abonnement Unibet Coolblue
pi_153275372


De vorige delen teruglezen kan door op deze topictitel te klikken, dan krijg je ze allemaal te zien.

Bij Sanquin kun je je hier aanmelden om bloeddonor te worden.
Sanquin is, in Nderland, de enige officiële instantie waar je bloed kan doneren.

Geen zin, tijd of fut om bloed te geven? Helaas, daar tuinen we vanaf nu niet meer in:

SMOEZEN TOP 7

Ik ben bang voor de naald.
Dat zijn veel patiënten ook. Zij hebben geen keus, jij wel. Probeer het gewoon eens, je zult zien dat het meevalt. En medewerkers nemen de tijd om je op je gemak te stellen.

Geen idee waar een bloedbank in mijn buurt zit.
Sanquin heeft meer dan driehonderd afname locaties verspreid over Nederland. Wedden dat er ook eentje
in de buurt van jouw huis of werk zit? Ga naar www.bloedverwant.nl/bloedlinks , typ je postcode in en lees op hoeveel kilometer afstand je terechtkunt.

Daar heb ik met mijn drukke baan echt geen tijd voor.
Bloed geven duurt inclusief de keuring en het kopje koffie na afloop vaak maar een uurtje. Het kan bovendien op veel donorcentra ook ’s avonds. En menig werkgever geeft graag een uurtje vrij om onder werktijd te gaan geven. ‘Voor jou maar even, voor de patiënt een heel leven’, zeggen ze bij Sanquin.

Ik ben vast te dik, te dun, te kort, te lang, te jong, te oud...
In principe kan iedere persoon tussen de 18 en 65 jaar en met een gewicht van minimaal 50 kilo bloed geven, mits zijn of haar gezondheid dat toelaat.

Ik heb geen zin om gratis bloed te geven, waarmee Sanquin dan veel geld verdient.
Sanquin gebruikt alle inkomsten voor het testen en bewerken van het bloed, voor de ontwikkeling en verbetering van de bloedtransfusie en voor de ontwikkeling en productie van geneesmiddelen. Sanquin is een stichting zonder winstoogmerk.
En je krijgt wel hele gave erkenningen: http://www.sanquin.nl/bloed-geven/ik-geef-bloed/waardering/

Sanquin wil mijn bloed niet
Als je het met iemand doet uit een risicogebied, met prostituees hebt geslapen, mag je 12 maanden geen bloed geven. Heb je bloed ontvangen, bepaalde operaties of behandelingen ondergaan of heb je als man sex met andere mannen, dan is je bloed nooit welkom. In andere gevallen heb je eigenlijk geen excuus.

Je hebt er zo lang last van
In het algemeen heeft een bloeddonatie weinig effect op het functioneren. Donoren wordt wel verzocht om na de afname nog even te rusten en wat te drinken: men kan zich direct na de afname wat duizelig voelen. Ook kan men de ervaring hebben dat men zich de rest van de dag wat "flauw" voelt. Inspannend werk of zwaar sporten kan dan beter vermeden worden de eerste 12 uur na de afname. De meeste bloedbanken laten donoren de eerste 30 minuten na donatie in de kantine plaatsnemen en een snack en verfrissing nemen, zodat ze kunnen herstellen.
Het lichaam gaat na afname weer nieuw bloed maken. Het volume van het bloedplasma is na ongeveer 12 uur weer op het oude peil, het bloedplasma en de bloedplaatjes zijn binnen enkele dagen aangevuld, de rode bloedcellen zijn na enkele weken vervangen, en het ijzergehalte is na circa twee maanden hersteld.

Potentiele smoes nr. 8: Ik ben homo
Hier wordt momenteel uitgebreid over gediscussieerd. Sanquin wacht europese richtlijnen af, de tweede kamer heeft de motie van Pia Dijkstra (D66) aangenomen. De eerste kamer wordt nog spannend vanwege de sterkere positie van conservatief christenen.

Voor alle overige vragen die je over bloed of Sanquin mocht hebben, kijk eens op http://www.sanquin.nl/over-sanquin/veelgestelde-vragen/

Topic vol? Hier kan je de tekst vandaan halen
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_153275408
Snellerd ^O^

(Hoe komt het eigenlijk dat je de inhoud van sommige OPs wel mobiel kunt reeksen terwijl andere leeg blijven?)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_153275641
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 15:45 schreef Cat22 het volgende:
Snellerd ^O^

(Hoe komt het eigenlijk dat je de inhoud van sommige OPs wel mobiel kunt reeksen terwijl andere leeg blijven?)
Dat was een bug, dacht ik. Ik heb t de laatste tijd niet meer gehad. ^O^
Professioneel gifmenger.
pi_153275716
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 15:53 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dat was een bug, dacht ik. Ik heb t de laatste tijd niet meer gehad. ^O^
Ik had het net wel ;(

*bug doodslaat*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_153275794
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 15:54 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik had het net wel ;(

*bug doodslaat*
Dat moet mij mobiel niet gebeuren. :D Dan moet ik een TR maken om het te laten fixen.
Professioneel gifmenger.
pi_153276018
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 15:54 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik had het net wel ;(

*bug doodslaat*
Nu weg?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 5 juni 2015 @ 16:38:12 #7
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_153277066
Ik bewonder de mensen die bloed geven. Ik mag het niet omwille van mijn antidepressiva anders had ik het echt gedaan.

Ik heb de medailles (bloed geven) van mijn grootmoeder geërfd.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_153283548
Het lijkt me eigenlijk ook wel leuk bij te dragen aan geneesmiddelenonderzoek, maar goed dat is misschien niet goed te combineren met bloeddonaties. :@
“An interesting thing is a good thing.”
  zaterdag 6 juni 2015 @ 01:11:26 #9
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_153293277
He, een uitgebreide TT
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_153455432
Goedgekeurd! Ik heb m'n eerste echte oproep gekregen!
pi_153455611
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 23:20 schreef Reflectionne het volgende:
Goedgekeurd! Ik heb m'n eerste echte oproep gekregen!
Succes!
pi_153505458
Kijk eens hoe mooi: http://www.theladbible.co(...)y-helped-save-a-life

In Zweden krijgen donoren een SMS als hun bloed aan een patiënt is gegeven. Tof zeg!

quote:
People who donate blood in Sweden now receive a text message each time their donation helps save a life.

As part of a new initiative to show the public just how important it is to give blood, those in Sweden initially receive a thank you message after visiting a blood centre. However, they also receive a follow up message once their blood has actually gone into someone else's body.

It's managed to get people talking about giving blood in the country and will no doubt encourage even more to sign up.
Professioneel gifmenger.
pi_153505550
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 20:41 schreef Buurpoes het volgende:
Kijk eens hoe mooi: http://www.theladbible.co(...)y-helped-save-a-life

In Zweden krijgen donoren een SMS als hun bloed aan een patiënt is gegeven. Tof zeg!

[..]

likkt me ook leuk, nu denk ik dat mijn volbloed vaak in de prullenbak terecht komt :D
pi_153505564
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 23:20 schreef Reflectionne het volgende:
Goedgekeurd! Ik heb m'n eerste echte oproep gekregen!
^O^
pi_153505692
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 20:41 schreef Buurpoes het volgende:
Kijk eens hoe mooi: http://www.theladbible.co(...)y-helped-save-a-life

In Zweden krijgen donoren een SMS als hun bloed aan een patiënt is gegeven. Tof zeg!

[..]

Wauw! Hele mooie geste inderdaad, dat je iets 'in handen' hebt en echt weer weet waar je het voor doet.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 15 juni 2015 @ 11:59:45 #16
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_153544915
Mijn 68e donatie is weer achter de rug. :P

Ik hoorde van het personeel dat het gister wereld bloeddonordag was. Vanwege die gelegenheid zijn gister een aantal donoren gebodypaint de straat op gegaan om aandacht te vragen voor het belang van bloeddonatie. Zie het volgende filmpje voor een impressie.

And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_153613962
Vandaag heb ik de keuring gehad, dus ik ben benieuwd of ik over een maandje voor het eerst mag doneren.

En ik ben bang voor naalden :{ . Maar daar gaan ze goed mee om daar, dus alles ging prima.
pi_153755370
Vandaag zou ik voor het eerst bloed gaan geven. Heel veel gedronken vandaag, lekker veel gegeten. Druk was het op de bloedbank. En vervolgens ben ik afgekeurd met een hb van 7,7 dat 7,8 moest zijn.. Dat was best zuur, maar begrijpelijk. Over 3 maanden dan mijn eerste keer..
pi_153767343
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 20:24 schreef 90Mir het volgende:
Vandaag zou ik voor het eerst bloed gaan geven. Heel veel gedronken vandaag, lekker veel gegeten. Druk was het op de bloedbank. En vervolgens ben ik afgekeurd met een hb van 7,7 dat 7,8 moest zijn.. Dat was best zuur, maar begrijpelijk. Over 3 maanden dan mijn eerste keer..
Heb je ook wat tips meegekregen om je HB wat op te krikken?
A balanced diet is a cookie in each hand
  dinsdag 23 juni 2015 @ 10:00:32 #20
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_153768446
Raar dat ze het niet nog een keer geprobeerd hebben als je er zo dicht bij zit. Best kans dat een tweede poging wel succesvol was geweest.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 23 juni 2015 @ 14:17:44 #21
202348 Susi
Temple of Love
pi_153774158
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 20:24 schreef 90Mir het volgende:
Vandaag zou ik voor het eerst bloed gaan geven. Heel veel gedronken vandaag, lekker veel gegeten. Druk was het op de bloedbank. En vervolgens ben ik afgekeurd met een hb van 7,7 dat 7,8 moest zijn.. Dat was best zuur, maar begrijpelijk. Over 3 maanden dan mijn eerste keer..
-O-

Dat is balen. Je had je ook goed voorbereid, zo te lezen. Zoals Taartje zegt: tips meegekregen voor de volgende keer? Anders kun je ook makkelijk via google van alles vinden.
pi_153784414
Ja, ik moest op voedingscentrum eens kijken. Maar ik eet ook haast geen vlees, dus dat maakt het al lastiger.
En ze vertelde dat ze dit meer nu zag bij mensen met hooikoorts.
Het tweede prikje was ook 7,7. Best jammer dat ik dan nu 3 maanden moet wachten.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 21:21:22 #23
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_153787455
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 20:41 schreef Buurpoes het volgende:
Kijk eens hoe mooi: http://www.theladbible.co(...)y-helped-save-a-life

In Zweden krijgen donoren een SMS als hun bloed aan een patiënt is gegeven. Tof zeg!

[..]

Heel tof om mensen te laten bloed geven, maar zulke dingen maken het des te wranger dat ik het niet mag ;(.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_153804281
Goedgekeurd en eerste oproepkaart binnen. Volgende week tappen :)
Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.
pi_153804742
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:32 schreef Maariindaa het volgende:
Goedgekeurd en eerste oproepkaart binnen. Volgende week tappen :)
Welkom bij ons clubje w/
pi_153957666
Eerste keer gehad. Viel me alles mee. Vond het alleen wat jammer dat er geen fruit was na de tijd. Alleen koeken en die eet ik niet. Gelukkig wel een banaantje in mijn tas zitten.
Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.
pi_153958399
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 18:15 schreef Maariindaa het volgende:
Eerste keer gehad. Viel me alles mee. Vond het alleen wat jammer dat er geen fruit was na de tijd. Alleen koeken en die eet ik niet. Gelukkig wel een banaantje in mijn tas zitten.
Dat zou helemaal geen slecht ontwikkeling zijn als Sanquin ook wat fruit had staan.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 30 juni 2015 @ 21:50:37 #28
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_153962925
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 18:15 schreef Maariindaa het volgende:
Eerste keer gehad. Viel me alles mee. Vond het alleen wat jammer dat er geen fruit was na de tijd. Alleen koeken en die eet ik niet. Gelukkig wel een banaantje in mijn tas zitten.
Misschien een goede tip voor ze. Je kunt online suggesties doorgeven: https://www.sanquin.nl/bloed-geven/contact/contact/
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_153972718
Het was iig lekker koel in de bloedbank gisteren :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 1 juli 2015 @ 15:45:11 #30
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_153980530
En weer een halve liter lichter *O*
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  woensdag 1 juli 2015 @ 22:48:18 #31
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_153990394
Ik moest trouwens ook drie keer geprikt worden voor het ijzer in m'n bloed goed was. Vorige keer ook al, toen afgekeurd. :')
Nu twee keer in m'n vinger en één keer vanuit mijn arm. Mocht naar huis met een verbandje aan elke arm. :7
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_154216598
ik kreeg een keer de tip om tomatenconcentraat te eten om je HB op te krikken.

Gister geweest, was erg druk. Ook de domme fout gemaakt om op de fiets te gaan omdat het smiddags zo lekker was. 15 km. heen was zo weggetrapt. Terug ging heel wat langzamer :P

Ik merk altijd dat ik het de eerste 30 seconden als de naald er in zit en de bloedstroom op gang komt altijd even moeilijk heb. Dan voel ik me even lichthoofdig en moet ik mezelf echt vertellen om adem te halen.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 10:49:09 #33
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_154216757
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 10:40 schreef applemoose het volgende:
Ik merk altijd dat ik het de eerste 30 seconden als de naald er in zit en de bloedstroom op gang komt altijd even moeilijk heb. Dan voel ik me even lichthoofdig en moet ik mezelf echt vertellen om adem te halen.
Heb ik ook hoor :P
Vanaf het moment dat ze prikken totdat ik inderdaad op gang ben gekomen.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 11:01:59 #34
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_154217060
Gisteren voor het eerst iemand met een blauwe map gezien, was voor trima. Verder weer een kerfje ;)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_154218365
Trima?

Ik mag maandag weer!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 10 juli 2015 @ 12:08:01 #36
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_154218668
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 11:54 schreef Karstman het volgende:
Trima?
Bloedplaatjes donatie, duurde 1,5 uur zei de medewerkster, dus die meneer mocht voor bij de keuring

http://www.sanquin.nl/donor/donatiesoort/trombocyten-geven/
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_154219199
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 12:08 schreef Mark het volgende:

[..]

Bloedplaatjes donatie, duurde 1,5 uur zei de medewerkster, dus die meneer mocht voor bij de keuring

http://www.sanquin.nl/donor/donatiesoort/trombocyten-geven/
1,5 uur, wow. Mijn laatste donatie duurde 8 minuten. Dat is wel even een verschil. :D
pi_154233511
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 12:28 schreef aeque het volgende:

[..]

1,5 uur, wow. Mijn laatste donatie duurde 8 minuten. Dat is wel even een verschil. :D
Ik geef een MCC-donatie (plaatjes, plasma en rode bloedcellen) Die duren ook ca 1.5 per uuur keer. Volgens mij krijg ik dan een oranje map, maar dat weet ik niet meer zeker, ook niet zo opgelet tbh..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_154233950
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 21:52 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Ik geef een MCC-donatie (plaatjes, plasma en rode bloedcellen) Die duren ook ca 1.5 per uuur keer.
produceer jij zeldzaam spul?
pi_154233975
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 22:05 schreef computergirl het volgende:

[..]

produceer jij zeldzaam spul?
Neuh. Hoezo??
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  vrijdag 10 juli 2015 @ 22:07:16 #41
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_154234005
oeps verkeerde topic :@
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_154234009
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 22:06 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Neuh. Hoezo??
ze willen van mij alleen volbloed :'(
pi_154234075
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 21:52 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Ik geef een MCC-donatie (plaatjes, plasma en rode bloedcellen) Die duren ook ca 1.5 per uuur keer. Volgens mij krijg ik dan een oranje map, maar dat weet ik niet meer zeker, ook niet zo opgelet tbh..
Volbloed is ook plaatjes, plasma en rode bloedcellen, wat is er dan anders aan die van jou? Doen ze er ter plekke nog iets mee?
pi_154234102
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 22:07 schreef computergirl het volgende:

[..]

ze willen van mij alleen volbloed :'(
Okee. Dat is dan jammer. Nee, ik heb ook een normale bloedgroep met a+, men heb gelukkig ook de tijd om even een uur of 2-3 uit te trekken voor een donatie. Maar voor de eerder genoemde trombocyten donatie kom ik ook weer niet in aanmerking..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_154234729
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 22:09 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Volbloed is ook plaatjes, plasma en rode bloedcellen, wat is er dan anders aan die van jou? Doen ze er ter plekke nog iets mee?
Ja, ze worden al ter plekke gescheiden van elkaar
http://www.sanquin.nl/donor/mcc-donatie/
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_154235069
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 22:30 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Ja, ze worden al ter plekke gescheiden van elkaar
http://www.sanquin.nl/donor/mcc-donatie/
ik voel me zwaar gediscrimineerd :D schande, zo maar alle vrouwen bij voorbaat uitsluiten
pi_154235148
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 22:40 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik voel me zwaar gediscrimineerd :D schande, zo maar alle vrouwen bij voorbaat uitsluiten
Hoor ik vaker ja. Kan me wel voorstellen dat je je daardoor gediscrimineerd voelt..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_154356891
Zo, mijn bloed hebben ze om getest te gaan worden. Nu wachten op een oproep :)
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_154393990
Bloed gedeeld vandaag met de medemens in Amsterdam te Valkenburgerstraat.

* halve zool achter de balie die amper Nederlands spreekt en niet om een vorm van identificatie vraagt.

* betreffende zool draagt geen herkenbare bedrijfskleding.

* verpleegkundige die bij het prikken van de vinger geen handschoenen draagt.

Er is nog wel een slag in professionaliteit te maken voor Sanquin.
pi_154394562
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 19:03 schreef WammesWaggel het volgende:
Bloed gedeeld vandaag met de medemens in Amsterdam te Valkenburgerstraat.

* halve zool achter de balie die amper Nederlands spreekt en niet om een vorm van identificatie vraagt.

* betreffende zool draagt geen herkenbare bedrijfskleding.

* verpleegkundige die bij het prikken van de vinger geen handschoenen draagt.

Er is nog wel een slag in professionaliteit te maken voor Sanquin.
Ze kunnen toch helemaal niet verder als je geen identificatie hebt? Ze moeten dat nummer invoeren in hun computer.
En bij mij dragen ze nooit handschoenen bij het Hb prikken, bij het gewone prikken ook niet, waarom zouden ze dat moeten doen?
pi_154397248
Heb ook nog nooit iemand met handschoenen gezien. De noodzaak ontgaat me ook even...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_154397459
Volgens mij moeten ze officieel handschoenen dragen. Helpt niet bij prikaccidenten, maar het hebt wel risico op bloed/huidcontact, bij voorbeeld als het prikwondje nabloedt en de medewerker zelf een klein wondje aan de vinger heeft.

In de praktijk prikt het een stuk minder fijn en neemt men het 'risico'.

Ik zit inmiddels aan de roocevicee ferro. :') Nadat mijn Hb in drie weken van een wel erg lage 5,4 naar een nette 7.0 steeg, boekte hij in de twee maanden daarna maar 0,2 punt winst erbij. Goed genoeg voor de dagdagelijkse dingen, te laag voor doneren. Eens kijken wat de ferro doet, of dat ik mijn bloeddonatiedagen nu vaarwel kan zeggen.

Maar dan heb ik het met 30 bloeddonaties en 1 orgaandonatie toch best aardig gedaan, al zeg ik het zelf. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_154397673
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 21:23 schreef Cat22 het volgende:

Maar dan heb ik het met 30 bloeddonaties en 1 orgaandonatie toch best aardig gedaan, al zeg ik het zelf. :)
Heel netjes toch. Zou jammer zijn als je niet meer mocht maar die orgaandonatie telt wel voor een paar 100 zakjes bloed...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_154397922
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 21:23 schreef Cat22 het volgende:


Maar dan heb ik het met 30 bloeddonaties en 1 orgaandonatie toch best aardig gedaan, al zeg ik het zelf. :)
:Y
pi_154398506
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 21:23 schreef Cat22 het volgende:
Volgens mij moeten ze officieel handschoenen dragen. Helpt niet bij prikaccidenten, maar het hebt wel risico op bloed/huidcontact, bij voorbeeld als het prikwondje nabloedt en de medewerker zelf een klein wondje aan de vinger heeft.
Volgens mij niet. Kan me zelfs herinneren dat Sanquin op hun FB-pagina een keer heeft uitgelegd waarom de medewerkers geen handschoenen dragen.

Edit: gevonden! Zie hier: https://m.facebook.com/sa(...)118/790844277649590/

[ Bericht 12% gewijzigd door lunapuella op 16-07-2015 23:51:43 ]
pi_154414530
Ik heb op het priklab gewerkt en prik zonder handschoenen.. dat is geen doen met die dingen aan. Alle naalden en alles is er zo voor gemaakt dat je niets aan hoeft te raken.
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_154415134
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 21:54 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Kan me zelfs herinneren dat Sanquin op hun FB-pagina een keer heeft uitgelegd waarom de medewerkers geen handschoenen dragen.

Edit: gevonden! Zie hier: https://m.facebook.com/sa(...)118/790844277649590/
Weer wat geleerd :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_154415480
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 21:23 schreef Cat22 het volgende:
Volgens mij moeten ze officieel handschoenen dragen. Helpt niet bij prikaccidenten, maar het hebt wel risico op bloed/huidcontact, bij voorbeeld als het prikwondje nabloedt en de medewerker zelf een klein wondje aan de vinger heeft.

In de praktijk prikt het een stuk minder fijn en neemt men het 'risico'.

Ik zit inmiddels aan de roocevicee ferro. :') Nadat mijn Hb in drie weken van een wel erg lage 5,4 naar een nette 7.0 steeg, boekte hij in de twee maanden daarna maar 0,2 punt winst erbij. Goed genoeg voor de dagdagelijkse dingen, te laag voor doneren. Eens kijken wat de ferro doet, of dat ik mijn bloeddonatiedagen nu vaarwel kan zeggen.

Maar dan heb ik het met 30 bloeddonaties en 1 orgaandonatie toch best aardig gedaan, al zeg ik het zelf. :)
Of je stapt over naar plasma?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_154416108
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 15:01 schreef rene90 het volgende:

[..]

Of je stapt over naar plasma?
Dan moet je HB dezelfde waarde hebben toch?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_154416149
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 15:29 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dan moet je HB dezelfde waarde hebben toch?
Ja dat wel, maar met plasma geven krijg je weer je bloed terug en halen ze alleen het plasma eruit dus dat heeft geen/weinig invloed op je HB. Bij bloedgeven halen ze je bloed er gewoon uit en zakt je HB dus wel wat.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_154416200
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 15:31 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ja dat wel, maar met plasma geven krijg je weer je bloed terug en halen ze alleen het plasma eruit dus dat heeft geen/weinig invloed op je HB. Bij bloedgeven halen ze je bloed er gewoon uit en zakt je HB dus wel wat.
Ja, maar daarom mag je ook minder vaak per jaar bloed geven dan plasma. Volgens mij houden ze met die interval-periode daar rekening mee, dan zou je HB wel weer hersteld moeten zijn.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_154416218
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 15:33 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, maar daarom mag je ook minder vaak per jaar bloed geven dan plasma. Volgens mij houden ze met die interval-periode daar rekening mee, dan zou je HB wel weer hersteld moeten zijn.
Dat klopt, maar als je lichaam moeite heeft om je HB weer terug op peil te brengen kan plasma geven misschien prettiger werken.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_154428914
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 21:23 schreef Cat22 het volgende:

Maar dan heb ik het met 30 bloeddonaties en 1 orgaandonatie toch best aardig gedaan, al zeg ik het zelf. :)
Pff knap hoor ^O^
Was daar ook niet een topic over ofzo?
pi_154429188
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 23:16 schreef Krediax het volgende:

[..]

Pff knap hoor ^O^
Was daar ook niet een topic over ofzo?
Jups. Een hele reeks en een bericht op de frontpage.


En ze kreeg een lifetime abo van Danny. *O*
Professioneel gifmenger.
pi_154591141
HB 8.8, bloeddruk weer netjes gedaald dus halve liter 0neg achtergelaten.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 18:57:45 #66
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_154604770
Ik heb al zo vaak gegeven dat er een litteken van de naald in mijn armholte zit. Dat vind ik nou niet echt een probleem, maar hoe houdt een ader zich na zoveel donaties? Zou er een soort verdikking op komen?
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_154606717
Laatste keer een HB van 6.8 ( ;( ) dus helaas niet mogen geven. Kan er echt niks van zeggen, die waarde schiet altijd alle kanten op.

Bloeddruk is wel altijd prima.
Just because you can doesn't mean you should
pi_154612620
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 18:57 schreef mazaru het volgende:
Ik heb al zo vaak gegeven dat er een litteken van de naald in mijn armholte zit. Dat vind ik nou niet echt een probleem, maar hoe houdt een ader zich na zoveel donaties? Zou er een soort verdikking op komen?
Precies dat vraag ik me ook af!
Ik heb vaak blauwe plekken, vaak door sport op dezelfde plek. Op zich is een blauwe plek niet erg, maar vraag me zo af wat de vaatjes ervan vinden.
pi_154613150
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 15:01 schreef rene90 het volgende:

[..]

Of je stapt over naar plasma?
Dat experiment hebben we jaren geleden al gehad.
Rechts ben ik redelijk te prikken, links is het geen succes. Dus dat was na één keer waarbij geen volledige donatie plaatsvond klaar. En daarnaast is de dichtstbijzijnde locatie inmiddels niet echt in de buurt van huis of werk. En dan kost het me toch wel erg veel tijd.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_154613185
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 23:24 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Jups. Een hele reeks en een bericht op de frontpage.


En ze kreeg een lifetime abo van Danny. *O*
Ja!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 24 juli 2015 @ 23:59:34 #71
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_154613575
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 18:57 schreef mazaru het volgende:
Ik heb al zo vaak gegeven dat er een litteken van de naald in mijn armholte zit. Dat vind ik nou niet echt een probleem, maar hoe houdt een ader zich na zoveel donaties? Zou er een soort verdikking op komen?
Littekenweefsel ontstaat inderdaad, maar ik zit op 180+ donaties met vrijwel altijd dezelfde arm en dat gaat nog steeds goed.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zaterdag 25 juli 2015 @ 00:02:22 #72
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_154613653
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 23:59 schreef Mark het volgende:

[..]

Littekenweefsel ontstaat inderdaad, maar ik zit op 180+ donaties met vrijwel altijd dezelfde arm en dat gaat nog steeds goed.
Daar zal ik ook niet ver vandaan zitten. Maar ik krijg ook iedere keer te horen dat mijn aders eigenlijk niet dik genoeg zijn om te doneren. Ik zal het volgende keer eens daar vragen.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zaterdag 25 juli 2015 @ 00:13:13 #73
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_154613967
Ben ook wel benieuwd naar het antwoord :) Mijn andere arm heeft veel minder duidelijke aders, dus ik ga graag door met dezelfde :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 28 juli 2015 @ 15:19:40 #74
314624 pollepel.
lepeltje lepeltje
pi_154704489
Ik heb zojuist voor de tweede keer bloed gegeven! :D Voel me prima, kan het iets merken in m'n benen na het traplopen. Heb om m'n arm een niet zo subtiel verbandje gekregen waardoor het lijkt alsof er iets ernstigs aan de hand is, haha.
pi_154773400
Net na 2 jaar weer eens, en voorlopig voor het laatst volbloed gegeven. 5 oktober eerste plasmadonatie.
  donderdag 30 juli 2015 @ 23:33:54 #76
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_154779360
Ook weer een kerfje 8-)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 31 juli 2015 @ 14:57:26 #77
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_154793427
Ik krijg net een uitnodiging voor de anti-D donordag met een lunch en koffie met gebak! *O*
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  maandag 3 augustus 2015 @ 10:56:05 #78
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_154862937
Strandweer vandaag, dus gekozen voor zo'n grote handdoek bij mijn 70e donatie. *O*
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  maandag 3 augustus 2015 @ 11:09:45 #79
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_154863166
Hij droogt in het begin niet zo goed moet je een paar keer wassen :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 3 augustus 2015 @ 11:11:34 #80
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_154863184
quote:
2s.gif Op maandag 3 augustus 2015 11:09 schreef Mark het volgende:
Hij droogt in het begin niet zo goed moet je een paar keer wassen :)
Klopt, in het begin apart wassen wegens afgeven van de kleur, werd mij door de vriendelijke dame van de Bloedbank nog op het hart gedrukt. :P
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_155215181
Ik heb een brief gekregen van Sanquin met een korte uitleg waarom ze geen fruit hebben liggen, dat is simpelweg te complex i.v.m. de houdbaarheid en het bijhouden daarvan.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_155215203
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 17:08 schreef rene90 het volgende:
Ik heb een brief gekregen van Sanquin met een korte uitleg waarom ze geen fruit hebben liggen, dat is simpelweg te complex i.v.m. de houdbaarheid en het bijhouden daarvan.
ja, dat was ook mijn gok.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:26:57 #83
264281 livalo
Parttime internetheldin.
pi_155222676
Ik mag een tijdje geen bloed geven, zit in het systeem als mogelijke stamceldonor van een patiënt. Dus nu de testen afwachten, kan door de vakantie 8 weken duren :'). Spannend! Maar wel balen dat ik geen bloed mag geven, zie telkens oproepen dat ze op dit moment een tekort hebben aan donoren.
Op zaterdag 23 januari 2010 18:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JIJ HEKS :'(
pi_155223330
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 21:26 schreef livalo het volgende:
Ik mag een tijdje geen bloed geven, zit in het systeem als mogelijke stamceldonor van een patiënt.
oh spannend joh? moet je extra testjes doen nu ?
pi_155223398
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 21:26 schreef livalo het volgende:
Ik mag een tijdje geen bloed geven, zit in het systeem als mogelijke stamceldonor van een patiënt. Dus nu de testen afwachten, kan door de vakantie 8 weken duren :'). Spannend! Maar wel balen dat ik geen bloed mag geven, zie telkens oproepen dat ze op dit moment een tekort hebben aan donoren.
^O^ ^O^ ^O^
Ja ze hebben flink wat donoren nodig. Dat vertelde de verpleegster mij woensdag ook al. Ze zijn wel blij met mij als MCC-donor.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:48:41 #86
264281 livalo
Parttime internetheldin.
pi_155223609
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 21:41 schreef computergirl het volgende:

[..]

oh spannend joh? moet je extra testjes doen nu ?
Ik ben gisteren langs het Radboudziekenhuis geweest en heb uitleg gekregen. Toen hebben ze ook een paar buisjes bloed afgenomen voor verdere testen. Het is namelijk mogelijk dat er nog een andere kandidaat is, en dan kijken ze naar het best passende/bloedgroep/geslacht/leeftijd/lengte en gewicht. Maar wat ik zo begreep zijn er vaker geen dan meerdere matches, en ik ben sowieso een match, dus is afwachten of ze nog een betere match kunnen vinden. Hoop van wel, want scheelt mij ongemak. Maar zo niet geef ik met alle liefde!
Op zaterdag 23 januari 2010 18:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JIJ HEKS :'(
pi_155223799
blijf je ons hier op de hoogte houden, livalo? Super interessant ^O^
pi_155235007
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 21:48 schreef livalo het volgende:

[..]

Ik ben gisteren langs het Radboudziekenhuis geweest en heb uitleg gekregen. Toen hebben ze ook een paar buisjes bloed afgenomen voor verdere testen. Het is namelijk mogelijk dat er nog een andere kandidaat is, en dan kijken ze naar het best passende/bloedgroep/geslacht/leeftijd/lengte en gewicht. Maar wat ik zo begreep zijn er vaker geen dan meerdere matches, en ik ben sowieso een match, dus is afwachten of ze nog een betere match kunnen vinden. Hoop van wel, want scheelt mij ongemak. Maar zo niet geef ik met alle liefde!
Spannend! Ik ben ook benieuwd hoe het je vergaat, mocht het echt tot plasmadonatie komen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:11:43 #89
45833 crew  Fogel
pi_155235414
Vorige week weer eens boed gegeven, keer een bronze "pin" en een diploma, was mijn 20e keer.
Vind het jammer dat ze de donaties alleen per stad tellen, anders had ik dat al veel eerder gehad.

En deze mok gekozen deze keer:

Heb nu een hele verzameling van die dingen :D

Mijn dochter was voor het eerst mee, ze was helemaal onder de indruk van hoe alles werkte.
En volgens kinderlogica doneren mensen die in een rode bal knijpen sneller dan mensen die in een zwarte bal knijpen. Weten we dat ook weer...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_155235845
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 12:11 schreef Fogel het volgende:
Vind het jammer dat ze de donaties alleen per stad tellen, anders had ik dat al veel eerder gehad.
Dat doen ze niet? Toen ik na de 19e donatie verhuisde, was het de eerste keer op de nieuwe locatie meteen prijs :)
pi_155235932
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 12:46 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Dat doen ze niet? Toen ik na de 19e donatie verhuisde, was het de eerste keer op de nieuwe locatie meteen prijs :)
Fogel woont niet in NL ;) ;)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_155235990
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 12:53 schreef Bos81 het volgende:
Fogel woont niet in NL ;) ;)
Ah :P
pi_155273285
Afgelopen maandag 60e keer. Roze koek en 16gig USB stick :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_155280131
Afgelopen vrijdag de 21e streep. Kind meegenomen, die kreeg een sleutelhanger. *O* En alles was reuze-interessant. O+
Professioneel gifmenger.
  maandag 17 augustus 2015 @ 01:14:09 #95
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_155282763
Meenemen is lastig, want ik zit best lang. Misschien met een tablet + wifi.... Anders moet hij maar een keer met moeders mee :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:55:58 #96
379794 thats_meh
Wil je een koekje?
pi_155324670
Vandaag weer een halve liter gedoneerd. Was mijn tweede keer. Ging erg goed. Hb 8,8. Veel broodjes appelstroop gegeten haha. Alleen jammer van de "gastvrouw". De vorige keer was er niemand als gastvrouw en mocht je zelf drinken enzo pakken. Dus toen ik klaar was zag ik alleen twee vrouwen met elkaar kletsen aan de tafel en heb ik zelf wat te drinken gepakt. Toen stond ze op en vroeg gaat dat zomaar.... Ze was heel onvriendelijk. Echt een nare smaak overgehouden aan mijn bezoekje vandaag.
Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?
pi_155324786
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 14:55 schreef thats_meh het volgende:
Vandaag weer een halve liter gedoneerd. Was mijn tweede keer. Ging erg goed. Hb 8,8. Veel broodjes appelstroop gegeten haha. Alleen jammer van de "gastvrouw". De vorige keer was er niemand als gastvrouw en mocht je zelf drinken enzo pakken. Dus toen ik klaar was zag ik alleen twee vrouwen met elkaar kletsen aan de tafel en heb ik zelf wat te drinken gepakt. Toen stond ze op en vroeg gaat dat zomaar.... Ze was heel onvriendelijk. Echt een nare smaak overgehouden aan mijn bezoekje vandaag.
Huh? Bij ons te Amsterdam is het altijd zelfbediening. Mocht je wel een roze koek, of had je die moeten reserveren van te voren :7
pi_155324973
Wat stom! Hier in Utrecht is het ook zelfbediening. Weinig gastvrij van zo'n 'gastvrouw'.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:10:54 #99
314624 pollepel.
lepeltje lepeltje
pi_155325025
In Groningen liep ook een vrouw rond om te vragen wat je wou drinken, koek en snoep stond op tafel en mocht je zelf pakken. Maar 't vrouwtje was gewoon lief en zorgzaam:)
pi_155325272
We hebben in Leiden ook een gastvrouw. Zo'n bejaarde met een countertje, je vertelt haar wat je wilt en ze komt het je brengen. Op de counter staan wel alle roze koeken en andere vreetzooi klaar voor de zelfbediening.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_155325482
Goed dat jullie even in de actieve topics komen, moet nog afspraak plannen nadat ik de vorige heb afgezegd ^O^

Edit: en hier ook gastvrouwtje :Y
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:45:59 #102
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_155325911
Over 2 dagen weer :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_155326002
Zojuist mijn verpleegkundige gemaild met de vraag of ik eigenlijk ook mag doneren. Zou wel tof zijn.
Mokkel met stuntstok
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:51:33 #104
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_155326029
Waarom zou je niet mogen?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_155326054
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 15:51 schreef Mark het volgende:
Waarom zou je niet mogen?
Omdat ik een auto immuun ziekte heb en een hele sloot aan medicijnen slik? :@
Mokkel met stuntstok
pi_155326214
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 15:52 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Omdat ik een auto immuun ziekte heb en een hele sloot aan medicijnen slik? :@
Moet je even op de site van Sanquin kijken. Jouw mdl verpleegstertje heeft niet het laatste woord
pi_155326242
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 16:00 schreef computergirl het volgende:

[..]

Moet je even op de site van Sanquin kijken. Jouw mdl verpleegstertje heeft niet het laatste woord
Wat kun jij toch heerlijk minzaam reageren op mijn posts.
Mokkel met stuntstok
pi_155326376
Het is gewoon de realiteit, maar als je beledigd wil doen: ga je gang :+
pi_155326886
Morgen mag ik weer! Heb 2 maanden niet mogen geven vanwege ziekte en vakantie.
pi_155328224
Vorige week voor het eerst plasma gedoneerd. Ging prima :)
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:52:08 #111
379794 thats_meh
Wil je een koekje?
pi_155335223
Nou inderdaad, heb ook maar geen koek meer gepakt. Heb mijn glas leeggedronken en ben weggegaan.
Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?
pi_155343344
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 21:48 schreef livalo het volgende:

[..]

Ik ben gisteren langs het Radboudziekenhuis geweest en heb uitleg gekregen. Toen hebben ze ook een paar buisjes bloed afgenomen voor verdere testen. Het is namelijk mogelijk dat er nog een andere kandidaat is, en dan kijken ze naar het best passende/bloedgroep/geslacht/leeftijd/lengte en gewicht. Maar wat ik zo begreep zijn er vaker geen dan meerdere matches, en ik ben sowieso een match, dus is afwachten of ze nog een betere match kunnen vinden. Hoop van wel, want scheelt mij ongemak. Maar zo niet geef ik met alle liefde!
Beetje late reactie maar goed bezig! ^O^
Heb me zelf ook opgegeven maar nooit meer iets van gehoord.
  donderdag 20 augustus 2015 @ 17:18:51 #113
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_155383495
En weer een kerfje 8-)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_155384460
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 01:38 schreef Krediax het volgende:

[..]

Beetje late reactie maar goed bezig! ^O^
Heb me zelf ook opgegeven maar nooit meer iets van gehoord.
kan tot je 55e nog gebeuren
pi_155716955
Heb nu n paar keer bloed gedoneerd maar het onregelmatige, het in de opgegeven tijdsperiode niet kunnen en dan bellen voor nieuwe afspraak werkt niet voor mij :@ moest al paar maanden bellen, toen trof ik net in de brievenbus de vraag of ik plasma wil gaan doneren omdat er een tekort aan plasmadonoren is en mijn bloedgroep heel geschikt is, meteen gebeld en 17 september een afspraak gemaakt, kan ik mooi meteen daar de volgende afspraak maken voor 4 weken later en dan zit er structuur in ^O^
  maandag 31 augustus 2015 @ 21:01:05 #116
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_155717109
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 20:57 schreef Memento-Mori het volgende:
Heb nu n paar keer bloed gedoneerd maar het onregelmatige, het in de opgegeven tijdsperiode niet kunnen en dan bellen voor nieuwe afspraak werkt niet voor mij :@ moest al paar maanden bellen, toen trof ik net in de brievenbus de vraag of ik plasma wil gaan doneren omdat er een tekort aan plasmadonoren is en mijn bloedgroep heel geschikt is, meteen gebeld en 17 september een afspraak gemaakt, kan ik mooi meteen daar de volgende afspraak maken voor 4 weken later en dan zit er structuur in ^O^
^O^
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 31 augustus 2015 @ 22:34:41 #117
39237 crew  H_T
2733
pi_155721050
De laatste keer dat ik bij Sanquin was zag ik dat de plasmadonoren in een soort blauwe stressbal knepen. Op zich niet bijzonder, maar de stressballen waren voorzien van een slang die richting de machine ging. Waar is dat voor?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Licht Ontvlambaar maandag 31 augustus 2015 @ 22:40:09 #118
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_155721270
Ook weer een geslaagde donatie vandaag.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_155721464
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 22:34 schreef Hawaii_Tim het volgende:
De laatste keer dat ik bij Sanquin was zag ik dat de plasmadonoren in een soort blauwe stressbal knepen. Op zich niet bijzonder, maar de stressballen waren voorzien van een slang die richting de machine ging. Waar is dat voor?
huh, ben zelf plasma maar dit nog nooit gezien
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 31 augustus 2015 @ 22:59:10 #120
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_155722089
Ik evenmin. Enige dat ik kan bedenken is dat het met een luchtslang verbonden is (net als de manchet)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_155732704
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 22:34 schreef Hawaii_Tim het volgende:
De laatste keer dat ik bij Sanquin was zag ik dat de plasmadonoren in een soort blauwe stressbal knepen. Op zich niet bijzonder, maar de stressballen waren voorzien van een slang die richting de machine ging. Waar is dat voor?
Die stressbal blaast zich op zodra je er in moet knijpen. Het is dus eigenlijk een soort reminder voor wanneer wel en wanneer niet. Dit komt weer doordat het ene moment er bloed wordt afgenomen en even later er bloed (zonder plasma) wordt teruggeplaatst.

Zo is het mij tenminste uitgelegd de vorige keer.
pi_155732799
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 20:57 schreef Memento-Mori het volgende:
Heb nu n paar keer bloed gedoneerd maar het onregelmatige, het in de opgegeven tijdsperiode niet kunnen en dan bellen voor nieuwe afspraak werkt niet voor mij :@ moest al paar maanden bellen, toen trof ik net in de brievenbus de vraag of ik plasma wil gaan doneren omdat er een tekort aan plasmadonoren is en mijn bloedgroep heel geschikt is, meteen gebeld en 17 september een afspraak gemaakt, kan ik mooi meteen daar de volgende afspraak maken voor 4 weken later en dan zit er structuur in ^O^
Welke bloedgroep heb je? :)
Protège moi de mes désirs.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 1 september 2015 @ 14:46:46 #123
39237 crew  H_T
2733
pi_155733453
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 14:09 schreef baggerbaas het volgende:

[..]

Die stressbal blaast zich op zodra je er in moet knijpen. Het is dus eigenlijk een soort reminder voor wanneer wel en wanneer niet. Dit komt weer doordat het ene moment er bloed wordt afgenomen en even later er bloed (zonder plasma) wordt teruggeplaatst.

Zo is het mij tenminste uitgelegd de vorige keer.
^O^ Thanks! Zeer verhelderend :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_155733736
Vorige week voor het eerst in tijden weer geweest. Ik was na 5 minuten klaar met het aftappen, zelfs het personeel was onder de indruk. _O-

Ik lees nu dat je geen plasma mag doneren als je bloedgroep O negatief is? Iemand enig idee waarom dit is? :?
pi_155733860
Heb al langere tijd geen oproep gehad, gewoon afwachten of even bellen?
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_155733898
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 15:04 schreef ElDinosaur het volgende:
Vorige week voor het eerst in tijden weer geweest. Ik was na 5 minuten klaar met het aftappen, zelfs het personeel was onder de indruk. _O-

Ik lees nu dat je geen plasma mag doneren als je bloedgroep O negatief is? Iemand enig idee waarom dit is? :?
Is mij onbekend.

quote:
Iedereen kan plasmadonor worden

In principe kan iedere bloeddonor met goede bloedvaten plasmadonor worden. Als je plasmadonor wordt, kun je geen bloed blijven geven.
http://www.sanquin.nl/donor/donatiesoort/bloedplasma-geven/
pi_155733919
quote:
quote:
Ja, ik ben bloeddonor bij Sanquin en wil nu graag overstappen op het doneren van bloedplasma. Ik meld mij hierbij graag aan voor de speciale plasmakeuring.
Mijn bloedgroep is niet O-negatief.
Staat bij het overstap formulier.
pi_155733997
O-neg kan aan alle bloedgroepen worden gegeven. Waarschijnlijk willen ze daarvan genoeg op voorraad hebben en mag je daarom niet aan de plasmasonaties.
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 14:09 schreef baggerbaas het volgende:

[..]

Die stressbal blaast zich op zodra je er in moet knijpen. Het is dus eigenlijk een soort reminder voor wanneer wel en wanneer niet. Dit komt weer doordat het ene moment er bloed wordt afgenomen en even later er bloed (zonder plasma) wordt teruggeplaatst.

Zo is het mij tenminste uitgelegd de vorige keer.
Ah is dus een soort reminder / waarborg dat je het niet fout kan doen. Knijpen bij retourgave mag niet, komt er teveel druk te staan ofzo. Ik geloof zelfs dat de naald eruit kan schieten maar misschien is dat een fabeltje om je bang te maken dat je het zeker niet fout doet :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_155734018
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 september 2015 15:18 schreef Karstman het volgende:
O-neg kan aan alle bloedgroepen worden gegeven. Waarschijnlijk willen ze daarvan genoeg op voorraad hebben en mag je daarom niet aan de plasmasonaties.

Dit idd.
pi_155734034
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 september 2015 15:18 schreef Karstman het volgende:
O-neg kan aan alle bloedgroepen worden gegeven. Waarschijnlijk willen ze daarvan genoeg op voorraad hebben en mag je daarom niet aan de plasmasonaties.
Dat wist ik inderdaad al. Net even gebeld en daar werd het ook bevestigd. Vanwege een chronisch gebrek aan O negatief hebben ze liever dat we bloed blijven geven ipv plasma.

Weer wat geleerd en dan hoef ik niet proberen over te stappen. :P
pi_155734417
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 15:11 schreef gers het volgende:
Heb al langere tijd geen oproep gehad, gewoon afwachten of even bellen?
bellen, kan zijn dat je op zwevende lijst bent terecht gekomen
pi_155734938
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 15:39 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

bellen, kan zijn dat je op zwevende lijst bent terecht gekomen
Gebeld, ze sturen een nieuw uitnodiging.
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_155739707
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 16:04 schreef gers het volgende:

[..]

Gebeld, ze sturen een nieuw uitnodiging.
^O^ was bij mij ook het geval en ik maar wachten en vergeten te bellen dus toen ik info over plasma donor kreeg, meteen gebeld, kon nieuwe uitnodiging krijgen of overgaan op plasma, laatste gekozen, kijken of en hoe dat bevalt, direct nieuwe afspraak en dat het op afspraak Is, Is voor mij wel fijn, anders schiet t er zo makkelijk bij in steeds, erg slecht I know
  woensdag 2 september 2015 @ 15:36:23 #134
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_155760227
Is er iemand van jullie uitgenodigd voor de Anti-D informatiedag?

Ik vroeg me af of ik iemand van hier tegen ga komen :)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_155785972
Even een vraagje, waar iemand hier misschien het antwoord wel op weet ;)

Ik woon sinds 2 maanden weer bij mijn ouders in Duitsland (5 minuten over de grens bij Drenthe), voor die tijd woonde ik in Nederland en doneerde ik altijd bloed bij Sanquin.
Zou dat nu ook nog gewoon kunnen of moet ik daarvoor naar de Duitse bloedbank? Al mijn sociale contacten en werk/school/etc. vinden plaats in Nederland namelijk..

Ben benieuwd of iemand dit weet.. :)
Live the life you love, love the life you live.
  donderdag 3 september 2015 @ 14:45:29 #136
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_155786269
Moet je iedere keer "Ja" invullen op de vragenlijst of je de laatste tijd in een land buiten de Benelux bent geweest :+

Ik zou even bellen met Sanquin
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_155880728
Ik ben ook benieuwd poekie.
Een paar maanden terug reed ik een aantal km door Duitsland om van de ene plaats in Nederland naar de andere plaats in Nederland te komen. Toen dacht ik ook, als ze heel streng zijn.... ;-)
  maandag 7 september 2015 @ 09:10:28 #138
314624 pollepel.
lepeltje lepeltje
pi_155889360
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 21:52 schreef 90Mir het volgende:
Ik ben ook benieuwd poekie.
Een paar maanden terug reed ik een aantal km door Duitsland om van de ene plaats in Nederland naar de andere plaats in Nederland te komen. Toen dacht ik ook, als ze heel streng zijn.... ;-)
Ik rij meerdere keren per week door Duitsland, alleen maar om van Nederlandse plaats A naar Nederlandse plaats B te komen. Ik vul dan wel "Ja" in dat ik buiten de Benelux ben geweest:p
pi_155981527
En weer een halve liter kwijt, nu een appelkoek :9
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_156040670
Ik geef geen bloed meer. Ik val flauw (echt in de zin van afgevoerd worden)

En dat is dan niet op het moment van geven, want dat doet me niks. Het is uren later als er niemand meer om je heen danst om te zien of het wel goed gaat
pi_156042126
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 01:33 schreef _Lily_ het volgende:
Ik geef geen bloed meer. Ik val flauw (echt in de zin van afgevoerd worden)

En dat is dan niet op het moment van geven, want dat doet me niks. Het is uren later als er niemand meer om je heen danst om te zien of het wel goed gaat
is daar een medische oorzaak vooor?
pi_156043077
Ik mag voorlopig niet meer. ;( Blijkbaar in een risicogebied op vakantie geweest, dus kan pas vanaf februari weer een oproepkaart verwachten.
pi_156044732
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 06:54 schreef computergirl het volgende:

[..]

is daar een medische oorzaak vooor?
weet ik niet.... heb wel bloedarmoede
pi_156050643
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 11:57 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

weet ik niet.... heb wel bloedarmoede
Maar mag je dan wel geven?
pi_156050733
3 maanden terug werd ik afgekeurd met een hb van 7,7. Deze maand word ik als het goed is opnieuw opgeroepen om de eerste keer bloed te kunnen geven.
Ik hoop dat de oproep deze week op de mat valt, want over 2 weken ga ik een weekendje weg en dan mag ik misschien weer een tijdje niet meer geven.
pi_156050754
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 16:02 schreef 90Mir het volgende:

[..]

Maar mag je dan wel geven?
Toen wel. Die bloedarmoede is nu erger dan toen. Ik weet niet of het nu ook zou mogen, ben al jaren niet meer geweest om te doneren ivm dat flauwvallen.

Ik weet trouwens niet of het door die bloedarmoede komt he. Ik speculeer nu. Volgens mij is het ook gewoon hypovolemie. Je kunt dan onwel worden als je lang rechtop staat. (sta je bijv in de keuken of de was op te hangen --> boem)
pi_156053190
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 16:06 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Toen wel. Die bloedarmoede is nu erger dan toen. Ik weet niet of het nu ook zou mogen, ben al jaren niet meer geweest om te doneren ivm dat flauwvallen.

Ik weet trouwens niet of het door die bloedarmoede komt he. Ik speculeer nu. Volgens mij is het ook gewoon hypovolemie. Je kunt dan onwel worden als je lang rechtop staat. (sta je bijv in de keuken of de was op te hangen --> boem)
na de boem ligt je hoofd op niveau van je hart en krijgen je hersens weer meer zuurstof waardoor je weer bij komt volgens mij. Tenzij je valt op een onhandige plek waarbij je je kop heel hard stoot, dus het is idd niet gewenst om te doneren in jouw geval
pi_156058353
Al vaak gedacht en bijna de stap gezet om bloed te gaan doneren, maar om de een of andere reden doe ik het iedere keer toch nét niet.

Ik vraag me af: Hoe voel je je nadat je bloed hebt gegeven?
pi_156058553
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:32 schreef Lux. het volgende:
Al vaak gedacht en bijna de stap gezet om bloed te gaan doneren, maar om de een of andere reden doe ik het iedere keer toch nét niet.

Ik vraag me af: Hoe voel je je nadat je bloed hebt gegeven?
prima!
nog even iets drinken en wat lekkers snoepen en dan ga ik gewoon op de fiets naar huis.
pi_156058732
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 20:38 schreef computergirl het volgende:

[..]

prima!
nog even iets drinken en wat lekkers snoepen en dan ga ik gewoon op de fiets naar huis.
Ik zie nu dat de prikpost nog geen 10 minuten van huis is, en ook gewoon 's avonds open is.

Zojuist het inschrijfformulier ingevuld. Even afwachten dus..

Ik verwacht alleen dat ik (nog) geen bloed mag geven vanwege een antibioticakuur. Maar dat ga ik dus nog even checken!
pi_156058838
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:42 schreef Lux. het volgende:

[..]

Ik zie nu dat de prikpost nog geen 10 minuten van huis is, en ook gewoon 's avonds open is.

Zojuist het inschrijfformulier ingevuld. Even afwachten dus..

Ik verwacht alleen dat ik (nog) geen bloed mag geven vanwege een antibioticakuur. Maar dat ga ik dus nog even checken!
uit mijn hoofd: 6 weken wachten. maar goed, je moet toch nog eerst gekeurd worden en zo.
Op de site van Sanquin kan je een test doen of je mag doneren
pi_156058943
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 20:45 schreef computergirl het volgende:

[..]

uit mijn hoofd: 6 weken wachten. maar goed, je moet toch nog eerst gekeurd worden en zo.
Op de site van Sanquin kan je een test doen of je mag doneren
Enig idee hoe dat keuren in zijn werk gaat? Ik kan het zo 1, 2, 3 niet vinden op de website.
pi_156059135
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:48 schreef Lux. het volgende:

[..]

Enig idee hoe dat keuren in zijn werk gaat? Ik kan het zo 1, 2, 3 niet vinden op de website.
http://www.sanquin.nl/blo(...)gsprocedure/keuring/
pi_156059285
quote:
Appeltje-eitje! Super. Ik wacht de eerste brief af en meld me hierna weer :)
pi_156059344
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:56 schreef Lux. het volgende:

[..]

Appeltje-eitje! Super. Ik wacht de eerste brief af en meld me hierna weer :)
^O^
  woensdag 16 september 2015 @ 16:16:05 #156
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_156144180
ja hoi, gister sinds een jaar weer bloed gegeven..
en vandaag voel ik me slap en heb een beetje last van duizelingen :o

bij de meting had ik netjes hb = 8 en bloeddruk was ook prima ( ben even vergeten wat ;) )

hebben jullie hier ook wel eens last van? :o
dit is de eerste keer dat het mij overkomt eigenlijk..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_156144420
quote:
7s.gif Op woensdag 16 september 2015 16:16 schreef Barreltje het volgende:
ja hoi, gister sinds een jaar weer bloed gegeven..
en vandaag voel ik me slap en heb een beetje last van duizelingen :o

bij de meting had ik netjes hb = 8 en bloeddruk was ook prima ( ben even vergeten wat ;) )

hebben jullie hier ook wel eens last van? :o
dit is de eerste keer dat het mij overkomt eigenlijk..
Ik heb één keer wat duizeligheid gevoeld de avond erna, maar dat ging weg toen ik een paar uur later wat (zouts) had gegeten. Kan best zijn dat je bloeddruk achteraf laag is, dat meten ze natuurlijk niet. Maar wel gek dat je een dag later nog last hebt, dan zouden zelfs alle cellen al bijna weer aangemaakt moeten zijn..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_156146969
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 16:25 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik heb één keer wat duizeligheid gevoeld de avond erna, maar dat ging weg toen ik een paar uur later wat (zouts) had gegeten. Kan best zijn dat je bloeddruk achteraf laag is, dat meten ze natuurlijk niet. Maar wel gek dat je een dag later nog last hebt, dan zouden zelfs alle cellen al bijna weer aangemaakt moeten zijn..
Je bloedvolume is na een dag weer op peil, maar je rode bloedcellen zijn pas weer na een week ofzo op hun oude niveau.
pi_156147287
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 17:55 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Je bloedvolume is na een dag weer op peil, maar je rode bloedcellen zijn pas weer na een week ofzo op hun oude niveau.
daarom moet je voor donatie ook een hoog genoeg HB hebben, 0.3 boven de normale grens
pi_156148776
Morgen voor het eerst plasma doneren, wordt er dan ook naar je hb gekeken eigenlijk? Lijkt mij van niet maar denk vraag het even, vorige keer bij bloed doneren zat ik op de grens nml
  woensdag 16 september 2015 @ 19:03:37 #161
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_156148801
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 19:02 schreef Memento-Mori het volgende:
Morgen voor het eerst plasma doneren, wordt er dan ook naar je hb gekeken eigenlijk? Lijkt mij van niet maar denk vraag het even, vorige keer bij bloed doneren zat ik op de grens nml
Yup gebeurd wel
pi_156149069
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 19:03 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Yup gebeurd wel
en mag je ook niet doneren als die iets te laag is?
  woensdag 16 september 2015 @ 19:26:41 #163
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_156149489
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 19:12 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

en mag je ook niet doneren als die iets te laag is?
Misschien zijn ze iets soepeler, maar ze controleren natuurlijk niet voor niets
pi_156151276
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 19:12 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

en mag je ook niet doneren als die iets te laag is?
ik dacht het niet
pi_156151633
Vandag 1e afpsraak gehad.. nou ja keuring...
bloeddruk 114/67, HB 8,7 en 9,4. 4 buizen bloed gegeven en nu afwachten....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_156153075
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 20:31 schreef Vicky het volgende:
Vandag 1e afpsraak gehad.. nou ja keuring...
bloeddruk 114/67, HB 8,7 en 9,4. 4 buizen bloed gegeven en nu afwachten....
al je waardes zijn heel prima :)
pi_156168256
Voor plasma gelden idd dezelfde regels als bloed dus heb toch maar roosvicee ferro gehaald, kan sws geen kwaad!vanavond doneren dus ben benieuwd
pi_156168300
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 13:20 schreef Memento-Mori het volgende:
Voor plasma gelden idd dezelfde regels als bloed dus heb toch maar roosvicee ferro gehaald, kan sws geen kwaad!vanavond doneren dus ben benieuwd
Heeft dat nog zin om dat op dezelfde dag te beginnen met drinken?
In volkoren graanproducten (m.n. havermout) zit trouwens ook veel ijzer!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 17 september 2015 @ 13:29:13 #169
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_156168474
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 19:02 schreef Memento-Mori het volgende:
Morgen voor het eerst plasma doneren, wordt er dan ook naar je hb gekeken eigenlijk? Lijkt mij van niet maar denk vraag het even, vorige keer bij bloed doneren zat ik op de grens nml
Daar wordt zeker naar gekeken, en bij een te lage waarde gaat de donatie niet door.
Appelstroop is altijd goed voor je ijzergehalte :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_156171956
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 13:22 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Heeft dat nog zin om dat op dezelfde dag te beginnen met drinken?
In volkoren graanproducten (m.n. havermout) zit trouwens ook veel ijzer!
schijnt wel snel in t bloed te worden opgenomen en ik doneer pas rond 20 en wat ik al zei het kan verder geen kwaad natuurlijk, vorige keer Was eerste keer dat het op de grens zat daarvoor altijd in orde. Appelstroop heb ik ook op :P
pi_156172456
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:47 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

schijnt wel snel in t bloed te worden opgenomen
volgens mij verloopt dat proces niet zo snel. Dat je ijzerhoudend iets eet of drinkt is niet direct te zien aan je HB gehalte, daar zitten de nodige processen tussen.
pi_156173258
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:08 schreef computergirl het volgende:

[..]

volgens mij verloopt dat proces niet zo snel. Dat je ijzerhoudend iets eet of drinkt is niet direct te zien aan je HB gehalte, daar zitten de nodige processen tussen.
toch lees ik genoeg op fb van sanquin dat wanneer ze ferro drinken op de dag van donatie hb iets hoger Is dan wanneer ze het niet doen. Ik verwacht geen wonderen maar nogmaals kwaad kan het sowieso niet :P
pi_156173741
dat zetten mensen van Sanquin er zelf op? :?

Ik heb even gezocht maar hier uitleg over HB en ijzeropname http://www.dietistennierz(...)abolismeenanemie.pdf

[ Bericht 49% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 17-09-2015 17:02:34 ]
pi_156175268
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:55 schreef computergirl het volgende:
dat zetten mensen van Sanquin er zelf op? :?

Ik heb even gezocht maar hier uitleg over HB en ijzeropname http://www.dietistennierz(...)abolismeenanemie.pdf
Nee donoren dus uit eigen ervaring. En bedankt maar zoveel boeit het me ook weer niet eigenlijk :P ben benieuwd of mn hb goed Is zometeen

[ Bericht 10% gewijzigd door Memento-Mori op 17-09-2015 18:16:37 ]
pi_156175373
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:35 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

toch lees ik genoeg op fb van sanquin dat wanneer ze ferro drinken op de dag van donatie hb iets hoger Is dan wanneer ze het niet doen. Ik verwacht geen wonderen maar nogmaals kwaad kan het sowieso niet :P
Tja, niet echt betrouwbaar want je weet niet hoe hoog het anders op die dag geweest was als ze het niet hadden genomen :P Maar goed het zal ook niet schaden ;)
Ik zou alleen als je permanent laag zit in je hb eerder proberen om in je dagelijkse voeding wat dingen te veranderen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_156175408
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 18:16 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Tja, niet echt betrouwbaar want je weet niet hoe hoog het anders op die dag geweest was als ze het niet hadden genomen :P Maar goed het zal ook niet schaden ;)
Ik zou alleen als je permanent laag zit in je hb eerder proberen om in je dagelijkse voeding wat dingen te veranderen!
dat zijn mensen die voorheen steeds laag zaten begonnen met ferro op donatiedag en dan Was het wel goed die keren dusja. Bij mij was vorige keer dus de eerste en enige keer op het randje, tweede keer prikken n betere druppel en Was wel net voldoende, daarvoor nooit laag hb dus geen idee of het permanent Is, we zullen wel zien
pi_156175801
quote:
2s.gif Op donderdag 17 september 2015 13:29 schreef Mark het volgende:

[..]

Daar wordt zeker naar gekeken, en bij een te lage waarde gaat de donatie niet door.
Appelstroop is altijd goed voor je ijzergehalte :)
Toen ze het nog in ijzeren vaten kookten wel ja. Nu is de meerwaarde niet echt boeiend meer.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_156181235
Mn hb was 8.6 dus prima en was met 30 minuten klaar :)
pi_156184098
Naar aanleiding van dit topic heb ik me ook maar aangemeld bij Sanquin! Over twee weken een bevestigingsbrief en dan zien we het wel! Geen flauw idee wat mijn bloedgroep is ook :o

Weet iemand toevallig of je nog bloed mag geven als je malaria hebt gehad in het afgelopen jaar? :P
Have less, travel more
pi_156184318
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:02 schreef Chiadora het volgende:
Naar aanleiding van dit topic heb ik me ook maar aangemeld bij Sanquin! Over twee weken een bevestigingsbrief en dan zien we het wel! Geen flauw idee wat mijn bloedgroep is ook :o

Weet iemand toevallig of je nog bloed mag geven als je malaria hebt gehad in het afgelopen jaar? :P
Nee mag niet, edit : plasma mag wel
http://www.sanquin.nl/don(...)ry=Medisch&q=Malaria
pi_156184464
quote:
3 jaar! Ik was maar 2 dagen ziek :'(

Dan maar plasmadonor worden :)
Have less, travel more
pi_156184691
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:08 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

Nee mag niet, edit : plasma mag wel
http://www.sanquin.nl/don(...)ry=Medisch&q=Malaria
Weet je toevallig of ik mezelf dan opnieuw aan moet melden als plasmadonor of wijst zich dat vanzelf wel uit als ik daar ben? :o
Have less, travel more
pi_156184823
quote:
5s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:20 schreef Chiadora het volgende:

[..]

Weet je toevallig of ik mezelf dan opnieuw aan moet melden als plasmadonor of wijst zich dat vanzelf wel uit als ik daar ben? :o
je hebt in het verleden wel al gedoneerd? Dan zou ik na ontvangst brief even bellen aangezien plasma doneren op afspraak gaat, machine wordt gereserveerd voor je en je komt dan anders in het systeem te staan
pi_156184873
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:24 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

je hebt in het verleden wel al gedoneerd? Dan zou ik na ontvangst brief even bellen aangezien plasma doneren op afspraak gaat, machine wordt gereserveerd voor je en je komt dan anders in het systeem te staan
Ik heb nog nooit gedoneerd, ik denk dat ik dan morgenochtend even bel
Have less, travel more
pi_156185185
Dan komt het vast goed :)
  vrijdag 18 september 2015 @ 00:45:40 #186
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_156188891
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 18:33 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Toen ze het nog in ijzeren vaten kookten wel ja. Nu is de meerwaarde niet echt boeiend meer.
IJzeren ketels?
Appelstroop staat van oudsher bekend als ijzerrijk. In appels zit echter vrijwel geen ijzer en het is ook een fabel dat de stroop ijzer opneemt uit de ijzeren ketels waarin het wordt gekookt. Die waren vroeger namelijk van koper en tegenwoordig van roestvast staal, want in ijzer kun je geen appels koken.

Bron: http://www.gezondheidsnet(...)ijzer-in-appelstroop

Overigens geven ze je wel gelijk dat er niet veel meer in zit. Nou ja, dan maar een biefstuk op mijn boterham >:)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_156189826
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 september 2015 00:45 schreef Mark het volgende:

[..]

IJzeren ketels?
Appelstroop staat van oudsher bekend als ijzerrijk. In appels zit echter vrijwel geen ijzer en het is ook een fabel dat de stroop ijzer opneemt uit de ijzeren ketels waarin het wordt gekookt. Die waren vroeger namelijk van koper en tegenwoordig van roestvast staal, want in ijzer kun je geen appels koken.

Bron: http://www.gezondheidsnet(...)ijzer-in-appelstroop

Overigens geven ze je wel gelijk dat er niet veel meer in zit. Nou ja, dan maar een biefstuk op mijn boterham >:)
Lekker!

https://en.wikipedia.org/wiki/Cheesesteak
  vrijdag 18 september 2015 @ 02:46:23 #188
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_156189834
Broodje Hartinfarct ;)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_156215813
Vandaag eerste wereldwijde stamceldonorendag! Felies aan mezelf en iedereen die zich heeft aangemeld of wellicht al gedoneerd *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_156218095
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 09:45 schreef Cat22 het volgende:
Vandaag eerste wereldwijde stamceldonorendag! Felies aan mezelf en iedereen die zich heeft aangemeld of wellicht al gedoneerd *O*
*O*
pi_156473588
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 14:27 schreef Poekie1993 het volgende:
Even een vraagje, waar iemand hier misschien het antwoord wel op weet ;)

Ik woon sinds 2 maanden weer bij mijn ouders in Duitsland (5 minuten over de grens bij Drenthe), voor die tijd woonde ik in Nederland en doneerde ik altijd bloed bij Sanquin.
Zou dat nu ook nog gewoon kunnen of moet ik daarvoor naar de Duitse bloedbank? Al mijn sociale contacten en werk/school/etc. vinden plaats in Nederland namelijk..

Ben benieuwd of iemand dit weet.. :)
Ik heb *eindelijk* Sanquin gebeld om te vragen, en het was geen probleem. Duitsland valt bij Sanquin niet onder de risicolanden, dus ik mag gewoon in Nederland blijven geven.
:)
Live the life you love, love the life you live.
pi_156473728
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 15:14 schreef Poekie1993 het volgende:

[..]

Ik heb *eindelijk* Sanquin gebeld om te vragen, en het was geen probleem. Duitsland valt bij Sanquin niet onder de risicolanden, dus ik mag gewoon in Nederland blijven geven.
:)
Als ik het eerder had gelezen had ik je het antwoord zo kunnen geven. :D
pi_156474201
Gister vinkje 61. Kreeg van de keuring nog een nieuwtje mee. Ik was in Hongarije geweest de afgelopen periode en dat is een risicogebied voor West Nijlvirus (Tijgermug). Binnenkort worden de nieuwe restricties van kracht voor West-Nijlvirus. Dat wordt naast Italië en een groot deel van de aan de Middellandse zee grenzende landen ook Oostenrijk, Hongarije en Portugal. Het betekent voor volbloed een maand niet geven. Voor plasma heeft het geen gevolg want dat wordt ingevroren en daar kan het virus niet tegen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_156474282
Oh? Dat worden dan tekorten bij volbloed na de zomervakantie.
pi_156474350
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 15:43 schreef computergirl het volgende:
Oh? Dat worden dan tekorten bij volbloed na de zomervakantie.
Het ding schijnt behoorlijk op te rukken in Europa. is ook al in Nederland gesignaleerd maar als je daarop af moet gaan kunnen we helemaal geen bloed meer af laten nemen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_156474458
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 september 2015 15:46 schreef Karstman het volgende:

[..]

Het ding schijnt behoorlijk op te rukken in Europa. is ook al in Nederland gesignaleerd maar als je daarop af moet gaan kunnen we helemaal geen bloed meer af laten nemen.
Mmmmn, indien de mug in NL rond gast vliegen dan komen mensen met slechte weerstand of ernstige ziekte al via normale weg in contact met virus, niet meer schuld van Sanquin
pi_156615023
Eerste plasmadonatie gehad, totale donatiescore nu op 9. Klaar in 31 minuten *)
pi_156615031
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 11:03 schreef douche-eendje het volgende:
Eerste plasmadonatie gehad, totale donatiescore nu op 9. Klaar in 31 minuten *)
Wow, dat is snel! Ik ben altijd blij als ik het onder een uur red :P
Heb het even uitgesteld vanwege een marathon lopen zondag a.s., ook al zou het geen effect moeten hebben, ik wil toch niet het risico lopen dat er iets misgaat of ik me slap ga voelen of zo. Dus nu de 14e ook weer plasma doneren. Geen idee hoeveelste donatie eigenlijk..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_156615053
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 11:05 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Wow, dat is snel! Ik ben altijd blij als ik het onder een uur red :P
Heb het even uitgesteld vanwege een marathon lopen zondag a.s., ook al zou het geen effect moeten hebben, ik wil toch niet het risico lopen dat er iets misgaat of ik me slap ga voelen of zo. Dus nu de 14e ook weer plasma doneren. Geen idee hoeveelste donatie eigenlijk..
Dit was ook nog het langzame oude apparaat. Had 3 rondes nodig, op de nieuwe machine moet het in 20 minuten kunnen :P
pi_156615070
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 11:06 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Dit was ook nog het langzame oude apparaat. Had 3 rondes nodig, op de nieuwe machine moet het in 20 minuten kunnen :P
Handig! Al vind ik het stiekem ook altijd wel een lekker ontspanmomentje als ik daar een uurtje de krant kan lezen :P Mijn bloed stroomt geloof ik ook langzaam omdat ik een koukleum ben (slechte doorbloeding in de armen) dus dan krijg ik zo'n lekker warmtedekentje erbij.. het wordt bijna genieten! :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 5 oktober 2015 @ 11:10:49 #201
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_156615123
Oeps, bijna vergeten om weer een kerfje te zetten vorige week!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_156616649
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 11:07 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Handig! Al vind ik het stiekem ook altijd wel een lekker ontspanmomentje als ik daar een uurtje de krant kan lezen :P Mijn bloed stroomt geloof ik ook langzaam omdat ik een koukleum ben (slechte doorbloeding in de armen) dus dan krijg ik zo'n lekker warmtedekentje erbij.. het wordt bijna genieten! :P
Ik vind mn half uurtje ook wel prima. Lekker kunnen lezen inderdaad, nog een kopje thee achteraf en daarna door naar muziekles :)
Heb je al eens een flensje warm water in je hand gehad tijdens donatie? Dat werkt ook heel goed.
pi_156618143
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 12:39 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik vind mn half uurtje ook wel prima. Lekker kunnen lezen inderdaad, nog een kopje thee achteraf en daarna door naar muziekles :)
Heb je al eens een flensje warm water in je hand gehad tijdens donatie? Dat werkt ook heel goed.
Mooie typefout. ik zit me nu voor te stellen hoe je met een kleine pannenkoek in je hand in die stoel zit :D

Afijn, OT, ik zit meestal rond de 25 minuten om in 3 rondjes 660ml plasma in het zakje te krijgen. Was met de oude machines rond de 3 kwartier en dat was eigenlijk net iets fijner omdat ik graag nog wat werk tijdens het doneren en dan is het nu wel zo voorbij.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_156618177
quote:
2s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:06 schreef Karstman het volgende:

[..]

Mooie typefout. ik zit me nu voor te stellen hoe je met een kleine pannenkoek in je hand in die stoel zit :D

Afijn, OT, ik zit meestal rond de 25 minuten om in 3 rondjes 660ml plasma in het zakje te krijgen. Was met de oude machines rond de 3 kwartier en dat was eigenlijk net iets fijner omdat ik graag nog wat werk tijdens het doneren en dan is het nu wel zo voorbij.
Autocorrect :D Hahaha.
pi_156618258
quote:
2s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:06 schreef Karstman het volgende:

[..]

Mooie typefout. ik zit me nu voor te stellen hoe je met een kleine pannenkoek in je hand in die stoel zit :D

Las het niet eens in eerste instantie :D
Volbloed is maar 10 minuten max *O*
pi_156786490
2e turfje :)

Iemand wel eens gehad dat zijn/haar hB-waarde (flink) lager was na het stoppen met roken?
Protège moi de mes désirs.
pi_156786909
Eigenlijk is het andersom. Hb bij rokers is in het algemeen hoger.
pi_156787514
quote:
7s.gif Op maandag 12 oktober 2015 19:31 schreef wyccie het volgende:
Eigenlijk is het andersom. Hb bij rokers is in het algemeen hoger.
Komt op hetzelfde neer. :)

Zat vandaag net op het randje, maar even in de gaten houden.
Protège moi de mes désirs.
pi_156824722
Morgen tweede plasma donatie gepland staan, word ik vandaag wakker met keelpijn :( afbellen dus maar vandaag
  woensdag 14 oktober 2015 @ 09:50:57 #210
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_156825075
Ik zou even bellen voor de zekerheid
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_156825191
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 09:24 schreef Memento-Mori het volgende:
Morgen tweede plasma donatie gepland staan, word ik vandaag wakker met keelpijn :( afbellen dus maar vandaag
Ik ga vanmiddag, heb ook verkoudheid/keelpijn maar dan mag je toch wel?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_156825460
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 09:58 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik ga vanmiddag, heb ook verkoudheid/keelpijn maar dan mag je toch wel?
volgens de check met keelpijn niet ;(
pi_156825466
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:17 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

volgens de check met keelpijn niet ;(
Oh.. dan moet ik ook maar even bellen om het te vragen. De ergste keelpijn is op zich wel weg.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_156826049
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 09:58 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik ga vanmiddag, heb ook verkoudheid/keelpijn maar dan mag je toch wel?
Verkoudheid volgens mij :N zeker niet met verhoging
pi_156826117
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:53 schreef computergirl het volgende:

[..]

Verkoudheid volgens mij :N zeker niet met verhoging
Verhoging heb ik denk ik niet gehad, maar daar vroegen ze ook niet naar. Maar blijkbaar moet je na verkoudheid icm keelpijn 2 weken klachtenvrij zijn voor je weer mag geven :o Dus moest de afspraak inderdaad verzetten. Maar goed dat dit bericht hier toevallig voorbij kwam, anders was ik voor niks gegaan!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_156828233
Mailtje gehad met een oproep, blijkbaar zitten ze omhoog.

http://www.sanquin.nl/blo(...)orraad/?desktop=true
pi_156828329
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:58 schreef WammesWaggel het volgende:
Mailtje gehad met een oproep, blijkbaar zitten ze omhoog.

http://www.sanquin.nl/blo(...)orraad/?desktop=true
0neg staat nog op groen :)
pi_156828478
Ik wacht met smart op de 1e oproep..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_156828588
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:03 schreef computergirl het volgende:

[..]

0neg staat nog op groen :)
O Positief is blijkbaar wel een beetje behoefte aan, wil wel gaan doneren vandaag :7 als het stopt met regenen :@
pi_156828870
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:58 schreef WammesWaggel het volgende:
Mailtje gehad met een oproep, blijkbaar zitten ze omhoog.

http://www.sanquin.nl/blo(...)orraad/?desktop=true
Handige tool! Maakt je ook wat eerder geneigd om te gaan geven, als je ziet dat jouw bloedgroep hard nodig is.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_156833908
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:57 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Verhoging heb ik denk ik niet gehad, maar daar vroegen ze ook niet naar. Maar blijkbaar moet je na verkoudheid icm keelpijn 2 weken klachtenvrij zijn voor je weer mag geven :o Dus moest de afspraak inderdaad verzetten. Maar goed dat dit bericht hier toevallig voorbij kwam, anders was ik voor niks gegaan!
idd mooi meegenomen, hier afspraak verzet naar 19 november, dan ben ik vast al twee weken klachtenvrij, baal er wel van maarja niks aan te doen.
pi_156838062
Wilde vandaag voor de tweede keer bloedgeven, was m'n hb te laag :(
pi_156840932
Na een pauze ivm opsparen energie voor operatie, ondergaan operatie en daarna weer bloed bijbouwen kreeg ik eindelijk weer een oproep voor volbloed donatie.

Met een HB wat post OK 5,6 was en twee maanden geleden 7,2 was ik erg benieuwd wat de score nu zou zijn. Ik slaagde (dankzij de roosvicee ferro) met een mooie 8,6 *O*
Bloeddruk ook OK, het verhaal orgaandonatie werd eventjes ingewikkeld omdat hun protocollen geen onderscheid maken tussen donor (ik) en ontvanger. al ben ik zelf in een ver verleden ook ontvanger geweest, maar na een paar keer braaf invullen, bij de arts komen en elke keer goedgekeurd worden heeft hij me gevraagd dat niet meer in te vullen _O-

Uiteindelijk op de stoel mogen plaatsnemen waar de medewerkster lonkte naar het foute bloedvat. Ligt heel mooi bovenop, maar bloed krijg je er niet van. Ze wilde dat toch erg graag proberen en ik dacht ' misschien dat het vat het na tien jaar wel doet' dus gaf toestemming.
Geen druppeltje bloed :')

Vele malen excuus en omdat rechts nu niet meer bruikbaar was toen moesten ze links prikken. Mijn slechte kant. :') Met het stuwbandje strak aangetrokken liep het in slakkentempo door maar de 500 ml heb ik gehaald *O* En op mijn dossier staat nu de aantekening: volg aanwijzing donor :+

Protip: ga daarna geen 30 kilo bevroren vlees versjouwen, halverwege suisden mijn oren en had ik vlekken voor mijn ogen. Toch maar even pauze dus.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_156841074
Mooie 8.6 ^O^
pi_156841557
Kwam er thuis achter dat ik toch nog niet helemaal klaar was met bloeden.

Eerste keer dat mijn aderen zo gewillig waren :P
pi_156841742
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 22:21 schreef Krediax het volgende:
Kwam er thuis achter dat ik toch nog niet helemaal klaar was met bloeden.
[ afbeelding ]
Eerste keer dat mijn aderen zo gewillig waren :P
Zo verneukeratief he? Je voelt het niet tot je ernaar kijkt. _O-

Toen ik een keer leegliep dacht ik eerst dat er een lekkage was en er warm water vanuit het plafond op mijn arm druppelde. :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_156841767
Gaat waarschijnlijk trouwens een pracht van een bloeduitstorting geven ook. :Y
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_156992813
Vandaag 1e keer!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_156992818
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 15:13 schreef Vicky het volgende:
Vandaag 1e keer!
Spannend!
pi_156992825
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 15:13 schreef Vicky het volgende:
Vandaag 1e keer!
*O*
Professioneel gifmenger.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 15:23:55 #231
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_156993032
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 15:13 schreef Vicky het volgende:
Vandaag 1e keer!
Zet 'm op!
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_156995826
*O* done! HB was 9,2 en bloeddruk 116/67.
Na het geven een klein beetje lightheaded maar dat trok snel weg.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_156997213
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 17:22 schreef Vicky het volgende:
*O* done! HB was 9,2 en bloeddruk 116/67.
Na het geven een klein beetje lightheaded maar dat trok snel weg.
keurige waardes!
Nog een roze koek gegeten als beloning?
pi_156997456
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 18:33 schreef computergirl het volgende:

[..]

keurige waardes!
Nog een roze koek gegeten als beloning?
gevulde koek :)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 22:53:13 #235
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_157006041
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 17:22 schreef Vicky het volgende:
*O* done! HB was 9,2 en bloeddruk 116/67.
Na het geven een klein beetje lightheaded maar dat trok snel weg.
Welkom bij de club ^O^

Morgen mag ik zelf weer :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_157079181
Ik mag deze week weer. Nouja, hopelijk lukt het deze keer wel. Ik kwam door de eerste keuring heen. Maar bij de eerste donatie bleek mijn hb net 1/10 te laag te zijn. Dan weer 3 maanden wachten. Toen kwam de oproep toen ik net terug kwam uit Boedapest.
En nu is de oproepkaart weer binnengekomen. Komende week even langs gaan dus, voor de eerste echte keer.
  maandag 26 oktober 2015 @ 19:06:21 #237
264281 livalo
Parttime internetheldin.
pi_157116640
Ik had een update beloofd over de benadering i.v.m stamceldonatie, dus bij deze! Afgelopen vrijdag een mail gehad (na 13 augustus bloed te hebben getapt, dus heeft nog lang geduurd):

quote:
De resultaten wijzen uit dat uw weefseltypering en die van de patiënt goed met elkaar overeenkomen. Er is echter iemand gevonden die iets beter bij de patiënt past dan u, daarom zal deze donor in eerste instantie worden benaderd. Mocht deze donor om de één of andere reden toch niet in staat zijn om stamcellen af te staan, dan zullen wij graag een beroep op u doen. In dat geval nemen wij in de toekomst contact met u op.
Stiekem wel erg blij mee, scheelt een hoop gedoe. Anders had ik het natuurlijk met alle liefde gedaan. De bloedbank is op de hoogte gebracht dus binnenkort weer bloed geven *O*.
Op zaterdag 23 januari 2010 18:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JIJ HEKS :'(
pi_157117022
quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2015 19:06 schreef livalo het volgende:
Ik had een update beloofd over de benadering i.v.m stamceldonatie, dus bij deze! Afgelopen vrijdag een mail gehad (na 13 augustus bloed te hebben getapt, dus heeft nog lang geduurd):

[..]

Stiekem wel erg blij mee, scheelt een hoop gedoe. Anders had ik het natuurlijk met alle liefde gedaan. De bloedbank is op de hoogte gebracht dus binnenkort weer bloed geven *O*.
wat duurt dat lang allemaal eigenlijk, ik denk bij stamceldonatie toch een beetje aan levensgevaarlijke ziekte als leukemie

Edit: leuk dat je update komt geven ;)
  maandag 26 oktober 2015 @ 19:24:04 #239
264281 livalo
Parttime internetheldin.
pi_157117198
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 19:18 schreef computergirl het volgende:

[..]

wat duurt dat lang allemaal eigenlijk, ik denk bij stamceldonatie toch een beetje aan levensgevaarlijke ziekte als leukemie

Edit: leuk dat je update komt geven ;)
Ja, dat had ik dus ook. Ik voelde me al schuldig dat ik pas een week later buisjes bloed kon afgeven omdat ik op vakantie was.. Dat was dus eigenlijk helemaal nergens voor nodig. Maar ze hebben in het ziekenhuis uitgelegd dat tegenwoordig meteen in het systeem wordt gekeken, zelfs al is het nog maar één dag bekend. En daarna moeten ze afwachten of de kuren überhaupt aanslaan, want zo niet heeft stamcellen 'geven' ook geen zin. Denk dat ze dat dan nog even afwachten? Maar het was voor mij prettig geweest als ik het eerder wist dat er een 'beter' iemand beschikbaar was. Dan weet je of je er wel/geen rekening mee moet houden een week waarschijnlijk niet te kunnen werken (wat voor mij zou betekenen, geen inkomsten). Het blijft toch in je achterhoofd spoken. Maar ook daar zullen redenen voor zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door livalo op 26-10-2015 19:24:33 (typo) ]
Op zaterdag 23 januari 2010 18:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JIJ HEKS :'(
pi_157117592
quote:
11s.gif Op maandag 26 oktober 2015 19:24 schreef livalo het volgende:

[..]

Ja, dat had ik dus ook. Ik voelde me al schuldig dat ik pas een week later buisjes bloed kon afgeven omdat ik op vakantie was.. Dat was dus eigenlijk helemaal nergens voor nodig. Maar ze hebben in het ziekenhuis uitgelegd dat tegenwoordig meteen in het systeem wordt gekeken, zelfs al is het nog maar één dag bekend. En daarna moeten ze afwachten of de kuren überhaupt aanslaan, want zo niet heeft stamcellen 'geven' ook geen zin. Denk dat ze dat dan nog even afwachten? Maar het was voor mij prettig geweest als ik het eerder wist dat er een 'beter' iemand beschikbaar was. Dan weet je of je er wel/geen rekening mee moet houden een week waarschijnlijk niet te kunnen werken (wat voor mij zou betekenen, geen inkomsten). Het blijft toch in je achterhoofd spoken. Maar ook daar zullen redenen voor zijn.
Bedankt voor de update! Zal wel dubbel zijn ja, je wil goed doen maar het 'kost' je ook wat dus ergens wil je het ook niet. Wel goede feedback om terug te geven naar het centrum. Hoe het voor jou werkt als je zo lang moet wachten. Wellicht kunnen ze daar in de voorlichting een volgende keer rekening mee houden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_157190918
De eerste keer bloed doneren is gelukt! Werd ik 3 maanden terug afgekeurd met een hb van 7.7, had ik vandaag een hb van 8.5! :-)
pi_157190979
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 21:00 schreef 90Mir het volgende:
De eerste keer bloed doneren is gelukt! Werd ik 3 maanden terug afgekeurd met een hb van 7.7, had ik vandaag een hb van 8.5! :-)
mooi resultaat, heb je nog iets bijzonders gedaan?
pi_157191308
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 21:02 schreef computergirl het volgende:

[..]

mooi resultaat, heb je nog iets bijzonders gedaan?
Een paar glazen ferro van roosvicee, sinds 5 dagen. Al verwacht ik dat dat niet echt zoden aan de dijk zal hebben gezet. ;-)

Verder heb ik best wat eieren op de laatste tijd. (Eet liever geen vlees). Lekkere bananenpannekoeken :-)
  donderdag 29 oktober 2015 @ 21:26:38 #244
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_157191832
Goh, nog niemand die het hier gemeld heeft?

Homo mag bloed doneren na jaar onthouding seks
Mannen die seks gehad hebben met mannen (MSM) worden niet langer uitgesloten van bloeddonatie aan de bloedbank. Het laatste seksuele contact moet dan wel ten minste twaalf maanden geleden zijn, heeft minister Schippers van Volksgezondheid bepaald. Tot nu toe werden homoseksuelen en andere mannen die seks hebben gehad met mannen permanent uitgesloten.

Deze groep mannen mocht sinds de jaren 80 geen bloed doneren om te de verspreiding van bloedoverdraagbare infectieziekten, met name hiv en hepatitis B en C, te voorkomen. Een aanzienlijk deel van de besmette mensen, vorig jaar nog 67 procent, betreft mannen die seks hadden met mannen.

Schippers zegt voor het besluit overleg gevoerd te hebben met een aantal organisaties, waaronder LHBT-rechtenorganisatie COC. COC-voorzitter Tanja Ineke noemt het nieuwe beleid “zeer teleurstellend“:
“Deze aanpassing van het bloeddonatiebeleid heeft enige symbolische waarde, maar is nauwelijks van praktisch belang voor homo- en biseksuele mannen.”

Seksueel actieve mannen mogen ook in de nieuwe regeling geen bloed doneren, benadrukt Ineke. Het nieuwe beleid is volgens het COC nog altijd onnodig discriminerend: “Dit voorstel biedt te weinig en komt te laat”.

Onderzoek naar het beleid

Bloedbank Sanquin Bloedvoorziening en de Universiteit Maastricht hebben onderzoek gedaan naar het uitsluitingsbeleid. Volgens de onderzoekers zijn de tests voor de ziektes weliswaar verbeterd, maar niet honderd procent waterdicht. Hetero’s willen procentueel net zo graag bloed doneren als homo’s, stelden de onderzoekers vast.

Volgens Schippers was het onderzoek van Sanquin en de Universiteit Maastricht, waarin ook het selectiebeleid in het buitenland onder de loep is genomen, de aanleiding om het beleid aan te passen. “Met dit standpunt sluit Nederland aan bij het bestaande beleid in Finland, Zweden en het Verenigd Koninkrijk”, is te lezen in de verklaring van het ministerie. Om te bekijken of en hoe de wachttijd verkort kan worden “worden internationale ontwikkelingen en onderzoek gevolgd”.

Argumenten: van permanent naar tijdelijk

Wie bloed wil geven moet eerst formulieren invullen, waarop mannen onder meer naar seksuele contacten met andere mannen wordt gevraagd. Een belangrijk aspect van het onderzoek van Sanquin en de universiteit was het vinden van redenen dat mensen op die formulieren oneerlijk zijn. Een groot gedeelte bleek MSM-contacten te verzwijgen omdat ze eenmalig, zeldzaam en/of in een ver verleden hadden plaatsgevonden. Volgens de onderzoekers kan deze groep alsnog doneren als MSM niet langer leidt tot permanente maar tot tijdelijke uitsluiting. Verder zeggen ze dat “het discriminatiemotief grotendeels weggenomen wordt bij een aanpassing van het donorselectiebeleid.”
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  Licht Ontvlambaar vrijdag 30 oktober 2015 @ 07:26:30 #245
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_157197754
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 21:00 schreef 90Mir het volgende:
De eerste keer bloed doneren is gelukt! Werd ik 3 maanden terug afgekeurd met een hb van 7.7, had ik vandaag een hb van 8.5! :-)
in het kader hiervan, heeft er nog iemand de uitnodiging gekregen om mee te doen aan onderzoek ivm Hb? Ik haak af op het feit dat ik mijn menstruatie moet gaan registreren, letterlijk door te gaan loeren hoe vol tampon is...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_157198870
Live from the plasma stoel :P inmiddels zo'n 45 minuten bezig..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_157198987
En klaar! Snel voor mijn doen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_157199259
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 07:26 schreef Sjeen het volgende:

[..]

in het kader hiervan, heeft er nog iemand de uitnodiging gekregen om mee te doen aan onderzoek ivm Hb? Ik haak af op het feit dat ik mijn menstruatie moet gaan registreren, letterlijk door te gaan loeren hoe vol tampon is...
Whut?? :o
Nou, daar zou ik ook voor passen. :r

Hoe lang mag je niet doneren na het trekken van een kies? Er moet n kies uit, maar ik verwacht ook een oproep. :P Die kies doet (nog) geen zeer, dus ik overweeg daar nog effies mee te wachten. :+
Professioneel gifmenger.
pi_157200416
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 09:51 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Whut?? :o
Nou, daar zou ik ook voor passen. :r

Hoe lang mag je niet doneren na het trekken van een kies? Er moet n kies uit, maar ik verwacht ook een oproep. :P Die kies doet (nog) geen zeer, dus ik overweeg daar nog effies mee te wachten. :+
Ik betwijfel of je met een ontsteking onder je kies wel mag doneren, dat is net zo goed een risico op bacteriën in je bloedbaan, dus dan zou het niet uitmaken.
pi_157200444
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 11:07 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Ik betwijfel of je met een ontsteking onder je kies wel mag doneren, dat is net zo goed een risico op bacteriën in je bloedbaan, dus dan zou het niet uitmaken.
Dan zou het zeer doen he? :+
Professioneel gifmenger.
pi_157200521
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 11:08 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dan zou het zeer doen he? :+
Waarom zou hij eruit moeten als er geen ontsteking is?
pi_157200751
Ik heb al sinds de donatie van vanmorgen enorme honger.. hoe zou dat kunnen komen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:37:25 #253
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_157203154
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 11:12 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Waarom zou hij eruit moeten als er geen ontsteking is?
Verstandskiezen moeten er wel eens uit omdat de reguliere kiezen anders in de verdrukking komen.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  Moderator vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:38:58 #254
45833 crew  Fogel
pi_157203186
Ik kreeg net sms dat ik woensdag weer mag ^O^
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_157203360
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 11:22 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb al sinds de donatie van vanmorgen enorme honger.. hoe zou dat kunnen komen?
roze koeken ziekte?
Geen idee, dorst zou iets logischer zijn
pi_157203418
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 11:12 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Waarom zou hij eruit moeten als er geen ontsteking is?
Verstandskies, in de afgelopen twee jaar al twee keer gevuld en nou is de vulling er wéér uit gelazerd. :+ Dikke doei, dat ding heeft mij al genoeg gekost. En de verstandskies er tegenover is er al dik tien jaar uit, dus ik gok dat ie ook wenig functie meer heeft. :+
Professioneel gifmenger.
pi_157203546
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 13:48 schreef computergirl het volgende:

[..]

roze koeken ziekte?
Geen idee, dorst zou iets logischer zijn
Hmm ik had het zowel voor als na de heilige roze koek dus ik denk het niet :P
Probeer wel de hele tijd goed te drinken en ik vraag altijd om een bouillon tijdens de donatie dus dorst heb ik niet.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_157425012
Ik heb net voor het eerst in jaren weer gedoneerd. Het ging gelukkig best goed.

[ Bericht 1% gewijzigd door laiveneertiekje op 09-11-2015 14:32:00 ]
  maandag 9 november 2015 @ 14:28:18 #259
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_157425082
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:24 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb net voor het eerst in jaren weer gedoseerd.
Je bent jaren mateloos geweest? :+
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_157425160
quote:
2s.gif Op maandag 9 november 2015 14:28 schreef Mark het volgende:

[..]

Je bent jaren mateloos geweest? :+
Stomme autocorrect.
  Moderator maandag 9 november 2015 @ 14:33:04 #261
45833 crew  Fogel
pi_157425186
De vangst van woensdag was:


*G*

Werd trouwens door een supernerveuze beginneling (onder toezicht van een "veteraan") geprikt. Ze deed het prima :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_157443521
Ik mocht gister in de eerste stoel! Normaal wordt ik altijd ergens achterin gestopt. Ik was helemaal in de war :) Afijn verder geen bijzonderheden wel weer een vinkje.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_157463702
Ik ben alweer opgeroepen, ze hebben het tempo er aardig in zitten. :P
pi_157659570
Heeft iemand ervaring met voorkeur uitspreken voor een prikker? Gaan ze daarmee akkoord?
Ik werd vandaag geprikt door iemand die mij volgens mij nog nooit raak heeft geprikt en me nu ook weer flink bezeerd heeft, gelukkig kreeg een ander het wel voor elkaar in de andere arm.
pi_157661150
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 21:48 schreef Merel1808 het volgende:
Heeft iemand ervaring met voorkeur uitspreken voor een prikker? Gaan ze daarmee akkoord?
Ik werd vandaag geprikt door iemand die mij volgens mij nog nooit raak heeft geprikt en me nu ook weer flink bezeerd heeft, gelukkig kreeg een ander het wel voor elkaar in de andere arm.
Het is jouw lijf, jij beslist wie eraan komt. Zullen ze echt geen probleem van maken.

Ik heb geen voorkeur voor een priker, wel voor een arm en daar nog een specifiek vat. Luisteren ze altijd naar.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_157672434
Hb 8.6, bloeddruk 144/95
En een bidon gekregen, eindelijk 20 donaties :D
Edit: 500ml in 5 minuten :D

[ Bericht 27% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 19-11-2015 18:02:07 ]
pi_157672684
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 21:48 schreef Merel1808 het volgende:
Heeft iemand ervaring met voorkeur uitspreken voor een prikker? Gaan ze daarmee akkoord?
Ik werd vandaag geprikt door iemand die mij volgens mij nog nooit raak heeft geprikt en me nu ook weer flink bezeerd heeft, gelukkig kreeg een ander het wel voor elkaar in de andere arm.
Oh, dat is vervelend zeg. Ik zou zeker de volgende keer vragen of er iemand anders beschikbaar is.
Professioneel gifmenger.
pi_157674808
Hb 9.2 :o en bloeddruk 155/84. Maar was niet n optimale donatie. Deed pijn bij teruggave van de cellen maar dacht het zal wel, laatste ronde kreeg ik hoe hard ik ook kneep de bloedstroom niet op normal, bleef laag. Dus naald was niet lekker geprikt, slimme laatste ronde ook overgeslagen en iets minder gedoneerd (640 ipv 660)en kreeg op mn kop dat ik direct had moeten aangeven dat ik de teruggave voelde :+

Edit: en ze hebben eindelijk de melding 'volbloed geven geen succes' uit het systeem gehaald, wordt bij elke donatie opnieuw aangekaart terwijl ik nog nooit problemen heb gehad of niet lekker ben geweest na een bloed of plasma donatie

[ Bericht 17% gewijzigd door Memento-Mori op 19-11-2015 19:12:52 ]
  vrijdag 20 november 2015 @ 14:14:29 #269
314624 pollepel.
lepeltje lepeltje
pi_157692156
Yeey, weer een zak bloed achter gelaten!:)
pi_157693420
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 21:48 schreef Merel1808 het volgende:
Heeft iemand ervaring met voorkeur uitspreken voor een prikker? Gaan ze daarmee akkoord?
Ik werd vandaag geprikt door iemand die mij volgens mij nog nooit raak heeft geprikt en me nu ook weer flink bezeerd heeft, gelukkig kreeg een ander het wel voor elkaar in de andere arm.
Ik zelf niet, de meneer naast mij vroeg de laatste keer ook direct om een ander. De prikker vond het niet leuk, maar ach ;)
pi_157917680
21 mei de eerste donatie gedaan, nu alweer oproep voor de 4de keer binnen.

Moeten ze wat van me of zo? ;)

Wat was het maximum ook alweer voor mannen in een jaar? 5 of 6?
Bis vincit qui se vincit!
pi_157919063
Volbloed in principe mannen 5, vrouwen 3. Afhankelijk van bloedgroep en vraag daarnaar. Plasma iedere 2 weken.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_157919991
quote:
2s.gif Op maandag 30 november 2015 12:37 schreef url=http://forum.fok.nl/user/profile/50018]Karstman[/url] het volgende: . Plasma iedere 2 weken.
bijna een deeltijd baan
pi_157920109
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 13:24 schreef computergirl het volgende:

[..]

bijna een deeltijd baan
Als je er iets mee zou verdienen anders dan een roze koek :9
Voor mij is eens in de 4 weken zat. Door vakanties etc komt dat effectief uit op een keer of 10 per jaar dus het dubbele van volbloed.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  donderdag 3 december 2015 @ 21:35:15 #275
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_157996545
Vandaag weer een kerfje, en heb dit jaar nog 1 afname gepland staan. Geloof dat ik dit jaar dan op 15 of 16 donaties kom
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_157997409
Ik was er gisteren, en ze hadden weer pepernoten net als vorig jaar rond deze tijd :9 Ik zit op 8 donaties, ik dacht dat ik al 9 had of zelfs 10, maar moet nog even wachten tot het volgende cadeau ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_158004866
Heb even geteld, ga maandag weer en dan zijn het er 9 dit jaar. Kan dan tussen kerst en oud en nieuw nog wel een keer maar ik ga wel weer op 4 januari, dan hebben ze ook bloed nodig voor de vuurwerkslachtoffers immers |:(
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_158006625
Slim bedacht! Ik denk dat ik dit jaar niet meer ga, zo druk altijd in december..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 4 december 2015 @ 22:54:55 #279
39237 crew  H_T
2733
pi_158022742
Sinds mijn donatie van afgelopen week is mijn aantal donaties hoger dan mijn leeftijd :s) (ook al had het nog aardig wat hoger kunnen zijn :@ Ik ben niet altijd even tijdig)

Daarnaast had ik vandaag een mail of ik me wellicht wilde aanmelden als donor voor bloedplaatjes. Ik ben al aangemeld als stamceldonor, dus dan kon dit in een moeite door. Ik denk wel dat ik het ga doen.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_158022909
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 22:54 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Sinds mijn donatie van afgelopen week is mijn aantal donaties hoger dan mijn leeftijd :s) (ook al had het nog aardig wat hoger kunnen zijn :@ Ik ben niet altijd even tijdig)

Daarnaast had ik vandaag een mail of ik me wellicht wilde aanmelden als donor voor bloedplaatjes. Ik ben al aangemeld als stamceldonor, dus dan kon dit in een moeite door. Ik denk wel dat ik het ga doen.
ben je gevraagd omdat er een speciefieke match is op basis van weefseltypering?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 4 december 2015 @ 23:02:47 #281
39237 crew  H_T
2733
pi_158022977
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:00 schreef computergirl het volgende:

[..]

ben je gevraagd omdat er een speciefieke match is op basis van weefseltypering?
Het subject is "U kent hem niet, maar hij is u eeuwig dankbaar", maar verder wordt er in de mail niet over gerept. De mail is ook redelijk algemeen van opzet, en bevat naast een verhaal over waarom je bloedplaatjes kan doneren eigenlijk alleen onderstaande tekst

quote:
In het verleden heeft u zich aangemeld als stamceldonor. Om u als stamceldonor te registreren hebben we een extra typering van uw bloed gedaan. Deze typering is ook zeer belangrijk bij het geven van bloedplaatjes voor een specifieke patiënt. Met deze kennis kunnen we uit duizenden donors een voor die ene patiënt juiste match vinden voor zijn bloedplaatjes.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_158035064
Er zat vandaag een zilveren druppel bij de post, als dank voor mijn MCC-donaties O+ O+ O+ O+
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  zaterdag 5 december 2015 @ 16:50:20 #283
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_158035213
Kreeg vandaag post mbt stamceldonatie. Eeens inlezen.

Verder nu 12 donaties gehad, waarvan twee voor bloed en de rest plasma.
Al komt t nu wat in t geding, want de laatste 3x was mijn bloeddruk aan de hoge kant, net op de grens :{
pi_158042240
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 16:45 schreef Bos81 het volgende:
Er zat vandaag een zilveren druppel bij de post, als dank voor mijn MCC-donaties O+ O+ O+ O+
Ha, mooi zeg! O+

Ik heb de uitnodiging die vorige week bij de post zat maar weggegooid. Kies laten trekken, dikke ontsteking erbij. :N Ik mag effies niet.
Professioneel gifmenger.
pi_158042267
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 21:22 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ha, mooi zeg! O+

Ik heb de uitnodiging die vorige week bij de post zat maar weggegooid. Kies laten trekken, dikke ontsteking erbij. :N Ik mag effies niet.
Heb je je wel afgemeld via de site??
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_158042403
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 21:22 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Heb je je wel afgemeld via de site??
Telefonisch. :Y
Professioneel gifmenger.
pi_158042428
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 21:26 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Telefonisch. :Y
Ook goed, ^O^ ^O^
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Licht Ontvlambaar zaterdag 5 december 2015 @ 22:15:48 #288
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_158044111
Ik verwacht eigenlijk nog een uitnodiging dit jaar. En ik twijfel nog steeds over aanmelding stamceldonor.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 6 december 2015 @ 20:26:13 #289
39237 crew  H_T
2733
pi_158065384
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 22:15 schreef Sjeen het volgende:
Ik verwacht eigenlijk nog een uitnodiging dit jaar. En ik twijfel nog steeds over aanmelding stamceldonor.
Ik heb me een paar jaar geleden aangemeld en ben nog nooit opgeroepen. De kans dat je echt gevraagd wordt schijnt bijzonder klein te zijn.

Tevens ben ik nu ook aangemeld voor bloedplaatjesdonor :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_158311967
En weer ''n donatie achter de rug. Hb was weer mooi hoog:9.0. Erachter gekomen dat rechts plasma geven geen optie Is volgens deze prikker, ze kon mn ader niet voelen daar, maar toen ik links wilde geven was het ook bijna paniek terwijl die prima geschikt Is :') naald zat dit keer wel goed, gelukkig. 29 minuutjes gezeten.

Oh en m'n 5e donatie dus een mok rijker.
  dinsdag 22 december 2015 @ 09:44:01 #291
264281 livalo
Parttime internetheldin.
pi_158433728
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 20:26 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ik heb me een paar jaar geleden aangemeld en ben nog nooit opgeroepen. De kans dat je echt gevraagd wordt schijnt bijzonder klein te zijn.

Tevens ben ik nu ook aangemeld voor bloedplaatjesdonor :)
1 op de 1000 begreep ik. En dan ben je door de 'voorrondes', en kan het dus alsnog zijn dat je niet de beste match bent.
Op zaterdag 23 januari 2010 18:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JIJ HEKS :'(
pi_158460840
Zo straks mijn eerste officiele plasmadonatie. Ik heb door die Multi-componentendonatie natuurlijk ook al plasma gegeven, Maar nu die pilot is afgelopen, heb ik besloten om plasma te gaan geven, aangezien ze die flink nodig hebben..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_158462919
Tevens donatie 20, dus kado. Gekozen voor hardloopshirt, daar heb ik iig iets aan
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_158659731
Gisteren mijn 29e donatie gehad. Het was druk, iedereen vrij natuurlijk. Ik had een beetje haast, want daarna gaan sporten. Wel op een laag niveau.
De naald zat waarschijnlijk iets tegen de wand aan, dus ik moest knijpen. Daarmee wel mooi in 8 minuten klaar.

Ik wil ook zo'n hardloopshirt! Maar volgens mij moet ik daarvoor nog even wachten.
pi_158664053
Ik mag volgende week weer, na ruim een jaar niet gegeven te hebben (want zwanger). Zin in! *O*
pi_158664160
Eergisteren ben ik weer geweest, helaas voor niets. Links ben ik sowieso niet te prikken, rechts maar net. Maar zelfs de beste prikker prikte maandag jammer genoeg mis.

Weten jullie misschien of ik in dit geval gewoon pas weer over vier maanden word opgeroepen, of dat ze dat al eerder doen? Ik hoef ten slotte niet bij te komen van deze donatie ;)
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_158903253
Gisteren voor het eerst een thrombocytendonatie gedaan. Pff, wel een stukje pittiger dan eenvolbloed donatie. Een uur zitten in dezelfde houding, constant piepende machine die moeite heeft met terugpompen, pijnlijke naald, de hele tijd de arm warm houden en tintelende lippen door de antistolling.
Gelukkig krijg je er een zakje pepermunt voor terug. Bovendien was het best interessant en als kers op de taart krijg je ook nog eens je eigen cellen terug, dus vandaag gewoon voluit sporten.
pi_158903279
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:29 schreef Bos81 het volgende:
Tevens donatie 20, dus kado. Gekozen voor hardloopshirt, daar heb ik iig iets aan
Sinds wanneer krijg je dat? Ik krijg altijd mokken en knuffels en andere prullaria die je niet nodig hebt.
  donderdag 7 januari 2016 @ 16:35:42 #299
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_158903332
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_158903401
quote:
Ze veranderen dit volgens mij ieder jaar. waar is de tijd dat je gewoon een mooi speldje kreeg.
pi_158904254
Hoe vaak wordt je ongeveer opgeroepen?
Laatste keer was 22 oktober
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')