abonnement Unibet Coolblue
pi_153453847
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:55 schreef Omentielvo het volgende:
Bij mij, omdat er met wederkerigheid gewerkt werd. Dus ik kreeg sperma van een donor en werd zelf eiceldonor.
Wauw, wat bijzonder zeg...

Ik ben trouwens een lang weekendje weg (Spanje!) :*
:)
pi_153455244
quote:
17s.gif Op donderdag 11 juni 2015 20:16 schreef SilverSjoiis het volgende:

[..]

Nope :N
Mijn waardes waren gewoon goed, behalve dan dat ik geen eisprong aan maak, dus PCOS, maar dat wisten we min of meer al wel. Toen begon ze over het hele clomid verhaal en ik dacht: Jaaa! Komt u maar! Een concreet plan.. 1 pilletje, 2 pilletjes, 3 pilletjes, eventueel prikken als dat niet aanslaat, maar toen kwam haar maar.. :'(

De uitslagen van mijn vriend waren niet goed. Hij produceerde minder sperma dan de eigenlijke minimale norm, maar het aantal zaadcellen waren wél hoger, maar de beweeglijkheid was 8% ipv de norm van 32%. :{ En die zag ik eerlijk gezegd niet aankomen. ;(

Dus nu krijgt vriendlief een nieuw spermaonderzoek, niet via het bloedpriklab, maar via het lab van de gynaecologie zelf om te kijken of zijn zaad geschikt is voor IUI. Dus dat zal onze volgende stap zijn.
Oh dude wat kut! Kan me voorstellen dat dat behoorlijk schrikken is als je het niet aan ziet komen.
pi_153476080
Dames O+ Dank jullie wel allemaal! Het was gisteren even schrikken, vandaag is ook nog kut. Maar uiteindelijk zal het wel lukken :)

quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:14 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Hè bah, Silver. Ik weet helaas maar al te goed hoe je je nu voelt. Moet je nu ook zo'n 2 maanden wachten voor je het onderzoek kan laten doen? Op zich wel een goed teken dat het dus mogelijk nog goed genoeg is voor IUI! Dat is, volgens mij, beduidend minder ingrijpend dan IVF en ICSI. Dikke knuffel in elk geval :*

MaJo: IUI is dat het sperma bij de vrouw ingebracht nadat het in het lab "gewassen" wordt (tenminste, volgens mij doen ze dat ook bij IUI, om het optimaal te maken, zeg maar). Voorwaarde daarvoor is wel dat er genoeg goede zaadcellen zijn om een goede kans te maken.

Edit: Euh, of dat wat LB hieronder zegt. Ik wist dat er een voordeel moest zijn tov gewoon sex :')
Nee, de gynaecologe was vrij resoluut toen ik vroeg of als we het over 2/3 maanden nogmaals zouden testen de uitslagen dan beter zouden zijn. Zij verwachtte van niet. :N

De volgende stap is dat vriendlief zijn sperma nu gecontroleerd wordt op het lab van de gynaecologie zelf. Zij wassen het dan om te kijken of het dus wat beweeglijker is, dan uit dit eerste onderzoek is gebleken. Via de bloedprikpoli wassen ze het niet.

En dan hebben we 2 juli allerlei afspraken in het ziekenhuis voor het vervolg.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_153480061
Och Silver, wat een rot nieuws! Logisch dat dat schrikken is :*!
♥ J & S
pi_153485440
Ik heb vandaag m'n eerste dosis foliumzuur weer binnen O+ !

Ik had een soort van "oja!" momentje! We zijn zo spontaan weer begonnen dat ik het even vergeten was. Maar goed, pilltjes zijn weer in huis :)
♥ J & S
  vrijdag 12 juni 2015 @ 22:55:21 #181
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_153485617
Ik heb het nog steeds niet helemaal in mijn systeem zitten om foliumzuur te nemen. Daarom staat het potje op het aanrecht, zodat ik het zie staan.
Daarentegen heb ik nog wel heel vaak gehad dat ik uit automatisme 's avonds de pil wou pakken, ze niet op mijn nachtkastje zag liggen en me daarna bedacht dat dat dus niet hoeft :')
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 22:56:40 #182
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_153485663
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 18:02 schreef SilverSjoiis het volgende:
Dames O+ Dank jullie wel allemaal! Het was gisteren even schrikken, vandaag is ook nog kut. Maar uiteindelijk zal het wel lukken :)

[..]

Nee, de gynaecologe was vrij resoluut toen ik vroeg of als we het over 2/3 maanden nogmaals zouden testen de uitslagen dan beter zouden zijn. Zij verwachtte van niet. :N

De volgende stap is dat vriendlief zijn sperma nu gecontroleerd wordt op het lab van de gynaecologie zelf. Zij wassen het dan om te kijken of het dus wat beweeglijker is, dan uit dit eerste onderzoek is gebleken. Via de bloedprikpoli wassen ze het niet.

En dan hebben we 2 juli allerlei afspraken in het ziekenhuis voor het vervolg.
Pff, echt niet tof -O-
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
pi_153485791
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:50 schreef Omentielvo het volgende:

[..]

Ik weet ook niet hoe het zit. Maar ik heb dit meteen opgeschreven nadat het mij gezegd was. Misschien een vergissing van de dokter.
Hoe dan ook. Die mooie embryo (of ze nou 6 of 8 cellig was) is nu mijn dochter. O+
6 cellig kan heel goed. Niet alle cellen delen zich op exact hetzelfde moment. Dus het ligt er maar aan op wel moment je kijkt.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 23:21:38 #184
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_153486584
Pillen slikken. Ik ben er zo niet goed in! Heb er zelfs een alarm voor in mijn telefoon gezet. Ga ik dan niet direct die dingen pakken en opeten, dan vergeet ik het weer.
pi_153486938
Silver! :*

Ik vergeet die pillen ook regelmatig. :')
pi_153487555
Ik ben er ook echt niet goed in! :')..

Zijn er nods de komende dagen?
♥ J & S
pi_153487770
Hoi hallo, ben ik weer!
Nu na 11 weken bloedloos toch maar eens de huisarts gebeld. Niet omdat ik niet zwanger ben, ik ben echt wel zo nuchter te weten dat dat langer duren kan. Maar omdat deze cyclus echt niets voor mijn lijf is.
Ik mocht langskomen, werd heel fijn serieus genomen, gelukkig. De huisarts heeft mij aangehoord, alle gekke dingen opgenoemd. Zo heb ik de laatste weken ontzettend veel haaruitval, maken mijn borsten ineens weer wat melk aan, buik vaak gezwollen/opgezet, noem maar op.
Ik heb een doorverwijzing gekregen voor de gynaecoloog. Deze zou gaan kijken naar het bloed, hormonen , vitamines en hcg. Ook een echo van vnl de eierstokken, kijken hoe het ervoor staat in mijn lijf wat dat betreft.
Oproep kon nog wel even duren, maar hè, prima.
Super blij dat ik niet weg gestuurd ben met dooddoeners.
Geen NOD voor mij dus, wel binnenkort een check-up!
:o
pi_153487818
O, en ik heb een tijd terug de pil strip gewoon vervangen voor een potje foliumzuur. Werkt prima :D
pi_153487913
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 23:54 schreef Kiwisoep het volgende:
Hoi hallo, ben ik weer!
Nu na 11 weken bloedloos toch maar eens de huisarts gebeld. Niet omdat ik niet zwanger ben, ik ben echt wel zo nuchter te weten dat dat langer duren kan. Maar omdat deze cyclus echt niets voor mijn lijf is.
Ik mocht langskomen, werd heel fijn serieus genomen, gelukkig. De huisarts heeft mij aangehoord, alle gekke dingen opgenoemd. Zo heb ik de laatste weken ontzettend veel haaruitval, maken mijn borsten ineens weer wat melk aan, buik vaak gezwollen/opgezet, noem maar op.
Ik heb een doorverwijzing gekregen voor de gynaecoloog. Deze zou gaan kijken naar het bloed, hormonen , vitamines en hcg. Ook een echo van vnl de eierstokken, kijken hoe het ervoor staat in mijn lijf wat dat betreft.
Oproep kon nog wel even duren, maar hè, prima.
Super blij dat ik niet weg gestuurd ben met dooddoeners.
Geen NOD voor mij dus, wel binnenkort een check-up!
:o
Fijn kiwi! dat zijn 'betere' berichten :). Ik hoop dat er snel iets uit komt waar je iets mee kan!
♥ J & S
  Moderator zaterdag 13 juni 2015 @ 01:07:30 #190
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153489910
Spannend kiwi, enig idee wat het zou kunnen zijn? Toch niet stiekem zwanger? :P

Wat pillen betreft: ik heb al die potjes naast mijn tandenborstel staan dus die neem ik 's avonds voor het slapen in :) ik snap nooit zo goed dat mensen dat vergeten, als je er een vast moment van maakt kun je het toch niet vergeten? :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_153491751
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 01:07 schreef MaJo het volgende:
Spannend kiwi, enig idee wat het zou kunnen zijn? Toch niet stiekem zwanger? :P

Wat pillen betreft: ik heb al die potjes naast mijn tandenborstel staan dus die neem ik 's avonds voor het slapen in :) ik snap nooit zo goed dat mensen dat vergeten, als je er een vast moment van maakt kun je het toch niet vergeten? :@
Ja hallo!! Je hebt het hier wel tegen iemand die spullen die ze mee moet nemen voor iemand in een tasje aan de deur hangt. Deze op het moment van vertrek eraf haalt op de grond zet en gewoon weg gaat zonder :')
  zaterdag 13 juni 2015 @ 08:57:34 #192
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_153492103
Ik ben ook als hilz
Pillen vergeet ik.. laat staan een thermometer. . :6

Bovendien vind ik "het loslaten" haaks staan op pillen nemen..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_153492656
Haha ja oke. Dan begrijp ik dat je er een alarm in je telefoon voor zet!
Stiekem zwanger willen ze inderdaad wel even uitsluiten, voordat er eventueel iets opgewekt zal worden. Vandaar het bloedprikken ook op HCG begreep ik. Moet zeggen dat ik me niet perse zwanger voel. Maar goed, iedere zwangerschap schijnt anders te zijn, dat ik nu niet kotsmisselijk ben hoeft niets te zeggen. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik de organen uit mijn lijf gespuugd zo'n beetje.

Wat ik ook nog genoemd heb, maar volgens de huisarts niet echr iets kon betekenen in mijn geval (eerder wel regelmatig), is dat ik ontzettend lang last heb gehad na de keizersnede. Mijn (onder) buik is nog grotendeels gevoelloos op de huid, maar tintelend, prikkerig tegelijkertijd. Vergelijk het met een verdoving van de tandarts waarbij je wang langzaamaan weer gevoel krijgt zeg maar.
Mijn buik kan weinig hebben en tot F. Bijna 1 was heb ik positie broeken ed gedragen. Ondertussen kan ik voor een paar uurtjes wel een andere strakkere broek verdragen, maar doe deze liever zsm uit. Er is toen F een halfjaar was een echo gemaakt om te kijken of mijn littekenweefsel misschien verkleefde maar hebben ze weinig gevonden, ben toen naar huis gegaan met sterkere pijnstillers. Zodra je intiem bent zeg maar, en er komt een vinger of duim op het litteken dan hap ik even naar adem. Ook kan ik dus niet op mijn buik drukken zonder door de grond te gaan.

Gevoelloosheid schijnt veel voor te komen, de pijn niet. Ik was een beetje bang dat dit samen zou kunnen hangen met het van slag zijn van mijn lijf, maar volgens de huisarts dus vrijwel onmogelijk. Ik kan dus nu al opzien tegen vroege echo's waar de echo kop soms best even moet woelen in je buik (uitwendig).
pi_153492742
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 07:16 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Ja hallo!! Je hebt het hier wel tegen iemand die spullen die ze mee moet nemen voor iemand in een tasje aan de deur hangt. Deze op het moment van vertrek eraf haalt op de grond zet en gewoon weg gaat zonder :')
Zo herkenbaar dit :')
Life is what happens while you are busy making other plans...
  Moderator zaterdag 13 juni 2015 @ 13:07:08 #195
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153495408
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 07:16 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Ja hallo!! Je hebt het hier wel tegen iemand die spullen die ze mee moet nemen voor iemand in een tasje aan de deur hangt. Deze op het moment van vertrek eraf haalt op de grond zet en gewoon weg gaat zonder :')
Oh maar dat heb ik ook wel, ADD'er to the max _O- En ik loop zelfs langs dat tasje zeg maar :') Maar als het gaat om dingen waar je routine in kunt krijgen dan lukt het me wel. Je hebt toch ook ooit de pil geslikt? :D

Kiwi ik snap wel wat je bedoelt denk ik, heb dat nog steeds met mijn neus. Waar het open is gemaakt is nog steeds super gevoelig maar ook gevoelloos, heel raar gevoel. En inderdaad als iemand daar tegenaan komt dan spring je zowat de lucht in :X

Wanneer ga je bloed prikken? Ik ben benieuwd!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_153495634
Het is inderdaad lastig te omschrijven, tegelijkertijd gevoelloos maar ook supergevoelig. Een aai doet al zeer zeg maar. Geen idee wanneer ik te prikken mag, dat kon niet vooraf (voor ik bij de gyn langs ging) want die gyn moest het blaadje voor me schrijven want die kon ook andere dingen opschrijven. Beetje vaag maar pas nadat ik daar ben geweest dus.
  zaterdag 13 juni 2015 @ 13:52:59 #197
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_153496292
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 23:48 schreef klaprooss het volgende:
Ik ben er ook echt niet goed in! :')..

Zijn er nods de komende dagen?
:Y

Ergens tussen dinsdag en donderdag of zo. Ik dacht gemiddeld op 26 dagen te zitten, maar vorige cyclus was ineens 28 dagen (vandaar de spreiding). Heb toen voor het eerst ovulatietesten gebruikt en werd op de 15e dag na de positieve ovulatietest ongesteld. Ik weet niet of dit standaard is, maar lijkt mij wel ok. Als ik dit nu weer aanhoud, zou mijn NOD woensdag zijn.

Al geloof ik er nog steeds niet heel erg in deze ronde, aangezien ik op het moment suprème niet in NL was en we 2 dagen daarvoor voor het laatst hebben kunnen klussen. In theorie zou het kunnen, maar ik pin me er gewoon maar niet op vast.
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
  zaterdag 13 juni 2015 @ 13:57:52 #198
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_153496400
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 13:07 schreef MaJo het volgende:

[..]

Oh maar dat heb ik ook wel, ADD'er to the max _O- En ik loop zelfs langs dat tasje zeg maar :') Maar als het gaat om dingen waar je routine in kunt krijgen dan lukt het me wel. Je hebt toch ook ooit de pil geslikt? :D
Klopt helemaal wat je zegt over die routine, vandaar dat ik nu nog steeds af en toe bij het slapen gaan naar mijn nachtkastje kijk en half in de veronderstelling ben dat die pilstrip er ligt :') Maar het duurt bij mij wel heel lang voordat iets echt routine wordt blijkbaar. En foliumzuur op nachtkastje ter vervanging van de pilstrip werkt niet heel handig voor mij, want dan moet ik alsnog met die tabletten naar de keuken voor een glas water want ik krijg ze anders niet weg (had ik met de pil geen last van). Vandaar dat ze nu op het aanrecht staan, zodat ik ze 's ochtends zie en dan pak ik ze ook gewoon.
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
  Moderator zaterdag 13 juni 2015 @ 14:06:51 #199
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153496573
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 13:19 schreef Kiwisoep het volgende:
Het is inderdaad lastig te omschrijven, tegelijkertijd gevoelloos maar ook supergevoelig. Een aai doet al zeer zeg maar. Geen idee wanneer ik te prikken mag, dat kon niet vooraf (voor ik bij de gyn langs ging) want die gyn moest het blaadje voor me schrijven want die kon ook andere dingen opschrijven. Beetje vaag maar pas nadat ik daar ben geweest dus.
Blijkbaar weet de gyn precies waar je op moet prikken :Y Ze hebben bij mij ook van alles geprikt, allemaal waarden waarmee je (in mijn geval) pcos kunt vaststellen. Maar wachten is ook wel weer vervelend -O-

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 13:52 schreef Zoe_Hart het volgende:

[..]

:Y

Ergens tussen dinsdag en donderdag of zo. Ik dacht gemiddeld op 26 dagen te zitten, maar vorige cyclus was ineens 28 dagen (vandaar de spreiding). Heb toen voor het eerst ovulatietesten gebruikt en werd op de 15e dag na de positieve ovulatietest ongesteld. Ik weet niet of dit standaard is, maar lijkt mij wel ok. Als ik dit nu weer aanhoud, zou mijn NOD woensdag zijn.

Al geloof ik er nog steeds niet heel erg in deze ronde, aangezien ik op het moment suprème niet in NL was en we 2 dagen daarvoor voor het laatst hebben kunnen klussen. In theorie zou het kunnen, maar ik pin me er gewoon maar niet op vast.
Dat lijkt me sowieso de beste instelling dan kan het alleen maar meevallen ;) Maar 2 dagen voor ovulatie zou prima kunnen hoor dus ik ga gewoon voor je duimen ^O^

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 13:57 schreef Zoe_Hart het volgende:

[..]

Klopt helemaal wat je zegt over die routine, vandaar dat ik nu nog steeds af en toe bij het slapen gaan naar mijn nachtkastje kijk en half in de veronderstelling ben dat die pilstrip er ligt :') Maar het duurt bij mij wel heel lang voordat iets echt routine wordt blijkbaar. En foliumzuur op nachtkastje ter vervanging van de pilstrip werkt niet heel handig voor mij, want dan moet ik alsnog met die tabletten naar de keuken voor een glas water want ik krijg ze anders niet weg (had ik met de pil geen last van). Vandaar dat ze nu op het aanrecht staan, zodat ik ze 's ochtends zie en dan pak ik ze ook gewoon.
Waar poets je je tanden? Gewoon daar het potje neerzetten, kun je het meteen daarna innemen. Ik slik zelf ook antidepressiva die ik echt niet MAG vergeten dus ik maak er gewoon een routine van. En slik dan gelijk ook nog 4 andere supplementen ;)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_153496709
Hoi, daar ben ik ook weer eens :W Gedoe met de internetprovider waardoor we geen internet hadden in het nieuwe huis, en ik vind mobiel typen zo vervelend :@

Deze maand ovulatietesten gebruikt uit nieuwsgierigheid, op 3 juni twee dikke strepen en afgelopen donderdag had ik een klein beetje roze afscheiding. Ik weet dat dat niks hoeft te betekenen hoor, maar ik heb dat normaal nooit, dus heb stiekem wel een beetje hoop dat het een innestelingsbloeding zou kunnen zijn. Mijn NOD is 21 juni, dus nog een week wachten..

Wat routine betreft scheelt het dat ik hiervoor de pil en ook een tijdje andere medicijnen heb geslikt, daardoor zit het een beetje in m'n systeem om bij het ontbijt wat extra's te nemen. Krijg het soms wel moeilijk weg 's ochtends (die multivitamines zijn best groot en ik ben vaak een beetje misselijk 's ochtends), maar bij de lunch of later op de dag vergeet ik het gegarandeerd.

Kiwisoep, wat vervelend dat je zo'n last blijft houden van je litteken zeg, ik wist niet dat dat kon! Doet het litteken zelf ook veel pijn of is het vooral het weefsel eronder zeg maar? Ik heb zelf last gehad van kelloïd littekens die ook veel pijn gaven, daar heb ik een paar jaar geleden Dermatix voor gekregen. Het is nogal aan de prijs (ik had toen het geluk dat het vergoed werd, maar weet niet hoe dat nu zit), maar het heeft wel ontzettend geholpen tegen de pijn, ik heb er nu helemaal geen last meer van. Misschien iets voor jou?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')