Die vergelijking toont wel goed het verschil zegquote:Op woensdag 17 juni 2015 16:07 schreef ems. het volgende:
http://imgur.com/a/7cUM2
Hier trouwens nog wat nice screenshots en vergelijkingen met de voorgaande delen.
Daar zit het meeste geld. Android komt ook nog toch?quote:Op woensdag 17 juni 2015 16:21 schreef Gezicht het volgende:
Waarom moet die app nu weer iOS exclusive zijn? Beetje jammer.
Hij komt ook voor Android over "een paar maanden".quote:Op woensdag 17 juni 2015 16:21 schreef Gezicht het volgende:
Waarom moet die app nu weer iOS exclusive zijn? Beetje jammer.
twitter:BethesdaStudios twitterde op dinsdag 16-06-2015 om 18:42:56 Yes, we're also working on Fallout Shelter for Android. Hopefully out in a few months. reageer retweet
Tegen die tijd zal Fallout 4 zelf wel al uit zijn.quote:Op woensdag 17 juni 2015 16:28 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Hij komt ook voor Android over "een paar maanden".twitter:BethesdaStudios twitterde op dinsdag 16-06-2015 om 18:42:56 Yes, we're also working on Fallout Shelter for Android. Hopefully out in a few months. reageer retweet
Daar gaat het wel degelijk om. Fallout 3 en NV zijn niet lomp op zichzelf. Ze zijn lomp in vergelijking met andere games die we gewend zijn.quote:Op woensdag 17 juni 2015 15:39 schreef ems. het volgende:
Daar gáát het totaal niet om. Of is "Het is een rpg" een reden om bepaalde gameplayfacetten ouderwets en clunky te laten?
Ik heb het idee dat jullie denken dat omdat ik kritiek heb op de gunplay ik eigenlijk wil dat Fallout een heel andere game wordt. Ik heb het al eerder gezegd, maar ik verwacht helemaal geen call of duty of battlefield praktijken, maar wat ik wel verwacht van een game anno 2015 is dat ik niet het gevoel heb dat ik een robot aan het besturen ben. (tenzij ik in zo'n power armor zit, allicht )
Maar lees de reactie van Mirel nog maar even voor iets specifiekere kritiek. Ik heb totaal geen ambities om een heel andere game te maken, maar het moet gewoon veel beter kunnen dan tot Skyrim (die ook nog enigszins dezelfde quirks heeft als FO3) het geval was. Gewoon, hetzelfde spel, maar dan met combat die lekker voelt en goed is afgewerkt.
Ik heb NV toevallig nu lopen want hype, en de delay alleen al als je beweegt is tergend (en ook aanwezig in skyrim). En het ding is, dat heeft niets te maken met "het is een rpg" en "het moet niet al te soepel zijn", dat is puur een gevolg van een beperkte engine.
Die opmerking was ook niet direct m.b.t. de vloeiendheid. Jouw conclusie was dat die houterige actie wel wat verbetering kon gebruiken in een spel waar dat de focus is. Waar ik dus op antwoordde dat dat 't niet is. Als mijn antwoord er niets mee te maken had, gold dat allereerst ook voor jouw opmerking. Dus je moet mij niet aanspreken op 't feit dat jij de verkeerde conclusie trok.quote:Prima, maar ook dit heeft wederom niets te maken met mijn kritiek.
Ze zijn op zichzelf ook prima lomp te noemen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 18:26 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Daar gaat het wel degelijk om. Fallout 3 en NV zijn niet lomp op zichzelf. Ze zijn lomp in vergelijking met andere games die we gewend zijn.
Ik kan geen enkele reden bedenken waarom.quote:Fallout is, samengevat, realistisch wat betreft rpg-mechanics (skills, stat-requirements, e.d.), maar compleet over-the-top qua actie. En dat op z'n eigen manier, met hilarische death-animaties, bvb. Des te vloeiender, en dus realistischer, je het qua actie gaat maken, des te meer het in contrast komt te staan met wat Fallout is en hoe meer het gaat lijken op andere games.
Het gaat mij niet om de visuals, het gaat mij om het gevoel. Fallout ziet er an sich prima uit.quote:Dus ze zouden uiteraard betere animaties onderdeel kunnen maken van de game, maar ik zou F4 daar niet beter op beoordelen, voor iets puur visueels.
Tsja, jij bent van mening dat het niet bij fallout past. Ik ben van mening dat het bij een moderne game hoort, ongeacht het genre en dat zeker een game als fallout daar juist de vruchten van kan plukken.quote:Voor dat soort realisme waar jullie om vragen, zijn er genoeg andere shooters/rpg's met shooterelementen waar het wel bij past.
Daar geloof ik helaas niet in. De animaties zijn wat mij betreft ook niet zo interessant. Ik denk dat je nog steeds niet helemaal begrijpt waar ik het over hebquote:Ik heb ook 't gevoel dat het niet ligt aan de engine, aangezien je aan een aantal mods kunt zien wat er gewoon mogelijk is qua animaties.Dus wellicht zijn het designkeuzes.
Actie is m.i. wel degelijk de grootste factor van fallout (en TES trouwens ook). Los daarvan maakt het mij niet zoveel uit wat de focus is, de actie moet gewoon beter.quote:Die opmerking was ook niet direct m.b.t. de vloeiendheid. Jouw conclusie was dat die houterige actie wel wat verbetering kon gebruiken in een spel waar dat de focus is. Waar ik dus op antwoordde dat dat 't niet is. Als mijn antwoord er niets mee te maken had, gold dat allereerst ook voor jouw opmerking. Dus je moet mij niet aanspreken op 't feit dat jij de verkeerde conclusie trok.
Om iets lomp, of wat dan ook, te noemen, heb je een referentiekader nodig. Eet een zoete appel en hij's lekker zoet. Neem daarna een snoepje, dat er dan voor zorgt dat die appel in vergelijking ineens zuur smaakt.quote:Op woensdag 17 juni 2015 18:31 schreef ems. het volgende:
Ze zijn op zichzelf ook prima lomp te noemen.
Misschien voortaan iets langer nadenken, i.p.v. gelijk binnen 5 minuten te antwoorden.quote:Ik kan geen enkele reden bedenken waarom.
Ok, jij krijgt dus een goed gevoel van iets waar je een reactie van kunt zien (toch echt iets visueels), ik eerst van onderliggende rpg-mechanics. Die je daarna nog altijd door kunt trekken naar ingame-effecten. Maar die effecten, zoals een kogelinslag zien in een willekeurig lichaamsdeel van een vijand (m.a.w. realisme), voegt voor mij op zichzelf niets toe aan een game met over-the-top actie.quote:Het gaat mij niet om de visuals, het gaat mij om het gevoel. Fallout ziet er an sich prima uit.
De manier waarop ik dit alles lees, komt bij mij toch echt over als een combinatie van aan de ene kant een vorm van realisme, al probeer jij 't anders te noemen, en aan de andere kant de vergelijking met andere games (die voor je gevoel beter, vloeiender, sneller reageren).quote:Tsja, jij bent van mening dat het niet bij fallout past. Ik ben van mening dat het bij een moderne game hoort, ongeacht het genre en dat zeker een game als fallout daar juist de vruchten van kan plukken.
Verder heeft het niets te maken met realisme.
Dat doe ik wel degelijk, nadat ik drieënhalf uur geleden ook Mirel's reactie heb gelezen. Maar waar jij je aan ergert, zo ervaar ik 't simpelweg niet. Dus dan kan je al gauw andere interpretaties krijgen.quote:Daar geloof ik helaas niet in. De animaties zijn wat mij betreft ook niet zo interessant. Ik denk dat je nog steeds niet helemaal begrijpt waar ik het over heb
Jij geeft je mening, ik geef je een feit. Bij TES en F3 is de focus actie. Bij NV is het, net zoals in F1 en 2, keuze. Je kunt in principe een grotendeels sneakende of pacifistische playthrough spelen. Dus zeggen dat actie daar de grootste factor is, ligt aan jou, niet aan de game.quote:Actie is m.i. wel degelijk de grootste factor van fallout (en TES trouwens ook).
Ja, zou ik ook zeggen als ik het discussiëren beu was. En dat ben ik nu ook.quote:Los daarvan maakt het mij niet zoveel uit wat de focus is, de actie moet gewoon beter.
Hoe pacifistisch je ook bent, uiteindelijk blijf je geconfronteerd worden met die rare houterige animaties van NPCs, zeker in combat (er is ook combat als je er zelf niet aan meedoet).. Ik snap de klacht wel. Iets soepeler en vloeiender mag de gunplay wel zijn.quote:Bij NV is het, net zoals in F1 en 2, keuze. Je kunt in principe een grotendeels sneakende of pacifistische playthrough spelen. Dus zeggen dat actie daar de grootste factor is, ligt aan jou, niet aan de game.
Datgene wat ik zeg is dat het spel alleen zo sloom aanvoelt en houterig eruit ziet in vergelijking met andere games. En dat gevoel waar hij het over had, dat beter zou worden met betere animaties, meer gebaseerd is op het gevoel dat je dan niet zo'n grote stap terug hoeft te nemen als je een Fallout speelt, als je er net voor games gespeeld hebt die wel vloeiendere controls hebben.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:01 schreef Jeff89 het volgende:
Hoe pacifistisch je ook bent, uiteindelijk blijf je geconfronteerd worden met die rare houterige animaties van NPCs, zeker in combat..
Vandaar 't woord grotendeels.quote:(er is ook combat als je er zelf niet aan meedoet)
Ik snap 'm ook. Ik zeg alleen dat ik 't dan pas een betere game vind, als de nieuwe animaties/controls gebaseerd zijn op de stats.quote:Ik snap de klacht wel. Iets soepeler en vloeiender mag de gunplay wel zijn.
Vind ik ook. Het hoeft qua conversatie-vertakkingen geen vermindering te zijn (kijk naar Alpha Protocol), maar het helpt al helemaal niet dat je karakter nu ook een stem heeft. Wat ik een veel groter minpunt vind, t.o.v. eerdere delen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:18 schreef xVault-BoyNLx het volgende:
Wat ik wel een beetje jammer vind is dat het praten toch wel anders is nu. Normaal selecteer je wat en zie je ook helemaal wat je zegt. Nu zie je misschien maar een paar woorden terwijl jij nog veel meer zegt. Misschien bedoelde je toch wat anders terwijl je dacht dat je de goede optie had gekozen.
Waarom zou over the top actie niet mogelijk zijn met soepelere gunplayquote:Op woensdag 17 juni 2015 21:51 schreef The_Substitute het volgende:
Misschien voortaan iets langer nadenken, i.p.v. gelijk binnen 5 minuten te antwoorden.
Al zou je wat Mirel noemt gaan gebruiken, zou je van over-the-top actie naar een meer realistische insteek gaan.
Daar verschillen we dan over van mening. Zoals ik al zei, ik ben dol op fallout, maar ik prefereer dat ze de combat flink improven. Jij vindt dat blijkbaar van ondergeschikt belang. Niets op tegen, maar daar valt dan weinig meer over te zeggen.quote:Waardoor je dus dat typische campy gevoel van Fallout al snel verliest. En die loopanimaties vullen dat gevoel natuurlijk al aan. Het hoeft niet per se natuurlijk (dat verlies), maar ik zie Bethesda niet zo snel subtiel doen.
[..]
Ok, jij krijgt dus een goed gevoel van iets waar je een reactie van kunt zien (toch echt iets visueels), ik eerst van onderliggende rpg-mechanics. Die je daarna nog altijd door kunt trekken naar ingame-effecten. Maar die effecten, zoals een kogelinslag zien in een willekeurig lichaamsdeel van een vijand (m.a.w. realisme), voegt voor mij op zichzelf niets toe aan een game met over-the-top actie.
De manier waarop ik dit alles lees, komt bij mij toch echt over als een combinatie van aan de ene kant een vorm van realisme, al probeer jij 't anders te noemen, en aan de andere kant de vergelijking met andere games (die voor je gevoel beter, vloeiender, sneller reageren).
[..]
Dat doe ik wel degelijk, nadat ik drieënhalf uur geleden ook Mirel's reactie heb gelezen. Maar waar jij je aan ergert, zo ervaar ik 't simpelweg niet. Dus dan kan je al gauw andere interpretaties krijgen.
[..]
Ik ben het niet eens met die mening.quote:Jij geeft je mening, ik geef je een feit. Bij TES en F3 is de focus actie. Bij NV is het, net zoals in F1 en 2, keuze. Je kunt in principe een grotendeels sneakende of pacifistische playthrough spelen. Dus zeggen dat actie daar de grootste factor is, ligt aan jou, niet aan de game.
Ik zeg niet dat het niet kan. Ik zeg dat het dan te veel gaat lijken op andere games. Borderlands bvb. En door het dus te baseren op een rpg-mechanic ze het op een leuke manier uniek houden.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:47 schreef ems. het volgende:
Waarom zou over the top actie niet mogelijk zijn met soepelere gunplay
quote:Ik ben het niet eens met die mening.
Ik zie voor de zoveelste keer niet in waarom een betere en vloeiendere combat de game fallout-onwaardig zou maken of op borderlands zou doen lijken. Als ze het verkeerd doen is dat een mogelijkheid ja. Hopelijk is dat niet het geval. Ik zou niet weten hoe ze dat zo zwaar zouden kunnen fucken maargoedquote:Op woensdag 17 juni 2015 23:01 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het niet kan. Ik zeg dat het dan te veel gaat lijken om andere games. Borderlands bvb. En door het dus te baseren op een rpg-mechanic ze het op een leuke manier uniek houden.
Het gaat mij erom dat combat voor vrijwel iedereen, ook de pacifisten, op vrij grote schaal te maken krijgen met battlen. Dat je de optie hebt om met bepaalde NPC's tot een vredige oplossing kan komen of battles gewoon compleet voorbij kan sneaken is fijn, maar er zijn altijd super mutants en dungeons en wasters en whatever die je moet schieten. Dat je keuzes hebt staat wederom compleet los van de kwaliteit van de combat.quote:Jammer dat je zo eindigt. Volgens mij geef je hier al mee aan dat je niet weet hoe Black Isle en Obsidian hun games invullen. En dat keuze daar altijd hun primaire doel is. Dus mijn mening heeft hier niets mee te maken.
Dat is inhoudelijk. Ems en ik bedoelen dat niet. Dat staat los van hoe het eruit ziet en hoe het gepresenteerd wordt.quote:Op woensdag 17 juni 2015 18:26 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Des te vloeiender, en dus realistischer, je het qua actie gaat maken, des te meer het in contrast komt te staan met wat Fallout is en hoe meer het gaat lijken op andere games. Dus daarom zeg ik, tenzij je vloeiendere loop- en actie-animaties linkt aan desbetreffende stats, voegt 't bij een game als Fallout niets toe.
Herkenbaar dit. Een probleem in meerdere RPGs, ik geloof dat the witcher 2 mijn laatste ervaring hiermee is. Slim schrijfwerk zou dit moeten tackelen, maar dat lukt zelden.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:18 schreef xVault-BoyNLx het volgende:
Wat ik wel een beetje jammer vind is dat het praten toch wel anders is nu. Normaal selecteer je wat en zie je ook helemaal wat je zegt. Nu zie je misschien maar een paar woorden terwijl jij nog veel meer zegt. Misschien bedoelde je toch wat anders terwijl je dacht dat je de goede optie had gekozen.
Ok, nog maar een keer.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:32 schreef ems. het volgende:
Ik zie voor de zoveelste keer niet in waarom een betere en vloeiendere combat de game fallout-onwaardig zou maken of op borderlands zou doen lijken. Als ze het verkeerd doen is dat een mogelijkheid ja. Hopelijk is dat niet het geval. Ik zou niet weten hoe ze dat zo zwaar zouden kunnen fucken maargoed
SPOILER: naast hoeveelheid APOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En al wil je wat meer 'feedback' krijgen (bulletsponges verwijderen) van de actie, breidt dan ook de Strenght en Endurance stats uit. Hoe hoger die zijn:SPOILER: naast carry-weight en aantal hitpointsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hetzelfde geldt wat mij betreft ook voor de Charisma-stat. Je kunt 'm simpelweg verlagen tot 1, maar je speech-skill wel verhogen en nog steeds alle checks halen. Dus ook hier kunnen ze het uitbreiden: respectievelijk, hoe hoger/lager je CHA, des te lager/hoger de speech-check.
Dat is waar de 3D-Fallouts nog steeds achterlopen t.o.v. eerdere delen. Dus als je het op die manier aanpakt, krijgen jullie wat jullie willen: betere actie, beter gevoel. En ik krijg wat ik wil, de focus op 't rpg-element en je houdt Fallout op een leuke manier uniek. Iedereen blij.
En dit kan gewoon werken, aangezien elk karakter z'n individuele stats heeft.Als je m'n vorige reacties leest, kun je lezen dat ik dat ook niet ontken. Ik zei dat de nadruk wat méér op actie ligt dan bij de isometrische delen, omdat je die inderdaad minder snel kunt ontwijken. En ook omdat er meer locaties zijn waar je er niet onder uit komt. Maar het blijft een Obsidian game, die altijd de nadruk leggen op keuze. En die keuze vertaalt zich in de quests en die quests vormen het grootste deel van de game en die kun je zo goed als combatloos oplossen.quote:Het gaat mij erom dat combat voor vrijwel iedereen, ook de pacifisten, op vrij grote schaal te maken krijgen met battlen.Bepaalde? Je krijgt nota bene bij zo goed als elke quests de keuze: combat, en/of stealth, en/of speech. Waarbij speech op zichzelf ook nog vaak meerdere opties geeft.quote:Dat je de optie hebt om met bepaalde NPC's tot een vredige oplossing kan komen of battles gewoon compleet voorbij kan sneaken is fijnZoals ik ook al zei tegen Jeff89: vandaar het woord grotendeels. Die vergelijk ik met al die random encounters die je ook had in eerdere delen, waar je ook niet anders kon dan vluchten of terugvechten.quote:maar er zijn altijd super mutants en dungeons en wasters en whatever die je moet schieten.Wederom, dat hele punt begon toen jij zei dat de actie verbeterd moest worden, omdat het de focus was van de game. Ik antwoordde daar op dat dat niet de focus was en het dus de verkeerde conclusie was. Dus ik heb nooit de link gelegd met de kwaliteit van de actie. De enige die dat blijft doen, ben jij.quote:Dat je keuzes hebt staat wederom compleet los van de kwaliteit van de combat.Ik vind het raar dat jij via deze discussie interpreteert dat ik geen verandering wil. Terwijl dat helemaal niet datgene is waarover we discussiëren. Waar we het niet over eens zijn, is HOE je de verandering het best toepast. Niet of er wel of niet verandering mogelijk is.quote:Combat is in TES/FO games altijd een groot onderdeel van de game geweest en ik vind het tijd voor verbetering. Natúúrlijk bestaat Fallout uit veel meer aan combat, dat maakt het zo'n goede game. Dat Fallout meer charmes heeft dan alleen combat vind ik echter geen reden om dan maar te wensen dat het hetzelfde blijft als 5 jaar geleden.Mjah, ik geef de credits aan de developer. BG is Bioware uiteraard. De reden waarom ik NV een Obsidian game noem en geen Bethesda game.quote:En ik ben heel goed op de hoogte van Black Isle/Obsidian. Baldur's gate bestond uit zoveel meer dan combat alleen, maar als ik nu Pillars of eternity opstart ben ik toch wel blij dat ze er flink aan hebben gesleuteld zonder dat dat afdeed aan de sfeer van dat type game. Datzelfde moet makkelijk mogelijk zijn voor Fallout.
En met dat laatste zijn we het, nogmaals, eens.'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
Inhoudelijk, dat zich ook makkelijk kan laten vertalen naar fysieke, visuele effecten. Zie mijn reactie op ems.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:58 schreef Mirel het volgende:
Dat is inhoudelijk. Ems en ik bedoelen dat niet. Dat staat los van hoe het eruit ziet en hoe het gepresenteerd wordt.
Ems zal het leuk vinden dat je Infinite als voorbeeld neemt.quote:Speel eens Bioshock 1, en daarna Infinite. Let op...
<zip>
Tuurlijkquote:When you play a modded version, the game will make a copy of your save file so your pure state game will be preserved.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |