een meer

ik ben geloof ik Frankrijk en Italië aan het uitpluizen maar wie weet hebben jullie nog wel hele andere interessante invalshoeken

de kinderen zijn net 5 en 2,5
  zondag 14 juni 2015 @ 08:44:37 #19
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153514274
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 10:39 schreef Svyatagor het volgende:
Heeft iemand misschien een suggestie voor een zonnige, enigszins betaalbare bestemming voor half oktober? Vliegen is geen probleem. Maar ik zoek iets met grote kans op lekker weer in die periode, een combinatie van een strandje / eilandje en wat dorpjes en bezienswaardigheden. Bij voorkeur geen tijdsverschil / ellenlange vluchten, dus bv Dominicaanse Republiek of Antillen vallen af.
Niet te veel stad, want kids zijn 6 en 3. Optie is nu vliegen naar Barcelona, auto huren en dan buiten de stad in een leuk kustplaatsje gaan zitten. Of vliegen naar Lissabon en dan afzakken richting de ZW-kust. Ibiza / Mallorca kan ook, maar liever niet te massatoeristisch. Ik heb ook naar Toscane gekeken, maar daar kan tegen die tijd best veel regen vallen.

Alle suggesties zijn welkom! :)
Griekenland? Genoeg eilanden om uit te kiezen en heerlijk weer nog in oktober. Het is daar dan het einde van het toeristenseizoen en heerlijk rustig. Wij gaan altijd eind september naar Kreta en het is er altijd heerlijk. Evt kan ik je onze accommodatie aldaar tippen, maar weet niet wat je zoekt :).
KuikenGuppy
pi_153514335
Wij zijn vorig jaar in okt naar kos geweest
de mensen voor ons hadden heel de week regen
wij 25 graden

mensen vanuit reisorganisatie zeiden ook dat de regen echt pech was
en niet duur ook
pi_153515273
Zitten nu in een 5* all inclusive resort in Griekenland (Kos). Het zal nooit mijn type vakantie worden maar met kleine kinderen superrelaxed en de hele dag gin tonics tikken bij het zwembad is ook geen straf.

Family suite in t Pelagos is absoluut een aanrader. Niet de goedkoopste maar dat merk je ook aan het eten, de service, de ruimte en de mensen (denk ik, heb geen vergelijkingsmateriaal).

[ Bericht 17% gewijzigd door Nielsch op 14-06-2015 10:53:15 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 14 juni 2015 @ 10:52:46 #22
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_153515424
Leuk! Wat voor tent heb je gekocht 2L?
pi_153515474
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 10:39 schreef Nielsch het volgende:


Family suite in t Pelagos is absoluut een aanrader.
Die zijn zeker niet groot genoeg voor 4 kinderen?
Het is helaas in de school vakanties vaak ook onbetaalbaar.
Met een meidenkwartet
pi_153515524
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 06:58 schreef 2L het volgende:
Ik kom hier ook even spieken

we hebben voor dit jaar een tent gekocht!
De laatste jaren gingen we naar een stacaravan

al heb ik nog geen idee hoe of wat precies
ik wil wel graag waar het een beetje lekker weer is (uiteraard), maar dat hoeft geen 30 (+) te zijn
rond de 25 is prima

graag met zwembad met een glijbaan en als het even kan in de buurt van een zandstrand van danwel zee of een meer

ik ben geloof ik Frankrijk en Italië aan het uitpluizen maar wie weet hebben jullie nog wel hele andere interessante invalshoeken

de kinderen zijn net 5 en 2,5
Leuk, met de tent!
Geen strand of meer dus voldoet eigenlijk al niet aan je wensen...(wel rivier in de buurt) maar de camping waar wij het de laatste jaren het leukst vonden is La Roche Posay. Precies groot genoeg. Leuk zwembad, netjes en aardige eigenaars.

En als je denkt, Zeeland is ook wel wat, pm me maar. Leuke campings bij het strand, maar zonder zwembad.
Met een meidenkwartet
pi_153515777
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 10:55 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Die zijn zeker niet groot genoeg voor 4 kinderen?
Het is helaas in de school vakanties vaak ook onbetaalbaar.
Nee, 2 is wel de max. Ze hebben ook oudere appartementen met 3 slaapkamers al schijnen die geen airco te hebben. Zijn wel ietsje goedkoper.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_153516042
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 11:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, 2 is wel de max. Ze hebben ook oudere appartementen met 3 slaapkamers al schijnen die geen airco te hebben. Zijn wel ietsje goedkoper.
Helaas! Maar dat is vaker, met 4 kinderen is het moeilijker.
Maar ik klaag niet! Heb mijn super vakantie al gehad dit jaar (Hawaii zonder kinderen) en wij gaan heerlijk 3 weken weg in eigen land in augustus.
Met een meidenkwartet
pi_153534389
We hebben een 6 persoon tunnel tent

als het in nl goed weer is idd ook een kans dat we hier blijven en dan is Zeeland een goede optie cathmar
  maandag 15 juni 2015 @ 12:15:33 #28
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153545404
Iemand nog een tip voor een leuk en kindvriendelijk bugalowpark/vakantiepark op max 5 uur rijden van Utrecht? (Liever niet op de Veluwe of in Drenthe).
We zoeken een luxe huisje met privésauna en minimaal 2 slaapkamers. Geen centerparks, mag wel landal zijn.
KuikenGuppy
pi_153545614
Ik weet niet of ze sauna's hebben, maar wij kwamen opeens op de beekse bergen. Geen vakantiepark, maar toch een vakantiepark.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 15 juni 2015 @ 12:25:10 #30
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_153545687
😱 ik heb gisteren een vouwwagen gekocht. Oud ding voor weinig. Ben benieuwd. ..
  maandag 15 juni 2015 @ 12:26:12 #31
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_153545710
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:15 schreef Burdie het volgende:
Geen centerparks, mag wel landal zijn.
Hoe zo dat?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 15 juni 2015 @ 12:33:51 #32
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153545862
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:26 schreef Mark het volgende:

[..]

Hoe zo dat?
Omdat ik zonder aarsgewei uit de toon val op centerpatks, landil (even expres tikfouten gemaakt want anders maakt fok er weer links van) is in mijn beleving wat minder volks (maar ik ken alleen Esonstad dus correct me if I'm wrong).
KuikenGuppy
  maandag 15 juni 2015 @ 12:41:21 #33
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_153546053
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:15 schreef Burdie het volgende:
Iemand nog een tip voor een leuk en kindvriendelijk bugalowpark/vakantiepark op max 5 uur rijden van Utrecht? (Liever niet op de Veluwe of in Drenthe).
We zoeken een luxe huisje met privésauna en minimaal 2 slaapkamers. Geen centerparks, mag wel landal zijn.
Narvik park Zutendaal (Belgisch Limburg) en dan de Jan des Bouvrie-villa's. Met sauna, infraroodsauna en jacuzzi. Totaal geen ordi publiek. Beschaafd en rustig en heerlijk voor kinderen (zwembaden, grote speeltuin met springkussen, entertainment in hoogseizoen).
  maandag 15 juni 2015 @ 12:56:28 #34
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_153546435
En tips voor een camping in bv gelderland? Marveld lijkt ons wel wat, iemand daar ervaring? Ander deel van nl sluiten we ook niet uit, dus tips daar zijn ook welkom :-)
  Moderator maandag 15 juni 2015 @ 13:08:10 #35
45833 crew  Fogel
pi_153546730
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:33 schreef Burdie het volgende:

[..]

Omdat ik zonder aarsgewei uit de toon val op centerpatks, landil (even expres tikfouten gemaakt want anders maakt fok er weer links van) is in mijn beleving wat minder volks (maar ik ken alleen Esonstad dus correct me if I'm wrong).
Waarom is het een probleem dat FOK! er een link van maakt?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 15 juni 2015 @ 13:14:21 #36
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_153546881
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:15 schreef Burdie het volgende:
Iemand nog een tip voor een leuk en kindvriendelijk bugalowpark/vakantiepark op max 5 uur rijden van Utrecht? (Liever niet op de Veluwe of in Drenthe).
We zoeken een luxe huisje met privésauna en minimaal 2 slaapkamers. Geen centerparks, mag wel landal zijn.
Landal Hoog Vaals! Heeft luxe huisjes en is heel kindvriendelijk. Geen subtropisch zwemparadijs maar wel een leuk zwembad met kinderbadje en een glijbaan. Springkussen, speeltuintjes buiten, indoor speeltuin voor als het wat minder weer is en veel te doen in de (prachtige) omgeving.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 15 juni 2015 @ 13:15:52 #37
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_153546935
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:56 schreef mikoxx het volgende:
En tips voor een camping in bv gelderland? Marveld lijkt ons wel wat, iemand daar ervaring? Ander deel van nl sluiten we ook niet uit, dus tips daar zijn ook welkom :-)
Ben ik jaaaaaren terug geweest, in een vakantiewoning. Is ons toen erg goed bevallen. Leuk zwembad, aardige restaurants op het park en in mijn beleving veel te doen voor kinderen. Heb daar toen niet echt op gelet want dochter was een half jaar oud toen :P.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 15 juni 2015 @ 13:54:54 #38
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_153547907
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:14 schreef MaLo het volgende:

[..]

Landal Hoog Vaals! Heeft luxe huisjes en is heel kindvriendelijk. Geen subtropisch zwemparadijs maar wel een leuk zwembad met kinderbadje en een glijbaan. Springkussen, speeltuintjes buiten, indoor speeltuin voor als het wat minder weer is en veel te doen in de (prachtige) omgeving.
Hm, wij vonden het zwembad juist een tegenvaller. En die omgeving is zeer heuvelachtig, wat fietsen met kinderen wel zwaar maakt.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_153548171
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:56 schreef mikoxx het volgende:
En tips voor een camping in bv gelderland? Marveld lijkt ons wel wat, iemand daar ervaring? Ander deel van nl sluiten we ook niet uit, dus tips daar zijn ook welkom :-)
(ontlurkt) Wij vonden 't klumpke in Neede leuk, de Noordster in Dwingeloo, inZeeland, de Schotsman, en in Limburg is de Cottesserhoeve ook erg leuk!
Gaan zelf al jaren met het gezin kamperen, bevalt super!
  maandag 15 juni 2015 @ 15:06:38 #40
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153549590
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:41 schreef Aventura het volgende:

[..]

Narvik park Zutendaal (Belgisch Limburg) en dan de Jan des Bouvrie-villa's. Met sauna, infraroodsauna en jacuzzi. Totaal geen ordi publiek. Beschaafd en rustig en heerlijk voor kinderen (zwembaden, grote speeltuin met springkussen, entertainment in hoogseizoen).
Thanx, zoiets zoek ik idd! Ben ook even aan het kijken op dutchen.nl dat lijken me ook heerlijke huisjes.
KuikenGuppy
  maandag 15 juni 2015 @ 15:29:25 #41
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_153550140
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:06 schreef Burdie het volgende:

[..]

Thanx, zoiets zoek ik idd! Ben ook even aan het kijken op dutchen.nl dat lijken me ook heerlijke huisjes.
het is wel prijzig maar wij vinden het 't waard met een klein kind. We gaan verder weinig op vakantie en in vliegen hebben we al helemaal geen zin, dus dan is dit ideaal :)
pi_153550455
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:15 schreef Burdie het volgende:
Iemand nog een tip voor een leuk en kindvriendelijk bugalowpark/vakantiepark op max 5 uur rijden van Utrecht? (Liever niet op de Veluwe of in Drenthe).
We zoeken een luxe huisje met privésauna en minimaal 2 slaapkamers. Geen centerparks, mag wel landal zijn.
Landal Wirftall (Stadtkyll in de Eifel). Mooi park, nette huisjes en erg mooie omgeving(vulkan Eifel). Wij zijn dr meerdere keren geweest, maar afgelopen kerst voor t eerst met baby(toen +/- 9 maanden oud).

En een huisje met 2 slaapkamers, sauna en ligbad.
pi_153550825
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:15 schreef Burdie het volgende:
Iemand nog een tip voor een leuk en kindvriendelijk bugalowpark/vakantiepark op max 5 uur rijden van Utrecht? (Liever niet op de Veluwe of in Drenthe).
We zoeken een luxe huisje met privésauna en minimaal 2 slaapkamers. Geen centerparks, mag wel landal zijn.
Wij zaten laatst in deze: http://www.landal.nl/nl-n(...)HskcYCFYzMtAodfg4AvQ

Strandje (Grevelingenmeer) op loopafstand, binnenzwembad met 3 peuterbaden, aparte speelruimte en nog een ballenbak. Ik kan alleen het restaurant absoluut niet aanraden, want dat resulteerde in een licht geval van voedselvergiftiging :r
  maandag 15 juni 2015 @ 16:05:32 #44
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153551076
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:57 schreef Dot. het volgende:

[..]

Wij zaten laatst in deze: http://www.landal.nl/nl-n(...)HskcYCFYzMtAodfg4AvQ

Strandje (Grevelingenmeer) op loopafstand, binnenzwembad met 3 peuterbaden, aparte speelruimte en nog een ballenbak. Ik kan alleen het restaurant absoluut niet aanraden, want dat resulteerde in een licht geval van voedselvergiftiging :r
Daar hebben ze geen (extra) luxe bungalows :@.

Wirftal hadden we idd ook als optie gezien :).
KuikenGuppy
pi_153551097
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:05 schreef Burdie het volgende:

[..]

Daar hebben ze geen (extra) luxe bungalows :@.

Wirftal hadden we idd ook als optie gezien :).
Oh, wij hadden een sauna in het huisje.. Of bedoel je nóg meer luxe? ;) Wij hadden wel een 8-persoonshuisje, dus misschien was het daarom :)
  maandag 15 juni 2015 @ 16:09:56 #46
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153551187
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:06 schreef Dot. het volgende:

[..]

Oh, wij hadden een sauna in het huisje.. Of bedoel je nóg meer luxe? ;) Wij hadden wel een 8-persoonshuisje, dus misschien was het daarom :)
Ow? Dan staan er niet bij op de site, alleen de huisjes 'luxe' en 'extra luxe' hebben een sauna namelijk en die zie ik niet.

Edit: ik zie nu idd dat ze hier ook 'comfort' bungalows hebben met sauna. Om het overzichtelijk te houden denk ik :+.
KuikenGuppy
pi_153553406
Pfoeh. Zitten nu in Oostenrijk maar ontzettend slecht weer dus gaan door naar de Adriatische kust.
Zitten nu wel op een ontzettend leuke camping in Karinthië, komen zeker terug ^O^ De reis gaat hier meer dan prima, cadeautjes worden zeer goed ontvangen :P

Burdie, Landal Hellendoornse berg of in Hoog Vaals zijn beide erg leuk!
pi_153583269
Gaaf PureEvil! Wij gaan in juli voor het eerst met de vouwwagen op vakantie (na 1 uitprobeerweekend met Pinksteren)
  woensdag 17 juni 2015 @ 09:54:27 #49
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153603872
Niet echt vakantie maar wel gerelateerd: avonturenpark Hellendoorn, is dat leuk voor een dreumes? Laatste keer dat ik er zelf was, was ik 14 ofzo, dus het zal wel niet meer helemaal hetzelfde zijn :+.
KuikenGuppy
pi_153604187
Ik zoek voor het najaar een leuk (particulier?) huisje/accommodatie in NL/Belgie/Luxemburg/Duitsland. Bij voorkeur in de natuur, geschikt voor peuter en minibaby, open haard is fijn.

We houden niet zo van Centerparks, maar een kleinschalig park is niet direct een no go, want O+ speeltuin O+

Iemand aanraders? Natuurhuisje ken ik.
pi_153604409
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 10:10 schreef Mineola het volgende:
Ik zoek voor het najaar een leuk (particulier?) huisje/accommodatie in NL/Belgie/Luxemburg/Duitsland. Bij voorkeur in de natuur, geschikt voor peuter en minibaby, open haard is fijn.

We houden niet zo van Centerparks, maar een kleinschalig park is niet direct een no go, want O+ speeltuin O+

Iemand aanraders? Natuurhuisje ken ik.
Je zou kunnen kijken voor landgoed Orveltemarke van landal in Drenthe. Op zich wel een bungalowpark maar het aantal bungalows valt mee en wij waren er een weekend in maart en toen was het hardstikke rustig. Ik vermoed dat dat in het najaar niet veel anders is.

Er zijn daar speciale kindervilla's met kinderbadkamer (dus klein toilet etc) en speelgoed in het huisje. In de tuin stond een zandbak, loopauto en grote trampoline.
Ook is er een grote centrale speeltuin en een leuk binnenzwembad. Toen wij er waren was er op het drukste moment denk ik 10 mensen in het zwembad.
  woensdag 17 juni 2015 @ 10:29:19 #52
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_153604550
Even wat anders dan luxe huisjes ;) Wij gaan over een paar weken kamperen in Frankrijk met onze dreumes en (bijna) kleuter. Voor de komst van de kinderen kampeerden wij nogal erg basic: met minimale hoeveelheid spullen (extra ruimte voor boeken *; ) op campings ver van de bewoonde wereld. Dit jaar willen we dat weer oppakken, maar met kinderen dus.

Maar wat moeten nu écht meenemen? Een kinderstoel? Of kan je daar ook wel zonder? Wat is handig en wat overbodig?
Oude (on)bekende.
pi_153604571
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 10:10 schreef Mineola het volgende:
Ik zoek voor het najaar een leuk (particulier?) huisje/accommodatie in NL/Belgie/Luxemburg/Duitsland. Bij voorkeur in de natuur, geschikt voor peuter en minibaby, open haard is fijn.

