Leuk!quote:Op maandag 8 juni 2015 19:10 schreef Burdie het volgende:
Ja al vier jaar intussen. Ik wilde graag vanuit huis gaan werken en dit leek me ideaal. Ik zag een gat in de markt en sprong er in .
Heb je zelf een leuk idee?
Je moet toch connected blijven he?quote:
Ik heb sinds 2006 twee webshops, begonnen om artikelen aan particulieren te verkopen die vaak niet door de week naar mijn bedrijf konden komen (en op zaterdag weiger ik te werken).quote:Op maandag 8 juni 2015 19:26 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Leuk!
Een webshop lijkt mij gaaf, maar heb helaas nog geen idee. Ik zit al enige tijd na te denken, zonder resultaat.
Naar een idee ben ik dus nog op zoek naar. Hoe zag jij een gat in de markt, in de zin van: hoe kwam je erachter dat het een gat in de markt was? Is het een geheel nieuw product of een bestaande maar uit een ander land of iets dergelijks?
quote:Op maandag 8 juni 2015 19:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Je moet toch connected blijven he?
Ik had een game-internetwinkel in 2013 zelf gebouwd. Dropship. Ook affiliate. Kwam op het idee omdat ik zelf een gamer ben.quote:Op maandag 8 juni 2015 19:07 schreef Sucuk het volgende:
Zijn er hier fokkers die hun eigen internetwinkel hebben?
Hoe en wanneer zijn jullie op het idee gekomen?
Welke problemen ben je tegengekomen, en aan welke onderdelen heb je veel aandacht besteedt?
Welke (voorraad)methode gebruiken jullie? Dropships? Eigen voorraad/inkoop? Affiliate marketing?
Hoezo kun je niet voorstellen dat dropshipping nog werkt? Het heeft ooit gewerkt, dus het hoeft toch niet te betekenen dat het een uitgestorven methode is?quote:Op maandag 8 juni 2015 20:25 schreef mrPanerai het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat dropshopping nog werkt, wie koopt er nou zelf niet in china in wanneer je bereid bent om 3 weken te wachten.
Hoe zat het met je kosten? Had je winst, zo ja in welke mate?quote:Op maandag 8 juni 2015 20:16 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Ik had een game-internetwinkel in 2013 zelf gebouwd. Dropship. Ook affiliate. Kwam op het idee omdat ik zelf een gamer ben.
Problemen: je hebt ongelooflijk veel werk om elke maand nieuwe producten in de winkel te verwerken. Ik had duizenden aan producten/artikelen (van xbox tot gadgets) en daar komen meestal nog honderden elke maand bij. Vaak moet je ook je eigen omschrijvingen erbij bedenken. Wegens tijdgebrek heb ik het begin dit jaar verkocht.
Onderhoud van de winkel -soms gaat er iets mis- kost ook enorm veel tijd.
Er zijn tegenwoordig ook genoeg nederlandse dropship leveranciers...quote:Op maandag 8 juni 2015 20:25 schreef mrPanerai het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat dropshopping nog werkt, wie koopt er nou zelf niet in china in wanneer je bereid bent om 3 weken te wachten.
Ik werk in de distributiesector, waar webshops een steeds groter deel van het volume vertegenwoordigen, na de prijs is leversnelheid dat waar ze zich in onderscheiden.quote:Op maandag 8 juni 2015 20:30 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Hoezo kun je niet voorstellen dat dropshipping nog werkt? Het heeft ooit gewerkt, dus het hoeft toch niet te betekenen dat het een uitgestorven methode is?
Ik had nauwelijks kosten. Want ik heb het zelf gemaakt en onderhield het ook zelf. Alleen jaarlijks domeinnaam en maandelijkse hosting. Van de winst kon je niet ervan leven. Was wel een aardigheidje.quote:Op maandag 8 juni 2015 20:33 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Hoe zat het met je kosten? Had je winst, zo ja in welke mate?
Als er überhaupt klanten waren, waarin differentieerde jij je ten opzichte van andere online webshops zoals bol.com, g2a.com etc.. ?
Het klinkt wat onbeleefd, maar zou je een schatting kunnen maken van de maandelijkse winst die je had, zo ongeveer?quote:Op maandag 8 juni 2015 22:02 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Ik had nauwelijks kosten. Want ik heb het zelf gemaakt en onderhield het ook zelf. Alleen jaarlijks domeinnaam en maandelijkse hosting. Van de winst kon je niet ervan leven. Was wel een aardigheidje.
Mijn klanten waren merendeels gamers zelf. Af en toe bellen ouders met vragen voor cadeautjes..
De eerste maanden was er geen winst. Juist verlies. Want hoewel ik de spullen tegen inkoopprijs kreeg, moest ik wel BTW betalen. Maar zolang je geen winst maakt geeft de belasting het terug.quote:Op maandag 8 juni 2015 22:37 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Het klinkt wat onbeleefd, maar zou je een schatting kunnen maken van de maandelijkse winst die je had, zo ongeveer?
Wat bedoel je? In grootte of vindbaarheid of drukte?...quote:Op maandag 8 juni 2015 22:37 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Daarnaast: waarin differentieerde jij je ten opzichte van andere online webshops, die games aanbieden, zoals bol.com, g2a.com etc.. ?
Nou, wat was er uniek aan jouw webshop waarom mensen/gamers bij jouw gingen bestellen in plaats van bij steam/g2a.com/bol.com etc.. wat maakte jouw webshop aantrekkelijk voor een bepaalde groep?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 11:59 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
De eerste maanden was er geen winst. Juist verlies. Want hoewel ik de spullen tegen inkoopprijs kreeg, moest ik wel BTW betalen. Maar zolang je geen winst maakt geeft de belasting het terug.
Toen had ik geīnvesteerd in een betere vindbaarheid op Google. Dat duurde wel even. Maar toen het was gebeurd steeg ook het aantal bezoekers. Dus meer klanten. In reclame heb ik niet gedaan, behalve een faceboekpagina.
Het was pas in 2014 dat er over winst gesproken mocht worden. Het verschilde nogal per maand. Soms maar ¤50,- per maand. Maar soms wel ¤800. Gek dat het op sommige maanden leek alsof ze massaal playstations en xboxes aan het kopen waren. Maar goed. Het gemiddelde zat dus middenin. Niet gek als je bedenkt dat het je verder niets kost behalve tijd.
Ik kijk soms weleens in de site en zag dat de nieuwe eigenaar niet zoveel eraan heeft gedaan verder. Wel jammer, het had potentie.
[..]
Wat bedoel je? In grootte of vindbaarheid of drukte?...
Ik zou het niet weten. Diversiteit misschien? Had echt een heel breed assortiment. Drie leveranciers. De site zag er ook leuk uit.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 14:21 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Nou, wat was er uniek aan jouw webshop waarom mensen/gamers bij jouw gingen bestellen in plaats van bij steam/g2a.com/bol.com etc.. wat maakte jouw webshop aantrekkelijk voor een bepaalde groep?
Het is ook niet verlies van inkoop van spullen. Maar bij de BTW. Bijv: ik had een zakelijk Ziggo abonnement. Daar moest je dus bijv ¤10 btw betalen en je verkocht een game waar je ¤5 btw kreeg. Dan heb je nog steeds ¤5 verlies. Maar dat krijg je terug van de belasting. Wanneer je winst maakt moet je het verschil betalen aan de belasting.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 14:21 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Hoe kun je uberhaupt verlies maken? Bij dropshippen betaal je BTW op het moment dat je wat verkoopt toch, omdat je pas bij verkoop/bestelling gaat 'inkopen' ofwel de dropshipper zal dan leveren? Je zei dat je dropshipte, dan koop je toch niet van te voren in?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |