abonnement Unibet Coolblue
pi_153613601
http://imgur.com/a/7cUM2

Hier trouwens nog wat nice screenshots en vergelijkingen met de voorgaande delen. :9
Conscience do cost.
pi_153613718
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 16:07 schreef ems. het volgende:
http://imgur.com/a/7cUM2

Hier trouwens nog wat nice screenshots en vergelijkingen met de voorgaande delen. :9
Die vergelijking toont wel goed het verschil zeg :o
No amount of money ever bought a second of time.
  woensdag 17 juni 2015 @ 16:21:49 #203
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_153613952
Waarom moet die app nu weer iOS exclusive zijn? Beetje jammer.
Flesje bier
  woensdag 17 juni 2015 @ 16:27:42 #204
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_153614103
quote:
15s.gif Op woensdag 17 juni 2015 16:21 schreef Gezicht het volgende:
Waarom moet die app nu weer iOS exclusive zijn? Beetje jammer.
Daar zit het meeste geld. Android komt ook nog toch?

Ik vind het jammer dat WP er niet bij zit, maar ik heb nog een cheap ass Android tablet liggen, dat moet voldoen voor dit.

Jammer dat Wii U niet mee doet in deze race, die zou met haar controller perfect zijn voor Fallout :@
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_153614114
quote:
15s.gif Op woensdag 17 juni 2015 16:21 schreef Gezicht het volgende:
Waarom moet die app nu weer iOS exclusive zijn? Beetje jammer.
Hij komt ook voor Android over "een paar maanden".

BethesdaStudios twitterde op dinsdag 16-06-2015 om 18:42:56 Yes, we're also working on Fallout Shelter for Android. Hopefully out in a few months. reageer retweet
No amount of money ever bought a second of time.
  woensdag 17 juni 2015 @ 17:10:23 #206
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_153615244
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 16:28 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Hij komt ook voor Android over "een paar maanden".

BethesdaStudios twitterde op dinsdag 16-06-2015 om 18:42:56 Yes, we're also working on Fallout Shelter for Android. Hopefully out in a few months. reageer retweet
Tegen die tijd zal Fallout 4 zelf wel al uit zijn. :')
Flesje bier
  woensdag 17 juni 2015 @ 18:26:29 #207
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_153617275
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 15:39 schreef ems. het volgende:
Daar gáát het totaal niet om. Of is "Het is een rpg" een reden om bepaalde gameplayfacetten ouderwets en clunky te laten?

Ik heb het idee dat jullie denken dat omdat ik kritiek heb op de gunplay ik eigenlijk wil dat Fallout een heel andere game wordt. Ik heb het al eerder gezegd, maar ik verwacht helemaal geen call of duty of battlefield praktijken, maar wat ik wel verwacht van een game anno 2015 is dat ik niet het gevoel heb dat ik een robot aan het besturen ben. (tenzij ik in zo'n power armor zit, allicht 8-) )

Maar lees de reactie van Mirel nog maar even voor iets specifiekere kritiek. Ik heb totaal geen ambities om een heel andere game te maken, maar het moet gewoon veel beter kunnen dan tot Skyrim (die ook nog enigszins dezelfde quirks heeft als FO3) het geval was. Gewoon, hetzelfde spel, maar dan met combat die lekker voelt en goed is afgewerkt.

Ik heb NV toevallig nu lopen want hype, en de delay alleen al als je beweegt is tergend (en ook aanwezig in skyrim). En het ding is, dat heeft niets te maken met "het is een rpg" en "het moet niet al te soepel zijn", dat is puur een gevolg van een beperkte engine.
Daar gaat het wel degelijk om. Fallout 3 en NV zijn niet lomp op zichzelf. Ze zijn lomp in vergelijking met andere games die we gewend zijn.

Fallout is, samengevat, realistisch wat betreft rpg-mechanics (skills, stat-requirements, e.d.), maar compleet over-the-top qua actie. En dat op z'n eigen manier, met hilarische death-animaties, bvb. Des te vloeiender, en dus realistischer, je het qua actie gaat maken, des te meer het in contrast komt te staan met wat Fallout is en hoe meer het gaat lijken op andere games. Dus daarom zeg ik, tenzij je vloeiendere loop- en actie-animaties linkt aan desbetreffende stats, voegt 't bij een game als Fallout niets toe.

Dus ze zouden uiteraard betere animaties onderdeel kunnen maken van de game, maar ik zou F4 daar niet beter op beoordelen, voor iets puur visueels. Hetzelfde geldt voor een 'schademodel'. Bij Fallout is het simpelweg: mik zoveel mogelijk op een lichaamsdeel en je kunt 'm cripplen verlammen ik haat die Engelse verbasteringen, of erger :P, met een bijkomende reactie op waar ze geraakt waren. Dat zit er gewoon in.

Voor dat soort realisme waar jullie om vragen, zijn er genoeg andere shooters/rpg's met shooterelementen waar het wel bij past. Ik heb ook 't gevoel dat het niet ligt aan de engine, aangezien je aan een aantal mods kunt zien wat er gewoon mogelijk is qua animaties. Dus wellicht zijn het designkeuzes.
quote:
Prima, maar ook dit heeft wederom niets te maken met mijn kritiek.
Die opmerking was ook niet direct m.b.t. de vloeiendheid. Jouw conclusie was dat die houterige actie wel wat verbetering kon gebruiken in een spel waar dat de focus is. Waar ik dus op antwoordde dat dat 't niet is. Als mijn antwoord er niets mee te maken had, gold dat allereerst ook voor jouw opmerking. Dus je moet mij niet aanspreken op 't feit dat jij de verkeerde conclusie trok. ;)
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_153617397
quote:
3s.gif Op woensdag 17 juni 2015 18:26 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Daar gaat het wel degelijk om. Fallout 3 en NV zijn niet lomp op zichzelf. Ze zijn lomp in vergelijking met andere games die we gewend zijn.
Ze zijn op zichzelf ook prima lomp te noemen.
quote:
Fallout is, samengevat, realistisch wat betreft rpg-mechanics (skills, stat-requirements, e.d.), maar compleet over-the-top qua actie. En dat op z'n eigen manier, met hilarische death-animaties, bvb. Des te vloeiender, en dus realistischer, je het qua actie gaat maken, des te meer het in contrast komt te staan met wat Fallout is en hoe meer het gaat lijken op andere games.
Ik kan geen enkele reden bedenken waarom.
quote:
Dus ze zouden uiteraard betere animaties onderdeel kunnen maken van de game, maar ik zou F4 daar niet beter op beoordelen, voor iets puur visueels.
Het gaat mij niet om de visuals, het gaat mij om het gevoel. Fallout ziet er an sich prima uit.
quote:
Voor dat soort realisme waar jullie om vragen, zijn er genoeg andere shooters/rpg's met shooterelementen waar het wel bij past.
Tsja, jij bent van mening dat het niet bij fallout past. Ik ben van mening dat het bij een moderne game hoort, ongeacht het genre en dat zeker een game als fallout daar juist de vruchten van kan plukken.

Verder heeft het niets te maken met realisme.
quote:
Ik heb ook 't gevoel dat het niet ligt aan de engine, aangezien je aan een aantal mods kunt zien wat er gewoon mogelijk is qua animaties.Dus wellicht zijn het designkeuzes.
Daar geloof ik helaas niet in. De animaties zijn wat mij betreft ook niet zo interessant. Ik denk dat je nog steeds niet helemaal begrijpt waar ik het over heb :P

quote:
Die opmerking was ook niet direct m.b.t. de vloeiendheid. Jouw conclusie was dat die houterige actie wel wat verbetering kon gebruiken in een spel waar dat de focus is. Waar ik dus op antwoordde dat dat 't niet is. Als mijn antwoord er niets mee te maken had, gold dat allereerst ook voor jouw opmerking. Dus je moet mij niet aanspreken op 't feit dat jij de verkeerde conclusie trok. ;)
Actie is m.i. wel degelijk de grootste factor van fallout (en TES trouwens ook). Los daarvan maakt het mij niet zoveel uit wat de focus is, de actie moet gewoon beter.
Conscience do cost.
  woensdag 17 juni 2015 @ 21:51:52 #209
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_153623845
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 18:31 schreef ems. het volgende:
Ze zijn op zichzelf ook prima lomp te noemen.
Om iets lomp, of wat dan ook, te noemen, heb je een referentiekader nodig. Eet een zoete appel en hij's lekker zoet. Neem daarna een snoepje, dat er dan voor zorgt dat die appel in vergelijking ineens zuur smaakt.

Zo ook hier.
quote:
Ik kan geen enkele reden bedenken waarom.
Misschien voortaan iets langer nadenken, i.p.v. gelijk binnen 5 minuten te antwoorden. :P

Al zou je wat Mirel noemt gaan gebruiken, zou je van over-the-top actie naar een meer realistische insteek gaan. Wat je al kunt vinden in genoeg andere games. Waardoor je dus dat typische campy gevoel van Fallout al snel verliest. En die loopanimaties vullen dat gevoel natuurlijk al aan. :P Het hoeft niet per se natuurlijk (dat verlies), maar ik zie Bethesda niet zo snel subtiel doen.
quote:
Het gaat mij niet om de visuals, het gaat mij om het gevoel. Fallout ziet er an sich prima uit.
Ok, jij krijgt dus een goed gevoel van iets waar je een reactie van kunt zien (toch echt iets visueels), ik eerst van onderliggende rpg-mechanics. Die je daarna nog altijd door kunt trekken naar ingame-effecten. Maar die effecten, zoals een kogelinslag zien in een willekeurig lichaamsdeel van een vijand (m.a.w. realisme), voegt voor mij op zichzelf niets toe aan een game met over-the-top actie.
quote:
Tsja, jij bent van mening dat het niet bij fallout past. Ik ben van mening dat het bij een moderne game hoort, ongeacht het genre en dat zeker een game als fallout daar juist de vruchten van kan plukken.

Verder heeft het niets te maken met realisme.
De manier waarop ik dit alles lees, komt bij mij toch echt over als een combinatie van aan de ene kant een vorm van realisme, al probeer jij 't anders te noemen, en aan de andere kant de vergelijking met andere games (die voor je gevoel beter, vloeiender, sneller reageren).
quote:
Daar geloof ik helaas niet in. De animaties zijn wat mij betreft ook niet zo interessant. Ik denk dat je nog steeds niet helemaal begrijpt waar ik het over heb :P
Dat doe ik wel degelijk, nadat ik drieënhalf uur geleden ook Mirel's reactie heb gelezen. :P Maar waar jij je aan ergert, zo ervaar ik 't simpelweg niet. Dus dan kan je al gauw andere interpretaties krijgen.
quote:
Actie is m.i. wel degelijk de grootste factor van fallout (en TES trouwens ook).
Jij geeft je mening, ik geef je een feit. Bij TES en F3 is de focus actie. Bij NV is het, net zoals in F1 en 2, keuze. Je kunt in principe een grotendeels sneakende of pacifistische playthrough spelen. Dus zeggen dat actie daar de grootste factor is, ligt aan jou, niet aan de game.
quote:
Los daarvan maakt het mij niet zoveel uit wat de focus is, de actie moet gewoon beter.
Ja, zou ik ook zeggen als ik het discussiëren beu was. :P En dat ben ik nu ook. :P

het eens oneens te zijn
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:01:55 #210
97079 Jeff89
Conquer All
pi_153624222
quote:
Bij NV is het, net zoals in F1 en 2, keuze. Je kunt in principe een grotendeels sneakende of pacifistische playthrough spelen. Dus zeggen dat actie daar de grootste factor is, ligt aan jou, niet aan de game.
Hoe pacifistisch je ook bent, uiteindelijk blijf je geconfronteerd worden met die rare houterige animaties van NPCs, zeker in combat (er is ook combat als je er zelf niet aan meedoet).. Ik snap de klacht wel. Iets soepeler en vloeiender mag de gunplay wel zijn.
pi_153624828
Wat ik wel een beetje jammer vind is dat het praten toch wel anders is nu. Normaal selecteer je wat en zie je ook helemaal wat je zegt. Nu zie je misschien maar een paar woorden terwijl jij nog veel meer zegt. Misschien bedoelde je toch wat anders terwijl je dacht dat je de goede optie had gekozen.
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:29:39 #212
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_153625213
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:01 schreef Jeff89 het volgende:
Hoe pacifistisch je ook bent, uiteindelijk blijf je geconfronteerd worden met die rare houterige animaties van NPCs, zeker in combat..
Datgene wat ik zeg is dat het spel alleen zo sloom aanvoelt en houterig eruit ziet in vergelijking met andere games. En dat gevoel waar hij het over had, dat beter zou worden met betere animaties, meer gebaseerd is op het gevoel dat je dan niet zo'n grote stap terug hoeft te nemen als je een Fallout speelt, als je er net voor games gespeeld hebt die wel vloeiendere controls hebben.
quote:
(er is ook combat als je er zelf niet aan meedoet)
Vandaar 't woord grotendeels.
quote:
Ik snap de klacht wel. Iets soepeler en vloeiender mag de gunplay wel zijn.
Ik snap 'm ook. Ik zeg alleen dat ik 't dan pas een betere game vind, als de nieuwe animaties/controls gebaseerd zijn op de stats.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:32:25 #213
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_153625292
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:18 schreef xVault-BoyNLx het volgende:
Wat ik wel een beetje jammer vind is dat het praten toch wel anders is nu. Normaal selecteer je wat en zie je ook helemaal wat je zegt. Nu zie je misschien maar een paar woorden terwijl jij nog veel meer zegt. Misschien bedoelde je toch wat anders terwijl je dacht dat je de goede optie had gekozen.
Vind ik ook. Het hoeft qua conversatie-vertakkingen geen vermindering te zijn (kijk naar Alpha Protocol), maar het helpt al helemaal niet dat je karakter nu ook een stem heeft. Wat ik een veel groter minpunt vind, t.o.v. eerdere delen.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_153625875
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 21:51 schreef The_Substitute het volgende:

Misschien voortaan iets langer nadenken, i.p.v. gelijk binnen 5 minuten te antwoorden. :P

Al zou je wat Mirel noemt gaan gebruiken, zou je van over-the-top actie naar een meer realistische insteek gaan.
Waarom zou over the top actie niet mogelijk zijn met soepelere gunplay :?
quote:
Waardoor je dus dat typische campy gevoel van Fallout al snel verliest. En die loopanimaties vullen dat gevoel natuurlijk al aan. :P Het hoeft niet per se natuurlijk (dat verlies), maar ik zie Bethesda niet zo snel subtiel doen.

[..]

Ok, jij krijgt dus een goed gevoel van iets waar je een reactie van kunt zien (toch echt iets visueels), ik eerst van onderliggende rpg-mechanics. Die je daarna nog altijd door kunt trekken naar ingame-effecten. Maar die effecten, zoals een kogelinslag zien in een willekeurig lichaamsdeel van een vijand (m.a.w. realisme), voegt voor mij op zichzelf niets toe aan een game met over-the-top actie.
De manier waarop ik dit alles lees, komt bij mij toch echt over als een combinatie van aan de ene kant een vorm van realisme, al probeer jij 't anders te noemen, en aan de andere kant de vergelijking met andere games (die voor je gevoel beter, vloeiender, sneller reageren).

[..]

Dat doe ik wel degelijk, nadat ik drieënhalf uur geleden ook Mirel's reactie heb gelezen. :P Maar waar jij je aan ergert, zo ervaar ik 't simpelweg niet. Dus dan kan je al gauw andere interpretaties krijgen.

[..]

Daar verschillen we dan over van mening. Zoals ik al zei, ik ben dol op fallout, maar ik prefereer dat ze de combat flink improven. Jij vindt dat blijkbaar van ondergeschikt belang. Niets op tegen, maar daar valt dan weinig meer over te zeggen.
quote:
Jij geeft je mening, ik geef je een feit. Bij TES en F3 is de focus actie. Bij NV is het, net zoals in F1 en 2, keuze. Je kunt in principe een grotendeels sneakende of pacifistische playthrough spelen. Dus zeggen dat actie daar de grootste factor is, ligt aan jou, niet aan de game.
Ik ben het niet eens met die mening.
Conscience do cost.
  woensdag 17 juni 2015 @ 23:01:23 #215
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_153626429
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:47 schreef ems. het volgende:
Waarom zou over the top actie niet mogelijk zijn met soepelere gunplay :?
Ik zeg niet dat het niet kan. Ik zeg dat het dan te veel gaat lijken op andere games. Borderlands bvb. En door het dus te baseren op een rpg-mechanic ze het op een leuke manier uniek houden.
quote:
Ik ben het niet eens met die mening.
:')

Jammer dat je zo eindigt. Volgens mij geef je hier al mee aan dat je niet weet hoe Black Isle en Obsidian hun games invullen. En dat keuze daar altijd hun primaire doel is. Dus mijn mening heeft hier niets mee te maken.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_153627569
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 23:01 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het niet kan. Ik zeg dat het dan te veel gaat lijken om andere games. Borderlands bvb. En door het dus te baseren op een rpg-mechanic ze het op een leuke manier uniek houden.
Ik zie voor de zoveelste keer niet in waarom een betere en vloeiendere combat de game fallout-onwaardig zou maken of op borderlands zou doen lijken. Als ze het verkeerd doen is dat een mogelijkheid ja. Hopelijk is dat niet het geval. Ik zou niet weten hoe ze dat zo zwaar zouden kunnen fucken maargoed :D
quote:
Jammer dat je zo eindigt. Volgens mij geef je hier al mee aan dat je niet weet hoe Black Isle en Obsidian hun games invullen. En dat keuze daar altijd hun primaire doel is. Dus mijn mening heeft hier niets mee te maken.
Het gaat mij erom dat combat voor vrijwel iedereen, ook de pacifisten, op vrij grote schaal te maken krijgen met battlen. Dat je de optie hebt om met bepaalde NPC's tot een vredige oplossing kan komen of battles gewoon compleet voorbij kan sneaken is fijn, maar er zijn altijd super mutants en dungeons en wasters en whatever die je moet schieten. Dat je keuzes hebt staat wederom compleet los van de kwaliteit van de combat.

Combat is in TES/FO games altijd een groot onderdeel van de game geweest en ik vind het tijd voor verbetering. Natúúrlijk bestaat Fallout uit veel meer aan combat, dat maakt het zo'n goede game. Dat Fallout meer charmes heeft dan alleen combat vind ik echter geen reden om dan maar te wensen dat het hetzelfde blijft als 5 jaar geleden.

En ik ben heel goed op de hoogte van Black Isle/Obsidian. Baldur's gate bestond uit zoveel meer dan combat alleen, maar als ik nu Pillars of eternity opstart ben ik toch wel blij dat ze er flink aan hebben gesleuteld zonder dat dat afdeed aan de sfeer van dat type game. Datzelfde moet makkelijk mogelijk zijn voor Fallout.

Ik weet niet hoe ik het duidelijker kan uitleggen. Het lijkt mij niet meer dan logisch _O-
Conscience do cost.
  woensdag 17 juni 2015 @ 23:58:26 #217
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_153628335
quote:
3s.gif Op woensdag 17 juni 2015 18:26 schreef The_Substitute het volgende:

[..]
Des te vloeiender, en dus realistischer, je het qua actie gaat maken, des te meer het in contrast komt te staan met wat Fallout is en hoe meer het gaat lijken op andere games. Dus daarom zeg ik, tenzij je vloeiendere loop- en actie-animaties linkt aan desbetreffende stats, voegt 't bij een game als Fallout niets toe.
Dat is inhoudelijk. Ems en ik bedoelen dat niet. Dat staat los van hoe het eruit ziet en hoe het gepresenteerd wordt.

Speel eens Bioshock 1, en daarna Infinite. Let op hoe je richt en schiet op vijanden, hoe zij je aanvallen ontwijken en hoe jij dat bij hen doet met je eigen beweging, en let op wat er gebeurt als je op ze schiet, wat voor visuele feedback je daarop krijgt, en hoe ze neervallen.

Het verschil tussen 1 en Infinite is een beetje wat we hier proberen uit te leggen. Zelfde game, nieuwe deel, shooter gameplay verbeterd (níet veranderd).

2:16, terwijl hij blijft schieten, loopt die vijand naar hem toe, en springt. In de lucht blijft hij op hem schieten,de kogels landen, maar het voelt niet helemaal echt. Hij land gewoon op zijn voeten en rent door. Het zijn vooraf ingeprogrammeerde (klein beetje) animaties. Echte ragdoll physics zijn het het niet, of in ieder geval niet geavanceerd, ze reageren niet op de kogels.

Gelijk daarna schiet hij op die vrouw, terwijl de kogels landen loopt ze een soort kwart rondje van de linkerkant van het beeld naar rechts. In feite loopt ze naar voren maar volgt ze een lijn in een scherpe bocht. Dat is precies wat ook in F3 en NV gebeurt. Wat realistischer zou zijn dat ze dan met een voet stopt, andere draait, en dan haar hele lichaam mee, en dan met de andere voet de andere kant nu loopt.


Op 4:06 schiet hij op een gast, de eerste rake kogel stopt de vijand in zijn loop, hij valt een beetje naar achteren. De manier waarop hij daarvan herstelt en weer verder begint te lopen. Dat zit niet in Bioshock 1, zoals met dat vrouwtje uit het vorige filmpje. En ook niet in F3 en NV.

Check het hele filmpje maar, alles voelt vloeiender en uitgewerkter uit.

[ Bericht 31% gewijzigd door Mirel op 18-06-2015 00:17:31 ]
When all else fails, you always have delusion.
pi_153628549
No amount of money ever bought a second of time.
pi_153630539
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:18 schreef xVault-BoyNLx het volgende:
Wat ik wel een beetje jammer vind is dat het praten toch wel anders is nu. Normaal selecteer je wat en zie je ook helemaal wat je zegt. Nu zie je misschien maar een paar woorden terwijl jij nog veel meer zegt. Misschien bedoelde je toch wat anders terwijl je dacht dat je de goede optie had gekozen.
Herkenbaar dit. Een probleem in meerdere RPGs, ik geloof dat the witcher 2 mijn laatste ervaring hiermee is. Slim schrijfwerk zou dit moeten tackelen, maar dat lukt zelden.
-nee-
pi_153630861
Ben ook niet zo'n fan van de stem van de main character, daar projecteer ik liever m'n eigen stem op zeg maar. Misschien is het uit te zetten bij audio? En dat je in plaats daarvan subtitles hebt of iets dergelijks. O, en de speech options had ik ook liever op de oude manier gezien. En niet dat je "yes" kiest en dat hij dan met een heel bullshit-verhaal komt waardoor die "yes" een soort halve "yes" is maar ook met een ondertoon die je helemaal niet wil.

Ga trouwens wel PC kaufen. Speel nu alles op laptop met SLI-kaarten maar dat begint langzaamaan tegen de grenzen van aanvaardbare fps te lopen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 13:35:18 #221
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_153665484
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 23:32 schreef ems. het volgende:
Ik zie voor de zoveelste keer niet in waarom een betere en vloeiendere combat de game fallout-onwaardig zou maken of op borderlands zou doen lijken. Als ze het verkeerd doen is dat een mogelijkheid ja. Hopelijk is dat niet het geval. Ik zou niet weten hoe ze dat zo zwaar zouden kunnen fucken maargoed :D
Ok, nog maar een keer. :{

Ik zeg, dat dat soort vloeiendere combat, op zichzelf, niets toevoegt aan een game als Fallout. Dus al wil je dat soort verfijningen toevoegen, doe het op een manier die recht doet aan het soort game dat het is. Fallout is een rpg, geen shooter. Dus al wil je minder houterige movement, breidt de Agility-stat uit. Hoe hoger die dus is:
SPOILER: naast hoeveelheid AP
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En al wil je wat meer 'feedback' krijgen (bulletsponges verwijderen) van de actie, breidt dan ook de Strenght en Endurance stats uit. Hoe hoger die zijn:
SPOILER: naast carry-weight en aantal hitpoints
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hetzelfde geldt wat mij betreft ook voor de Charisma-stat. Je kunt 'm simpelweg verlagen tot 1, maar je speech-skill wel verhogen en nog steeds alle checks halen. Dus ook hier kunnen ze het uitbreiden: respectievelijk, hoe hoger/lager je CHA, des te lager/hoger de speech-check.

Dat is waar de 3D-Fallouts nog steeds achterlopen t.o.v. eerdere delen. Dus als je het op die manier aanpakt, krijgen jullie wat jullie willen: betere actie, beter gevoel. En ik krijg wat ik wil, de focus op 't rpg-element en je houdt Fallout op een leuke manier uniek. Iedereen blij. 14.gif

En dit kan gewoon werken, aangezien elk karakter z'n individuele stats heeft.
quote:
Het gaat mij erom dat combat voor vrijwel iedereen, ook de pacifisten, op vrij grote schaal te maken krijgen met battlen.
Als je m'n vorige reacties leest, kun je lezen dat ik dat ook niet ontken. Ik zei dat de nadruk wat méér op actie ligt dan bij de isometrische delen, omdat je die inderdaad minder snel kunt ontwijken. En ook omdat er meer locaties zijn waar je er niet onder uit komt. Maar het blijft een Obsidian game, die altijd de nadruk leggen op keuze. En die keuze vertaalt zich in de quests en die quests vormen het grootste deel van de game en die kun je zo goed als combatloos oplossen.
quote:
Dat je de optie hebt om met bepaalde NPC's tot een vredige oplossing kan komen of battles gewoon compleet voorbij kan sneaken is fijn
Bepaalde? Je krijgt nota bene bij zo goed als elke quests de keuze: combat, en/of stealth, en/of speech. Waarbij speech op zichzelf ook nog vaak meerdere opties geeft.
quote:
maar er zijn altijd super mutants en dungeons en wasters en whatever die je moet schieten.
Zoals ik ook al zei tegen Jeff89: vandaar het woord grotendeels. Die vergelijk ik met al die random encounters die je ook had in eerdere delen, waar je ook niet anders kon dan vluchten of terugvechten.
quote:
Dat je keuzes hebt staat wederom compleet los van de kwaliteit van de combat.
Wederom, dat hele punt begon toen jij zei dat de actie verbeterd moest worden, omdat het de focus was van de game. Ik antwoordde daar op dat dat niet de focus was en het dus de verkeerde conclusie was. Dus ik heb nooit de link gelegd met de kwaliteit van de actie. De enige die dat blijft doen, ben jij. :P
quote:
Combat is in TES/FO games altijd een groot onderdeel van de game geweest en ik vind het tijd voor verbetering. Natúúrlijk bestaat Fallout uit veel meer aan combat, dat maakt het zo'n goede game. Dat Fallout meer charmes heeft dan alleen combat vind ik echter geen reden om dan maar te wensen dat het hetzelfde blijft als 5 jaar geleden.
Ik vind het raar dat jij via deze discussie interpreteert dat ik geen verandering wil. Terwijl dat helemaal niet datgene is waarover we discussiëren. Waar we het niet over eens zijn, is HOE je de verandering het best toepast. :P Niet of er wel of niet verandering mogelijk is.
quote:
En ik ben heel goed op de hoogte van Black Isle/Obsidian. Baldur's gate bestond uit zoveel meer dan combat alleen, maar als ik nu Pillars of eternity opstart ben ik toch wel blij dat ze er flink aan hebben gesleuteld zonder dat dat afdeed aan de sfeer van dat type game. Datzelfde moet makkelijk mogelijk zijn voor Fallout.
Mjah, ik geef de credits aan de developer. BG is Bioware uiteraard. De reden waarom ik NV een Obsidian game noem en geen Bethesda game.

En met dat laatste zijn we het, nogmaals, eens.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  vrijdag 19 juni 2015 @ 13:40:48 #222
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_153665651
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 23:58 schreef Mirel het volgende:
Dat is inhoudelijk. Ems en ik bedoelen dat niet. Dat staat los van hoe het eruit ziet en hoe het gepresenteerd wordt.
Inhoudelijk, dat zich ook makkelijk kan laten vertalen naar fysieke, visuele effecten. Zie mijn reactie op ems.
quote:
Speel eens Bioshock 1, en daarna Infinite. Let op...

<zip>
Ems zal het leuk vinden dat je Infinite als voorbeeld neemt. _O-
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_153666716
Nog wat nieuwe details over de game:

-Fallout 4 is the most detailed, dense environment Bethesda has made to date. The world has so much content even game director Todd Howard hasn't seen everything in the game.

-The extra graphical horsepower provided by the new console gave the team a tech backbone to iterate on its Creation engine and add more dynamic details. Physics-based rendering and volumetric lighting help create more atmosphere in the world, opening the game up to more environmental storytelling.

-Fallout 4's narrative has a lot more branching paths and overlapping of "if that than this" than Fallout 3. They want the game to handle all the fail states of missions instead of forcing players to reload saves.

-Boston and its surrounding regions offer more varied, vivid colors than Fallout 3, though the color palate still relies heavily on grays and browns in the blast zone where the nuke was detonated.

-Fallout 4 has a full weather system that sends radiation storms across the world.

-Bethesda has always valued player freedom above storytelling, but with Fallout 4 the team wants to bring more emotional resonance to the plot thread running through the game. This is why they chose to recruit voice actors for both the female and male protagonists the player can make their own.

-Combat is receiving a major stimpak thanks to some consulting with id Software to improve the second-to-second shooting. Bethesda's goal? To have the shooting stand shoulder to shoulder with the other great options on the market. The studio even hired away some Bungie talent to help with this remodel. With the new, built-from-scratch shooting system, Howard says Fallout 4 plays much more like a modern shooter. You can aim down the sights, use V.A.T.S., and play in first or third person.

-V.A.T.S. has received some slight overhauls. It no longer completely pauses the action, and critical shots are no longer random. If you look at the videos, you'll notice a "critical" bar on the bottom of the screen that the player fills. Once it is fully filled you can decide when to use it. Your luck skill determines how fast the bar increases, and there are perks that dig into how criticals work and how you use them.

-Bethesda is tweaking the way auto-scaling works for Fallout 4 to create more challenge. "We call it rubberbanding; we'll have an area [where enemies scale from] level 5 to 10, and then this area will be level 30 and above," Howard says. "You'll run into stuff that will crush you, and you will have to run away."

-Bethesda's proprietary Radient A.I. and story system are also being used for your settlements to drive random encounters. It will determine if someone should be sent to your town, if raiders should attack the settlement or abduct your caravan, etc.

-People will come to your settlement on their own but there are also others you can recruit.

-A list of your settlements will appear in your PipBoy. You can send caravans between the various bases to get your supplies where you want them to be.

-As you could see in the trailer, Fallout 4 introduces new modes of transportation in the form of the gunship, but Howard says they aren't doing cars or anything as well.

-The workshop system is quite deep for weapons crafting.You can mix and match everything from scopes, muzzles, barrels, stocks, grips, and more. You can also scrap old weapons and use their parts for furthering the creation of your master weapon.

-All the junk in the world you collect can now be used to build up your settlement and customize your weapons rather than be sold off. Because of these additional uses, Howard says he's noticed more playtesters hoarding items for customization rather than selling it off to merchants.

-Companions have always played a role in Fallout games, and that exends into the new game as well. So far Bethesda has only shown off your trusty canine Dogmeat (who Howard confirmed will not be killed off in a cruel fashion) but expect to see several others as well.

-The mod community has always been strong with Bethesda games. With Fallout 4 their creative ideas will reach beyond PC and into consoles. Modding tools are expected to become available on PC in early 2016, with Xbox One owners getting access to their creations shortly thereafter. Once the modding is thriving on these two platforms, Bethesda hopes to work on extending this content to PlayStation 4 as well, but Howard wasn't comfortable putting a timetable on that.

-Howard says Bethesda has been advocating to get mods on Microsoft consoles since 2001. Its hope is to not curate the content much at all but have its ecosystem stay as close to the PC experience as possible.

-When you play a modded version, the game will make a copy of your save file so your pure state game will be preserved.

http://www.gameinformer.c(...)about-fallout-4.aspx
  vrijdag 19 juni 2015 @ 14:47:08 #224
28033 Pek
je moet wat
pi_153666993
quote:
When you play a modded version, the game will make a copy of your save file so your pure state game will be preserved.
Tuurlijk :')
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  Redactie Games vrijdag 19 juni 2015 @ 14:52:42 #225
181272 crew  Noppie2000
pi_153667171
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 14:47 schreef Pek het volgende:

[..]

Tuurlijk :')
Zo ongeloofwaardig is dat toch niet, of mis ik iets? :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')