We houden niet zo van Centerparks, maar een kleinschalig park is niet direct een no go, want O+ speeltuin O+

Iemand aanraders? Natuurhuisje ken ik.
Domaine le Boulac in de Ardennen O+
google ook maar eens op 'meerhuisje' (dat staat ook op dat kleinschalige park)
pi_153605412
Wat wij vorig jaar handig vonden:

Opblaasbaar zwembadje, ter vermaak en meteen een badje.
Draagzak
Parasol
Picknickkleed
Waterkoker
Knijpers
Lakens (zijn slaapplek was niet donker genoeg zonder)

Dit jaar gaan we weer kamperen en nu met dreumes en nemen naast bovenstaande extra mee:

Kinderstoel, slaaptentje (zodat hij ook 'buiten' kan slapen bij warm weer en op het strand), schepjes, strandbal, emmertje, ORS/thermometer etc, EHBO tas.
  woensdag 17 juni 2015 @ 17:02:46 #55
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_153615091
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 09:54 schreef Burdie het volgende:
Niet echt vakantie maar wel gerelateerd: avonturenpark Hellendoorn, is dat leuk voor een dreumes? Laatste keer dat ik er zelf was, was ik 14 ofzo, dus het zal wel niet meer helemaal hetzelfde zijn :+.
Ja hoor, park is vooral gericht op kinderen tot een jaar of 12. In de meeste attracties mag je al heel snel, al dan niet onder begeleiding van een volwassene.
Verder is het niet al te groot en vrij compact van opzet, dus geen ellenlange stukken lopen met je dreumes ;)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  donderdag 18 juni 2015 @ 15:53:19 #56
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153641866
Dit topic ga ik meelezen. Over drie weken een paar weken op de bonnefooi naar het buitenland. Tent achterin, drie kinderen (5, 3, 1) mee.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  vrijdag 19 juni 2015 @ 22:25:41 #57
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153679834
Iemand hier ervaring met de sprookjescamping?
KuikenGuppy
  maandag 22 juni 2015 @ 10:04:03 #58
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_153739504
Ik ben nog steeds op zoek naar een bungalowpark in nl, waar zijn de huisjes schoon en de voorzieningen ook bij slecht weer ok?
  maandag 22 juni 2015 @ 10:05:46 #59
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153739535
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 10:04 schreef mikoxx het volgende:
Ik ben nog steeds op zoek naar een bungalowpark in nl, waar zijn de huisjes schoon en de voorzieningen ook bij slecht weer ok?
Landall? Centerparks? Wat zoek je?
KuikenGuppy
  maandag 22 juni 2015 @ 10:08:38 #60
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_153739583
Beide opties staan open, burdie. Er gaan twee kids van zes en een hond mee. En in nl iig.
  maandag 22 juni 2015 @ 10:10:59 #61
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153739615
Volgens mij zijn al die parken wel goed. Roompot vaak ook, wij zijn wel eens op de katjeskelder en klein vink geweest en dat waren nette parken.
KuikenGuppy
  maandag 22 juni 2015 @ 10:11:52 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_153739625
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 10:08 schreef mikoxx het volgende:
Beide opties staan open, burdie. Er gaan twee kids van zes en een hond mee. En in nl iig.
Wij waren vorige week bij Landall Rabbit Hill en huisje was erg mooi en schoon, veel voorzieningen voor honden, veel ruimte!
Over overdekt vertier kan ik helaas weinig zeggen, daar ben ik niet zo van ;)
disclaimer
  maandag 22 juni 2015 @ 10:30:15 #63
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_153739969
dank voor de tips! Ik ga weer even verder op zoek. Lastig hoor, eigenlijk willen we t liefste kamperen, maar we hebben geen kampeermiddel (meer) en het weer in nl zit so far iig nog niet erg mee, kampeertechnisch. We willen dit jaar nog ff in nl blijven iig, ivm hond van tien mnd. Tips blijven welkom!
pi_153743362
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 22:25 schreef Burdie het volgende:
Iemand hier ervaring met de sprookjescamping?
Mijn vriendin is hier laatst geweest, ze was erg enthousiast. Haar zoontje is net 2 en ondanks dat hij eigenlijk de thema's nog niet echt begrijpt natuurlijk heeft hij genoten! Zij vond de voorzieningen ook erg goed.
pi_153743427
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 22:25 schreef Burdie het volgende:
Iemand hier ervaring met de sprookjescamping?
Vrienden van mij zijn laaiend enthousiast. We hebben het zelf ook overwogen, maar schrok erg van de prijzen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  maandag 22 juni 2015 @ 13:38:07 #66
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153744638
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 12:56 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Vrienden van mij zijn laaiend enthousiast. We hebben het zelf ook overwogen, maar schrok erg van de prijzen.
Die vallen wel mee toch :?
KuikenGuppy
  maandag 22 juni 2015 @ 20:12:50 #67
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153754990
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 13:38 schreef Burdie het volgende:

[..]

Die vallen wel mee toch :?
Vijftig euro per nacht voor een camping? Ik kampeer daar normaal vier of vijf nachten voor.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  maandag 22 juni 2015 @ 21:57:41 #68
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153758447
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 20:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Vijftig euro per nacht voor een camping? Ik kampeer daar normaal vier of vijf nachten voor.
Oh geen idee, ik kijk alleen naar de huisjes, die zijn heel normaal geprijsd.
KuikenGuppy
pi_153760147
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 21:57 schreef Burdie het volgende:

[..]

Oh geen idee, ik kijk alleen naar de huisjes, die zijn heel normaal geprijsd.
Het is maar ook net wat je het waard vind, natuurlijk. Ik heb het er alleen niet voor over (kampeerplek voor een week in juli is 406 euro, slapen in een caravan is 578), maar van wat ik begrepen heb ik krijg je wel waar voor je geld. De sprookjescamping is ook wel een soort van begrip hier in de regio.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  dinsdag 14 juli 2015 @ 10:00:26 #70
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154322395
Niet helemaal vakantie, maar ik weet niet waar het anders te vragen. Deze maand zijn Woezel en Pip met een show in de Julianatoren. Is zoiets te doen om naartoe te gaan of is dat zo belachelijk druk dat het de lol bij voorbaat al verpest?
KuikenGuppy
  dinsdag 14 juli 2015 @ 10:03:47 #71
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_154322447
Wij zijn er zondag geweest, het is wel heel druk :Y
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 10:09:55 #72
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_154322547
Bij mooi weer is het meestal behoorlijk druk :Y EN je krijgt default zo'n lelijke sticker op je auto tenzij je aangeeft hem niet te willen :(

Misschien kun je beter hier iets uitzoeken: http://www.ntk.nl/voorstelling/woezel-en-pip-overal-vriendjes
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 14 juli 2015 @ 10:11:23 #73
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_154322565
Wij komen er nu al 3 jaar bijna 2 wekelijks en hebben nog nooit een sticker gehad :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_154322572
Ik moet zeggen dat ik echt genoten heb van onze all-inclusive vakantie in Griekenland. Ik had het nooit verwacht, dacht dat ik me na 2 dagen al stierlijk zou vervelen, maar het tegendeel is waar gebleken.

Wat was het heerlijk zeg om een keer eens helemaal niets te moeten. Geen boodschappen, geen eten maken, geen afwas, niet zelf schoonmaken, niet elke dag de auto in om dorpjes te bezoeken en noem maar op. Normaal doen we dit wel zelf op vakantie en normaliter is dat ook geen probleem maar met kleine kinderen (4 en 1) kost het toch allemaal wel erg veel moeite...

Het resort was heel modern en ruim, het appartement was groot (2 slaapkamers) en had prima airco, het eten was heerlijk en gevarieerd en het personeel was echt superlief. De kinderen vonden het heerlijk; zwemmen en de kids club is zo'n beetje waar de oudste voor leeft op vakantie.

Twee ochtenden naar Kos Stad geweest. Dat was alweer een mijl op zeven. De oudste klagen en zeuren dat ze het stom vond. Dit hadden we wel verwacht want zo deed ze precies toen we afgelopen oktober in Italië waren. Toen we echter boven bij de Asklepion stonden was ze toch wel heel erg onder de indruk van de opgravingen en het uitzicht.

In september lekker zonder kinderen naar Engeland, ook erg veel zin in!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 14 juli 2015 @ 10:13:33 #75
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_154322608
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 10:11 schreef Nielsch het volgende:
In september lekker zonder kinderen naar Engeland, ook erg veel zin in!
Naar het WK? Zou best met de oudste naar een wedstrijd willen
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_154322630
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 10:13 schreef Mark het volgende:

[..]

Naar het WK? Zou best met de oudste naar een wedstrijd willen
Ja, eerst een paar dagen in Londen beetje feesten en sightseeing en dan naar de wedstrijden in Brighton! Superveel zin in.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_154322762
Ik ben begin juni trouwens met mijn rugbyteam in Gdansk (Polen) geweest. Supermooi stadje en vlakbij heb je Sopot, erg leuk kustplaatsje met een heel mooi strand.

Ik zit er nu over te denken om daar volgend jaar met het hele gezin naartoe te gaan in het hoofdseizoen. Gewoon twee weken in Sopot bij het strand. Ze hebben daar in augustus ook een beachrugby toernooi, zou ik dan wel aan mee willen doen.

Alles is er nog bizar goedkoop; supergoede restaurants waar je omgerekend 5 euro betaalt voor een geweldige biefstuk. Laat ik mijn moeder ook een weekend overkomen vanaf Grongingen (kost ook geen drol) zodat vrouwlief en ik ook nog een paar avonden uit kunnen gaan. Het weer is alleen een beetje hit and miss natuurlijk, a la Nederland.

En er is een piratenschip waar je op kan meevaren. Mijn dochter is razend enthousiast. Heeft haar piratenoutfit bij wijze van spreken al ingepakt.



Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_154323560
Klinkt allebei best chill. Welk resort was dat in Griekenland (mag ook in DM ;))?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_154324051
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 10:59 schreef Vanyel het volgende:
Klinkt allebei best chill. Welk resort was dat in Griekenland (mag ook in DM ;))?
Pelagos Suites Hotel op Kos, Family Suite.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_154325077
Alweer even terug van onze reis naar uiteindelijk Italië, Ibiza en Frankrijk met de caravan en 2 kinderen.
Ibiza stond al op de planning als tussendoortje en mijn ouders kwamen naar Italië om even op de kinderen te passen.

Rijden ging perfect, op vrijdagavond na het eten weg,
tot een uurtje of half 2 doorgereden en toen de caravan op een parkeerplaats langs de snelweg gezet en lekker languit tot een uur of 7 geslapen in de caravan.

Daarna door richting de fernpass, was de bedoeling om daar een nacht te staan, maar 14 graden en regen deed ons beslissen verder te rijden naar het Gardameer.
Daar 2 nachten op een camping gestaan.
Vervolgens door naar een dorpje onder Rimini, grote camping aan zee met zwembad en grote speeltuin.
Hier hebben de kinderen zich een week vermaakt, wij zelf maar een paar dagen vanwege een tussenstop op Ibiza (wat trouwens een top eiland is, maar ik nooit met kinderen heen zal gaan).

Na een week door naar een klein dorpje in Italie voor een bruiloft.
na 2 nachten verder richting het trasimenomeer, een camping direct aan het meer, loopafstand naar het stadje. Perfect voor kleine kinderen.

oorspronkelijk idee was om terug via Oostenrijk te gaan of noord-frankrijk, maar overal was het slecht weer, dus we zijn naar een RCN camping vlak bij st Tropez gegaan.
Ook goed vertoeven met kinderen zo'n RCN park.
pi_154325942
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 10:59 schreef Vanyel het volgende:
Klinkt allebei best chill. Welk resort was dat in Griekenland (mag ook in DM ;))?
Ik wou dit net tikken! Klinkt goed Nielsch!
pi_154326150
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 10:11 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Wij waren vorige week bij Landall Rabbit Hill en huisje was erg mooi en schoon, veel voorzieningen voor honden, veel ruimte!
Over overdekt vertier kan ik helaas weinig zeggen, daar ben ik niet zo van ;)
Tievallig was ik daar toen ook en idd wat SQ zegt. Ook met slecht weer veel vermaak. Vond het een fijn park.
pi_154326404
Eerder vroeg ik jullie tips over CP. We zijn uiteindelijk naar Bostalsee geweest. Mijn vuurdoop CP. De kinderen vonden het geweldig O+
We hadden een premium 6p huisje en alles was netjes. Helemaal fijn.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 14 juli 2015 @ 13:16:12 #84
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_154326684
Told you so ;)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_154326866
Wij gaan eind augustus naar CP Nordsee .. laat wel even weten hoe we het vonden maar gok zo dat het wel prima zal zijn.

Goed om te horen dat het jiu bevallen is Cathmar .. ik twijfelde tussen die twee ☺ .. pakken we die de volgende keer
  dinsdag 14 juli 2015 @ 13:31:49 #86
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_154327093
Vanuit Bostalsee is het een aanrader om een dagje Playmobilland te doen. Was de leukste dag van de vakantie!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_154327520
Ik vond het ook verrassend relaxed daar. Met een mini en een kinderwagen is het trouwens bij Bostalsee wel echt even goed opletten waar je zit. Wij moesten flink klimmen en dat ging nèt met de kleintjes.

Nordsee was net iets te ver rijden voor 4 dagen vond ik. Maar ziet er ook leuk uit hoor Twinkle.

Nu nog even 3 weken werken en dan heerlijk 3 weken naar Zeeland. Voor het eerst vakantie in eigen land. We gaan van backpacken, naar camperen in Frankrijk, naar huis in Zeeland. Nooitgedacht. Ik heb er veel zin in.
Met een meidenkwartet
  woensdag 15 juli 2015 @ 12:02:49 #88
440396 kweetutniet
Of juist wel !
pi_154355203
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 10:10 schreef Burdie het volgende:
Volgens mij zijn al die parken wel goed. Roompot vaak ook, wij zijn wel eens op de katjeskelder en klein vink geweest en dat waren nette parken.
Nu ben ik vaak in vakantieparken geweest maar mijn ervaring is dat die van Landal qua hygiëne / schoonmaak en algemene indruk beter scoren dan de Centerparcs en Roompot - parken. De katjeskelder viel mij zwaar tegen. Veel Poolse bouwvakkers, het zwembad (en dan met name de kleedhokjes en sanitair) lag vol met haren, papiertjes, kauwgum, toiletpapier en andere zooi. En met heel weinig extra inspanning kan dat allemaal zo veel beter. Maar er zijn binnen de ketens wel uitzonderingen.

Ik kan aanraden:

- De Leistert, in Roggel (midden Limburg)
- Hoog Vaals in Vaals (zuid Limburg)
- Nieuwvliet Bad (Zeeland, wel klein rechthoekig zwembad, fietsafstand tot strand)

Buitenland
- Landal Winterberg en Eiffel
- Landal 4 waltstáttersee (zwiserland)
- Obertraun (hallstättersee Oostenrijk)

Alles op basis van eigen ervaring en niet met het subtropisch zwemparadijs als ijkpunt.
pi_154355437
De Katjeskelder, vorig jaar woonden we daar vlakbij. Maar dat zijn tegenwoordig inderdaad meer goedkope woningen voor seizoensarbeiders etc. dan vakantiepark. Weet niet hoe het een paar jaar geleden was natuurlijk, maar ik zou daar nu niet snel gaan zitten met kinderen.
  woensdag 15 juli 2015 @ 12:32:00 #90
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_154355904
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 10:10 schreef Mineola het volgende:
Ik zoek voor het najaar een leuk (particulier?) huisje/accommodatie in NL/Belgie/Luxemburg/Duitsland. Bij voorkeur in de natuur, geschikt voor peuter en minibaby, open haard is fijn.

We houden niet zo van Centerparks, maar een kleinschalig park is niet direct een no go, want O+ speeltuin O+

Iemand aanraders? Natuurhuisje ken ik.
https://www.buitenlevenvakanties.nl/woningen?view=map

Twilhaar bij Nijverdal is nog steeds onze favoriet: comfortabel, rustig, enorm -en interessant- natuurgebied, de kinderen zijn dol op het speelbos, en Nijverdal is in de buurt voor boodschappen (en pizza :9~ ).
  woensdag 15 juli 2015 @ 17:03:25 #91
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_154363752
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 22:25 schreef Burdie het volgende:
Iemand hier ervaring met de sprookjescamping?
Ben er vorig jaar een weekend geweest. Zwembad is lachwekkend, was ook nog eens een dag dicht vanwege een chloorprobleem. Geen overdekte speeltuin alleen iedere avond weer die sprookjesmusical. Vond het 10 keer niets.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_154379742
Wij gaan dit jaar naar een all-in resort. Wij zullen iedere dag te vinden zijn bij de zwembad van het hotel. Ons zoon is 3½ jaar oud en weegt 16kg. Normaal maken we gebruik van zwembandjes wat om de armen gaat, maar ik wil dit keer gebruik maken van een 'zwemtrainer' en/of ' drijfband'. Dus waar hij in kan zitten.

Wat zijn de ervaringen? Welke raden jullie aan?
pi_154379743
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 04:30 schreef xaban06 het volgende:
Wij gaan dit jaar naar een all-in resort. Wij zullen iedere dag te vinden zijn bij de zwembad van het hotel. Ons zoon is 3½ jaar oud en weegt 16kg. Normaal maken we gebruik van zwembandjes wat om de armen gaat, maar ik wil dit keer gebruik maken van een 'zwemtrainer' en/of ' drijfband'. Dus waar hij in kan zitten.

Wat zijn de ervaringen? Welke raden jullie aan?
zwemvestje..had je bij de aldi kunnen kopen
pi_154379746
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 04:32 schreef Citroen666 het volgende:

[..]

zwemvestje..had je bij de aldi kunnen kopen
Is een vest niet irritant en vooral warm? Blijf je recht drijven met een vest of loop je het gevaar om te kantelen?

Hoezo had? Kopen kan altijd toch? :)
pi_154379747
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 04:33 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Is een vest niet irritant en vooral warm? Blijf je recht drijven met een vest of loop je het gevaar om te kantelen?

Hoezo had? Kopen kan altijd toch? :)
kopen kan idd..tja kantelen kan altijd, maar mijn baby van 2,5 a 20 kilo had geen last van
  donderdag 16 juli 2015 @ 07:13:22 #96
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_154380137
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 04:33 schreef xaban06 het volgende:
Is een vest niet irritant en vooral warm? Blijf je recht drijven met een vest of loop je het gevaar om te kantelen?
Nee en nee. Die vestjes van CenterParcs zijn wel fijn: http://www.athleteshop.nl/beco-zwemvest-sinbad-kids-2-6-jaar

[ Bericht 14% gewijzigd door Mark op 16-07-2015 07:21:56 ]
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 16 juli 2015 @ 08:10:07 #97
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_154380413
Waarom niet gewoon de zwembandjes? Die van mij is ook 3,5. Bij diepere badjes of in zee gaan de bandjes om. Bij ondiep water en aan de kustlijn spelen zonder bandjes. Blijf wel dan altijd in de buurt uiteraard.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  donderdag 16 juli 2015 @ 08:17:23 #98
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_154380467
Ik vind de puddlejumpers heel fijn :D



En ik vind zwembandjes een stuk minder prettig in gebruik, daarom.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_154380526
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 08:10 schreef Bayswater het volgende:
Waarom niet gewoon de zwembandjes?
Geen idee, ik vind ze ook superfijn. Zo'n pak vind ik altijd maar overdreven en aanstellerig.

Maar goed, ik zie altijd genoeg onwetenden die echt compleet mongool zijn met het aandoen van die bandjes dus dan snap ik wel dat je het misschien minder fijn vindt. Als je weet hoe het moet heb je zo'n bandje binnen een seconde om / af.

[ Bericht 18% gewijzigd door Nielsch op 16-07-2015 09:44:25 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 16 juli 2015 @ 09:32:54 #100
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_154381307
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 04:30 schreef xaban06 het volgende:
Wij gaan dit jaar naar een all-in resort. Wij zullen iedere dag te vinden zijn bij de zwembad van het hotel. Ons zoon is 3½ jaar oud en weegt 16kg. Normaal maken we gebruik van zwembandjes wat om de armen gaat, maar ik wil dit keer gebruik maken van een 'zwemtrainer' en/of ' drijfband'. Dus waar hij in kan zitten.

Wat zijn de ervaringen? Welke raden jullie aan?
He dat is precies de leeftijd en het gewicht van onze zoon :+
Toen hij jonger was had hij een zwemtrainer, maar die past niet meer en die band zeg maar zit hem echt in de weg als hij wil spelen in het water. Dus die hebben we de laatste vakantie niet meer gebruikt.

Wij hebben zo'n zwemvest en ik vind dat een stuk makkelijker dan zwembandjes. Is makkelijker uit en aan te doen. En hij had er ook helemaal geen last van en het scheelt weer met insmeren :P
Effe opgezocht hij heeft zo'n oranje van "splash about" waar je ook kurkjes die van binnen zitten kan verwijderen als hij groter word of minder drijfkracht nodig heeft.
http://splashabout.nl/product/zwemvesten

Verder hadden wij nog een zwemband mee in de vorm van een brandweerbootje waar hij met zijn benen doorkon, en dat vond hij fijn om mee te dobberen of mee in het grote zwembad te kunnen.
En verder klom hij op elk opblaasbeest die er in het zwembad lag :+
Rayen 2½ jaar!
  donderdag 16 juli 2015 @ 12:19:08 #101
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_154384734
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 08:24 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Geen idee, ik vind ze ook superfijn. Zo'n pak vind ik altijd maar overdreven en aanstellerig.

Maar goed, ik zie altijd genoeg onwetenden die echt compleet mongool zijn met het aandoen van die bandjes dus dan snap ik wel dat je het misschien minder fijn vindt. Als je weet hoe het moet heb je zo'n bandje binnen een seconde om / af.
Inderdaad, hebben die Bema bandjes. Even wat kracht zetten naar buiten en plop plop aan en af. Ze vindt het ook leuk om ze om te hebben. En insmeren doen wij sowieso alles insmeren gelijk na het douchen in de ochtend, P20 factor 50 en klaar voor de hele dag.
Ben op drie campings geweest in Italië in juni, geen zwemvest voorbij zien komen. Schijnen zelfs soms nog gevaarlijk te zijn omdat ze je niet naar je rug draaien als je op je buik op in het water ligt met het gezicht in het water. Maar iedereen moet het voor zichzelf weten, hier gewoon dus de ouderwetse (goede) bandjes.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_154385350
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 12:19 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Inderdaad, hebben die Bema bandjes. Even wat kracht zetten naar buiten en plop plop aan en af. Ze vindt het ook leuk om ze om te hebben. En insmeren doen wij sowieso alles insmeren gelijk na het douchen in de ochtend, P20 factor 50 en klaar voor de hele dag.
Ben op drie campings geweest in Italië in juni, geen zwemvest voorbij zien komen. Schijnen zelfs soms nog gevaarlijk te zijn omdat ze je niet naar je rug draaien als je op je buik op in het water ligt met het gezicht in het water. Maar iedereen moet het voor zichzelf weten, hier gewoon dus de ouderwetse (goede) bandjes.
1) Opblazen
2) 4 vingers erin (2x middelvinger, 2x wijsvinger)
3) de opening spreiden
4) over de arm schuiven
5) klaar

zo gepiept
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 16 juli 2015 @ 12:51:13 #103
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_154385392
quote:
6s.gif Op donderdag 16 juli 2015 12:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]

1) Opblazen
2) 4 vingers erin (2x middelvinger, 2x wijsvinger)
3) de opening spreiden
4) over de arm schuiven
5) klaar

zo gepiept
En even nat maken scheelt een boel :Y
pi_154385410
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 12:51 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

En even nat maken scheelt een boel :Y
[/quote]

niet eens nodig... die opening is groter dan de arm.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_154385594
Waarom ik iets anders dan bandjes wil is omdat we bijvoorbeeld een balletje willen overgooien. Met alleen bandjes om blijft hij goed drijven.
pi_154385870
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 12:13 schreef ingee het volgende:
De Katjeskelder, vorig jaar woonden we daar vlakbij. Maar dat zijn tegenwoordig inderdaad meer goedkope woningen voor seizoensarbeiders etc. dan vakantiepark. Weet niet hoe het een paar jaar geleden was natuurlijk, maar ik zou daar nu niet snel gaan zitten met kinderen.
De kinder gedeeltes zijn prima te doen. Vorig jaar een week geweest en we gaan binnenkort weer.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 17 juli 2015 @ 15:04:57 #107
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154415531
Wij komen net terug van Hof van Salland in Hellendoorn. Voor kinderen is er op het park op een zwembad + tennisbaan na niks te beleven, maar de onze is al blij als 'ie wat te spelen en wat te mieren heeft ;). Heel mooi, rustig park. Mooie huisjes (met sauna en wellness O+), fijn publiek, aanrader voor wie van zoiets houdt!
KuikenGuppy
  vrijdag 17 juli 2015 @ 15:32:13 #108
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_154416167
Gekke vraag misschien, maar zijn er ook alleenstaande vaders hier die met hun kinderen gaan kamperen? Ik heb het zelf nog nooit gezien in de tijd dat ik nog niet alleenstaand was, dus vraag me uberhaupt af of het weleens gedaan wordt :P
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_154416563
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 15:32 schreef sanger het volgende:
Gekke vraag misschien, maar zijn er ook alleenstaande vaders hier die met hun kinderen gaan kamperen? Ik heb het zelf nog nooit gezien in de tijd dat ik nog niet alleenstaand was, dus vraag me uberhaupt af of het weleens gedaan wordt :P
Ik ben niet zo van kamperen en ook niet alleenstaand maar als dat allebei tegenovergesteld was zou ik het zeker doen. Waarom niet?

Ik wil wel eens alleen met de oudste een nacht of 2 naar de Duinrell camping.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator vrijdag 17 juli 2015 @ 15:55:42 #110
5428 crew  miss_sly
pi_154416779
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 15:32 schreef sanger het volgende:
Gekke vraag misschien, maar zijn er ook alleenstaande vaders hier die met hun kinderen gaan kamperen? Ik heb het zelf nog nooit gezien in de tijd dat ik nog niet alleenstaand was, dus vraag me uberhaupt af of het weleens gedaan wordt :P
Ja hoor, we zien zeker wel alleenstaande ouders. Is, op de juiste camping, juist wel relaxt. Kinderen kunnen heerlijk spelen en de ouder heet ook gemakkelijker aanspraak, denk ik. Op de camping waar wij mu zijn,kun je heerl gemakkelijk contacten leggen, maar ook uit de weg gaan door lekker bij je accommodatie te zitten. Ruime plekker met voldoende privacy.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 17 juli 2015 @ 16:07:53 #111
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_154417053
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 15:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja hoor, we zien zeker wel alleenstaande ouders. Is, op de juiste camping, juist wel relaxt. Kinderen kunnen heerlijk spelen en de ouder heet ook gemakkelijker aanspraak, denk ik. Op de camping waar wij mu zijn,kun je heerl gemakkelijk contacten leggen, maar ook uit de weg gaan door lekker bij je accommodatie te zitten. Ruime plekker met voldoende privacy.
Nu vraag ik me alleen af wat je bedoeld met de juiste camping :P
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 16:46:58 #112
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_154418040
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 15:32 schreef sanger het volgende:
Gekke vraag misschien, maar zijn er ook alleenstaande vaders hier die met hun kinderen gaan kamperen? Ik heb het zelf nog nooit gezien in de tijd dat ik nog niet alleenstaand was, dus vraag me uberhaupt af of het weleens gedaan wordt :P
Ben niet alleenstaand, maar aangezien ik in het onderwijs werk en mijn vrouw niet heb ik in de zomervakantie zo'n week of drie vakantie alleen met de kinderen. Ik ben in zo'n week wel eens met de kinderen op een camping gaan staan. Heerlijk is dat. Zou niet weten wat daar gek aan is.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  Moderator vrijdag 17 juli 2015 @ 16:47:48 #113
5428 crew  miss_sly
pi_154418060
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 16:07 schreef sanger het volgende:

[..]

Nu vraag ik me alleen af wat je bedoeld met de juiste camping :P
Nou ja, wij waren vorige week op een camping in Annecy. Niet heel groot, caravans en tenten dicht op elkaar, geen echt centrale bank lek waar je elkaar tegenkwam, geen leuk restaurant.
Deze week zitten we op een camping die we al kenden van vorige jaren, en die ua tegengesteld. De plekken, zowel voor eigen tent aa de huuraccomodaties, zijnheel ruim. Bij de zwembadbar is wifi en er staan picknicktafels waar je dan even kunt zitten. Je kunt hier gemakkelijk aanspraak hebben, maar als je dat niet wil, laat men je met rust. Er is een goed restaurant waar ze table d'hotes organiseren en je ook als alleenstaande ouder heel relaxt kunt eten en met andere mensen praten. Mensen zijn gemoedelijker en relaxter dan op die andere camping.

Needless to say dat dit onze favoriete camping is. Er is ook veel te doen in de omgeving, dus we zijn nog niet uitgekeken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 17 juli 2015 @ 17:13:31 #114
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_154418724
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 16:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou ja, wij waren vorige week op een camping in Annecy. Niet heel groot, caravans en tenten dicht op elkaar, geen echt centrale bank lek waar je elkaar tegenkwam, geen leuk restaurant.
Deze week zitten we op een camping die we al kenden van vorige jaren, en die ua tegengesteld. De plekken, zowel voor eigen tent aa de huuraccomodaties, zijnheel ruim. Bij de zwembadbar is wifi en er staan picknicktafels waar je dan even kunt zitten. Je kunt hier gemakkelijk aanspraak hebben, maar als je dat niet wil, laat men je met rust. Er is een goed restaurant waar ze table d'hotes organiseren en je ook als alleenstaande ouder heel relaxt kunt eten en met andere mensen praten. Mensen zijn gemoedelijker en relaxter dan op die andere camping.

Needless to say dat dit onze favoriete camping is. Er is ook veel te doen in de omgeving, dus we zijn nog niet uitgekeken.
Ah zo. Dacht meer dat je bedoelde dat er campings waren waar alleenstaanden eigen min of meer niet gewenst waren, of specifieke campings juist daarvoor.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator vrijdag 17 juli 2015 @ 17:29:44 #115
5428 crew  miss_sly
pi_154419247
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 17:13 schreef sanger het volgende:

[..]

Ah zo. Dacht meer dat je bedoelde dat er campings waren waar alleenstaanden eigen min of meer niet gewenst waren, of specifieke campings juist daarvoor.
Nooit gemerkt dat ze niet gewenst waren. Ik weet niet of ze ee zijn, maar zelf zou ik denk ik niet voor een camping speciaal voor alleenstaanden gaan. Gewoon een camping uitzoeken in een omgeving die je wat lijkt en daarheen gaan. Ik denk echt niet dat iemand je raar aankijkt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 17 juli 2015 @ 19:07:26 #116
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_154421619
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 17:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nooit gemerkt dat ze niet gewenst waren. Ik weet niet of ze ee zijn, maar zelf zou ik denk ik niet voor een camping speciaal voor alleenstaanden gaan. Gewoon een camping uitzoeken in een omgeving die je wat lijkt en daarheen gaan. Ik denk echt niet dat iemand je raar aankijkt.
Nu kampeer ik al wat jaren, en er eigenlijk nooit op gelet of het gebeurt :')

Ik heb nu zeg maar het idee dat er eigenlijk alleen maar "complete" stelletjes zijn op campings :')
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_154529913
Wij zitten op dit moment op camping "en campagne" in midden Frankrijk. Echt een aanrader!
Kleinschalige camping met enorme kampeerplaatsen, een leuk zwembad om even af te koelen, een speeltuin, en een paar keer per week kun je aanschuiven
wanneer de eigenaar kookt!


Er zijn ook huurtenten en gites! Www.encampagne.nl
  maandag 27 juli 2015 @ 16:41:51 #118
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_154677707
Voor ons gaat een vakantie dit jaar vanwege gezondheidsredenen niet lukken, dus zijn we maar aan t oriënteren voor vlg jaar. We denken aan zuid frankrijk of noord Italië, liefst aan of bij een meer/rivier. Isolino aan t lago maggiore kennen we vrij goed, prima camping, maar we zoeken eigk iets kleiner en minder massaal.Iemand ideeën?
  Licht Ontvlambaar maandag 27 juli 2015 @ 18:39:42 #119
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_154680513
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 15:32 schreef sanger het volgende:
Gekke vraag misschien, maar zijn er ook alleenstaande vaders hier die met hun kinderen gaan kamperen? Ik heb het zelf nog nooit gezien in de tijd dat ik nog niet alleenstaand was, dus vraag me uberhaupt af of het weleens gedaan wordt :P
vorig jaar op ons veldje drie naast elkaar, toevallig. Dat gaf meteen een klik onderling :D
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 28 juli 2015 @ 15:23:34 #120
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_154704587
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 18:39 schreef Sjeen het volgende:

[..]

vorig jaar op ons veldje drie naast elkaar, toevallig. Dat gaf meteen een klik onderling :D
Ik heb nu hier eens rondgekeken maar hier staat nu niemand als alleenstaande ouder in ieder geval :N
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_154704883
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:23 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik heb nu hier eens rondgekeken maar hier staat nu niemand als alleenstaande ouder in ieder geval :N
jij had natuurlijk al fantasieën over een heet MILFje die een tent in je broek op zou zetten >:) :7
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator dinsdag 28 juli 2015 @ 15:37:28 #122
5428 crew  miss_sly
pi_154704889
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:23 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik heb nu hier eens rondgekeken maar hier staat nu niemand als alleenstaande ouder in ieder geval :N
Ben je nu op een camping?
Maar je hoeft toch niet alleen andere alleenstaande ouders te spreken?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_154704924
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ben je nu op een camping?
Maar je hoeft toch niet alleen andere alleenstaande ouders te spreken?
inderdaad, alleenstaande minderjarige kinderen zijn ook prima aan te spreken :7
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator dinsdag 28 juli 2015 @ 15:46:06 #124
5428 crew  miss_sly
pi_154705065
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

inderdaad, alleenstaande minderjarige kinderen zijn ook prima aan te spreken :7
die minderjarige kinderen die ik op de camping zag, waren echt niet zo aanspreekbaar :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 28 juli 2015 @ 18:38:02 #125
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_154708660
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:37 schreef Nielsch het volgende:

[..]

jij had natuurlijk al fantasieën over een heet MILFje die een tent in je broek op zou zetten >:) :7
En dan met stormbanden vastsnoeren inderdaad!!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 18:39:24 #126
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_154708705
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ben je nu op een camping?
Jup :)

quote:
Maar je hoeft toch niet alleen andere alleenstaande ouders te spreken?
Nee duh :P

Maar omdat ik het nog nooit eerder gezien had vroeg ik het me dus juist af of het uberhaupt gebeurde. Niet zozeer dat ik alleen contact wil met andere alleenstaanden (daarnaast ben ik deze vakantie nog samen met ex weg).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator dinsdag 28 juli 2015 @ 19:45:02 #127
5428 crew  miss_sly
pi_154710543
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 18:39 schreef sanger het volgende:

[..]

Jup :)

[..]

Nee duh :P

Maar omdat ik het nog nooit eerder gezien had vroeg ik het me dus juist af of het uberhaupt gebeurde. Niet zozeer dat ik alleen contact wil met andere alleenstaanden (daarnaast ben ik deze vakantie nog samen met ex weg).
Ik bedenk met net dat onze gescheiden buurman ook met zijn twee kinderen op vakantie gaan. Zijn ex is ook met hun kinderen op vakantie geweest. Het gebeurt echt heel veel, denk ik, maar we registreren het niet als vreemd, denk ik, omdat het helemaal niet zo vreemd is?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 28 juli 2015 @ 22:06:52 #128
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_154715135
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 19:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik bedenk met net dat onze gescheiden buurman ook met zijn twee kinderen op vakantie gaan. Zijn ex is ook met hun kinderen op vakantie geweest. Het gebeurt echt heel veel, denk ik, maar we registreren het niet als vreemd, denk ik, omdat het helemaal niet zo vreemd is?
Maar gaan ze dan kamperen of naar een bungalowpark ofzo?

Op campings zie je in mijn beleving eigenlijk alleen maar stelletjes....

En of het vreemd is? Nee, dat juist niet. Daarom vind ik het zo apart dat ik het niet eerder heb gezien op de campings hier in Frankrijk.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 22:20:55 #129
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_154715802
En wat ik wel met regelmaat zie is samengestelde gezinnen. Dat dan weer wel.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 08:57:39 #130
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154784665
Voor wie graag naar Slagharen wil, met code 12ZE15EM3AN krijg je 50% korting op de toegang, als je van te voren de tickets online koopt.
Geldig van 13-07-2015 t/m 03-01-2016.

Is er interesse in meer van dit soort codes? Ik krijg ze regelmatig namelijk. Of is er een apart topic voor?
KuikenGuppy
  Moderator vrijdag 31 juli 2015 @ 09:18:47 #131
5428 crew  miss_sly
pi_154784886
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:06 schreef sanger het volgende:

[..]

Maar gaan ze dan kamperen of naar een bungalowpark ofzo?

Op campings zie je in mijn beleving eigenlijk alleen maar stelletjes....

En of het vreemd is? Nee, dat juist niet. Daarom vind ik het zo apart dat ik het niet eerder heb gezien op de campings hier in Frankrijk.
Kamperen, ze zijn weg met een camper.

Misschien heb je ze niet gezien, omdat ze niet opvallen. Dat ze niet per se op hun voorhoofd hebben staan "ik ben alleenstaande ouder op vakantie met mijn kind(eren)" ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 31 juli 2015 @ 09:20:33 #132
5428 crew  miss_sly
pi_154784905
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 08:57 schreef Burdie het volgende:
Voor wie graag naar Slagharen wil, met code 12ZE15EM3AN krijg je 50% korting op de toegang, als je van te voren de tickets online koopt.
Geldig van 13-07-2015 t/m 03-01-2016.

Is er interesse in meer van dit soort codes? Ik krijg ze regelmatig namelijk. Of is er een apart topic voor?
Waar krijg je nog meer codes voor?

Wij waren vorige week in Slagharen, maar vonden het nogal tegenvallen. Beetje vergane glorie, veel attracties waar S (6 en 115 cm) nog niet in mocht wat vaak discutabel was, en beetje apart volk wat er rondliep. Volgende keer weer naar de Efteling, denk ik :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 31 juli 2015 @ 09:23:48 #133
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154784949
Ik heb momenteel nog een bon (maar die moet je dus fysiek inleveren) voor Bobbejaanland en voor Moviepark Germany.
KuikenGuppy
  Moderator vrijdag 31 juli 2015 @ 09:25:17 #134
5428 crew  miss_sly
pi_154784977
Bobbejaanland, daar ben ik met mijn middelbare school een keer geweest....long time ago :D
Zou dat nog wat zijn tegenwoordig?

Hoe kom je aan die acties? Via je werk of zo?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 31 juli 2015 @ 09:27:41 #135
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154785015
Nee, we krijgen ze in de winkels hier, de Slagharen code krijg je bij zeeman bijvoorbeeld. Het zal nu natuurlijk het seizoen zijn voor zulke acties, maar het viel me ineens op dat je er haast mee wordt dood gegooid als je regelmatig gaat winkelen en dat doen wij kennelijk :').
KuikenGuppy
pi_154785866
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 09:25 schreef miss_sly het volgende:
Bobbejaanland, daar ben ik met mijn middelbare school een keer geweest....long time ago :D
Zou dat nog wat zijn tegenwoordig?

Hoe kom je aan die acties? Via je werk of zo?
Bobbejaanland is wel leuk hoor voor de afwisseling want efteling blijft ♡

Yaro zat vorig jaar op de grens van 1 meter en was soms twijfel of hij er in mocht. Voor S is het wel leuk nu denk ik.
  Moderator vrijdag 31 juli 2015 @ 10:16:12 #137
5428 crew  miss_sly
pi_154785867
Wij hadden de kaartjes via Vakantieveilingen, ook niet duur overigens.
Wij gaan nooit winkelen, denk ik :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 2 augustus 2015 @ 23:08:42 #138
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_154855054
(Een van) onze buren op de camping dit jaar waren een alleenstaande moeder met dochter + vriendinnetje-van-dochter. Franse dames, uit Parijs. Het komt dus wel voor. :)
in de haak.
pi_154861183
Ik heb een collega die is op vakantie met een alleenstaande-ouder-vakantie-organisatie. Er worden extra dingen voor de kinderen georganiseerd en je kunt dingen doen met de groep :P
Het zou mijn keuze niet zijn, denk ik, maar het bestaat.
Met een meidenkwartet
pi_154867077
Op onze camping stonden ook tenten van Estivant www.estivant.nl

Op ons veldje stonden overigens ook alleenstaande vaders met kinderen
  Licht Ontvlambaar dinsdag 4 augustus 2015 @ 21:55:05 #141
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_154908499
Met een baby van een paar maanden en een dwarse peuterpuber in een tent op een camping gaan staan, vind ik eigenlijk niet zo'n slim idee :')
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_154909190
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 21:55 schreef Sjeen het volgende:
Met een baby van een paar maanden en een dwarse peuterpuber in een tent op een camping gaan staan, vind ik eigenlijk niet zo'n slim idee :')
Sowieso met kinderen op vakantie.

"Wij doen nooit iets leuks"
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 10 augustus 2015 @ 21:10:17 #143
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_155092744
Volgende week gaan we op weg naar Italië met baby (9 :o maand) en peuter (bijna 3 :o :o ). De spullen voor de peuter, dat geloof ik nog wel. Alleen de baby..

Is het ivm de productie van de nutrilon verstandig om dat van huis uit mee te nemen? Of alleen voor de heenreis?
Hoe gaan we flesjes maken onderweg. Grote thermoskan meenemen of (mijn voorkeur) telkens stoppen bij iets waar we de thermosfles bij kunnen vullen?
Pakken luiers mee gaan slepen vanuit hier of daar lekker luiers halen?

En zouden jullie voor de peuter een klamboe halen? We slapen in een tent . Voor de baby hebben we een klamboe/ net .

Verder nog briljante tips?

De halve medicijnkast gaat mee :') .

(we gaan dus naar een camping :P )
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_155093849
Ik nam gewoon een thermosfles heet water en een fles gewoon water mee om de flessen te vullen. Voeding en luiers nam ik ook altijd mee van huis.
  maandag 10 augustus 2015 @ 22:00:06 #145
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_155095528
Ik zou voeding en luiers meenemen vanaf huis.
Ik zou ook eigen water meenemen voor onderweg. Duitsland en Zwitserland kan het prima uit de kraan maar Italië vind ik altijd een twijfelgeval en vaak naar chloor stinken.
Opwarmen in de magnetron bij een restaurant bij een tankstation is ook altijd prima gelukt.

Ik heb nooit een klamboe gebruikt voor zoonlief maar ze vinden mij dan ook altijd lekkerder.
Voorbeeldje: In Toscane opgelopen score bij mij 41 :'( Zoonlief: 5
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_155096610
Wij nemen ook altijd voeding en luiers zelf mee.

Muggen in Toscane ja! Drie jaar geleden had ik ook meer dan 50 muggenbulten na een week. ;(

Afgelopen juni zaten we in zuid Frankrijk en daar zaten ook muggen die flinke bulten achterlieten. Ik zou wel iets meenemen tegen de muggen, maar misschien gewoon muggenspul zonder deet voor kinderen?
E.
pi_155096762
Always, drink Frans z'n flessen ook koud? Dat scheelt een hoop gedoe met thermosflessen/onderweg opwarmen en zulks. Wij kwamen er ook tijdens een kampeervakantie achter dat koud ook gedronken werd dus dat scheelde heel veel werk :+

Luiers neem voor een paar dagen mee (afhankelijk van hoeveel er nog in huis is :') ) en de rest koop ik daar. Scheelt een hoop pakruimte ;)
  maandag 10 augustus 2015 @ 22:38:03 #148
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_155097355
Lost fv op in koud water dan? :o

Afh van pakruimte luiers wel of niet meenemen dus!

En dat anti-insectenspul werkt dus echt? Ben nog niet zo bang voor prikken. Wel voor zoemen :( .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_155097439
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 22:38 schreef AwayTL het volgende:
Lost fv op in koud water dan? :o

:Y

goed schudden ;)
pi_155106653
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 22:38 schreef AwayTL het volgende:
Lost fv op in koud water dan? :o

Afh van pakruimte luiers wel of niet meenemen dus!

En dat anti-insectenspul werkt dus echt? Ben nog niet zo bang voor prikken. Wel voor zoemen :( .
Hier wel. Ik heb liever deet maar dat mag nog niet bij kleine kinderen. Laatst heb ik me ingesmeerd met spul van de kruidvat zonder deet (was al een paar keer geprikt en ik ben verschrikkelijk allergisch) en daarna ben ik niet meer geprikt. Het werkt wel iets korter dan met deet heb ik het idee.
E.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:16:37 #151
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_155106807
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 21:10 schreef AwayTL het volgende:
Volgende week gaan we op weg naar Italië met baby (9 :o maand) en peuter (bijna 3 :o :o ). De spullen voor de peuter, dat geloof ik nog wel. Alleen de baby..

Is het ivm de productie van de nutrilon verstandig om dat van huis uit mee te nemen? Of alleen voor de heenreis?
Hoe gaan we flesjes maken onderweg. Grote thermoskan meenemen of (mijn voorkeur) telkens stoppen bij iets waar we de thermosfles bij kunnen vullen?
Pakken luiers mee gaan slepen vanuit hier of daar lekker luiers halen?

En zouden jullie voor de peuter een klamboe halen? We slapen in een tent . Voor de baby hebben we een klamboe/ net .

Verder nog briljante tips?

De halve medicijnkast gaat mee :') .

(we gaan dus naar een camping :P )
Wij zijn net terug van kampeervakantie met dreumes en bijna-kleuter. Wij hebben echt een enorm veel gehad aan het deryan tentje dat we van vrienden geleend hadden. Konden dreumes in z'n tentje overal neerzetten om te slapen O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oude (on)bekende.
pi_155107101
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 21:10 schreef AwayTL het volgende:
Volgende week gaan we op weg naar Italië met baby (9 :o maand) en peuter (bijna 3 :o :o ). De spullen voor de peuter, dat geloof ik nog wel. Alleen de baby..

Is het ivm de productie van de nutrilon verstandig om dat van huis uit mee te nemen? Of alleen voor de heenreis?
Hoe gaan we flesjes maken onderweg. Grote thermoskan meenemen of (mijn voorkeur) telkens stoppen bij iets waar we de thermosfles bij kunnen vullen?
Pakken luiers mee gaan slepen vanuit hier of daar lekker luiers halen?

En zouden jullie voor de peuter een klamboe halen? We slapen in een tent . Voor de baby hebben we een klamboe/ net .

Verder nog briljante tips?

De halve medicijnkast gaat mee :') .

(we gaan dus naar een camping :P )
Ik nem zelf altijd een thermoskan mee voor onderweg. Maar in duitsland zijn de meeste raststättes heel kindvriendelijk uitgerust is mijn ervaring.

Voeding nam ik 1 pot zelf mee en als die op was kocht ik het daar. In Italie hebben ze dezelfde flesvoeding volgens mij alleen het heet anders. Luiers heb ik 1 pak meegenomen en de rest daar gekocht. Maar met twee kinderen in de luiers zou ik misschien toch daar kopen ivm ruimte. Tenzij je een caravan hebt of zo.
Ik heb altijd luiers van Pampers maar in Italie hebben de luiers van Pampers geen elastische band. Vind ik niet fijn dus heb ik daar dit keer huggies gekocht. Helemaal prima. Wel grappig dat er jongens en meisjes luiers waren in de grotere maat.

Ik was vorige week in een supermarkt in Zwitserland. Daar kostte een pak Pampers die hier 10 euro kost 18 franc... de franc staat op 1,20?
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:49:51 #153
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_155107399
Qua luiers: in Frankrijk heb ik nog nooit maat 6 gevonden! [/tip-voor-ouders-van-dikbil-kindjes]
Oude (on)bekende.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:39:52 #154
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155108236
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:05 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Hier wel. Ik heb liever deet maar dat mag nog niet bij kleine kinderen. Laatst heb ik me ingesmeerd met spul van de kruidvat zonder deet (was al een paar keer geprikt en ik ben verschrikkelijk allergisch) en daarna ben ik niet meer geprikt. Het werkt wel iets korter dan met deet heb ik het idee.
Bij de drogist hebben ze ook antimuggenmelk obv etherische olie, misschien werkt dat beter/langer?
KuikenGuppy
  Moderator dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:46:43 #155
5428 crew  miss_sly
pi_155108358
Mijn fobische vriend heeft voor de vakantie van die roxasect dingen gekocht die je in het stopcontact moet stoppen en waar dan een voor muggen vies geurtje door wordt afgegeven. Ik ben er altijd sceptisch over, maar eerlijk is eerlijk: we hebben geen last gehad. Thuis ook weer in het stopcontact gedaan voor op de slaapkamer en daar idem.



Moet je wel een stopcontact hebben, uiteraard :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:30:34 #156
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_155109393
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 10:46 schreef miss_sly het volgende:
Mijn fobische vriend heeft voor de vakantie van die roxasect dingen gekocht die je in het stopcontact moet stoppen en waar dan een voor muggen vies geurtje door wordt afgegeven. Ik ben er altijd sceptisch over, maar eerlijk is eerlijk: we hebben geen last gehad. Thuis ook weer in het stopcontact gedaan voor op de slaapkamer en daar idem.

[ afbeelding ]

Moet je wel een stopcontact hebben, uiteraard :P

Zo'n ding zat bij ons ook in de stacaravan, werkte heel goed. Geen muggen in de caravan, alleen op de veranda lekgeprikt :')
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  Moderator dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:45:44 #157
5428 crew  miss_sly
pi_155109780
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 11:30 schreef MaLo het volgende:

[..]

Zo'n ding zat bij ons ook in de stacaravan, werkte heel goed. Geen muggen in de caravan, alleen op de veranda lekgeprikt :')
Hmpf, daar moeten ze nog iets op verzinnen, he :')
Mijn vriend koopt altijd trouw zo'n citronella kaars op vakantie, maar ik heb er ernstig twijfels over dat het werkt :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:46:19 #158
381212 Gulara
From the future
pi_155109793
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 22:38 schreef AwayTL het volgende:
Lost fv op in koud water dan? :o

Afh van pakruimte luiers wel of niet meenemen dus!

En dat anti-insectenspul werkt dus echt? Ben nog niet zo bang voor prikken. Wel voor zoemen :( .
Ik zou geen shitload aan luiers meeslepen. Wij nemen altijd genoeg luiers mee voor de heenreis en voor de nachten. Dan koop je daar andere luiers voor overdag. Mochten ze niet zo goed werken dan is het ook geen probleem aangezien je overdag toch op tijd verschoont en zo.
  zondag 20 september 2015 @ 09:41:46 #159
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_156236122
Tnx Miss Dynastie!

Ik ben op zoek naar een wintersportbestemming in Oostenrijk. Aan de piste, kindvriendelijk en liefst vooral veel blauwe pistes. Accomodatietips zijn (vooral!!) ook erg welkom.
  zondag 20 september 2015 @ 19:46:22 #160
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_156250288
Ik ben ook even gaan snuffelen in de vorige topics naar tips, maar de reeks lijkt niet te kloppen.... ik kom na deel 7 niet verder..... ;-(. Iemand hier mss tips, zie post hierboven?
  zondag 20 september 2015 @ 19:52:43 #161
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156250482
Mijn schoonzus heeft drie kids en gaat graag naar Russbach. Tevens beviel Flachau ook.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 20 september 2015 @ 20:02:44 #162
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_156250735
tnx lazi! Weet je heel toevallig ook de naam van een accomodatie die ok is?
pi_156255085
Westendorf!! Bevalt ons altijd super, onze kinderen gaan daar al van baby af aan mee naar toe. Piste tot in het dorp, winkeltjes, restaurants alles op loopafstand.
  maandag 28 september 2015 @ 14:49:03 #164
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156448832
Net terug van vakantie, dus tijd om te oriënteren op de volgende :Y).
De Jura lijkt me prachtig, misschien richting Genève? Weet iemand daar een mooi en betaalbaar plekje om te verblijven? (Liefst niet op een camping)

quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 21:38 schreef caroro het volgende:
Westendorf!! Bevalt ons altijd super, onze kinderen gaan daar al van baby af aan mee naar toe. Piste tot in het dorp, winkeltjes, restaurants alles op loopafstand.
Oooh, ik googlede en krijg er spontaan zin in O+.



Wat is een leuke accomodatie daarginds?
KuikenGuppy
pi_156449319
Iemand nog tips voor Italië?

Twee jaar geleden zijn we in september een weekje aan de Toscaanse kust geweest. We zaten hier in een resorthotel met een (simpel) zwembad en direct aan het strand. Er werd elke dag heerlijk Italiaans gekookt (op basis van volpension) en het was niet heel druk (maar dat krijg je in september). In de avonduren kon je nog een heerlijk koud biertje drinken op het terras. Bovendien hadden we twee geschakelde slaapkamers en dat was ook wel fijn. Het resort waar we zaten is voor Italiaanse brandweerleden en hun families. Mijn vrouw zat op dat moment in een project met de Italiaanse brandweer en ze waren die (twee) weken werkzaam op een oefenterrein van de Italiaanse brandweer in de buurt; oftewel de Italiaanse brandweer had het resort voor de medewerkers van het project (en hun families) geregeld.

Nu kunnen we helaas niet meer gebruik maken van dit resort, maar zijn eigenlijk op zoek naar alternatieven. Dus iets in Italië, met een zwembad, op basis van volpension (half mag ook), een bar waar je 's avonds nog wat kan drinken, geschakelde tweepersoonskamers en als het kan gelegen aan het strand en met de (huur)auto goed te doen vanaf een vliegveld. Iemand tips?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_156449775
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 14:49 schreef Burdie het volgende:
Net terug van vakantie, dus tijd om te oriënteren op de volgende :Y).


[ afbeelding ]

Wat is een leuke accomodatie daarginds?
Wij hebben al een aantal appartementen en hotels bezocht in Westendorf(de andere dorpen in skiwelt zijn ook super btw), hotel post, prima familiehotel, Jacobwirt, beetje oubollig maar wel heel fijn, app. Reiterhof, ook leuk, app. Oskar, niet zo, haus Anita, supertof, aan de piste maar best duur. O en pension konditorei :9 Elisabeth ook leuk!
pi_156452550
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 15:37 schreef caroro het volgende:

[..]

Wij hebben al een aantal appartementen en hotels bezocht in Westendorf(de andere dorpen in skiwelt zijn ook super btw), hotel post, prima familiehotel, Jacobwirt, beetje oubollig maar wel heel fijn, app. Reiterhof, ook leuk, app. Oskar, niet zo, haus Anita, supertof, aan de piste maar best duur. O en pension konditorei :9 Elisabeth ook leuk!
Ah goeie tips, ik ben ook nog op zoek en ga dit opslaan, dank! Want burdies foto ziet er heel aantrekkelijk uit O+
pi_156458384
En het grote voordeel van Skiwelt vinden wij dat je er in principe best snel bent! Eerste afslag nadat je bij Kufstein de grens over bent gereden! En afgelopen jaar met het vliegtuig naar Munchen gevlogen en met de taxi was het toen nog iets meer dan een uur!
En voor wat oudere kinderen is het ook tof, onze oudsten gaan gewoon zelf op pad met hun vrienden. En de apres ski is ook gezellig :s)
pi_158267526
Kick!

Iemand ervaring met Turkije hartje zomer?
Hothot dus, maar geen idee van benauwdheid/luchtvochtigheid ed.

Als we gaan is dat ivm een bruiloft waar we voor uitgenodigd zijn. Accommodatie en alles wordt dan geregeld.

Twijfel zit hem voornamelijk in baby van dan net/net niet 4 mnd.
Is dat te doen? te warm? tips?
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  Moderator dinsdag 15 december 2015 @ 21:03:52 #170
5428 crew  miss_sly
pi_158268425
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 20:40 schreef Lamb29 het volgende:
Kick!

Iemand ervaring met Turkije hartje zomer?
Hothot dus, maar geen idee van benauwdheid/luchtvochtigheid ed.

Als we gaan is dat ivm een bruiloft waar we voor uitgenodigd zijn. Accommodatie en alles wordt dan geregeld.

Twijfel zit hem voornamelijk in baby van dan net/net niet 4 mnd.
Is dat te doen? te warm? tips?
Waar in Turkije en hoe hartje zomer?
Vrienden van ons die in Antalya wonen, ontvluchten Turkije on de zomermaanden juli en augustus omdat het dan niet te harden is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_158268478
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 20:40 schreef Lamb29 het volgende:
Kick!

Iemand ervaring met Turkije hartje zomer?
Hothot dus, maar geen idee van benauwdheid/luchtvochtigheid ed.

Als we gaan is dat ivm een bruiloft waar we voor uitgenodigd zijn. Accommodatie en alles wordt dan geregeld.

Twijfel zit hem voornamelijk in baby van dan net/net niet 4 mnd.
Is dat te doen? te warm? tips?
Wij zijn afgelopen juli geweest. Overdag is het warm maar in de schaduw met water om ons heen prima te doen. Zwemmen opdrogen in de zon en zitten in de schaduw. En wij zijn geen zonaanbidders.

Echte uitjes niet gedaan ivm de warmte maar aan het eind van de dag naar de stad ging prima.
  dinsdag 15 december 2015 @ 21:11:28 #172
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_158268717
Ik was er eind juni en zou het persoonlijk met baby niet doen.
Het was echt 40-45 graden. Ik vond het zelf al niet grappig, laat staan zo'n ukje. Behalve het water in is de verkoeling ver te zoeken ook in de schaduw.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_158269015
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waar in Turkije en hoe hartje zomer?
Vrienden van ons die in Antalya wonen, ontvluchten Turkije on de zomermaanden juli en augustus omdat het dan niet te harden is.
Dikili en dan een stukje het binnenland in. Maar geloof wel op rijafstand van de kust.

Eind juli trouwt ze.
Optie is ook dat vriend alleen gaat (of evt met dochter samen)
En dat ik met de kleinste thuis blijf.

Zouden dus ook even moeten uitzoeken hoe het met die voor ons geregelde accomodatie zit. Als daar dus al geen airco is dan is het echt onbegonnen werk bv.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_158269913
Met een baby zou ik het ook niet doen. En zonder airco ook niet inderdaad.
pi_158270038
Check jammer! Hoopte op warm maar te doen!
Hier in Nl is het meteen zo vies benauwd idd met 40 graden maar daar dus helaas niet beter.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_158270912
Het is zeker anders dan hier. Ik vond het wel te doen. Maar goed yaro was bijna 5 en kyan 2.5
Wij hebben overdag in het zwembad gezeten om af te koelen en in de schaduw om wat te doen.

Met een baby doe je dat niet zo snel.
pi_158276741
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:46 schreef Lamb29 het volgende:
Check jammer! Hoopte op warm maar te doen!
Hier in Nl is het meteen zo vies benauwd idd met 40 graden maar daar dus helaas niet beter.
Wanneer is het hier 40 graden dan?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_158277527
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:46 schreef Lamb29 het volgende:
Check jammer! Hoopte op warm maar te doen!
Hier in Nl is het meteen zo vies benauwd idd met 40 graden maar daar dus helaas niet beter.
En hoogzomer is 45 helemaal niet ongebruikelijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_158279322
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 07:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wanneer is het hier 40 graden dan?
Mijn balkon hartje zomer ;)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  woensdag 16 december 2015 @ 16:16:54 #180
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_158285609
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:46 schreef Lamb29 het volgende:
Check jammer! Hoopte op warm maar te doen!
Hier in Nl is het meteen zo vies benauwd idd met 40 graden maar daar dus helaas niet beter.
Alles boven de 37 graden is gewoon naar, waar het ook is. Dan kun je immers echt je warmte niet meer kwijt, en je baby heeft het daar nog moeilijker mee. Dan kun je natuurlijk alsnog gaan, maar je zult dan overdag veel tijd binnen, in de airco, doorbrengen. En/of in het zwembad als dat gekoeld is, want water van 45 a 50 graden is ook niet lekker...
pi_158547025
We zijn ons aan het oriënteren op de zomervakantie. Gezien het weer tijdens onze vorige vakantie, nemen we waarschijnlijk gewoon een aantal weken vrij en boeken we last minute wel iets :+, maar hebben jullie tips? T. is in juni 2.5 jaar.

Locaties, organisaties, campings, huisjes die we echt op een shortlist moeten zetten?
We staan voor alles open, van hotel tot (gehuurde en ingerichte) tent, van Noorwegen tot Spanje, met de auto of vliegen.
pi_158565222
Zo, de zoektocht gaat beginnen.
Een leuke camping waar we een bungalow o.i.d. kunnen huren voor ons en onze twee kinderen (bijna 5 en net 7 tegen die tijd). Ergens op de lijn Lyon- Bordeaux.
Vorig jaar zaten we in de Jura maar dat was iets te regenachtig. Nu dus iets zuidelijker.
Iemand een idee?
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  zondag 27 december 2015 @ 13:21:39 #183
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_158565752
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 13:00 schreef -J-D- het volgende:
Zo, de zoektocht gaat beginnen.
Een leuke camping waar we een bungalow o.i.d. kunnen huren voor ons en onze twee kinderen (bijna 5 en net 7 tegen die tijd). Ergens op de lijn Lyon- Bordeaux.
Vorig jaar zaten we in de Jura maar dat was iets te regenachtig. Nu dus iets zuidelijker.
Iemand een idee?
Ik weet niet wat voor camping je precies zoekt qua activiteiten etc.
Wij waren twee jaar geleden hier http://www.campinglecapeyrou.com/camping-frankrijk-dordogne.html
Kleine camping waar je safaritenten kan huren. Heel kleinschalig dus wel een speeltuin en de (Nederlandse met Fransman getrouwde) eigenaresse organiseert af en toe wat voor de kinderen.
De ligging is prachtig met uitzicht op het kasteel bovenop de berg.
Dordogne is in het hoogseizoen wel vol Nederlanders. Aanspraak voor de kids op de camping. Maar deze was dusdanig kleinschalig dat je geen last had van grote mensenmassa's. Zwembad hebben ze er ook en kinderdouchehok etc.
In de omgeving is genoeg te zien in ieder geval.

Ik weet fokkers die ook erg tevreden zijn met de stacaravans van Le Pech. Is dezelfde omgeving en daar hebben ze wat dieren bij de camping geloof ik.
En ook daar in de buurt Le Clou is ook positief bevonden door een aantal fokkers.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_158566124
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 13:21 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik weet niet wat voor camping je precies zoekt qua activiteiten etc.
Wij waren twee jaar geleden hier http://www.campinglecapeyrou.com/camping-frankrijk-dordogne.html
Kleine camping waar je safaritenten kan huren. Heel kleinschalig dus wel een speeltuin en de (Nederlandse met Fransman getrouwde) eigenaresse organiseert af en toe wat voor de kinderen.
De ligging is prachtig met uitzicht op het kasteel bovenop de berg.
Dordogne is in het hoogseizoen wel vol Nederlanders. Aanspraak voor de kids op de camping. Maar deze was dusdanig kleinschalig dat je geen last had van grote mensenmassa's. Zwembad hebben ze er ook en kinderdouchehok etc.
In de omgeving is genoeg te zien in ieder geval.

Ik weet fokkers die ook erg tevreden zijn met de stacaravans van Le Pech. Is dezelfde omgeving en daar hebben ze wat dieren bij de camping geloof ik.
En ook daar in de buurt Le Clou is ook positief bevonden door een aantal fokkers.
Top! Bedankt!
Ik ga even op onderzoek uit ;)
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  zondag 27 december 2015 @ 13:47:33 #185
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_158566362
Wij gaan komende zomer in ieder geval een week naar Lago Maggiore, naar camping Continental Lido.
Nu al zin in, lijkt me een mooie omgeving!

De aansluitende week moeten we nog verzinnen, ons kennende zal dat wel weer Oostenrijk worden.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_158568659
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:46 schreef Lamb29 het volgende:
Check jammer! Hoopte op warm maar te doen!
Hier in Nl is het meteen zo vies benauwd idd met 40 graden maar daar dus helaas niet beter.
Weet niet of je al besloten hebt, maar Dikili ligt boven Izmir aan de Egeïsche kust, toch? Dat is een compleet ander klimaat dan Antalya etc. Ik ga altijd in augustus naar die regio en dan kun je 's avonds eigenlijk niet in je korte broek zitten en trek je al gauw een vestje uit de kast omdat het fris wordt, er staat altijd koele wind overdag, en uiteraard is het zweten geblazen als je tussen 12.00 en 15.00 met boodschappen gaat sjouwen, maar in de schaduw is het prima te doen.
Ik heb geen baby, dus daar kan ik niks over zeggen, maar als je graag wil zou ik me door de temperatuur daar niet teveel laten tegenhouden. Het is écht een totaal andere warmte dan aan de Zuid-kust.
pi_158569367
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 14:56 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Weet niet of je al besloten hebt, maar Dikili ligt boven Izmir aan de Egeïsche kust, toch? Dat is een compleet ander klimaat dan Antalya etc. Ik ga altijd in augustus naar die regio en dan kun je 's avonds eigenlijk niet in je korte broek zitten en trek je al gauw een vestje uit de kast omdat het fris wordt, er staat altijd koele wind overdag, en uiteraard is het zweten geblazen als je tussen 12.00 en 15.00 met boodschappen gaat sjouwen, maar in de schaduw is het prima te doen.
Ik heb geen baby, dus daar kan ik niks over zeggen, maar als je graag wil zou ik me door de temperatuur daar niet teveel laten tegenhouden. Het is écht een totaal andere warmte dan aan de Zuid-kust.
Oh goed om eens precies uit te zoeken dan, Dank je! Ik begreep dat het ongeveer vergelijkbaar was maar dit klinkt al anders! In ieder geval de moeite van het onderzoeken waard.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  zondag 27 december 2015 @ 16:19:14 #188
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_158571316
Ik ben in dezelfde regio aan de Egeïsche kust geweest in juni en daar was het smoorheet dag en nacht.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_158571743
Wij gaan naar Noorwegen komende zomer. Tips, must-see's?
pi_158571821
Waar ga je naar toe in Noorwegen?
pi_158571966
Dat hebben we nog niet besloten :)
  Moderator zondag 27 december 2015 @ 17:02:15 #192
45833 crew  Fogel
pi_158572870
Wat wil je vooral wel en vooral niet doen?

Hier heb ik in de loop der jaren een aantal tips gepost TRV / Noorwegen 8 maar als je iets specifieks wil weten kan ik je vast ook verder helpen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_158578265
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 16:30 schreef L-E het volgende:
Wij gaan naar Noorwegen komende zomer. Tips, must-see's?
Must see, aldus een doorgewinterde Noorwegen-vakantieganger en nu ook bewoner:
Jotunheimen-indrukwekkende bergketen
Lom-daar is een fijne camping en ligt ideaal tussen allerlei mooie gebieden.
Lillehammer-waar de Olympische spelen waren in 94
Oslo-geen mooi stad als Parijs maar als je weet waar je moet zijn is het echt een hele mooie stad
Bergen-ver rijden maar mooie stad met veel houten huisjes

Ik zou voor een eerste bezoek centraal blijven(zeg maar in het dikke deel). Je kan je hier nml echt de blubbers rijden.
Kamperen is erg fijn hier. Degelijke campings en je hoeft niet te reserveren. De meeste mensen trekken rond en komen dus gewoon bij een camping aanrijden. Er is altijd wel plek :)
pi_158615365
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 13:21 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik weet niet wat voor camping je precies zoekt qua activiteiten etc.
Wij waren twee jaar geleden hier http://www.campinglecapeyrou.com/camping-frankrijk-dordogne.html
Kleine camping waar je safaritenten kan huren. Heel kleinschalig dus wel een speeltuin en de (Nederlandse met Fransman getrouwde) eigenaresse organiseert af en toe wat voor de kinderen.
De ligging is prachtig met uitzicht op het kasteel bovenop de berg.
Dordogne is in het hoogseizoen wel vol Nederlanders. Aanspraak voor de kids op de camping. Maar deze was dusdanig kleinschalig dat je geen last had van grote mensenmassa's. Zwembad hebben ze er ook en kinderdouchehok etc.
In de omgeving is genoeg te zien in ieder geval.

Ik weet fokkers die ook erg tevreden zijn met de stacaravans van Le Pech. Is dezelfde omgeving en daar hebben ze wat dieren bij de camping geloof ik.
En ook daar in de buurt Le Clou is ook positief bevonden door een aantal fokkers.
Na wat zoekwerk en denkwerk, twijfelen we toch een beetje over de omgeving.
We gaan wat meer op zoek ten zuiden van Lyon. Provence/Drome enz spreekt ons meer aan.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  maandag 28 december 2015 @ 21:13:12 #195
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_158616033
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 21:01 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Na wat zoekwerk en denkwerk, twijfelen we toch een beetje over de omgeving.
We gaan wat meer op zoek ten zuiden van Lyon. Provence/Drome enz spreekt ons meer aan.
Heb ik ook nog een camping voor je :D
http://www.campinglescascades.com/nl/
Wij hebben er een stacaravan gehuurd.
Niet een viersterren entertainment camping maar de cascades er bij maken het wel ontzetten leuk voor jouw kids met hun leeftijd.
Totaal andere omgeving dan de Dordogne.
Het voordeel van de Dordogne is dat je struikelt over de plaatsjes en dingetjes om te doen maar druk heel druk.
Deze omgeving moet je soms wat verder rijden maar wel veel natuurschoon.
Gorges du Ardeche bijvoorbeeld. Nimes, Avignon, Orange zijn allemaal ook zeker een bezoek waard.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_158896723
Wij denken aan Zwitserland, Oostenrijk of de Italiaanse meren als (zomer)vakantiebestemming.

Iemand een leuke tip voor een (kleinschalige) accommodatie in die regio's? Of een site die accommodaties verhuurt? Liefst een huisje oid, geschikt voor een driejarige en een baby.

We hebben goede ervaringen met bv Eliza was here, maar die heeft niks in die regionen.
pi_158897342
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:15 schreef Mineola het volgende:
Wij denken aan Zwitserland, Oostenrijk of de Italiaanse meren als (zomer)vakantiebestemming.

Iemand een leuke tip voor een (kleinschalige) accommodatie in die regio's? Of een site die accommodaties verhuurt? Liefst een huisje oid, geschikt voor een driejarige en een baby.

We hebben goede ervaringen met bv Eliza was here, maar die heeft niks in die regionen.
Homeaway.
Of via booking.com zijn ook genoeg huizen te vinden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158898700
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:15 schreef Mineola het volgende:
Wij denken aan Zwitserland, Oostenrijk of de Italiaanse meren als (zomer)vakantiebestemming.

Iemand een leuke tip voor een (kleinschalige) accommodatie in die regio's? Of een site die accommodaties verhuurt? Liefst een huisje oid, geschikt voor een driejarige en een baby.
Airbnb.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 7 januari 2016 @ 14:08:18 #199
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_158899190
Oostenrijk kan je ook veel particuliere vakantiehuisjes huren voor een prikkie in de zomer.
Zoeken op ferienwohnung. Vaak hebben ze dan allemaal kinderspeelgoed in de tuin e.d.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_158899240
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Homeaway.
Of via booking.com zijn ook genoeg huizen te vinden.
quote:
14s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Airbnb.
Sorry, het stond er niet echt duidelijk bij, maar ik ben wel bekend met de grote accommodatieverhuursites :@ Alleen hebben die zoveel aanbod dat ik al snel tussen de bomen het bos niet meer zie. Daarom zocht ik eigenlijk iets specifiekers zoals Eliza of persoonlijke aanraders.

Ik ken zulke sites wel voor bijvoorbeeld Toscane of Andalusië, maar google hielp me niet verder dan Belvilla en zo.

Edit: thanks laziness, ik ga eens zoeken.
pi_158921802
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:10 schreef Mineola het volgende:

[..]

[..]

Sorry, het stond er niet echt duidelijk bij, maar ik ben wel bekend met de grote accommodatieverhuursites :@ Alleen hebben die zoveel aanbod dat ik al snel tussen de bomen het bos niet meer zie. Daarom zocht ik eigenlijk iets specifiekers zoals Eliza of persoonlijke aanraders.
Airbnb werkt heel goed. Je moet de filters gebruiken (wij wilden bijv. een huis met tuin en zwembad) en meestal zijn er veel reviews, die ook heel nuttig zijn. We boekten voorheen steevast via sites als Belvilla en HomeAway, maar de laatste paar jaar vinden we telkens iets via Airbnb. Het aanbod wordt er ook steeds groter (zeker in vergelijking met de reguliere huisjessites).

Ik zou zelf nooit meer iets via Eliza was here boeken. We hebben het één keer gedaan en het beviel goed, maar je betaalt er flink voor. Met een middagje Airbnb kom je er ook.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 09:55:53 #202
100412 mefke79
komt goed!
pi_158922648
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 21:13 schreef laziness het volgende:

[..]

Heb ik ook nog een camping voor je :D
http://www.campinglescascades.com/nl/
Wij hebben er een stacaravan gehuurd.
Niet een viersterren entertainment camping maar de cascades er bij maken het wel ontzetten leuk voor jouw kids met hun leeftijd.
Totaal andere omgeving dan de Dordogne.
Het voordeel van de Dordogne is dat je struikelt over de plaatsjes en dingetjes om te doen maar druk heel druk.
Deze omgeving moet je soms wat verder rijden maar wel veel natuurschoon.
Gorges du Ardeche bijvoorbeeld. Nimes, Avignon, Orange zijn allemaal ook zeker een bezoek waard.
Wij zoeken eigenlijk een beetje hetzelfde. Ten zuiden van Lyon, maar niet te zuidelijk (zeg niet voorbij Bollene), liefst redelijk dicht bij de snelweg. We willen het namelijk in 1 dag zien te rijden. Dat is ook meteen de reden dat we voor de oostkant van Frankrijk kiezen ipv richting Dordogne te gaan. Vereisten zijn verder een goed/groot zwembad en schoon sanitair. Wij hebben een vouwwagen, dus een staanplaats is voldoende. We gaan al jaren naar de Ardeche, dus daar ken ik inmiddels alles wel, zou dus liever aan de andere kant van de snelweg zitten.
De camping die jij aanhaalt Lazi heb ik net even bekeken op Zoover, maar daar werd ik niet zo vrolijk van, terwijl die watervallen er wel heel gaaf uit zien.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 8 januari 2016 @ 10:17:03 #203
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_158922935
Wat zeggen ze daar dan?
Ik zat aan het eind van het seizoen en vond het er wat te rustig maar dat is hoogseizoen ook anders denk ik.
BE is er vroeger vaak geweest volgens mij. Pm haar kant op anders?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_158924010
Wij zoeken een camping in de loire.
Vereisten
-redelijk wat staanplaatsen wij hebben een camper
-zwembad(je)
-speeltuin

Leuk voor kinderen van 2 en 5
pi_158924088
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 09:55 schreef mefke79 het volgende:

Dat is ook meteen de reden dat we voor de oostkant van Frankrijk kiezen ipv richting Dordogne te gaan.
Heb je Normandië niet overwogen? Wij zijn daar verschillende keren met veel plezier geweest (al gaan we deze keer weer naar Bretagne).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 12:19:07 #206
100412 mefke79
komt goed!
pi_158925314
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 11:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Heb je Normandië niet overwogen? Wij zijn daar verschillende keren met veel plezier geweest (al gaan we deze keer weer naar Bretagne).
We zijn de afgelopen twee jaar in Nederland gebleven en hebben de nodige regen voor onze kiezen gehad. Zo kwamen we er de eerste keer ook achter dat de oude vouwwagen toch lek was. De nieuwe heeft vorig jaar dat weekend met 70 uur regen overleefd zonder een drupje, maar toch. Ik heb mezelf mooi stabiel zomerweer beloofd. Nou is het zuiden van Frankrijk geen garantie, dat weet ik ook (ik herinner me de 30 cm water dwars door de vouwwagen nog zeg maar) maar de kans op mooi weer is in ieder geval groter.

Lazi, vooral de opmerkingen van dit jaar is dat het sanitair niet schoon is, erg druk in het hoogseizoen en veel tieners. En aangezien wij dit jaar aan de bouwvak vast zitten lijkt me dat geen optie.

Ik ben trouwens erg blij met onze vouwwagen als ik nu zo af en toe naar de prijzen van stacaravans kijk. Poeh.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_158926661
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 08:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Airbnb werkt heel goed. Je moet de filters gebruiken (wij wilden bijv. een huis met tuin en zwembad) en meestal zijn er veel reviews, die ook heel nuttig zijn. We boekten voorheen steevast via sites als Belvilla en HomeAway, maar de laatste paar jaar vinden we telkens iets via Airbnb. Het aanbod wordt er ook steeds groter (zeker in vergelijking met de reguliere huisjessites).

Ik zou zelf nooit meer iets via Eliza was here boeken. We hebben het één keer gedaan en het beviel goed, maar je betaalt er flink voor. Met een middagje Airbnb kom je er ook.
Ik heb net even zitten kijken, en er is inderdaad veel meer aanbod in het soort accommodatie wat ik zoek dan ik dacht. Ik had het idee dat Airbnb vooral interessant was voor citytrips. Bedankt voor de tip!
  vrijdag 8 januari 2016 @ 14:33:04 #208
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_158928466


[ Bericht 100% gewijzigd door SQ op 08-01-2016 14:35:05 (bedankt voor je zinnige bijdrage.) ]
Permanent Verbannen
  Moderator zondag 10 januari 2016 @ 00:25:02 #209
45833 crew  Fogel
pi_158974280
Nou, we zijn er uit. We gaan dit jaar niks gedetailleerds plannen :D
We rijden naar Oslo en zoeken het vanaf daar wel uit, kijken waar het een beetje OK is qua weer en plannen gewoon van dag tot dag waar we heen gaan.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_158978328
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 13:25 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik heb net even zitten kijken, en er is inderdaad veel meer aanbod in het soort accommodatie wat ik zoek dan ik dacht. Ik had het idee dat Airbnb vooral interessant was voor citytrips. Bedankt voor de tip!
Ik ben dol op Airbnb O+. Nu maken wij altijd rondreizen want mijn man wil niete lang op 1 plek blijven, maar ook daarvoor is het ideaal.
Home is where the O+ is...
pi_159016582
Zomervakantie dit jaar gaat - in augustus - naar Sopot in Polen. Appartement aan het strand geboekt en elke avond lekker voor bijna niets uit eten. De kinderen hebben vooral weer zin in het vliegen. Hopelijk is het weer een beetje okee.

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_159018237
Voor de kampeerders, camping En Campagne(zo'n 40km van Limoges) is erg leuk voor gezinnen met kleine kinderen. Overzichtelijk, erg grote plaatsen en een paar keer per week kookt de eigenaar voor de campinggasten. Zelf gaan we dit jaar iets zuidelijker naar camping Chez Geronde.
pi_159098011
Tipje tussendoor:
http://www.mrsnomad.nl/
pi_159098088
Lees een beetje mee weer. :) In de meivakantie willen we op pad met onze vouwwagen en in de zomervakantie uiteraard ook. We willen niets reserveren en ons laten leiden door het weer. Maar wat dingen op een rijtje zijn fijn. Ik vermoed overigens dat we voor een boerderijcamping zullen gaan.
pi_159098180
Boerderijcampings zijn erg leuk exode! Voor een tientje per jaar ben je lid van de SVR(stichting vrije recreatie) dan krijg je korting op de overnachting en toegang tot de website met daarop honderden leuke boerderijcampings in heel europa.
  donderdag 14 januari 2016 @ 21:04:28 #216
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_159108208
Abruzzen Italië gaat het weer worden. Mooie kindvriendelijke stranden, prachtig binnenland, nog authentiek met weinig buitenlandse toeristen. Alles in en op zijn Italiaans O+
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_159121417
Caroro is dat niet alleen Nederland? Want we willen wel de grens over denk ik. Nu een leuke camping in Zuid Frankrijk gevonden. We twijfelen alleen over de afstand (1070 km) met een bewegelijk jochie van dan 2,5 jaar.
pi_159121691
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 12:40 schreef exode het volgende:
Caroro is dat niet alleen Nederland? Want we willen wel de grens over denk ik. Nu een leuke camping in Zuid Frankrijk gevonden. We twijfelen alleen over de afstand (1070 km) met een bewegelijk jochie van dan 2,5 jaar.
Ja joh, makkelijk. Desnoods in 2 x.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159122110
quote:
6s.gif Op maandag 11 januari 2016 16:18 schreef Nielsch het volgende:
Zomervakantie dit jaar gaat - in augustus - naar Sopot in Polen. Appartement aan het strand geboekt en elke avond lekker voor bijna niets uit eten. De kinderen hebben vooral weer zin in het vliegen. Hopelijk is het weer een beetje okee.

[ afbeelding ]
Ik dacht al, aan welk meer/ strand in Polen? Maar duhuh, de kust. Ben benieuwd, lijkt me leuk!
Met een meidenkwartet
pi_159128040
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 13:12 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ik dacht al, aan welk meer/ strand in Polen? Maar duhuh, de kust. Ben benieuwd, lijkt me leuk!
Ik was er afgelopen juni met mn rugbyteam en het was echt geweldig. Het was toen wel 30 graden, dat speelde ook mee. Ben echt verliefd geworden op Gdansk / Sopot. Afgelopen november nog met vrouwlief in Gdansk geweest en toen echt vooral heerlijk gegeten, strippers bezocht en keihard gezopen. Kost amper iets. Nu dus zomervakantie aan het strand (en ik ga meedoen aan het Sopot Beach Rugby toernooi).

Vorig jaar juni op Kos en dat was ook heerlijk. Wilde ik op zich wel weer doen maar echt geschrokken van de prijzen in augustus. Oudste is nu 5 dus kunnen niet meer anders.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_159128157
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 12:40 schreef exode het volgende:
Caroro is dat niet alleen Nederland? Want we willen wel de grens over denk ik. Nu een leuke camping in Zuid Frankrijk gevonden. We twijfelen alleen over de afstand (1070 km) met een bewegelijk jochie van dan 2,5 jaar.
Nee zitten ook in duitsland, frankrijk, oostenrijk! De camping die ik eerder noemde, en campagne is ook lid van de SVR.
En de afstand die je noemde is met een vouwwagen te doen hoor! Wij rijden met de caravan en dan overnachten we wel altijd een keertje. Ook omdat we niet gejaagd op vakantie willen gaan. Wij gaan al jaren (oudste is 18, jongste 3) met kleintjes op reis met de auto, en zolang we maar op tijd stoppen om te eten en de beentjes te strekken gaat het(meestal ;) ) goed
pi_159146761
Dat sowieso Ticootje, in 2 keer...we hebben een vouwwagen achter ons hangen dus max 100 km. En mijn vrouw is nachtblind dus we kunnen niet veel 's nachts rijden.
  Moderator zaterdag 16 januari 2016 @ 13:12:18 #223
5428 crew  miss_sly
pi_159147039
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 12:58 schreef exode het volgende:
Dat sowieso Ticootje, in 2 keer...we hebben een vouwwagen achter ons hangen dus max 100 km. En mijn vrouw is nachtblind dus we kunnen niet veel 's nachts rijden.
In twee dagen van vijfhonderd kilometer goed t doen. Genoeg tijd om regelmatig te stoppen en je peuter lekker te laten rennen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_159148239
Camping Les Ramieres (Sahune) is het uiteindelijk bij ons geworden. Goed beoordeeld voor kinderen, erg leuke omgeving.
Iedereen bedankt voor het meedenken, met name laziness!
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_159148838
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 13:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

In twee dagen van vijfhonderd kilometer goed t doen. Genoeg tijd om regelmatig te stoppen en je peuter lekker te laten rennen.
Dat is waar, nu nog even in conclaaf met het KDV. Onze jongen is 'niet welkom' in de 3 weken dat wij alweer terug willen zijn van vakantie. We willen meteen als de zomervakantie begint weg, maar de vakantie volgens het KDV is pas 3 weken later. Dan gaat hij 6 weken niet en we hebben net onze opvang aangepast om juist ook tijdens schoolvakantie KDV te hebben. (mijn vrouw staat voor de klas)
pi_159151090
Een kdv met zomervakantie :?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_159152147
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:53 schreef Vanyel het volgende:
Een kdv met zomervakantie :?
Op contract waarschijnlijk. Ik heb ook een contract zonder vakanties.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159154157
Klopt Ticootje, wij hebben nu een 40 weken contract en gaan vanaf 1 maart over op 47 weken. Kerstvakantie en 3 weken in de zomervakantie is de kleine 'niet welkom'.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 21:16:28 #229
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_159157497
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 14:14 schreef -J-D- het volgende:
Camping Les Ramieres (Sahune) is het uiteindelijk bij ons geworden. Goed beoordeeld voor kinderen, erg leuke omgeving.
Iedereen bedankt voor het meedenken, met name laziness!
Graag gedaan!

Leuke omgeving die jullie gekozen hebben :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_159263296
Wij willen deze zomer ook op vakantie met de kleine, die dan ongeveer een jaar is. Maarrrr... wij hebben geen auto/rijbewijs. En willen niet kamperen.

Iemand ervaring met een citytrip-achtige vakantie met een dreumes? Wat is leuk/handig? Waar moeten we op letten bij het boeken?
pi_159263349
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:47 schreef lunapuella het volgende:
Wij willen deze zomer ook op vakantie met de kleine, die dan ongeveer een jaar is. Maarrrr... wij hebben geen auto/rijbewijs. En willen niet kamperen.

Iemand ervaring met een citytrip-achtige vakantie met een dreumes? Wat is leuk/handig? Waar moeten we op letten bij het boeken?
Wij hebben bram wel eens meegenomen naar parijs. Maar das geen aanrader.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 20 januari 2016 @ 19:59:17 #232
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159263697
Ik zou geen citytrip doen met hotel etc., maar een plek kiezen waar je kindje lekker veel kan bewegen. Dat bleek bij onze anderhalfjarige essentieel. Toen J 10 maanden was hadden wij een appartementje in een hotel, en dat kon toen alleen omdat ie nog niet mobiel was. Appartementje/ chalet/ huisje in een rustige omgeving? Ernaartoe vliegen? Of met de trein?

Wij gaan wel kamperen, in de Ardeche, kleine kindvriendelijke camping. Maar wel in een Safaritent met echte bedden enzo, en onderweg overnachten we een keer in een Franse B&B met gezinskamer (al moet ik doe nog vinden, ze reageren niet echt snel die Fransozen).
pi_159264539
Dat is een beetje mijn issue, ik krijg bij huisjes in rustige omgevingen altijd het idee dat die niet zo goed bereikbaar zijn zonder eigen vervoer. Zeker in het buitenland vind ik OV buiten de grote steden vaak nogal schraal. Of zie ik dat verkeerd? Zoek ik niet goed?

Trein en vliegtuig zijn beiden opties. Lichte voorkeur voor trein want laagdrempelig, maar het moet qua reistijd ook wel leuk blijven.

Rijbewijs en auto zitten in de planning trouwens, maar ik ga er niet vanuit dat ik die deze zomer al heb.
  Moderator woensdag 20 januari 2016 @ 20:48:45 #234
5428 crew  miss_sly
pi_159265505
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:20 schreef lunapuella het volgende:
Dat is een beetje mijn issue, ik krijg bij huisjes in rustige omgevingen altijd het idee dat die niet zo goed bereikbaar zijn zonder eigen vervoer. Zeker in het buitenland vind ik OV buiten de grote steden vaak nogal schraal. Of zie ik dat verkeerd? Zoek ik niet goed?

Trein en vliegtuig zijn beiden opties. Lichte voorkeur voor trein want laagdrempelig, maar het moet qua reistijd ook wel leuk blijven.

Rijbewijs en auto zitten in de planning trouwens, maar ik ga er niet vanuit dat ik die deze zomer al heb.
Ik denk dat dat vaak ook zo is met huisjes en zo.
Misschien is Barcelona een optie? Stedentrip met strand, goed aan te vliegen en daar geen auto nodig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 20 januari 2016 @ 20:53:27 #235
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_159265689
Wij bezoeken altijd minimaal 1 grote stad tijdens de zomervakantie en zo was O. 7 maanden toen we in Barcelona waren.
Of 5 maanden in Luzern.
Is prima te doen. Ik zou het niet afraden in ieder geval.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_159270417
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:20 schreef lunapuella het volgende:
Dat is een beetje mijn issue, ik krijg bij huisjes in rustige omgevingen altijd het idee dat die niet zo goed bereikbaar zijn zonder eigen vervoer. Zeker in het buitenland vind ik OV buiten de grote steden vaak nogal schraal. Of zie ik dat verkeerd? Zoek ik niet goed?

Trein en vliegtuig zijn beiden opties. Lichte voorkeur voor trein want laagdrempelig, maar het moet qua reistijd ook wel leuk blijven.

Rijbewijs en auto zitten in de planning trouwens, maar ik ga er niet vanuit dat ik die deze zomer al heb.
Ik ben 2 keer met kind in Londen geweest (6 en 12 maanden) end at is mij uitermate goed bevallen. Veel verschoonmogelijkheden, goed OV en in de bussen plek voor een buggy als je die mee zou nemen. Let er alleen wel op dat er maar weinig metrostations kinderwagenvriendelijk zijn. Verder natuurlijk een heerlijke stad, veel parken met speeltuinen ed.

Als je wat natuur wilt opsnuiven is Oslo een aanrader. je kunt hier met de metro de bossen in en zo lange wandelingen maken als je maar wil. Ook kun je met de metro naar meertjes om te zwemmen. Verder heb je hier musea, speeltuinen, parken, veel verschoonmogelijkheden. En élke metro/bus kun je met de buggy bereiken. Overnachten is niet heel goedkoop, maar met een beetje zoeken hoeft het niet teveel uit de hand te lopen. En de kroon staat zwak tov de euro ;)
pi_159273332
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:20 schreef lunapuella het volgende:
Dat is een beetje mijn issue, ik krijg bij huisjes in rustige omgevingen altijd het idee dat die niet zo goed bereikbaar zijn zonder eigen vervoer. Zeker in het buitenland vind ik OV buiten de grote steden vaak nogal schraal. Of zie ik dat verkeerd? Zoek ik niet goed?

Trein en vliegtuig zijn beiden opties. Lichte voorkeur voor trein want laagdrempelig, maar het moet qua reistijd ook wel leuk blijven.

Rijbewijs en auto zitten in de planning trouwens, maar ik ga er niet vanuit dat ik die deze zomer al heb.
Wij hebben ooit in een vakantiehuisje in Mahlow gezeten. Gigantische tuin om rond te rennen voor de kleine. Met de S-Bahn met 15 minuten in hartje Berlijn. Vlakbij het vliegveld Schoneveld ook.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_159273335
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 23:25 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ik ben 2 keer met kind in Londen geweest (6 en 12 maanden) end at is mij uitermate goed bevallen. Veel verschoonmogelijkheden, goed OV en in de bussen plek voor een buggy als je die mee zou nemen. Let er alleen wel op dat er maar weinig metrostations kinderwagenvriendelijk zijn. Verder natuurlijk een heerlijke stad, veel parken met speeltuinen ed.

Als je wat natuur wilt opsnuiven is Oslo een aanrader. je kunt hier met de metro de bossen in en zo lange wandelingen maken als je maar wil. Ook kun je met de metro naar meertjes om te zwemmen. Verder heb je hier musea, speeltuinen, parken, veel verschoonmogelijkheden. En élke metro/bus kun je met de buggy bereiken. Overnachten is niet heel goedkoop, maar met een beetje zoeken hoeft het niet teveel uit de hand te lopen. En de kroon staat zwak tov de euro ;)
Vooral zone 1 is lastig...

http://www.independentliving.co.uk/disabled-access-tube-map/
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_159273340
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:59 schreef mousemicky het volgende:
Ik zou geen citytrip doen met hotel etc., maar een plek kiezen waar je kindje lekker veel kan bewegen. Dat bleek bij onze anderhalfjarige essentieel. Toen J 10 maanden was hadden wij een appartementje in een hotel, en dat kon toen alleen omdat ie nog niet mobiel was. Appartementje/ chalet/ huisje in een rustige omgeving? Ernaartoe vliegen? Of met de trein?

Wij maken zo vaak een city trip met de kleine kinderen. Kwestie van genoeg parken / speeltuinen bezoeken.

Hotels zijn ook nooit een probleem geweest.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_159275780
Luna, je kunt tegen die tijd ook op de fiets met je mini. Als je dan een huisje zou hebben dat wat afgelegen is kun je alsnog wat van de omgeving verkennen :)

Hier ook geregeld steden bezocht met kind, tot nu toe zonder problemen. Zolang er maar een plek is voor z'n slaapjes, daarnaast dan dagdelen op pad :)
  donderdag 21 januari 2016 @ 10:55:22 #241
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159275997
Mja, misschien is mijn idee van een city trip dan anders dan dat van jullie. Ik wil dan musea zien, lekker uit eten, dingen doen die voor kinderen van 1 niet echt leuk zijn. En die van mij vindt t best een uurtje leuk in de draagzak, maar daarna wil ie toch weer spelen/ bewegen. En daar vind ik een hotelkamer niet altijd geschikt voor (J liep nog lang niet met 1 jaar, hij kroop nog niet eens, dus een speeltuin was niet echt een optie).

Hier dus de keus gemaakt om met de kinderen bestemmingen te kiezen waar we het allemaal leuk vinden, en een keer per jaar een citytrip te doen zonder kinderen, die dan gruwelijk verwend worden door opa en oma :P
pi_159281505
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 10:55 schreef mousemicky het volgende:
Mja, misschien is mijn idee van een city trip dan anders dan dat van jullie. Ik wil dan musea zien, lekker uit eten, dingen doen die voor kinderen van 1 niet echt leuk zijn. En die van mij vindt t best een uurtje leuk in de draagzak, maar daarna wil ie toch weer spelen/ bewegen. En daar vind ik een hotelkamer niet altijd geschikt voor (J liep nog lang niet met 1 jaar, hij kroop nog niet eens, dus een speeltuin was niet echt een optie).

