abonnement Unibet Coolblue
pi_153359672
Zijn er hier fokkers die hun eigen internetwinkel hebben?

Hoe en wanneer zijn jullie op het idee gekomen?

Welke problemen ben je tegengekomen, en aan welke onderdelen heb je veel aandacht besteedt?

Welke (voorraad)methode gebruiken jullie? Dropships? Eigen voorraad/inkoop? Affiliate marketing?
pi_153359751
TS, heb jij een webshop?

Hoe en wanneer ben je op het idee gekomen?
Welke problemen ben je tegengekomen, en aan welke onderdelen heb je veel aandacht besteed?
Welke (voorraad)methode gebruik je? Dropships? Eigen voorraad/inkoop? Affiliate marketing?
  maandag 8 juni 2015 @ 19:10:38 #3
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153359761
Ja al vier jaar intussen. Ik wilde graag vanuit huis gaan werken en dit leek me ideaal. Ik zag een gat in de markt en sprong er in :).

Heb je zelf een leuk idee?
KuikenGuppy
  maandag 8 juni 2015 @ 19:11:27 #4
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153359782
Besteed is trouwens zonder t ;).
KuikenGuppy
pi_153359792
ik heb er drie
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_153360293
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:10 schreef Burdie het volgende:
Ja al vier jaar intussen. Ik wilde graag vanuit huis gaan werken en dit leek me ideaal. Ik zag een gat in de markt en sprong er in :).

Heb je zelf een leuk idee?
Leuk!

Een webshop lijkt mij gaaf, maar heb helaas nog geen idee. Ik zit al enige tijd na te denken, zonder resultaat.

Naar een idee ben ik dus nog op zoek naar. Hoe zag jij een gat in de markt, in de zin van: hoe kwam je erachter dat het een gat in de markt was? Is het een geheel nieuw product of een bestaande maar uit een ander land of iets dergelijks?
pi_153360906
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:11 schreef voederbietel het volgende:
ik heb er drie
Je moet toch connected blijven he?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_153360977
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:26 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Leuk!

Een webshop lijkt mij gaaf, maar heb helaas nog geen idee. Ik zit al enige tijd na te denken, zonder resultaat.

Naar een idee ben ik dus nog op zoek naar. Hoe zag jij een gat in de markt, in de zin van: hoe kwam je erachter dat het een gat in de markt was? Is het een geheel nieuw product of een bestaande maar uit een ander land of iets dergelijks?
Ik heb sinds 2006 twee webshops, begonnen om artikelen aan particulieren te verkopen die vaak niet door de week naar mijn bedrijf konden komen (en op zaterdag weiger ik te werken).
De vraag was er, maar de mogelijkheid ontbrak voor de klanten uit de omgeving. Nu verzend ik naar alle landen in Europa.
Ik doe het met iemand samen en we leven er goed van. :7

Ik verkoop geen kant en klare artikelen, maar maak ze binnen twee dagen. Ik heb dus geen voorraad bij te houden, en blijf nooit met iets zitten.

Zomaar iets verzinnen om te gaan verkopen zal niet meevallen, inmiddels kan je alles al online kopen. Je kan alleen nog overleven door kwaliteit te leveren, dat goedkoopste van het goedkoopste kennen we nu wel.
  maandag 8 juni 2015 @ 19:54:07 #9
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153360993
Een stuk of wat.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_153361527
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Je moet toch connected blijven he?
_O_
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_153361671
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:07 schreef Sucuk het volgende:
Zijn er hier fokkers die hun eigen internetwinkel hebben?

Hoe en wanneer zijn jullie op het idee gekomen?

Welke problemen ben je tegengekomen, en aan welke onderdelen heb je veel aandacht besteedt?

Welke (voorraad)methode gebruiken jullie? Dropships? Eigen voorraad/inkoop? Affiliate marketing?
Ik had een game-internetwinkel in 2013 zelf gebouwd. Dropship. Ook affiliate. Kwam op het idee omdat ik zelf een gamer ben.
Problemen: je hebt ongelooflijk veel werk om elke maand nieuwe producten in de winkel te verwerken. Ik had duizenden aan producten/artikelen (van xbox tot gadgets) en daar komen meestal nog honderden elke maand bij. Vaak moet je ook je eigen omschrijvingen erbij bedenken. Wegens tijdgebrek heb ik het begin dit jaar verkocht.

Onderhoud van de winkel -soms gaat er iets mis- kost ook enorm veel tijd.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2015 20:19:58 ]
  maandag 8 juni 2015 @ 20:25:03 #12
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_153361958
Ik kan me niet voorstellen dat dropshopping nog werkt, wie koopt er nou zelf niet in china in wanneer je bereid bent om 3 weken te wachten.
pi_153362181
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 20:25 schreef mrPanerai het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat dropshopping nog werkt, wie koopt er nou zelf niet in china in wanneer je bereid bent om 3 weken te wachten.
Hoezo kun je niet voorstellen dat dropshipping nog werkt? Het heeft ooit gewerkt, dus het hoeft toch niet te betekenen dat het een uitgestorven methode is?
pi_153362293
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 20:16 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ik had een game-internetwinkel in 2013 zelf gebouwd. Dropship. Ook affiliate. Kwam op het idee omdat ik zelf een gamer ben.
Problemen: je hebt ongelooflijk veel werk om elke maand nieuwe producten in de winkel te verwerken. Ik had duizenden aan producten/artikelen (van xbox tot gadgets) en daar komen meestal nog honderden elke maand bij. Vaak moet je ook je eigen omschrijvingen erbij bedenken. Wegens tijdgebrek heb ik het begin dit jaar verkocht.

Onderhoud van de winkel -soms gaat er iets mis- kost ook enorm veel tijd.
Hoe zat het met je kosten? Had je winst, zo ja in welke mate?

Als er überhaupt klanten waren, waarin differentieerde jij je ten opzichte van andere online webshops zoals bol.com, g2a.com etc.. ?
  maandag 8 juni 2015 @ 20:45:13 #15
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_153362780
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 20:25 schreef mrPanerai het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat dropshopping nog werkt, wie koopt er nou zelf niet in china in wanneer je bereid bent om 3 weken te wachten.
Er zijn tegenwoordig ook genoeg nederlandse dropship leveranciers...

Maar over het algemeen zie ik ook niks in dropshipping. Het gaat vaak om producten in een verzadigde markt en doordat de drempel om een shop te beginnen zo laag wordt door dropshipping, wordt je concurrentie alleen maar groter. Tenzij je heel goed thuis bent in internet marketing, adwords en SEO zal het erg lastig worden om o.b.v. dropshipping echt wat te verdienen.

Om een leuk bedrag over te houden met je webwinkel zijn er 2 opties:

1) Een niche product of productgroep vinden in een markt die nog niet verzadigd is of beter waar jij de enige aanbieder bent. Mijn ervaring is dat je zoiets niet vindt door ernaar te zoeken; zoiets moet je tegen komen.
2) Je webwinkel als een serieus bedrijf opzetten. Tijd, energie en geld investeren om beter te zijn dan je reeds gevestigde concurrenten. Zoiets doe je niet in de avonduren naast je baan en een paar honderd euro op zak.
pi_153362890
*

[ Bericht 100% gewijzigd door Kandijfijn op 08-06-2015 21:06:38 ]
  maandag 8 juni 2015 @ 20:51:54 #17
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_153363017
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 20:30 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Hoezo kun je niet voorstellen dat dropshipping nog werkt? Het heeft ooit gewerkt, dus het hoeft toch niet te betekenen dat het een uitgestorven methode is?
Ik werk in de distributiesector, waar webshops een steeds groter deel van het volume vertegenwoordigen, na de prijs is leversnelheid dat waar ze zich in onderscheiden.
Ondertussen kent iedereen de chinese webgiganten wel waar je voor 1¤ bestellen gratis laat opsturen. Waarop zou je bij een dropshipper bestellen waar je meer betaald voor dezelfde levertermijn.
pi_153364274
Ben je van plan om de shop zelf te maken, of laat je het doen?
pi_153366173
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 20:33 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Hoe zat het met je kosten? Had je winst, zo ja in welke mate?

Als er überhaupt klanten waren, waarin differentieerde jij je ten opzichte van andere online webshops zoals bol.com, g2a.com etc.. ?
Ik had nauwelijks kosten. Want ik heb het zelf gemaakt en onderhield het ook zelf. Alleen jaarlijks domeinnaam en maandelijkse hosting. Van de winst kon je niet ervan leven. Was wel een aardigheidje.

Mijn klanten waren merendeels gamers zelf. Af en toe bellen ouders met vragen voor cadeautjes..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2015 22:03:27 ]
pi_153367820
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 22:02 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ik had nauwelijks kosten. Want ik heb het zelf gemaakt en onderhield het ook zelf. Alleen jaarlijks domeinnaam en maandelijkse hosting. Van de winst kon je niet ervan leven. Was wel een aardigheidje.

Mijn klanten waren merendeels gamers zelf. Af en toe bellen ouders met vragen voor cadeautjes..
Het klinkt wat onbeleefd, maar zou je een schatting kunnen maken van de maandelijkse winst die je had, zo ongeveer?

Daarnaast: waarin differentieerde jij je ten opzichte van andere online webshops, die games aanbieden, zoals bol.com, g2a.com etc.. ?
pi_153368291
Zijn er hier fokkers die hun eigen internetwinkel hebben?
Ja, 8 stuks nu. Verspreid over heel Europa.

Hoe en wanneer zijn jullie op het idee gekomen?
In 2010 denk ik.

Welke problemen ben je tegengekomen, en aan welke onderdelen heb je veel aandacht besteedt?
Problemen: Vaak updaten van plugins voor je website, vervolgens weer gaan bugfixen, nieuwe functionaliteiten bedenken.
Veel aandacht besteed aan: User Experience verbeteren en ZWAAR ingezet op SEO wat resulteert in nummer 1 posities in alle zoekmachines op bijna al mijn belangrijke zoekwoorden.

