abonnement Unibet Coolblue
pi_153546453
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 10:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik heb deze sticker op mijn deur:

[ afbeelding ]

Maar eerlijk gezegd vind ik het al behoorlijk idioot dat ik dat soort dingen moet doen om daarvan gevrijwaard te blijven. Het is net zo idioot als het opt-out systeem dat nu wordt gehanteerd voor telemarketing.

Is het ook, eens :) Ik geef straatverkopers nog wel es antwoorden dat ik niet kan lezen of dat ik alleen van de McDonalds hou( tegen de Hello Fresh lui ). Het prikkelt de creativiteit :P

Uiteindelijk draait het vaak om "ik vind dit fijn en wil graag dat jij dat ook vindt".
-
  maandag 15 juni 2015 @ 13:43:48 #252
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_153547658
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 20:53 schreef bianconeri het volgende:

Bijzonder dat wij meerdere Bijbelvertalingen gebruiken in onze aanbidding, en dat elk hetzelfde zegt. Hmmm raar is dat, onze Bijbel is verdraaid? Dan zou er toch iets heel anders in moeten staan en niet hetzelfde.

Doei met je argument :W Volgende.

oeh.. dit wordt leuk :')

De "nieuwe wereld vertaling" die volgens de officiele site van de JG gebruikt wordt is dus volgens jou een van meerdere vertalingen?
Welke gebruiken JG's dan nog meer?

Overigens is de nieuwe wereld vertaling substantieel anders dan de Willibrordvertaling of de Statenvertaling. En dan laat ik de gedrochten van vertalingen "in moderne taal" voor het gemak maar even helemaal buiten beschouwing
Voorbeeldje: Mt 10: 10
Staten: Noch male tot den weg, noch twee rokken, noch schoenen, noch staf; want de arbeider is zijn voedsel waardig.
Willibrord: neem geen reistas mee voor onderweg, geen twee stel kleren, geen sandalen en geen stok. Want de arbeider is zijn levensonderhoud waard
Nieuwe Wereld: Ook geen voedselzak voor de reis, noch twee onderklederen,* of sandalen of een staf; want de werker is zijn voedsel waard.

Of het nu een male, reistas of voedselzak wordt genoemd in de originele brontekst: ik heb geen idee. Maar de vertaling varieert.
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  maandag 15 juni 2015 @ 13:53:52 #253
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_153547880
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 20:53 schreef bianconeri het volgende:

hoop getoeter
Ik vermoed dat de JG jou niet voor vol aanzien. Je bent een eenling, niet als JG binnen een JG gezin opgegroeid. Daar hebben ze veel minder vat op dan iemand uit een groot JG gezin.
pi_153548397
Ik begrijp het niet.
Klagen jullie over JG om te klagen of zijn JG echt een plaag voor jullie?

Eerder werd gezegd dat JG zo weinig zijn, 0,2 % en het "probleem" dat ze maken zo niemendal is om echt werk van te maken. Dat 99% van de mensheid zich niet druk maakt om "dit probleem ". En toch lijkt het hier wel alsof ze 'uitgeroeid" mogen worden....

quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 09:12 schreef Haushofer het volgende:
Zelf verbaas ik me wel een beetje over de aversie die ik soms hoor jegens JG's die langskomen. Ik stoor me vele malen meer aan alle reclame die je bewust en onbewust dagelijks krijgt binnengestouwd. Die JG die 1 of 2 keer per jaar (?) langskomt kun je binnen een minuut duidelijk maken dat je er geen behoefte aan hebt door de deur weer dicht te doen en ze het allerbeste te wensen. Of een "Nee, Nee, Nee"-sticker op de deur te plakken :P
Ik verbaas me ook.
Meestal is de irritatie over JG alleen maar op dat moment dat ze de deur opendoen en ons zien. Wanneer we weer weg zijn zijn ze ons vergeten. Dus ehh...
  maandag 15 juni 2015 @ 14:20:24 #255
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_153548501
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:15 schreef Hexxenbiest het volgende:
Ik begrijp het niet.
Klagen jullie over JG om te klagen of zijn JG echt een plaag voor jullie?

Eerder werd gezegd dat JG zo weinig zijn, 0,2 % en het "probleem" dat ze maken zo niemendal is om echt werk van te maken. Dat 99% van de mensheid zich niet druk maakt om "dit probleem ". En toch lijkt het hier wel alsof ze 'uitgeroeid" mogen worden....
WTF, uitroeien? Serieus? :')
pi_153548603
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 08:11 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik ben niet van plan mijn mond daarover te houden, nee. En al zeker niet als de Bijbel het argument is dat JGs bij mij aanbellen.

De Bijbel heeft geen enkele autoriteit voor niet-Christenen. En die hebben dus ook geen enkele boodschap aan "omdat de Bijbel het zegt". Los van de discussie over interpretaties, JGs geloven dat de Bijbel instructies van een god bevat. Niet-Christenen ontkennen dat, en zijn geenszins verplicht om mee te gaan in die aanname.

Er zal eerst gesproken moeten worden over die aanname voordat een zinvolle discussie over de inhoud van de Bijbel tussen gelovigen en ongelovigen kan plaatshebben. Of de Bijbel dan zegt dat JGs langs de huizen moeten of zegt dat je vervelende kinderen buiten de stadsmuren moet stenigen is dan eenvoudig niet interessant.
Ze doen het omdat ze het geloven, jij wilt niet luisteren of discussiëren omdat jij de bijbel niet aanneemt. Verder wil je er ook geen werk van maken omdat je vindt dat JG het probleem zelf moeten oplossen. Maar JG vinden dat "probleem" wat jij hebt met ze, geen probleem.

Dus zolang je niet wil discussiëren over waarom ze het niet als een probleem zien, zeg maar niets. En ik bedoel hier in F&L.

quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 08:57 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Deden jullie dat maar. Niets zeggen en thuisblijven. :)
En je zei nog wel dat je er geen problemen mee hebt...
pi_153548620
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

WTF, uitroeien? Serieus? :')
Je weet dat ik niet bedoel ze doodmaken, maar het hele JG ding wegdoen..

En haal die smiley weg!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2015 14:33:54 ]
  maandag 15 juni 2015 @ 14:37:30 #258
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_153548863
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:26 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Je weet dat ik niet bedoel ze doodmaken, maar het hele JG ding wegdoen..

En haal die smiley weg!
Zodra jij ophoudt de dramaqueen uit te hangen, met je 'uitroeien'. Niemand geeft een fuck om de Jehovah's, zolang ze niet zomaar aan je deur verschijnen. Die halfgare Watchtower-propaganda stekt inderdaad dat JG's gehaat en vervolgd worden, want dat hoort zo volgens de Bijbel. Maar als je twee seconden je hoofd uit je achterwerk haalt, zie je dat dat helemaal niet het geval is. Dat hele calimerocomplex is gebaseerd op wishful thinking, niet op de werkelijkheid.

Echt, serieus. Denken dat wij de JG's willen uitroeien. Hoe kom je erbij?! :N
pi_153548940
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zodra jij ophoudt de dramaqueen uit te hangen, met je 'uitroeien'. Niemand geeft een fuck om de Jehovah's, zolang ze niet zomaar aan je deur verschijnen. Die halfgare Watchtower-propaganda stekt inderdaad dat JG's gehaat en vervolgd worden, want dat hoort zo volgens de Bijbel. Maar als je twee seconden je hoofd uit je achterwerk haalt, zie je dat dat helemaal niet het geval is. Dat hele calimerocomplex is gebaseerd op wishful thinking, niet op de werkelijkheid.

Echt, serieus. Denken dat wij de JG's willen uitroeien. Hoe kom je erbij?! :N
Chill man!
Stoïcijns, jeweetzzz...

Diep ademen... Nu uitademen..

Oke, en nu weer praten..
Je zei?
  maandag 15 juni 2015 @ 14:42:17 #260
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_153548988
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:39 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Chill man!
Stoïcijns, jeweetzzz...

Diep ademen... Nu uitademen..

Oke, en nu weer praten..
Je zei?
Dat je een doos bent als je werkelijk denkt dat mensen meer tegen de Jehovah's hebben dan een lichte antipathie vanwege hun aanbelpraktijken. Laat staan dat iemand hen wil uitroeien.

Suggereren dat het wel zo is, is niets anders dan de werkelijkheid moedwillig verdraaien om ideologische redenen.
pi_153549077
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat je een doos bent als je werkelijk denkt dat mensen meer tegen de Jehovah's hebben dan een lichte antipathie vanwege hun aanbelpraktijken. Laat staan dat iemand hen wil uitroeien.

Suggereren dat het wel zo is, is niets anders dan de werkelijkheid moedwillig verdraaien om ideologische redenen.
Dat klinkt beter, maar die doos mag je houden.
Als ze alleen maar een lichte antipathie hebben, zoals jij dat zegt, waarom wordt er hier altijd dan zo fel gereageerd op het huis aan huis ding? Eerlijk gezegd heb ik het IRL ook nooit zo erg meegemaakt als hier.
Neem het me kwalijk als ik denk dat jullie ons naar de maan wensen.

Uh... dat naar de maan wensen is niet als drama bedoeld.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2015 14:46:16 ]
  maandag 15 juni 2015 @ 14:49:18 #262
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_153549167
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:45 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Dat klinkt beter, maar die doos mag je houden.
Als ze alleen maar een lichte antipathie hebben, zoals jij dat zegt, waarom wordt er hier altijd dan zo fel gereageerd op het huis aan huis ding? Eerlijk gezegd heb ik het IRL ook nooit zo erg meegemaakt als hier.
Neem het me kwalijk als ik denk dat jullie ons naar de maan wensen.
Er wordt hier helemaal niet fel gereageerd. Er wordt gezegd dat het irritant is, dat is alles. Dat kun je alleen interpreteren als 'fel reageren', 'haat' en/of de wil om mensen uit te roeien wanneer je er grote doctrinaire belangen bij hebt om dat zo te interpreteren.

Jij ziet alleen haat omdat je haat wilt zien.
pi_153549295
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Er wordt hier helemaal niet fel gereageerd. Er wordt gezegd dat het irritant is, dat is alles. Dat kun je alleen interpreteren als 'fel reageren', 'haat' en/of de wil om mensen uit te roeien wanneer je er grote doctrinaire belangen bij hebt om dat zo te interpreteren.

Jij ziet alleen haat omdat je haat wilt zien.
Nietwaar!
Ik zie felle irritaties! Pagina's lang. Alleen Haushofer is mild. En daarvan kan ik zeggen dat het gewone irritatie is.
  maandag 15 juni 2015 @ 15:03:08 #264
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_153549467


[ Bericht 50% gewijzigd door hoatzin op 15-06-2015 15:46:15 ]
  maandag 15 juni 2015 @ 15:17:37 #265
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_153549896
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:26 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ze doen het omdat ze het geloven, jij wilt niet luisteren of discussiëren omdat jij de bijbel niet aanneemt.
Ik wil best luisteren naar goede argumenten. Maar ja, 'de Bijbel zegt zus of zo' verwerp ik als argument. Dat lijkt me mijn goed recht.

quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:26 schreef Hexxenbiest het volgende:

Verder wil je er ook geen werk van maken omdat je vindt dat JG het probleem zelf moeten oplossen.
Klopt. Het is zoals gezegd niet mijn probleem dat mensen het irritant vinden dat JGs hun geloof deur aan deur komen opdringen. JGs kunnen dat probleem ook niet bij 'de geirriteerden' neerleggen, dat is de wereld op zijn kop.

JGs weten dondersgoed dat ze daar mensen mee irriteren, en gaan daar doodleuk mee door.

quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:26 schreef Hexxenbiest het volgende:

Maar JG vinden dat "probleem" wat jij hebt met ze, geen probleem.
Ze wekken daarmee heel wat irritatie op (geen haat, irritatie), en ze geven aan - zoals Bianconeri ook doet - daar zelf geen probleem mee te hebben. Dat lijkt me haast de definitie van 'asociaal'. Dan hou je willens en wetens geen rekening met de impact die jouw handelen heeft op anderen.

quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:26 schreef Hexxenbiest het volgende:

Dus zolang je niet wil discussiëren over waarom ze het niet als een probleem zien, zeg maar niets. En ik bedoel hier in F&L.
Je kunt wel blijven roepen dat ik niets moet zeggen, maar ik ben bepaald niet van plan mijn mond te gaan houden over de irritatie die JGs bij mensen oproepen.

quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:26 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

En je zei nog wel dat je er geen problemen mee hebt...
Ehm, heb ik ooit gezegd dat ik geen probleem heb met de asociale gewoontes van JGs?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 15 juni 2015 @ 15:21:52 #266
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_153549988
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:15 schreef Hexxenbiest het volgende:

En toch lijkt het hier wel alsof ze 'uitgeroeid" mogen worden....
Ook als je het tussen quotes zet is dit een zeer verwerpelijke manier om zo'n discussie te voeren.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 15 juni 2015 @ 15:26:08 #267
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_153550060
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:54 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Nietwaar!
Ik zie felle irritaties! Pagina's lang. Alleen Haushofer is mild. En daarvan kan ik zeggen dat het gewone irritatie is.
Flikker toch op met je felle irritaties. Je bent echt dingen aan het zoeken om je verkapte wereldbeeld goed te praten.

JG's worden niet vervolgd, ze worden niet gehaat, niets van wat de Watchtower je daarover vertelt, is waar.
pi_153550938
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik wil best luisteren naar goede argumenten. Maar ja, 'de Bijbel zegt zus of zo' verwerp ik als argument. Dat lijkt me mijn goed recht.
Dat recht heb je ook. Maar JG geloven namens de Bijbel te handelen, andere argumenten hebben ze niet.

quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:17 schreef Molurus het volgende:

Klopt. Het is zoals gezegd niet mijn probleem dat mensen het irritant vinden dat JGs hun geloof deur aan deur komen opdringen. JGs kunnen dat probleem ook niet bij 'de geirriteerden' neerleggen, dat is de wereld op zijn kop.

JGs weten dondersgoed dat ze daar mensen mee irriteren, en gaan daar doodleuk mee door.

Niet bij mensen die echt duidelijk aangeven. Zoals gezegd, IRL zeggen ze er bijna nooit iets over tegen ons.

quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ze wekken daarmee heel wat irritatie op (geen haat, irritatie), en ze geven aan - zoals Bianconeri ook doet - daar zelf geen probleem mee te hebben. Dat lijkt me haast de definitie van 'asociaal'. Dan hou je willens en wetens geen rekening met de impact die jouw handelen heeft op anderen.

Nogmaals, je hebt het mis als je denkt dat het ons niet kan schelen dat we mensen storen. Maar er is altijd achter in onze gedachten dat we misschien toch nog iemand kunnen redden.

Ik weet dat jij daar niets aan hebt, maar stel je je eens voor in onze plaats?

quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:17 schreef Molurus het volgende:

Je kunt wel blijven roepen dat ik niets moet zeggen, maar ik ben bepaald niet van plan mijn mond te gaan houden over de irritatie die JGs bij mensen oproepen.

Oke, ik wilde alleen maar voorkomen dat je paars zou zien van irritatie als je steeds erover gaat blijven praten :*

quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ehm, heb ik ooit gezegd dat ik geen probleem heb met de asociale gewoontes van JGs?
Dat was Hoatz :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2015 16:01:10 ]
pi_153551063
quote:
13s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ook als je het tussen quotes zet is dit een zeer verwerpelijke manier om zo'n discussie te voeren.
Sorry, ik kan vreselijk overdrijven. Maar ik bedoel dus dat jullie liever zouden willen dat het geloof JG niet had bestaan. ook al vanwege bloedtransfusies enzo.

quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Flikker toch op met je felle irritaties. Je bent echt dingen aan het zoeken om je verkapte wereldbeeld goed te praten.

JG's worden niet vervolgd, ze worden niet gehaat, niets van wat de Watchtower je daarover vertelt, is waar.
Bij jou heb ik even geteld tot 10, anders had ik je zelf opgeflikkerd vanuit hier.

Nergens heb ik beweerd dat we worden vervolgd. Dat heb jij er zelf van gemaakt. Niet de WT.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2015 16:44:07 ]
  maandag 15 juni 2015 @ 16:11:56 #270
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_153551227
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:00 schreef Hexxenbiest het volgende:
Nogmaals, je hebt het mis als je denkt dat het ons niet kan schelen dat we mensen storen. Maar er is altijd achter in onze gedachten dat we misschien toch nog iemand kunnen redden.
Is het niet raar om te veronderstellen dat de redding van iemand af zou hangen van het feit dat er al of niet JG aan de deur komen? Dat de Geest/God/Jezus pas zijn werk doet als jullie iemand gepord hebben of zo?

Denk daar eens goed over na...

quote:
Dat was Hoatz :)
Hulde voor mij. *O*

quote:
Sorry, ik kan vreselijk overdrijven. Maar ik bedoel dus dat jullie liever zouden willen dat het geloof JG niet had bestaan. ook al vanwege bloedtransfusies enzo.
Ja dan wel omdat er doden door gevallen zijn. Daar houdt het voor mij op.
pi_153551361
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:11 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Is het niet raar om te veronderstellen dat de redding van iemand af zou hangen van het feit dat er al of niet JG aan de deur komen? Dat de Geest/God/Jezus pas zijn werk doet als jullie iemand gepord hebben of zo?

Denk daar eens goed over na...
Is dat wat jij denkt? Dat God pas zijn werk doet als JG gepord heeft?
Vele misverstanden over JG zijn grotendeels omdat jullie zich al bij voorbaat niet willen laten informeren waarom we komen, maar een eigen mening willen hebben.

Tip: als je meer wilt weten, vraag ze een volgende keer als ze langskomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2015 16:18:09 ]
  maandag 15 juni 2015 @ 16:28:11 #272
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_153551639
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:16 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Is dat wat jij denkt? Dat God pas zijn werk doet als JG gepord heeft?
Vele misverstanden over JG zijn grotendeels omdat jullie zich al bij voorbaat niet willen laten informeren waarom we komen, maar een eigen mening willen hebben.

Tip: als je meer wilt weten, vraag ze een volgende keer als ze langskomen.
Waarom dan langs de huizen anno 2015? Iedereen heeft wel van JC gehoord hoor, er is onnoemelijk veel veranderd sinds 80 na Chr. Dat is dus geen argument meer. Waarom dan? Omdat het in de bijbel staat? Wassen jullie elkanders voeten, zoals Jezus opdraagt aan zijn volgelingen? Waarom dat niet en de bezoeken wel?

Ik heb overigens dezelfde vragen voor gewone christenen: waarom zou je bidden voor een zieke of voor iemand die " hulp" nodig heeft? Is God dan eerder geneigd om te helpen? Weet God niet immers alles, dus ook de nood van een zieke?

Biddagen voor gewas en arbeid-> zelfde vraag.
  maandag 15 juni 2015 @ 18:25:08 #273
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_153554592
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:00 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Dat recht heb je ook. Maar JG geloven namens de Bijbel te handelen, andere argumenten hebben ze niet.
Dan zullen JGs toch eens moeten gaan nadenken over wat in de ogen van de mensen waarbij jullie aanbellen een goede reden zou kunnen zijn om aan te bellen. Want gewoon zeggen 'ik vind het geen probleem dat mensen waarbij wij aanbellen geen goede reden zien in de Bijbel' is echt geen oplossing. Het is precies dat wat mensen stoort.

quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:00 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Niet bij mensen die echt duidelijk aangeven. Zoals gezegd, IRL zeggen ze er bijna nooit iets over tegen ons.
De meeste mensen hebben helemaal geen zin in een discussie over of dat wel of niet asociaal is. Die zeggen gewoon datgene waarvan ze denken dat het het gesprek zo kort mogelijk houdt.

En zoals gezegd: verwachten dat mensen aangeven niet te willen gestoord door jullie is direct vergelijkbaar met het opt-out systeem voor telemarketeers. Het is het probleem neerleggen bij de mensen die het probleem niet veroorzaken. En dat is, zachtgezegd, niet netjes.

quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:00 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Nogmaals, je hebt het mis als je denkt dat het ons niet kan schelen dat we mensen storen. Maar er is altijd achter in onze gedachten dat we misschien toch nog iemand kunnen redden.

Ik weet dat jij daar niets aan hebt, maar stel je je eens voor in onze plaats?
Dat probeer ik uit alle macht, echt. Ik blijf het asociaal vinden. Je stoort mensen ermee, je weet dat je mensen ermee stoort, en toch gaan jullie daarmee door. Hoe is dat iets anders dan asociaal?

quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:00 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Oke, ik wilde alleen maar voorkomen dat je paars zou zien van irritatie als je steeds erover gaat blijven praten :*
Wat mij misschien nog het meeste stoort zijn de eindeloze pogingen om te doen alsof JGs niet zelf dit probleem veroorzaken. Mensen zouden maar begrip moeten tonen, mensen moeten maar aangeven dat ze het niet willen, etc. Nee!!!
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 15 juni 2015 @ 18:26:51 #274
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_153554638
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:04 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Sorry, ik kan vreselijk overdrijven. Maar ik bedoel dus dat jullie liever zouden willen dat het geloof JG niet had bestaan. ook al vanwege bloedtransfusies enzo.
Even voor alle duidelijkheid: ook dit heb ik nergens gezegd. Probeer je te richten op wat er wel is gezegd, in plaats van allerlei stromannen op te spelden. Anders gezegd: in een poging niet te overdrijven overdrijf je nog steeds.

JGs mogen wat mij betreft geloven wat ze geloven, net als alle andere religies. Ik zou dat ook niet willen verbieden of wat dan ook.

Waar het om gaat is: val er een ander niet mee lastig. Dat is het enige dat ik zeg. Geloof is iets persoonlijks, en die bekeringsdrang wordt echt niet op prijs gesteld.

Ten aanzien van specifiek bloedtransfusies, daarvoor geldt precies hetzelfde: als jij geen bloedtransfusie wilt als je een verkeersongeluk hebt gehad, be my guest. Maar je kinderen of anderen die bloedtransfusies ontzeggen op basis van jouw eigen geloof, dat is wel slecht. Dat is direct schadelijk voor andere mensen.

Kinderen die zelf niet in staat zijn om zo'n levensbeschouwing op waarde te schatten mogen niet medisch de dupe worden van het geloof van hun ouders. Kortweg: val ook hen niet lastig met jouw geloof.

Val niemand lastig met jouw geloof, en ik vermoed dat niemand een probleem heeft met jouw geloof.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_153554926
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:54 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Nietwaar!
Ik zie felle irritaties! Pagina's lang. Alleen Haushofer is mild. En daarvan kan ik zeggen dat het gewone irritatie is.
Ik ben niet geirriteerd, ik vind dat soort gesprekken juist wel leuk :P Maar ik snap heel goed dat anderen dat wel zijn.
-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')