Wie zegt dat je dat niet kan doen? Toen onze oudste 1,5 was hebben we een rondreis door Schotland gedaan. Sowieso slapen ze veel in de wagen waardoor je prima musea en restaurants kan bezoeken. Daarna kan een kind van 1,5 een museum ook erg leuk vinden. Die van ons heeft zich uitstekend vermaakt in de National Museum te Edinburgh bijvoorbeeld.

In hotelkamers nog nooit problemen gehad en toch al zo'n 15 verschillende bezocht met kinderen. Ligt er ook wel aan wat voor slapers het zijn. Die van ons leggen we neer en ze slapen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_159282605
Het werd al eerder genoemd maar London is echt fantastisch met een klein kindje! Net als Scandinavische steden.

Ik zou naar London treinen, en dan lekker centraal ergens overnachten, eventueel zo'n mini-appartementje dat je nog iets meer ruimte voor jullie zelf hebt?
pi_159283100
Citytrip met klein kind kan zeker, maar ik lees er in dat het de zomervakantie is en dan denk ik aan een week of langer. Ik kan me voorstellen dat je dan wellicht ook wat meer tijd rustig hangend aan de rand van een zwembad door wil brengen, of zo. Een citytrip is toch meer actief en zou ik zelf prettiger vinden voor een weekend,

Tenzij New York, dan is een week heerlijk O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_159283703
Berlijn is ook super voor een citytrip met kinderen O+
pi_159300093
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 10:55 schreef mousemicky het volgende:
Mja, misschien is mijn idee van een city trip dan anders dan dat van jullie. Ik wil dan musea zien, lekker uit eten, dingen doen die voor kinderen van 1 niet echt leuk zijn. En die van mij vindt t best een uurtje leuk in de draagzak, maar daarna wil ie toch weer spelen/ bewegen. En daar vind ik een hotelkamer niet altijd geschikt voor (J liep nog lang niet met 1 jaar, hij kroop nog niet eens, dus een speeltuin was niet echt een optie).

Hier dus de keus gemaakt om met de kinderen bestemmingen te kiezen waar we het allemaal leuk vinden, en een keer per jaar een citytrip te doen zonder kinderen, die dan gruwelijk verwend worden door opa en oma :P
Veel van die dingen kun je m.i. juist goed met kinderen doen. We zijn vorig jaar 2,5 naar Engeland geweest, waarvan 5 dagen Londen, maar ook veel andere steden bezocht. lekker in de pub hangen met je 1 jarige. Dat wordt daar dus heel normaal gevonden :D Kind keek haar ogen uit, al die mensen die tegen haar aanbabbelden :D
Kind in de draagdoek als je naar een museum gaat, uit eten gaan vond de mijne van 1 prachtig (ook toen ze 6 maanden was). Lekker eten proeven, met haar handjes dansen op de muziek. Door het park wandelen deed ze toen ook, aan 1 hand. We hebben in Oxford gepunt, zij op schoot. Ze sliep in de wagen, dus dan konden wij winkelen of naar een museum, lunchen, whatever.
Nu is ze 1,5 en vindt ze musea leuk. Natuurlijk gaat eea in een ander tempo, en kun je niet evenveel doen op een dag. Maar ik vind het niet erg om me aan te passen aan haar ritme. En een uurtje in het hotel chillen midden op de dag, kwam voor mijn moeie voeten ook fijn uit :P

Wij sliepen in een Travelodge at Charing Cross. Lekker centraal, we hadden voor een habbekrats een familyroom, waar we een bedbank kregen waar zij op sliep (matras lag op de vloer, dus ze als ze er uit zou kukelen, dan viel ze niet hard. Ontbijten in de vele cafeetjes in de stad <3. maar goed, je kind moet wel tegen drukte kunnen, en liefst in de wagen slapen. Dat doen ze niet allemaal.

Oh, ik zou morgen weer gaan, als het aan mij lag <3
Je kan ook een dagtripje doen naar het strand evt, Brighton schijnt geinig te zijn. Lekker met al die bleke Londenaren op het strand!

En wat Nielsch zegt klopt, zone 1 is lastig met de metro, maar als je een beetje meer tijd uittrekt, kom je met de bus ook overal.
pi_159300309
Oh, wij gaan in de zomervakantie meestal ook maar een weekje. En slapen in de wagen doet onze kleine graag. De UK kennen we goed, dat is wel een goede veilige optie dan. :) Londen ben ik alleen in 2014 nog geweest, dus zou dan eerder voor Edinburgh ofzo kiezen... Heb je ook geen lastige metro's. ;) Bedankt voor de tips en ervaringen, we gaan nog even nadenken.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 11:58:39 #248
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159302436
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 14:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wie zegt dat je dat niet kan doen? Toen onze oudste 1,5 was hebben we een rondreis door Schotland gedaan. Sowieso slapen ze veel in de wagen waardoor je prima musea en restaurants kan bezoeken. Daarna kan een kind van 1,5 een museum ook erg leuk vinden. Die van ons heeft zich uitstekend vermaakt in de National Museum te Edinburgh bijvoorbeeld.

In hotelkamers nog nooit problemen gehad en toch al zo'n 15 verschillende bezocht met kinderen. Ligt er ook wel aan wat voor slapers het zijn. Die van ons leggen we neer en ze slapen.
Ik denk dat onze kinderen heel anders zijn...

J sliep niet in de wagen. Restaurants gingen een half uur goed, daarna krijsen, weg willen etc (= niet leuk voor andere gasten, ik irriteer me daar ook dood aan als kinderen van anderen dat doen als ik rustig wil eten). Hij kon ook niet tegen drukte, raakte helemaal van slag. Slapen in een hotelkamer? No way. Toen ie anderhalf was in een hotel in Duitsland letterlijk de halve nacht met 'm gewandeld in de draagzak, want hij krijste het hele hotel wakker.

Geloof me, een citytrip met onze zoon was NIET leuk geweest. En zeker niet ontspannend voor mij of vriend.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 12:08:24 #249
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_159302584
Maar dat JIJ het niet zou doen is geen reden om het meteen af te raden natuurlijk hè ;)

Er wordt vrij duidelijk aangegeven wat voor 'voorwaarden' er zijn om het leuk te hebben.
Dan moet iemand zelf maar inschatten of haar kind er geschikt voor is.

Maar mensen zien snel allerlei beren voor reizen met kleintjes terwijl er heel veel mogelijk is.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 22 januari 2016 @ 12:16:50 #250
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159302753
Ja, maar wij dachten dus dat het wel zou kunnen... Het bleek heel anders uit te pakken :(

En het is toch niet verkeerd om tussen alle jubelverhalen/ ja dat kan best/ is leuk etc. ervaringen ook eens een negatieve ervaring te horen? Soms valt t gewoon tegen, en heb je beperkingen met een kind.
pi_159302823
Misschien nog een idee als je veel de metro in moet met kleintjes neem ipv ren buggy een goede ergonomische baby/peuter drager (zijn ook evt bij bepaalde bedrijven te huur vaak kun je dan een tula of rose and rebellion etc huren)
Gebruik je hem niet neemt hij bijna geen ruimte in, kindje zit er lekker in.
Vooral in grote steden gebruik ik zo min mogelijk een buggy omdat je dan makkelijker in het openbaar vervoer zit

Bij ons gaan stedentrips prima met de kinderen, als je maar wel ook ze op stukken zelf laat lopen/spelen. Je past je iets aan in ds dingen en snelheid dat je normaal de dingen doet
  vrijdag 22 januari 2016 @ 12:58:20 #252
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_159303474
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 12:16 schreef mousemicky het volgende:
Ja, maar wij dachten dus dat het wel zou kunnen... Het bleek heel anders uit te pakken :(

En het is toch niet verkeerd om tussen alle jubelverhalen/ ja dat kan best/ is leuk etc. ervaringen ook eens een negatieve ervaring te horen? Soms valt t gewoon tegen, en heb je beperkingen met een kind.
Zeker niet maar vond het een beetje een welles nietes discussie worden.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator vrijdag 22 januari 2016 @ 13:01:17 #253
45833 crew  Fogel
pi_159303544
Punt is wel dat als je het nooit probeert dat je dan nooit weet of het voor je eigen gezin een optie is.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_159303721
Je kent je eigen kinderen het beste. Bovendien moeten kinderen ook gewoon leren hoe ze zich horen te gedragen in restaurants. Maar als je thuis al moeite hebt met je kinderen aan tafel houden of het is normal dat ze rondrennen als je zelf nog aan het eten bent, dan lijkt het me niet geschikt dat je met je kinderen in een restaurant gaat zitten, tenzij macdonalds.

Je weet ook of je kind het wel of niet fijn vind om uren in een buggy te zitten.

Onze 3 wijsneuzen kunnen zich prima gedragen, maar een citytrip blijf ik meer iets voor zn 2 vinden. Ik wil graag wat dingen zien dan, dingen die saai zijn voor kinderen. Of stukken lopen, winkels in en uit. Allemaal dingen waar ik ze niet blij mee zou maken. Om een paar uur bij een speeltuin te gaan zitten met ze daar ga ik niet voor naar een stad in het buitenland. Dat vind ik zonde van mijn trip.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 13:15:10 #255
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159303866
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:08 schreef Ticootje het volgende:
Onze 3 wijsneuzen kunnen zich prima gedragen, maar een citytrip blijf ik meer iets voor zn 2 vinden. Ik wil graag wat dingen zien dan, dingen die saai zijn voor kinderen. Of stukken lopen, winkels in en uit. Allemaal dingen waar ik ze niet blij mee zou maken. Om een paar uur bij een speeltuin te gaan zitten met ze daar ga ik niet voor naar een stad in het buitenland. Dat vind ik zonde van mijn trip.
Dit dus ook :Y

En J kan thuis prima aan tafel zitten hoor, rondrennen mag ie niet van ons. En een pannenkoekenrestaurant of iets anders kindvriendelijks gaat tegenwoordig ook heel goed. Maar hij is nu 3, geen anderhalf meer ;). En we zoeken dus vaak wel iets waar speelmogelijkheid is, want ik maak t mezelf ook graag makkelijk :P
pi_159304043
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:08 schreef Ticootje het volgende:
Je kent je eigen kinderen het beste. Bovendien moeten kinderen ook gewoon leren hoe ze zich horen te gedragen in restaurants. Maar als je thuis al moeite hebt met je kinderen aan tafel houden of het is normal dat ze rondrennen als je zelf nog aan het eten bent, dan lijkt het me niet geschikt dat je met je kinderen in een restaurant gaat zitten, tenzij macdonalds.

Je weet ook of je kind het wel of niet fijn vind om uren in een buggy te zitten.

Onze 3 wijsneuzen kunnen zich prima gedragen, maar een citytrip blijf ik meer iets voor zn 2 vinden. Ik wil graag wat dingen zien dan, dingen die saai zijn voor kinderen. Of stukken lopen, winkels in en uit. Allemaal dingen waar ik ze niet blij mee zou maken. Om een paar uur bij een speeltuin te gaan zitten met ze daar ga ik niet voor naar een stad in het buitenland. Dat vind ik zonde van mijn trip.
Ik had een heel verhaal getikt, maar precies dit.

Dagje (of twee) een stad bezoeken is prima, maar met kleine kinderen ga ik niet zo snel meer een echte citytrip meer doen zoals ik voorheen deed. Net zo goed als ik tegenwoordig ook liever een appartement/huis boek waar ik zelf kan koken op een tijd die mij schikt ipv een hotel of hostel, en ik ook niet meer elke paar dagen verder wil trekken.

Ik ben zelf ook met vakantie dus ik wil graag iets wat leuk en fijn is voor ons allevier en geen concessie waar iedereen maar half blij mee is.
pi_159304101
Punt is, als we met het gezin weggaan dat we vooral dingen inplannen die leuk voor het hele gezin zijn.
Ik vind het daarom ook heerlijk om af en toe eens dingen te doen die ik leuk vind zonder kinderen. Ik ben zo blij dat we uit het hele kleine grut zijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator vrijdag 22 januari 2016 @ 13:30:48 #258
5428 crew  miss_sly
pi_159304193
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:27 schreef Ticootje het volgende:
Punt is, als we met het gezin weggaan dat we vooral dingen inplannen die leuk voor het hele gezin zijn.
Ik vind het daarom ook heerlijk om af en toe eens dingen te doen die ik leuk vind zonder kinderen. Ik ben zo blij dat we uit het hele kleine grut zijn.
Ja, dat laatste!
Wij hebben er natuurlijk maar één, maar wat een verschil maakt dat dat ze inmiddels 6,5 is! Geeft toch echt meer mogelijkheden en vrijheden weer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_159307466
Wij zijn 1 dagje in Venetië geweest toen Tess 11 mnd was. Dat was geen doen.
Toen we naar Parijs gingen was ze ruim 2. Dat was beter te doen. Toen kon ze ook zelf lekker lopen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_159308149
Zoals hier al gezegd is; In Scandinavische steden is heel veel ingericht op het meenemen van kinderen. OV, restaurants, musea, verschonen, overnachtingen...allemaal prima te doen met kinderen. Je kan zelfs overwegen een camping te zoeken met ingerichte huisjes.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_159308942
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:24 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik had een heel verhaal getikt, maar precies dit.

Dagje (of twee) een stad bezoeken is prima, maar met kleine kinderen ga ik niet zo snel meer een echte citytrip meer doen zoals ik voorheen deed. Net zo goed als ik tegenwoordig ook liever een appartement/huis boek waar ik zelf kan koken op een tijd die mij schikt ipv een hotel of hostel, en ik ook niet meer elke paar dagen verder wil trekken.

Ik ben zelf ook met vakantie dus ik wil graag iets wat leuk en fijn is voor ons allevier en geen concessie waar iedereen maar half blij mee is.
tsja, ik moet er dan weer niet aan denken om zelf te koken tijdens mijn vakantie...

boodschappen doen, koken, afruimen, afwassen... klinkt allemaal erg veel als werk en thuis...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_159308970
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:27 schreef Ticootje het volgende:
Punt is, als we met het gezin weggaan dat we vooral dingen inplannen die leuk voor het hele gezin zijn.
Ik vind het daarom ook heerlijk om af en toe eens dingen te doen die ik leuk vind zonder kinderen. Ik ben zo blij dat we uit het hele kleine grut zijn.
Neemt niet weg dat je natuurlijk prima een citytrip kan doen met je kinderen en ook nog een zonder kinderen... dat laatste natuurlijk vooral om uit te gaan en te zuipen...

Er is in steden juist van alles te doen voor kinderen. Neem nu Londen; er is geen kind die het niet geweldig zal vinden om boven in zo'n rode bus te zitten of hoog boven de Thames over de Tower Bridge te lopen. Het gratis observatiedeck van 20 Fenchurch Street (de Sky Garden) bezoeken is leuk voor jong én oud. British Museum heeft allerlei gave dingen die kinderen ook leuk vinden om te zien, net als the Natural History Museum. De lichtjes van de reclames op Piccadilly Circus hebben ook een magische uitwerking op kinderen, net als de nabij gelegen Hamley's Toy Store. En natuurlijk de Tower of London, met "echte" ridders en kastelen; zelf vond ik dit als 6 jarige ook geweldig.

Maar inderdaad, Londen is ook geweldig zonder kinderen. Pubs, concerten, heerlijke restaurants...

[ Bericht 32% gewijzigd door Nielsch op 22-01-2016 17:08:24 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_159309273
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 16:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]

tsja, ik moet er dan weer niet aan denken om zelf te koken tijdens mijn vakantie...

boodschappen doen, koken, afruimen, afwassen... klinkt allemaal erg veel als werk en thuis...
Sowieso altijd iets met een vaatwasser :D En dat ik kan koken wil niet zeggen dat we dat altijd doen, maar ik vind het juist heel leuk om naar (super)markten te gaan in het buitenland en lekkere dingen te kopen.

Plus, mijn kinderen zijn 3 en 4 maanden, dan wil ik niet hoeven wachten tot 19-1930 om te kunnen bestellen. Uit eten gaan met zn allen vind ik gezellig maar niet zo ontspannend met hen erbij. We doen het wel hoor, maar elke avond zou ik zeker niet willen. De driejarige is nog niet echt een fijnproever :+
pi_159309315
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 17:13 schreef Mineola het volgende:

[..]

Sowieso altijd iets met een vaatwasser :D En dat ik kan koken wil niet zeggen dat we dat altijd doen, maar ik vind het juist heel leuk om naar (super)markten te gaan in het buitenland en lekkere dingen te kopen.

Plus, mijn kinderen zijn 3 en 4 maanden, dan wil ik niet hoeven wachten tot 19-1930 om te kunnen bestellen. Uit eten gaan met zn allen vind ik gezellig maar niet zo ontspannend met hen erbij. We doen het wel hoor, maar elke avond zou ik zeker niet willen. De driejarige is nog niet echt een fijnproever :+
Dat late eten in het buitenland.. Ja. Herkenbaar.
Make my day!
pi_159352032
Wij zijn afgelopen zomer met onze M van toen 1 jaar naar Zuid-Frankrijk gereden. 10 dagen in een huisje op een camping gestaan. Prima beslissing die we toen genomen hebben is dat we ons een wat luxere accomodatie dan normaal hebben veroorloofd.
Waar je af en toe wat baalt van de beperkingen die zo'n kleine sinds met zich meebrengt, daar compenseren de extra faciliteiten dat weer lekker. Gaf wel een prima gevoel. En qua geld viel het wel mee, doordat we bijv veel minder vaak uit eten gingen.

Komende zomer willen we graag naar Italië. In het noorden, zodat het in een dag te rijden is.
Iemand tips voor een dan bijna tweejarige?
pi_159355136
Wij hebben vorig jaar een paar dagen voor we op vakantie wilde gaan gekeken waar het mooi weer was en via vacansoleil gezocht op geannuleerde vakanties. We zijn toen in Frankrijk (drôme, camping Le soleil fruité) terecht gekomen. Ik was nog nooit in Frankrijk geweest maar ik was opslag verliefd O+
Wat ik ideaal vond aan onze stacaravan was de airco, 2 slaapkamers, de privacy en de veranda was afgezet zodat onze kleine boef er niet vandoor kon maar wel lekker buiten kon spelen.
Elke avond kwam het animatie team voorbij met een wagentje met muziek en konden de kinderen mee voor een activiteit.
Het is niet een hele grote camping maar wel heel mooi en we hebben ook even gespiekt bij de douche ruimtes enz en dat was echt super schoon en mooi.
Ook het zwembad was heel schoon en er was zelfs een overdekt stuk zwembad waar het water ook wat warmer was. Deze camping was vorige week ook op tv op rtl4 geloof ik.
Ik zou er zo weer naar toe willen O+

Dit jaar gaan we misschien eind april op vakantie. Iemand tips voor een zon vakantie eind april met 2 volwassenen en een kindje van 2. Vliegtuig of auto maakt niet zoveel uit.
pi_159364536
Stedentrip lijkt mij verschrikkelijk met onze 2 jarige. Een dag naar de stad eindigt vaak al in drama :D

Vorig jaar zijn we met het vliegtuig naar zuid Frankrijk gegaan, dat was twee uurtjes vliegen en ging heel goed. We hadden een heerlijk luxe stacaravan op een mega camping (Le serignan plage) dat laatste beviel ons iets minder. Dit jaar gaan we voor het eerst weer met auto naar Frankrijk, naar camping Le Clou in de Dordogne. Auto rijden is hier nog steeds geen hobby bij de dame dus vaak stoppen, uit laten razen en in twee dagen rijden. Ik laat in juli wel horen of we dat nog eens doen :+
E.
pi_159368451
Stedentrips gaan hier prima. Vorig jaar zijn we naar Londen geweest (jongste bijna 2). Oke misschien was het laatste weekend voor kerst niet de beste keus :P maar alsnog ging het prima.

Wij combineren vakanties altijd met spelen en cultuur. Kinderen vragen er ook om.
In de zomer gaan we naar Rome <3
pi_159373435
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:13 schreef .Sparkling. het volgende:
Stedentrip lijkt mij verschrikkelijk met onze 2 jarige. Een dag naar de stad eindigt vaak al in drama :D

Vorig jaar zijn we met het vliegtuig naar zuid Frankrijk gegaan, dat was twee uurtjes vliegen en ging heel goed. We hadden een heerlijk luxe stacaravan op een mega camping (Le serignan plage) dat laatste beviel ons iets minder. Dit jaar gaan we voor het eerst weer met auto naar Frankrijk, naar camping Le Clou in de Dordogne. Auto rijden is hier nog steeds geen hobby bij de dame dus vaak stoppen, uit laten razen en in twee dagen rijden. Ik laat in juli wel horen of we dat nog eens doen :+
Die huisjes in de duinen aan het strand bij LSP waren wel echt heel mooi. Onze oudste vond de kids club ook leuk daar. We waren er in juni 2014 dus toen was het niet heel druk. Helaas ook geen heel lekker weer.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 25 januari 2016 @ 08:40:17 #270
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_159374089
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:13 schreef .Sparkling. het volgende:
Stedentrip lijkt mij verschrikkelijk met onze 2 jarige. Een dag naar de stad eindigt vaak al in drama :D

Vorig jaar zijn we met het vliegtuig naar zuid Frankrijk gegaan, dat was twee uurtjes vliegen en ging heel goed. We hadden een heerlijk luxe stacaravan op een mega camping (Le serignan plage) dat laatste beviel ons iets minder. Dit jaar gaan we voor het eerst weer met auto naar Frankrijk, naar camping Le Clou in de Dordogne. Auto rijden is hier nog steeds geen hobby bij de dame dus vaak stoppen, uit laten razen en in twee dagen rijden. Ik laat in juli wel horen of we dat nog eens doen :+
Wat beviel er minder? De camping? Succes met de autorit!

Wij hebben Spanje plannen dit jaar (Costa Brava hoor, dus niet heel zuidelijk, maar toch). Nu maar hopen dat ons oude autootje die reis ook weer doorstaat.

[ Bericht 6% gewijzigd door trui op 25-01-2016 10:34:08 ]
in de haak.
pi_159378102
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 05:25 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Die huisjes in de duinen aan het strand bij LSP waren wel echt heel mooi. Onze oudste vond de kids club ook leuk daar. We waren er in juni 2014 dus toen was het niet heel druk. Helaas ook geen heel lekker weer.
Klopt, we hadden een huisje direct aan zee. Dat was wel heerlijk, de camping was ook heel mooi. Het lag allemaal niet aan de camping of huisjes maar wij zijn toch meer voor wat kleinere en minder massale campings zijn we achtergekomen vorig jaar. Ik sluit overigens niet uit dat we later alsnog eens terug gaan als Eva iets ouder is en met activiteiten mee kan doen, dat is wel heel leuk voor haar denk ik.
E.
pi_159378187
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 08:40 schreef trui het volgende:

[..]

Wat beviel er minder? De camping? Succes met de autorit!

Wij hebben Spanje plannen dit jaar (Costa Brava hoor, dus niet heel zuidelijk, maar toch). Nu maar hopen dat ons oude autootje die reis ook weer doorstaat.
Het massale van de camping inderdaad. We zaten dicht aan zee maar dat betekende in ons geval ook heel dichtbij het animatieplein, wat een herrie! Iedere avond bonkte het flink in onze caravan. Onze toen net 2 jarige dochter kon er niet van slapen.
De omgeving vond ik ook een beetje saai, er waren genoeg mooie dingen te zien maar daarvoor zat je wel een hele tijd in de auto. Als je je een hele week kan vermaken op een camping is het wel top, wij gaan liever ook de omgeving in en restaurantjes in de buurt zoeken.
E.
pi_159401939
Ikke84: La Granja de Antonia in Andalusie, wij zijn daar vorig jaar in februari geweest. Was heerlijk!

We hebben de zomervakantie geboekt, we gaan met onze klapkar naar http://www.lesescaliers.com/home in Frankrijk. Het klinkt heerlijk, kleinschalig, kindvriendelijk, table d'hotes etc. Wel zien we wat op tegen 1070 kilometer rijden. Mijn vrouw is nachtblind dus 's nachts rijden is niet zo handig.

De meivakantie gaan we waar de zon ons brengt met de klapkar 8-) B-)
  dinsdag 26 januari 2016 @ 10:40:26 #274
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159402483
Wij willen in september naar Portugal met onze zoon van dan 15 maanden oud. We zoeken een appartement met zwembad, en bij voorkeur aan de kust, maar we willen niet in een toeristisch gebied zitten. Of in elk geval daar niet midden in. Eigenlijk zoeken we iets als Eliza was here, maar ik vind dat erg prijzig. Wij zijn backpacken gewend dus een kant- en klare vakantie hoeft ook niet van mij. Maar ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen. Ik heb wel gekeken op Airbnb maar ik kan daar lastig filteren op mijn wensen. Iemand suggesties?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Moderator dinsdag 26 januari 2016 @ 10:54:28 #275
45833 crew  Fogel
pi_159402831
Op homeaway kan je filteren op plekken met een zwembad.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_159402853
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:40 schreef Mariposas het volgende:
Wij willen in september naar Portugal met onze zoon van dan 15 maanden oud. We zoeken een appartement met zwembad, en bij voorkeur aan de kust, maar we willen niet in een toeristisch gebied zitten. Of in elk geval daar niet midden in. Eigenlijk zoeken we iets als Eliza was here, maar ik vind dat erg prijzig. Wij zijn backpacken gewend dus een kant- en klare vakantie hoeft ook niet van mij. Maar ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen. Ik heb wel gekeken op Airbnb maar ik kan daar lastig filteren op mijn wensen. Iemand suggesties?
homeaway dus.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159402866
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:40 schreef Mariposas het volgende:
Wij willen in september naar Portugal met onze zoon van dan 15 maanden oud. We zoeken een appartement met zwembad, en bij voorkeur aan de kust, maar we willen niet in een toeristisch gebied zitten. Of in elk geval daar niet midden in. Eigenlijk zoeken we iets als Eliza was here, maar ik vind dat erg prijzig. Wij zijn backpacken gewend dus een kant- en klare vakantie hoeft ook niet van mij. Maar ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen. Ik heb wel gekeken op Airbnb maar ik kan daar lastig filteren op mijn wensen. Iemand suggesties?
Ja :D Ik ga vandaag even in mijn mailbox zoeken en dan pm ik je alle links!
pi_159404328
Mariposas: als je bij Eliza iets vindt, kan je ook verder kijken op internet of je het niet zelf rechtstreeks kan boeken. Boek je zelf een vlucht en een auto erbij. Zal niet met alles lukken, sommige accomodaties zijn exclusief voor Eliza maar niet allemaal.
pi_159635780
Deze ga ik even volgen. Wij willen in de zomer gaan kamperen met onze dochter die dan net wel/net niet een jaar is. Het liefst gaan we naar een kleinere camping, zonder allerlei animatiegedoe (hoewel er ook hele leuke campings met animatie zijn, waarbij de animatie niet over de hele camping schalt). Ik denk dat het Oostenrijk, Italië of Frankrijk gaat worden.

Nog tips voor spullen die je dan mee moet nemen? Zo'n slaaptentje, is dat echt een aanrader?
  woensdag 3 februari 2016 @ 22:30:41 #281
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159636947
Ik was afgelopen zomer echt eindeloos tevreden over de Airbnb huisjes die we hadden geboekt in Portugal! We hoefden zelf geen babybedje of kinderstoel mee te slepen en t kind kon toch gewoon lekker slapen en aan tafel zitten. En wat locatie betreft: gewoon een huisje waar je zelf je eigen kostje kan koken, desnoods een dagje lekker thuis kan blijven en in ons geval hartstikke dicht bij trein en strand!

Dit jaar gaan we misschien hier in t land naar zee. Heb nog geen zin om met een peuter en een baby een eind in de auto te zitten, en mogelijk heeft mijn vriend niet 2 aaneengesloten weken. Maar ook hier is er genoeg te krijgen *O*
pi_159643175
Isabella: wij hebben zo'n Deryan tentje voor in onze vouwwagen. Die dingen ademen amper. Wij zaten in Zeeland afgelopen zomer dus echt warm was het niet. In zomerhitte zou ik hem niet gebruiken.
Welk kampeermiddel hebben jullie?

misschien is de camping waar wij heengaan ook wat voor jullie? (Zie boven)
pi_159644138
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 22:03 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Deze ga ik even volgen. Wij willen in de zomer gaan kamperen met onze dochter die dan net wel/net niet een jaar is. Het liefst gaan we naar een kleinere camping, zonder allerlei animatiegedoe (hoewel er ook hele leuke campings met animatie zijn, waarbij de animatie niet over de hele camping schalt). Ik denk dat het Oostenrijk, Italië of Frankrijk gaat worden.

Nog tips voor spullen die je dan mee moet nemen? Zo'n slaaptentje, is dat echt een aanrader?
Tja, ligt ook aan je kind. Onze dochter sliep nooit heel goed, en op vakantie al helemaal niet. Dus toen ze zo jong was, gingen we iedere middag rond slaaptijd boodschappen doen en reden dan wat langer door, zodat ze in de auto een dutje kon doen.
Als je een caravan of tent huurt, kun je vaak een campingbedje bij huren, evenals een kinderstoel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_159644338
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 08:34 schreef exode het volgende:
Isabella: wij hebben zo'n Deryan tentje voor in onze vouwwagen. Die dingen ademen amper. Wij zaten in Zeeland afgelopen zomer dus echt warm was het niet. In zomerhitte zou ik hem niet gebruiken.
Welk kampeermiddel hebben jullie?

misschien is de camping waar wij heengaan ook wat voor jullie? (Zie boven)
Ik zal vanavond even kijken!

Wij hebben een tent, daar is wel ruimte voor een campingbedje. Dat niet ademende materiaal klinkt niet zo fijn.
We hebben op dit moment een goede slaper, maar dat kan over een half jaar heel anders zijn natuurlijk.
pi_159644907
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 22:03 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Nog tips voor spullen die je dan mee moet nemen? Zo'n slaaptentje, is dat echt een aanrader?
Als je zo'n tentje koopt, oefen dan wel van tevoren. Mijn nichtje, die toen 9 maanden was, sliep normaal heel goed maar in zo'n tentje niet. Na twee dagen veel gedoe en weinig slaap is er toen alsnog een campingbedje gekocht.
pi_159647117
Bij ons beviel het tentje heel goed!. Wij kampeerden en ik lag op zo'n dunne self inflatable en het tentje stond open tegen mijn matje aan (soort co-sleeper dus eigenlijk). Lagen we gezellig op dezelfde hoogte en kon hij niet de hele tent doorrollen. Hij sliep er prima in (nou ja, niet slechter dan thuis in zijn ledikantje iig).
Peuter kon er niet in slapen. Die vind dat veel te leuk en wordt daar zo hyperdepiep van dat slapen echt geen optie is. Die sliep in een campingbedje. (Voor meer is in onze tent ook geen plek als er 2 campingbedjes in moeten kan ik er zelf niet meer bij, dus ben benieuwd hoe het dit jaar gaat...)
  donderdag 4 februari 2016 @ 14:44:15 #287
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_159651501
Wij hebben een deryan tentje wel met 30 graden gebruikt in Frankrijk. Ademt prima. Er zit gaas in :7
Ik raad hem iedereen altijd aan want goede ervaringen mee.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_159651613
Wij hebben hem ook gehad. (tentje dan) zowel baby als peuterversie. Ik vond het vooral erg fijn bij erg hitte zodat ze in de schaduw buiten konden slapen overdag en gebruikte hem ook als campingbedje als we ergens heen gingen. Nu airco in de camper dus is het daar koeler.
pi_159651783
Ik vond het tentje totaal geen toegevoegde waarde hebben.

Ik zette of het campingbedje buiten of op een kleedje op het strand onder de parasol.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 4 februari 2016 @ 14:56:29 #290
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_159651887
Een campingbedje neemt veel meer ruimte in.
Wij hadden geen bedje, enkel dit tentje. Bij bezoek aan vrienden zetten we ook het tentje op.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_159655243
Laziness, echt? Wij hadden al een zwaar bezweet mannetje bij 25 graden in de vouwwagen. Het doek is synthetisch. Hebben wij gewoon een snel verhit jochie? Mijn schoonzus en zwager hebben ook een tentje maar van een ander merk die is geheel katoen en ook volledig gaas als je wilt zeg maar. Vast te koop in de betere campeerwinkels.

Onze zoon gaat komende vakanties of in het campingbed in de gastencabine of in het grote 2persoonsbed afgebakend of zoiets.
pi_159656517
Ik vond het toen J.olie nog ienie mini was ook fijn om de ikea kinderstoel bij ons te hebben. Met blad want daar kun je water opgieten zodat ze even lekker kunnen spetteren! Maar wij gaan met de caravan dus dan kun je sowieso meer meeslepen.
pi_159660930
Ik lees wat wisselende dingen over zo'n tentje. Een positieve review van een Nomad-tentje, daar is ook een katoenen variant van, maar ook dit: https://www.ncj.nl/progra(...)rbedje?wiegedoodnl=1
Nog even in verdiepen maar..
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 6 februari 2016 @ 08:36:00 #294
186611 Haags
pi_159696978
Ik ga in juni naar Menorca. Mijn dochter is dan bijna 1 jaar. Wilden niet te ver vliegen de eerste keer. Iemand tips?
Zonder wrijving geen glans
  Moderator zaterdag 6 februari 2016 @ 09:00:01 #295
5428 crew  miss_sly
pi_159697105
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 08:36 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik ga in juni naar Menorca. Mijn dochter is dan bijna 1 jaar. Wilden niet te ver vliegen de eerste keer. Iemand tips?
Voor Menorca, het vliegen, vakantie met een eenjarige an sich?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 6 februari 2016 @ 09:12:27 #296
186611 Haags
pi_159697199
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Voor Menorca, het vliegen, vakantie met een eenjarige an sich?
yep het totaalpakket.
Zonder wrijving geen glans
  Moderator zaterdag 6 februari 2016 @ 09:18:57 #297
5428 crew  miss_sly
pi_159697259
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

yep het totaalpakket.
Haha, ok :)

Over Menorca weet ik niets, maar vliegen met een klein kind hoeft niet zo'n gedoe te zijn. Hoe lang is de vlucht?

Ik merkte dat het vooral zijn uitwerking had dat wij relaxt het vliegtuig ingingen. Niet met de angst dat ze het niet leuk zou vinden en de hele weg zou huilen of zo. Verder soms even bij mij op schoot, soms bij haar papa. Kleine dingetjes meenemen (eventueel nog als cadeautje, dat leidt ook leuk af), een knuffeltje, boekje. Wat lekkers. Op een korte vlucht ben je er dan al bijna :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 6 februari 2016 @ 09:21:52 #298
186611 Haags
pi_159697279
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Haha, ok :)

Over Menorca weet ik niets, maar vliegen met een klein kind hoeft niet zo'n gedoe te zijn. Hoe lang is de vlucht?

Ik merkte dat het vooral zijn uitwerking had dat wij relaxt het vliegtuig ingingen. Niet met de angst dat ze het niet leuk zou vinden en de hele weg zou huilen of zo. Verder soms even bij mij op schoot, soms bij haar papa. Kleine dingetjes meenemen (eventueel nog als cadeautje, dat leidt ook leuk af), een knuffeltje, boekje. Wat lekkers. Op een korte vlucht ben je er dan al bijna :)
De vlucht is twee uur en een kwartier. Dus dat valt reuze mee.

Zaten zelf te denken aan een ipad meenemen ter afleiding en inderdaad wat je zegt een knuffeltje en wat andere speeltjes.

Dank voor je reactie. :)
Zonder wrijving geen glans
  Moderator zaterdag 6 februari 2016 @ 09:28:21 #299
5428 crew  miss_sly
pi_159697334
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

De vlucht is twee uur en een kwartier. Dus dat valt reuze mee.

Zaten zelf te denken aan een ipad meenemen ter afleiding en inderdaad wat je zegt een knuffeltje en wat andere speeltjes.

Dank voor je reactie. :)
Als ze wel eens filmpjes kijkt, kan de iPad een fijne afleiding zijn.
En ik weet niet of ze nog borstvoeding krijgt, of flesjes. In het eerste geval: aanleggen zodra de daling ingezet wordt, en anders proberen een flesje klaar te hebben tegen die tijd. Bij een daling kunnen de oortjes pijn gaan doen, en drinken kan dat minder pijnlijk maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 6 februari 2016 @ 09:37:21 #300
186611 Haags
pi_159697440
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als ze wel eens filmpjes kijkt, kan de iPad een fijne afleiding zijn.
En ik weet niet of ze nog borstvoeding krijgt, of flesjes. In het eerste geval: aanleggen zodra de daling ingezet wordt, en anders proberen een flesje klaar te hebben tegen die tijd. Bij een daling kunnen de oortjes pijn gaan doen, en drinken kan dat minder pijnlijk maken.
Nee geen borstvoeding meer. Ah dat is wel een goede tip. ^O^
Zonder wrijving geen glans
pi_159697510
Lapo
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')