Welke (voorraad)methode gebruiken jullie? Dropships? Eigen voorraad/inkoop? Affiliate marketing?
Voornamelijk dropship. Affiliate marketing doe ik weinig mee. Een goede affiliate die onderzoek doet zal ook wel zien dat ik in bijna heel Europa de markt in bezit heb in mijn branche.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 9 juni 2015 @ 08:43:26 #22
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_153373802
Ik broed al zeker 10 jaar op een idee. Dat idee is er nog niet.
pi_153377570
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 22:37 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Het klinkt wat onbeleefd, maar zou je een schatting kunnen maken van de maandelijkse winst die je had, zo ongeveer?

De eerste maanden was er geen winst. Juist verlies. Want hoewel ik de spullen tegen inkoopprijs kreeg, moest ik wel BTW betalen. Maar zolang je geen winst maakt geeft de belasting het terug.

Toen had ik geīnvesteerd in een betere vindbaarheid op Google. Dat duurde wel even. Maar toen het was gebeurd steeg ook het aantal bezoekers. Dus meer klanten. In reclame heb ik niet gedaan, behalve een faceboekpagina.

Het was pas in 2014 dat er over winst gesproken mocht worden. Het verschilde nogal per maand. Soms maar ¤50,- per maand. Maar soms wel ¤800. Gek dat het op sommige maanden leek alsof ze massaal playstations en xboxes aan het kopen waren. Maar goed. Het gemiddelde zat dus middenin. Niet gek als je bedenkt dat het je verder niets kost behalve tijd.

Ik kijk soms weleens in de site en zag dat de nieuwe eigenaar niet zoveel eraan heeft gedaan verder. Wel jammer, het had potentie.

quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 22:37 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Daarnaast: waarin differentieerde jij je ten opzichte van andere online webshops, die games aanbieden, zoals bol.com, g2a.com etc.. ?
Wat bedoel je? In grootte of vindbaarheid of drukte?...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2015 12:00:20 ]
pi_153381509
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 11:59 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

De eerste maanden was er geen winst. Juist verlies. Want hoewel ik de spullen tegen inkoopprijs kreeg, moest ik wel BTW betalen. Maar zolang je geen winst maakt geeft de belasting het terug.

Toen had ik geīnvesteerd in een betere vindbaarheid op Google. Dat duurde wel even. Maar toen het was gebeurd steeg ook het aantal bezoekers. Dus meer klanten. In reclame heb ik niet gedaan, behalve een faceboekpagina.

Het was pas in 2014 dat er over winst gesproken mocht worden. Het verschilde nogal per maand. Soms maar ¤50,- per maand. Maar soms wel ¤800. Gek dat het op sommige maanden leek alsof ze massaal playstations en xboxes aan het kopen waren. Maar goed. Het gemiddelde zat dus middenin. Niet gek als je bedenkt dat het je verder niets kost behalve tijd.

Ik kijk soms weleens in de site en zag dat de nieuwe eigenaar niet zoveel eraan heeft gedaan verder. Wel jammer, het had potentie.

[..]

Wat bedoel je? In grootte of vindbaarheid of drukte?...
Nou, wat was er uniek aan jouw webshop waarom mensen/gamers bij jouw gingen bestellen in plaats van bij steam/g2a.com/bol.com etc.. wat maakte jouw webshop aantrekkelijk voor een bepaalde groep?

Hoe kun je uberhaupt verlies maken? Bij dropshippen betaal je BTW op het moment dat je wat verkoopt toch, omdat je pas bij verkoop/bestelling gaat 'inkopen' ofwel de dropshipper zal dan leveren? Je zei dat je dropshipte, dan koop je toch niet van te voren in?
pi_153383602
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:21 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Nou, wat was er uniek aan jouw webshop waarom mensen/gamers bij jouw gingen bestellen in plaats van bij steam/g2a.com/bol.com etc.. wat maakte jouw webshop aantrekkelijk voor een bepaalde groep?

Ik zou het niet weten. Diversiteit misschien? Had echt een heel breed assortiment. Drie leveranciers. De site zag er ook leuk uit.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:21 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Hoe kun je uberhaupt verlies maken? Bij dropshippen betaal je BTW op het moment dat je wat verkoopt toch, omdat je pas bij verkoop/bestelling gaat 'inkopen' ofwel de dropshipper zal dan leveren? Je zei dat je dropshipte, dan koop je toch niet van te voren in?
Het is ook niet verlies van inkoop van spullen. Maar bij de BTW. Bijv: ik had een zakelijk Ziggo abonnement. Daar moest je dus bijv ¤10 btw betalen en je verkocht een game waar je ¤5 btw kreeg. Dan heb je nog steeds ¤5 verlies. Maar dat krijg je terug van de belasting. Wanneer je winst maakt moet je het verschil betalen aan de belasting.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')